Hallo iedereen ik heb net mijn Blackberry Bold 9900 binnen gekregen van T-Mobile na een abbonementsverlenging en tot dusverre vind ik het toestel echt super!
Ik ben zelf nieuw met Blackberry en kom van een HTC Desire af. Ik heb nu alleen met mijn toestel het probleem als wanneer ik mijn Facebook en Twitter wil koppelen via de desbetreffende apps, ik een foutmelding krijg:
You are currently on a service plan that does not support this application, please connect to a Wi-Fi network or contact your service provider to upgrade your data plan.
Ik heb bij T-Mobile alle mogelijke internet bundels gekozen inclusief de Blackberry bundel, en ook de internet bundel met het snelste internet. Ik krijg deze foutmelding alleen als ik mijn 3G verbinding en roaming aan heb staan maar geen wi-fi verbinding. Als ik de wi-fi verbinding dus aan zet werkt het wel maar ik wil toch wel gebruik maken van mijn mobiele internet als ik niet rond een wi-fi hotspot ben. Ik las op de T-Mobile site alleen het volgende van wat ik kon vinden qua hulp voor dit probleem:
Stap 1 - Activatie bij Blackberry 9900 Bold Touch
Om gebruik te kunnen maken van e-mail, mobiel internet en/of Pingen, dient je T-Mobile simkaart bij BlackBerry te zijn geregistreerd.
Indien je je Blackberry 9900 Bold Touch in combinatie met simkaart hebt aangeschaft, is deze automatisch geregistreerd. Het kan echter tot 24 uur duren voordat dit actief is. Tot die tijd is gebruik van e-mail, mobiel internet en/of Pingen helaas niet mogelijk.
Ook is het mogelijk je simkaart zelf aan te melden voor registratie bij BlackBerry, neem hiervoor contact op met de T-Mobile Klantenservice.
Voor het installeren van e-mail op een BlackBerry dient u zich te registreren op: http://instantemail.t-mobile.nl. Lukt dit niet, neem dan contact op met T-Mobile Klantenservice.
Probleem nog niet opgelost? Ga verder met stap 2.
Ik moest mijn simkaart van mijn vorige abonnement met HTC Desire nu in mijn BB Bold 9900 doen om mijn nieuwe abonnement verder te gebruiken. Misschien moet ik dus 24 uur wachten, of moet ik toch contact op nemen met de T-Mobile klantenservice?
Ook wil ik wel de beste ervaring met mijn Bold 9900, is het dus verstandig om een andere (nieuwere) firmware erop te zetten en zo ja wat is de beste? En kunnen jullie misschien ook uitleggen hoe het moet of mij doorverwijzen naar een uitleg?
Ik wil ook de Whatsapp applicatie erop zetten maar er werd hier eerder gesuggereerd om die van de Whatsapp website zelf te downloaden ipv de app world, als ik dit wil doen kan dat dan downloaden via de browser op mijn Bold zelf of moet ik het eerst downloaden op mijn pc en dan via de USB kabel het overzetten? En hoe installeer ik het dan verder?
Sorry voor deze newbie vragen maar ik heb eerder nog nooit een Blackberry gehad.
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden! Alvast bedankt!