Goedeavond,
Ik probeer een groot deel van deze dag een SYMFONIKS speaker toe te voegen op mijn WiFi maar zonder een goed resultaat.
Met geen mogelijkheid krijg ik mijn telefoon en de speaker aan elkaar verbonden. Eerst dacht ik dat het niet goed match wat betreft de 2.4Ghz en de 5Ghz, mijn telefoon zit op 5Ghz WiFi, en de speaker wellicht op 2,4GHz.
Maar volgens deze site
https://support.sonos.com...sonos-system-requirements zou de 1ste Gen van de SYMFONIKS wel gewoon 5Ghz moeten ondersteunen?
Het probleem is het volgende, als ik de speaker in het stopcontact steek, dan zie ik in de Sonos App de speaker en ga ik verbinding proberen te maken.
App geeft dan aan dat mijn mobiel via een tijdelijk netwerk van de Speaker wordt verbonden, krijg ik een popup of ik verbinding wil maken, nou graag
Geeft de app aan dat verbinding is gemaakt, en daarna gaat de app heel lang nadenken of er daadwerkelijk een verbinding is.
Op een gegeven moment (na enkele minuten) krijg ik dan de melding dat er een probleem is met het instellen en dat de app iets anders gaat proberen.
Zelfde verhaal, maar dan gaat de app zoeken naar een apparaat en dan vind de app niks meer. En dan is er een probleem opgetreden en dan wordt gesuggereerd om de Speaker aan te sluiten met een ethernet kabel.
Met ethernetkabel doet het allemaal prima, maar als ik dan de kabel eruit haal om mijn netwerkinstelling te wijzingen kan ik ook niet meer met de speaker verbinding maken.
Ik heb geprobeerd om op mijn modem een apart WiFi kanaal aan te maken met alleen een 2.4Ghz band, maar zelfde probleem.
Ik heb in mijn modem verschillende Wireless modes geprobeerd 802.11n/a/b+g etc, maar blijf het zelfde probleem houden.
Modem is overigens een Box 12 van de KPN.
Op moment heb ik geen flauw idee meer wat ik kan doen, dus wellicht hebben hier mensen een geniale ingeving (of gewoon iets simpels waar ik overheen kijk, vind ik ook prima

)