Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 15 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 20:09
EgMaf schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:11:
[...]

Windows Mobile (6.x en ouder) zal inderdaad niet lukken: Ze zijn al jaren over op Windows Phone (7.x, 8.x). En daar werkt Phonos prima op!
1). Ik zeg ook niet Windows Mobile, ik noemde Windows mobile devices, net zoals Android en Apple mobile devices hebben (smartphones/tablets).
2). Phonos is niet de originele app van Sonos zelf. Ik heb hier dan ook geen ervaring meer, Sonos heeft de eigen app nog niet uitgebracht voor Windows Phone. Als Phonos goed werkt is dat ook prima natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
remzor schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:10:
[...]
Als Phonos goed werkt is dat ook prima natuurlijk..
En die melding was het doel van mijn post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakong
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:27
Hallo mede tweakers,

Ik wil graag mijn oude stereo gaan vervangen voor iets nieuws. Ik wil hierbij dat alles zoveel mogelijk draadloos is en dat het te bedienen is met mijn pc,smartphone (android) en ipad. Mijn oog hierdoor gevallen op een Play 3 of 5 van Sonos. Nu zou ik graag wat dingen willen weten over onder andere de Spotify integratie bij de Sonos app. Aan gezien dit een topic is met veel ervaringsdeskundigen Kunnen jullie mijn daar vast wel mee helpen.

-Hoe gebruiksvriendelijk is deze t.o.v. de native Spotify app? Zijn weinig filmpjes van te vinden die goed laten zien wat er allemaal wel en niet mogelijk is.(zoeken,vergelijkbare artiesten, nummers aan een Spotify playlist toevoegen). Kan je gewoon shuffle doen door een playtlist?

-Als ik muziek in mappen op mijn telefoon heb staan. Kan ik deze dan ook per map afspelen? Maakt hij hier ook een playlist van?

- Verder heeft mijn vriendin nog een zwak voor vinyl met bijbehorende (1jaar oude) LP speler. Is het mogelijk om deze direct op een play unit aan te sluiten?

Alvast bedankt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
dakong schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:24:
-Hoe gebruiksvriendelijk is deze t.o.v. de native Spotify app?
Voldoet voor mij prima, maar dat is relatief. Puur voor spotify zelf vind ik de echte app iets beter.
Zijn weinig filmpjes van te vinden die goed laten zien wat er allemaal wel en niet mogelijk is.(zoeken,
Ja, op artiest, album, track, station, componist, presentator, podcast.
vergelijkbare artiesten
ja, al kan dat gebruiksvriendelijker
nummers aan een Spotify playlist toevoegen)
ja, of sonos playlist, dan kan je combineren met andere bronnen(zoals lokale tracks)
Kan je gewoon shuffle doen door een playtlist?
ja
-Als ik muziek in mappen op mijn telefoon heb staan. Kan ik deze dan ook per map afspelen? Maakt hij hier ook een playlist van?
niet automatisch mar je kuntwel zo een map in de queue zetten. Verder inventariseert hij zodat je ook op album, artiest etc kun tzoeken.
De muziek moet echter wel per netwerkshare te bereiken zijn anders kunnen de apparaten het niet spelen. Je telefoon is slechts afstandbediening.
- Verder heeft mijn vriendin nog een zwak voor vinyl met bijbehorende (1jaar oude) LP speler. Is het mogelijk om deze direct op een play unit aan te sluiten?
Dan hebje de connect nodig, die heeft line in maar kan dan wel op andere play afspelen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Play 5 heeft ook een Line In dacht ik.

Tevens mis je met spotify wel bv de Radio functie in de Sonos app. Weet niet of je die veel gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakong
Bedankt voor alle antwoorden! Dat maakt al een stuk meer inzichtelijk. :) De radio functie in Spotify gebruik ik niet echt. Nu zag ik wel dat de play 5 wel een Line In had en de play 3 niet. Dat zou miss een reden kunnen zijn om voor de play 5 te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heb laatst de line-in eens geprobeerd, maar dan moet je hem denk ik echt aansluiten met een line-out en niet koptelefoon. Als ik TV op max vermogen zet ( dan wordt je met een koptelefoon ongeveer doof) en de Sonos vervolgens ook op max geluid, dan hoorde je heel zachtjes wat geluid. Helaas heeft TV geen line-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 08:46

spaceboy

Op grote hoogte

Zijn hier mensen die al eens gemeten hebben wat een Sonos is standby aan energie vreet? Ik ben (in het hele huis) alles aan het doormeten, maar mijn Play:1 is toch wel wat zorgwekkend met ruim 17W in standby mode... Volgens de specs zou dat 4 moeten zijn.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Klopt ook, is eerder voorbij gekomen. Zie deze link. Heb je wel ca. een minuut nadat je de playback hebt gestopt gewacht? Daarna gaat de interne versterker in een soort idle stand waarbij het verbruik daalt naar genoemde waarden.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:13:
Is er iemand van de sonos liefhebbers die ergens vergeleken heeft met andere soortgelijke sets en iets beters heeft gehoord?
B&W A7 en de A5. Ik gebruik airfoil, erg handig en werkt ook uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-09 15:59
Beste Tweakers,

Ik wil graag mijn ervaringen delen over mijn Sonos installatie in mijn huis.
Ik bezit:
- Sonos Playbar Wireless HiFi Soundbar
- Sonos Play:5 Zwart
- Sonos Play:3 Zwart (2)
- Sonos Bridge
- Sonos Controller (de oude)

Deze set staat in de woonkamer, eetkamer en keuken. Ik heb in principe prima ervaringen hiermee al gebruik ik het niet veel. Maar mijn vader wel ^,^

In principe werkt het prima, al is het zonder internet verbinding niet te doen. Ik heb UPC horizon dus RIP.
Ik kan het niet afraden, maar zelf zou ik het niet kopen aangezien het freaking duur is en de kwaliteit tegenvalt.

Op mijn slaapkamer heb ik de Bose 321 - ding en die werkt -- onlangs dat deze niet draadloos is beter. Hij was goedkoper (1200 euro) en naar mijn mening beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 21:24

DDR

Sinds een aantal dagen kan ik slamfm niet meer afspelen, hij geeft de melding: kan slamfm niet afspelen, station niet gevonden. Alle andere streams doen het wel, ook bij mijn ouders werkt het niet, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isNull
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-07-2023
DDR schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 11:57:
Sinds een aantal dagen kan ik slamfm niet meer afspelen, hij geeft de melding: kan slamfm niet afspelen, station niet gevonden. Alle andere streams doen het wel, ook bij mijn ouders werkt het niet, iemand enig idee?
Heb er hier ook last van ja.. Je kan als tijdelijke oplossing in de Sonos Controller app onder 'Manage' de volgende stream toevoegen:

http://82.201.100.10:8000/SLAMFM_MP3_HQ.m3u

Die werkt wel. Ik heb de stream ingezonden bij Tunein.com. Dat is de service waar Sonos mee werkt. Zij werken de stream locatie waarschijnlijk binnen een aantal dagen bij, en dan zou het weer moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 21:24

DDR

Top! Ga het morgen even proberen! :) bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
All0The0Web schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 22:32:
Beste Tweakers,

Ik wil graag mijn ervaringen delen over mijn Sonos installatie in mijn huis.
Ik bezit:
- Sonos Playbar Wireless HiFi Soundbar
- Sonos Play:5 Zwart
- Sonos Play:3 Zwart (2)
- Sonos Bridge
- Sonos Controller (de oude)

Deze set staat in de woonkamer, eetkamer en keuken. Ik heb in principe prima ervaringen hiermee al gebruik ik het niet veel. Maar mijn vader wel ^,^

In principe werkt het prima, al is het zonder internet verbinding niet te doen. Ik heb UPC horizon dus RIP.
Ik kan het niet afraden, maar zelf zou ik het niet kopen aangezien het freaking duur is en de kwaliteit tegenvalt.

Op mijn slaapkamer heb ik de Bose 321 - ding en die werkt -- onlangs dat deze niet draadloos is beter. Hij was goedkoper (1200 euro) en naar mijn mening beter geluid.
Wat zijn dit voor een "ervaringen"? Over de Sonos set van je vader? 8)7

En dan de zin "Op mijn slaapkamer heb ik de Bose 321 - ding en die werkt -- onlangs dat deze niet draadloos is beter."? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:21
Ik overweeg een sonos playbar maar zit een beetje verveeld met aansluitingen.

De tv is een LG PK950

De playbar heeft maar 1 optische in.

Nu ik wil het 5.1 geluid van op mn xbmc machine, zeker door de sonos playbar, maar ik wil ook het geluid van de tv door de playbar.

Ik mankeer dus 1 optische in, juist?

Dus ik moet kiezen ofwel het geluid vd mediaplayer ofwel de tv? :-(

Waarvoor dient de utp aansluiting op de sonos play nu eigenlijk?

- Effectief om de muziek te streamen (en schakelt hij dan zn eigen draadloos netwerk uit?)
- Of enkel zodat de play zelf ook gezien wordt als bridge?

Dus maw als je meerdere toestellen hebt, sluit je ze best allemaal bedraad aan of niet? (indien het enkel om het netwerk te verbeteren is, zou ik zeggen niet)

Vermits ik ook een xbmc machine zou aansluiten op playbar, en de playbar geen dts ondersteund. (meeste van mn films hebben enkel dts track), kan xbmc dts zelf omzetten naar dd 5.1?

Veel vragen i know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
De Playbar sluit je met optisch aan op je tv. Hij maakt er zelf surround sound van (PCM) en ondersteunt DD, inderdaad geen DTS.
De UTP aansluiting zorgt voor de internetverbinding. Als je een Bridge hebt of al andere Sonos producten hebt staan is dit niet persé nodig. Wanneer je hem wel aansluit met de UTP kabel fungeert de Playbar inderdaad als je Bridge en kun je uitbreiden met andere Sonos speakers zonder dat daar een UTP kabel in hoeft. Het kan natuurlijk wel altijd. XBMC ben ik zelf niet bekend mee verder. Ik heb de Bridge en verder geen Sonos apparatuur bekabeld aangesloten; werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Dus als je bv de playbar hebt bekabeld, en je sluit play 5 ook bekabeld aan
Dan is dit louter ter vervanging van de bridge?

Ik vraag dit puur mbt straling
Zo weinig mogelijk straling en zoveel mogelijk bekabeld

Daarom dat ik het zou doen
Maar als de play dan zijn "draadloos netwerk" toch niet uitschakeld, dan hoeft het uiteraard niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je via xbmc dts uitschakelt en speakers op 2.0 zet speelt je playbar alles netjes af, mits je TV dit goed doorzet. Werkt hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Kasj schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:56:
[...]

Hi, ik heb ook een HU7500 i.c.m. een sonos playbar, subwoofer en 2x play:1 als surround. Bevalt m.n. qua gebruiksgemak erg goed, alhoewel ik het geluid uit mijn vorige receiver + vloerstaanders wat beter vond. Grootste nadeel vind ik toch dat de playbar geen DTS geluidsignaal afspeelt en ik in dat geval het geluid alsnog via de tv moet laten lopen.

Dus als iemand daar nog een oplossing voor heeft, ben ik een tevreden mens...
Je kunt ook via de HU7500 instellingen-> egeluid-> extra dts op pcm zetten dan heb je wel geluid via de playbar beetje omslachtig maar zo doe ik het als ik een film heb met alleen DTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

spaceboy schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:38:
Zijn hier mensen die al eens gemeten hebben wat een Sonos is standby aan energie vreet? Ik ben (in het hele huis) alles aan het doormeten, maar mijn Play:1 is toch wel wat zorgwekkend met ruim 17W in standby mode... Volgens de specs zou dat 4 moeten zijn.
Ik quote mezelf nog even. Ik heb ondertussen mijn tweede Play:1 ook getest. Zelfde verhaal. Over een periode van 24 uur getest (terwijl hij dus gewoon op standby stond). 17Watt per uur. Ik heb ook mijn Play:3 getest. Die zit op 11Watt per uur. Ook getest over een periode van ruim 24 uur.

Kan ik een of andere bizarre instelling hebben, of ligt het aan wireless? Iemand anders met deze ervaringen? Het verschil tussen specificaties en realiteit is bij de Play:3 nog te overzien, maar die 17Watt voor de Play:1 vind ik echt te slecht voor woorden.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 19:49

thomaske

» » » » » »

Dit is het verbruik wat Sonos zelf zegt: https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/260
Jij zit behoorlijk hoger!

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Heb net even contact met ze gehad. Volgens de technische dienst aldaar moet hij eerst 30 minuten uitstaan voor hij "echt" in standby gaat. Dat ga ik nu dus testen. Ik zal de resultaten hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

@spaceboy

Je hebt mijn reactie kennelijk niet gelezen.

Om uit te sluiten dat ik mezelf tegenspreek en de info van Sonos klopt, heb ik de proef op de som genomen en ben zelf gaan meten. :)

Zie hieronder een tweetal plaatjes waarin je kunt zien wat het verbruik is ten tijde van afspelen van muziek (5,1W) en idle, na welgeteld twee minuten stilte (3,6W).

https://db.tt/eHeqmFpx

Ik stream via een Bridge, niet via mijn eigen Wifi accesspoint.

[ Voor 1% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 05-08-2014 10:45 . Reden: Link iets veranderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexarrr1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-10-2024
Goedemiddag,
Ik zou een playbar willen aanschaffen echter heb ik geen optische ingang op mijn tv.
kan ik met een work around toch de playbar aansluiten?
Ik kan hier niets over vinden.. :(

[ Voor 15% gewijzigd door Vexarrr1 op 05-08-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 19:54
Vexarrr1 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:48:
Goedemiddag,
Ik zou een playbar willen aanschaffen echter heb ik geen optische ingang op mijn tv.
kan ik met een work around toch de playbar aansluiten?
Ik kan hier niets over vinden.. :(
Als je tv geen optisch uit heeft, zal je waarschijnlijk ook geen c++ module hebben en daarom zeer waarschijnlijk je digitale tv via je decoder binnen krijgen. Deze is wel voorzien van optische uitgang lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Stefmeister schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:29:
[...]

Als je tv geen optisch uit heeft, zal je waarschijnlijk ook geen c++ module hebben en daarom zeer waarschijnlijk je digitale tv via je decoder binnen krijgen. Deze is wel voorzien van optische uitgang lijkt me?
En dan alleen geluid hebben bij TV kijken via de decoder? Ik ga er van uit dat mensen meer doen met hun TV, zoals films streamen (NAS, Netflix, Mediaplayer), Gamen en misschien ook wel internet apps gebruiken. Daar komt geen decoder voor aan te pas en dan heb je dus geen geluid over de Playbar..

Als je wel digital coax hebt zijn er geloof ik omvormers/koppelstukjes naar optisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexarrr1
Stefmeister schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:29:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kan ik hem via mijn decoder aansluiten?
En daarna eventueel aan een sonos netwerk hangen zodat die met de rest mee kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
Vexarrr1 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:40:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kan ik hem via mijn decoder aansluiten?
En daarna eventueel aan een sonos netwerk hangen zodat die met de rest mee kan doen?
Dat klopt, maar alles wat je meer hebt aangesloten op je tv, zoals DVD, gameconsole, etc. kan je dan niet gebruiken met je playbar..

Netwerkgedeelte staat daar los van inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom zou je een Sonos kopen als je niet met het netwerk aan de slag gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

iNSaNe-oNe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:43:
@spaceboy

Je hebt mijn reactie kennelijk niet gelezen.

Om uit te sluiten dat ik mezelf tegenspreek en de info van Sonos klopt, heb ik de proef op de som genomen en ben zelf gaan meten. :)

Zie hieronder een tweetal plaatjes waarin je kunt zien wat het verbruik is ten tijde van afspelen van muziek (5,1W) en idle, na welgeteld twee minuten stilte (3,6W).

https://db.tt/eHeqmFpx

Ik stream via een Bridge, niet via mijn eigen Wifi accesspoint.
Hoi, sorry, heb inderdaad helemaal over jouw reactie heen gelezen.
Ik heb dus ondertussen mijn andere Play:1 aan de meter gehangen. Eerst ruim een uur gewacht (na standby zetten), toen de meter gereset.

Afbeeldingslocatie: http://www.ernstig.com/sonos.jpg

Wat zien we hier... 250 Watt verbruikt in bijna 15 uur. Dan kom ik dus ook met deze Sonos Play:1 op bijna 17 Watt per uur.

Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexarrr1
Ik ga het dan zeker aan mijn netwerk koppelen.

De meeste mediums hebben een optische ingang dus ik kan altijd switchen.

bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 18:25
Ik heb gister m'n eerste play 1 aangesloten op het netwerk thuis. Nu luister ik zelf veel muziek via Soundcloud maar als ik deze dienst aanmeld op de app (android) dan kan ik uiteindelijk geen muziek toevoegen aan de playlist. Ook via de iPad gaat dit niet. Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen?

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 20:46
Zijn er eigenlijk nog goede alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 15:56
Vini schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:05:
Ik heb gister m'n eerste play 1 aangesloten op het netwerk thuis. Nu luister ik zelf veel muziek via Soundcloud maar als ik deze dienst aanmeld op de app (android) dan kan ik uiteindelijk geen muziek toevoegen aan de playlist. Ook via de iPad gaat dit niet. Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen?
Bij mij werkt dat gewoon, als ik in de sonos app naar soundcloud ga en daar op een nummer of set tik dan krijg ik de opties: nu afspelen, volgende afspelen, naar wachtrij, wachtrij vervangen.

Als ik dan kies naar wachtrij dan komt deze gewoon onderaan in mijn playlist te staan.

Hoe probeer jij de muziek toe te voegen aan de playlist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 18:25
wmn79 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:32:
[...]

Bij mij werkt dat gewoon, als ik in de sonos app naar soundcloud ga en daar op een nummer of set tik dan krijg ik de opties: nu afspelen, volgende afspelen, naar wachtrij, wachtrij vervangen.

Als ik dan kies naar wachtrij dan komt deze gewoon onderaan in mijn playlist te staan.

Hoe probeer jij de muziek toe te voegen aan de playlist?
Same same, maar bij mij krijg ik vaak de foutmelding (gister lukte het voor het eerst om uberhaupt iets af te spelen via Soundcloud) dat Sonos het liedje niet in de wachtrij kan plaatsen.

Over foutjes gesproken, heb ook de Sonos controller op mn desktop gezet (Windows 7) maar die krijg ik niet eens gestart. Krijg een foutmelding dat de app niet meer werkt. Wat googlen en de Sonos support website bieden geen oplossing. Iemand die dit probleem ook eerder gekregen heeft?

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictnoob
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 18:52
Ik zit me suf te googlen, maar ik vind nergens een duidelijk antwoord op de volgende vraag: is het mogelijk om een tv te koppelen aan twee play 1's mbv een Connect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suf googlen?

Eerste en tweede hit bij "connect tv to sonos play 1" in google

https://ask.sonos.com/son...smart_tv_for_normal_sound

https://ask.sonos.com/sonos/topics/connecting_sonos_to_my_tv

Waarvan de tweede een duidelijk antwoord bevat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

spaceboy schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:57:
[...]
Wat zien we hier... 250 Watt verbruikt in bijna 15 uur. Dan kom ik dus ook met deze Sonos Play:1 op bijna 17 Watt per uur.

Doe ik iets verkeerd?
Je berekening klopt inderdaad. Maar: niet alle energiemeters zijn even goed in het meten van relatief lage wattages. Nu wil ik niet zeggen dat dat ook voor jouw meter geldt, maar het is een ding om rekening mee te houden.

Heb je een kennis/buurman/familielid waar je een andere meter van kan lenen, om dat uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

iNSaNe-oNe schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:31:
[...]

Je berekening klopt inderdaad. Maar: niet alle energiemeters zijn even goed in het meten van relatief lage wattages. Nu wil ik niet zeggen dat dat ook voor jouw meter geldt, maar het is een ding om rekening mee te houden.

Heb je een kennis/buurman/familielid waar je een andere meter van kan lenen, om dat uit te sluiten?
Ga ik proberen, binnenkort 's ff bij mijn pa langs. Kan me bijna niet voorstellen dat ik 3 SONOS apparaten heb die alledrie (ver) boven specs verbruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakong
Beste tweakers,

Jullie hebben vast meer verstand van audio aansluitingen dan dat ik heb dus even een vraag. Ik wil deze platenspeler op mijn toekomstige play 5 aansluiten. Er komen echter uit de platenspeler twee tulpstekkers. Kan ik daar een verloopstekker opzetten en direct aansluiten op de line in ingang? Op deze manier wil ik graag van de platenspeler direct op de play 5 muziek afspelen. :9

http://www.mediamarkt.nl/...%3Dtrue&sort=&view=&page=

Hopelijk heeft iemand hier een eenduidig antwoord op :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Tulp naar 3,5 Jack, ligt ook vast bij de mm, gewoon meteen even vragen aan de medewerker. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakong
Gonadan schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:36:
Tulp naar 3,5 Jack, ligt ook vast bij de mm, gewoon meteen even vragen aan de medewerker. :)
Ja, maar het gaat meer om of in dit geval de sonos gewoon als versterker fungeert net zoals bij een normale stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Line in is line in, dat moet nog versterkt worden. Feit is wel dat de originele phono ingangen niet zomaar line in waren dus weet niet 100% zeker of dat identiek werkt.

Edit:
Zit er op de ATT10U & ATT05U een voorversterker?
Ja, op de ATT10U & ATT05U is een voorversterker aanwezig. Wanneer u de platenspeler op een versterker wilt aansluiten dan kan dit op een PHONO of AUX ingang.

Zet de keuzeschakelaar -deze bevindt zich aan de achterkant- op Line voor het aansluiten op een AUX ingang en op PHONO voor het aansluiten op een PHONO ingang van de versterker.
Probleem opgelost, staat gewoon op de site. ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Gonadan op 10-08-2014 17:55 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
Als je een alarm instelt op je Sonos, moet je tablet/telefoon verbonden blijven tot dat alarm afgaat?

Dus gaat het alarm nog af als je telefoon uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

jvvv schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:13:
Als je een alarm instelt op je Sonos, moet je tablet/telefoon verbonden blijven tot dat alarm afgaat?

Nee hij lijkt het op te slaan in de speaker zelf, ik gebruik een Play 1 als wekker, ookal is je telefoon niet in de buurt/wifi uit gaat je wekker gewoon af.

En even wat anders, in mijn woonkamer heb ik 2 x play 5 in stereo setup.
Van de week gaf 1 speaker in eens geen geluid meer, de sonos app gaf gewoon aan dat hij er nog was.

Pas na het verwijderen van beide speakers en het opnieuw aanmaken van de 'room' en weer te koppelen als L+R kreeg ik weer geluid. Dit was de eerste keer dat het gebeurde. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

jvvv schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:13:

Net als bij alle andere functionaliteit van Sonos is je telefoon slechts een afstandsbediening, het systeem werkt autonoom. Zo gebruik ik regelmatig de slaaptimer. Kunnen alle telefoons gewoon uit en aan de lader, maar kan ik nog even wegdoezelen met muziek.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

prutser001 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:24:
[...]
En even wat anders, in mijn woonkamer heb ik 2 x play 5 in stereo setup.
Van de week gaf 1 speaker in eens geen geluid meer, de sonos app gaf gewoon aan dat hij er nog was.

Pas na het verwijderen van beide speakers en het opnieuw aanmaken van de 'room' en weer te koppelen als L+R kreeg ik weer geluid. Dit was de eerste keer dat het gebeurde. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Gebruik je een bridge? Kan het zijn dat daar op een moment de spanning van af is geweest? Dan hebben de Play:5s elkaar even niet 'gezien' en krijg je dat ze naar de normale 'mono' stand gaan. Een keer weer instellen en het werkt weer ;)

Verwijderd

Goedemorgen,

Ik krijg tegenstrijdige verhalen/antwoorden op mijn "probleem", misschien hier iemand met ervaring?

Mijn tv heeft geen optical uitgang voor het aansluiten van een Sonos Playbar.
Hoe los ik dat op? Welke omvormer werkt het best? Beter via HDMI of is Cinch uitgang voldoende?
En waar te koop?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!?

Verwijderd

Als je de mogelijkheid hebt, koop een nieuwe tv, het liefst eentje die ook DD5.1 via de optical out kan versturen. Ik ben superblij met mijn playbar, via xbmc speelt hij alles af in 5.0 (heb de sub niet signaal is wel 5.1). DTS wordt omgezet naar DD5.1 en werkt dus ook prima. Heb overigens een Toshiba tv.

Verwijderd

Hoijong: Helaas niet de middelen om een nieuwe tv te kopen na aanschaf van de (dure) playbar ;-)

Iemand anders een oplossing die goedkoper en degelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb overigens wel zelf een vraagje waar wellicht iemand meer over weet.

Als je tv kijkt en je zet deze uit speelt de playbar doorgaans nog een paar seconden door terwijl het scherm al uit staat. Nooit vervelend geweest. Nu heb ik sinds vorig weekend een nieuwe htpc via hdmi aan de tv gehangen (zie zelf eigenlijk geen connectie) en sindsdien speelt de playbar wel bijna 20 seconden door nadat je de tv uit zet (reguliere tv). Ook niet onoverkomelijk, maar wel opvallend en een beetje irritant 's avonds.

Waar zou het aan kunnen liggen en kan ik het oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 07:45
Ik heb het hele topic doorgelezen en in de loop van dit topic zijn een paar bezwaren tegen Sonos weggevallen:. Surround speakers doen nu volop mee met muziek (zonder loskoppelen/omhangen etc).
Er is (beta?) geen bridge meer nodig (als je geen component bekabeld hebt). Toch?

Waar ik nog wel mee zit is het idle stroomverbruik. Als ik een Playbar, Sub en 2xPlay1 zou aansluiten dan ben ik enige 10-tallen watts per uur aan het verstoken als ik ze niet gebruik. Dat is verspilling. Wie hier doet de stroom elke keer van zn hele Sonos systeem af? Of van de losse speakers? En wat zijn daar dan de nadelen van? En is er in idle toestand bij de speakers een brom of ruis te horen?
En kan ik dus nu ook 1 (één) Play1 zonder bridge aansluiten en Sonos zo testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Kort samengevat als antwoord op je vragen:
  • Nee, niet meer nodig.
  • Ik doe dagelijks meerdere componenten uitzetten als ik ze niet gebruik, geen nadelige effecten tot nu toe, anders dat je ongeveer 30 seconden moet wachten na aanzetten voordat je weer iets met dat component kan.
  • In idle is als je er echt op let in de verte een lichte ruis te horen, maar daar moet je met je oor bijna op de speaker zitten wil je dat horen. Dan heb ik het over de status die een component bereikt na een minuut geen muziek meer gespeeld te hebben, in vergelijk met de status als je de muziek even pauzeert waar de ruis duidelijker aanwezig is.
  • Ja, dat kan. Of doe er tijdelijk even een UTP-stekker in.

[ Voor 5% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 15-08-2014 13:35 . Reden: Lijstje mooier gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Bedankt!
Nog meer mensen die hun Sonossen uit zetten en dan naar behoefte weer aan zetten en alles werkt gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

marcelmg2 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:30:
Bedankt!
Nog meer mensen die hun Sonossen uit zetten en dan naar behoefte weer aan zetten en alles werkt gewoon?
Nee, uitzetten gaat naar mijn mening tegen het principe van Sonos in. Juist dat altijd beschikbaar zijn en bedienen via wat dan ook zonder aan het apparaat te komen is voor mij een grote meerwaarde. Mijn Play:1 staan dan ook vaak op een kast of plek waar ik niet makkelijk bij de stekker kom.

Wat ik nog wel eens heb gedaan is een Play:1 van kamer verwisselen als ik hem tijdelijk ergens anders wilde gebruiken. Het effect is dan inderdaad dat hij een minuutje nodig heeft om weer goed beschikbaar te worden in het netwerk, verder niets.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Bedankt!
Sinds ik de idle stroom heb gemeten: ik wel ja. De Play:3 in de woonkamer blijft wel aan, maar die staat vaker aan. Op mijn kamer staat een Play:1 die 1x per week aan is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_JE
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 20:18
Voor iedereen die graag gebruik wil maken van Spotify Radio zie http://forums.sonos.com/s...4&highlight=spotify+radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:47

MaxPoweR

-=StopTech=-

Bedankt!
Ik zet die van mij altijd uit omdat ik niet elke dag luistert, bedraad aangesloten en nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw op dit forum, maar heb een vraag omtrent mogelijkheden bij Sonos voor het afspelen van een stream.

Ik wil een kerkdienst mee kunnen luisteren via een stream: http://kerkdienstgemist.nl/stream/?id=1148

Is het mogelijk om een dergelijke stream direct naar de Sonos te laten streamen, ook heb ik een NAS in mijn netwerk kan ik eventueel daarvandaan ook m3u of pls bestanden starten die verwijzen naar een stream?

Ik zou het graag vernemen alvorens ik over ga tot aanschaf van het SONOS systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:13:
Is er iemand van de sonos liefhebbers die ergens vergeleken heeft met andere soortgelijke sets en iets beters heeft gehoord?
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 22:04:
[...]B&W A7 en de A5. Ik gebruik airfoil, erg handig en werkt ook uitstekend!
In mijn eigen zoektocht heb ik afgelopen zaterdag de Allroom Air One van het merk Audio Pro gehoord:

Afbeeldingslocatie: http://www.sempre-audio.at/images/News/Audio_Pro_AB/Audio_Pro_Allroom_Air_One/Audio_Pro_Allroom_Air_One_Bild_Top_670.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.gadgetsin.com/2013/01/audio_pro_allroom_air_one_wireless_speaker_with_airplay_and_dnla_4.jpg

http://www.audiopro.com/products/allroom-air-one

Wow, wat een vet ding. Ziet er super uit met een lederen omhulsel met gaaf stiksel, maar vooral wat een geluid! Het beste wat ik tot nu toe uit zo'n soort speaker heb gehoord. Lekkere bas, evenwichtig open geluid, mooi middengebied en hoge tonen. Is met een afstandbediening en een simpele led display. Is iets goedkoper dan de A7.

Even nog de A7 gaan beluisteren, want die heb ik enkel kunnen horen in een zeer luidruchtige ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-04 11:51
Ik heb een vraagje over het aansluiten van de playbar.
Ik heb een mediaplayer (wdtvlive) aangesloten op mijn tv (ue55hu7500) via HDMI en wil dus straks het geluid van mijn tv uit de playbar laten komen.
Gaat het problemen geven als ik een 1080p film met DD5.1 afspeel?

LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je tv geeft dat signaal door in 5.1 naar de Playbar, moet dus geen problemen opleveren. Let wel niet alle tv's kunnen dit, dat is altijd een overweging waard bij de Playbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Gisteren een nieuwe tv gekocht Samsung UE55H7000 en gelijk gekeken voor nieuwe geluid.

Ik had een Harman Kardon BDS 330 home cinema set waar ik redelijk tevreden over was maar toch wat functionaliteiten miste. Vooral via Airplay muziek streamen vanaf iPhone of iPad was een gemis.

Uiteindelijk is de keus gevallen op Sonos.

Verkoper gaf het advies om de volgende setup aan te schaffen

- Playbar
- Sub
- 2 x Play 1

Wij hebben een woonkamer van 80m2 en ik vond de Play 1 prima geluid geven voor een kleinere ruimte en besloot daarom om de 2 x Play 3 aan te schaffen naast de overige componenten..

Het systeem draait nu 1 dag en wat een geweldige aanschaf. Het geluid klinkt vol en bij het kijken van een film hoor je goed het surround geluid.

Enige minpunt wat ik tot nu toe gevonden heb is het feit dat het systeem altijd aan staat. Ik ben altijd zuinig qua energieverbruik en nu staan toch diverse apparaten 24/7 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JAHRASTAFARI schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 07:19:
[...]

[...]

In mijn eigen zoektocht heb ik afgelopen zaterdag de Allroom Air One van het merk Audio Pro gehoord:

[afbeelding]

[afbeelding]

http://www.audiopro.com/products/allroom-air-one

Wow, wat een vet ding. Ziet er super uit met een lederen omhulsel met gaaf stiksel, maar vooral wat een geluid! Het beste wat ik tot nu toe uit zo'n soort speaker heb gehoord. Lekkere bas, evenwichtig open geluid, mooi middengebied en hoge tonen. Is met een afstandbediening en een simpele led display. Is iets goedkoper dan de A7.

Even nog de A7 gaan beluisteren, want die heb ik enkel kunnen horen in een zeer luidruchtige ruimte.
Mooi apparaat, maar helemaal aan de prijs natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan nog wreder hoor, wij hebben een Geneva XL met een Sonos Connect. Nog nooit zo'n meesterlijke bas gehoord en heerlijke mellow sound. Een geweldige Sonos speler, maar wel een bakbeest van 50 kg.

Plaatje is even van internet, wij hebben een witte. :)

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2lc9y1l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas nog geen reactie op mijn vraag kunnen krijgen, iemand ervaring?
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:34:
Ik ben nieuw op dit forum, maar heb een vraag omtrent mogelijkheden bij Sonos voor het afspelen van een stream.

Ik wil een kerkdienst mee kunnen luisteren via een stream: http://kerkdienstgemist.nl/stream/?id=1148

Is het mogelijk om een dergelijke stream direct naar de Sonos te laten streamen, ook heb ik een NAS in mijn netwerk kan ik eventueel daarvandaan ook m3u of pls bestanden starten die verwijzen naar een stream?

Ik zou het graag vernemen alvorens ik over ga tot aanschaf van het SONOS systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:13
Ik heb het even voor je geprobeerd maar doet het. Er was alleen nu geen uitzending, maar wel een bericht dus het zal wel goed zijn.

Je kan met de computerapplicatie handmatig een stream toevoegen.
Dat hoeft echter maar eenmalig daarna staat hij gewoon in je radiofavorieten. Daarna is het dus te starten met je iphone/android.

http://sonos-nl.custhelp....tions-aan-sonos-toevoegen

[ Voor 10% gewijzigd door leonbong op 20-08-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:09
Hoe kan je er achter komen of je TV DD over de optical out output? Ik heb een 2012 smart tv (ue40d6500) en weet dat er een aantal firmware updates zijn geweest maar ik weet niet of 5.1 passthrough al ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 17:49:
Het kan nog wreder hoor, wij hebben een Geneva XL met een Sonos Connect. Nog nooit zo'n meesterlijke bas gehoord en heerlijke mellow sound. Een geweldige Sonos speler, maar wel een bakbeest van 50 kg.

Plaatje is even van internet, wij hebben een witte. :)

[afbeelding]
Ik snap werkelijk niet dat je voor dat geld geen normale set koopt.
Lijkt me beter klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totdat je de Geneva XL zelf hebt gehoord. Ik ben erg kritisch met geluid, we hadden hiervoor een Marantz surround, die kwam niet in de buurt. Het is absoluut luxe met 600 Watt en zes aparte Class D versterkers wat je ook merkt op lage volumes. We noemen het altijd onze Modern Jukebox. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.interiordesignerdecor.com/images/zModel-XL-White-05.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2014 23:19 ]

• giantgiantus
  • Laatst online: 08:09
Hebben mensen hier ervaring met de playbar + sub + play 1? Hoe verhoudt dit zich qua muziek tot een stereo systeem?

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024
giantgiantus schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:21:
Hebben mensen hier ervaring met de playbar + sub + play 1? Hoe verhoudt dit zich qua muziek tot een stereo systeem?
ik heb deze combi en kwam van een 3.1 systeem met vloerstaanders. 5.1 lukte niet vanwege lelijke kabels naar de achterkant van de woonkamer. Ik ervaar 3 grote voordelen van sonos, minimalistisch design t.o.v. lompe vloerstaanders + receiver, draadlize surround en bedieningsgemak. Qua geluidskwaliteit vond ik de oude setup beter klinken m.n. met muziek. En ik ben al niet heel kritisch. Kan me voorstellen dat een echte audiofiel zich ergert aan een dergelijke setup.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:11:
Totdat je de Geneva XL zelf hebt gehoord. Ik ben erg kritisch met geluid, we hadden hiervoor een Marantz surround, die kwam niet in de buurt. Het is absoluut luxe met 600 Watt en zes aparte Class D versterkers wat je ook merkt op lage volumes. We noemen het altijd onze Modern Jukebox. :)

[afbeelding]
Toch is het maar één locatie in de ruimte. Leuk voor de design- en gadgetfetisjisten en ruimtebesparing maar ik ben toch voorstander van meerdere bronnen. Hoe goed het geluid van die Geneva ook is. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:38
Omdat dit een ervaringen topic is, dan bij deze mijn ervaring.

Als eerste een Play:1 gekocht, eerste Sonos ooit voor mij. TOP!!
Aansluiten, configureren via iPhone app en gaan. Wat een gemak.

Maar, bloed kruipt waar het niet gaan kan dus het internet op en op zoek naar een Connect.
Inmiddels staat die er nu ook en kan ik gaan genieten van de supereenvoudige bediening van de Sonos apparatuur. Eenvoud maar wel goed.

Ja, ik ben enthousiast. :)
Dit moest ik gewoon even kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door [Mad Max] op 21-08-2014 15:16 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Nu zoek ik alleen nog een manier om de connect in staat te stellen mijn versterker aan te zetten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Ruerd Jan schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:15:
Omdat dit een ervaringen topic is, dan bij deze mijn ervaring.

Als eerste een Play:1 gekocht, eerste Sonos ooit voor mij. TOP!!
Aansluiten, configureren via iPhone app en gaan. Wat een gemak.

Maar, bloed kruipt waar het niet gaan kan dus het internet op en op zoek naar een Connect.
Inmiddels staat die er nu ook en kan ik gaan genieten van de supereenvoudige bediening van de Sonos apparatuur. Eenvoud maar wel goed.

Ja, ik ben enthousiast. :)
Dit moest ik gewoon even kwijt.
Ja daar begint het mee, bereid je maar voor op flinke utgaven :)
Ik begon ook met 1 play:5, heb nu 2xplay:1 staan, Playbar en Sub :)

Verwijderd

Gonadan schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:40:
[...]

Toch is het maar één locatie in de ruimte. Leuk voor de design- en gadgetfetisjisten en ruimtebesparing maar ik ben toch voorstander van meerdere bronnen. Hoe goed het geluid van die Geneva ook is. :)
Het werkt anders dan je denkt. Je hebt met de Geneva XL een volledig breed èn verdiept stereobeeld uit 1 kast. En het is niet te vergelijken met Bose of dat soort van direct reflecting handel.

Moeilijk uit te leggen maar onderuit op de bank met de iPad + Sonos met de Geneva XL is echt genieten. En het ziet er ook nog eens superstrak uit.

http://youtu.be/nndORbB5HTA

Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/se_O6fi_Idk/maxresdefault.jpg

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je werkt op de marketing afdeling begrijp ik?

Linksom of rechtsom, het geluid komt uit één box. Dit heeft invloed op het geluid. in sommige gevallen niet erg, maar voor topgeluid zorgt het niet.

[ Voor 68% gewijzigd door MikeyMan op 21-08-2014 18:52 ]

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:04:
[...]

Ja daar begint het mee, bereid je maar voor op flinke utgaven :)
Ik begon ook met 1 play:5, heb nu 2xplay:1 staan, Playbar en Sub :)
Haha, ik denk niet dat de Playbar en Sub snel zullen volgen.
Mijn huidige 5.1 setup is nog lang niet aan vervanging toe.
Sterker nog, ik denk zelfs dat Sonos het niet eens kan redden.

Onkyo TX-SR608 receiver met een Alumni 5 speakerset van Mordaunt Short.
Vandaar ook de Connect en niet de Connect:AMP of Playbar.

Een extra Play:1 zie ik nog wel binnenkomen.

Verwijderd

Ruerd Jan schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:56:
[...]
Onkyo TX-SR608 receiver met een Alumni 5 speakerset van Mordaunt Short.
Vandaar ook de Connect en niet de Connect:AMP of Playbar.

Een extra Play:1 zie ik nog wel binnenkomen.
Da,s ook een mooie set inderdaad _/-\o_

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:40:

Linksom of rechtsom, het geluid komt uit één box. Dit heeft invloed op het geluid. in sommige gevallen niet erg, maar voor topgeluid zorgt het niet.
Nope, dat weet je pas wanneer je het zelf hebt uitgeprobeerd, ik ben nooit zo van de vooroordelen.
Het heeft een aantal bijzondere technieken aan boord die het mogelijk maakt om goed stereo te horen. Ik kende het eerst ook niet maar kwam er pas achter toen het bij het Britse vakblad WhatHifi.com Product of the Year was geworden.

Later eens voor de eerste keer zelf gehoord bij een hifi zaak en was toen gelijk verkocht. We hadden hiervoor een Marantz surround + B&W boxen en dat geluid was te vlak en effen. De Geneva is rauw en heeft meer dynamiek en gelaagdheid, ook bij lage volumes. Maar kan ook hard, heel hard zonder vervorming en je met zijn 600 Watt compleet van de bank afblazen.

Maar als het niet je ding is, is het niet je ding natuurlijk. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hifigear.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/847x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/g/e/geneva_sound_system_-_model_xl_-_white_-_front_-_pedestal_-_no_grill.jpg

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
MikeyMan schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:40:

Ik heb zowel 2x de Sonos Play:3 als een Geneva Model L, deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.stereofil.no/produkter/images/geneva/geneva_l_wal_lite.jpg
En moet zeggen dat ik toch echt een stuk meer onder de indruk ben van de Geneva. Kost ook een tikkie meer, en ik weet dat de Play:3 de budget Sonos versies zijn, maar ik weet ook hoe een Play:5 klinkt en dat kan niet op tegen de Geneva.

Maar uiteraard ligt het ook aan de ruimte, heb je 300M2 dan heb je aan 1 Geneva niet genoeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:36:
[...]
Mooi ontwerp, maar wat raar dat ze die tweeters niet aan de buitenkant hebben gezet! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Mwoah gewoon een paar MBL Radialstrahlers aan je connect hangen dan heb je ook overal muziek. Kost wel iets meer dan een Geneva gadget

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:36:
Nope, dat weet je pas wanneer je het zelf hebt uitgeprobeerd, ik ben nooit zo van de vooroordelen.
Ik ook niet, maar wel van de natuurkunde en die kunnen ze bij Geneva niet omzeilen. Ze werken net zo goed als Bose met richt-, interferentie of kaatstechniek. Er zit geen Scotty in die je geluid automagisch ergens anders vandaan laat komen.
Het heeft een aantal bijzondere technieken aan boord die het mogelijk maakt om goed stereo te horen. Ik kende het eerst ook niet maar kwam er pas achter toen het bij het Britse vakblad WhatHifi.com Product of the Year was geworden.

Later eens voor de eerste keer zelf gehoord bij een hifi zaak en was toen gelijk verkocht. We hadden hiervoor een Marantz surround + B&W boxen en dat geluid was te vlak en effen. De Geneva is rauw en heeft meer dynamiek en gelaagdheid, ook bij lage volumes. Maar kan ook hard, heel hard zonder vervorming en je met zijn 600 Watt compleet van de bank afblazen.
Goede loudness dus. :+
Dat blijft een kwestie van smaak. Ik geloof best dat er erg goed geluid uit komt en dat het de gemiddelde set ontstijgt. Het blijft echter ook maar één bron en dat heeft simpelweg ook nadelen. De positie doet er veel meer toe dan bij opstelling met meerdere speakers. En als je van film kijken met surround houdt wil je toch echt een surroundopstelling hebben. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:49
Is er iemand die het 2de netwerkpoortje gebruikt als internet voor de tv? Onlangs merkte ik dat mijn Samsung geen netwerk meer had. Op de playbar zag ik dat de lichtjes van de netwerkpoort niet meer werkten. Factory reset gedaan van de playbar en toen ging de netwerkpoort terug.

Maar nu werkt het plots weer niet meer. Als ik een andere kabel gebruik en zelfs mijn laptop verbindt, dan krijg ik geen signaal.

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

En ik maar denken dat dit het Sonos-topic was :P

Misschien moeten we het hernoemen naar het "Sonos en Geneva topic"? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Ik heb een tweetal vragen over de garantie bij Sonos... Als de apparaten geregistreerd zijn, is de garantie dan gewoon te doen via sonos zelf? zit er de gebruikelijke 2 jaar garantie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Ik ga binnenkort (vanavond/morgenochtend) een Sonos Playbar+Sub+2xPlay1 kopen ter vervanging van mijn eenvoudige 5.1 set. Ik zie veel voordelen van de Sonos set (eenvoud, streaming, ga er op vooruit kwa geluid en opschepfactor :+ ) maar vraag me ook af waar ik me aan ga ergeren?
Standy stroomverbruik is 1, maar dat compenseer ik dan maar met veel LED lampen. DTS zet ik wel om naar DD. Overleef ik ook wel. En ik ben geen audiofiel, dus ik hoef m niet te vergelijken met een 'echte' 5.1+ versterker.
Nog andere dingen of kan ik gerust kopen en genieten? De WAF is geregeld!

En is 10% korting nog makkelijk te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Misschien werkt het trucje via plasmadiscounter nog? Dat je Sonos in je winkelwagen legt en dan bij bestellen voor minder geld nog Sonos erbij kan doen en dan de Sonos die je voor originele prijs erin had gelegd, er weer uit kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
Cocona schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:11:
Is er iemand die het 2de netwerkpoortje gebruikt als internet voor de tv? Onlangs merkte ik dat mijn Samsung geen netwerk meer had. Op de playbar zag ik dat de lichtjes van de netwerkpoort niet meer werkten. Factory reset gedaan van de playbar en toen ging de netwerkpoort terug.

Maar nu werkt het plots weer niet meer. Als ik een andere kabel gebruik en zelfs mijn laptop verbindt, dan krijg ik geen signaal.
Mijn TV hing jaren lang zonder enig probleem aan mijn ZP100. Het is eigenlijk gewoon een 2 poort "switch". Maar wel maar max. 100mbit. Nu hangt alles direkt aan een gigabit switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:19:
Misschien werkt het trucje via plasmadiscounter nog? Dat je Sonos in je winkelwagen legt en dan bij bestellen voor minder geld nog Sonos erbij kan doen en dan de Sonos die je voor originele prijs erin had gelegd, er weer uit kunt halen.
Ze hebben wel een speciale offerte knop die 10%-5% korting geeft. Maar de Sub is niet op voorraad.
Als de lokale MM ook 10% geeft ben ik snel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:18:
[...]

Ik ook niet, maar wel van de natuurkunde en die kunnen ze bij Geneva niet omzeilen. Ze werken net zo goed als Bose met richt-, interferentie of kaatstechniek. Er zit geen Scotty in die je geluid automagisch ergens anders vandaan laat komen.

[...]

Goede loudness dus. :+

[...]

Dat blijft een kwestie van smaak. Ik geloof best dat er erg goed geluid uit komt en dat het de gemiddelde set ontstijgt. Het blijft echter ook maar één bron en dat heeft simpelweg ook nadelen. De positie doet er veel meer toe dan bij opstelling met meerdere speakers. En als je van film kijken met surround houdt wil je toch echt een surroundopstelling hebben. :)
Oh zeker, het is ook niet bedoelt als vervanger van een complete surround. Hier wat meer info over de gebruikte Embracing Sound techniek http://www.audiac.nl/wp-c...-geneva-nieuw-low-res.pdf

Uiteindelijk beslissen je eigen oren natuurlijk. Twee Play 5's ook geprobeerd, klonk veel te iel, met de Geneva kwam de Sonos pas echt tot leven. Het zou nog mooier zijn geweest als Sonos ingebouwd was. Maar helaas biedt Sonos deze optie niet aan bij andere leveranciers, best een gemiste kans.

En ja, ik houd ook van strak design. Doe mij deze woonkamer maar... + uitzicht. :)

Afbeeldingslocatie: http://c745.r45.cf2.rackcdn.com/img/2009/geneva_xl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Net mijn set (Playbar+Sub+2xPlay1) aangesloten. Ik ben wel onder de indruk van wat de combinatie kan. Ik kijk veel films en series, bijna nooit een gewone uitzending, en had na wat aanpassingen in Sonos en op mijn TV snel de juiste combinatie gevonden van volumes, verhoudingen, bas/treble etc. Surround doet het goed, moet nog even een paar DTS films omzetten naar AC3 en dan kijken of de kogels me daar ook om de oren vliegen (in Chrysalis uit 2007 zit op 3 minuten een mooie scene daarvoor). De bas is goed, lekker doffe dreun, maar kon niet te veel bas geven want overal ging alles trillen. Mijn NAS was makkelijk toegevoegd snel geindexeerd. Ook met gewone muziek klinkt de set indrukwekkend. Mooi genoeg voor mij en mijn buren. Het geluid lijkt ook verder te dragen in het huis. Mijn vorige (redelijke 5.1 set 'kwam' niet zo ver. De Play1's hangen nog niet op hun definitieve plek. Ik wil even kijken of ik zelf een goedkoop ding met die schroefdraad in elkaar kan zetten. Iemand tips?

Ik heb een film van DTS omgezet naar AC3 en dat speelt de set perfect af. Geluid komt van alle kanten. Heel erg tevreden met het geluid. Ook nu ik even Studio Sport kijk, mooi vol geluid, bijna alsof ik er bij ben....

[ Voor 10% gewijzigd door marcelmg2 op 23-08-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Net mn eerste sonos gekocht, de playbar voor 579 bij plattetvdiscount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelmg2 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:35:
... De Play1's hangen nog niet op hun definitieve plek. Ik wil even kijken of ik zelf een goedkoop ding met die schroefdraad in elkaar kan zetten. Iemand tips?
Dit is ook mooi. Zie je ook geen snoer langs de muur.

Afbeeldingslocatie: http://www.k55.ch/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/p/l/play1standumgeb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
marcelmg2 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:35: Ik wil even kijken of ik zelf een goedkoop ding met die schroefdraad in elkaar kan zetten. Iemand tips?
Volgens mij is dat dezelfde schroefdraad die ze ook voor foto camera statieven gebruiken. Dus wellicht eens een camera site bezoeken voor wat bevestigingsinspiratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica