Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yihaaa schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:46:
Heb nog steeds het vervelende probleem dat G+ de verkeerde foto post.

* het gaat om foto's waar linksboven een pijltje staat
* selecteer ik deze voor een post dan komt er in de daadwerkelijke post een andere foto?!!

Kan ik ergens een cache bestand straffeloos verwijderen?
Elk hulp en tips is/zijn welkom

[afbeelding]
1. Dat is hier mega driedubbel offtopic, dat was je al verteld dacht ik.
2. Zoals ik al eerder zei, dat zijn foto's die automatische geüpload zijn naar Picasa.

http://support.google.com...r.py?hl=en&answer=1304818
In the From your phone album, photos that have been uploaded to Google+ with Instant Upload will show an arrow icon in the upper left corner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:04:
[...]
1. Dat is hier mega driedubbel offtopic, dat was je al verteld dacht ik.
2. Zoals ik al eerder zei, dat zijn foto's die automatische geüpload zijn naar Picasa.

http://support.google.com...r.py?hl=en&answer=1304818
[...]
Als je gelezen had:
Yihaaa schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 00:20:
[...]
Dankjewel zeg. This did the trick :)
;)

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11-2020
JayVee schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:05:
[...]

Raar, ik krijg de laatste week ook reboots, terwijl ik al ruim een maand 2.3.6 draai! Ik heb niets gewijzigd aan de telefoon of mijn WiFi router. Heel vreemd :? ! Dan maar 3Gen en wachten op ICS :-(
Had ik dus ook. En inmiddels heb ik er al weer weken geen last van. Het is lastig een oorzaak van het probleem aan te wijzen dus ik hoop dat Samsung er wel uitkomt.

Ik wacht ook met smart op ICS, maar niet zo zeer op de touchwiz versie van Samsung. CM9 is een alternatief, maar misschien minder stabiel (dat was in het verleden mijn ervaring met CM6 op mijn Magic). Maar ik vraag me af, als je de touchwiz ICS installeert en dan de trebuchet launcher erop zet, heb je dan op het oog niet de stock launcher van Google? En zitten daar ook de calendar, people etc widgets in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:02
rikvandinteren schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:33:
[...]

Had ik dus ook. En inmiddels heb ik er al weer weken geen last van. Het is lastig een oorzaak van het probleem aan te wijzen dus ik hoop dat Samsung er wel uitkomt.

Ik wacht ook met smart op ICS, maar niet zo zeer op de touchwiz versie van Samsung. CM9 is een alternatief, maar misschien minder stabiel (dat was in het verleden mijn ervaring met CM6 op mijn Magic). Maar ik vraag me af, als je de touchwiz ICS installeert en dan de trebuchet launcher erop zet, heb je dan op het oog niet de stock launcher van Google? En zitten daar ook de calendar, people etc widgets in?
ik denk dat dat wel kan, ben zelf in elk geval van plan om de samsung ics te gaan draaien en daar dan zelf trebuchet op te zetten en alle touchwiz apps zoveel mogelijk te vervangen door de standaard Ics apps. op die manier krijg je de looks van standaard Ics, maar hoef je geen cm9 te installeren. wat voor mijzelf wel een voordeel is, omdat ik op mijn vorige telefoon cm7 kwa performance in games toch een stuk minder goed vond dan de standaard software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De spontane reboots komen door Android en niet Samsung!
Zowat alle merken kampen ermee en is sinds 2.3.5 er in...
Check it met Google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:15:
Check it met Google...
En waarom hebben gebruikers met Custom 2.3.6 ROM's voor de S2 er dan geen last van.

Dus volgens jouw bewering zijn het bij alle Telefoonfabrikanten prutsers, en de custom ROM makers briljant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:15:
Check it met Google...
Bron? Link?!
Verder met TifKag
TifKag schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:18:
[...]

En waarom hebben gebruikers met Custom 2.3.6 ROM's voor de S2 er dan geen last van.

Dus volgens jouw bewering zijn het bij alle Telefoonfabrikanten prutsers, en de custom ROM makers briljant

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

[...]

volgens mij zit het in de kernel. Ik had een Custom Rom draaien met de standaard kernel en had bijna dagelijks wel minstens 1 reboot. Sinds ik de kernel heb veranderd geen enkele reboot meer gehad (week geleden).
Ik ga verder niet op details in, aangezien het daar het topic niet voor is, maar wellicht de moeite van proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-12-2024
Rebooten is tot daar aan toe...maar tijdens een gesprek is niet leuk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
Is er ook een soort van stylus die op de galaxy werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

[...]

Deze bewering mag je bijna bevestigen. Custom ROMs zijn vaak stabieler dan een ROM van Samsung.
Samsung neemt niet de tijd om Android te tweaken, een custom ROM maker wel. Als er een bug in een custom rom zit (bijvoorbeeld een batterij drain) dan speelt een maker hier direct op in om zo snel mogelijk een fix te releasen. Samsung zegt gewoon: wacht maar 2 maand.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

R Kuipers schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:56:
Is er ook een soort van stylus die op de galaxy werkt?
Is het serieus moeilijk om te zoeken?
http://www.mobielbereikba.../i9100-galaxy-s-ii/stylus

Is het zo moeilijk om te lezen?

WAARSCHUWING
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.

Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

LEZEN hé mannen, wat ik schrijf vooraleer uit jullie sloffen te schieten: Googlen, het is een algemeen bekend Android fenomeen. Ikzelf men een fiere SG2 gebruiker, dus mij niet afschieten alsof ik een iPhoner ben ;-)

Motorola:
http://gdgt.com/question/randomly-reboots-5t5/

HTC:
http://www.google.be/webh...1009&bih=554&ix=hea&ion=1

Samsung (Nexus):
http://www.google.be/webh...ea&ion=1&biw=1009&bih=554

Android and Me:
http://androidandme.com/2...ooting-fix-is-on-the-way/

enz
enz
enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 08:45:
[...]

LEZEN hé mannen, wat ik schrijf vooraleer uit jullie sloffen te schieten: Googlen, het is een algemeen bekend Android fenomeen. Ikzelf men een fiere SG2 gebruiker, dus mij niet afschieten alsof ik een iPhoner ben ;-)

Motorola:
http://gdgt.com/question/randomly-reboots-5t5/

HTC:
http://www.google.be/webh...1009&bih=554&ix=hea&ion=1

Samsung (Nexus):
http://www.google.be/webh...ea&ion=1&biw=1009&bih=554

Android and Me:
http://androidandme.com/2...ooting-fix-is-on-the-way/

enz
enz
enz
Ja zo kan ik het ook.
iPhone kampt met precies hetzelfde probleem, kijk maar: http://www.google.nl/#hl=...&q=iphone+reboot+randomly

Dat het op Google te vinden is wil nog niet zeggen dat het waarheid is. Zodra de hardware om wat voor reden (valschade, vocht, enz) defect is heb je kans op dit soort symptomen.

Ik heb bijna 2 jaar een HTC Desire. Zowel met de stock ROM als de custom ROM nooit een spontane reboot gehad. Ben begonnen met Android 2.1 en draait nu Android 2.3.7.

[ Voor 1% gewijzigd door janvanduschoten op 19-01-2012 11:21 . Reden: +p typo ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:02
Spontane reboot betekent gewoon dat er IETS niet goed is. Kan net zo goed een app, een virus of iets dergelijks zijn. Als je je telefoon te ver overklockt of te ver undervolt kan je er ook last van krijgen.

Als het een Android probleem is is dat makkelijk op te lossen door een factory reset en anders een opnieuw te flashen, de update mankeert niks aan maar het updaten zelf gaat waarschijnlijk fout. Ik snap niet waarom we hier zoveel woorden aan vuil maken, de oplossingen zijn simpel en al heel vaak genoemd.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ph4ge schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:47:
Ik snap niet waarom we hier zoveel woorden aan vuil maken, de oplossingen zijn simpel en al heel vaak genoemd.
Niet dat ik er enig last van heb en lees dit topic toch "vrij regelmatig" maar kan mij niet herinneren dat er een voor iedereen perfect werkende fix voor is? Wat is dat dan, Wifi uit zetten? Begreep dat er zat mensen waren waar het toestel alsnog rebootte, ondanks dat Wifi uit stond? Een custom Rom/kernel flashen vind ik zelf geen "fix".

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 19-01-2012 10:59 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 16:06
ik heb een update gedaan netjes via kies, androidversie 2.3.6. Na het volledig opladen van de accu en het afkoppelen van de kabel, bleef op het scherm de accu staan met een uitroepteken en temp meter.
De telefoon is nooit te warm geweest ofzo. Heb een andere batterij erin gezet..zelfde teken..SII doet netalsof de batterij aan het opladen is. Heb een aantal keren gereboot maar steeds hetzelfde..geen effect.
Inmiddels een factory reset gedaan plus wipe participatie. Probleem is opgelost zo lijkt het..Echer indien ik de SII wil uitschakelen wordt er netjes alles afgesloten en scherm gaat uit..maar start automatisch weer op. Ik kan de SII dus niet meer uitzetten. Heb van alles geprobeerd oa leegmaken ram, uitzetten wifi, blue tooth ed..maar geen effect..iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
fv12 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:58:
ik heb een update gedaan netjes via kies, androidversie 2.3.6. Na het volledig opladen van de accu en het afkoppelen van de kabel, bleef op het scherm de accu staan met een uitroepteken en temp meter.
De telefoon is nooit te warm geweest ofzo. Heb een andere batterij erin gezet..zelfde teken..SII doet netalsof de batterij aan het opladen is. Heb een aantal keren gereboot maar steeds hetzelfde..geen effect.
Inmiddels een factory reset gedaan plus wipe participatie. Probleem is opgelost zo lijkt het..Echer indien ik de SII wil uitschakelen wordt er netjes alles afgesloten en scherm gaat uit..maar start automatisch weer op. Ik kan de SII dus niet meer uitzetten. Heb van alles geprobeerd oa leegmaken ram, uitzetten wifi, blue tooth ed..maar geen effect..iemand een oplossing hiervoor?
Is al eerder besproken. In de regel is een slecht USB contact de oorzaak. Telefoon opsturen of langs een winkel met monteur.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Praat toch niet zo dom. We hebben het over onder andere over net nieuwe SGS2's, schoon, nog niks op geinstalleerd. Wordt geleverd met 2.3.5, niks aan de hand. User upgrade naar 2.3.6 en ineens reboots. Ligt dus niet aan een app. Niet aan een custom rom. Wifi uitzetten voorkomt 99% de reboots, maar is dus géén oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Laatst online: 18-09 15:18
Raar maar waar:

Ik las op het AndroidWorld forum ook veel mensen die last hadden van reboots, zij hadden 2 oplossingen:

1. De wifi uitzetten (als die uitstond hadden ze geen last van reboots)
Dit is voor mij geen optie, aangezien ik veel gebruik maak van internet en op mijn locaties het wifi signaal beter is dan 3G, dus minder stroom verbruikt

2. De SD kaart uit het toestel halen

Dat laatste heb ik dus gedaan als test zijnde.. Normaal zeker 3/4 reboots per dag, nu al 3 dagen stabiel zonder SD kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
woekele schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:16:
[...]

Praat toch niet zo dom. We hebben het over onder andere over net nieuwe SGS2's, schoon, nog niks op geinstalleerd. Wordt geleverd met 2.3.5, niks aan de hand. User upgrade naar 2.3.6 en ineens reboots. Ligt dus niet aan een app. Niet aan een custom rom. Wifi uitzetten voorkomt 99% de reboots, maar is dus géén oplossing.
En zo maakt Samsung dus zelf van zijn (voormalige) "Vlaggenschip" de TITANIC :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Sahi_NL schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:48:
Raar maar waar:

Ik las op het AndroidWorld forum ook veel mensen die last hadden van reboots, zij hadden 2 oplossingen:

1. De wifi uitzetten (als die uitstond hadden ze geen last van reboots)
Dit is voor mij geen optie, aangezien ik veel gebruik maak van internet en op mijn locaties het wifi signaal beter is dan 3G, dus minder stroom verbruikt

2. De SD kaart uit het toestel halen

Dat laatste heb ik dus gedaan als test zijnde.. Normaal zeker 3/4 reboots per dag, nu al 3 dagen stabiel zonder SD kaart!
Dan zou ik zeggen: kopieer je hele SD-kaart naar de PC. Formatteer de SD-kaart. Zet terug op de SD-kaart wat je wil behouden en prop 'm dan weer in je S2. Kijken of ie dan nog steeds reboot.

Ik vermoed van niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Brad Pitt schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:58:
Niet dat ik er enig last van heb en lees dit topic toch "vrij regelmatig" maar kan mij niet herinneren dat er een voor iedereen perfect werkende fix voor is? Wat is dat dan, Wifi uit zetten? Begreep dat er zat mensen waren waar het toestel alsnog rebootte, ondanks dat Wifi uit stond? Een custom Rom/kernel flashen vind ik zelf geen "fix".
Factory reset lost het meestal op, oude versie terugflashen altijd. Niks customs aan, geen probleem met de garantie, niet moeilijk. Of het ligt aan de SD kaart, dan moet je die even formateren, opgelost.

Als je er dan nog steeds last van hebt heb je reden tot klagen, maar als je weigert deze simpele oplossingen te proberen houdt het op. Als je toch de aangedragen oplossingen weigert te proberen, waarom klaag je dan?

[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 19-01-2012 16:05 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Volgens mij is het voor een normale user niet zo makkelijk om een firmware te downgraden. Kies biedt dat niet aan afaik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:32
Voorzover ik weet kan dit niet met Kies. Als je geen zin hebt om Odin te gebruiken, zou je als "normale user" naar een Samsung service center kunnen gaan. Lijkt me geen onredelijke vraag om daar te laten downgraden; is voor hun ook een paar minuten werk via Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 20:21
Vanwege de problemen met het rebooten quote ik een post van mezelf uit vorig jaar.
Heeft iemand het onderstaande al geprobeerd?
Bij mij zijn de problemen weggebleven.
Als meerderen dit kunnen bevestigen dan is er een oplossing en deze zou ik dan wel op de voorpagina willen zetten.
thespeed schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:51:
Zelf heb ik bij de update van 2.3.4 naar 2.3.5 problemen gehad met
het constant rebooten.
Dit kreeg ik spontaan bij het activeren van bluetooth.
Dit heb ik opgelost door de software opnieuw te flashen via Odin.
Daarna heb ik een factory restore gedaan (via een knop combinatie bij het aanzetten)
Het ging toen goed totdat ik de update kreeg naar 2.3.6.
Na de update weer problemen maar dan om de 1 a 2 dagen.
Daar kwam ik achter doordat ik weer opnieuw de sim pin moest invoeren.

Toen weer bovenstaand herhaald en de problemen zijn bij mij weer verdwenen.
Het lijkt mij dus dat de update wel goed is, maar dat er update
problemen zijn vanwege de oude android versie (drivers, of oude bestanden die niet overschreven zijn?)

Ik moet nu wel zeggen dat ik root acces heb, en alle hubs en dergelijke heb verwijderd >:)
Samsung apps werkt hier trouwens zonder problemen.
Ik wilde dit even laten weten want misschien kan iemand hier wat mee.

Zelf weet ik zo niet hoe het gaat met de garantie als je een officiele samsung rom
flasht van sammobile via Odin.
Er ligt mij iets bij dat dit na het goed flashen via Odin gewoon als officiele rom wordt gezien.
Maar hier geef ik geen garanties op en je zou dit dan zelf uit moeten zoeken.
Ik weet natuurlijk ook niet als het bovenstaande allemaal goed werkt bij anderen.

Bij mij werkt 2.3.6 in ieder geval super stabiel :)

[ Voor 3% gewijzigd door thespeed op 19-01-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
thespeed schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:01:
Vanwege de problemen met het rebooten quote ik een post van mezelf uit vorig jaar.
Heeft iemand het onderstaande al geprobeerd?
Bij mij zijn de problemen weggebleven.
Als meerderen dit kunnen bevestigen dan is er een oplossing en deze zou ik dan wel op de voorpagina willen zetten.

[...]
Gaat dus niet op voor diegene die hun phone origineel willen houden. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
  • Laatst online: 11-12-2024
ph4ge schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:59:
[...]
Factory reset lost het meestal op, oude versie terugflashen altijd. Niks customs aan, geen probleem met de garantie, niet moeilijk. Of het ligt aan de SD kaart, dan moet je die even formateren, opgelost.

Als je er dan nog steeds last van hebt heb je reden tot klagen, maar als je weigert deze simpele oplossingen te proberen houdt het op. Als je toch de aangedragen oplossingen weigert te proberen, waarom klaag je dan?
Ik heb de opties meerdere keren geprobeerd en toch heb ik reboots. Moet zeggen dat zonder wifi (op vakantie) het prima gaat maar dat is voor mij geen optie.
Dus wees gelukkig met je goed werkende phone maar kom hier niet blaten dat wij het allemaal fout doen of lamlendig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:18
diet schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:02:
[...]

Ik heb de opties meerdere keren geprobeerd en toch heb ik reboots. Moet zeggen dat zonder wifi (op vakantie) het prima gaat maar dat is voor mij geen optie.
Dus wees gelukkig met je goed werkende phone maar kom hier niet blaten dat wij het allemaal fout doen of lamlendig zijn.
Al eens alle wifi verbindingen eruit gegooid en dan handmatig opnieuw toegevoegd? Dat werkte bij mij wel na een factory reset, sindsdien geen reboot meer gehad

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 09:34
Ik heb een probleem met Whatsapp op deze android telefoon.

Ik heb de Samsung Galaxy SII gekocht. Toen bleek dat mijn whatsapp contacten niet goed gesynced werden met mijn telefoonlijst. Veel mensen waarmee ik groepsgesprekken voerde op mijn oude telefoon, bleken in de groepsgesprekken op de Galaxy SII geen naam meer weer te geven; alleen het telefoonnummer was zichtbaar.

Vervolgens ben ik handmatig mensen gaan koppelen aan de telefoonnummers. Maar ik heb per ongeluk twee van hen met elkaar verwisseld. En nu heb ik geen idee wat ik kan doen om dit ongedaan te maken en goed te zetten.

Al geprobeerd:
Gezocht via Google
Whatsapp helpdesk gemaild
Alle mogelijke gerelateerde instellingen doorgespit.

Help? :'(

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:12
Je moet in je contacten de mensen in de groep "mijn contacten" zetten. Dan verschijnen ze in je contacten en zie je de juiste naam bij je contact persoon staan (er vanuit gaande dat je je contacten vanuit google synct).

Als je verkeerde naam bij verkeerde persoon hebt staan kun je deze toch gewoon even omdraaien door de naam of nummer bij die personen te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:56

Jodi

No Matches Found

reyals schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:20:
[...]

Al eens alle wifi verbindingen eruit gegooid en dan handmatig opnieuw toegevoegd? Dat werkte bij mij wel na een factory reset, sindsdien geen reboot meer gehad
Die van mij reboot ook---ook na factory reset, en het opnieuw toevoegen van alle wifi connecties. Zowel met 2.3.5 als 2.3.6 last. Hij reboot wel minder vaak na de reset; in plaats van 2-3 keer per dag, is het naar eens per 1-2 dagen gegaan. Verder lijkt het (bij mij) alleen op te treden als wifi aanstaat én de telefoon in standby is. Als 'workaround' zet ik wifi dus maar uit als ik het toestel niet gebruik, zoals in dit topic al eerder vermeld. Niet ideaal, maar het lijkt te werken :)

Wel heeft de reset een positieve invloed op de prestaties gehad: hij is duidelijk sneller, en het geheugengebruik is zo'n 30% gedaald :o

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
diet schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:02:
Dus jij had voor dat je een update deed geen reboots, na de update wel, en toen je hem ongedaan maakte nog steeds? Dat lijkt mij heel erg sterk, maar als dat zo is kan je in ieder geval vaststellen dat het niet aan de software ligt. Ook oudere versies geprobeerd (2.3.3, 2.3.4)? Als je het op alle versies hebt na een factory reset dan kan je veilig zeggen dat het de hardware moet zijn en moet je hem gewoon aanmelden voor reparatie, jij hebt dan duidelijk een telefoon die echt kapot is. Maar als je alle opties hebt geprobeerd zal je dat ook wel gedaan hebben.

Overigens deed bij mijn telefoon de camera het niet, gewoon gerepareerd. Honderdduizend keer dezelfde klacht herhalen lost niets op, alle oplossingen zijn aangedragen, dus handel ernaar, dan kunnen we het weer eens ergens anders over hebben. We vinden het heel vervelend voor mensen die er last van hebben en we hebben er nu alles aan gedaan om het op te lossen. Zoals thespeed beschrijft zou het voor 99% van de mensen moeten werken. Het probleem ontstaat door een conflict tussen verschillende versies. Mensen die customroms gebruiken zijn daar ook bekend mee, factory reset en nog een keer flashen lost zo'n conflict op.

[ Voor 27% gewijzigd door ph4ge op 20-01-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
ph4ge schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:32:
[...]
We vinden het heel vervelend voor mensen die er last van hebben en we hebben er nu alles aan gedaan om het op te lossen.
Aleen als je voor Samsung werkt, kun je zeggen dat WE er alles aan gedaan hebbem om het op te lossen, want aan het einde van de rit is het HUN verantwoordelijkheid dat ze een werkende FW afleveren.

Als je niet voor Samsung werkt heb je niet het recht om te zeggen dat WE er alles aan gedaan hebben.

Als Forum lid kun je alleen zeggen dat jij en anderen zoveel mogelijk oplossingen aangereikt hebben, en kunnen diegene die er last van hebben gewoon vragen of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn :O

[ Voor 13% gewijzigd door TifKag op 20-01-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41
Hebben jullie ook 'problemen' met de nauwkeurigheid en de manier waarop het toetsenbord reageert ? Ik moet echt af en toe enkele keren op een letter drukken voordat deze ook echt ingetoetst wordt. Uitermate irritant :( Heb al een ander keyboard (Go) geinstalleerd, maar ook dat zet geen zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De_Bastaard schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:27:
Hebben jullie ook 'problemen' met de nauwkeurigheid en de manier waarop het toetsenbord reageert ? Ik moet echt af en toe enkele keren op een letter drukken voordat deze ook echt ingetoetst wordt. Uitermate irritant :( Heb al een ander keyboard (Go) geinstalleerd, maar ook dat zet geen zoden aan de dijk.
Je tikt wel echt met je vinger en niet met je nagel? Telefoon zit niet aan een oplader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nope, gewoon met mijn vingers (ik heb van die heerlijke afgebeten nagels ...) :-)

En nope, hij hangt ook niet aan de lader. Is er misschien een mogelijkheid om dat gedeelte opnieuw te calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
TifKag schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:09:
Als Forum lid kun je alleen zeggen dat jij en anderen zoveel mogelijk oplossingen aangereikt hebben, en kunnen diegene die er last van hebben gewoon vragen of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn :O
Er zijn geen nieuwe ontwikkelingen. Er zijn oplossingen die voor 99% van de mensen werken aangedragen, en die 1% die echt alles hebben geprobeerd waarbij het nog steeds niet werkt, wat ik nog steeds zeer betwijfel, moeten gewoon een garantie aanvraag doen. We, de bezoekers van dit topic, hebben er alles aan gedaan. Als je het vertikt om alles te proberen of hem op te sturen voor reparatie, moet je ook niet klagen. De problemen doen zich alleen maar voor bij mensen die een geüpdatet versie hebben, dan lijkt het probleem en de oplossing mij helder.

[ Voor 20% gewijzigd door ph4ge op 20-01-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De_Bastaard schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:56:
Is er misschien een mogelijkheid om dat gedeelte opnieuw te calibreren?
HTC_IME toetsenbord heeft wel een calibratie-mogelijkheid maar dat is alleen om de plek waar je drukt opnieuw in te stellen, niet de gevoeligheid van het toetsenbord zelf. Je kán wel wat variabelen instellen die bepalen hoe sensitief het paneel is maar daarvoor moet je geroot zijn en mag dus niet in dit topic besproken worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 19:21
@ph4ge Als je de oplossing niet weet voor deze groep mensen hoef je niet te reageren. ipv ,op basis van vermoedens dat ze de aangereikte oplossingen niet toepassen, ze te melden dat 99% van de problemen zijn opgelost. Dus: heb je een ontwikkeling te melden, hartstikke bedankt!! Zo niet: val ons niet lastig met je ongefundeerde opmerkingen en verwijten.

Nu is het weer klaar, ontopic graag.

[ Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 20-01-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Ik krijg net 2.3.6 OTA binnen en hoop dat dit betekent dat 4.0 binnenkort via Kies te krijgen is. De vorige twee OTA updates kwamen namelijk ook net voor- of nadat er via Kies een nieuwere update was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:02
Framoes schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:45:
Ik krijg net 2.3.6 OTA binnen en hoop dat dit betekent dat 4.0 binnenkort via Kies te krijgen is. De vorige twee OTA updates kwamen namelijk ook net voor- of nadat er via Kies een nieuwere update was.
werken OTA updates wel dan? ik dacht dat het alleen via kies ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 16:16
pimjai schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:23:
[...]

Ja, hier van 2.3.3 via OTA naar 2.3.4/.5 en .6 gegaan.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Brad Pitt schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:58:
[...]

HTC_IME toetsenbord heeft wel een calibratie-mogelijkheid maar dat is alleen om de plek waar je drukt opnieuw in te stellen, niet de gevoeligheid van het toetsenbord zelf. Je kán wel wat variabelen instellen die bepalen hoe sensitief het paneel is maar daarvoor moet je geroot zijn en mag dus niet in dit topic besproken worden :)
Zou het dan een issue van gevoeligheid zijn, of een defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Heb nu al een tijdje mijn Galaxy s2, maar ik stoor me wel aan een punt: de recente geschiedenis van de telefoon klopt niet als ik bijvoorbeeld Google talk heb aangezet en gebruik daarna een website en wil Talk weer gebruiken, door snel te navigeren gebruik ik recente geschiedenis staat hij er gewoon niet tussen en de volgorde klopt ook veelal niet. Iemand hier ook last van en wat is een goede oplossing?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Zojuist ook via Kies de update naar 2.3.6 gekregen; duurde knap lang en het viel mij op dat tijdens en erna de update er nog eentje achteraan kwam. Wellicht een patch t.a.v. de hier eerder gemelde problemen? Overigens bemerk ik geen problemen bij deze 2.3.6 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:09

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

flash1 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:53:
Heb nu al een tijdje mijn Galaxy s2, maar ik stoor me wel aan een punt: de recente geschiedenis van de telefoon klopt niet als ik bijvoorbeeld Google talk heb aangezet en gebruik daarna een website en wil Talk weer gebruiken, door snel te navigeren gebruik ik recente geschiedenis staat hij er gewoon niet tussen en de volgorde klopt ook veelal niet. Iemand hier ook last van en wat is een goede oplossing?

Alvast bedankt.
Gebruik je Talk dan via je browser of de aparte Talk app?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
pimjai schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:23:
[...]

Sinds een maand of 2-3. De OTA update loopt alleen wel altijd een versie achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:57
Ben benieuwd wanneer vodafone nu eens 2.3.6 beschikbaar maakt.
Nog steeds niets gezien op ota en kies

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

amdboy1983 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:25:
Ben benieuwd wanneer vodafone nu eens 2.3.6 beschikbaar maakt.
Nog steeds niets gezien op ota en kies
Mijn zoon had vandaag 2.3.6 incl patch via OTA (hij heeft Vodafone).

Ikzelf via Kies (ook VF) dus en nog geen reset in 2.3.6 bemerkt; Samsung heeft het reset probleem opgelost!

[ Voor 16% gewijzigd door racinfo op 21-01-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
racinfo schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 15:48:
Samsung heeft het reset probleem opgelost!
Dat kan je al zo stellig beweren na een paar uur dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
janvanduschoten schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:02:
[...]

Gebruik je Talk dan via je browser of de aparte Talk app?
Via een aparte app, maar ook andere app's komen niet altijd in de recente geschiedenis te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Brad Pitt schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:05:
[...]

Ik heb na 1,5 dag nog geen reboot gehad. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb donderdag contact gehad met Samsung i.v.m. het rebooten!
Eind deze week (einde week 4) komt er een nieuwe update uit.
Deze maakt een eind aan het probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:44:
Deze maakt een eind aan het probleem!
Hoeft al niet meer hè zo te lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
heb nu zo's 3 wekend 2.3.6 erop staan, en nog steeds geen reboot, alles doet het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Raar dit toestel startte zichzelf nooit oonieuw op tot versie 2.3.5

gisteren 2.3.6 eroo gezet, na 10 minuten eersrw herstart, en nu vandaag al voor de 3e keer echt slecht heb helemaal geen custom roms ed geïnstalleerd.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 16:16
Het reboot probleem is echt een beetje raar. Ben nu bijna 2 dagen op 2.3.6 (upgrade OTA) en heb nog geen reboots gehad.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:52:
[...]

Hoeft al niet meer hè zo te lezen :P
Ik heb er nu al een paar weken versie 2.3.6 opstaan en nog steeds het probleem!
gemiddeld 4a5keer per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
heb bluetooth al een keer aan het uit gezet.

Zal eens met dat wifi programmatje gaan rommelen wat ik heb.

Mijn vriendin heeft ook 2.3.6 en die heeft nergens last van.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:53

TRaSH

koffie ?

wel allebei dezelfde versie van 2.3.6 ?
zoja welke ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Brad Pitt schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:05:
[...]

Nog steeds geen reboot's, accu gaat lang(er) mee bemerk ik. Browsen sneller? Mijn zoon ook geen reboot's met 2.3.6. beide telefoons zijn standaard af fabriek.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13814150/firmware236.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door racinfo op 23-01-2012 17:20 . Reden: afb firmware in Kies ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Als ik meer dan 3 smsjes wil verzenden dan converteert hij hem naar een MMS maar dit kost me geld terwijl ik onbeperkt kan smsen. Ik heb allerlei third party apps gevonden die met gekke interfaces het probleem ontwijken maar weet iemand of dit te verhelpen is zonder al deze fancy dingen te moeten doen? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:48
MensionXL schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:07:
Als ik meer dan 3 smsjes wil verzenden dan converteert hij hem naar een MMS maar dit kost me geld terwijl ik onbeperkt kan smsen. Ik heb allerlei third party apps gevonden die met gekke interfaces het probleem ontwijken maar weet iemand of dit te verhelpen is zonder al deze fancy dingen te moeten doen? :)
Ja met een custom rom / kernel kan het.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn teveel mensen die hier even komen melden dat ze met 2.3.6 ook last hebben van reboots, het is onderhand inderdaad duidelijk dat sommige mensen last hebben van reboots en dat hoeft niet nogmaals gemeld te worden. De discussie over de reboot problemen gaat nergens naartoe vanwege het feit dat mogelijke oplossingen in het niets vallen tussen alle andere posts. Daarom heb ik even een aparte topic aangemaakt voor mensen die last hebben van dit probleem. Er zijn een paar mogelijke oplossingen gemeld door verschillenden mensen en mensen die last hebben van dit probleem kunnen door hun ei kwijt en zoeken naar mogelijke oplossingen.

Dames & Heren is presenteer het:
[Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 spontane reboot problemen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Bedankt sizz, maakt het topic een stuk overzichtelijker.

On topic:

Ik hoor net van T-mobile dat de ICS update van de GS2 rond eind maart verwacht wordt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:32

TricTrac

=;-)

lanerios schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:34:
Bedankt sizz, maakt het topic een stuk overzichtelijker.

On topic:

Ik hoor net van T-mobile dat de ICS update van de GS2 rond eind maart verwacht wordt.
Dat is dan uiteraard wanneer T-Mobile de versie loslaat op de telefoons die een branded T-Mobile versie hebben. Vraag is dan hoe lang T-Mobile hem nog binnen hun eigen testtraject vasthoud.

Ik heb mijn telefoon om die reden ge-unbrand omdat ik geen updates binnen kreeg. Na het unbranden meteen door kunnen updaten van 2.3.3 naar 2.3.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Goed punt Tric :) maar ik wacht af. Ik dacht het kan wel handige informatie zijn voor de S2 gebruikers

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Jup, dat is einde van het kwartaal waarop uiterlijk ICS zou komen. Dat is nou niet echt een statement van T-Mobile. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Afgelopen weekend flipte m'n telefoon.
Kwam na een reboot in de veilige stand terecht. Keertje uit en aan zetten en toen startte hij weer normaal.
Echter als ik kijk bij de "Applicaties", dan zijn bijna al m'n icoontjes verdween uit de mapjes. Kan ik weer alles gaan ordenen.
Vanmiddag reboote hij weer een aantal keer achter elkaar. Nu zijn werkelijk alle icoontjes uit de mapjes gegooid.
Meer mensen last hier van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Hier kun je een topicreport voor aanmaken.

[ Voor 99% gewijzigd door RoD op 23-01-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 17:15

aap

Vlooi schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:10:
Afgelopen weekend flipte m'n telefoon.
Kwam na een reboot in de veilige stand terecht. Keertje uit en aan zetten en toen startte hij weer normaal.
Echter als ik kijk bij de "Applicaties", dan zijn bijna al m'n icoontjes verdween uit de mapjes. Kan ik weer alles gaan ordenen.
Vanmiddag reboote hij weer een aantal keer achter elkaar. Nu zijn werkelijk alle icoontjes uit de mapjes gegooid.
Meer mensen last hier van?
Dit heb ik ook twee keer gehad. Na een of twee keer uit en weer aan, kwamen alle icoontjes weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 18:37
Mailtje gehad met bevestiging van me aanvraag voor de 16gb sd kaart :)!

Nice.

( had hier pas wat vragen over vandaar dat ik dit even post )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 14:52
Oplader, gele driehoek, temperatuurmeter, usb connector

Voor de mensen met het volgende probleem/kenmerken:
- telefoon geeft aan dat hij nog aan de oplader zit, terwijl dit niet zo is
- telefoon geeft aan dat hij 100% opgeladen is en oplader verwijdert kan worden, terwijl de oplader niet meer is aangesloten (en batterij niveau ondertussen daalt)
- na verwijderen van oplader geeft telefoon een gele driehoek en temperatuur meter weer
- na verwijderen van oplader wil telefoon niet meer opstarten

Ik had alle van bovenstaande problemen met mijn galaxy S2,
en ben naar aanleiding van posts hier naar een vodafone service punt gegaan (enkele winkels zijn monteurs aanwezig). De monteur aldaar (groningen) gaf aan dat er honderden toestellen met ditzelfde probleem voorbij komen. Het probleem zou zitten in een slecht onderdeel op het print plaatje waarop de mini usb connector is aangesloten. Monteur gaf aan dat de reparatie doorgaans 30 minuten duurt... echter waren er wat mensen voor mij aan de beurt bij de monteur en kon ik met anderhalf uur terug komen. Mijn pakbon(garantiebewijs) niet hoeven laten zien, monteur zei dat het toestel nog geen 2 jaar bestaat en er dus nog garantie op zit...

Let op: heb je een toestel met verouderde firmware maak dan een backup van je gegevens op je telefoon(bijv met KIES). De monteur zal je toestel updaten naar de meest recente firmware versie, hierbij gaan al je gegevens verloren.

Mijn toestel werkt weer naar behoren, de service in Groningen was goed een stuk sneller dan wanneer je de telefoon zou opsturen!

Edit:
Naar wat ik hoor heeft ThePhoneHouse her en der ook monteurs in winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Laatst online: 08-08 16:23

nimm2

.

ik heb een stofje achter op het doorzichtige bescherm-glaasje, voor de lens van mijn camera. ik kan het dus niet zomaar schoonmaken.

heeft iemand een tip hoe ik dit kan schoonmaken?

zou Samsung dit als garantie kunnen oplossen (ook als ik een andere ROM op mijn telefoon heb?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
nimm2 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:52:
ik heb een stofje achter op het doorzichtige bescherm-glaasje, voor de lens van mijn camera. ik kan het dus niet zomaar schoonmaken.

heeft iemand een tip hoe ik dit kan schoonmaken?

zou Samsung dit als garantie kunnen oplossen (ook als ik een andere ROM op mijn telefoon heb?)
Flash terug naar een KK2 sammy ROM en reset je counter met een usb jig.
Klaar ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19-09 17:58
TweakerXs schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:58:

- telefoon geeft aan dat hij 100% opgeladen is en oplader verwijdert kan worden, terwijl de oplader niet meer is aangesloten (en batterij niveau ondertussen daalt)
- na verwijderen van oplader geeft telefoon een gele driehoek en temperatuur meter weer

en ben naar aanleiding van posts hier naar een vodafone service punt gegaan (enkele winkels zijn monteurs aanwezig). De monteur aldaar (groningen) gaf aan dat er honderden toestellen met ditzelfde probleem voorbij komen. Het probleem zou zitten in een slecht onderdeel op het print plaatje waarop de mini usb connector is aangesloten. Monteur gaf aan dat de reparatie doorgaans 30 minuten duurt... echter waren er wat mensen voor mij aan de beurt bij de monteur en kon ik met anderhalf uur terug komen. Mijn pakbon(garantiebewijs) niet hoeven laten zien, monteur zei dat het toestel nog geen 2 jaar bestaat en er dus nog garantie op zit...

Let op: heb je een toestel met verouderde firmware maak dan een backup van je gegevens op je telefoon(bijv met KIES). De monteur zal je toestel updaten naar de meest recente firmware versie, hierbij gaan al je gegevens verloren.

Mijn toestel werkt weer naar behoren, de service in Groningen was goed een stuk sneller dan wanneer je de telefoon zou opsturen!

Edit:
Thx, ik ga hier eens naar een phonehouse toe zaterdag, kijken of ze hem willen fixen. Ik heb ook last van dat hij aangeeft dat hij verbonden is via usb terwijl dit niet zo is. Dat geeft een heel raar beeld van wel/niet opladen en verbonden zijn met usb/mtp en dergelijke.
In mijn geval zal het alleen eerder een stapje terug doen in firmware zijn, dan pas wegbrengen en na reparatie mijn huidige rom terugzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racinfo schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:39:
[...]
Nog steeds geen reboot's, accu gaat lang(er) mee bemerk ik. Browsen sneller? Mijn zoon ook geen reboot's met 2.3.6. beide telefoons zijn standaard af fabriek.

[afbeelding]
Jij hebt een Spaanse firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Dat klopt; hoogst irritant wanneer ik met icoon internet steeds de Espaniola Orange in beeld krijg; ik weet niet hoe dit weg te krijgen hoewel... het went. Ik heb/had hem geruild voor iPhone 4 en dus geen keus hierin.

[ Voor 18% gewijzigd door racinfo op 24-01-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:40
racinfo schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:12:
Dat klopt; hoogst irritant wanneer ik met icoon internet steeds de Espaniola Orange in beeld krijg; ik weet niet hoe dit weg te krijgen hoewel... het went. Ik heb/had hem geruild voor iPhone 4 en dus geen keus hierin.
Je kan de originele nederlandse firmware er op flashen, er staat een guide in dit topic

EDIT: Ik heb via deze post de officiële samsung firmware er op gezet, nooit last gehad van gele driehoekjes etc. dus geen problemen met garantie :)
Daarna kan je gewoon via KIES/OTA updaten naar recentere versies.

[ Voor 22% gewijzigd door Sibrand op 24-01-2012 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Laatst online: 15:07
TweakerXs schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:58:

Edit:
Ik zit met ongeveer dezelfde problemen, maar heb via de site van Hi besteld. Kun je gewoon naar the Phonehouse gaan voor een snelle reparatie? Ik zit al maanden met dit probleem, soms verdwijnt het maar uiteindelijk komt het altijd weer terug. Ik heb alleen niet zo'n zin om mijn telefoon op te sturen om 'm dan vervolgens een paar week kwijt te zijn:).

Heb jij ook last van het probleem dat na opnieuw opstarten de batterij ineens een hele andere waarde heeft? Ik rebootte vanochtend met 65%, toen ik mijn pincode intoetse was er nog maar 12 %.. Vervolgens laadt ie zichzelf heeel langzaam weer op. Soms verdwijnt mijn muziek ook ineens, maar dit zal wel te maken hebben met de 'usb-verbinding'(die er niet is)

EDIT: Ik woon zelf ook in Groningen, maar als jij zegt dat je geen garantiebewijs nodig hebt, kan ik natuurlijk ook bij een Vodafone winkel langs gaan, niemand die zit dat ik een abonnement heb van Hi, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Mitashi op 24-01-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Mitashi schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:08:
[...]

Ik zit met ongeveer dezelfde problemen, maar heb via de site van Hi besteld. Kun je gewoon naar the Phonehouse gaan voor een snelle reparatie? Ik zit al maanden met dit probleem, soms verdwijnt het maar uiteindelijk komt het altijd weer terug. Ik heb alleen niet zo'n zin om mijn telefoon op te sturen om 'm dan vervolgens een paar week kwijt te zijn:).

Heb jij ook last van het probleem dat na opnieuw opstarten de batterij ineens een hele andere waarde heeft? Ik rebootte vanochtend met 65%, toen ik mijn pincode intoetse was er nog maar 12 %.. Vervolgens laadt ie zichzelf heeel langzaam weer op. Soms verdwijnt mijn muziek ook ineens, maar dit zal wel te maken hebben met de 'usb-verbinding'(die er niet is)

EDIT: Ik woon zelf ook in Groningen, maar als jij zegt dat je geen garantiebewijs nodig hebt, kan ik natuurlijk ook bij een Vodafone winkel langs gaan, niemand die zit dat ik een abonnement heb van Hi, toch?
Dat kunnen ze wel zien aan de sim als ze die eruit halen natuurlijk, maar als het een samsung service center is zal dat waarschijnlijk niet uitmaken? Check op de pagina van samsung waar voor jou het dichtstbijzijnde center zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
De simkaart kan ik er toch uit halen ?;)

EDIT: Als ik kijk op de site vind ik dit:

1 KPN Business Center Groningen Kieler Bocht 17 (P) +31(0)50-5492577
2 Vodafone Groningen Herestraat Herestraat 44 (P) 050-3111453
3 The PhoneHouse Groningen Herestraat 79 (P) 050-8800098

Hier staat dus ook die van Vodafone tussen. Dit is wel de officiële Samsung site, zou dit betekenen dat de provider niets uit maakt? Het KPN Business Center is namelijk bij een of ander industrieterrein, niet handig dus.

[ Voor 85% gewijzigd door Mitashi op 24-01-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Mitashi schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:26:
Klopt, is ook wel handig als je hem inlevert voor reparatie. Ik neem zelfs aan dat ze daar meestal om vragen. Batterij (?), sim en evt micro-sd eruit, zodat je later niet kan klagen als je ze niet terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:20

knakworst

Get more sats!

Hier staat dus ook die van Vodafone tussen. Dit is wel de officiële Samsung site, zou dit betekenen dat de provider niets uit maakt? Het KPN Business Center is namelijk bij een of ander industrieterrein, niet handig dus.
Bel ze even, je hebt het telefoonnummer al gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Ga ik doen inderdaad ;).

Nog één laatste vraag:
Hebben jullie er ook wel eens last van dat de batterij aangeeft dat hij opgeladen is, maar zodra je 'm eruit haalt, hij op ongeveer 95% zit? 1 minuut later geeft ie weer aan dat ie vol zit, haal je 'm eruit, staat ie weer op 95.. De batterij indicator, of de batterij zelf, lijkt me niet meer 100%. Is er iets waarmee ik dit kan testen? Of ook gewoon meegeven aan het servicecenter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:20

knakworst

Get more sats!

De 95% indicatie betekent niet dat er iets mis is. Een Lithium batterij overchargen is schadelijk voor de levensduur. Daarom zal het laden stoppen als hij nagenoeg vol is. Iedere keer de lader erin en eruit halen bij een volle batterij is niet aan te raden.

Daarom zijn elektrische en hybride auto's ook geprogrammeerd om de accu tussen 30 en 80 % te houden, dat is goed voor de levensduur van de accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Dat weet ik inderdaad, maar waarom was dit de eerste maanden dan nooit zo? Ik deed 'm 's nachts aan de lader, haalde 'm er 's ochtends weer af en hij was altijd 100%, dat is nu niet altijd meer het geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racinfo schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:12:
Ik ben iemand die alle firmwares moet proberen (waarom weet ik niet maar dat moet ;) ) en ik kan zeggen dat de fout alleen voorkomt in sommige firmwares. De Spaanse firmware op jou unit is te nieuw dus hij heeft die fout niet.

Een guide hoe je andere firmware moet flashen kun je al in deze thread vinden. Ik raad je aan I9100XXKL1 te flashen, deze heb ik ook, is dezelfde als die van jou maar dan "Open Europe" wat in houdt dat er geen branding in zit.

Op deze pagina onderaan de lijst:
http://www.sammobile.com/...=1&m=GT-I9100&r=1#regiona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe zelf eens wat moeite in plaats van hier een oneliner te dumpen.

[ Voor 65% gewijzigd door RoD op 24-01-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:45:
komt die 4.0 van android nog of gaan we hier weer een jaar op wachten?
Verschijnt 1e kwartaal van 2012, maar dat had je zelf ook kunnen vinden als je een beetje had gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
En om je volgende vraag vast voor te zijn: eerste kwartaal duurt tot en met 31 maart, dus ik verwacht dat hij eind maart gaat komen. Er zijn al verschillende gelekte builds in omloop, dus Samsung is er wel druk mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik heb een vraag wat betreft de agenda in Hotmail op de S2. Ik heb 2 agenda's in mijn Hotmail. Ik sync mn Hotmail via Exchange ActiveSync. Ik krijg echter alleen de eerste agenda op de S2 te zien, beide syncen lijkt niet mogelijk. Nu ben ik genoodzaakt de Hotmail app uit de Market te gebruiken, want dan kan het wel. Maar ik prefereer zelf de mail app van Samsung. Is er een mogelijkheid om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:45:
komt die 4.0 van android nog of gaan we hier weer een jaar op wachten?
Heb je ook een jaar moeten wachten op 2.3? Wacht even, dat kan niet, want de S2 is pas sinds mei uit.

Moeilijk doen om niks is ook een talent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:57:
En om je volgende vraag vast voor te zijn: eerste kwartaal duurt tot en met 31 maart, dus ik verwacht dat hij eind maart gaat komen. Er zijn al verschillende gelekte builds in omloop, dus Samsung is er wel druk mee bezig.
de gelekte builds waren echter verre van perfect. alle features zaten er wel in maar de bugs vlogen je om de oren. Van mij mogen ze er nog een paar maanden over doen als dat betekend dat hij bug-free is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:33:
[...]

de gelekte builds waren echter verre van perfect. alle features zaten er wel in maar de bugs vlogen je om de oren. Van mij mogen ze er nog een paar maanden over doen als dat betekend dat hij bug-free is.
Waren? Je mag gerust zijn zeggen. De vorige leak was nog vorige week en ze gaan hard de goede richting op.

Verwijderd in "Het Galaxy S II topic - Deel 6"

/edit:

Voor de mensen die het gemist hebben op de frontpage:
nieuws: Mozilla brengt testversie eigen mobiel OS voor Galaxy S II uit

Interessante ontwikkeling. Eens kijken of ik van het weekend het kan installeren voor een review.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Hoe kan je eigenlijk normaal zoeken op "4.0"
Krijg dan alles met een 4 of een 0. En zoeken op icecream levert al wel 2 reacties :(
Had Samsung nu toegegeven dat 2.3.6 beetje veel reboot en dat er binnen twee weken een nieuwe versie komt?
Wat is de laatste status? => ** edit, ik zie net dat er een speciaal topic voor is.
Vraag 1 blijft bestaan... (zoeken naar 4.0)

[ Voor 16% gewijzigd door maffe op 24-01-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maffe schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:01:
Hoe kan je eigenlijk normaal zoeken op "4.0"
Krijg dan alles met een 4 of een 0. En zoeken op icecream levert al wel 2 reacties :(
Had Samsung nu toegegeven dat 2.3.6 beetje veel reboot en dat er binnen twee weken een nieuwe versie komt?
Wat is de laatste status? => ** edit, ik zie net dat er een speciaal topic voor is.
Vraag 1 blijft bestaan... (zoeken naar 4.0)
http://lmgtfy.com/?q=Galaxy+S2+ICS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

EDIT: Als ik kijk op de site vind ik dit:

1 KPN Business Center Groningen Kieler Bocht 17 (P) +31(0)50-5492577
2 Vodafone Groningen Herestraat Herestraat 44 (P) 050-3111453
3 The PhoneHouse Groningen Herestraat 79 (P) 050-8800098

Ik ben vanochtend met mijn telefoon naar KPN Business Center Nieuwegein geweest om te laten kijken naar de micro-usb aansluiting. Bij mij bleef het er namelijk uitzien alsof hij via USB verbonden was/aan het opladen was, ook al had ik de kabel verwijderd.
Zonder te vragen naar een factuur/pakbon heeft de reparateur hem ter plaatse in ongeveer een half uurtje gemaakt. Hij heeft een nieuwe usb-aansluiting op het moederbord gemaakt (of hele moederbord vervangen, dat was me niet helemaal duidelijk). Ze vroegen voor reparatie alleen om mijn telefoonnummer.

Ze vroegen ook of ik een backup had gemaakt, maar volgens mij hebben ze niets met de software gedaan. Ik had uiteraard voor de zekerheid wel mijn hele interne geheugen naar de PC gekopieerd en op de telefoon leeggehaald en de telefoon voorzien van de laatste officiele rom om softwareproblemen uit te sluiten. Aangezien de klachten daarmee bleven bestaan, had ik al verwacht dat het een hardwareprobleem zou zijn. De reparateur zei dat er waarschijnlijk ergens kortsluiting in de usb-aansluiting was gekomen, maar hij wist niet hoe dat zou kunnen komen. Ik hoop dus dat dat niet elk half jaar terug gaat komen bij gelijkblijvend gebruikspatroon (elke dag opladen, tussendoor verschillende keren in de auto aan- en afkoppelen, af en toe bestanden overzetten via usb) .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ik had zelf ook altijd al goede ervaringen met de Business Centers, maar dat stamt nog uit de Nokia hoogtij dagen.

Dit soort verhalen maken mij overigens wel nog blijer met mijn Android toestel in tegenstelling tot de horror verhalen van de iFans. Daar lijkt het of iedere ter reparatie aangeboden telefoon direct verstuurd wordt naar een appel gecertificeerde reparateur.

KPN schroeft tenminste direct het ding open :)

Pagina: 1 ... 42 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.

Let op,Het Grote Galaxy S II ICS update topic .

Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .
Posts over het aanpassen van de software (zoals custom ROMs) mag in dit topic.
Discussie over het scherm van de S2 mag hier.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Discussie over rebootproblemen mag hier