Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeker weten. Vind hem lekker fris nu voelt sneller:) kunnen we weer even vooruit.Gonadan schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:11:
Werkt zeer goed, even wennen maar dat gaat snel. Updaten kon gewoon 100% vanuit de app, topspul nog steeds dat Sonos.
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
- spotify premium is vereist, de gratis dienst werkt niet met sonos (staat ook op hun site, maar heb ik in mijn enthousiasme overheen gelezen). Geldt eigenlijk voor alle online diensten, behalve TuneIn.
- ik heb issues met de 3 wifi netwerken in mijn huis. Ik moet dus mijn wifi netwerk op (een andere) orde brengen, door ze als repeaters in te stellen.
Alvast dank voor het meedenken!
We learn from our past, we live in the present, we develop for the future
Even terzijde en niet om reclame te maken (heb geen aandelen of zo), maar normaal ben ik niet zo snel enthousiast over een (web)winkel. Maar Fonq.nl heeft me wat betreft levertijd, duidelijkheid en ook nog is een verrassing bij de levering ( een zakje Tikkels-:)) echt positief verrast.
De nieuwe App,
Natuurlijk is alles wennen en ik geef mezelf ook nog even de tijd.
Maar er zijn toch wel een aantal voordelen aan de vorige app die ik niet goed terug vind in de nieuwe:
-De (wellicht iets te rustige) achtergrond. De nieuwe is links wel erg wit, wat in de avond toch wat storend kan werken zeker omdat bepaalde opties slechter zichtbaar zijn als de achtergrond iets gaat dimmen. Rechts te donker links te wit bedoel ik...
- De tijd dat een nummer nog loopt of gelopen heeft zit nu achter een knop en kan je niet over het hoofdscherm zetten. Hierdoor kan je ook niet ter plekke doorspoelen maar moet je daarvoor ook naar een ander scherm.
-Ik vind de indeling van de oude app beter. Ik heb veel groepen in huis en links de kamers midden de besturing en rechts de input is en blijft zeer handig in 1 scherm. In de nieuwe moet je toch van scherm naar scherm waardoor je andere overzichten mist en weer terug moet. Meer handelingen.
-Crossfading zit op ander tabblad dan herhaling en door elkaar spelen, daarom zie je niet in 1 oog opslag of alles juist staat...meer handelingen.
Wat zeer fijn is dat je kan zoeken in meerdere onderdelen tegelijk (je Nas en diensten tegelijk), de volumes zijn beter hanteerbaar en de lay-out is wat moderner. Maar toch zal ik nog zeer lang gebruik maken van de oude app en had persoonlijk liever gezien dat de oude app met de nieuwe mogelijkheden werd uitgerust met een wat helderder kleurtje ;-) Immers de meeste software die er achter zit is hetzelfde naar het lijkt.
Vooralsnog is de app mijn eerste (beetje) teleurstelling na heel veel Sonos jaren (en kamers )
greetz
Peter
[ Voor 4% gewijzigd door Yamahaa op 15-05-2014 09:36 ]
Sonos afspeellijsten, bibliotheek, deze ipad en radio.
Enig idee hoe ik spotify er weer tussen krijg?
Edit: Al opgelost, ik had geen spotify app, maar dat kwam omdat ik mij eerst moest registreren voor Sonos (wat volgens mij niet zo was met de oude app)
[ Voor 28% gewijzigd door StephaN900 op 15-05-2014 16:54 ]
Verwijderd
in de beta wel. wat ik even snel gezien heb tijdens de update naar de officiele app kan het nu ook.Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:17:
Is sonos al te gebruiken zonder de bridge (en aangesloten speaker)? Dit zou mogelijk worden maar het is mij onduidelijk of dit al is uitgerold.
check instellingen dan draadloos installeren.
werkt super simpel
... en oranje! :P
Ok, ik weet niet wat er is gebeurd, maar de chromecast werkt nu ook over de playbar. Super!bipo schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 21:24:
ik krijg geen geluid van de chromecast (o.a. netflix) op mijn sonos playbar. Mijn televisie is een 5 jaar oude Panasonic TX L32G10. De chromecast zat in de HDMI poort 3, maar ook poort 1 werkt niet.
Tnx voor de tip. Die ga ik ook proberen!MikeyMan schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:08:
Mbt het wifi; stel ze alle drie eens in op dezelfde SSID en frequentie, dat gaat bij mij prima met de Sonossen.
Verwijderd
Dat lijkt inderdaad de trick te zijn! Playlist flink geschoond! Dankje.Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 09:36:
Hier ook wel vaker gebeurd inderdaad. Een complete herstart vd playlist lost het probleem wel op altijd.
Is er een mogelijkheid om alle componenten opnieuw in te stellen / de boel te resetten? Zo ja, hoe? De sonos website geeft hier geen antwoord op.
Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117
Volgens mij is een reset iets wat je alleen moet doen als niets anders meer helpt. Het gevolg van een reset is dat je ook alle instellingen, favorieten en afspeellijsten kwijt bent.coelho schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:36:
Hier het issue dat de nieuwe app vraagt om het opnieuw installeren van de componenten, dus om mute en + tegelijk in te drukken. Er gebeurt echter niks en dus worden de componenten niet herkend.
Is er een mogelijkheid om alle componenten opnieuw in te stellen / de boel te resetten? Zo ja, hoe? De sonos website geeft hier geen antwoord op.
Het schijnt dat de oorzaak vaak een netwerkprobleem is (bijv ip-conflict). Wat vaak aangeraden wordt is alles op het netwerk uitzetten, inclusief de router. Daarna router aan, daarna het bedraade sonos component aan en daarna één voor één de draadloze sonos componenten.
[ Voor 33% gewijzigd door b_oldie op 20-05-2014 09:43 . Reden: quote toegevoegd ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Er is een behoorlijk aantal webshops die deze gratis en binnen 24 uur leveren! (Play 1 Wit)DennusB schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:44:
Iemand enig idee waarom de levertijd van de Play 1 zo hoog is? Bij Fonq 2 tot 4 weken
Dus waarom dan bij Fonq.nl ? Of heb je daar een betere prijs?
Er was daar een actie dat je cadeaukaarten kon kopen bij de AH met korting... gedaan. En nu kunnen ze hem niet leverenrbrouwers123 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:47:
[...]
Er is een behoorlijk aantal webshops die deze gratis en binnen 24 uur leveren! (Play 1 Wit)
Dus waarom dan bij Fonq.nl ? Of heb je daar een betere prijs?
Ja zeker balen want het is een kadotje en ik moet hem echt voor 31 Mei hebben... anders moet ik noodgedwongen naar de Play 3Verbal_Kint schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:11:
Balen! Ik heb hem vorige week nog wel binnengekregen via dezelfde actie...
Iemand hier nog last van?
Robbert
Waarom wil je een bridge?Robberto schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:30:
Ik heb zojuist mijn eerste twee sonos apparaten gekocht, 2 maal play:3. Nu enkel nog opzoek naar een bridge. Iemand die er vanaf wil voor een leuk bedrag incl verzendkosten?
Robbert
Als je er een 2e hands neemt, let dan op dat 'ie factory gereset is voordat je 'm in je netwerk configureert
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
Op Marktplaats staan er genoeg, moet voor €25 (ex verzending) wel te doen zijn.Robberto schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:30:
Ik heb zojuist mijn eerste twee sonos apparaten gekocht, 2 maal play:3. Nu enkel nog opzoek naar een bridge. Iemand die er vanaf wil voor een leuk bedrag incl verzendkosten?
Robbert
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen Android Apps bezit maar mijn poging om het op te lossen zou zijn om een rename te maken waardoor ze uniek zijn (en uniek opgeslagen worden) in je database.nielsvv schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:47:
Heb in mijn muziek bibliotheek sommige albums welke bestaan uit 2 muziek mappen (voorbeeld : B\Bryan Adams\Best of\CD1 & CD2). Op de sonos controller op de pc ziet hij beide mappen (CD1 & CD2), maar op de android app zie ik telkens maar de eerste map (CD1). Dit is bij alle artiesten. Kan ook nergens de liedjes die op CD2 staan terug vinden in de app.
Iemand hier nog last van?
Het is workarround maar zou kunnen helpen.
Succes.
mvg
Peter
Een bridge heb je niet meer nodig...Robberto schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:30:
Robbert
http://blog.sonos.com/new...k-solid-wireless-evolved/
Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117
Netjes, ben benieuwd wanneer het wordt uitgerold.janser01 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:00:
[...]
Een bridge heb je niet meer nodig...
http://blog.sonos.com/new...k-solid-wireless-evolved/
Verwijderd
Ik heb dit probleem ook!Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:02:
Spotify werkt niet meer binnen sonosafspeellijsten niet meer zichtbaar. Meer mensen last van?
Vandaag had ik mijn Play 1 meegenomen van kot naar huis. Eenmaal thuis aangekomen wou ik mijn Play 1 terug installeren maar Spotify toevoegen wou maar niet lukken. Opeens lukte het wel, maar toen zag ik mijn muziek niet. Het zal dus een algemene storing zijn...

Verwijderd
Edit:
Vandaag laat hij inderdaad ook een fout melding zien. Gisteren had ik namelijk last van dat de communicatie via Sonos met spotify erg traag was.
[ Voor 47% gewijzigd door MmarkM op 24-05-2014 12:48 ]
Nu (weer?) wel.Robberto schreef op zondag 25 mei 2014 @ 15:26:
Spotify staat niet meer in het lijstje viel me net op...?! http://www.sonos.com/music

[ Voor 2% gewijzigd door U2psv op 25-05-2014 16:56 . Reden: spelfout ]
Verwijderd
hifiklubben.nlU2psv schreef op zondag 25 mei 2014 @ 16:55:
weet er iemand of de mat zwarte sub nog komt wacht er eigenlijk op, heb nu de setup met de play 1's icm playbar, maar wil niet de hoogglans sub.
[afbeelding]
klein.nl
ffe zoeken……..
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Streamen uit Spotify zelf werkt nog wel.
Site werkt weer
[ Voor 12% gewijzigd door Damon op 26-05-2014 13:10 ]
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
Verwijderd
De Playbar heeft volgens mij al bas zat, kan iemand mij vertellen of het verschil geeft bij tv kijken?
Ik heb dit weekend ook problemen gehad met Spotify. Ik moest mijn account meerdere malen opnieuw autoriseren. Echter, nu werkt alles weer.Damon schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:07:
Spotify heeft weer problemen, spotify.com is niet eens bereikbaar...
Streamen uit Spotify zelf werkt nog wel.
edit:
Site werkt weer
Ik heb namelijk vandaag een samsung 46F6770. Deze staat op een prachtige voet. Ik wil graag een playbar aanschaffen maar de tv staat de laag op de voet tov de hoogte van de playbar! Iemand een oplossing of ideetje?
pricewatch: Samsung UE46F6770 Zwart
De soundbar erboven ophangen met de optionele muurbeugel?tboheeren schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:20:
Is er eigenlijk iemand hier die een samsung 2013 smart tv gebruikt icm de sonos playbar?
Ik heb namelijk vandaag een samsung 46F6770. Deze staat op een prachtige voet. Ik wil graag een playbar aanschaffen maar de tv staat de laag op de voet tov de hoogte van de playbar! Iemand een oplossing of ideetje?
pricewatch: Samsung UE46F6770 Zwart
Sinds kort heb ik een Sonos Play 3, direct aangesloten op mijn modem (Zyxel P-2812HNU-F1).
Dat werkt prima.
Maar op de eerste verdieping gebruik ik een Wifi range extender (TP-Link Range Extender TL-WA850RE WLAN 300Mbit), en zodra die is ingeschakeld, werken de Sonos apps helemaal niet meer.
Dan loopt de app direct vast (op zowel iOS, Android, Windows 7), of geeft hij aan dat er geen Sonos systeem gevonden kan worden.
Heeft iemand een tip hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb nu de wifi range extender maar uitgeschakeld, waardoor mijn wifi bereik boven nihil is, en dat is ook niet ideaal. Alvast bedankt!
Jens
Maakt je extender een eigen netwerk aan? Als je dat doet maar met dezelfde ssid kan je toestel daar dus op inloggen maar zal binnen je netwerk de Sonos niet vinden (andere ip range). Hoogfrequent gezien kan het ook zijn dat hij je Zyxel signaal wegdrukt waardoor je device nog eens een extra reden heeft om op je extender in te loggen.JWPVDW schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:44:
Hallo!
Sinds kort heb ik een Sonos Play 3, direct aangesloten op mijn modem (Zyxel P-2812HNU-F1).
Dat werkt prima.
Maar op de eerste verdieping gebruik ik een Wifi range extender (TP-Link Range Extender TL-WA850RE WLAN 300Mbit), en zodra die is ingeschakeld, werken de Sonos apps helemaal niet meer.
Dan loopt de app direct vast (op zowel iOS, Android, Windows 7), of geeft hij aan dat er geen Sonos systeem gevonden kan worden.
Heeft iemand een tip hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb nu de wifi range extender maar uitgeschakeld, waardoor mijn wifi bereik boven nihil is, en dat is ook niet ideaal. Alvast bedankt!
Jens
Mijn ervaring is dat als je je netwerk gaat uitbreiden er een aantal regels zijn (die hier) iig goed werken
Gebruik dezelfde ssid (naam)
Gebruik zelfde kanaal
Laat 1 modem de interne adressen uitdelen
Een gastnetwerk is natuurlijk ander verhaal maar dan wil je natuurlijk ook juist niet dat ze in eigen range komen.... dit is waar ik aan dacht ik hoop dat je er iets aan hebt.
mvg
Peter
Bij mij niet meer. Heb de service verwijderd terwijl er geen muziek draaide. Sonos app opnieuw opgestart en service weer toegevoegd. Toen deed het het weer en sindsdien geen problemen meer mee gehad.MikeyMan schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 07:34:
Zijn er meer die nog steeds problemen hebben met spotify?
Daarvoor probeerde ik dit te doen terwijl er muziek bleef draaien maar dat zorgde er steeds voor dat ik de service niet toe kon voegen en daar steeds foutmeldingen bij kreeg.
[ Voor 11% gewijzigd door wmn79 op 30-05-2014 08:59 ]
Zou ik graag willen doen, maar ik woon in een huurappartement en wil liever niet beginnen boren...kevkev schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 10:57:
[...]
De soundbar erboven ophangen met de optionele muurbeugel?
Ik had problemen met Spotify en heb zelfs contact gehad met Sonos.MikeyMan schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 07:34:
Zijn er meer die nog steeds problemen hebben met spotify?
Muziek wilde niet afspelen en kreeg af en toe foutmeldingen, service verwijderd maar hielp niets, kon Spotify niet meer toevoegen.
Sonos geeft aan dat het probleem bij hun lag en niet bij Spotify.
Er was wat mis met Sonos+Spotify maar dit zou nu opgelost moeten zijn.
Ik heb de de Sonos en Spotify apps gedeinstalleerd, alle Sonos devices van stroom gehaald en alles weer opnieuw gedaan.
Toen pas was alles opgelost.
Wat me opviel was dat mijn Play1 muziek kon spelen terwijl de Sonos app niet eens geinstalleerd was door op de 'play/pause' knop te drukken. Misschien dat daar het probleem lag?
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik zou graag geluid willen in de volgende ruimtes:
woonkamer (via Denon AVR-X1000)
2x slaapkamer
badkamer
play 1 op 1 van de slaapkamers en de badkamer.
ik zou graag de Denon gebruiken in de woonkamer maar daar heb ik dan een Sonos Connect nodig of zijn er andere manieren om een versterker (met netwerk mogelijkheid) aan te sluiten? Ik vind het vreemd dat een koppeling met Sonos netwerk duurder is dan een aansluiting waar ook een speaker in verwerkt zit.
in de laatste slaapkamer komt dan een Play 1 of 3, maar dat is afhankelijk van het geluid wat er uit de 1 komt.
vanaf de Sonos website:
Voeg een BRIDGE toe en zet PLAY:1 neer waar je wilt in huis.
Wil je PLAY:1 in een andere kamer neerzetten, dan moet je een BRIDGE op je router aansluiten. Ten minste één Sonos-apparaat moet zijn aangesloten op je router om een Sonos audio-netwerk te creëren.
aangezien ik een router in de slaapkamer heb staan waar ook de sonos komt, kan ik een play 1 aansluiten op de router en de volgende dan draadloos zonder een bridge of heb je momenteel altijd een bridge nodig als je draadloos wilt?
Nee, je hebt geen Bridge nodig, zolang je maar een ander Sonos apparaat bedraad aansluit. Dus sluit je Play:1 aan op je router, en vervolgens kun je de rest draadloos aansluiten.skoozie schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:59:
Ik ben de opties voor multiroom audio aan het bekijken en kwam al snel Sonos tegen en heb een paar vragen die ik bevestigd zou willen hebben:
Ik zou graag geluid willen in de volgende ruimtes:
woonkamer (via Denon AVR-X1000)
2x slaapkamer
badkamer
play 1 op 1 van de slaapkamers en de badkamer.
ik zou graag de Denon gebruiken in de woonkamer maar daar heb ik dan een Sonos Connect nodig of zijn er andere manieren om een versterker (met netwerk mogelijkheid) aan te sluiten? Ik vind het vreemd dat een koppeling met Sonos netwerk duurder is dan een aansluiting waar ook een speaker in verwerkt zit.
in de laatste slaapkamer komt dan een Play 1 of 3, maar dat is afhankelijk van het geluid wat er uit de 1 komt.
vanaf de Sonos website:
Voeg een BRIDGE toe en zet PLAY:1 neer waar je wilt in huis.
Wil je PLAY:1 in een andere kamer neerzetten, dan moet je een BRIDGE op je router aansluiten. Ten minste één Sonos-apparaat moet zijn aangesloten op je router om een Sonos audio-netwerk te creëren.
aangezien ik een router in de slaapkamer heb staan waar ook de sonos komt, kan ik een play 1 aansluiten op de router en de volgende dan draadloos zonder een bridge of heb je momenteel altijd een bridge nodig als je draadloos wilt?
Wij hebben kamers en suite, waarbij de voorkamer van ongeveer 25m2 de woonkamer is en de achterkamer een eetkamer van ongeveer 18m2. Daarnaast hebben we nog een aparte keuken waar we ook muziek willen hebben.
Nu wilde ik aanvankelijk gaan voor een Play:5 in de woonkamer en dan de rest van de kamers elk een Play:1. Nu las ik echter de review van PWM, en daar wordt opgemerkt dat de Play:5 en Play:1 een slechte combinatie opleveren, omdat het geluid te veel verschilt. Daarnaast lees ik ook met enige regelmaat dat een stereopaar Play:1 een beter geluid oplevert dan een Play:5. Bijvoorbeeld in de reacties onder de review van PWM.
Nu overweeg ik dus om voor een stereopaar Play:1 in de woonkamer te gaan en de rest van de kamers enkele Play:1's te zetten.
Wat raden jullie aan? Wij luisteren niet heel veel muziek en meestal staat het als achtergrond aan. Bij een feestje is het echter wel leuk als het ietsjes harder kan (zonder dat ik last krijg met de buren natuurlijk. Het is een appartement uit 1930 ofzo, dus niet zo potdicht qua geluid als tegenwoordig)
[ Voor 21% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 31-05-2014 12:32 ]
Ik zou zelf alsnog de Play:5 en de Play:1 nemen, beide speakers heb ik gehoord. De laagweergave van de Play:5 vult een ruimte makkelijker dan dat je de 2 Play:1's in stereo plaatst.
Nu ben ik erg benieuwd waar ik hem het beste op kan instellen in XBMC, 5.1 of 4.1 etc.
Hij staat nu op HD-Audio Generic,@@@ aantal kanalen op 4.1
Instelling van de tv: Easylink / tv-luidsprekers / Easylink (aan)
HDMI 1 - ARC (aan)
follow @ twitter.com/ronnymes
Maakt niks uit, aangezien zo'n beetje alles via optisch naar de playbar omgezet wordt naar 2.1 door je tv.Ronnymes schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:10:
Ik ben sinds 2 dagen ook de gelukkige eigenaar van een Sonos Playbar, dit in combinatie met een Philips 7606h en een htpc met XBMC.
Nu ben ik erg benieuwd waar ik hem het beste op kan instellen in XBMC, 5.1 of 4.1 etc.
Hij staat nu op HD-Audio Generic,@@@ aantal kanalen op 4.1
Instelling van de tv: Easylink / tv-luidsprekers / Easylink (aan)
HDMI 1 - ARC (aan)
Niet helemaal correct denk ik. Niek_ in "\[3D LED TV] Samsung 2013 Modellen: F6**, F7000 en F8000"Romius schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:12:
[...]
Maakt niks uit, aangezien zo'n beetje alles via optisch naar de playbar omgezet wordt naar 2.1 door je tv.
In combinatie met 2 play:1 of play:3 wordt het toch wel volwaardig 5.1 dacht ik?S1NN3D schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:19:
Daarnaast maakt het niet uit omdat een soundbar alleen maar automagisch virtueel surround probeert te creëren.
Dan kan het natuurlijk wel echt surround worden. Maar dat geeft de vraagsteller niet aan te hebben.tboheeren schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:52:
[...]
In combinatie met 2 play:1 of play:3 wordt het toch wel volwaardig 5.1 dacht ik?
Nou vooruit, bij alleen Dolby Digital misschien wel, als je tv dus DD 5.1 overzet op de optische uitgang, in veel gevallen dus niet. DTS krijg je nep surround of helemaal geen geluid..tboheeren schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:52:
[...]
In combinatie met 2 play:1 of play:3 wordt het toch wel volwaardig 5.1 dacht ik?

Nog bedankt voor je reactie, Peter! Vanmiddag weer even mee aan de slag gegaan. Toen bleek juist dat de extender al precies dezelfde ssid en kanaal had, en alleen de modem deelde adressen uit met DHCP.Yamahaa schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:48:
[...]
Maakt je extender een eigen netwerk aan? Als je dat doet maar met dezelfde ssid kan je toestel daar dus op inloggen maar zal binnen je netwerk de Sonos niet vinden (andere ip range). Hoogfrequent gezien kan het ook zijn dat hij je Zyxel signaal wegdrukt waardoor je device nog eens een extra reden heeft om op je extender in te loggen.
Mijn ervaring is dat als je je netwerk gaat uitbreiden er een aantal regels zijn (die hier) iig goed werken
Gebruik dezelfde ssid (naam)
Gebruik zelfde kanaal
Laat 1 modem de interne adressen uitdelen
Een gastnetwerk is natuurlijk ander verhaal maar dan wil je natuurlijk ook juist niet dat ze in eigen range komen.... dit is waar ik aan dacht ik hoop dat je er iets aan hebt.
mvg
Peter
Na wat proberen besloot ik juist eens de SSID van de extender te wijzigen. Die heet nu 'wifi boven' en de SSID van de modem heet 'wifi beneden' . En daarmee zijn alle proberen met de Sonos opgelost!
Ik dacht juist, dan heb je maar gewoon twee aparte wifi netwerken met twee aparte namen. Maar tot mijn verbazing kan ik de Sonos ook bedienen wanneer ik verbind met de 'wifi boven'! Zowel op iOS, Android, als PC werkt het nu perfect..
Fijn dat het opgelost. Goed om te lezen dat het ook kan werken zoals jij aangeeft.JWPVDW schreef op zondag 08 juni 2014 @ 18:51:
[...]
Nog bedankt voor je reactie, Peter! Vanmiddag weer even mee aan de slag gegaan. Toen bleek juist dat de extender al precies dezelfde ssid en kanaal had, en alleen de modem deelde adressen uit met DHCP.
Na wat proberen besloot ik juist eens de SSID van de extender te wijzigen. Die heet nu 'wifi boven' en de SSID van de modem heet 'wifi beneden' . En daarmee zijn alle proberen met de Sonos opgelost!
Ik dacht juist, dan heb je maar gewoon twee aparte wifi netwerken met twee aparte namen. Maar tot mijn verbazing kan ik de Sonos ook bedienen wanneer ik verbind met de 'wifi boven'! Zowel op iOS, Android, als PC werkt het nu perfect..
Greetz
Peter
De Play:1's zijn trouwens weer niet goedkoper in Duitsland (jammer).
Verwijderd
Ik heb net een Play1 met bridge gekocht en ben razend enthousiast. Goede kwaliteit geluid en hele dag fijne muziek!
Ik wil deze gebruiken in mijn open keuken, en daarnaast nog iets in de woonkamer plaatsen, maar kom er niet uit wat.
- een play5? Goede basis en genoeg power. Bijkomend voordeel is dat ik 1) de tv hierop kan aansluiten via line in en dan in de open keuken ook het tv geluid kan horen. Klopt dat? Zijn er verder nog voordelen om een line in te hebben? Volgens de review van PWM zou dit alleen storend zijn omdat de play1 en Play5 een verschillend type geluid geven, klopt dat volgens jullie? E399,-
- een play3? Goed geluid maar bijkomende voordelen zijn er niet. E299,-
- twee Play1's? Kan ik er evt. in de zomer 1 buiten gebruiken. Beter geluid dan Play5? E398,-
- een Connect op de home cinema? - groot nadeel vind ik dat ik dan steeds de home cinema aan moet zetten als ik alleen muziek wil luisteren. Enige voordeel is weer geluid van tv in het hele huis. E349,-
Qua prijs ontloopt het elkaar niet zo, dus wat is de beste oplossing?
Verwijderd
Daarnaast was er pas geleden nog een actie met een gratis bridge maar ook die lijkt ineens afgelopen.
Ik twijfel nu dus of dit wel het beste moment is om een Sonos te kopen of dat ik beter even een paar weken kan wachten op een goede actie...
Ik verwacht dat Sonos pas in het najaar weer gaat stunten met acties en dat we tegen die tijd weer een gratis Bridge en/of 6 maanden Spotify er bij krijgen.
Verwijderd
Volgens mij mag een winkel dan per direct geen Sonos meer verkopen als ze dat doen.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:31:
Bedankt voor de reacties! Hmmm dan ga ik maar wat winkels bellen of ze inderdaad bereid zijn om te onderhandelen. Lijkt me dat een gratis Bridge of muurbeugel toch vast wel ergens mogelijk moet zijn
Verwijderd
Verwijderd
Inmiddels valt Play3 af omdat ik de reviews daarvan toch pleiten voor een play5.Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 21:29:
Hoi Sonos fans,
Ik heb net een Play1 met bridge gekocht en ben razend enthousiast. Goede kwaliteit geluid en hele dag fijne muziek!![]()
Ik wil deze gebruiken in mijn open keuken, en daarnaast nog iets in de woonkamer plaatsen, maar kom er niet uit wat.
- een play5? Goede basis en genoeg power. Bijkomend voordeel is dat ik 1) de tv hierop kan aansluiten via line in en dan in de open keuken ook het tv geluid kan horen. Klopt dat? Zijn er verder nog voordelen om een line in te hebben? Volgens de review van PWM zou dit alleen storend zijn omdat de play1 en Play5 een verschillend type geluid geven, klopt dat volgens jullie? E399,-
- een play3? Goed geluid maar bijkomende voordelen zijn er niet. E299,-
- twee Play1's? Kan ik er evt. in de zomer 1 buiten gebruiken. Beter geluid dan Play5? E398,-
- een Connect op de home cinema? - groot nadeel vind ik dat ik dan steeds de home cinema aan moet zetten als ik alleen muziek wil luisteren. Enige voordeel is weer geluid van tv in het hele huis. E349,-
Qua prijs ontloopt het elkaar niet zo, dus wat is de beste oplossing?
Connect ook.
Blijft over Play5 met line in voordeel (?) of 2x Play1.
Iemand die hier een idee over heeft?
Maar het geluid van 2 Play1's (beetje verspreid in de kamer) klinkt écht goed.
Ik gebruik ze zelf ook vaker op die manier. Hebt dan toch wel wat meer "vulling" dan één Play5
Verwijderd
Ik heb de enkele Play1 er nu neergezet en vind hem wat ielig klinken, zeker als ik hem hard zet. wordt het geluid dus voller als ik er 2 heb?
Tja, je hebt dan meer het "stereo" beeld he? Dan kan uit één Play5 nooit echt geëvenaard worden.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:15:
Dank voor je reactie! Bedoel je met vulling dat er dus in totaal meer geluid uitkomt dan aleen een Play5?
Ik heb de enkele Play1 er nu neergezet en vind hem wat ielig klinken, zeker als ik hem hard zet. wordt het geluid dus voller als ik er 2 heb?
Misschien moet je nog e.e.a. instellen (equalizer) op je Play1.
Ik heb zelf geen Play5, maar bij m'n B&W Zeppelin heb ik ook dat "probleem" dat het geluid niet al te verspreid wordt weergegeven. Het klinkt wel (super) goed natuurlijk, maar dat brede "beeld" wat je met 2 losse (uit elkaar staande) speakers hebt heb je dus niet.
Verwijderd
Denk jij?DennusB schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:33:
[...]
Volgens mij mag een winkel dan per direct geen Sonos meer verkopen als ze dat doen.
Er zijn zat internet winkels, ook die van T.Coronel, waarbij staat "vraag een beter prijs aan", scheelt soms echt wel
intentionally left blank
http://www.amazon.de/gp/a...0959&sr=8-1&pi=SY200_QL40
Heb laatst een complete Sonos set bij Ben van Dijk Electronics gekocht met 17% ("btw voordeel") korting en toevallig van de week een matzwarte sub bij Klein.nl met €100 korting! Volgens mij kunnen winkels behoorlijk 'spelen' met de prijs ...DennusB schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:33:
[...]
Volgens mij mag een winkel dan per direct geen Sonos meer verkopen als ze dat doen.
Verwijderd
@rbrouwers123: heb je die sub online gekocht op Klein.nl of via een 1-op1 deal in een van de winkels? 100 euro korting is namelijk wel erg netjes
Daarna nog een keer 2 play 1's bij Fonq met een 10% generieke kortingscode, dat bedrag weer betaald met kadokaarten van de Albert Heijn (voor Fonq) die ik gekocht had met 15% korting, uiteindelijk 304,47 betaald voor 2 play 1's (23,5% korting). Die actie was toen ook in dit topic gemeld.
Geduld kan soms wat opleveren, je weet alleen niet wanneer er ergens een scherpe deal is
De gekorte prijzen worden pas zichtbaar, wanneer je een willekeurige speaker in de winkelwagen plaatst. Wanneer je dan je winkelwagen inhoud checkt -> daaronder overzicht met 'Misschien is dit ook nog wat voor jou?' complementaire cross sell lijst met Sonos items. En jawel: zie daar alle speakers tegen bovenstaande prijzen. De accessoires lijken niet afgeprijsd, maar allez.
Ik weet wel dat met geduld betere prijzen zijn te behalen (MM excl BTW actie, Fonq & Appie bonnen) maar wie niet wil wachten: sla je slag
De matzwarte Sonos sub telefonisch besteld. Ik vroeg namelijk wat ze met de prijs konden doen aangezien Ben van Dijk de BTW actie had maar helaas alleen de glossy sub had. Toen kwamen ze zelf met 100 euro korting (15%)Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:23:
@pjeterinfo & @Oscar Mopperkont: bedankt voor jullie tips, ik ga ernaar kijken!
@rbrouwers123: heb je die sub online gekocht op Klein.nl of via een 1-op1 deal in een van de winkels? 100 euro korting is namelijk wel erg netjes
Verwijderd
Nice!rbrouwers123 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 01:55:
[...]
De matzwarte Sonos sub telefonisch besteld. Ik vroeg namelijk wat ze met de prijs konden doen aangezien Ben van Dijk de BTW actie had maar helaas alleen de glossy sub had. Toen kwamen ze zelf met 100 euro korting (15%)
Verwijderd
Muziek streamen vanaf mijn laptop of bijvoorbeeld een radiostation opzetten levert een geweldig en als ik wil keihard geluid op wanneer ik het volume helemaal open zet.
Als ik echter tv kijk (waarbij het niet uitmaakt of dat UPC is of bijvoorbeeld iets via apple tv) dan kan ik het volume op de Sonos app voluit zetten, maar dan is het eindresultaat ongeveer de helft van het volume wat ik krijg wanneer ik muziek aanzet.
Oftewel de tv of de optische kabel lijkt wel een remmende factor te hebben op het volumenivo wat Sonos kan realiseren.
Beetje zonde zo want de interne speakers van de tv zelf kunnen bijna nog harder dan de Sonos spullen
Weet iemand wat ik hier aan kan doen en of ik bijvoorbeeld nog een instelling op de tv ofzo moet aanpassen?! thanks alvast!
Waarschijnlijk moet je met de afstandsbediening van de TV het volume op de TV even op maximaal zettenVerwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:38:
ik heb sinds gisteren een Playbar en de Sub. Alles aangesloten zoals het moet, Playbar zit via de meegeleverde optische kabel aan een gloednieuwe Samsung UE55HU7500 tv. Al mijn randapparatuur zoals UPC mediabox en Apple tv gaan via HDMI naar de tv.
Muziek streamen vanaf mijn laptop of bijvoorbeeld een radiostation opzetten levert een geweldig en als ik wil keihard geluid op wanneer ik het volume helemaal open zet.
Als ik echter tv kijk (waarbij het niet uitmaakt of dat UPC is of bijvoorbeeld iets via apple tv) dan kan ik het volume op de Sonos app voluit zetten, maar dan is het eindresultaat ongeveer de helft van het volume wat ik krijg wanneer ik muziek aanzet.
Oftewel de tv of de optische kabel lijkt wel een remmende factor te hebben op het volumenivo wat Sonos kan realiseren.
Beetje zonde zo want de interne speakers van de tv zelf kunnen bijna nog harder dan de Sonos spullen![]()
Weet iemand wat ik hier aan kan doen en of ik bijvoorbeeld nog een instelling op de tv ofzo moet aanpassen?! thanks alvast!
Verwijderd
Hmmm als ik dat doe dan beweegt de volumeslider op de Sonos app mee en zodra die op max staat dan reageert Sonos niet meer op het harder zetten via de AB. Oftewel dit werkt dus helaas niet...DennusB schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 21:28:
[...]
Waarschijnlijk moet je met de afstandsbediening van de TV het volume op de TV even op maximaal zettenDan is de output ook harder!
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 21:42:
[...]
Hmmm als ik dat doe dan beweegt de volumeslider op de Sonos app mee en zodra die op max staat dan reageert Sonos niet meer op het harder zetten via de AB. Oftewel dit werkt dus helaas niet...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Bedankt voor je tip, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. Waar stel ik dat in dan? In de tv of in de settings van elk randapparaat?!Gonadan schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:26:
Wat een gedoe, kan je al die uitgangen niet gewoon als echte line out gebruiken? Ofwel een vast hoog volume? De Sonos Connect heeft die optie zelf ook.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.