Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Daar ging ik vanuit, ken het principe =). Heb nu zowel op het werk als thuis de Dock staan, wel echt een geniale feature aan de wat duurdere BB's (niet de 8520, wel de hele Bold lijn).itsyaboy schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:42:
Haha had dan even op die link geklikt! Is een extra batterij plus batterijlader met een splitter zodat je die 2 batterijen tegelijk kan opladen. Batterij is mee te nemen in de batterijlader, een klein en eenvoudig houdertje. Zodra ik wat geld kan vrij maken hiervoor laat ik wel weten hoe praktisch het nou echt is..
Moet dan die Oplader weer mee gaan nemen etc.
Ik heb een vraagje. Ik probeerde vanmiddag mijn bb te update naar versie 7.1 maar bij het instaleren loopt het fout en blijft mijn telefoon haken op 12 procent batterij weghalen lukt niet en als ik em op de pc aansluit ook niks. wat moet ik doen?
Haalde om 01:30 de telefoon van de Lader met WiFi Actief, 3G, BlueTooth aan (maar geen verbinding). Ben 10 minuten later gaan slapen en heb het toestel tot 07:15 niet aangeraakt. Maar het Batterijniveau was wel van 100% naar 0% gedaalt =|. Een idle rate van 17,4% per uur =|.
Ik begin het echt treurig in te zien =(.
Daarna verdwijnt het.
Eigenlijk zo zonde, met het uitkomen van de galaxy S3 verdwijnen mijn laatste belangrijke BBM contacts..
Moet zeggen dat ik het niet heel vaak ervaar (daarbij dient opgetekend te worden dat ik gebruik maak van BeBuzz welke de Activiteit van de LEDs regelt).Hatsieflatsie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:09:
Duurt gerust nog een kwartier, nadat je je whatsappbericht gelezen hebt. Is een bekende bug van 9900.
Daarna verdwijnt het.
Verwijderd
Even een vraagje ik ben van plan om ook een blackberry bold 9900 te gaan kopen,
Maar ik wil eerst zo spoedig mogelijk weten of dat het inmiddels betrouwbaar is om hem te kopen,
Er waren eerst dus vele problemen en ik wil weten of dat alle problemen inmiddels opgelost zijn door updates. zoals dat de blackberry op eens uitvalt of dat het trackpad niet werkt. de battery etc.
Graag een zo snel mogelijk antwoord alstublieft:)
remcoafca
Nice! Een extra 25% aan batterijduur is altijd goed nieuws! Moet hem zelf ook nog even updaten dan.JunkieXP schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 00:52:
[...]
Moet zeggen dat ik het niet heel vaak ervaar (daarbij dient opgetekend te worden dat ik gebruik maak van BeBuzz welke de Activiteit van de LEDs regelt).
Heb wel sinds gisteren die J-series charger, extra batterij in een klein en draagzaam opladertje. Mee in me broekzak en ergens bij het invallen van de avond lekker me batterij geswitched zodat ik lekker door kon gaan!
Edit: het enige voor mij vervelende is dat het lampje van de oplader van rood naar groen schijnt te gaan als de batterij volledig is opgeladen. Maar ik zie het kleurverschil niet!!!
[ Voor 11% gewijzigd door itsyaboy op 17-05-2012 17:56 ]
Zoals ik het nu begrijp, zijn alle issues er zo'n beetje uit sinds de software update 7.1.Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:42:
hallo iedereen,
Even een vraagje ik ben van plan om ook een blackberry bold 9900 te gaan kopen,
Maar ik wil eerst zo spoedig mogelijk weten of dat het inmiddels betrouwbaar is om hem te kopen,
Er waren eerst dus vele problemen en ik wil weten of dat alle problemen inmiddels opgelost zijn door updates. zoals dat de blackberry op eens uitvalt of dat het trackpad niet werkt. de battery etc.
Graag een zo snel mogelijk antwoord alstublieft:)
remcoafca
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.
Sterker, ik moet BBM nog activeren terwijl ik dat ding al een jaar ofzo heb.itsyaboy schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:12:
Pff bah, vervelend.
Eigenlijk zo zonde, met het uitkomen van de galaxy S3 verdwijnen mijn laatste belangrijke BBM contacts..
Sowieso, dat hele hype van BBM is begonnen met ping. Dat is met crossplatform Whatsapp overbodig geworden nu. Het is mij een raadsel waarom mensen nog BBM gebruiken, terwijl al je contacten in één overzichtelijke Whatsapp-lijst handiger is, dan wisselende contacten hier en daar.
Niet bepaald, accuduur vormt nog altijd een heikel probleem. Op dit moment loop ik noodgedwongen rond met BB op 2G, 3G uitgeschakeld.Liam schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 19:03:
Zoals ik het nu begrijp, zijn alle issues er zo'n beetje uit sinds de software update 7.1.
Op sommige gelegenheden is dat best wel frusterend, kan ik je vertellen..
Beestje heeft wifi bluetooth en 3g eigenlijk altijd aanstaan.
Ik draai nog op 7.0.0.296 en tot nu toe twijfel ik nog steeds of ik ga updaten of niet
Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?
Momenteel gebruik ik whatsapp bijna net zo vaak als BBM, maar binnen een maand zal ik bijna geen BBM meer nodig hebben. Ik vind het erg fijn werken en het is gewoon erg betrouwbaar. Behalve die 3 dagen 'storing' dan, dat was wel vervelendHatsieflatsie schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 01:11:
[...]
Sterker, ik moet BBM nog activeren terwijl ik dat ding al een jaar ofzo heb..
Sowieso, dat hele hype van BBM is begonnen met ping. Dat is met crossplatform Whatsapp overbodig geworden nu. Het is mij een raadsel waarom mensen nog BBM gebruiken, terwijl al je contacten in één overzichtelijke Whatsapp-lijst handiger is, dan wisselende contacten hier en daar.
Whatsapp heeft idd als voordeel dat het cross platform is, maar dat is in mijn ogen het enige voordeel. Soms duurt het gewoon echt een tijd tussen het versturen van berichten tot diegene het ook daadwerkelijk ontvangt. Mij te onduidelijk of iemand het nou gelezen heeft of niet. Natuurlijk: last seen online op een tijdstip na het aankomen van je berichtje zou kunnen betekenen dat het is aangekomen, maar dat hoeft zeer zeker niet.
Mja, zoals ik al zei, zal het er maar mee moeten doen. Ken niet echt goede alternatieven.
296 is wel een hele oude, daarmee werd de mijne geleverd vorige zomer. Er zijn inmiddels wel heel erg veel verbeteringen geweest, dus ik zou hem zeker updaten.bestaudio schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 01:31:
Zelf een zeer tevreden BB9900 gebruiker en ik herken eigenlijk weinig van de batterij problemen, fair het is geen dagen maar een dag houd hij het zeker wel uit.
Beestje heeft wifi bluetooth en 3g eigenlijk altijd aanstaan.
Ik draai nog op 7.0.0.296 en tot nu toe twijfel ik nog steeds of ik ga updaten of niet
Opties > Toestel > Energiebesparingsmodus
Daar valt een drempel in te stellen wanneer de batterij een bepaald niveau heeft bereikt en schakelt dan over naar de "energiebesparingsmodus" om zo het resterende batterij vermogen te maximaliseren.
Tijdens de energiebesparingmodus wordt WiFi uitgeschakeld en wordt de helderheid van het beeldscherm verlaagd.
Misschien helpt het om de dag toch rond te komen op 1 accu.
Groeten Mark.
Mijn telefoon staat vanaf 100% op deze Energiebesparende Modus (altijd dus) en toch gebruik ik gewoon WiFi, dit is dus niet per definitie iets dat hand in hand met elkaar gaat.Mark04 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:47:
Voor mensen die de dag niet rond kunnen komen op hun accu:
Opties > Toestel > Energiebesparingsmodus
Daar valt een drempel in te stellen wanneer de batterij een bepaald niveau heeft bereikt en schakelt dan over naar de "energiebesparingsmodus" om zo het resterende batterij vermogen te maximaliseren.
Tijdens de energiebesparingmodus wordt WiFi uitgeschakeld en wordt de helderheid van het beeldscherm verlaagd.
Misschien helpt het om de dag toch rond te komen op 1 accu.
Groeten Mark.
Daarbij komt dat ik binnenshuis (met WiFi) het gevoel heb dat m'n telefoon langer mee gaat dan zonder WiFi Bereik
De energiebesparingsmodus heb ik niks aan, aangezien ik hem altijd op de laagste helderheid heb staan om uberhaupt nog iets uit de batterij te halen.
Worden er ook al reclames gepushed op deze manier?
En eergisteren ging de wekker niet af. Op het scherm stond app-error. Kan ik ergens een log vinden over welke app is gecrashed?
Heb de Bold 9900 al vanaf de launch, maybe zijn de 1e batches wat erger met het verbruik.
ALT+LGLG.Dennisdn schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:15:
Ik zag gister ineens iets vreemds..... Op mijn homescreen stond naast een melding van whatsapp en een emailtje een ster. Daarop klikkend kwam ik in de Blackberry store uit bij een betaalde (onzin)app.
Worden er ook al reclames gepushed op deze manier?
En eergisteren ging de wekker niet af. Op het scherm stond app-error. Kan ik ergens een log vinden over welke app is gecrashed?
Ben benieuwd wat Tmobile zegt over de batterij duur. Bij Vodafone zeiden ze letterlijk: dan had u van te voren maar wat forums moeten lezen voor je hem kocht (paar dagen na de release). De geschillencommisie wilde het heel graag uitvechten voor me omdat zij het ondeugdelijk vonden. Maarja, dan had ik hooguit mijn geld teruggekregen, en geen idee welke telefoon ik dan wel had willen hebben.TZC-T1-FX schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 01:30:
Heb mijn Blackberry ter reparatie aangeboden bij T-Mobile. GPS deed het niet en ik vond de batterij duur toch onacceptabel.
Heb de Bold 9900 al vanaf de launch, maybe zijn de 1e batches wat erger met het verbruik.
Da's niet normaal hoor. Bij mij duurde updaten hooguit een half uur, meer niet. Balen, want als je ontkoppelt, heb je risico dat het toestel het helemaal niet meer doet en dat het ding terug moet naar Blackberry.marcel23456 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:50:
ff een 9900 updaten naar versie 7.01...pff hangt al dik "2'5 uur op tafel en nog steeds niet klaar. Staat nu op 4% java koppelen. Is dit normaal dat een update zolang duurt?
Kan iemand mij aub het volgende uitleggen:
Waarom verdijnen mijn emailberichten uit de BB9900?
Mijn bedoeling is altijd geweest om emailberichten die ik via mijn primaire emailadres in Outlook op mijn desktop pc ontvang ook op mijn BB9900 te ontvangen en bewaren. Ik heb het op allerlei manieren geprobeerd maar het lukt niet om alle emails op de BB te houden. Plotseling merk ik bijvoorbeeld dat alle binnenkomende emails weg zijn.
Misschien heeft iemand een oplossing hiervoor, het liefst in combinatie met sinchronisatie van zoewel emails als agenda en contactpersonen met mijn Outlook, danwel draadloos, dus niet via de USB kabel?
Alvast dank voor reacties en advies.
Delete On: 'Handheld'
On conflicts 'Mailbox Wins'.
Dank voor de tip. Geprobeerd. De emails verdwijnen uit de BB net zo hard als voorheen.Hatsieflatsie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:23:
In je inbox > options > email reconciliation (integratie)
Delete On: 'Handheld'
On conflicts 'Mailbox Wins'.
T-Mobile nam mijn telefoon gewoon aan, en het was volgens hun binnen de garantie. Het is kosteloos gerepareerd, moest mijn batterij ook meesturen.Dennisdn schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 08:43:
[...]
Ben benieuwd wat Tmobile zegt over de batterij duur. Bij Vodafone zeiden ze letterlijk: dan had u van te voren maar wat forums moeten lezen voor je hem kocht (paar dagen na de release). De geschillencommisie wilde het heel graag uitvechten voor me omdat zij het ondeugdelijk vonden. Maarja, dan had ik hooguit mijn geld teruggekregen, en geen idee welke telefoon ik dan wel had willen hebben.
Het enige wat jammer is is dat mijn Blackberry 9900 gestolen is bij TNT toen T-Mobile hem na de reparatie naar mij toe heeft verstuurd. Heb hem dus nooit ''gerepareerd'' kunnen uittesten...
T-Mobile heeft mij formulieren toegestuurd zodat hun een intern onderzoeken kunnen starten. Ik verwacht eigenlijk binnen 1 maand een nieuw toestel.
They call it a "Royale" with cheese!
Er komt goed geluid uit. Muziekapp is prima, via ITunes te synchroniseren als je dat wenselijk acht. Wat wel tegenvalt, is de Spotify app. Deze werkt op een iPhone en Android beter, offline synchroniseren is niet optimaal. Kortom, muziekapp is goed en qua geluid doet het toestel niet onder voor welk ander toestel dan ook. Ik heb in ieder geval geen merkbaar verschil gehoord. Gebruik je Spotify, neem dan een Android of iOS toestel.MensionXL schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:31:
Hoe is eigenlijk de mp3-speler van de 9900? Komt er in combinatie met goede oordoppen een vol geluid uit of moet je ver van dit apparaat weg blijven wat dit betreft?
Ik vind dit erg kort door de bocht, de Spotify App is inderdaad wat gelikter op Android en iOS. Maar ik maak met veel plezier gebruik van Spotify en zowel Streaming (over 3G) als Offline playlists passeren de revue.Le0032 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 22:58:
[...]
Er komt goed geluid uit. Muziekapp is prima, via ITunes te synchroniseren als je dat wenselijk acht. Wat wel tegenvalt, is de Spotify app. Deze werkt op een iPhone en Android beter, offline synchroniseren is niet optimaal. Kortom, muziekapp is goed en qua geluid doet het toestel niet onder voor welk ander toestel dan ook. Ik heb in ieder geval geen merkbaar verschil gehoord. Gebruik je Spotify, neem dan een Android of iOS toestel.
Aangezien Spotify toch altijd in m'n zak zit en mijn oren bedient, vind ik de tekortkomingen prima te overzien en vind ik zeker niet dat je moet stellen dat Spotify gebruikers BlackBerry moeten negeren.
Daarbij is Spotify "officieel" niet Compatible op de 9900, moet je nagaan als hij ooit wel Support krijgt
Ik respecteer je mening, maar ik deel deze geenszins. Aangezien OS7 onderhuids vrijwel gelijk is aan OS6, zou de Spotify app het gewoon goed moeten doen, ook al schijnt de app niet compatible te zijn. Overigens reden temeer om een ander OS te gebruiken als je een fervent Spotify gebruiker bent.JunkieXP schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:24:
[...]
Ik vind dit erg kort door de bocht, de Spotify App is inderdaad wat gelikter op Android en iOS. Maar ik maak met veel plezier gebruik van Spotify en zowel Streaming (over 3G) als Offline playlists passeren de revue.
Aangezien Spotify toch altijd in m'n zak zit en mijn oren bedient, vind ik de tekortkomingen prima te overzien en vind ik zeker niet dat je moet stellen dat Spotify gebruikers BlackBerry moeten negeren.
Daarbij is Spotify "officieel" niet Compatible op de 9900, moet je nagaan als hij ooit wel Support krijgt.
Begrijp me niet verkeerd, maar Spotify op de BB is echt een ramp. Er zijn echt vrij veel klachten over crashes, softwareproblemen e.d. Zelf heb ik regelmatig gehad dat ineens alle offline gesync-te playlists ineens weg waren, terwijl ik niks aan het toestel had aangepast (geen software update of microsd kaartje gewisseld oid). Jammer, want dat maakt de BB ervaring voor mij minder. Voor de rest is de 9900 top, maar Spotify is beter een weg die je niet kan inslaan op de BB (imo).
"Blackberry gebruikers hebben geen tijd voor onzinapps, die moeten gewoon werken"
Verwijderd
Klopt! Alleen " nietsnutten " die op school zitten en teveel naar al die reality onzinDennisdn schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:37:
Mijn meest gebruikte antwoord op Blackberry-app-tekortkomingen:
"Blackberry gebruikers hebben geen tijd voor onzinapps, die moeten gewoon werken"
kijken maken zich druk om de hoeveelheid apps op hun mobiel,of hoeveel spullen
zij wel niet in hun hand vasthouden te samen met hun sleutels,tas en agenda.

Verwijderd
Kortom: bij een Blackberry moet een Blackberryabonement. Maar alleen al door de datacompressie die BB uitvoert verdien je hem ruim terug op de MB's. Je kunt een lagere mb bundel nemen dan je gewend bent op bijv android of iOS.
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 07-08-2012 09:10 ]
Mijn touchscreen reageert op elke vorm van input, maar elke Hardwarematige toets weigert dienst.
Dit zorgt ervoor ik mijn telefoon niet meer in kan schakelen (en inmiddels vraagt hij om het toestel te Wipen wanneer aangezien ik 3 tot 5x niet ben ingelogd, vraag me af hoe die mijn BlackBerry Account verifieerd zonder dat ik Internet toegang heb).
Iemand enig idee hoe ik het toestel kan resetten in de hoop mijn Keyboard weer te activeren?
Verwijderd
Ik heb een sim only abbonement met databundel bij hollandsnieuwe als ik dan een simlockvrije bb9900 zou halen zou het dan mogelijk zijn om te pingen of moet ik daarvoor een speciale BlackBerry bundel afsluiten?
Maar ook dat werkt bijna niet. Sowieso is het behelpen zonder BB-abbo, zoals ik een paar posts hierboven heb beschreven.
BBM (pingen) werkt vele malen beter en mooier dan Whatsapp. Whatsapp berichten komen niet altijd direct door of soms helemaal niet. Groep chatten via Whatsapp werkt ook vele malen minder dan via BBM. Ik gebruik alleen Whatsapp bij niet BB gebruikers.Dennisdn schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:17:
Zijn er nog die Pingen dan, iedereen is toch allang over op Whatsapp?
Maar ook dat werkt bijna niet. Sowieso is het behelpen zonder BB-abbo, zoals ik een paar posts hierboven heb beschreven.
Ik heb wel eens dat hij de verbinding kwijt is, maar hij geeft dan een simkaart fout, dus ik denk dat er iets geks met de hardware verbinding is. Herstarten helpt dan.
Ping en email zijn natuurlijk niet te gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door mpol op 19-08-2012 17:46 ]
Op dat moment heeft hij gezocht naar het BB-netwerk.
Als hij die niet kan vinden, gooit hij uit veiligheidsoverweging alles eruit en zul je opnieuw moeten opstarten.
Toen mijn BB-abonement nog niet was geactiveerd, gebeurde me dat 10x per dag.
[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 20-08-2012 10:11 ]
Heb een nieuwe OS erop geinstalleerd in de hoop dat dit misschien iets zou kunnen bewerkstelligen maar helaas.
Lijkt mij zelf iets van vochtschade, dat kan haast toch niet wat anders zijn? Iemand nog wat gedachten hierover?
Ga het nog eventjes aanzien, misschien hersteld het weer uit zichzelf zoals afgelopen zondag. Wel jammer, heb em sinds maart en moet er nog wel een tijdje mee door. Vochtschade valt natuurlijk niet onder de fabrieksgarantie..
Je hebt er nu niks meer aan maar een tip voor de toekomst:
Ik pak een hoop dancefestivals in de zomer en andere feesten in de winter maar neem dan altijd een oude android mee en geen goeie telefoon. De belangrijkste nummers erin en een pincode voor elke keer dat je hem van te toetsblok af haalt. (Dit alles na de ervaring op Emporium m'n telefoon kwijt geraakt te zijn waarbij de vinder het grappig vond naar 200 zakelijke nummers allemaal scheldsmsjes te versturen)
[ Voor 27% gewijzigd door Dennisdn op 31-08-2012 20:41 ]
En ja, zal de volgende keer zeker wat voorzichtiger zijn. Laat me dit geen 2 keer gebeuren!! Daar zijn oude telefoons weer handig voor.
Verwijderd
heb 1 klein probleem! Voor de rest een tevreden gebruiker
1 a 2 keer per dag gaat het touchscreen een eigen leven leiden(bv zelf scrollen tussen foto of op internet pagina's). Hij doet het ook als ik de telefoon op de tafel leg, ligt dus niet aan de manier van vasthouden
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Mvg Roy Timmermans
Veel plezier met je nieuwe toestel!
Groeten Mark.
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:55:
Sinds 3 weken in het bezit van een bb 9900.
heb 1 klein probleem! Voor de rest een tevreden gebruiker
1 a 2 keer per dag gaat het touchscreen een eigen leven leiden(bv zelf scrollen tussen foto of op internet pagina's). Hij doet het ook als ik de telefoon op de tafel leg, ligt dus niet aan de manier van vasthouden
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Mvg Roy Timmermans
Ook hier komt het niet bekend voor. Toevallig dat ik mij afgelopen week bedacht dat ik hem ook alweer een jaar heb. Moet zeggen dat ik tientallen telefoons heb versleten maar deze bold9900 nog steeds aanvoelt als nieuw in alle opzichten. Het is dat het batterij klepje een paar krasjes heeft, anders zou ik hem nu zo als "nieuw uit de doos" kunnen verkopen. Nog geen haarkrasje op het scherm of aluminium. Geen enkel piepje of kraakje, laat staan versleten of losse toetsjes! Echt oer degelijk. En ga er dan ook zeker nog een jaar vrolijk gebruik van maken. Als RIM een half jaar eerder was gekomen met dit toestel hadden ze de boel best kunnen redden!Mark04 schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:03:
Roy, dat probleem komt mij niet bekend voor en ik ben inmiddels een jaar in het bezit van de Bold 9900.

De nieuwe Blackberry Nevada series, Q1 2013.

De nieuwe Blackberry Nevada series, Q1 2013. Hopelijk zit er een accu van meer dan 2000mAh in, of ze pakken het energieverbruik dratisch aan (zoals van 3G naar 2G switchen wanneer telefoon in standby staat).
Anders koop ik 'm niet eens... moet iedere dag 2 accu's meedragen omdat m'n 9900 niet eens hele dag volhoudt. (7.0.550 hier).
[ Voor 28% gewijzigd door Hatsieflatsie op 05-10-2012 16:14 ]
Anyway als dat de N series wordt dan ben ik er blij. Vind de 9900 een prachtige telefoon en ben blij dat ze die bold stijl continueren! Wel benieuwd of de schermgrootte voldoende is voor al de nieuwe gestures, maar dat wacht ik gerust af.
Oh en draag je zelfs 2 extra batterijen mee? Ik heb er 1 op zak wat voor mij meestal voldoende is, maar moet toegeven dat ik dan niet intensief op 3G moet gaan zitten. Hopelijk houden ze daar met de nieuwe modellen rekening mee.
[ Voor 3% gewijzigd door itsyaboy op 07-10-2012 19:17 ]
Verwijderd
En dat terwijl BB nou juist bekend staat om zijn degelijkheid!( wat inhoudt dat antenne en batterij het
meest belangrijke zijn en altijd perfect werken.
Vwb de nieuwe BB is dus te zien dat men ook overstapt naar de lengte van het scherm en minder naar de breedte.
Ben benieuwd in hoeverre deze nieuwe BB mij kan verleiden mijn Note terzijde te leggen als compleet mobiel voor dagelijks gebruik.
Batterij-problemen zijn al wereldwijd bekend sinds de dag van de release.Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:18:
Ik wist niet dat de batterij van e BB 9900 zo slecht was dat je 2? batterijen mee moet nemen!
En dat terwijl BB nou juist bekend staat om zijn degelijkheid!( wat inhoudt dat antenne en batterij het
meest belangrijke zijn en altijd perfect werken.
Met de nodige softwareupdate's is dat wel heel veel verbeterd. In het begin moest ik 2x op een dag bijladen en hem alleen maar op 2G zetten om einde van de dag te halen, maar dat gaat nu prima op 3G de hele dag op 1 batterijlading.
Ik denk dat de topic-lengte een goede leidraad is hoeveel Bolds 9900 er in Nederland zijn verkocht. Zeer weinig dus. De 9900 is net een half jaar te laat gekomen toen alle "Pingers" reeds waren overgestapt naar Android en iOs.
Beetje aparte conclusie trek je daar. Alsof de grootte van een tweakers topic ook maar iets te maken heeft met de populariteit van een telefoon in de gehele smartphone populatie! Juist die pingers waar je het over had zijn denk ik juist géén tweakers.Dennisdn schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:26:
Ik denk dat de topic-lengte een goede leidraad is hoeveel Bolds 9900 er in Nederland zijn verkocht. Zeer weinig dus.
En dat vind ik wel jammer en denk echt dat als de 9900 iets eerder was gekomen ze de boel best hadden kunnen redden. Want heel veel bekenden die voorheen jaren getrouwd waren met hun Blackberry's maar reeds waren overgestapt naar android of iOS nemen mijn 9900 in de hand en zeggen standaard altijd "jeetje, wist helemaal niet dat er zo'n Blackberry bestond".
Weet iemand toevallig nog themas voor de 9900 met n groot lettertype?
telkens als ik tekst lees op begin display is het erg klein tov het standaard thema waarvan de letters lekker groot zijn.
Even lezen?rooie60 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:24:
Móói die nieuwe! precies wat ik wil ,tussen de torch en de 9900 in (beide in het bezit) wanneer komt hij uit?
Maar de HTC van mijn collega hangt ook savonds alweer naar stroom te snakken evenals de samsung van mijn man.
http://goo.gl/fY4Oz
Eindelijk
Computer says NO!
Zijn er nog mogelijkheden om eenvoudig de email historie van het oude toestel mee te nemen naar het nieuwe?
[ Voor 16% gewijzigd door TukkerTweaker op 28-01-2013 11:01 ]
Anderen die de overstap van 9900 naar Q10 aan het overwegen zijn?
Nu nog afwachten in hoeverre de Q10 een uitgekleedde versie van BB10 gaat bevatten, maar m'n interesse is wederom gewekt (al blijf ik het jammer vinden dat 1st de 9900 en nu de Q10 niet meer de achterkant van de 9000 eren).
De resolutie van 't scherm is echter ook verdubbeld. Dus eerst maar afwachten of de Q10 uberhaupt een langere batterijduur kent.
Holy moly maar echt wel. Was eerst bang dat de Q10 zou lijken op een simpele nageboorte maar wat ik nu allemaal gezien heb wijst juist op het tegendeel. BlackBerry heeft weinig laten leaken want ze zijn en blijven de absolute heersers in de qwerty toestellen markt. Superamoled scherm met een fat ass batterij.. Die keyboard ziet er verdomd soepel uit. Ik ben echt wel om!Hatsieflatsie schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 02:49:
Nou goed, de BB Q10 komt eraan.
Anderen die de overstap van 9900 naar Q10 aan het overwegen zijn?
[ Voor 0% gewijzigd door itsyaboy op 02-02-2013 15:44 . Reden: Typos ]
Processor: Dual-Core 1.5GHz - Snapdragon S4 Plus
Display: 3.1”, SuperAMOLED display, 720 x 720 resolution at 330 PPI, Touch On Lens
Camera: 8MP rear facing camera, Auto Focus, 5X digital zoom,
1080p HD video recording
・2MP front facing camera, 3X digital zoom,
720p HD video recording
Memory: 2GB RAM ・16GB Internal Storage ・Hot Swappable microSD Slot up to 64GB
WiFi: Dual Band 802.11 a/b/g/n ・2.4/5GHz ・4G Mobile Hotspot
GPS: Assisted, Autonomous, and Simultaneous GPS
Battery: 2100mAh Removable
Sensors: Accelerometer, Magnetometer, Proximity, Gyroscope, Ambient light sensor
Connectivity: NFC ・microUSB ・microHDMI-Out ・Bluetooth 4.0 Low Energy
・4G LTE
Dimensions (LxWxD): 119.6mm x 66.8mm x 10.35mm
Talk Time / Standby: N/A at this time from BlackBerry as it's still in testing

[ Voor 5% gewijzigd door Hatsieflatsie op 02-02-2013 17:05 ]
Nooit geweten, toch maar is updaten dan, zal Native net wat lekkerder werken dan via BeBuzz =).nack schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:48:
Met een recente firmware versie (7.1.0.794) kun je eveneens de kleur van de Notificatoin LED instellen per App. Dus in mijn geval op de 9900 een groene LED voor een WhatsApp bericht, een rode voor SMS een blauwe voor facebook etc...
Ik hoop dat ze deze functionaliteit ook al hebben ingebouwd in het nieuwe OS10.
Toch maar een Mugen Power 3500 mAh batterij besteld voor de 9900.
http://www.mugen-power-ba...00-with-battery-door.html
[ Voor 46% gewijzigd door Hatsieflatsie op 21-04-2013 01:54 ]
Enige wat ik zo nu en dan mis is TrackPad, Endomondo, Spotify en BeBuzz Toasts
Welke verschillen zijn voor je nog meer significant dan naast betere accuduur en apps-ondersteuning?JunkieXP schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:36:
Eventueel App Support kan mijns inzien wel degelijk verschil maken! Grijp momenteel liever naar m'n Dev Alpha C (Q10 Dev Device) dan BB9900.
Ik denk dat ik bij de Q10 mijn trackpad als een groot gemis zou ervaren.
Het voelt allemaal Vloeiender aan, ook vindt ik dat het veel Intuitiver werkt door de swipes, veel functies lijken "dichterbij" te zijn doordat de flow zo lekker werkt.Hatsieflatsie schreef op zondag 21 april 2013 @ 15:23:
[...]
Welke verschillen zijn voor je nog meer significant dan naast betere accuduur en apps-ondersteuning?
Ik denk dat ik bij de Q10 mijn trackpad als een groot gemis zou ervaren.
Maar voor mij nog geen sterk argument om 600 euro voor te lappen. Dan wacht ik liever af op een tweedehandsje over paar jaar.
Die Dev Alpha C heeft wel 1800 mAh hé. De Q10 accu was nog niet gereed.
[ Voor 83% gewijzigd door Hatsieflatsie op 21-04-2013 21:01 ]
Ik vraag me nog steeds wel af hoe "sterk" die "Officiele Accu" gaat zijn, de Dev Alpha C heeft inderdaad een Mindere Accu, maar Z10 gaat denk ik niet veel langer mee dan mijn 9900 (op GPRS). Die tijden van de 8900 / 9700, 3 dagen op 1 lading, mis die tijden
Nu had ervoor de torch (slider) en 9780 en 2curve's en nu dus de 9900 weer in gebruik,maar........vraag me niet waarom maar telkens als ik n tekst typ in n whatsapp of mailtje komen er punten(indrukken enter) achter n woord terwijl ik dat niet wil??.
Ik weet dat als je space ingedrukt houd er n punt komt maar dat doe ik dus niet?? erg irritant heb alle opties bekeken in de 9900 voorspellend en die andere zooi allemaal uitgevinkt.
Heb ik nooit eerdergehad!? héél irritant,kan me ook herinneren ooit n optie gelezen te hebben in een BB waar je die optie 'spacie indrukken,punt) kon aan en uit vinken maar kan hem in de 9900 nérgens vinden?
Precies ! je zegt het......als je 2 x spatie drukt,en dát weet ik maar ik krijg er dus een zomaar tussendoor??? terwijl ik er nu dus dubbel op let of ik één keer op spatie druk en dat doe ik!! raar iets hoor! erg irri! maar bedankt iig.itsyaboy schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 09:49:
Wat bedoel je precies? Je typt een woord, drukt enter en er komt een punt achter het woord te staan? Ik krijg alleen een punt erachter als ik 2x spatie achter mekaar gebruik. Doe je dat niet pernongeluk?. Ik heb jouw probleem nog nooit meegemaakt helaas.. Succes
Het is gekomen sinds we de optie opname hebben tijdens whatsappen, door die punt wordt n zin warrig en de ene keer doet ie het goed en dan ineens weer achter elkaar.
Die jongen op dat forum noemde het n bug? maar er moet toch n oplossing voor zijn.
Als je zeker weet dat het niet aan de spatiebalk ligt die blijft hangen.... dan kun je de OS7 herinstalleren.
Ook na herinstalatie blijft de punt
:fill(white):strip_exif()/i/1370512776.jpeg?f=thumbmini)
/u/118279/JunkieXP_-_RIMpire_Jobs_Memorium_XSmall.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/2979/Athlon-MP.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/345834/crop659102bd4439a_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/100422/00idiomas_logo.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/144436/phoey.jpg?f=community) 
            /u/115603/300359.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/184479/condor_small.jpg?f=community) 
            /u/66501/A_bitaeniatum-3.png?f=community) 
            /u/104379/crop62cc779de1167_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/99875/rouge_a_levre.jpg?f=community)