Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30
Buntmans schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:45:
Heb nu 2 dagen de SGS2.

Ik mis toch wel een beetje een notificatie led: op mijn vorige telefoon kon ik zien als ik een sms/email/missed call/etc had doordat er een led knipperde op mijn telefoon. Iets dergelijks zit echt helemaal niet op de sgs2 begrijp ik? lijkt me dat ze onder de home knop of die 2 oplichtende iconen op de touchkeys ernaast toch wel zoiets hadden kunnen bewerkstelligen, of mis ik soms iets?

Ik wordt ook een beetje mesjokke van de melding "battery fully charged, remove charger". Ik kan de setting nergens vinden om het uit te zetten. Behalve dat het uberhaupt storend is, is de notificatie ook totaal nutteloos of overbodig en zou zelfs je leven vervelender maken als je het advies op zou volgen: en dan de volgende dag naar je werk met 50% batterij. Is dit te verhelpen ?
Tsja beide punten zijn al in den treuren besproken voor de officiële launch.
Voor de notificatie led kun je BLN installeren maar heb je wel een custom ROM nodig.

De volledig opgeladen melding kun je alleen indammen door geluidsprofiel op stil te zetten. Wil je dit niet dan zul je je telefoon moeten rooten waarna je met verschillende tools het alarm kunt verwijderen of onderdrukken.

Check vooral XDA voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Polster schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:30:
[...]

Tsja beide punten zijn al in den treuren besproken voor de officiële launch.
Voor de notificatie led kun je BLN installeren maar heb je wel een custom ROM nodig.

De volledig opgeladen melding kun je alleen indammen door geluidsprofiel op stil te zetten. Wil je dit niet dan zul je je telefoon moeten rooten waarna je met verschillende tools het alarm kunt verwijderen of onderdrukken.

Check vooral XDA voor meer info.
ik heb al root en ik draai al een custom rom.

BLN is een term die ik niet ken, dat is dus een hint naar het antwoord op mijn 1e vraag. Ga ik uitzoeken

Ik had ook al op XDA gezocht ivm de battery charged notification en vond daar een 30 stappen plan van xx maand oud. Jij hebt het over bepaalde tools, die was ik nog niet tegen gekomen.

Sorry dat ik niet alle discussie van "voor de launch" heb nagelezen, ik heb deze telefoon 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu 2 dagen de SGS2.

Ik mis toch wel een beetje een notificatie led: op mijn vorige telefoon kon ik zien als ik een sms/email/missed call/etc had doordat er een led knipperde op mijn telefoon. Iets dergelijks zit echt helemaal niet op de sgs2 begrijp ik? lijkt me dat ze onder de home knop of die 2 oplichtende iconen op de touchkeys ernaast toch wel zoiets hadden kunnen bewerkstelligen, of mis ik soms iets?

Ik wordt ook een beetje mesjokke van de melding "battery fully charged, remove charger". Ik kan de setting nergens vinden om het uit te zetten. Behalve dat het uberhaupt storend is, is de notificatie ook totaal nutteloos of overbodig en zou zelfs je leven vervelender maken als je het advies op zou volgen: en dan de volgende dag naar je werk met 50% batterij. Is dit te verhelpen ?
Notificatie LED is al lang en breed besproken hier en om nu nog daarover te gaan klagen... tja had je maar beter je huiswerk moeten doen.

De melding dat je lader uit het stopcontact moet halen is helemaal niet nutteloos, het is ervoor om het milieu te sparen.
Een GSM-oplader die nog in het stopcontact blijft zitten nadat de GSM is opgeladen blijft warm aanvoelen: dit is elektriciteit die in warmte wordt opgezet. Een sluipverbruik van 1 (één) watt betekend een jaarlijks verbruik van 1,1 à 1,6 euro (365 dagen maal 24 uur maal 1 watt is 8,544 kWh). Vele toestellen (computerscherm, tv, videorecorder, microgolfoven, radio, koffiezet, Senseo-apparaat, waterkoker,…) hebben na het uitschakelen vaak nog een sluipverbruik van 1 à 5 watt. In een totale woning betekent dit vaak 5 à 50 watt (dus tot 80 euro op jaarbasis) aan sluipverbruik van opladers, adapters en toestellen. Dit sluipverbruik kunnen we gemakkelijk vermijden door deze toestellen na gebruik uit het stopcontact te trekken, of te voeden via een verdeelblok die je uit kan schakelen.

Door de sluipverbruikers uit te schakelen bespaar je 10 tot 17% op je verbruik.
Er zwerven ongeveer 20 miljoen mobiele telefoons rond in Nederland, als iedereen simpelweg zijn lader uit het stopcontact haalt als zijn telefoon klaar is met laden dan kunnen we al een hoop besparen, zo moeilijk is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 02:21:
[...]
Notificatie LED is al lang en breed besproken hier en om nu nog daarover te gaan klagen... tja had je maar beter je huiswerk moeten doen.
Klagen? Ik vroeg gewoon hoe dat dat het makkelijkst te fixen was. Ik krijg daarop echter een beetje rare reactie en nu weer. Ik heb het inmiddels opgelost met bln control en het werkt nu prima, min of meer. Morgen fix ik die batterij notification ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buntmans schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 06:04:
[...]

Klagen? Ik vroeg gewoon hoe dat dat het makkelijkst te fixen was. Ik krijg daarop echter een beetje rare reactie en nu weer. Ik heb het inmiddels opgelost met bln control en het werkt nu prima, min of meer. Morgen fix ik die batterij notification ook nog wel.
Gewoon zoeken en je kan het vinden, zo makkelijk is het. Zo raar vindt ik de reacties niet hoor, vooral als het onderwerp al lang en breed besproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

De filmpjes die mijn S2 opneemt zijn in MP4 formaat. Ik heb een Panasonic TV waarop ik via DLNA perfect de foto's en muziek kan afspelen op mijn SGS2, maar helaas slikt de TV niet het videoformaat waarin de S2 opneemt. Ik kan dat de filmpjes wel gaan kopieren naar een andere omgeving, maar ik vond het juist zo handig dat ik even snel dingen kon laten zien. Kan ik filmpjes ook in een ander formaat opnemen of bestaat er een tooltje op de telefoon dat de filmpjes snel kan converteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:17:
[...]

Waar zijn de tijden dat de levensverwachting van een stukje electronica 15 jaar was?

De S2 is een toestel wat een nog een hele lange tijd mee kan. Kijk maar naar de Galaxy S en de iPhone 3GS. Al zijn ze achterhaald door nieuwere versies, ze zijn beide nog in de verkoop en ze zijn beide nog goed mee met de huidige ontwikkelingen. Voor mensen die niet het laatste van het laatste willen zijn die twee goede opties voor een goede prijs (280 euro).

Als de S3 uit is zal de S2 dezelde lot ondergaan waarschijnlijk. De S2 zal een tijdje in productie blijven maar dan voor een lagere prijs. Dus om het vraag te beantwoorden, als je kan wachten, wacht even een paar maanden dan kan je of een nieuwere versie kopen of de S2 goedkoper aanschaffen. Als je niet kan wachten dan is de S2 goed waar voor je geld.
Dat is ook weer zo.

Maar de Galaxy Nexus is nog maar net uit, in principe.
Dat zou heel die telefoon ook achterhaald maken, toch?
Want qua hardware zijn ze beide gewoon gelijkwaardig.
En ICS komt ook gewoon voor de S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Volgens mij zit er een bug in 2.3.6. Als de energiebespaarstand eenmaal aan schiet bij een lage accu, dan hersteld hij de waarden van helderheid , syncing etc niet als hij weer opgeladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:02
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:31:
[...]

Dat is ook weer zo.

Maar de Galaxy Nexus is nog maar net uit, in principe.
Dat zou heel die telefoon ook achterhaald maken, toch?
Want qua hardware zijn ze beide gewoon gelijkwaardig.
En ICS komt ook gewoon voor de S2.
de S2 is geloof ik zelfs krachtiger dan de de nexus. maar dat over de levensduur is wel leuk natuurlijk, mar ik denk dat de S2 voor de komende 2 jaar nog een prima telefoon is, natuurlijk, hij is over 2 jaar niet meer het snelste wat er te krijgen is, maar dat is niet zo belangrijk. ik denk ook dat een ander voordeel is dat hij erg veel verkocht is, en dat je daarom door custom roms nog wel 2 jaar lang de nieuwste android versie kan blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Laatst online: 00:30
BoXie schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:37:
Volgens mij zit er een bug in 2.3.6. Als de energiebespaarstand eenmaal aan schiet bij een lage accu, dan hersteld hij de waarden van helderheid , syncing etc niet als hij weer opgeladen is.
Ik heb dat probleem al geconstateerd in 2.3.3, daarom maar gewoon uitgezet en nooit meer naar gekeken. Echt helpen deed het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Moved to other topic

[ Voor 96% gewijzigd door Pe Nis op 14-01-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimjai schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:52:
[...]

de S2 is geloof ik zelfs krachtiger dan de de nexus. maar dat over de levensduur is wel leuk natuurlijk, mar ik denk dat de S2 voor de komende 2 jaar nog een prima telefoon is, natuurlijk, hij is over 2 jaar niet meer het snelste wat er te krijgen is, maar dat is niet zo belangrijk. ik denk ook dat een ander voordeel is dat hij erg veel verkocht is, en dat je daarom door custom roms nog wel 2 jaar lang de nieuwste android versie kan blijven draaien.
Qua processing power is er een beetje een verzadiging, de S2 heeft voorlopig nog wel genoeg kracht en geheugen aan boord. De volgende generatie zal zich veelal onderscheiden door andere features. Denk aan betere schermen, NFC, energieconsumptie, LTe (of andere nieuwe technieken), etc. etc. etc. Dit zijn allemaal dingen die er extra bij komen en niet echt noodzakelijk zijn. Daarom zal de S2 veel langer mee gaan, zeker ook omdat Android opensource is en het toestel zeker nog de komende tijd veel ROMs zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 09:36

nXXt

Carpe omnia

Hier ook een tevreden nieuwe gebruiker van de Samsung Galaxy S2. Ben erg te spreken over de fenomenale kwaliteit van het scherm en de batterij valt me ook niets tegen.

Al met al erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:07
2e x voor reparatie opgestuurd. en nu is er al weer wat mis. m'n trilfunctie is wel heel erg raar. het lijkt wel of die harder trilt als anders. maar weer opsturen? want word er zo wel een beetje misselijk van heb het toetstel pas vanaf september/oktober!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:45:
[...]

Qua processing power is er een beetje een verzadiging, de S2 heeft voorlopig nog wel genoeg kracht en geheugen aan boord. De volgende generatie zal zich veelal onderscheiden door andere features. Denk aan betere schermen, NFC, energieconsumptie, LTe (of andere nieuwe technieken), etc. etc. etc. Dit zijn allemaal dingen die er extra bij komen en niet echt noodzakelijk zijn. Daarom zal de S2 veel langer mee gaan, zeker ook omdat Android opensource is en het toestel zeker nog de komende tijd veel ROMs zal krijgen.
ben ik het wel mee eens, eigenlijk was mijn galaxy S al goed genoeg kwa power, die had eigenlijk net wat te weinig RAM, maar deed het prima met een ICS ROM. helaas heb ik die kapot laten vallen. verder vind ik betere schermen enzo niet echt boeiend, scherm van de S2 is momenteel denk ik mooier dan mijn computerscherm. denk dus dat het helemaal geen slechte beslissing is voor mensen om nu nog een s2 te kopen. ik ben nu sinds een week in elk geval erg blij met de mijne.
ik dacht trouwens dat de S2 al nfc heeft, of heb ik me daarin vergist?

[ Voor 3% gewijzigd door pimjai op 14-01-2012 16:57 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pimjai schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:31:
ik dacht trouwens dat de S2 al nfc heeft, of heb ik me daarin vergist?
Ligt er aan in welk land je hem gaat aanschaffen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:32:
[...]

Ligt er aan in welk land je hem gaat aanschaffen.
ik heb hem gewoon in nederland gekocht, heb ik dan geen nfc? niet dat het veel uitmaakt, je kan het toch nergens voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb het volgende nu 2 maal meegemaakt met versie 2.3.6.
Spontaan komt de telefoon n het menu contacten. Vandaar uit heb ik de mogelijkheid om naar het tabje toetsen, logboekfavorieten of groepen te gaan. Verder kom ik niet uit het menu totdat ik mijn telefoon opnieuw opstart. Ik kan er niets over vinden of ik gebruik wellicht de verkeerde termen. Ben ik de enige of.....
Ik draai gewoon de standaard stock-rom (rooted)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

pimjai schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:55:
[...]

ik heb hem gewoon in nederland gekocht, heb ik dan geen nfc? niet dat het veel uitmaakt, je kan het toch nergens voor gebruiken.
In Nederland wordt de S2 zonder nfc verkocht.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al iets bij de instalatie van Android 4.0.3 Ice Cream sandwich XXKPA of alle games en andere apps zoals Abn en Ing nog werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:49:
Weet iemand al iets bij de instalatie van Android 4.0.3 Ice Cream sandwich XXKPA of alle games en andere apps zoals Abn en Ing nog werken?
ING doet het wel op ICS.
Het grootste deel van de apps werken wel overigens als je de laatste versie steeds hebt, sommige zullen het nog niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:59:
[...]

ING doet het wel op ICS.
Het grootste deel van de apps werken wel overigens als je de laatste versie steeds hebt, sommige zullen het nog niet doen.
Dank voor de snelle reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Laatst online: 12-08-2024
Zou gelijk dan voor een XXLP2 rom gaan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meteen even XXLP2 erop gezet en wat mee gespeeld. Mijn algemene indruk is dat er grote vooruitgang in zit, de ROM wordt langzaam maar zeker bruikbaarder (als dat een woord is). Waar je bij de vorige versie om de twee minuten de accu uit je toestel moest rukken is dit nu anders en heb ik nog geen spontane vastlopers gehad.

Dat gezegd zijn er nog genoeg bugs en verbeter puntjes. Iedereen weet dat als je je toestel voor het eerst aanzet dat je gegroet wordt door een wizard om je toestel in te stellen. Als je in de datum/tijd stap kiest om tijd van het netwerk te gebruik dan crasht de wizard keihard en mag je opnieuw beginnen. Zo had ik ook toen ik voor het eerst de browser opstarten dat ineens de "Google Account Manager" crashte en de browser werd afgesloten, 2de keer werkte hij wel. Zo heb ik nog een paar andere appcrashes gehad, niks ergs maar wel irritant. Opzich valt het tot nu toe nog mee met de crashes en is de ROM best te gebruiken voor dagelijks gebruik, ALS het zo blijft.

Over irritant gesproken, om een of andere reden als een app crasht dan bevriest het toestel voor een paar seconden. Het lijkt erop alsof het hele toestel hangt maar even wachten en je wordt gegroet door een crash report. Heel irritant, bij vorige versies was dit anders, al was een app gecrasht kon je de app rustig naar de achtergrond sturen en verder gaan met andere dingen.

Bedenk wel dat het gaat om een debug ROM en dat bevriezen zal wel komen door een of andere developer tool voor het debuggen.

Het ontgrendelscherm werkt nog steeds niet goed, als je met je vinger wil ontgrendelen dan duurt het even voor de animatie voor het ontgredelen op komt. Het resultaat hiervan is dat je een meeste gevallen die animatie helemaal niet meekrijgt want tot de tijd dat hij opkomt wordt het scherm al ontgrendeld. Mooie toevoeging is dat je nu ook het weer kan laten tonen op het ontgrendelscherm. Very nice, I like!

Verder is de software duidelijk nog niet echt optimaal. In sommige (duidelijke) gevallen hapert de software. Het raarste vindt ik dat als je een live achtergrond gebruikt dat het scrollen heel goed gaat maar als je een achtergrond instelt uit de standaard galerij dan hapert het achtergrond (dus niet de icoontjes op de voorgrond) heel erg. Zo heb je nog een paar andere dingen dat als je die instelt dat alleen dat component gaat haperen, het toestel draait verder nog soepel. Dit zegt mij dat er nog een paar componenten zitten in de software waar aan getimmerd moet worden.

Het oordeel is, goede vooruitgang t.o.v. de vorige ICS firmware, hij wordt steeds beter en er komen steeds meer features bij. De firmware is goed stabiel en is te gebruiken voor dagelijks gebruik, al moet dat nog even blijken. Er zitten her en der nog een paar irritatie puntjes maar voor de rest is alles goed.

Nog een dankje aan dddmen en de mensen van sammobile.com die dit mogelijk maken.

/edit:

En toen had ik 3x achter elkaar een spontane reboot. :)

/edit2:

De touch detectie is er sterk op achteruit gegaan. In veel gevallen zit er een vertraging in de detectie of word de aanraking helemaal niet gedetecteerd.

/edit3:

De facebook app is heel buggy met deze ROM. Hij sluit spontaan zonder crash report. Of hij werkt soepel (voor de crash) maar dan werkt het + knopje voor "like / reply" niet of hij hapert heel erg en dan werkt die knop wel. In beide gevallen duurt het niet lang voor de app spontaan sluit. In desktop termen heet dit Crash To Desktop (CTD) ik begin bij deze een nieuwe term Crash o Launcher (CTL).

/edit4:

Autorotatie werkt heel traag. Als je je toestel draait dan duurt het een seconden of 2 voor het scherm ook draait. Het duurt te lang.

/edit5:

Ik heb het idee dat de AOSP bug weer terug is. Het toestel word warm en de accu is best snel leeg. Ik kan dit niet nagaan omdat de accu grafiek buggy is, er zitten allemal sprongen en gaten in de grafiek. Ik weet even niet hoe ik met ICS een screenshot moet maken dus voorlopig geen screenshot.

/edit6:

Zoals ik al zei is deze ROM een verbetering maar er zitten nog teveel bugs in met een te hoog irritatie gehalte. Dagelijks gebruik raad ik af tenzij je een busje insecten spray mee neemt. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

@SizzLorr bedankt voor je review in klare taal en edits; ik stond net op het punt om XXLP2 te installeren maar nu wacht ik toch liever even :(

Edit:
Ik weet het, niet het juiste tweakers gedrag; als ik naast de sgs2 er nog één had zou ik het zeker proberen. O-)

[ Voor 30% gewijzigd door racinfo op 15-01-2012 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Custom software aub in het daarvoor bestemde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Iets geks met mijn S2: ik heb het voicemailnummer gewoon ingesteld op 1233. Maar als ik mijn 1-toets ingedrukt houdt om Voicemail te bellen, belt hij naar 864236245 en krijgt uiteraard geen verbinding.
Als ik op mijn S2 zoek naar dat nummer, kan hij het nummer niet vinden...
Waar haalt hij die onzin dan vandaan?? En beter nog: hoe krijg ik het uit mijn S2??
8)7

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

wvexeltweakers schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:15:
Maar als ik mijn 1-toets ingedrukt houdt om Voicemail te bellen, belt hij naar 864236245 en krijgt uiteraard geen verbinding.
Als ik op mijn S2 zoek naar dat nummer, kan hij het nummer niet vinden...
Waar haalt hij die onzin dan vandaan?? En beter nog: hoe krijg ik het uit mijn S2??
8)7
Normaliter wordt het voicemail nummer op de SIM kaart opgeslagen; althans bij VF. Zoek daar eens naar dat rare nummer (864236245)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29
RoD schreef op zondag 15 januari 2012 @ 08:42:
Modbreak:Custom software aub in het daarvoor bestemde topic.
Kritiek op de moderatie mag in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile of per DM, niet in het topic zelf.

[ Voor 38% gewijzigd door janvanduschoten op 15-01-2012 14:11 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 14:50
Heb nu 2 dagen de SGS2.

je hebt hem pas...
die battery full-notification is niet uit te zetten en belangrijk omdat je een li-ion niet te lang moet opladen bij 100%, het vermindert je accu levensduur en bespaart het milieu. Li-ions zijn gebouwd om willekeurig op te laden, je hoeft ze niet helemaal leeg te laten lopen en weer 100% op te laden, gewoon bij 20-30% weer opladen tot 80-90-100% is ok en dan heb je het langst plezier van je accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsuchi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
Kreeg vanochtend een icon in mijn systeembalk (Windows Vista) dat er een update was.
Bleek van Samsung te zijn:

SAMSUNG Electronics Co., Ltd. - Other hardware - SAMSUNG Mobile USB Composite Device
Downloadgrootte: 4,3 MB
U moet de computer mogelijk opnieuw opstarten om deze update van kracht te laten worden.
Type update: Aanbevolen
SAMSUNG Electronics Co., Ltd. Other hardware software update released in November, 2011
Meer informatie:
http://winqual.microsoft.com/support/?driverid=20460561
Help en ondersteuning:
Select a Product Solution Center
====

Van de links wordt ik ook niet veel wijzer.
Ik heb een S2 en een tablet 8.9 van Samsung
Dus WTF wat is dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 14:50
ff een pietlullige vraag, maar zit er op de cameralens van de Galaxy s2 nieuw uit doos een beschermfolietje op de cameralens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 10:42
danda schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:15:
[...]

je hebt hem pas...
die battery full-notification is niet uit te zetten en belangrijk omdat je een li-ion niet te lang moet opladen bij 100%, het vermindert je accu levensduur en bespaart het milieu. Li-ions zijn gebouwd om willekeurig op te laden, je hoeft ze niet helemaal leeg te laten lopen en weer 100% op te laden, gewoon bij 20-30% weer opladen tot 80-90-100% is ok en dan heb je het langst plezier van je accu
Als die s2 zo slim is mij te melden dat ik moet stoppen de accu te laden kan hij dat toch ook gewoon voor me doen ipv mij er mee lastig te vallen? Er zit gewoon een laadcircuit in wat hij uit kan schakelen, ook als de kabel er nog in zit. Tevens als dit zo belangrijk was zouden meer fabrikanten die melding geven, en dat is afaik niet zo.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
danda schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:08:
ff een pietlullige vraag, maar zit er op de cameralens van de Galaxy s2 nieuw uit doos een beschermfolietje op de cameralens?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsuchi schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:38:
Kreeg vanochtend een icon in mijn systeembalk (Windows Vista) dat er een update was.

SAMSUNG Electronics Co., Ltd. - Other hardware - SAMSUNG Mobile USB Composite Device
U moet de computer mogelijk opnieuw opstarten om deze update van kracht te laten worden.
SAMSUNG Electronics Co., Ltd. Other hardware software update released in November, 2011
Meer informatie:
Help en ondersteuning:
====

Dus WTF wat is dit ?
gewoon bugfixes oid. van de USB driver. zou er niet zo'n drama van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
Katsuchi schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:38:

Meer informatie:
Help en ondersteuning:
====

Dus WTF wat is dit ?
Een update van "SAMSUNG Mobile USB Composite Device" blijkbaar van Kies. Lijkt me niet echt iets bijzonders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn veel apps die problemen hebben met de XXLP2. Spotify werkt helemaal niet, twitter werkt maar half en zo zijn er veel apps die problemen tonen fo helemaal niet werken.
RoD schreef op zondag 15 januari 2012 @ 08:42:
[modbreak]Custom software aub in het daarvoor bestemde topic.[/]
Waar heb jij het over?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsuchi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
jongetje schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:23:
[...]

Een update van "SAMSUNG Mobile USB Composite Device" blijkbaar van Kies. Lijkt me niet echt iets bijzonders...
OK.
Dank voor je reactie; idem aan Izealia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-03 15:08
Ik heb XXLP2 een dagje gebruikt en vind hem zo goed als bruikbaar als dagelijkse rom. Je merkt goed dat Samsung bijna klaar is met ICS. De camera doet het keurig en het scrollen is ook bijna in orde. De eerste tien minuten werd de telefoon wat warm (veel aan het synchroniseren) en koelde daarna netjes af. Het batterijgebruik blijft binnen de perken. TW valt me tegen tov de ICS stoch launcher. Maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
bartal schreef op zondag 15 januari 2012 @ 16:20:
Ik heb XXLP2 een dagje gebruikt en vind hem zo goed als bruikbaar als dagelijkse rom. Je merkt goed dat Samsung bijna klaar is met ICS. De camera doet het keurig en het scrollen is ook bijna in orde. De eerste tien minuten werd de telefoon wat warm (veel aan het synchroniseren) en koelde daarna netjes af. Het batterijgebruik blijft binnen de perken. TW valt me tegen tov de ICS stoch launcher. Maarja.
je kan toch gewoon iets als trebuchet gebruiken om de stock ics launcher te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

danda schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:08:
Ja, om het te verwijderen moet je zelfs het accu deksel losmaken.

[ Voor 29% gewijzigd door racinfo op 15-01-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijnve schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:54:
[...]

Als die s2 zo slim is mij te melden dat ik moet stoppen de accu te laden kan hij dat toch ook gewoon voor me doen ipv mij er mee lastig te vallen? Er zit gewoon een laadcircuit in wat hij uit kan schakelen, ook als de kabel er nog in zit. Tevens als dit zo belangrijk was zouden meer fabrikanten die melding geven, en dat is afaik niet zo.
Domste opmerking die ik ooit heb gelezen. Anders stap je toch fijn over naar Apple als Samsung zo'n inferieur merk is dat de accu niet automatisch voor jou kan uitschakelen. Misschien dat de iPhone ook voor je koffie kan zetten als je 's ochtends wakker wordt ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
[...]

je hebt hem pas...
Dat wist ik niet. Ik laad meestal 's nachts op en dan ligt m'n S2 zeker een paar uur aan de stroom terwijl hij 100% accu heeft. Is wel iets om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
die battery full-notification is niet uit te zetten
Kan je met JKay's mod wel gewoon uitzetten trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:21
Brad Pitt schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:03:
[...]

Kan je met JKay's mod wel gewoon uitzetten trouwens.
Dit kan ook met een app: Battery Charged Silencer

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zet het geluid uit. Irritante icoon en melding in de notification area blijven dan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:34
[...]

je hebt hem pas...
Dat is niet waar. Je kunt een Li-Ion makkelijk in de oplader houden bij 100%, dat maakt geen bal uit. Pas als ze een lage spanning hebben dan gaat de kwaliteit achteruit. Maar dat is ook pas echt bij een deep discharge state.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foxpat schreef op maandag 16 januari 2012 @ 00:39:
[...]

Dat is niet waar. Je kunt een Li-Ion makkelijk in de oplader houden bij 100%, dat maakt geen bal uit. Pas als ze een lage spanning hebben dan gaat de kwaliteit achteruit. Maar dat is ook pas echt bij een deep discharge state.
Zoals eerder uitgelegd is de notificatie dat je JE LADER UIT HET STOPCONTACT MOET HALEN ervoor om energie te besparen. Als iedereen zijn lader uit het stopcontact haalt als zijn accu vol is dan kunnen we met z'n alle een hoop energie besparen.

Dat je accu kapot gaat van een te diepe DOD is ook niet waar. Het enige waar je accu echt van kapot gaat is warmte en het is de warmte die zo'n deep cycle genereert wat je accu kapot maakt. Als je het voor elkaar krijgt dat je accu goed gekoeld wordt is er ook niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 02:16:
[...]

Dat je accu kapot gaat van een te diepe DOD is ook niet waar. Het enige waar je accu echt van kapot gaat is warmte en het is de warmte die zo'n deep cycle genereert wat je accu kapot maakt. Als je het voor elkaar krijgt dat je accu goed gekoeld wordt is er ook niks aan de hand.
Hoe kom je daar nou weer bij? Het is algemeen bekend dat li-ion packs kapot gaan als het voltage onder een bepaalde waarde komt. Dat dat ruim beneden de '0%' waarde ligt die je telefoon aangeeft is een ander verhaal. Warmte is inderdaad niet best voor de levensduur van de cells.

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:31

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

De discussie over batterijen mag verder in [Samsung Galaxy SII] Batterijduur, dit topic is voor het toestel :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Hi, misschien kan iemand me helpen:

Ik zoek de volgende functies:

1.) De optie om een wisselgesprek te hebben. (dus terwijl ik gebeld wordt, krijg ik een biepje oid te horen dat er nog een gesprek aan het wachten is, en dan kan ik daarop reageren.)

2.) Als ik mijn telefoon horizontaal hou tijdens het bellen (autoklem) en ik hang op. Dan zie ik het screen pattern unlock thingamajigger heel even horizontaal en schiet dan weer verticaal. Is dit horizontaal te houden dmv iets van een app oid?

3.) Docking station met speakers (beetje zoals die Icrap zooi :p En ja apple fanboys, dat is een geintje) Zijn die te krijgen? Via google vind ik alleen die desktop chargers.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
lanerios schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:37:
Hi, misschien kan iemand me helpen:

Ik zoek de volgende functies:

1.) De optie om een wisselgesprek te hebben. (dus terwijl ik gebeld wordt, krijg ik een biepje oid te horen dat er nog een gesprek aan het wachten is, en dan kan ik daarop reageren.)
Is dit niet providerafhankelijk? Anders even in de instellingen voor oproepen neuzen. Moet volgens mij geen probleem zijn.
2.) Als ik mijn telefoon horizontaal hou tijdens het bellen (autoklem) en ik hang op. Dan zie ik het screen pattern unlock thingamajigger heel even horizontaal en schiet dan weer verticaal. Is dit horizontaal te houden dmv iets van een app oid?
thinga wattes?
3.) Docking station met speakers (beetje zoals die Icrap zooi :p En ja apple fanboys, dat is een geintje) Zijn die te krijgen? Via google vind ik alleen die desktop chargers.
Volgens mij is er een standaard Samsung bureaulader met speakers. Ik zou anders je vraag stellen in het accessoire topic, wellicht dat ie daar al langs is gekomen. In principe moet alles met een USB of AUX aansluiting de telefoon kunnen slikken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:37:

http://weblog.bol.com/art...voor-je-android-apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zit geen speaker in... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
BEdankt voor de info! die van philips zien er leuk uit.

En over 2.) Ik heb een screen pattern unlock dingetje (vinger slepen in patroon). Als ik ophang na een gesprek, zie ik dit scherm zeer kort horizontaal, en daarna schiet deze weer verticaal. Ik had dit ook op mijn vorige telefoon (Spica, android 1.5), maar toen moest ik een zeer instabiele app downloaden (Pandahome op 1.5 is niet handig) om hem horizontaal te krijgen. Is dit op een andere manier op te lossen?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
lanerios schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:02:
BEdankt voor de info! die van philips zien er leuk uit.

En over 2.) Ik heb een screen pattern unlock dingetje (vinger slepen in patroon). Als ik ophang na een gesprek, zie ik dit scherm zeer kort horizontaal, en daarna schiet deze weer verticaal. Ik had dit ook op mijn vorige telefoon (Spica, android 1.5), maar toen moest ik een zeer instabiele app downloaden (Pandahome op 1.5 is niet handig) om hem horizontaal te krijgen. Is dit op een andere manier op te lossen?
Misschien in het app topic? Go Locker is ook alleen verticaal voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik ga het daar even proberen. Bedankt.

Rare is namelijk wel dat android heel kort alles horizontaal weergeeft (ook als je geen gelocked scherm hebt) nadat je ophangt van een gesprek. Maar daarna weer verticaal springt. Het lijkt er dus op dat Android dit native wel ondersteund, maar de optie er niet in zit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Misschien een beetje off-topic, maar toch:

Ik heb de Adobe Flash Player een update gegeven via de Market en nu heb ik een Flash Player icon in de Applications map. Als ik die start, opent de browser de volgende pagina https://settings.adobe.com/flashplayer/mobile/ en daar reageert de Flash Player dan op want er worden wat instellingen getoond die ik kan wijzigen.

Boeit me helemaal niet, via die URL kan ik er altijd bij. Maar het lukt me dus niet om die onnodige icon in Applications weg te halen. Vóór die update was het icon er niet en toch werkte Flash.

Iemand ook al last van gehad?

[ Voor 5% gewijzigd door Sansar op 16-01-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 20:20
Ben ik de enige die soms problemen heeft met wifi en 2/3g?

Soms dan komen er geen berichten door, maar kan ik (in de meeste gevallen) wel internetpaginas bekijken. Switch ik van wifi naar 3g of andersom. En eventueel weer terug naar het eerste, dan doet alles het prima.
Soms staat het toestel thuis op wifi en dan komt er urenlang niks binnen.
Verander ik even de datamodus, dan komt alles binnen.

Berichten = facebook,whatsapp.

[ Voor 7% gewijzigd door Jamievanm op 16-01-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Jamievanm schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:14:
Ben ik de enige die soms problemen heeft met wifi en 2/3g?

Soms dan komen er geen berichten door, maar kan ik wel internetpaginas bekijken. Switch ik van wifi naar 3g of andersom. En eventueel weer terug naar het eerste, dan doet alles het prima.
Soms staat het toestel thuis op wifi en dan komt er urenlang niks binnen.
Verander ik even de datamodus, dan komt alles binnen.
Is misschien een kwestie van synchroniseren? Ik had zoiets ook met gmail en dat was een kwestie van sync aanvinken.

Iets anders, in een paar posts terug lees ik over een docking station; maar al die gevallen werken niet met audio over de usb aansluiting terwijl wanneer je hdmi afspeelt naar een tv er wel audio over die usb plug heengaat. Is er een android s2 docking station die dat ondersteund vraag ik mij af.

Edit:/1
Rest van bericht en resultaten verplaatst naar topic acc. voor de sgs2

[ Voor 56% gewijzigd door racinfo op 18-01-2012 17:49 . Reden: bericht verplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:30
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Kan ik hem eindelijk 's nachts opladen zonder wakker te worden! Dit had ik nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:06
wie kan me helpen?

als ik op mijn S2 en dan via Google+ foto's post bij een bericht dan staan er ineens foto's op die ik al verwijderd heb?!

Heel vreemd dit.
Kan ik ergens een cache bestand deleten? Of is te gevaarlijk voor de huidige foto's?

(sinds afgelopen zaterdag heb ik een aantal foto's via explorer op mijn computer verwijderd, maar blijkbaar dus niet de goede manier?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokkels schreef op maandag 16 januari 2012 @ 08:47:
[...]

Hoe kom je daar nou weer bij? Het is algemeen bekend dat li-ion packs kapot gaan als het voltage onder een bepaalde waarde komt. Dat dat ruim beneden de '0%' waarde ligt die je telefoon aangeeft is een ander verhaal. Warmte is inderdaad niet best voor de levensduur van de cells.
Dat jij met je thuis ladertje van 2A (of nog erger USB van 500mA) het niet voor elkaar krijgt om de accu dan nog op te laden is natuurlijk iets anders dan dat de accu daadwerkelijk ook kapot is. Een deep cycle is iets wat je kan doen als je er maar de juiste apparatuur voor hebt. De beveiliging van je telefoon accutje zal het niet toelaten dat je een deep cycle doet maar er zijn accu's op de market die niet zo'n beveiliging hebben en die er juist specifiek op zijn gemaakt om helemaal te ontladen.
janvanduschoten schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:03:
De discussie over batterijen mag verder in [Samsung Galaxy SII] Batterijduur, dit topic is voor het toestel :)
Het gaat helemaal niet om de accu maar om de melding dat je je lader uit het contact moet halen en waarom die melding er is. :)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Laatst online: 30-08 12:55
Yihaaa schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:54:
wie kan me helpen?

als ik op mijn S2 en dan via Google+ foto's post bij een bericht dan staan er ineens foto's op die ik al verwijderd heb?!
Waar staan "ineens" foto's?
Op Google+? Op je foon?
Waarschijnlijk heeft Google+ op je SD kaart ook een plek om foto's die je verstuurd hebt te bewaren. Dat doet Whatsapp ook. Ergens in /sdcard/data/ ofzo.
(sinds afgelopen zaterdag heb ik een aantal foto's via explorer op mijn computer verwijderd, maar blijkbaar dus niet de goede manier?)
Kijk dan nog eens op je SD kaart of ze er nog wel op staan.
En dan niet met een Foto-app maar bijv met ES Explorer.

[ Voor 10% gewijzigd door CRXed op 16-01-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan me helpen?

Heel vreemd dit.
Kan ik ergens een cache bestand deleten? Of is te gevaarlijk voor de huidige foto's?

Even lezen tijdens installatie van Google+, misschien kom je er dan achter dat Google+ automatische alle fotos upload naar Picassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
CRXed schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:48:
[...]

Waar staan "ineens" foto's?
Op Google+? Op je foon?
Waarschijnlijk heeft Google+ op je SD kaart ook een plek om foto's die je verstuurd hebt te bewaren. Dat doet Whatsapp ook. Ergens in /sdcard/data/ ofzo.

[...]
Kijk dan nog eens op je SD kaart of ze er nog wel op staan.
En dan niet met een Foto-app maar bijv met ES Explorer.
Ineens is: als ik een foto heb gemaakt en ga vervolgens naar Google+ en selecteer de foto die ik wil posten dan blijkt in de post een verkeerde foto te staan. Niet degene die ik geselecteerd heb. De foto die er dus staat had ik al verwijderd.

Zal eens op de SD kaart kijken. Bedankt voor de tip. Hoop dat dit helpt.
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:54:
[...]

Even lezen tijdens installatie van Google+, misschien kom je er dan achter dat Google+ automatische alle fotos upload naar Picassa.
Bedankt maar dat had ik al uitgezet en nogmaals gecontroleerd en staat nog steeds uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Soms als mijn telefoon op lock staat en het scherm uit is loopt hij vast of iets want dan reageert hij nergens meer op maar wordt wel steeds warmer en warmer..

als ik dan de batterij eruit haal en erin stop werkt alles weer maar wordt het laatst verzonden smsje nogmaals verstuurd..

iemand een idee waar dit aan kan liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:27

delorean7

Let's take the Aston toni

Mooi ding, ook 2.3.6 maar geinstalleerd vorige week. How bad could it be? Inderdaad al vrolijke spontane reboots, stuk of 6-7 per dag denk ik. Dat risico kende ik van tevoren.

Nu net klapt ie eruit en blijft het ding maar rebooten, battery pull, sim en SD eruit en nu komt ie op en is alles weg - accounts, contacts de hele bende.

Alles loopt de hele tijd vast en hij is eea weer aan het syncen, dat met stock rom en alleen legale apps, nice Samsung!

[ Voor 13% gewijzigd door delorean7 op 17-01-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Ongelofeloos, ik bel net met samsung, en krijg te horen dat de oplossing voor de restarts nog wel 1,5 maand kan duren.
En op mijn vraag of het dan 2.3.7 wordt of een 4.xx versie, konden (of wilden) ze geen antwoord geven.

Het is toch te gek dat mensen die hun phone origineel willen houden op zo'n manier in de zeik genomen worden. :-( :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik kreeg er op twitter ook geen antwoord uit. Ga er maar rustig vanuit dat 2.3.7 nooit meer komt en gelijk naar ICS overgestapt wordt. Zo groot is de Nederlandse markt ook weer niet en het schijnt hier vaak voor te komen.

Hoewel ik wel moet zeggen dat de reboots nu minder vaak voorkomen. Maar soms, op het randje van wifi bereik, dan rustig 2-3x op een middag (bv op mijn werkkamer). Aan de lader heeft ie er dan weer geen last van (of ik zie het niet, de battery stats worden gereset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ben blij dat ik 1 op 2.3.6 heb draaien, met 1 restart in 2 weken tijd. En een andere gewoon in de versie uit de winkel 2.3.5 denk ik?

Kan niet wachten op ICS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:55
TifKag schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:02:
Ongelofeloos, ik bel net met samsung, en krijg te horen dat de oplossing voor de restarts nog wel 1,5 maand kan duren.
En op mijn vraag of het dan 2.3.7 wordt of een 4.xx versie, konden (of wilden) ze geen antwoord geven.

Het is toch te gek dat mensen die hun phone origineel willen houden op zo'n manier in de zeik genomen worden. :-( :-(
De (gemiddelde) klantenservice medewerker heeft daar ook geen flauw benul van joh. Wat dat betreft heb je niks aan bellen (of mailen) met zo'n helpdesk. En als je al een antwoord krijgt is het vaak onzin..
Updates installeren doe ik tegenwoordig pas enkele werken nadat ze uit zijn. Pas dan weet je of er ernstige bugs inzitten en of het dus veilig is om te updaten. Belachelijk uiteraard, maar de meest veilige optie. Als je ernstige problemen hebt is nu de enige optie het installeren van een andere ROM waar die bugs niet in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
In de winkel ligt meestal 2.3.3, tenzij ze geupdate zijn vanwege dat patentgeneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik kreeg die van mij en die van mijn collega met 2.3.5. Niet geupdate. Collega wel. Hij heeft reboots, ik niet. Ik heb echter wel een defecte noise cancelation mic :P Zo hebben we allemaal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 19-09 14:12

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb gisteren m'n telefoon opgehaald.. en heb ook versie 2.3.5 draaien..
Enig idee wanneer je dat kan updaten naar een hogere versie?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AMDFreak schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:02:
Enig idee wanneer je dat kan updaten naar een hogere versie?
Dat kan gewoon nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En op eigen risico.

Wee je gebeente als je naar 2.3.6 gaat en morgen gaat posten dat je telefoon reboot en hoe dat kan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:06
Wel vrij wierd dat een HET vlaggenschip van samsung nog geen ICS heeft. Oh maar wel een reboot probleem dat dan weer wel. ;w :-( :?

jaja er zijn er een paar met geen problemen jaja ;) nee je hoeft niet te posten nee echt niet oh god toch .. nouja. :)

[ Voor 37% gewijzigd door MaXeRs op 17-01-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:27

delorean7

Let's take the Aston toni

Senor Sjon schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:09:
En op eigen risico.

Wee je gebeente als je naar 2.3.6 gaat en morgen gaat posten dat je telefoon reboot en hoe dat kan. :P
Of dat je hele telefoon spontaan crashed na een week 2.3.6 en zonder enige aanleiding alles wist :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Er zijn gelukkig vrij simpele oplossingen voor mensen met reboot problemen:
1. Een factory reset lost het vaak op.
2. Flash de oude versie terug.

Maar ik raad mensen aan die niet zo handig zijn om de update vooral niet te flashen. Het voegt echt niks toe, maar het heeft wel risico's.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 17:29
Ik snap niet goed wat 'iedereen' loopt te janken over spontane reboots. Ik heb wat dat betreft nergens last van, met verschillende ROMs. Cyanogen, Litening, Darky, Hydrogen. Force closes wel eens met die experimentele shit, maar met CM en Litening praktisch nooit hoor. Ja een brakke app heel af en toe.

Als je alles gewoon netjes volgens de 'regels' doet is er vrij weinig aan de hand. Of je doet zelf iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 22:35
AzzKickah schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:06:
Ik snap niet goed wat 'iedereen' loopt te janken over spontane reboots. Ik heb wat dat betreft nergens last van, met verschillende ROMs. Cyanogen, Litening, Darky, Hydrogen. Force closes wel eens met die experimentele shit, maar met CM en Litening praktisch nooit hoor. Ja een brakke app heel af en toe.

Als je alles gewoon netjes volgens de 'regels' doet is er vrij weinig aan de hand. Of je doet zelf iets niet goed.
Sorry, maar dit is erg kortzichtig. Er zijn mensen (zoals ik) die na 'gewoon volgens de regels' te hebben geupdate met Kies ineens reboots hebben. Dit gebeurt bij mij eigenlijk alleen als wi-fi aan staat. En dan vooral op het wifi netwerk van mijn universiteit. Wil je beweren dat ik fout heb geupdate door in Samsung Kies op ''bijwerken'' te klikken? Alsjeblieft zeg, je mag mensen er gewoon niet op aanspreken dat ze erover klagen dat hun product van 500 euro spontane reboots heeft. Meerdere malen per dag zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan maar geen update vinden via de officiële manier via Kies. Normaal gezien zou er al een update voor de PRO-firmwareversie naar 2.3.6 moeten zijn, maar die vind mijn toestel dus niet. Iemand enig idee wat ik kan doen? (Ik wil nog niet rooten, aangezien ik de officiële versie van 4.0 zal afwachten, om te kijken hoe die mij bevalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Heb nog steeds het vervelende probleem dat G+ de verkeerde foto post.

* het gaat om foto's waar linksboven een pijltje staat
* selecteer ik deze voor een post dan komt er in de daadwerkelijke post een andere foto?!!

Kan ik ergens een cache bestand straffeloos verwijderen?
Elk hulp en tips is/zijn welkom

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img252/7280/99screen.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:37:
Ik kan maar geen update vinden via de officiële manier via Kies. Normaal gezien zou er al een update voor de PRO-firmwareversie naar 2.3.6 moeten zijn, maar die vind mijn toestel dus niet. Iemand enig idee wat ik kan doen? (Ik wil nog niet rooten, aangezien ik de officiële versie van 4.0 zal afwachten, om te kijken hoe die mij bevalt)
Kan aan je provider liggen.
Ik zelf heb bijvoorbeeld de officiele T-mobile rom en die heeft geen update naar 2.3.6
Bij T-mobile duurt het altijd wat langer...en gezien de reboot problemen ben ik voor het eerst blij dat T-mobile niet zo snel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Yihaaa schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:46:
Kan ik ergens een cache bestand straffeloos verwijderen?
Elk hulp en tips is/zijn welkom
Ja dat kan, manage applications en dan clear data. Maar doe eens eerst: /sdcard/DCIM/.thumbnails deleten, zodat de gallery de lijst moet herbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Nivk schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:55:
[...]

Ja dat kan, manage applications en dan clear data. Maar doe eens eerst: /sdcard/DCIM/.thumbnails deleten, zodat de gallery de lijst moet herbouwen.
Thx

(Edit: waar staat dat precies: applicaties beheren kan ik vinden maar Clear Data niet?)

Ik heb zojuist dit gevonden:

Start my "My Files" app, go to "Android", "Data" and hold your finger on the "com.cooliris.media" folder. Select "Delete" from the popup menu and confirm. Right after deleting, the cache will be rebuilt. Exit the app and open the image gallery again

is dat hetzelfde? Welke is beter te doen? :X

[ Voor 6% gewijzigd door Yihaaa op 17-01-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Yihaaa schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:05:
[...]
(Edit: waar staat dat precies: applicaties beheren kan ik vinden maar Clear Data niet?)
Applicaties beheren - Scrollen naar Google+ app - die kiezen en in nieuw schermpje "clear data"
is dat hetzelfde? Welke is beter te doen? :X
Geen idee of dat hetzelfde is, lijkt mij dat de thumbnails gebruikt worden om de gallery cache te herbouwen. Als de thumbs corrupt zijn geraakt, blijft het probleem wellicht. Even uitproberen, heb ze net even beiden verwijderd en herbouwen inderdaad weer bij app openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels root een hoop zooi er van afgehaald, alleen het programma Vlingo kan ik in de lijst van aplicaties onder titanium nergens vinden. Heeft dit programma een andere naam? of is het niet te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 17:29
-Edwin- schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:32:
[...]

Sorry, maar dit is erg kortzichtig. Er zijn mensen (zoals ik) die na 'gewoon volgens de regels' te hebben geupdate met Kies ineens reboots hebben. Dit gebeurt bij mij eigenlijk alleen als wi-fi aan staat. En dan vooral op het wifi netwerk van mijn universiteit. Wil je beweren dat ik fout heb geupdate door in Samsung Kies op ''bijwerken'' te klikken? Alsjeblieft zeg, je mag mensen er gewoon niet op aanspreken dat ze erover klagen dat hun product van 500 euro spontane reboots heeft. Meerdere malen per dag zelfs.
Ik had het eigenlijk over degenen die custom roms gebruiken, uiteraard niet als je gewoon via de officiele weg update. Dan is het gewoon slecht van Samsung. Uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Nivk schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:29:
[...]

Applicaties beheren - Scrollen naar Google+ app - die kiezen en in nieuw schermpje "clear data"

[...]
Dankjewel zeg. This did the trick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 22:35
AzzKickah schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:37:
[...]

Ik had het eigenlijk over degenen die custom roms gebruiken, uiteraard niet als je gewoon via de officiele weg update. Dan is het gewoon slecht van Samsung. Uiteraard.
Ah oke, dan heb je volkomen gelijk. Er zijn natuurlijk altijd bepaalde risico's verbonden aan het gebruiken van custom ROM's en fouten die je daarbij maakt. Mijn excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Laatst online: 30-08 12:55
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:33:
Ik heb inmiddels root een hoop zooi er van afgehaald, alleen het programma Vlingo kan ik in de lijst van aplicaties onder titanium nergens vinden. Heeft dit programma een andere naam? of is het niet te verwijderen?
First I entered Titanium, "Backup & Restore", and searched for "Vlingo". As a result there came "Sprachsuche", which is German for voice search. Pointing on it long enough brought up a menu, where I could choose "backup", and after that I clicked in the same menu on "force to stop". Then I clicked on "uninstall", and off it went.
PS: In dutch/flemish it's called "spraakopdrachten".
Iets met Spraak dus

[ Voor 6% gewijzigd door CRXed op 18-01-2012 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vlingo is VoiceToGo.apk. Kan je gewoon zonder enig probleem helemaal verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:31

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:33:
Je post in het verkeerde topic, dit topic is alleen voor het originele toestel zelf en daar heeft je vraag niets mee maken. Je vragen hoort thuis in [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware zoals ook in de topicwaarschuwing staat.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
-Edwin- schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:32:
Dat is zo, maar er zijn toch genoeg oplossingen gegeven? Waarom blijven mensen er over klagen als de oplossingen al vaak besproken zijn?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Wifi uitschakelen lijkt me geen oplossing, maar een work-around.

[ Voor 22% gewijzigd door woekele op 18-01-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

JayVee schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:59:
Afgezien van de problemen met de launcher (zie mijn eerdere post) en een (1) reboot werkt 2.3.6 hier prima!
Raar, ik krijg de laatste week ook reboots, terwijl ik al ruim een maand 2.3.6 draai! Ik heb niets gewijzigd aan de telefoon of mijn WiFi router. Heel vreemd :? ! Dan maar 3Gen en wachten op ICS :-(

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Pagina: 1 ... 41 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.

Let op,Het Grote Galaxy S II ICS update topic .

Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .
Posts over het aanpassen van de software (zoals custom ROMs) mag in dit topic.
Discussie over het scherm van de S2 mag hier.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Discussie over rebootproblemen mag hier