Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
JunkieXP schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:36:
[...]

We are here to help =). Ik ben ook wel benieuwd hoe zwaar de Batterij belast wordt met het Originele Ping Programma, (daar ik altijd van mening geweest bent dat het gebruik van WhatsApp zeker 1, tot 2 dagen scheelde op respectievelijk een 8900 & 9700, of draait dit programma ook nog mee)?

Let wel dat de Batterij na een X aantal dagen aanzienlijk beter draait dan de 1ste paar laadbeurten.
Alle hulp word gewaardeerd vanuit mijn kant, ben nu redelijk op dreef! Heb nu ook even een battery indicator geïnstalleerd om het een beetje te monitoren. Moet wel zeggen heb deze morgen wel wat programma's lopen installeren, wat dingen fine tunen, pingen en lopen Twitteren en zit nu op de helft van de batterij.

WhatsApp draait op de achtergrond ook nog mee, net zoals übersocial en wat andere apps.

"That's what I do. I drink and I know things."

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:28
Heb hem inmiddels ook binnen :-)

Heb er bijna spijt van dat ik een bis abonement erbij genomen heb. Omdat die pas over een paar weken wordt aangesloten moet ik het nog even via telfort doen. Maar binnen een uurtje het toestel leren kennen en eigenlijk werkt alles al wat ik op android ook gebruikte. Opera mini, whatsapp en gmail incl sync.

Maar ben er zeer blij mee..
En m'n angst voor de browser was volledig ongegrond :-)

Verwijderd

Ik ben echt super bij met mijn BB 9900 besteld bij mobiel-internet en direct de volgende dag in huis:) het enige probleem waar ik tegenaan loop is dat mijn batterij om 16 uur echt leeg is :( hebben meer mensen deze klacht ...?

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:55
Dat had ik ook, met Hi. Nu zet ik 3G gewoon uit, dus heb altijd 2G aanstaan.

De batterij gaat nu makkelijk 36+ uur mee.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-09 12:27
Terug naar de "oude" Blackberry, lekker met 2G :+ Het is toch werkelijk waar te gek voor woorden? Zelfs een iPhone (geen held met batterij) die een veel groter scherm heeft doet langer met een batterij :X

[ Voor 68% gewijzigd door havana op 15-09-2011 08:16 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10
Reeds een aantal dagen heb ik wat vreemds ontdekt! Als ik op WiFi (2G Only) zit schakelt mijn telefoon regelmatig over naar GSM, echter wanneer ik vervolgens buiten bereik van m'n WiFi Netwerk ben blijft hij op GSM staan en is elke vorm van Data onmogelijk, ik krijg geen Data "halen" maar krijg ook niks naar me toegepushed.

Dat halen heb je snel genoeg door wanneer hij een melding geeft of niet werkt, maar wanneer ik van huis vertrek en in de auto stap zal ik dus al die tijd dat ik niet kijk geen Dataverbinding hebben.

Wanneer ik eenmalig geschakeld heb van 2G naar 2G + 3G of een Soortgelijke handeling is GPRS gewoon weer beschikbaar.

Een BatteryPull heeft dit euvel niet verholpen.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Verwijderd

huh? dit is toch normaal? je staat op 2g (gsm) dus als je buiten je wifi bereik bent heb je geen 3g. of mis ik nou wat?

• JunkieXP
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:40:
huh? dit is toch normaal? je staat op 2g (gsm) dus als je buiten je wifi bereik bent heb je geen 3g. of mis ik nou wat?
GSM is de Dataloze variant van GPRS ;).

• Frozenhands
Oké, wat ik nu een beetje merk wanneer ik scroll met de 'touch pad' hoor ik een vreemd geluid. Het is een beetje een krakend geluid (geen software matig iets). Hebben meer mensen hier last van?

• Dennisdn
Dat geluidje is al meerdere keren besproken in dit topic

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:21:
Ik ben echt super bij met mijn BB 9900 besteld bij mobiel-internet en direct de volgende dag in huis:) het enige probleem waar ik tegenaan loop is dat mijn batterij om 16 uur echt leeg is :( hebben meer mensen deze klacht ...?
In het begin wel. De laatste tijd gaat hij wel de hele dag mee (met bluetooth, wifi en 3G continu aan).

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Met 3G gaat het bij mij toch echt hard, ook al gebruik ik hem amper. zonder 3G hou ik aan het eind van de dag nog ongeveer 60% over met 3Gga ik soms richting 10% wat ik echt te weinig vindt :(

Heb jij hem op 3G of op 2G&3G? en wat is jouw firmware?

[ Voor 13% gewijzigd door willy83 op 15-09-2011 13:46 ]

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 23:13
In de UK heb je een provider die alleen 3g aanbied, dus dan is de keus snel gemaakt ;) Aan de andere kant is 100% hsdpa ook geen straf

• Dennisdn
willy83 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:45:
Met 3G gaat het bij mij toch echt hard, ook al gebruik ik hem amper. zonder 3G hou ik aan het eind van de dag nog ongeveer 60% over met 3Gga ik soms richting 10% wat ik echt te weinig vindt :(

Heb jij hem op 3G of op 2G&3G? en wat is jouw firmware?
Valt mij ook tegen. Sinds vanmorgen 6 uur heb ik hem vanmiddag nog een keer op moeten laden om nu het einde van de avond te halen. Maargoed, ik heb hem een dag dus dan is het nog wel zoveel mogelijk uitproberen enzo, ook omdat dit m'n eerste Blackberry is. Het schijnt na een paar dagen dus al beter te worden gelukkig. Ik ben benieuwd. Als ik een hele dag kan halen ben ik gelukkig.
Maar aangezien vrijwel iedereen met een 9900 klaagt over zwaar tegenvallende gebruiksduur, weet rim er misschien nog wel wat op te vinden om de gebruikers tevreden te houden....

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 12:37
Ik heb een nieuwe batterij besteld (gewoon een originele) en ik ben aangenaam verrast. De accu is nu voor de eerste keer opgeladen en hij gaat al nu al 29 uur mee en is nu voor 3\4 leeg.

De accu wordt vergoedt door mijn provider.

(de oude accu, bij het toestel geleverd hield het net 11 uur uit)

[ Voor 12% gewijzigd door el frikandel op 17-09-2011 12:29 ]

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb sinds een week de leaked 7.0.0.353 erop geinstalleerd en het lijkt erop dat de accuduur enigzins is verbeterd. Op de tweede acculading met deze software heb ik momenteel nog 10% over na 71 uur nadat ik hem tot 98% heb opgeladen.

Mijn gebruik:
  • Constant op EDGE/GPRS. Af en toe op 3G op wat foto's via Whatsapp binnen te halen
  • 45 minuten internet via Wifi op 802.11n
  • Licht BBM en Whatsapp
  • 10 e-mails via Gmail binnengekregen
  • Zeker 2 keer reboot
Instellingen:
  • Veelal op EDGE dus
  • Brightness op 10 met 10 seconden timeout; auto dim uit
  • GPS uitgeschakeld
T.o.v. de meegeleverde 7.0.0.296 denk ik dat vooral het idle verbruik is verbeterd. Daarmee haalde ik idle 1% per uur. Had met .353 net een uitschieter van 1% in de afgelopen 3 uur. De volgende lading ga ik met 3G continue aan testen.

Edit:
Accutijd op 3G is IMO waardeloos. Na 25 uur begon hij te zeuren om op te laden.

[ Voor 4% gewijzigd door dreester op 18-09-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik sommige sites open op de internetbrowser geeft de telefoon aan:
Er is onvoldoende netwerkbereik voor het verwerken van uw aanvraag.Heeft iemand dit al eens gehad zoja wat doe je er aan dat die site wel gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 00:34:
als ik sommige sites open op de internetbrowser geeft de telefoon aan:
Er is onvoldoende netwerkbereik voor het verwerken van uw aanvraag.Heeft iemand dit al eens gehad zoja wat doe je er aan dat die site wel gaat werken?
Dit heb ik ook een paar gehad, maar dan met het refreshen van contacts in Whatsapp. Ik denk dat de browser op dat moment ook dezelfde meldingen zou geven. Het lijkt dan net of mijn dataverbinding (EDGE/GPRS) in slaap is gevallen na een tijdje idle. Vreemd genoeg is het mij ook een keer vlak na een telefoongesprek is overkomen, terwijl ik voor het gesprek nog wel dataverbinding had. Oplossing voor mij is in connection manager mijn mobile network even uit en weer in te schakelen. Op 3G is het mij nog niet overkomen. Wat ik ook heb gemerkt is dat de laatste versie van App World weigert te werken wanneer ik op EDGE werk, omdat het waarschijnlijk dan niet soepel genoeg zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
dreester schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:14:
Heb sinds een week de leaked 7.0.0.353 erop geinstalleerd en het lijkt erop dat de accuduur enigzins is verbeterd. Op de tweede acculading met deze software heb ik momenteel nog 10% over na 71 uur nadat ik hem tot 98% heb opgeladen.

Mijn gebruik:
  • Constant op EDGE/GPRS. Af en toe op 3G op wat foto's via Whatsapp binnen te halen
  • 45 minuten internet via Wifi op 802.11n
  • Licht BBM en Whatsapp
  • 10 e-mails via Gmail binnengekregen
  • Zeker 2 keer reboot
Instellingen:
  • Veelal op EDGE dus
  • Brightness op 10 met 10 seconden timeout; auto dim uit
  • GPS uitgeschakeld
T.o.v. de meegeleverde 7.0.0.296 denk ik dat vooral het idle verbruik is verbeterd. Daarmee haalde ik idle 1% per uur. Had met .353 net een uitschieter van 1% in de afgelopen 3 uur. De volgende lading ga ik met 3G continue aan testen.

Edit:
Accutijd op 3G is IMO waardeloos. Na 25 uur begon hij te zeuren om op te laden.
25u op 3G vindt ik vrij noemenswaardig, ik zou al blij zijn als ik 25u op 2G zou halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 16-09 09:28
Hmmm mijn splinternieuwe Bold 9900 is alweer dood .... werd zaterdagochtend wakker, wilde mijn telefoon bekijken en dacht he?

Rood lampje brandt even, gaat uit en toestel herstart. En dat bleef in een loop doorgaan.

Firmware opnieuw geladen, maar hij blijft loopen. Nu zie je een zandlopertje heel kort, waarna het rode lampje kort gaat branden en dan start hij opnieuw op.

Heeft iemand dit al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb hem toen zelf geflashed naar 7.0.0.353 zonder de batterij erin. Als ik de batterij erin liet zitten dan bleef hij rebooten (en dus ook disconnecten van USB). Zonder batterij was dat probleem er niet. (Week later was m'n BB helemaal dood 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 16-09 09:28
itons schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:46:
[...]

Heb hem toen zelf geflashed naar 7.0.0.353 zonder de batterij erin. Als ik de batterij erin liet zitten dan bleef hij rebooten (en dus ook disconnecten van USB). Zonder batterij was dat probleem er niet. (Week later was m'n BB helemaal dood 8)7 )
Had dat ook geprobeerd, alleen je kan een BB niet zonder batterij opstarten... dan geeft hij een geen-accu symbool aan.

Heb hem nu maar aangemeld en terug even naar een old-skool 9000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
jeroenzelle schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:10:
[...]

Had dat ook geprobeerd, alleen je kan een BB niet zonder batterij opstarten... dan geeft hij een geen-accu symbool aan.

Heb hem nu maar aangemeld en terug even naar een old-skool 9000.
Ging bij mij volgens mij ook wat lastig destijds, volgens mij heb ik hem toen met batterij aan USB gehangen en zodra mijn Toestel herkend werd de Batterij eruitgetrokken en uiteindelijk werd hij door de Desktop Manager herkend (niet door de Upgrade Tool).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Zijn er hier mede-forummers die Dropbox op de 9900 gebruiken?

Ik weet dat er problemen zijn geweest, en er vorige week een laatste versie met bugfixes is uitgebracht. (1.52).

Echter hou ik bij deze hetzelfde probleem, namelijk bij het uploaden van een foto vanaf de 9900, hij er bij 95% mee ophoud met een foutmelding fail en of je het opnieuw wil proberen (uiteraard zelfde probleem).

Het enige wat ik me kan bedenken, is dat hij op het allerlaatste moment nog een check doet naar het BIS abo welke nog niet is geactiveerd. Maar dan zou hij het op WIfi wel moeten doen, wat hij nu dus ook niet doet.

Lukt het jullie wel een foto naar Dropbox te uploaden?

*edit

Op Nu.nl staat nu een stukje over Blackberry. Er wordt daarin verteld dat RIM in september met nóg een nieuwe bold gaat komen. Mag hopen dat dit een foutje van de redactie is, en er de in augustus gelanceerde 9900 mee bedoeld wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 19-09-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het netwerk uit en aan gedaan, maar hij blijft de melding geven, dit had ik in het begin toen ik de bb had niet, vrij irritant als je sommige sites nu niet kan openen.
dreester schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:30:
[...]

Dit heb ik ook een paar gehad, maar dan met het refreshen van contacts in Whatsapp. Ik denk dat de browser op dat moment ook dezelfde meldingen zou geven. Het lijkt dan net of mijn dataverbinding (EDGE/GPRS) in slaap is gevallen na een tijdje idle. Vreemd genoeg is het mij ook een keer vlak na een telefoongesprek is overkomen, terwijl ik voor het gesprek nog wel dataverbinding had. Oplossing voor mij is in connection manager mijn mobile network even uit en weer in te schakelen. Op 3G is het mij nog niet overkomen. Wat ik ook heb gemerkt is dat de laatste versie van App World weigert te werken wanneer ik op EDGE werk, omdat het waarschijnlijk dan niet soepel genoeg zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dennisdn schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:55:
*edit

Op Nu.nl staat nu een stukje over Blackberry. Er wordt daarin verteld dat RIM in september met nóg een nieuwe bold gaat komen. Mag hopen dat dit een foutje van de redactie is, en er de in augustus gelanceerde 9900 mee bedoeld wordt.
Ik denk dat de Bold 9790 wordt bedoeld :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag de bold 9900 van mijn werk ontvangen (BES). Heb net whatsapp geinstalleerd, nu blijft hij hangen op waiting for network wanneer ik mijn mobiele nummer heb ingevoerd (tbv de sms).

Is er iemand die dit prbleem ook al eerder heeft gehad? Het netwerk is volgens mij ok, kan in principe alles ontvangen verder. Zou het aan het whatsapp netwerk kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 23:41
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:41:
Sinds vandaag de bold 9900 van mijn werk ontvangen (BES). Heb net whatsapp geinstalleerd, nu blijft hij hangen op waiting for network wanneer ik mijn mobiele nummer heb ingevoerd (tbv de sms).

Is er iemand die dit prbleem ook al eerder heeft gehad? Het netwerk is volgens mij ok, kan in principe alles ontvangen verder. Zou het aan het whatsapp netwerk kunnen liggen?
heb je whatsapp via de appworld gedownload? anders moet je het even via de whatsapp site zelf doen :)

newbie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

centenbakkie schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:12:
[...]

heb je whatsapp via de appworld gedownload? anders moet je het even via de whatsapp site zelf doen :)
Ik heb whatsapp via de site geinstalleerd, heb het ook meerdere malen geprobeerd ( deinstall en opnieuw install), snap er niets van!

• TZC-T1-FX
Mijn Bold 9900 word na enkele dagen erg traag. Een batterypull verhelpt dat. Iemand meer problemen daarmee?

Heb 7.0.0.353 op mijn Blackberry

Verwijderd

Vraagje, is er iemand bekend met de site prachtaanbieding.nl?
Ze bieden daar een BB 9900 aan voor 399 euro. Maar de site er nogal simpel uit en kan er dan verder ook niks over vinden. Dus vraag ik mij af iemand al eerder een bestelling bij ze heeft gedaan en of ze dus betrouwbaar zijn?
Alvast bedankt,

• ICT-BB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-04 17:50
Ik heb nu 4 weken mijn bold 9900. Beste Blackberry ooit (Mijn vierde ondertussen al)!
Echter wanneer ik bel, horen mensen aan de andere kant van de lijn ruis (iets dergelijks wat je ook hoort als je je gsm bij een oude radio legt.), ik zelf hoor dit niet.
Verder valt mij op dat er roodachtig lampje knippert naast het gebruikelijke Led-lampje.

Iemand hier ook ervaring mee? Of heb ik gewoon een defect toestel?

P.s. Ik heb al meerdere OS 7. versies geprobeerd, hier ligt het dus niet aan.

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

genberg23 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:27:
Ik heb nu 4 weken mijn bold 9900. Beste Blackberry ooit (Mijn vierde ondertussen al)!
Echter wanneer ik bel, horen mensen aan de andere kant van de lijn ruis (iets dergelijks wat je ook hoort als je je gsm bij een oude radio legt.), ik zelf hoor dit niet.
Verder valt mij op dat er roodachtig lampje knippert naast het gebruikelijke Led-lampje.

Iemand hier ook ervaring mee? Of heb ik gewoon een defect toestel?

P.s. Ik heb al meerdere OS 7. versies geprobeerd, hier ligt het dus niet aan.
Beste Genberg,

Voor wat betreft de ruis die andere mensen horen, geen ervaring mee.. mensen die ik bel ervaren dit niet... je zou de equalizer van de telefoon nog aan kunnen passen voor de gesprekken..

Naast het led lampje zit de proximity sensor. Zodra je gaat bellen en je zet je telefoon tegen je oor zorgt de sensor ervoor dat het beeld op zwart gaat, haal je hem weer van je oor vandaan zal het scherm weer oplichten.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• ICT-BB
Trackerfire schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:08:
[...]

Beste Genberg,

Voor wat betreft de ruis die andere mensen horen, geen ervaring mee.. mensen die ik bel ervaren dit niet... je zou de equalizer van de telefoon nog aan kunnen passen voor de gesprekken..

Naast het led lampje zit de proximity sensor. Zodra je gaat bellen en je zet je telefoon tegen je oor zorgt de sensor ervoor dat het beeld op zwart gaat, haal je hem weer van je oor vandaan zal het scherm weer oplichten.
Trackerfire Bedankt voor je reactie!
Wat betreft de sensor weet ik nu eindelijk waar die voor is! Helaas ben ik wel bang dat ik dus te maken heb met een licht defect in mijn toestel. Het gekke is dat de ruis op sommige plaatsen erger is dan op andere plaatsen. (Alsof het met straling etc. te maken heeft).

Verwijderd

Sinds gister mijn blackberry 9900 en wat een toestel!
Had hiervoor een E6 die is gestorven, ben blij dat ik voor de 9900 ben gegaan.

Reageert snel en de batterijduur was iets wat me zorgen maakte.
Maar na gisteravond de stekker eruit gehaald, zit nu nog op 80% dus denk dat ik de dag wel doorkom ;).

beste bb ooit

• Frozenhands
Naar mate je langer je Blackberry gebruikt zal ook de batterijduur langer zijn, dit is mijn ervaring tot nu toe en ik heb hem nu ongeveer +- ander halve week.

Verwijderd

Eerste charge:

20 uur in gebruik, aardig gebruik.
30% batterij nog over.

En zou alleen maar beter worden dus? :D
Niet verkeerd voor een telefoon die zo goed presteerd met zo'n kleine accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot vanochtend 9 uur volgehouden en toen was ie echt dood.

Toch +-34 uur op de eerste charge. Goed genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet me abbo verlengen en ik ben van plan waarschijnlijk een Blackberry te nemen, is de Bold 9900 een aanrader of is de Torch beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:53

cdoens

Peugeot-gek

Welke Torch bedoel je? Er zijn er namelijk meerdere ;)

Ik heb zelf de 9800 en ondanks dat deze langzamer en ouder is dan de 9900 zou ik niet willen ruilen.
Het veel grotere scherm is voor mij zoveel handiger.
Volgens mij de 9860 de opvolger van de 9800 en zal je die waarschijnlijk bedoelen.
Maar je moet jezelf afvragen wat je met je BB wilt gaan doen. Op de site van BB kun je zelf ook een vergelijking tussen verschillende toestellen maken.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
De Torch 9810 is de opvolger van de 9800. Wat afmetingen betreft een identiek toestel. De specs zijn echter een stuk beter. Komt in oktober op de Nederlandse markt. Ik heb op dit moment de 9800 en overweeg zwaar om de 9810 aan te schaffen. Ziet er erg mooi uit en de bouwkwaliteit schijnt ook beter te zijn. Persoonlijk vind ik hem mooier als de 9900 maar goed dat is persoonlijk. Er staan hele leuke video's op Youtube van beide toestellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De combinatie van deze Bold 9900 icm + de Gmail Agenda is echt perfect voor de zakelijke gebruiker. Ik moet veel plannen en mailen. Dit toestel is voor mij onmisbaar.

• willy83
Wat ik ook wel jammer vindt is dat de apps die nog wel nuttig zijn (9292ov, shazam enz) niet snel compatible gemaakt worden voor de 9900. Nu weet ik dat je voor een apps machine bij Apple of android moet zijn, maar ik had apps world vooraf gechecked en daar stonden deze programma's wel in.
Niet te weten dat de 9900 nog niet werd ondersteund.

• JunkieXP
willy83 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:27:
Wat ik ook wel jammer vindt is dat de apps die nog wel nuttig zijn (9292ov, shazam enz) niet snel compatible gemaakt worden voor de 9900. Nu weet ik dat je voor een apps machine bij Apple of android moet zijn, maar ik had apps world vooraf gechecked en daar stonden deze programma's wel in.
Niet te weten dat de 9900 nog niet werd ondersteund.
Het is dan een wat oudere versie, maar je kan iniedergeval weer Nummers "Ontdekken":
http://smartworld.shazami...tions/RIM/470T/Shazam.jad

• Dennisdn
Hoe zit het eigenlijk met nieuwe firmware updates van Blackberry?

Ik heb 296 er nog op staan, terwijl er al een aantal nieuwere zijn te vinden op crackberry.
Is het zinvol om me er in te gaan verdiepen om zelf de updates te installeren, of komt RIM over het algemeen snel genoeg met officiële updates?

• JunkieXP
Dennisdn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:53:
Hoe zit het eigenlijk met nieuwe firmware updates van Blackberry?

Ik heb 296 er nog op staan, terwijl er al een aantal nieuwere zijn te vinden op crackberry.
Is het zinvol om me er in te gaan verdiepen om zelf de updates te installeren, of komt RIM over het algemeen snel genoeg met officiële updates?
RIM komt met enige regelmaat met Nieuwe Firmware's, het probleem zit hem echter in de Providers die deze Firmware's "goed moeten keuren". En men is daar in Nederland behoorlijk laks mee.

Met de Leaked Firmware's kun je indien gewenst experimenteren, maar de Officiële OS' kun je door het verwijderen van de vendor.xml (zoals bij meerdere Update Tutorials beschreven) zonder al te veel Risico installeren, "Latest Official 9900 OS 7.0.0.353 from SK Telekom" schijnt de Batterij (zeker in vergelijking met *.296) zeer ten goede te komen =).

• Dennisdn
Ok dan ga ik daar maar eens naar op zoek.
Op crackberry had ik al wel paar links gevonden naar die versie maar die lopen dood of komen op een Chinese invulpagina terecht, en mijn Chinees is niet al te best.

*edit

Inmiddels te pakken en geïnstalleerd :-)

[ Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 28-09-2011 22:38 ]

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Merk je al enig verschil? Bijvoorbeeld batterij duur, snelheid van toestel? Laat ons weten!

• willy83
JunkieXP bedankt, zal vanavond even kijken!!!

• Dennisdn
RRCreations schreef op donderdag 29 september 2011 @ 01:18:
Merk je al enig verschil? Bijvoorbeeld batterij duur, snelheid van toestel? Laat ons weten!
De batterij lijkt al wel beter te zijn, maar pas eind van de dag kan ik er wel wat zinnigs op zeggen. Voorheen moest hij bij smorgens rond 6 van de lader gehaald te zijn, rond 15 uur weer eraan. Dus elk uur dat ik er langer mee doe, moet aan de update liggen want ik heb alle apps en instellingen mee-geinstalleerd.

De menu's gaan nog een tikje sneller. Enige bug tot nu toe is dat de app world compleet is verdwenen. Zal ik vanmiddag opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Beste Tweakers,

Ik heb een 9900 op mijn werk voor een collega.
Super toestel werkt fijn en snel.
Maar ik kan niet synchroniseren met blackberrydesktop manager.
Via bluetooth doet deze het niet en via USB ook niet.
Ik wil all contacten uit de exchange trekken om ze hierop te zetten.
Dat gaat naar mijn informatie alleen via de sync in de manager?
Kan iemand mij daar mee helpen :)

Bij voorbaat dank!

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen ik heb net mijn Blackberry Bold 9900 binnen gekregen van T-Mobile na een abbonementsverlenging en tot dusverre vind ik het toestel echt super!

Ik ben zelf nieuw met Blackberry en kom van een HTC Desire af. Ik heb nu alleen met mijn toestel het probleem als wanneer ik mijn Facebook en Twitter wil koppelen via de desbetreffende apps, ik een foutmelding krijg:

You are currently on a service plan that does not support this application, please connect to a Wi-Fi network or contact your service provider to upgrade your data plan.

Ik heb bij T-Mobile alle mogelijke internet bundels gekozen inclusief de Blackberry bundel, en ook de internet bundel met het snelste internet. Ik krijg deze foutmelding alleen als ik mijn 3G verbinding en roaming aan heb staan maar geen wi-fi verbinding. Als ik de wi-fi verbinding dus aan zet werkt het wel maar ik wil toch wel gebruik maken van mijn mobiele internet als ik niet rond een wi-fi hotspot ben. Ik las op de T-Mobile site alleen het volgende van wat ik kon vinden qua hulp voor dit probleem:

Stap 1 - Activatie bij Blackberry 9900 Bold Touch
Om gebruik te kunnen maken van e-mail, mobiel internet en/of Pingen, dient je T-Mobile simkaart bij BlackBerry te zijn geregistreerd.
Indien je je Blackberry 9900 Bold Touch in combinatie met simkaart hebt aangeschaft, is deze automatisch geregistreerd. Het kan echter tot 24 uur duren voordat dit actief is. Tot die tijd is gebruik van e-mail, mobiel internet en/of Pingen helaas niet mogelijk.
Ook is het mogelijk je simkaart zelf aan te melden voor registratie bij BlackBerry, neem hiervoor contact op met de T-Mobile Klantenservice.
Voor het installeren van e-mail op een BlackBerry dient u zich te registreren op: http://instantemail.t-mobile.nl. Lukt dit niet, neem dan contact op met T-Mobile Klantenservice.
Probleem nog niet opgelost? Ga verder met stap 2.

Ik moest mijn simkaart van mijn vorige abonnement met HTC Desire nu in mijn BB Bold 9900 doen om mijn nieuwe abonnement verder te gebruiken. Misschien moet ik dus 24 uur wachten, of moet ik toch contact op nemen met de T-Mobile klantenservice?

Ook wil ik wel de beste ervaring met mijn Bold 9900, is het dus verstandig om een andere (nieuwere) firmware erop te zetten en zo ja wat is de beste? En kunnen jullie misschien ook uitleggen hoe het moet of mij doorverwijzen naar een uitleg?

Ik wil ook de Whatsapp applicatie erop zetten maar er werd hier eerder gesuggereerd om die van de Whatsapp website zelf te downloaden ipv de app world, als ik dit wil doen kan dat dan downloaden via de browser op mijn Bold zelf of moet ik het eerst downloaden op mijn pc en dan via de USB kabel het overzetten? En hoe installeer ik het dan verder?

Sorry voor deze newbie vragen maar ik heb eerder nog nooit een Blackberry gehad.

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Het lijkt erop dat je bis abonement nog niet is geactiveerd.
De twitter en Facebook apps gaan via bis dus die werken zonder het bis abonement niet, maar wel op wifi.
Uit ervaring omdat mijn bis nog geactiveerd moet worden kan ik je vertellen dat whatsapp zwaar behelpen is zonder geactiveerde bis. Je kunt hem als je op een wifi netwerk zit, met de browser gewoon van de whatsapp site halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 01-10-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 14-09 10:07
Ik had hier vorige week ook last van, gelijk ff T-Mobile gebeld en er was dus iets niet goed met mijn BIS abo. Moest toen mijn batterij eruit halen terwijl mijn telefoon aanstond en na 5min erin doen. Vervolgens deed alles het perfect.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 20:34
Dennisdn schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:16:
Het lijkt erop dat je bis abonement nog niet is geactiveerd.
De twitter en Facebook apps gaan via bis dus die werken zonder het bis abonement niet,
doen andere twitter apps het wel zonder bis abonnement? bijv: ubersocial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Die heb ik nog niet geprobeerd. Wat dat betreft ben ik ook nog redelijk nieuw in de Blackberry wereld. Maar ik merk wel dat vrijwel alle apps die internet gebruiken mank zijn zonder bis. Wat zal ik blij zijn als mijn abo wordt geactiveerd. Door een fout van minn vorige provider moet ik nu nog een maand langer wachten
daarop :-(

Het verbaasd me trouwens dat er niet zoals ik in de android en iOS wereld gewend ben, gewoon wat rommetjes of jailbreaks zijn die dat hele bis eruit gooit.

*edit
Heb zelf een vraag aan gebruikers van de gmail app.
Hoe kan ik email in de normale opmaak bekijken? Ik krijg ze nu helemaal niet met plaatjes of andere html opmaak binnen....

[ Voor 35% gewijzigd door Dennisdn op 02-10-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Er blijkt een leuke bijkomstigheid te zijn bij de 9900. Hier een leuk verslag van iemand die in een telefoonzaak werkt en op het crackberry forum zit. die heeft zijn scherm moedwillig mishandeld. http://forums.crackberry....tless-bold-9900-a-655069/

Voor degene die geen zin hebben een groot stuk te lezen: hij kreeg het met verschillende scherpe gereedschapen en een boel bruut geweld niet voor elkaar om ook maar 1 minikrasje op het scherm te krijgen. Screenprotectors zijn dan ook volledig overbodig volgens hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb sinds een paar weken de Black Berry 9900 bold en dat is een prettig telefoontje.
Maar gisteren een ongelukje, tas tussen de spaken van de fiets, en nu is het toetsenbord gebroken! |:(
Vreselijk!! Ik zoek me suf, maar ik kan nergens achterhalen hoe ik mn BB kan laten repareren of waar zo'n los toetsenbord wordt verkocht.
Is er misschien een andere BB waarvan het toetsenbord zou kunnen passen?

Help!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:23:
Hallo,

Heb sinds een paar weken de Black Berry 9900 bold en dat is een prettig telefoontje.
Maar gisteren een ongelukje, tas tussen de spaken van de fiets, en nu is het toetsenbord gebroken! |:(
Vreselijk!! Ik zoek me suf, maar ik kan nergens achterhalen hoe ik mn BB kan laten repareren of waar zo'n los toetsenbord wordt verkocht.
Is er misschien een andere BB waarvan het toetsenbord zou kunnen passen?

Help!!
Een kleine Zoektocht langs bekende Leveranciers leverd mij: http://www.truesupplier.c...le-keypad-p-pr-28581.html op.

Wellicht is het een optie, wanneer je het zelf niet aandurft, of bij de typische telefoon beunhazen in de stad de telefoon ter reparatie aan te bieden =).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Sinds verleden week ben ook ik in het bezit van een Blackberry Bold 9900. Tot zover is alles qua synchronisatie gelukt, behalve het syncen met mijn gmail-agenda. Ik `volg' namelijk ook andere agenda's en die synct-ie niet mee... Dus alleen mijn eigen persoonlijke agenda doet-ie.
Contacten gaat gewoon goed overigens.

Ik heb nu Google Sync geprobeerd alsmede de standaard-sync van Blackberry zelf (via account instellingen). Ook via Google kom ik niet echt verder (zoekopdrachten in de trant van 'gedelegeerde agenda sync blackberry os 7')

Iemand die hiervoor een (permanente draadloze) oplossing kent? Ik heb net gekeken of bedraad synchroniseren met de Desktop Manager werkt, maar dan komen mijn overige agenda's er ook niet in te staan. Ik kan ook in de App World geen andere Kalender App vinden, ik weet niet of er een goed alternatief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
@ Slapdaddy Ik gebruik daarvoor het programma Funambol Blackberry Sync. Werkt perfect voor ontacten, Calender, Task, Notes enz enz. Downloaden via BB World. Prima app. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoefniks, dank voor je reactie. Op mijn Blackberry krijg ik 'm aan de praat, alleen is de Funambol Mac OS client erg brak en loopt die alleen maar vast. Ook kan ik daar niet aangeven dat ik enkel mijn agenda gesynchroniseerd wil hebben (contacten lopen al via Soocial dat net iets meer functionaliteit biedt). Dit kan overigens op mijn blackberry wel, maar ja... laat dat nou net niet het probleem zijn ;)

Kortom, als iemand anders nog een oplossing kent hoor ik die ook graag!

EDIT (15:13):
Kleine update... Ik zag net dat Funambol ook de mogelijkheid kent om met een Gmail-account te synchroniseren (direct dus). Echter krijg ik daarbij ook niet mijn gedelegeerde agenda's te zien, enkel mijn eigen agenda.
Mijn vorige telefoon (een Android) en iCal hebben hier beide dan weer geen moeite mee. Vind dit persoonlijk wel een kleine tegenvaller, want ik gebruik mijn telefoon alleen maar voor bellen, messaging, agenda en af en toe muziek...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 15:14 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
Weet iemand heel misschien of de Blackberry 9900 een update krijgt naar QNX? Ik word echt pissig als blijkt dat er een nieuwe telefoon komt met iets betere specs en een nieuwe OS in 5 maanden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
RIM heeft al meerdere keren gecommuniceerd dat de 9900 geen qnx krijgt. Overigens heet het nu officieel BBX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik ben wat gaan zoeken over een probleem wat ik steeds heb. De telefoon herkent de laatste tijd 9 van de 10x de lader niet als lader. Er komt geen bliksempje in het scherm en alleen een stekkertje en dan de melding dat hij niet oplaad. Een keer rebooten en hij herkent hem weer.
Ik had verwacht dat het in de software zat, maar op andere forums is het al een bekend probleem en krijgen mensen nieuwe batterijen.

*edit
Zojuist de nieuwe leaked 440 geïnstalleerd. Hopelijk verhelpt deze het probleem.
Sowieso de moeite waard om te installeren, hij is veel sneller op vrijwel alle fronten.
Nu maar hopen dat de batterij beter mee gaat....

[ Voor 31% gewijzigd door Dennisdn op 08-10-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
Dennisdn schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:40:
Ik ben wat gaan zoeken over een probleem wat ik steeds heb. De telefoon herkent de laatste tijd 9 van de 10x de lader niet als lader. Er komt geen bliksempje in het scherm en alleen een stekkertje en dan de melding dat hij niet oplaad. Een keer rebooten en hij herkent hem weer.
Ik had verwacht dat het in de software zat, maar op andere forums is het al een bekend probleem en krijgen mensen nieuwe batterijen.

*edit
Zojuist de nieuwe leaked 440 geïnstalleerd. Hopelijk verhelpt deze het probleem.
Sowieso de moeite waard om te installeren, hij is veel sneller op vrijwel alle fronten.
Nu maar hopen dat de batterij beter mee gaat....
Ik zou gewoon eerst RIM mailen, kijken wat ze zeggen. Mocht het echt via Vodafone moeten dan helaas die pad kiezen. Voor de rest heb ik ook .440 leak geprobeerd en het is inderdaad veel beter. Aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
RRCreations schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 22:41:
[...]

Ik zou gewoon eerst RIM mailen, kijken wat ze zeggen. Mocht het echt via Vodafone moeten dan helaas die pad kiezen. Voor de rest heb ik ook .440 leak geprobeerd en het is inderdaad veel beter. Aan te raden!
beter qua batterij duur? of beter qua ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
De 440 is echt heel erg goed. Veel, heel veel sneller bijvoorbeeld browsen of foto's kijken. Maar de batterij is nog wel de grootste verbetering. Misschien wel 50 procent beter. Ik kan het alleen op gevoel zeggen maar crackberryforummers spreken over een verschil van 6 procent per uur, naar 1 tot 2 procent per uur.

Overigens is mijn lader probleem hiermee ook helemaal verdwenen, dus het lag duidelijk aan de 353 software. Helaas is ook het mooie dimmen van de trackpad verlichting verdwenen. Hij gaat nu gewoon ineens uit. Maar als dit heeft bijgedragen aan de batterijduur: so be it.

[ Voor 59% gewijzigd door Dennisdn op 09-10-2011 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Vandaag ook geupgrade naar 440 en had eerst 353 en daarvoor 263, ik vond .353 al een enorme verbetering maar .440 is echt super.

- Accuduur is vele malen beter geworden, met 263 haalde ik net 10uurtjes en met .440 zou ik volgens mijn berekening 30uur moeten halen.
- alles reageert veel sneller
- internetbrowser is sneller geworden
- boot sneller
- kleine bug: soms doet mijn toetsenbord het niet op bepaalde sites zoals marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een bb 9900 bold gekocht en wil daar via desk manager hem laten synchroniseren met me paltop( en eventueel Ping opzetten)
Nu herkend mijn Laptop(en andere laptops) de BB niet, als ik hem aansluit via de usb vraagt hij welke optei(massaopslag) en als nik die dan aankies, gebeurt er nik.
Sluit BB aan staat er dan, als ik een andere BB aansluit, ziet hij deze wel, kabel is dus niet kapot, wat kan de oorzaak zijn?

Groet Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:00:
hoefniks, dank voor je reactie. Op mijn Blackberry krijg ik 'm aan de praat, alleen is de Funambol Mac OS client erg brak en loopt die alleen maar vast. Ook kan ik daar niet aangeven dat ik enkel mijn agenda gesynchroniseerd wil hebben (contacten lopen al via Soocial dat net iets meer functionaliteit biedt). Dit kan overigens op mijn blackberry wel, maar ja... laat dat nou net niet het probleem zijn ;)

Kortom, als iemand anders nog een oplossing kent hoor ik die ook graag!

EDIT (15:13):
Kleine update... Ik zag net dat Funambol ook de mogelijkheid kent om met een Gmail-account te synchroniseren (direct dus). Echter krijg ik daarbij ook niet mijn gedelegeerde agenda's te zien, enkel mijn eigen agenda.
Mijn vorige telefoon (een Android) en iCal hebben hier beide dan weer geen moeite mee. Vind dit persoonlijk wel een kleine tegenvaller, want ik gebruik mijn telefoon alleen maar voor bellen, messaging, agenda en af en toe muziek...
Even zelf terugkomend op bovenstaande... Het lijkt erop dat ik nu een oplossing heb gevonden via de Google Sync client. Bij Opties kun je daar aangeven welke gedelegeerde agenda's hij mee moet synchroniseren.

Op het moment is het nog niet de fraaiste oplossing maar het is in ieder geval een oplossing waarmee ik vooruit kan. En ik hoop dat een eventuele lezer met deze oplossing ook verder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er ook iemand problemen met het internet vandaag op de BB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT-BB
Ja ik heb ook problemen!
Kan wel site's bezoeken met mn browser. Alleen Pingen/whatsappen gaat niet.
En nu ik dit schrijf emaillen opeens ook niet meer.

Wifi aan/uit veranderd niks.
Battery-pull ook niet.
Provider; Vodafone.

p.s. gprs staat ook klein in beeld i.p.v. GPRS in hoofdletters. (Wat normaal op iets met Bis duidt)

[ Voor 18% gewijzigd door ICT-BB op 10-10-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:50
Dat klopt er is een storing in de infrastructuur van Blackberry, elke provider heeft er last van. Ik was toevallig vanochtend aan het werk bij een van deze providers. Ze zijn er mee bezig en om 1 uur was er nog geen tijd vast gesteld dat het weer moest werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT-BB
oke!, dat verklaart het probleem, nu maar hopen dat het snel opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jefrim schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:06:
Dat klopt er is een storing in de infrastructuur van Blackberry, elke provider heeft er last van. Ik was toevallig vanochtend aan het werk bij een van deze providers. Ze zijn er mee bezig en om 1 uur was er nog geen tijd vast gesteld dat het weer moest werken.
Oke ja dacht al dat het aan mijn BB lag thnx voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 10:25

AMDFreak

Intel is zo..

Volgens mij is dat gisterenavond laat al begonnen.. +/- 23:45uur..

Alhoewel ik vandaag wel een paar ping berichtjes heb ontvangen.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
RIM komt zo meteen met een persverklaring over de storing lees ik net op twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Ik kan bevestigen dat ik dezelfde problemen ook heb, dus zal wel iets globaals zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Ja klopt het is een wereld wijdt probleem.

Op het T-mobile forum is dit gepost door medewerker van T-mobile
Er is op dit moment een storing met de server van BlackBerry R.I.M.

Het is geen specifiek T-Mobile probleem, maar een wereld wijd probleem.
Veel specifieke apps zullen hierdoor niet werken, als mede het pingen etcetera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Oké, het is best wel vervelend eigenlijk dat het zo lang duurt voordat ze met een oplossing komen.
Zojuist een artikel op Telegraaf gevonden, late communicatie van uit Blackberry moet ik zeggen: http://www.telegraaf.nl/d...?sn=binnenland,buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Laten we de Data Issues hier: [BlackBerry] Major BlackBerry Outage! bespreken, aangezien deze ook voor andere BlackBerry's relevant zijn =(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In tussen langs de T-Mobile zaak gegaan en daar hebben ze even nagecheckt bij de provider service en na een battery pull was mijn probleem verholpen en kon ik op alle apps en was mijn BIS geactiveerd :D.

Overigens was ik laatst bij een vriend die geloof ik een Blackberry Curve 9300 had, iig een Curve en het viel me op dat wanneer je muziek afspeelde op zijn telefoon de speakers veel en veel luider waren vergeleken met mijn Bold 9900. Kan iemand dit bevestigen dat dit normaal is? Ik had via de Media Sync de muziek er op gezet, en heb een mediakaart van 16gb. Ik las ergens anders dat je ook gewoon de muziek bestanden kon verslepen, zou dit ermee te maken kunnen hebben dat de geluidskwaliteit wellicht naar achter ging omdat ik het via syncen deed? Vind het toch wel erg jammer dat het geluid nu dus zachter is dan een ouder BB model en ook niet echt verschrikkelijk denderend is vergeleken met mijn vorige HTC Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Hebben jullie de 7.0.0.440 OS al geinstalleerd? Ding heeft mijn Bold 9900 nog sneller gemaakt! Jezus zeg...

http://crackberry.com/leaked-os-700440-blackberry-bold-9900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
TZC-T1-FX schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 07:19:
Hebben jullie de 7.0.0.440 OS al geinstalleerd? Ding heeft mijn Bold 9900 nog sneller gemaakt! Jezus zeg...

http://crackberry.com/leaked-os-700440-blackberry-bold-9900
Ik durf het niet aan om leaked software te installeren op mijn BlackBerry, simpel weg omdat ik niet zonder een mobiele telefoon kan en geen zin heb om zonder te zitten dus ik sla dit even over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:28
Klopt het dat de 9900 niet ondersteund wordt door QNX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:33:
Klopt het dat de 9900 niet ondersteund wordt door QNX?
RIM heeft altijd gezegd dat de huidige generatie nooit QNX Support hoeft te verwachten, echter is het wel zo dat de Specs van het 1ste QNX Toestel volgens de Geruchten veel op die van de BB9900 lijken, vlak het dus niet uit, maar reken er maar niet op.

Aan de andere kant wordt QNX misschien wel zo groot dat een Community als XDA Developers ermee aan de slag gaan (zie bijv. een Windows 6.5 Phone die momenteel vaak voorzien is van Android (De HTC HD2, red.)

Ben van OS *.317 naar *.440 gesprongen en de Browser lijkt nog wat sneller in te laden, Battery lekt 's nachts (idle dus) circa 1.5/2% p.u. (weet echter niet hoe dit bij *.317 was).

In gebruik was ik Circa 10 / 15 procent kwijt over 1.5u continue in gebruik, beetje browsen hier, SocialScope (Twitter / Facebook) daar, WhatsApp tussendoor.

[ Voor 21% gewijzigd door JunkieXP op 11-10-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Hmpff! Erg vaag probleem dit, hoor mensen over een Nabijheidssensor in de BB9900 maar deze lijkt het bij mij niet heel goed te doen.

Eerder al maakte ik melding van het Feit dat ik een gesprek op Mute zetten terwijl ik aan het Bellen was, maar vandaag ging het nog een Stap verder.

1. Ik werd gebeld.
2. Ik naam op.
3. Ik sprak de persoon
4. Ik heb met m'n wang waarschijnlijk op "Add Participant" geklikt.
5. Vervolgens heb ik in de lijst met pas gebelde nummers die daaropvolgend verscheen naar alle waarschijnlijkheid iemand geselecteerd.
6. Vervolgens hoor ik (en naar later scheen mijn Belgezelschap ook) opnieuw een Kiestoon, waarna ik snel op de Rode Toets drukte (thank RIM for Physical Buttons).

Ik ga mezelf maar aanleren om na het aanemen van een gesprek op de "Lock" toets bovenop te drukken, want dit is echt niet Praktisch (en kan in bepaalde, niet nuchtere gemoedstoestanden voor problemen zorgen waarbij je om 3u 's nachts een groepsgesprek met een verdwaalde vriend en je baas opzet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
JunkieXP schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:25:
[...]

Ben van OS *.317 naar *.440 gesprongen en de Browser lijkt nog wat sneller in te laden, Battery lekt 's nachts (idle dus) circa 1.5/2% p.u. (weet echter niet hoe dit bij *.317 was).

In gebruik was ik Circa 10 / 15 procent kwijt over 1.5u continue in gebruik, beetje browsen hier, SocialScope (Twitter / Facebook) daar, WhatsApp tussendoor.
Ik heb gister voor de gein de app battery booster free geïnstalleerd. Behalve zoeken naar battery drains zoals ze in de beschrijving zeggen geen idee wat het doet, omdat je eigenlijk niets kunt zien. maar dat het werkt is zeker, en goed ook.

Nou heb ik ook gemerkt dat bij 440 de 3G verbinding nog steeds blijft slurpen. Aangezien ik onderweg 90 procent van de tijd voldoende heb aan 2g staat hij daar nu het meeste op.
Is er geen widget ofzo te krijgen op het homescreen om te schakelen tussen 2 en 3 g? Ik gebruik nu quicklaunch, maar dat is toch nog meer werk dan gewoon een schakelaartje op het homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
Nog meer mensen problemen met connecten naar ping/whatsapp/google maps/bb travel? Lijkt op de problemen van gister toen BIS down was, ben we'll connected, maar niets werkt...Zit bij T-mobile

Edit: net het centrale storings topic gevonden nvm

[ Voor 12% gewijzigd door itons op 11-10-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 10:25

AMDFreak

Intel is zo..

Itons, het is inderdaad weer down ;(

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibulez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 22:54
haha, geweldig die compensatie, er is maar 1 van alle apps beschikbaar voor de 9900.
kan alleen drivesafe.ly downloaden, en als ik naar de rest probeer te zoeken krijg ik ook niks.
Misschien wel nog een paar apps, maar die heb ik waarschijnlijk dan al gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
Nibulez schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:03:
haha, geweldig die compensatie, er is maar 1 van alle apps beschikbaar voor de 9900.
kan alleen drivesafe.ly downloaden, en als ik naar de rest probeer te zoeken krijg ik ook niks.
Misschien wel nog een paar apps, maar die heb ik waarschijnlijk dan al gekocht
RIM brengt langzaam maar zeker de apps uit toch? Vandaag is het alleen drivesafe, de rest volgt. Of heb ik het verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ze worden tussen gister en eind november vrijgegeven.
Zie het een beetje als de jaarlijkse 12 dagen kerst bij Apple.
Er komen gewoon af en toe apps bij in het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Ding is wel, dat idd een van de Apps die ik het liefst Unlimited wil bemachtigen, nog niet eens bestaat voor OS7 (Shazam, red.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Sinds vandaag een Trots Spotify Premium gebruiker, nu er eindelijk een (Beta welliswaar) van Spotify voor de BlackBerry beschikbaar is =).

Mis nog wel een paar kleine Dingetjes, maar overal werkt het erg lekker en ook op de (niet geteste Touch Interface) valt niks aan te merken.

Things for Change:
- 3G / WiFi voor Fatsoenlijke Stream benodigd (Datalimiet ;)). Maar je kan er altijd nog voor kiezen om PlayLists te laten Syncen when in WiFi Range voor "Offline Modus"
- Je kan geen nummer toevoegen aan de Huidige Que (Use Playlist as a Workaround).
- Je kan geen Tof Nummer "on the Go" toesturen naar de Inbox van 'n Mede Spotify Gebruiker.
- Je kan niet "Skippen" in een nummer, vooral bij "lange nummers" wat jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Oke het lijkt erop dat mijn 9900 een probleempje heeft, het is als volgt:

Telefoon was vanmorgen leeg, dus heb hem aan het stopcontact gehangen zonder er verder naar om te kijken, net na een uur eens gecheckt en nu blijkt dat hij niet meer aan gaat? Ook zie ik geen tekenen van opladen..

Het enige teken van leven is het rode lampje dat ongeveer 10 sec. aanblijft nadat ik hem aan het stopcontact hang. Ik heb net al de accu en simkaart eruit gehaald maar ook dit helpt verder niet.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Welke software-versie heb je?
Alle boven de .296 hebben het firmwareprobleem dat hij 9 van de 10x niet gaat laden zodra hij aan de lader gaat.
Er komt dan een melding op het scherm dat de lader niet herkend wordt. Alleen een reboot of battery-pull helpt om hem dan weer aan het laden te krijgen.

Wellicht is de jouwe leger dan leeg, zodat hij niet meer het restje energie overheeft om te kunnen rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
Heb een probleem met me 9900.

Gisteren me telefoon aan het stroom gehangen nu werd ik wakker en knipperde de trackpad maar hij reageerde niet op me input dus deed ik een battery pull. Toen de telefoon terug was kon ik met geen mogelijkheid de telefoon radio aanzetten ookal stond er een vinkje bij mobile network. Dit hielp niks dus heb ik de os gereload .296 maar dat helpt ook niet. Ook een andere simkaart helpt niet.

Iemand een idee ?

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dennisdn schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:10:
Welke software-versie heb je?
Alle boven de .296 hebben het firmwareprobleem dat hij 9 van de 10x niet gaat laden zodra hij aan de lader gaat.
Er komt dan een melding op het scherm dat de lader niet herkend wordt. Alleen een reboot of battery-pull helpt om hem dan weer aan het laden te krijgen.

Wellicht is de jouwe leger dan leeg, zodat hij niet meer het restje energie overheeft om te kunnen rebooten?
so not true! Heb bijna alle software versies gehad sinds ik mijn bold 9900 heb en nooit problemen gehad met opladen.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste