• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Topicstarter
Ik heb al gezocht of er nog relevante topics waren maar die kon ik niet vinden dus ik open hem maar.

Dit topic is bedoeld voor Tweakers die hun ervaringen willen delen over de T-Mobile klantenservice.

Hieronder mijn eigen ervaring duszover:

Ben al tijdje bezig om een probleem opgelost te krijgen bij T-Mobile over mijn toestel en hieronder wat ik uiteindelijk naar de klantenservice heb gestuurd.
Op 30-10 constateerde ik dat mijn nieuwe Samsung Galaxy S2 die ik op 30-9 heb mogen ontvangen niet meer functioneerde.
Als reactie hierop ben ik op 31-10 gaan bellen naar de T-Mobile klantenservice. Aangezien het om een hardware defect ging, vertelde de klantenservice mij dat er een reparatie envelop opgestuurd zou worden waarin het toestel zo kaal mogelijk in verstuurd moest worden en dat ik dit het aangetekend moest doen.

1: Een bubbelenvelop is toch geen materiaal om een mobiel van 500 euro mee te vervoeren?!
2: Er was een formulier meeverzonden waarin ik moest aangeven wat het probleem was terwijl ik dit duidelijk heb gemeld aan de klantenservice.
Uiteindelijk hebben we het toestel op 2-11 aangetekend verstuurd en het toestel was binnengekomen bij T-Mobile op 3-11.

3: Ik krijg 4 dagen later een mailtje van T-Mobile dat het toestel is binnengekomen, terwijl dit op 3-11 al op de website stond.
Op 8-11 stond op de website van T-Mobile dat het toestel al teruggestuurd was.

4: Op 9-11 was het het toestel aangekomen, echter niet aangetekend in een doosje waar het toestel zich los zonder bescherming bevond. Een mobiel van 500 euro doe je toch NOOIT los in een goedkoop doosje en stuur je toch aangetekend op?!
5: Het doosje was half in de brievenbus gedaan tussen een stuk of 50 brievenbussen aangezien we in een flat wonen. IEDEREEN die dus de flat in liep kon het doosje zo uit de brievenbus trekken.
6: Ik krijg weer 4 dagen later een mailtje van T-Mobile dat het toestel verstuurd was.
Er was bij vermeld dat het om waterschade ging en er was mij verteld dat dit niet onder garantie valt en dat ik een nieuw toestel kon kopen, klantenservice kon mij alleen vertellen dat ik een second opinion kon aanvragen (op foto moest ik ook een week wachten).

7: Uiteindelijk begon ik maar op dit forum te posten waaruit geconcludeerd werd dat het toestel in 1e instantie nooit voor reparatie verzonden had mogen worden.
8: Ik krijg een refurbished toestel in plaats van een nieuwe.
Meer paste niet in dat crap formulier op hun website. Hieronder nog 2 topics waar ik dit als eerste heb aangekaart:

http://forum.www.trosrada...ewtopic.php?f=25&t=107398
https://forum.t-mobile.nl...-431/ongelooflijk-146330/

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Je zegt in je openingspost dat je een probleem opgelost probeert te krijgen, nu staat bij punt 8 dat je een vervangend toestel hebt ontvangen, is er nog een probleem dan?

Verwijderd

Arie- schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:50:
Je zegt in je openingspost dat je een probleem opgelost probeert te krijgen, nu staat bij punt 8 dat je een vervangend toestel hebt ontvangen, is er nog een probleem dan?
Ik denk dat het een refurbished toestel is en geen nieuwe

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Topicstarter
Arie- schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:50:
Een toestel van 500 euro hoort niet in 4/5 weken kapot te gaan. Er is enorm slecht met het toestel omgegaan. Ze hadden het toestel niet eens aangetekend verstuurd.

Een refurbished toestel kan in principe zelfs een toestel van een jaar oud zijn. Deze zal eerder stuk gaan en waarschijnlijk zal ik hier ook minder garantie op hebben.

Dit toestel kan ik ook niet verzekeren omdat het in feite een schadetoestel is dus als die kapot gaat sta ik helemaal nergens en kan ik ook helemaal niks.

Het is toch te gek voor woorden dat ik op 2 forums moet posten om erachter te komen dat ik al een nieuw toestel had moeten krijgen?

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor zover ik inschat heb je ook geen recht op een nieuw toestel, dus een refurbished toestel zou volgens mij een logische oplossing zijn. Overigens begrijp ik niet dat je eerst waterschade hebt en dus geen garantie, maar vervolgens toch een refurbished toestel ontvangt? In dat geval denk ik dat je blij mag zijn dat T-mobile coulant is geweest.

Het feit dat jij vindt of op fora leest dat je een nieuw toestel moet ontvangen vind ik persoonlijk vreemd. Refurbished is bovendien niet per definitie minder betrouwbaar dan een origineel toestel. Al heb ik gemakkelijk praten want ik kreeg na 22 maanden een gloednieuwe 3GS van T-mobile.

Of waterschade terecht is weet ik niet, daar zijn genoeg ervaringen over en vooral klachten. Wat betreft de wijze van verzenden is dit inderdaad ondermaats. Toevallig heb ik zelf mijn 3GS naar Dynafix moeten versturen en dat ging op identieke wijze. Wel vond ik de dubbele envelop die ik ontving, voldoende stevig om mijn toestel te kunnen verzenden. Ook de retourzending zat in bubbelenvelop in doos. Dat TNT slecht omgaat met bezorgen is algemeen bekend.

[ Voor 15% gewijzigd door Aghanim op 24-11-2011 11:14 ]

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Topicstarter
Aghanim schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:13:
Voor zover ik inschat heb je ook geen recht op een nieuw toestel, dus een refurbished toestel zou volgens mij een logische oplossing zijn. Overigens begrijp ik niet dat je eerst waterschade hebt en dus geen garantie, maar vervolgens toch een refurbished toestel ontvangt? In dat geval denk ik dat je blij mag zijn dat T-mobile coulant is geweest.

Het feit dat jij vindt of op fora leest dat je een nieuw toestel moet ontvangen vind ik persoonlijk vreemd. Refurbished is bovendien niet per definitie minder betrouwbaar dan een origineel toestel. Al heb ik gemakkelijk praten want ik kreeg na 22 maanden een gloednieuwe 3GS van T-mobile.

Of waterschade terecht is weet ik niet, daar zijn genoeg ervaringen over en vooral klachten. Wat betreft de wijze van verzenden is dit inderdaad ondermaats. Toevallig heb ik zelf mijn 3GS naar Dynafix moeten versturen en dat ging op identieke wijze. Wel vond ik de dubbele envelop die ik ontving, voldoende stevig om mijn toestel te kunnen verzenden. Ook de retourzending zat in bubbelenvelop in doos. Dat TNT slecht omgaat met bezorgen is algemeen bekend.
Hierbij een reactie die ik had ontvangen van een T-Mobile moderator:
Goedemorgen,

Je hebt op 30 september je toestel ontvangen. Het eerste contact wat met T-Mobile Klantenservice is gemaakt over het toestel is op 31 oktober geweest. Hierna is er een reparatie envelop toegestuurd, dit had direct al een omruiling met een refurbished toestel moeten zijn, excuses hiervoor. Ik kan je op dit moment gaan nieuw toestel aanbieden. Kun je me aangeven of de koerier al contact met je heeft gehad?

Groeten,
Esther
T-Mobile Moderator.
En alsnog is het vreemd dat er zoveel actie moet worden ondernomen om dit gerechtvaardigt te krijgen.

Een refurbished hoeft per definitie niet slechter te zijn, het is echter wel een feit dat je deze NIET kunt verzekeren.

Ik vraag me af wat er gebeurt zou zijn als ik had gezegt dat het toestel nooit was aangekomen. Ik vind zoiezo dat T-Mobile dit soort dingen zeker wel aangetekend had mogen versturen, zelfs al had ik er zelf voor moeten betalen.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeffroiscool op 24-11-2011 11:22 ]

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Topicstarter
En ja hoor, precies zoals verwacht. Refurbished toestel netjes binnen. Alleen een beetie jammer dat de luidspreker niet werkt...

Niet echt praktisch met normaal gebruik.

Ongelooflijk dat het toestel niet volledig getest word voordat het als refurbished toestel aangeboden word (heel makkelijk te doen via *#0*# )

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vervelend dat het allemaal zo loopt, maar wat wil je nou met dit topic bereiken? Ik mis een beetje het discussiepunt waar je het over wilt hebben. Tot nu toe is het een verslag van jouw ervaringen met de klantenservice, waarbij je zelf eigenlijk al wel weet dat het niet soepel loopt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Topicstarter
pven schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:50:
Vervelend dat het allemaal zo loopt, maar wat wil je nou met dit topic bereiken? Ik mis een beetje het discussiepunt waar je het over wilt hebben. Tot nu toe is het een verslag van jouw ervaringen met de klantenservice, waarbij je zelf eigenlijk al wel weet dat het niet soepel loopt.
Ik wou dit gebruiken als algemeen ervaringentopic ook voor andere mensen. Dat ik nu zelf neerzet wat ik ervaar komt omdat dit nu zo gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
In dat geval: ik heb goede ervaringen met de T-Mobile klantenservice. Er was ooit iets mis gegaan met de facturatie van het internet bij de overgang tussen twee contractperiodes, er was bij mij teveel afgeschreven. Screenshots gemaakt van de facturen op de relevante plekken, deze op het T-Mobile forum geplaatst, onmiddellijk werd ik geholpen en kreeg ik mijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Jeffroiscool schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:55:
[...]

Ik wou dit gebruiken als algemeen ervaringentopic ook voor andere mensen. Dat ik nu zelf neerzet wat ik ervaar komt omdat dit nu zo gebeurt.
Kan je dat aub in de topicstart zetten? Nu lijkt het alsof het alleen over jouw klacht gaat. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Ik heb ook nooit zo'n problemen met T-mobile, zeker niet na de van 't Hek episode.
OK, er zitten horken tussen en ja, ze maken wel 's een foutje maar over het algemeen zijn het redelijke mensen die echt hun best doen.

sowiso bij dit soort instantie's, leg het probleem voor en vraag wat ze kunnen doen, kom niet meteen met wat je wil.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 16:48
Heb zelf ook veel problemen gehad met mijn defecte iphone 3gs, deze was binnen een maand kapot en had hem ingeleverd bij de t-mobile shop. Zij gingen hem opsturen en uiteindelijk na 4 weken kreeg ik hem terug , gewoon in een doosje door de brievenbus gegooid op de tegels niet echt een goede manier van verzenden vind ik. Toen begon het, er zat een brief bij dat het toestel onherstelbaar defect was maar ik kreeg hem dus wel terug dus zat ik met een kapot toestel van 1 maand oud en nog 2 jaar abbo. Na heel veel bellen met de klantenservice uiteindelik een ander toestel gekregen maar ondertussen wel een lange tijd geen gebruik van iphone en abbo kunnen maken en ook geen vergoeding hiervoor gehad. Vorige maand ging het toestel van de vrouw kapot een nokia n97 mini. Heb er nu maar voor gekozen om dit niet eens op te sturen en een nieuw abbo genomen bij Hi met een toestel dan maar 6 maanden dubbel abbo maar ben wel straks van t-mobile en hun "service"af dat heb ik er dan wel voor over scheelt weer wat frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Dus.. je kiest ervoor om t-mobile niet aan te spreken maar je betaald liever geld en je moppert hier?

Tja, da's ook een keuze.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:37
Wat heb je nu nog te verliezen?
Het enige voordeel dat je hebt is dat je een nieuwe/refurbished telefoon krijgt, volgens mij beter dan niets?

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
Wijnands schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:10:
Dus.. je kiest ervoor om t-mobile niet aan te spreken maar je betaald liever geld en je moppert hier?

Tja, da's ook een keuze.
na de ellende van de vorige keer heb dat geld er wel voor over en ik "mopper" niet geef alleen mijn verhaal omdat de topic starter er om vroeg anders had ik hier niet over "gemopperd" want dit gaat over een paar maanden terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
Xerox schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:23:
[...]

Wat heb je nu nog te verliezen?
Het enige voordeel dat je hebt is dat je een nieuwe/refurbished telefoon krijgt, volgens mij beter dan niets?
heb ondertussen al een iphone 4s gekocht anders gaat de nokia toch de kast in en wil daarvoor niet weer alle frustratie meemaken
Pagina: 1