"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Ja, dat was mijn keus toen ook idd. Toch maar gekozen voor de nexus omdat ik zeker wist dat ik ICS kreeg (geen zin om te rooten e.d.) en geen zin in de samsung schilyohan schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:04:
[...]
Dan zou ik toch liever voor de Galaxy S Plus gaan. Die heeft SuperAmoled, een snellere processor en hij is nauwelijks duurder dan de Nexus
PSN & XBL: Denkoyugo
nu durf ik hem niet meer te gebruiken , want ik zweet toch al zo veel
Ik zou niet de conclusie durven te trekken dat iets snel kapot gaat als 1 persoon dit probleem heeft en dan ook nog zonder uitsluitsel over de oorzaak...nnndoh schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:13:
dus , de samsung galaxy s 2 komt als beste telefoon, maar gaat snel kapot ?
nu durf ik hem niet meer te gebruiken , want ik zweet toch al zo veel
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Vind de stelling: 'bijna iedereen in dit topic vindt het een toptoestel, dus het ís een toptoestel' geloofwaardigerTukk schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:47:
[...]
Ik zou niet de conclusie durven te trekken dat iets snel kapot gaat als 1 persoon dit probleem heeft en dan ook nog zonder uitsluitsel over de oorzaak...
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Alleen maar ellende met die updates... Mensen stuur Samsung een twitter bericht misschien dat ze er iets aan doen...
[ Voor 35% gewijzigd door deregtx op 16-11-2011 16:03 ]
Zou je wat meer moeite willen doen voordat je hier je vraag stelt? Deze vraag is al diverse malen voorgekomen in dit topic (zoekvakje rechts bovenin je scherm) en is ook eenvoudig te vinden middels Google.deregtx schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:27:
Ik heb die van mij vorige week een update gegeven naar 2.3.4 en heb nu ook last van reboots...
Kan ik terug naar versie 2.3.3 ?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Maar wanneer ik hem nu aan het opladen ben kan ik em niet meer gebruiken. Als ik mijn scherm wil unlocken reageert hij helemaal niet, wanneer ik em van de stroom afhaal werkt hij wel weer normaal.
Met 2.3.4 had ik hier geen last van.
Mensen ook dit probeem met 2.3.5 of nog beter... een oplossing hiervoor?
Stop chasing the dream, you're already living it
Gebruik je de originele lader?Qosmic schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:58:
ik heb mijne nu sinds een week geupdate naar 2.3.5, geen last van reboots.
Maar wanneer ik hem nu aan het opladen ben kan ik em niet meer gebruiken. Als ik mijn scherm wil unlocken reageert hij helemaal niet, wanneer ik em van de stroom afhaal werkt hij wel weer normaal.
Met 2.3.4 had ik hier geen last van.
Mensen ook dit probeem met 2.3.5 of nog beter... een oplossing hiervoor?
Ik heb nu weer TW als launcher staan, nog geen reboot gehad sindsdien.
[ Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 16-11-2011 16:04 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Sinds gisteren bij mij ook nu 4x gereboot. Hiervoor nog nooit last van gehad. Bovendien heb ik last van battery drain en zie ik dat de GPS vaak lange tijd aan staat. Zit nu al een tijdje of stock 2.3.5 rooted maar het probleem is dus pas heel recent. 2 collega's van mij hadden er sinds gisteren ook last van maar die hebben een HTC.jelmervos schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:58:
[...]
Hier ook spontane reboots (2x tot nu toe) sinds 2.3.5. Ook Go Launcher in gebruik. Maar met voorgaande Android versies geen probleem hoor.
Ik denk dat er dus met een app-update is mis gegaan. Maar met welke?
Google Maps heeft een update gehad op 11 november. Misschien dat ie nu loop te bokken? Zo snel zie ik geen andere updates met GPS functie.Polster schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:31:
[...]
Sinds gisteren bij mij ook nu 4x gereboot. Hiervoor nog nooit last van gehad. Bovendien heb ik last van battery drain en zie ik dat de GPS vaak lange tijd aan staat. Zit nu al een tijdje of stock 2.3.5 rooted maar het probleem is dus pas heel recent. 2 collega's van mij hadden er sinds gisteren ook last van maar die hebben een HTC.
Ik denk dat er dus met een app-update is mis gegaan. Maar met welke?
Ik draai stock 2.3.5, geen social media die aanstaat. Verbruik is gewoon netjes, circa 2 dagen met weinig 'spelen'. WIFI permanent aan, BT ca 2 uur/dag met ongeveer 30-45 min. bellen per dag via BT.
Zodra er een reboot komt met TW zal ik het melden, dan ligt het niet aan de alternatieve launcher.
Nou ja mogelijk verdwijnt het vanzelf weer net als de MTP bug waar ik 2 dagen last van heb gehad met de update naar KH3 (?)
Sinds vandaag heb ik een vreemde "a" elke keer links boven in mijn scherm als ik apps open. Op het Home Screen is de "a" niet te zien. Bij de camera is hij zoals op bijgevoegd screenshot te zien continue aanwezig. Bij andere apps als ik ze open komt de "a" heel even in beeld en dan schuift de app zeg maar over de "a".
Ik heb geen vreemde apps geinstalleerd de afgelopen dagen en heb het pas sinds vandaag opgemerkt. Iemand hetzelfde probleem of misschien een idee van wat het is??

THX, je moet er maar opkomen, niet aan gedacht en eigenlijk zo simpel....Dwazer schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:52:
[...]
Ok, deze is zelf ook gemakkelijk op te zoeken...
Die lijst met "Recent" vanuit je berichten: Lijkt die lijst niet machtig veel op het "Logbestand" onder "Telefoon"?
Bonjour die maar eens leeg en kijk daarna eens opnieuw...

Ik vind het raar dat het niet onder garantie valt als dat ding vochtig is en daardoor kapot is gegaan. Als hij in een bak water valt o.i.d is het logisch, maar is dit niet gewoon een slechte bouwkwaliteit van samsung en dus hun fout?Jeffroiscool schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:11:
Nou, het ziet er naar uit dat ik geen Galaxy SII eigenaar meer ben. Ja wel eigenaar van een kapot toestel
Aantal weekjes terug, telefoon start niet meer op (hardwarematig probleem aangezien ik niet eens bij de bootloader kwam)
Opgestuurd en daarna na lang niks te horen teruggekregen in een doosje die net niet door de brievenbus past dus hij zat er maar half in (in een flat gebouw, IEDEREEN had hem zo eruit kunnen vissen).
Reden: Vocht/Waterschade.
Hier geloofde ik echter niks van en na heel wat contact en moeite heb ik uiteindelijk een foto kunnen lospeuteren....
[afbeelding]
Dus uiteindelijk is het overduidelijk wel water/vochtschade aangezien de corrosie, zit ook vlak bij de volumeknoppen oftewel 500 euro pleite door zweetduimen? -.-"
Geen garantie, geen verzekering (had ik hier maar over nagedacht....) en nu zit ik met een HTC Artemis met WM6.5 die ik heb terugkunnen vissen.
Tja, het was leuk die 5 weken dat ik mijn toestel kon gebruiken maar Dynafix zegt dat ze niet kunnen aanbieden om het te repareren omdat de kosten voor reparatie blijkbaar hoger zouden zijn.
En ik had net m'n hoesje één dag nadat mijn toestel kapot ging.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Vergeet ik iets?

En Kies zelf beweert up to date te zijn: 2.1.0.11095_121
Power + home ook screenshot?
Ff proberen... oh verrek!
Hmm, m'n vriendin zit nog op 2.3.3, en daar is ook geen update voor
[ Voor 31% gewijzigd door steveman op 16-11-2011 21:24 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
De hoeveelheid corrosie laat zien dat het meer is dan een "druppeltje" of een "vochtige duim". D'r is een flinke hoeveelheid water ingestroomd. Alleen corrosie aan de knoppen zou betekenen dat de volumeknoppen het niet meer doen. We zien alleen de knoppen maar waarschijnlijk zit er onder de PCB ook nog wat corrosie waardoor zijn toestel het niet meer doet. Als je echt garantie wil tegen water dan moet je een Motorola Defy of een Sonim kopen, verder is er geen enkel elektronische apparaat wat zoiets kan hebben.Daywalk3r schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:10:
[...]
Ik vind het raar dat het niet onder garantie valt als dat ding vochtig is en daardoor kapot is gegaan. Als hij in een bak water valt o.i.d is het logisch, maar is dit niet gewoon een slechte bouwkwaliteit van samsung en dus hun fout?
Verwijderd
Als je de TS had gelezen was je er achter gekomen dat je een Grieks toestel hebt en daar zijn geen updates voor. Je kan zelf handmatig met Odin een Nederlandse firmware erop zetten waarna je Nederlandse updates via Kies binnen kan halen. Hoe dat moet, moet je zelf maar even opzoeken in het topic want het is vaak zat uitgelegd.steveman schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:46:
Ik snap het even niet. Ik heb een unbranded S2, maar Kies biedt me geen 2.3.5 update aan
Vergeet ik iets?
[afbeelding] [afbeelding]
En Kies zelf beweert up to date te zijn: 2.1.0.11095_121
Power + home ook screenshot?![]()
Ff proberen... oh verrek!
Maar hoe ik dat uit de TS had moeten halen...?
Anyway, nu heb ik een idee van hoe ik verder moet \o/
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Dit kan eventueel een oplossing bieden. Als het daadwerkelijk functioneert en ook niet (al) te schadelijk is.Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:13:
[...]
De hoeveelheid corrosie laat zien dat het meer is dan een "druppeltje" of een "vochtige duim". D'r is een flinke hoeveelheid water ingestroomd. Alleen corrosie aan de knoppen zou betekenen dat de volumeknoppen het niet meer doen. We zien alleen de knoppen maar waarschijnlijk zit er onder de PCB ook nog wat corrosie waardoor zijn toestel het niet meer doet. Als je echt garantie wil tegen water dan moet je een Motorola Defy of een Sonim kopen, verder is er geen enkel elektronische apparaat wat zoiets kan hebben.
Verwijderd
Gekheid natuurlijk maar toch een stom iets:
Als ik op telefoon druk komt het logbestand naar voren, contacten enz. Maar hoe krijg ik nu direct het toetsenbord te zien zodat ik zelf een nummer in kan toetsen !?
Dacht echt dat ik het gezien had laatst maar of het nu verdwenen is of ik kijk er totaal langs...I dunno.
Rechtssteveman schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:32:
Lol ik had net hetzelfde bij m'n vriendins telefoon: je kunt het log ding naar links scrollen
Nickname does not reflect reality

Kon het niet direct checken want m'n telefoon is aan het updaten
http://www.duracell.nl/nl...bare-mobiele-oplader.jspx
Iemand al ervaring met die mobiele oplader icm de Sii?
Zo niet, dan zal ik ergens komend weekend wat ervaringen delen, dan heb ik er eentje cadeau gedaan aan m'n vriendin
[ Voor 59% gewijzigd door steveman op 16-11-2011 23:39 ]
Verwijderd
steveman schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:32:
Lol ik had net hetzelfde bij m'n vriendins telefoon: je kunt het log ding naar links scrollen
Verwijderd
Een vlek is iets anders dan corrosie.Brambo84 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:56:
[...]
Dit kan eventueel een oplossing bieden. Als het daadwerkelijk functioneert en ook niet (al) te schadelijk is.
Moet ik ergens wat gegevens wissen ofzo, en zo ja welke?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Dat begrijp ik.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 00:18:
[...]
Een vlek is iets anders dan corrosie.
Maar het gaat er ook in het derde filmpje niet om dat er geen vlekken op blijven, maar dat elektronika niet door water aangetast wordt. De door hun bewerkte Iphone die een half uur in het water blijft, blijkt gedurende die tijd gewoon nog te werken.
Laat ik wel even duidelijk stellen dat ik dit allemaal pas geloof als ook onafhankelijke personen dit onderzoeken met de zelfde resultaten. Maar het idee dat je je (elektronische) producten met een coating kunt voorzien en vervolgens water overheen kunt gooien zonder dat het kappot gaat, lijkt mij een prachtig idee.
Verwijderd
Ze hebben het aan de buitenkant gesprayed. Ze zeggen er niet even bij dat het je speakergrill zal verstoppen waardoor je geluidskwaliteit zwaar zal leiden en tevens zullen je knoppen minder soepel zijn of zelfs hangen.Brambo84 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 01:21:
[...]
Dat begrijp ik.
Maar het gaat er ook in het derde filmpje niet om dat er geen vlekken op blijven, maar dat elektronika niet door water aangetast wordt. De door hun bewerkte Iphone die een half uur in het water blijft, blijkt gedurende die tijd gewoon nog te werken.
Laat ik wel even duidelijk stellen dat ik dit allemaal pas geloof als ook onafhankelijke personen dit onderzoeken met de zelfde resultaten. Maar het idee dat je je (elektronische) producten met een coating kunt voorzien en vervolgens water overheen kunt gooien zonder dat het kappot gaat, lijkt mij een prachtig idee.
Je moet je eens verdiepen in fabricage processen. Een anti-oxidatie laag zit al op je PCB. Een "coating" om hem watervast te maken heeft niet veel zin. Ten eerste zit je met je connectoren, contactpunten en je testpunten, die kun je niet watervast maken. Ten tweede zal z'n coating onder de packages gaan zitten en op d;n duur de hele PCB kapot drukken. Ten derde zal het negatieve effecten hebben op andere aspecten van je PCB, zoals flexibiliteit. ten vierde zal het je PCB dikker maken waardoor de millimeter dikke telefoons die wij nu hebben niet meer mogelijk zijn. Ten vijfde zal het je componenten verpakken in een seal wat de warmte afvoer niet ten goede zal zijn. En als laatste zijn oxidatie en corrosie langdurige processen, het zal op d'n duur toch door die coating heen vreten.
Neem maar van mij aan, als het een kwestie van van simpel een coating aanbrengen dan had de industrie het allang toegepast.
/edit:
Ik kan je als voorbeeld het "No Wifi" probleem van de iPhone 3G geven. De wifi module heeft Apple ook met een soort van hars achtig iets behandeld, waarschijnlijk om ervoor te zorgen dat deze module niet zomaar eraf gehaald kan worden. Wat gebeurd er over tijd, omdat de module de stress niet aankan laten componenten los of breekt hij gewoon, zomaar. En ineens heb je op een dag zomaar "No wifi" in je scherm. Een zoating zoals jij laat zien in die video's zal een soortgelijk effect hebben. Langdurig zal de dynamische strain ervoor zorgen dat er iets "zomaar" kapot gaat.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 04:56 ]
Verwijderd
Ik heb de 5 uursvariant, geeft je bijna 1 lading. 3 uurs lijkt me dus .nutteloossteveman schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:37:
lol oeps
![]()
Zo niet, dan zal ik ergens komend weekend wat ervaringen delen, dan heb ik er eentje cadeau gedaan aan m'n vriendin
Het gaat inderdaad om een 5-uur variant.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Mijn telefoon is nog 2 weken verzekerd (betaald met creditcard

Bij KPN repair center kostte dit mij 106 euro, zetten hem er op terwijl je wacht (als hij op voorraad is) Succes!sylvesterrr schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:31:
Mijn SGS2 heeft vanochtend tijdens hardlopen op onaangename wijze kennisgemaakt met de stoep.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Mijn telefoon is nog 2 weken verzekerd (betaald met creditcard). Volgens de voorwaarden wordt voor mobiele telefoons schade tot € 250 vergoed. Straks maar eens uitzoeken hoeveel dit geintje mij gaat kosten.
dat is zeer verevelend, ik wel aanstaan melding in statusbalk weergeven als er een mail binnenkomt
maar het geluid staat op stil.
iemand enig idee?
Android 2.3.5
Hij had al een nieuw contact toegevoegd om een nieuw nummer te draaien

Oef, da's balen
Ik heb er zo'n siliconen hoesje omheen gedaan, ik zie me ook wel zo'n actie uitvoeren
Bij dealextreme zijn ze heel goedkoop, over de kwaliteit kan ik binnenkort meer zeggen (experimentje met monteren op de motor).
Jemig wat zijn er een hoop topics voor zo'n telefoontje zeg
[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 17-11-2011 16:23 ]
Kijk hier eens, misschien is dit een optie voor je.steveman schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:37:
lol oeps
![]()
En ook precies het topic waar ze over accessoires voor de SII pratenheutsm schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:50:
[...]
Kijk hier eens, misschien is dit een optie voor je.
Dat heb ik ook een keer gehad, daarna heb ik hem gereboot, werkte voor mij. Ik denk dat dat data is die blijft hangen in de cache dus als een reboot niet werkt kan je miss de cache wipen proberenNetsrek schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:16:
Hallo,
Sinds vandaag heb ik een vreemde "a" elke keer links boven in mijn scherm als ik apps open. Op het Home Screen is de "a" niet te zien. Bij de camera is hij zoals op bijgevoegd screenshot te zien continue aanwezig. Bij andere apps als ik ze open komt de "a" heel even in beeld en dan schuift de app zeg maar over de "a".
Ik heb geen vreemde apps geinstalleerd de afgelopen dagen en heb het pas sinds vandaag opgemerkt. Iemand hetzelfde probleem of misschien een idee van wat het is??
[afbeelding]
Dat symbool met 2 geeft aan dat er nog 2 meldingen zijn, maar die passen niet in de notificatiebalk. Het is dus een feature, geen bug...reyals schreef op donderdag 17 november 2011 @ 00:45:
Sinds de laatste update krijg ik regelmatig links boven in de notificatie balk een melding met een 2 te zien.die klopt niet, maat hoe reset ik deze? Door op wissen te drukken gaat ie weg maat komt weer terug zodra ik bijvoorbeeld 1 bluetooth apparaat vind.
Moet ik ergens wat gegevens wissen ofzo, en zo ja welke?
[afbeelding]
Probleem is mee dat er geen meldingen zijn. Als ik iemand bel krijg ik dat namelijk ookbog schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:49:
[...]
Dat symbool met 2 geeft aan dat er nog 2 meldingen zijn, maar die passen niet in de notificatiebalk. Het is dus een feature, geen bug...
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Permanent wintericon!
BetterbatterystatsWokkels schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:09:
Hmmmm, toen ik vanmorgen eens in mijn batterij stats keek zag ik dat mijn S2 vannacht wel heel lang wakker is geweest... Nu vraag ik me natuurlijk af welke app / widget dat gedaan heeft. Is er enige mogelijkheid om dat uit te vissen? De normale accustats laten wel in percentage zien hoeveel een app gebruikt heeft, maar zoveel is er vannacht niet op gegaan, dus daar heb ik niks aan... Ik wil puur weten welke app mijn phone wakker houdt!
[afbeelding]
cd /pub && more beer
Als je belt dan komt er een icoontje in de taskbar bij, namelijk een telefoonhoorntje, dat neemt dus een plek in, en zorgt er voor dat de rest niet meer past. Ik zie ook dat je veel icoontjes in je taskbar hebt staan. Widgetlocker, winamp, een of ander schildje.. Die zorgen er allemaal voor dat er weinig plek meer is voor notifications.reyals schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:09:
[...]
Probleem is mee dat er geen meldingen zijn. Als ik iemand bel krijg ik dat namelijk ook
Of PowerTutor. Gratis en beter te snappen, in ieder geval voor mij...
Verwijderd
mijn contactlijst in gmail is nogal een zooitje en de contactlijst op mijn gsm is nu op orde.
Hoe krijg ik mijn contactlijst zoals deze nu staat op mijn gsm het beste geexporteerd naar google?
Ik heb mijn contacten al eens geexporteerd naar vcf en dan geimporteerd naar gmail, maar dan worden de groepen niet helemaal goed overgenomen en zijn de gegevens niet goed aan elkaar gekoppeld helaas.
En toch heb ik het toestel:Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:13:
[...]
De hoeveelheid corrosie laat zien dat het meer is dan een "druppeltje" of een "vochtige duim". D'r is een flinke hoeveelheid water ingestroomd. Alleen corrosie aan de knoppen zou betekenen dat de volumeknoppen het niet meer doen. We zien alleen de knoppen maar waarschijnlijk zit er onder de PCB ook nog wat corrosie waardoor zijn toestel het niet meer doet. Als je echt garantie wil tegen water dan moet je een Motorola Defy of een Sonim kopen, verder is er geen enkel elektronische apparaat wat zoiets kan hebben.
1. Nooit gebruikt in regen
2. Nooit meegenomen naar de badkamer
3. Altijd in mijn regenbestendige jas zak gedaan
4. Zo zorgvuldig mogelijk gebruikt.
Ik blijf het vreemd vinden hoe er ZOVEEL water in heeft kunnen komen. Ik snap het echt niet....
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Hij heeft niet toevallig op de bar gelegen in een plasje bier? Of vrienden (straks vage kennissen) hebben hem in een glas water gestopt?Jeffroiscool schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:29:
[...]
En toch heb ik het toestel:
Ik blijf het vreemd vinden hoe er ZOVEEL water in heeft kunnen komen. Ik snap het echt niet....
Een regenbestendige jaszak zegt niet alles. Een regenjas op de fiets is bij regen bij wat hogere temperaturen aan de binnenkant natter dan aan de buitenkant.
Ben niet echt het uitgaande type, 'sochtends naar m'n werk en rechtstreeks naar huis. Weekend ben ik ook vaak thuisSenor Sjon schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:44:
[...]
Hij heeft niet toevallig op de bar gelegen in een plasje bier? Of vrienden (straks vage kennissen) hebben hem in een glas water gestopt?
Een regenbestendige jaszak zegt niet alles. Een regenjas op de fiets is bij regen bij wat hogere temperaturen aan de binnenkant natter dan aan de buitenkant.

Hoe het ook zit, ik probeer met een oplossing te komen. Even 500 euro neerleggen zit er voor mij niet in
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
http://www.portablegear.nl/nieuws/12809/Samsung_Galaxy_S2_krijgt_Android_4.0-update.htm
Dat is flink balen.Jeffroiscool schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:54:
[...]
Ben niet echt het uitgaande type, 'sochtends naar m'n werk en rechtstreeks naar huis. Weekend ben ik ook vaak thuis
Hoe het ook zit, ik probeer met een oplossing te komen. Even 500 euro neerleggen zit er voor mij niet in
Ik weet van mijn broer dat hij een Xperia X1 had met scheuren bij het toetsenbord en nog meerdere kuren.
Deze had toen volgens de reparatieservice ook waterschade.
De foto die hij erbij kreeg kwam toen niet overeen met zijn mobiel.
Zelf heb ik een vermoeden dat ze dat weleens willen zeggen om het toestel maar niet te hoeven repareren.
Ik zeg niet dat het altijd zo is maar ik heb er wel mijn twijfels bij.
Mocht je zelf nog tijd over hebben en hem open willen maken dan heb je hieronder een link met de service manual. Misschien kun je het dan zelf nog het 1 en ander controleren.
http://www.mediafire.com/?9ni9iaf91vfiv94
Edit: check dit maar eens:
http://kassa.vara.nl/actu...an-iphone-dacht-het-niet/
en deze:
http://kassa.vara.nl/vraa...rschade-samsung-galaxy-2/
ps.. loshalen zal ik zelf nog even niet doen..
misschien eerst maar eens kijken wat je rechten zijn als je zeker weet dat er geen vocht bij is gekomen.
Misschien ook een optie om meerdere sites te verzamelen waar zulke klachten op staan en dan een mail sturen waarin je hun conclusie over vochtschade niet gelooft en hun in gebreke stelt.
Verder kun je daarbij aangeven dat je er daarom vanuit gaat dat zij de problemen met je mobiel gaan oplossen binnen een bepaalde tijd.. Ik ben geen jurist maar misschien wil zoiets wel helpen.
Het is gewoon flink zuur als zoiets je gebeurd.
[ Voor 27% gewijzigd door thespeed op 18-11-2011 00:02 ]
Verwijderd
Tja, als het IMEI nummer overeenkomt met het nummer van jou toestel dan is dat jou toestel en is het toch op een of andere manier ingekomen. Dat het via de volumeknoppen naar binnen is gekomen zegt mij dat hij of onder een stromende kraan heeft gestaan of dat hij in een plasje heeft gelegen. Jou verhaal hoor ik wel vaker bij mij in de zaak maar op een of andere manier is het buiten jou weten om toch ingekomen en dat is pech.Jeffroiscool schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:29:
[...]
En toch heb ik het toestel:
Ja, volgens die foto heeft er echt water in gezeten en er is geen mogelijkheid om het tegendeel te bewijzen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:22:
[...]
Tja, als het IMEI nummer overeenkomt met het nummer van jou toestel dan is dat jou toestel en is het toch op een of andere manier ingekomen. Dat het via de volumeknoppen naar binnen is gekomen zegt mij dat hij of onder een stromende kraan heeft gestaan of dat hij in een plasje heeft gelegen. Jou verhaal hoor ik wel vaker bij mij in de zaak maar op een of andere manier is het buiten jou weten om toch ingekomen en dat is pech.
Wel wil ik bij T-Mobile even duidelijk maken dat je m'n toestel niet zomaar in een goedkope envelop terugstuurt en dat hij door de bezorgers half in de brievenbus word gedaan. Het is toch te gek voor woorden?!
Desnoods had ik nog wel willen betalen voor een verzekerde/aangetekende verzending maar T-Mobile dus mooi niet.
Als ie nou gejat was uit de brievenbus had ik gewoon kunnen claimen dat hij nooit was aangekomen? >.<
Tweemaal drukken opent flingo voice. En dat is een stuk rot-software zeg... dat er een Voice functie onder tweemaal die knop zit is prima, maar daar wil ik dan Google Speak krijgen. Iemand die mij kan vertellen of dat mogelijk is en zo ja, hoe?!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
De laatste 2 / 3 weken valt mijn S2 gemiddeld 1 a 2 keer per dag uit, en start dan vanzelf weer op. Waarschijnlijk begon het na de laatste update. Ik heb geen idee waarom hij dit doet, de batterij is goed...
Iemand ook dit probleem (gehad)? Of een tip?
Heel erg bedankt!
PDA:KJ3 / PHONE:KI4 / CSC:KJ1 (XEN)
Vlingo: ies probleem. Rooten en je kan ervanaf. Standaard ben je ertoe veroordeeld.
Reboots: ies probleem. Moet eerlijk zeggen dat ik er met de TouchWiz launcher geen last van heb, met Go Launcher ongeveer 1x per dag.
Dat weet ik. En dat is mijn vraag dan ook niet. Ik zoek naar de mogelijkheid om daar zelf een toepassing aan toe te wijzen, aan het dubbelklikken op de fysieke knop dus.Senor Sjon schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:13:
Heren, er is notabene een MODbreak twee dagen geleden met het verzoek zaken op te zoeken en doodleuk komen dezelfde vragen twee dagen later langs.
Vlingo: ies probleem. Rooten en je kan ervanaf. Standaard ben je ertoe veroordeeld.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Als je problemen hebt met T-Mobile moet je in het T-Mobile topic zijn.Jeffroiscool schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:26:
[...]
Ja, volgens die foto heeft er echt water in gezeten en er is geen mogelijkheid om het tegendeel te bewijzen.
Wel wil ik bij T-Mobile even duidelijk maken dat je m'n toestel niet zomaar in een goedkope envelop terugstuurt en dat hij door de bezorgers half in de brievenbus word gedaan. Het is toch te gek voor woorden?!
Desnoods had ik nog wel willen betalen voor een verzekerde/aangetekende verzending maar T-Mobile dus mooi niet.
Als ie nou gejat was uit de brievenbus had ik gewoon kunnen claimen dat hij nooit was aangekomen? >.<
Die corrosie is echt niet iets wat ze bij het reparatiecentrum er binnen een uurtje op krijgen, dat is het werk van dagen zo niet weken/maanden.
Dit kan dus niet, daar je root-access nodig hebt voor Vlingo. Die zit vastgebakken in je firmware.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:15:
[...]
Dat weet ik. En dat is mijn vraag dan ook niet. Ik zoek naar de mogelijkheid om daar zelf een toepassing aan toe te wijzen, aan het dubbelklikken op de fysieke knop dus.
Gebruik je Swiftkey? Die bug zit er al tijden in en daarom gebruik ik die niet meer. Het is geregeld onmogelijk om een woord te verwijderen in de mailapp.iexip66 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:39:
Ik heb iets raars sinds de update naar 2.3.5: als ik in de standaard mailapplicatie een bericht opstel en een woord in één keer wil verwijderen door de kruistoets vast te houden, kopieert ie het woord i.p.v. het te verwijderen.
Sowieso doet de mailapplicatie rare dingen met je toetsenbord. Als je een correctie in een woord wil aanbrengen, dan wordt je naar het begin of einde gezet. In voorkomende gevallen vult swype ook nog het woord aan, terwijl die optie gewoon uitstaat.
Verwijderd
Heb ik ook last van met swype. Reden om iets anders te proberen. Selecteren en verwijderen werkt overigens wel (maar is erg omslachtig).iexip66 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:39:
Ik heb iets raars sinds de update naar 2.3.5: als ik in de standaard mailapplicatie een bericht opstel en een woord in één keer wil verwijderen door de kruistoets vast te houden, kopieert ie het woord i.p.v. het te verwijderen.
Ben tijdje aan het zoeken geweest, maar kan geen antwoord hierop vinden.
Als in mn GS2 aan Kies hang, zie je op mn mobiel dat de MTP verbonden is. Kies geeft dan aan dat ik heb opnieuw moet aansluiten in de verbindingssmodus samsung kies (pc studio).
Hoe zorg ik ervoor dat mn mobiel in deze verbindingsstand contact maakt Kies??

Sinds vandaag heb ik een nieuwe SGS2 gekocht bij phoneshop.nl maar nou is het denk ik een Duitse telefoon (instellen was allemaal in het Duits). Opzich is dit geen probleem heb hem nou op NL staan. Maar hierdoor kan ik volgens mij niet gebruik maken de promotie van Samsung om die 16GB MicroSD te ontvangen. Hij geeft namelijk bij mij steeds aan dat ik een foute IMEI invoer. Zou dit dan te maken hebben met het Duitse toestel? Want je hebt een NL IMEI nodig als ik het goed begrijp.
Ik bedoel deze actie: http://www.samsung.com/nl..._banner9_g16GBSD_20111114
Opzich niet zo'n groot punt maar een gratis 16GB kaartje is nooit verkeerd
Anders zal ik proberen of ik via phoneshop zo'n kaartje kan krijgen.
Ik weet niet helemaal zeker of ik dit in het goede topic post, maar volgens mij is het hier het beste.
[ Voor 11% gewijzigd door Pluisie op 18-11-2011 21:47 ]
Wel flauw van samsung dat ze nu 16gb kaartjes geven terwijl ik er ´maar´ een 8 bij heb gekregen. Maarja, iets met gegeven paard.....
Mijn IMEI bestaat voor zover ik kan zien alleen uit cijfers? Het is toch *#06#?
Of zit ik nou helemaal verkeerd
Normaal gesproken zou *#06# inderdaad je IMEI nummer moeten tonen.Pluisie schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:59:
gebakken peer,
Mijn IMEI bestaat voor zover ik kan zien alleen uit cijfers? Het is toch *#06#?
Of zit ik nou helemaal verkeerd
Ik had er helemaal geen kaartje bij gekregengebakken peer schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:53:
pluisie, Zeker weten dat je hoofdletters e.d. hebt gebruikt?
Wel flauw van samsung dat ze nu 16gb kaartjes geven terwijl ik er ´maar´ een 8 bij heb gekregen. Maarja, iets met gegeven paard.....

Weten jullie misschien wat dit kan zijn? Een factory reset + hard reset zijn net al uitgevoerd maar hebben geen effect. Hard reset bedoel ik mee de 3 knopjes tegelijkertijd indrukken totdat je in een bootmenu komt, hierbij gekozen voor: Wipe all/factory..
De nieuwste Android staat erop (2.3.5)
[ Voor 6% gewijzigd door Sir.roYa op 18-11-2011 23:17 ]
lcd density aangepast misschien?Sir.roYa schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 23:15:
Ik heb een probleem, de telefoon van me broertje stond uit en dat hij hem weer aanzette was het scherm heel raar. Daarmee bedoel ik dat alle icoontjes,knoppen en tekst heel erg klein zijn. Het scherm functioneert wel volledig en de achtergrond is ook schermvullend (naja het scherm geeft volledig beeld).
[afbeelding]
Weten jullie misschien wat dit kan zijn? Een factory reset + hard reset zijn net al uitgevoerd maar hebben geen effect. Hard reset bedoel ik mee de 3 knopjes tegelijkertijd indrukken totdat je in een bootmenu komt, hierbij gekozen voor: Wipe all/factory..
De nieuwste Android staat erop (2.3.5)
cd /pub && more beer
Maf met die buttons zo. Wel vet.
Dit heb ik dus ook sinds de update nar 2.3.5 daarvoor nooit problemen. De laatste paar dagen al een para keer gehad dat hij opnieuw opstartteHeatbreaker schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:49:
Hallo Allemaal,
De laatste 2 / 3 weken valt mijn S2 gemiddeld 1 a 2 keer per dag uit, en start dan vanzelf weer op. Waarschijnlijk begon het na de laatste update. Ik heb geen idee waarom hij dit doet, de batterij is goed...
Iemand ook dit probleem (gehad)? Of een tip?
Heel erg bedankt!
PDA:KJ3 / PHONE:KI4 / CSC:KJ1 (XEN)
Ik was net zo gelukkig dat mijn telefoon zo betrouwbaar was ::(
Kan post helaas niet meer terugvinden
Iemand een idee hoe dat juist zat ?
Religion is Opium for the Masses
Ja prachtig, weer een stuk van je scherm kwijt door die mooie buttonsCeze85 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 02:07:
ICS op de S II geport. (Engadget)
Maf met die buttons zo. Wel vet.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Bedoel je toevallig de app Kies air?Hoholi schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 10:29:
Onlangs ergens hier gelezen dat je de Galaxy draadloos kon verbinden met je computer via wifi door middel van een http adres.
Kan post helaas niet meer terugvinden![]()
Iemand een idee hoe dat juist zat ?
NS FC: SW 2742 0448 8213
hier de eigenaar van de telefoon:P
klopt had idd de lcd density aangepast.
hij is nu weer helemaal goed gelukkig:)
dank voor de hulp
Heu.... ja dus
Religion is Opium for the Masses
Lijkt me inderdaad een betere plaats.Sp!tF!re schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 10:57:
Die buttons gaan nog verdwijnen, die zijn optioneel in ICS. Maar met zo'n mod is dat - natuurlijk - geen prioriteit. Het touchscreen werkt, communicatie tussen de Radio en ROM werkt. Het project gaat aardig snel. Maar kunnen we het hier niet beter over hebben in het Custom rom topic?
Maar.......jij begon
Dit heb ik niet. Misschien komt het door geïnstalleerde apps die na de update niet meer zo lekker samenwerken met de 2.3.5?weertenaar schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 09:57:
[...]
Dit heb ik dus ook sinds de update nar 2.3.5 daarvoor nooit problemen. De laatste paar dagen al een para keer gehad dat hij opnieuw opstartte
Heb weleens apps (zombibooth o.a.) geïnstalleerd die de boel vaak liet crashen. Meteen eraf gemieterd.
Ben nog steeds erg tevree met de 2.3.5!
Gadgets FTW!
Yup, gister ook de update doorgevoerd en net startte hij ineens uit zichzelf opnieuw op.weertenaar schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 09:57:
[...]
Dit heb ik dus ook sinds de update nar 2.3.5 daarvoor nooit problemen. De laatste paar dagen al een para keer gehad dat hij opnieuw opstartte
Edit: Hmm vreemd, nu ik kijk bij mijn toestelinfo staat er bij android-versie 2.3.4?
[ Voor 9% gewijzigd door wanda op 19-11-2011 21:23 ]
ik zoek me wezeloos maar kan het niet vinden, wie kan me helpen?
ja mooie filmpjes... very very smooth... hoe kunnen we dat nou weten met een filmpje van 10 fps... kansloos...
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Na het terugzetten naar fabrieksinstellingen waren die problemen bij mij voorbij. Misschien niet een ideale oplossing, al ruimt het ook wel weer lekker op. En het scheelt flink als je alles via je google-account hebt lopen (contacten, agenda, docs, enz.).weertenaar schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 09:57:
[...]
http://www.engadget.com/2...-yes-outside-of-the-unit/
edit: Geïnstalleerd bij mij, schijnbaar nog niet mogelijk om muziek te kopen maar wel om te uploaden. Ga even een album proberen te streamen!
[ Voor 31% gewijzigd door SgtCaffran op 20-11-2011 11:25 ]

Batterydrain is weer terug. Met 2.3.4 geen last van...
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Enige manier die ik even weet. Neem een ander telefoon en bel je eigen telefoon op. Neem het gesprek aan.Yihaaa schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 23:13:
je kon toch ergens ruis onderdrukking instellen op de s2?
ik zoek me wezeloos maar kan het niet vinden, wie kan me helpen?
Je ziet op het scherm van je Galaxy S2 een icoontje met een bliksemflits. Dat icoontje is de ruisonderdrukking.
Ruisonderdrukking werkt volgens mij niet wanneer je het gesprek op luidspreker zet.
Lekker kort door de bocht... Ik heb ook al een tijdje 2.3.5 en dit is mijn resultaat: Wokkels in "Het Galaxy S II topic - Deel 6" (en dat ging er zelfs nog over dat hij bijna de hele nacht wakker is geweest...rickyy schreef op zondag 20 november 2011 @ 13:41:
Geupdate naar 2.3.5 via Kies. Zie hier het resultaat:
[afbeelding]
Batterydrain is weer terug. Met 2.3.4 geen last van...

Kan ik nu concluderen dat de battery drain juist minder is geworden?
Permanent wintericon!
Zit met hetzelfde probleem maar nu viaTelecomlink.nl ,deze heeft mij waarschijnlijk ook een Duitse telefoon verkocht (instellen was ook in het Duits).Pluisie schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:45:
Heej,
Sinds vandaag heb ik een nieuwe SGS2 gekocht bij phoneshop.nl maar nou is het denk ik een Duitse telefoon (instellen was allemaal in het Duits). Opzich is dit geen probleem heb hem nou op NL staan. Maar hierdoor kan ik volgens mij niet gebruik maken de promotie van Samsung om die 16GB MicroSD te ontvangen. Hij geeft namelijk bij mij steeds aan dat ik een foute IMEI invoer. Zou dit dan te maken hebben met het Duitse toestel? Want je hebt een NL IMEI nodig als ik het goed begrijp.
Ik bedoel deze actie: http://www.samsung.com/nl..._banner9_g16GBSD_20111114
...
Via deze mooie Samsung actie: http://www.samsung.com/nl..._banner9_g16GBSD_20111114 krijg ik ook een melding dat ik een fout IMEI nummer heb.
Heeft iemand hier ervaringen mee of al een oplossing voor gevonden?
Nee, ik ben er zeker van dat ik alle apps uitzet als ik ga slapen. Via instellingen -> actieve apps en via taakbeheer RAM leegmaken.Wokkels schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:02:
[...]
Lekker kort door de bocht... Ik heb ook al een tijdje 2.3.5 en dit is mijn resultaat: Wokkels in "Het Galaxy S II topic - Deel 6" (en dat ging er zelfs nog over dat hij bijna de hele nacht wakker is geweest...)
Kan ik nu concluderen dat de battery drain juist minder is geworden?Waarschijnlijk loopt er bij jou gewoon een app te bokken ofzo...
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
mijn IMEI klopt ook niet en is toch echt Nederlands...Shoppie schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:12:
[...]
Zit met hetzelfde probleem maar nu viaTelecomlink.nl ,deze heeft mij waarschijnlijk ook een Duitse telefoon verkocht (instellen was ook in het Duits).
Via deze mooie Samsung actie: http://www.samsung.com/nl..._banner9_g16GBSD_20111114 krijg ik ook een melding dat ik een fout IMEI nummer heb.
Heeft iemand hier ervaringen mee of al een oplossing voor gevonden?
Dit topic is gesloten.
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op,Het Grote Galaxy S II ICS update topic .
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .
Posts over het aanpassen van de software (zoals custom ROMs) mag in dit topic.
Discussie over het scherm van de S2 mag hier.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Discussie over rebootproblemen mag hier