Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 17:44
Ja hoor. Ik wil ook upgraden, maar KIES werkt weer niet mee. Nadat het downloaden klaar is, wordt de telefoon niet herkent. Drama dit..
En ook elke keer dat je het opnieuw probeert, moet de hele firmware opnieuw worden gedownload. Samsung zou zich regelrecht moeten schamen om met zo iets op de proppen te komen.

[ Voor 39% gewijzigd door -Edwin- op 08-11-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
Flash filmpjes draaien zeer traag op mijn Galaxy S2. Ik heb de laatste versie van Flash Player erop staan, maar het gaat allemaal traag, ik denk zo 2frames per seconde. Hebben meer mensen hier last vast, en is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Het updaten lukt gewoon niet. 3 verschillende! computers met windows 7 en XP geprobeerd. Is er een andere manier behalve KIES waarmee ik kan updaten ZONDER te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Waar haal je eigenlijk de officiëele update om die via ODIN te flashen? Overal worden .tar's gepost met firmware, maar ik zou wel een iets wat officiëlere bron dan rapidshare, etc... willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Kan je na 1 keer ODIN gebruikt te hebben ook later met KIES weer updaten? Dan ga ik dat maar doen dan dat eeuwige gezeur met KIES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Edwin- schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:11:
Kan je na 1 keer ODIN gebruikt te hebben ook later met KIES weer updaten? Dan ga ik dat maar doen dan dat eeuwige gezeur met KIES.
Als je een officiële firmware flasht wel. Als je een gelekte firmware (meestal herkenbaar aan de XOA of XEU CSC's) flasht dan weigert Kies het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 10:46
Je kan wel met Odin updaten en daarna weer gwn met Kies, maar dan wordt volgens mij de flashcounter gestart en staat hij op 1.... Als je hem dan inlevert voor reparatie gaan ze erna kijken en dan kan het zo zijn dat ze hem niet repareren... Of je moet een jig gebruiken voor je hem opstuurt.
Heeft iemand hier er trouwens ervaring mee dat hij de SGS II heeft opgestuurd zonder de flashcounter te resetten, terwijl er wel geflashed is met Odin o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Durazno schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:37:
Je kan wel met Odin updaten en daarna weer gwn met Kies, maar dan wordt volgens mij de flashcounter gestart en staat hij op 1.... Als je hem dan inlevert voor reparatie gaan ze erna kijken en dan kan het zo zijn dat ze hem niet repareren... Of je moet een jig gebruiken voor je hem opstuurt.
Heeft iemand hier er trouwens ervaring mee dat hij de SGS II heeft opgestuurd zonder de flashcounter te resetten, terwijl er wel geflashed is met Odin o.i.d.?
Dat neem ik dan maar voor lief. Ik download wel de officiële firmware en flash die dan met ODIN. Jammer dat Samsung het updaten zo lastig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Durazno schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:37:
De flashcounter is alleen voor custom firmwares. Zolang je een officiele Samsung firmware gebruikt (gelekt of niet) is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Laatst online: 23-09 10:46
Meestal werkt het trouwens wel om de telefoon gwn opnieuw aan te sluiten alleen dan bij ontwikkeling usb debugging o.i.d. aanzetten, weer aansluiten, worden als het goed is drivers e.d. geïnstalleerd en daarna zegt dat Kies dat de tel. in een andere modus aan moet worden gesloten, koppel je de tel. los, zet je usb debugging uit en dan moet het weer werken :D Dit heeft bij mij elke keer weer gewerkt, proberen waard dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Er staat bij ODIN op XDA ook nog iets dat de firmwares onder een bepaald punt een oude bootloader oid hebben. De nieuwste Android 2.3.5 voor KJ3 staat daaronder. Moet ik dan nog iets speciaals doen om toch de telefoon te hebben zoals die zou zijn als ik met KIES een update had uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
Bij mij staat er nu XWKJ3 op (Android 2.3.5), maar de Wifi is gestopt met werken... Wanneer ik via adb logcat kijk, dan zie ik

V/WifiMonitor( 2818): Event [ SCAN-RESULTS ]
I/wpa_supplicant( 3890): CTRL-EVENT-STATE-CHANGE id=-1 state=3 BSSID=00:19:56:3b:32:d0
V/WifiMonitor( 2818): Event [Trying to associate with 00:19:56:3b:32:d0 (SSID='Blufamenol' freq=2422 MHz rssi=-78dBm)]
V/WifiMonitor( 2818): Event [CTRL-EVENT-STATE-CHANGE id=-1 state=3 BSSID=00:19:56:3b:32:d0]
V/WifiStateTracker( 2818): Changing supplicant state: SCANNING ==> ASSOCIATING
I/wpa_supplicant( 3890): SCAN_RESULTS : [9]
I/wpa_supplicant( 3890): SCAN_RESULTS : [9]
D/WifiStateTracker( 2818): Reset connections and stopping DHCP
D/WifiStateTracker( 2818): Disabling interface
I/wpa_supplicant( 3890): RTM_NEWLINK: operstate=0 ifi_flags=0x1002 ([DOWN])
D/NetworkStateTracker( 2818): setDetailed state, old =DISCONNECTED and new state=DISCONNECTED
E/[FT]-Server( 3895): NetworkStateReceiver :intent: android.net.wifi.STATE_CHANGE
I/wpa_supplicant( 3890): Authentication with 00:19:56:3b:32:d0 timed out.
I/wpa_supplicant( 3890): CTRL-EVENT-STATE-CHANGE id=28 state=0 BSSID=00:19:56:3b:32:d0
I/wpa_supplicant( 3890): CTRL-EVENT-STATE-CHANGE id=-1 state=2 BSSID=00:00:00:00:00:00
V/WifiMonitor( 2818): Event [Authentication with 00:19:56:3b:32:d0 timed out.]
V/WifiMonitor( 2818): Event [CTRL-EVENT-STATE-CHANGE id=28 state=0 BSSID=00:19:56:3b:32:d0]
V/WifiMonitor( 2818): Event [CTRL-EVENT-STATE-CHANGE id=-1 state=2 BSSID=00:00:00:00:00:00]
V/WifiStateTracker( 2818): Changing supplicant state: ASSOCIATING ==> DISCONNECTED
V/WifiStateTracker( 2818): Changing supplicant state: DISCONNECTED ==> SCANNING

Dit herhaalt zich eindeloos... Al geprobeerd met de vorige kernel, zelfde probleem. Zal dus ergens aan de firmware liggen, waarschijnlijk een probleem met de wpa supplicant... Nu gaan slapen, morgen eens verder kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik kan die KJ3 niet eens downloaden. Op 2 pc's geeft die bij het uitpakken aan dat het bestand corrupt is. Het zit me ook echt niet mee vandaag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Het is al meerdere malen genoemd maar als je de stock firmware buiten KIES om wilt flashen en gewoon helemaal stock wilt blijven dan pak je de releases van Intratech op XDA. Hij biedt KJ3 in 2 versies aan, met de nieuwe bootloader en de oude bootloader waarvan de flash count is te resetten.

http://forum.xda-develope...hp?p=16781156&postcount=2
XWKJ3

Firmware info
PDA:XWKJ3
PHONE: XXKI4
Date: 25/10/2011
Android 2.3.5

XEN (Netherlands): http://www.multiupload.com/5RC3ZSKDG2

XWKJ3 Stock Kernel: http://www.multiupload.com/JDA305KOVD
Password: intratech@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Polster schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:12:
Het is al meerdere malen genoemd maar als je de stock firmware buiten KIES om wilt flashen en gewoon helemaal stock wilt blijven dan pak je de releases van Intratech op XDA. Hij biedt KJ3 in 2 versies aan, met de nieuwe bootloader en de oude bootloader waarvan de flash count is te resetten.

[...]
Dat snap ik. Ik ben die aan het downloaden, maar het uitpakken lukt niet. Ik krijg namelijk een foutmelding bij het uitpakken. Al meerdere keren van verschillende mirrors geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 21:05

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Er is een nieuwe versie van KIES. Misschien gaat het updaten daar beter mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolschaatser
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-08-2021
ik ben het spoor ff bijster, zit op de XDA site te zoeken naar de firmware update 2.3.5, maar kan niet vinden wat ik nodig heb.

pda xwk14
phone xxki1
csc 0xxki2

wie kan mij helpen met de kink naar de juiste firmware ( mijn telefoon is geroot, en terug gezet dmv de stockkernel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Laatst online: 25-09-2024
rolschaatser schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:09:
ik ben het spoor ff bijster, zit op de XDA site te zoeken naar de firmware update 2.3.5, maar kan niet vinden wat ik nodig heb.

pda xwk14
phone xxki1
csc 0xxki2

wie kan mij helpen met de kink naar de juiste firmware ( mijn telefoon is geroot, en terug gezet dmv de stockkernel)
Stock Rom, niet geroot van intratech. Tip voor de volgende keer: zoek op XDA in het desbetreffende topic naar XEN (code voor NL)

XWKJ3
Firmware info
Android 2.3.5

[ Voor 7% gewijzigd door R86Bakker op 09-11-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Als het toegestaan is stel ik hierbij nog eens mijn vraag:

Mijn vriendin en ik hebben beide een sg S2. Nu loopt de tijd van haar klok widget na een paar uur draaien ongeveer 15-30 minuten achter. Beide toestellen hebben de laatste update geinstalleerd en hebben beide dezelde widget. Ik heb 3 andere widgets bij haar geprobeerd maar overal hetzelfde probleem. Weet iemand hoe ik haar tijd synchroon kan laten lopen? De klok bovenin loopt wel correct

Ik heb intussen bij klok/datum instellingen "netwerk waarden" aangevinkt wat niet mag baten.
Tijd blijft nog steeds achterlopen.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolschaatser
thx

[ Voor 99% gewijzigd door rolschaatser op 09-11-2011 12:18 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Laatst online: 25-09-2024
Denk dat je de verkeerde heb gequote. Het is welliswaar een .exe, maar dat is slechts de container van het bestand. Dubbelklik deze en er wordt automatisch het .tar.md5 bestand uitgepakt dat je nodig hebt voor ODIN.

Haha zie net dat je de oplossing hebt gevonden. You're welcome ;) :P

[ Voor 10% gewijzigd door R86Bakker op 09-11-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:44
Biatch schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:54:

Mijn vriendin en ik hebben beide een sg S2. Nu loopt de tijd van haar klok widget na een paar uur draaien ongeveer 15-30 minuten achter. Beide toestellen hebben de laatste update geinstalleerd en hebben beide dezelde widget. Ik heb 3 andere widgets bij haar geprobeerd maar overal hetzelfde probleem. Weet iemand hoe ik haar tijd synchroon kan laten lopen? De klok bovenin loopt wel correct

Ik heb intussen bij klok/datum instellingen "netwerk waarden" aangevinkt wat niet mag baten.
Iemand een idee?
Gebruik je een taskkiller? Die kunnen bij dit soort widgets namelijk nog wel eens roet in het eten gooien. Ook het vrij maken van het RAM geheugen kan er voor zorgen dat een widget niet naar behoren functioneerd.

Zelf gebruik ik mClock, en die stopt helemaal op het moment dat je RAM geheugen vrij maakt. Advies voor taskkillers is ook altijd om ze eigenlijk niet, tot zo min mogelijk te gebruiken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Nu online

Iemand een idee?
Je kunt beter niet de 'netwerk waarden' gebruiken. Op Vodafone loopt mijn klok dan na een tijdje ook niet goed. Gewoon zelf instellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf vanmiddag ben ik een trotse eigenaar van een S2! Nu wil ik graag de contacten etc overzetten van mn oude nokia e71 naar de s2.. Heeft iemand hier een tip voor!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toen mijn contacten van de N8 naar de simkaart gezet en deze simkaart gebruikte ik ook weer in mijn S2..ff zoeken ff uitvinden en voila alle nummers staan op mijn S2
Veel plezier met je S2 als je van nokia afkomt (nooit andere gehad als nokia) man wat een turbo heerlijke telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat had ik al uitgevogeld, maar de simkaart geeft aan dat er maar ruimte is voor 200 contacten.. en heb meer dan dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Synchroniseer je e71 met google via exchange, kan je ook je contacten synchroniseren.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
kreator schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:43:
Er is een nieuwe versie van KIES. Misschien gaat het updaten daar beter mee.
Dat is juist het probleem. Kies moet om een of andere reden updaten als er nieuwe firmware is.

Anders wat, de Buddy widget bug zit er nog steeds in trouwens. :(

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoetemelk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:07:
Vanaf vanmiddag ben ik een trotse eigenaar van een S2! Nu wil ik graag de contacten etc overzetten van mn oude nokia e71 naar de s2.. Heeft iemand hier een tip voor!?
Volgens mij heb ik het vanaf een nokia E72 gedaan naar een HTC Desire door in de Nokia mijn telefoonboek te exporteren naar v-cards op mijn micro-sd kaart. Daarna de micro-sd kaart in de Desire gestopt en deze contacts geimporteerd. Dit importeren is standaard Android functionaliteit (contacten, menu, importeren, importeren vanaf sd kaart). Het is bij mij al wel even geleden, dus ik weet niet meer exact hoe de verschillende onderdelen heten op de Nokia, maar mogelijk is het zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DitisKees schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:21:
Synchroniseer je e71 met google via exchange, kan je ook je contacten synchroniseren.
Ben een totale digibeet, hoe doe ik dit precies..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Heb geen E71 liggen, dus exact weet ik het niet, maar kijk eens naar deze link. De andere genoemde opties werken ook, dus als je er niet uitkomt kan je die ook nog proberen.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
E72 had ik voor de SGS2. Ik heb met Ovi de contacten gesynched met Outlook. Vervolgens met MyPhoneExplorer alles overgezet naar de telefoon via Outlook. Ik kon op de E72 de optie niet meer vinden om snel via BT je contactpersonen over te sturen, die heeft er wel ingezeten dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb het bij mijn vriendin als volgt gedaan:
Eerst contacten naar outlook halen.
Outlook kiezen voor exporteren van contacten naar een csv bestand
Omdat het android was en je een gmail account moet hebben.
Gmail ingelogd, daar gekozen voor importeren contacten
Daarna op je telefoon je gmail contacten syncrhoniseren en nu staan ze online en in je telefoon.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Iemand een idee?
Ik snap dit nooit. Je hebt al een klok boven rechts. Waarom is daar Dan ook nog een widget voor nodig?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
met google sync kun je alles gewoon overzetten. werkt perfect.
http://www.google.com/mobile/sync/

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukt! Alle contacten over gezet via mini SD kaart.. nu de telefoon aan het uitvogelen! Iemand nog handige tips voor apps oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
R86Bakker schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:48:
[...]

Stock Rom, niet geroot van intratech. Tip voor de volgende keer: zoek op XDA in het desbetreffende topic naar XEN (code voor NL)

XWKJ3
Firmware info
Android 2.3.5
Is het hierna ook nog nodig om een nieuwe bootrom oid te flashen om weer "gelijk" te komen met KIES? En raak je dan je bestanden kwijt die op de telefoon staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:32:
Gelukt! Alle contacten over gezet via mini SD kaart.. nu de telefoon aan het uitvogelen! Iemand nog handige tips voor apps oid?
Een hele Market en daarbuiten vol! Kijk hiervoor in het Android Market en applicaties - Deel 14 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolschaatser
R86Bakker schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:42:
[...]

Denk dat je de verkeerde heb gequote. Het is welliswaar een .exe, maar dat is slechts de container van het bestand. Dubbelklik deze en er wordt automatisch het .tar.md5 bestand uitgepakt dat je nodig hebt voor ODIN.

Haha zie net dat je de oplossing hebt gevonden. You're welcome ;) :P
ik had hem ingepakt tot zip en daarna bij het uitpakken werd het een tar bestand.... dubbelklikken was dus ook een optie ;-) moet je ff weten ..... alles werkt nu.

Maar komt er dus op neer, je root je foon, doe er mee wat je wil doen, om de gele driehoek te verwijderen instaleer je weer een stockkernel. Komt er een update dan instaleer je die, moet je weer je telefoon rooten en wederom een stockkernel instaleren , en dit alles via Odin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
rolschaatser schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:12:
[...]

ik had hem ingepakt tot zip en daarna bij het uitpakken werd het een tar bestand.... dubbelklikken was dus ook een optie ;-) moet je ff weten ..... alles werkt nu.

Maar komt er dus op neer, je root je foon, doe er mee wat je wil doen, om de gele driehoek te verwijderen instaleer je weer een stockkernel. Komt er een update dan instaleer je die, moet je weer je telefoon rooten en wederom een stockkernel instaleren , en dit alles via Odin ?
Dat is het probleem. Ik krijg steeds een beschadigd tar bestand als ik het uitpak. Op 2 pc's, waarvan 1 nieuwe laptop :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine vraag van mijn kant. (ik heb al een groot deel van de pagina's hier doorgelezen en gegoogled, maar kan niet iets vinden dat mijn probleem oplost, mocht ik er overheen hebben gekeken: alvast excuses!)
Ik heb sinds een maand of 4 een SGS II, en ben er erg blij mee, ware het niet dat hij vorige maand na aan de USB te zijn gehangen niet meer aanging.... Terug naar de winkel gebracht en na 3 weken netjes onder garantie gerepareerd. Prima tot dusver!
Echter heb ik nu het probleem dat regelmatig voicecontrol aangaat als ik de middelste knop indruk om vanuit een app terug te gaan naar het hoofdscherm. Nou weet ik dat dubbelklikken hierop de voicecontrol activeert, maar bij mij gebeurt het regelmatig als ik 1x druk (ook als ik het voorzichtig doe).
Nou kan ik natuurlijk de telefoon weer terugbrengen en drie weken zonder zitten (en weer met mijn P3300 aan de slag gaan....), maar is er niet een softwareupdate of andere oplossing die dit oplost? Of kan ik het hele voicecontrol niet gewoon uninstallen of uitschakelen? Gebruiken doe ik het toch niet. (wel geprobeerd, maar dat gaat vaker fout dan goed ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:33:

Echter heb ik nu het probleem dat regelmatig voicecontrol aangaat als ik de middelste knop indruk om vanuit een app terug te gaan naar het hoofdscherm. Nou weet ik dat dubbelklikken hierop de voicecontrol activeert, maar bij mij gebeurt het regelmatig als ik 1x druk (ook als ik het voorzichtig doe).
Nou kan ik natuurlijk de telefoon weer terugbrengen en drie weken zonder zitten (en weer met mijn P3300 aan de slag gaan....), maar is er niet een softwareupdate of andere oplossing die dit oplost? Of kan ik het hele voicecontrol niet gewoon uninstallen of uitschakelen? Gebruiken doe ik het toch niet. (wel geprobeerd, maar dat gaat vaker fout dan goed ;-) )
You can disable Vlingo quite easiily on the Samsung Galaxy S2.
Settings>Language and Keyboard>Samsung keypad>Voice Input
Untick the box and the double click on home no longer brings up Vlingo.

Edit: bij mij werkt het niet... dus.. onder voorbehoud :)

[ Voor 3% gewijzigd door Murzeltje op 09-11-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, die had ik nog niet gevonden, al werkt hij inderdaad niet bij dubbelklikken.... Maar mischien voorkomt dit wel de foutieve activering bij enkelklikken. Ik ga het eens aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Ik heb mijn telefoon geroot en draai nu een rom zonder voicecontrol. Ik vond het zelf altijd een erg hinderlijke feature van de telefoon en blij dat het nu weg is.

Daarom mijn twee vragen
  • Zijn er mensen die het gebruiken?
  • En zo ja, wat doe je er dan mee?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:20:
Thanks, die had ik nog niet gevonden, al werkt hij inderdaad niet bij dubbelklikken.... Maar mischien voorkomt dit wel de foutieve activering bij enkelklikken. Ik ga het eens aankijken.
Wat wel een beetje helpt:

Hey Guys! I had this problem myself! and almost Broke my S II into pieces :D!

Here is how to disable it!
Go to Setting > Applications > Manage Applications > and then got to All Tab > Find
Voice Command > Later Force Stop > Clear Data and Clear Cache.

There you go you Disabled it! If you double clicked the Button again! :D! do that again!

Edit: voice command heet in nederlands natuurlijk spraak commando's (versie 2.8.1 bij mij dan)

[ Voor 6% gewijzigd door Murzeltje op 09-11-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat werkt ook niet.... Dan krijg je alleen weer de disclaimer die je moet accepteren om voicecontrol aan te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hij doet het ook nog steeds at-random met enkelklikken.... Ernstig irritant! Ik heb nu wel de welkomsboodschap ingesteld op "sorry that i am annoying you" (ipv "what would you like to do?"), maar dat gaat na een paar keer ook weer irriteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reaL_G schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:43:
[...]

4G in amerika is gewoon verkapte marketingterm voor wat hier hsdpa/hsupa is, dus idd 3.5G
dus gewoon compatible met de 4S.
Denk het niet hoor. Waarom hebben mensen met een iphone hier dan zulke lage snelheden? Met een 4G telefoon halen de meeste hier snelheden van 5 mbps en vaak nog sneller. Met een iPhone 4S halen de meeste dit soort snelheden niet. Vaak rond de1 mbps en vaak nog lager dus het zal niet compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
RedShift schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:03:
Bij mij staat er nu XWKJ3 op (Android 2.3.5), maar de Wifi is gestopt met werken... Wanneer ik via adb logcat kijk, dan zie ik
*knip*

Dit herhaalt zich eindeloos... Al geprobeerd met de vorige kernel, zelfde probleem. Zal dus ergens aan de firmware liggen, waarschijnlijk een probleem met de wpa supplicant... Nu gaan slapen, morgen eens verder kijken...
Ok niets mis met het toestel, het was de draadloze module van mijn router die geen zin had om te werken... Komiek dat het net op hetzelfde moment gebeurde, dan vermoed je uiteraard direct hetgeen wat je zonet veranderd hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Misschien is het al eens gevraagd.
Is er een manier om de blauwe rand af te zetten die verschijnt als je aan het eind van een foto of website
bent?
Ik heb een beetje gegoogled en de galaxy 10 tab schijnt het ook te doen.

Mvg,

HansK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:46:
Hallo

Misschien is het al eens gevraagd.
Is er een manier om de blauwe rand af te zetten die verschijnt als je aan het eind van een foto of website
bent?
Ik heb een beetje gegoogled en de galaxy 10 tab schijnt het ook te doen.

Mvg,

HansK.
Neen, niet met de firmware van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik geef het op. KIES werkt niet, de officiële firmware downloaden voor ODIN werkt ook niet (waarom is me een raadsel). Denken jullie dat 2.3.5 ooit nog OTA beschikbaar zal komen voor de S2?

• Polster
  • Nu online
-Edwin- schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:25:
Ik geef het op. KIES werkt niet, de officiële firmware downloaden voor ODIN werkt ook niet (waarom is me een raadsel). Denken jullie dat 2.3.5 ooit nog OTA beschikbaar zal komen voor de S2?
Nee dat denk ik niet. In ieder geval sinds de SGS hebben ze nog nooit een OTA update gedaan.

• -Edwin-
Polster schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:07:
[...]

Nee dat denk ik niet. In ieder geval sinds de SGS hebben ze nog nooit een OTA update gedaan.
Pff lekker is dat. Zit ik met een telefoon van paar maanden oud die niet up te daten is. Dan maar hopen dat Samsung ooit Kies fatsoenlijk maakt.

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:34
Ik heb net de nieuwste XEN firmware met Odin geflasht. Wat werkt dat heerlijk goed in vergelijking met Kies! Daarna ook maar even geroot, duurt toch maar een minuutje. Nu diverse Samsung zooi (zoals die Hubs) gefreezed, hopelijk scheelt dat ook wat batterij ;)

In ieder geval: Odin + CF-Root + XDA forums = top!

• Señor Sjon
[...]

Toch was er op deze pagina iemand die een OTA had op een unbranded toestel. De Vodafone klanten zaten eerder op 2.3.5 en hadden deze ook OTA gekregen.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb KIES helemaal verwijderd inclusief de drivers. Vervolgens KIES opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Na starten van KIES kwam ie direct met een update voor KIES zelf. Daarna kon ik de firmware wel updaten.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

[...]

Ik kon gewoon met mijn unbranded toestel 2.3.5 OTA downloaden. Ook voor mijn collega met zelfde unbranded toestel was dit mogelijk.

Overigens heb ik het via KIES gedaan zonder enig probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 09:39 ]

• mariconjo
  • Laatst online: 16-10-2024
Hoe kan het dat in applicatiebeheer bij mij alles grijs is? Ik kan geen enkele applicatie meer uitzetten sinds kort. Ik wil bv GoLauncher gebruiken ipv de originele launcher. Volgens Google en het GoDev team moet dat toch echt via applicatie beheer.
Iemand een idee?

[ Voor 51% gewijzigd door mariconjo op 10-11-2011 12:41 ]

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:35:
en hij doet het ook nog steeds at-random met enkelklikken.... Ernstig irritant! Ik heb nu wel de welkomsboodschap ingesteld op "sorry that i am annoying you" (ipv "what would you like to do?"), maar dat gaat na een paar keer ook weer irriteren
Je kunt de welkomstboodschap wel uit zetten hé, dan hoor je alleen een riedeltje :)

In de Voice-control modus op de menuknop drukken, dan Settings, dan Voice Talk Settings en 'Speak prompts' uitzetten.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:28

-tom-562

Oliesjeik

?
Gisteravond gewoon een OTA 2.3.5 update gedaan met m'n Galaxy S2.
Jammer dat het bounce-effect nu weg is :'(

Vaak bu'j te bang!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
l3art schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:44:
[...]

Gebruik je een taskkiller? Die kunnen bij dit soort widgets namelijk nog wel eens roet in het eten gooien. Ook het vrij maken van het RAM geheugen kan er voor zorgen dat een widget niet naar behoren functioneerd.

Zelf gebruik ik mClock, en die stopt helemaal op het moment dat je RAM geheugen vrij maakt. Advies voor taskkillers is ook altijd om ze eigenlijk niet, tot zo min mogelijk te gebruiken.
Mijn vriendin gebruikte inderdaad de taskkiller regelmatig. Nu niet meer en klok loopt synchroon, dankjewel voor het meedenken. :)

• Wii4all
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:35:
[...]

?
Hoe bedoel je bounce effect?
als je scrollt stop je gewoon ipv dat je terug bounced?

Burp

• superericje
  • Laatst online: 27-09 21:33
[...]
Is niet waar.
ik zat op 2.3.3 en ben via OTA naar 2.3.4 gegaan. en de dag erna via KIES naar 2.3.5 :-)
Dus OTA kunnen ze zeker wel, alleen doen ze het om een of andere vage reden niet....

Heb trouwens een simlock vrije SII

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 09:45

Ulti23

Quality Time

Heb nu voor de tweede keer iets vreemds met mijn Galaxy S2. Eerste keer maar gewoon uit en aan gezet (probleem opgelost) maar nu het weer voorkomt wil ik toch eens weten of iemand dit gevalletje kent?

Mijn telefoon blijft nu "hangen" in het scherm waar je toetsenbord zit samen met logbestand, contacten, favorieten en groepen. Het scherm dus wat je gebruikt om iemand te bellen. Het toestel is niet vastgelopen zo lijkt het, want ik kan gewoon bellen, berichten zenden etc. Ook kan ik met de middelste toets taakbeheer in, maar als ik terug wil naar mijn apps of beginscherm, dan gaat dat niet. Hij blijft hangen in het belschermpje.

Hoe krijg ik dit opgelost? Hoop dat het een beetje duidelijk is...

I pitty the fools who took my game-station.....

• -Edwin-
-tom-562 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:35:
[...]

?
Dan heb jij zeker een branded versie of niet?

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Apart dat iedereen een update naar 2.3.5 krijgt op mijn toestel is 2.3.4 de laatste volgens Samsung.

Die van mij is via Kies niet te updaten (heb de laatste firmware) en OTA zegt het toestel "No update available"

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:24
SteveV schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:41:
Apart dat iedereen een update naar 2.3.5 krijgt op mijn toestel is 2.3.4 de laatste volgens Samsung.

Die van mij is via Kies niet te updaten (heb de laatste firmware) en OTA zegt het toestel "No update available"
Dan heb je waarschijnlijk geen Nederlandse versie. Vanaf gisteren of eergisteren is de Nederlandse versie beschikbaar, voor unbranded toestellen met XEN als CSC. Je kan in KIES zien welke CSC je hebt, of daar achter komen door *#1234# te bellen.
Eventueel kan je de XEN update van XDA of SamMobile halen en vanaf nu wel de Nederlandse updates bijhouden. Als je niet via Odin wil updaten moet je gewoon wat geduld hebben tot jouw update wel via KIES of OTA binnen komt. Het kan niet erg lang meer duren, Samsung is erg druk met updates uitgooien voor de SGS II de laatste tijd.

• Griffx
  • Laatst online: 19-09 12:38
Polster schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:12:

[...]
Deze firmware heb ik zojuist op mijn telefoon gezet, bij het opvragen van mijn versie gegeven krijg ik nu:

PDA:I9100XWKJ3
Phone: I9100XXKI4
CSC: Uknown

Kies herkent de firmware nu ook niet meer, komt dat door de Unknown CSC?
Ik heb al gelezen over een CSC update op sammobile en XDA, maar kan ze alleen niet vinden.
Heb ik met Flashen iets verkeerd gedaan?

PC Specs

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 12:49
Samsang kan echt wel OTA updaten. Toen 2.3.4 uitkwam moest je updaten middels KIES. Echter nu 2.3.5 beschikbaar is, kan je via OTA van 2.3.3 naar 2.3.4.

Wat hierachter de reden is, is mij een raadsel.

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Ik heb een Galaxy S Plus, en ik weet dat dit het topic daar niet voor is. Maar het is een algemene vraag denk ik.

Op het doosje van mijn toestel staat 8GB intern, in de winkel werd ook gezegd dat het de 8GB versie is. Nu sluit ik hem aan op de PC en zie ik dat er maar 4,98GB op zit. Ik snap dat 8GB niet volledig 8GB is, maar dit is bijna een halverig, dat lijkt me wel erg gortig. Heb ik een "verkeerd" toestel?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Holy cr*p, wat ben ik blij dat ik een case om mijn foon heb, liet hem net voor het eerst vallen en dan gelijk ook maar goed.
Vanaf borsthoogte op een hardhouten parketvloer met het scherm naar beneden kwam hij neer en wat blijkt.. he-le-maal niks te zien.. Pfff, wat een mazzel zeg... Lang leve casemate barely there :)

Systeem Specs

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Barns schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:20:
Ik heb een Galaxy S Plus, en ik weet dat dit het topic daar niet voor is. Maar het is een algemene vraag denk ik.

Op het doosje van mijn toestel staat 8GB intern, in de winkel werd ook gezegd dat het de 8GB versie is. Nu sluit ik hem aan op de PC en zie ik dat er maar 4,98GB op zit. Ik snap dat 8GB niet volledig 8GB is, maar dit is bijna een halverig, dat lijkt me wel erg gortig. Heb ik een "verkeerd" toestel?
Simpel, tel de ruimte die android in gebruik heeft erbij

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
reyals schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:25:
[...]

Simpel, tel de ruimte die android in gebruik heeft erbij
Tsja, hoe kon ik daar nou niet aan denken haha. Nevermind.

• DocBrown
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-12-2020
Hoi,

Met al die nummers en tekens raak ik op de afgelopen paar pagina's even de kluts kwijt, en gezien een Odin-upgrade toch niet geheel risico-vrij is, een vraag betreffende een upgrade van 2.3.4 naar 2.3.5.

Welke (officiele) 2.3.5 upgrade kan ik downloaden voor een Odin-upgrade met de volgende gegevens:

*** Via KIES: ***
PDA:KI2 / PHONE:KI1 / CSC:KH1 (XEN)

*** Via *#1234# ***
PDA : I9100CEKI2
PHONE : I9100XXKI1
CSC: I9100XENKH1
Build Info : Mon Sep 19 12:47:35 KST 2011

Alvast dank!

AMD Ryzen 9 5950X // ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero // Crucial Ballistix 64GB BL2K32G36C16U4B // Gigabyte Aorus Xtreme RTX 3080 Ti // Samsung 980 PRO 1TB // Samsung 960 EVO 2TB // WD Gold 14TB SATA (7200RPM) // be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Mensen hier ook last van het feit dat ie soms in driving mode of die desk clock mode blijft vastzitten?

Volgens mij denkt ie dat ie docked is ofzo, maar er zit niks in de micro USB poort. Kan ik hier iets aan doen?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 19:00
Jeroenneman schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:07:
Mensen hier ook last van het feit dat ie soms in driving mode of die desk clock mode blijft vastzitten?

Volgens mij denkt ie dat ie docked is ofzo, maar er zit niks in de micro USB poort. Kan ik hier iets aan doen?
ik weet wel dat die poort behoorlijk "stof gevoelig" is. bij mij dacht die tijd geleden dat die aan het opladen was of dat ik de usb-kabel met me pc erin had zitten. klein beetje met een stomp tandenstokertje zitten wroeten en het ging beter.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 13:50

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Ik wil dan toch ook nog even kwijt dat Kies het aller aller verschrikkelijkste programma is om telefoons te syncen. Ik heb de SGS 2 vanaf het begin (medio mei). En ik moet elke keer als ik een update wil uitvoeren, en dat zijn er inmiddels al een paar geweest, Kies opnieuw installeren. Na elke update van Kies hoop ik dat het voorbij is maar nee hoor... Echt verschrikkelijk gewoon. Ik typ dit vanaf een iPad 2 die net zonder ook maar een enkel probleem geugrade is naar iOS 5.0.1. Op dit moment wordt de iPhone 4 van mijn vrouw geupdate en dat gaat ook goed. Toen ik hiervoor een 3Gs had zat ik we eens te schelden op iTunes (op Windows dan, iPad en iPhone hangen aan een iMac), maar na de ervaringen met Kies denk ik met weemoed terug aan die tijd...

Nu weet ik wel dat er meerdere manieren en workarounds zijn om die firmware op je telefoon te krijgen. Maar het is echt te triest voor woorden dat een fabrikant als Samsung dit nu maar niet voor elkaar krijgt.

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 19:00
ik heb nu 3 keer mijn toestel geupdate geloof ik. wel in het begin wat problemen met verbinden, maar na telefoon restarten en pc ff restarten werkt het allemaal wel naar behoren. ook wat nieuwere samsung usb drivers installeren helpt enorm mijns inziens. maar idd het programma is zo onstabiel als wat! bij elke poep of scheet snapt dat ding er niks meer van :S. ik heb iTunes ook vaak vervloekt. reservekopieën maken duurde soms zo lang dat ik t maar annuleerde, maar het werkte wel op de een of andere manier.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 12:49
Ik snap niet wat iedereen loopt te klagen over KIES. Wanneer je je zaakjes gewoon in orde hebt(telefoon en PC), is het geen enkel probleem om te updaten.

Dit gaat bij mij feilloos op zowel een 32- als een 64bit Windows 7 pc.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:55

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wil iemand een apart topic aanmaken voor de programma's KIES en ODIN, dit topic is alleen voor de SII, het toestel zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door janvanduschoten op 10-11-2011 23:42 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Verwijderd

patrickt35 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:30:
Ik snap niet wat iedereen loopt te klagen over KIES. Wanneer je je zaakjes gewoon in orde hebt(telefoon en PC), is het geen enkel probleem om te updaten.

Dit gaat bij mij feilloos op zowel een 32- als een 64bit Windows 7 pc.
Dan heb je geluk. Ik heb alles op orde. Telefoon en PC. Maar na een update van KIES werkt het niet meer. Driver probleem, PC herkent telefoon direct, KIES kan hem niet vinden. RA RA....

En gezien de vele meldingen zal het toch echt een KIES probleem zijn.

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:26
DocBrown schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:50:
Hoi,

Met al die nummers en tekens raak ik op de afgelopen paar pagina's even de kluts kwijt, en gezien een Odin-upgrade toch niet geheel risico-vrij is, een vraag betreffende een upgrade van 2.3.4 naar 2.3.5.

Welke (officiele) 2.3.5 upgrade kan ik downloaden voor een Odin-upgrade met de volgende gegevens:
Je kunt de 2.3.5 downloaden van bijvoorbeeld Sammobile.com
Gewoon daar even registreren en onder het volgende forum kijken:

Samsung Phones /Android phones /Samsung I9100 Galaxy S II/
Official Roms/Samsung I9100 Galaxy S II Firmwares.

I9100XWKJ3 ## 2.3.5 2011 October CSC - XEN
Bij mij was de bestandsnaam: I9100XWKJ3_I9100XENKJ1_XEN.zip

Het zip bestand daarna uitpakken (wachtwoord: samfirmware.com of samsung-firmwares.com)
en dan als PDA flashen met Odin.

Nu heb je de originele 2.3.5 erop.
Het is dus niet noodzakelijk om de onderstaande stappen te doen als je het toestel origineel wilt houden!!!!.
***************************************************************************************************************************

Wil je daarna verder en zorgen voor root acces (Garantie vervalt als ze merken dat je dit gedaan hebt en het niet goed terug hebt gezet.)
dan kun je het volgende bestand bij XDA developers downloaden (moet je wel een account hebben) en flashen als PDA:

CF-Root-SGS2_XW_XEN_KJ3-v5.0-CWM5 .
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399
http://forum.xda-develope...entid=775412&d=1320704445

Voor diegene die problemen hebben met het optellen van de binary counter en een JIG hebben kun je
de oude bootloader installeren en daarna via een JIG de counter weer op 0 zetten.
Daarna heb ik de nieuwe bootloader er weer op gezet en het gele teken is ook weg.
De bootloader zelf heb ik via PDA geflashed maar ik zag ook iets met boot bij Odin.
Geen idee wat correct is maar het werkte wel.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278
Voor de oude bootloader: http://www.multiupload.com/LQQBRQVJUD
Voor de nieuwe bootloader: http://www.multiupload.com/5LNOCL7KPV

De methode voor zonder een JIG weet ik niet.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben want ik moest zelf erg zoeken.

Dit is op eigen risico en pas op met Odin.
Je kunt je mobiel er ook mee onklaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 10:28

-tom-562

Oliesjeik

Wii4all schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:48:
[...]

Hoe bedoel je bounce effect?
als je scrollt stop je gewoon ipv dat je terug bounced?
Jep, nu krijg je zo'n blauwe gloed te zien.
-Edwin- schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:18:
[...]

Dan heb jij zeker een branded versie of niet?
Denk 't. Heb er 1 via Vodafone, er staan 2 Vodafone apps op, voor de rest niks

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
  • Laatst online: 19-09 12:38
Griffx schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:55:
[...]

Deze firmware heb ik zojuist op mijn telefoon gezet, bij het opvragen van mijn versie gegeven krijg ik nu:

PDA:I9100XWKJ3
Phone: I9100XXKI4
CSC: Uknown

Kies herkent de firmware nu ook niet meer, komt dat door de Unknown CSC?
Ik heb al gelezen over een CSC update op sammobile en XDA, maar kan ze alleen niet vinden.
Heb ik met Flashen iets verkeerd gedaan?
Verholpen, laatste firmware versie van sammobile gedownload en geflasht, nu is de CSC: XENKJ1
Kies herkent de firmware ook weer.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 11:50
Met de firmware 2.5.3 verbruikt het toestel wanneer het niet wordt gebruikt, nagenoeg geen stroom meer.
Het accu probleem op de SGS2 is voor mij verholpen.

[ Voor 20% gewijzigd door Fermion op 11-11-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Laatst online: 27-09 10:54
-tom-562 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:16:
[...]

Jep, nu krijg je zo'n blauwe gloed te zien.

[...]
Dat was met de update naar 2.3.4 al het geval. Ik hoopte eigenlijk dat met 2.3.5 die overscroll functie ook kon worden uitgeschakeld want ik vind het vervelend, vooral bij horizontaal scrollen.

Nog andere, wèl leuke, veranderingen ontdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
Wat me btw opvalt:

Ik gebruik mijn SGSII tethering regelmatig voor de connectie op mijn SGT10.1. Daarmee wordt er een AP beschikbaar gesteld. Bij het aanpassen van het wachtwoord (ik pas het ww aan naar iets anders), sla deze op, kan er daarna verbinding gemaakt worden.

Echter, als er in dit menu de optie "Wachtwoord tonen" aangezet wordt, is het wachtwoord (weer) geheel anders als ikzelf heb ingesteld... 8)7

Bug of een security maatregel?

-edit-
Oplossing gevonden:
Eerst het ww aanpassen voordat de AP aangezet wordt, dan wordt het wachtwoord wel onthouden...

[ Voor 12% gewijzigd door Dwazer op 11-11-2011 12:11 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Laatst online: 19-09 02:45
Heb sinds de update naar XWKJ3 problemen met bluetooth: Zodra ik bluetooth aanzet, schiet de telefoon in een reboot loop, waar je enkel uitkomt door hem snel in de vliegtuigstand te drukken.

Volgende al geprobeerd:
  • Telefoon rooten, met Titanium alles backuppen, en dan alle instellingen voor bluetooth-services wissen, dat haalt niets uit.
  • Telefoon zijn cache partitie wissen, haalt niets uit.
  • Telefoon terug naar factory settings, en cache partitie wissen, dit lost het probleem op, totdat:
  • Ik de backup van Titanium terug zet, want dan keert het probleem ook direct weer terug.
Het liefst wil ik bluetooth weer werkend krijgen, zonder dat ik al mijn settings kwijt ben. Titanium werkt geweldig, alleen zet die de hele tijd ook de "bug" weer terug. Ik vermoed dat het in de lijst met gekoppelde apparaten zit, adb logcat zeurt namelijk over een bluetooth toetsenbord dat ik er ooit op heb gehad, ik kan alleen niet die lijst wissen.

Heeft iemand een idee hoe je gekoppelde apparaten uit Android kunt verwijderen? En ik kan dus niet bij de bluetooth instellingen komen, want daarvoor moet bluetooth aanstaan, en dan crashed de telefoon meteen.

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Het updaten met Kies is gelukt. Blijkbaar heb ik een probleem met mijn internet thuis bij het downloaden van bestanden, deze raken corrupt. Dus het lag zeker niet aan Kies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
AndriesLouw schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:18:
Heb sinds de update naar XWKJ3 problemen met bluetooth: Zodra ik bluetooth aanzet, schiet de telefoon in een reboot loop, waar je enkel uitkomt door hem snel in de vliegtuigstand te drukken.

Volgende al geprobeerd:
  • Telefoon rooten, met Titanium alles backuppen, en dan alle instellingen voor bluetooth-services wissen, dat haalt niets uit.
  • Telefoon zijn cache partitie wissen, haalt niets uit.
  • Telefoon terug naar factory settings, en cache partitie wissen, dit lost het probleem op, totdat:
  • Ik de backup van Titanium terug zet, want dan keert het probleem ook direct weer terug.
Het liefst wil ik bluetooth weer werkend krijgen, zonder dat ik al mijn settings kwijt ben. Titanium werkt geweldig, alleen zet die de hele tijd ook de "bug" weer terug. Ik vermoed dat het in de lijst met gekoppelde apparaten zit, adb logcat zeurt namelijk over een bluetooth toetsenbord dat ik er ooit op heb gehad, ik kan alleen niet die lijst wissen.

Heeft iemand een idee hoe je gekoppelde apparaten uit Android kunt verwijderen? En ik kan dus niet bij de bluetooth instellingen komen, want daarvoor moet bluetooth aanstaan, en dan crashed de telefoon meteen.
Toetsenbord erbij gehad? Wellicht crasht ie niet door ze te laten koppelen. Dan kan je het profiel eruit mikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
Senor Sjon schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:29:
[...]

Toetsenbord erbij gehad? Wellicht crasht ie niet door ze te laten koppelen. Dan kan je het profiel eruit mikken?
Geprobeerd, helaas blijft bluetooth niet lang genoeg aanstaan om succesvol te koppelen. Vlak voordat er een connectie is, reboot de telefoon weer.

Het is een soft reboot, eigenlijk hetzelfde als een app als "Fast Reboot" doet, alleen worden alle verbindingen ook opnieuw geïnitialiseerd, dus ook 3G e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even enkele opmerkingen ivm de 2.3.5 update van de SGS2:

- Inteface voelt nogal laggy aan. Als ik de homebutton en de terugknop gebruik kan het soms een tijdje duren vooraleer hij de actie werkelijk uitvoert. (Ik spreek natuurlijk niet over seconden, maar het werkt ZEKER trager dan bij de 2.3.3)
- In mijn menu verspringen mijn icoontjes soms ongewenst. Meestal op de voorlaatste en laatste tab. Ik merk soms dat er een icoontje of drie naar mijn laatste pagina zijn gesprongen terwijl ik helemaal niets heb veranderd... Weird!
- Batterij gaat absoluut minder lang mee. Volgens mij gaat ze zelfs dubbel zo snel leeg als bij de 2.3.3-versie. (Na 1 dag gebruik is hij volledig leeg, na 1 nacht in standby ben ik zo'n 10% kwijt) Ik leg enkel mijn wifi aan indien nodig. 3G gebruik ik zelden tot nooit!
- Ontvangst valt soms weg en berichten worden af en toe niet verstuurd

Zijn er mensen die via Kies een upgrade hebben uitgevoerd en één (of meerdere) van de bovenstaande punten herkennen? Hoe langer ik de update heb staan hoe meer bug's ik vind en hoe meer ik me eraan begin te ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ja ik, in ieder geval qua batterij verbruik. moet hem elke dag opladen, ook al gebruik ik de telefoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:57:
Even enkele opmerkingen ivm de 2.3.5 update van de SGS2:

*knip*
- Batterij gaat absoluut minder lang mee. Volgens mij gaat ze zelfs dubbel zo snel leeg als bij de 2.3.3-versie. (Na 1 dag gebruik is hij volledig leeg, na 1 nacht in standby ben ik zo'n 10% kwijt) Ik leg enkel mijn wifi aan indien nodig. 3G gebruik ik zelden tot nooit!
*knip*
Ik heb enkel maar last van bovenstaande, ik heb nu de kernel gedowngrade naar de vorige die ik gebruikte, eens zien of dat betere batterijduur oplevert.

Tevens horen batterijdiscussies in het batterijtopic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1463861

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
Ondertussen iets verder aan het zoeken, het lijkt dat mijn bluetooth crashed op "Unknown BTLIF event 0x1101" in BTL-BTAPP_RC, hieraan vooraf gaan een aantal warnings over service.brcm.bt.* properties die niet gelezen kunnen worden.

Heb zelf echter nul verstand van de bluetooth-stack, is er iemand die een gokje kan doen naar waar ik moet zoeken?

Edit: Duik er nog wat dieper in, blijkt dat met hcitool er zelfs geen bluetooth devices gevonden worden. Alsof de hele bluetooth chip is uitgeschakeld door Android.

Opgelost: Wederom naar factory settings gezet, en nu een groot gedeelte systeemapps uitgevinkt bij het herstellen van de backup van Titanium. Geen idee waar het nu daadwerkelijk aan lag, maar bluetooth werkt nu wel.

[ Voor 37% gewijzigd door AndriesLouw op 11-11-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
nnndoh schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:19:
ja ik, in ieder geval qua batterij verbruik. moet hem elke dag opladen, ook al gebruik ik de telefoon niet
Totaal geen last van, maandag mijn telefoon opgeladen en de 2.3.5. update gedaan via Kies, en gisteren eind van de middag pas weer mijn telefoon opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoxboss69
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-03 17:36

hugoxboss69

Kawasaki ZX-10R

Ik heb even een snelle vraag voordat ik mijn phone laat updaten via kies.

Op dit moment draai ik 2.3.3. voorzien van root acces. Als ik de telefoon nu aan kies hang geeft hij aan dat er een update beschikbaar is voor mijn telefoon. 2.3.5.

De route dit ik wil volgen.
  • Update via kies (zodat ik niet al mijn programma's weer opnieuw moet gaan instaleren)
  • Vervolgens de oude bootloader weer instaleren
  • Hierna mijn root acces herstellen met xda chainfire methode
  • Keertje de jigg er in doen om de gele driehoek weer kwijt te raken
Mijn vraag, gaat dit zo werken, of is dit vragen om problemen. Iemand hier toevallig al ervaring mee?

Lekker snel, dacht et wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
hugoxboss69 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:06:
Ik heb even een snelle vraag voordat ik mijn phone laat updaten via kies.

Op dit moment draai ik 2.3.3. voorzien van root acces. Als ik de telefoon nu aan kies hang geeft hij aan dat er een update beschikbaar is voor mijn telefoon. 2.3.5.

De route dit ik wil volgen.
  • Update via kies (zodat ik niet al mijn programma's weer opnieuw moet gaan instaleren)
  • Vervolgens de oude bootloader weer instaleren
  • Hierna mijn root acces herstellen met xda chainfire methode
  • Keertje de jigg er in doen om de gele driehoek weer kwijt te raken
Mijn vraag, gaat dit zo werken, of is dit vragen om problemen. Iemand hier toevallig al ervaring mee?
Denk dat je het hier eens moet proberen: [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware

Root access e.d. mogen hier niet geplaatst worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoxboss69
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-03 17:36

hugoxboss69

Kawasaki ZX-10R

Dwazer schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:22:
[...]

Denk dat je het hier eens moet proberen: [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware

Root access e.d. mogen hier niet geplaatst worden :)
Bedankt, ik zal mijn vraag hier neerleggen

Lekker snel, dacht et wel

Pagina: 1 ... 24 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.

Let op,Het Grote Galaxy S II ICS update topic .

Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .
Posts over het aanpassen van de software (zoals custom ROMs) mag in dit topic.
Discussie over het scherm van de S2 mag hier.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Discussie over rebootproblemen mag hier