• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:41
Mede-auteurs:
  • thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-02 20:32

thijsje66

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-04 12:50

Relief2009

Samsung Galaxy SII

Intro
Op 13 februari 2011 heeft Samsung de Galaxy SII geïntroduceerd. De belangrijkste kenmerken zijn de 4,3" Super-AMOLED Plus scherm, 1,2 Ghz Dual-core Exynos/Tegra 2 processor en een NFC-reader. Daarnaast beschikt het toestel over een 8MP-camera waarmee tevens 1080P video geschoten kan worden.
Het Super-AMOLED Plus scherm is de volgende generatie SAMOLED schermen zoals we die kennen van de Wave en Galaxy S. De 2e generatie SAMOLED-schermen maken gebruik van een RGB-matrix wat het scherm stukken scherper (50% meer subpixels) moet maken in vergelijking met de eerste generatie SAMOLED-schermen. Let op: in bepaalde gebieden word de Samsung Galaxy SII geleverd met een SLCD-scherm.

Dit topic is bedoeld om over de Samsung Galaxy S II te praten. Discussies over accessoires, providers, prijzen en abonnementen horen in de gelinkte topics en zijn dan ook ongewenst!!

Inhoudsopgave
Specificaties
Chipset ARM Cortex A9 – Exynos 4210 / Tegra 2 (bepaalde gebieden)
Kloksnelheid2 x 1,2 Ghz (Exynos) / 2 x 1 Ghz (Tegra 2)
BesturingssysteemAndroid 2.3 (Gingerbread) met Touchwiz 4.0
Scherm4.3-inch SAMOLED Plus touch screen 480 x 800 resolutie (rgb-matrix)
ROM16GB / 32GB
RAM1 GB
GeheugenuitbreidingmicroSD™ memory card (SD 2.0 compatible); max 32GB
Gewicht116 gram
Afmetingen125.3 x 66.1 x 8.49 mm
Netwerk HSPA+ 21Mbps/ HSUPA 5.76Mbps, EDGE/ GPRS Class 12, Quad band GSM 850/900/1800/1900, Quad band UMTS 850/900/1900/2100
GPSJa, intern
Wifi IEEE 802.11a/b/g/n WiFi, WiFi Direct
SensorenInternal GPS antenna, A-GPS, NFC-reader, G-Sensor, Gyroscoop, Digital compass, Proximity sensor
Camera8.0 MP camera met auto focus en LED flashlight
Camera Front2.0 MP
BluetoothBluetooth 3.0 + HS
Audio3,5 mm stereo audio-aansluiting, Stereo FM Radio met RDS
MicrofoonActive Noise Cancellation met dedicated mic
AansluitingStandaard micro-USB (5-pin micro-USB 2.0)
Camera video opnemen1080P Full HD video recording
Batterij1650 mAh
BatterijduurSpreektijd: max 520 min (3G); Standby tijd: max 610 uur (3G)
Websitehttp://www.samsung.com/global/microsite/galaxys2/html/
Handleiding(en)http://www.samsung.com/nl...rchword=Galaxy+S+II+i9100

Terug naar de inhoudsopgave
Features
  • Lost Phone Management - Samsung DIVE: met Samsung DIVE kun je via de computer een telefoon op afstand wissen, locken of opzoeken op een kaart. Deze service is geheel gratis. Aanmelden via http://www.samsungdive.com
  • Easy Set-up (WPS PIN/PBC, Wi-Fi Direct)
  • AllShare (DLNA1.5)
  • Samsung Kies 2.0, Samsung Kies air
  • Social Hub Premium: de toekomst van communicatie; spreek met wie je wilt en hoe je wilt vanaf één plek: je contactenoverzicht. Je hebt de communicatiegeschiedenis en updates van je contacten op sociale netwerksites in beeld. Vanuit het contactenoverzicht leg je direct contact via e-mail, sms of sociale netwerkdienst. Of je belt gewoon. Je contactenoverzicht op de Samsung Galaxy S II wordt dé hub voor jouw sociale leven.
  • Readers Hub: met de Samsung Galaxy S II heb je altijd een bibliotheek aan boeken, tijdschriften en kranten bij je. Dankzij speciale samenwerkingsverbanden biedt de Samsung Readers Hub meer dan 2,2 miljoen boeken aan, 2.000 kranten in 49 talen en 2.300 populaire tijdschriften in 22 talen.
  • Game Hub: Game Hub biedt de eenvoudigste manier om de beste mobiele games te downloaden en te spelen. Met de gyroscopische sensor met drie assen opent Samsung een wereld aan gamingmogelijkheden. Probeer games gratis uit en download eersteklas titels van partners zoals Gameloft. Of daag vrienden uit met de Social Network Games (SNG) van mobage, inclusief ngmoco’s ‘We Rule and We City’.
  • Music Hub: de Samsung Galaxy S II is je persoonlijke muziekmanager met toegang tot meer dan 12 miljoen tracks van 7Digital. Ontdek wat hot is volgens de hitlijsten, zoek je favoriete muziek op, ontvang aanbevelingen van albums, luister naar previews en download ze direct op de Samsung Galaxy S II
Enterprise solutions
  • Cisco AnyConnect Virtual Private Network
  • Sybase Afaria Mobile Device Management
  • Cisco WebEx
  • Cisco Mobile
Mobile Audio/Video Interface
  • MHL: Samsung Galaxy S2 has a MHL (Multimedia High-definition Link) connector, which basically allows the Micro-USB to do much more than just be a Micro-USB connector. It can for example output 1080p with a Micro-USB to HDMI cable and it can do USB host stuff such as USB keyboards. At the same it will be charging your phone.
Reviews
Hardware.info - Samsung Galaxy S II GT-I9100 review
http://nl.hardware.info/r...laxy-s-ii-gt-i9100-review

Phone Arena - Samsung Galaxy S II Review - 9/10
http://www.phonearena.com...Galaxy-S-II-Review_id2728

Mobile-Review - Review of Samsung Galaxy S II i9100. Part 1 & 2
http://www.mobile-review....amsung-galaxy-s2-en.shtml
http://www.mobile-review....sung-galaxy-s2-2-en.shtml

Engadget - Samsung Galaxy S II review - 9/10
http://www.engadget.com/2...msung-galaxy-s-ii-review/

CNET UK - Samsung Galaxy S 2 review - 4,5/5
http://reviews.cnet.co.uk...laxy-s-2-review-50002442/

Techradar.com - Samsung Galaxy S2 review - 5/5
http://www.techradar.com/...g-galaxy-s2-930907/review

Tweakers.net - Samsung Galaxy S II: volle kracht vooruit
reviews: Samsung Galaxy S II: volle kracht vooruit

Beste Product - Samsung Galaxy SII gaat d'r op en d'r over 4.5/5
http://www.besteproduct.n..._over__video_review_.html

FAQ
Wat kan ik doen aan de battery drain?
Op het moment is hier nog vrij weinig over bekend, alhoewel er natuurlijk wel een paar dingen zijn die je kan doen:

Auto-brightness aanzetten
Op 2G overschakelen als je op een WiFi netwerk zit
Eventueel rooten om met SetCPU te downclocken en profiles in te schakelen
Wachten tot er een undervolt kernel is.
Hoe gaat het updaten in zijn werk?
Dat gaat helaas nog niet OTA, je zal daar Kies of Odin voor moeten gebruiken. Voor Odin verwijs ik je door naar het rooten en custom ROM's topic, daar staat het uitgebreid besproken. Kies is te downloaden vanaf de Samsung site, en installeert dan ook automatisch de goede drivers. Als je je Galaxy S II eraan koppelt zou hij een melding moeten geven als er een update beschikbaar is. Soms geeft Kies niet meteen die melding, dan kan je eventueel overstappen op Odin, maar dat is tricky, dat veegt namelijk je hele telefoon schoon. Ik raad aan te wachten tot Kies de melding geeft.
Wat is de nieuwste firmware.
Door: SizzLorr
Download Check Fus en kijk wat de laatste firmware versie is.
http://fus.nanzen.se/
Help, m'n auto-brightness doet gek!
Is gefixt in de nieuwe update
Hoe wijzig ik mijn input-method (toetsenbord)?
Ga naar een tekstvak, druk daar lang op. Je ziet nu een pop-up met verschillende opties, kies Invoermethode. Voilà: Je kan kiezen :)
Vlingo heeft nog geen Nederlands?
Klopt, dat komt hopelijk binnenkort met een update. Tot die tijd zal je Engels moeten praten tegen je telefoon.
M'n SGS2 verbindt niet met Kies in de Cradle.
Door: Mickroz
De oplossing hiervoor is Kies Air te installeren en te starten op je telefoon, en kan je via WiFi over je netwerk connecten naar je telefoon, door het adres wat je op je telefoon ziet staan in je webbrowser te typen en zo Kies als webbased te gebruiken, hiervoor hoeft Kies dus niet geinstalleerd te zijn op je PC, en kan je overal waar WiFi is je SGSII bijwerken.
Ik kan met Titanium Backup m'n apps niet freezen.
Door: Superkneus
Om apps te freezen moet USB Debugging aanstaan (Instellingen > Applicaties > Ontwikkeling > USB Foutopsporing)
Ik krijg de laatste firmware niet geinstalleerd.
Deinstalleer kies
Download en installeer de UK versie van kies
Start kies met admin rechten
Voer de update uit
Mocht hij de fout geven, dll failed, tel opnieuw opstarten en opnieuw aankoppelen
Dit alles zonder kies af te sluiten!
De update opnieuw uitvoeren
Nou moet het werken
Heeft de Galaxy SII een Notificatie Led?
Nee, mocht je dit willen dan kan je de app NoLED gebruiken uit de Market.
Flash is geinstalleerd maar ik krijg nog steeds een groene pijl op internet te zien.
Browser, settings, enable plugins, always. Dan laadt de flash content automatisch
Internet--> Instellingen--> Invoegtoepassingen activeren-->Altijd aan
Hoe maak ik een screenshot?
Houdt de home en de powerknop ingedrukt, en laat ze vervolgens allebei los, de powerknop ietsjes eerder dan de homeknop.
Screens te vinden in de "Screencaptures" folder
Ik zie een roze vlek op mijn foto's.
Dit is een probleem met de Auto witbalans. Wordt in de toekomst mogelijk opgelost met een update.
Als je een andere instelling gebruikt voor de witbalans dan automatisch zou het niet zichtbaar moeten zijn.
Als ik mijn toestel wil updaten via Kies krijg ik de volgende melding: "Geen toestemming ontvangen van de beheerder van GT-I9100. Het programma wordt gesloten."
Zorg dat je KIES met admin rechten opstart (middels rechtermuis knop). dan gaat het goed
Weet iemand waarom het scherm ook dimt tijdens het internetten en spelletjes?
Instellingen -> Display -> Helderheid -> "automatisch" uitvinken
Instellingen -> Display -> "Schermvoeding aanpassen" uitvinken
Zwarte Achtergrond.
Telefoon wordt warm bij de camera.
Dit is normaal, de processor zit daar naast.

Foto's
Toestel

Camera Sample's

Youtube
HDblog
YouTube: Samsung Galaxy S2 RAM Info e Hardware tour ENG

Gsm Arena - Samsung I9100 Galaxy S II user interface demo
YouTube: Samsung I9100 Galaxy S II user interface

Gsm Arena - Samsung I9100 Galaxy S II 1080p video sample
YouTube: Samsung I9100 Galaxy S II 1080p video sample

GSMArena - Flash in browser test
YouTube: Samsung Galaxy S II Flash in browser performance test

Samsung Galaxy S2 ondersteunt Mobile High-Definition Link (MHL)
YouTube: Mobile High-Definition Link (MHL)

Changelog
Pre: Topic opgezet door BobWarley :*)
13-02-2011: Officiele introductie van de Samsung Galaxy S2 (Overgenomen door Relief2009)
13-02-2011: Eerste actuele informatie SGS2 toegevoegd
13-02-2011: Video + meer specs toegevoegd.
14-02-2011: jump-tags gemaakt
14-02-2011: 'Video's' renamed naar 'Youtube' en 'Hands-on' verplaatst naar '(P)Reviews'
15-04-2011: Hands-on oude filmpjes verwijderd
15-04-2011: Nieuw plaatje, kleine wijzigingen in Specificaties en nieuwe filmpjes toegevoegd
15-04-2011: Deel 2 van het topic geopend :9
24-04-2011: thijsje66 is nu mede-auteur. Welkom!
10-05-2011: Plaatjes vervangen + nu alleen Reviews
10-05-2011: Deel 3 is nu geopend :*)
19-05-2011: Deel 4 is nu geopend :*)
19-05-2011: FAQ toegevoegd - nog uit te breiden
09-06-2011: Deel 5 is nu geopend :*)
09-06-2011: FAQ uitgebreid
09-06-2011: Reviews toegevoegd
11-11-2011: FAQ uitgebreid
Nog vragen voor de FAQ? Graag DM'en naar thijsje66. Alvast dank!

[Voor 127% gewijzigd door thespeed op 11-11-2011 00:19]

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:41
Nieuw topic aangemaakt en de inhoud van het vorige topic gekopieerd.
Met dank aan de beheerders van de vorige topics.
Veel plezier met posten.

• Anoniem: 375601
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb helemaal geen problemen met mijn Galaxy S2.

• mcpswijnenburg
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11-2022
Wauw, alweer een 6e topique over deze geweldige telefoon. Van de meeste problemen waar ik in de vorige topics over lees heb ik gelukkig geen last. Alleen lichte battery drain.

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:16
Waar halen jullie goede superscherpe wallpapers voor de S2 ? Ik heb op google al een paar sites geprobeerd. Maar wanneer ik er wallpapers van download en op mijn telefoon zet komen deze vaak korrelig over. Ik had graag een superscherpe wallpaper gehad. Heb er tot nu toe nog maar 1tje kunnen vinden die daaraan voldeed, dat was een blad waar de nerven echt superscherp op getoond werd. Echt een knappe wallpaper alleen begint deze nu stilaan te vervelen..

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26
Rebbelx schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:50:
Waar halen jullie goede superscherpe wallpapers voor de S2 ? Ik heb op google al een paar sites geprobeerd. Maar wanneer ik er wallpapers van download en op mijn telefoon zet komen deze vaak korrelig over. Ik had graag een superscherpe wallpaper gehad. Heb er tot nu toe nog maar 1tje kunnen vinden die daaraan voldeed, dat was een blad waar de nerven echt superscherp op getoond werd. Echt een knappe wallpaper alleen begint deze nu stilaan te vervelen..
Waar zoek je naar wallpapers? En welke resolutie gebruik je? Als je drie schermen hebt kan je volgens mij het best de resolutie 800 x 720 pakken. Android schuift je wallpaper namelijk steeds een stukje op als je een scherm opzij gaat.
Ik heb zelf een wallpaper van interfacelift. Ik heb de uitvoering van 1280 x 800 genomen, en die gewoon met de galerij als achtergrond ingesteld. Door de rand van het selectievakje te slepen kan je een groter of kleiner deel van je plaatje selecteren.
Mijn plaatje is zoals je ziet al niet zo scherp, dus ik heb niet veel last van wazigheid. Welke wallpaper gebruik je nu? Ik wil wel kijken hoe die er op mijn SGS II uitziet.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Rebbelx schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:50:
Ik haal mijn wallpapers van 4walled af. Daar moet wel een dikke NSFW melding bij; aangezien er ook heel veel vieze plaatjes op staan. veel hoge resoluties en prachtige foto's.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• SizzLorr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08-2019
mcpswijnenburg schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:46:
Wauw, alweer een 6e topique over deze geweldige telefoon. Van de meeste problemen waar ik in de vorige topics over lees heb ik gelukkig geen last. Alleen lichte battery drain.
Bijna niemand heeft er last van. Het is, net zoals altijd, dat de mensen met problemen het hardst schreeuwen.

Cryptocurrency is the real Occupy Wallstreet!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-04 10:16

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Mijn S2 zat gister volledig vast. Kon er echt helemaal niks meer mee..

Moest de accu eruit halen!

En had laatst de melding dat de SD kaart afgekoppeld was.. Volgens mij is daar ook iets niet goed gegaan, want apps die op de SD kaart staan starten nu niet meer op....

• SizzLorr
maceddy2004 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:19:
Mijn S2 zat gister volledig vast. Kon er echt helemaal niks meer mee..

Moest de accu eruit halen!

En had laatst de melding dat de SD kaart afgekoppeld was.. Volgens mij is daar ook iets niet goed gegaan, want apps die op de SD kaart staan starten nu niet meer op....
Weet je zeker dat je SD kaart goed is?

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:59
Leuk, weer een nieuw topic van deze mooie foon!
Ben er erg blij mee, en haal tegenwoordig met wat energiemanagemente 2 volle dagen op de accu _/-\o_

Ik kan iedereen overigens de app SweetDreams aanraden.
Hier kan je tussen bepaalde tijden, op bepaalde dagen je telefoon laten 'slapen'. Zo heb ik hem ingesteld dat ie tussen 23:00 's avonds en 7:30 's ochtends geen Wifi, GPS, Bluetooth en 3G gebruikt en het belvolume op trillen staat. 's ochtends gaat ie weer naar normale settings. Zo haal ik nachten waar ik maar 2 á 3 procent battery verlies heb :)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:06
BillSpaarbank schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:16:
[...]

Ik haal mijn wallpapers van 4walled af. Daar moet wel een dikke NSFW melding bij; aangezien er ook heel veel vieze plaatjes op staan. veel hoge resoluties en prachtige foto's.
Hahaha het is maar net wat je vies noemt >:)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 14:20
Heb voor deel 5 een slotje aangevraagd ;)

• gwystyl
caspervc schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:26:
Leuk, weer een nieuw topic van deze mooie foon!
Ben er erg blij mee, en haal tegenwoordig met wat energiemanagemente 2 volle dagen op de accu _/-\o_

Ik kan iedereen overigens de app SweetDreams aanraden.
Hier kan je tussen bepaalde tijden, op bepaalde dagen je telefoon laten 'slapen'. Zo heb ik hem ingesteld dat ie tussen 23:00 's avonds en 7:30 's ochtends geen Wifi, GPS, Bluetooth en 3G gebruikt en het belvolume op trillen staat. 's ochtends gaat ie weer naar normale settings. Zo haal ik nachten waar ik maar 2 á 3 procent battery verlies heb :)
Zoiets doe ik met Sleep as an Droid. Die schakelt over naar vliegmodus als je het alarm instelt. Doordat hij de sensoren en scherm wel aan moet laten staan om je slaappatroon te kunnen registreren zorgt dit toch voor veel battery drain.
Ik zal eens kijken naar SweetDreams. Weet je of een alarm wel gewoon hoorbaar is als SweetDreams het belvolume op trillen zet?
BillSpaarbank schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:16:
[...]

Welke resolutie pak je meestal? Of neem je gewoon een willekeurige en laat je de telefoon croppen?

• caspervc
gwystyl schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:55:

Zoiets doe ik met Sleep as an Droid. Die schakelt over naar vliegmodus als je het alarm instelt. Doordat hij de sensoren en scherm wel aan moet laten staan om je slaappatroon te kunnen registreren zorgt dit toch voor veel battery drain.
Ik zal eens kijken naar SweetDreams. Weet je of een alarm wel gewoon hoorbaar is als SweetDreams het belvolume op trillen zet?
Je kan je telefoon ook 1 minuut voor je alarm afgaat laten ontwaken... dan hoor je hem zeker!

• BillSpaarbank
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:55:
[...]

[...]

Welke resolutie pak je meestal? Of neem je gewoon een willekeurige en laat je de telefoon croppen?
960x800 is de beste resolutie. maar 1920x1080 werkt ook prima :)

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39
Ik ben nog steeds tevreden met mijn Galaxy S2. Het valt me wel op dat sinds ik een Galaxy Tab 10.1 heb mijn S2 minder ben gaan gebruiken.

Op vakantie heb ik ook wat foto's met mijn S2 gemaakt, zien er niet slecht uit!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:55
Iemand ervaring met de K9 email client? Ik gebruik deze in combinatie met Pure messenger, zodat ik een email widget kan plaatsen op mijn homescreen. Heb alleen last van een raar probleem:

Wanneer ik nieuwe email (notificaties) ontvang gebeurt het regelmatig dat ik bijvoorbeeld 1 nieuw emailtje heb en krijg dan de notificatie dat er 6 nieuwe berichten zijn. Als ik de K9 client vervolgens open krijg ik 1 echt nieuw bericht (bovenaan) te zien en 5 berichten (helemaal onderaan mijn inbox) van maanden geleden die opeens ook als nieuw (ongelezen) worden bestempelt.

Ik neem aan dat het iets te maken heeft met oude berichten uit mijn Hotmail account die nooit zijn geladen in K9, daarom worden ze gezien als nieuwe ongelezen berichten. Mijn inbox heeft echter meer dan 500 berichten, ik kan dus moeilijk al deze berichten laden totdat K9 mijn gehele Hotmail inbox heeft geindexeerd..

Heb al zitten spelen met de K9 settings; server deleting, syncronise deleted messages, etc. Probleem blijft echter terugkomen.

• mcpswijnenburg
Grimmie187 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:10:
Iemand ervaring met de K9 email client? Ik gebruik deze in combinatie met Pure messenger, zodat ik een email widget kan plaatsen op mijn homescreen. Heb alleen last van een raar probleem:

Wanneer ik nieuwe email (notificaties) ontvang gebeurt het regelmatig dat ik bijvoorbeeld 1 nieuw emailtje heb en krijg dan de notificatie dat er 6 nieuwe berichten zijn. Als ik de K9 client vervolgens open krijg ik 1 echt nieuw bericht (bovenaan) te zien en 5 berichten (helemaal onderaan mijn inbox) van maanden geleden die opeens ook als nieuw (ongelezen) worden bestempelt.

Ik neem aan dat het iets te maken heeft met oude berichten uit mijn Hotmail account die nooit zijn geladen in K9, daarom worden ze gezien als nieuwe ongelezen berichten. Mijn inbox heeft echter meer dan 500 berichten, ik kan dus moeilijk al deze berichten laden totdat K9 mijn gehele Hotmail inbox heeft geindexeerd..

Heb al zitten spelen met de K9 settings; server deleting, syncronise deleted messages, etc. Probleem blijft echter terugkomen.
Algemene Android software vragen mogen in het Android Market en applicatietopic (deel 13) of in een van de eerdere delen.

[Voor 61% gewijzigd door mcpswijnenburg op 17-08-2011 11:16]

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-03 15:54

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Ik had een iPhone vd zaak en ben net overgestapt op deze telefoon. Al met al een goede keuze, het is net wat mooier en uitgebreider. Ben er erg tevreden over.
Enige dat ik jammer vind is dat 'panorama shots' niet in een hogere kwaliteit kunnen, dat was leuk geweest.

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08-2022
Ik heb een probleem tijdens gamen op mijn telefoon. Via google heb ik ook gezocht en gevonden dat meerdere mensen dit hebben met meerdere verschillende spellen. Dus ik dacht, dat moet wel aan de telefoon liggen.(toch?) Misschien zit er ergens een bug die deze vastlopers veroorzaakt.

Wat er precies gebeurt is dat om de 30 seconden ongeveer (soms wat langer, soms wat korter, in ieder geval volkomen random afaik) het beeld even vastloopt voor 2 tot 5 seconden. Soms wordt het beeld ook zwart en duurt het wat langer. Dan gaat ie ook naar de homescreen. Maar over het algemeen dus die 2 seconden freeze.

Nu heb ik laatst gehoord dat het door een bug van de geluidschip kan komen ofzo, maar geen idee welke software updates ik moet hebben of waar ik ze kan downloaden. Wat wel zo is, is dat wanneer ik al het geluid in een game bij de game instellingen uitzet, dat het probleem zich nog steeds voordoet.

Dus, hebben meer mensen dit probleem en misschien zelfs al een oplossing?
OffTopic: Goede TS hoor, zag dat 't je 1e was ;)

I've seen 'em do it, man. They fucking drown 'em in that shit.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:21
Het ligt waarschijnlijk aan de games die je speelt. Er zijn er inderdaad een aantal die gewoon niet goed werken op de S2. Of doet hij dit bij alle games?

• Consty
  • Laatst online: 02-04 19:17
Hi,

Ik heb een vreemd probleem die ik ook niet tegenkom elders of hier: soms doet de ringtone het niet waardoor ik binnenkomende gesprekken mis. Soms hoor ik het begin van de ringtone en stopt deze abrupt. Soms hoor ik de ringtone normaal.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb zelf de bewegingsensor overwogen (muten van ringtone door telefoon op z'n kop te leggen) en deze uitgeschakeld maar dit maakt geen verschil. Ook reboot, battery eruit ed hebben niet het gewenste resultaat. Ik heb al een sysyteem update acher de rug en dit heeft ook niet geholpen. Ook het veranderen van ringtone, volume ed hebben geen effect.
Ik hoop dat iemand een briljant idee heeft want het is vrij irritant, de basisfunctie v/e phone die het niet goed doet...

• Dekar
Polster schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:26:
Het ligt waarschijnlijk aan de games die je speelt. Er zijn er inderdaad een aantal die gewoon niet goed werken op de S2. Of doet hij dit bij alle games?
even kijken hoor, hij doet het bij Bubble blast 2, Gun Bros, Zombieville, Samurai II.
Volgens mij op een enkel spel na wel... Zal eens een keer wat meer spellen proberen. Maar wat jij zegt is dat al die games gewoon niet 100% compatible zijn met de S2?

@consty: is dit met de standaard ringtones?

[Voor 38% gewijzigd door Dekar op 17-08-2011 12:34]

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ik heb een vraag m.b.t. de SGS2. Ik zag bij een vriend met HTC phone dat je bij contacten iemand z'n Facebook account kon koppelen. Is dit bij de SGS2 ook mogelijk?

• Dekar
Jokuh schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:39:
Ik heb een vraag m.b.t. de SGS2. Ik zag bij een vriend met HTC phone dat je bij contacten iemand z'n Facebook account kon koppelen. Is dit bij de SGS2 ook mogelijk?
Dit doet ie zelfs automatisch afaik
Polster schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:26:
Ok vreemd. eerst deed fieldrunners het nog prima, nu sluit ie helemaal af na 10s spelen. wtf?

[Voor 108% gewijzigd door Dekar op 17-08-2011 12:45]

• mcpswijnenburg
Dekar1 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:32:
[...]

even kijken hoor, hij doet het bij Bubble blast 2, Gun Bros, Zombieville, Samurai II.
Volgens mij op een enkel spel na wel... Zal eens een keer wat meer spellen proberen. Maar wat jij zegt is dat al die games gewoon niet 100% compatible zijn met de S2?

@consty: is dit met de standaard ringtones?
Hoe lang game je dan op je telefoon tot je er last van krijgt? Anders kan ik ook even op mijn telefoon kijken of ik het kan reproduceren.

Edit: Oja, en zit je al op de laatste firmware?

[Voor 4% gewijzigd door mcpswijnenburg op 17-08-2011 12:56]

• Dekar
hoelang ik speel? gewoon altijd, of ik nou 1 minuut speel of een uur, het probleem doet zich altijd voor.
en wat is de laatste firmware? als ik updates zoek vind ie niks. heb nu android 2.3.3

• mcpswijnenburg
Nee dat bedoel ik niet, sorry :-). Ga ff naar je instellingen, dan naar 'Over de telefoon' en daarna helemaal naar beneden scrollen. Dan zie je bij Buildnummer iets staan, dat graag ff hier posten, dan weten we of je de nieuwste firmware hebt of niet, probleem zou evt verholpen kunnen worden dmv een update namelijk.

• Dekar
GINGERBREAD.XWKE1

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:16
Had je een branded toestel en welke provider?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:47

woutur

Klauwtjes uit!

Weet iemand of de Galaxy S II mini er nog gaat komen? Gezien de specs van de Galaxy R, kan dit em niet geweest zijn (toch?). Ik heb al een tijdje geen geruchten meer gehoord over dit handzame formaatje smartphone en ben toch wel erg nieuwsgierig.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Dekar
Ewivis schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:22:
[...]

Had je een branded toestel en welke provider?
geen idee, denk het niet eigenlijk, T-Mobile.

• Polster
KE1 is de originele firmware uit mei. Er zijn al wat updates geweest dus ik zou eerst even gaan updaten.
Van de spellen die jij noemt heb ik alleen Gun Bro's gespeeld, deze gaf bij mij geen problemen.

• mcpswijnenburg
Dekar1 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:24:
[...]

geen idee, denk het niet eigenlijk, T-Mobile.
Om het verhaal compleet te hebben zou je evt nog *#1234# in je belmenu kunnen typen en het resultaat hier weer posten, adhv die info kunnen we zien of je een branded toestel hebt of niet (csc)

• Dekar
Ok, ik heb net KIES geopend, maar er staat dat mn batterij volledig opgeladen moet zijn wil ik upgraden, dus dat doe ik eerst even. Hopelijk verhelpt dit het probleem.
edit: CSC: I9100XENKD3

[Voor 6% gewijzigd door Dekar op 17-08-2011 13:34]

• caspervc
Consty schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:31:
Hi,

Ik heb een vreemd probleem die ik ook niet tegenkom elders of hier: soms doet de ringtone het niet waardoor ik binnenkomende gesprekken mis. Soms hoor ik het begin van de ringtone en stopt deze abrupt. Soms hoor ik de ringtone normaal.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb zelf de bewegingsensor overwogen (muten van ringtone door telefoon op z'n kop te leggen) en deze uitgeschakeld maar dit maakt geen verschil. Ook reboot, battery eruit ed hebben niet het gewenste resultaat. Ik heb al een sysyteem update acher de rug en dit heeft ook niet geholpen. Ook het veranderen van ringtone, volume ed hebben geen effect.
Ik hoop dat iemand een briljant idee heeft want het is vrij irritant, de basisfunctie v/e phone die het niet goed doet...
Staat je ringtone op je SD kaart? Misschien maakt ie geen goed contact?

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-05 10:11
woutur schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:22:
Weet iemand of de Galaxy S II mini er nog gaat komen? Gezien de specs van de Galaxy R, kan dit em niet geweest zijn (toch?). Ik heb al een tijdje geen geruchten meer gehoord over dit handzame formaatje smartphone en ben toch wel erg nieuwsgierig.
Galaxy R komt sowieso niet naar Nederland. Over de GSII mini is nog niet veel bekend, hij is ook nog niet officieel aangekondigd.

• businka19
  • Laatst online: 05-03-2021
mcpswijnenburg schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:15:
Algemene Android software vragen mogen in het Android Market en applicatietopic (deel 13) of in een van de eerdere delen.
Gezien je algemene reactie was het handiger geweest om alleen eerste zin of alinea te quoten, zo kunnen we we volgende 200 pagina's van deze nieuwe deel vullen met nuttige info :)

• gwystyl
Jokuh schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:39:
Als het niet automatisch gaat kan je in de contactenlijst lang vasthouden op een contact en dan kiezen voor Contact Koppelen. Dan kan je kiezen uit de rest van je contacten om ze aan elkaar te koppelen.

• ebvdijk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-09-2022
Gisteren een aparte situatie : alle geluiden komen door de frontspeaker, achterspeaker blijft stil. Gezocht bij de geluidsinstellingen maar niks kunnen vinden hoe je dit zou moeten instellen. Uiteindelijk de telefoon een keer uit en weer aan gezet, hierna kwam het geluid weer uit de achterspeaker. Iemand die dit ook heeft meegemaakt?

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-05 05:28
Ik heb gisteravond geupdate naar KE7 firmware maar nu kan ik niet meer knippen/plakken ? Waar kan ik dat instellen ?

Bij voorbaat dank,
Jurian

• BillSpaarbank
  • Niet online
imeR schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:33:
[...]

Galaxy R komt sowieso niet naar Nederland. Over de GSII mini is nog niet veel bekend, hij is ook nog niet officieel aangekondigd.
Je bent in de war met de Galaxy Z die in Zweden is uitgebracht denk ik. Het is nog niet bekend of en wanneer de Galaxy R naar Nederland komt. Bron is een bericht van Androidplanet (11-8).

• mcpswijnenburg
businka19 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:37:
[...]

Gezien je algemene reactie was het handiger geweest om alleen eerste zin of alinea te quoten, zo kunnen we we volgende 200 pagina's van deze nieuwe deel vullen met nuttige info :)
Je hebt gelijk, ik heb de neiging om alles te quoten waar ik op reageer, ik zal erom denken :-).

• gwystyl
zero_cool89 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:52:
Ik heb gisteravond geupdate naar KE7 firmware maar nu kan ik niet meer knippen/plakken ? Waar kan ik dat instellen ?

Bij voorbaat dank,
Jurian
Misschien staat het samsung-toetsenbord weer ingesteld als standaard toetsenbord? In dat geval moet je even een zoek-venster oproepen (lang de menu-toets inhouden op het home-scherm), dan lang drukken op het zoekvak, dan kiezen voor Invoermethtode, en dan Swype kiezen.

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-05 05:28
gwystyl schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:15:
[...]

Misschien staat het samsung-toetsenbord weer ingesteld als standaard toetsenbord? In dat geval moet je even een zoek-venster oproepen (lang de menu-toets inhouden op het home-scherm), dan lang drukken op het zoekvak, dan kiezen voor Invoermethtode, en dan Swype kiezen.
Dat heb ik nu gedaan maar dat helpt niet. Ik heb het probleem nu wel kunnen localiseren naar polaris office... Daar kan ik nu als ik tekst selecteer alleen nog "zoeken in woordenboek".

In andere apps kan ik nog wel copy/pasten.

EDIT: nu opgelost door er een .doc van te maken op mijn computer. Toen kon ik wel bewerken en dus ook knippen/plakken.

[Voor 8% gewijzigd door zero_cool89 op 17-08-2011 14:50]

• Dekar
@mcpswijnenburg/ewivis: tel is dus niet branded, maar wat maakt dat eigenlijk uit dan?
pff hoe lang duurt een back-up maken van je instellingen met Kies? wacht nu al tijdje en hij staat nog steeds op 0%...
edit: wat een schijtprogramma is Kies zeg. Ik klik op firmware update, vraagt ie of ik wil back-uppen, daarna download ie de laatste firmware, maar doet er niets mee...

[Voor 48% gewijzigd door Dekar op 17-08-2011 15:16]

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
Vandaag mijn sgs2 voor de 2e keer ter reparatie opgestuurd. Ben echt totaal niet tevreden met het toestel. Ja als die werkt doet die wat die moet doen...maar eerst een "overvoltage" probleem. Opgestuurd. Verholpen. Nu weer hetzelfde probleem na 3 weken, maar na een dag ineens weer weg...hoe dan?? Merk ik dat ook sinds gister mijn mic niet meer werkt. Hij registreert ook mn stem niet bij spraakherkenning. Alleen via headset of luidspreekfunctie. Erg jammer dat ik al binnen 2 maanden hem al 2 keer moet opsturen. Ik hoop dat die nu langer meegaat.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• Dekar
dit is de 2e keer dat ik dit lees... heb je wel een vraag verder of niet?

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
Dekar1 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:22:
een scherpe bezoeker ;) Niet iedereen heeft deeltje 5 gelezen denk ik. Wacht op respons van mensen met dezelfde klachten

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• Dekar
Het klinkt gewoon alsof er iets niet helemaal in orde is, zoals een defecte accu oid.
Dat met je mic... maak je gebruik van een casemate hoes? deze geeft schijnbaar wat problemen met geluid

• businka19
Dekar1 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:22:
Nou, nou, dat geklaag over KIES daar staat deel 5 ook vol mee. Het is reeds vastgesteld, kut programma, gebruik ODIN, moving on.

• Dekar
lol verkeerde gequote :P
Is het met Odin niet zo dat je dan je garantie verliest ofzo wanneer je ermee gaat klooien?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:13

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Is het niet eens tijd dat er iemand een topic aanmaakt over (alles over) KIES/ODIN? Als ik de Samsung topics lees is er genoeg animo voor. Wie voelt zich geroepen?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• maceddy2004
  • Laatst online: 06-04 10:16

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Nooit getest,

is een nieuwe SD kaart...
SizzLorr schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:22:
[...]

Weet je zeker dat je SD kaart goed is?

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:51
Een aantal dagen geleden een SGS2 overgenomen en het bevalt me zeer! Enige probleem dat ik heb ervaren is dat de browser zichzelf opeens afsloot en het spelletje Aliens Invasion.

Ojaa: ook nog problemen met KIES. Als ik me telefoon aansluit kan die 'm niet vinden. Is er een oplossing hiervoor? Kies air werkt wel, maar de gewone KIES niet/

NS FC: SW 2742 0448 8213

• Dekar
Dekar1 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:18:
Ik heb een probleem tijdens gamen op mijn telefoon. Via google heb ik ook gezocht en gevonden dat meerdere mensen dit hebben met meerdere verschillende spellen. Dus ik dacht, dat moet wel aan de telefoon liggen.(toch?) Misschien zit er ergens een bug die deze vastlopers veroorzaakt.

Wat er precies gebeurt is dat om de 30 seconden ongeveer (soms wat langer, soms wat korter, in ieder geval volkomen random afaik) het beeld even vastloopt voor 2 tot 5 seconden. Soms wordt het beeld ook zwart en duurt het wat langer. Dan gaat ie ook naar de homescreen. Maar over het algemeen dus die 2 seconden freeze.

Nu heb ik laatst gehoord dat het door een bug van de geluidschip kan komen ofzo, maar geen idee welke software updates ik moet hebben of waar ik ze kan downloaden. Wat wel zo is, is dat wanneer ik al het geluid in een game bij de game instellingen uitzet, dat het probleem zich nog steeds voordoet.

Dus, hebben meer mensen dit probleem en misschien zelfs al een oplossing?
OffTopic: Goede TS hoor, zag dat 't je 1e was ;)
Ok ik heb dus een unbranded SGS2 met de nieuwste firmware(XWKF3) ge-update via KIES, maar het probleem doet zich nog steeds voor.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Misschien is een factory reset toch maar wat ik moet proberen om dit te verhelpen.... maar dit doe ik liever alleen als last-resort solution!
Musta schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:02:
Ojaa: ook nog problemen met KIES. Als ik me telefoon aansluit kan die 'm niet vinden. Is er een oplossing hiervoor?
Zo of beter Zo!

[Voor 17% gewijzigd door Dekar op 17-08-2011 16:30]

• Dekar
edit: shit dit moest geen dubbelpost zijn -.-

[Voor 89% gewijzigd door Dekar op 17-08-2011 16:30]

• businka19
Dekar1 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:36:
lol verkeerde gequote :P
Is het met Odin niet zo dat je dan je garantie verliest ofzo wanneer je ermee gaat klooien?
Nee hoor, de quote was precies goed >:)

Als je stock firmware icm. met ODIN gebruikt dan blijft je garantie behouden. Maar lees deel 5 of anders XDA hiervoor. Dat geldt nog meer voor de tweaker hieronder, gezellig dat je zo binnenvalt maar begin eerst met lezen en dan pas schrijven
Ojaa: ook nog problemen met KIES. Als ik me telefoon aansluit kan die 'm niet vinden. Is er een oplossing hiervoor? Kies air werkt wel, maar de gewone KIES niet/

Anoniem: 327943

Was bij mij ook. Misschien beetje vreemde oplossing, maar als ik naar "Deze Computer" ga en dan op GT-I9100 klik vind ie hem wel :)

Heb KG2 erop staan en Kies zegt dat dit nieuwste firmware is?

• Polster
KG2 is (nog) niet uit in NL. Er is dus andere firmware op geflashed met een andere CSC. Grote kans dat je nu niet meer KIES kan gebruiken om te updaten.
Oplossing is officiële XEN KF3 firmware terug te flashen of voortaan vanuit Odin updaten.

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:31
2.3.4 had toch al 2 maanden geleden uitgebracht moeten worden voor de SII?
Hopelijk komt er binnenkort een update voor de batterij problemen, nog niet echt last van maar merk wel dat de batterij 5 keer sneller leeg gaat als je dataverbindingsstand aan hebt...

Heb hem toch gewoon via Kies ge-update. En niks geroot ofzo nog...

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:50
Ik heb nogsteeds het probleem dat een telefoon gesprek via mijn oortjes niet luid genoeg is, hebben jullie dat ook? Muziek is wel genoeg

• Polster
Anoniem: 327943 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:19:
Heb hem toch gewoon via Kies ge-update. En niks geroot ofzo nog...
Wat zie je in KIES dan staan bij PDA:.../PHONE:.../CSC:... (...) ?

KG2 KG1 VDF

• TheCableguy17
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10-2018
Ik wil mijn Galaxy S II ook gebruiken als Mp3 speler.
Maar het klinkt voor geen meter en om de paar minuten stopt hij met afspelen.
Als rom gebruik ik Litening_Rom_v5-0
Op mijn Galaxy S I werkte het perfect.
Had daar Voodoo sound op en was zeer tevreden.
Is er op de SII geen alternatief voor Voodoo.
Het geluid is dan veel voller en mooier.

Ik gebruik dezelfde headset als op mijn SI

[Voor 5% gewijzigd door TheCableguy17 op 17-08-2011 17:46]

The Cableguy

• Polster
Ah ok, je hebt een branded Vodafone toestel (CSC:VDF). Dan heb je inderdaad een andere update cyclus dan de meeste hier.

Polster schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:46:
Ah ok, je hebt een branded Vodafone toestel (CSC:VDF). Dan heb je inderdaad een andere update cyclus dan de meeste hier.
Wat houdt dat precies in dan?

• Polster
Vodafone heeft zijn eigen custom firmware op jouw telefoon gezet. Als Samsung met een update komt moet Vodafone deze eerst weer customizen wat vaak voor vertraging zorgt. Maar dit keer loop je 'voor', in iedergeval in letters ;-)

Ah ok, dus als die 2.3.4 uitkomt kan het zijn dat ik hem nog niet kan updaten...of ik moet hem rooten natuurlijk ;)

• Grimmie187
Klein beetje offtopic maar Litening ROM 6.0 met XXKH1 firmware is uit! :)

• Dekar
Wat ik me nou afvraag he, zijn die lite'ning roms ook batterij besparend of sneller/minder laggy?

• businka19
Dekar1 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:19:
Wat ik me nou afvraag he, zijn die lite'ning roms ook batterij besparend of sneller/minder laggy?
Zoals Grimmie187 hierboven al aangeeft het is hier in de verkeerde topic

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:13

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Grimmie187 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:03:
Klein beetje offtopic maar Litening ROM 6.0 met XXKH1 firmware is uit! :)
Nee, dit mag je gerust als helemaal off topic beschouwen, volgende keer in het juiste topic posten.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• TheFes
  • Laatst online: 21:29
janvanduschoten schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:40:
[...]

Nee, dit mag je gerust als helemaal off topic beschouwen, volgende keer in het juiste topic posten.
Dat had hij 1,5 uur daarvoor zelf ook al gedaan ;)

Home Assistant configuratie

• SizzLorr
Anoniem: 327943 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:53:
Ah ok, dus als die 2.3.4 uitkomt kan het zijn dat ik hem nog niet kan updaten...of ik moet hem rooten natuurlijk ;)
Wat heeft rooten met updaten te maken?

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-12-2022
janvanduschoten schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:40:
Is het niet eens tijd dat er iemand een topic aanmaakt over (alles over) KIES/ODIN? Als ik de Samsung topics lees is er genoeg animo voor. Wie voelt zich geroepen?
+1. Had dit graag gedaan, ware het niet dat ik zelf nog flink aan het puzzelen ben via XDA. Wordt tijd voor een propere Nederlandse FAQ :P

Anoniem: 419121

Ik heb deze vraag gister in deel 5 gesteld maar aangezien er een nieuwe topic is en mensen daar dus niet meer in kijken.. doe ik het hier nog even een keertje.

Ik hoop dat het de goede topic is.
Je kunt op de Samsung Galaxy S2 een LCD Test doen door op telefoonicoontje te drukken en vervolgens
*#0*# in te toetsen. Zover komt mijn SGS2 nog wel maar zodra ik op een van die kleuren druk.. loopt hij vast of geeft een foutmelding ' Sorry! De toepassing com.sec.android.app.lcdtest (proces com.sec.android.app.lcdtest) is onverwachts gestopt, probeer het opnieuw.'

Heeft iemand dit probleem ook of weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
Ik heb vandaag mijn software opnieuw erop laten zetten maar zodra ik thuis was deed hij het al meteen niet meer. Kan dit komen doordat ik iets heb gedownload in de market?

• R86Bakker
Ik kreeg zojuist de melding dat er een nieuwe versie van Kies voor mijn mac beschikbaar was en heb deze meteen geinstalleerd. Echter nu krijg ik de melding "GT-I9100 does not support firmware upgrade". Nu begreep ik al van andere fora dat dit komt omdat KIES voor de mac nog steeds in de beta fase zit, maar eerst kreeg ik deze melding niet. Zou dit betekenen dat er nieuwere firmware te downloaden is?

Momenteel draai ik nog de officiele rom:
PDA: I9100XWKE7
PHONE: I9100XXKE4
CSC: I9100XENKE1

• Polster
Hoe ben je aan KE7 gekomen? Deze is niet als update aangeboden door KIES. Branded, servicecenter..?
Bij mij had een servicecenter na een reparatie er ook KE7 op geflashed, deze kon ik ook via Windows niet updaten. Daarom handmatig geflashed naar de laatste NL officiële firmware KF3.

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:49
Polster schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:06:
Hoe ben je aan KE7 gekomen? Deze is niet als update aangeboden door KIES. Branded, servicecenter..?
Bij mij had een servicecenter na een reparatie er ook KE7 op geflashed, deze kon ik ook via Windows niet updaten. Daarom handmatig geflashed naar de laatste NL officiële firmware KF3.
Ik heb via KIES gewoon KE7/KF3 kunnen updaten met officiële firmware.

Anoniem: 356377

Heb je niet toevallig je telefoon geroot en
com.sec.android.app.lcdtest gefreezed of verwijderd?
[b][message=36598974,noline]
Je kunt op de Samsung Galaxy S2 een LCD Test doen door op telefoonicoontje te drukken en vervolgens
*#0*# in te toetsen. Zover komt mijn SGS2 nog wel maar zodra ik op een van die kleuren druk.. loopt hij vast of geeft een foutmelding ' Sorry! De toepassing com.sec.android.app.lcdtest (proces com.sec.android.app.lcdtest) is onverwachts gestopt, probeer het opnieuw.'

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-01 10:13

Strunkie

> Post is rechts!

Iemand al de XXKH1 geprobeerd?
Wat nieuw/verbeterd ?

^ Post is hierboven!

• Grimmie187
kiwie2 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:08:
Wat nieuws/verbeterd ?
Heb nog niet veel ontdekt maar volgens mij is de 'power savings' widget aangepast. Nu is de 4x1 widget een dubbele rij, met boven tekst en onder iconen. Ipv het zwarte knopje rechts om de rest van de widget te zien dus.

http://oi52.tinypic.com/oaqf89.jpg

De widget onder de klok dus, is voor zover ik weet iig geen nieuwe feature van Litening ROM. Neem dus aan dat dit met XXKH1 is gekomen.

[Voor 4% gewijzigd door Grimmie187 op 17-08-2011 22:27]

• R86Bakker
Polster schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:06:
Heb de SG2 bij een Hi abonnement gekozen en hij werd standaard met deze firmware geleverd.

Heb ook gekeken via *#1234# bij csc maar ook daar staat gewoon I9100XENKE1 en als ik het goed begrepen heb, betekent dit dat het geen branded SG2 is.

Anoniem: 400970

Grimmie187 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:24:
[...]

Heb nog niet veel ontdekt maar volgens mij is de 'power savings' widget aangepast. Nu is de 4x1 widget een dubbele rij, met boven tekst en onder iconen. Ipv het zwarte knopje rechts om de rest van de widget te zien dus.

http://oi52.tinypic.com/oaqf89.jpg

De widget onder de klok dus, is voor zover ik weet iig geen nieuwe feature van Litening ROM. Neem dus aan dat dit met XXKH1 is gekomen.
Even iets anders.. Volgens mij gebruik je Go Weather.. Merk je iets aan het batterijverbruik als je de widget gebruikt? Thanks!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 22:28
Vraagje, wie gebruikt zijn GS2 voor het steamen van uitzending/zender etc. Want ik loop een beetje tegen een muur aan;
SPB TV => Streams starten niet, ik zie de preview, en zie ook dat de preview word geupdate, maar voor de rest no joy
EZ stream TV => Hangt op updating
Television Lite => Werkt maar een erg beperkt aanbod
Uitzending gemist ==> Melding kan video niet afspelen
RTL gemist ==> Melding kan video niet afspelen
Flash TV ==> Werkt maar die channel list is echt hopeloos. (Weinig werkt, sommige links dood, sommige not available at your location, en laad eigenlijk gewoon de webpagina met de flashfilmpjes erin)

Voor de volledigheid:
Draai op de stockrom Vodafone Branded. Met als players: QQplayer, Streamplayer, en de standaard player.
Stockrom

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• SizzLorr
kiwie2 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:08:
Wat nieuw/verbeterd ?
1. Energiebesparing menu is veranderd
2. Swype is geupdate naar versie 3.8.86.28077.28088.2162
3. Gallery is geupdate
4. gmail is geupdate
5. Maps is geupdate
6. youtube is geupdate
7. Meerdere apps zijn geupdate.
8. Bug waardoor SMS app langzamer werd als je veel berichten had is weg.
9. Over het algemeen zijn overgangen en menus wat soepeler waardoor het toestel sneller aanvoelt.
10. gTalk is de versie zonder video chat, alleen KG3 had dat raar dat ze er niet mee door gaan.

Verder zijn her en der wat kleinere bugs eruit gestreken. Raar genoeg is de market nog niet geupdate maar die kun je zelf ook los installeren.

[Voor 8% gewijzigd door SizzLorr op 18-08-2011 03:07]

• phobosdeimos
  • Laatst online: 23:28
Damn hebben ze gmail geüpdatet? Dat is dan die brakke 2.3.5 versie die sms unread, missed it, gmail notifier en go launcher stuk maakt, de update die ik al weken lang blokkeer in de market? :'(
Wel leuk dat ze eindelijk swype updaten, v2 was echt nutteloos.

[Voor 14% gewijzigd door phobosdeimos op 18-08-2011 08:47]

• Grimmie187
Anoniem: 400970 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 01:34:
[...]

Even iets anders.. Volgens mij gebruik je Go Weather.. Merk je iets aan het batterijverbruik als je de widget gebruikt? Thanks!
De widget zelf maakt niet uit qua batterij, ik gebruik echter ook de Go Weather live wallpaper. Die verbruikt min of meer net zoveel batterij als andere live wallpapers. Valt dus erg mee, zeker in vergelijking met andere batterij slurpers zoals 3G, games, navigatie, etc.

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 12:58
Kan je Swype ook updaten als je de litening rom xxkh1 niet installeert? Of moet je dan wachten op een update via Kies?

Canon, Apple & Samsung spul

• SizzLorr
nadroJ schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:29:
Kan je Swype ook updaten als je de litening rom xxkh1 niet installeert? Of moet je dan wachten op een update via Kies?
Swype is geïnstalleerd als een systeem app dus je kan erbij als je rootrechten hebt. Anders moet je wachten op een firmware update.
phobosdeimos schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:45:
Damn hebben ze gmail geüpdatet? Dat is dan die brakke 2.3.5 versie die sms unread, missed it, gmail notifier en go launcher stuk maakt, de update die ik al weken lang blokkeer in de market? :'(
Wel leuk dat ze eindelijk swype updaten, v2 was echt nutteloos.
Nou eindelijk dan. Hopelijk worden die dev nou eindelijk eens geforceerd om hun code te updaten zodat ze toegang hebben tot gmail zonder dat ze je wachtwoord en alle berichten uit kunnen lezen.

[Voor 44% gewijzigd door SizzLorr op 18-08-2011 10:58]

Anoniem: 400970

Grimmie187 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:41:
[...]

De widget zelf maakt niet uit qua batterij, ik gebruik echter ook de Go Weather live wallpaper. Die verbruikt min of meer net zoveel batterij als andere live wallpapers. Valt dus erg mee, zeker in vergelijking met andere batterij slurpers zoals 3G, games, navigatie, etc.
Okay, thanks! De widgets zien er namelijk heel goed uit, vooral de combinatie van weer en tijd is iets wat je mist bij de standaard widgets.

• Dekar
Dekar1 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:18:

Ok het is verholpen. Ik werd er gek van dat de game Gun Bros de hele tijd op pauze sprong omdat ie 1-2 seconden vasthing iedere 30 sec. Ik weet niet precies wat de oorzaak was maar goed, ik weet dat een factory reset het in ieder geval heeft verholpen!
Daarnaast heb ik ook Lite'ning ROM v6.0 er op geflasht, en met Titanium backup PRO een lading apps gefreezed (zoals gamehub en nog veel meer andere bloatware). Ik weet niet of dit bijdroeg aan het oplossen, maar ik neem aan dat het iig geen kwaad kan om android 2.3.4 en de nieuwste firmware op mn telefoon te hebben.

• 6772Chevy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-07-2018

• Dekar
wat een onzin zeg, een beetje sjoemelen met bewijsmateriaal om de concurrentie maar te drukken.

En trouwens, het is toch niet zozeer Samsung die ervoor zorgt dat het allemaal zoveel op elkaar lijkt, maar eerder Android? Daarnaast hoor je Microsoft toch ook niet janken dat Apple OS daar op lijkt?

• phobosdeimos
  • Laatst online: 23:28
SizzLorr schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:44:
[...]

Swype is geïnstalleerd als een systeem app dus je kan erbij als je rootrechten hebt. Anders moet je wachten op een firmware update.

[...]

Nou eindelijk dan. Hopelijk worden die dev nou eindelijk eens geforceerd om hun code te updaten zodat ze toegang hebben tot gmail zonder dat ze je wachtwoord en alle berichten uit kunnen lezen.
Eigenlijk is de android versie van gmail best wel brak. Waarom maken ze geen leuke widget? En waarom zorgen zij niet voor betere notificatie zoals SMS Unread dat doet?

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:31

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Eergisteren tijdens rugby training phone laten vallen op steen. Gelukkig wat kleine krasje rondom het toestel, scherm en hardware nog 100%/

http://www.Twitter.com/Xmoo

• caspervc
Spannend
Pagina: 1 2 3 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.

Let op,Het Grote Galaxy S II ICS update topic .

Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .
Posts over het aanpassen van de software (zoals custom ROMs) mag in dit topic.
Discussie over het scherm van de S2 mag hier.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Discussie over rebootproblemen mag hier

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee