Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 153 ... 194 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:00
Sahi_NL schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:09:
[...]

Mijn ervaringen met Google Assistant op de Sonos zijn sowieso dramatisch (Play One). Het werkte zo slecht, dat ik het heb uitgeschakeld en een Google mini naast de Sonos heb liggen.
Idem. Maakte niet uit vanaf welke afstand ik iets zei en of het in Engels of Nederlands ging. Soms het knipperende lampje alsof hij iets verwerkte, meestal ging hij gewoon weer uit.

In de Beam 2 werkt het wel prima, maar ook daar staat hij intussen uit. Zou verwachten dat hij het TV geluid er wel uit filtert, maar na 3x terugspoelen omdat GA geactiveerd werd het maar uitgezet. Ergerden ons er sowieso al aan hoe vaak GA geactiveerd werd en zich er ongevraagd mee begon te bemoeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Nieuwe IKEA remotes zijn nu ook leverbaar:
https://www.ikea.com/nl/n...or-geluid-gen-2-90524607/
Links en rechtsonder 2 knoppen voor favoriete playlists.
Werkt op AAA-batterijen.

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/symfonisk-afstandsbediening-voor-geluid-gen-2__1112597_pe871228_s5.jpg?f=s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:30

Mimiix

Professioneel Prutser

Steven030 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:17:
Ik ben benieuwd of met de komst van de Era 100, de huidige One (SL) in het upgrade programma komt. Ze waren afgelopen Black Friday al sterk in de aanbieding overal
Dat zijn ze eigenlijk altijd rond black friday. Ik heb die van mij 2.5 jaar terug bij de mediamarkt gekocht voor 133 per stuk.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04 10:41

Jeoh

blaat

Steven030 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:17:
Ik ben benieuwd of met de komst van de Era 100, de huidige One (SL) in het upgrade programma komt. Ze waren afgelopen Black Friday al sterk in de aanbieding overal
Lijkt mij onwaarschijnlijk, volgens mij zijn alle producten in het upgradeprogramma niet compatibel met S2 en hebben ze daarom dat programma opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 10:38
Jeoh schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:29:
[...]

Lijkt mij onwaarschijnlijk, volgens mij zijn alle producten in het upgradeprogramma niet compatibel met S2 en hebben ze daarom dat programma opgezet.
Ik dacht altijd dat het gold voor alle producten waar een nieuwe versie van uit is. Zoals bijvoorbeeld de Beam gen 1 toen vorig jaar de gen 2 uitkwam. En als de Era 100 de officiële opvolger is van de One zou het dan zo maar kunnen. Momenteel komen volgens de Sonos website de volgende producten in aanmerking voor het upgradeprogramma:
BEAM GEN 1
ONE GEN 1
CR200
PLAY:1
PLAY:3
PLAY:5, GEN 1 en GEN 2
PLAYBAR
PLAYBASE
CONNECT
CONNECT:AMP
BRIDGE, BR100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikashi
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-04 10:57
matthijst schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:21:
Interessant. Hebben ze een internet connectie nodig om te werken, of gaat dat volledig lokaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Steven030 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:44:
[...]

Ik dacht altijd dat het gold voor alle producten waar een nieuwe versie van uit is. Zoals bijvoorbeeld de Beam gen 1 toen vorig jaar de gen 2 uitkwam. En als de Era 100 de officiële opvolger is van de One zou het dan zo maar kunnen. Momenteel komen volgens de Sonos website de volgende producten in aanmerking voor het upgradeprogramma:
BEAM GEN 1
ONE GEN 1
CR200
PLAY:1
PLAY:3
PLAY:5, GEN 1 en GEN 2
PLAYBAR
PLAYBASE
CONNECT
CONNECT:AMP
BRIDGE, BR100
Ah interessant, ik zie nu dat de Play:1 enzo ook gewoon op Sonos S2 werken. I stand corrected :)

Dan ben ik zeker benieuwd, leuk om mijn One SLs te upgraden naar Echo 300s voor die extra kick tijdens de films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-04 21:40
Hopelijk de oude Play1 dan 30% inruilkorting 😌

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
knny schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:51:
Hopelijk de oude Play1 dan 30% inruilkorting 😌
Dat kan je nu al zien door in te loggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
kikashi schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:02:
[...]

Interessant. Hebben ze een internet connectie nodig om te werken, of gaat dat volledig lokaal?
Je hebt de Ikea-hub nodig.
Daarna kan je via de Ikea app de twee playlistknoppen instellen.
Knop voelt een stuk beter aan dan die oude draaiknop en AAA-batterijen werkt allicht een stuk beter dan zon knoopcel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9pVcAXJ56wvEqAVytYFUMYvidwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/na8FsQWK2X4ODWir2NLDgpYF.jpg?f=fotoalbum_large

Duurt nou wel erg lang: geldt trouwens alleen voor mijn Android telefoon. Op de iPad krijg ik deze melding niet.

👇

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6kvyax2FaKNZkoTWRbnd-iAM4aY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hGmNH8LbqQBaLfn5ljKCyGqB.jpg?f=fotoalbum_large

Verder valt mij op dat het logo van Google Assistent niet in kleur is en de logo's van de streamingsdiensten ontbreken op mijn Android telefoon. Op de iPad heb ik dat niet.

Volgens mij hadden we Alexa maar ik kan me herinneren dat die in de vorige versie ook al ontbrak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNkrFjy-utVc-20eRdqqOpO8ru4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/loA0Vr7jQmwcYIxrvXPpFARc.jpg?f=fotoalbum_large

En de extra melding is ook nog steeds niet opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zit8hVQ8hUrai4H0PchbUGeQseg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IfFXJIOy4RIG8iDSi0W7EPc0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 106% gewijzigd door GerCor op 23-02-2023 10:48 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:38
R-R-L schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:19:
[...]

Idem. Maakte niet uit vanaf welke afstand ik iets zei en of het in Engels of Nederlands ging. Soms het knipperende lampje alsof hij iets verwerkte, meestal ging hij gewoon weer uit.
Hier dezelfde ervaring.. Als ik dan keek in de assistant history van Google zag ik de commando's ook niet terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-05 10:52
Als gezegd, bij mij werkt het relatief goed. Een keer deïnstalleren en weer installeren?
@GerCor Ee zijn meer mensen die last hebben met de Boost. Sonos onderzoekt dit.

Zie https://en.community.sono...ike-an-app-glitch-6880452

[ Voor 30% gewijzigd door Rallye op 25-02-2023 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Met deze update geeft de Boost niet aan dat hij geüpdatet is - maar hij is dat wel. Geen paniek dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:38:
Met deze update geeft de Boost niet aan dat hij geüpdatet is - maar hij is dat wel. Geen paniek dus.
Ik had gelijk de spanning van de Boost gehaald. Geen resultaat. Toen de Boost gereset. Ik schrok me kapot. Alles in het rood. Bedankt voor de link Rallye. Heeft me gerustgesteld.

Nu kan ik er wel om lachen. Op de Nederlandse Sonos Community niks hierover trouwens.

Er rest niks anders dan wachten op de update.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-05 22:36
matthijst schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:21:
https://www.ikea.com/nl/n...or-geluid-gen-2-90524607/
Links en rechtsonder 2 knoppen voor favoriete playlists.
Werkt op AAA-batterijen.

[Afbeelding]
Die ziet wel mooi uit. Ik heb, met iets beperktere opties, dit ook gemaakt met de Tradfri aan/uit knop die bij het "draadloze" stopcontact van Ikea zit.

Dat is dan wel icm Home Assistant en een Zigbee USB stick gedaan. Er zijn blueprints voor de Tradfri knop verkrijgbaar om bepaalde acties aan de knoppen te hangen. Ik kan daarmee 2 favorieten radio stations kiezen en de radio ook weer uitzetten. Volume regelen zou nog moeten kunnen (press hold oid), nog niet toegevoegd.

Wellicht dat deze ook nog komt. Kan die knop weer ergens anders voor gebruikt worden B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05 17:02
Sinds een paar maanden gebruik ik een Sonos Amp in combinatie met Wharfedale Lintons. Super tevreden met het apparaat en het geluid. Sonos doet software gewoon erg goed, in tegenstelling tot de traditionele merken die vaak prima hardware leveren maar enorm brakke software. De hardware van de Amp is trouwens ook prima, krachtig zat en klinkt beter dan m'n oude Yamaha receiver.

Het lukt me alleen niet om de Sonos app te bedienen op het lockscreen van m'n iPhone en iPad. Ik heb alle tips al geprobeerd en Airplay uitgezet op alle andere apparaten. Iemand hier ook last van? De app is nu niet echt bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Update van 15.1 naar 15.1.1.

Van de wal in de sloot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__r0EEP-SCRGLSRtPlwmYgYfO8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1VKnyqblfmiolAH8hEWjBsFh.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: even de 230v van de One SL voor 10 seconden en het systeem is er weer. Behalve de melding van de Boost.

[ Voor 33% gewijzigd door GerCor op 01-03-2023 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 02-05 19:27
En wat is er nieuw na de update 15.1.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Dinsdag om 15:00 worden die nieuwe speakers aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Hebben ze de 15.1.1 update teruggetrokken? Ik zie die namelijk niet. Had gsterochtend ook plotseling last van een One SL surround die niet meer verbonden was. Moest beide uiteindelijk resetten en TruPlay opnieuw doen. De laatste paar weken weer een hoop bugs. Ik denk dat ik voortaan maar een versie wacht voordat ik update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Mijn aanname is dat al die bug voortkomen uit wijzigingen die nodig zijn om de nog aan te kondigen speakers te kunnen ondersteunen. Deze aanname is overigens niet gestoeld op enige kennis van zaken hieromtrent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• housemusicrules
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-10-2024
Deze week maar eens een Sub Mini aangeschaft bij m'n Beam en 2 One SL's. Hoewel het geluid goed was, mistte ik echt bass/diepte. Hoewel prijzig, moet ik zeggen : meer dan prima toevoeging! Mooi apparaat ook; hoewel mensen zonder kennis van geluidsapparatuur flauwe vragen stellen over of het een vuilnisemmertje is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 17:19
housemusicrules schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 02:56:
Deze week maar eens een Sub Mini aangeschaft bij m'n Beam en 2 One SL's. Hoewel het geluid goed was, mistte ik echt bass/diepte. Hoewel prijzig, moet ik zeggen : meer dan prima toevoeging! Mooi apparaat ook; hoewel mensen zonder kennis van geluidsapparatuur flauwe vragen stellen over of het een vuilnisemmertje is :')
Allemaal jaloers zeg ik dan ;). Mooie toevoeging.

Ik was vorige week even op de koffie bij m’n nieuwe buren. Die vroegen welke film ik gisteravond keek. Soort verkapte “je woofer stond te hard” ;).

Ik heb niet voor niks een volledige sonos set staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Alekz87 op 04-03-2023 09:03 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rNsT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-03 10:29
Goedeavond,

Ik probeer een groot deel van deze dag een SYMFONIKS speaker toe te voegen op mijn WiFi maar zonder een goed resultaat.

Met geen mogelijkheid krijg ik mijn telefoon en de speaker aan elkaar verbonden. Eerst dacht ik dat het niet goed match wat betreft de 2.4Ghz en de 5Ghz, mijn telefoon zit op 5Ghz WiFi, en de speaker wellicht op 2,4GHz.

Maar volgens deze site https://support.sonos.com...sonos-system-requirements zou de 1ste Gen van de SYMFONIKS wel gewoon 5Ghz moeten ondersteunen?

Het probleem is het volgende, als ik de speaker in het stopcontact steek, dan zie ik in de Sonos App de speaker en ga ik verbinding proberen te maken.

App geeft dan aan dat mijn mobiel via een tijdelijk netwerk van de Speaker wordt verbonden, krijg ik een popup of ik verbinding wil maken, nou graag

Geeft de app aan dat verbinding is gemaakt, en daarna gaat de app heel lang nadenken of er daadwerkelijk een verbinding is.

Op een gegeven moment (na enkele minuten) krijg ik dan de melding dat er een probleem is met het instellen en dat de app iets anders gaat proberen.

Zelfde verhaal, maar dan gaat de app zoeken naar een apparaat en dan vind de app niks meer. En dan is er een probleem opgetreden en dan wordt gesuggereerd om de Speaker aan te sluiten met een ethernet kabel.

Met ethernetkabel doet het allemaal prima, maar als ik dan de kabel eruit haal om mijn netwerkinstelling te wijzingen kan ik ook niet meer met de speaker verbinding maken.

Ik heb geprobeerd om op mijn modem een apart WiFi kanaal aan te maken met alleen een 2.4Ghz band, maar zelfde probleem.

Ik heb in mijn modem verschillende Wireless modes geprobeerd 802.11n/a/b+g etc, maar blijf het zelfde probleem houden.

Modem is overigens een Box 12 van de KPN.

Op moment heb ik geen flauw idee meer wat ik kan doen, dus wellicht hebben hier mensen een geniale ingeving (of gewoon iets simpels waar ik overheen kijk, vind ik ook prima ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
housemusicrules schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 02:56:
Heb de sub mini ook sinds een paar weken. Prima ding wat mij betreft. Naast net wat meer immersie bij filmkijken door de mooie basklanken vind ik het vooral fijn dat de beam en one's de bas niet meer doen. Alles kilnkt helderder daardoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
3rNsT schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:30:
Goedeavond,

Ik probeer een groot deel van deze dag een SYMFONIKS speaker toe te voegen op mijn WiFi maar zonder een goed resultaat.

Met geen mogelijkheid krijg ik mijn telefoon en de speaker aan elkaar verbonden. Eerst dacht ik dat het niet goed match wat betreft de 2.4Ghz en de 5Ghz, mijn telefoon zit op 5Ghz WiFi, en de speaker wellicht op 2,4GHz.

Maar volgens deze site https://support.sonos.com...sonos-system-requirements zou de 1ste Gen van de SYMFONIKS wel gewoon 5Ghz moeten ondersteunen?

Het probleem is het volgende, als ik de speaker in het stopcontact steek, dan zie ik in de Sonos App de speaker en ga ik verbinding proberen te maken.

App geeft dan aan dat mijn mobiel via een tijdelijk netwerk van de Speaker wordt verbonden, krijg ik een popup of ik verbinding wil maken, nou graag

Geeft de app aan dat verbinding is gemaakt, en daarna gaat de app heel lang nadenken of er daadwerkelijk een verbinding is.

Op een gegeven moment (na enkele minuten) krijg ik dan de melding dat er een probleem is met het instellen en dat de app iets anders gaat proberen.

Zelfde verhaal, maar dan gaat de app zoeken naar een apparaat en dan vind de app niks meer. En dan is er een probleem opgetreden en dan wordt gesuggereerd om de Speaker aan te sluiten met een ethernet kabel.

Met ethernetkabel doet het allemaal prima, maar als ik dan de kabel eruit haal om mijn netwerkinstelling te wijzingen kan ik ook niet meer met de speaker verbinding maken.

Ik heb geprobeerd om op mijn modem een apart WiFi kanaal aan te maken met alleen een 2.4Ghz band, maar zelfde probleem.

Ik heb in mijn modem verschillende Wireless modes geprobeerd 802.11n/a/b+g etc, maar blijf het zelfde probleem houden.

Modem is overigens een Box 12 van de KPN.

Op moment heb ik geen flauw idee meer wat ik kan doen, dus wellicht hebben hier mensen een geniale ingeving (of gewoon iets simpels waar ik overheen kijk, vind ik ook prima ;))
Echt een vraag voor @Rallye

Maar even een vraag over de WiFi instelling van de IKEA speaker. Staat WiFi aan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Soe25q560QKC30Z9MrmnZFk_NgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YljX6dGZ2SgJmRS0PAFaaYea.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rNsT
Ja, WiFi staat aan als de speaker via de ethernet kabel is aangesloten (dan kan ik het zien iig)

En als ik dan probeer mijn netwerk te updaten, dan geeft de app aan dat de speaker aan een kabel zit, dus dat deze niet aan een mobiel netwerk kan worden toegevoegd.

Haal ik de kabel eruit, wordt er gevraag om de play/pauze knop en de + knop in te drukken, dan gaat de app weer verbinding proberen te maken (wat uiteindelijk niet lukt)

Dan vraagt de app om de play/pauze en de - knop in te drukken (tot dat er een geluidje klinkt en het lampje gaat knipperen, dit duurt echt heel lang voordat ik een keer een geluidje hoor) en als ik dan de knopjes loslaat gaat het lampje oranje knipperen, gaat de app weer zoeken, en op een gegeven moment is het lampje continu oranje en geeft de app aan dat het niet lukt en dat er geen apparaten gevonden kunnen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-05 21:43

ralpje

Deugpopje

Voor de liefhebber: ik was vandaag even in Alkmaar bij Radio Bakker om een Sonos Port op te pikken (om een platenspeler aan m'n Sonos set te kunnen koppelen) en daar hebben ze Victorola Stream (https://stream.victrola.com/) staan, naar eigen zeggen als eerste dealer in NL.
Omdat ik al een goede platenspeler heb staan vond ik de meerprijs ten opzichte van de Port het niet waard (de Victorola kost hier zo'n 999), maar wel een ontzettend mooi ding om te zien :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
3rNsT schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:12:
Ja, WiFi staat aan als de speaker via de ethernet kabel is aangesloten (dan kan ik het zien iig)

En als ik dan probeer mijn netwerk te updaten, dan geeft de app aan dat de speaker aan een kabel zit, dus dat deze niet aan een mobiel netwerk kan worden toegevoegd.

Haal ik de kabel eruit, wordt er gevraag om de play/pauze knop en de + knop in te drukken, dan gaat de app weer verbinding proberen te maken (wat uiteindelijk niet lukt)

Dan vraagt de app om de play/pauze en de - knop in te drukken (tot dat er een geluidje klinkt en het lampje gaat knipperen, dit duurt echt heel lang voordat ik een keer een geluidje hoor) en als ik dan de knopjes loslaat gaat het lampje oranje knipperen, gaat de app weer zoeken, en op een gegeven moment is het lampje continu oranje en geeft de app aan dat het niet lukt en dat er geen apparaten gevonden kunnen worden.
Heb je toevallig ook draadloze WiFi versterkers of alleen die KPN box?

Ik denk dat je het beste maandag even met Sonos kunt bellen. Maak je eerst even een diagnose in de Sonos app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
ralpje schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:17:
Voor de liefhebber: ik was vandaag even in Alkmaar bij Radio Bakker om een Sonos Port op te pikken (om een platenspeler aan m'n Sonos set te kunnen koppelen) en daar hebben ze Victorola Stream (https://stream.victrola.com/) staan, naar eigen zeggen als eerste dealer in NL.
Omdat ik al een goede platenspeler heb staan vond ik de meerprijs ten opzichte van de Port het niet waard (de Victorola kost hier zo'n 999), maar wel een ontzettend mooi ding om te zien :)
Lees dat er ook er ook een goedkopere versie komt ($799 vs $599):
https://www.onemorething....stream-onyx-platenspeler/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@3rNsT Zo zou het eigenlijk niet moeten werken, maar goed, soms is een netwerkkabel nodig. Ik word een beetje getriggerd door jouw opmerking “maar als ik dan de kabel eruit haal om mijn netwerkinstelling te wijzingen”. Volgens mij moet je de wifigegevens juist invullen als de kabel nog verbonden is. Daar kun je nog eens naar kijken. Anders morgen eens bellen met Sonos.

Mijn ervaring is overigens wel dat de Symfonisk (ik heb ook een Gen1) de zwakste schakel is qua wifiverbinding. Zelfs op mijn Sonosnet. Je zou ook eens kunnen proberen de set up dichter bij je router te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rNsT
Ik zal het nog eens proberen.

De app geeft mij alleen aan dat ik de kabel moet verwijderen als ik wat wil met de WiFi, dus daarom doe ik dat. Of ik kijk gewoon over iets heen dat kan ook.

De stappen die ik heb genomen, de Symfonisk is met de kabel verbonden, ik heb deze toegevoegd in mijn Sonos App.

Dan ga ik in de app naar mijn systeem - netwerk - netwerken beheren - netwerken updaten om een vertrouwd netwerk aan mijn sonos systeem toe te voegen.

Of zit ik helemaal verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKsOyoyqXEms-lWAb26EoQjunGE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pmgLY10GxDhJQOeEdOrwHzWS.png?f=fotoalbum_large

Dit is het bericht wat ik krijg, dus haal ik dan de kabel eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
3rNsT schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:45:

De app geeft mij alleen aan dat ik de kabel moet verwijderen als ik wat wil met de WiFi, dus daarom doe ik dat. Of ik kijk gewoon over iets heen dat kan ook.

De stappen die ik heb genomen, de Symfonisk is met de kabel verbonden, ik heb deze toegevoegd in mijn Sonos App.

Dan ga ik in de app naar mijn systeem - netwerk - netwerken beheren - netwerken updaten om een vertrouwd netwerk aan mijn sonos systeem toe te voegen.

[Afbeelding]

Ach, weet je wat. Je kunt toch niet eerder bellen dan morgenvroeg. Ik geef onderstaand even door hoe het er bij mij uitziet. En misschien zeg je: dat heb ik ook al.

Bij netwerk heb ik kanaal 6 gekozen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8OzS-f_ewYR6MS8Ey0iJu4-DyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KUMEEsXo9BYRwZrTtMkm3ULb.jpg?f=fotoalbum_large

En vervolgens mijn Ziggo router/modem gekozen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXBvI_X0RUfiMZXEyExlmUGRRxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LiOgFT9RUOsLRAvnKVrNCZ4N.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou willen voorstellen de IKEA luidspreker te resetten en dan zonder etherkabel proberen te installeren.

Heb je dat allemaal al geprobeerd dan rest weinig anders dan te bellen met Sonos. Op de Sonos Community is er iemand die precies hetzelfde probleem heeft als jij maar dan betreft het een Sonos One die hij wil toevoegen aan een bestaand systeem. Ook daar het advies te bellen met Sonos. Alleen dan is het jammer dat er niet teruggekoppeld wordt hoe dat is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@Rallye Misschien voor jou interessant om te weten. Ik had vanmiddag de Bluetooth van de Move ingeschakeld. De app meldde 2 fouten. Ik dacht: 2 fouten? De Boost weet ik, welke dan nog meer? Kijk ik bij de Move staat er gewoon Bluetoothmodus. De app noemt dat dus -ook- een fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03-05 09:42
3rNsT schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:45:

[Afbeelding]

Ik heb hier thuis 3 Symfonisken zonder netwerk kabel geïnstalleerd. Het is dus niet noodzakelijk om ze eerst bedraad aan te sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Persbericht:
https://pressmob.cz/sonos...e-se-s-era-300-a-era-100/

De 100 zal rond de 300 euro zijn.
De 300rond de 530.
100 is iets groter dan de One.

28 maart geleverd.

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 06-03-2023 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
matthijst schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:47:
Persbericht:
https://pressmob.cz/sonos...e-se-s-era-300-a-era-100/

De 100 zal rond de 300 euro zijn.
De 300rond de 530.
100 is iets groter dan de One.

28 maart geleverd.
Poeh, dat is wel echt een stevige prijs voor de 300. Jammer als de 100 geen Atmos heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
codegro schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:34:
[...]

Ik heb hier thuis 3 Symfonisken zonder netwerk kabel geïnstalleerd. Het is dus niet noodzakelijk om ze eerst bedraad aan te sluiten.
Klopt. Maar @3rNsT geef aan dat het aansluiten via de wifi niet lukt. Dan is via de kabel en daar de wifigegevens ingeven wel te proberen. Als je weer de stap naar wifi neemt kom je weer in de loop.

Let wel: bij mij is het uitrollen via wifi en Sonosnet prima gegaan. Ik geef maar weer wat ik op de fora gelezen heb.

@GerCor Vreemd. Ik heb geen Move dus kan dat niet checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 08:41
Wat ik lees is dat de Era 100 en 300 eindelijk Android Trueplay ondersteunen.
Hopelijk gaan ze deze functie eindelijk naar het systeem als geheel brengen.

Of pak dan een handje van de populaire vlaggenschippen van Android.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 10:44

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

https://www.iculture.nl/nieuws/sonos-era-speakers/

De Era 100 ligt vanaf 28 maart voor €279,- in de winkel en voor de Era 300 zul je vanaf dezelfde datum €499,- moeten betalen.

[ Voor 21% gewijzigd door Miesjh op 07-03-2023 16:10 ]

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:16
Dubrillion schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:43:
Wat ik lees is dat de Era 100 en 300 eindelijk Android Trueplay ondersteunen.
Hopelijk gaan ze deze functie eindelijk naar het systeem als geheel brengen.

Of pak dan een handje van de populaire vlaggenschippen van Android.
Ze werken met Auto Trueplay net zoals de Move

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 08:41
Cloud_VII schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:59:
[...]

Ze werken met Auto Trueplay net zoals de Move
Kunnen ze dit niet achteraf in de One en Arc bouwen!? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Twee van die 100's besteld. Ben benieuwd.
Misschien de 300 ook nog wel een keer, maar vind dat liggend design lastig plaatsen (als je ze op de grond kwijt wilt).
Wel heel benieuwd hoe ze klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28m_-9VHbqcNex3I50iXhAb97V8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TzDXMffOVguv2QS9acwdQMu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21

Rhapsody

In Metal We Trust

Changelog: https://support.sonos.com...elease-notes-for-sonos-s2
15.2.1

Release date: 3/7/2023

In this update:

Added software support for Sonos Era 100 and Sonos Era 300.

You can now add Sonos Radio stations to Favorites.
You can find all of the Sonos Radio stations you’ve added to Favorites under Browse > Sonos Radio > Favorites.

Bug fixes and performance enhancements.

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Is er een reden om ones als rear nu te vervangen voor era versies? Ik zie hun meerwaarde daar nog niet in. De ones als rear hoeven geen overkill te zijn. Meer subtiel. De woofer en arc doen het meeste werk.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Apart. Sonos geeft 15.2.1 aan. Mijn Android telefoon 15.1.2 en mijn iPad komt na de update van de app niet verder dan 15.1. En ik heb nu op de iPad de melding van de Boost. PC na updaten op 15.1.1

Luidsprekers zitten zelf allemaal op 15.1.1.

Edit: iPad inmiddels ook op 15.1.1. Melding Boost updaten ook verdwenen.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 08-03-2023 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Alekz87 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:54:
Is er een reden om ones als rear nu te vervangen voor era versies? Ik zie hun meerwaarde daar nog niet in. De ones als rear hoeven geen overkill te zijn. Meer subtiel. De woofer en arc doen het meeste werk.
Enkel upfiring speakers voor Atmos, dit was wel een gemis van Sonos t.o.v. concurrenten. Het prijskaartje voor deze functie is wel bizar hoog, want verder lijkt het me inderdaad niet veel toevoegen vergeleken met de One

[ Voor 13% gewijzigd door Steven030 op 07-03-2023 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solaris
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-04-2023
De Era 100 is amper een verbetering ten opzichte van de One SL. Voor de nieuwprijs van de 100 heb ik twee One SL's met BF kunnen kopen. Tot nu toe zeer tevreden, maar wel duur om de hele set aan te schaffen. Vooral de rear speakers en de sub voegen veel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:08
Voor de Era geen SonosNet meer.
Ik ben wel benieuwd of de One nog in het programma blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:13
Solaris schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:04:
De Era 100 is amper een verbetering ten opzichte van de One SL. Voor de nieuwprijs van de 100 heb ik twee One SL's met BF kunnen kopen. Tot nu toe zeer tevreden, maar wel duur om de hele set aan te schaffen. Vooral de rear speakers en de sub voegen veel toe.
Het is een mooie manier om inclusief de dongle van 25 euro toch een lijnaansluiting te creëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:11
Als ik het goed heb begrepen vanaf 28 maart ook dolby atmos muziek (via apple music) vanuit de sonos app, dus zonder via apple tv af te hoeven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ronvgs schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:00:
Voor de Era geen SonosNet meer.
Ik ben wel benieuwd of de One nog in het programma blijft.
Benieuwd of zonder Sonos een beetje werkt, maar zie dat de roam 't ook al zonder doet en die werkt prima mee.

Best klein eigenlijk, die Era-300, vergeleken met de 5's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8PMlV0rtRj0hwxG1doq4YHhAvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AkMUMWdnask2tIuMZ3olp7xM.jpg?f=fotoalbum_large

Toch wel benieuwd naar de eerste reviews, kijken hoe ze zijn als fronts voor muziek, heb nu twee 5's.

https://www.theverge.com/...d-price-features-hands-on

https://www.engadget.com/...00-speaker-140041530.html

[ Voor 88% gewijzigd door matthijst op 07-03-2023 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:16
Geen Sonosnet meer… maar wel sterk verbeterde modernere wifi chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-04 12:38
Cloud_VII schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 23:42:
Geen Sonosnet meer… maar wel sterk verbeterde modernere wifi chips.
SonosNet is toch als je één van de speakers bekabeld hebt aangesloten?

Ik heb nu mijn Beam aangesloten op een kabel, en de de Play:1's en de One SL "gewoon" draadloos. Die zitten dus op SonosNet.
Ik heb wel eens overwogen om dat "los" te koppelen, maar: if it ain't broke, don't fix it.

Hoe zitten jullie daar in?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Laatst online: 28-04 22:38
Gaat de One/One SL helemaal uit het assortiment? Ze staan niet meer op het plaatje hierboven..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:45

..Christiaan..

..zwll..

Ik ga mijn One's ook echt niet vervangen. De Era voegt voor die prijs te weinig toe.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Ben erg benieuwd of de Era 300 goed tot zijn recht komt in mijn use-case (bank tegen muur, surrounds in hoeken met muur aan achter/zijkant). Zag op de Sonos website al staan dat ze minimaal 20mm ruimte rondom de speaker aanraden..

Overigens kosten de standaarden €300 per paar :'). Wat een geld zeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Frank op 08-03-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Frank schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:47:

als je nog oude Sonos speakers hebt, kun je upgrade korting van 15% krijgen.
Heb je evt rentepunten bij ING, kun je voor 1000 punten een voucher van 15% (per bestelling!) voor Sonos kopen.
Te besteden direct bij Sonos Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
..Christiaan.. schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:31:
Ik ga mijn One's ook echt niet vervangen. De Era voegt voor die prijs te weinig toe.
Er zijn nogal wat pluspunten en minpunten bij de Era 100.

Plus:
USB-C
Stereo (nauwelijks nut want te klein)
Slaapstand (voor wie daar vatbaar voor is)
AutomatischeTrueplay (Android)
Bluetooth

Min:
Flink duurder. De adviesprijs van de One is € 220 maar is nu nog te koop voor € 189 bij verschillende aanbieders.
Geen SonosNet.
Nog even afwachten hoe het er uit gaat zien maar de witte uitvoering die we nu hebben wordt een andere tint wit.
Geen Google Assistent.

Persoonlijk vind ik het ontwerp minder geslaagd. Vooral de verticale plaatsing van de naam Sonos vind ik niet mooi maar past wel weer bij een Bluetoothuitvoering.

Daarnaast zal het waarschijnlijk iets beter klinken bij een alleenstaande luidspreker of stereopaar maar ik verwacht dat niet in een surroundopstelling.

[ Voor 1% gewijzigd door GerCor op 08-03-2023 20:00 . Reden: Trueplay aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Sahi_NL schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:20:
Gaat de One/One SL helemaal uit het assortiment? Ze staan niet meer op het plaatje hierboven..
Ja, die gaan er helemaal uit en de Era 100 is de directe opvolger. Ik heb het gisteren even gevraagd, maar ze zeggen nog niet te weten wanneer de productie gestaakt wordt. Ze vermoeden dat het upgrade programma daarna 15% korting gaat opleveren voor de One (SL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
_Bailey_ schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:59:
[...]

als je nog oude Sonos speakers hebt, kun je upgrade korting van 15% krijgen.
Heb je evt rentepunten bij ING, kun je voor 1000 punten een voucher van 15% (per bestelling!) voor Sonos kopen.
Te besteden direct bij Sonos Nederland
Die ING voucher werkt niet op nieuwe(re) producten zover ik weet. Op de inruil pagina zie ik de One SL er niet tussen staan. Alleen de standaard One. In mijn account zie ik ook geen upgrade tab. Denk dat ik pech heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Frank schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:12:
[...]

Die ING voucher werkt niet op nieuwe(re) producten zover ik weet. Op de inruil pagina zie ik de One SL er niet tussen staan. Alleen de standaard One. In mijn account zie ik ook geen upgrade tab. Denk dat ik pech heb.
de ING voucher werkt zeer zeker wel met de nieuwe producten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
_Bailey_ schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:13:
[...]

de ING voucher werkt zeer zeker wel met de nieuwe producten ;)
Goed om te weten, thanks. Die ga ik achter de hand houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Frank schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:47:
Ben erg benieuwd of de Era 300 goed tot zijn recht komt in mijn use-case (bank tegen muur, surrounds in hoeken met muur aan achter/zijkant). Zag op de Sonos website al staan dat ze minimaal 20mm ruimte rondom de speaker aanraden..

Hier zelfde setup. Bank 10cm van de muur ivm stopcontacten onder de bank. Maar idd nergens ruimte.

€150 per standaard. Ze durven wel zeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn er meer mensen die weleens problemen hebben met het 'stop music' commando?

Gaat soms tijden goed, maar dan begint ze op een goed moment weer te zeuren dat ik moet aangeven welke kamer er precies uit moet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:00
GerCor schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:07:
[...]

Er zijn nogal wat pluspunten en minpunten bij de Era 100.

Plus:
USB-C
Stereo (nauwelijks nut want te klein)
Slaapstand (voor wie daar vatbaar voor is)
Automatische Trueplay (handig als je geen iOS device hebt)
Bluetooth
Het standby verbruik van Sonos is een van mijn weinige ergernissen Heb nu op 4 plekken smartplugs toegepast, 19w continuverbruik ingedamd waarvan 17 op de conto van Sonos. Lijken kruimels maar uiteindelijk heb ik die smartplugs nog vrij vlot terugverdiend.

Automatische Trueplay is een welkome aanvulling, maar schijnt het nog niet te redden bij het tunen met een iPhone. En als je er zelf eentje hebt is er altijd wel iemand van wie de iPhone te lenen is. Zo heb ik het hier in elk geval gedaan, voor de koffie op was had ik het rondje gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
R-R-L schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:11:
[...]

Het standby verbruik van Sonos is een van mijn weinige ergernissen Heb nu op 4 plekken smartplugs toegepast, 19w continuverbruik ingedamd waarvan 17 op de conto van Sonos. Lijken kruimels maar uiteindelijk heb ik die smartplugs nog vrij vlot terugverdiend.
Het zou zo maar kunnen dat Sonos daar veel klachten over heeft gekregen en ze het daarom mogelijk hebben gemaakt
Automatische Trueplay is een welkome aanvulling, maar schijnt het nog niet te redden bij het tunen met een iPhone. En als je er zelf eentje hebt is er altijd wel iemand van wie de iPhone te lenen is. Zo heb ik het hier in elk geval gedaan, voor de koffie op was had ik het rondje gemaakt.
Ik zou het niet weten. De Era 300 en Era 100 zijn vanaf 28 maart pas beschikbaar.

Edit: het is geen automatische Trueplay. Trueplay moet gestart worden in de Sonos app en kan nu ook met Android.

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 08-03-2023 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Geen Google Assistant is erg vervelend zolang SVC en Alexa er niet in het Nederlands zijn. Moet je weer een Next Mini aanschaffen - die zou wel blijven werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3rNsT
Goed, even een korte update wat betreft het niet kunnen verbinden van mijn SYMFONIKS met mijn WiFi.

Ik heb vandaag 3 verschillende medewerkers gesproken bij Sonos om voor een oplossing te zorgen,

Lang verhaal kort, het is uiteindelijk gelukt door mijn telefoon als hotspot te gebruiken, op mijn oude telefoon de sonos app installeren en dan die verbinden met de hotspot en zo de speaker toe te voegen aan mijn systeem.

Via die telefoon heb ik toen de speaker aan mijn huidige netwerk kunnen toevoegen, en deze in de sonos app om mijn normale telefoon kunnen overzetten naar dat account.

Dus als iemand ook eens hier tegenaan loopt, op deze manier kan het ook nog. Bedankt iig voor de opties die vanuit hier zijn gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
foutje

[ Voor 161% gewijzigd door GerCor op 08-03-2023 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 02-05 19:27
Hoe werkt dat met de ING voucher kan iemand dat uitleggen.
Ik heb al jaren ing maar nooit gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
benjans68 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:05:
Hoe werkt dat met de ING voucher kan iemand dat uitleggen.
Ik heb al jaren ing maar nooit gebruik van gemaakt.
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1007968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 11:30

SteveV

Schtiefv Meister

GerCor schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:58:
[...]
Edit: het is geen automatische Trueplay. Trueplay moet gestart worden in de Sonos app en kan nu ook met Android.
Heb ze gister uitgebreid gehoord en getest en de heren van Sonos flink uitgehoord.
De automatische Trueplay is mooi maar inderdaad met een iphone nog mooier, vandaar dat ik er nog een losse 5S naast mijn S22 Ultra heb.

Voordeel van de auto trueplay is wel dat het niet alleen de Era speakers afstemt maar alle speakers die in dezelfde ruimte aanwezig zijn dus Soundbar, sub etc.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
SteveV schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:05:
[...]

Heb ze gister uitgebreid gehoord en getest en de heren van Sonos flink uitgehoord.
De automatische Trueplay is mooi maar inderdaad met een iphone nog mooier, vandaar dat ik er nog een losse 5S naast mijn S22 Ultra heb.

Voordeel van de auto trueplay is wel dat het niet alleen de Era speakers afstemt maar alle speakers die in dezelfde ruimte aanwezig zijn dus Soundbar, sub etc.
O, oké. Nou wordt het nog ingewikkelder. De Roam en Move hebben automatische Trueplay. Om Trueplay te kunnen doen met Android moet je Trueplay handmatig starten vanuit de app. Dat impliceert, wat mij betreft, dat het niet automatisch is. Maar als ik jou begrijp dan kun je Trueplay met een Android doen als je de Era 100 of Era 300 hebt en ook als je ze toevoegt aan een Soundbar en/of een Sub. Maar dat werkt, tot nu dan, in ieder geval niet met Android, zonder de Era 100 of Era 300? Want in versie 15.1.2 die ik heb kan ik geen Trueplay doen. Maar nu heb ik de Era 100 of Era 300 niet. Dus dat klinkt dan wel logisch.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 11-03-2023 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
GerCor schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 00:27:
Ondertussen snap ik nog steeds niet waarom mijn app op Android versie 15.1.2 is en de luidsprekers versie 15.1.1 zijn met een andere buildnummer.

[ Voor 94% gewijzigd door GerCor op 11-03-2023 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 22:05

Sandyman538

SandstorM [148839]

Iemand enig idee wanneer we de reviews van de era100 en era300 kunnen verwachten? Zou dat nog voor 28 maart zijn of erna?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Sandyman538 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 07:37:
Iemand enig idee wanneer we de reviews van de era100 en era300 kunnen verwachten? Zou dat nog voor 28 maart zijn of erna?
Ben ook benieuwd wanneer deze online komen!

Gefeliciteerd trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinsl83
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-11-2024
Via via vernomen dat er op korte termijn een dealer bijeenkomst georganiseerd wordt voor de aankomende nieuwe producten.
Hopelijk krijgt de ARC een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:43
Sandyman538 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 07:37:
Dit is mijn favo YouTube kanaal omtrent Sonos.

YouTube

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-05 14:19
Zojuist 2x Era300 besteld als pre-order met verwachte leverdatum 28 maart.
Gebruik gemaakt van Sonos 15% korting voucher via ING punten.

Bak geld €848 voor twee speakers, dus hoop/ga er vanuit dat het de juiste "investering" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Ben heel benieuwd naar de ervaringen met de Era 300, lijkt mij een mooi setje om in de slaapkamer van kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Laatst online: 02-05 21:15

Kraz

Saving the world

Vandaag de nieuwe eigenaar van een Sonos Arc.
Hiervoor in het bezit van een Beam (gen 1)

Alles aangesloten en net wat muziek aan gezet, maar om eerlijk te zijn heb ik het idee dat ik echt bass mis.
In de winkel leek het geluid een stuk voller dan bij ons thuis en was ook de bass veel beter/meer aanwezig.

Wat kan dit zijn?
Heb de bass al naar +8 of +10 gezet in de EQ instellingen, maar ik mis gewoon de lage tonen.

Ben ik de enige of mis ik iets?
Als het zo blijft breng ik m waarschijnlijk terug nml. :D

App + Arc hebben de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:25

Mr. Freeze

¡GO!

Kraz schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 21:44:
Vandaag de nieuwe eigenaar van een Sonos Arc.
Hiervoor in het bezit van een Beam (gen 1)

Alles aangesloten en net wat muziek aan gezet, maar om eerlijk te zijn heb ik het idee dat ik echt bass mis.
In de winkel leek het geluid een stuk voller dan bij ons thuis en was ook de bass veel beter/meer aanwezig.

Wat kan dit zijn?
Heb de bass al naar +8 of +10 gezet in de EQ instellingen, maar ik mis gewoon de lage tonen.

Ben ik de enige of mis ik iets?
Als het zo blijft breng ik m waarschijnlijk terug nml. :D

App + Arc hebben de laatste versie.
Niet bij iedereen is een upgrade van Beam naar Arc een succes als ik het topic op Reddit zo lees, maar weet je zeker dat de bron van je muziek oké is? Van welke diensten maak je gebruik? En ervaar je dit gebrek aan lage tonen met elke service? Trueplay gedaan?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Het verbaast me eerlijk gezegd wel dat mensen de Arc te weinig bass vinden hebben. Bij mij staat de Arc op +10 bass en is de bass flink aanwezig zonder overweldigend te zijn.

Ik heb zowel de Beam gen2 als Arc in mijn woning berluisterd en vond niet dat de Beam noemenswaardige bass had, laat staan t.o.v. de Arc. Misschien gewoon een onrealistisch verwachtingspatroon? Of een defecte unit? Plaatsing kan er ook nog mee te maken hebben. Maar dat het een ander geluidsprofiel heeft is een zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solaris
  • Laatst online: 03-04-2023
De bass van de Arc is gewoon matig. Maar dat heb je altijd als je enkel van een all in one soundbar uitgaat. Je hebt echt de sub Mini of de sub nodig om het geluid naar een veel hoger niveau te tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Laatst online: 02-05 21:15

Kraz

Saving the world

Jullie hebben gelijk.
Het is de source die het issue is.

We kijken momenteel tv (Ziggo) via een coax kabel met smartcard in de tv (~3 jaar oud, LG C2 is onderweg)

Ik testte voor mijn post alleen TV en Spotify en het geluid is....mwah.
Nu ben ik de afgelopen jaren een Beam (gen 1) gewend maar had gehoopt iets meer 'beleving' te hebben met de Arc.
Nu moet ik zeggen dat films met 5.1 al veel beter klinken, maar dan nog mis ik wel een beetje de lage grom.

Pre-vriendin heb ik een Marantz setup gehad met subwoofer en stiekem mis ik die tijd met dat geluid wel een beetje. ;w

Van de week de Next mini maar eens bestellen bij Ziggo. Die heeft betere audio output geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:25

Mr. Freeze

¡GO!

Kraz schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:29:
Jullie hebben gelijk.
Het is de source die het issue is.

We kijken momenteel tv (Ziggo) via een coax kabel met smartcard in de tv (~3 jaar oud, LG C2 is onderweg)

Ik testte voor mijn post alleen TV en Spotify en het geluid is....mwah.
Nu ben ik de afgelopen jaren een Beam (gen 1) gewend maar had gehoopt iets meer 'beleving' te hebben met de Arc.
Nu moet ik zeggen dat films met 5.1 al veel beter klinken, maar dan nog mis ik wel een beetje de lage grom.

Pre-vriendin heb ik een Marantz setup gehad met subwoofer en stiekem mis ik die tijd met dat geluid wel een beetje. ;w

Van de week de Next mini maar eens bestellen bij Ziggo. Die heeft betere audio output geloof ik.
Maar probeer vooral bronnen uit de Sonos app zelf, dan ben je niet afhankelijk van externe apparaten maar wordt alles door de Arc zelf binnengehaald en gedecodeerd. Had je Trueplay gedaan of niet?

PS. misschien is een sub wel iets voor bij je (vorige) Beam ipv een Arc?

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Freeze op 12-03-2023 15:50 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablegunmaster
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-05 11:14
Ik heb een tijdje de sonos one SL als PC boxen gebruikt maar via de sonos connect Gen 1, maar deze boxen haperen de hele tijd of werken niet lekker mee, alsof de sonos connect de speakers niet goed kan aansturen.

Daarom de vraag zou een andere connect of is er een andere manier van verbinden? Aangezien ik de sonos wilde gebruiken als PC speakers.

[ Voor 17% gewijzigd door cablegunmaster op 12-03-2023 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaalliii
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik heb contact gehad met Hellotv voor het inruilen van oude Sonos speakers, ik heb momenteel de Sonos one SL 2x en Sonos originele stands 2, ik heb een offerte gekregen voor de Sonos Era 300 2x, als ik mijn oude speakers inruil kan ik voor 700€ beide speakers krijgen, mijn vraag is zal ik dit doen mede Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
aaalliii schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:35:
Ik heb contact gehad met Hellotv voor het inruilen van oude Sonos speakers, ik heb momenteel de Sonos one SL 2x en Sonos originele stands 2, ik heb een offerte gekregen voor de Sonos Era 300 2x, als ik mijn oude speakers inruil kan ik voor 700€ beide speakers krijgen, mijn vraag is zal ik dit doen mede Tweakers?
Is dat in een of beide gevallen met de stands erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 22:05

Sandyman538

SandstorM [148839]

aaalliii schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:35:
Met een ING rentepunten voucher krijg je 15% korting op 2x era 300, heb je ze voor 850. Ik verwacht toch wel dat je jouw 2x sonos one sl en 2x originele stand voor meer dan 150 euro kunt verkopen op tweakers of marktplaats.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-05 14:19
Sandyman538 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:23:
[...]

Met een ING rentepunten voucher krijg je 15% korting op 2x era 300, heb je ze voor 850. Ik verwacht toch wel dat je jouw 2x sonos one sl en 2x originele stand voor meer dan 150 euro kunt verkopen op tweakers of marktplaats.
Tip: bestel een set van twee stuks Era300 à €948 -/- 15% ING punten korting = 806

En de twee One SL's incl standaard inderdaad verkopen via bv Tweakers/Marktplaats.

[ Voor 8% gewijzigd door Brains Bush op 12-03-2023 18:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steven030
Brains Bush schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:40:
[...]

Tip: bestel een set van twee stuks Era300 à €948 -/- 15% ING punten korting = 806

En de twee One SL's incl standaard inderdaad verkopen via bv Tweakers/Marktplaats.
Helaas hebben ze ervoor gezorgd dat die 50 euro korting niet samen gaat met de 15% van ING. Het is dus 15% korting over 998

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaalliii
  • Laatst online: 29-03-2023
Steven030 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:06:
[...]

Is dat in een of beide gevallen met de stands erbij?
Precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Krijg je die officiële Era 300 stands er dus bij? Die kosten 299 normaal, en het hele pakket met 15% korting eraf 1.100 euro. 400 voor 2 tweedehands SL’s + stands lijkt me persoonlijk best een prima deal.

[ Voor 23% gewijzigd door Steven030 op 12-03-2023 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:54
Er komen wat nieuwe meubels in huize Kiwi en ik denk er over om mijn huidige set (Yamaha surround receiver + Dyanaudio Audience 42) te vervangen door een setje van Sonos.

Ik weet dat ik ga inleveren op kwaliteit, maar er wordt hier op dit moment toch eigenlijk geluisterd naar achtergrondmuziek, serieuze luistersessies vinden niet (meer) plaats.

Ik heb al een soundbar (Samsung) en wil die gaan vervangen door een Beam Gen2. Zat er aan te denken om die dan te laten vergezellen door twee Sonos Ones/Era100 (niet als surround maar als stereo setup. Wordt dan een 3.0 opstelling (eventueel later een sub mini erbij?).

Werkt dit goed samen en is het ook kwalitatief een beetje te doen? Kan ik instellen dat als de tv aangaat, dan de Beam wordt ingeschakeld voor TV-geluid en dan ook de One's inschakelen? Of juist dat als ik via Spotify muziek aanzet dan ook alleen de One's gebruikt worden voor stereo? Of is jullie ervaring dat het met de Beam erbij altijd een beter geluid geeft? Of is de combinatie alleen mogelijk met de Ones als surround?

Omdat ik ook een platenspeler wil aansluiten op de set, denk ik dat de Era100's interessanter zijn, dat scheelt de aanschaf van een Port. Of zijn er goedkopere opties om een platenspeler op Sonos aan te sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:45

..Christiaan..

..zwll..

mikekiwi schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:09:

Werkt dit goed samen en is het ook kwalitatief een beetje te doen? Kan ik instellen dat als de tv aangaat, dan de Beam wordt ingeschakeld voor TV-geluid en dan ook de One's inschakelen? Of juist dat als ik via Spotify muziek aanzet dan ook alleen de One's gebruikt worden voor stereo? Of is jullie ervaring dat het met de Beam erbij altijd een beter geluid geeft? Of is de combinatie alleen mogelijk met de Ones als surround?
Volgens mij kan dit niet. Als je de tv inschakelt dan kan je de Beam + One's inschakelen (ze staan eigenlijk altijd al aan maar goed) maar of het prettig klinkt met stereo ipv surroud is maar de vraag....
Het is niet mogelijk om de one's daarnaast als stereo te schakelen zonder beam. Hier loop ik ook tegenaan.
Omdat ik ook een platenspeler wil aansluiten op de set, denk ik dat de Era100's interessanter zijn, dat scheelt de aanschaf van een Port. Of zijn er goedkopere opties om een platenspeler op Sonos aan te sluiten?
Nee, dit is denk ik de goedkoopste manier. Ik heb ook een platenspeler maar bewust niet op Sonos aangesloten omdat ik het niet mooi vond klinken. Voor de platenspeler heb ik een versterker en 2x Dali Spekter speakers aangeschaft.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 22:58
mikekiwi schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:09:
Kan ik instellen dat als de tv aangaat, dan de Beam wordt ingeschakeld voor TV-geluid en dan ook de One's inschakelen? Of juist dat als ik via Spotify muziek aanzet dan ook alleen de One's gebruikt worden voor stereo? Of is jullie ervaring dat het met de Beam erbij altijd een beter geluid geeft? Of is de combinatie alleen mogelijk met de Ones als surround?
Beam zal in principe herkennen dat er geluid is van de TV (als er geen andere bron aan het afspelen is).
ik weet niet of je dit bedoeld maar Beam en surrounds kun je eventueel achter een schakelaar zetten zodat de spanning eraf is, en aanzetten als je de tv aanzet. Er zijn hier een aantal tweakers die bedenkingen hebben ivm levensduur van de elektronica.

Surrounds worden altijd direct aangestuurd door de Beam en zijn dus gekoppeld.
Als je ze als los stereopaar wil inzetten, zul je in de app ze steeds uit de surround setup moeten halen en een nieuw stereopaar moeten maken, en v.v. Is vrij omslachtig en je bent je Trueplay kwijt.

Muziek afspelen op een surround setup is mogelijk. Je kunt de surrounds dan instellen dat ze volledig meedoen, ipv subtiel. Je zou evt ook de beam en/of sub kunnen dempen.
Persoonlijk is dat voor wat achtergrondmuziek voor mij voldoende, maar volgens mij zitten er dan wat concessies in qua geluidskwaliteit omdat het stereo signaal eerst omgezet wordt naar surround.
Als je wat serieuzer wilt luisteren naar muziek in stereo, kun je misschien beter naar de fives kijken.
Pagina: 1 ... 153 ... 194 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.