Acties:
  • 0 Henk 'm!
phobosdeimos schreef op zondag 20 november 2011 @ 15:17:
Nu is de vraag: hoe kan ik ontdekken wie de boosdoener is?
BetterBatteryStats, zoals al vaker is gezegd. Push-mail was bij mij een enorme drainer. Heb dat maar uit gezet.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
phobosdeimos schreef op zondag 20 november 2011 @ 15:17:
Na wat googlen kom ik niet op een antwoord op de huidige vraag: als ik mijn batterij historiek bekijk, blijkt dat ik meer "awake" streepjes heb dan dat mijn scherm actief is. Met andere woorden: er is een applicatie actief die regelmatig mijn SGS2 wakker maakt, zonder dat ik het scherm heb aan staan. Nu is de vraag: hoe kan ik ontdekken wie de boosdoener is? Ik draai de nieuwste officiële samsung rom (XEN), maar wel geroot, en enkele Samsung apps gefreezed. Ik heb niet veel apps draaien, enkel Gmail staat op push, en de ebay app houdt me op de hoogte van veilingen.
Je geeft zelf het antwoord al...

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:31

Jag

Weet iemand waarom mijn samsung xt9 keyboard het laatste woord van de vorige zin herhaald? Volgende woord voorspellen staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:46
indien je een factory reset doet, moet je dan eigenlijk dan ook een format van je USB doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
Yihaaa schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:20:
indien je een factory reset doet, moet je dan eigenlijk dan ook een format van je USB doen?
USB?
Factory reset betekent dat hij je systeempartitie overschrijft met datgene wat in de rom staat, en je data-partitie leeggehaald wordt. Je toestel gaat dus terug naar de fabrieks-instellingen, waardoor alle programma's die meegeleverd werden er weer op staan, en al je eigen programma's en instellingen verdwijnen. Ik snap niet wat je met USB bedoelt, maar ik verwacht dat het er niets mee te maken heeft.
Als je de interne SD-kaart bedoelt: die laat hij gewoon met rust. Eventuele backups of instellingen die daarop opgeslagen zijn, kan je dus makkelijk weer terug halen. Als je het echt zeker wil weten, kan je alles backuppen naar je PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
gwystyl schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:29:
[...]

USB?
Factory reset betekent dat hij je systeempartitie overschrijft met datgene wat in de rom staat, en je data-partitie leeggehaald wordt. Je toestel gaat dus terug naar de fabrieks-instellingen, waardoor alle programma's die meegeleverd werden er weer op staan, en al je eigen programma's en instellingen verdwijnen. Ik snap niet wat je met USB bedoelt, maar ik verwacht dat het er niets mee te maken heeft.
Als je de interne SD-kaart bedoelt: die laat hij gewoon met rust. Eventuele backups of instellingen die daarop opgeslagen zijn, kan je dus makkelijk weer terug halen. Als je het echt zeker wil weten, kan je alles backuppen naar je PC
Ja ik bedoel idd de interne SD-kaart ;)
Ik had een backup gedaan (met Kies) en dacht o.a. daarna dat ik m'n wifi instellingen weer had.... en nee hoor :|

Verder had ik al m'n foto's geback-upped maar die bleken er nog allemaal op te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Nou ja zeg, dacht mijn telefoon al een paar keer met kies geupdate te hebben.

Wil ik de laatste update installeren, drama met verbinden met kies, eindelijk voor elkaar, krijg ik steeds een time out met de upgrade, vervolgens errors als ik wil updaten.
Dus ik gebruik de software update van de telefoon zelf (wat een verademing na kies), ben nu aan mijn derde update toe? Ik snap er echt helemaal niets van.

Snap nu wel waarom mijn wifi sharing probleem ondanks die vermeende updates nooit opgelost was!

Weet nu niet of ik echt enorm achterliep qua updates op mijn telefoon, dacht toch echt een paar keer doorgekregen te hebben dat de update geslaagd was, misschien alleen maar steeds kies geupdate, kreeg verder al een tijdje geen nieuwe updates voorgeschoteld? Of zijn er inmiddels al zoveel nieuwe updates geweest? Iemand een lijstje per ongeluk? Zonder dat ik bergen met topics moet doorspitten.
Want ik begin nu toch lichtelijk aan mijn geestelijke gezondheid te twijfelen. Misschien dat ik de updates alleen maar gedroomd heb?

Laatste mogelijke update inmiddels voltooid, zit nu op 2.3.4 met KI2, dus nog niet de allerlaatste update(s).
En ben na al die stress vergeten of die alleen via kies mogelijk is, of ook via de telefoon.

Vind het wel weer leuk voor vandaag, tweeenhalfuur bezig geweest, en nog steeds de neiging om dingen kapot te gooien, terwijl ik er morgenochtend weer op tijd uit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sugarlevi01 schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:33:
Nou ja zeg, dacht mijn telefoon al een paar keer met kies geupdate te hebben.

Wil ik de laatste update installeren, drama met verbinden met kies, eindelijk voor elkaar, krijg ik steeds een time out met de upgrade, vervolgens errors als ik wil updaten.
Dus ik gebruik de software update van de telefoon zelf (wat een verademing na kies), ben nu aan mijn derde update toe? Ik snap er echt helemaal niets van.

Snap nu wel waarom mijn wifi sharing probleem ondanks die vermeende updates nooit opgelost was!

Weet nu niet of ik echt enorm achterliep qua updates op mijn telefoon, dacht toch echt een paar keer doorgekregen te hebben dat de update geslaagd was, misschien alleen maar steeds kies geupdate, kreeg verder al een tijdje geen nieuwe updates voorgeschoteld? Of zijn er inmiddels al zoveel nieuwe updates geweest? Iemand een lijstje per ongeluk? Zonder dat ik bergen met topics moet doorspitten.
Want ik begin nu toch lichtelijk aan mijn geestelijke gezondheid te twijfelen. Misschien dat ik de updates alleen maar gedroomd heb?

Laatste mogelijke update inmiddels voltooid, zit nu op 2.3.4 met KI2, dus nog niet de allerlaatste update(s).
En ben na al die stress vergeten of die alleen via kies mogelijk is, of ook via de telefoon.

Vind het wel weer leuk voor vandaag, tweeenhalfuur bezig geweest, en nog steeds de neiging om dingen kapot te gooien, terwijl ik er morgenochtend weer op tijd uit moet.
Je verhaal klopt niet want updates zijn niet incrementeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Nu wilde ik mijn Samsung S2 gaan update, maar heb mijn telefoon al dik 4 maanden niet met KIES geopend. Dit zorgt blijkbaar toch voor wat problemen?

Het 1ste probleem waar ik tegen aanloop is dat mijn pc veel moeite heeft om het "apparaat" te herkennen. Soms na pas 5x het stekkertje erin en eruit te halen (maar vaak genoeg langer), wordt mijn S2 pas herkent.

Daarnaast zijn er enkele firmware updates die nog op mijn mobiel moeten komen. Als ik de voorwaarden accepteer, gaat KIES de firmware gegevens downloaden, en krijg ik de melding dat ik de kabel niet mag verwijderen. Hierna komt er een icoontje bij "aangesloten apparaten" met erachter een rondje wat oneindig lang blijft draaien/laden. In het begin dacht ik dat dit inhield dat die bezig was met update, maar er gebeurt gewoon helemaal niets (na 30 min gewacht te hebben).

Weet iemand waarom dit niet wilt lukken? Ik heb al de "verbindingsfout oplossen" knop gedaan, waarbij de drivers opnieuw geïnstalleerd werden. Twee drivers worden trouwens steeds niet geïnstalleerd maar komt er alleen een rood kruis bij dat het niet gelukt is.

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Als ze niet incrementeel zijn dan ben ik blijkbaar op dit moment ook aan het dromen.

Misschien dat ze via de software update functie van de telefoon wel incrementeel zijn? Anders weet ik ook niet waarom ik drie keer achter elkaar op die manier een update heb geinstalleerd, en elke installatie een andere versie was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

rickyy schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:16:
[...]

Nee, ik ben er zeker van dat ik alle apps uitzet als ik ga slapen. Via instellingen -> actieve apps en via taakbeheer RAM leegmaken.
Normaals, er kan makkelijk een app open blijven ook al maak je het RAM leeg in taakbeheer. Probeer maar eens te kijken met bijvoorbeeld Android assistant wat er allemaal nog open blijft staan dan :)
Er is toch ook niet echt een andere verklaring, aangezien mijn S2 na ruim 24 uur nog op 51% batt staat? :)

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:49
rickyy schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:16:
[...]

Nee, ik ben er zeker van dat ik alle apps uitzet als ik ga slapen. Via instellingen -> actieve apps en via taakbeheer RAM leegmaken.
Vaak gaat na een firmware update de sync instellen weer op vol gas. Programma's starten zichzelf ook weer op en gaan lopen syncen met bv. social media en mail/exchange,

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragontje124 schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:31:
[...]

mijn IMEI klopt ook niet en is toch echt Nederlands...
zelfde probleem hier. Nederlands toestel, maar IMEI klopt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 20:32

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Sinds een paar dagen in het bezit van een witte SII. Nu wil ik graag dat het scherm aan staat tijdens het laden, omdat ik hem overdag aan de pc op kantoor heb hangen, zodat ie overdag rustig oplaadt en ik muziek via Spotify luister. Bij mijn HTC Desire was dit standaaard. Op SII kan ik maximaal voor 10 minuten kiezen. Iemand een idee hoe ik het voor elkaar krijg?

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag problemen met de google koppeling.
Vandaag kreeg ik in gmail(browser) bericht dat geprobeerd is mijn account te hacken.
Ik moest een verificatiecode ingeven en een nieuw wachtwoord opgeven.
Dit heb ik gedaan. In de browser kan ik weer in GMail en dus google account.

Op de S2 krijg ik een bericht "fout bij aanmelden" en moet ik het wachtwoord opnieuw invullen.
als ik nu het nieuwe wachtwoord invul dan gebeurd er niks (ook niet als ik het oude invul.)

Herkent dit iemand en is er een oplossing voor?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 11:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Weet iemand of de telefoon op een Fritzbox werkt.
Beide moet ik nog gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
TuffScout schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:34:
Wat moet hij met die Fritzbox gaan doen dan? Afaik is dat gewoon een router, dus als dat ding ook WiFi heeft, zou het geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
mijn pa heeft thuis een fritzbox staan, als ik op bezoek ben heb ik gewoon wifi verbinding.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
TuffScout schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:34:
Geen probleem hier of bij mijn ouders. AFAIK werkt dat tegenwoordig altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:43
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:29:
Ik heb sinds vandaag problemen met de google koppeling.
Vandaag kreeg ik in gmail(browser) bericht dat geprobeerd is mijn account te hacken.
Ik moest een verificatiecode ingeven en een nieuw wachtwoord opgeven.
Dit heb ik gedaan. In de browser kan ik weer in GMail en dus google account.

Op de S2 krijg ik een bericht "fout bij aanmelden" en moet ik het wachtwoord opnieuw invullen.
als ik nu het nieuwe wachtwoord invul dan gebeurd er niks (ook niet als ik het oude invul.)

Herkent dit iemand en is er een oplossing voor?
Ik had vorige week hetzelfde geintje.
Als ik bij account activiteit keek in gmail was er activiteit geweest vanuit vietnam, dus daarom zal hij geblokkeerd zijn. Heb in ieder geval een nieuw wachtwoord ingesteld nadat ik via mijn gsm een verificatiecode had ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenV_ schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:05:
[...]

Ik had vorige week hetzelfde geintje.
Als ik bij account activiteit keek in gmail was er activiteit geweest vanuit vietnam, dus daarom zal hij geblokkeerd zijn. Heb in ieder geval een nieuw wachtwoord ingesteld nadat ik via mijn gsm een verificatiecode had ontvangen.
Ik had precies hetzelfde ook ik heb een verificatiecode ontvangen via sms, deze heb ik in gmail (website) ingegeven en het wachtwoord gewijzigd. Ik kan nu gewoon op de website, maar mijn gsm blijft vragen naar het juiste wachtwoord. Heb jij ook nog iets op je gsm moeten doen?

Het is me gelukt door "Verificatie in twee stappen gebruiken" te gebruiken. Hier moest ik een applicatiespecifiek wachtwoord invullen:

"Sommige applicaties die u gebruikt, kunnen niet om een verificatiecode vragen. Als u deze applicaties wilt gebruiken, moet u een applicatiespecifiek wachtwoord genereren en opgeven in het wachtwoordveld in plaats van het wachtwoord voor uw Google-account."

Dit heb ik gedaan en nu werkt het weer. Email vanuit social hub werkt echter nog niet :-(
krijg daar de melding "ongeldig gebruikersnaam/wachtwoord". ik kan deze echter nergens wijzigen, ik kan het account ook niet weggooien omdat het als premium account staat.

Inmiddels is het probleem met Social Hub ook opgelost door te gaan naar instellingen/applicaties/applicaties beheren selecteer vervolgens de email app en wis daar de gegevens. Nu kan je je account opnieuw koppelen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 13:53 . Reden: Antwoord toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sugarlevi01 schreef op zondag 20 november 2011 @ 23:39:
Als ze niet incrementeel zijn dan ben ik blijkbaar op dit moment ook aan het dromen.

Misschien dat ze via de software update functie van de telefoon wel incrementeel zijn? Anders weet ik ook niet waarom ik drie keer achter elkaar op die manier een update heb geinstalleerd, en elke installatie een andere versie was?
Als je nou even rondt kijkt en een paar Google queries doet dan kom je zo op het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
  • Registratie: Oktober 2011
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:30:
[...]

zelfde probleem hier. Nederlands toestel, maar IMEI klopt niet
Ik heb bij Samsung World op het forum gezet, het is nu door iemand van Samsung naar private gezet en ze vroegen naar mijn IMEI. Uurtje geleden mijn IMEI gegeven en wacht nu op het antwoord hier op.

Ik zal laten weten wat ik er als antwoord op krijg :)
Verder kunnen jullie natuurlijk hetzelfde doen, de support is vrij snel met het reageren op het forum naar mijn idee. Uiteraard pas IMEI geven wanneer de support het private afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Laatst online: 24-05-2024
Wii4all schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:46:
mijn pa heeft thuis een fritzbox staan, als ik op bezoek ben heb ik gewoon wifi verbinding.
Ok bedankt.

p.s. ik wil de SG2 kopen via een webshop, iemand daar ervaring mee?
In verband met garantie of oud model etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
TuffScout schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:32:
[...]

Ok bedankt.

p.s. ik wil de SG2 kopen via een webshop, iemand daar ervaring mee?
In verband met garantie of oud model etc. etc.
Uhm... :?

Tweakers... mensen die het sociale contact schuwen? Waarom denk je dat ze internet hebben uitgevonden, dan hoeven ze niet meer naar de winkel. ;)

Je hebt hier een heel shopping forum, op de frontpage de shopreview... Ik denk dat je daar gewoon het beste kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 18:28
Zojuist mn extended battery 2000mAh binnen gekregen inclusief nieuwe backcover. Ziet er erg strak uit moet ik zeggen. Dit hadden ze bij samsung vanaf het begin af aan al mogen doen. Nu ben ik wel benieuwd naar de resultaten op het gebied van 'de battery. Het zou voor +/- 21% verbetering moeten zorgen. Meer mensen ervaring met deze battery en hun bevindingen?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Alekz87 schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:18:
Zojuist mn extended battery 2000mAh binnen gekregen inclusief nieuwe backcover. Ziet er erg strak uit moet ik zeggen. Dit hadden ze bij samsung vanaf het begin af aan al mogen doen. Nu ben ik wel benieuwd naar de resultaten op het gebied van 'de battery. Het zou voor +/- 21% verbetering moeten zorgen. Meer mensen ervaring met deze battery en hun bevindingen?
Heb je een foto?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:58
sylvesterrr schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:31:
Mijn SGS2 heeft vanochtend tijdens hardlopen op onaangename wijze kennisgemaakt met de stoep. :'(

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Mijn telefoon is nog 2 weken verzekerd (betaald met creditcard :)). Volgens de voorwaarden wordt voor mobiele telefoons schade tot € 250 vergoed. Straks maar eens uitzoeken hoeveel dit geintje mij gaat kosten. :F
Shit, dit wordt niet gedekt door de verzekering. Het toestel werkt immers nog. :{
Artikel 7
Uitsluitingen
ASR Schadeverzekering verleent geen dekking voor diefstal, verlies, vermissing of beschadiging:
(..)
15. die bestaat uit beschadigingen en/of ontsieringen, die niet van invloed zijn op de gebruiks mogelijkheid;
(..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
SindaPaus schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:48:
Sinds een paar dagen in het bezit van een witte SII. Nu wil ik graag dat het scherm aan staat tijdens het laden, omdat ik hem overdag aan de pc op kantoor heb hangen, zodat ie overdag rustig oplaadt en ik muziek via Spotify luister. Bij mijn HTC Desire was dit standaaard. Op SII kan ik maximaal voor 10 minuten kiezen. Iemand een idee hoe ik het voor elkaar krijg?
FYI, als het scherm blijft aanstaan dan laad hij ook trager op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plus vanwege het feit dat het een AMOLED is zal ie ook heerlijk inbranden, maar als dat niet uitmaakt kan je een widget als Extended Controls of SwitchPro gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 18:20
SgtCaffran schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:09:
Iemand al google music geprobeerd werkend te krijgen? :)

http://www.engadget.com/2...-yes-outside-of-the-unit/

edit: Geïnstalleerd bij mij, schijnbaar nog niet mogelijk om muziek te kopen maar wel om te uploaden. Ga even een album proberen te streamen!
Voor de geïnteresseerden: Google music werkt echt vlekkeloos moet ik zeggen! Een album afspelen thuis via wifi en dan de deur uitgaan over op 3G werkt perfect. Heb geen hapering gehoord bij de overgang. Overigens kan je verschillende opties gebruiken: niet streamen op 3g, offline beschikbaar maken van albums, alleen voor offline gebruik downloaden via wifi, etc.

App zelf is erg mooi en als dit de interface van ICS wordt dan heb ik daar nu al zin in! Ziet er erg gelikt uit en werkt mooi vloeiend met veel gestures. Muziekplayer werkt prima al heb ik niet veel vergelijkend materiaal gebruikt, er zit wel een widget bij voor op je homescreen.

Ik heb alleen nog mijn bedenkingen over het nut, alle muziek die ik er op zou willen hebben is rond de 10GB en dat past ook makkelijk op mijn micro SD kaartje. De app/dienst werkt echt heel mooi, maar het kost wel bandbreedte terwijl je ook alle muziek op je telefoon kan hebben. Wat wel leuk is, is het feit dat je muziek ook via je browser af kan spelen en dus ook op bijv je laptop zonder de muziek op je harde schijf te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:09
Sinds vanmiddag een SGS2, sinds uurtje of 7 lekker mee aan de slag, uur laten nog steeds proberen met die Samsung meuk software te upgraden. Wat een troep zeg...

Niet echt lekkere binnenkomer voor iemand die van IOS overstapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaap schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:58:
Niet echt lekkere binnenkomer voor iemand die van IOS overstapt ;)
Rooten, klaar. Kan je er meteen "alles" mee en hoef je wanprodukt Kies ook nooit meer te gebruiken. Win-win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
Nu heb ik dus sinds een paar dagen de telefoon en ik vond het al raar dat ik niet zoals andere mensen een blauwe gloed heb op 2.3.4 en dat ik geen update naar 2.3.5 krijg. Nou blijkt dat mijn firmware CSC:KH1 (DBT) is, en dit schijnt Duits te zijn.

Ik heb een abbo bij T-Mobile, maar ik zie nergens aan dat mijn telefoon branded is. Zou ik nou gewoon een T-Mobile winkel binnen kunnen lopen en vragen of ze er daar de Nederlandse op kunnen zetten? Of is er een veel makkelijkere manier? Want ik vind de update 2.3.5 nog niet heel ernstig, maar dalijk kan ik hierdoor bijvoorbeeld ook niet updaten naar 4.0.0. Het liefste zou ik gewoon stock blijven gebruiken en niet rooten.

Hebben hier nog andere mensen ervaring mee?

(Ik zit trouwens te twijfelen of dit in het andere topic moet, maar omdat het niet over een custom rom of custom firmware gaat heb ik het hier gepost.)

[ Voor 9% gewijzigd door Pluisie op 21-11-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yobotje
  • Laatst online: 26-11-2024
Pluisie schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:26:
Nu heb ik dus sinds een paar dagen de telefoon en ik vond het al raar dat ik niet zoals andere mensen een blauwe gloed heb op 2.3.4 en dat ik geen update naar 2.3.5 krijg. Nou blijkt dat mijn firmware CSC:KH1 (DBT) is, en dit schijnt Duits te zijn.

Ik heb een abbo bij T-Mobile, maar ik zie nergens aan dat mijn telefoon branded is. Zou ik nou gewoon een T-Mobile winkel binnen kunnen lopen en vragen of ze er daar de Nederlandse op kunnen zetten? Of is er een veel makkelijkere manier? Want ik vind de update 2.3.5 nog niet heel ernstig, maar dalijk kan ik hierdoor bijvoorbeeld ook niet updaten naar 4.0.0. Het liefste zou ik gewoon stock blijven gebruiken en niet rooten.

Hebben hier nog andere mensen ervaring mee?

(Ik zit trouwens te twijfelen of dit in het andere topic moet, maar omdat het niet over een custom rom of custom firmware gaat heb ik het hier gepost.)
Naar Samsung service Center gaan voor een Nederlandse regiocode. In mijn geval was dat KPN business centre en nu zit ik op een Ned versie en via Kies op de nieuwste versie.
Groet, Theo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 12:16
Rubke schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:25:
vraag als ik aan het bellen ben, en er komt een e-mail binnen lijkt het net of ik een wissel gesprek binnenkrijg?????

dat is zeer verevelend, ik wel aanstaan melding in statusbalk weergeven als er een mail binnenkomt
maar het geluid staat op stil.

iemand enig idee?

Android 2.3.5
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij contacten heb je de menu optie "Samenvoegen met Google", in de handleiding staat niets. Wat doet deze functie precies? Worden dan alle contactpersonen die in Google staan overgenomen en die niet in Google voorkomen weggegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:45:
Bij contacten heb je de menu optie "Samenvoegen met Google", in de handleiding staat niets. Wat doet deze functie precies? Worden dan alle contactpersonen die in Google staan overgenomen en die niet in Google voorkomen weggegooid?
Volgens mij voegt hij ze alleen optisch samen. Zo kan je contacten op je sim samenvoegen met die van je google account, zodat je één persoon één keer in de lijst hebt staan met bijvoorbeeld het telefoonnummer van de sim/telefoon, en het mailadres vanuit google/facebook/linkedin. Als je wijzigingen maakt bij die samengevoegde persoon kan je kiezen onder welk kopje (telefoon/google) je dat op wil slaan.

disclaimer: bovenstaande uitleg lijkt me het meest logisch aan de hand van mijn doorworstelen en samenvoegen van de lijst met contactpersonen. Als iemand een betere verklaring heeft hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
Even een vraag voor degenen die overgestapt zijn van de Galaxy S naar de S2. Is de S2 zoveel beter dat het de moeite is om deze overstap te doen? Mijn abo loopt ten einde en nu zit ik toch wel een beetje te twijfelen wat ik moet doen.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:02:
Even een vraag voor degenen die overgestapt zijn van de Galaxy S naar de S2. Is de S2 zoveel beter dat het de moeite is om deze overstap te doen? Mijn abo loopt ten einde en nu zit ik toch wel een beetje te twijfelen wat ik moet doen.
Ik heb de overstap gemaakt. Er zijn wel veel dingen stukken beter. Maar of het de moeite waard is, is zeer persoonlijk.
Wat doe je op je mobiel en wat vind je belangrijk?
Je kan ook de SGS1 houden en wachten op de SGS3. Immers je twijfelt... dan zou ik bij de SGS1 blijven en dan wachten. Ik weet niet of de SGS1 ook Android 4.0 krijgt maar de SGS2 wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik zou vooral upgraden vanwege het grotere scherm en omdat het toestel sneller is, maar ik lees dan ook weer verhalen dat de geluidskwaliteit minder is.
Als ik wacht dan zou dat niet zijn voor de SGS3, maar eerder voor de SE Nozomi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wachten kan altijd nog. Anders neem je een jaarcontract als "filler"? Ook heb je met een oud contract waarschijnlijk veel betere data-voorwaarden. Bij verlengen verlies je die ook weer. Ik zou dat ook meenemen in je overweging, ik denk dat ze over een halfjaar wel weer de abo's aanpassen en weer gaan promoten met betere data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:24
SToRM666 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:02:
Ben zelf ook erg aan het twijfelen maar ik denk toch dat ik gewoon mijn SGS1 houd, vind de S2 toch te weinig toevoegen voor mij en zeker met de ICS toestellen die waarschijnlijk begin volgende jaar zullen verschijnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
Yobotje schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:00:
[...]

Naar Samsung service Center gaan voor een Nederlandse regiocode. In mijn geval was dat KPN business centre en nu zit ik op een Ned versie en via Kies op de nieuwste versie.
Groet, Theo.
Dankje, dan zal ik dat komende zaterdag ook maar even doen.

Voor de mensen waarvan de IMEI geweigerd wordt, bij de 16GB MicroSD promotie. Ik heb dus bij Samsung World een topic gemaakt op het support forum, hierna werd mijn topic private gemaakt en mijn IMEI gevraagt en vandaag heb ik bericht terug gekregen dat mijn IMEI is doorgestuurd en dat ik het over enkele dagen de registratie nog eens moet proberen.

Vind het zelf redelijk snel aangezien ik het topic op zondag had geopend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragontje124
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 17:50
Pluisie schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:27:
[...]

Dankje, dan zal ik dat komende zaterdag ook maar even doen.

Voor de mensen waarvan de IMEI geweigerd wordt, bij de 16GB MicroSD promotie. Ik heb dus bij Samsung World een topic gemaakt op het support forum, hierna werd mijn topic private gemaakt en mijn IMEI gevraagt en vandaag heb ik bericht terug gekregen dat mijn IMEI is doorgestuurd en dat ik het over enkele dagen de registratie nog eens moet proberen.

Vind het zelf redelijk snel aangezien ik het topic op zondag had geopend. :)
je phone moet na 14 november gekocht zijn. Dat is in ieder geval de reden waarom mijn IMEI niet geaccepteerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag mbt de dataverbinding. Via de market heb ik een MB meter gedownload. Slecht de helft van mn data verbruik ik door apps als facebook, whatsapp etc. De andere helft staat onder het kopje 'overig gebruik'. Ik kan niet specificeren welke applicaties/instellingen ook veel data gebruiken. Op dit moment heb ik dus een slechte inzage in mn datagebruik. Hebben jullie hier tips voor hoe ik dit meer kan controleren/instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
LordLynx schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:35:
[...]

Ben zelf ook erg aan het twijfelen maar ik denk toch dat ik gewoon mijn SGS1 houd, vind de S2 toch te weinig toevoegen voor mij en zeker met de ICS toestellen die waarschijnlijk begin volgende jaar zullen verschijnen....
Dat vind ik bij nader inzien eigenlijk ook wel. Ik wacht wel even af totdat er wat meer toestellen met ICS (en eventueel een 720p scherm) zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door SToRM666 op 22-11-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
dragontje124 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:44:
[...]

je phone moet na 14 november gekocht zijn. Dat is in ieder geval de reden waarom mijn IMEI niet geaccepteerd werd.
Uiteraard, maar ik had mijn telefoon op 17 november gekocht en een aantal mensen gaven aan dat hun IMEI ook geweigerd werd dus misschien hebben hun het zelfde probleem als mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:46:
Ik heb een vraag mbt de dataverbinding. Via de market heb ik een MB meter gedownload. Slecht de helft van mn data verbruik ik door apps als facebook, whatsapp etc. De andere helft staat onder het kopje 'overig gebruik'. Ik kan niet specificeren welke applicaties/instellingen ook veel data gebruiken. Op dit moment heb ik dus een slechte inzage in mn datagebruik. Hebben jullie hier tips voor hoe ik dit meer kan controleren/instellen?
Ja:

- Deze vraag niet hier stellen maar hier;
- WatchDog Pro ondersteund precies datgeen wat je wilt bereiken.

Good luck d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dwazer schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:02:
[...]

Ja:

- Deze vraag niet hier stellen maar hier;
- WatchDog Pro ondersteund precies datgeen wat je wilt bereiken.

Good luck d:)b
Bedankt! Zal er naar kijken. Maar waar me het ook omgaat zijn de instellingen. Welke achtergrondprocessen van android gebruiken veel data!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:08:
[...]

Bedankt! Zal er naar kijken. Maar waar me het ook omgaat zijn de instellingen. Welke achtergrondprocessen van android gebruiken veel data!?
Dat is een vraag die je sowieso met WatchDog Pro zult gaan zien. Omdat je daarin exact kan zien welke app hoeveel data heeft verbruikt.

Dus om antwoord op jouw vraag te geven: Dat is niet te zeggen. Er is niet 1 specifiek proces verantwoordelijk voor "veel" data verbruikt. Heb je jouw Facebook App op elke 5 mins een refresh geven staan, of jouw e-mail op elke 10 mins syncen, dan zul je meer data verbruiken voor die apps.

Beetje zoekwerk kan geen kwaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Ik moet zeggen dat het Wifi tegenover 3G verbruik afgelezen uit de de Hi MBStatus app wel echt even schrikken was :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hcE5NBtJvBjP7kuNsn906eIj/full.png

vs

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y0YTwu3tz8MLMPdgQZj5BTGB/full.png

Weet ik ook weer wat een belasting DroidCam is voor het lokale netwerk, het lijkt wel alsof het Full-HD beeld wordt doorgegeven aan de PC, welke hem resized naar 320x240, lekker efficiënt weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerde topic, excuses.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:16
Mag ik vragen waar je die hebt besteld stormed..want dat klinkt inderdaad goed.
Ook ik heb nu een iPhone 4 en wil ook voor een jaar kijken of Android wat voor mij is.
Niet dat ik ontevreden bent met mijn iPhone..zeker niet.
Maar wil eens een keer wat anders en daar ook over kunnen oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerde topic, excuses.

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
@Stormed en Daejji,

Als jullie nou de openingspost even 10sec bekeken hadden, hadden jullie gezien dat hier een topic voor is.
[ABO] Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 13:12

WhySoSerious

Be the change.

Mensen klein probleempje. Ik was de software aan het upgraden naar 2.3.5 maar kreeg een melding. In die melding stond dat ik 4 stappen moest doorlopen, te beginnen met de usb kabel loshalen, accu er opnieuw in en dan telefoon aanzetten. Maar ik heb met mn stomme knop die melding weggeklikt, waardoor ik bang ben dat ik wat mis.

Iemand die mij kan helpen?

Edit: na opnieuw aanzetten krijg ik gewoon weer mn startscherm te zien van de phone, dus maar een tweede poging wagen. Thnx anyways!

Edit2: Hij is geupgrade!

[ Voor 17% gewijzigd door WhySoSerious op 22-11-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ik heb enige dagen terug een upgrade naar 2.3.5 gedaan. Nu heb ik soms ineens dat de S2 zomaar spontaan reboot....Terwijl hij gewoon op tafel ligt, of in mijn borstzakje zit (nee, heb geen pacemaker).
Gisteren zelfs 4 x op 1 dag, vandaag weer helemaal niet.
Ik dacht dat er geen Windhoos opstond :-O
Gebeurt zonder enige aanleiding, accu helemaal vol, halfvol, maakt niet uit.
Telefoon niet geroot.

Zijn er meer die hier last van hebben?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 10e mijn Vodafone bestel bevestiging gekregen (verlengd via tel. desk.) en de datum werd gewoon geaccepteerd op de Samsung actie site..

Edit: Bevestigingsmailtje vraagt om dit mailtje plus kopie aankoopbon per post op te sturen. Vrij omslachtig. Kans dat hij dan nog afgewezen wordt. 8)7
dragontje124 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:44:
[...]

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
wvexeltweakers schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:10:
Ik heb enige dagen terug een upgrade naar 2.3.5 gedaan. Nu heb ik soms ineens dat de S2 zomaar spontaan reboot....Terwijl hij gewoon op tafel ligt, of in mijn borstzakje zit (nee, heb geen pacemaker).
Gisteren zelfs 4 x op 1 dag, vandaag weer helemaal niet.
Ik dacht dat er geen Windhoos opstond :-O
Gebeurt zonder enige aanleiding, accu helemaal vol, halfvol, maakt niet uit.
Telefoon niet geroot.

Zijn er meer die hier last van hebben?
Neem nou eens de moeite om eerst eens door dit topic heen te lezen voordat je zomaar een vraag hier neer pleurt.

Dan had je kunnen lezen dat inderdaad meer mensen hier last van hebben. (reden onbekend) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:41
Wat de minpunten zijn van 2.3.5 weten we onderhand wel. Het ziet er naar uit, dat er niets positiefs over deze versie te melden is. Of toch wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37
Nog even terugkomend op mijn reboot probleem met 2.3.5. Ik heb de cache en Dalvik cache gewist en nu is de telefoon weer stabiel (in ieder geval de afgelopen 3 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yobotje
  • Laatst online: 26-11-2024
Aloysxda schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:55:
Wat de minpunten zijn van 2.3.5 weten we onderhand wel. Het ziet er naar uit, dat er niets positiefs over deze versie te melden is. Of toch wel ?
Ik heb absoluut geen klachten, geen negatieve zaken en ben tevreden met 2.3.5.
Net als 2.3.4. :O

• Yihaaa
Yobotje schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:32:
[...]

Ik heb absoluut geen klachten, geen negatieve zaken en ben tevreden met 2.3.5.
Net als 2.3.4. :O
Hier ook positief over 2.3.5.
Alleen de blauwe gloed dan...vind ik niet zo super.

BTW meestal wordt alleen over negatieve dingen geschreven en kan er een verkeerde indruk ontstaan ;)

• -Edwin-
  • Laatst online: 23:43
Ik heb last van een zeer irritant probleem. Ik sla mijn contacten op bij Google. Maar als ik het nummer van een contact wijzig (bijvoorbeeld omdat die een nieuw nummer heeft), dan springt deze na korte tijd weer terug naar het oude nummer. Vervolgens moet ik nog een keer de wijziging doorvoeren, na deze tweede keer springt het nummer niet meer terug.

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Ik heb vanavond toch weer een Samsung Galaxy S2. Helaas wel een refurbished toestel.

Voor de geinteresseerde: \[T-Mobile] Ervaringen Klantenservice

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• -Edwin-
Ik heb ook sinds 2 dagen last van spontane reboots. Gister 1 keer en vandaag nu al 1 keer. Draai al 2 weken Android 2.3.5.

• gwystyl
-Edwin- schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:42:
Ik heb ook sinds 2 dagen last van spontane reboots. Gister 1 keer en vandaag nu al 1 keer. Draai al 2 weken Android 2.3.5.
Heb je de afgelopen twee dagen nieuwe programma's of versies geïnstalleerd? Dan zou ik eerst daar naar kijken, dan pas naar 2.3.5 in het algemeen. Er zijn ook nogal veel 2.3.5 roms, die ieder hun eigen problemen kunnen hebben.
Probeer anders eens de dalvik cache en cache leeg te halen, en kijk of het dan nog gebeurt? Ik heb namelijk nergens last van....

• -Edwin-
gwystyl schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:50:
[...]

Heb je de afgelopen twee dagen nieuwe programma's of versies geïnstalleerd? Dan zou ik eerst daar naar kijken, dan pas naar 2.3.5 in het algemeen. Er zijn ook nogal veel 2.3.5 roms, die ieder hun eigen problemen kunnen hebben.
Probeer anders eens de dalvik cache en cache leeg te halen, en kijk of het dan nog gebeurt? Ik heb namelijk nergens last van....
De laatste 2 dagen heb ik geen apps erbij geïnstalleerd. Ik draai ook gewoon de stock 2.3.5 rom. Waar kan ik die dalvik cache leeghalen? Ik zie het niet staan onder "applicaties beheren".
-Edwin- schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:30:
Waar kan ik die dalvik cache leeghalen?
Vanuit de Recovery.

• Señor Sjon
Ik heb nu ruim een week geen reboots meer gehad op stock 2.3.5 door weer terug te gaan naar Touchwiz i.p.v. GoLauncher Ex.

GoLauncher heeft nu net een update gehad, misschien is het een bugje in die launcher dat alles veroorzaakte. Binnenkort maar weer proberen.

Senor Sjon schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:38:
GoLauncher heeft nu net een update gehad, misschien is het een bugje in die launcher dat alles veroorzaakte. Binnenkort maar weer proberen.
Draai op elke Rom GoLauncher en heb nog nooit een vage reboot gehad door deze Launcher, of hoe dan ook.

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 11:47
Brad Pitt schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:53:
[...]

Draai op elke Rom GoLauncher en heb nog nooit een vage reboot gehad door deze Launcher, of hoe dan ook.
Same.. Ben sowieso erg te spreken over de lui van GO! Heb sinds dit weekend ook GO Locker, een beetje karig qua opties (t.o.v. widgetlocker) maar de skins die er voor zijn zijn erg mooi/functioneel.

Gebruik nu:
-Go Launcher
-Go Contacts
-Go Dialer
-Go SMS
-Go Locker
-Go Widget

Dit alles i.c.m. CheckROM v5 en het draait als een zonnetje. Heb overigens wel heel soms een vastloper (i.c.m. battery drain na de batterij eruit gehaald te hebben) maar nog nooit spontane reboots gehad.

• -Edwin-
Ik gebruik gewoon TouchWiz en geen Golauncher. Als ik de Dalvik cache leegmaak. Verlies ik dan gegevens op mijn telefoon?
-Edwin- schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:19:
Als ik de Dalvik cache leegmaak. Verlies ik dan gegevens op mijn telefoon?
Neu :)

Verwijderd

Via ebay een USB OTG kabeltje aangeschaft. Krijg echter de melding "geen USB apparaat aangesloten". Het werkt echter wel goed en ik kan de data op bijv. een USB-stick gewoon benaderen.
Geen probleem dus zou je zeggen, maarja die melding zit me niet lekker. Iemand hier iets zinnigs over te zeggen of ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 16:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:49:
Via ebay een USB OTG kabeltje aangeschaft. Krijg echter de melding "geen USB apparaat aangesloten". Het werkt echter wel goed en ik kan de data op bijv. een USB-stick gewoon benaderen.
Geen probleem dus zou je zeggen, maarja die melding zit me niet lekker. Iemand hier iets zinnigs over te zeggen of ervaring mee?
Ik heb de officiële kabel van Samsung, en krijg de zelfde melding.
Maar alles doet het gewoon, dus moet je je niet veel van aantrekken, lijkt mij.
Trouwens er is ook een Accessoires-topic waar dit thuis hoort! ;)

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
Elke keer als mijn telefoon opnieuw opstart staan er heel wat applicaties niet meer op de juiste plek in de app drawer, ze worden dan aan het einde geplaatst (meestal op een nieuw tab).

Er was ooit ergens op GoT een oplossing voor gegeven maar ik kan helaas niet meer vinden waar, ik heb ook gezocht in de vorige 2 topics zonder resultaat.
Iemand enig idee?

@ Musta hieronder:

Het was iets van gegevens wissen van je gesorteerde app-drawer, waardoor alles weer random staat en dat je alles weer opnieuw moest sorteren.

[ Voor 18% gewijzigd door SCARfaceE op 24-11-2011 22:43 ]

PSN ID: Beest41

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:00
Misschien dat AppZorter for TouchWiz je kan helpen? Ik meen me te herinneren dat het zoiets was, of dat je via settings een map aanmaakt en de apps daarin sleept, dat deed ik i.i.g. voordat ik go launcher gebruikte.

NS FC: SW 2742 0448 8213

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
SCARfaceE schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:16:
Elke keer als mijn telefoon opnieuw opstart staan er heel wat applicaties niet meer op de juiste plek in de app drawer, ze worden dan aan het einde geplaatst (meestal op een nieuw tab).

Er was ooit ergens op GoT een oplossing voor gegeven maar ik kan helaas niet meer vinden waar, ik heb ook gezocht in de vorige 2 topics zonder resultaat.
Iemand enig idee?

@ Musta hieronder:

Het was iets van gegevens wissen van je gesorteerde app-drawer, waardoor alles weer random staat en dat je alles weer opnieuw moest sorteren.
Zoek even op mijn reactie

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
Kijk daar was ik naar op zoek, gek genoeg niet kunnen vinden.
Bedankt voor de moeite! Nu maar weer alles instellen zoals ik t wil.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_bos
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-12-2024
Sinds gister heb ik ook een Galaxy SII (deels gekregen voor me verjaardag, deels zelf betaald)
Ik had eerst een vodafone 845, maar wat een verschil! Super!,

Nu wilde ik even 'checken' of ik wel de echte SII heb, dus gekeken naar het samsung logootje en zo, maar toen in 'android system info' installeerde en kijk bij 'processor' stond er aangegeven dat er maar 1 core 'in zat'

Nu is het eigenlijk zeker dat het een SII is natuurlijk, hij is bloedjesnel, maar hoe zou je kunnen 'controleren' of er daadwerkelijk de goede hardware inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:28
sander_bos schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:24:
Sinds gister heb ik ook een Galaxy SII (deels gekregen voor me verjaardag, deels zelf betaald)
Ik had eerst een vodafone 845, maar wat een verschil! Super!,

Nu wilde ik even 'checken' of ik wel de echte SII heb, dus gekeken naar het samsung logootje en zo, maar toen in 'android system info' installeerde en kijk bij 'processor' stond er aangegeven dat er maar 1 core 'in zat'

Nu is het eigenlijk zeker dat het een SII is natuurlijk, hij is bloedjesnel, maar hoe zou je kunnen 'controleren' of er daadwerkelijk de goede hardware inzit?
Waar heb jij in vredesnaam je telefoon gekocht, dat je er überhaupt al aan twijfelt of het wel echt een SII is :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanda
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 10:04
In de OP staat het volgende:

Weet iemand waarom het scherm ook dimt tijdens het internetten en spelletjes?
Instellingen -> Display -> Helderheid -> "automatisch" uitvinken
Instellingen -> Display -> "Schermvoeding aanpassen" uitvinken

Die eerste optie heb ik gevonden en gedaan, maar de tweede kan ik niet vinden. Bij mij staat "Schermvoeding aanpassen" er niet bij? Vind het heel irritant dat het scherm steeds uitgaat als ik wat aan het lezen ben op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ninjawanda schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:24:
In de OP staat het volgende:

Weet iemand waarom het scherm ook dimt tijdens het internetten en spelletjes?
Instellingen -> Display -> Helderheid -> "automatisch" uitvinken
Instellingen -> Display -> "Schermvoeding aanpassen" uitvinken

Die eerste optie heb ik gevonden en gedaan, maar de tweede kan ik niet vinden. Bij mij staat "Schermvoeding aanpassen" er niet bij? Vind het heel irritant dat het scherm steeds uitgaat als ik wat aan het lezen ben op internet.
Jij hebt het over 2 verschillende dingen. Jij wilt dat je scherm niet uitgaat.

De instellingen hierboven gaan over de hoeveelheid helderheid die je het scherm gunt. Wat voor jou een optie zou kunnen zijn is de schermtimeout verlengen van 15-30 seconden naar bijvoorbeeld 2 minuten.

Als het goed is is het Instellingen -> Weergave -> Time-out scherm/

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
Ik heb een probleem met mijn homescreen. Ik heb onderin nog maar 3 iconen staan; telefoon, berichten en applicaties. Ik heb per ongeluk het 4e icoontje weggehaald, maar krijg er nu niks terug.
Het lukt me wel om er bv camera terug te zetten, maar op een of andere manier verdwijnt die widget weer als ik de telefoon uit en aan heb gezet.

Wie weet hoe ik weer een 4e icoontje kan toevoegen die ook blijft staan? Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
boer95 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:31:
Ik heb een probleem met mijn homescreen. Ik heb onderin nog maar 3 iconen staan; telefoon, berichten en applicaties. Ik heb per ongeluk het 4e icoontje weggehaald, maar krijg er nu niks terug.
Het lukt me wel om er bv camera terug te zetten, maar op een of andere manier verdwijnt die widget weer als ik de telefoon uit en aan heb gezet.

Wie weet hoe ik weer een 4e icoontje kan toevoegen die ook blijft staan? Thnx!
Appdrawer openen, menu, wijzigen, en dan kun je er een icoon heenslepen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-08 04:37
Hallo, ik heb het niet gevonden...
Ik heb een S2, erg tevreden :) Behalve het feit, dat mijn Swype steeds "één" wil schrijven, in plaats van het gewone "een". Ik bedoel, het woord "een" gebruik ik vaker dan "één" maar dat checkt mijn S2 nog niet helemaal.

Staat zo Hollands en zuinig als ik schrijf 'ga je mee één biertje drinken' ;)

Edit, het is geen toegevoegd woord, dus verwijderen uit de Swype dictionary gaat niet. Hoe zorg ik ervoor dat mn Swype standaard een schrijft ipv één?

[ Voor 18% gewijzigd door davidsmit op 25-11-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Voor vele vast al een bekend filmpje maar wilde het toch even delen:
YouTube: NextBigThing 60 Final

Vermakelijk voor de Samsung S2 owner, of mogelijke aanschaffer van de S2 ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Ikke_Niels op 25-11-2011 13:27 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!
davidsmit schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:26:
Edit, het is geen toegevoegd woord, dus verwijderen uit de Swype dictionary gaat niet. Hoe zorg ik ervoor dat mn Swype standaard een schrijft ipv één?
Gewoon een paar keer op "een" drukken als woord dat je wilt (uit de lijst van aangeraden woorden dus), dan pakt 'ie dat de volgende keer zelf. Zo kan je ook hé of hè "programmeren" en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Plus, automatisch corrigeren uitzetten. Daar heb ik tot op heden alleen maar ruzie mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senor Sjon schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:08:
Plus, automatisch corrigeren uitzetten. Daar heb ik tot op heden alleen maar ruzie mee gehad.
Sterke, vergeten te zeggen ja... Dat uitzetten en Swype is opeens vele malen bruikbaarder ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Senor Sjon schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:08:
geeft hij dan nog wel de suggesties maar vult hij ze niet meer automatisch in als je spatie of komma drukt? Dat zou wel handig zijn, want swype zorgt er wel voor dat ik goed weet waar de backspace knop zit :S. Het is erg fijn in gebruik in het algemeen, maar er zitten nog wel wat irritante kantjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:39
Moeten we maar eens een HK damn you autocorrect topic starten... :) En dan dus wel autocorrect aanzetten allemaal

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:36:
geeft hij dan nog wel de suggesties maar vult hij ze niet meer automatisch in als je spatie of komma drukt?
Yup. Als je dan een ander woord wilt dat je hebt ingetypt moet je dat handmatig selecteren. Dus als jij tik "ik ga fietsne, want" staat er ook daadwerkelijk "ik ga fietsne, want" en wordt het niet vanzelf in "fietsen" verandert.

Het "goede" woord fietsen staat echter uiteraard wel als eerste optie klik-klaar, mocht je die alsnog willen. Is vooral erg handig bij wat minder vaak voorkomende woorden. Gék word je anders van die auto-correct :P

[ Voor 19% gewijzigd door Brad Pitt op 25-11-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele weken geleden op mijn Galaxy S2 een update nr Android 2.3.5 gehad. Sindsdien had ik het volgende fenomeen:
Op mijn werk moest de admin mijn Windows account dagelijks opnieuw unlocken want ik kon niet meer inloggen. Na heel wat gezoek van de IT-afdeling bleek dat er dagelijks verschillende keren een inlogpoging op de exchange emailserver werd gedaan van een mobile telefoon, mijn Galaxy dus. Idd, ik had mijn Galaxy opgezet zodat ik de mails van het werk kon lezen. Ik had de sync daarvan afgevinkt want ik wil dat enkel doen indien nodig. Sinds de laatste Android-update echter probeerde ie tóch nog in te loggen op de emailserver, al staat alles afgevinkt! De enige oplossing was mijn exchange account in de Galaxy te wissen!
Dit is natuurlijk wel stof tot nadenken: waarom probeerd mijn Galaxy tóch nog in te loggen al staat het af - vóór de update was dit niet. Ik verdenk nu Google of Samsung om zoveel mogelijk privé-zaken te weten te komen, of zelf industriële spionage...
Iemand ook zulk een ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:43:
Enkele weken geleden op mijn Galaxy S2 een update nr Android 2.3.5 gehad. Sindsdien had ik het volgende fenomeen:
Op mijn werk moest de admin mijn Windows account dagelijks opnieuw unlocken want ik kon niet meer inloggen. Na heel wat gezoek van de IT-afdeling bleek dat er dagelijks verschillende keren een inlogpoging op de exchange emailserver werd gedaan van een mobile telefoon, mijn Galaxy dus. Idd, ik had mijn Galaxy opgezet zodat ik de mails van het werk kon lezen. Ik had de sync daarvan afgevinkt want ik wil dat enkel doen indien nodig. Sinds de laatste Android-update echter probeerde ie tóch nog in te loggen op de emailserver, al staat alles afgevinkt! De enige oplossing was mijn exchange account in de Galaxy te wissen!
Dit is natuurlijk wel stof tot nadenken: waarom probeerd mijn Galaxy tóch nog in te loggen al staat het af - vóór de update was dit niet. Ik verdenk nu Google of Samsung om zoveel mogelijk privé-zaken te weten te komen, of zelf industriële spionage...
Iemand ook zulk een ervaring?
Dat kan ook een Exchange instelling zijn. Op het moment dat je de account instelt op de telefoon, geeft ie ook aardig wat rechten aan je sysadmin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 23:34

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb sinds kort ook een probleem met m'n SGS2, sinds ik de 2.3.5 update heb gehad, loopt die Samsung Social Hub app steeds vast, als ik b.v. contacten o.i.d. open. Het is zelfs zo erg dat ik niet in m'n contactenlijst kan komen. Samsung Social Hub zelf opstarten lukt ook niet. Dan krijg ik dezelfde foutmelding, namelijk; "De toepassing Social Hub (proces com.seven.Z7) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw".
Iemand een idee? Verwijderen van de app lukt niet, het stopzetten in taakbeheer helpt ook niet.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
waarschijnlijk is het al meerdere malen genoemd of besproken in dit topic maar ik kon het niet zo snel vinden, weet iemand wanneer er een update komt om die roze waas uit de camera te halen? of de battery drain te voorkomen?
Pagina: 1 ... 27 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.

Let op,Het Grote Galaxy S II ICS update topic .

Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .
Posts over het aanpassen van de software (zoals custom ROMs) mag in dit topic.
Discussie over het scherm van de S2 mag hier.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Discussie over rebootproblemen mag hier