Ja inderdaad, en je kan er nog bij gaan staan kijken ookAllSeeyinEye schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:40:
[...]
Ik had zelf ook altijd al goede ervaringen met de Business Centers, maar dat stamt nog uit de Nokia hoogtij dagen.
Dit soort verhalen maken mij overigens wel nog blijer met mijn Android toestel in tegenstelling tot de horror verhalen van de iFans. Daar lijkt het of iedere ter reparatie aangeboden telefoon direct verstuurd wordt naar een appel gecertificeerde reparateur.
KPN schroeft tenminste direct het ding open
Verwijderd
Ik zal het je zelfs zo vertellen, hier in Nederland heb je die niet eens. Of je krijgt een vervanging (als je AppleCare hebt) of je hebt dikke pech maar een reparatie daar doen ze bij Apple niet aan.AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:40:
[...]
Ik had zelf ook altijd al goede ervaringen met de Business Centers, maar dat stamt nog uit de Nokia hoogtij dagen.
Dit soort verhalen maken mij overigens wel nog blijer met mijn Android toestel in tegenstelling tot de horror verhalen van de iFans. Daar lijkt het of iedere ter reparatie aangeboden telefoon direct verstuurd wordt naar een appel gecertificeerde reparateur.
Niemand die me kan helpen?-Edwin- schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:58:
Ik heb een vraag wat betreft de agenda in Hotmail op de S2. Ik heb 2 agenda's in mijn Hotmail. Ik sync mn Hotmail via Exchange ActiveSync. Ik krijg echter alleen de eerste agenda op de S2 te zien, beide syncen lijkt niet mogelijk. Nu ben ik genoodzaakt de Hotmail app uit de Market te gebruiken, want dan kan het wel. Maar ik prefereer zelf de mail app van Samsung. Is er een mogelijkheid om dit te doen?
Toevallig vanmorgen ook naar KPN Business center in Barendrecht geweest.AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:40:
[...]
Had sinds een week last van horizontale streepjes op mijn display.
Vroegen inderdaad alleen het telefoonnummer en na een uurtje stond ik weer buiten met mijn S2 met nieuwe scherm.
Heel netjes!
Klinkt als precies hetzelfde probleem, in principe zal het niet uitmaken. De monteur zei dat thephonehouse de klanten zelfs doorverwijzen naar hem bij de vodafone shop... (herestraat 44). ze kunnen wel zien dat je bij HI zit..ze voeren namelijk je IMEI nummer in. Maar moet niet uitmaken want ze zijn Samsung service puntMitashi schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:08:
[...]
Ik zit met ongeveer dezelfde problemen, maar heb via de site van Hi besteld. Kun je gewoon naar the Phonehouse gaan voor een snelle reparatie? Ik zit al maanden met dit probleem, soms verdwijnt het maar uiteindelijk komt het altijd weer terug. Ik heb alleen niet zo'n zin om mijn telefoon op te sturen om 'm dan vervolgens een paar week kwijt te zijn:).
Heb jij ook last van het probleem dat na opnieuw opstarten de batterij ineens een hele andere waarde heeft? Ik rebootte vanochtend met 65%, toen ik mijn pincode intoetse was er nog maar 12 %.. Vervolgens laadt ie zichzelf heeel langzaam weer op. Soms verdwijnt mijn muziek ook ineens, maar dit zal wel te maken hebben met de 'usb-verbinding'(die er niet is)
EDIT: Ik woon zelf ook in Groningen, maar als jij zegt dat je geen garantiebewijs nodig hebt, kan ik natuurlijk ook bij een Vodafone winkel langs gaan, niemand die zit dat ik een abonnement heb van Hi, toch?
Ok bedankt, morgen maar even een kijkje nemen dan
. Ook direct even zeuren over mijn HUGE burn-in die er al vanaf twee week na ontvangst in zit. Denk niet dat ze er iets tegen gaan doen, maar het valt te proberen
Kun je een screenshot posten, ben wel benieuwd naar de burn-in.
Het zou wel heel erg zijn als de burn-in ook op een screenshot zichtbaar zou zijn, echt rakkers die devs danSansar schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:39:
Nickname does not reflect reality
Sansar schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:39:

Geen oplossing, wellicht een work around:-Edwin- schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:07:
[...]
Hotmail agenda probleem
Niemand die me kan helpen?
Haal je hotmail op met gmail (hier zit het addertje: ik weet niet of gmail ook agenda's op kan halen van andere diensten, ik heb zelf nooit hotmail gebruikt) en sync alles via je gmail account.
Of: stap over op gmail en laat gmail je hotmail email overnemen, zodat je email adres voor de buitenwereld niet verandert.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Telefoon scherm kapot helemaal gebarsten.
Nu zoek ik iets waar ze het binnen een half uurtje maken maar wel bij een phone house of iets dergelijks?
weet iemand of er eentje in de buurt zit bij zwolle? (word vergoed door de verzekering van de tegenpartij door wie 't is gebeur)
Nu zoek ik iets waar ze het binnen een half uurtje maken maar wel bij een phone house of iets dergelijks?
weet iemand of er eentje in de buurt zit bij zwolle? (word vergoed door de verzekering van de tegenpartij door wie 't is gebeur)
http://www.samsung.com/nl...supportServiceLocation.doRokz schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:32:
weet iemand of er eentje in de buurt zit bij zwolle?
Dit soort vragen kun je zelf zeer eenvoudig beantwoorden en zijn van helpdesk niveau. Volgende keer graag zelf even zoeken voordat je post.Rokz schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:32:
Telefoon scherm kapot helemaal gebarsten.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Dit is een toesteltopic, geen rant-topic.
[ Voor 94% gewijzigd door janvanduschoten op 26-01-2012 16:46 ]
Wat nou als blijkt dat voor 50% van de mensen een software update wel helpt, wat is er dan mis met deze procedure?
En je abonnement staat toch los van je telefoon? Dan doe je je simkaart maar in een andere telefoon hoor
[ Voor 53% gewijzigd door janvanduschoten op 26-01-2012 16:50 ]
heb voor mijn vriendin een samsung galaxy s2 nieuw gekocht hierop staat andoid 2.3.6
heb zelf ook een galaxy s2 gehaald hierop staat 2.3.5 maar hij zegt geen updates via kies of het toestel zelf iemand enig idee hoe dit kan?
waar kan ik de standaard samsung images vinden en deze geforceerd erop zetten?
heb zelf ook een galaxy s2 gehaald hierop staat 2.3.5 maar hij zegt geen updates via kies of het toestel zelf iemand enig idee hoe dit kan?
Kijk eens in het custom roms topic
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Verwijderd
landcode even bekijken, sommige landen hebben nog geen 2.3.6 (of andersom, meer landen hebben 2.3.5 volgens mij)jorisw86 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:09:
heb voor mijn vriendin een samsung galaxy s2 nieuw gekocht hierop staat andoid 2.3.6
ander buildnummer/kernelversie denk ik, je hoeft in principe geen actie te ondernemen komt vanzelf een update naar ICS(android 4.0). Anders even langs een service punt gaan met monteur daar kunnen ze hem wel updatenjorisw86 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:09:
@Brad Pitt & @AllSeeinEye:Sansar schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:39:
Jajaja, gisteren drukke dag gehad, was nogal moe
Geeft ook niks, maar we willen wel eens zien hoe erg het is.Sansar schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:24:
[...]
@Brad Pitt & @AllSeeinEye:
Jajaja, gisteren drukke dag gehad, was nogal moe
[offtopic]ik zou gewoon een foto maken zodat alleen je scherm zichtbaar is ;-) en dan zeggen dat het een screenshot is
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Verwijderd
KL6 met Android 4.0.3 is uit en deze is echt goed. Een uitgebreide review als de vorige keer heb ik even geen tijd voor maar ik kan wel zeggen dat meeste fouten die ik de vorige keer had ontdekt eruit zijn. Het lijkt alsof deze redelijk bug vrij is.
/edit:
KL6 is zeer stabiel, na heel wat testen heb ik het niet voor elkaar gekregen om een app te laten crashen. Alleen is 1x de browser gecrasht bij het opstarten meer verder niks serieus.
Er is wel duidelijk een performance probleem want de animaties zijn bij lange na niet zo soepel als bij KL1. Zelfs Go Launcher hapert dus het ligt niet aan Touchwiz maar aan de OS zelf.
Verder vind ik het jammer dat Samsung ICS moet verpesten met zijn eigen Touchwiz. Met gingerbread was het nodig maar ICS heeft standaard zoveel meer te bieden.
/edit:
KL6 is zeer stabiel, na heel wat testen heb ik het niet voor elkaar gekregen om een app te laten crashen. Alleen is 1x de browser gecrasht bij het opstarten meer verder niks serieus.
Er is wel duidelijk een performance probleem want de animaties zijn bij lange na niet zo soepel als bij KL1. Zelfs Go Launcher hapert dus het ligt niet aan Touchwiz maar aan de OS zelf.
Verder vind ik het jammer dat Samsung ICS moet verpesten met zijn eigen Touchwiz. Met gingerbread was het nodig maar ICS heeft standaard zoveel meer te bieden.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 05:17 ]
Zou Samsung zelf ook de HW-versnelling uitgezet/verwijderd hebben? Bij CM9 is dat de manier waarop youtube en andere video's wel afgespeeld kunnen worden, maar het kan wel een beetje stroever overkomen allemaal. Het zou wel jammer zijn als dat zo is, want ik mag toch hopen dat Samsung zelf wel in staat is om een fatsoenlijke videodriver voor zijn eigen producten te makenVerwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 01:58:
KL6 met Android 4.0.3 is uit en deze is echt goed. Een uitgebreide review als de vorige keer heb ik even geen tijd voor maar ik kan wel zeggen dat meeste fouten die ik de vorige keer had ontdekt eruit zijn. Het lijkt alsof deze redelijk bug vrij is.
/edit:

Wel mooi om te merken dat er per leak best stevige verbeteringen zijn. Als ze ICS eind maart willen uitbrengen, moet het over een maand uiterlijk wel vrij stabiel lopen. Daarna moeten ze vast nog wat dingen tweaken en provider/regio dingen aanpassen/toevoegen, maar de basis moet wel af zijn.
Nee natuurlijk niet, waarom zouden ze?gwystyl schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:28:
Zou Samsung zelf ook de HW-versnelling uitgezet/verwijderd hebben?
Waarom zijn Touchwiz en de stock browser dan zo übersmooth, hmmm...Het zou wel jammer zijn als dat zo is, want ik mag toch hopen dat Samsung zelf wel in staat is om een fatsoenlijke videodriver voor zijn eigen producten te maken
Verwijderd
Nee waarschijnlijk hebben ze een debug build gecompiled, het zijn immers gelekte ROM's. Debug builds zijn altijd stukken trager omdat de compiler er altijd nog wat dingen bij gooit om te kunnen debuggen.gwystyl schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:28:
[...]
Zou Samsung zelf ook de HW-versnelling uitgezet/verwijderd hebben? Bij CM9 is dat de manier waarop youtube en andere video's wel afgespeeld kunnen worden, maar het kan wel een beetje stroever overkomen allemaal. Het zou wel jammer zijn als dat zo is, want ik mag toch hopen dat Samsung zelf wel in staat is om een fatsoenlijke videodriver voor zijn eigen producten te maken
Wel mooi om te merken dat er per leak best stevige verbeteringen zijn. Als ze ICS eind maart willen uitbrengen, moet het over een maand uiterlijk wel vrij stabiel lopen. Daarna moeten ze vast nog wat dingen tweaken en provider/regio dingen aanpassen/toevoegen, maar de basis moet wel af zijn.
Twee dingen gevonden uiteindelijk waarvan een bug.
1. Je moet een licenceagreement accepteren wil je software updates krijgen van een server. Als je je toestel aanzet krijg je direct een icoontje in je statusbalk. De server is waarschijnlijk nog niet online want zodra je de agreement accepteert krijg je een foutmelding. Dat icoontje blijft in je statusbalk staan en er is ook geen methode om hem weg te krijgen.
2. Toen ik vanmorgen wakker werd, werd ik gegroet door een "verbinden met wifi scherm". Ik denk dat de wifi driver gecrashed is want hij kon geen wifi ap's meer vinden. Even wifi uit/aan en het was opgelost dus niet echt een super probleem maar wel gevaarlijk voor mensen die een lage internet bundel hebben.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 12:44 ]
Verwijderd
Onder snelkiesnummer 1 staat standaard voicemail. Hier heb ik een andere telefoonnummer vermeld, maar nu kan ik het niet meer wijzigen.
Weet iemand hoe ik dit kan veranderen of helemaal weghalen?
Verwijderd
Probleempje, vanmorgen schakelde ik mijn toestel, de Samsung Galaxy GT-i9001 op de gewoonlijke wijze in tot operationeel.
Bij dit gebeuren viel het op dat ik voor het eerst geen pincode hoefdde in te geven zoals dat gebruikelijk altijd wel zo moest
Is dit provider-gerelateerd?
Een ferme poos Google wel gehad omtreft dit issue.
Bij dit gebeuren viel het op dat ik voor het eerst geen pincode hoefdde in te geven zoals dat gebruikelijk altijd wel zo moest

Geen simkaart symbooltje met uitroepteken? Dat zou nl betekenen dat je sim-kaart niet herkend werd en er niet op hebt kunnen "inloggen", om het zo maar even te omschrijven.
Ik heb nog nooit een pincode behoeven in te geven in mijn I9100 (!) toestelVerwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 07:37:
Probleempje, vanmorgen schakelde ik mijn toestel, de Samsung Galaxy GT-i9001 op de gewoonlijke wijze in tot operationeel.
Bij dit gebeuren viel het op dat ik voor het eerst geen pincode hoefdde in te geven zoals dat gebruikelijk altijd wel zo moestIs dit provider-gerelateerd?

[reset]
Heb overigens met laatste update naar 2,3.6 geen reset meegemaakt; wel iets heel geks met de 4 iconen onderin, die stonden één keer aan de rechterzijde gerangschikt en werkten ook op die vreemde plek, terwijl verder de 7 screens zoals van ouds waren. Uit/aan bracht ook hierin een oplossing.
Probeer de simkaart eens bij iemand anders in zijn telefoon die een andere provider heeft dan jijzelf. Start zijn telefoon (met jouw simkaart erin) op en naar waarschijnlijkheid wordt dan het voicemailnummer op jouw simkaart gewist. Vervolgens weer terug in je eigen toestel en dan wel het goede nummer ingeven.Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 01:09:
Onder snelkiesnummer 1 staat standaard voicemail. Hier heb ik een andere telefoonnummer vermeld, maar nu kan ik het niet meer wijzigen.![]()
Edit./
Wat ook een optie kan zijn is van Market gratis "copy to sim card" downloaden en daarmee alle simkaart nummers uitwissen (dat werkt prima) en vervolgens dan weer je voicemail nummer, na indrukken toets 1 ingeven. Proberen kun je het altijd, niet geschoten is altijd mis.
[ Voor 18% gewijzigd door racinfo op 28-01-2012 11:51 ]
Telefoon / Menu / Instellingen snelkiesnummer / Druk op toets "1" / Voicemailnummer werkt niet?Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 01:09:
Onder snelkiesnummer 1 staat standaard voicemail. Hier heb ik een andere telefoonnummer vermeld, maar nu kan ik het niet meer wijzigen.![]()
Vreemd geval hier; het zijn geen dode pixels of een ander probleem dat eerder voorbij gekomen is, maar ik heb een horizontale streep door mijn beeld, enkel in de achtergrond van het lockscreen. Zodra ik uit het lockscreen ben, zit die streep niet meer in het beeld en is alles perfect. In het lockscreen blijft die streep echter zitten (hij kleurt wel enigszins mee met de achtergrond) zelfs als ik de achtergrond verander.
Heb ik ook, het viel me een hele tijd geleden op en wist niet of het er vanaf het begin af in zat. Aangezien het alleen in het lockscreen zichtbaar is zal het er wel horen.
Sowieso schrijf je zo!
Heb ik ook, al vanaf het begin hoort er schijnbaar in te zitten.bear87 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:50:
Vreemd geval hier; het zijn geen dode pixels of een ander probleem dat eerder voorbij gekomen is, maar ik heb een horizontale streep door mijn beeld, enkel in de achtergrond van het lockscreen. Zodra ik uit het lockscreen ben, zit die streep niet meer in het beeld en is alles perfect. In het lockscreen blijft die streep echter zitten (hij kleurt wel enigszins mee met de achtergrond) zelfs als ik de achtergrond verander.
Ik heb al sinds het begin het probleem dat ik sommige Facebook contacten gewoon niet kan koppelen aan contacten in de S2. Een aantal facebook contacten synchroniseren gewoon niet wat ik ook doe. Hierbij maakt het niet uit of het nieuwe of oude vrienden op Facebook zijn. Sommige nieuwe vrienden komen er direct te staan, terwijl mensen die ik allang heb nooit synchroniseren met de S2. Op mijn vorige HTC Hero kon ik wel alle vrienden zien en koppelen vanuit Sense. Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen?
Verwijder ze eens vanuit de facebook app en koppel ze dan vanuit de app opnieuw.-Edwin- schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:59:
Ik heb al sinds het begin het probleem dat ik sommige Facebook contacten gewoon niet kan koppelen aan contacten in de S2. Een aantal facebook contacten synchroniseren gewoon niet wat ik ook doe. Hierbij maakt het niet uit of het nieuwe of oude vrienden op Facebook zijn. Sommige nieuwe vrienden komen er direct te staan, terwijl mensen die ik allang heb nooit synchroniseren met de S2. Op mijn vorige HTC Hero kon ik wel alle vrienden zien en koppelen vanuit Sense. Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen?
Gas naar de pagina vrienden, kies de menu knop, kies instellingen en dan staat onderaan synchroniseren van contacten. Dit zou het moeten doen
Nu zie bij niemand de profielfoto meerreyals schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 22:14:
[...]
Verwijder ze eens vanuit de facebook app en koppel ze dan vanuit de app opnieuw.
Gas naar de pagina vrienden, kies de menu knop, kies instellingen en dan staat onderaan synchroniseren van contacten. Dit zou het moeten doen
EDIT: Ik heb contacten synchronisatie via de facebook app uitgezet. Vervolgens heb ik bij Samsung social hub aangemeld met Facebook. De contacten synchroniseer ik nu eenmaal per dag vanuit Facebook for Social Hub. Alles werkt nu goed en de plaatjes zijn zelfs van betere kwaliteit!
Achteraf zie ik wel dat er toch een paar mensen zijn zonder foto. Maar dat zijn er maar 5 ongeveer. Ik ben hier wel tevreden mee
[ Voor 47% gewijzigd door -Edwin- op 28-01-2012 22:57 ]
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. Heb het kunnen verhelpen door een back-up terug te zetten.Brad Pitt schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:45:
[...]
Telefoon / Menu / Instellingen snelkiesnummer / Druk op toets "1" / Voicemailnummer werkt niet?
Maar als ik dus op snelkiesnummer 1 drukte belde hij het nummer dat ik had ingevoerd maar wijzigen ging absoluut niet meer. Terwijl de andere snelkiesnummers eenvoudig door vasthouden te wijzigen of te verplaatsen zijn.
Heb het dan ook niet over lang vasthouden hèVerwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 23:45:
Maar als ik dus op snelkiesnummer 1 drukte belde hij het nummer dat ik had ingevoerd maar wijzigen ging absoluut niet meer. Terwijl de andere snelkiesnummers eenvoudig door vasthouden te wijzigen of te verplaatsen zijn.
Pjotr8 bedoeld dat je een eenmaal ingesteld voicemail-nummer niet meer wijzigen kan. Ook niet via [telef/menu/instellingen/toets -1-]Brad Pitt schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:45:
[...]
Telefoon / Menu / Instellingen snelkiesnummer / Druk op toets "1" / Voicemailnummer werkt niet?
Edit./
Ik heb het eens geprobeerd, en ja, ik ontdek net de oplossing Pjotr8: kijk bij je contacten en zoek op de letter -V- naar Voicemail; daar kun je zowel het voicemail nummer, zowel op je simkaart als in geheugen wissen en opnieuw ingeven. Toch simpeler dan ik dacht...

[ Voor 40% gewijzigd door racinfo op 29-01-2012 08:26 ]
Oh ok, werkt hier gewoon wel prima, oh wellracinfo schreef op zondag 29 januari 2012 @ 08:13:
Pjotr8 bedoeld dat je een eenmaal ingesteld voicemail-nummer niet meer wijzigen kan. Ook niet via [telef/menu/instellingen/toets -1-]
Als er nog geen nummer in staat, jaBrad Pitt schreef op zondag 29 januari 2012 @ 09:10:
[...]
Oh ok, werkt hier gewoon wel prima, oh well
Ah okay op die manier... Ja dan moet het inderdaad via jouw Contactlijst methode ja, true
Heeft iemand hier ook dat bij het filmen met de camera de autofocus raar doet? Hij wisselt tussen scherp en wazig en lijkt dus de focus niet vast te kunnen houden.
Ja focus bij de S2 is inderdaad slecht en traag.Framoes schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:02:
Heeft iemand hier ook dat bij het filmen met de camera de autofocus raar doet? Hij wisselt tussen scherp en wazig en lijkt dus de focus niet vast te kunnen houden.
Bij foto's heb ik nog nooit (heb het toestel sinds mei) problemen gehad, maar bij filmen is het erg storend.BoXie schreef op zondag 29 januari 2012 @ 21:07:
[...]
Ja focus bij de S2 is inderdaad slecht en traag.
Enkele pagina's geleden is hier ook wat over voorbij gekomen, iets dat er 2 verschillende soorten hardware gebruikt wordt voor de camera van de SII oid. De 'oude' variant heeft inderdaad erg veel problemen met focussen tijdens het filmen, de 'nieuwe' variant niet (oid).Framoes schreef op zondag 29 januari 2012 @ 21:34:
[...]
Bij foto's heb ik nog nooit (heb het toestel sinds mei) problemen gehad, maar bij filmen is het erg storend.
Ikzelf heb ook de 'oude' variant, en helaas kan ik vrijwel niet filmen met de gsm. Wanneer ik hem ergens stil neerzet en richt op een onderwerp wat ook niet beweegt dan is het nog wel te doen, maar vanuit de hand of iets bewegends willen filmen kan absoluut niet, de camera heeft gigantisch veel moeite om te focussen en om deze te bewaren (ook met voldoende licht, op alle resolutieinstellingen etc).
Ik vind het niet waard mn telefoon een paar maanden kwijt te zijn voor een reparatie, maar erg jammer is het wel.
Dat zou een hoop verklaren, aangezien ik 'm rond de introductiedatum heb besteld. Bedankt voor de informatie.joswillems86 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:12:
[...]
Enkele pagina's geleden is hier ook wat over voorbij gekomen, iets dat er 2 verschillende soorten hardware gebruikt wordt voor de camera van de SII oid. De 'oude' variant heeft inderdaad erg veel problemen met focussen tijdens het filmen, de 'nieuwe' variant niet (oid).
Ikzelf heb ook de 'oude' variant, en helaas kan ik vrijwel niet filmen met de gsm. Wanneer ik hem ergens stil neerzet en richt op een onderwerp wat ook niet beweegt dan is het nog wel te doen, maar vanuit de hand of iets bewegends willen filmen kan absoluut niet, de camera heeft gigantisch veel moeite om te focussen en om deze te bewaren (ook met voldoende licht, op alle resolutieinstellingen etc).
Ik vind het niet waard mn telefoon een paar maanden kwijt te zijn voor een reparatie, maar erg jammer is het wel.
Door tevoren in de fotostand in het menu de meting op matrix te zetten kun je dit focus probleem redelijk opvangen.Framoes schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:02:
Dit geeft inderdaad wat verbetering, maar niet voldoende om de filmpjes gemaakt met de gsm bruikbaar te maken.racinfo schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:46:
[...]
Door tevoren in de fotostand in het menu de meting op matrix te zetten kun je dit focus probleem redelijk opvangen.
Vergelijkbaar met dit filmpje, vanaf +- 10 sec:
YouTube: Samsung Galaxy S2 - Autofocus problem in video recording
Camera firmware geupdate met de app in Samsung Apps? Ik heb hem sinds een dag na de introductie, en hoewel ik niet vaak film ondervind ik er geen problemen mee.
EDIT: nu ik er over nadenk, ze hebben wel mijn camera module vervangen nadat ik problemen met foto's maken had. Wellicht kunnen jullie hem opsturen voor reparatie.
EDIT: nu ik er over nadenk, ze hebben wel mijn camera module vervangen nadat ik problemen met foto's maken had. Wellicht kunnen jullie hem opsturen voor reparatie.
[ Voor 34% gewijzigd door ph4ge op 30-01-2012 15:33 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
De camera-update uit de Samsung Market helpt helaas niet, opsturen is voor zover ik weet ook de enige oplossing.
Af en toe lees ik in dit topic gebruikers die hun gsm inleveren bij een reparatiedesk waar ze hem enkele uren later weer terugkrijgen. Zou dat ook met dit probleem kunnen?
Zou ik mogen vragen hoelang je de gsm kwijt bent geweest toen je hem ter reparatie aanbood? Want ik kan liever niet filmen dan dat ik hem een paar weken/maanden moet missen.
Af en toe lees ik in dit topic gebruikers die hun gsm inleveren bij een reparatiedesk waar ze hem enkele uren later weer terugkrijgen. Zou dat ook met dit probleem kunnen?
Zou ik mogen vragen hoelang je de gsm kwijt bent geweest toen je hem ter reparatie aanbood? Want ik kan liever niet filmen dan dat ik hem een paar weken/maanden moet missen.
Verwijderd
Heb weer de KL1 2.3.6 firmware terug gezet. De KL6 4.0.3 waar ik op zat heeft een drain bug, Vanmorgen van de lader en nu al op 15%.
Ik heb hem opgestuurd op maandag en had hem vrijdag weer in huis als ik het me goed herinner.joswillems86 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:05:
De camera-update uit de Samsung Market helpt helaas niet, opsturen is voor zover ik weet ook de enige oplossing.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Kijk eens of er geen service center in je buurt is en dan gewoon langs gaan.joswillems86 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:05:
Ik had een defect display (strepen), uurtje wachten en ging met mijn S2 met een nieuw display de deur weer uit.
http://www.samsung.com/nl...supportServiceLocation.do
Ik heb hem sinds de 1e week dat tie uit kwam en heb geen issues met filmen. Doet het prima zolang er een beetje licht is. Bij schemer wordt het al snel korrelig maar scherpstellen doet tie bestFramoes schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:31:
[...]
Dat zou een hoop verklaren, aangezien ik 'm rond de introductiedatum heb besteld. Bedankt voor de informatie.
Verwijderd
Sinds gistermiddag het volgende: Toestel begint uit zichzelf media te scannen en als een gek te trillen. Heb de SD kaart al eens eruit gehaald/afgemeld maar dat verhelpt het probleem niet. Ook contactpunten lijken het probleem niet te zijn. Ik heb gewoon originele ROM en laatste tijd ook geen update of iets dergelijks gedaan. Waar zou dit nog aan kunnen liggen denken jullie?
Ik denk dat het ligt aan je micro usb aansluiting; probeer die eens schoon te maken met een kwastje oid. En anders naar een samsung service point gaan. Spit het topic maar eens doorVerwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:50:
Sinds gistermiddag het volgende: Toestel begint uit zichzelf media te scannen en als een gek te trillen. Heb de SD kaart al eens eruit gehaald/afgemeld maar dat verhelpt het probleem niet. Ook contactpunten lijken het probleem niet te zijn. Ik heb gewoon originele ROM en laatste tijd ook geen update of iets dergelijks gedaan. Waar zou dit nog aan kunnen liggen denken jullie?
Dat is wel heel toevallig!Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:50:
Bij mij (2.3.5) doet zich sinds gisteravond exact hetzelfde probleem voor: om de paar seconden kort media scannen, mtp-initialisatie en trillen.
Mijn micro-usb aansluiting heb ik al bekeken en schoongeblazen, maar dat lost het probleem niet op. Ik begin me nu toch af te vragen of dit iets softwarematigs is??
Heb jij het al weten op te lossen, ballie25?
Dit is echt hardwarematig; corrosie of vuil van/op/in de aansluiting.
Ik heb hier ook last van gehad, dit is opgelost door er wat contactreiniger in aan te brengen (ik heb het op een micro usb kabeltje gespoten, en die een paar keer in mijn telefoon gestopt.)
Maar sommige mensen raden dit af omdat het ook de telefoon binnen kan dringen.
Monteurs op het service point kunnen dit gratis vervangen, dit is al enkele keren besproken in dit topic, zoek het maar eens door.
Ik heb hier ook last van gehad, dit is opgelost door er wat contactreiniger in aan te brengen (ik heb het op een micro usb kabeltje gespoten, en die een paar keer in mijn telefoon gestopt.)
Maar sommige mensen raden dit af omdat het ook de telefoon binnen kan dringen.
Monteurs op het service point kunnen dit gratis vervangen, dit is al enkele keren besproken in dit topic, zoek het maar eens door.
Verwijderd
Nieuwe LPB 4.0.3 firmware is gelekt door samfirmware. Geprobeerd en kan niks bijzonders ontdekken. Nieuwe end of list 3D effecten ipv de blauwe waas, nadeel is dat dit ten kosten gaat van de infinite scroll in het menu en homescreen, een feature die ik juist heel handig vond. Verder zeggen ze dat het accu probleem (waar ik eerder over berichten) ook opgelost is. Wifi en camera problemen zijn er nog omdat de drivers onveranderd zijn (van XDA begrepen).
Verder zie ik niks anders, helaas nog steeds geen nieuwe drivers en dus ook geen hardware acceleratie. De interface is nog steeds laggy ivm LP1 2.3.6 en ik vindt het nog steeds onwerkbaar. Weer terug naar LP1.
Mijn mening over Touchwiz op ICS is onveranderd. Het is overbodig en minderwaardig aan de ICS launcher. Als dit zo door gaat dan denk ik dat ik de officiële ROM's oversla en direct naar CM9 overstap als die beschikbaar is.
Verder zie ik niks anders, helaas nog steeds geen nieuwe drivers en dus ook geen hardware acceleratie. De interface is nog steeds laggy ivm LP1 2.3.6 en ik vindt het nog steeds onwerkbaar. Weer terug naar LP1.
Mijn mening over Touchwiz op ICS is onveranderd. Het is overbodig en minderwaardig aan de ICS launcher. Als dit zo door gaat dan denk ik dat ik de officiële ROM's oversla en direct naar CM9 overstap als die beschikbaar is.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 06:28 ]
Een tusenstap is de officiele firmware maar dan met een launcher die afgeleid is van de ICS launcher zoals Trebuchet of Nova Launcher. Ik zag (eer?)gisteren op XDA dat er nog één bij is gekomen, maar die heb ik nog niet geprobeerd. Voordeel van de officiele firmware is dat dan de drivers wat beter geregeld zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 05:43:
Nieuwe LPB 4.0.3 firmware is gelekt door samfirmware. Geprobeerd en kan niks bijzonders ontdekken. Nieuwe end of list 3D effecten ipv de blauwe waas, nadeel is dat dit ten kosten gaat van de infinite scroll in het menu en homescreen, een feature die ik juist heel handig vond. Verder zeggen ze dat het accu probleem (waar ik eerder over berichten) ook opgelost is. Wifi en camera problemen zijn er nog omdat de drivers onveranderd zijn (van XDA begrepen).
Voorlopig zit ik nog prima op CM9, ik probeer de officiele firmware wel als hij ook echt uitkomt. LP2 en LP6 vond ik nog veel te brak, dus deze sla ik even over. Op SamMobile wordt gezegd dat hij wel als daily driver gebruikt kan worden
Heb dit probleem ook gehad. heb 'm naar service point gebracht en is hij op gestuurd. heb toen een nieuwe accu gekregen en ze hebben de software eropnieuw opgezet dat heeft bij mij 't probleem opgelost! misschien toch maar even wegbrengen?Tanooki schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:51:
[...]
Dat is wel heel toevallig!
Bij mij (2.3.5) doet zich sinds gisteravond exact hetzelfde probleem voor: om de paar seconden kort media scannen, mtp-initialisatie en trillen.
Mijn micro-usb aansluiting heb ik al bekeken en schoongeblazen, maar dat lost het probleem niet op. Ik begin me nu toch af te vragen of dit iets softwarematigs is??
Ik draai een custom rom versie op het moment en alles daarvan draai perfect ook het camera gedeelte.Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 05:43:
De nieuwe Touchwiz vind ik echt mooi maar een andere launcher is zo geinstalleerd.
Dat laggy wat je beschrijft ben ik niet tegengekomen in deze rom. Juist wel in cm9 die ik gisteren draaide.
Deze rom is echt super smooth. Ik zie totzover geen reden om terug te stappen naar GB of een andere ICS.
Verwijderd
Op custom ROMs ga ik ff niet op in omdat dat hier OT, de reden waarom ik CM9 noemde is omdat team hacksung heeft aangekondigd dat ze de standaard ICS launcher zoveel mogelijk in stand zouden houden. Waarom een launcher met een theme als je ook the real deal kan krijgen?Thombias schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:29:
[...]
Ik draai een custom rom versie op het moment en alles daarvan draai perfect ook het camera gedeelte.
De nieuwe Touchwiz vind ik echt mooi maar een andere launcher is zo geinstalleerd.
Dat laggy wat je beschrijft ben ik niet tegengekomen in deze rom. Juist wel in cm9 die ik gisteren draaide.
Deze rom is echt super smooth. Ik zie totzover geen reden om terug te stappen naar GB of een andere ICS.
LPB is idd beter dan LP6 (de vorige) maar vergeleken met LP1 (de laatste 2.3.6 ROM) is er een vertraging en schokkerigheid (als dat een woord is) in de interface. De reden hiervoor is omdat er nog geen drivers zijn voor de MALI400 GPU. Hierdoor werkt hardware video decoden ook nog niet. Probeer maar eens een 720p filmpje te bekijken, dat gaat ook niet echt lekker.
Zodra de nieuwe drivers erzijn wordt het IMO echt een super ROM maar het is nu nog ff afwachten.
Leuk al dat custom rom geneuzel (zo noem ik het, want ik snap er niks van
), maar ik begin langzaam mijn vertrouwen in Samsung te verliezen. Totaal geen info over de ICS update, en dan opeens waarschijnlijk uitrollen zonder dat het werkt.
Zie de Spica, ja er is een update, connect maar met KIES. En daar begint het.
jaja, neem dan een custom rom. maar dar zou niet nodig moeten zijn
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Samsung is daar altijd even (on)duidelijk over geweest: ICS komt eerste kwartaal 2012. Vertaling: waarschijnlijk in maart, want dat is net voor het einde van het kwartaal. Alles wat het eerder komt is meegenomen. De firmwares die nu uitkomen zijn gelekt (verkrijgbaar via XDA of SamMobile) of opgebouwd vanaf de standaard Android 4 code (Cyanogen en afgeleiden).lanerios schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:27:
Leuk al dat custom rom geneuzel (zo noem ik het, want ik snap er niks van), maar ik begin langzaam mijn vertrouwen in Samsung te verliezen. Totaal geen info over de ICS update, en dan opeens waarschijnlijk uitrollen zonder dat het werkt.
Ik vind dat je Samsung nu nog niet de schuld kan geven van geen goed werkende ICS rom, want officieel hebben ze nog niets vrijgegeven. Het staat je vrij om een gelekte firmware of custom rom te proberen, maar verwacht dan niet dat alles probleemloos werkt.
Voor de Spica heeft het inderdaad lang geduurd voor er een update was naar 2.2, maar ook daar waren veel gelekte roms beschikbaar vantevoren. Toen Samsung eenmaal begon met uitrollen ging het aardig snel volgens mij.
Klopt inderdaad, maar mijn porbleem is vasthouden aan dat k*t KIES. als ik kijk naar de HTC Desire Z van mn vriendin. Update? Hang aan wifi en klaar. Maar nee, Samsung wil je een buggy stuk software laten gebruiken. Erg jammer.gwystyl schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:34:
[...]
Samsung is daar altijd even (on)duidelijk over geweest: ICS komt eerste kwartaal 2012. Vertaling: waarschijnlijk in maart, want dat is net voor het einde van het kwartaal. Alles wat het eerder komt is meegenomen. De firmwares die nu uitkomen zijn gelekt (verkrijgbaar via XDA of SamMobile) of opgebouwd vanaf de standaard Android 4 code (Cyanogen en afgeleiden).
Ik vind dat je Samsung nu nog niet de schuld kan geven van geen goed werkende ICS rom, want officieel hebben ze nog niets vrijgegeven. Het staat je vrij om een gelekte firmware of custom rom te proberen, maar verwacht dan niet dat alles probleemloos werkt.
Voor de Spica heeft het inderdaad lang geduurd voor er een update was naar 2.2, maar ook daar waren veel gelekte roms beschikbaar vantevoren. Toen Samsung eenmaal begon met uitrollen ging het aardig snel volgens mij.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Wie irriteert zich nog meer mateloos aan die constante verschijning van het checkerboard patroontje in de stock browser? Telkens als ik inzoom of mijn pagina door scrol komt hij wel eventjes een seconden of 1-2 tevoorschijn. In het begin negeerde ik het maar nu gebruik ik noodgedwongen Opera want die stock browser is buiten dit gewoon perfect.
Jep, dood irritant als je even een website wil lezen. Dan maar opera proberen0ffspring schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:31:
Wie irriteert zich nog meer mateloos aan die constante verschijning van het checkerboard patroontje in de stock browser? Telkens als ik inzoom of mijn pagina door scrol komt hij wel eventjes een seconden of 1-2 tevoorschijn. In het begin negeerde ik het maar nu gebruik ik noodgedwongen Opera want die stock browser is buiten dit gewoon perfect.
Verwijderd
Nee het is nog niet opgelost maar het lijkt wel minder te zijn geworden zonder dat ik iets gedaan heb. Het doet zich nu alleen nog maar voor wanneer ik de telefoon opgeladen heb en dan de kabel eruit haal. Hierna blijft hij nog zo''n 10-15 minuten mtp initialiseren en trillen.Tanooki schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:51:
[...]
Dat is wel heel toevallig!
Ik heb zojuist mn SGS2 op de grond laten vallen en nou zit er een dikke barst in het scherm, weet iemand hoe duur het vervangen hier van is bij Samsung? En als Samsung het vervangt, moet de telefoon dan ook unroot worden?
Verwijderd
Je hebt de persberichten van Samsung en je hebt de gelekte officiële ROMs welke een goed inzicht geven in de vooruitgang. Wat wil je nog meer?lanerios schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:27:
Leuk al dat custom rom geneuzel (zo noem ik het, want ik snap er niks van), maar ik begin langzaam mijn vertrouwen in Samsung te verliezen. Totaal geen info over de ICS update, en dan opeens waarschijnlijk uitrollen zonder dat het werkt.
Op dit moment is er een groot tekort aan vervangingsschermen, de kosten zijn 180 euro als je er al eentje kan vinden.Dorest0rm schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:45:
Ik heb zojuist mn SGS2 op de grond laten vallen en nou zit er een dikke barst in het scherm, weet iemand hoe duur het vervangen hier van is bij Samsung? En als Samsung het vervangt, moet de telefoon dan ook unroot worden?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 18:49 ]
Nouja, ik ga de reparatie niet zelf uitvoeren en laat dit gewoon bij Samsung doen...Of zijn de beeldschermen daar ook niet aan te slepen?Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:48:
Op dit moment is er een groot tekort aan vervangingsschermen, de kosten zijn 180 euro als je er al eentje kan vinden.
Verwijderd
Dacht dat Samsung het doet voor 330 euro ofzo.Dorest0rm schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:53:
[...]
Nouja, ik ga de reparatie niet zelf uitvoeren en laat dit gewoon bij Samsung doen...Of zijn de beeldschermen daar ook niet aan te slepen?
Net even wat berichten afgesplitst naar een nieuw topic, Foutmeldingen Galaxy S II na uitval.
Voor specifieke problemen mag gerust een nieuw topic worden aangemaakt
Voor specifieke problemen mag gerust een nieuw topic worden aangemaakt

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Als je bij Utrecht in de buurt woont, is er een man die je scherm vervangt (originele onderdelen) voor €140,-Dorest0rm schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:53:
[...]
Nouja, ik ga de reparatie niet zelf uitvoeren en laat dit gewoon bij Samsung doen...Of zijn de beeldschermen daar ook niet aan te slepen?
Ik ben daar op aanraden van de servicebalie in de Vodafone winkel geweest, omdat hij zei dat als je niet verzekerd bent, het zonde is om het via Dynafix te doen. Dynafix (die reparaties via providers doet) vraagt namelijk rond de €300,-
Nog een voordeel is dat je 'm snel weer terug hebt. Ik kon 'm 's ochtends brengen en 's avonds ophalen. Als er iets is, kan je zo terugkomen (3 maanden garantie op de reparatie, geloof ik).
www.gsmunlocking.nl
Schrik niet van de foute naam, het is geen foute "belwinkel" zoals die er veel zijn in de randstad.
Verwijderd
Gisteravond stond mij S2 opeens uit. Was ook niet meer aan te krijgen, ook niet na nacht in de oplader. Met een andere batterij van de S2 ging hij nog niet aan. Vandaag maar ingeleverd bij de HI Winkel.
Iemand dit wel is eerder gehad?
Iemand dit wel is eerder gehad?
Verwijderd
Ik kreeg vorige week anders nog een nieuw scherm plus achterkant, omdat mijn connector niet meer werkteVerwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:48:
[...]
Op dit moment is er een groot tekort aan vervangingsschermen, de kosten zijn 180 euro als je er al eentje kan vinden.
Dat hij geroot was maakte niks uit!
Verwijderd
Wie is ze?Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 00:56:
[...]
Ik kreeg vorige week anders nog een nieuw scherm plus achterkant, omdat mijn connector niet meer werkteIk stond binnen een kwartier weer buiten, met 140 nieuwe euro's in mijn mobiel. Moet ik dan wel bij vermelden dat ze per ongeluk een week daarvoor voor mij een scherm hadden besteld in plaats van een microfoon, dus het zou kunnen dat dat dezelfde was (hoewel ik geannuleerd had). In ieder geval kregen zij het dus binnen een week binnen.
Dat hij geroot was maakte niks uit!
Inkoop kosten die dingen 120 euro incl. btw excl. verzendkosten. Ik kocht er elke week minimaal 5 a 10 stuks in. Waarschijnlijk had die beste man of een voorraadje liggen die hij wilde slijten of hij heeft namaak spullen gebruikt. Genuine Samsung onderdelen kan op dit moment niemand leveren.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2012 11:03 ]
Heb eindelijk mijn echo weg weten te krijgen. Er zat schijnbaar wat stof in beide microfoons. Even met een dunne naald dit eruit gehaald en heb nergens meer last van. Eindelijk niet meer die zeurt dat ze me niet verstaan.
Maar ik heb wel nog de vraag, ik kan mijn noise cancellation niet uitzetten tijdens een gesprek. Heb het exact geprobeerd zoals het vele malen beschreven staat. Maar er staat bij mij gewoon geen functie om dit uit te zetten. Vind het wel vreemd dat dit bij andere mensen wel kan. Draai op dit moment gewoon stock rom 2.3.6. Heeft iemand hier een verklaring voor?
Maar ik heb wel nog de vraag, ik kan mijn noise cancellation niet uitzetten tijdens een gesprek. Heb het exact geprobeerd zoals het vele malen beschreven staat. Maar er staat bij mij gewoon geen functie om dit uit te zetten. Vind het wel vreemd dat dit bij andere mensen wel kan. Draai op dit moment gewoon stock rom 2.3.6. Heeft iemand hier een verklaring voor?
[Edit] Never mind, want rooted.
[ Voor 94% gewijzigd door Brad Pitt op 07-02-2012 14:47 . Reden: Bleek offtopic te zijn, welnu so be it. ]
Zie hier dat ik dat niet heb.

Ook met andere rom's heb ik het nog niet gezien.
Geen idee hoe dit kan?

Ook met andere rom's heb ik het nog niet gezien.
Geen idee hoe dit kan?
Verwijderd
@Brad Pitt het is ook wel duidelijk dat jij geen stock rom draait, en daar gaat het hier toch wel over
edit: ik kan trouwens de hele menu knop niet gebruiken tijdens het bellen
edit: ik kan trouwens de hele menu knop niet gebruiken tijdens het bellen
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 14:46 ]
Was slechts een vraag om zeker te weten dat men goed had gekeken. Maar zal niet meer meedenken, primaVerwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:45:
@Brad Pitt het is ook wel duidelijk dat jij geen stock rom draait, en daar gaat het hier toch wel over
Verwijderd
nee snap ik wel, maar custom roms zijn altijd anders dan de stock, sowieso al omdat ze vaak op andere versies/regio's gebaseerd zijnBrad Pitt schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:46:
[...]
Was slechts een vraag om zeker te weten dat men goed had gekeken. Maar zal niet meer meedenken, prima
Draai gewoon een standaard 2.3.6 KK5 Rom die rooted is en waar een hoop meuk is verwijderd, that's all.Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:36:
nee snap ik wel, maar custom roms zijn altijd anders dan de stock, sowieso al omdat ze vaak op andere versies/regio's gebaseerd zijn
Ik heb heel sporadisch en af en toe dat het scherm zegmaar uitvalt (beter gezegd, ik krijg hem niet meer aan als ik bijv de tijd wil checken) en de telefoon nergens meer op reageert Hij staat nog wel aan (hoor het ratelen van het signaal door mn boxen) maar de enige manier om hem weer werkend te krijgen is de batterij eruit te halen en er weer in te doen.
Kon op Google zo 1 2 3 niks vinden, misschien Tweakers met hetzelfde probleem?
[ Voor 9% gewijzigd door Saven op 07-02-2012 17:10 ]
Het broekzak lock probleem denk ik?Saven schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 17:09:
Ik heb heel sporadisch en af en toe dat het scherm zegmaar uitvalt (beter gezegd, ik krijg hem niet meer aan als ik bijv de tijd wil checken) en de telefoon nergens meer op reageert Hij staat nog wel aan (hoor het ratelen van het signaal door mn boxen) maar de enige manier om hem weer werkend te krijgen is de batterij eruit te halen en er weer in te doen.
Wat is je versie?
Je hoeft btw niet je batterij er uit te halen gewoon de uit/aan knop even lang indrukken,
^ Post is hierboven!
Hmm zou eventueel kunnen, hoe kan ik het broekzak lock probleem nabootsen? Dan kan ik controleren of dat het is. De aan/uit knop lang indrukken hielp volgens mij niet, of ik hield hem niet lang genoeg ingedrukt
Versie nog de niet geupdate, 2.3.3 staat er
Je kan het beste naar 2.3.6 updaten maar dan heb je weer last van het reboot probleem.Saven schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 17:19:
Hmm zou eventueel kunnen, hoe kan ik het broekzak lock probleem nabootsen? Dan kan ik controleren of dat het is. De aan/uit knop lang indrukken hielp volgens mij niet, of ik hield hem niet lang genoeg ingedrukt
De "broekzak crash lock e.d." zoals ik het noem is niet na te bootsen en is volgens mij een bug in de kernel.
Je kan ook een custom kernel installeren maar als je je telefoon "legaal" wilt houden dan zou ik hem gewoon met KIES updaten.
[ Voor 10% gewijzigd door Strunkie op 07-02-2012 17:27 ]
^ Post is hierboven!
Verwijderd
Beste mensen,
ik heb mijn toestel laten vallen, en nu zie ik in het tweede scherm een barst. De telefoon wil wel aan, en ik voel ook smsjes en berichten binnenkomen, maar ik zie niks, het scherm blijft zwart. Ik verwacht dus dat het scherm alleen kapot is, en dat er verder met de hardware niks mis is.
Nu wil ik dit graag laten repareren.
In eerdere posts zag ik verschillende winkels, maar velen leveren het toestel af en dit is voor mij geen optie ivm mijn locatie. Gebeld met Dynafix, die dit kunnen maken, maar ik lees in verscheidene posts dat dat zonde is ivm de kosten. Smartphoneworld doet dit voor 189 euro + 7,50 verzendkosten, is dit aan te raden?
Hebben jullie verder nog tips?
Ik ben tot 250 euro verzekerd
ik heb mijn toestel laten vallen, en nu zie ik in het tweede scherm een barst. De telefoon wil wel aan, en ik voel ook smsjes en berichten binnenkomen, maar ik zie niks, het scherm blijft zwart. Ik verwacht dus dat het scherm alleen kapot is, en dat er verder met de hardware niks mis is.
In eerdere posts zag ik verschillende winkels, maar velen leveren het toestel af en dit is voor mij geen optie ivm mijn locatie. Gebeld met Dynafix, die dit kunnen maken, maar ik lees in verscheidene posts dat dat zonde is ivm de kosten. Smartphoneworld doet dit voor 189 euro + 7,50 verzendkosten, is dit aan te raden?
Een aantal posts hierboven stond nog een link naar een bedrijf in de buurt van utrecht www.gsmunlocking.nlVerwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:18:
Beste mensen,
[ Voor 80% gewijzigd door TifKag op 08-02-2012 16:43 ]
Verwijderd
Heb ik gelezen, is niet mogelijk ivm locatie in Utrecht. Opsturen naar hen is geen optie (oost nl)TifKag schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:42:
[...]
Een aantal posts hierboven stond nog een link naar een bedrijf in de buurt van utrecht www.gsmunlocking.nl
Ik ben gisteren naar Smartphoneworld gegaan, en heb hun mijn telefoon laten repareren, reparatie was echt binnen 30 minuten gedaan, en het scherm was mooi vervangen. Het enige probleem was dat ze de sticker met mijn IMEI/Serienummer eraf hadden gehaald, maar die kunnen ze vrijdag weer terugplaatsen voor me.Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:18:
Beste mensen,
Verwijderd
Wat was het probleem met het scherm? Zat er alleen een barst in of had je ook dat je geen beeld meer had?Dorest0rm schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 18:12:
[...]
Ik ben gisteren naar Smartphoneworld gegaan, en heb hun mijn telefoon laten repareren, reparatie was echt binnen 30 minuten gedaan, en het scherm was mooi vervangen. Het enige probleem was dat ze de sticker met mijn IMEI/Serienummer eraf hadden gehaald, maar die kunnen ze vrijdag weer terugplaatsen voor me.
Wat heeft het gekost?
Ik was gisteren aan het bellen en mijn batterij tikte blijkbaar net de 15% aan wat een harde piep met zich meebracht. De harde piep vond ik niet het ergste probleem aangezien mijn gesprek ook gewoon werd afgekapt, ik moest dus terugbellen en heb toen nog prima een half uur kunnen bellen...
Weet iemand waar ik kan uitzetten dat mijn gesprek dan wordt beeindigd? Ik vind het maar raar dat dit gebeurd eigenlijk, helemaal als ik daarna nog een half uur zonder problemen kan bellen
Weet iemand waar ik kan uitzetten dat mijn gesprek dan wordt beeindigd? Ik vind het maar raar dat dit gebeurd eigenlijk, helemaal als ik daarna nog een half uur zonder problemen kan bellen
Verwijderd
Mijn 2e scherm zit een barst in, aan de linkerkant ter hoogte van de volume button. Is het dan zeker dat mijn scherm kapot is, of betreft het dan wat anders? Ik zie de homebuttons op lichten en ik voel smsjes en whats app berichten binnenkomen (trillingen). Denken jullie dat dan een complete vervangingen van het scherm een oplossing is?Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 19:01:
[...]
Wat was het probleem met het scherm? Zat er alleen een barst in of had je ook dat je geen beeld meer had?
Wat heeft het gekost?
Volgens mij kan je bij Smartphoneworld sowieso een gratis onderzoek laten uitvoeren, de reparatie kostte voor mij €189 en toen is het touchscreen/beeldscherm vervangen(dit is een onderdeel dus kan niet anders)Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:41:
[...]
Mijn 2e scherm zit een barst in, aan de linkerkant ter hoogte van de volume button. Is het dan zeker dat mijn scherm kapot is, of betreft het dan wat anders? Ik zie de homebuttons op lichten en ik voel smsjes en whats app berichten binnenkomen (trillingen). Denken jullie dat dan een complete vervangingen van het scherm een oplossing is?
Er zat eigenlijk alleen een barst in het glas, maar wat bedoel je met 2e scherm?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op,Het Grote Galaxy S II ICS update topic .
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .
Posts over het aanpassen van de software (zoals custom ROMs) mag in dit topic.
Discussie over het scherm van de S2 mag hier.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Discussie over rebootproblemen mag hier
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op,Het Grote Galaxy S II ICS update topic .
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .
Posts over het aanpassen van de software (zoals custom ROMs) mag in dit topic.
Discussie over het scherm van de S2 mag hier.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Discussie over rebootproblemen mag hier