Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Gelukkig is ie lekker goedkoop, met een prima app en naadloze koppeling met het sonos systeemGerCor schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:29:
Ik heb alweer wat verhalen gelezen over de Ace. Word je niet vrolijk van. Problemen met het volume en Ace koppelen aan de Arc: alleen met een iPhone. Wordt allemaal wel opgelost maar het wordt voor de kopers weer volop zoeken naar het waarom als je het vooraf niet wist.
Dus, voor wie het niet wist, weet je het nu.
Voor dat geld ben je beter af met twee Sony of Bose headsets.
@MikeyMan Niet als je een Arc hebt en je TV steeds terugschakelt van je koptelefoon naar de Arc……
[ Voor 25% gewijzigd door Rallye op 05-06-2024 08:45 ]
Ik heb een iPhone dus geen probleem hier, ik ga hem goed testen een paar dagen en anders gaat de Ace gewoon retour.
Persoonlijk denk ik dat op gebied van geluid en NC de toppers elkaar niet veel zullen ontlopen maar ze zich meer moeten onderscheiden mbt draagcomfort, looks en features.
Ik ben eigenlijk nog best tevreden met mijn Sony MX3 maar die heeft 1 groot minpunt altijd gehad, die kraakt een beetje af en toe en dan niet uit de speakers maar door het materiaal, dat heb ik altijd erg vervelend gevonden, en toch ook wel die kabel in mijn PS5 controller om de MX3 te kunnen gebruiken voelt niet erg modern aan, als de koppeling tussen Ace/Arc goed verloopt en zonder vertraging dan is dat het een heel groot pluspunt voor mij
[ Voor 14% gewijzigd door Cardwizard op 05-06-2024 08:58 ]
Toch een nare gewoonte de laatste jaren om steeds de consument te 'beschuldigen'. "Had je maar..." . Of "je mag toch verwachten dat je voor xxx euro even 5 reviews doorneemt..."Rallye schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:44:
Als je dat van die iPhone vantevoren niet wist is wel slordig. Sonos vermeldt dat gewoon. Bij een device van €499 mag je je wel een beetje voorbereiden…..
Waar is de tijd dat je gewoon een product kocht, en min of meer kon vertrouwen op een 'standaard werking', of dat wat logisch lijkt ook gewoon aanwezig is? Zoals apps en zelfde functionaliteit op de twee grootste smartphone vendors (50/50% marktaandeel)
Sinds wanneer wordt iOS en Android zo verschillend behandeld bij een mainstream consumentenmerk? Bijna nooit toch? En anders staat het wel erg duidelijk op de doos. "Works only on iOS" bvb.
Ik heb de doos niet gezien, maar het zou me verbazen als er een disclaimer op staat. Vooral omdat Sonos het 'later' (wanneer?) nog 'denkt' (zijn we dat zeker?) toe te voegen.
Dus de consument die even tijdens zijn lunchpauze door een media-store wandelt, en zich iets wil aanschaffen om zich die avond te verwennen met een goed geluid, een nieuw speeltje, die zal in de winkel echt niet 5 youtube reviews kijken waar dat toevallig aan bod komt.
Ik vind het echt weer te gemakkelijk om te beweren "voor 500 euro mag je verwachten dat..." en dan dat hele huiswerk bij de consument neer te leggen. Ik heb het toevallig meegekregen uit 2 youtube reviews die ik keek. Maar je moet ook aandachtig zijn, want 'blink and you missed it'
Nog los van het feit dat 500 euro voor de ene consument niet hetzelfde is als voor de andere. Ik zou mezelf wel zien thuis komen met zo'n impulsaankoop. Maar neemt niet weg dat ik toch pissed off zou zijn als ik op Android zat.
Nu goed, ik koop geen Sonos meer, zoveel is duidelijk. Maar ik volg nog wel het topic uit algemene interesse in de sector/audio en in het product. En omdat ik wel nog Sonos heb natuurlijk, maar het wordt afgebouwd.
Of ik lees het niet goed of het is beide een mogelijkheid? Dus of via een iOS apparaat of via de Ace zelf
Eenmaal de setup doorlopen met een iPhone kan het gewoon werken via de Ace zelf volgens mij.
[ Voor 13% gewijzigd door Cardwizard op 05-06-2024 09:13 ]
Heb zo het idee dat Sonos met damage control bezig is, en proberen huidige klanten te behouden en evt nieuwe te werven met deze kortingen
[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 05-06-2024 09:24 ]
Mute alleen op iOS, zal dan voor Android hopelijk ook snel weer komen. Langzaam maar zeker wordt het weer wat en werken ze de talloze 'oops, something went wrong' meldingen weg.Ronvgs schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:31:
Nieuwe Sonos App Update.
En…… de Sleeptimer is terug.
Mijn balans regelaar werkt ook weer.
Zelfs mute werkt weer!
Dat ligt dan eerder aan je TV dan aan de headset.Rallye schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:44:
@MikeyMan Niet als je een Arc hebt en je TV steeds terugschakelt van je koptelefoon naar de Arc……
Als ik Bluetooth selecteer, krijg ik geluid over m'n headset. Als ik ARC output selecteer krijg ik geluid via HDMI.
Waarom zou die tv steeds terugschakelen? En nog erger; waarom zou je een probleem tussen TV en Soundbar oplossen door een dure inferieure headset aan te schaffen?
[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 05-06-2024 09:29 ]
Ik dacht dit eerst ook. Maar het werkt toch, echter alleen als je al iets in de playlist hebt staan. Als je bijvoorbeeld een radiostation aan hebt staan, of op pauze hebt staan, dan is die optie er niet.Cloud_VII schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:18:
[...]
Play next en add to que werkt nog niet. Ook niet na speaker update
En je kunt de playlist niet editen. Ook geen liedje eraf halen, alleen toevoegen.
Dank voor het melden. Na update firmware, update app en extra herstart speakers kon ik hiermee inderdaad mijn speakers op de juiste wifi krijgen. Gelukkig had ik de "oude wifi" nog, want anders zou dit firmware update denk ik een stuk lastiger zijn geweest.Rhapsody schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:41:
Changelog nieuwe update: https://support.sonos.com...or-sonos-software-updates
- Goede case
- Geluidskwaliteit OK (eerste indruk is iets minder dan de AirPods, iets 'doffer' maar moet nog veel meer proberen). Maar deze kun je wel equalizen!
- Ruisonderdrukking heeft niet zo'n hisgeluid (voor het eerst dat ik dit ervaar) maar lijkt de hogere tonen wat minder te dempen (stemmen). Aware mode klinkt prima.
- Erg lichtgewicht/comfortabel
- Veel connectie opties: Connectie via USB, 3,5mm en bluetooth. En ook nog 2 bluetooth devices tegelijk (moet nog even zien hoe dit precies werkt).
Sonos Radio / TuneIn is gratis. Er zijn ook betaalde abonnementen. Dus even goed opletten als je TuneIn toevoegt als service. Je kunt ook myTuner Radio toevoegen. Ook gratis Radio 1 en 2.TeslaFever schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:32:
Ik ben aan het kijken naar de sonos era 100 voor mijn ouders. Naast het kunnen streamen van spotify muziek naar de sonos era 100 willen ze ook radio 1 en 2 kunnen luisteren. Ik heb van alles gelezen dat je radio via sonos kan luisteren en via tunein. Zijn dit betaalde abonnementen of kan je ook via de radio 1 app op je telefoon de verbinding zoeken met je sonos era 100?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik vind radio luisteren via sonos echt een gedoe. Niet alle zenders hebben een native integratie met de sonos app (sommige wel). Hoe dan ook, om naar de radio te luisteren moet je via de app. Of sonos voice, maar die begrijpt niet altijd wat de bedoeling is, en zal met termen als 'speel radio 1' wel al eens de mist in gaan. (random radio zender kiezen, een andere radio 1 uit een ander land nemen, geen idee of die steeds eerst zal kijken in de 'favourites')TeslaFever schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:32:
Ik ben aan het kijken naar de sonos era 100 voor mijn ouders. Naast het kunnen streamen van spotify muziek naar de sonos era 100 willen ze ook radio 1 en 2 kunnen luisteren. Ik heb van alles gelezen dat je radio via sonos kan luisteren en via tunein. Zijn dit betaalde abonnementen of kan je ook via de radio 1 app op je telefoon de verbinding zoeken met je sonos era 100?
Ik associeer radio met gemak, en hoewel ik hier genoeg tech heb liggen, ben ik dat geneuzel via een touchscreen wel zat voor zo'n basic usecases. Ouders (afhankelijk van hoe 'techy' ze zijn) zou ik al zeker niet aan sonos helpen als het enkel is om radio te luisteren.
TuneIn vind ik om allerhande redenen maar een vage service. Is onlangs toch ook wat controverse rond geweest, of was het in autoplatform waar het opeens betalend werd?
[ Voor 6% gewijzigd door Amos_x op 05-06-2024 13:03 ]
De juiste zenders in je favorieten zetten, app starten, zender kiezen en gaan.Amos_x schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:02:
[...]
Ik vind radio luisteren via sonos echt een gedoe. Niet alle zenders hebben een native integratie met de sonos app (sommige wel). Hoe dan ook, om naar de radio te luisteren moet je via de app. Of sonos voice, maar die begrijpt niet altijd wat de bedoeling is, en zal met termen als 'speel radio 1' wel al eens de mist in gaan. (random radio zender kiezen, een andere radio 1 uit een ander land nemen, geen idee of die steeds eerst zal kijken in de 'favourites')
Ik associeer radio met gemak, en hoewel ik hier genoeg tech heb liggen, ben ik dat geneuzel via een touchscreen wel zat voor zo'n basic usecases. Ouders (afhankelijk van hoe 'techy' ze zijn) zou ik al zeker niet aan sonos helpen als het enkel is om radio te luisteren.
TuneIn vind ik om allerhande redenen maar een vage service. Is onlangs toch ook wat controverse rond geweest, of was het in autoplatform waar het opeens betalend werd?
Een FM tuner kan lastiger zijn en praten tegen hardware begin ik niet aan.
Sonos Radio is, voor zover ik weet, TuneIn. Voor de HD zenders, las ik laatst, maar die heb ik niet want daarvoor moet je betalen, zijn zenders van Deezer. Geen idee of dat klopt. En die tegels van Sonos Radio gebruik ik al helemaal niet.
Kortom. Eenmaal geïnstalleerd moet het, ook voor oudere mensen, geen enkel probleem zijn te bedienen.
Voor het gemak eenvoudig een timer instellen die 3-4x per dag naar radio 1 pusht.
Uitzetten (en aanzetten) kan dan via de knoppen op de hardware
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Wat ergens vreemd is, is dat ten tijde van de nieuwe app helemaal geen firmware update is uitgebracht (voor zover ik weet) die de functionaliteit van de speakers heeft aangepast. In andere woorden: de cloud-toegang (die gebruikt wordt door de web player) was er waarschijnlijk veel eerder al. Het wordt nu alleen veel beter zichtbaar vanwege de release van die web player.Yamahaa schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:18:
[...]
Helemaal mee eens. Ik kan nu gewoon met de iphone (vraag desktop site) naar play sonos via internet en met mijn wachtwoord al mijn spelers bedienen. Waar ik ook zit ter wereld. Buiten het feit dat ik het niet wil gebruiken vind ik het een naar idee dat mijn spelers rechtstreeks aan internet hangen achter een password wat ik ooit bedoeld had om een bestel account te maken tig jaar geleden. Echt bijzonder.
[ Voor 3% gewijzigd door Phontana op 05-06-2024 14:37 ]
Ik heb hem ook net binnen. Eerste indruk is goed, maar weet jij hoe je ziet of iets Atmos is? In Apple Music zag ik ook in het begin geen Atmos symbool, tot ik in de instellingen van Apple Music ‘Dolby Atmos: Altijd ingeschakeld’ ipv ‘automatisch’ had geselecteerd. Maar in de Sonos app zie ik niksja3 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:52:
Uurtje geleden de ACE ontvangen. Eerste ervaringen (vergelijking met AirPods Max):
- Goede case
- Geluidskwaliteit OK (eerste indruk is iets minder dan de AirPods, iets 'doffer' maar moet nog veel meer proberen). Maar deze kun je wel equalizen!
- Ruisonderdrukking heeft niet zo'n hisgeluid (voor het eerst dat ik dit ervaar) maar lijkt de hogere tonen wat minder te dempen (stemmen). Aware mode klinkt prima.
- Erg lichtgewicht/comfortabel
- Veel connectie opties: Connectie via USB, 3,5mm en bluetooth. En ook nog 2 bluetooth devices tegelijk (moet nog even zien hoe dit precies werkt).
En als ik via een USB-c -> Lightning kabel aansluit blijft het over Bluetooth gaan
[ Voor 4% gewijzigd door Steven030 op 05-06-2024 17:25 ]
Zolang ik voor mijn ouders de favorieten kan instellen voor gratis radio 1,2,3 en ze spotify kunnen gebruiken voor hun muziek komt het goed 👍🏻 bedankt!Cardwizard schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:27:
[...]
De juiste zenders in je favorieten zetten, app starten, zender kiezen en gaan.
Een FM tuner kan lastiger zijn en praten tegen hardware begin ik niet aan.
Niemand?Yonix schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 07:45:
Meer mensen last van het probleem dat, sinds de nieuwe app, nummers in een afspeellijst niet meer goed worden afgespeeld? Soms laadt Sonos de eerste 10-20 seconden niet in.
Vaag.
Heb nu, via Spotify, ‘Californication’ van Red Hot Chili Peppers opstaan en dat Sonos elke eerste 11 seconden van een nummer skipt is wel erg fricking vervelend …
Hij moet dus om te kunnen linken verbonden zijn met je iPhone. Tenminste, zo lees ik het.
@Amos_x Als het aantal functies van apparaten groeit, groeit ook het mogelijke aantal uitzonderingen. En dus de verantwoordelijkheid van jou als consument om óf niet te klagen als je iets koopt en van een onterechte verwachtingen bent uitgegaan, óf om onderzoek te doen naar wat een device precies kan. Oftewel: “Assumption is the mother of all fuckups.”
Sonos kan niet alles op de doos zetten (nee, deze speaker wast niet je hond). Bovendien geldt juist voor deze feature dat hij op termijn wel beschikbaar komt voor Android. Moeten ze al die dozen weer aanpassen.
[ Voor 52% gewijzigd door Rallye op 05-06-2024 18:07 ]
- minder warm/minder bass dan de Sony XM3, maar verder prima geluid.
- ze zitten heerlijk en beter dan de Sony
- geen gekraak uit de behuizing, solide apparaat
- audio swap van Arc naar Ace werkt heel goed en zorgt er voor dat ik tv/PS5/Apple tv allemaal draadloos kan luisteren, dit is voor mij echt HET pluspunt maar ik ben heel gevoelig voor lipsync issues/audiovertraging en de Ace loopt gewoon niet synchroon als je de audio swap gebruikt, ter info mijn Arc loopt exact synchroon met de tv. Koppel ik de Ace via Bluetooth aan mijn Apple TV dan zijn er geen problemen en loopt alles perfect synchroon maar dat kan een Sony ook.
Dus mijn Ace gaat weer retour…
Dat vond ik ook tot ik de usb-c naar usb-c kabel ging gebruiken, daar werd het geluid wel een stuk beter van.ja3 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:52:
Helaas hier niet werkenddextertje schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:05:
[...]
Ik dacht dit eerst ook. Maar het werkt toch, echter alleen als je al iets in de playlist hebt staan. Als je bijvoorbeeld een radiostation aan hebt staan, of op pauze hebt staan, dan is die optie er niet.
En je kunt de playlist niet editen. Ook geen liedje eraf halen, alleen toevoegen.
Ook Alarmen zijn weer weg. Moest vanmorgen verplicht wakker worden op de tijd die ingesteld staat. Niet meer aan te passen, ook niet uit te zetten....
Heb dat ding ook besteld voor mn ouders. Heb de koptelefoon eerst zelf als test even in gebruik omdat ik een ARC heb. Werkt idd wel mooi! Ik ben er wel vanuit gegaan dat hij later ook gesupport wordt op de Beam. Is daar al meer over bekend ?Steven030 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:33:
Ik moet zeggen dat ik na een eerste avond met de Ace eigenlijk wel heel tevreden ben. Prima comfort en geluid, en audio swap werkt top
Meer informatie dan onderstaand wordt het niet.hgwj1983 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:27:
[...]
Heb dat ding ook besteld voor mn ouders. Heb de koptelefoon eerst zelf als test even in gebruik omdat ik een ARC heb. Werkt idd wel mooi! Ik ben er wel vanuit gegaan dat hij later ook gesupport wordt op de Beam. Is daar al meer over bekend ?
Volgens mij werkt Dolby Atmos alleen met de USB-C naar USB-C kabel op iPhone of met de connectie naar Sonos Arc. (moet zeggen dat ik persoonlijk er niet zo'n fan van ben op een koptelefoon met maar 2 drivers).Steven030 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:24:
[...]
Ik heb hem ook net binnen. Eerste indruk is goed, maar weet jij hoe je ziet of iets Atmos is? In Apple Music zag ik ook in het begin geen Atmos symbool, tot ik in de instellingen van Apple Music ‘Dolby Atmos: Altijd ingeschakeld’ ipv ‘automatisch’ had geselecteerd. Maar in de Sonos app zie ik niks
En als ik via een USB-c -> Lightning kabel aansluit blijft het over Bluetooth gaan
Ik denk dat je voor lightning een lightning naar usb adapter nodig hebt (en dan de usb-c kabel). Maar dat heb ik zelf niet (iPhone 15).
En de Bowers & Wilkins PX7 S2e is binnen, misschien kan deze dan mijn Sony vervangen.....
Ook 500 euro tevreden?Steven030 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:33:
Ik moet zeggen dat ik na een eerste avond met de Ace eigenlijk wel heel tevreden ben. Prima comfort en geluid, en audio swap werkt top
*425, die 15% korting wordt tegenwoordig overal aangeboden. Maar ja, eigenlijk wel!
Met name de audio swap met de Arc maakt deze koptelefoon voor mij heel nuttig en dat werkt top.
Qua muziek heb ik bekabeld lossless nog niet kunnen testen, omdat ik nog geen aux-lightning adapter heb. Voor het gemak van oordopjes onderweg zal ik mijn AirPods Pro 2 nog wel vaak gebruiken, maar ik vind het geluid van de Ace erg goed
Edit: nu wel bekabeld kunnen luisteren en ik vind het geluid prachtig, zowel lossless als Atmos via Apple Music. De Ace is hier een blijvertje
[ Voor 11% gewijzigd door Steven030 op 06-06-2024 19:46 ]
Gebruik de Spotify app en kan dan altijd makkelijk kiezen voor woonkamer (dat is de kamer waar die roam op zit) en dan muziek afspelen, heb ook nog slaapkamer en daar zitten kleine boxen op.
Hoe dan ook, we hebben een nieuw kastje gekregen van Ziggo, een mediabox. Als ik die aan zet gaat meteen de TV aan, hele reutemeteut. Ik heb het vermoeden dat als ik hem uit zet, die connectie van de Roam wel op die TV blijft staan. Ik kan hem dan dus niet meer bedienen vanuit Spotify, moet dan naar de Sonos app.
Dat vind ik vervelend, iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat dit weer gefixt is?
Je kan in het menu van de ziggo mediabox aangeven of je de tv aan wil laten gaan zodra je de media box aan zet. Ik vind dit overigens wel handig, scheelt weer een handeling.KaiseRRuby schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:10:
Ben benieuwd of iemand dit ook heeft: we hebben hoop Sonos spullen in huis. TV zit aan de roam/sub met een HDMI plus verloopje.
Gebruik de Spotify app en kan dan altijd makkelijk kiezen voor woonkamer (dat is de kamer waar die roam op zit) en dan muziek afspelen, heb ook nog slaapkamer en daar zitten kleine boxen op.
Hoe dan ook, we hebben een nieuw kastje gekregen van Ziggo, een mediabox. Als ik die aan zet gaat meteen de TV aan, hele reutemeteut. Ik heb het vermoeden dat als ik hem uit zet, die connectie van de Roam wel op die TV blijft staan. Ik kan hem dan dus niet meer bedienen vanuit Spotify, moet dan naar de Sonos app.
Dat vind ik vervelend, iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat dit weer gefixt is?
Maar je kan toch evengoed even goed de roam kiezen ook als de tv aan staat? Naar mijn weten overrulled hij dat gewoon.. Heb je het al geprobeerd?
©2004
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Ook hier gekocht met 15% (ING punten) korting. €425 is nog steeds een bak geld voor een koptelefoon.
Hopelijk komen de features zoals bv ACE-ARC schakeling goed tot z'n recht zoals @Steven030 al beschrijft.
Eens checken of het nog alleen met de Iphone werkt of inmiddels ook al met de Android?
Ga ook testen met zowel Iphone als Pixel 8a, bedraad en draadloos. Heb helaas geen Android met APTX support.
Kom van een Sony XM3 en zal proberen zo objectief mogelijk mijn oordeel te vellen. XM3 altijd zeer tevreden over geweest, maar na een paar jaar mocht er wel iets nieuws komen.
Ik zie hem via Spotify helemaal niet meer in de lijst staan, enkel via de Sonos app. Dus ik kan hem niet selecteren. (het is een Arc trouwens, geen roam, die hebben we ook maar ik had verkeerd gekeken)hk12nl schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:56:
[...]
Je kan in het menu van de ziggo mediabox aangeven of je de tv aan wil laten gaan zodra je de media box aan zet. Ik vind dit overigens wel handig, scheelt weer een handeling.
Maar je kan toch evengoed even goed de roam kiezen ook als de tv aan staat? Naar mijn weten overrulled hij dat gewoon.. Heb je het al geprobeerd?
Een optie is denk ik die koppeling uitzetten zoals jij zegt. Dan kan ik die TV los uitzetten en waarschijnlijk verbreekt hij dan de verbinding met die Arc zodat ik hem wel weer kan bedienen met Spotify. Tenzij het door de nieuwe app update niet meer kan maar dat lijkt me minder logisch.
Ik stel een station via Tunein en sla op. Lijkt allemaal goed te gaan maar als ik de instelling daarna controleer zie ik staan "geselecteerde content is niet meer beschikbaar".
Iemand de gouden tip om dit op te lossen?
Kun je die TuneIn zender die je voor de wekker wilt gebruiken wel gewoon selecteren en afspelen? Dus niet de alarmfunctie.GoEV6 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:45:
Ik probeer sinds die fijne update weer de wekker te zetten op een Play1 en dan niet het Sonos geluid maar de radio. Tot de update werkte dit jaren zonder enig probleem. Ik krijg het nu niet meer voor elkaar.
Ik stel een station via Tunein en sla op. Lijkt allemaal goed te gaan maar als ik de instelling daarna controleer zie ik staan "geselecteerde content is niet meer beschikbaar".
Ik moest zie ik net me weer aanmelden bij TuneIn. Aangemeld via Apple. Afspelen van een zender werkte gewoon. Gister overigens ook. Ben benieuwd met wel geluid ik morgen wakker word.GerCor schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:54:
[...]
Kun je die TuneIn zender die je voor de wekker wilt gebruiken wel gewoon selecteren en afspelen? Dus niet de alarmfunctie.
Dat had ik gisteren ook. Ook opnieuw aanmelden. Terwijl ik 9 mei een mailtje had gekregen met een bedankje voor de aanmelding bij TuneIn.GoEV6 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:59:
[...]
Ik moest zie ik net me weer aanmelden bij TuneIn. Aangemeld via Apple. Afspelen van een zender werkte gewoon. Gister overigens ook. Ben benieuwd met wel geluid ik morgen wakker word.
Maar, je kunt het natuurlijk gelijk even proberen. Maak je een wekker met de TuneIn zender voor over een kwartiertje. Weet je het teminste.
Probeer eens de wekker 2 uur eerder te zetten. Ik heb nu de wekker op 5 uur staan en dan gaat hij netjes om 7 uur. Ik lees hier meer problemen over, hier is het 2 uur verschil in Australië iets van 11 uur.GoEV6 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:45:
Ik probeer sinds die fijne update weer de wekker te zetten op een Play1 en dan niet het Sonos geluid maar de radio. Tot de update werkte dit jaren zonder enig probleem. Ik krijg het nu niet meer voor elkaar.
Bizar!! Deze functies zijn nu ineens spontaan zichtbaar….Cloud_VII schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:54:
[...]
Helaas hier niet werkend
Ook Alarmen zijn weer weg. Moest vanmorgen verplicht wakker worden op de tijd die ingesteld staat. Niet meer aan te passen, ook niet uit te zetten....
Gisteravond was spontaan ook in eens de sleep timer optie beschikbaar bij mij. Had al 2 dagen die app op mijn telefoon staan en niets werkte om het zichtbaar te krijgen.Cloud_VII schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:08:
[...]
Bizar!! Deze functies zijn nu ineens spontaan zichtbaar….
Dus hoe nu kan dat gister in eens spontaan zichtbaar was... geen app update niets.
:strip_exif()/f/image/QOowoz2qzLiYq8IQyfTEShg1.jpg?f=fotoalbum_large)
Gelukt. Wekker ging vanmorgen af dmv radio. Zat hem blijkbaar in het nog een keer aanmelden bij TunelnGerCor schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:04:
[...]
Dat had ik gisteren ook. Ook opnieuw aanmelden. Terwijl ik 9 mei een mailtje had gekregen met een bedankje voor de aanmelding bij TuneIn.
Maar, je kunt het natuurlijk gelijk even proberen. Maak je een wekker met de TuneIn zender voor over een kwartiertje. Weet je het teminste.
©2004
Hoe werkt het precies? Kan TuneIn allerhande publiek beschikbare radiostreams 'scrapen' vanop het internet? Of moet een radiozender zich specifiek aanmelden bij TuneIn om in de lijst beschikbaar te zijn?
De radiozenders die ik luister zijn bvb al niet beschikbaar. Dan heeft het al weinig zin, toch? Wellicht leuk als je graag Internationale zenders luistert, of familie in het buitenland hebt, of in het buitenland woont of ooit hebt gewoond (nostalgisch momentje), maar ik denk niet dat dit me 10 euro per maand waard is.
En als de radiozender zich ook niet aangemeld heeft rechtstreeks in de sonos app, of daar niet beschikbaar is, dan rest maar 1 oplossing en dat is via de app van de zender, of de stream in de webbrowser, en airplay naar sonos. Heb ik dat goed?
Edit: Is sonosradio = tunein? Is het dezelfde service? Of apart
[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 07-06-2024 11:50 ]
En anders @Rallye, ons orakel op Sonos gebied, kan het je vast uitleggen.
Nogmaals. TuneIn is een gratis streamingdienst. Wie betaalt er nou geld voor radiozenders die overal gratis te beluisteren zijn?
@hk12nl lijkt me een instelling van de Samsung TV. Misschien op het forum van Samsung TV vragen.
[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 07-06-2024 12:41 ]
Niets is gratis. Vast zo'n service waar je doodgegooid wordt met reclame, maar goed, ik zal het proberen. Net zoals spotify 'gratis' kan, maar compleet onbeluisterbaar is in die vorm.GerCor schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:37:
Nogmaals. TuneIn is een gratis streamingdienst. Wie betaalt er nou geld voor radiozenders die overal gratis te beluisteren zijn?
@Amos_x TuneIn verzamelt inderdaad radiozenders; wel iets professioneler dan gewoon een koppeling leggen met aanwezige zenders, als ik het goed begrijp. Zo verdwijnen er soms ook zenders, zoals alle Franse publieken laatst.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar toevoegen van url’s kan volgens TuneIn inderdaad via hun eigen app, zie https://help.tunein.com/n...%20scherm%20Nu%20afspelen. AirPlay is dan dus niet nodig. Vroeger deed je dat in de Sonos app, nu dus niet meer.
Sonos Radio maakt deels gebruik van streams van TuneIn, maar werkt ook samen met Deezer.
Het is inderdaad niet nodig om te betalen voor TuneIn. Voorafgaand aan elke nieuwe stream hoor je één of twee advertenties van TuneIn. Met een abonnement (Premium) heb je echter geen advertenties (naar ik aanneem dus ook niet op Sonos). Wil je geen advertenties in de TuneIn app, dan lijkt je dat nog te kunnen afkopen met een eenmalige betaling voor “Pro”. Ook in mijn auto verschijnt de app in Apple CarPlay.
Welke zenders krijg jij niet via TuneIn?
[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 07-06-2024 12:51 ]
Zie @Rallye. 👍Amos_x schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:48:
[...]
Niets is gratis. Vast zo'n service waar je doodgegooid wordt met reclame, maar goed, ik zal het proberen. Net zoals spotify 'gratis' kan, maar compleet onbeluisterbaar is in die vorm.
[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 07-06-2024 12:56 ]
Welke zenders luister jij dan? Want de Nederlandse zenders gaan ook gewoon via tunein.Amos_x schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:45:
De radiozenders die ik luister zijn bvb al niet beschikbaar. Dan heeft het al weinig zin, toch? Wellicht leuk als je graag Internationale zenders luistert, of familie in het buitenland hebt, of in het buitenland woont of ooit hebt gewoond (nostalgisch momentje), maar ik denk niet dat dit me 10 euro per maand waard is.
Er is de laatste jaren wel steeds meer reclame die tunein ervoor (en door?) gooit.Amos_x schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:48:
[...]
Niets is gratis. Vast zo'n service waar je doodgegooid wordt met reclame, maar goed, ik zal het proberen. Net zoals spotify 'gratis' kan, maar compleet onbeluisterbaar is in die vorm.
Maar je kunt ook myTuner radio service proberen. Ook heel veel zenders (en ook veel andere zoals de vele Easy radio zenders) en ik ervaar eigenlijk geen reclame van myTuner zelfs.
My bad, ik gebruikte de zoekfunctie niet goed (nog geen account gemaakt, ik keek gewoon op de tunein website om me in te lezen)rvk schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:24:
[...]
Welke zenders luister jij dan? Want de Nederlandse zenders gaan ook gewoon via tunein.
https://tunein.com/search/?query=
Ook landelijke, meer lokale zenders staan er tussen. Als je zoekt op een nogal generieke naam die elk land wel heeft (radio 1 bvb), zag ik niet meteen hoe je kon filteren per land.
Dit is gemakkelijker om per land te zoeken:
https://tunein.com/explorer/
Tja, helemaal goed dus. Even uitproberen dan.
Blijft wel een feit dat het interessant is om te weten of TuneIn zenders kan toevoegen zonder goedkeuring/medeweten van de betreffende zender (gewoon de stream toevoegen) of dat de zender zichzelf moet aanmelden op TuneIn. Niets is hinderlijker dan diensten die afhangen van erg tijdelijke, momentane afspraken en akkoorden, en dat je morgen op je betaalde dienst ineens drie zenders mist omdat er een dispuut is. Voor radio nu niet zometeen erg belangrijk, maar goed.
En ook liefst geen reclame nog bovenop die wat ingebakken zitten in de stream van de radiozender zelf. Dus dat TuneIn er zelf nog iets voor of tussen gooit, of elk uur een break of zo. Maar dat merk ik dan wel.
Toen ik nog Sonos Radio gebruikte, deed Sonos dat ook als ik het me goed herinner. Ervoor wel in elk geval, ook bij de eigen Sonos Radio wat niet meer is dan een playlist van curated music.
In het Verenigd Koninkrijk zijn alle buitenlandse zenders verwijderd. Mensen vragen zich af of het nou de VK regering is geweest of de EU die dat besloten heeft.
Ik doelde meer op de link tussen TuneIn en de zenders zelf. Vooral als de dienst breder gedragen is, en dus ook buiten Sonos te gebruiken is (in android automotive bijvoorbeeld, of rechtstreeks als app).GerCor schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:48:
Tsja, dat weet je toch nooit. Het kan zijn dat TuneIn geld ontvangt van Sonos. Want mensen willen op Sonos een bepaalde zender via TuneIn kunnen horen. Koopargument. Andersom ook. Sonos ontvangt geld van TuneIn omdat men via Sonos naar TuneIn kan luisteren. Hetzelfde verhaal geldt natuurlijk voor de zenders. Misschien zegt Sonos tegen kleine piratenzenders: jullie mogen er gratis op. Vergroot het aanbod voor onze klanten.
In het Verenigd Koninkrijk zijn alle buitenlandse zenders verwijderd. Mensen vragen zich af of het nou de VK regering is geweest of de EU die dat besloten heeft.
Niet zozeer op de integratie van TuneIn met Sonos. Vermoedelijk is dat inderdaad wel gewoon een commerciële deal waar de ene partij de andere betaalt voor access/zichtbaarheid, afhankelijk van wie er het meest bij te winnen heeft. (beetje google in safari verhaal)
Elke radiozender heeft wel een licentie afdeling (of laat dat regelen door een overkoepelende organisatie, zie npo, talpa etc.)Amos_x schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:36:
[...]
Blijft wel een feit dat het interessant is om te weten of TuneIn zenders kan toevoegen zonder goedkeuring/medeweten van de betreffende zender (gewoon de stream toevoegen) of dat de zender zichzelf moet aanmelden op TuneIn.
Er zijn ook nog hogere overkoepelende organisaties zoals SoundExchange in de VS, Buna/Stemra en SENA in NL etc. etc.
Ik neem aan dat Tunein een speciale afdeling daarvoor heeft die wel contact heeft met die organisaties (anders zouden ze allang plat gelegd zijn).
Wat betreft Sonos <-> TuneIn. Ik weet niet wie wie betaald maar ik kan me voorstellen dat TuneIn Sonos betaald voor het aanbieden van de Service. En Sonos betaald TuneIn voor het verzorgen van de dienst onder de naam 'Sonos' zelf (want die zijn volgens bij bijna gelijk).
In de oude versie kon je TuneIn nog gebruiken zonder account (free). Maar in de nieuwe versie hebben ze het dus omgedoopt naar TuneIn (new) en moet je je eerst aanmelden (wellicht om gerichter reclame te geven en afspeel statistieken bij te houden).
Ik heb TuneIn als service eraf gegooid want alles wat ik nodig heb zit in myTuner radio (die volgens mij geen of veel minder reclame heeft, ik hoor het in ieder geval nooit). Ps. Er zijn ook nog meer services met eigen specifieke zenders. Zie https://support.sonos.com/nl-nl/services
Nu nog weer toegang krijgen tot de muziek op mijn eigen NAS want dat hebben ze met de nieuwe app ook verkloot.
Er aan overgeven? Hij geeft in elk geval nog aan wat er op zit, mijn Samsung TV geeft voor de Beam alleen maar 'receiver (HDMI-eARC)' aan. Zou het erg handig vinden als de Beam het volume doorgaf aan de TV, zodat ik tenminste een absolute waarde kan geven aan hoe hard de kleine de TV mag zetten. Nu blijft het de middenweg vinden tussen de begrenzing van de Beam niet te hoog zetten en af en toe 's ochtends omver geblazen worden omdat het halve dorp moet kunnen horen wat aan staat.hk12nl schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:25:
Ik heb een nieuwe Samsung tv samen met een Sonos Arc. Als ik nu het geluid harder/zachter zet krijg ik daar continue een melding over op het scherm (Sonos Arc-HDMI eArc). Ik heb dit jaren terug eens weg gekregen maar het lukt mij nu niet meer. Zit al een uurtje te ploeteren en google geeft ook geen antwoord. Iemand de gouden tip?
De begrenzer instellen heb ik overigens een gemixte mening over. Fijn dat hij begrenst, maar dan verandert ook de 0-100 schaal, met het gevolg dat de volumestapjes wel erg klein worden.
Voor TuneIn geldt dat zo’n link die jij aanmaakt een persoonlijke link is. Voor een openbare link zal TuneIn wel contact hebben met de zender. Dat betekent ook date een zender geen toestemming kan geven of de toestemming in kan trekken, zie de Franse zenders die een recent TuneIn verlaten hebben.
[ Voor 56% gewijzigd door Rallye op 08-06-2024 14:21 ]
Inderdaad. Ik kan France Inter (een van die zenders) nog wel via myTuner radio bereiken. Plus dat er voor Radio France ook een eigen service is op Sonos. Dus het hoeft niet via TuneInRallye schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:37:
Voor een openbare lino zal TuneIn wel contact hebben met de zender. Dat betekent ook date een zender geen toestemming kan geven of de toestemming in kan trekken, zie de Franse zenders die een recent TuneIn verlaten hebben.
Ik begrijp de hype van TuneIn op de Sonos sowieso niet zo want er zijn zoveel andere goede services.
Waarschijnlijk omdat het de bekendste is. Gratis. Mij werd in het begin gewezen op nog 3 gratis aanbieders. 1 daarvan is vertrokken. Hou ik MyTuner Radio en Juke over. Daar had ik ook nog nooit van gehoord. Deezer ken ik: betalen. Tidal: betalen. Apple Music: betalen. Ik, en dan spreek ik voor mezelf, koop geen audio installatie om vervolgens bij streamingsdiensten maandelijks te betalen om naar muziek te kunnen luisteren.rvk schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:45:
[...]
Inderdaad. Ik kan France Inter (een van die zenders) nog wel via myTuner radio bereiken. Plus dat er voor Radio France ook een eigen service is op Sonos. Dus het hoeft niet via TuneIn![]()
Ik begrijp de hype van TuneIn op de Sonos sowieso niet zo want er zijn zoveel andere goede services.
Sonos programmeurs: 2u slapen op het werk, 22u werken per dagGerCor schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:32:
Wederom een app update.
[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 07-06-2024 22:30 ]
Laatste update is 3 dagen geleden (iOS)GerCor schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:32:
Wederom een app update.
Kan, hou ik niet bij. Android loopt nog wat achter. We missen nog tegels van zenders en we hebben niks aan de Ace. Ik zag net in de Release Notes de er problemen waren met aanmelden van nieuwe Android gebruikers maar ik weet niet of dat er eerder ook al stond.
3 dagen geleden, ook firmware update, zaten we op 80.02.05. Gisteren op 80.02.06 en nu dus op 80.02.07.
Er schijnt ook een update voor de Ace te zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 08-06-2024 00:31 ]
In principe had dat nog best gekund ook. Als Sonos netjes gezegd had: “Jongens, we zijn niet het grootste bedrijf en hebben onszelf even in een hoek geverfd. Er zijn wat dingen weg, maar over twee maanden komt alles goed, kan drie maanden worden. Dat je je muziek niet ziet kan komen doordat we het niet voor elkaar hebben óf omdat je nog oude meuk hebt die via SMBv1 werkt, want daar stoppen we nu om veiligheidsredenen ook mee. Oh ja, je moet TuneIn even opnieuw installeren.” Met zo’n beroep op de loyaliteit van de klanten was een hoop teleurstelling voorkomen. Maar nee, men heeft gekozen voor de PR-matige sprong vooruit.
[ Voor 8% gewijzigd door Rallye op 08-06-2024 08:55 ]
==
Gisteren de ACE uitgepakt, BT gekoppeld en bedraad en draadloos aangesloten etc. Heb al wat "getest" met Spotify, Apple Music zowel op de Pixel 8a als de Iphone 12.
Heb ook meteen de kinderen (27, 25 en 23) als nieuwe generatie meegenomen in de eerste ervaringen.
Zij hebben een Sony XM4, Bose Quiet Comfort en goedkope oortjes.
We waren/zijn het unaniem eens dat het draagcomfort, de 'looks' van de ACE en het gebruikers gemak met de drie toetsen prima zijn. En vaak hebben we juist een andere smaak.
Ik op m'n roze wolk die net €425 aan een koptelefoon heeft uitgegeven, vind de muziek beter klinken uit de Ace tov m'n XM3. De kids horen eigenlijk geen verschil. Ik: "Ja maar, ja maar jullie oren zijn al verkl**t door al die festivals". Zij: "Ja maar pa jij bent afgekeurd als gevolg van gehoorschade door jaren lang windsuizen van het motorrijden met open helmpje".
Laat me nou ajb in die waan. Au serieux: Het klinkt gewoon prima, maar ik heb niet de wow factor dat het een wereld van verschil is en het geluid in één keer veel beter klinkt. Kan volgens mij ook bijna niet meer als je de usual suspects qua headsets vergelijkt in ongeveer dezelfde prijsklasse.
Moet nog even goed testen met bv bedraad ivm lossless enzo. Alsof ik dat verschil dan wel zou horen...
Heb een tijdje met zo'n rode dragonfly tussen smartphone en koptelefoon rondgelopen.
Een paar handige features: audio pauzeert als je koptelefoon afzet en gaat weer door bij opzetten. Zal wel een feature zijn die tegenwoordig meer koptelefoons hebben? Ik vind het handig.
Die Actieve Noise Cancelling is echt beter tov de andere aanwezige koptelefoons. Heb gisteren buiten gezeten en het waaide best stevig. De ACE is muisstil en bij de andere headsets hoorde je nog wind langs komen. Praten idem dito. Bij de ACE is stil echt stil. Heerlijk!!
Die één knop bediening op de rechterschelp is eenvoudig en to-the-point. Doet wat het moet doen en geen overbodige gestures met vegen, swipen en weet ik het allemaal.
Dit weekend eens uitproberen hoe dat werkt met de ARC-ACE overschakeling.
Wat ik mis (maar dat was al bekend) is de integratie met de rest van mijn Sonos speakers. Hopelijk komt dat nog tzt?
EQ functie is wel heel beperkt. bass/treble en dat is het. Aan de andere kant, heb je meer nodig? Of geluid puur zoals het bedoeld is doorsturen of digitaal vervormen/aanpassen
We gaan de komende dagen gewoon lekker verder met uitproberen en dan maak ik de balans op. En zal de Ace sowieso wel houden.
- Het vinden van mijn Roam, daar moet ik eerst op de powerknop drukken en dan ziet ie 'm meteen. Dat was voorheen nooit
- Het algehele laden van de app duurt soms lang. Dan is het meestal sneller de app volledig te sluiten en weer opnieuw te starten
- In de lokale bibliotheek mis ik wel de letters om snel naar artiesten met die letter te springen, nu is het eindeloos scrollen naar bijv. de Z
- Volume veranderen mag nog wat vlotter, maar bugt bij mij niet meer als voorheen
- De Spotify podcasts werken (nog steeds) niet
- Ookal klik ik 'm weg: die reclamebanner voor de Ace blijft terugkomen
Voor de eerste keer na opstarten van de app in Android dat het Sonos systeem niet meteen werd gevonden. Dankzij eerdere tips in dit topic: gewoon app afsluiten en opnieuw starten. opgelost. Dank!
Bij mij is die Ace banner verdwenen. Wellicht door de AI: If 'ace gekocht en in Sonos app toegevoegd' then 'haal de banner maar weg' else 'blijven stalken met reclame' ?
Ik heb vanaf de eerste dag geen onoverkomelijke problemen met de nieuwe app. Alle luidsprekers werken. Ik schrok wel even omdat de Boost uit het overzicht verdwenen was en nog steeds is. Maar ik kwam er al snel achter dat de Boost gewoon werkt en ook alle updates krijgt.
Verder. Alarmen waren verdwenen maar zijn terug en sleeptimer, ik wist niet eens dat die bestonden. Nooit gebruik van gemaakt.
Afstand van de achterluidsprekers is weer terug.
Als ik de app start krijg ik nog steeds 'systeem niet gevonden' maar kan dat snel oplossen.
Ik ben zeer tevreden over het ontwerp van de nieuwe app. Die ronde hoeken had voor mij niet gehoeven.
Het groeperen geeft af en toe problemen. Om dan van zender te wijzigen, na een groepering, bleek gisteren erg lastig.
Grootste probleem blijf ik toch het ontbreken van communicatie van Sonos zelf vinden. Maar ik denk dat het met de Amerikaanse claimcultuur te maken heeft.
Hoe dan ook, elke dag geniet ik van de Sonos luidsprekers. Blijft fantastisch geluid. Vooral in de surroundopstelling die ik heb.
Edit: misschien een Android dingetje. Ik kreeg gisteren ook de advertentie van de Ace. 1 keer op de X drukken en niet meer teruggezien.
[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 08-06-2024 11:10 ]
Niet dat ik het zeker weet, want zelf gebruik ik het niet, maar om jouw vermoeden enigzins te bevestigen. Ik las op het Duitse Sonos forum iemand die het minimale volume van de nieuwe Ace te hoog vond. Contact opgenomen met Sonos ondersteuning. Die gaf aan dat de microfoons van de Ace een minimaal volumeniveau nodig hebben om te kunnen functioneren. Voor hem de reden om de Ace te retourneren. Echter. Hij kwam erachter dat je inderdaad in Spotify ook het volume kunt aanpassen naar een, in dit geval, voor hem acceptabel niveau.Yonix schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:39:
Vraagje: neemt Sonos bepaalde Spotify-settings over, zoals ‘volume normaliseren’? Ik merk namelijk bij het afspelen best wat verschil in volume. Dit is in-app (Sonos) via Spotify.
Ik neem dit weer terugHalfkakkende schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:23:
Ik moet zeggen dat ik sinds de laatste iOS-update van de app best wel tevreden ben met de app.
Sonos neemt “volume normaliseren” niet over, d.w,z. Spotify levert dit niet aan Sonos aan. Als je dit wilt gebruiken moet je via de Spotify app werken. Zin op de communities meer klachten over omdat de muziek die Spotify aanlevert soms harder en soms zachter is. Via de Sonos app is hier dus niets aan te doen.Yonix schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:39:
Vraagje: neemt Sonos bepaalde Spotify-settings over, zoals ‘volume normaliseren’? Ik merk namelijk bij het afspelen best wat verschil in volume. Dit is in-app (Sonos) via Spotify.
[ Voor 14% gewijzigd door Rallye op 10-06-2024 08:07 ]
Helder. Jammer dat dit niet wordt doorgezet naar Sonos.Rallye schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:06:
[...]
Sonos neemt “volume normaliseren” niet over, d.w,z. Spotify levert dit niet aan Sonos aan. Als je dit wilt gebruiken moet je via de Spotify app werken. Zin op de communities meer klachten over omdat de muziek die Spotify aanlevert soms harder en soms zachter is. Via de Sonos app is hier dus niets aan te doen.
Hallo,Groentjuh schreef op zondag 2 juni 2024 @ 21:57:
[...]
Het antwoord is nee. Een oudere app zegt dan dat de app moet bijgewerkt worden voordat je de netwerkinstellingen kunt wijzigen.
Hopelijk kan dat binnenkort weer.
Is hier nog nieuws over? Ben bij een vriend en die heeft een nieuwe WiFi netwerk. De oude speakers kunnen zo bijna niet worden overgezet.
Het zou wenselijk zijn als je alle systemen in de app kan verwijderen maar dat lukt niet, alles is grijs. Echt plug en play is het niet zeg!
Mijn arc, sl, sub konden allen overgezet worden met laatste versie van de firmware en app (en extra herstart). Ik heb echter het gelukkig dat mijn oude wifi er ook nog was zodat ik de firmware kon bijwerken. (Even oude ssid en wachtwoord instellen op de meeste wifi routers voor firmware update kan meestal!)Wackmack schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:35:
[...]
Hallo,
Is hier nog nieuws over? Ben bij een vriend en die heeft een nieuwe WiFi netwerk. De oude speakers kunnen zo bijna niet worden overgezet.
Dat gaat alleen voor speaker met bluetooth low energie. Inmiddels werkt dat.
Echter voor Connect (Gen 2), Connect:Amp (Gen 2), One (Gen 1), Play:1, Play:3, Play:5 (Gen 2), Playbar, Playbase, Sub (Gen 1), Sub (Gen 2), SYMFONISK Boekenplank (Gen 1)en SYMFONISK Tafellamp (Gen 1) blijft het herstellen naar fabrieksinstellingen de enige optie.
En dat laatste werkt al voor geen meter. Net 2 uur bezig geweest met nul resultaat. Gekke is, begonnen met een nieuw systeem op een nieuw netwerk. De play 3 kunnen instellen en vervolgens helemaal niet meer zichtbaar. Zelfde voor de Era 100. Even zichtbaar in het nieuwe systeem en daarna op geen 1 mogelijkheid meer zichtbaar, echt hoe dan!Groentjuh schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:50:
[...]
Mijn arc, sl, sub konden allen overgezet worden met laatste versie van de firmware en app (en extra herstart). Ik heb echter het gelukkig dat mijn oude wifi er ook nog was zodat ik de firmware kon bijwerken. (Even oude ssid en wachtwoord instellen op de meeste wifi routers voor firmware update kan meestal!)
Dat gaat alleen voor speaker met bluetooth low energie. Inmiddels werkt dat.
Echter voor Connect (Gen 2), Connect:Amp (Gen 2), One (Gen 1), Play:1, Play:3, Play:5 (Gen 2), Playbar, Playbase, Sub (Gen 1), Sub (Gen 2), SYMFONISK Boekenplank (Gen 1)en SYMFONISK Tafellamp (Gen 1) blijft het herstellen naar fabrieksinstellingen de enige optie.
Heb het even nieuw gevolgd maar verschijnt er de laatste weken nu dagelijks een nieuwe release van de app? Of doen ze binnenkort een major update. Hier Android gebruiker dus pech.
Mooiste zou zijn als je alle huidige systemen zelf kan verwijderen en dat daardoor de Sonos speaker zelf een nieuw systeem zoekt.
https://nl.community.sono...s-systeemeigenaar-6777119
We zijn niet de enige... In dit tempo verkopen mijn alles en komt er een nieuw systeem.
[ Voor 12% gewijzigd door Wackmack op 10-06-2024 21:13 ]
Heb je de rest ook gelezen in de link die je geplaatst hebt?Wackmack schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:58:
[...]
En dat laatste werkt al voor geen meter. Net 2 uur bezig geweest met nul resultaat. Gekke is, begonnen met een nieuw systeem op een nieuw netwerk. De play 3 kunnen instellen en vervolgens helemaal niet meer zichtbaar. Zelfde voor de Era 100. Even zichtbaar in het nieuwe systeem en daarna op geen 1 mogelijkheid meer zichtbaar, echt hoe dan!
Heb het even nieuw gevolgd maar verschijnt er de laatste weken nu dagelijks een nieuwe release van de app? Of doen ze binnenkort een major update. Hier Android gebruiker dus pech.
Mooiste zou zijn als je alle huidige systemen zelf kan verwijderen en dat daardoor de Sonos speaker zelf een nieuw systeem zoekt.
https://nl.community.sono...s-systeemeigenaar-6777119
We zijn niet de enige... In dit tempo verkopen mijn alles en komt er een nieuw systeem.
Ik lees:
- utp kabel gebruiken.
- controleer de gegevens van jouw account.
- installeer de Windows app en kijk wat je daarmee kunt.
Aha, Windows app wist ik nog niet. Dat kan ik nog even testen, dank!GerCor schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:56:
[...]
Heb je de rest ook gelezen in de link die je geplaatst hebt?
Ik lees:
- utp kabel gebruiken.
- controleer de gegevens van jouw account.
- installeer de Windows app en kijk wat je daarmee kunt.
Als ik luister naar mijn Bose TV soundbar dan vind ik het geluid meer "natuurlijker/voller" klinkt maar de Sonos klinkt niet "vol" of hoe moet ik dat noemen. Het lijkt wel of ik bepaalde hoogte/diepte mis.
Ik heb mijn Klipsch RF63 speakers (ja het is misschien wel niet helemaal eerlijk omdat te vergelijken want deze speakers zijn wel wat ouder, max 175 watt en 40 kg per stuk en hebben meer in hun mars) en Klipsch sub (ook uit de reference serie) aangesloten en een "simpele" S.M.S.L. versterker gepakt en het geluid is om mij heen, vol, krachtig en mooi ondanks dat het maar stereo is. Ook hoor ik veel duidelijker de details in het geluid nu.
Misschien is het appels met peren vergelijken maar de Klipsch set wat wel goedkoper dan de Sonos uiteindelijk.
Ik heb de Sonos nog niet "getuned" en misschien dat het daardoor beter klinkt maar mijn Klipsch set klinkt stukken beter vind ik zelf. De Sonos had ik aangeschaft omdat iedereen het geweldig vond klinken en mijn Marantz versterker was stuk gegaan. Dus ik dacht daarmee een oplossing te hebben, ook qua bediening dacht ik een prima oplossing te hebben.
Ik heb al geprobeerd om de soundbar hoger te plaatsen maar dat geeft ook niet.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Waarom stelt hij niet gewoon dezelfde SSID en password in wat hij eerder had?Wackmack schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:35:
[...]
Hallo,
Het zou wenselijk zijn als je alle systemen in de app kan verwijderen maar dat lukt niet, alles is grijs. Echt plug en play is het niet zeg!
Als je daarmee Trueplay bedoelt, dan zou ik dat zeker eerst eens proberen, dat kan namelijk een wereld van verschil maken. Toen ik een aantal jaar geleden de Beam kocht met sub en surrounds stond ik op het punt om alles terug te sturen, omdat ik alles maar schel vond klinken. Uiteindelijk bleek dat Trueplay niet goed was uitgevoerd in mijn geval. Nog een keer goed afstemmen met Trueplay maakte al het verschil en sindsdien ben ik helemaal gelukkig met onze set.itsalex schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:23:
Ik heb de Sonos nog niet "getuned"
Hier ben ik het helemaal mee eens.Phontana schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:04:
[...]
Als je daarmee Trueplay bedoelt, dan zou ik dat zeker eerst eens proberen, dat kan namelijk een wereld van verschil maken. Toen ik een aantal jaar geleden de Beam kocht met sub en surrounds stond ik op het punt om alles terug te sturen, omdat ik alles maar schel vond klinken. Uiteindelijk bleek dat Trueplay niet goed was uitgevoerd in mijn geval. Nog een keer goed afstemmen met Trueplay maakte al het verschil en sindsdien ben ik helemaal gelukkig met onze set.
Ik ben recentelijk verhuisd en had een Sub Mini besteld. Dus nog even gewacht met TruePlay (ik had namelijk een iPhone nodig).
Hiervoor ongeveer 3 a 4 weken met de TruePlay instellingen gedaan van mijn vorige woning en ik dacht echt:''klonk het vroeger ook zo teleurstellend?'' Na de TruePlay echt een wereld van verschil. Niet te vergelijken!
Desalniettemin heb ik ook het gevoel dat mijn 5.1 Sony setje van 600 EUR totaal op veel vlakken beter klonk dan Sonos. Alleen werkt dit 100x makkelijker!
[ Voor 7% gewijzigd door Dubrillion op 11-06-2024 09:15 ]
Dezelfde ervaring hier, en daarvoor een (tweedehands) Sonos Amp gekozen. Deze heeft slechts HDMI ARC, geen eARC en dus geen fancy surroundformaten, maar werkt perfect om een paar stereoluidsprekers te gebruiken voor zowel TV als muziek, en kan voor wie wil 5.1 surround doen door een paar ones/eras te koppelen. Een Sonos amp doet wel "slechts" 125 watt per kanaal, weet dus niet hoe goed die met je huidige luidsprekers zou werken.itsalex schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:23:
Ik heb mijn Klipsch RF63 speakers (ja het is misschien wel niet helemaal eerlijk omdat te vergelijken want deze speakers zijn wel wat ouder, max 175 watt en 40 kg per stuk en hebben meer in hun mars) en Klipsch sub (ook uit de reference serie) aangesloten en een "simpele" S.M.S.L. versterker gepakt en het geluid is om mij heen, vol, krachtig en mooi ondanks dat het maar stereo is. Ook hoor ik veel duidelijker de details in het geluid nu.
Ik wil ze op zithoogte aan de muur bevestigen achter de bank (bank staat in het midden van de kamer). Bij de plint zit aan elke kant een stopcontact dus dat is ook geen probleem.
Als ik op de site van Sonos zelf kijk dan staan ze daar voor 69 euro per stuk. Op sites als Bol.com staan er ook voldoende maar dan voor de helft van de prijs. Wat zijn jullie ervaringen? Moet ik echt die van Sonos hebben of is een alternatief ook prima?
©2004
[ Voor 106% gewijzigd door GerCor op 12-06-2024 12:27 ]
Vogels. Heb ik hier een mount van, kan tot ongeveer 45° naar links en rechts. Ook klein stukje kantelen, dat gaat dan wel weer wat omslachtig.hk12nl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:36:
Iemand nog tips voor een mooie wall Mount voor de Sonos Play 1?
Ik wil ze op zithoogte aan de muur bevestigen achter de bank (bank staat in het midden van de kamer). Bij de plint zit aan elke kant een stopcontact dus dat is ook geen probleem.
Als ik op de site van Sonos zelf kijk dan staan ze daar voor 69 euro per stuk. Op sites als Bol.com staan er ook voldoende maar dan voor de helft van de prijs. Wat zijn jullie ervaringen? Moet ik echt die van Sonos hebben of is een alternatief ook prima?
Thx voor je reactie. Wat is voor jou toen de keuze geweest om voor Vogels te gaan? Ik zie bijvoorbeeld ook deze. Vrij minimalistisch en daarnaast hoef ik ze niet te kantelen alleen te draaien. Maar ik zie er ook een heleboel die ondersteuning hebben aan de onderkant. Is dat aan te raden?R-R-L schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:42:
[...]
Vogels. Heb ik hier een mount van, kan tot ongeveer 45° naar links en rechts. Ook klein stukje kantelen, dat gaat dan wel weer wat omslachtig.
©2004
XBL gamertag StayingPow3r
Nope. Misschien een keer uitloggen en weer inloggen? Of jouw telefoon een keer opnieuw opstarten?Mr. Freeze schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:15:
Vraagje, als ik een radiostation selecteer vanuit “onlangs afgespeeld” krijg ik elke keer de melding “er is iets misgegaan”. Kies ik datzelfde station vanuit Sonos favorieten dan doet speelt dat betreffende station direct. Merken andere hier dat ook op?
Helaas helpt dat niet, vreemde is dat ik het ervaar zowel op de iPad als op de iPhone. Ook diverse app updates verder blijft het euvel zich voortdoen.Op zich geen ramp maar vreemd vind ik het wel.GerCor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:28:
[...]
Nope. Misschien een keer uitloggen en weer inloggen? Of jouw telefoon een keer opnieuw opstarten?
XBL gamertag StayingPow3r
Combinatie prijs en looks denk ik. Als ik die houder van Vebos zie krijg ik zelf al een huivering. De Vogels Sound 4201 die ik hier heb heeft de steun net even over een groter oppervlak. Dat het blokje op de muur met 2 schroeven in een vrij poreuze muur hangt vergeet ik voor het gemak maar even. Hangt nu in elk geval 3 jaar, dus zal wel goed blijven gaan.hk12nl schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:26:
[...]
Thx voor je reactie. Wat is voor jou toen de keuze geweest om voor Vogels te gaan? Ik zie bijvoorbeeld ook deze. Vrij minimalistisch en daarnaast hoef ik ze niet te kantelen alleen te draaien. Maar ik zie er ook een heleboel die ondersteuning hebben aan de onderkant. Is dat aan te raden?
Verschil tussen oude en nieuwe TuneIn? Dat duurde bij mij even voor ik doorhad waarom zenders het ineens niet meer deden.Mr. Freeze schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:15:
Vraagje, als ik een radiostation selecteer vanuit “onlangs afgespeeld” krijg ik elke keer de melding “er is iets misgegaan”. Kies ik datzelfde station vanuit Sonos favorieten dan doet speelt dat betreffende station direct. Merken andere hier dat ook op?
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.