Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 150 ... 195 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-03 14:53
X2X2X schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 18:03:
[...]

Hier ook begonnen met een stereo paar Ones en later de sub mini aangeschaft. Op hoger volume maakt het een wereld van verschil en indd geen/minder compressie.
Thanks. Dan ga ik dat maar eens overwegen als setup voor de TV & muziek. Dan kan ik de Sonos One’s mooi als 2.1 set gebruiken zonder lip-sync issues dankzij airplay als audio output met een Apple TV.

Goede tip overigens, bovenstaande. Je kan airplay speakers als audio out gebruiken icm een Apple tv en Netflix. En aangezien ik met NLZiet normale zenders kijk via de Apple tv werkt dat ook 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:12

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ben iets vaags aan het trouble shooten.

Kreeg gisteren een melding dat de sub gen 3 niet connected was (vreemd want hij staat 10 cm vanaf een Ubiquiti In Wall vandaan en hemelsbreed 3 meter van de Arc). Hiervoor nooit problemen gehad. Router opnieuw opgestart, sub naar factory reset, app cache en geheugen verwijderd, bekabeld aangesloten (lijkt stabieler), maar er komt gewoon geen geluid uit. Ik heb een Ubee 1318ZG modem en gelukkig geen Connectbox, want dat zou niet werken volgens de site van Sonos.

Hij doet het wel (testtoon als ik hem koppel aan de Arc met dat speakersymbooltje), maar bij het afspelen van een film bijv doet ie helemaal niks. Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door JoeZuCK op 01-01-2023 11:19 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:19

RnB

@JoeZuCK De Arc even rebooten.
Dit ook regelmatig gehad, maar niet alleen met de subs, ook met de Ones die als rears fungeren. Na een reboot van de Arc, waren alle speakers weer verbonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 21:08
Huppol schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 20:03:
[...]

Goede tip overigens, bovenstaande. Je kan airplay speakers als audio out gebruiken icm een Apple tv en Netflix. En aangezien ik met NLZiet normale zenders kijk via de Apple tv werkt dat ook 👍🏻
Ja, dat werkt top. Ik gebruik het voor mijn beamer. Apple TV eraan, geluid airplay'en naar Sonos, en je hebt een bioscoopavondje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:12

JoeZuCK

_Fonz > all.

RnB schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:30:
@JoeZuCK De Arc even rebooten.
Dit ook regelmatig gehad, maar niet alleen met de subs, ook met de Ones die als rears fungeren. Na een reboot van de Arc, waren alle speakers weer verbonden.
Reboot, factory reset van de Arc, nog niks. Had de sub bekabeld aangesloten en WiFi disabled. Maar om te kunnen communiceren met de Arc moet hij wel aan de WiFi blijven? Rare shit. Dus hoewel bekabeld heb ik de sub ook weer met WiFi aangesloten. Lijkt het te doen, maar mijn vrouw slaapt nog. Dus kan nog niet voluit testen.

Dus het is alles bedraad of alles WiFi?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:13
Sonos raadt aan om de Sub en de surrounds niet bedraad aan te sluiten. Voor deze satellieten wordt dan een dedicated 5Ghz verbinding gebruikt. De satellieten krijgen dan hun ip via de Arc. Als je op de Sonos “wifi” uitzet is echter ook deze 5Ghz verbinding weg.

Dat je “wifi” aan moet hebben betekent echter niet dat je ook de Arc via wifi moet aansluiten. Die kan gerust bekabeld blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 07:23
Ik mocht van mijn vader een Sonos One wegpakken van een kamer die hij niet gebruikt om mijn surround thuis af te maken. Daarna kwam er echter een storing in zijn systeem waardoor o.a. de Playbar, Sub, 2 One's en 2 Play:1's op niet verbonden. Ik ben gister 4 uur hiermee bezig geweest om dit te fixen maar ik kreeg het niet voor elkaar. De meeste instellingen van de apparaten zijn in de app grijs/niet klikbaar dus ik kan ze ook niet uit het systeem gooien. Apparaten resetten mocht ook niet baten. Wanneer ik ze dan probeer toe te voegen in de app krijg ik een melding dat ik het apparaat moet resetten en de installatie af moet maken in de instellingen (waar ik vervolgens niks zie).

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:13
@dimmak Modem/router even van de spanning halen?

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 02-01-2023 10:32 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
GerCor schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:31:
@dimmak Modem/router even van de spanning halen?
Ook al gedaan, mocht allemaal niet baten. Denk dat ik maar from scratch moet beginnen dan. Heb het idee dat het hele netwerk niet zo lekker werkt. Play:1's en Playbars kunnen gewoon in de Sonos v2 controller app ingesteld worden toch? Voorheen werden ze ook met die app bediend.

[ Voor 17% gewijzigd door dimmak op 02-01-2023 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Het “wegpakken” van een speaker zou dit niet moeten veroorzaken - zeker niet in een andere kamer. Instellingen die greyed out zijn doen mij denken aan een te oude telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:01
Een vraag van iemand die zich zeer aan het inlezen is over sonos. Veel mogelijkheden en goed geluid. So far so good.
Maar nu komt het en waarschijnlijk vinden jullie het een domme vraag.
Ik heb een Philips the one 8505 van een aantal jaar terug. Deze staat op een voet waarbij aan de voorkant deze enkele cm’s uitsteekt. Dus is voor de beam gen 2 niet zo fraai. Kan je de beam ook achter de tv in plaats van ervoor plaatsen?
Heeft dit een groot effect op het geluid?
Ter info
Sonos moet mijn Pioneer receiver met Jamo 5.1 surround boxen gaan vervangen. Deze zijn al zeker 15 jaar oud.
Ben benieuwd naar jullie advies en reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:23

..Christiaan..

..zwll..

@zeve persoonlijk zou ik geen enkele soundbar achter de tv plaatsen. Ik denk dat het scherm toch een deel van het geluid tegenhoud. Ik heb even bekeken op Coolblue en op de foto vanaf de zijkant en achterkant lijkt mij de voet best wel breed. Ook de hoogte van het scherm en voet lijkt mij niet toereikend dat het geluid van de beam er vrij onderdoor kan.
Ik zou veel eerder overwegen om de tv aan de muur te hangen. Kleine ingreep en je beam kan er prima onder staan....

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Rallye schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:20:
Het “wegpakken” van een speaker zou dit niet moeten veroorzaken - zeker niet in een andere kamer. Instellingen die greyed out zijn doen mij denken aan een te oude telefoon.
Nee precies, dat was ook mijn gedachte. Maar goed, het gebeurde dus wel precies op dat moment. Het gaat om een nieuwe iPhone dus dat kan het ook niet zijn.

Ik vermoed zelf dat ik moet beginnen bij het netwerk. Het gaat om best een groot huis en het netwerk is door de jaren heen een wir war geworden aan repeaters en access points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:39
dimmak schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:47:
[...]

Nee precies, dat was ook mijn gedachte. Maar goed, het gebeurde dus wel precies op dat moment. Het gaat om een nieuwe iPhone dus dat kan het ook niet zijn.

Ik vermoed zelf dat ik moet beginnen bij het netwerk. Het gaat om best een groot huis en het netwerk is door de jaren heen een wir war geworden aan repeaters en access points.
Ik denk dat het te maken heeft dat je het op je eigen telefoon wil doen die de S2 app heeft met de instellingen van bij jou zelf thuis.
Maar je gaat de speakers bedienen bij je ouders thuis (andere setup/ sonos gebruiker)

Ik heb hetzelfde probleem gehad als ik bij mijn ouders iets op de playbar wil doen vanaf mijn telefoon.
Oplossing, gebruik de telefoon/ tablet van één van je ouders om het in te stellen.

Advies, als het netwerk een chaos is, dan is opschonen een goed voornemen natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
[quote]..Christiaan.. schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 07:46:
@zeve persoonlijk zou ik geen enkele soundbar achter de tv plaatsen. Ik denk dat het scherm toch een deel van het geluid tegenhoud. Ik heb even bekeken op Coolblue en op de foto vanaf de zijkant en achterkant lijkt mij de voet best wel breed. Ook de hoogte van het scherm en voet lijkt mij niet toereikend dat het geluid van de beam er vrij onderdoor kan.
Ik zou veel eerder overwegen om de tv aan de muur te hangen. Kleine ingreep en je beam kan er prima onder staan....[quote]

@..Christiaan.. bedankt! Dan ga ik eerst even kijken hoe het gaat als hij ervoor staat. Ze zijn hier niet zo fan van een tv ophangen.. Als het dan niet werkt kunnen hem alsnog ophangen (goeie reden dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 09:40

taz10

Party Animal

Google assistent hulp gezocht !!

Ik heb naast mijn woonkamer nu ook een one speaker buiten bij de jacuzzi. Alleen als nu mijn Samsung wasmachine zegt dat ie klaar is komt dit ook uit de One in de tuin, LOL
Weet iemand of dit in te stellen is dat het omroepen allee uit die ene sonos in de woonkamer komt ? In home assistent kan je voor speakers groepen maken, alleen las ik dat Sonos dit niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ze zijn hier niet zo fan van een tv ophangen.. Als het dan niet werkt kunnen hem alsnog ophangen (goeie reden dan)
Was ik ook niet. Tot ik 'm toch aan de muur hing. Zo mooi strak. Aanvulling voor elke woonkamer en met een soundbar eronder staat het prima mooi.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeve
..Christiaan.. schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:24:
[...]

Was ik ook niet. Tot ik 'm toch aan de muur hing. Zo mooi strak. Aanvulling voor elke woonkamer en met een soundbar eronder staat het prima mooi.
Ik ga het hier eens voorleggen.. maar eerst eens kijken en luisteren naar de Beam gen2.
En daarna waarschijnlijk nog uitbreiden.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
sweetdude schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:41:
[...]

Ik denk dat het te maken heeft dat je het op je eigen telefoon wil doen die de S2 app heeft met de instellingen van bij jou zelf thuis.
Maar je gaat de speakers bedienen bij je ouders thuis (andere setup/ sonos gebruiker)

Ik heb hetzelfde probleem gehad als ik bij mijn ouders iets op de playbar wil doen vanaf mijn telefoon.
Oplossing, gebruik de telefoon/ tablet van één van je ouders om het in te stellen.

Advies, als het netwerk een chaos is, dan is opschonen een goed voornemen natuurlijk :+
Ik probeerde het uiteraard met een apparaat van mijn ouders.

Maar ik heb gister het het netwerk van mijn ouders aangepakt. Daarna de Playbar bekabeld aangesloten en de rest via 5GHz wifi aan het systeem toegevoegd. Werkt nu weer als een trein. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:34
Ik bezit een sonos set bestaande uit volgende:
Arc
2 one’s als rear op statief
sub
Samsung televisie
Ziggo next
Apple TV 4
Nu heb ik het volgende probleem met Iptv via de appleTV, deze geeft wel dat het geluid 5.1 is maar er komt alleen geluid uit de ARC en de sub.
Speel ik Netflix, ziggo of via mijn NAS iets af via de appleTV werkt het wel gewoon
Ook als ik rechtstreeks op mijn tv IPtv gebruik werkt het ook correct met de audio.
Volgende geprobeerd:
- verschillende apps
- andere appleTV
- andere IPtv provider
Wat zou dit kunnen zijn ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Arie26 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:26:
Ik bezit een sonos set bestaande uit volgende:
Arc
2 one’s als rear op statief
sub
Samsung televisie
Ziggo next
Apple TV 4
Nu heb ik het volgende probleem met Iptv via de appleTV, deze geeft wel dat het geluid 5.1 is maar er komt alleen geluid uit de ARC en de sub.
Speel ik Netflix, ziggo of via mijn NAS iets af via de appleTV werkt het wel gewoon
Ook als ik rechtstreeks op mijn tv IPtv gebruik werkt het ook correct met de audio.
Volgende geprobeerd:
- verschillende apps
- andere appleTV
- andere IPtv provider
Wat zou dit kunnen zijn ?
Hoe heb je Sonos aangesloten? Want, zoals vaker aangegeven: Arc met internetkabel aansluiten. Sub en rears niet. Op alle luidsprekers wifi aan.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:34
GerCor schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:39:
[...]

Hoe heb je Sonos aangesloten? Want, zoals vaker aangegeven: Arc met internetkabel aansluiten. Sub en rears niet. Op alle luidsprekers wifi aan.
Correct, de arc met kabel aangesloten en de rest met WiFi en 230V en via HDMI naar de televisie.
WiFi staat ook nog wel aan op de ARC.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Arie26 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:50:
[...]

Correct, de arc met kabel aangesloten en de rest met WiFi en 230V en via HDMI naar de televisie.
WiFi staat ook nog wel aan op de ARC.
Lijkt het mij verstandig dat je contact opneemt met Sonos. Want dit is wel erg specifiek. Zelf vraag ik me af of het iets met Sonos heeft te maken maar dat kan Sonos jou vast vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 18:56
Regelmatig updates voor Sonos.. maar na de recente problemen die de arc/sub hadden met geluid vroeg ik me af wie zijn/haar settings wil delen voor de arc/sub en surrounds.

Uiteraard heb ik Trueplay aan maar aan de overige instellingen ben ik niet meer aan gekomen. Ben benieuwd naar jullie settinga!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 20:11
cypress3d schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:23:
Regelmatig updates voor Sonos.. maar na de recente problemen die de arc/sub hadden met geluid vroeg ik me af wie zijn/haar settings wil delen voor de arc/sub en surrounds.

Uiteraard heb ik Trueplay aan maar aan de overige instellingen ben ik niet meer aan gekomen. Ben benieuwd naar jullie settinga!
Is lastig denk ik om te delen want dit is heel specifiek. Ik heb trueplay niet meer aan staan. Mis echt bass. Zelfs al gooi ik deze omhoog via de setting ben ik alsnog niet tevreden.

Trueplay OFF
EQ bass +1
EQ treble +4
Loudness ON
Audio van rears (volume tv) +6
Audio van rears (van muziek) +7
Sfeervol
Sub +2
Hoogte audio +4

Ik speel regelmatig met trueplay aan/uit en dan verschil horen. M’n vrouw merkt er geen hol van trouwens. Ikzelf mis bij films wat bass die eerder in kickt. Wellicht dat de bass voor sommige te veel aanwezig is, maar ik hou daar van.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 21:40
cypress3d schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:23:

Sure heb een; Arc, Sub gen 3 en 2 sonos one speakers als surrounds. Woonkamer is ca 9m bij 5m.

- EQ: Bass -1, Treble +5, Loudness: Enabled
- Trueplay: Enabled
- Surround Audio: 0,0 Full
- Sub Audio: +1, Phase: 0
- Height Audio: +2

Zoiets? 😀 Is in ieder geval voor mij erg fijn zo.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Dat 'Hoogte audio'.

Pas het geluidsniveau van het hoogtekanaal aan tijdens het afspelen van meeslepende audioformaten

Het zegt mij helemaal niks. Waar moet ik aan denken wanneer ik dat zou kunnen toepassen?

Ik zie dat jullie dat resp. op +2 en +4 hebben staan maar niet alles is meeslepende audioformaten toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
Hoogtekanaal is voor Atmos, lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

GerCor schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:28:
Dat 'Hoogte audio'.

Het zegt mij helemaal niks. Waar moet ik aan denken wanneer ik dat zou kunnen toepassen?
Hoogte audio is voor films (en wellicht muziek?) welke in atmos is opgenomen. Als je een goed atmos testbestand hebt zou je het verschil moeten kunnen horen. Dan moet je het testen met alleen de Arc aan. Test eerst met hoogte audio minimaal en daarna maximaal. Dan kun je een keus maken wat voor jou goed klinkt.

Testvideo's: https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/

[ Voor 5% gewijzigd door ..Christiaan.. op 09-01-2023 09:41 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 18:56
tcviper schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:22:
[...]

Thanks! Ik ga hem proberen!

Sure heb een; Arc, Sub gen 3 en 2 sonos one speakers als surrounds. Woonkamer is ca 9m bij 5m.

- EQ: Bass -1, Treble +5, Loudness: Enabled
- Trueplay: Enabled
- Surround Audio: 0,0 Full
- Sub Audio: +1, Phase: 0
- Height Audio: +2

Zoiets? 😀 Is in ieder geval voor mij erg fijn zo.

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
Ik heb als een Sonos newbie toch nog een vraag.
Ik dacht in het begin om een de Sonos Beam gen 2 te gaan gebruiken en later uit te breiden.met de Sonos one speakers en een Sub.
Maar ga toch een beetje twijfelen of ik niet eerst de Sonos one (sl) moet kopen en eventueel later uitbreiden met de andere producten.
Doel is om mijn huidige receiver Pioneer (uit 2003) met boxen te vervangen.
Wat doen we ermee:
- radio luisteren
- TV kijken
Per saldo iets meer tv kijken dan radio luisteren. Radio is overdag in het weekend weer meer.
Wat is jullie advies?
Eerst een soundbar of eerst een speakerpaar?
Ben er wel van overtuigd dat het een Sonos moet zijn. Het grote voordeel is dat je radio kan luisteren zonder eerst de tv te moeten aanzetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:11
Zou beginnen met de soundbar, die is perfect in staat om radio af te spelen en later uitbreiden met 2 One SL voor de surround.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Het is ook een stuk makkelijker om je soundbar uit te breiden met surrounds en subs dan andersom, in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Hoezo? Je verwijdert de app, download het opnieuw, kiest voor nieuwe installatie en je bent direct weer verbonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
zeve schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:09:
Ik heb als een Sonos newbie toch nog een vraag.
Ik dacht in het begin om een de Sonos Beam gen 2 te gaan gebruiken en later uit te breiden.met de Sonos one speakers en een Sub.
Maar ga toch een beetje twijfelen of ik niet eerst de Sonos one (sl) moet kopen en eventueel later uitbreiden met de andere producten.
Doel is om mijn huidige receiver Pioneer (uit 2003) met boxen te vervangen.
Wat doen we ermee:
- radio luisteren
- TV kijken
Per saldo iets meer tv kijken dan radio luisteren. Radio is overdag in het weekend weer meer.
Wat is jullie advies?
Eerst een soundbar of eerst een speakerpaar?
Ben er wel van overtuigd dat het een Sonos moet zijn. Het grote voordeel is dat je radio kan luisteren zonder eerst de tv te moeten aanzetten.
Ik zou beginnen met de Beam. Verwacht er bij het naar muziek luisteren niet teveel van qua kwaliteit in vergelijking met de stereoinstallatie die je nu hebt. Maar ze kunnen natuurlijk -tijdelijk- naast elkaar bestaan. Als je later de One aan de Beam hebt toegevoegd dan kun je afscheid nemen van je huidige installatie. En schaf je uiteindelijk de Sub aan dan hoef je geen minuut meer aan jouw oude installatie te denken. Die One is niet zo duur. Je kunt trouwens beter de One SL kopen. Die zijn goedkoper en op de microfoon na identiek aan de de One. Microfoon gebruik je toch niet in een surroundopstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-10-2024
Hallo Tweakers,

Hopelijk mag ik dit in dit topic vragen:

Ik heb recentelijk een Sonos SL gekocht ter aanvulling voor de Sonos Ray.
De Sonos Ray is aangesloten aan de tv via een optische kabel.
De Sonos SL is wireless aangesloten.

Over het algemeen ben ik zeer te vrede, ik heb een HomePod mini in m'n woonkamer en alles werkt voor muziek prima!

Nu heb ik alleen bij het kijken van tv, films en/of games het idee dat de SL net even achterloopt t.o.v de Sonos Ray. Het gaat echt om milliseconden, maar je merkt het wel. Dit is natuurlijk storend.

Wat kan ik hier aan doen?
Een netwerkkabel trekken naar de SL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Maart1992 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:26:
Hallo Tweakers,

Hopelijk mag ik dit in dit topic vragen:

Ik heb recentelijk een Sonos SL gekocht ter aanvulling voor de Sonos Ray.
De Sonos Ray is aangesloten aan de tv via een optische kabel.
De Sonos SL is wireless aangesloten.

Over het algemeen ben ik zeer te vrede, ik heb een HomePod mini in m'n woonkamer en alles werkt voor muziek prima!

Nu heb ik alleen bij het kijken van tv, films en/of games het idee dat de SL net even achterloopt t.o.v de Sonos Ray. Het gaat echt om milliseconden, maar je merkt het wel. Dit is natuurlijk storend.

Wat kan ik hier aan doen?
Een netwerkkabel trekken naar de SL?
Heb je maar 1 One SL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Als je je systeem hebt opgezet als twee “kamers” en die groepeert heb je altijd 75ms vertraging. Je kunt een Sonos soundbar wel opzetten met twee One SL als surroundset. Dan staat alles in één “kamer” en heb je geen vertraging. Met maar één SL kun je geen surroundset maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
Ah dus ik heb een tweede SL nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Maart1992 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:05:
Ah dus ik heb een tweede SL nodig?
Klopt. Als je geen vertraging wilt.

Het dan wel zo dat je de beide One SL niet meer los kunt zien van de Ray. Dan kun je niet zeggen: ik wil muziek uit de One SL horen en niet van de Ray. Ik weet niet waar jij de One SL nu hebt staan en voor muziek luisteren maakt dat niet heel veel uit. Maar als jij TV gaat kijken dan 'veranderen' de beide One SL in achterluidsprekers. Dan is het wel belangrijk dat ze ook als achterluidsprekers worden geplaatst. En, bijvoorbeeld, niet eentje in de woonkamer en de andere in de keuken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maart1992
Het is me duidelijk, ik had me beter moeten inlezen van te voren. Maar ik ga dit weekend een tweede SL aanschaffen. Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
GerCor schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:17:
[...]

Ik zou beginnen met de Beam. Verwacht er bij het naar muziek luisteren niet teveel van qua kwaliteit in vergelijking met de stereoinstallatie die je nu hebt. Maar ze kunnen natuurlijk -tijdelijk- naast elkaar bestaan. Als je later de One aan de Beam hebt toegevoegd dan kun je afscheid nemen van je huidige installatie. En schaf je uiteindelijk de Sub aan dan hoef je geen minuut meer aan jouw oude installatie te denken. Die One is niet zo duur. Je kunt trouwens beter de One SL kopen. Die zijn goedkoper en op de microfoon na identiek aan de de One. Microfoon gebruik je toch niet in een surroundopstelling.
Bedankt voor de info. Mijn gedachte was idd om one sl te kopen. Ik geloof niet dat ik gauw tegen een speaker ga staan praten.
@M@cer jij ook bedankt.
Beslissing gemaakt ga eerst kijken voor een Beam. Andere merken ook bekeken maar alles van een merk waarnaar je ook gewoon radio kan streamen heeft mijn voorkeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:43
Nieuwe IKEA Remote staat op de site, nog niet leverbaar:
https://www.ikea.com/nl/n...or-geluid-gen-2-90524607/

Ziet er handiger uit dan die ronde knop.
Dat ding reageerde erg sloom bij mij (geen idee of het pech was, maar vond t niks), hopelijk werkt deze beter.
Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/symfonisk-afstandsbediening-voor-geluid-gen-2__1112597_pe871228_s5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-05 09:07
matthijst schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:28:

Dat ding reageerde erg sloom bij mij (geen idee of het pech was, maar vond t niks), hopelijk werkt deze beter.
[Afbeelding]
Werkt deze ook zonder de ikea bridge?
Namelijk geen zin om nog een bridge in de meterkast te hangen, maar vind een knop om alles aan en uit en/of harder en zachter te zetten wel makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Vrees van niet, geloof dat Matter ondersteuning eraan zat te komen.
Weet niet of je hem dan met bv Hue (als die het gaat ondersteunen) zou kunnen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Lijkt wel met de nieuwe IKEA Dirigera hub te moeten…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Rallye schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:18:
Lijkt wel met de nieuwe IKEA Dirigera hub te moeten…..
Oude doet ie 't ook mee las ik ergens.
Edit:

Je hebt de DIRIGERA hub (afzonderlijk verkrijgbaar) nodig om dit slimme product te gebruiken.
Dit slimme product kan ook worden verbonden met een TRÅDFRI hub.

[ Voor 29% gewijzigd door matthijst op 11-01-2023 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

matthijst schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:28:

[Afbeelding]
Oeh daar wil ik er wel twee van. Eentje buiten spat-bereik in de douche (ja ik weet dat de levensduur mogelijk beperkt is dan) en eentje op de afzuigkap in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
  • Laatst online: 18:57
Goedemorgen,

Heeft iemand ervaringen met een Sonos (ray) aansluiten op de PC?
Zo,ja is het iets om over na te denken of kan ik beter een andere oplossing bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
VodaNL schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:12:
Goedemorgen,

Heeft iemand ervaringen met een Sonos (ray) aansluiten op de PC?
Zo,ja is het iets om over na te denken of kan ik beter een andere oplossing bedenken
Oplossing waarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
  • Laatst online: 18:57
Oplossing om wat speakers aan mijn desktop te hangen.
Dus wilde weten of iemand hier ervaring heeft met Sonos i.c.m. PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 16:00

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

VodaNL schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:55:
[...]

Oplossing om wat speakers aan mijn desktop te hangen.
Dus wilde weten of iemand hier ervaring heeft met Sonos i.c.m. PC
Nee maar lijkt mij dat je prima via een hdmi kunt aansluiten op je pc.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 27-05 21:08
Gri77ie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:58:
[...]

En dan? Pc hdmi is out, dan heb je geluid op je Sonos maar geen beeld.

Een pc heeft geen arc zoals een tv dat heeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:55
Iemand die hier al de laatste update gedraait heeft en geluid hetzelfde is gebleven?
Wacht normaal altijd op Peter Pee, maar die is erg stil de laatste tijd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Gri77ie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:58:
[...]

Dat lijkt mij knap aangezien de Ray alleen SPDIF heeft. Wat het dan wel weer makkelijker maakt om aan te sluiten op je PC. Ik heb er zelf ook naar gekeken maar voor mij is het te duur, wel mooie form factor voor op je bureau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
En als je al een HDMI zou kunnen gebruiken (bijvoorbeeld voor de Beam) moet die ARC hebben, wat bij de meeste PC’s ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
loyske schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:23:
Iemand die hier al de laatste update gedraait heeft en geluid hetzelfde is gebleven?
Wacht normaal altijd op Peter Pee, maar die is erg stil de laatste tijd ;)
Ben ook op PP zijn resultaten aan het wachten. Ik zie nu wel dat Trueplay greyed off is in de app met verouderde firmware. Zou dit betekenen dat zonder de laatste update ook Trueplay is uitgeschakeld of alleen niet meer aan of uit te zetten?
Misschien dan toch maar updaten :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Harold_S schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:02:
[...]

Ben ook op PP zijn resultaten aan het wachten. Ik zie nu wel dat Trueplay greyed off is in de app met verouderde firmware. Zou dit betekenen dat zonder de laatste update ook Trueplay is uitgeschakeld of alleen niet meer aan of uit te zetten?
Misschien dan toch maar updaten :?
Gewoon updaten. Ik heb nergens gelezen dat het een slechte update zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
GerCor schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:40:
[...]

Gewoon updaten. Ik heb nergens gelezen dat het een slechte update zou zijn.
Done.
Verliep prima en klinkt weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Zijn er mensen die dagelijks hun Sonos van de stroom halen om standbyverbruik te vermijden? Ik heb redelijk wat Sonossen in huis, en bij elkaar tikt het aardig aan tot bijna 30W continu Sonos-standbyverbruik. Maar ik wil natuurlijk niet het apparaat (/de voeding) om zeep helpen door het spanningsloos maken.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@TKroon heel veel over te vinden in dit topic.... Even zoekfunctie gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
Tot nu toe zeer tevreden over de Sonos Arc plus de One SL's. Vooral de rear speakers vind ik een grote aanvulling op het surround geluid. Ze zijn goed hoorbaar. Ik mis wel één ding en dat is de bass. Zojuist de Sub Mini bij Sonos zelf besteld. Kan ik het tenminste 100 dagen uitproberen. Benieuwd of het verschil groot zal zijn, tijdens het streamen van Atmos series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ben benieuwd hoe je dat bevalt. Sonos raadt de Mini gecombineerd met de Arc alleen in kleine ruimtes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsoet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-01 20:16
Rallye schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:54:
Ben benieuwd hoe je dat bevalt. Sonos raadt de Mini gecombineerd met de Arc alleen in kleine ruimtes aan.
Erg raar, maar bij mij kwam er beter geluid van de Mini dan de Sub Gen 3.. Voor mijn ruimte is de Mini beter, ik denk niet dat er een vast gegeven is kwa "beste". De Sub Gen 3 heb ik daarom ook geretourneerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Sub gen 3 is vaak een overkill. Het is dat ik m al had voordat de mini bestond. Denk dat mini prima is voor de gemiddelde woonkamer. Als ik m’n sub boven de +2 zet en hij kan tot +15 tril je weg ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
Marketing praat, Sonos wil gewoon dat de Gen 3 nog steeds verkocht wordt. Dat is ook de reden dat ze er bewust voor gekozen hebben om niet twee sub mini's te laten pairen. De sub mini moet ook een middelgrote ruimte kunnen vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Dat is dan nieuw. De combinatie Arc en Sub mini wordt volgens mij niet aanbevolen door Sonos. Sonos heeft het over de Beam en Ray. Ook een aanvulling op de One en vergelijkbare oudere Sonos speakers. Dat de Arc wordt aanbevolen door Sonos in een kleine ruimte lijkt mij al niet logisch. Laat staan in combinatie met de Sonos Sub mini.

Dus, ik denk dat je je vergist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sweetdude
TKroon schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 19:48:
Zijn er mensen die dagelijks hun Sonos van de stroom halen om standbyverbruik te vermijden? Ik heb redelijk wat Sonossen in huis, en bij elkaar tikt het aardig aan tot bijna 30W continu Sonos-standbyverbruik. Maar ik wil natuurlijk niet het apparaat (/de voeding) om zeep helpen door het spanningsloos maken.
Ja dagelijks al jaren, nergens last mee vooralsnog.
Recent ook wat gevonden voor de surround setup. aangezien hier enkele stekkers op een onhandige plek zitten om dagelijks aan te komen. gewoon een ikea tradfri slimme stekker ertussen geplaatst. en met 1 druk op de knop schakelen 2 stekkers aa/uit.

ter info het stroomverbruik volgens Sonos zelf:
https://support.sonos.com...er-consumption-while-idle

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sweetdude
GerCor schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:36:
[...]

Dat is dan nieuw. De combinatie Arc en Sub mini wordt volgens mij niet aanbevolen door Sonos. Sonos heeft het over de Beam en Ray. Ook een aanvulling op de One en vergelijkbare oudere Sonos speakers. Dat de Arc wordt aanbevolen door Sonos in een kleine ruimte lijkt mij al niet logisch. Laat staan in combinatie met de Sonos Sub mini.

Dus, ik denk dat je je vergist.
Ja dat is ook wel logisch dat ze dat niet aanbevelen. In principe is de ARC ook een grote jongen voor een grotere ruimte. De Beam en Ray zijn bedoeld voor de kleinere ruimtes. Net zoals de Sub voor de grotere ruimte is en de mini voor de kleinere. Daardoor vullen ze elkaar beter aan in de range en prijssegment.
Wat niet wil zeggen dat het niet werkt en een mini best een goede aanvulling op een ARC kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@sweetdude Zo is dat. Het zijn aanbevelingen van Sonos. Meer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
@GerCor Ik vergis mij niet, maar lees gewoon de produktpagina van de Sub. Zie https://www.sonos.com/nl-...CQIUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

“Kan Sub Mini als paar worden gekoppeld met Arc?
Ja. Sub Mini werkt het beste met Arc in een kleinere kamer en bij een laag tot gemiddeld volume. Is je ruimte groter of ben je van plan bij hogere geluidsniveaus te luisteren? Dan biedt Sub een betere beleving.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Via MP biedt een persoon tegen €50 commissie Sonos producten aan welke je met een grote korting (op een nieuw account) kunt aanschaffen. Iemand al gebruik gemaakt van zijn service? De mini voor €349, - is wel een zeer goede prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door BramViking op 15-01-2023 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Kwakkies schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:45:
Wat denken jullie?
Op Marktplaats is er een verkoper (780 reviews 5 sterren) die een account heeft waar je met 30% korting een Sonos product kan kiezen bij Sonos zelf. Ook de nieuwe Sub Mini.
Hij vraagt voor deze dienst zelf 50€. Ik heb al wel ingelogd en je kan inderdaad alle producten kiezen, ook het wachtwoord wijzigen en gewoon bestellen op eigen naam. Wat denken jullie?
Is dit betrouwbaar? Het voelt opzich oké, zeker met zoveel reviews maar toch. Hij verkoopt zelf ook veel oudere Sonos spullen op zijn marktplaats account.

[Afbeelding]
Dit dus. Nog iemand besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Krediet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:35
BramViking schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:55:
[...]

Twee maanden geleden gebruik van gemaakt. Werkte allemaal prima! Kon zelfs eerst bestellen met de code en daarna de €50,- betalen, zodra de Sub mini verstuurd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Piet Krediet schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:58:
[...]

Twee maanden geleden gebruik van gemaakt. Werkte allemaal prima! Kon zelfs eerst bestellen met de code en daarna de €50,- betalen, zodra de Sub mini verstuurd was.
Top, ga ik ook maar doen. Denk niet dat het dit jaar met Black Friday goedkoper zal zijn. Was alleen een beetje huiverig dat het afleveradres gewijzigd zou worden.

[ Voor 8% gewijzigd door BramViking op 15-01-2023 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:47
Toch maar besloten om de Sub Mini te upgraden naar de Sub Gen 3. Ben benieuwd naar het verschil. Anderen hier ervaring mee? :)

Ryzen 3700X | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB @3600C18 | GigaByte 2070 Super | MacBook Pro 13" 2018 16GB/512GB | LG OLED 55” CX6LA | iPhone 13 Pro Max 256GB - Sierra Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
TheDuJa schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:05:
Toch maar besloten om de Sub Mini te upgraden naar de Sub Gen 3. Ben benieuwd naar het verschil. Anderen hier ervaring mee? :)
Wat is de reden dat je dit gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Dan ben ik zeer benieuwd naar jouw ervaring straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuJa
BramViking schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:44:
[...]

Wat is de reden dat je dit gaat doen?
Lang getwijfeld door de 100 dagen retourrecht. De Sub Mini geeft wel bass, maar niet de diepe “oompf” die ik verlang. Ook willen we binnen een aantal jaar verhuizen, met het risico dat bij een grotere ruimte het effect van de Sub Mini nog minder wordt.

De Sub Mini wordt nu overigens gebruikt op bass level +6 en EQ bass +0.

Ryzen 3700X | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB @3600C18 | GigaByte 2070 Super | MacBook Pro 13" 2018 16GB/512GB | LG OLED 55” CX6LA | iPhone 13 Pro Max 256GB - Sierra Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
TheDuJa schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:14:
[...]

Lang getwijfeld door de 100 dagen retourrecht. De Sub Mini geeft wel bass, maar niet de diepe “oompf” die ik verlang. Ook willen we binnen een aantal jaar verhuizen, met het risico dat bij een grotere ruimte het effect van de Sub Mini nog minder wordt.

De Sub Mini wordt nu overigens gebruikt op bass level +6 en EQ bass +0.
Dan zou je zeggen probeer het eens op +10 of hoger :+. Maar dat is ook afhankelijk van hoe groot je ruimte is. Ik ga het in ieder geval deze week meemaken. Hopelijk bevalt het. Tot nu toe vind ik de Arc alleen een 6 maar met de Sonos One SL eraan toegevoegd een 8, hopelijk brengt deze upgrade het naar een 9. Wel een dure bijeenkomstigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDuJa
BramViking schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:21:
[...]

Dan zou je zeggen probeer het eens op +10 of hoger :+. Maar dat is ook afhankelijk van hoe groot je ruimte is. Ik ga het in ieder geval deze week meemaken. Hopelijk bevalt het. Tot nu toe vind ik de Arc alleen een 6 maar met de Sonos One SL eraan toegevoegd een 8, hopelijk brengt deze upgrade het naar een 9. Wel een dure bijeenkomstigheid.
Ook aan gedacht uiteraard! Ik ben alleen van mening dat als je de Sub Mini moet gaan pushen op +10, dat je dan net zo goed de normale Sub kan nemen en nog overhead hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik vind de Sub gen 3 wel een grote sta-in-de-weg. Sub mini is weliswaar breder maar ook makkelijk ergens tussen/ achter te verstoppen. Ben benieuwd welk verschil je gaat merken.
Kwakkies schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:45:
Wat denken jullie?
Op Marktplaats is er een verkoper (780 reviews 5 sterren) die een account heeft waar je met 30% korting een Sonos product kan kiezen bij Sonos zelf. Ook de nieuwe Sub Mini.
Hij vraagt voor deze dienst zelf 50€. Ik heb al wel ingelogd en je kan inderdaad alle producten kiezen, ook het wachtwoord wijzigen en gewoon bestellen op eigen naam. Wat denken jullie?
Is dit betrouwbaar? Het voelt opzich oké, zeker met zoveel reviews maar toch. Hij verkoopt zelf ook veel oudere Sonos spullen op zijn marktplaats account.

[Afbeelding]
[...]

Bestelling is gewoon aangekomen.

Ik schrijf 'ingeruild' tussen 'haakjes' want het lijkt me sterk dat iemand honderden Fives heeft ingeruild. Dus hoe die truck echt werkt??

[ Voor 18% gewijzigd door bombadil op 17-01-2023 20:59 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
bombadil schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:35:
Ik vind de Sub gen 3 wel een grote sta-in-de-weg. Sub mini is weliswaar breder maar ook makkelijk ergens tussen/ achter te verstoppen. Ben benieuwd welk verschil je gaat merken.

[...]

[...]

Ook zo`n bestelling gedaan via MP. Je krijgt een losse Sonosaccount met wachtwoord en gekoppeld aan een gmailadres waar je niet het wachtwoord van hebt. Vervolgens vul je jouw woonadres in en betaal je Sonos het restant. Aan het account stond een 'ingeruilde' Five gen 1" gekoppeld waardoor je de korting krijgt. Bestelling is gewoon aangekomen.

Ik schrijf 'ingeruild' tussen 'haakjes' want het lijkt me sterk dat iemand honderden Fives heeft ingeruild. Dus hoe die truck echt werkt??
Hoe zit het met garantie of retourneren. Is dat altijd gekoppeld aan dat account, of kun je daarna je eigen Sonos registratie ervoor gebruiken?

Kan men in theorie na een bestelling nog de adresgegevens wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Klinkt als heling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsoet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-01 20:16
Ik vond het verschil klein gezien de prijs, maar het is zó ruimte specifiek, dat het per individueel en set-up moet worden ervaren zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

BramViking schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:45:
[...]

Hoe zit het met garantie of retourneren. Is dat altijd gekoppeld aan dat account, of kun je daarna je eigen Sonos registratie ervoor gebruiken?

Kan men in theorie na een bestelling nog de adresgegevens wijzigen?
volgens mij is het account van jou dus zou een kwestie zijn van wachtwoord en emailadres aanpassen naar dat van jou

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Maar van wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Hoezo, van wat? Het is niet aan mij of er een strafbaar feit zich heeft voorgedaan. Als jij goederen koopt waarvan je zou kunnen vermoeden dat die op een niet legale manier zijn verkregen kun je strafbaar zijn.

De werkwijze van de verkoper doet mij vermoeden dat het niet allemaal op een legale manier gaat. Naast de prijs die je moet betalen voor een goed en de € 50 die je aan de verkoper moet betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Nou, iemand zal ook geen honderden Fives gestolen hebben. Misschien afkomstig vanuit een zakelijke omgeving?

Bovendien verkopen de verkopers soms ook ingeruilde Sonos. Dat is niet iets wat je zou doen als oplichter/ heler. Voorts is een Five gen 1 ook meer waard dan E50 dus dan kan je die beter los verkopen dan inruilen.
Ik vind het lastig om te duiden. Kraken code bij Sonos allicht??
Guerilla marketing actie van Sonos zelf?

[ Voor 64% gewijzigd door bombadil op 16-01-2023 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
bombadil schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:58:
Nou, iemand zal ook geen honderden Fives gestolen hebben. Misschien afkomstig vanuit een zakelijke omgeving?
Dan wordt ook nog eens voor gemakshalve vergeten dat deze codes door Sonos zelf worden verstrekt en Sonos altijd op afstand de regie houdt en codes kan blokkeren, mocht het onrechtmatig verkregen zijn. Daarnaast weet een beetje jurist wel dat de kwalificatie "heling" als een tang op een varken slaat.

[ Voor 15% gewijzigd door BramViking op 16-01-2023 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
BramViking schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:01:
[...]

Dan wordt ook nog eens voor gemakshalve vergeten dat deze codes door Sonos zelf worden verstrekt en Sonos altijd op afstand de regie houdt en codes kan blokkeren, mocht het onrechtmatig verkregen zijn. Daarnaast weet een beetje jurist wel dat de kwalificatie "heling" als een tang op een varken slaat.
Juristen gaan daar helemaal niet over. Maar goed. Kan heel goed een medewerker van Sonos zelf zijn. Ik ben geen opsporingsambtenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
GerCor schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:25:
[...]

Juristen gaan daar helemaal niet over. Maar goed. Kan heel goed een medewerker van Sonos zelf zijn. Ik ben geen opsporingsambtenaar.
Juristen kunnen over het algemeen een artikel uit een wetboek juist interpreteren. Punt blijft, als het niet zou mogen dan waren deze codes wel geblokkeerd. Sonos heeft daarvoor de touwtjes in handen. Anyway, tot zover deze discussie.

Nu maar wachten tot het geleverd is en dan kijken of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Heling gaat over goederen. Hier worden kortingscodes verkocht…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik stel liever vast dat het volkomen legaal is. Kan niemand, die er iets over te zeggen heeft, je later iets kwalijk nemen. En ik krijg zelf het gevoel dat er eigenlijk niks mis is met deze manier om goedkoper aan Sonos apparaten te komen.

Voelt beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
GerCor schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 01:06:
Ik stel liever vast dat het volkomen legaal is. Kan niemand, die er iets over te zeggen heeft, je later iets kwalijk nemen. En ik krijg zelf het gevoel dat er eigenlijk niks mis is met deze manier om goedkoper aan Sonos apparaten te komen.

Voelt beter.
Of je zegt gewoon niet hoe je eraan komt hier. Want klinkt sowieso best shady. Oplichters op mp is echt een vreselijk probleem. Als iets niet helemaal koosjer aanvoelt, dan is dat t ook vast niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Alekz87 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 07:36:
[...]

Of je zegt gewoon niet hoe je eraan komt hier. Want klinkt sowieso best shady. Oplichters op mp is echt een vreselijk probleem. Als iets niet helemaal koosjer aanvoelt, dan is dat t ook vast niet.
Sonos gebeld. Ze gaan erachteraan. Het is niet toegestaan kortingcodes te verkopen.

@Rallye Het is iets uitgebreider dan simpel het goed zelf. Ook het verwerven van een goed valt eronder.

[ Voor 52% gewijzigd door GerCor op 17-01-2023 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PickledJuice
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16-03-2023
BramViking schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:47:
Via MP biedt een persoon tegen €50 commissie Sonos producten aan welke je met een grote korting (op een nieuw account) kunt aanschaffen. Iemand al gebruik gemaakt van zijn service? De mini voor €349, - is wel een zeer goede prijs.
Heb je een account voor mij? WIl ook graag bestellen! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheDuJa
Zojuist de Sub aangesloten en met Trueplay getuned. Wat een verschil! Waar de Sub Mini je de bass laat horen, laat de Sub je de bass echt voelen. Op +0 trilt de hele ruimte al. Een groter verschil dan ik in eerste instantie dacht. Helemaal blij mee! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-10-2024
[...]

Ik heb uiteindelijk via hem besteld. Werkte prima! Voor €400,- de Sub Mini bemachtigd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
TheDuJa schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:34:
Zojuist de Sub aangesloten en met Trueplay getuned. Wat een verschil! Waar de Sub Mini je de bass laat horen, laat de Sub je de bass echt voelen. Op +0 trilt de hele ruimte al. Een groter verschil dan ik in eerste instantie dacht. Helemaal blij mee! _/-\o_
Ja, die Sub gen 3 is helemaal top. Ik was al even 'bang' dat je weinig verschil zou merken met dat pedaalemmertje, de Sub mini want die is een stuk goedkoper.

Wat ik ook altijd zo geweldig vind. Is maar een detail want ik kan er uren over lullen. Als er reclame van Videoland op TV is. Dan komt die V in beeld en dan een dreun door de kamer.

De Sub gen 3 kost een bak geld maar ik vind het de beste aankoop bij Sonos. Elke dag genieten.

Pagina: 1 ... 150 ... 195 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.