Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 151 ... 195 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-05 09:22

..Christiaan..

..zwll..

GerCor schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 01:39:
[...]

Als er reclame van Videoland op TV is. Dan komt die V in beeld en dan een dreun door de kamer.
En als je Netflix opstart 😉

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik wist dat ik klein woon in een appartementje, maar ik heb m'n sub mini op 0 of -1 staan, afhankelijk van de content. +6 ga ik nieteens proberen. De mini staat naast de bank en bij 0 voel ik die al een klein beetje trillen als er een TIE Fighter overvliegt in Andor.

Wel eens dat het geen echt diep gebulder is, maar voor mij is dit prima en is de beleving icm de beam al meer dan prima. Voordeel voor mij: zowel de sub mini als de beam zijn bescheiden van omvang (en relatief betaalbaar), het oog wil ook wat :)

[ Voor 32% gewijzigd door Bundin op 18-01-2023 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:15
Jongens, houd alsjeblieft even op. Ik was voor mijzelf een sub mini aan het goedpraten. Vind dat dat wel moet voldoen naast een ARC :P

Ik had voorheen twee Dali Zensor vloerspeakers, zonder sub, toch was het laag acceptabel voor mij. Nu met de ARC mis ik de bass een beetje, dus van mening dat een sub mini voldoende moet zijn. Dat was het voorheen met grotere speakers en zonder sub immers ook.

Nu lopen jullie allemaal te vertellen hoe geweldig een grote sub is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:06
B-Real schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:03:
Jongens, houd alsjeblieft even op. Ik was voor mijzelf een sub mini aan het goedpraten. Vind dat dat wel moet voldoen naast een ARC :P

Ik had voorheen twee Dali Zensor vloerspeakers, zonder sub, toch was het laag acceptabel voor mij. Nu met de ARC mis ik de bass een beetje, dus van mening dat een sub mini voldoende moet zijn. Dat was het voorheen met grotere speakers en zonder sub immers ook.

Nu lopen jullie allemaal te vertellen hoe geweldig een grote sub is :P
Haha. Nja, ik ben van mening kan je het betalen en vind je geluid bij films belangrijk, koop lekker de sub. En zoals hierboven. Je kan altijd eerst de mini halen en testen thuis. Niet goed? Breng je m terug

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:28
Er is wel kans dat als je de Sub Mini haalt, dat je je altijd blijft afvragen wat je mist aan de grote Sub. Zo werkt het bij mij tenminste… Die 100 dagen retourrecht bij Sonos heeft me toch meer gekost :+

Ryzen 3700X | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB @3600C18 | GigaByte 2070 Super | MacBook Pro 13" 2018 16GB/512GB | LG OLED 55” CX6LA | iPhone 13 Pro Max 256GB - Sierra Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:42
@B-Real Weet je? De ARC is voor middelgrote en grotere ruimtes gemaakt. De Sub Mini voor kleinere ruimtes. Nou zegt Sonos: je kunt de ARC en de Sub Mini koppelen maar hou je dan beperkt tot een kleinere ruimte en zet het volume niet voluit.

Maar inderdaad, je zou de Sub Mini kunnen testen. Bevalt het niet en heb je het gevoel dat je iets mist, dan weer inleveren en de Sub gen 3 bestellen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Ik weet dat de sub mini bedoelt is voor kleinere ruimtes en de ARC voor (middel)grote ruimtes. Daarom bewust de ARC, de woonkamer is redelijk ruim. Ik hoef echter geen dreunende bass te hebben, maar net even een wat voller geluid. Ik hoop/denk dat de sub mini dan wel voldoet.

Komt bij dat de mini ook gewoon een stuk kleiner is (je verwacht het niet met zo'n naam) en dat vind ik ook wel wat waard. Ik was een beetje klaar met de grote speakers, daarom zijn de Dali's ook de deur uit. Of nouja, ik moet ze nog verkopen maar ze zitten weer netjes in de doos.

Overigens heeft mijn broertje een Beam, 2x One en een grote sub. Kan dus prima eens kijken of dat teveel van het goede is, of toch hetgeen ik moet hebben. Al weet ik net zo goed als jullie wel hoe dat afloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-02 21:13
In mijn geval - woonkamer +- 25 á 30 m2 - zal een Beam prima voldoen. Maar het oog wil ook wat… een bar(retje) van nog geen 70 cm steekt wat gek af tegen een 65” tv..

Dus ik zit te denken aan een Arc, wordt voornamelijk gebruikt voor tv kijken en in het weekend zo nu en dan een film of serie. En muziek streamen, geen dikke party’s maar “gewoon” Spotify of radio.
Dan denk ik dat de standaard bass van de Arc wel zal voldoen, eventueel icm de Sub Mini.
Grote Sub ziet er fantastisch uit maar is naar ik aanneem behoorlijk overkill voor mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Kwakkies schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:01:
[...]

Ik heb uiteindelijk via hem besteld. Werkte prima! Voor €400,- de Sub Mini bemachtigd
Die van mij is ook zojuist afgeleverd (€349 +€50), prima deal. Hoef ik niet tot BF te wachten, wetende dat de kans groot is dat er geen of geen goede aanbieding tegen die tijd beschikbaar zal zijn. Vanavond eens uitproberen.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/X7M4Q2F6/20230118-134448.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door BramViking op 18-01-2023 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
.

[ Voor 99% gewijzigd door BramViking op 18-01-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-05 16:00
Ik vind het nog steeds jammer dat je de sonos move niet als surround speakers kan gebruiken.
In snap eigenlijk niet waarom dat zo is ik vind ze ook wat mooier en wat krachtige als de sonos one.
Zou dit ooit nog wel kunnen door sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Ja, de Sonos Move zou het gat tussen de One en Five goed vullen (zoals we vroeger de Play:3 hadden). Raar dat ze alleen als stereo pair geconfigureerd kunnen worden, misschien dat het ooit nog softwarematig opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
benjans68 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:31:
Ik vind het nog steeds jammer dat je de sonos move niet als surround speakers kan gebruiken.
In snap eigenlijk niet waarom dat zo is ik vind ze ook wat mooier en wat krachtige als de sonos one.
Zou dit ooit nog wel kunnen door sonos.
Jammer inderdaad, maar begrijpelijk. Ze moeten niet te multifunctioneel worden, dat is slecht voor de omzet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
TheDuJa schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:34:
Zojuist de Sub aangesloten en met Trueplay getuned. Wat een verschil! Waar de Sub Mini je de bass laat horen, laat de Sub je de bass echt voelen. Op +0 trilt de hele ruimte al. Een groter verschil dan ik in eerste instantie dacht. Helemaal blij mee! _/-\o_
Lol zou bijna denken dat het aan jou zou liggen of je hebt de Sonos sub mini niet volledig naar zijn potentie gebruikt. Zojuist uitgepakt en uitgeprobeerd en op +10 is de bas zeer voelbaar. Zo erg dat ik het meteen op +8 gezet heb. Uiteraard zal het op +0 niet dezelfde kracht hebben, maar sonos heeft niet voor niets de mogelijkheid geboden om de bass te versterken. Voor €349,- is het absoluut zijn geld waard, en ik snap nu degelijk waarom Sonos het niet aandurft om de Mini te laten pairen. Dan zou je voor iets meer geld een gewone sub er volledig uitblazen en je eigen product benadelen.

[ Voor 12% gewijzigd door BramViking op 18-01-2023 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 14:08
Eergisteren was ik in de winkel voor een nieuwe LG C2 77" OLED, en ik ging de winkel uit met een bestelling voor de TV + Sonos Beam gen 2, sub mini en 2x de One SL :'(

Gisteren de Sonos speakers geïnstalleerd. Dit ter vervanging van mijn Bose Soundtouch 300 soundbar. Wat een enorm verschil zeg!! Helemaal tevreden mee.

Nu heb ik nog 1 dingetje waar ik zelf niet uit kom. In mijn vorige setup had ik 3 nest speakers in de kamer waarvan 1 in de keuken. Deze zaten alle 3 in een Google Home groep en radio luisteren ging over deze 3 speakers. Nu heb ik de 2 Nest speakers uit de woonkamer weggehaald. Is het mogelijk om via Google home een nieuwe groep te maken met én de Sonos speakers én de Nest speaker in de keuken? Of moet ik dan echt een One SL er bij kopen?

[Edit]

Kan in elk geval niet via GH kom ik net achter. Dus het zal wel een extra One SL worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Furiousz op 18-01-2023 19:46 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
De Sub mini is een blijvertje. Ten eerste het design is super mooi, past goed bij mijn inrichting en valt niet eens op dat het een sub betreft. Daarnaast is dat ding echt krachtig. Ik snap gewoon niet dat er mensen zijn die anders beweren. Uiteraard zal het op +0 weinig voorstellen, maar Sonos heeft niet voor niets de mogelijkheid geboden om het maximaal op +15 ingesteld te krijgen. Bij mij staat het nu zelfs op +7 omdat ik gemerkt heb dat de bass behoorlijk kan doordreunen in een appartement. Het maakt in ieder geval het geluid compleet. Mijn set is nu echt een 9 maar wel prijzig. Maar goed, design, gebruiksgemak en het gegeven dat het waardevast is, mag ook wat kosten. :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-05 09:22

..Christiaan..

..zwll..

Ik heb een sub gen2. Toen had ik de keuze niet. Hier staat die op +1 en soms +2. Veel meer echt niet. Als de sub mini er toen was, had ik die in elk geval geprobeerd. Natuurlijk zegt sonos dat die voor kleine ruimtes is. Anders is je sub gen 3 minder verkoopbaar 😉.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Kijk, en dat is dus mijn punt/redenatie waarom ik denk dat een mini uiteindelijk voor mij toereikend zou moeten zijn. Ondanks dat we een relatief grote woonkamer hebben.

Stel dat ik een grote sub op +1 of +2 zou zetten, dan moet ik een mini voor hetzelfde effect op +4 of +5 zetten om grofweg (zal nooit helemaal gelijk zijn natuurlijk) hetzelfde effect te behalen.

Voor veel minder geld een mooier/kleiner apparaat en hetzelfde resultaat :7

Voor de fijn proever zullen er vast meer verschillen zijn, maar voor mij als casual en lichte gebruiker zal het (hopelijk) zo uitpakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
BramViking schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:48:
De Sub mini is een blijvertje. Ten eerste het design is super mooi, past goed bij mijn inrichting en valt niet eens op dat het een sub betreft. Daarnaast is dat ding echt krachtig. Ik snap gewoon niet dat er mensen zijn die anders beweren.
Omdat zij de Sub Mini en Sub gen 3 met elkaar hebben kunnen vergelijken. Wat dacht je daar van?

En als iemand de Sub Mini een tijd heeft kunnen proberen en testen en jij weet na een kwartier nadat jij de Sub Mini hebt aangesloten dat die ander de Sub Mini helemaal verkeerd heeft getest/ingesteld .... wat heeft een discussie dan nog voor nut?

Jij moet gewoon vinden wat je vindt maar kun je dat misschien ook een keer doen zonder altijd jouw mening over andersdenkenden te geven?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BramViking
GerCor schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:28:
[...]

Omdat zij de Sub Mini en Sub gen 3 met elkaar hebben kunnen vergelijken. Wat dacht je daar van?

En als iemand de Sub Mini een tijd heeft kunnen proberen en testen en jij weet na een kwartier nadat jij de Sub Mini hebt aangesloten dat die ander de Sub Mini helemaal verkeerd heeft getest/ingesteld .... wat heeft een discussie dan nog voor nut?

Jij moet gewoon vinden wat je vindt maar kun je dat misschien ook een keer doen zonder altijd jouw mening over andersdenkenden te geven?
Grappenmaker, ten eerste is het een monoloog. Daarnaast hoef ik me tegen niemand te verantwoorden. Ik bepaal zelf wat ik typ en jouw manier van communiceren is al meerdere malen als onwenselijk beschouwd en daar ben je ook op gewezen! Je kunt er vanuit gaan dat er weer door dit soort tenenkrommende reacties gemodereerd gaat worden. De persoon boven jou heeft het daarentegen wel begrepen. Wie ben jij om te denken dat dit jouw eigen thread is. Ga lekker ergens anders je onzin de vrije loop geven.

[ Voor 10% gewijzigd door BramViking op 19-01-2023 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
..Christiaan.. schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:09:
[...]

Ik heb een sub gen2. Toen had ik de keuze niet. Hier staat die op +1 en soms +2. Veel meer echt niet. Als de sub mini er toen was, had ik die in elk geval geprobeerd. Natuurlijk zegt sonos dat die voor kleine ruimtes is. Anders is je sub gen 3 minder verkoopbaar 😉.
Begrijpelijk en de gen 2 en 3 zijn zeer goede subs. Het enige nadeel ervan is is dat je het nooit ten volle kunt benutten omdat het al snel ondraaglijk wordt qua bass productie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
B-Real schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:17:
Kijk, en dat is dus mijn punt/redenatie waarom ik denk dat een mini uiteindelijk voor mij toereikend zou moeten zijn. Ondanks dat we een relatief grote woonkamer hebben.

Stel dat ik een grote sub op +1 of +2 zou zetten, dan moet ik een mini voor hetzelfde effect op +4 of +5 zetten om grofweg (zal nooit helemaal gelijk zijn natuurlijk) hetzelfde effect te behalen.

Voor veel minder geld een mooier/kleiner apparaat en hetzelfde resultaat :7

Voor de fijn proever zullen er vast meer verschillen zijn, maar voor mij als casual en lichte gebruiker zal het (hopelijk) zo uitpakken
Het was dan ook niet specifiek tegen jou bedoeld, maar in zijn algemeenheid ;) . Ik lees vaker dat mensen een bepaalde aankoop proberen te verantwoorden door hetgeen waarmee het vervangen wordt af te gaan kraken. Dan lees ik als argument onder andere dat de bass niet voelbaar zou zijn, en dat klopt in de werkelijkheid gewoon niet. Ik zou trouwens wel willen dat Sonos het uiterlijk van de Gen 3 eens gaat updaten. Ze kunnen het wel. Maar dit hebben ze in 8 jaar nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
..Christiaan.. schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:09:
[...]

Sonos is een Amerikaans bedrijf. In Amerika hebben ze van die dunne gipsplaatwandjes. Sonos zegt dat je de Sub gen 1 t/m 3 beter niet in een kleine ruimte moet gebruiken want dan krijg je ruzie met de buren. Dus ook niet in appartementen. Dat is dus al een markt die ze niet kunnen bedienen. Toch was er een vraag naar een Sub. Nu is er de Sub Mini waarvan Sonos zegt: deze kun je wel gebruiken in kleine ruimtes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Er lijkt een grote update aan te komen :
Posted in another FB group…

Sonos Software Update: New Search

Dear Valued Partner,

On January 25th we will begin rolling out a planned software update to our app. We wanted to share a few details with you prior to its release for awareness purposes. It is worth noting that the rollout will take a phased approach, with all end users slated for transition by March 6th.

New Search Experience - Feature Description
The key change in the newly updated Search function is that there will be no more forced category (artist, playlist, album, etc.) search. Users will be able to type in any keyword and be shown all results across all services and categories. We've also implemented a more intuitive and modern interaction flow making it even easier for listeners to easily search and enjoy all their favorite content on Sonos.

Simplified UX Flow

1) Search Home will present users with recent search history that can be dismissed.

2) As users type their intended search keywords, results will be shown grouped based on service. Services are ranked by listening history. Currently, search results are listed alphabetically.

3) Tapping on a service will provide a service-only list, grouped by categories.

4) Users can also tap on any category and see all results within that category.

During the phased rollout period between January 25th and March 6th, users will still default to classic search experience, while being provided with the option to try new search. We will update that to the reverse experience (with option to go back to classic search) starting on March 6th.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Hmm. Ik vind de huidige manier van zoeken wel handig, al zoek ik weinig, maar ben wel benieuwd hoe er straks uit komt te zien. Wat me wel opvalt. Ik heb regelmatig in de app de mededeling dat ik 'recent' niets heb afgespeeld. Terwijl de Sonos elke dag aanstaat. Of ik begrijp niet hoe het zou moeten werken of het is een bug. Het stoort me verder niet.

Oja, nog wat anders. Ik heb met BF 2 van de One Sl gekocht voor in ons 'kantoortje'. Tafelstandaard van Flexson eronder. Ik zit er zelf nooit. Maar nu dacht ik laatst, toch eens even luisteren naar wat ik gekocht heb. Muziekje op, van TuneIN. Klinkt helemaal nergens naar. Hol, blikkerig en geen bass. Toen een HD zender van Juke. Klinkt al beter maar nog niet top.

Terwijl de beide One Sl in surroundopstelling bij de TV helemaal geweldig klinken. Daar komt, lijkt het, ook een hele fijne bass uit.

Hoe ze het doen bij Sonos, geen idee. Maar wel opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Ik hoop dan dat er in de update de sonos move kunnen gebruiken als surround
,ik ben voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
benjans68 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:35:
Ik hoop dan dat er in de update de sonos move kunnen gebruiken als surround
,ik ben voor.
Ga er maar niet vanuit. Sonos is heel terughoudend met wat ze wel en niet toelaten in hun home theater setups. Het is niet zo simpel als een hokje aanvinken en klaar is kees. Het moet uitvoerig getest worden. De Move is er waarschijnlijk ook niet voor gemaakt. En dan zijn er nog de financiele belangen. Ze willen natuurlijk niet dat het potentiele verkopen weghaalt bij andere producten.

Er gaat al een jaar een gerucht dat ze aan het beta testen zijn met extra front L/R speakers in een soundbar setup en dat is er nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Krediet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:52
Mijn grootste irritatie tot nu toe.

Wanneer ik via de Sonos app muziek aan het luisteren ben via Spotify en ik daarna de Sonos op de TV modus zet om TV/ een serie te kijken, verdwijnt de huidige playlist en is er geen mogelijkheid om daarna weer terug te keren naar het laatst gespeelde muzieknummer. De playlist opnieuw shufflelen is wel een optie natuurlijk, maar niet wat ik wil.

Voorbeeld van situatie: Speel muziek af via Spotify. Zet de TV aan voor beeld, maar geen geluid. Sonos schakelt audio door naar TV. Geen mogelijkheid meer om recente muzieknummer/playlist terug te halen. De optie om het automatisch schakelen naar de Tv uit te zetten ken ik, maar vind het normaal gesproken erg handig.

Iemand die hier toevallig een oplossing voor heeft?

[ Voor 8% gewijzigd door Piet Krediet op 20-01-2023 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Frank schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:44:
[...]

knip En dan zijn er nog de financiele belangen. Ze willen natuurlijk niet dat het potentiele verkopen weghaalt bij andere producten.
Dat argument duikt ook elke keer op. Ik begrijp daar helemaal niks van. Wat maakt het Sonos nou uit welk product je koopt? Alle producten zijn er om verkocht te worden. Ze verkopen zelfs de Sonos Boost, terwijl je die eigenlijk niet nodig hebt. De Move is een 'relatief' duur product. Waarom zou Sonos die niet liever als surrounds verkopen i.p.v. een goedkopere Sonos One SL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:59:
[...]

Dat argument duikt ook elke keer op. Ik begrijp daar helemaal niks van. Wat maakt het Sonos nou uit welk product je koopt? Alle producten zijn er om verkocht te worden. Ze verkopen zelfs de Sonos Boost, terwijl je die eigenlijk niet nodig hebt. De Move is een 'relatief' duur product. Waarom zou Sonos die niet liever als surrounds verkopen i.p.v. een goedkopere Sonos One SL?
Bedrijven hebben een productstrategie. Het is niet erg logisch om een product te maken die een specifieke functie in je ecosysteem heeft om vervolgens een ander type product te updaten met dezelfde functionaliteit. Uiteindelijk willen ze dat je zoveel mogelijk producten van ze koopt en dat bereiken ze door niet teveel producten jack of all trades te maken.

Neem bijvoorbeeld wat ik hierboven noemde over de extra front L/R speakers. Dat is iets wat mensen ertoe zou bewegen om extra One (SL)'s te kopen. Logisch dus om daar aan te werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Frank op 20-01-2023 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Frank schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:07:
[...]

Bedrijven hebben een productstrategie. Het is niet erg logisch om een product te maken die een specifieke functie in je ecosysteem heeft om vervolgens een ander type product te updaten met dezelfde functionaliteit. Uiteindelijk willen ze dat je zoveel mogelijk producten van ze koopt en dat bereiken ze door niet teveel producten jack of all trades te maken.

Neem bijvoorbeeld wat ik hierboven noemde over de extra front L/R speakers. Dat is iets wat mensen ertoe zou bewegen om extra One (SL)'s te kopen. Logisch dus om daar aan te werken.
Snap ik. Maar ikzelf heb eerder het idee dat wanneer je de Move en/of de Roam zou toevoegen als surrounds je in technische problemen komt omdat beide de functie draagbaar hebben. Heb je via Trueplay een surroundopstelling gemaakt met de Move of Roam, is een van de rears verdwenen naar het strand met dochterlief. Dat lijkt mij eerder een technisch probleem dan een commercieel vraagstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:28:
[...]

Snap ik. Maar ikzelf heb eerder het idee dat wanneer je de Move en/of de Roam zou toevoegen als surrounds je in technische problemen komt omdat beide de functie draagbaar hebben. Heb je via Trueplay een surroundopstelling gemaakt met de Move of Roam, is een van de rears verdwenen naar het strand met dochterlief. Dat lijkt mij eerder een technisch probleem dan een commercieel vraagstuk.
Zeker. Een productlijn zoals die van Sonos zit gewoon veel denkwerk achter. Een onderdeel daarvan is technisch maar ook financieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Frank schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:33:
[...]

Zeker. Een productlijn zoals die van Sonos zit gewoon veel denkwerk achter. Een onderdeel daarvan is technisch maar ook financieel.
En zo zijn er meerdere vraagstukken. Waarom is Sonos Voice nog steeds niet in het Nederlands? Waarom is Trueplay niet beschikbaar voor Android? Dat laatste weten we waarom. Kijk, de Move heeft een automatische Trueplay. Die zou je, technisch gezien, kunnen uitschakelen wanneer je de Move in een surroundopstelling wilt plaatsen. Maar dan blijft over: je moet altijd 2 gelijkwaardige achterluidsprekers hebben. En Sonos wil zoveel mogelijk producten verkopen. Daarom werken ze, denk ik ook samen, met Ikea. Overal winkels. Goedkoper....

En die mogelijke frontspeakers. Leuk idee, ook commercieel. Maar dan moet je denk ik ook een centerspeaker introduceren. Want het wordt, lijkt mij, ook moeilijk om de ARC te verkopen voor een € 1.000 als je zowel links en rechts en de bass in de ARC uitschakelt om uiteindelijk alleen de centerspeaker over te houden.

We gaan het zien. Sonos heeft aangegeven elk jaar met nieuwe producten te komen. Laat maar komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-02 21:13
GerCor schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:53:
[...]
We gaan het zien. Sonos heeft aangegeven elk jaar met nieuwe producten te komen. Laat maar komen.
Alsjeblieft niet zeg, laat dat lekker aan Samsung over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-05 11:54
Als ik mijn Sonos/Ikea Symfonisk heb ingesteld op WIFI, maar de ethernet kabel zit wel aangesloten loopt de verbinding dan via wifi of bekabeld?

In de app staat deze speaker namelijk ingesteld op wifi,(met de ethernet kabel dus aangesloten, maar als ik de kabel eruit trek hapert de speaker of valt deze uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Henkhuppelschot schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:47:
Als ik mijn Sonos/Ikea Symfonisk heb ingesteld op WIFI, maar de ethernet kabel zit wel aangesloten loopt de verbinding dan via wifi of bekabeld?

In de app staat deze speaker namelijk ingesteld op wifi,(met de ethernet kabel dus aangesloten, maar als ik de kabel eruit trek hapert de speaker of valt deze uit.
Even de zoekfunctie gebruiken? Er kunnen meerdere redenen zijn waarom jouw verbinding uitvalt. Misschien herken je iets in de antwoorden. Je kunt ook in de antwoorden lezen waarneer je het beste een ethernetkabel kunt gebruiken. In principe is Sonos een draadloos systeem dus moet wifi ingeschakeld staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Henkhuppelschot schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:47:

Sonos werkt goed via de WiFi, mits je speaker op een locatie staat met goede ontvangst. Dat is gelijk de bottleneck van Sonos, want Sonos heeft geen invloed op - of kennis van jouw eigen WiFi netwerk. De oplossing die ze daarom ooit bedacht hebben:
  • Sluit 1 Sonos apparaat aan op je netwerk met een ethernet kabel. Sonos maakt dan een eigen (verborgen) mesh WiFi netwerk aan. (SonosNet) De box met de kabel gebruikt dan Ethernet, alle andere boxen zullen dan SonosNet gaan gebruiken.
Meestal lost dit de problemen met wegvallend geluid op. (Niet altijd, want er kunnen nog veel meer redenen zijn waarom dat gebeurd).

Jouw keuze om een netwerk kabel te gebruiken en de WiFi aan te laten staan is dus prima! Mocht je nog meer Sonos boxen hebben dan is dus het advies om die juist niet met een kabel op je netwerk aan te sluiten. Dat zou namelijk weer verstoring geven op SonosNet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
GerCor schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:15:
[...]

Even de zoekfunctie gebruiken? Er kunnen meerdere redenen zijn waarom jouw verbinding uitvalt. Misschien herken je iets in de antwoorden. Je kunt ook in de antwoorden lezen waarneer je het beste een ethernetkabel kunt gebruiken. In principe is Sonos een draadloos systeem dus moet wifi ingeschakeld staan.
Ik heb geen vraag over verbindingsproblemen. Mijn vraag is hoe de verbinding loopt als de wifi aan staat en er een kabel in zit...
JeppieW schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:44:
[...]

Sonos werkt goed via de WiFi, mits je speaker op een locatie staat met goede ontvangst. Dat is gelijk de bottleneck van Sonos, want Sonos heeft geen invloed op - of kennis van jouw eigen WiFi netwerk. De oplossing die ze daarom ooit bedacht hebben:
  • Sluit 1 Sonos apparaat aan op je netwerk met een ethernet kabel. Sonos maakt dan een eigen (verborgen) mesh WiFi netwerk aan. (SonosNet) De box met de kabel gebruikt dan Ethernet, alle andere boxen zullen dan SonosNet gaan gebruiken.
Meestal lost dit de problemen met wegvallend geluid op. (Niet altijd, want er kunnen nog veel meer redenen zijn waarom dat gebeurd).

Jouw keuze om een netwerk kabel te gebruiken en de WiFi aan te laten staan is dus prima! Mocht je nog meer Sonos boxen hebben dan is dus het advies om die juist niet met een kabel op je netwerk aan te sluiten. Dat zou namelijk weer verstoring geven op SonosNet.
Mijn Playbar zit aangesloten middels de ethernetkabel en er staat een wifipunt 3 meter vanaf de Symfonisk.
De playbar hangt op de BG en de Synfonisk op de eerste verdieping +/- 15 meter, houten vloeren.

Toch valt de speaker weg als in de ethernetkabel eruit haal, op zich geen probleem dat de kabel erin zit (heb genoeg aansluitingen). Maar de verbinding loopt dus bedraad als deze is aangesloten ook al staat wifi aan begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Henkhuppelschot schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:50:
[...]
Mijn Playbar zit aangesloten middels de ethernetkabel en er staat een wifipunt 3 meter vanaf de Symfonisk.
De playbar hangt op de BG en de Synfonisk op de eerste verdieping +/- 15 meter, houten vloeren.

Toch valt de speaker weg als in de ethernetkabel eruit haal, op zich geen probleem dat de kabel erin zit (heb genoeg aansluitingen). Maar de verbinding loopt dus bedraad als deze is aangesloten ook al staat wifi aan begrijp ik?
Mmm, nu wordt het voor mij tricky. Ik begrijp dat je zowel de Playbar als de Synfonisk met een kabel hebt aangesloten, en dat die combinatie dan goed werkt. Als je de kabel uit de Synfonisk haalt (maar die in de Playbar laat zitten) dan heb je problemen met wegvallend geluid bij de Synfonisk. Klopt dat zoals ik het nu voor me zie?

Misschien vind je het antwoord door in beide situaties te controleren wat Sonos er zelf van vindt. Dat kan je doen zoals hier beschreven staat: https://support.sonos.com...a-wireless-or-wired-setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
JeppieW schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:13:
[...]

Mmm, nu wordt het voor mij tricky. Ik begrijp dat je zowel de Playbar als de Synfonisk met een kabel hebt aangesloten, en dat die combinatie dan goed werkt. Als je de kabel uit de Synfonisk haalt (maar die in de Playbar laat zitten) dan heb je problemen met wegvallend geluid bij de Synfonisk. Klopt dat zoals ik het nu voor me zie?
Dat klopt zoals je het beschrijft
JeppieW schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:13:
Misschien vind je het antwoord door in beide situaties te controleren wat Sonos er zelf van vindt. Dat kan je doen zoals hier beschreven staat: https://support.sonos.com...a-wireless-or-wired-setup
Hmmm...alles wordt aangegeven als "WM: 0 This product is in a wired setup.".
Terwijl mijn Sub, 4x Sonos one & 1 x Sonos Play niet bedraad zijn aangesloten (m.a.w. er zit geen ethernet kabel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:59

Mr. Freeze

¡GO!

Kan je met een Sonos systeem rechtstreeks vanaf een Synology nas muziek spelen? Eigenlijk kan ik het dlna gebeuren niet vinden. Nu kan ik wel airplayen vanaf Apple apparaten maar liever niet.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@Henkhuppelschot Wat natuurlijk ook kan: de Wi-Fi van jouw Ikeaspeaker is kaputt. Zoals je waarschijnlijk weet kun je in de app bij ondersteuning een diagnose versturen naar Sonos. En dan even contact opnemen met Sonos. Lijkt mij de snelste oplossing.

Ethernetkabel is eigenlijk voor 3 zaken:

1. je maakt SonosNet (WM:0)
2. streamen van muziek
3. installeren van speakers als dat via Wi-Fi niet lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kikashi
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:14
Mr. Freeze schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:35:
Kan je met een Sonos systeem rechtstreeks vanaf een Synology nas muziek spelen? Eigenlijk kan ik het dlna gebeuren niet vinden. Nu kan ik wel airplayen vanaf Apple apparaten maar liever niet.
Muziek via een SMB share op je NAS toegankelijk maken en die dan als 'music library' toevoegen aan de Sonos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

kikashi schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:08:
[...]

Muziek via een SMB share op je NAS toegankelijk maken en die dan als 'music library' toevoegen aan de Sonos.
_/-\o_ Je hebt me net even dat zetje gegeven waar ik naar zocht, gelijk gelukt.

[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Freeze op 20-01-2023 16:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:00
@Henkhuppelschot WM:0 = wired setup = Sonosnet. Je speakers zijn bedraad aangesloten omdat één ervan bedraad is aangesloten. Dat de “wifi” aanstaat in de app is een foute term van Sonos: het gaat om het radiodeel van de speaker dat niet alleen voor wifi maar ook voor Sonosnet gebruikt wordt.

@Mr. Freeze Vanaf een NAS heeft Sonos wel een limiet van ongeveer 65.000 nummers. Anders moet het via Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:57
Yes de Sonos beam is binnen.
Uitgepakt en geïnstalleerd.
Hij lijkt het prima te doen. Geluid van de tv loopt over de beam en AirPlay werkt als een tierelier.
Alleen als ik juke of Spotify als service wil toevoegen kan dat niet.
Ik heb alleen de optie last fm en tunein. Zoeken lijkt ook niks te doen.
De WiFi op de beam werkt wel want de update is geïnstalleerd.
Doe ik iets fout? Hoe kan ik andere muziekservices toevoegen?
Ik zie de Sonos inmijn router als Sonos zp. Met 130 up en down
Maar als ik probeer connectie te zoeken met internet door middel van update krijg ik foutcode 1101
Blijkbaar kan hij niet goed op het netwerk maar hoe kan dat? Toen ik hem installeerden kon hij wel updaten..

Update:
Vanmorgen had ik wel toegang tot de services en kon ik updaten. Ik heb verder niks meer gedaan. Wat nu de oorzaak en oplossing was 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door zeve op 21-01-2023 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
De stroomkabel die bij de sub mini zit vind ik te groot. Ik ben eigenlijk opzoek naar iets vergelijkbaars als dit: https://amzn.eu/d/g9vWjXY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Rallye schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:36:

@Mr. Freeze Vanaf een NAS heeft Sonos wel een limiet van ongeveer 65.000 nummers. Anders moet het via Plex.
Dankjewel voor de info, zoveel nummers heb ik niet dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken, wel jammer dat veel nummers op albums in de verkeerde volgorde worden afgespeeld, terwijl de tracknummers in de bestandsnaam allemaal wel kloppen, maar goed, ik zal Deezer en Spotify wel (afwisselend) aanhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:51
@Mr. Freeze Die verkeerde volgorde heeft waarschijnlijk te maken met de ID meta data die onderdeel is van ieder track. Sonos baseert zijn afspeelvolgorde niet op basis van de bestandsnaam. Een 1. toevoegen aan een bestandsnaam met als doel om dit als eerste track van een album aan te duiden, werkt dus niet bij Sonos. Je zal het ID per track correct moeten gaan zetten. Geen leuke klus, zo weet ik uit ervaring ;-)

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@BramViking Te lang? Sonos levert zelf ook kortere kabels…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
@Rallye in mijn setup staat de sub heel dicht tegen een stopcontact aan. Dan word het al snel te lang.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XqzXR0wq/PSX-20230121-122254.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 13:10
BramViking schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:05:
@Rallye in mijn setup staat de sub heel dicht tegen een stopcontact aan. Dan word het al snel te lang.
[Afbeelding]
ik heb voor mijn Sonos Play 1 een langere kabel moeten kopen na wat zoeken bleek het gewoon een C7 apparaat stekker te zijn.
bijvoorbeeld hier te koop
https://www.allekabels.nl/230_volt/apparaatsnoer/c7.html

Zowel in wit als zwart verkrijgbaar van 30cm tot 15m

Enige nadeel het zijn geen officiële Sonos-kabels en in de play 1 steek hij aan de onderkant ietsje uit +/- 1mm waardoor de box ietsje scheef staat. Maar zeker gezien het prijsverschil is er goed mee te leven. en eventueel kun je nog altijd een viltje op maat snijden en de box daarop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
sweetdude schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:39:
[...]

ik heb voor mijn Sonos Play 1 een langere kabel moeten kopen na wat zoeken bleek het gewoon een C7 apparaat stekker te zijn.
bijvoorbeeld hier te koop
https://www.allekabels.nl/230_volt/apparaatsnoer/c7.html

Zowel in wit als zwart verkrijgbaar van 30cm tot 15m

Enige nadeel het zijn geen officiële Sonos-kabels en in de play 1 steek hij aan de onderkant ietsje uit +/- 1mm waardoor de box ietsje scheef staat. Maar zeker gezien het prijsverschil is er goed mee te leven. en eventueel kun je nog altijd een viltje op maat snijden en de box daarop zetten.
Dat is voor mij geen optie. Zou ik me eerder aan ergeren. Ik ben wel deze tegengekomen maar weet niet of het ook voor de sub mini geschikt is:
https://vebos.nl/stroomkabel-sonos-sub-wit-25cm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
BramViking schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:41:
[...]

Dat is voor mij geen optie. Zou ik me eerder aan ergeren. Ik ben wel deze tegengekomen maar weet niet of het ook voor de sub mini geschikt is:
https://vebos.nl/stroomkabel-sonos-sub-wit-25cm.html
Het zou deze moeten zijn, maar lijkt mij nog steeds een C7 aansluiting.
https://www.sonos.com/nl-nl/shop/power-cable-i

alleen de vorm van de mantel is anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Ja, heel irritant dat die mantel van Sonos net anders is dan de meeste fabrikanten waardoor je hun peperdure kabels moet kopen omdat ze anders bijvoorbeeld niet op een mount passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
sweetdude schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:48:
[...]

Het zou deze moeten zijn, maar lijkt mij nog steeds een C7 aansluiting.
https://www.sonos.com/nl-nl/shop/power-cable-i

alleen de vorm van de mantel is anders
Die zag ik ook staan, maar 0,50 is net teveel. Het zou tussen de 25-35cm moeten worden. Maar qua design lijkt het hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ter info:

Vanmorgen een kleine hapering in de Sonos app. Mijn app stond op Radio 10 (wekkerfunctie) en ik wilde dat veranderen naar Radio 1. Het geluid schakelde wel over naar Radio 1 maar de app bleef Radio 10 aangegeven. Toen FunX gekozen, geluid ging ook over maar de app bleef Radio 10 aangegeven.

Als oplossing de telefoon opnieuw opgestart. Dat werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Jeoh schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:51:
Ja, heel irritant dat die mantel van Sonos net anders is dan de meeste fabrikanten waardoor je hun peperdure kabels moet kopen omdat ze anders bijvoorbeeld niet op een mount passen.
Maar wat let je om de bijgeleverde kabel zelf in te korten dan wel te verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05 17:27
GerCor schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:53:
Ter info:

Vanmorgen een kleine hapering in de Sonos app. Mijn app stond op Radio 10 (wekkerfunctie) en ik wilde dat veranderen naar Radio 1. Het geluid schakelde wel over naar Radio 1 maar de app bleef Radio 10 aangegeven. Toen FunX gekozen, geluid ging ook over maar de app bleef Radio 10 aangegeven.

Als oplossing de telefoon opnieuw opgestart. Dat werkt....
Dus vermoedelijk een hapering van je telefoon. En dus niet van de app…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Serena schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:46:
[...]

Dus vermoedelijk een hapering van je telefoon. En dus niet van de app…
Zou zo maar kunnen. Maar ja, het gebeurde in de app.

Om het zeker te weten had ik natuurlijk even op de iPad kunnen kijken. Niet aan gedacht.

Maar goed, het is ook ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

*knip*

Graag gewoon reageren op een normale vraag. :)

[ Voor 75% gewijzigd door Gonadan op 25-01-2023 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
Een kleine vraag:
ik heb de Sonos beam (heerlijke ervaring) gekoppeld aan een philips teh one 8505.
Voorheen zag ik uiteraard op de tv hoe hard de tv stond en naar welk geluidsniveau hij gaat bij verandering van geluid.
Nu loopt dit allemaal via de beam uiteraard. Maar nu zie ik niet meer hoe hoog het geluidsniveau op de tv.
Is dit nog te realiseren of kan ik dat alleen nog maar via de app zien..
Het enige minpuntje zover.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

*knip*

[ Voor 137% gewijzigd door Gonadan op 25-01-2023 09:59 . Reden: citaat verwijderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door Gonadan op 25-01-2023 09:58 . Reden: citaat verwijderd ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@zeve Klopt de TV geeft het harder en zachter-commando door aan de Beam, maar de exact (aandoende) getallen worden niet meer getoond. Is bij mijn Samsung ook zo. Maar goed, harder en zachter doe je op gehoor, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Rallye schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:10:
@zeve Klopt de TV geeft het harder en zachter-commando door aan de Beam, maar de exact (aandoende) getallen worden niet meer getoond. Is bij mijn Samsung ook zo. Maar goed, harder en zachter doe je op gehoor, toch?
Typisch dat dit per merk verschilt, als ik op een Sony tv het geluid bedien via de Sonos app zie ik ook geen volume indicatie, maar via de ab van de tv komt deze wel tevoorschijn overeenkomend met de waarde in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 14:06
Vraagje, ik wil graag mijn Beam vastmaken onder aan mijn Tv meubel. Zijn er eventueel mounts te koop waarin je de beam kan vastmaken aan een meubel? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
DutchLegendX schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:45:
Vraagje, ik wil graag mijn Beam vastmaken onder aan mijn Tv meubel. Zijn er eventueel mounts te koop waarin je de beam kan vastmaken aan een meubel? O-)
Zoiets?

https://www.av-connection.com/?PGr=12063

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
Lijkt er wel op! Zou die ook onderaan bijvoorbeeld waar het boek ligt gemonteerd worden? Zodat deze deze niet uitsteekt? Mede, kan een Beam dus ook onderste boven geplaatst kunnen worden?
https://www.tv-meubels.nl...fEbsy8R20e5RUFcRoCxo8QAvD
Deze lijkt me ook vergelijkbaar; https://www.sonos.com/nl-...CV4gQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Excuses voor de links :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
Rallye schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:10:
Inderdaad doe je dat in principe op gehoor. Maar met een paar pubers in huis is het soms wel eens makkelijk om dit visueel te maken. Scheelt in de discussie haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
Mr. Freeze schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:18:
[...]

Typisch dat dit per merk verschilt, als ik op een Sony tv het geluid bedien via de Sonos app zie ik ook geen volume indicatie, maar via de ab van de tv komt deze wel tevoorschijn overeenkomend met de waarde in de app.
Ja dat is dan wel bijzonder. Maar goed een Sony is geen optie voor min voorkeur. Geen ambilight helaas 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
DutchLegendX schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:07:
[...]

Lijkt er wel op! Zou die ook onderaan bijvoorbeeld waar het boek ligt gemonteerd worden? Zodat deze deze niet uitsteekt? Mede, kan een Beam dus ook onderste boven geplaatst kunnen worden?
https://www.tv-meubels.nl...fEbsy8R20e5RUFcRoCxo8QAvD
Deze lijkt me ook vergelijkbaar; https://www.sonos.com/nl-...CV4gQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Excuses voor de links :-(
Ondersteboven? Das een goeie. Als ik zo hard op nadenk vraag ik mij af of hij dan niet linker en rechter kanaal omdraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
Alekz87 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 07:31:
[...]

Ondersteboven? Das een goeie. Als ik zo hard op nadenk vraag ik mij af of hij dan niet linker en rechter kanaal omdraait.
Volgens mij gebeurd dat bij deze foto toch ook al?
Er zitten naar mijn idee geen bevestigingspunten bovenaan? Moet toch nog even wachten, de Bean had last van de Machine gun error, dus krijg een nieuwe :9 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_F_GErdErGyXq3gfodX04V5g10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7aMLlmrpUs13nVeEuCFS5uo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alekz87
DutchLegendX schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 07:39:
[...]

Volgens mij gebeurd dat bij deze foto toch ook al?
Er zitten naar mijn idee geen bevestigingspunten bovenaan? Moet toch nog even wachten, de Bean had last van de Machine gun error, dus krijg een nieuwe :9 [Afbeelding]
Haha door deze foto besef ik mij nu pas dat SonoS omgekeerd ook sonos is 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
Als je de Beam niet als TV-speaker gebruikt (zoals waarschijnlijk op het plaatje) is ondersteboven waarschijnlijk prima. Bij gebruik onder een TV geeft dat vreemde effecten - de Beam kan het stereobeeld niet omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@DutchLegendX Heb je al getest hoe het klinkt? Ik vraag me af of een Beam IN een lade van een kast nou zo'n goed idee is en of de Beam niet te laag komt te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
GerCor schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:48:
@DutchLegendX Heb je al getest hoe het klinkt? Ik vraag me af of een Beam IN een lade van een kast nou zo'n goed idee is en of de Beam niet te laag komt te hangen.
Nee nog niet, waarschijnlijk komt die onder het kastje te hangen anders zit die gedeeltelijk voor de TV :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 15:25
Sonos sub of sub mini bij een beam dat is mijn vraag... Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik ben op zoek naar een voller geluidsbeeld maar hoef ook niet per se een snoeihard dreunende bas te hebben.

Ik vind de vorm van de sub wat praktischer want dan ik hem mooi plat kwijt onder onze bank.

Iemand ervaring met beide subs in combinatie met een beam?

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-05 14:24
zeve schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:16:
[...]

Inderdaad doe je dat in principe op gehoor. Maar met een paar pubers in huis is het soms wel eens makkelijk om dit visueel te maken. Scheelt in de discussie haha.
Met een 6-jarige is het niet veel anders. Bij mijn vriendin thuis weet ze dat de TV tot een bepaalde absolute waarde mag, bij mij geeft de TV enkel 'receiver (HDMI-eARC)' aan met het plusje of minnetje. Heb het maar afgevangen door de Beam (+surrounds) op 20% te begrenzen. De keer dat ik het vergeten was stond hij om 7:15 op 32%, want ze kon niet zien hoe hard hij kon, kleine draak >:)

De begrenzer helpt wel wat, maar onderaan de streep blijft een waarde doorgeven wel de betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
R-R-L schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:35:
[...]

Met een 6-jarige is het niet veel anders. Bij mijn vriendin thuis weet ze dat de TV tot een bepaalde absolute waarde mag, bij mij geeft de TV enkel 'receiver (HDMI-eARC)' aan met het plusje of minnetje. Heb het maar afgevangen door de Beam (+surrounds) op 20% te begrenzen. De keer dat ik het vergeten was stond hij om 7:15 op 32%, want ze kon niet zien hoe hard hij kon, kleine draak >:)

De begrenzer helpt wel wat, maar onderaan de streep blijft een waarde doorgeven wel de betere oplossing.
Begrenzing is zeker een goeie oplossing om daar naar te kijken. Bedankt voor de tip!
(Scheelt weer wat burenruzie als pa en ma weg zijn ;-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Frostie schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:19:
Sonos sub of sub mini bij een beam dat is mijn vraag... Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik ben op zoek naar een voller geluidsbeeld maar hoef ook niet per se een snoeihard dreunende bas te hebben.

Ik vind de vorm van de sub wat praktischer want dan ik hem mooi plat kwijt onder onze bank.

Er is al heel veel over geschreven. Gebruik de zoekfunctie even. Lijkt mij het handigst. De een vindt het verschil klein, de ander weer groot. Allemaal afhankelijk van de grootte van de ruimte en instellingen van de beide Subs.

Wat ik wel even wil meegeven. Mocht je de Sub onder de bank plaatsen. Aanbevolen wordt minstens 3 cm tussenruimte tussen de Sub en de onderkant van de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Frostie schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:19:

De gewone SUB is volgens mij totaal niet geschikt om plat te leggen. maar alleen op de hoge kant te laten staan met aan beide kanten een flink x aantal centimeters van de muur of andere grote bjecten af.
Anders kan het geluid nergens naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
sweetdude schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:05:
[...]

De gewone SUB is volgens mij totaal niet geschikt om plat te leggen. maar alleen op de hoge kant te laten staan met aan beide kanten een flink x aantal centimeters van de muur of andere grote bjecten af.
Anders kan het geluid nergens naar toe.
Vanaf 1:50 minuten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Inderdaad, bijzonder. ik had verwacht dat door de afwerking, gebrek aan pootjes en de openingen aan beide kanten hij er niet geschikt voor was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benjans68
Als ik het goed had zou er vandaag een grote update worden uitgebracht,dus ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
benjans68 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:38:
Als ik het goed had zou er vandaag een grote update worden uitgebracht, dus ben benieuwd
Wordt geleidelijk uitgerold tussen nu en 6 maart staat in het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Ok,e dan wacht ik het rustig af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
benjans68 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:38:
Als ik het goed had zou er vandaag een grote update worden uitgebracht,dus ben benieuwd
Wat voor een update als ik vragen mag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

zeve schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:36:
[...]

Wat voor een update als ik vragen mag?
Zie deze post: DennusB in "Sonos ervaringen- en discussietopic"

[ Voor 24% gewijzigd door Jeoh op 25-01-2023 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
even een setje One SL met de Sub Mini voor in mijn woonkeuken (ong 22m2) gekocht.
Trueplay erachteraan gedaan, audio van de Sub op +5 gezet (op 0 laten heeft 0 effect hier)

Echt een zeer marginale verbetering, de Sub Mini vergeleken met uitzetten van de Sub Mini en dus alleen de stereo pair One SL-en

Ik heb de Sub Mini met 30% kunnen kopen.

No way dat die Sub Mini €499 waard is (lees mixed reviews her en der, ook internationaal)
Kijk het nog even aan en anders weer retour.

Ik vind mijn “gewone” Sonos Sub (in 5.1 in de woonkamer) lichtjaren beter.
De Sub Mini komt nog niet een fractie in de buurt

[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 26-01-2023 16:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-05 14:33
De gewone Sub is ook een stuk duurder, dus ik sta er niet van versteld dat die een pakweg meer volume kan maken... Een One is ook een goed product, maar het is geen Five.

Heb je de Sub mini onderhand op een nog hogere + gezet? Als ik zo lees in dit topic kun je makkelijk tot +8 gaan voor een mooi volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
The Inquisitor schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:36:
De gewone Sub is ook een stuk duurder, dus ik sta er niet van versteld dat die een pakweg meer volume kan maken... Een One is ook een goed product, maar het is geen Five.

Heb je de Sub mini onderhand op een nog hogere + gezet? Als ik zo lees in dit topic kun je makkelijk tot +8 gaan voor een mooi volume
draai 'm op +7/+8, maar het verschil met de Sub Mini aan of uit is echt minimaal hier.
Wellicht past de Sub Mini beter icm een Beam 2 (of een Ray) en films/series, dat zou natuurlijk ook kunnen.

Wellicht komt in mijn usecase, icm dus met álleen 2x One SL in stereo in een woonkeuken van ong 22m2, de Sub Mini niet echt goed tot z'n recht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
_Bailey_ schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:59:
[...]

draai 'm op +7/+8, maar het verschil met de Sub Mini aan of uit is echt minimaal hier.
Wellicht past de Sub Mini beter icm een Beam 2 (of een Ray) en films/series, dat zou natuurlijk ook kunnen.

Wellicht komt in mijn usecase, icm dus met álleen 2x One SL in stereo in een woonkeuken van ong 22m2, de Sub Mini niet echt goed tot z'n recht.
Beetje 'schot op open doel' maar je hebt beide. Dus je zou het e.e.a. kunnen proberen. Weet je het zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:20:
[...]

Beetje 'schot op open doel' maar je hebt beide. Dus je zou het e.e.a. kunnen proberen. Weet je het zeker.
Ja zou ook nog kunnen. Maar mijn gewone Sub blijft in mijn woonkamer samen met de Arc in de 5.1 opstelling.
Daar geniet ik nog dagelijks van tijdens films/series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
_Bailey_ schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:31:
[...]

Ja zou ook nog kunnen. Maar mijn gewone Sub blijft in mijn woonkamer samen met de Arc in de 5.1 opstelling.
Daar geniet ik nog dagelijks van tijdens films/series.
Ik bedoel eigenlijk, om zeker te weten wat het verschil tussen de Sub en Sub mini is. Koppel je de Sub even af. Koppel je de Sub Mini even aan jouw surround. Trueplay en je weet het verschil. Dat je de Sub niet in de keuken wilt hebben, dat snap ik. Maar niet dat je de Sub Mini weer inlevert en dan later denkt: O, had ik natuurlijk even kunnen uitproberen....

Ik zat zelf ook te denken aan de Sub Mini voor de beide One SL in het kantoortje bij ons. Maar jouw ervaring in de keuken is voor mij een mooi excuus om dat nog maar even niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Ïk las net een stukje over de sony ht-a9 en ook een paar filmpjes gekeken op youtube
En omdat ik me af vroeg waarom de sonos move niet als surround speaker kan worden gebruikt wanneer komt sonos met een surround speaker met up firing speakers ik zelf heb de sonos one maar vind ze toch te licht kwa geluid.
En de sony kwam toch aardig uit de test op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Niemand heeft een glazen bol over de toekomstige Sonos plannen, dus geen idee.

Waarin vind je de One's te licht? Als surround ga je niet snel hun maximale vermogen inzetten hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Ik vind de sonos one te licht omdat ik zelf ook de sonos move heb en die klinkt wat voller.
En heb vandaag ook de sony ht-a9 gehoord dan is het verschil nog groter.

Ik vind alleen jammer dat de move niet als surround kan worden gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
Maar waarom denk je dat je dat merkt als surround.

Stand-alone zijn ze natuurlijk een andere klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmb-s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-05 09:24
Vraagje: heb een ARC onder de TV op een tv meubel (TV hangt aan de muur), met 2x FIVE als surround naast de bank. FIVE is waarschijnlijk overkill, maar lekker voor muziek.
Nu wil ik een platenspeler kwijt naast de ARC maar dat past niet, dus zit te denken de ARC te vervangen door een BEAM.
Ga ik hier heel erg op achteruit? Heb ik dan nog een Sub(mini) bij nodig of 2x ONE als front surround bijvoorbeeld?
Of iemand betere ideeën?
Pagina: 1 ... 151 ... 195 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.