Ik heb het vermoeden dat bij gebruik van SwiftKey X (Free of Pro) de accu veel sneller leeg is. Voorheen gebruikte ik een oudere versie en hiermee trad dit probleem niet op. Herkent iemand dit probleem?
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag dat de SII aangeeft dat deze USB verbonden is terwijl dat niet het geval is. Verbind ik hem wel met USB dan wordt de batterij niet opgeladen. Herkend iemand dit probleem? Heb gewoon de standaard firmware erop staan (vodafone)
Lees eerst eens door deze thread heen, of gebruik de zoekfunctie, voordat je hier zomaar een vraag neer zet !!!! (De vraag is namelijk al een aantal keren voorbijgekomen)Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:43:
Ik heb sinds vandaag dat de SII aangeeft dat deze USB verbonden is terwijl dat niet het geval is. Verbind ik hem wel met USB dan wordt de batterij niet opgeladen. Herkend iemand dit probleem? Heb gewoon de standaard firmware erop staan (vodafone)
Verwijderd
Mijn excuses, na het zoeken inderdaad meerdere items gevonden.TifKag schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:50:
[...]
Lees eerst eens door deze thread heen, of gebruik de zoekfunctie, voordat je hier zomaar een vraag neer zet !!!! (De vraag is namelijk al een aantal keren voorbijgekomen)
En als je 't dan nog niet weet.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:08:
[...]
Mijn excuses, na het zoeken inderdaad meerdere items gevonden.
heb 't ook gehad, gewoon opsturen dat ding! naar 1 week weer teruggekregen zonder problemen
Gisteren een update van SwiftKey uitgekomen, tot nu toe lijkt het erop dat het probleem hiermee is opgelost. Staat niet bij de release notes overigens.JBS schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 08:59:
Ik heb het vermoeden dat bij gebruik van SwiftKey X (Free of Pro) de accu veel sneller leeg is. Voorheen gebruikte ik een oudere versie en hiermee trad dit probleem niet op. Herkent iemand dit probleem?
[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 18-02-2012 11:51 ]
Gisteren even de GPS ontvangs uitgeprobeerd van de S2 in het vliegtuig....werkt prima!
We vlogen max 650 km/h en op ca. 7000 m.
Ontvangst is dus goed
Ontvangst is dus goed
moet het toestel niet uit in het toestel ;-)
de 4.0 komt per 1 maart ook op dit toestel, wat is wijsheid, wachten totdat 'in de fabriek' 4.0 er op staat of gewoon zelf doen?
Getest met "GPS Test", "GPS Status" of een andere app?Yihaaa schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:27:
Gisteren even de GPS ontvangs uitgeprobeerd van de S2 in het vliegtuig....werkt prima!
Ontvangst is dus goed
Ik denk dat er na 1 maart nog een tijdje toestellen verkocht zullen worden waar nog geen 4.0 opstaat.Allochtoon schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:18:
de 4.0 komt per 1 maart ook op dit toestel, wat is wijsheid, wachten totdat 'in de fabriek' 4.0 er op staat of gewoon zelf doen?
Mijn deze week geleverde S2 reset zichzelf spontaan, hierdoor mis ik regelmatig belangrijke oproepen!
Iemand die een oplossing voor dit toch wel erg vervelende en irritante probleem weet=
Iemand die een oplossing voor dit toch wel erg vervelende en irritante probleem weet=
Is een bekend probleem: [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane rebootsMrN schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 20:22:
Mijn deze week geleverde S2 reset zichzelf spontaan, hierdoor mis ik regelmatig belangrijke oproepen!
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Bij start en landing moet ie geheel uit. In vlucht mag ie wel aan...in vliegtuigmodus.smeijers schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:01:
moet het toestel niet uit in het toestel ;-)
Maar ik had m bij start en landing ook al in vliegtuigmodus en dan beetje uit het zicht van de stewardessen

En natuurlijk had ik wel de GPS aan, dit is enkel een ontvanger en geen zender
GPS StatusTNJ schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:46:
[...]
Getest met "GPS Test", "GPS Status" of een andere app?
Ik had de ervaring dat hij in een vliegtuig boven de 4000m geen ontvangst meer had. Bij een vlucht had ik de hele tijd genoeg satellieten en bij het opstijgen een goede fix. Toen we boven de 4000m kwamen zag hij nog steeds meer dan 7 satellieten, maar geen fix meer te krijgen. Pas bij het dalen kwam dit weer terug.
Maar dit was in juli, dus met een oude firmware, misschien is het nu beter.
Ik had er dus geen last van. Wel moest ik zorgen dat de telefoon zelf niet in standby ging. Want dat gaat de GPS ontvanger ook in een soort slaapstand en dan is het lastiger dat ie z'n GPS fix pakt (zeker met 700km/h). En ik hield m'n telefoon natuurlijk wel het raam.sandeman schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 21:16:
Ik had de ervaring dat hij in een vliegtuig boven de 4000m geen ontvangst meer had. Bij een vlucht had ik de hele tijd genoeg satellieten en bij het opstijgen een goede fix. Toen we boven de 4000m kwamen zag hij nog steeds meer dan 7 satellieten, maar geen fix meer te krijgen. Pas bij het dalen kwam dit weer terug.
Verwijderd
Ik heb de Galaxy S II gistermiddag besteld bij Vodafone, kreeg vannacht een mailtje dat de telefoon niet meer op voorraad is en dat het onbekend is wanneer de telefoon weer leverbaar is.....afwachten dus.
Ik was eerst geroot en had een custom rom maar Ik heb met odin weer een stockrom geflashed vanwege schermproblemen. Daarnaast is de counter mbv een jig gereset.
Hij is nu klaar om naar een service center gebracht te worden toch? Of mis ik nog iets waaraan zij kunnen zien dat hij ooit geroot was?
Hij is nu klaar om naar een service center gebracht te worden toch? Of mis ik nog iets waaraan zij kunnen zien dat hij ooit geroot was?
Hoe kan het dat de s2 zo extreem veel data verbruikt als je eigenlijk niets doet behalve mail en een beetje whatsapp.
Installeer een data/traffic counter/monitor en bekijk welke app/service de boosdoener is.MrN schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:39:
Hoe kan het dat de s2 zo extreem veel data verbruikt als je eigenlijk niets doet behalve mail en een beetje whatsapp.
Nickname does not reflect reality
he verdomme..
m'n speaker houd er mee op..
en natuurlijk net wanneer ik mijn gereedschapssetje om hem te demonteren uitgeleend heb
Moet ik weer wachten tot morgen..
als ik hem op m'n hand tik doet die het af en toe wel, dus zal wel slecht contact zijn..
m'n speaker houd er mee op..
en natuurlijk net wanneer ik mijn gereedschapssetje om hem te demonteren uitgeleend heb

Moet ik weer wachten tot morgen..
als ik hem op m'n hand tik doet die het af en toe wel, dus zal wel slecht contact zijn..
Audi S3
Ik wil een S2 halen, maar twijfel nog een beetje. Zal de prijs dalen straks als de S3 uit gaat komen? Aangezien ik niet meteen een nieuwe telefoon hoef te kopen kan ik best nog eventjes wachten.
En zijn er daarnaast nog punten waar ik op moet letten als ik er 1 koop of 1 ga kopen? Zijn er bekende problemen waar ik op moet lettne, of zijn er nog handige dingen die ik moet weten voordat ik hem koop?
En zijn er daarnaast nog punten waar ik op moet letten als ik er 1 koop of 1 ga kopen? Zijn er bekende problemen waar ik op moet lettne, of zijn er nog handige dingen die ik moet weten voordat ik hem koop?
Kijk naar het prijsverloop van de Galaxy S bij het uitkomen van de S2 (maart/april vorig jaar).... in de loop der tijd wordt de telefoon waarschijnlijk wel iets goedkoper, maar verwacht geen halvering binnen een paar maandenXaero schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:01:
Ik wil een S2 halen, maar twijfel nog een beetje. Zal de prijs dalen straks als de S3 uit gaat komen? Aangezien ik niet meteen een nieuwe telefoon hoef te kopen kan ik best nog eventjes wachten.
Daarvoor kan je het makkelijkst deze thread een beetje doorlezen/scannen, en/of zoeken op 'probleem'. Dan kom je vast van alles tegen. Enkele problemen zijn ook al uit de topicwaarschuwing te herleiden, omdat ze een eigen topic hebben.En zijn er daarnaast nog punten waar ik op moet letten als ik er 1 koop of 1 ga kopen? Zijn er bekende problemen waar ik op moet lettne, of zijn er nog handige dingen die ik moet weten voordat ik hem koop?
Voorzetje:
- spontane reboots
- batterijduur kan sterk wisselen
- usb-aansluiting die niet goed contact maakt, waardoor de telefoon denkt dat hij opgeladen wordt als dat niet zo is
Ik moet zeggen dat ik zelf nooit last heb gehad van spontane reboots, en dat de batterijduur meestal wel te herleiden is naar een bepaald programma/service. De usb-aansluiting is bij mij ook kapot geweest en gerepareerd onder garantie bij een service center.
Bedenk bij het doorlezen van dingen op internet dat mensen graag/gauw klagen als er een scheet dwars zit, maar dat je niet snel zal zien dat iemand geen problemen heeft. Als je dat in je achterhoofd houdt en bedenkt dat er miljoenen SGS-II's verkocht zijn, denk ik dat de telefoon geen abnormaal hoge uitval heeft.
Jup,
ondanks wat issues met de reboots ben ik zeer tevreden over het toestel en is het de beste telefoon die ik ooit heb gehad. Door alles wat je ermee kan, gebruik je het toestel ook veel meer dan normaal. Ik gebruik dit toestel veel meer dan het toestel hiervoor (E72) en voor mijn vrouw geldt hetzelfde (komt van BB9780).
ondanks wat issues met de reboots ben ik zeer tevreden over het toestel en is het de beste telefoon die ik ooit heb gehad. Door alles wat je ermee kan, gebruik je het toestel ook veel meer dan normaal. Ik gebruik dit toestel veel meer dan het toestel hiervoor (E72) en voor mijn vrouw geldt hetzelfde (komt van BB9780).
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Definieer 'veel'.MrN schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:39:
Ik heb 24/7 background data en auto_sync aan staan. Thuis op wifi, op kantoor (ca 4u/dag) wifi, rest op 3G.
Ik zit dagelijks ongeveer op 15 Mb aan mobiel data gebruik, en dat is aan wat het OS doet, syncen van gmail, exchange, div programma's die hun status bijhouden.
Mijn exchange verbruikt dagelijks zo'n 8 Mb (dat is als ik de bijlagen niet binnenhaal).
Market, downloaden en browsen gaan over wifi.
Valt alleszins mee, toch?!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dat is natuurlijk relatief. Ben het op zich wel met je eens hoor, maar vind een halve Gigabyte per maand voor "niets" doen persoonlijk ook best wel fors. Gaat hier soms ook (te) snel. Vergeet dan na een Rom wissel bijv. thuis of op de zaak Wifi weer te configureren en krijg dan binnen no-time een SMS van Vodafone dat ik op 90% van de data van die maand zit. Snap dan werkelijk niet wáár die 900MB naartoe is gegaan
Daar zijn legio appjes voor. Ik gebruik Traffic Monitor en de Vodafone app. Deze komen redelijk met elkaar overeen qua data verbruik. Voor wat ik doe vind ik het juist wel meevallen. Ik stream bv. geen muziek en heb Sygic voor navi. Meeste werkbijlagen (Exchange) open ik op een wifi netwerk. Ik heb wel mailsynch staan op iets van 2-4 uur. Als je push aanzet, dan sta je constant data en accu te verbranden.
Zodra je veel gaat synchen (vergeet je kalender en contacts niet!) dan gaat het hard met de data. Ook bij een eerste configuratie als alles opgehaald moet worden van de server.
Zodra je veel gaat synchen (vergeet je kalender en contacts niet!) dan gaat het hard met de data. Ook bij een eerste configuratie als alles opgehaald moet worden van de server.
Hier verschillen de meningen wat overSenor Sjon schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:52:
Ik gebruik Traffic Monitor en de Vodafone app. Deze komen redelijk met elkaar overeen qua data verbruik
Met mijn normale datalimiet van 250 mb is een paar mb per dag al snel veel voor alleen mail syncen.AllSeeyinEye schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:39:
[...]
Definieer 'veel'.
Ik heb 24/7 background data en auto_sync aan staan. Thuis op wifi, op kantoor (ca 4u/dag) wifi, rest op 3G.
Ik zit dagelijks ongeveer op 15 Mb aan mobiel data gebruik, en dat is aan wat het OS doet, syncen van gmail, exchange, div programma's die hun status bijhouden.
Mijn exchange verbruikt dagelijks zo'n 8 Mb (dat is als ik de bijlagen niet binnenhaal).
Market, downloaden en browsen gaan over wifi.
Valt alleszins mee, toch?!
Bij mijn blackberry verbruikte ik totaal voor dit gedoe max 20 mb per maand bij de samsung al snel meer als 100.
Kan wel, maar ik gebruik niet zo heel veel data aangezien ik thuis en op kantoor meestal op wifi zit. Ook bij familie parasiteer ik op het Wifi netwerk.Brad Pitt schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:00:
[...]
Hier verschillen de meningen wat overVodafone hanteert nogal bizarre data-afrondings-praktijken imho.
Net gekeken:
Vodafone app: 46MB over data.
Traffic Monitor: 56 MB over data.
Norton mobile utilities: 38,1 MB over data.
Droidstats: 57 MB over data.
Tsja, wie heeft er gelijk?!
Vodafone natuurlijk, hoe jij/het toestel/een app/whatever het verder meten hebben zij geheel p**p aanSenor Sjon schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:01:
Tsja, wie heeft er gelijk?!
Ik heb wel het vermoeden dat Vodafone haar eigen afrondingsregels niet toepast op hun monitor. 
Maar dit is t/m vandaag, dus 1-2 tot 20-2 is dit mijn dataverbruik. Met de resterende tijd erbij zal ik denk ik rond de 80-100MB/maand uitkomen.
Maar dit is t/m vandaag, dus 1-2 tot 20-2 is dit mijn dataverbruik. Met de resterende tijd erbij zal ik denk ik rond de 80-100MB/maand uitkomen.
Verwijderd
De laatste gelekte ICS firmware met code LPH erop gezet. Alle grote bugs zijn eruit, alleen nog een paar kleine bugs. Er is nog wel duidelijk een performance issue. Laden van data duurt aanzienlijk langer, dit komt vooral naar voren in spellen als "Where's my water?". Nog even dat laatste kleine beetje en op de release Samsung.
dit voegt niets toeVerwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:19:
De laatste gelekte ICS firmware met code LPH erop gezet. Alle grote bugs zijn eruit, alleen nog een paar kleine bugs. Er is nog wel duidelijk een performance issue. Laden van data duurt aanzienlijk langer, dit komt vooral naar voren in spellen als "Where's my water?". Nog even dat laatste kleine beetje en op de release Samsung.
Alle grote bugs zijn eruit, alleen nog een paar kleine bugs... ? Dus: het is nog altijd geen ROM die geschikt is voor dagelijks (zakelijk) gebruik.
Ik zie mezelf de komende maanden nog wel op GB draaien
[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 20-02-2012 13:59 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
we blijven wel een beetje lief tegen elkaar he?AllSeeyinEye schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:46:
[...]
Ik haat het als mensen hun zin niet af...
Alle grote bugs zijn eruit, alleen nog een paar kleine bugs... ? Dus: het is nog altijd geen ROM die geschikt is voor dagelijks (zakelijk) gebruik.
Ik zie mezelf de komende maanden nog wel op GB draaienEerst alle kinderziekten uit ICS en dan een geoptimaliseerde versie erop knallen.
[ Voor 22% gewijzigd door PaT op 20-02-2012 13:59 ]
Verwijderd
Ik heb deze vraag ooit al eens gesteld, maar nu heb ik er reeds de hulp van Samsung zelf bij gehaald. Ik heb de indruk dat zij me niet kunnen helpen.
Ik ben momenteel in het bezit van een Samsung Galaxy s2 die draait op de belgische Pro (Proximus) firmware. Samsung België wist me te vertellen dat deze firmware reeds kan worden upgedate tot 2.3.6.
Bij mij blijkt dit onmogelijk, ik zit nog steeds op 2.3.5 en het lijkt me onmogelijk om naar 2.3.6 te gaan, aangezien Kies steeds blijft melden dat ik de nieuwste firmware draai. Ook OTA, nog nooit updates kunnen binnenhalen...
Wat ik al heb geprobeerd (op aanraden van Samsung BE):
- Hard reset (Volume up, menu, power) met backup - Updaten onmogelijk
- Kies op andere desktop - Updaten onmogelijk
- Kies op andere laptop - Updaten onmogelijk
- Hard reset (Volume up, menu, power) zonder backup - Updaten onmogelijk
- Hard reset (Via instellingen...) - Updaten onmogelijk
Zij kunnen me verder geen goede raad meer geven, wat ik een beetje sneu vindt. Enkel opsturen is nog een optie voor hen. Volgens mij rest me de enige optie om er een andere Firmware op de zetten. Evt. de Belgische LUX-firmware, of een andere PRO-firmware. Zelf ken ik er niet genoeg van, dus vraag ik dit even op dit forum. Is het aan te raden een andere firmware te flashen naar mijn toestel? Vervalt hierdoor mijn garantie (liefst vermijd ik dit)? Hebben jullie dit ooit meegemaakt? Zijn er nog alternatieve oplosssingswijzen?
Ik zou dit graag opgelost krijgen vooraleer de 4.0-update naar België komt. Want volgens mij zal het toestel ook niet in staat zijn om deze update binnen te halen. Die 2.3.6-update hoeft nu niet per se, direct naar mijn toestel te komen. Maar had dit graag opgelost tegen begin maart.
Groeten,
en alvast bedankt!
Ik ben momenteel in het bezit van een Samsung Galaxy s2 die draait op de belgische Pro (Proximus) firmware. Samsung België wist me te vertellen dat deze firmware reeds kan worden upgedate tot 2.3.6.
Bij mij blijkt dit onmogelijk, ik zit nog steeds op 2.3.5 en het lijkt me onmogelijk om naar 2.3.6 te gaan, aangezien Kies steeds blijft melden dat ik de nieuwste firmware draai. Ook OTA, nog nooit updates kunnen binnenhalen...
Wat ik al heb geprobeerd (op aanraden van Samsung BE):
- Hard reset (Volume up, menu, power) met backup - Updaten onmogelijk
- Kies op andere desktop - Updaten onmogelijk
- Kies op andere laptop - Updaten onmogelijk
- Hard reset (Volume up, menu, power) zonder backup - Updaten onmogelijk
- Hard reset (Via instellingen...) - Updaten onmogelijk
Zij kunnen me verder geen goede raad meer geven, wat ik een beetje sneu vindt. Enkel opsturen is nog een optie voor hen. Volgens mij rest me de enige optie om er een andere Firmware op de zetten. Evt. de Belgische LUX-firmware, of een andere PRO-firmware. Zelf ken ik er niet genoeg van, dus vraag ik dit even op dit forum. Is het aan te raden een andere firmware te flashen naar mijn toestel? Vervalt hierdoor mijn garantie (liefst vermijd ik dit)? Hebben jullie dit ooit meegemaakt? Zijn er nog alternatieve oplosssingswijzen?
Ik zou dit graag opgelost krijgen vooraleer de 4.0-update naar België komt. Want volgens mij zal het toestel ook niet in staat zijn om deze update binnen te halen. Die 2.3.6-update hoeft nu niet per se, direct naar mijn toestel te komen. Maar had dit graag opgelost tegen begin maart.
Groeten,
en alvast bedankt!
Ja. Zie verder het daartoe bestemde topicVerwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:12:
Ik kan niet updaten, is het de moeite waard om Custom te gaan draaien?
Verwijderd
Ik wou vooraleer dit te overwegen, eerst nog even op dit forum vragen of er nog 'officiële' manieren mogelijk zijnAllSeeyinEye schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:14:
[...]
Ja. Zie verder het daartoe bestemde topic
Wat je nog kan doen is met Odin een Stock firmware op je S2 planten. Ik zou dan gelijk een XWLA4 nemen, die draait het soepelst.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:16:
[...]
Ik wou vooraleer dit te overwegen, eerst nog even op dit forum vragen of er nog 'officiële' manieren mogelijk zijn
Vervolgens kan je met een usb jig je counter resetten en is je telefoon helemaal stock (en werkt gewoon in KIES).
Verwijderd
Bedankt voor je snelle antwoorden,
Wat jij zegt is waar ik op doelde. Ik wil het liefst een officiële firmware opnieuw op mijn telefoon plaatsen, zodat ie weer normaal met Kies kan interacteren. Maar mijn kennis reikt niet ver genoeg. Heb nog nooit mijn telefoon getweakt. Nu is mijn vraag; bestaat er ergens een duidelijke tutorial die uitlegt hoe ik dit kan doen? En waar vind ik de nodige bestanden?
Wat jij zegt is waar ik op doelde. Ik wil het liefst een officiële firmware opnieuw op mijn telefoon plaatsen, zodat ie weer normaal met Kies kan interacteren. Maar mijn kennis reikt niet ver genoeg. Heb nog nooit mijn telefoon getweakt. Nu is mijn vraag; bestaat er ergens een duidelijke tutorial die uitlegt hoe ik dit kan doen? En waar vind ik de nodige bestanden?
XDA is je vriend in dezen. 1e post voor de Stock firmware. 2e post voor de Frankenstein firmware.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:23:
Bedankt voor je snelle antwoorden,
Verwijderd
Dat dacht ik alAllSeeyinEye schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:25:
[...]
XDA is je vriend in dezen. 1e post voor de Stock firmware. 2e post voor de Frankenstein firmware.
Alvast bedankt!
Als 'Hollander' is het helemaal niet vreemd om een product in Duitsland te halen. Als Belg wel?Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:33:
[...]
Dat dacht ik alIk denk dat ik sowieso zal kiezen voor een stock firmware. Jij vertelde me dat ik het beste kies voor de XWLA4, maar ik zie daar enkel een Duitse firmware staan. PRO-firmwares vind ik al helemaal niet in deze lijst. Aangezien ik in België ben gevestigd, kies ik dan niet het best voor een Belgische firmware? Welke raadt u me aan?
Alvast bedankt!
De firmware is volledig Nederlandstalig indien je dat selecteert. Mocht je liever Turks/Engels/whatever hebben, dan kan dat ook.
Ik zie op SamFirmware geen enkele PRO-firmware, dus ik zou er met Odin gewoon een LUX-firmware opzetten. Zoek bij de link naar SamFirmware naar LUX, dan kom jeVerwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:17:
<verhaal>
Groeten,
en alvast bedankt!
code:
1
| I9100XWKK2 ## 2.3.6 2011 November I9100LUXKJ1 Luxembourg Download |
tegen.
Aangezien het KIES icoontje daarachter niet fel oranje is, is hij waarschijnlijk niet via KIES verspreid.
Omdat dit ook een officiele update is, gebeurt er niets met je custom rom counter en komt er geen gele driehoek in beeld. Het lijkt me dus sterk als het te achterhalen is bij een garantiegeval.
Mocht je met die firmware alsnog niet kunnen updaten naar ICS, dan kan je op dezelfde pagina wel een firmware vinden voor jouw gebied. Naast LUX zou je ook XEN (Benelux) kunnen overwegen.
Verwijderd
Volgens mij had ik je toen ook al een antwoord gegeven. De laatste firmware van Proximus op KIES is XWKI9 en die is 2.3.5, voor Proximus branded toestellen is er geen andere update. Als je wil updaten naar 2.3.6 moet je via Odin flashen naar een unbranded firmware.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:12:
Ik heb deze vraag ooit al eens gesteld, maar nu heb ik er reeds de hulp van Samsung zelf bij gehaald. Ik heb de indruk dat zij me niet kunnen helpen.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 15:39 ]
Verwijderd
Zou zeker kunnen kloppen hoor, maar bij Samsung Mobile BE vertelden ze mij dat deze er wel was...Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:38:
[...]
Volgens mij had ik je toen ook al een antwoord gegeven. De laatste firmware van Proximus op KIES is XWKI9 en die is 2.3.5, voor Proximus branded toestellen is er geen andere update. Als je wil updaten naar 2.3.6 moet je via Odin flashen naar een unbranded firmware.
Verwijderd
Samfirmware is bij lange na niet compleet. Ik weet niet wat zijn policy is maar ik denk dat hij alleen firmware erop zet die hijzelf lekt. Voor een complete lijst aan firmware moet ja naar XDA.gwystyl schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:16:
[...]
Ik zie op SamFirmware geen enkele PRO-firmware, dus ik zou er met Odin gewoon een LUX-firmware opzetten. Zoek bij de link naar SamFirmware naar LUX, dan kom je
http://forum.xda-develope...hp?p=14505996&postcount=3
Je kan ook via CheckFus (zoals vermeld in de OT) checken of er een update is voor jou toestel bij KIES.
Zoals ik al eerder (en vaker) heb gezegd, zou ik ook niet die firmware erop zetten. Dat is een firmware met de reboot bug. I9100BVKL1 en later zijn de firmwares die je moet hebben want die hebben de reboot bug niet.
Volgens CheckFus:Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:33:
[...]
Zou zeker kunnen kloppen hoor, maar bij Samsung Mobile BE vertelden ze mij dat deze er wel was...
code:
1
2
3
4
| Product Code: GT-I9100KI9PRO Latest firmware: I9100XWKI9/I9100PROKH1/I9100XXKI4/I9100XWKI9 Modified: 22/10/2011 10:10:56 Filename: GT-I9100_PRO_1_20111022101026.zip.enc2 |
De laatste firmware op KIES voor een Proximus branded toestel is XWKI9 welke op 22 oktober 2011 gereleased is. Dus het woord van Samsung BE vs. het woord van de update server. Wie wil je geloven?
Zoals eerder vermeld kun je elke firmware van elk land erop flashen die je wil. Alle firmwares bevatten alle talen en de standaard apps. Het is dat sommige landen extra apps hebben. Zoals de Nederlandse firmware heeft de BOL.com app extra en de Russische firmware heeft allemaal Russische apps. Verder maakt het helemaal geen drol uit.
Even zeker weten dat de je een 2.3.6 firmware erop zet zonder de reboot bug. I9100BVKL1 is een goeie en heeft de bug niet. De bovengenoemde Duitse firmware heb ik niet getest.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 17:30 ]
Verwijderd
Dit zegt wel iets over de support bij samsung...Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:02:
[...]
De laatste firmware op KIES voor een Proximus branded toestel is XWKI9 welke op 22 oktober 2011 gereleased is. Dus het woord van Samsung BE vs. het woord van de update server. Wie wil je geloven?
Nu weet ik dat er niks aan mijn toestel is en ik rustig kan wachten op de android 4.0 firmware.
Toch denk ik dat het beter is om een andere Nederlandse of Belgische firmware op mijn toestel te plaatsen, aangezien de mijne telkens langs Proximus moet passeren. Zoals je ziet, zorgt dit voor grote vertragingen...
Heb dus liever alles zeer snel up to date
Bedankt!
Vandaag de SGS2 laten vallen op het trottoir 
Allemaal dikke barsten in het glas - apparaat lijkt verder wel nog prima te functioneren.
Heeft er toevallig iemand ervaring met repairservice van Samsung ? In het algemeen of misschien ook specifiek voor kapot glas? Hoe duur/hoe lang etc?
Baal als een stekker
Allemaal dikke barsten in het glas - apparaat lijkt verder wel nog prima te functioneren.
Heeft er toevallig iemand ervaring met repairservice van Samsung ? In het algemeen of misschien ook specifiek voor kapot glas? Hoe duur/hoe lang etc?
Baal als een stekker
hoe duur? geen idee.Buntmans schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:37:
Vandaag de SGS2 laten vallen op het trottoir
Baal als een stekker
hoe lang, (als je hem naar solidvision stuurt) ong. een week (5 werkdagen)
ik doe het dan liever zelf.
Heb vandaag ook ff naar mijn falende speaker gekeken, als ik hem er los op leg doet die nog niks, contactpuntjes zijn goed. als ik muziek afspeel, en ik tik er een keer op, dan doet die het heel even, en dan scheid die er weer mee uit.
heb maar een nieuwe besteld.. voor 18.95 ga ik hem iig niet opsturen voor garantie, dan maak ik hem wel zelf..
10 euro verzenden, en dan nog minimaal 7 dagen wachten.. dat word hem niet...
nu heb ik de speaker overmorgen.
Audi S3
Nou ja, leuk dat jij het zelf kan en durft natuurlijk. Maar dat vroeg de persoon boven jou niet. Niet iedereen wil zijn telefoon zelf repareren met het risico op grotere problemen die je dan uiteindelijk meer geld gaan kosten.MexxT schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:25:
[...]
hoe duur? geen idee.
hoe lang, (als je hem naar solidvision stuurt) ong. een week (5 werkdagen)
ik doe het dan liever zelf.
Heb vandaag ook ff naar mijn falende speaker gekeken, als ik hem er los op leg doet die nog niks, contactpuntjes zijn goed. als ik muziek afspeel, en ik tik er een keer op, dan doet die het heel even, en dan scheid die er weer mee uit.
heb maar een nieuwe besteld.. voor 18.95 ga ik hem iig niet opsturen voor garantie, dan maak ik hem wel zelf..
10 euro verzenden, en dan nog minimaal 7 dagen wachten.. dat word hem niet...
nu heb ik de speaker overmorgen.
grotere problemen zoals?-Edwin- schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:43:
[...]
Nou ja, leuk dat jij het zelf kan en durft natuurlijk. Maar dat vroeg de persoon boven jou niet. Niet iedereen wil zijn telefoon zelf repareren met het risico op grotere problemen die je dan uiteindelijk meer geld gaan kosten.
het is een kwestie van modules vervangen, zelfde als met pc's.
is niks lastigs aan.
ik gaf hem alleen maar de tip, kwa tijdsduur heb ik hem ook een antwoord gegeven, dus ik snap je probleem niet.. ?
Audi S3
Is het plug 'n pray of moet je solderen?
Zelf repareren nee... ik heb daar simpelweg de tijd niet voor om me in te verdiepen op het moment.
Ik zal solidvision eens checken. Het liefst breng ik hem ergens, half uurtje wachten, klaar. En daar wil ik best een stukje voor rijden of iets meer/vooruit betalen zodat zij het glas kunnen bestellen? Maar ik ben wel hollander, dus onnodig geld uitgeven zit ik ook niet op te wachten.
Ik zal solidvision eens checken. Het liefst breng ik hem ergens, half uurtje wachten, klaar. En daar wil ik best een stukje voor rijden of iets meer/vooruit betalen zodat zij het glas kunnen bestellen? Maar ik ben wel hollander, dus onnodig geld uitgeven zit ik ook niet op te wachten.
allemaal plug en play anders zou ik het niet zeggen heSenor Sjon schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:36:
Is het plug 'n pray of moet je solderen?
ik repareer al m'n telefoons zelf in princiepe. kan niet zonder, dus dan moet je wel.
Netzo als overige electronica, en auto en de rest maar dat terzijde
@Buntmans,
Bij solidvision kan je er gewoon op wachten volgensmij.
www.gsmrepareren.nl is de site volgensmij.
edit// ja is hem
Audi S3
yup zat er net naar te kijken. op afspraak terplekke repareren. nu moet ik toevallig donderdag toch in rotterdam zijn.. ik zal ze morgen eens bellen! tenzij iemand een beter idee heeft.MexxT schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:40:
[...]
allemaal plug en play anders zou ik het niet zeggen he![]()
ik repareer al m'n telefoons zelf in princiepe. kan niet zonder, dus dan moet je wel.
Netzo als overige electronica, en auto en de rest maar dat terzijde
@Buntmans,
Bij solidvision kan je er gewoon op wachten volgensmij.
www.gsmrepareren.nl is de site volgensmij.
edit// ja is hem
http://www.ricom-repairs.nl/ in schiedam.
zit net over de grens van rotterdam ( franselaan)
heb ooit eens een nokia gekocht via marktplaats, na een paar weken ging het scherm kapot
en ricom repareerden het ( fabrieks garantie )
zit net over de grens van rotterdam ( franselaan)
heb ooit eens een nokia gekocht via marktplaats, na een paar weken ging het scherm kapot
en ricom repareerden het ( fabrieks garantie )
[ Voor 43% gewijzigd door nnndoh op 20-02-2012 21:52 ]
Mensen, wellicht is het al eens voorbij gekomen, maar een zoekopdracht binnen GOT en zelfs Google bracht me niet erg ver.
Ik zou graag muziek op mijn Galaxy S2 zetten, ik denk daar kan ik KIES vast wel voor gebruiken. Inderdaad kan ik binnen de bibliotheek van Kies de rechtermuisknop op een playlist gebruiken en dan naar de telefoon kopiëren. Echter, alleen de muziek komt er dan op. De playlist komt niet mee. Toen ik meerdere playlists op deze manier op de telefoon zette, kwam alles door elkaar en was er geen playlist te bekennen. Zowel bij Winamp niet als de standaard muziekspeler. Zie ik iets over het hoofd? Als ik rechtsboven bij de naam GT-I9100, bij muziek rechtermuisknop indruk, is 'nieuwe afspeellijst muziek grijs en niet aan te klikken. Uiteraard is de telefoon verbonden.
Waarom gaat dit zo enorm moeilijk met Kies? Het is echt een vreselijk programma. Ik wil eigenlijk niet vast zitten aan een Doubletwist speler op de PC en op mn telefoon om playlists over te zetten. De standaard muziekspeler vind ik prima, maar dat Kies is zo'n vreselijke draak. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar terwijl ik absoluut geen nitwit ben..
Ik zou graag muziek op mijn Galaxy S2 zetten, ik denk daar kan ik KIES vast wel voor gebruiken. Inderdaad kan ik binnen de bibliotheek van Kies de rechtermuisknop op een playlist gebruiken en dan naar de telefoon kopiëren. Echter, alleen de muziek komt er dan op. De playlist komt niet mee. Toen ik meerdere playlists op deze manier op de telefoon zette, kwam alles door elkaar en was er geen playlist te bekennen. Zowel bij Winamp niet als de standaard muziekspeler. Zie ik iets over het hoofd? Als ik rechtsboven bij de naam GT-I9100, bij muziek rechtermuisknop indruk, is 'nieuwe afspeellijst muziek grijs en niet aan te klikken. Uiteraard is de telefoon verbonden.
Waarom gaat dit zo enorm moeilijk met Kies? Het is echt een vreselijk programma. Ik wil eigenlijk niet vast zitten aan een Doubletwist speler op de PC en op mn telefoon om playlists over te zetten. De standaard muziekspeler vind ik prima, maar dat Kies is zo'n vreselijke draak. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar terwijl ik absoluut geen nitwit ben..
Kies is niet het meest prettige programma..... (understatementmarhalm schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:16:
Mensen, wellicht is het al eens voorbij gekomen, maar een zoekopdracht binnen GOT en zelfs Google bracht me niet erg ver.
Ik zou graag muziek op mijn Galaxy S2 zetten, .......

Ik werk gewoon met verkenner. Kopieer gewoon de muziek naar de S2 en maak playlists op m'n PC en kopieer deze ook naar de S2. Werkt goed.
En vergeet Kies vanaf nu
Dank je wel voor je reactie, maar hoe maak je playlists op je PC? Ik zou zo graag gewoon zoals op mn oude Wildfire, via de sync software, simpel en eenvoudig een playlist willen overzetten. Het wil echter gewoonweg niet werken. Erg jammer dat Samsung je wat dat betreft gewoon laat stikken, ondanks dat je het topmodel hebt gekocht. Dan heeft de grote fruitconcurrent ook dit weer beter voor elkaar..
Probeer bij die fruitautomaat maar eens met Verkenner op je telefoon te komen. 
Volgens mij kan je bijna met elke muziekspeler wel playlists aanmaken.
Gebruik nu maar Doubletwist, die doet het inderdaad prima. Ook maar de volledige versie kopen dan, dan kan ik een equalizer gebruiken. Bedankt in ieder geval voor het meedenken.
(P.S: Samsung mag wel eens wat doen aan Kies
hoor. Zo'n programma kun je toch niet afleveren aan kopers? (van je topmodel)
(P.S: Samsung mag wel eens wat doen aan Kies

Verwijderd
Als je Wildfire m3u of pls playlists kan exporteren leest je S2 ze anders gewoon, misschien dat je even bij HTC moet aankloppen om te vragen hoe je je playlist kan exporteren naar een gestandaardiseerd formaat. De fruit concurrent heeft helemaal niks voor elkaar want als je bij hun wil overstappen naar een ander merk dan kan dat absoluut niet. Zelfs contacten overzetten wordt je moeilijk gemaakt.marhalm schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:50:
Dank je wel voor je reactie, maar hoe maak je playlists op je PC? Ik zou zo graag gewoon zoals op mn oude Wildfire, via de sync software, simpel en eenvoudig een playlist willen overzetten. Het wil echter gewoonweg niet werken. Erg jammer dat Samsung je wat dat betreft gewoon laat stikken, ondanks dat je het topmodel hebt gekocht. Dan heeft de grote fruitconcurrent ook dit weer beter voor elkaar..
Of misschien dat je even spotify moet proberen ofzo. Mooie daarvan is dat het overal op werkt, niet alleen op Windows, Mac, iPhone, Symbian of Android maar allemaal. En het syncroniseert nog eens wireless ook, geen kabel gezeik.
Reageer normaal of reageer niet. Klopt er iets niet volgens jou, maak dan een topic report aan en reageer je niet af in een topic.
[ Voor 36% gewijzigd door janvanduschoten op 21-02-2012 17:07 ]
De fruitautomaat van dat merk die wel van een patent-rechtszaken houdt?Senor Sjon schreef op maandag 20 februari 2012 @ 23:25:
Probeer bij die fruitautomaat maar eens met Verkenner op je telefoon te komen.
Ik heb een Fruitautomaat Pro met OSX 10.6.8 en heb echt nooit problemen gehad met finder en m'n telefoon. Heb gewoon d.m.v. slepen alle muziek op mijn telefoon gezet. Als het goed is verschijnt er op je desktop een mapje voor de telefoon en een voor de memory card ('external_sd' ofzo).
Nou je moet het toch wel met me eens zijn dat Kies niet werkt. Ik ging er in eerste instantie vanuit dat als je een telefoon bezit van 400-500 euro, dat je er deugdelijke software bij krijgt die toch minimaal playlists kan overzetten. Dat vind ik makkelijker dan muziek op je telefoon klappen en dan handmatig playlsts aanmaken op je telefoon. Ook kun je wellicht op de één of andere manier wel playlists aanmaken met een programma op de PC, daarna op één of andere manier dit op je telefoon zetten, maar hoe makkelijk was het geweest als je in Kies, waar je je itunes bibliotheek inclusief playlists gewoon ziet, zou kunnen overbrengen naar je telefoon? Blijkbaar volgens jou heb ik overspannen verwachtingen. Ik vind dat ik geen onredelijke dingen verwacht.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 23:43:
[...]
Als je Wildfire m3u of pls playlists kan exporteren leest je S2 ze anders gewoon, misschien dat je even bij HTC moet aankloppen om te vragen hoe je je playlist kan exporteren naar een gestandaardiseerd formaat. De fruit concurrent heeft helemaal niks voor elkaar want als je bij hun wil overstappen naar een ander merk dan kan dat absoluut niet. Zelfs contacten overzetten wordt je moeilijk gemaakt.
Of misschien dat je even spotify moet proberen ofzo. Mooie daarvan is dat het overal op werkt, niet alleen op Windows, Mac, iPhone, Symbian of Android maar allemaal. En het syncroniseert nog eens wireless ook, geen kabel gezeik.
Trouwens zo kan je over alles en nog wat gaan zeiken en zeuren. Dat Android niet als flesopener gebruikt kan worden, koop ik een topmodel kan je dat niet. Dat heeft de fruitconcurent toch beter voor elkaar. Even nadenken voor je iets zegt.
De reden dat ik het graag met Kies zou willen is dat ik graag gebruik zou maken van de stock muziekspeler. Nu ik Doubletwist gebruik om playlists over te zetten, moet ik ook Doubletwist op mn telefoon gebruiken. Nu heb ik daarom twee muziekspelers op mn telefoon staan. Ik houd niet van dubbele, onnodige dingen en zal ik moeten rooten om de stock speler te verwijderen. Snap je nu waarom ik die vraag stelde?
De draagbare fruitautomaat zie je volgens mij niet in verkenner, gezien het huwelijk met iTunes. Of een plaatje via bluetooth versturen...
Degene die Kies maakt mag ergens in Siberië software voor toendra's ontwikkelen. Daar is een ieder het wel over eens.
Edit:
Je kan toch gewoon m3u lijsten aanmaken in vrijwel elk programma?
Degene die Kies maakt mag ergens in Siberië software voor toendra's ontwikkelen. Daar is een ieder het wel over eens.
Edit:
Je kan toch gewoon m3u lijsten aanmaken in vrijwel elk programma?
[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 21-02-2012 11:20 ]
Verder toptelefoon hoor, de iPhone vermelding doe ik omdat playlists overbrengen via iTunes wel gewoon werkt. Afgezien van dat zijn zowel iTunes voor Windows en Kies vreselijke programma's. Samsung mag zich wat mij betreft echter wel diep schamen voor Kies en niet alleen vanwege de playlists
Who needs Kies?marhalm schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:21:
Verder toptelefoon hoor, de iPhone vermelding doe ik omdat playlists overbrengen via iTunes wel gewoon werkt. Afgezien van dat zijn zowel iTunes voor Windows en Kies vreselijke programma's. Samsung mag zich wat mij betreft echter wel diep schamen voor Kies en niet alleen vanwege de playlists
Instellingen / Ontwikkeling / USB fouten opsporen
Via USB aansluiten en klaar.
Of: Kies via Wifi. Werkt beter dan de full size Kies
Marhalm, een android telefoon werkt gewoon wat anders dan een iPhone. Het werkt wat vrijer, maar daardoor ook wat complexer. Ik heb gewoon mijn (goed getagde!) MP3's via verkenner naar mijn telefoon gekopieerd. Met Winamp kan je playlists maken en opslaan (m3u's). Als je die meekopieert, heb je op de telefoon ook die playlists. Overigens heb ik die m3u's niet nodig, omdat ik altijd een complete cd aanzet. Als ik een verzameling muziek heb die ik graag als 'lijst' zie, dan zorg ik ervoor dat die lijst dezelfde artiest / album combi krijgt in de tags. Dan ziet mijn telefoon het als 1album en speelt die die nummers als een lijst af.marhalm schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:21:
Ik kan mijn muziek overigens met alle muziekspelers afspelen en ik gebruik zelf de (gekochte) DB poweramp, vanwege de wat sterkere EQ mogelijkheden voor in mijn auto.
Overigens heb ik de app "wifi file explorer" aangeschaft om via de wifi bestanden te kopieren, helemaal relaxed voor af en toe wat foto's kopieren! App starten, in browser naar telefoon gaan en daar naar eigen schijf kopieren.
[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 21-02-2012 13:16 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
*knip*
Ik gebruik kies alleen voor firmware updates.
Download winamp en save the m3u file en klaar. Misschien kan windows media player het zelfs.
Ik gebruik kies alleen voor firmware updates.
Download winamp en save the m3u file en klaar. Misschien kan windows media player het zelfs.
[ Voor 69% gewijzigd door janvanduschoten op 21-02-2012 17:03 ]
lees de topic title mensen. GALAXY S2! niet Iphone vs Galaxy S2. >_>
on topic:
Ik hoop dat ze snel komen met ICS (4.0). Ik heb nu te vaak gehoord van Samsung (Spica vooral) dat de update op tijd X komt, en dan weer later "ow nee maanden uitgesteld"
on topic:
Ik hoop dat ze snel komen met ICS (4.0). Ik heb nu te vaak gehoord van Samsung (Spica vooral) dat de update op tijd X komt, en dan weer later "ow nee maanden uitgesteld"
[ Voor 11% gewijzigd door corset op 21-02-2012 15:11 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
samsung heeft nog nooit een officiele datum gegeven, alles wat je leest op sites zijn dus geruchten. En liever een goed werkende versie dan een afgeraffelde slechte bugdoos omdat mensen zo graag ICS willen.lanerios schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:11:
lees de topic title mensen. GALAXY S2! niet Iphone vs Galaxy S2. >_>
on topic:
Klopt inderdaad, alleen geven veel professionele bedrijven aan dat ze via Samsung hebben gehoord (T-Mobile, KPN, Vodafone etc) dat het 1 maart eraan komt.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:40:
[...]
samsung heeft nog nooit een officiele datum gegeven, alles wat je leest op sites zijn dus geruchten. En liever een goed werkende versie dan een afgeraffelde slechte bugdoos omdat mensen zo graag ICS willen.
Ik snap dat Samsung niet gaat zeggen dat het op X uitkomt, gewoon om zichzelf in te dekken. De rest van de tweakers snappen dat ook. MAAR, de gemiddelde consument niet, die geven samsung de schuld etc.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
@JVS Helemaal mee eens, maar het blijft (spreekwoordelijk) spelen met vuur als je het mij vraagt
Ik zit overigens nog steeds op 2.3.4 (Heb UK unlocked S2) Hoop idd dat die ICS in maart uitegrold wordt maar ook hier zijn de geruchten dat dit afhankelijk is van de regio.
Ik zit overigens nog steeds op 2.3.4 (Heb UK unlocked S2) Hoop idd dat die ICS in maart uitegrold wordt maar ook hier zijn de geruchten dat dit afhankelijk is van de regio.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Hoi iedereen, hoop dat jullie me kunnen helpen.
Op de wintersport was het erg koud en was me SII uitgevallen, maar sindsdien wil hij ook niet meer aan.
Hij blijft hangen op het start scherm.
Hij kan nog wel in download modus, en omdat ik hem geroot heb heb ik ook nog geprobeerd de officiele firmware er weer op te zetten.
Nou geeft Odin aan dat alles succesvol verlopen is, maar het mooie gele driehoek blijft staan en er staat ook nog dat er een Custom firmware op draait. (en hij blijft nog steeds op start scherm hangen)
Nu heb ik een Jig geprobeerd, deze zet de counter op nul en zegt official rom maar laat het driehoek staan.
Als de accu er een tijd uit is geweest, staat de counter ook weer op zijn oude stand en staat er weer dat ik een custom rom draai.
Als ik ga opladen dan krijg ik onderstaand plaatje (deze beweegt niet)...
Wat zou er stuk kunnen zijn ?
Op de wintersport was het erg koud en was me SII uitgevallen, maar sindsdien wil hij ook niet meer aan.
Hij blijft hangen op het start scherm.
Hij kan nog wel in download modus, en omdat ik hem geroot heb heb ik ook nog geprobeerd de officiele firmware er weer op te zetten.
Nou geeft Odin aan dat alles succesvol verlopen is, maar het mooie gele driehoek blijft staan en er staat ook nog dat er een Custom firmware op draait. (en hij blijft nog steeds op start scherm hangen)
Nu heb ik een Jig geprobeerd, deze zet de counter op nul en zegt official rom maar laat het driehoek staan.
Als de accu er een tijd uit is geweest, staat de counter ook weer op zijn oude stand en staat er weer dat ik een custom rom draai.
Als ik ga opladen dan krijg ik onderstaand plaatje (deze beweegt niet)...
Wat zou er stuk kunnen zijn ?

Vrieskou is erg slecht voor batterijen.Wellicht is je batterij kapot gegaan? Als hij niet meer wil opladen dan lijkt me dat waarschijnlijk. Ken je iemand met een SGSII zodat je de batterij kunt proberen? Of proberen contactjes schoon te maken?
Ja de vriendin van me huisgenoot heeft ook een SII, heb haar batterij geprobeerd en hij doet daar hetzelfde meemarhalm schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:19:
Vrieskou is erg slecht voor batterijen.Wellicht is je batterij kapot gegaan? Als hij niet meer wil opladen dan lijkt me dat waarschijnlijk. Ken je iemand met een SGSII zodat je de batterij kunt proberen? Of proberen contactjes schoon te maken?
Nou, dit artikel gaat blijkbaar niet op voor jouw S2Reveal! schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:22:
[...]
Ja de vriendin van me huisgenoot heeft ook een SII, heb haar batterij geprobeerd en hij doet daar hetzelfde mee
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Nope zeker niet ... vrienden met iPhone en Blackberry hadden geen lastAurora schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:05:
[...]
Nou, dit artikel gaat blijkbaar niet op voor jouw S2
Iemand enig idee hoe moeilijk ze doen als ze zien dat hij geroot is bij garantie ?
[ Voor 10% gewijzigd door Reveal! op 21-02-2012 19:32 ]
[Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware <--- Daar zitten de mensen die wat meer met rommetje e.d. hebben. Jig werkt alleen met oude bootloader, heb je die erop staan?Reveal! schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:31:
[...]
Nope zeker niet ... vrienden met iPhone en Blackberry hadden geen last
Iemand enig idee hoe moeilijk ze doen als ze zien dat hij geroot is bij garantie ?
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Net een update van DICE Player gedaan en nu ziet DP. mijn netwerk niet meer.......hij ziet "Net" niet meer.......of ben ik nu gek........op mijn Asus TP het zelfde verhaal....
Je kan proberen de oude bootloader opnieuw te flashen en dan je JIG te gebruiken, dat moet lukken. Werkt recovery ook nog? Probeer dan eens wipe data/cash/dalvik nadat je een andere rom flasht (ben je wel je gegevens kwijt, maar als hij het niet doet ben je dat ook). Wellicht heb je hier nog wat aan.Reveal! schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:31:
Nope zeker niet ... vrienden met iPhone en Blackberry hadden geen last
Verder lijkt het mij sterk dat hij door de kou kapot gegaan is, tenzij je hem buiten laat liggen s nachts wordt hij niet zo koud, je zakken zijn vrij warm en als je hem gebruikt warmt hij zichzelf op. Het lijkt mij dat een val of waterschade de boosdoener is, of gewoon pech.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Heb geen recovery meer nee .....ph4ge schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:02:
[...]
Je kan proberen de oude bootloader opnieuw te flashen en dan je JIG te gebruiken, dat moet lukken. Werkt recovery ook nog? Probeer dan eens wipe data/cash/dalvik nadat je een andere rom flasht (ben je wel je gegevens kwijt, maar als hij het niet doet ben je dat ook). Wellicht heb je hier nog wat aan.
Verder lijkt het mij sterk dat hij door de kou kapot gegaan is, tenzij je hem buiten laat liggen s nachts wordt hij niet zo koud, je zakken zijn vrij warm en als je hem gebruikt warmt hij zichzelf op. Het lijkt mij dat een val of waterschade de boosdoener is, of gewoon pech.
Dat topic heb ik inderdaad helemaal geprobeerd, heeft het helaas ook niet opgelost.
En heb een oude bootloader erop gezet maar wil nog niet werken, counter reset wel maar na accu verwijderen paar minuten wachten staat hij weer op zijn oude stand.
Zoals hierboven ook al iemand opmerkte, voor vragen over custom recovery's, bootloaders, jig's etc. moet je zijn in [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware .
[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 22-02-2012 11:03 ]
Is er niet gewoon vocht bijgekomen? Kou moet ie op zich prima kunnen hebben, maar als ie gesmolten sneeuw binnen heeft gekregen wat erna weer bevroren is, dan kan er een boel stuk zijn.
Al eens met AirDroid geprobeerd? Gaat erg vlotjes hoewel ik met playlisten zelf geen ervaring kan delen.
Verwijderd
Mijn S2 is gisteren gevallen, de hoeken zijn helemaal gesloopt, en er is een stuk uit het ijzeren randje. Maar gelukkig is het scherm nog heel en doet alles het.
Dat is balen zeg.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:28:
Mijn S2 is gisteren gevallen, de hoeken zijn helemaal gesloopt, en er is een stuk uit het ijzeren randje. Maar gelukkig is het scherm nog heel en doet alles het.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Ja inderdaad, hoewel ik al blij ben dat het scherm heel is en alles het nog doet. Maar het blijft natuurlijk doodzonde.
vandaag speakertje gehad, en er in gezet, perfect weer
ik ben iig blij dat het dat was haha.
ik ben iig blij dat het dat was haha.
Audi S3
Ben nu de Kies update van 22feb aan het installeren, vandaag dus.
Iemand al ervaring mee gehad in de loop van de dag?
wel een update voor kies, verder nietsSansar schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:38:
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Nou ik ben benieuwd, meestal betekend een nieuwe versie van kies ook een nieuwe versie van android....Sansar schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:38:
Kan niet wachten op ICS
De laatste geruchten waren begin maart, maar het zou leuk zijn als hij eerder uitkomt natuurlijk. Kies kan natuurlijk ook geupdate worden voor updates voor andere toestellen; het hoeft niet per se een update voor de SGS II te zijn. Er worden op het moment ook nog aardig wat 2.3.6 (carrier)firmwares uitgerold, dus houd je adem niet in tijdens het wachten op ICS. Kan nog ff durenhoi_roy schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:01:
[...]
Nou ik ben benieuwd, meestal betekend een nieuwe versie van kies ook een nieuwe versie van android....
Kan niet wachten op ICS
Er zijn al heel wat ICS ROMs voor de S2 in omloop. Een officiële Samsung ROM gaat vast niet lang meer duren.
Hij is bevestigd voor 1 maart, maar waarschijnlijk duurt de uitrol in Nederland via de verschillende providers nog wel iets langer.Kwak schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:54:
Er zijn al heel wat ICS ROMs voor de S2 in omloop. Een officiële Samsung ROM gaat vast niet lang meer duren.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Direct na het installeren van de Kies update kreeg ik een melding dat er extra software gedownload moest worden i.v.m. firmware management.
Ik kreeg er *bijna* een hard plasorgaan van
.
Helaas, na alle updates bleek er niets nieuws te zijn...
Ik kreeg er *bijna* een hard plasorgaan van
Helaas, na alle updates bleek er niets nieuws te zijn...
Vanacht wat vreemds meegemaakt. Ik werd wakker en wilde kijken hoe laat het was. Echter was mijn telefoon uit. Ik had hem rond 8uur savonds nog volledig opgeladen. Dit doe ik altijd omdat ik juist wil voorkomen dat mijn batterij het snachts begeefd. Echter ik kreeg hem niet meer aan. Knoppen lang ingedruk, kort ingedrukt, snel ingedruk, nog langer ingedrukt gehouden.... niets. Toen even de accu er uitgewipt en er weer in gedaan en toen deed hij het ineens weer..... Daarna zag ik dat mijn batterij nog 12% had
Dat vind ik vrij dubieus als hij om 20:00 100% is opgeladen en om 05:00 bijna leeg is. Heb wel Wifi en BT aanstaan maar die staan altijd aan en dan is de telefoon voor minimaal 75% nog vol de volgende ochtend. Maar even in de gaten houden dit.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
... en wat zegt BBS?thewizard2006 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:07:
Vanacht wat vreemds meegemaakt. Ik werd wakker en wilde kijken hoe laat het was. Echter was mijn telefoon uit. Ik had hem rond 8uur savonds nog volledig opgeladen. Dit doe ik altijd omdat ik juist wil voorkomen dat mijn batterij het snachts begeefd. Echter ik kreeg hem niet meer aan. Knoppen lang ingedruk, kort ingedrukt, snel ingedruk, nog langer ingedrukt gehouden.... niets. Toen even de accu er uitgewipt en er weer in gedaan en toen deed hij het ineens weer..... Daarna zag ik dat mijn batterij nog 12% hadDat vind ik vrij dubieus als hij om 20:00 100% is opgeladen en om 05:00 bijna leeg is. Heb wel Wifi en BT aanstaan maar die staan altijd aan en dan is de telefoon voor minimaal 75% nog vol de volgende ochtend. Maar even in de gaten houden dit.
Als in BetterBatteryStats, voordat daar vragen over komen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op,Het Grote Galaxy S II ICS update topic .
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .
Posts over het aanpassen van de software (zoals custom ROMs) mag in dit topic.
Discussie over het scherm van de S2 mag hier.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Discussie over rebootproblemen mag hier
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op,Het Grote Galaxy S II ICS update topic .
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .
Posts over het aanpassen van de software (zoals custom ROMs) mag in dit topic.
Discussie over het scherm van de S2 mag hier.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Discussie over rebootproblemen mag hier