Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 152 ... 194 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:56
De vraag allereerst hoe je die platenspeler gaat aansluiten op je Sonos. De analoge aansluiting van de Five doet het niet als je deze gebruikt als surround, dus dat werkt bij jou niet.

Vervolgens je vraag of je erop achteruit gaat als je een Beam koopt om de Arc te vervangen. Dat kun je alleen zelf bepalen. Voor Atmos is de Arc veel beter dan de Beam - gebruik je dat? Ik ben overigens een tevreden gebruiker van de Beam (Gen 1) met Sub.

Als laatste: binnen het Sonos universum bestaan “front surrounds” niet - Sonos doet namelijk soundbars (FL-Center-FR) en dan zijn front surrounds niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmb-s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-05 10:16
Bedankt voor je reactie.
Aansluiting had ik inderdaad even vergeten en overgeslagen, omdat ik dit in een ver verleden zonder problemen had gedaan met een Connect. Maar nu dus waarschijnlijk via TV, of een AMP of PORT aanschaffen (ik heb ook nog wel een DAC en HDMI converter liggen)?

V.w.b Atmos, als de source (Download of Stream) het heeft, zal het opgepakt worden denk ik zo, maar meestal knallen de FIVEs genoeg bij een mooie film om alles te overstemmen.

V.w.b. de BEAM zou ik dus vooral graag weten of dialoog op de TV veel achteruit zal gaan.
Maar je opmerkingen doen me ook beseffen dat ik eerst maar eens een goede verbinding met de platenspeler moet zien te krijgen en dan misschien een BEAM gaan testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:27:
[...]
Maar jouw ervaring in de keuken is voor mij een mooi excuus om dat nog maar even niet te doen.
dit weekend het 1 en ander veranderd aan de plaatsing van de Sub Mini in mijn woonkeuken. Heb nu een plek gevonden waar de Sub Mini beter klinkt.
Ook heb ik de stereo One SL-en op een Vogel's tafelstandaard (belachelijk duur, €40 voor in feite 2 stukjes plastic haha) gezet waardoor de boxjes ietsjes omhoog komen en dus ook het geluidsbeeld ten goede komt.

De Sub Mini klinkt nu al stukken beter hier in de woonkeuken.
Key is natuurlijk net zoals met de 'gewone' Sub; plaatsing, doet erg veel voor het totaalgeluid.

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 29-01-2023 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@lmb-s De vraag was eigenlijk of je de betere Dolby Atmos van de Arc zou gaan missen als je Beam zou kopen. De Five’s geven alleen surround, dus die dragen niet bij aan Atmos. Als surrounds zouden ze ook niet erg moeten knallen trouwens….

Voor dialoog zal de Beam niet veel uitmaken - maar ik heb geen Arc, dus wellicht dat anderen daar beter iets van kunnen zeggen. Een platenspeler via de TV? Heeft die nog een analoge aansluiting? De Port ligt dus het meest voor de hand - bij een Amp moet je nog third party speakers kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmb-s
Je hebt gelijk, knallen is ook niet het juiste woord, maar het surround geluid klinkt zeker zeer indrukwekkend bij een goede actiefilm. En misschien betekent dit ook wel dat ik niet echt veel aandacht heb voor Atmos, misschien eens een dagje gaan testen wat ik eigenlijk heb en zou kunnen missen.
Heb ondertussen even naar de aansluiting voor de platenspeler gekregen en inderdaad, geen analoge ingang. Dat wordt waarschijnlijk een oude Connect van MP. Of een tulp naar HDMI converter, maar daar wordt niet goed over gesproken. We zullen zien.
Ondertussen denk ik daarnaast maar even een BEAM met retour optie te gaan kopen en dan zelf gaan vergelijken. Is natuurlijk ook erg persoonlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Voor die Connect moet je dan wel kijken naar het bouwjaar - S2-geschikt of niet. Vanaf ergens in 2016 is de Connect (dan dus Gen 2) geschikt voor S2. Met zo’n converter moet je er een hebben die HDMI-ARC doet en vervolgens een HDMI-ARC geschikte switch of steeds ompluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 15:31

..Christiaan..

..zwll..

@lmb-s wellicht off topic, maar ik heb een platenspeler aangesloten gehad met Arc, Sub en 2x play:1 in surround. Klonk voor geen meter, zeker de oude lp's niet. Ik draai m'n platen nu met 2x Dali Spekter. Heb beide sets wisselend geluisterd en het stereo van Dali klinkt zoveel mooier dan het surroud van Sonos.
Zonder info over je ruimte (grootte e.d.) is het lastig om te bepalen of je 'achteruit' gaat. In theorie natuurlijk wel. De Arc is nu eenmaal op papier beter dan een Beam...

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-05 08:26
..Christiaan.. schreef op maandag 30 januari 2023 @ 07:47:
@lmb-s wellicht off topic, maar ik heb een platenspeler aangesloten gehad met Arc, Sub en 2x play:1 in surround. Klonk voor geen meter, zeker de oude lp's niet. Ik draai m'n platen nu met 2x Dali Spekter. Heb beide sets wisselend geluisterd en het stereo van Dali klinkt zoveel mooier dan het surroud van Sonos.
Zonder info over je ruimte (grootte e.d.) is het lastig om te bepalen of je 'achteruit' gaat. In theorie natuurlijk wel. De Arc is nu eenmaal op papier beter dan een Beam...
Voor onze informatie, hoe heb jij deze destijds aangesloten op je Sonos systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Met een Sonos port...

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:27
lmb-s schreef op zondag 29 januari 2023 @ 20:22:
Ondertussen denk ik daarnaast maar even een BEAM met retour optie te gaan kopen en dan zelf gaan vergelijken. Is natuurlijk ook erg persoonlijk..
Bij mij was de situatie andersom, ik heb een Beam (gen1) + 2x One SL en wilde upgraden naar de Arc vanwege Atmos en in het algemeen verwachtte ik een betere weergave voor tv en films. Voor muziek heb ik een andere set met stereo luidsprekers dus dat heb ik niet getest.
De Arc viel mij tegen; het laag van de Beam vind ik beter en stemgeluid ook. Ik had het idee dat het verschil in laag deels komt doordat de Arc geen contact maakt met het meubel waar hij op staat vanwege de kleine 'pootjes', de Beam ligt als het ware direct op de kast.
Voor mijn gevoel zou ik bij de Arc wel een sub nodig hebben en bij de Beam niet. Dat heb ik niet meer uitgeprobeerd, tevreden met de Beam nu en daarnaast een stuk goedkoper.
Maar inderdaad, het is persoonlijk dus ik zou het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
_Bailey_ schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:51:
[...]

Key is natuurlijk net zoals met de 'gewone' Sub; plaatsing, doet erg veel voor het totaalgeluid.
Dit. Bij mij staat de sub mini in een "nisje" tussen de bank en een muur, met er net achter een kattenton. Op -2 voel ik de bank heel licht meetrillen bij explosies oid. Daarvoor stond het ding rechts naast de TV, dat leidde me enorm af omdat het geluid voor mij daardoor meer van rechts leek te komen dan precies uit het midden (waar de beam staat). Ook was de bass een stukje magerder bij dezelfde instellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bundin op 30-01-2023 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:38
..Christiaan.. schreef op maandag 30 januari 2023 @ 07:47:
Jij hebt het geprobeerd maar het lijkt mij sterk dat een platenspeler iets met surround te maken heeft. Hooguit stereo.

Als ik muziek luister, dus via de app, dan komt er geluid uit de Beam, de Sub en beide One SL. Klinkt gewoon erg goed.

In Amerika is de Victrola platenspeler al op de markt. Speciaal gemaakt voor integreren met Sonos. Geen kabels, AMP, Port of wat dan ook. Gewoon jouw ouderwetse LP's streamen naar Sonos luidsprekers. Ondertussen zijn er al 2 modellen. Eentje voor $ 799 en de andere $ 599.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lmb-s
@Msniekers Ik heb juist destijds een stuk of 6 soundbars getest van grote spelers om 1 te vinden die zonder Sub nog een goed geluid gaf voor 'normaal' TV (niet-films) en daar kwam de ARC stevig bovenaan te staan. Vervolgens de FIVEs erbij voor goede muziek, alhoewel ik daarvoor een HEOS systeem had (x1400H en HEOS7) waar ik voor muziek veel meer van gecharmeerd was. Veel warmer geluid. Maar Denon gaf veel problemen om diezelfde speakers als surround te gebruiken, alhoewel ze dat al tijden lang beloofden.

Nog even voor de goede orde; een oude S1 connect is toch ook voldoende om de platenspeler aan de ARC met FIVEs te koppelen? Volgens mij heb ik dit in het verleden al eens gedaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

GerCor schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:18:
[...]

Jij hebt het geprobeerd maar het lijkt mij sterk dat een platenspeler iets met surround te maken heeft. Hooguit stereo.
Ik heb het verschil gehoord. De muziek van de platenspeler kwam uit de soundbar en beide surrounds. Dus geen stereo. Als het geluid nu alleen uit de Arc kwam was het misschien wel goed.
Maar goed, ik gaf slechts mijn ervaring. Dat ik een keer geen positieve ervaring heb met Sonos kan toch? Is er iemand die zijn platen met Sonos afspeelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:58
..Christiaan.. schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:25:
[...]

Ik heb het verschil gehoord. De muziek van de platenspeler kwam uit de soundbar en beide surrounds. Dus geen stereo. Als het geluid nu alleen uit de Arc kwam was het misschien wel goed.
Maar goed, ik gaf slechts mijn ervaring. Dat ik een keer geen positieve ervaring heb met Sonos kan toch? Is er iemand die zijn platen met Sonos afspeelt?
:w , wel met een Sonos Amp op de line-in. Ik heb een home assistant scriptje dat de surrounds uit zet als er geen 5.1 wordt afgespeeld. Vond de upmixing voor TV content en muziek (als ook full surround voor muziek) maar matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
..Christiaan.. schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:25:
[...]

Zeker. Is ook niet kritiek op jou bedoeld maar het lijkt mij dat een LP geen surroundgeluiden uitstuurt. Zo is het toch niet opgenomen in de studio? Bij surround hoor je de spraak uit de soundbar en omgevingsgeluiden uit de achterluidsprekers.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Childofbodom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-05 20:08
Hi All,

Ik heb een vraag over mn setup met Sonos ARC & 2x Play 1 SL.

Mijn Setup:
Sonos Arc & 2x One SL in surround opstelling.
Dit is via eARC (HDMI) aangesloten op een Samsung QN95A (65') TV op de eARC uitgang (alle settings TV staan goed; doorloop & eARC enabled)
Aan de TV heb ik een Windows 11 PC hangen met een RTX4090 die met een HDMI 2.1 kabel (certified) is verbonden met de TV.

Nu het probleem:
Ik krijg geen geluid wanneer ik Dolby Atmos in Windows activeer en Atmos Dolby TrueHD content speel (Blurays & Games).
Wanneer ik "Dolby Digital+"-Atmos content speel werkt dit wel (dit is lagere bitrate Atmos)

Heeft iemand anders dit probleem ook ervaren en/of een idee hoe ik dit kan oplossen?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Childofbodom schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:17:
Hi All,

Ik heb een vraag over mn setup met Sonos ARC & 2x Play 1 SL.

Mijn Setup:
Sonos Arc & 2x One SL in surround opstelling.
Dit is via eARC (HDMI) aangesloten op een Samsung QN95A (65') TV op de eARC uitgang (alle settings TV staan goed; doorloop & eARC enabled)
Aan de TV heb ik een Windows 11 PC hangen met een RTX4090 die met een HDMI 2.1 kabel (certified) is verbonden met de TV.

Nu het probleem:
Ik krijg geen geluid wanneer ik Dolby Atmos in Windows activeer en Atmos Dolby TrueHD content speel (Blurays & Games).
Wanneer ik "Dolby Digital+"-Atmos content speel werkt dit wel (dit is lagere bitrate Atmos)

Heeft iemand anders dit probleem ook ervaren en/of een idee hoe ik dit kan oplossen?

Thnx
Sonos support geen Dolby TrueHD. Dat is iets anders dan 'normale' Atmos audio.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Childofbodom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-05 20:08
DennusB schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:24:
[...]

Thnx voor je antwoord, ik moet mijn situatie iets verduidelijken:
de Samsung TV geeft bij signaal attributes dan aan "DTHD" (naast UHD & HDR). --> dus ik dacht dat is "Dolby True HD"
Als ik in NVIDIA control panel mn signaal omzet naar 8-bit RGB Limited (ipv 10-bit RGB Full) werkt dit Atmos geluid WEL! (raar)
De TV geeft dan nogsteeds (DTHD aan) en Sonos App geeft bij System info dan "Dolby True HD" (Atmos) aan..
Zodra ik 10-bit instel veranderd dit in "Dolby Digital Plus (Atmos)"

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@..Christiaan.. Je hebt “dubbel stereo” gehoord: stereo van de soundbar en nog eens van de surrounds. Dat is echt iets anders dan surround…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:39

TheVMaster

Moderator WOS
DennusB schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:24:
[...]

huh? Ik dacht dat Sonos dat wel ondersteunde? Trek zo gelijk eens even een TrueHD blu-ray uit de kast, even testen.

Ik zet dus net een Dolby TrueHD UHD schijf aan (in m’n Xbox Series X) en in de Sonos App zie ik Dolby Atmos staan. Dus hoezo zou dit geen TrueHD Dolby Atmos zijn? :?

Overigens vertelt de Sonos pagina ook gewoon dat het wordt ondersteund. :9

[ Voor 35% gewijzigd door TheVMaster op 30-01-2023 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Rallye schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:29:
@..Christiaan.. Je hebt “dubbel stereo” gehoord: stereo van de soundbar en nog eens van de surrounds. Dat is echt iets anders dan surround…..
Had ik dit kunnen voorkomen met een surround setup? Het klonk idd ook niet als surround. Het geluid kwam overal even luid door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Nee, dat is standaard voor Sonos als je op een surround systeem muziek afspeelt die niet van een TV komt en de surrounds op “Volledig” staan. Staan de surrounds op de andere stand (ambient of zo) dan doen ze zachtjes mee.

[ Voor 45% gewijzigd door Rallye op 31-01-2023 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Frid0 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:46:
Hi,

Hebben er meer last van dat de "wekker" van Sonos gekoppeld aan een willekeurig radiostation vaak niet werkt? Ik heb ingesteld dat op elke werkdag de Sonos automatisch een vast radiostation afspeelt maar van 08/10 keer speelt die alleen een alarm af en geen radiostation. Of ik Sonos nu het radiostation van TuneIn of Sonos Radio zelf laat halen maakt helaas geen verschil.
De laatste tijd heb ik hier ook last van.
Wat een quick fix was: een nieuw alarm aanmaken met een radiostation, maar helaas werkte dat maar 1x en was het de dag erna weer het Sonos wekkeralarm.
Aan de verbinding kan het haast niet liggen. Als je het alarm wegdrukt en daarna op 'play' drukt gaat de radio wel aan... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Magic6399 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:34:
[...]

Wat een quick fix was: een nieuw alarm aanmaken met een radiostation, maar helaas werkte dat maar 1x en was het de dag erna weer het Sonos wekkeralarm.
Aan de verbinding kan het haast niet liggen. Als je het alarm wegdrukt en daarna op 'play' drukt gaat de radio wel aan... :/
Geen last van. Elke morgen start hier om 7:45 uur Radio 10 Non Stop. Zelfs als de TV aanstaat schakelt de 'wekker/radio' het geluid van de TV uit en begint Radio 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmb-s
Pffff, ik zit er helemaal naast dus. Ik kan een platenspeler aansluiten op de S1 ZP80, maar die kan ik dan niet afluisteren op de S2 apparaten. Ik dacht dat dit me ooit gelukt was, maar zal met een bekabelde receiver er tussenin geweest zijn.
Is er een andere manier om dit toch te realiseren met de ZP80, zonder daarvoor nieuwe dure PORT of AMP te hoeven aanschaffen? Op de een of andere manier een mediaserver maken ofzo?
Ik heb wel ergens een voorbeeld met een Raspberry Pi gezien, maar zou dit toch niet makkelijker kunnen?
Of toch maar de ZP80 weer verkopen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:44
Magic6399 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:34:
[...]

Ook hier het geval. Totale willekeur, soms ging het dagenlang goed, soms slechts een enkele keer. Intussen staat de wekker maar helemaal uit, scheelt weer geërgerd wakker worden.

Dacht overigens dat het eerder aan de Play:1 lag. Ben hem ook af en toe kwijt in de Sonos app, om later vanzelf weer te verschijnen. Sluit de wifi wel uit, signaal is prima in de hoek waar de Sonos hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
@R-R-L Mag ik vragen welke dienst je door wekker wilt laten starten? Zoals gemeld start bij ons Radio 10. In ons geval van TuneIn.

Het lijkt mij, maar ik weet dat natuurlijk niet, dat de verschillende diensten door de app gestart moeten worden m.b.v. de wekkerfunctie en de vraag is of ze daar allemaal op dezelfde manier mee omgaan.

Om dat als oorzaak uit te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-R-L
Ook hier TuneIn. Voorheen met BNR, later veranderd in jazz. Beiden hit or miss.

En nu ik jazz noem, vanwege de toevoeging van gepraat in het ochtendprogramma overgegaan op Spotify, dat ging voor zover ik me herinner* wel altijd goed. Vermoed dus dat het aan de connectie met TuneIn ligt.

*wekker in de zomervakantie uitgezet, sindsdien niet meer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@R-R-L Dat de wifi verder prima is sluit niet uit dat je speaker er toch moeite mee kan hebben. Misschien eens bellen met Sonos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
Zou dat nog nut hebben met een Play:1 waarvan ik niet weet hoe oud hij is (is dat ergens na te gaan?), laat staan dat ik het bonnetje heb? Was een krijgertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
R-R-L schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:42:
Zou dat nog nut hebben met een Play:1 waarvan ik niet weet hoe oud hij is (is dat ergens na te gaan?), laat staan dat ik het bonnetje heb? Was een krijgertje.
Ik denk niet dat dat voor Sonos een probleem is. Als jij een Sonosaccount hebt en een speaker aan dat account koppelt maakt het voor Sonos niet uit wat jij wanneer gekocht/gekregen hebt. We hebben dat eerder gezien op dit forum waarbij iemand 2 nieuwe speakers kreeg omdat zijn oude speakers niet meer gemaakt worden.

Verder. Als je belt met Sonos kunnen ze jouw Sonossysteem, maar ook wat daar allemaal invloed op heeft zoals routers/modems bekijken. En zo een storende factor opsporen.

Je hebt het sinds de zomervakantie uitgeschakeld. Inmiddels zijn er een aantal updates geweest. Wellicht was dit een bug die al is opgelost. Dus, je zou de wekkerfunctie weer even kunnen proberen. Bestaat het probleem nog steeds, dan kun je alsnog contact opnemen met Sonos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:34
R-R-L schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 22:02:
[...]

Ook hier het geval. Totale willekeur, soms ging het dagenlang goed, soms slechts een enkele keer. Intussen staat de wekker maar helemaal uit, scheelt weer geërgerd wakker worden.

Dacht overigens dat het eerder aan de Play:1 lag. Ben hem ook af en toe kwijt in de Sonos app, om later vanzelf weer te verschijnen. Sluit de wifi wel uit, signaal is prima in de hoek waar de Sonos hangt.
Ik start ook elke dag de Sonos met de wekker, met een station in TuneIn inderdaad ook vaak het standaard belsignaal. Met Juke nooit een probleem gehad.

intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-R-L
GerCor schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:44:
[...]

Ik denk niet dat dat voor Sonos een probleem is. Als jij een Sonosaccount hebt en een speaker aan dat account koppelt maakt het voor Sonos niet uit wat jij wanneer gekocht/gekregen hebt. We hebben dat eerder gezien op dit forum waarbij iemand 2 nieuwe speakers kreeg omdat zijn oude speakers niet meer gemaakt worden.

Verder. Als je belt met Sonos kunnen ze jouw Sonossysteem, maar ook wat daar allemaal invloed op heeft zoals routers/modems bekijken. En zo een storende factor opsporen.
In het ultieme geval dan een Play:1 mooi omwisselen voor een One, hoor je mij niet klagen. Wensdenken daargelaten, een keer bellen kan inderdaad geen kwaad om te achterhalen waarom ik die speaker soms kwijt ben, ook dusdanig dat hij uit de lijst verdwijnt ipv 'not connected' weergeven als de stekker er uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Iemand eerder last gehad van af en toe ‘tik’ in het geluid. Beetje vergelijkbaar met een naald van een vinyl speler die soms even de groef aantikt.

Gaat om en Arc i.c.m. een LG oled G2 en Apple TV. Valt me nu twee keer op bij de atmos travj van The Batman en Jack Ryan seizoen 3. Komt 1 a 2 keer voor per uur.

Kan het misschien te maken hebben met een hdmi kabel die net niet goed genoeg is? Die moeite heeft met de hoeveelheid data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Nee, dat laatste niet. De bijgeleverde HDMI-kabel moet voldoen. Dat andere kabels meer bandbreedte aankunnen is niet voor geluid maar voor beeld (4k, HDR, meer Hz), niet voor geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Nieuwe speakers: Era 100 en Era 300 (voorheen: Optimo 2) om de One te vervangen resp play 3? Atmos, spatial audio.

De Verge heeft het over upfire-ing en mogelijk een vorm van auto trueplay.

https://www.theverge.com/...mo-speakers-leak-features

[ Voor 18% gewijzigd door bombadil op 07-02-2023 06:36 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:34

Mr. Freeze

¡GO!

Ronwiel schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:09:
Iemand eerder last gehad van af en toe ‘tik’ in het geluid. Beetje vergelijkbaar met een naald van een vinyl speler die soms even de groef aantikt.

Gaat om en Arc i.c.m. een LG oled G2 en Apple TV. Valt me nu twee keer op bij de atmos travj van The Batman en Jack Ryan seizoen 3. Komt 1 a 2 keer voor per uur.

Kan het misschien te maken hebben met een hdmi kabel die net niet goed genoeg is? Die moeite heeft met de hoeveelheid data?
Heb je apparaten in je setup die randaarde stekkers hebben en zoja, gebruik je ook stopcontacten met randaarde? Niet dat ik wil zeggen dat dit de oorzaak is maar gewoon om dingen uit te sluiten.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Mr. Freeze goede tip. Muur en stekkerdoos hebben randaarde. Rest van de apparatuur niet. Heb nu maar de stroom er afgehaald. Kijken of dat uitmaakt. En vier fatsoenlijke hdmi 2.1 kabels besteld.

Heb dit nooit ervaren in de combi oude Panasonic plasma + arc(max 1080p en dolby digital stereo) en ook niet bij de oled + arc i.c.m. met niet hdr en niet atmos beeldmateriaal. Ook tijdens afspelen via Spotify nooit opgevallen.

Zoals gezegd viel het pas op bij de combi 4k + hdr + atmos. De week ervoor een film gekeken in 4k zonder hdr en in dolby digital en niks aan de hand. En er zit nu een kabel van de Apple tv naar de oled wat max hdmi 2.0 is. Misschien niet eens 2.0b.

[ Voor 12% gewijzigd door Ronwiel op 06-02-2023 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Laatst online: 19-04 10:41

Jeoh

blaat

Mr. Freeze schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:46:
[...]

Heb je apparaten in je setup die randaarde stekkers hebben en zoja, gebruik je ook stopcontacten met randaarde? Niet dat ik wil zeggen dat dit de oorzaak is maar gewoon om dingen uit te sluiten.
Geen van die apparaten zijn geaard aan te sluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 00:10
Ik ben benieuwd naar de nieuwe speakers die gaan uitkomen era 100 en 300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Jeoh schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 00:01:
[...]

Geen van die apparaten zijn geaard aan te sluiten
Er zijn wel tv’s met een randaarde stekker hoor, m’n vorige had er 1.

@Ronwiel En als je de Apple TV even loskoppelt en iets van 4K HDR materiaal bekijkt rechtstreeks vanaf de LG ingebouwde apps? Doet het verschijnsel zich dan ook voor?

Koppel alle randapparatuur af en kijk hoe lang het duurt eer het verschijnsel zich weer voordoet als apparaten weer 1 voor 1 terug worden aangesloten.

[ Voor 41% gewijzigd door Mr. Freeze op 07-02-2023 06:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kikashi
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-05 09:32
bombadil schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:23:
Nieuwe speakers: Era 100 en Era 300 (voorheen: Optimo 2) om de One te vervangen resp play 3? Atmos, spatial audio.

De Verge heeft het over upfire-ing en mogelijk een vorm van auto trueplay.

https://www.theverge.com/...mo-speakers-leak-features
Mooi. Benieuwd of die beter een grote kamer kunnen vullen dan een paar Five's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
benjans68 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 00:04:
Ik ben benieuwd naar de nieuwe speakers die gaan uitkomen era 100 en 300
Ik ook ja, hoop wel dat de 300 er niet zo uit zie als die render. Of dat hij alsnog rechtop te zetten is.
Als het tenminste een vervanger van de 5 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:03
Vraagje of eigenlijk 2 over de Sonos beam gen 2
1. Ik heb een paar keer gehad dat ik de tv afsloot. De volgende keer liep het geluid dan niet over de beam (of heel zachtjes) maar dat het gewoon over de tv liep. Instellingen aanpassen hielp dan niet. Alleen de tv volledig opnieuw opstarten helpt dan. Tv is een Philips the one pus8505. Hebben jullie hier ook wel eens last van?

2. Als ik me tv uitzet en radio wil luisteren direct erna krijg ik een melding geluid tv. Dit stopt het geluid van de tuin woonkamer. Weet je zeker dat je door wilt gaan. Is dit normaal? Heeft de beam even nodig om de tv kwijt te raken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
zeve schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:49:
1. knip

2. Als ik me tv uitzet en radio wil luisteren direct erna krijg ik een melding geluid tv. Dit stopt het geluid van de tuin woonkamer. Weet je zeker dat je door wilt gaan. Is dit normaal? Heeft de beam even nodig om de tv kwijt te raken?
Moet haast wel want die melding krijg je ook als je de TV aan laat staan en wilt overschakelen naar muziek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_CfcShuqPVkdWo28wPW7DCJh0Ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vO0ix2z6WOdySBOwbrz9BTeP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeve
GerCor schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 17:21:
[...]

Moet haast wel want die melding krijg je ook als je de TV aan laat staan en wilt overschakelen naar muziek.

[Afbeelding]
Ja deze bedoel ik. Ik had hem niet eerder gezien. Althans niet opgevallen. Maar het komt ook niet vaak voor dat ik na de tv gelijk de radio aanzet.
Bedankt voor de verduidelijking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 08:50
Wanneer ik via Spotify/Radio afspeel op mijn Sonos Beam gen 1 vind ik dat de laagste volumestand in sommige gevallen nog steeds te luid is. Ik heb al geprobeerd om dmv volumebeperking dit aan te passen, maar dit heeft hier helaas geen invloed op. Zijn er meer die hier last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-R-L
1. Ik heb een paar keer gehad dat ik de tv afsloot. De volgende keer liep het geluid dan niet over de beam (of heel zachtjes) maar dat het gewoon over de tv liep. Instellingen aanpassen hielp dan niet. Alleen de tv volledig opnieuw opstarten helpt dan. Tv is een Philips the one pus8505. Hebben jullie hier ook wel eens last van?
Ja, zelfde met een The Frame 2021. Mute lampje in de Beam brandt dan ook. Via de instellingen de output op HDMI-eARC zetten en hij doet het weer. Nog geen handvol keren gehad dus ik geloof het allemaal wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 15:38

ralpje

Deugpopje

Incidenteel wel eens met mijn pus5505.
Sinds ik alle media-shizzle achter een smartplug heb zitten die 's avonds uit gaat ivm het sluipverbruik niet meer meegemaakt, normaal loste ik het inderdaad ook op met een harde herstart door ff de stroom eraf te halen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
ralpje schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:06:
[...]

Sinds ik alle media-shizzle achter een smartplug heb zitten die 's avonds uit gaat ivm het sluipverbruik niet meer meegemaakt, normaal loste ik het inderdaad ook op met een harde herstart door ff de stroom eraf te halen.
Duidelijk. Bij mij hielp een harde restant idd ook. Ga eens kijken hoe vaak het voorkomt. Als het niet al te vaak is laat ik het zo anders komt er ook een smartplug.
Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
R-R-L schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:56:
[...]

Ja, zelfde met een The Frame 2021. Mute lampje in de Beam brandt dan ook. Via de instellingen de output op HDMI-eARC zetten en hij doet het weer. Nog geen handvol keren gehad dus ik geloof het allemaal wel.
Geen last dat het mute lampje brandt. Ik kan hem helaas niet op earc zetten. Zo modern is de tv ook niet 😀. En om nu een nieuwe tv te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 15:42
Valt het jullie ook op dat we al een flinke tijd geen nieuwe firmware update meer hebben gehad? De huidige en tevens laatste update is van 6 december. Volgens mij (verbeter me als het niet klopt) bracht Sonos meestal 1x per maand een firmware update uit.

Ik mis nu niks hoor en alles werkt naar behoren, maar het viel mij wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 15:39

Jup de eerste is heel herkenbaar. Ik heb er veel last van alleen niet structureel.
Philips 65OLED806 + ARC/sub/1/1. vaak als ik de tv uitzet en later weer aanzet dan kan hij niet naar de ARC connecteren omdat de ingang niet beschikbaar is. Alleen de TV uit en aan (effectief dus van de stroom halen en weer terug insteken) lost het probleem op.
Ik heb het probleem verminderd door ook een smartplug op de ARC/sub/1/1 te zetten. Maar dan nog soms als ik de tv even uit zet en even later weer aan kan hij geen verbinding maken. Ik krijg het alleen niet gereporduceerd.
Ik dacht ook dat dat het aan de Ziggo next lag. als ik via dat ding tv kijk en die eerder uitzet dan de tv dan het dan voorkomt, maar soms gebeurd het ook als ik alleen iets op de tv zelf bekijk (via plex etc)

[ Voor 10% gewijzigd door sweetdude op 08-02-2023 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
sweetdude schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:52:
[...]

Jup de eerste is heel herkenbaar. Ik heb er veel last van alleen niet structureel.
Philips 65OLED806 + ARC/sub/1/1. vaak als ik de tv uitzet en later weer aanzet dan kan hij niet naar de ARC connecteren omdat de ingang niet beschikbaar is. Alleen de TV uit en aan (effectief dus van de stroom halen en weer terug insteken) lost het probleem op.
Ik heb het probleem verminderd door ook een smartplug op de ARC/sub/1/1 te zetten. Maar dan nog soms als ik de tv even uit zet en even later weer aan kan hij geen verbinding maken. Ik krijg het alleen niet gereporduceerd.
Ik dacht ook dat dat het aan de Ziggo next lag. als ik via dat ding tv kijk en die eerder uitzet dan de tv dan het dan voorkomt, maar soms gebeurd het ook als ik alleen iets op de tv zelf bekijk (via plex etc)
Precies dit dus. Reproduceren lukt idd niet.
Ik heb zelf geen kastje, heb een cam module en zit bij delta. Dus het is echt iets van Philips tv.
Helaas we zullen het ermee moeten doen. Doe de beam niet weg de toevoeging is te goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:30
Lejavh schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:37:
Valt het jullie ook op dat we al een flinke tijd geen nieuwe firmware update meer hebben gehad? De huidige en tevens laatste update is van 6 december. Volgens mij (verbeter me als het niet klopt) bracht Sonos meestal 1x per maand een firmware update uit.

Ik mis nu niks hoor en alles werkt naar behoren, maar het viel mij wel op.
Klopt. We gaan naar versie 15, volgens mij las ik ergens dat de volgende release gefaseerd uit gerold wordt. Heb op Reddit nog niets gezien.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
ralpje schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:06:
[...]

Media-shizzle zit hier ook achter een smartplug, interessant om eens in de gaten te houden of het inderdaad zorgt dat het niet verbinden niet meer voorkomt. .

Smartplug is er ook vooral gekomen om het sluipverbruik van de Beam de kop in te drukken, want dat is helaas erg hoog bij Sonos producten: https://support.sonos.com...er-consumption-while-idle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-05 19:46
Iemand een oplossing? De meeste van mijn Sonossen willen ineens niet meer airplayen. Krijg steeds de melding 'Kan geen verbinding maken met '...kamer'.
Zelfs de stekker uittrekken helpt niet. Resetten was ik niet van plan met in iedere kamer minstens 1 speaker.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Serena schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:37:
Iemand een oplossing? De meeste van mijn Sonossen willen ineens niet meer airplayen. Krijg steeds de melding 'Kan geen verbinding maken met '...kamer'.
Zelfs de stekker uittrekken helpt niet. Resetten was ik niet van plan met in iedere kamer minstens 1 speaker.
Even contact opnemen met Sonos. Je kent het wel. Even een diagnose maken en dan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

GerCor schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:23:
[...]

Even contact opnemen met Sonos. Je kent het wel. Even een diagnose maken en dan bellen.
Wedden dat het advies een reset wordt..... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
..Christiaan.. schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:03:
[...]

Wedden dat het advies een reset wordt..... :X
Het blijkt dat het waarschijnlijk aan de architectuur update van HomeKit ligt. Ik ben nu heel hard aan het hopen dat het met 16.4 wordt opgelost. Anders moet ik idd gaan resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
knipperdeknip

[ Voor 96% gewijzigd door GerCor op 10-02-2023 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Laatst online: 06-05 20:22
GerCor schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:36:
[...]

Die logica ontgaat mij. Jouw Apple spulletjes maken geen verbinding met Sonos. Dan lijkt het mij dat je het bij Apple moet zoeken want Sonos werkt toch gewoon? Als je gaat resetten wordt het niet anders want het ligt niet aan jouw Sonosspeakers.

Maar goed. Jij hebt, volgens mij, nogal veel verstand van Apple.....

Wat ik erover gelezen hebt ligt het gewoon aan jouw netwerkverbinding in jouw woning. Vandaar ook het advies om te bellen met Sonos. Dan kunnen ze de oorzaak opsporen.
Ze zegt toch letterlijk dat het aan Apple homekit ligt.....dan weet ze de oorzaak toch al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
knip

[ Voor 56% gewijzigd door GerCor op 12-02-2023 15:01 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• VodaNL
  • Laatst online: 07-05 08:26
GerCor schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:40:
[...]

Ik kan wel Nederlands lezen hoor.
Als je Nederlands kan lezen, doe er dan eens wat mee. En het zou fijn zijn als je wat minder denigrerend overkomt op andere mensen die hier wat vragen. Het is het Sonos forum en niet de grote Gercor show

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
knip

[ Voor 90% gewijzigd door GerCor op 12-02-2023 15:01 . Reden: Op verzoek moderator ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

[ Voor 68% gewijzigd door GerCor op 10-02-2023 10:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Laatst online: 06-05 20:22
GerCor schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:40:
[...]

Ik kan wel Nederlands lezen hoor.
knip

[ Voor 16% gewijzigd door Henkhuppelschot op 10-02-2023 18:03 . Reden: Op verzoek van de moderator. ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@Henkhuppelschot @GerCor @VodaNL
voorstel: de users hierboven editten even hun berichten, zodat het netjes ontopic is.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

heren, bedankt! Dat scheelt weer waarschuwingen en bans....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Zijn er hier ook gebruikers van, in mijn geval een Beam 2, die het nodig vinden om de spraakversterkingsfunctie te gebruiken? Bij sommige programma's of films is het bij mij haast een must om alles goed te kunnen verstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r3mi3
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 21:05
Mr. Freeze schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:04:
Zijn er hier ook gebruikers van, in mijn geval een Beam 2, die het nodig vinden om de spraakversterkingsfunctie te gebruiken? Bij sommige programma's of films is het bij mij haast een must om alles goed te kunnen verstaan.
Ik heb het altijd aanstaan. Weliswaar heb ik de beam gen 1.
Nog nooit op gelet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh
  • Laatst online: 19-04 10:41

Jeoh

blaat

Ik heb 'm op de Arc ook standaard aanstaan. Hoor je toch alles net wat beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Hier staat het zowel op de Arc als op de Beam Gen 1 standaard aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Serena schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:26:
[...]

Hier staat het zowel op de Arc als op de Beam Gen 1 standaard aan.
Oke, fijn om te lezen, ik begon al aan mezelf te twijfelen.

@Jeoh @r3mi3 ook bedankt voor inbreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Alleen zou het fijn zijn om de spraakversterker functie te kunnen aanpassen in de EQ.
Nu staat hij op een stand,net als basis en trekken zou dit er ook in moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
En nog een wens is een sonos one met daarop een hoogte speaker en hij mag ietsje forser.
Dan zal ik even geen wensen meer hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Gebruik ik nooit. Beam Gen 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 15:39
Ja inderdaad, heb het standaard aan staan op de ARC.
En bij sommige films of series zelfs nog nachtgeluid, om de goede verstandhouding met de buren niet te verstoren en om de spraak beter te kunnen verstaan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-05 12:46
Even wat advies van de Sonos ervaren mensen hier.

Ik heb nu net mijn eerste Sonos apparaat, een Beam Gen 2, geïnstalleerd en dat werkt prima in de woonkamer. Maar nu wil je meer en is mijn film-ervaring met alleen de Beam best weinig.

Dus nu op onderzoek geweest en is mijn ook gevallen op een combi tussen de One SL, de Roam en een Sub Mini voor mijn hele benedenverdieping. Dit zijn mijn situaties die voor kunnen komen, dus graag even jullie mening of dit de beste oplossing is. (zat te twijfelen tussen een Symfonisk vs One SL, maar vind het ronde en iets lager model toch mooier dan de vierkantige Symfonisk)

Film / TV kijken 's avonds;
- Beam + Sub mini + 2x One SL voor surround set in de woonkamer

Normale radio luisteren overdag (binnen in woonkamer en keuken / buiten op terras (wifi aanwezig))
- Beam + 2x One SL in woonkamer + 1x Roam SL in keuken. Waarbij ik de Roam dan ook van zijn lader kan halen en 4m verder kan gebruiken op de tuintafel buiten (WiFi aanwezig).

Een move vind ik te veel en een Roam is mooi compact en kan in mijn keuken staan naast het koffiezetapparaat in mijn nisje, dan kan ik hem altijd pakken als ik naar buiten wil. Toch?
En een Roam kan je niet gebruiken voor surround set, dus vandaar dat ik daar voor 2x een One SL gegaan ben, klopt deze aanname ook?

[ Voor 5% gewijzigd door NeoFoX op 14-02-2023 11:28 ]

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
NeoFoX schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:26:
Even wat advies van de Sonos ervaren mensen hier.

Ik heb nu net mijn eerste Sonos apparaat, een Beam Gen 2, geïnstalleerd en dat werkt prima in de woonkamer. Maar nu wil je meer en is mijn film-ervaring met alleen de Beam best weinig.

Dus nu op onderzoek geweest en is mijn ook gevallen op een combi tussen de One SL, de Roam en een Sub Mini voor mijn hele benedenverdieping. Dit zijn mijn situaties die voor kunnen komen, dus graag even jullie mening of dit de beste oplossing is. (zat te twijfelen tussen een Symfonisk vs One SL, maar vind het ronde en iets lager model toch mooier dan de vierkantige Symfonisk)

Film / TV kijken 's avonds;
- Beam + Sub mini + 2x One SL voor surround set in de woonkamer

Normale radio luisteren overdag (binnen in woonkamer en keuken / buiten op terras (wifi aanwezig))
- Beam + 2x One SL in woonkamer + 1x Roam SL in keuken. Waarbij ik de Roam dan ook van zijn lader kan halen en 4m verder kan gebruiken op de tuintafel buiten (WiFi aanwezig).

Een move vind ik te veel en een Roam is mooi compact en kan in mijn keuken staan naast het koffiezetapparaat in mijn nisje, dan kan ik hem altijd pakken als ik naar buiten wil. Toch?
En een Roam kan je niet gebruiken voor surround set, dus vandaar dat ik daar voor 2x een One SL gegaan ben, klopt deze aanname ook?
Bij het normaal radio luisteren zal de Sub mini ook gewoon meedoen. Verder kloppen al je aannames volgens mij. Je hebt je goed ingelezen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

JeppieW schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:11:
[...]
Bij het normaal radio luisteren zal de Sub mini ook gewoon meedoen. Verder kloppen al je aannames volgens mij. Je hebt je goed ingelezen 👍
Ja, klopt al zou ik het prettig vinden om de sub uit te kunnen zetten bij radio. De radio gaat 's morgens aan en dan vind ik de sub erbij net wat teveel op de ochtend. Ik heb geen optie kunnen vinden om deze uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:20
als ik me niet vergis kan je de equalizer voor zowel muziek als films apart regelen, afhankelijk van de input.
in dat geval kun je de subwoofer bij muziek naar -15 zetten zetten evtl. en bij films op 0 laten staan.

pin me er niet op vast maar ik dacht dit ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
sonnypiek schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:45:
als ik me niet vergis kan je de equalizer voor zowel muziek als films apart regelen, afhankelijk van de input.
in dat geval kun je de subwoofer bij muziek naar -15 zetten zetten evtl. en bij films op 0 laten staan.

pin me er niet op vast maar ik dacht dit ergens gelezen te hebben.
Dat geldt voor de surroundspeakers.

@..Christiaan.. Je kunt de Sub gewoon uitschakelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98FBi50LgDiNh-JRcCwdN2EcP5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXiFQRBTlFKHmgNq6Q1aydTH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door GerCor op 14-02-2023 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Niet ideaal maar beter dan niks. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met sonostube sinds een paar dagen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• matthijst
De nieuwe speakers zijn gelekt, komen eind maart:
https://www.theverge.com/...eak-features-price-photos
Afbeeldingslocatie: https://duet-cdn.vox-cdn.com/thumbor/0x0:3000x2215/1440x960/filters:focal(954x971:955x972):format(webp)/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/24444817/era300black.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door matthijst op 20-02-2023 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 07:09
Vind het maar een gek design. Wellicht kwestie van wennen? Voor een rear vind ik de ones heerlijk subtiel.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ja vind 't design niet echt praktisch. Had verwacht dat 't vervangers van de 5 zouden worden en rechtop zouden kunnen staan. Maar lijken dedicated rears die plat moeten liggen.

Die 100's zijn nog wel geinig.

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 20-02-2023 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
Met USB-C support kan die 100 nog wel eens interessant zijn. Hebben nog een oude platenspeler liggen, best leuk om die weer eens aan te sluiten en te intergreren in de Sonos setup. Alleen is daar nu dan een Port voor nodig wat weer te gek wordt qua prijs. Alleen dan nog eens uitzoeken of er tulp > USB-C adapters komen, klinkt wel als twee tijdperken met elkaar verbinden.

Verder blijft alles prima zoals het is. De combinatie Beam 2 en Symfonisk is al erg prettig. Kriebelt nog wel eens om een Sub mini er bij te halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
~€1000 voor 2 surrounds, daar moet ik eens goed over nadenken :D Zou de setup wel helemaal compleet maken. 6 drivers met side-firing en up-firing is wel heel vet icm Arc denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
R-R-L schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:29:
Met USB-C support kan die 100 nog wel eens interessant zijn. Hebben nog een oude platenspeler liggen, best leuk om die weer eens aan te sluiten en te intergreren in de Sonos setup. Alleen is daar nu dan een Port voor nodig wat weer te gek wordt qua prijs. Alleen dan nog eens uitzoeken of er tulp > USB-C adapters komen, klinkt wel als twee tijdperken met elkaar verbinden.
Zat aan hetzelfde te denken.
Nu een oude stereo met pickup in werkkamer staan. Op zich zouden twee 100's leuke vervanging zijn, maar vraag me ook af hoe je van tulp naar USB-C moet komen.
Zou eventueel wel een nieuwe pickup willen kopen als dat nodig is (als 't niet te duur wordt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Dan moet je een RCA naar USB geval hebben (die anders kunnen zijn dan de omgekeerde weg). Ik verwacht dat Sonos wel een approved kabeltje uitbrengt tegen die tijd, aangezien dit als voorbeeld gebruikt wordt in hun marketing. En zo niet, dan zullen er genoeg kabels aangeprezen worden zodra dit uit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Laatst online: 20:55

Ravhin

no <root>...

Houd er rekening mee dat een platenspeler historisch gezien een zeer lage uitgang heeft en zeker niet genormaliseerd zoals zo'n beetje alle andere apparaten met een tulp. Iets van een pre-amp heeft het signaal zeker nodig.Van daaruit houdt het in dat je waarschijnlijk niet alleen hiermee er bent :)

[ Voor 28% gewijzigd door Ravhin op 21-02-2023 11:59 . Reden: eigen oplossing toegevoegd ]

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
The Verge noemt ook dat Google Assistant mogelijk zou verdwijnen. Dat zou wel erg vervelend zijn……. SVC en Alexa zijn er niet in het Nederlands.

USB-C wordt benoemd als voordeel, maar kan ook betekenen dat de voeding niet meer in de speaker zit. Dat zou ook niet fijn zijn: die externe voedingen nemen vaak veel plaats in bij het stopcontact. Vond ik bij mijn Ziggo Next Mini ook al vervelend - en daar loopt ook de netwerkaansluiting via de voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Rallye schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:37:
The Verge noemt ook dat Google Assistant mogelijk zou verdwijnen. Dat zou wel erg vervelend zijn……. SVC en Alexa zijn er niet in het Nederlands.

USB-C wordt benoemd als voordeel, maar kan ook betekenen dat de voeding niet meer in de speaker zit. Dat zou ook niet fijn zijn: die externe voedingen nemen vaak veel plaats in bij het stopcontact. Vond ik bij mijn Ziggo Next Mini ook al vervelend - en daar loopt ook de netwerkaansluiting via de voeding.
usb-c wordt benoemd als input, dan is het niet de stroomvoorziening. Op het plaatje (op TheVerge) zie je uit de speaker rechts een kabel lopen van standaard snoerdikte. Kan alsnog een brick achter zitten, maar is niet heel waarschijnlijk (want dan voldoet een dunner en dus goedkoper kabeltje richting speaker ook).
Ravhin schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:57:
Houd er rekening mee dat een platenspeler historisch gezien een zeer lage uitgang heeft en zeker niet genormaliseerd zoals zo'n beetje alle andere apparaten met een tulp. Iets van een pre-amp heeft het signaal zeker nodig.Van daaruit houdt het in dat je waarschijnlijk niet alleen hiermee er bent :)
Ligt een beetje aan welke je hebt, er zijn er ook met een ingebouwde prono stage/preamp. Maar het is zeker iets om op te letten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 09:56
Rallye schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:37:
Mijn ervaringen met Google Assistant op de Sonos zijn sowieso dramatisch (Play One). Het werkte zo slecht, dat ik het heb uitgeschakeld en een Google mini naast de Sonos heb liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 14:55

Canis Lupus

Vosbot

matthijst schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:10:
[...]

Zat aan hetzelfde te denken.
Nu een oude stereo met pickup in werkkamer staan. Op zich zouden twee 100's leuke vervanging zijn, maar vraag me ook af hoe je van tulp naar USB-C moet komen.
Zou eventueel wel een nieuwe pickup willen kopen als dat nodig is (als 't niet te duur wordt).
Ik heb recent een Connect Gen 2 voor 180 via Marktplaats voor dit doel gekocht, dus dat is wellicht een goedkopere optie (uitgaande dat je geen speaker in die kamer nodig hebt).

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Sahi_NL Bij mij werkt GA best goed. Wel vreemde verschillen tussen de Nest Mini en de One’s en de Beam, maar dat lijkt te liggen aan Google. Zo moet kan ik bij de Nest zeggen “alle xxx” openen, maar moet ik op Sonos zeggen “x 1” en “x 2” openen. Spotify werkt goed, hij kan een mop vertellen - mijn kids zijn er blij mee. Slecht zou ik het echter niet noemen. En een andere optie is er niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Rallye op 21-02-2023 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-05 09:00
Ik ben benieuwd of met de komst van de Era 100, de huidige One (SL) in het upgrade programma komt. Ze waren afgelopen Black Friday al sterk in de aanbieding overal
Pagina: 1 ... 152 ... 194 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.