Duidelijk en jammer, had gehoopt op iets meer flexibiliteit. Dank voor je reactie..Christiaan.. schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:20:
[...]
Volgens mij kan dit niet. Als je de tv inschakelt dan kan je de Beam + One's inschakelen (ze staan eigenlijk altijd al aan maar goed) maar of het prettig klinkt met stereo ipv surroud is maar de vraag....
Het is niet mogelijk om de one's daarnaast als stereo te schakelen zonder beam. Hier loop ik ook tegenaan.
[...]
Nee, dit is denk ik de goedkoopste manier. Ik heb ook een platenspeler maar bewust niet op Sonos aangesloten omdat ik het niet mooi vond klinken. Voor de platenspeler heb ik een versterker en 2x Dali Spekter speakers aangeschaft.
Het zal idd een keus worden tussen gebruiksgemak en opstelling. Als ik de Era100 als surroundspeakers wil gebruiken, moet mijn platenspeler dus ook aan die kant van de woonkamer komen te staan. En dat is minder logisch. Alternatie is bijv. de Era100's als frontspeaker (L/R) gebruiken en mijn huidige soundbar behouden. Of toch mooiere boekenplankspeakers kopen en die op mijn versterker aansluiten.Wally2002 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:37:
[...]
Beam zal in principe herkennen dat er geluid is van de TV (als er geen andere bron aan het afspelen is).
ik weet niet of je dit bedoeld maar Beam en surrounds kun je eventueel achter een schakelaar zetten zodat de spanning eraf is, en aanzetten als je de tv aanzet. Er zijn hier een aantal tweakers die bedenkingen hebben ivm levensduur van de elektronica.
Surrounds worden altijd direct aangestuurd door de Beam en zijn dus gekoppeld.
Als je ze als los stereopaar wil inzetten, zul je in de app ze steeds uit de surround setup moeten halen en een nieuw stereopaar moeten maken, en v.v. Is vrij omslachtig en je bent je Trueplay kwijt.
Muziek afspelen op een surround setup is mogelijk. Je kunt de surrounds dan instellen dat ze volledig meedoen, ipv subtiel. Je zou evt ook de beam en/of sub kunnen dempen.
Persoonlijk is dat voor wat achtergrondmuziek voor mij voldoende, maar volgens mij zitten er dan wat concessies in qua geluidskwaliteit omdat het stereo signaal eerst omgezet wordt naar surround.
Als je wat serieuzer wilt luisteren naar muziek in stereo, kun je misschien beter naar de fives kijken.
Ook geen straf, maar hoopte dat alles van 1 merk voordelen zou bieden. Niet dus. Fives zijn mij wat te groot eerlijk gezegd.
:strip_exif()/f/image/KyU3Ic7VrsP3CCVEhVKBPkiJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0yAdIXOUMZwrM1j8NNaxXvZg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hEKBqby5U4YfKGUSwM7M4dDO.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/1Hyt3OPmMDddNZz2VmR3VU0v.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i08OrLsm3zgNZXIZuAqQW0Vr.jpg?f=fotoalbum_large)