Gonadan schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:44:
[...]
Daar lees ik veel twijfels over, zeker in vergelijking met twee Play:1 in stereo. Het geluid schijnt aardig te verschillen qua warmte/dynamiek, klopt dat?
Zelf gebruik ik in verschillende ruimten gewoon een enkele Play:1, dat voldoet prima voor het doel wat het nastreeft. In de woonkamer staan gewoon 'echte' speakers, daar wint Sonos het sowieso niet van.
Één keer heb ik twee Play:1 in stereo gezet bij een tuinfeestje, dat werkte toch wel fantastisch makkelijk en prima geluid.

Oh ik bedoel 2 x Play 5 in stereo... Mijn woonkamer is 11 bij 5 en ik heb 2 x Play 5's in de hoeken over de lange kant. Dit geeft echt een fenomenaal kamer vullend geluid en het is heerlijk als je duidelijke stereo muziek hebt dat je dan ergens aan de andere kant dat extra hebt. De Play 1 is bij mij vliegende keep, soms 1 in de keuken, 1 op de slaapkamer, 2 op de hobby kamer etc.
De Play 1 in stereo is zeker niet slecht en misschien wel beter dan 1 x Play 5. Het blijft 1 vs 2, als je de 2 Play 1's naast elkaar zou zetten en dan vergelijken met 1 Play 5 dan denk ik dat de Play 5 het wint.
Ik zal dit eens proberen vanmiddag.
Maar voor mij is het niet alleen maar het geluid, maar vooral het gemak. Ik had ook zuilen staan en een dikke installatie.. Maar het was gewoon een gedoe en ook muziek naar de set toe krijgen was gewoon te veel werk. CD's die begonnen te haperen, toen pc er aan maar gaf soms een brom over de speakers opgegeven moment speelde ik alleen nog maar platen
Nu heb ik gewoon de app op een tab en telefoon staan, komt thuis wifi verbinden en voila 'play' en het komt er al uit geen gedoe geen gezeur en het scheelt bakken met ruimte in de woonkamer.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"