Wanneer begint dat OSX 10 nou te komen.. begint beetje lang te duren.
.

Ik vind het ook erg jammer dat ze het toetsenbord loslaten. Aan de andere kant zal dat wel betekenen dat de 9900 nog lang populair blijft met bijbehorende officiële en onofficiële ondersteuning.itsyaboy schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:38:
Gisteren toch maar de bold 9900 besteld.. Mijn 9700 is 3 weken geleden vanaf de 1e verdieping met 5x stuiteren vanaf de trap gevallen en hoewel het toestel de val heeft overleeft.. zitten er nu toch een groep dode pixels in de rechter bovenhoek, welke langzaam maar zeker uitbreiden. Afijn, dat slappe smoesje en het feit dat ik toch geen all touch toestel (met het oog op BBOS10) wil hebben, ben ik tot het besluit gekomen om dit mooie toestel te bestellen. Hopelijk heb ik er net zoveel plezier van als mijn 9700!
Gelijk lekker updaten en aan mijn Playbook hangen! Zeer benieuwd allemaal
[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 06-04-2012 14:22 ]
[ Voor 38% gewijzigd door itsyaboy op 07-04-2012 16:15 ]
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Verwijderd
Jarscheper schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:03:Ik twijfel nog steeds, maar een belangrijke vraag vind ik; ontgrendeld de 9900 ook wanneer het toestel uit het hoesje wordt gehaald..?
Verwijderd
Naar mijn weten is dat gewoon vodafone / vodafone . Moet wel zeggen dat ik een "Smart" Abo heb en derhalve mijn "Tethering" Bundel is ingeschakeld.Mark04 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:55:
Iemand al het wachtwoord weten te achterhalen om de Hotspot functionaliteit in te schakelen op een Vodafone Bold?
Thanks voor je reactie, maar vodafone / vodafone werkt niet.JunkieXP schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:23:
[...]
Naar mijn weten is dat gewoon vodafone / vodafone . Moet wel zeggen dat ik een "Smart" Abo heb en derhalve mijn "Tethering" Bundel is ingeschakeld.
Verwijderd
Volgens mij kan dat alleen via alternatieve browsers, of je moet met servicebooks gaan rommelen.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:14:
Gisteren kreeg ik de 7.1 update aangeboden (t-mobile).
Ik heb wel een vraag. Als ik wifi aanzet maakt mijn blackberry toch gebruik van 3g. Moet ik ergens in mijn telefoon iets aan vinken om dit af te dwingen?
Ik merk dat als je via 3G gaat het een stuk sneller leeg loopt. Met altijd wifi aan gaat mijn accu een stuk langer mee, mits in bereik van een wifi netwerk natuurlijk.Hatsieflatsie schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:35:
Daarover verschillen de meningen.
Er is echter wel 1 feit: de accu van 9900 gaat veel minder lang mee dan de 9700.
Met mijn 9700 kon ik altijd een dag uithouden en nu met mijn 9900 (OS 7.1) houd ik het ook makkelijk een dag vol (intensief gebruik). Merk weinig verschil in accu duur tussen beide toestellen. Oja en de overstap van 9700 naar 9900 is geweldig!Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:13:
Beste mensen, ik wil van de week de bold 9900 aanschaffen dit omdat ik mijn 9700 ben kwijtgeraakt
alleen wil ik graag weten hoe het nou zit met die accu? ik zie zoveel klachten , of valt het na de updates wel allemaal mee als ik er een dag meekan doen (intensief gebruik) dan is het wel goed
zet me telefoon normaal elke nacht onder lading
wacht graag op jullie reacties groet
Verwijderd
ik haal er geen dag mee hoor....bij intensief gebruik zeker 3 keer bijladenVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:13:
Beste mensen, ik wil van de week de bold 9900 aanschaffen dit omdat ik mijn 9700 ben kwijtgeraakt
alleen wil ik graag weten hoe het nou zit met die accu? ik zie zoveel klachten , of valt het na de updates wel allemaal mee als ik er een dag meekan doen (intensief gebruik) dan is het wel goed
zet me telefoon normaal elke nacht onder lading
wacht graag op jullie reacties groet
Verwijderd
Ik hou het op 3G bereik net een klein dagje vol. 6u van de lader is rond 21u leeg. Met veel whatsapp, Facebook en internet. Op 2G haal ik de twee dagen wel. Maar zodra ik thuis op wifi zit lijkt de batterij ineens eindeloos mee te gaan.Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:37:
Hmm jaaa! wat moeilijk zeg pff dooor mark ben ik er heiligd van overtuigd dat t wel meevalt en dan haal ik m deze week nog , alstie het op 2g een dagje kan uithouden met alleen pingen en fb'en is t genoeg ik bel niet met mn bb heb ik mijn iphone voor.. maar ik wil wel een dagje kunnen pingen, en dan savonds onder de lading dan is t goed
alstie maar niet ergens in de middag leeg is want dat vind ik echt waardeloos..., mosieurproper zegt dus weer dat het wel zo is ....
wil m wel graag hebben eigenlijk
waarom zoveel verschillen .. hebben misschien nog meer mensen commentaar hier op?
alvast bedankt
Bij mij werkte Vodafone / Vodafone wel. Heb alleen een keer iets moeten accepteren. Toen ik na een dag bedacht dat ik misschien een dure bundelaanvulling had genomen heb ik online ingelogd en zie daar staan:Mark04 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:38:
[...]
Thanks voor je reactie, maar vodafone / vodafone werkt niet.
Ik heb ook een Smart abonnement maar geen extra Tethering bundel ingeschakeld, denk dat het daarom niet werkt. Raar dat ze dit niet toestaan, vodafone zou toch blij moeten zijn als ik hiermee mijn 1GB data limiet opmaak en buiten mijn bundel kom.
Ik zit altijd op 2G. 3G mode alleen aan wanneer ik Spotify Streaming gebruik. Maar dagindaguit is het vrezen of ik de dag zou halen. Erg teleurstellend.Dennisdn schreef op zondag 06 mei 2012 @ 09:11:
[...]
Ik hou het op 3G bereik net een klein dagje vol. 6u van de lader is rond 21u leeg. Met veel whatsapp, Facebook en internet. Op 2G haal ik de twee dagen wel. Maar zodra ik thuis op wifi zit lijkt de batterij ineens eindeloos mee te gaan.
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Voor het kopen nog gehoopt dat het met een update naar 7.1 wel zou mee vallen, maar met 3G aan haal ik met gemiddeld gebruik het einde van de dag gewoon niiet. Vooral last gehad met het stappen. Wil je mensen ontmoeten gaat het wat moeizamer omdat ineens de batt leeg is en ik geen nummers meer uit me hoofd weet.. Maar ik heb me aangepast door naar 2G te gaan. Puur voor wat BBM en wat Whatsapp meer dan voldoende. Browsen is voor mij ook nog acceptabel. Waarom dan geen curve? Omdat die 9900 zo verdomd mooi is natuurlijk! Na een maand gebruik absoluut geen spijt. Behalve mssn dat ik nu een contract heb lopen tot 2014.. Maar OS10 komt naar de Playbook.. Dus ik hou het wel uitJunkieXP schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:53:
[...]
Ik zit altijd op 2G. 3G mode alleen aan wanneer ik Spotify Streaming gebruik. Maar dagindaguit is het vrezen of ik de dag zou halen. Erg teleurstellend.
Het is inderdaad erg teleurstellend. En ik blijf het dan ook echt bedrog vinden dat er bij de specificaties nog steeds 13,5 dagen standby op UMTS wordt vermeld. Het is nog geen 13,5 uur. Natuurlijk, het is altijd al zo geweest dat je nooit de opgegeven waardes kon halen. Maar dit vind ik wel heel extreem. Ben wel benieuwd hoe ze zelf de 13,5 dagen hebben gemeten.JunkieXP schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:53:
[...]
Ik zit altijd op 2G. 3G mode alleen aan wanneer ik Spotify Streaming gebruik. Maar dagindaguit is het vrezen of ik de dag zou halen. Erg teleurstellend.
[ Voor 30% gewijzigd door itsyaboy op 08-05-2012 23:06 ]
Daar ging ik vanuit, ken het principe =). Heb nu zowel op het werk als thuis de Dock staan, wel echt een geniale feature aan de wat duurdere BB's (niet de 8520, wel de hele Bold lijn).itsyaboy schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:42:
Haha had dan even op die link geklikt! Is een extra batterij plus batterijlader met een splitter zodat je die 2 batterijen tegelijk kan opladen. Batterij is mee te nemen in de batterijlader, een klein en eenvoudig houdertje. Zodra ik wat geld kan vrij maken hiervoor laat ik wel weten hoe praktisch het nou echt is..
Moet zeggen dat ik het niet heel vaak ervaar (daarbij dient opgetekend te worden dat ik gebruik maak van BeBuzz welke de Activiteit van de LEDs regelt).Hatsieflatsie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:09:
Duurt gerust nog een kwartier, nadat je je whatsappbericht gelezen hebt. Is een bekende bug van 9900.
Daarna verdwijnt het.
Verwijderd
Nice! Een extra 25% aan batterijduur is altijd goed nieuws! Moet hem zelf ook nog even updaten dan.JunkieXP schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 00:52:
[...]
Moet zeggen dat ik het niet heel vaak ervaar (daarbij dient opgetekend te worden dat ik gebruik maak van BeBuzz welke de Activiteit van de LEDs regelt).
[ Voor 11% gewijzigd door itsyaboy op 17-05-2012 17:56 ]
Zoals ik het nu begrijp, zijn alle issues er zo'n beetje uit sinds de software update 7.1.Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:42:
hallo iedereen,
Even een vraagje ik ben van plan om ook een blackberry bold 9900 te gaan kopen,
Maar ik wil eerst zo spoedig mogelijk weten of dat het inmiddels betrouwbaar is om hem te kopen,
Er waren eerst dus vele problemen en ik wil weten of dat alle problemen inmiddels opgelost zijn door updates. zoals dat de blackberry op eens uitvalt of dat het trackpad niet werkt. de battery etc.
Graag een zo snel mogelijk antwoord alstublieft:)
remcoafca
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.
Sterker, ik moet BBM nog activeren terwijl ik dat ding al een jaar ofzo heb.itsyaboy schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:12:
Pff bah, vervelend.
Eigenlijk zo zonde, met het uitkomen van de galaxy S3 verdwijnen mijn laatste belangrijke BBM contacts..
Niet bepaald, accuduur vormt nog altijd een heikel probleem. Op dit moment loop ik noodgedwongen rond met BB op 2G, 3G uitgeschakeld.Liam schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 19:03:
Zoals ik het nu begrijp, zijn alle issues er zo'n beetje uit sinds de software update 7.1.
Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?
Momenteel gebruik ik whatsapp bijna net zo vaak als BBM, maar binnen een maand zal ik bijna geen BBM meer nodig hebben. Ik vind het erg fijn werken en het is gewoon erg betrouwbaar. Behalve die 3 dagen 'storing' dan, dat was wel vervelendHatsieflatsie schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 01:11:
[...]
Sterker, ik moet BBM nog activeren terwijl ik dat ding al een jaar ofzo heb..
Sowieso, dat hele hype van BBM is begonnen met ping. Dat is met crossplatform Whatsapp overbodig geworden nu. Het is mij een raadsel waarom mensen nog BBM gebruiken, terwijl al je contacten in één overzichtelijke Whatsapp-lijst handiger is, dan wisselende contacten hier en daar.
296 is wel een hele oude, daarmee werd de mijne geleverd vorige zomer. Er zijn inmiddels wel heel erg veel verbeteringen geweest, dus ik zou hem zeker updaten.bestaudio schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 01:31:
Zelf een zeer tevreden BB9900 gebruiker en ik herken eigenlijk weinig van de batterij problemen, fair het is geen dagen maar een dag houd hij het zeker wel uit.
Beestje heeft wifi bluetooth en 3g eigenlijk altijd aanstaan.
Ik draai nog op 7.0.0.296 en tot nu toe twijfel ik nog steeds of ik ga updaten of niet
Mijn telefoon staat vanaf 100% op deze Energiebesparende Modus (altijd dus) en toch gebruik ik gewoon WiFi, dit is dus niet per definitie iets dat hand in hand met elkaar gaat.Mark04 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:47:
Voor mensen die de dag niet rond kunnen komen op hun accu:
Opties > Toestel > Energiebesparingsmodus
Daar valt een drempel in te stellen wanneer de batterij een bepaald niveau heeft bereikt en schakelt dan over naar de "energiebesparingsmodus" om zo het resterende batterij vermogen te maximaliseren.
Tijdens de energiebesparingmodus wordt WiFi uitgeschakeld en wordt de helderheid van het beeldscherm verlaagd.
Misschien helpt het om de dag toch rond te komen op 1 accu.
Groeten Mark.
ALT+LGLG.Dennisdn schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:15:
Ik zag gister ineens iets vreemds..... Op mijn homescreen stond naast een melding van whatsapp en een emailtje een ster. Daarop klikkend kwam ik in de Blackberry store uit bij een betaalde (onzin)app.
Worden er ook al reclames gepushed op deze manier?
En eergisteren ging de wekker niet af. Op het scherm stond app-error. Kan ik ergens een log vinden over welke app is gecrashed?
Ben benieuwd wat Tmobile zegt over de batterij duur. Bij Vodafone zeiden ze letterlijk: dan had u van te voren maar wat forums moeten lezen voor je hem kocht (paar dagen na de release). De geschillencommisie wilde het heel graag uitvechten voor me omdat zij het ondeugdelijk vonden. Maarja, dan had ik hooguit mijn geld teruggekregen, en geen idee welke telefoon ik dan wel had willen hebben.TZC-T1-FX schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 01:30:
Heb mijn Blackberry ter reparatie aangeboden bij T-Mobile. GPS deed het niet en ik vond de batterij duur toch onacceptabel.
Heb de Bold 9900 al vanaf de launch, maybe zijn de 1e batches wat erger met het verbruik.
Da's niet normaal hoor. Bij mij duurde updaten hooguit een half uur, meer niet. Balen, want als je ontkoppelt, heb je risico dat het toestel het helemaal niet meer doet en dat het ding terug moet naar Blackberry.marcel23456 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:50:
ff een 9900 updaten naar versie 7.01...pff hangt al dik "2'5 uur op tafel en nog steeds niet klaar. Staat nu op 4% java koppelen. Is dit normaal dat een update zolang duurt?
Dank voor de tip. Geprobeerd. De emails verdwijnen uit de BB net zo hard als voorheen.Hatsieflatsie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:23:
In je inbox > options > email reconciliation (integratie)
Delete On: 'Handheld'
On conflicts 'Mailbox Wins'.
T-Mobile nam mijn telefoon gewoon aan, en het was volgens hun binnen de garantie. Het is kosteloos gerepareerd, moest mijn batterij ook meesturen.Dennisdn schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 08:43:
[...]
Ben benieuwd wat Tmobile zegt over de batterij duur. Bij Vodafone zeiden ze letterlijk: dan had u van te voren maar wat forums moeten lezen voor je hem kocht (paar dagen na de release). De geschillencommisie wilde het heel graag uitvechten voor me omdat zij het ondeugdelijk vonden. Maarja, dan had ik hooguit mijn geld teruggekregen, en geen idee welke telefoon ik dan wel had willen hebben.
They call it a "Royale" with cheese!
Er komt goed geluid uit. Muziekapp is prima, via ITunes te synchroniseren als je dat wenselijk acht. Wat wel tegenvalt, is de Spotify app. Deze werkt op een iPhone en Android beter, offline synchroniseren is niet optimaal. Kortom, muziekapp is goed en qua geluid doet het toestel niet onder voor welk ander toestel dan ook. Ik heb in ieder geval geen merkbaar verschil gehoord. Gebruik je Spotify, neem dan een Android of iOS toestel.MensionXL schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:31:
Hoe is eigenlijk de mp3-speler van de 9900? Komt er in combinatie met goede oordoppen een vol geluid uit of moet je ver van dit apparaat weg blijven wat dit betreft?
Ik vind dit erg kort door de bocht, de Spotify App is inderdaad wat gelikter op Android en iOS. Maar ik maak met veel plezier gebruik van Spotify en zowel Streaming (over 3G) als Offline playlists passeren de revue.Le0032 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 22:58:
[...]
Er komt goed geluid uit. Muziekapp is prima, via ITunes te synchroniseren als je dat wenselijk acht. Wat wel tegenvalt, is de Spotify app. Deze werkt op een iPhone en Android beter, offline synchroniseren is niet optimaal. Kortom, muziekapp is goed en qua geluid doet het toestel niet onder voor welk ander toestel dan ook. Ik heb in ieder geval geen merkbaar verschil gehoord. Gebruik je Spotify, neem dan een Android of iOS toestel.
Ik respecteer je mening, maar ik deel deze geenszins. Aangezien OS7 onderhuids vrijwel gelijk is aan OS6, zou de Spotify app het gewoon goed moeten doen, ook al schijnt de app niet compatible te zijn. Overigens reden temeer om een ander OS te gebruiken als je een fervent Spotify gebruiker bent.JunkieXP schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:24:
[...]
Ik vind dit erg kort door de bocht, de Spotify App is inderdaad wat gelikter op Android en iOS. Maar ik maak met veel plezier gebruik van Spotify en zowel Streaming (over 3G) als Offline playlists passeren de revue.
Aangezien Spotify toch altijd in m'n zak zit en mijn oren bedient, vind ik de tekortkomingen prima te overzien en vind ik zeker niet dat je moet stellen dat Spotify gebruikers BlackBerry moeten negeren.
Daarbij is Spotify "officieel" niet Compatible op de 9900, moet je nagaan als hij ooit wel Support krijgt.
Verwijderd
Klopt! Alleen " nietsnutten " die op school zitten en teveel naar al die reality onzinDennisdn schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:37:
Mijn meest gebruikte antwoord op Blackberry-app-tekortkomingen:
"Blackberry gebruikers hebben geen tijd voor onzinapps, die moeten gewoon werken"
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 07-08-2012 09:10 ]
Verwijderd
BBM (pingen) werkt vele malen beter en mooier dan Whatsapp. Whatsapp berichten komen niet altijd direct door of soms helemaal niet. Groep chatten via Whatsapp werkt ook vele malen minder dan via BBM. Ik gebruik alleen Whatsapp bij niet BB gebruikers.Dennisdn schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:17:
Zijn er nog die Pingen dan, iedereen is toch allang over op Whatsapp?
Maar ook dat werkt bijna niet. Sowieso is het behelpen zonder BB-abbo, zoals ik een paar posts hierboven heb beschreven.
[ Voor 6% gewijzigd door mpol op 19-08-2012 17:46 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 20-08-2012 10:11 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Dennisdn op 31-08-2012 20:41 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:55:
Sinds 3 weken in het bezit van een bb 9900.
heb 1 klein probleem! Voor de rest een tevreden gebruiker
1 a 2 keer per dag gaat het touchscreen een eigen leven leiden(bv zelf scrollen tussen foto of op internet pagina's). Hij doet het ook als ik de telefoon op de tafel leg, ligt dus niet aan de manier van vasthouden
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Mvg Roy Timmermans
Ook hier komt het niet bekend voor. Toevallig dat ik mij afgelopen week bedacht dat ik hem ook alweer een jaar heb. Moet zeggen dat ik tientallen telefoons heb versleten maar deze bold9900 nog steeds aanvoelt als nieuw in alle opzichten. Het is dat het batterij klepje een paar krasjes heeft, anders zou ik hem nu zo als "nieuw uit de doos" kunnen verkopen. Nog geen haarkrasje op het scherm of aluminium. Geen enkel piepje of kraakje, laat staan versleten of losse toetsjes! Echt oer degelijk. En ga er dan ook zeker nog een jaar vrolijk gebruik van maken. Als RIM een half jaar eerder was gekomen met dit toestel hadden ze de boel best kunnen redden!Mark04 schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:03:
Roy, dat probleem komt mij niet bekend voor en ik ben inmiddels een jaar in het bezit van de Bold 9900.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq