Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 12 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:18
Verbal_Kint schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:35:
Ik was afgelopen zaterdag helemaal klaar om een playbar te gaan kopen, maar dat geluid valt toch echt wel tegen in vergelijking met een paar boekenplankspeakers. Op zoek naar een andere oplossing dus...
Heb nu zelf een losse NAD versterker gekocht + monitor audio bookshelfs met daaraan de connect _/-\o_ prima oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
b_oldie schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:37:
[...]

Mooi setje, daar zal je een hoop plezier van hebben. Ik dacht dat de sonos Matt Sub nog niet uit was.
Via Sonos zie ik hem niet staan, waar heb je die besteld? ik had namelijk gehoord dat ie 100 euro goedkoper zou zijn dan de gewone sub >:)
Bij de Mediamarkt Breda eentje aangeschaft, maar is in verschillende audio zaken al te koop, helaas wel tegen de standaard prijs van €699

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Don Quijote

El Magnifico

Ik heb nu enkele jaren een Sonos systeem thuis staan, maar sinds ik vorig jaar naar een nieuw huis ben verhuisd heb ik vaak dat spelers spontaan uit mijn netwerk verdwijnen. Op basis van wat ik hier heb gelezen ben ik eens naar support/review gegaan en daar kwam het volgende plaatje uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pXap9Ar.jpg

Gezien de rode en gele kleuren heb ik het gevoeld dat het niet helemaal lekker gaat qua connectie. Echter heb ik geen idee hoe ik deze plaat moet interpreteren. Kan iemand hier dat verder duiden?

Ter verduidelijking; op de begane grond staat de living room (play:5) Kitchen (Play:3), op de eerste verdieping Bedroom (Play:3), Bridge en op de tweede verdieping is de Media Room (connect).

[ Voor 15% gewijzigd door Don Quijote op 11-04-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matte sub is 649,- bij plasma discounter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:18

aex351

I am the one

De mogelijkheid om te streamen naar mijn speakers lijkt me wel wat. Dus direct via een dienst als Spotify of lokaal naar mijn speakers (Chromecast stijl). Nu is mijn oog gevallen op Sonos. Kennelijk is het één van de merken op het gebied van steaming. Maar als ik kijk naar wat Sonos precies inhoud dan ben ik niet onder de indruk. Ik zie niet wat Sonos nou zo speciaal maakt (en waarom het zo duur is). Een Sonos speaker is een alles-in-één oplossing, vergelijkbaar met een iPhone/iPod speakerdock, maar dan draadloos. Wat is hier zo bijzonder aan? De mogelijkheid tot "zones" interesseert me weinig en is in mijn ogen meer een gimmick dan wat anders. Ik zie op dit moment niet hoe een enkele Sonos speaker (met misschien een Sonos subwoofer) in bijvoorbeeld de woonkamer een goede HIFI set (receiver + twee goede speakers etc.) kan vervangen. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 23:42
Ik overweeg een Playbar met Sub en 2x Play1 als vervanger van mijn home theater systeem. Net als elke andere tv geeft mijn tv enkel 2 kanaals audio door via de optical out. Op pagina 21 en 22 van dit topic las ik iets over audio converters van CYP.

http://www.whathifi.com/n...options-for-sonos-playbar

Ik gebruik CI+ voor digitale tv en in de nieuwe setup zouden mijn bluray speler en apple tv direct op de tv aangesloten wordenvia HDMI. Vervolgens wil ik 5.1 geluid doorgeven aan de optical in van de playbar. Welke converter kan ik dan het beste aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

aex351 schreef op zondag 13 april 2014 @ 02:14:
De mogelijkheid om te streamen naar mijn speakers lijkt me wel wat. Dus direct via een dienst als Spotify of lokaal naar mijn speakers (Chromecast stijl). Nu is mijn oog gevallen op Sonos. Kennelijk is het één van de merken op het gebied van steaming. Maar als ik kijk naar wat Sonos precies inhoud dan ben ik niet onder de indruk. Ik zie niet wat Sonos nou zo speciaal maakt (en waarom het zo duur is). Een Sonos speaker is een alles-in-één oplossing, vergelijkbaar met een iPhone/iPod speakerdock, maar dan draadloos. Wat is hier zo bijzonder aan? De mogelijkheid tot "zones" interesseert me weinig en is in mijn ogen meer een gimmick dan wat anders. Ik zie op dit moment niet hoe een enkele Sonos speaker (met misschien een Sonos subwoofer) in bijvoorbeeld de woonkamer een goede HIFI set (receiver + twee goede speakers etc.) kan vervangen. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Misschien moet je eens gaan luisteren, ik had voor de 2 x play5 een hele set staan ~1700 euro een jaar of 7-8? geleden aangeschaft en had nog geen hdmi-Denon receiver (misschien had ik even moeten wachten) en als ik het me goed kan herinneren Kef speakers.. en in het begin gebruik je het wel maar ik miste gewoon de vrijheid om alles dat ik wil af te spelen de speakers waren wel mooi maar ze stonden in de weg.
Heb toen nog een mediaplayer er aan gehangen en een pc maar het was gewoon niet makkelijk.

Nu heb ik 2 x een play5 in mijn woonkamer staan en het vult mijn woonkamer goed, het geluid is mooi en neemt 1/5de van de ruimte in beslag, het gemak dat je er bij krijgt met Spotify/Google Music etc is enorm.

Ik heb nu 2 x een Play 1 in mijn slaapkamer en 2 x Play 5 in woonkamer beide als stereo set, ik ben in tijden niet zo blij geweest met een set als deze.

Ik gebruik mijn Sonos set puur en alleen voor muziek waar ik mijn surround set voor films gebruik, nu ik het eenmaal heb wil ik niet meer terug en die 'zones' zijn super fijn, nu kan ik overal een speaker plaatsen in elke kamer zonder met kabels te klooien/boren etc buiten dat ik dan alsnog dezelfde vrijheid niet had gehad.

Ik zou zeggen ga het bekijken en probeer wat, ik was ook sceptisch maar nu kan ik het iedereen aanraden.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:22
Is de matte sub er weer tijdelijk? Of blijft die?
Heb nu de playbar en 2 play:1 aangesloten op mijn nieuwe 55HU7500 dus geld is even op;-) maar wil wel graag de matte ipv glans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:59
aex351 schreef op zondag 13 april 2014 @ 02:14:
Maar als ik kijk naar wat Sonos precies inhoud dan ben ik niet onder de indruk. Ik zie niet wat Sonos nou zo speciaal maakt (en waarom het zo duur is). Een Sonos speaker is een alles-in-één oplossing, vergelijkbaar met een iPhone/iPod speakerdock, maar dan draadloos. Wat is hier zo bijzonder aan? De mogelijkheid tot "zones" interesseert me weinig en is in mijn ogen meer een gimmick dan wat anders. Ik zie op dit moment niet hoe een enkele Sonos speaker (met misschien een Sonos subwoofer) in bijvoorbeeld de woonkamer een goede HIFI set (receiver + twee goede speakers etc.) kan vervangen. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Tsja, wat moet je hierop zeggen. Ten eerste was Sonos een van de eerste merken op het gebied van draadloze muziek, en dan ook nog eens multiroom. Je ziet nu langzaam aan steeds meer merken die hetzelfde nastreven als Sonos, zoals Philips, Bose, Pure, Samsung, etc. Dat jij het multiroom concept niet interessant vind omdat je maar een speaker wilt hebben doet natuurlijk niets af aan het feit dat het er is en dat het voor veel mensen wel een groot pluspunt is. "Ik snap niet wat een Cabrio nou zo bijzonder maakt, dat open dak interesseert me weinig en het is meer een gimmick..". Dat open dak maakt het juist een Cabrio en sommigen vinden een open dak geweldig. M.a.w.: draadloos, multiroom en goedwerkend(!) = Sonos.

Overigens zijn er ook weinig tot geen soundbars op de markt die je draadloos kunt uitbreiden met achterspeakers en een sub. Bij Sonos kan dit dus wel. Tevens is het geluid goed, het design strak (smaken verschillen natuurlijk) en de ondersteuning ook in orde. Al met al gaat het dus om het totaal plaatje. Van de Sonos speakers moet je inderdaad niet verwachten dat ze een paar zuilen van 1000 euro per stuk kunnen vervangen qua geluid maar dat is het doel ook niet. Er is namelijk ook een connect en een connect amp op de markt..

Merken als Bose vragen overigens ook ong, 300 euro voor een dock. En dan niet vergelijkbaar omdat deze niet over internet lopen en draadloos zijn. Tenzij je voor een airplay speaker gaat maar die is dan weer alleen geschikt voor Apple producten en die kun je ook niet in zones bedienen vanaf een iOS apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:18

aex351

I am the one

remzor schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:50:
[...]

Merken als Bose vragen overigens ook ong, 300 euro voor een dock. En dan niet vergelijkbaar omdat deze niet over internet lopen en draadloos zijn. Tenzij je voor een airplay speaker gaat maar die is dan weer alleen geschikt voor Apple producten en die kun je ook niet in zones bedienen vanaf een iOS apparaat.
Met twee docks die beide Airplay hebben, heb je per definitie toch al twee zones? Die kan je afzonderlijk bedienen. Ik wil gewoon mijn muziek kunnen streamen, maar ook het geluid van de tv moet er over heen kunnen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:59
aex351 schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:22:
[...]

Met twee docks die beide Airplay hebben, heb je per definitie toch al twee zones? Die kan je afzonderlijk bedienen. Ik wil gewoon mijn muziek kunnen streamen, maar ook het geluid van de tv moet er over heen kunnen.
Ik geloof niet dat je ze beide tegelijk kan laten spelen, synchroon dezelfde muziek of op beide andere muziek. Het geluid van je TV zal er ook niet overheen kunnen.. Tenzij je iets aan gaat sluiten op je TV met meestal de analoge line-in, dat moet je dus niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
iRinze schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 17:15:
[...]

Heb nu zelf een losse NAD versterker gekocht + monitor audio bookshelfs met daaraan de connect _/-\o_ prima oplossing :)
En die connect vind ik dus walgelijk overpriced. Alle spannende hardware in een connect zit ook in een play:1, maar je betaalt er € 150 meer voor! Ik hoop dat iOS apparaten vanaf iOS 8 naar meerdere airplay ontvangers kunnen versturen, dan koop ik een tweedehands Airport Express en ben ik er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
Roog1317 schreef op zondag 13 april 2014 @ 10:12:
Ik overweeg een Playbar met Sub en 2x Play1 als vervanger van mijn home theater systeem. Net als elke andere tv geeft mijn tv enkel 2 kanaals audio door via de optical out. Op pagina 21 en 22 van dit topic las ik iets over audio converters van CYP.

http://www.whathifi.com/n...options-for-sonos-playbar

Ik gebruik CI+ voor digitale tv en in de nieuwe setup zouden mijn bluray speler en apple tv direct op de tv aangesloten wordenvia HDMI. Vervolgens wil ik 5.1 geluid doorgeven aan de optical in van de playbar. Welke converter kan ik dan het beste aanschaffen?
Ik zie dit meer voorbij komen, maar de Sonos slikt enkel Dolby Digital 5.1 op de optische ingang, geen DTS/DTS HD. Zoals je aangeeft kan de TV vanuit HDMI geen surround doorgeven naar de optische uitgang, dus dit wordt weer 2 kanaals - en dus eigenlijk geen echt surround - want de Sonos converteert een 2 kanaals bron weer naar 5 kanaals a la Dolby Prologic.
Als je dus wel een soort switcher ertussen hangt met een optische uitgang, kun je alleen Dolby uitzenden. Een BR film met een DTS track levert een stil een geluidsbeeld op met de Sonos..

Sonos levert mooie producten, maar de hele surround setup met playbar, sub en achterspeakers echt zwaar overrated..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 08:42
Ravnoss schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 22:11:
*knip*
Ter verduidelijking; op de begane grond staat de living room (play:5) Kitchen (Play:3), op de eerste verdieping Bedroom (Play:3), Bridge en op de tweede verdieping is de Media Room (connect).
Staat je bridge toevallig op of naast je router of wifi acces point?

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Don Quijote

El Magnifico

f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:48:
[...]

Staat je bridge toevallig op of naast je router of wifi acces point?
Ja dat staat hij inderdaad. Misschien de bridge is wat verplaatsen :). Voor een tweaker heb ik maar weinig probleemoplossend vermogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 08:42
Ravnoss schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:16:
[...]

Ja dat staat hij inderdaad. Misschien de bridge is wat verplaatsen :). Voor een tweaker heb ik maar weinig probleemoplossend vermogen ;)
Plaats de bridge en router wat verder van elkaar vandaan (liefst min. 1 meter). je zult zien dat het veel uitmaakt. Sonos zijn support afdeling adviseert dit ook (ervaring in de familie :) )

[ Voor 9% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 16-04-2014 10:41 ]

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:02

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ok, ik begin nu toch wel een beetje verliefd te worden. :P
Nu gebruik ik een app met geroote tablet om te Airplayen naar XBMC, leuk maar omslachtig en werkt maar op één apparaat. Tijd voor evolutie.

Wel zit ik met wat vragen die ik in het topic niet kon terug vinden.
• Hoe is de interferentie met andere 433 MHz apparatuur? Ik gebruik ook LivingColors welke nu al eens ruzie heeft met mijn wifi. Daarnaast ontvang ik meestal zo'n 20 tot 25 netwerken thuis, gaat alles nog wel vlekkeloos werken?
• Spotify premium heb ik al en ik heb begrepen dat die wel stopt met afspelen als je hem op een andere client start. Maar hoe werkt dat met de zones? Je kunt toch in verschillende zones verschillende bronnen gebruiken? Kan je dan ook twee verschillende zones spotify laten doen met verschillende muziek?
• Die Connect zou voor mij ideaal zijn. Klopt het dat de twee ethernetpoorten bedoeld zijn om hem gewoon 'in' een kabel te zetten? Dus dan zet ik hem tussen mijn mediacenter en de router en werken beiden in plaats van dat ik een nieuwe kabel moet trekken?
• Kan je bronnen via de line in ook op andere speakers afspelen? Dus de CD-speler via Connect laten lopen maar dan op een Play 1 boven afspelen bijvoorbeeld.

Ik ben benieuwd, het is duur spul maar als het allemaal zo makkelijk werkt scheelt het een hoop gedoe. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Gonadan schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:55:
Wel zit ik met wat vragen die ik in het topic niet kon terug vinden.
• Hoe is de interferentie met andere 433 MHz apparatuur? Ik gebruik ook LivingColors welke nu al eens ruzie heeft met mijn wifi. Daarnaast ontvang ik meestal zo'n 20 tot 25 netwerken thuis, gaat alles nog wel vlekkeloos werken?
Ik heb nooit problemen gehad met interferentie. Sonos komt nergens aan en Sonos zelf is retestabiel door de matrix structuur van het Sonos netwerk. Mijn Fibaro Homecenter, router en mijn bridge staan gewoon naast elkaar op een plankje.
• Spotify premium heb ik al en ik heb begrepen dat die wel stopt met afspelen als je hem op een andere client start. Maar hoe werkt dat met de zones? Je kunt toch in verschillende zones verschillende bronnen gebruiken? Kan je dan ook twee verschillende zones spotify laten doen met verschillende muziek?
Kan ik niet beantwoorden, ik heb geen Spotify
• Die Connect zou voor mij ideaal zijn. Klopt het dat de twee ethernetpoorten bedoeld zijn om hem gewoon 'in' een kabel te zetten? Dus dan zet ik hem tussen mijn mediacenter en de router en werken beiden in plaats van dat ik een nieuwe kabel moet trekken?
Ja, je kan de Bridge, Connect of Amp zien als een 2 poorts switch. Ik heb hem tussen de router en de TV hangen. Het is een van de meest super slimme features als je het mij vraagt.
• Kan je bronnen via de line in ook op andere speakers afspelen? Dus de CD-speler via Connect laten lopen maar dan op een Play 1 boven afspelen bijvoorbeeld.
Ja maar, er zit wat vertraging in en volgens mij moet je de connect en de play dan wel in dezelfde zone zetten.
Ik ben benieuwd, het is duur spul maar als het allemaal zo makkelijk werkt scheelt het een hoop gedoe. ;)
Het is nog gemakkelijker dan je verwacht en het zal de manier waarop je met muziek omgaat veranderen omdat je muziek gewoon veel toegankelijker wordt.

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 21:22
Wow! Ben benieuwd of dat een beetje gaat werken!
Bedrade connectie met router niet langer verplicht bij Sonos
(bron: HWI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 15:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Huh, ik heb twee play 3's staan, maar heb nergens een draad aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
MikeyMan schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:13:
Huh, ik heb twee play 3's staan, maar heb nergens een draad aan :?
HWI heeft het een beetje verkeerd; Sonos-speakers gaan binnenkort gebruik maken van het normale wifi-netwerk ipv de bridge. Dus de bridge wordt binnenkort overbodig dankzij een software-update http://www.allaboutphones...voor-draadloze-audio.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

janser01 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:19:
Ik heb nooit problemen gehad met interferentie. Sonos komt nergens aan en Sonos zelf is retestabiel door de matrix structuur van het Sonos netwerk. Mijn Fibaro Homecenter, router en mijn bridge staan gewoon naast elkaar op een plankje.
Dat is dan mazzel, ik heb soms al ruzie met het bedienen van de lampen als de router te dichtbij staat. Maar we gaan het gewoon proberen. ;)
Kan ik niet beantwoorden, ik heb geen Spotify
Zonde. :P
Ja, je kan de Bridge, Connect of Amp zien als een 2 poorts switch. Ik heb hem tussen de router en de TV hangen. Het is een van de meest super slimme features als je het mij vraagt.
Dat is wel ideaal, voldoende mbitjes om ook nog een mediacenter door te geven?
Die switch werkt ook gewoon als de Sonos 'uit' staat neem ik aan? (wel stroom erop)
Ja maar, er zit wat vertraging in en volgens mij moet je de connect en de play dan wel in dezelfde zone zetten.
Het is nog gemakkelijker dan je verwacht en het zal de manier waarop je met muziek omgaat veranderen omdat je muziek gewoon veel toegankelijker wordt.
Vertraging zou in het ergste geval alleen tussen beneden en boven plaatsvinden, dat ga je alleen merken als je halverwege de trap gaat staan luisteren. :D

Gisteravond heb ik mij eens verdiept in het groepenprincipe. Ik trek de volgende conclusie (correct me if I'm wrong):
Elk apparaat heeft een naam en kan je selecteren om muziek op af te spelen of in te stellen.
Apparaten kan je in een groep plaatsen zodat ze allemaal hetzelfde afspelen.
Apparaten kunnen maar in één groep zitten.

Stel dat ik het volgende scenario heb:
• groep beneden: woonkamer
• groep boven: slaapkamer, badkamer, zolder

Is het dan mogelijk om alléén op de slaapkamer iets af te spelen zonder de groep te hoeven ontmantelen?
Zo nee, wordt je dan niet gek als je elke keer weer die groep moet maken en opheffen?
DaannO schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:58:
HWI heeft het een beetje verkeerd; Sonos-speakers gaan binnenkort gebruik maken van het normale wifi-netwerk ipv de bridge. Dus de bridge wordt binnenkort overbodig dankzij een software-update http://www.allaboutphones...voor-draadloze-audio.html :)
Hopelijk mag je dat dan wel zelf kiezen, wellicht wil ik júist graag de bandbreedte scheiden. Vanwege de enkele radio zou het niet én én kunnen zijn ben ik bang.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

Spotify kan je inderdaad op verschillende zones gebruiken. Je kan _niet_ een andere client gebruiken (dus bv je sonos aan en ergens anders je laptop aan, maar je kan wel een play in kamer 1 iets anders dan eentje in kamer 2.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ghehe ik kon me niet meer beheersen, wat een mooi spul is het toch. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
Gonadan schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:05:

Stel dat ik het volgende scenario heb:
• groep beneden: woonkamer
• groep boven: slaapkamer, badkamer, zolder

Is het dan mogelijk om alléén op de slaapkamer iets af te spelen zonder de groep te hoeven ontmantelen?
Zo nee, wordt je dan niet gek als je elke keer weer die groep moet maken en opheffen?

Ik zou 4 losse groepen aanmaken. Woonkamer, Slaapkamer, Badkamer en Zolder en deze pas samenvoegen als het nodig is.

Als je al de slaapkamer, badkamer en zolder in 1 groep wilt dan kan je 2 apparaten op mute zetten, het 3e apparaat speelt dan gewoon.

btw. Zo'n switch poortje is volgens mij 100Mbit

[ Voor 3% gewijzigd door janser01 op 18-04-2014 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om ook mijn 5.1 set te vervangen voor sonos.
Ik twijfel alleen nog of ik 2 x de play1 of 2 x de play3 icm de playbar zal aanschaffen. Wat is jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-08 20:50

fun

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:24:
Ik twijfel alleen nog of ik 2 x de play1 of 2 x de play3 icm de playbar zal aanschaffen. Wat is jullie advies?
Ik zou dat laten afhangen of je van plan bent via dezelfde set naar ook muziek te luisteren. Ik heb zelf 2x Play 1 als rear en dat is ruim voldoende voor films. Muziek wordt hier meestal als achtergrond gedraaid en dat klinkt top. Mijn advies: meer muziek dan films kies 2x Play3, meer films dan muziek dan is 2x Play1 ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fun schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:30:
[...]

Ik zou dat laten afhangen of je van plan bent via dezelfde set naar ook muziek te luisteren. Ik heb zelf 2x Play 1 als rear en dat is ruim voldoende voor films. Muziek wordt hier meestal als achtergrond gedraaid en dat klinkt top. Mijn advies: meer muziek dan films kies 2x Play3, meer films dan muziek dan is 2x Play1 ruim voldoende.
Bij ons is het zon beetje 50/50 overdag muziek in de avond films. ik ga dan voor twee keer de 3. thx :)

is de sub in dit geval nog toegevoegde waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:25

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
DaannO schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:58:
[...]

Dat haal ik niet uit Sonos' blogpost. 'They continue to communicate directly with one another' en 'There are some large homes (...) that will still benefit from the Sonos BRIDGE'.

Maar het nieuws is juist dat die Bridge overbodig wordt, tot nu toe moet er minimaal één device - vaak een Bridge, want meestal staat de router in de meterkast en daar heb je meestal geen speaker - bekabeld zijn aangesloten op je router. Dát is de vereiste die vervalt, die connectie kan door elk Sonos-product nu ook draadloos worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is er nog ergens een winkel waar je gratis de bridge krijgt bij de Play:1? Kan het nergens vinden, en dan word 1 Play:1 toch vrij duur :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb toch echt een play 3 zonder bridge en zonder kabel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:24:
Als je veel films kijkt en je DTS geluid, HDMI aansluiting etc wilt. dan zou ik nog deze thread nog eens goed doorspitten. Sonos' playbar is, hoe goed en handig Sonos ook voor muziek is, naar mijn mening, serieus gehandicapt wanneer het om home theater gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 15:55:
Ik heb toch echt een play 3 zonder bridge en zonder kabel :?
Ja met de beta neem ik aan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

DennusB schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 15:18:
Is er nog ergens een winkel waar je gratis de bridge krijgt bij de Play:1? Kan het nergens vinden, en dan word 1 Play:1 toch vrij duur :P
Nee, alleen bij de Playbar krijg je een Bridge + 6 maanden Spotify. De rest van de luidsprekers wordt verkocht zonder extra producten of acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

TomasH schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:40:
[...]

Dat haal ik niet uit Sonos' blogpost. 'They continue to communicate directly with one another' en 'There are some large homes (...) that will still benefit from the Sonos BRIDGE'.

Maar het nieuws is juist dat die Bridge overbodig wordt, tot nu toe moet er minimaal één device - vaak een Bridge, want meestal staat de router in de meterkast en daar heb je meestal geen speaker - bekabeld zijn aangesloten op je router. Dát is de vereiste die vervalt, die connectie kan door elk Sonos-product nu ook draadloos worden gemaakt.
Het lijkt mij sterk dat alle apparaten al standaard twee radio's hebben dus ik ga er van uit dat je eigen wifi in plaats van de sonosnet zou zijn. Dat sluit ook goed aan op de stelling dat de bridge in grotere huizen voordeel biedt, want dan kan je alsnog sonosnet gebruiken. Ik doe hierbij dan wel de aanname dat via je eigen wifi die mesh topologie niet kan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 11:36
Ik zit te dubben... misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb reeds 1 Play:5 in de open keuken/eetkamer staan waar ik zeer tevreden mee ben. Dus nu wil ik meer!
Wat ik eigenlijk wil is ook een Sonos in de woonkamer (35m2), liefst als ook als vervanger van mijn tv speakers (cheapass panasonic 2.1 setje). Nu zijn er de volgende opties:

- 2 Play;5's rechtstreeks aansluiten in stereo op de tv (werken deze dan ook nog zonder dat de tv aanstaat?), hierbij koop ik dan een play;5 en een play;3 waarbij ik de 3 dan ruil met de play:5 die ik al in de eetkeuken heb staan. Kosten: 700,-
- Connect kopen en 2 play:3, deze aansluiten op tv. Kosten: 950,-
- Connect kopen en 2 play;1, deze aansluiten op tv. Is dit voldoende kwaliteit om van te genieten in een 35m2 grootte kamer denken jullie? Kosten 750,-
-Playbar; rete lelijk ding die ik eigenlijk niet goed ergens kan plaatsen. Kosten: 700,-
-1 Play:1 voor in de woonkamer en dan m'n panasonic prutssetje aan de tv laten hangen. Kosten: 200,-

Wat denken jullie dat de beste optie is in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Iemand hier Google Play Music met z'n Sonos aan de praat? Ik krijg een foutmelding dat ik OF de track niet kan toevoegen aan de playlist, OF mijn device niet geautorizeerd is voor communicatie met de service.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 20:14
Brik schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:07:

Ik heb reeds 1 Play:5 in de open keuken/eetkamer staan waar ik zeer tevreden mee ben. Dus nu wil ik meer!
Wat ik eigenlijk wil is ook een Sonos in de woonkamer (35m2), liefst als ook als vervanger van mijn tv speakers (cheapass panasonic 2.1 setje). Nu zijn er de volgende opties:

- 2 Play;5's rechtstreeks aansluiten in stereo op de tv (werken deze dan ook nog zonder dat de tv aanstaat?), hierbij koop ik dan een play;5 en een play;3 waarbij ik de 3 dan ruil met de play:5 die ik al in de eetkeuken heb staan. Kosten: 700,-
- Connect kopen en 2 play:3, deze aansluiten op tv. Kosten: 950,-
- Connect kopen en 2 play;1, deze aansluiten op tv. Is dit voldoende kwaliteit om van te genieten in een 35m2 grootte kamer denken jullie? Kosten 750,-
-Playbar; rete lelijk ding die ik eigenlijk niet goed ergens kan plaatsen. Kosten: 700,-
-1 Play:1 voor in de woonkamer en dan m'n panasonic prutssetje aan de tv laten hangen. Kosten: 200,-

Wat denken jullie dat de beste optie is in deze?
Ik mis nog een optie die mij eigenlijk het beste lijkt:
De Connect:AMP: daarmee kan je willekeurige boxen aansluiten en je TV erop aansluiten. Waarmee je de sonos beleving in je woonkamer hebt. Voor de gewone Connect heb je namelijk nog een versterker nodig voordat je de muziek over de boxen kan spelen.

Goedkoopste Connect:AMP in pricewatch is 469. Bij wifimedia.eu is deze met social media korting 449,10. Daar heb ik mijn Sonos play 5 en connect ook gekocht. Even getweet met mijn twitteraccount die ik verder eigenlijk toch niet gebruik en daarmee direct 75 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:41
Brik schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:07:

- 2 Play;5's rechtstreeks aansluiten in stereo op de tv (werken deze dan ook nog zonder dat de tv aanstaat?),
Je kan inderdaad de line-in van play 5 benutten. Dat kan zelfs met een stereopaar, dus op play5 de ingang gebruiken en toch het geluid in stereo door beide play 5's horen.

Je kan ook een connect amp kopen en daarvan de line-in gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 11:36
Volgens mij kan ik mijn setje wat aan de tv hangt niet eens aansluiten op een connect:AMP als ik het zo zie...

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2vmwumu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stekkers eraf knippen, niks aan het handje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
wmn79 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:02:
[...]

Ik mis nog een optie die mij eigenlijk het beste lijkt:
De Connect:AMP: daarmee kan je willekeurige boxen aansluiten en je TV erop aansluiten. Waarmee je de sonos beleving in je woonkamer hebt. Voor de gewone Connect heb je namelijk nog een versterker nodig voordat je de muziek over de boxen kan spelen.

Goedkoopste Connect:AMP in pricewatch is 469. Bij wifimedia.eu is deze met social media korting 449,10. Daar heb ik mijn Sonos play 5 en connect ook gekocht. Even getweet met mijn twitteraccount die ik verder eigenlijk toch niet gebruik en daarmee direct 75 euro korting.
Ik heb elders op het net gelezen dat dit een behoorlijke vertraging oplevert tussen beeld en geluid... Even checken in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Iemand hier die op dit moment Google Play Music heeft op zijn Sonos? Ik kan nu (zowel in m'n telefoon -Android- als in de Windows applicatie van Sonos) helemaal geen service account meer vinden van Google Play. Iemand zelfde ervaring?
Laat maar, opgelost. Heb de Sonos software geupdate en opeens stond hij er weer bij. En, hij werkt!

[ Voor 18% gewijzigd door spaceboy op 26-04-2014 10:53 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

spaceboy schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 10:45:
Iemand hier die op dit moment Google Play Music heeft op zijn Sonos? Ik kan nu (zowel in m'n telefoon -Android- als in de Windows applicatie van Sonos) helemaal geen service account meer vinden van Google Play. Iemand zelfde ervaring?
Laat maar, opgelost. Heb de Sonos software geupdate en opeens stond hij er weer bij. En, hij werkt!
Net even Google Play Music toegevoegd aan de Sonos app en werkt goed buiten dat mijn muziek lijst een zooitje is.

De Sonos functie in de GPM app vind ik niet super, volume is lastig.

De Sonos widget gebruik ik dagelijks deze werkt super, jammer dat er een betaalde versie is ik vraag me af wat daar het voordeel van is tov de free versie.

- haha net geupdate terwijl ik aan het tikken/testen was hoe gemeen! :P

[ Voor 4% gewijzigd door prutser001 op 26-04-2014 10:59 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Toch bedankt voor je antwoord. :-) Ben nu (omdat het 3 maanden gratis kan) Google Play Music aan het testen, maar moet zeggen dat ik best wel onder de indruk ben. Tientje per maand. Hmm... ga het de komende tijd maar 's goed testen.

Weet iemand trouwens hoe lang "offline" beschikbaar gemaakte nummers beschikbaar blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

spaceboy schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 11:15:
Toch bedankt voor je antwoord. :-) Ben nu (omdat het 3 maanden gratis kan) Google Play Music aan het testen, maar moet zeggen dat ik best wel onder de indruk ben. Tientje per maand. Hmm... ga het de komende tijd maar 's goed testen.

Weet iemand trouwens hoe lang "offline" beschikbaar gemaakte nummers beschikbaar blijven?
Ik heb alleen mijn eigen nummers geupload naar GPM, aangezien ik Spotify 'gratis' heb via xs4all dus heb ik weinig intresse in GPM.

Je kan ook vanuit GPM je Sonos aansturen maar dit is niet super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik meld me ook maar even in dit topic. Ik heb afgelopen week bij BCC een Playbar gekocht voor 699,- euro (met gratis Bridge + 6 maanden Spotify Premium). En ik heb me over laten halen om een goed merk optische kabel te nemen a 30 euro.

Installatie
Ik dacht eerst nog dat de Bridge aan m'n switch moest hangen... waarna de installatie niet wilde lukken. Nadat ik hem rechtstreeks op m'n router had aangesloten was het zo gepiept! Echt een mooi systeem! Ik heb de installatie doorlopen met de windows app... en daarna pas de Sonos app op m'n telefoon gekoppeld. Werkt echt als een trein allemaal.

Nadeeltje
Tijdens de installatie van de Playbar kun je ook de afstandsbediening van je TV koppelen zodat je het volume van de Playbar (waar 2 IR sensoren op zitten) kunt bedienen met de afstandsbediening van je TV. Erg handig! Echter toont m'n TV nu elke keer 'External audio' als ik het volume regel. Heb al flink zitten zoeken naar een mogelijkheid dit te voorkomen, maar dit lijkt bij mijn TV niet mogelijk helaas. Een (Logitech remote zou een alternatief kunnen zijn.) Voorlopig neem ik er genoegen mee.

Veel voordelen
Het geluid klinkt erg goed. Valt me op dat het mooi diep geluid is en er best wat bass uit komt! Ik heb nu in ieder geval beter geluid bij m'n TV en meer muziekmogelijkheden in de woonkamer: albums op PC, internetradio en al die andere mogelijkheden binnen de app.

Muziekdiensten
Ik was tot nu toe niet echt into Spotify of andere diensten die ik op m'n telefoon of pc kon gebruiken. Maar nu ik een dergelijke dienst direct i.c.m. Sonos kan gebruiken ben ik om. 8)
Ik zie echter zo snel niet de mogelijkheid om binnen Spotify simpelweg bepaalde albums toe te voegen en beschikbaar te hebben binnen Sonos. Binnen Sonos zie ik alleen de 'Favorieten' (specifieke nummers) en afspeellijsten... Ik wil simpelweg albums kunnen kiezen. Of is dat opeens ouderwets denken? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:10

OMD

MikeyMan schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:10:
Stekkers eraf knippen, niks aan het handje :)
Wel wat aan het handje zo te zien.

De subwoofer is zo te zien passief en zit met reguliere speakerdraden aan de set aangesloten. Als de crossover in de set zit gebouwd dan kan je dus niet zomaar de speakers aansluiten op een andere versterker + dat je al helemaal geen 3 aansluitingen hebt op de AMP.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Victorio schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 15:07:
Ik meld me ook maar even in dit topic. Ik heb afgelopen week bij BCC een Playbar gekocht voor 699,- euro (met gratis Bridge + 6 maanden Spotify Premium). En ik heb me over laten halen om een goed merk optische kabel te nemen a 30 euro.

Installatie
Ik dacht eerst nog dat de Bridge aan m'n switch moest hangen... waarna de installatie niet wilde lukken. Nadat ik hem rechtstreeks op m'n router had aangesloten was het zo gepiept! Echt een mooi systeem! Ik heb de installatie doorlopen met de windows app... en daarna pas de Sonos app op m'n telefoon gekoppeld. Werkt echt als een trein allemaal.

Nadeeltje
Tijdens de installatie van de Playbar kun je ook de afstandsbediening van je TV koppelen zodat je het volume van de Playbar (waar 2 IR sensoren op zitten) kunt bedienen met de afstandsbediening van je TV. Erg handig! Echter toont m'n TV nu elke keer 'External audio' als ik het volume regel. Heb al flink zitten zoeken naar een mogelijkheid dit te voorkomen, maar dit lijkt bij mijn TV niet mogelijk helaas. Een (Logitech remote zou een alternatief kunnen zijn.) Voorlopig neem ik er genoegen mee.

Veel voordelen
Het geluid klinkt erg goed. Valt me op dat het mooi diep geluid is en er best wat bass uit komt! Ik heb nu in ieder geval beter geluid bij m'n TV en meer muziekmogelijkheden in de woonkamer: albums op PC, internetradio en al die andere mogelijkheden binnen de app.

Muziekdiensten
Ik was tot nu toe niet echt into Spotify of andere diensten die ik op m'n telefoon of pc kon gebruiken. Maar nu ik een dergelijke dienst direct i.c.m. Sonos kan gebruiken ben ik om. 8)
Ik zie echter zo snel niet de mogelijkheid om binnen Spotify simpelweg bepaalde albums toe te voegen en beschikbaar te hebben binnen Sonos. Binnen Sonos zie ik alleen de 'Favorieten' (specifieke nummers) en afspeellijsten... Ik wil simpelweg albums kunnen kiezen. Of is dat opeens ouderwets denken? :F
Ja en nee. Via zoeken of de info knop en dan album informatie kan je gewoon de tracklist van een album zien. Daar staat dan bovenaan de optie alle tracks die je kunt gebruiken om de wachtlijst te vullen.

Nadeel van spotify vind ik zelf dat favorieten alleen op track niveau kan en niet op artiest of album. Maar daar werk je snel omheen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Gonadan schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:33:
[...]

Ja en nee. Via zoeken of de info knop en dan album informatie kan je gewoon de tracklist van een album zien. Daar staat dan bovenaan de optie alle tracks die je kunt gebruiken om de wachtlijst te vullen.

Nadeel van spotify vind ik zelf dat favorieten alleen op track niveau kan en niet op artiest of album. Maar daar werk je snel omheen.
Inderdaad... dat vind ik dus ook jammer. Hoe werk jij daar nu omheen? Ik zie als mogelijkheden:
- Albums toevoegen aan de 'Sonos-favorieten'
- Album(s) toevoegen als aparte 'Sonos-afspeellijst' / 'Spotify afspeellijst' (track niveau)

Nadeel van beide opties is dat je op dit manier niet binnen je 'eigen' muziekselectie kan zoeken op artiest/album/track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Albums toevoegen als lijst deed ik eerst wel maar ben ik van afgestapt. Meestal zoek ik gewoon via artiest, ik weet toch wel welke ik wel hebben. Mocht ik twijfelen of ik hem onthoudt dan komt er een ster of plaats ik hem ik een lijst specifiek voor het bewaren van albums.

Spotify heeft toch meer als visie dat je geen eigen collectie aanlegt maar dat je oneindig veel muziek kan beluisteren, die omschakeling moet je even maken.

Albums waarvan ik het echt belangrijk vind om ze als album te hebben staan in mijn kast als cd, of op mijn server als mp3. Die media bibliotheek gaat wel heel goed met albums om namelijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de sonos play1, maar bij n netwerk dip valt hij uit en moet ik hem zelf weer verder laten spelen.. vrij vervelend. Heeft iemand hier ook last van?

Gr Toon

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2014 09:19 . Reden: verkeerde zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:28
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:18:
Ik heb de sonos play1, maar bij n netwerk dip valt hij uit en moet ik hem zelf weer verder laten spelen.. vrij vervelend. Heeft iemand hier ook last van?

Gr Toon
Hai Toon wat is precies een netwerk dip. En wat luister je op een dergelijk moment af? Iets van internet radio pc nas ofzo. Graag wat meer info geven zodat we een beeld kunnen vormen wat er aan de hand is. De gegeven info is wat weinig. Geef ook even aan hoe je play verbonden is .....

Groetjes

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bij mij heb ik alleen problemen ervaren met de internet radio, die hapert wel eens maar gaat dan wel vanzelf weer door. Andere bronnen van muziek blijven gewoon prima werken. Ik geef dan TuneIn maar gewoon de schuld, ook als is het nogal irritant.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdere info: mijn play 1 hangt met kabel aan de modem en het probleem heb ik idd bij internetradio.
Ik denk dat de verbinding een fractie wegvalt en de sonos stopt dan met spelen tot ik hem weer op play druk. Soms heb ik er een hele avond geen last van maar soms wel keren achter elkaar.

Gr Toon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:28
Ok via internet radio heb ik dat ook met sommige stations.
Ook met Deezer is het soms het geval. Dat is helemaal een ramp omdat opnieuw op play drukken geen effect heeft je moet volledig opnieuw inloggen.....

Indien de play met kabel verbonden is zal het dus niet aan je contact met je router liggen. Helaas is dat iets waar je mee zal moeten leven. Je kan nog eens proberen of je het met andere stations het niet hebt, ik denk zelf dat het niet met tunein te maken heeft maar wel met de connectie met het betreffende stations. Bij sommige radiostations heb ik het nl nooit terwijl dat allemaal afspeel met tunein.....het is bij mij ook niet geval dat internet geen connectie heeft....want dat heb al eens gecheckt als i stopte met spelen.
Succes.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:41
Ligt aan het radiostation dat je gebruikt. Want ik gebruik mijn play als wekker met 538 geen probleem maar q music valt altijd weg na willekeurige tijd.
Ja ik blijf nog lang liggen nadat de wekker gaat zeker een uur liggen dus dan begint dat wel op te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
U2psv schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:24:
Is de matte sub er weer tijdelijk? Of blijft die?
Heb nu de playbar en 2 play:1 aangesloten op mijn nieuwe 55HU7500 dus geld is even op;-) maar wil wel graag de matte ipv glans
Die blijft, voor dezelfde prijs als de glans.. Wordt door Sonos officieel echter alleen in de VS en de Scandinavische landen geleverd (geen idee waarom)..

Ik zou eens bij HiFi Klubben langsgaan, die zijn namelijk van origine Scandinavisch als je begrijpt wat ik bedoel.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je een Play: 5 in de zomer maanden ook buiten hangen onder een luifel?
Zou graag buiten wat muziek willen hebben, niks makkelijkers als een Sonos dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 14:49:
Kan je een Play: 5 in de zomer maanden ook buiten hangen onder een luifel?
Zou graag buiten wat muziek willen hebben, niks makkelijkers als een Sonos dan.
Als het compleet uit weer en wind is misschien wel.. De Play 5 is echter niet (spat)waterdicht of gemaakt voor buiten, hou daar rekening mee.. Voor de Play 3 geldt hetzelfde.. De nieuwe Play 1 is wel spatwaterdicht om b.v. op badkamers gebruikt te worden, die zou dus nog het beste buiten kunnen hangen..

Ik zou zelf een Sonos alleen met mooi weer mee naar buiten nemen met een verlengsnoer ofzo en niet constant buiten laten staan of hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
Inflatable schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:53:
[...]

Die blijft, voor dezelfde prijs als de glans.. Wordt door Sonos officieel echter alleen in de VS en de Scandinavische landen geleverd (geen idee waarom)..

Ik zou eens bij HiFi Klubben langsgaan, die zijn namelijk van origine Scandinavisch als je begrijpt wat ik bedoel.. ;)
PlasmaDiscounter.nl heeft hem op voorraad (€699,-) --> Matte Sonos Sub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik met een Sonos Connect ook een Play 1 aansturen of moet ik daarvoor de bridge aanschaffen, of zit de bridge 'ingebouwd' in de Connect?
Zie nou trouwens de Play 1 voor €139 bij Rode Audio. (heb hier voor de rest geen banden of ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica