• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02:58
raze88 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:14:
Hier nu ruim een jaar een sonos arc + sub + surrounds. Op zich een leuke soundbar maar mis toch wel één en ander in de sub. Lastig uit te leggen; het maakt een hoop lawaai maar drukt niet door. Qua plaatsing heb ik een en ander geprobeerd. Ook met trueplay heb ik diverse tuningen uitgevoerd maar kom niet waar ik zijn wil. Ik mis denk ik het speakeroppervlak en daarmee de hoeveelheid lucht die hij verzet. Is het zinvol een 2e sub erbij aan te schaffen of toch maar weer terug naar een losse receiver en een 12"sub?
Je zegt niks geks hoor, ik heb hetzelfde gehad. Ik heb hier een SVS subwoofer, en die geeft echt mooi en strak lage bas.

Ik heb later een keer dezelfde setup gekocht (arc, sub en 2 ones) maar de sub laat echt te wensen over. Het klinkt heel trillirig en het klinkt niet als een mooi verlengstuk van de Arc. Hier lijkt het echt alsof het laag uit mijn speakers zelf komt, zo mooi integreert de SVS sub met de rest.

Laten we hopen dat Sonos dit een keer op weet te lossen en met een betere sub komt.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:35

GerCor

Zonder dallen geen pieken

bombadil schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 21:10:
[...]
Waar zit de functie "Muziek afspelen: Volledig "?
Ga je de Kamer in van je surround. Dan Audio van surroundspeakers

Heeft verder niet zoveel met de Sub te maken maar werkt wel mee aan de beleving van surround.

Me.

• Wachten...
DennusB schreef op woensdag 7 december 2022 @ 08:26:
[...]

Ik zou toch vooral eens een subcrawl uitvoeren. Hier 1 Sub (Gen3) staan en ben er echt ontzettend blij mee, bij muziek is hij strak en niet te overdreven aanwezig, maar bij een goede Atmos film dreun ik bijna de bank af, maar wel in een gecontroleerde manier zonder dat het voelt alsof de sub te hard moet werken. De subcrawl heeft hier echt veel geholpen.
Ik heb dit dus gedaan met bovenstaande verhaal. Maar toch merk je echt dat een "goede sub" echt wel andere koek is.

Heb jij ooit een losse subwoofer gehad van dezelfde prijsklasse? Want ik kan me wel voorstellen dat je het goed vindt klinken als je niet eerder een goede dure subwoofer hebt gehoord. Ik had hier de luxe dat ik het naar elkaar kon beluisteren en op die manier kon oordelen. Ook mijn vrouw zei dat zonder twijfel de Sonos setup aanzienlijk minder klinkt op alle fronten.

Dat gezegd hebbende blijf ik er wel iedere keer naar kijken hoor, want het strakke uiterlijk en het gemak, daar valt veel voor te zeggen. Voor mij is het verschil alleen nu nog te groot wat betreft geluids kwalitiet. Daarnaast is mijn set zelfs goedkoper dan de ARC en sub bij elkaar.

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:55
bombadil schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 21:10:
[...]

Waar zit de functie "Muziek afspelen: Volledig "?

Ik had al met de instellingen gespeeld. Met sub op +2 of hoger vond ik het teveel de nadruk krijgen. Je hoort de sub ook wel ,dat is het punt niet; ik krijg niet de wauw factor.
Wat ik mis is het echt 'in de muziek getrokken worden' bij bijv punkrock muziek als Nirvana, Offspring etc. Ook bij wat milder; R.E.M., Johnny Cash. Dan komt de Beam tekort tov een grote 2.0 installatie en helpt de sub mini minder dan ik had verwacht. Vermoed dat het manko toch meer in het midden zit waar de sub niet komt.

Maar ik moet nog eens goed gaan zitten met ook trueplay en plaats sub nog eens aanpassen. Huidige instellingen waren:
Bass - 0
Treble + 1
Loudness Off
Sub -1 (na diverse probeersels)
Surround speakers (Symfonisk boekenplank g2) -2.
Ik zou beginnen met bass verhogen naar +1, treble +4. Loudness aan. Sub op +2, surround muziek op sfeervol +4 of volledig +0/1.

Ik merk dat ik met deze settings echt heerlijk kan genieten van een setje gouwe ouwe klassiekers (golden Earring, meatloaf etc)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wachten... schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 21:21:
[...]

Ik heb dit dus gedaan met bovenstaande verhaal. Maar toch merk je echt dat een "goede sub" echt wel andere koek is.

Heb jij ooit een losse subwoofer gehad van dezelfde prijsklasse? Want ik kan me wel voorstellen dat je het goed vindt klinken als je niet eerder een goede dure subwoofer hebt gehoord. Ik had hier de luxe dat ik het naar elkaar kon beluisteren en op die manier kon oordelen. Ook mijn vrouw zei dat zonder twijfel de Sonos setup aanzienlijk minder klinkt op alle fronten.

Dat gezegd hebbende blijf ik er wel iedere keer naar kijken hoor, want het strakke uiterlijk en het gemak, daar valt veel voor te zeggen. Voor mij is het verschil alleen nu nog te groot wat betreft geluids kwalitiet. Daarnaast is mijn set zelfs goedkoper dan de ARC en sub bij elkaar.
Zeker, heb een vrije forse setup gehad met vloer staanders en een SVS sub er bij, maar goed, smaken verschillen ook. Voor mij weegt het gemak zwaarder dan het geluid wellicht, ook al blijft het goed klinken wat mij betreft!

• alexhooven
Wachten... schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 21:21:
[...]

Kan het me niet voorstellen. Als je je setje goed instelt met de juiste verhoudingen dan word ik echt weggeblazen. Figuurlijk en letterlijk . Smaken verschillen denk ik ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro.

• Wachten...
alexhooven schreef op zondag 11 december 2022 @ 07:53:
[...]

Kan het me niet voorstellen. Als je je setje goed instelt met de juiste verhoudingen dan word ik echt weggeblazen. Figuurlijk en letterlijk . Smaken verschillen denk ik ;)
Dat wegblazen kan mijn oude Logitech z5500 setje ook nog steeds :D (een 5.1 set van 300 euro).

Het is juist dat "weggeblazen worden" en dus het trillirige wat ik eerder aanhaalde wat niet mooi is. Ik hoor gewoon, (en ik ben niet de enige) dat de Sonos Sub snel tegen zijn max aan zit. Dat kan ook niet anders, want hij gaat "maar" tot 25Hz. De Sonos Sub was dus echt aan het werk en aan het trillen als een gek. Terwijl de SVS subwoofer zonder enige moeite dezelde context afspeelde hier. (En ja trueplay heb ik toen ook een aantal keer laten lopen).

Nogmaals, ik snap echt wel dat je er voor kiest, want ik twijfel ook geregeld om Sonos te halen vanwege het gemak, het is dus ook geen aanval., Maar ga nou niet zeggen dat een Sonos Sub beter of even goed is als een deticated subwoofer. Ik heb het hier letterlijk een paar weken getest naast elkaar, en zelfs mijn vrouw heeft ernaar geluisterd en wilde hierdoor de Sonos setup niet in huis hebben, omdat het echt wel een flink stuk minder klinkt. Nog steeds wel goed, maar echt minder dan een normale setup.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:50
Wachten... schreef op zondag 11 december 2022 @ 09:23:
[...]

Nogmaals, ik snap echt wel dat je er voor kiest, want ik twijfel ook geregeld om Sonos te halen vanwege het gemak, het is dus ook geen aanval., Maar ga nou niet zeggen dat een Sonos Sub beter of even goed is als een deticated subwoofer. Ik heb het hier letterlijk een paar weken getest naast elkaar, en zelfs mijn vrouw heeft ernaar geluisterd en wilde hierdoor de Sonos setup niet in huis hebben, omdat het echt wel een flink stuk minder klinkt. Nog steeds wel goed, maar echt minder dan een normale setup.
Ik kom zelf van een Klipsch en Canton set speakers af (subs daarvan waren rond de 1000 euro), en ik moet zeggen dat ik met de Sub Gen 3 nauwelijks of geen kwaliteits verschil hoor, sterker nog ik vind em wat fijner klinken, maar smaken verschillen natuurlijk. Dat is denk ik echt per persoon een ander verhaal.

Moet er wel bij zeggen dat ik een paar weken nodig heb gehad met Trueplay tuning maar ook handmatige fine tuning voordat ik em precies zo had als dat ie nu is.

Los van het feit dat het gemak van Sonos eigenlijk zo'n beetje alles overruled voor mij nu 😀

[Voor 14% gewijzigd door tcviper op 11-12-2022 09:31]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Wachten...
tcviper schreef op zondag 11 december 2022 @ 09:29:
[...]

Ik kom zelf van een Klipsch en Canton set speakers af (subs daarvan waren rond de 1000 euro), en ik moet zeggen dat ik met de Sub Gen 3 nauwelijks of geen kwaliteits verschil hoor, sterker nog ik vind em wat fijner klinken, maar smaken verschillen natuurlijk. Dat is denk ik echt per persoon een ander verhaal.

Los van het feit dat het gemak van Sonos eigenlijk zo'n beetje alles overruled voor mij nu 😀
Welke sub had je precies?
Wat ook nog kan is dat je natuurlijk in de receiver zo gigantisch veel in kan stellen, dat er wellicht iets verkeerd ingesteld stond.

Dat is dan ook wel gelijk het grote nadeel natuurlijk van een losse sub en versterker. Je moet best wel wat weten over de instellingen e.d. om de boel goed af te stellen. Daar komt weer dat stukje gemak van Sonos om de hoek kijken ;)

• tcviper
  • Laatst online: 21:50
Wachten... schreef op zondag 11 december 2022 @ 09:32:
[...]

Welke sub had je precies?
Wat ook nog kan is dat je natuurlijk in de receiver zo gigantisch veel in kan stellen, dat er wellicht iets verkeerd ingesteld stond.

Dat is dan ook wel gelijk het grote nadeel natuurlijk van een losse sub en versterker. Je moet best wel wat weten over de instellingen e.d. om de boel goed af te stellen. Daar komt weer dat stukje gemak van Sonos om de hoek kijken ;)
Klipsch SPL-150 CE met een Denon receiver en daarvoor een Sony ES. En dat was ook afgestemd en gecalibreerd.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Wachten...
tcviper schreef op zondag 11 december 2022 @ 09:35:
[...]

Klipsch SPL-150 CE met een Denon receiver en daarvoor een Sony ES. En dat was ook afgestemd en gecalibreerd.
Wellicht verklaart dat het één en ander. klipsch staat niet echt bekend om zijn goede subwoofers. Mijn ervaring ooit met Klipsch (spl 120 dacht ik) is dat ze enorm veel missen. Het lijkt alsof hun response range heel klein is. Hierdoor moesten de andere speakers weer harder werken en klonk het geheel niet lekker.

Maar dan is het ook sowieso mooi toch. Je bent er qua geluid nagenoeg niks op achteruit gegaan, maar hebt nu wel het gemak van Sonos.

• GerCor

GerCor

alexhooven schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 22:55:
[...]

Ik zou beginnen met bass verhogen naar +1, treble +4. Loudness aan. Sub op +2, surround muziek op sfeervol +4 of volledig +0/1.

Ik merk dat ik met deze settings echt heerlijk kan genieten van een setje gouwe ouwe klassiekers (golden Earring, meatloaf etc)
Gisteravond geprobeerd maar sfeervol op +4 betekent bij mij, waar ik zit te luisteren, dat de One SL nauwelijks hoorbaar zijn. Je hoort ze gelijk wegvallen. Bij mij, op volledig, zit ik precies goed tussen de Beam en beide One SL.

Me.

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-01 10:27
tcviper schreef op zondag 11 december 2022 @ 09:29:
[...]

Dat is precies wat bij mij ook speelt. Ik had B&W 607 speakers met een NAD versterker en een losse sub. Toch greep ik vaak naar de Sonos app om mijn One’s aan te zetten voor casual listening. Het kwaliteitsverschil is groot, zelfs t.o.v. Play 5 gen2’s die ik even heb gehad. Maar persoonlijk zit ik bijna nooit stil wanneer muziek aanstaat en derhalve is het zo fijn om speakers willekeurig met een grote sweetspot door je huis te plaatsen. Met hifi speakers heb ik toch al snel ‘de neiging’ dat ik in de sweetspot moet zijn om er optimaal van te genieten. Zit vast tussen mijn oren, maarja :)

[Voor 14% gewijzigd door Huppol op 11-12-2022 18:34]

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01 17:28
Deze zou als het goed is Trueplay moeten supporten?
uitvoering: Apple iPad (2021) Wi-Fi 64GB Grijs

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-01 07:58
Wachten... schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 21:13:
[...]

Je zegt niks geks hoor, ik heb hetzelfde gehad. Ik heb hier een SVS subwoofer, en die geeft echt mooi en strak lage bas.

Ik heb later een keer dezelfde setup gekocht (arc, sub en 2 ones) maar de sub laat echt te wensen over. Het klinkt heel trillirig en het klinkt niet als een mooi verlengstuk van de Arc. Hier lijkt het echt alsof het laag uit mijn speakers zelf komt, zo mooi integreert de SVS sub met de rest.

Laten we hopen dat Sonos dit een keer op weet te lossen en met een betere sub komt.
Trek ik de juiste conclusie dat de Sonos set er dus weer uitgegaan is?

• Wachten...
raze88 schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:37:
[...]

Trek ik de juiste conclusie dat de Sonos set er dus weer uitgegaan is?
Ja zeker. Heb toen de volledige 5.1 set van Sonos gehad (of eigenlijk 3.1) en we konden dit één op één vergelijken met onze huidige setup.

Maar als zelfs je vrouw dan zegt "ik vind onze eigen set mooier", dan weet je wel genoeg :P

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-01 07:58
Wachten... schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:39:
[...]

Ja zeker. Heb toen de volledige 5.1 set van Sonos gehad (of eigenlijk 3.1) en we konden dit één op één vergelijken met onze huidige setup.

Maar als zelfs je vrouw dan zegt "ik vind onze eigen set mooier", dan weet je wel genoeg :P
Dat gebeurt bij mij gelukkig ook. Lastige voor mij was de splitsing tussen hifi en tv waardoor de speakerkabels van de front iedere keer op een andere amp aangesloten moesten worden dan waar ze op dat moment op zaten. Ook heb ik regelmatig gehad dat de reciever niet netjes met de tv aan ging. Hiervoor was Sonos voor mij een uitkomst. Gezien er nu een andere hifi versterker staat met een cinema passthru toch maar weer eens gaan rekenen en kijken welke reciever wel vlekkeloos reageert op het HDMI signaal.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:11
Wachten... schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:39:
[...]

Hoezo is een volledige set “eigenlijk 3.1”? Of had je geen achterspeakers?

• Wachten...
Rallye schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:07:
[...]

Hoezo is een volledige set “eigenlijk 3.1”? Of had je geen achterspeakers?
Omdat je geen echte losse front speakers hebt met Sonos. Het simuleert een 5.1, maar het is in feite een 3.1 set.

Dus ja ik had ook achterspeakers.

• GerCor

GerCor

Kwam ik vandaag tegen. Een platenspeler die je in het Sonossysteem kunt integreren zonder te hoeven aansluiten op een Sonos Port of Sonos AMP.

Komt ook netjes als een platenspeler in de Sonos app.

https://victrola.com/coll...orks-with-sonos-turntable

Me.

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:54
@GerCor Ben benieuwd of je die ook zonder een Five kunt integreren dan. Volgens mij kun je bijna elke platenspeler in je Sonos syteem opnemen als je 1 Five hebt om op aan te sluiten.

Samsung Qled | Sonos Arc; Sub en 2x Play:1 | PS4pro | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | IPTV| Dali Spekter 2| Argon tt3|

• GerCor

GerCor

..Christiaan.. schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:37:
@GerCor Ben benieuwd of je die ook zonder een Five kunt integreren dan. Volgens mij kun je bijna elke platenspeler in je Sonos syteem opnemen als je 1 Five hebt om op aan te sluiten.
Wat denk je? Zou ik de zoveelste platenspeler noemen die je, bedraad, op een Five moet aansluiten?

Me.

• ..Christiaan..
Ik het filmpje wordt een five opstelling getoond als speaker.... Als je iets onderscheidends maakt, maak het filmpje dan ook onderscheidend door een opstelling zonder five re maken.... Maar goed, je hebt je punt gemaakt.

Samsung Qled | Sonos Arc; Sub en 2x Play:1 | PS4pro | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | IPTV| Dali Spekter 2| Argon tt3|

• GerCor

GerCor

..Christiaan.. schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:26:
Ik het filmpje wordt een five opstelling getoond als speaker.... Als je iets onderscheidends maakt, maak het filmpje dan ook onderscheidend door een opstelling zonder five re maken.... Maar goed, je hebt je punt gemaakt.
Ik neem aan omdat dat het beste zal klinken?

Maar jij hebt in ieder geval weer stof tot nadenken. Als jij de 2 One SL, die zo mooi stonden te shinen op de Flexson tafelbeugel, niet had verkocht. Een Sub mini en deze platenspeler erbij had gekocht. Hoe zou dat klinken?

Uiteraard beslist iedereen dat voor zichzelf maar ik vind de Five veel te groot voor in mijn woonkamer. Ik zou de platenspeler overal kunnen plaatsen in huis.

Me.

• ..Christiaan..
Hopelijk komt die dan ook uit in Europa....

• GerCor

GerCor

..Christiaan.. schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:49:
Net gevraagd. Vanaf februari 2023. Als het goed is in Nederland. Geen idee welke winkels maar komt vanzelf boven drijven.

Edit: Media Markt zou mij niet verbazen omdat ze nu ook al dat merk verkopen. Maar we gaan het zien...

[Voor 15% gewijzigd door GerCor op 12-12-2022 17:08]

Me.

• Huppol
..Christiaan.. schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:49:
Alternatief is een Raspberry Pi gebruiken voor een platenspeler. Is een relatief goedkope oplossing om een platenspeler aan je Sonos netwerk te hangen. Online zijn instructies te vinden. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar heb het aan een vriend aangeraden en die is er erg blij mij.

• Rallye
@Wachten... Een soundbar van Sonos is FL-Center-FR, met twee surrounds en een Sub is het dus weldegelijk 5.1. Natuurlijk krijg je met een soundbar minder spreiding in je geluid, maar er is geen sprake van simulatie.

Bij een Amp is sprake van een “phantom” center, dus die simuleert wel 5.1, maar is eigenlijk 4.1.

• BramViking
Krijg morgen eindelijk de Sonos Arc en One SL's (zwart) binnen. Hopelijk stelt het niet teleur.

[Voor 4% gewijzigd door BramViking op 12-12-2022 23:30]

• GerCor

GerCor

BramViking schreef op maandag 12 december 2022 @ 23:29:
Krijg morgen eindelijk de Sonos Arc en One SL's (zwart) binnen. Hopelijk stelt het niet teleur.
Geen Sub gen 3? Want die is wel nodig voor de totale beleving.

Me.

• BramViking
GerCor schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 01:37:
[...]

Nog niet, zal hoogstwaarschijnlijk bij de volgende aanbieding wel het geval zijn. Wilde eigenlijk voor de sub mini gaan. Maar kan beide altijd nog uittesten met een online aankoop.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 01:37:
[...]

Je hebt op zijn minst een Arc, 2x Play 5's en 2x Sub gen 3 nodig voor een totale beleving.

• GerCor

GerCor

Rev! schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:40:
[...]

Je hebt op zijn minst een Arc, 2x Play 5's en 2x Sub gen 3 nodig voor een totale beleving.
Haha, ja dat is ook weer zo. 👍

Alles waar Play voor staat is voor mijn 'instap' bij Sonos.

[Voor 15% gewijzigd door GerCor op 13-12-2022 13:54]

Me.

• GerCor

GerCor

Update naar 14.20.1

Bugfixes en verbeteringen.

Me.

• FrankArnhem
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-01 18:09
FrankArnhem schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:12:
Hoi, ben (redelijk) nieuw hier. Ik had problemen met een Play:5 die er na een software update mee op hield. ik had hetzelfde probleem ongeveer een jaar geleden met de andere Play:5 (ik gebruik ze voor surround met Beam2 en Sub) .
WiFi kaart was toen kapot en die Play:5 hebben ze toen heel netjes en gratis omgeruild. Gisteren met Sonos gebeld en toen bleek ook deze wifi kaart kaduuk, wat ik al vermoedde want met utp kabel kon ik wel verbinding maken. (Ik weet niet of dit een zwakke plek is van de Play:5 ? Helpdesk deed daar iig niet echt een uitspraak over).
Vervolgens boden ze aan om deze ook gratis te vervangen, super!! Maar toen bleken de Play:5’s niet meer op voorraad en bood hij een Five aan.
Dat gaat natuurlijk niet werken icm de Play:5 als surround, en nu wordt de hele set, dus de kapotte en werkende Play:5 ‘s, omgeruild voor een nieuwe set Five’s!
Ik was positief flabbergasted van deze service, dat snap je. Ik weet niet of je deze service bij andere merken gedaan zou kunnen krijgen, laat staan als je naar de winkel van aankoop zou gaan omdat de wettelijke garantie natuurlijk verstreken was. Kerst komt wat vroeger dit jaar, dankzij Sonos!
Ok, ik heb m’n Five’s vandaag binnen gekregen, super blij mee. Muziek werkt top in de surround opstelling alleen bij tv kijken komt er amper geluid uit de Five’s. Heel vreemd, heb alle instellingen hetzelfde staan als bij de Play:5’s incl. Trueplay. Opstelling in de woonkamer is verder Beam 2 en de Sub.

Heb nu de volume van de tv in surround settings op 14 gezet en dan komt er nog een heel mager, amper hoger geluidje uit. Wat doe ik verkeerd?

[Voor 48% gewijzigd door FrankArnhem op 15-12-2022 00:50]

• GerCor

GerCor

FrankArnhem schreef op donderdag 15 december 2022 @ 00:41:
[...]

Ok, ik heb m’n Five’s vandaag binnen gekregen, super blij mee. Muziek werkt top in de surround opstelling alleen bij tv kijken komt er amper geluid uit de Five’s. Heel vreemd, heb alle instellingen hetzelfde staan als bij de Play:5’s incl. Trueplay. Opstelling in de woonkamer is verder Beam 2 en de Sub.

Heb nu de volume van de tv in surround settings op 14 gezet en dan komt er nog een heel mager, amper hoger geluidje uit. Wat doe ik verkeerd?

[Afbeelding]
Doe eens een overzicht van je systeem. Want waarom staat keuken erbij?

Jouw woonkamer zou moeten zijn:
Woonkamer LS+RS+Sub
Beam

En verder: waar kijk je naar? NPO 1 zou Dolby Digital 5.1 moeten zijn. En afhankelijk van wat er op is hoor je de achterluidsprekers goed of nauwelijks. Bij praatprogramma's hoor je de achterluidsprekers niet.

Dus, het beste zou een 5.1 film op Netflix zijn. Dan moet je ze kunnen horen en is Volume van TV op + 7 ruim voldoende.

[Voor 18% gewijzigd door GerCor op 15-12-2022 01:47]

Me.

• GerCor

GerCor

En zo rol je van het ene in het andere. Ik las op de Sonos Community iemand klagen over de reclame bij TuneIn. En maar doorzeuren. Afijn. Daar werd de klager Juke aanbevolen. Dus ik kijken bij Juke. Moet je weer een account aanmaken. Laat maar.

Kijk ik net in de Sonos app, mijn vrouw heeft een wekker ingesteld dat 's morgens de 'radio' Skyradio start, zie ik onderstaande. Ik eens even kijken in de Sonos app en zoeken naar Juke. Kun je zonder account gewoon toevoegen. Ik zag HD bij het logo, dus wel geinig om toe te voegen.

Me.

• The Inquisitor
  • Laatst online: 19:14
Even buiten het feit dat je toch niet wakker wil worden met Skyradio, je streamt nu toch gewoon van Sonos Radio AKA TuneIn? Dus je hebt niets toegevoegd of ik snap je reply niet.

Als je vanaf Juke streamt dan zou er Juke staat ipv Sonos Radio

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:09
Sowieso handiger om radio.net als service toe te voegen, dezelfde zenders maar dan zonder intro reclame.

XBL gamertag StayingPow3r

• GerCor

GerCor

The Inquisitor schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:39:
Even buiten het feit dat je toch niet wakker wil worden met Skyradio, je streamt nu toch gewoon van Sonos Radio AKA TuneIn? Dus je hebt niets toegevoegd of ik snap je reply niet.

Als je vanaf Juke streamt dan zou er Juke staat ipv Sonos Radio
Jij je zin. 😂🤪👇

@Mr. Freeze Ook toegevoegd. Nice ..... _/-\o_

[Voor 3% gewijzigd door GerCor op 15-12-2022 10:48]

Me.

• The Inquisitor
Nu klopt het tenminste met je verhaal ;)

• GerCor

GerCor

The Inquisitor schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:48:
Nu klopt het tenminste met je verhaal ;)
Ik liet met de printscreen zien wat ik vanmorgen in de Sonos app zag. Ik had helemaal geen Juke. Het plaatje startte de zoektocht naar Juke. Maar goed, weer 2 gratis diensten toegevoegd aan Sonos.

Me.

Mr. Freeze schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:42:
Sowieso handiger om radio.net als service toe te voegen, dezelfde zenders maar dan zonder intro reclame.
Radio 10 begint daar ook gewoon met reclame.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:42:
Helaas zijn er radiostations die zelf in hun stream al reclame toevoegen bij het starten van de stream. Radio 10 is er daar één van zoals @Serena al opmerkt. Dit kan je helaas niet voorkomen.

Door handmatig aan je Sonos systeem een radiostation toe te voegen (zonder dus een dienst als TuneIn, Sonos Radio of Radio.net te gebruiken) kan je wel voorkomen dat deze diensten daar nog eens een reclame aan toevoegen.

Hoe voeg je handmatig een radiostation toe aan je Sonos systeem: In de desktop app zit de optie "Voeg radio station toe". Je kan de URL(s) van de stream van het gewenste station hier vinden: https://hendrikjansen.nl/henk/streaming.html (Met dank aan Hendrik Jansen die dit allemaal voor ons bijhoudt)

• FrankArnhem
GerCor schreef op donderdag 15 december 2022 @ 01:37:
[...]

Woonkamer LS+RS+Sub
Beam

En verder: waar kijk je naar? NPO 1 zou Dolby Digital 5.1 moeten zijn. En afhankelijk van wat er op is hoor je de achterluidsprekers goed of nauwelijks. Bij praatprogramma's hoor je de achterluidsprekers niet.

Dus, het beste zou een 5.1 film op Netflix zijn. Dan moet je ze kunnen horen en is Volume van TV op + 7 ruim voldoende.
Dank voor meedenken. Keuken staat erbij als extra ‘groep’. Dat ik wat kan meeluisteren als ik in de keuken ben. Maakt geen verschil of ik ‘m uit de groep gooi of niet. NPO 1 (journaal en reclame) hoor ik ze helaas niet, Netflix 5.1 ook niet.  TV+ ook niet.

• FrankArnhem
GerCor schreef op donderdag 15 december 2022 @ 01:37:
[...]

Woonkamer LS+RS+Sub
Beam

Woonkamer staat uiteraard op ‘Woonkamer LS+RS+Sub

• GerCor

GerCor

@FrankArnhem Dat is inderdaad zeer merkwaardig. Zo te zien staat alles goed. Je zegt dat je Trueplay hebt gedaan. Zou je het eens kunnen proberen zonder Trueplay? Kun je uitschakelen in de Sonos app. Levert dat niks op dan ga je bijna vermoeden dat er iets misgaat bij de aansturing van de beide Five door de Beam. Uiteraard kun je contact opnemen met Sonos... of wellicht dat @Rallye iets meer weet?

@FrankArnhem

Ik neem aan dat je de beide Five draadloos hebt aangesloten en ze ook op de Boost (SonosNet) zitten, dus WM 0

[Voor 39% gewijzigd door GerCor op 15-12-2022 13:39]

Me.

• Mr. Freeze
Serena schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:34:
[...]

Radio 10 begint daar ook gewoon met reclame.
Ja en nee, Ja want het is Talpa die dat ervoor zet, maar nee niet Radio.net. Behalve Talpa stations hoor ik tot dusver geen reclames bij Radio.net.

TuneIn reclame voorkom ik door de regel "||prod-pre.fns.tunein.com" aan Adguard Home toe te voegen.

[Voor 16% gewijzigd door Mr. Freeze op 15-12-2022 14:03]

• FrankArnhem
GerCor schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:53:
@FrankArnhem Dat is inderdaad zeer merkwaardig. Zo te zien staat alles goed. Je zegt dat je Trueplay hebt gedaan. Zou je het eens kunnen proberen zonder Trueplay? Kun je uitschakelen in de Sonos app. Levert dat niks op dan ga je bijna vermoeden dat er iets misgaat bij de aansturing van de beide Five door de Beam. Uiteraard kun je contact opnemen met Sonos... of wellicht dat @Rallye iets meer weet?

@FrankArnhem

Ik neem aan dat je de beide Five draadloos hebt aangesloten en ze ook op de Boost (SonosNet) zitten, dus WM 0

[Afbeelding]
Klopt, Five’s (en de rest natuurlijk) draadloos, alleen de boost uiteraard niet. Alles staat op WM 0

• Rallye
Vraag is vooral wat je verwacht voor geluid uit de Five’s te krijgen. Surround is vooral klappend publiek, vogeltjes in het park wegvliegende helikopters en ontploffende bommen in de verte. Hoor je dat wel? Kun jij vertellen wat je verwachtingen zijn?

Wat zegt de Sonos app welk geluid je krijgt?

[Voor 8% gewijzigd door Rallye op 15-12-2022 18:00]

• GerCor

GerCor

FrankArnhem schreef op donderdag 15 december 2022 @ 17:33:
[...]

Klopt, Five’s (en de rest natuurlijk) draadloos, alleen de boost uiteraard niet. Alles staat op WM 0
Als jij ervan overtuigd bent dat het allemaal minder klinkt dan jouw ervaring met de Play Five dan zou ik, als ik het zou hebben, de Beam eens resetten.

[Voor 10% gewijzigd door GerCor op 16-12-2022 08:12]

Me.

• BramViking
Tot nu toe nog niet de tijd gehad om mijn Sonos Arc en One SL's uit te pakken door werk. Zojuist de twee bestelde standaarden in elkaar gezet, en morgen eindelijk uitpakken. Vind deze standaard er zeer mooi uitzien.

• BramViking
Nu geïnstalleerd, ziet er strak uit merk wel op dat een voelbare sub cruciaal is voor het luisteren van muziek. Wat mij ook opvalt is dat de soundbar (qua volume) veel hoger ingesteld dient te worden dan de Samsung Q930B. Ik moet hier echt naar 35-45 gaan om een vergelijkbaar resultaat te krijgen (bij Samsung is 14-20 al behoorlijk luid). Voor nu een voldoende. Maar het design is mooier.

[Voor 7% gewijzigd door BramViking op 17-12-2022 13:37]

• alexhooven
BramViking schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 13:32:
Nu geïnstalleerd, ziet er strak uit merk wel op dat een voelbare sub cruciaal is voor het luisteren van muziek. Wat mij ook opvalt is dat de soundbar (qua volume) veel hoger ingesteld dient te worden dan de Samsung Q930B. Ik moet hier echt naar 35-45 gaan om een vergelijkbaar resultaat te krijgen (bij Samsung is 14-20 al behoorlijk luid). Voor nu een voldoende. Maar het design is mooier.
Een sub moet je idd goed voelen. Zonder trueplay op +2 tijdens films prima te doen. +6 kan ook, maar dan ben ik bang dat die baby boven wakker wordt. Laatst kreeg ik een melding op m’n telefoon dat de babyfoon boven afging. M’n sonos sub beneden was de boosdoener haha

• ..Christiaan..
GerCor schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:02:
[...]

Net gevraagd. Vanaf februari 2023.

Edit: Media Markt zou mij niet verbazen omdat ze nu ook al dat merk verkopen. Maar we gaan het zien...
Niet op gewacht. Argon audio tt3, Argon audio SA1 en Dali Spekter 2 speakers gekocht.
Eerlijk is eerlijk, ik heb ook een port gekocht om te ervaren wat ik mooier vond. Een lp over de sonos surround of in stereo op Dali speakers. M'n vrouw en ik waren er snel uit. Geen sonos port maar lekker stereo uit (ook) goede speakers.

• GerCor

GerCor

..Christiaan.. schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:38:
[...]

Niet op gewacht. Argon audio tt3, Argon audio SA1 en Dali Spekter 2 speakers gekocht.
Eerlijk is eerlijk, ik heb ook een port gekocht om te ervaren wat ik mooier vond. Een lp over de sonos surround of in stereo op Dali speakers. M'n vrouw en ik waren er snel uit. Geen sonos port maar lekker stereo uit (ook) goede speakers.
Verstandige beslissing. Surround is voor film. Muziek is stereo.

Me.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:52
BramViking schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 13:32:
Dat vond ik juist het grootste probleem van de Samsung..Zelf bij lage volumes was het al snel te hard. Ik heb liever dat het het volume wat hoger ingesteld moet worden voor gemiddeld volume, zodat het veel makkelijk in te stellen is. Een normaal volume zou wat mij betreft bij een 0-100 schaal rond de 40 moeten zitten en niet al bij 15.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lane assist uit op je VAG EV? Purmerend Stuur een DM.

• GerCor

GerCor

@FrankArnhem heb je het probleem met bijna geen geluid uit de Five al op kunnen lossen?

We hebben gisteravond op Netflix weer even Formule 1 gekeken. Het surroundgeluid is werkelijk fenomenaal. Als je dan de achterluidsprekers niet hoort dan klopt er iets niet.

Me.

• BramViking
M@cer schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:17:
[...]

Dat vond ik juist het grootste probleem van de Samsung..Zelf bij lage volumes was het al snel te hard. Ik heb liever dat het het volume wat hoger ingesteld moet worden voor gemiddeld volume, zodat het veel makkelijk in te stellen is. Een normaal volume zou wat mij betreft bij een 0-100 schaal rond de 40 moeten zitten en niet al bij 15.
Het is maar wat je gewend bent. De Samsungs kunnen gewoon veel harder en dat heeft ook wat. Ik heb hiervoor een Samsung soundbar gehad, dus voor mij vertrouwd. Maar goed, ook dit wend, maar het valt op. Ben er overigens wel tevreden over. Vind het design schitterend. Vooral de Sonos One SL's op een vloerstandaard zien er strak uit.

• BramViking
Dan even iets anders. Mijn status led lampjes staan altijd aan. Maar ik had verwacht dat zodra je de tv uitzet, het lampje ook uitgaat. Maar dat is niet het geval. Ik vraag me af hoelang het mee zal gaan, als het 24/7 brand.

• GerCor

GerCor

BramViking schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:26:
Dan even iets anders. Mijn status led lampjes staan altijd aan. Maar ik had verwacht dat zodra je de tv uitzet, het lampje ook uitgaat. Maar dat is niet het geval. Ik vraag me af hoelang het mee zal gaan, als het 24/7 brand.
Die statuslampjes kun je, desgewenst, in de app uitschakelen. Ik heb Gira wandcontactdozen/dimmers met ledlampen erin verwerkt. Die branden al continue vanaf 2008. Nog nooit hoeven vervangen.

Me.

• BramViking
GerCor schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:38:
[...]

Die statuslampjes kun je, desgewenst, in de app uitschakelen. Ik heb Gira wandcontactdozen/dimmers met ledlampen erin verwerkt. Die branden al continue vanaf 2008. Nog nooit hoeven vervangen.
Ja, dat klopt. Heb ze zelf bewust aangedaan, maar goed. Over een paar jaar zal er vast wel een opvolger zijn. Dus zolang zal het zeker mee moeten gaan.

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 17:04
Even een heads-up hier voor de mensen die een Tradfri remote gebruiken om het volume van hun Sonos speakers te regelen.

Met de nieuwe Dirigera hub werken deze remotes nog alleen samen met de Symfonysk speakers. De remote is i.t.t. de oude Tradfri hub niet meer te koppelen aan de echte Sonos Speakers.
Mogelijk dat dit met toekomstige updates terug komt.

• Rallye
Vreemd. Zo is vooruitgang eigenlijk achteruitgang (met een belofte). Een beetje net als mijn Nest Protect rookmelders die zouden moeten (gaan) samenwerken met Google Home…..

• The Inquisitor
BramViking schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:25:
[...]

Het is maar wat je gewend bent. De Samsungs kunnen gewoon veel harder en dat heeft ook wat. Ik heb hiervoor een Samsung soundbar gehad, dus voor mij vertrouwd.
Nouja of ze uiteindelijk ook echt harder zijn weet ik niet, heb je je Sonos al op 100% geprobeerd? Ik hoop het niet, want dan zit je ook de rest van je leven met tinnitus.

Ik geloof niet dat iemand ooit tegen een limiet aan is gelopen als het over maximale volume gaat met Sonos
sweetdude schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:49:
Even een heads-up hier voor de mensen die een Tradfri remote gebruiken om het volume van hun Sonos speakers te regelen.

Met de nieuwe Dirigera hub werken deze remotes nog alleen samen met de Symfonysk speakers. De remote is i.t.t. de oude Tradfri hub niet meer te koppelen aan de echte Sonos Speakers.
Mogelijk dat dit met toekomstige updates terug komt.
Nogmaals hier ook nog even.
Niet waar, het werkt allemaal prima. Heb tig van die knoppen met de Dirigera hub aan ‘echte’ Sonos speakers gekoppeld.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:48
Sonos One’s zijn op dit moment €180,00 bij Bol.com als je Select hebt. Link: https://www.bol.com/nl/nl/p/sonos-one-zwart/9200000083962844

Ryzen 3700X | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB @3600C18 | GigaByte 2070 Super | MacBook Pro 13" 2018 16GB/512GB | LG OLED 55” CX6LA | iPhone 13 Pro Max 256GB - Sierra Blue

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
Ik ben in bezit van een Sonos ARC sinds afgelopen juni. Sinds kort merk ik dat de bass soms echt super slechts klinkt, vooral bij erg lage tonen. Klinkt alsof er iets doorheen flabbert, ik vrees een gescheurde speaker oid.

Wat ik me even afvraag, wat raden jullie aan qua garantie/reparatie. Ik heb namelijk het idee dat Sonos dat als fabrikant best goed geregeld heeft en klantvriendelijk is. Van HelloTV lees ik wisselende verhalen over de klantenservice. Nu weet ik dat ik als consument in principe met de verkopende partij te maken heb, maar dat is volgens mij vooral een bescherming zodat ze verkoper je niet kan afwimpelen naar de fabrikant.

Ik ben even benieuwd of iemand hier ervaring heeft om dit direct met Sonos af te handelen.

• GerCor

GerCor

Erik070 schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:49:
Ik ben in bezit van een Sonos ARC sinds afgelopen juni. Sinds kort merk ik dat de bass soms echt super slechts klinkt, vooral bij erg lage tonen. Klinkt alsof er iets doorheen flabbert, ik vrees een gescheurde speaker oid.

Wat ik me even afvraag, wat raden jullie aan qua garantie/reparatie. Ik heb namelijk het idee dat Sonos dat als fabrikant best goed geregeld heeft en klantvriendelijk is. Van HelloTV lees ik wisselende verhalen over de klantenservice. Nu weet ik dat ik als consument in principe met de verkopende partij te maken heb, maar dat is volgens mij vooral een bescherming zodat ze verkoper je niet kan afwimpelen naar de fabrikant.

Ik ben even benieuwd of iemand hier ervaring heeft om dit direct met Sonos af te handelen.
Hier is een voorbeeld: FrankArnhem in "Sonos ervaringen- en discussietopic"

Me.

• BramViking
Erik070 schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:49:

Sonos repareert niet. Als je de Sonos swap service hebt , dan krijg je een nieuwe Arc mocht het om een gebrek gaan.

• BramViking
The Inquisitor schreef op maandag 19 december 2022 @ 08:09:
[...]

Nouja of ze uiteindelijk ook echt harder zijn weet ik niet, heb je je Sonos al op 100% geprobeerd? Ik hoop het niet, want dan zit je ook de rest van je leven met tinnitus.

Ik geloof niet dat iemand ooit tegen een limiet aan is gelopen als het over maximale volume gaat met Sonos
Een soundbar heel even op 100% zetten krijg je geen tinnitus van, tenzij jouw oren het al hebben. Het ging er even om dat je bij Samsung de volume behoorlijk laag kunt houden, terwijl het al snel vol kan klinken.

• alexhooven
Ik weet niet hoor maar op 16 is t best hard tv kijken al met de arc en surrounds. Zal wel aan je gehoor liggen denk ik ;)

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
BramViking schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:33:
[...]

Sonos repareert niet. Als je de Sonos swap service hebt , dan krijg je een nieuwe Arc mocht het om een gebrek gaan.
Zover ik weet heb ik geen swap service. Maar afgaande op het verhaal boven jou reactie ga ik denk ik eerst met Sonos contact opnemen om te kijken wat ze kunnen betekenen.

• BramViking
- Valt me op dat ik de volume niet kan bedienen met Google Assistant. Het geeft continue aan dat het niet hoger gezet kan worden dan 10.

-Wat mij ook opvalt is dat de Google Assistant volume belachelijk hard is, zodra je gebruik wil maken van een routine. Niet handig met het naar bed gaan en alles willen afsluiten.

- Als ik de Google Assistant vraag om muziek af te spelen dan kiest het continue voor Youtube Music.

• GerCor

GerCor

BramViking schreef op maandag 19 december 2022 @ 23:50:
- Valt me op dat ik de volume niet kan bedienen met Google Assistant. Het geeft continue aan dat het niet hoger gezet kan worden dan 10.

-Wat mij ook opvalt is dat de Google Assistant volume belachelijk hard is, zodra je gebruik wil maken van een routine. Niet handig met het naar bed gaan en alles willen afsluiten.

- Als ik de Google Assistant vraag om muziek af te spelen dan kiest het continue voor Youtube Music.
Sonos maakt Google Assistent mogelijk. Het is aan Google hoe ze dat invullen.

Me.

• The Inquisitor
BramViking schreef op maandag 19 december 2022 @ 23:50:
10 is ook de max (10/10), anders moet je een percentage vragen. Assistant gebruikt niet dezelfde slider (0-100) als wij in de Sonos app.
--Wat mij ook opvalt is dat de Google Assistant volume belachelijk hard is, zodra je gebruik wil maken van een routine. Niet handig met het naar bed gaan en alles willen afsluiten.
Ik dacht dat je het volume moest aanpassen zodra ze sprak, en dat het daarna onthouden werd.
Ga naar de Google Home app > Media > (je systeem beheren) Muziek, en kies hier Spotify als standaard muziekspeler..

• Rallye
Volgens mij is het volume van de Assistent (ook Alexa en waarschijnlijk ook SVC) gekoppeld aan het muziekvolume. Staat dat hard, dan is de terugkoppeling ook hard. Zou dus best een Sonos-dingetje kunnen zijn.

Als de assistent aan de verkeerde muziekservice gekoppeld is kun je dat wel bij Google oplossen.

• Huppol
Twee Sonos optimo speakers die volgend jaar worden verwacht zijn inmiddels aangemeld bij de fcc. Bron.

Tweakers plaatste eerder al een bericht over geruchten rondom Sonos Optimo.

• BramViking
GerCor schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 00:03:
[...]

Sonos maakt Google Assistent mogelijk. Het is aan Google hoe ze dat invullen.
Sonos biedt zelf Google Assistant aan, het maakt onderdeel uit van het product. Men maakt er ook reclame voor. Dan is het vrij normaal, als er weinig info op het internet over de mogelijkheden te vinden is, om het in dit topic te bespreken. Daarnaast kan de implementatie en de samenwerking tussen verschillende merken en producten anders zijn.

• BramViking
The Inquisitor schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 07:59:
[...]

10 is ook de max (10/10), anders moet je een percentage vragen. Assistant gebruikt niet dezelfde slider (0-100) als wij in de Sonos app.

[...]

Ik dacht dat je het volume moest aanpassen zodra ze sprak, en dat het daarna onthouden werd.

[...]

Ga naar de Google Home app > Media > (je systeem beheren) Muziek, en kies hier Spotify als standaard muziekspeler..
Hier heb ik wat aan. Het enige wat nog niet lukt is de volume van de stem (bij het uitschakelen van alle apparatuur) zachter te zetten. Maar blijkbaar is dit een Sonos gebeuren. Want veel mensen klagen erover op het internet.

• Rallye
Dat veel mensen erover klagen maakt het nog geen Sonos-ding; maar dat het een nadeel is, is juist. GA op Sonos is afhankelijk van twee partijen en het is gewoon niet duidelijk wie dit veroorzaakt. Wel lijkt het erop dat Google zijn eigen speakers op alle gebieden “voortrekt”, zeker sinds Sonos een juridische procedure tegen Google gewonnen heeft. Zie ook het ontbreken van de bevestiging van een actie met alleen een “bong” in plaats van een hele zin. Eerder was dat (soms) wel op Sonos, nu niet meer. Het niet oplossen van dit oude zeer kan dus zeer wel een Google punt zijn.

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 15:08
Hebben mensen ervaring met het verwijderen van viezigheid/stof in de Sonos Beam Gen1? Ik krijg het er maar niet uit. Zie foto

motabeatz.com

• GerCor

GerCor

Wel even op moeten wachten. Tijdens de Black Friday besteld maar het wordt altijd een keer Kerstavond. Gewoon uit het doosje halen en de One SL erop zetten. De Flexson tafelbeugel. Ik vind het mooi.

Me.

• Rallye
@Motabeatz Dat de stof niet verwijderbaar is bij de Gen 1 Beam is inderdaad een nadeel. Afblijven is het beste.

@GerCor Voor de Play 1 hadden ze zelfs zo’n stand met een lampje in de voet. Zag er erg mooi uit: https://www.bol.com/nl/nl...dsl1011/9200000075487317/

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:34
Motabeatz schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:40:
Hebben mensen ervaring met het verwijderen van viezigheid/stof in de Sonos Beam Gen1? Ik krijg het er maar niet uit. Zie foto

[Afbeelding]
Stofzuiger met zachte borstel er op? Vooral niet nat afnemen.

• GerCor

GerCor

@Rallye inderdaad inventief dat ze dat maken maar zou niet mijn eerste keuze zijn geweest. Ik zou al afhaken bij dat zilverkleur. Maar past wel bij de Play One. Wel benieuwd hoe die verlichting wordt aangestuurd. Blijft dat continu branden? Want dan is het niet iets om bij in slaap te vallen als de One op een nachtkastje staat.

Edit: in het zwart nog wel te koop bij Bol.com voor ruim €50. Zo te zien apart netsnoer voor de verlichting en zelfs dimbaar. Dat zou je waarschijnlijk ook kunnen 'sturen' met een slimme stekker.

[Voor 23% gewijzigd door GerCor op 26-12-2022 10:23]

Me.

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 17:04
Motabeatz schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:40:

[Afbeelding]
Wat heb je al geprobeerd? Met de Playbar had ik hetzelfde, al had ik een zwarte.
Wat ik het beste vond werken was gewoon met de stofzuiger erover. (wel opletten dat er geen braampjes aan het mondstuk zitten). Eventueel met het bijgeleverde borsteltje accessoire erop.

• BramViking
Interessant om te zien. Movie score viel trouwens wel tegen.

• alexhooven
Wel best overall sonos. Goede keuze dus💪. Gister nog partijtje staan knallen thuis (huis feestje). Rears eigenlijk altijd op sfeervol +10. Zo kan je elkaar als je zit nog een beetje verstaan.

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-01 21:49

duronbug

Step on it.....!

Ik ben van plan onze woonkamer uit te rusten met een sonos systeem. Voor de tv: een beam + sub gen 3 + 2x One SL. Daarnaast 2x een One SL voor muziek(zonder tv aan).

Is het mogelijk om de Sub gen 3 voor beide in te zetten? Dus bij film kijken op de surround opstelling en bij muziek alleen samen met enkele One SL’s? Of moet je de sub dan steeds van kamer wisselen?

• Mr. Freeze
duronbug schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:00:
Ik ben van plan onze woonkamer uit te rusten met een sonos systeem. Voor de tv: een beam + sub gen 3 + 2x One SL. Daarnaast 2x een One SL voor muziek(zonder tv aan).

Is het mogelijk om de Sub gen 3 voor beide in te zetten? Dus bij film kijken op de surround opstelling en bij muziek alleen samen met enkele One SL’s? Of moet je de sub dan steeds van kamer wisselen?
Vraagje: Waarom wil je voor muziek twee aparte one sl's hebben?

• duronbug

duronbug

Step on it.....!

Voor een betere plaatsing aan de muur. De 2 One’s voor surround komen achter de bank, midden in de kamer, qua positie voor muziek niet ideaal.

• GerCor

GerCor

duronbug schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:00:
knip.... Of moet je de sub dan steeds van kamer wisselen?
Zo is dat. Van kamer wisselen. Je moet de Sub dan ontkoppelen en je bent gelijk de Trueplay instellingen kwijt.

Me.

• duronbug

duronbug

Step on it.....!

GerCor schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:58:
[...]

Zo is dat. Van kamer wisselen. Je moet de Sub dan ontkoppelen en je bent gelijk de Trueplay instellingen kwijt.
Duidelijk, dank.
Dan worden het aparte kamers en bij muziek afspelen een groep van 2 kamers.

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Deze week heb ik mijn oude Play:5 vervangen door een Sonos One (Gen2), met het doel om ook gebruik te kunnen maken van de Google Assistant stembediening.

Ik had al een Nest Audio en enkele Nest Mini's in gebruik, die door alle gezinsleden met een eigen voice match profiel + eigen spotify accounts worden gebruikt. Dat werkt uitstekend en hoopte ik met de Sonos One ook te gaan doen.

Het lukt mij echter niet om op de Sonos One Google voice match te activeren voor al mijn gezinsleden, terwijl dit op de Google Nest devices probleemloos werkt. Als ik Google Assistant aan de Sonos One koppel, herkent hij alleen mijn stem en luistert hij niet naar mijn huisgenoten.

Doe ik iets verkeerd? Of is niet mogelijk om een Sonos One via GA aan meerdere voice match profielen te koppelen?

• GerCor

GerCor

Tanooki schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:17:
Deze week heb ik mijn oude Play:5 vervangen door een Sonos One (Gen2), met het doel om ook gebruik te kunnen maken van de Google Assistant stembediening.

Ik had al een Nest Audio en enkele Nest Mini's in gebruik, die door alle gezinsleden met een eigen voice match profiel + eigen spotify accounts worden gebruikt. Dat werkt uitstekend en hoopte ik met de Sonos One ook te gaan doen.

Het lukt mij echter niet om op de Sonos One Google voice match te activeren voor al mijn gezinsleden, terwijl dit op de Google Nest devices probleemloos werkt. Als ik Google Assistant aan de Sonos One koppel, herkent hij alleen mijn stem en luistert hij niet naar mijn huisgenoten.

Doe ik iets verkeerd? Of is niet mogelijk om een Sonos One via GA aan meerdere voice match profielen te koppelen?
Mocht je hier geen antwoord vinden dan adviseer ik je het op de Sonos Community te proberen. Wat wel en niet werkt op Sonos m.b.t. de firma Google blijft voor de gemiddelde Sonos bezitter een groot vraagteken. Het zou best kunnen zijn dat Sonos en Google hebben afgesproken dat Sonos de Google spraakassistent beschikbaar stelt maar dat Voice match nou net weer een brug te ver is voor Sonos (techniek/software) of Google (verkoop eigen speakers). Op de Sonos Community zit een medewerker van Sonos die je wellicht beter kan informeren.

Zelf heb ik geen Voice match gedaan. Althans niet dat ik weet maar of ik, mijn vrouw, mijn zoon of dochter nou iets tegen de spraakassistent zeggen op de Beam. De spraakassistent reageert gewoon....

Me.

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
@GerCor Dank voor de suggestie, ik heb de vraag in de Sonos Community gesteld. Zie daar wel oudere topics die hetzelfde probleem lijken te beschrijven, maar die zijn al meer dan een jaar oud. Ik zou denken dat een dergelijk issue inmiddels opgelost moet zijn, tenzij natuurlijk de wil daartoe ontbreekt bij Google :-(

• Huppol
Iemand ervaring met stereo Sonos One en een Sub (mini)? Dus als een 2.1 set voor muziek.

Ik vind de Sonos one het beste prijs/kwaliteit product in mijn huis. Maar af-en-toe als ik zin hem om de muziek even hard te zetten, dan merk je al snel dat de One’s hevige compressie krijgen en weinig laag spelen. Het is natuurlijk logisch dat zulke kleine speakers niet heel hard kunnen zonder dat het ten kosten van geluidskwaliteit gaat.

Ik ben benieuwd of mensen hiermee ervaring hebben in een 2.1 set. Spelen de Ones op hoger volume dan ook een stuk beter zonder kwaliteitsverlies/compressie?

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:47
Tanooki schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:21:
@GerCor Dank voor de suggestie, ik heb de vraag in de Sonos Community gesteld. Zie daar wel oudere topics die hetzelfde probleem lijken te beschrijven, maar die zijn al meer dan een jaar oud. Ik zou denken dat een dergelijk issue inmiddels opgelost moet zijn, tenzij natuurlijk de wil daartoe ontbreekt bij Google :-(
Dat zou zomaar kunnen, want Google en Sonos zijn geen goede vrienden van elkaar:
https://www.theverge.com/...-patrick-spence-interview

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:02
Huppol schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:35:
Iemand ervaring met stereo Sonos One en een Sub (mini)? Dus als een 2.1 set voor muziek.

Ik vind de Sonos one het beste prijs/kwaliteit product in mijn huis. Maar af-en-toe als ik zin hem om de muziek even hard te zetten, dan merk je al snel dat de One’s hevige compressie krijgen en weinig laag spelen. Het is natuurlijk logisch dat zulke kleine speakers niet heel hard kunnen zonder dat het ten kosten van geluidskwaliteit gaat.

Ik ben benieuwd of mensen hiermee ervaring hebben in een 2.1 set. Spelen de Ones op hoger volume dan ook een stuk beter zonder kwaliteitsverlies/compressie?
Hier ook begonnen met een stereo paar Ones en later de sub mini aangeschaft. Op hoger volume maakt het een wereld van verschil en indd geen/minder compressie.
Pagina: 1 ... 149 150 151 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee