Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Wanneer begint dat OSX 10 nou te komen.. begint beetje lang te duren. :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Eind 2012 een touch only model. Wie weet wanneer er eentje met toetsenbord komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
itsyaboy schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:38:
Gisteren toch maar de bold 9900 besteld.. Mijn 9700 is 3 weken geleden vanaf de 1e verdieping met 5x stuiteren vanaf de trap gevallen en hoewel het toestel de val heeft overleeft.. zitten er nu toch een groep dode pixels in de rechter bovenhoek, welke langzaam maar zeker uitbreiden. Afijn, dat slappe smoesje en het feit dat ik toch geen all touch toestel (met het oog op BBOS10) wil hebben, ben ik tot het besluit gekomen om dit mooie toestel te bestellen. Hopelijk heb ik er net zoveel plezier van als mijn 9700!

Gelijk lekker updaten en aan mijn Playbook hangen! Zeer benieuwd allemaal :)
Ik vind het ook erg jammer dat ze het toetsenbord loslaten. Aan de andere kant zal dat wel betekenen dat de 9900 nog lang populair blijft met bijbehorende officiële en onofficiële ondersteuning.

Als je hem gaat updaten, neem dan wel de laatste versie via crackberry want in Nederland is de 7.1 nog steeds niet vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Ben vanavond zelf ook maar overgestapt maar de 7.1 van crackberry aangezien het nog wel even wachten zijn voordat Vodafone ermee komt. Gelukkig ging het deze keer prima zonder alle instellingen van de Apps en telefoon opnieuw te moeten instellen.

Wel meteen een teleurstelling dat de hotspot bij voda dus niet werkt zonder gebruikersnaam en wachtwoord van voda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Ja, updaten via crackberry was ik idd van plan. Ga ik snel doen! Vooralsnog hele fijne telefoon. Kom wel van de 9700 dus de net iets grotere toetsen daar moet ik nog eventjes aan wennen maar het voelt idd heel fijn. Verder ook wennen aan touch.. Ik denk soms dat ie ook bezel-achtige gestures accepteerd ala playbook, maar dat is niet zo haha.

Denk dat ik hier wel 2 jaar zoet mee ga zijn ;)

Verder lijkt de batterij wat snellig leeg te lopen maar dit is pas dag 1 en nog op os 7.0 nog wat.

Browser is flink verbeterd! Doet me denken aan de 9700 maar dan op wifi terwijl ik nu toch echt op 3G zit! Erg positief dus.

Nu nog bedenken hoe ik van NFC gebruik ga maken.. Iemand al ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Als browser is opera mini aan te raden. Net ff wat beter en sneller dan originele browser.
NFC is nog nergens voor te gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 06-04-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Hmprf, updaten is nog niet gelukt. Was vergeten dat er nog een OS versie voor me 9700 op me computer stond. Nu staat er dus een v6 en een v7 op mijn computer en ik kan ze beide niet verwijderen :/

Wordt morgen weer lekker uit zoeken hoe of wat.

EDIT: De error is blijkbaar dat het programma geen toegang krijgt tot VBScript om een aangepaste actie te maken. En dat heeft dan weer te maken met Microsoft .NET 2 dat ik nooit op mijn computer geinstalleerd krijg? Potverduuuriee, kijken of me Vista cd nog ergens ligt om alles maar even opnieuw te doen.. ;(

[ Voor 38% gewijzigd door itsyaboy op 07-04-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Nog meer mensen bij wie de 9900 opeens uit zichzelf begint op te starten?ik heb 7 pakket 2604.
Altijd savonds vanaf n uur of 22,00 of later,dacht eerst dat het aan "restartMe" lag? maar die is nergens op ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
@rooie60: dat probleem heb ik nog niet gehad. Maar ik heb mijn 9900 ook pas sinds donderdagavond..

Ik heb iig mijn 9900 kunnen updaten naar 7.1.0.342! Hotspot zit er bij, maar kan er als Hi-gebruiker zonder wachtwoord geen gebruik van maken helaas. Maar verder heb ik dat ook niet echt nodig.

Wat opvalt na een paar dagen gebruik is dat de batterij toch wat teleurstellend lijkt te zijn. Met 3G constant aan, wat BBM gebruik etc moet ik toch oppassen of ik de avond wel haal. Telefoon is dan weliswaar vanaf een uur of 06:30 uit de oplader mja. Zou toch nog graag 's avonds laat weer willen halen. Heb battery saving modus ingesteld vanaf 30%, kijken of dat nog verschil gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Ik doe 1 hele dag met de batt. smorgens aan de lader,hele dag af en toe FB kijken,pingen,paar smsjes en whatsappen.
Ik heb hem wel op 2G staan WIFI uit (als ik op werk ben) en BT ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10
Zijn er al mensen die gebruik maken van de App iMazing? Dit is een "Notification Center"-achtige app voor E-mails die (afhankelijk van de Lite, of Full version) 1 of alle ingekomen mails toont.

Doormiddel van deze App kun je "snel" scannen op "Belangrijke" mails, en de niet belangrijke mails d.m.v. een Swipe Gesture of op Gelezen zetten, of van je toestel verwijderen. Tevens kun je een preview in een Popup inzien.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Nee overbodige app,ik kijk wel wat de mail is als ik hoor dat ik mail heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:11
Ik heb nu de Curve 3G 9300, heelrijk toestel icm een internet abo.. Langzamerhand installeer ik wat Apps en internet wat meer, dan zie je de beperking van OS6 icm het kleine scherm en de lage resolutie.. Hij is echter wel lekker degelijk en ontgrendeld automatisch als ik hem uit het hoesje haal..

De 9900 lijkt me een goede opvolger, ik zou graag de Torch 9810 willen, maar ik twijfel over de degelijheid en het slidesysteem/toetsenbord.. Maar ik vind dat zo'n ubermooi toestel...

De 9900 is echter wel hetzelfde idee als de 9300, kleiner scherm dan de 9810, maar hogere resolutie dan de 9300, nieuwe OS en snellere hardware.. Ik twijfel nog steeds, maar een belangrijke vraag vind ik; ontgrendeld de 9900 ook wanneer het toestel uit het hoesje wordt gehaald..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer een 'probleempje'
Ik wil mijn BB 9900 update naar OS7.1. Maar het is me nog steeds niet gelukt, ik snap er niets van.
Wat ik doe:
* Ik lees de how-to van blackberries; http://blackberries.nl/fo...ten-stap-voor-stap-uitleg

*Ik heb van alles een back-up gemaakt zodat ik sowieso niets kwijt zou kunnen raken

*Ik download de 7.1.0267 van crackberry.com; http://crackberry.com/bel...-71-updates-now-available

*Als ik het programma gedownload heb en daarna geïnstalleerd, dan kan ik hem niet meer vinden op de computer. Ik kan ook niet kiezen waar ik het bestand wil opslaan of iets dergelijks

*In de how-to staat dat ik naar Computer -> C:/ -> Program files -> Common Files -> Research in Motion -> AppLoader. Daarna moet ik Vendor.XML verwijderen. Als dit gebeurd is dan zou ik het volgens de how-to kunnen installeren op m'n BB door op Loader (met telefoontje) te klikken. Alleen werkt dit niet, ook staat er bij 'laatst gewijzigd op' 11-10-2011, terwijl ik OS7.1 net heb geïnstalleerd vandaag..

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
rscheper schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:03:Ik twijfel nog steeds, maar een belangrijke vraag vind ik; ontgrendeld de 9900 ook wanneer het toestel uit het hoesje wordt gehaald..?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren kreeg ik de 7.1 update aangeboden (t-mobile).

Ik heb wel een vraag. Als ik wifi aanzet maakt mijn blackberry toch gebruik van 3g. Moet ik ergens in mijn telefoon iets aan vinken om dit af te dwingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10-2022
Iemand al het wachtwoord weten te achterhalen om de Hotspot functionaliteit in te schakelen op een Vodafone Bold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Ben gegaan van 7.0.440 naar 7.1.0.342. Heb het idee dat de batterij niet langer uithoudt.. korter zelfs. Batterywatch bevestigt m'n vermoedens. Vooral tijdens browsen gaat-ie als n dolle achteruit. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Mark04 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:55:
Iemand al het wachtwoord weten te achterhalen om de Hotspot functionaliteit in te schakelen op een Vodafone Bold?
Naar mijn weten is dat gewoon vodafone / vodafone . Moet wel zeggen dat ik een "Smart" Abo heb en derhalve mijn "Tethering" Bundel is ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Ik heb ook een smartabbo maar krijg toch de melding dat ik moet bijbetalen zodra ik de wifi hotspot aanzet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
JunkieXP schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:23:
[...]

Naar mijn weten is dat gewoon vodafone / vodafone . Moet wel zeggen dat ik een "Smart" Abo heb en derhalve mijn "Tethering" Bundel is ingeschakeld.
Thanks voor je reactie, maar vodafone / vodafone werkt niet.

Ik heb ook een Smart abonnement maar geen extra Tethering bundel ingeschakeld, denk dat het daarom niet werkt. Raar dat ze dit niet toestaan, vodafone zou toch blij moeten zijn als ik hiermee mijn 1GB data limiet opmaak en buiten mijn bundel kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik wil van de week de bold 9900 aanschaffen dit omdat ik mijn 9700 ben kwijtgeraakt

alleen wil ik graag weten hoe het nou zit met die accu? ik zie zoveel klachten , of valt het na de updates wel allemaal mee als ik er een dag meekan doen (intensief gebruik) dan is het wel goed
zet me telefoon normaal elke nacht onder lading

wacht graag op jullie reacties groet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Daarover verschillen de meningen.

Er is echter wel 1 feit: de accu van 9900 gaat veel minder lang mee dan de 9700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:14:
Gisteren kreeg ik de 7.1 update aangeboden (t-mobile).

Ik heb wel een vraag. Als ik wifi aanzet maakt mijn blackberry toch gebruik van 3g. Moet ik ergens in mijn telefoon iets aan vinken om dit af te dwingen?
Volgens mij kan dat alleen via alternatieve browsers, of je moet met servicebooks gaan rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:35:
Daarover verschillen de meningen.

Er is echter wel 1 feit: de accu van 9900 gaat veel minder lang mee dan de 9700.
Ik merk dat als je via 3G gaat het een stuk sneller leeg loopt. Met altijd wifi aan gaat mijn accu een stuk langer mee, mits in bereik van een wifi netwerk natuurlijk.
3G uitzetten en terugvallen op GPRS scheelt natuurlijk ook erorm maar je internet wordt er wel erg traag van (wat je dan eventueel met wifi kan opvangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:13:
Beste mensen, ik wil van de week de bold 9900 aanschaffen dit omdat ik mijn 9700 ben kwijtgeraakt

alleen wil ik graag weten hoe het nou zit met die accu? ik zie zoveel klachten , of valt het na de updates wel allemaal mee als ik er een dag meekan doen (intensief gebruik) dan is het wel goed

Met mijn 9700 kon ik altijd een dag uithouden en nu met mijn 9900 (OS 7.1) houd ik het ook makkelijk een dag vol (intensief gebruik). Merk weinig verschil in accu duur tussen beide toestellen. Oja en de overstap van 9700 naar 9900 is geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:13:

ik haal er geen dag mee hoor....bij intensief gebruik zeker 3 keer bijladen
(heb er al 3 gehad dus niet aan batterij)
Ik wacht nog altijd op smartphone die het 24 uur kan volhouden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm jaaa! wat moeilijk zeg pff dooor mark ben ik er heiligd van overtuigd dat t wel meevalt en dan haal ik m deze week nog , alstie het op 2g een dagje kan uithouden met alleen pingen en fb'en is t genoeg ik bel niet met mn bb heb ik mijn iphone voor.. maar ik wil wel een dagje kunnen pingen, en dan savonds onder de lading dan is t goed
alstie maar niet ergens in de middag leeg is want dat vind ik echt waardeloos..., mosieurproper zegt dus weer dat het wel zo is ....
wil m wel graag hebben eigenlijk
waarom zoveel verschillen .. hebben misschien nog meer mensen commentaar hier op?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Ik zit altijd met verbazing te kijken naar mensen die het zo lang volhouden met hun 9900.

Laatst met 1u Spotify Streaming over 3G (verbonden met BT Headset) en wat Browsen ging ik van 100 tot 60%. Dagen dat ik niet in de buurt van Stroom ben durf ik het ding tegenwoordig amper te gebruiken.

Blijf het echt de beste telefoon ooit vinden, maar had hem liever 1cm dikker gehad en een BlackBerry waardige Batterijduur gehad =(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:37:
Hmm jaaa! wat moeilijk zeg pff dooor mark ben ik er heiligd van overtuigd dat t wel meevalt en dan haal ik m deze week nog , alstie het op 2g een dagje kan uithouden met alleen pingen en fb'en is t genoeg ik bel niet met mn bb heb ik mijn iphone voor.. maar ik wil wel een dagje kunnen pingen, en dan savonds onder de lading dan is t goed
alstie maar niet ergens in de middag leeg is want dat vind ik echt waardeloos..., mosieurproper zegt dus weer dat het wel zo is ....
wil m wel graag hebben eigenlijk
waarom zoveel verschillen .. hebben misschien nog meer mensen commentaar hier op?
alvast bedankt
Ik hou het op 3G bereik net een klein dagje vol. 6u van de lader is rond 21u leeg. Met veel whatsapp, Facebook en internet. Op 2G haal ik de twee dagen wel. Maar zodra ik thuis op wifi zit lijkt de batterij ineens eindeloos mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Mark04 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:38:
[...]

Thanks voor je reactie, maar vodafone / vodafone werkt niet.

Ik heb ook een Smart abonnement maar geen extra Tethering bundel ingeschakeld, denk dat het daarom niet werkt. Raar dat ze dit niet toestaan, vodafone zou toch blij moeten zijn als ik hiermee mijn 1GB data limiet opmaak en buiten mijn bundel kom.
Bij mij werkte Vodafone / Vodafone wel. Heb alleen een keer iets moeten accepteren. Toen ik na een dag bedacht dat ik misschien een dure bundelaanvulling had genomen heb ik online ingelogd en zie daar staan:

BloX Telefoon als Modem Smart geactiveerd

"Activeer deze gratis BloX om je telefoon als modem te kunnen gebruiken
€ 0,00 per maand."

Misschien zie je dat ook op je inlogpagina en kun je hem daar alsnog aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Dennisdn schreef op zondag 06 mei 2012 @ 09:11:
[...]

Ik hou het op 3G bereik net een klein dagje vol. 6u van de lader is rond 21u leeg. Met veel whatsapp, Facebook en internet. Op 2G haal ik de twee dagen wel. Maar zodra ik thuis op wifi zit lijkt de batterij ineens eindeloos mee te gaan.
Ik zit altijd op 2G. 3G mode alleen aan wanneer ik Spotify Streaming gebruik. Maar dagindaguit is het vrezen of ik de dag zou halen. Erg teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
JunkieXP schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:53:
[...]

Ik zit altijd op 2G. 3G mode alleen aan wanneer ik Spotify Streaming gebruik. Maar dagindaguit is het vrezen of ik de dag zou halen. Erg teleurstellend.
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Voor het kopen nog gehoopt dat het met een update naar 7.1 wel zou mee vallen, maar met 3G aan haal ik met gemiddeld gebruik het einde van de dag gewoon niiet. Vooral last gehad met het stappen. Wil je mensen ontmoeten gaat het wat moeizamer omdat ineens de batt leeg is en ik geen nummers meer uit me hoofd weet.. Maar ik heb me aangepast door naar 2G te gaan. Puur voor wat BBM en wat Whatsapp meer dan voldoende. Browsen is voor mij ook nog acceptabel. Waarom dan geen curve? Omdat die 9900 zo verdomd mooi is natuurlijk! Na een maand gebruik absoluut geen spijt. Behalve mssn dat ik nu een contract heb lopen tot 2014.. Maar OS10 komt naar de Playbook.. Dus ik hou het wel uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
JunkieXP schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:53:
[...]

Het is inderdaad erg teleurstellend. En ik blijf het dan ook echt bedrog vinden dat er bij de specificaties nog steeds 13,5 dagen standby op UMTS wordt vermeld. Het is nog geen 13,5 uur. Natuurlijk, het is altijd al zo geweest dat je nooit de opgegeven waardes kon halen. Maar dit vind ik wel heel extreem. Ben wel benieuwd hoe ze zelf de 13,5 dagen hebben gemeten.

En zoals je zegt, vrezen of je het einde van de dag haalt is echt treurig. Als ik een hele lange dag tegemoet ga zonder dat ik in de auto even kan bijladen zet ik hem ook maar op 2G. Maar dat is gewoon ronduit behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Overweeg momenteel van 9900 af te stappen. Het blijft voor mij het meest handzame toetsel, maar z'n accuduur is voor mij onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Naar wat zou je willen gaan dan? Extra batterij mee als allerlaatste optie? Of misschien dit: http://shop.crackberry.co...urce=js_a_v1&utm_term=top ?

Wellicht goedkoper dan een nieuwe telefoon..

Maar toegegeven.. batterijduur blijft natuurlijk een teleurstelling.

EDIT: Nederlandse Blackberry shop heeft em voor 60 euro. Scheelt weer invoerkosten etc.

EDIT 2: http://nl.shopblackberry....ging-Bundle/ACC-38580-201
De link naar de Nederlandse Blackberry shop. Scheelt je ook weer zoeken. Zit er nu eigenlijk sterk aan te denken om het zelf ook aan te schaffen :9

[ Voor 30% gewijzigd door itsyaboy op 08-05-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Het wisselen van Accu vind ik sowieso geen fijn gevoel, tevens moet ik dan ook weer iets hebben om hem mee op te laden (wat er al dan niet bijgeleverd wordt, had geen zin om te klikken, haha ;)). Gebruik hier zelf een Duracell Charger voor, niet optimaal, maar laad hem toch circa 40 / 60% bij.

Mijn Device staat in de regel echt "Altijd" op 2G en zelfs dan word 't kritisch als hij van 18:00 tot 02:00 van de lader is. Vroeger lachte ik iPhone gebruikers uit, nu begint het er op te lijken dat het tij zich tegen mij keert.

3G was vanochtend bij gebruik Spotify incl. BlueTooth Headset binnen 1u, bijna 15% gedaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Haha had dan even op die link geklikt! Is een extra batterij plus batterijlader met een splitter zodat je die 2 batterijen tegelijk kan opladen. Batterij is mee te nemen in de batterijlader, een klein en eenvoudig houdertje. Zodra ik wat geld kan vrij maken hiervoor laat ik wel weten hoe praktisch het nou echt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
itsyaboy schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:42:
Haha had dan even op die link geklikt! Is een extra batterij plus batterijlader met een splitter zodat je die 2 batterijen tegelijk kan opladen. Batterij is mee te nemen in de batterijlader, een klein en eenvoudig houdertje. Zodra ik wat geld kan vrij maken hiervoor laat ik wel weten hoe praktisch het nou echt is..
Daar ging ik vanuit, ken het principe =). Heb nu zowel op het werk als thuis de Dock staan, wel echt een geniale feature aan de wat duurdere BB's (niet de 8520, wel de hele Bold lijn).

Moet dan die Oplader weer mee gaan nemen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr-ordinary
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10-2024
halllo,

Ik heb een vraagje. Ik probeerde vanmiddag mijn bb te update naar versie 7.1 maar bij het instaleren loopt het fout en blijft mijn telefoon haken op 12 procent batterij weghalen lukt niet en als ik em op de pc aansluit ook niks. wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Weer een tegenslag =(. Gisteren van mijn Asian OS7.1.0.267 (zonder NL Woordenboek) geupgrade naar OS7.1.0.391.

Haalde om 01:30 de telefoon van de Lader met WiFi Actief, 3G, BlueTooth aan (maar geen verbinding). Ben 10 minuten later gaan slapen en heb het toestel tot 07:15 niet aangeraakt. Maar het Batterijniveau was wel van 100% naar 0% gedaalt =|. Een idle rate van 17,4% per uur =|.

Ik begin het echt treurig in te zien =(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Mag ik hopen dat je gewoon een verpeste batterij heb? Vind het maar raar.. En heel vervelend voor jou natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Hebben er nog mensen last van een knipperend rood LEDje als je eigenlijk geen nieuwe berchten meer hebt? Dus krijg bijv een whatsapp, lees die whatsapp, ga uit whatsapp, maar dat ding blijft knipperen.. Had het op me 9700 ook maar t irriteert me eig nu veel meer.. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Duurt gerust nog een kwartier, nadat je je whatsappbericht gelezen hebt. Is een bekende bug van 9900.

Daarna verdwijnt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Pff bah, vervelend.

Eigenlijk zo zonde, met het uitkomen van de galaxy S3 verdwijnen mijn laatste belangrijke BBM contacts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Hatsieflatsie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:09:
Duurt gerust nog een kwartier, nadat je je whatsappbericht gelezen hebt. Is een bekende bug van 9900.

Daarna verdwijnt het.
Moet zeggen dat ik het niet heel vaak ervaar (daarbij dient opgetekend te worden dat ik gebruik maak van BeBuzz welke de Activiteit van de LEDs regelt).

Overigens is OS7.1.0.391 na de volgende Charge behoorlijk gesetteld. Gaat zeker 25% langer mee dan OS7.1.0.267. Drain van circa 6 á 7%/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo iedereen,

Even een vraagje ik ben van plan om ook een blackberry bold 9900 te gaan kopen,
Maar ik wil eerst zo spoedig mogelijk weten of dat het inmiddels betrouwbaar is om hem te kopen,
Er waren eerst dus vele problemen en ik wil weten of dat alle problemen inmiddels opgelost zijn door updates. zoals dat de blackberry op eens uitvalt of dat het trackpad niet werkt. de battery etc.
Graag een zo snel mogelijk antwoord alstublieft:)

remcoafca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
JunkieXP schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 00:52:
[...]

Moet zeggen dat ik het niet heel vaak ervaar (daarbij dient opgetekend te worden dat ik gebruik maak van BeBuzz welke de Activiteit van de LEDs regelt).

Overigens is OS7.1.0.391 na de volgende Charge behoorlijk gesetteld. Gaat zeker 25% langer mee dan OS7.1.0.267. Drain van circa 6 á 7%/u
Nice! Een extra 25% aan batterijduur is altijd goed nieuws! Moet hem zelf ook nog even updaten dan.
Heb wel sinds gisteren die J-series charger, extra batterij in een klein en draagzaam opladertje. Mee in me broekzak en ergens bij het invallen van de avond lekker me batterij geswitched zodat ik lekker door kon gaan!

Edit: het enige voor mij vervelende is dat het lampje van de oplader van rood naar groen schijnt te gaan als de batterij volledig is opgeladen. Maar ik zie het kleurverschil niet!!!

[ Voor 11% gewijzigd door itsyaboy op 17-05-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:42:
hallo iedereen,

Even een vraagje ik ben van plan om ook een blackberry bold 9900 te gaan kopen,
Maar ik wil eerst zo spoedig mogelijk weten of dat het inmiddels betrouwbaar is om hem te kopen,
Er waren eerst dus vele problemen en ik wil weten of dat alle problemen inmiddels opgelost zijn door updates. zoals dat de blackberry op eens uitvalt of dat het trackpad niet werkt. de battery etc.
Graag een zo snel mogelijk antwoord alstublieft:)

remcoafca
Zoals ik het nu begrijp, zijn alle issues er zo'n beetje uit sinds de software update 7.1.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
itsyaboy schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:12:
Pff bah, vervelend.

Eigenlijk zo zonde, met het uitkomen van de galaxy S3 verdwijnen mijn laatste belangrijke BBM contacts..
Sterker, ik moet BBM nog activeren terwijl ik dat ding al een jaar ofzo heb. :').

Sowieso, dat hele hype van BBM is begonnen met ping. Dat is met crossplatform Whatsapp overbodig geworden nu. Het is mij een raadsel waarom mensen nog BBM gebruiken, terwijl al je contacten in één overzichtelijke Whatsapp-lijst handiger is, dan wisselende contacten hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Liam schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 19:03:
Zoals ik het nu begrijp, zijn alle issues er zo'n beetje uit sinds de software update 7.1.
Niet bepaald, accuduur vormt nog altijd een heikel probleem. Op dit moment loop ik noodgedwongen rond met BB op 2G, 3G uitgeschakeld.

Op sommige gelegenheden is dat best wel frusterend, kan ik je vertellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Zelf een zeer tevreden BB9900 gebruiker en ik herken eigenlijk weinig van de batterij problemen, fair het is geen dagen maar een dag houd hij het zeker wel uit.

Beestje heeft wifi bluetooth en 3g eigenlijk altijd aanstaan.

Ik draai nog op 7.0.0.296 en tot nu toe twijfel ik nog steeds of ik ga updaten of niet

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 01:11:
[...]

Sterker, ik moet BBM nog activeren terwijl ik dat ding al een jaar ofzo heb. :').

Sowieso, dat hele hype van BBM is begonnen met ping. Dat is met crossplatform Whatsapp overbodig geworden nu. Het is mij een raadsel waarom mensen nog BBM gebruiken, terwijl al je contacten in één overzichtelijke Whatsapp-lijst handiger is, dan wisselende contacten hier en daar.
Momenteel gebruik ik whatsapp bijna net zo vaak als BBM, maar binnen een maand zal ik bijna geen BBM meer nodig hebben. Ik vind het erg fijn werken en het is gewoon erg betrouwbaar. Behalve die 3 dagen 'storing' dan, dat was wel vervelend ;)

Whatsapp heeft idd als voordeel dat het cross platform is, maar dat is in mijn ogen het enige voordeel. Soms duurt het gewoon echt een tijd tussen het versturen van berichten tot diegene het ook daadwerkelijk ontvangt. Mij te onduidelijk of iemand het nou gelezen heeft of niet. Natuurlijk: last seen online op een tijdstip na het aankomen van je berichtje zou kunnen betekenen dat het is aangekomen, maar dat hoeft zeer zeker niet.

Mja, zoals ik al zei, zal het er maar mee moeten doen. Ken niet echt goede alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
bestaudio schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 01:31:
Zelf een zeer tevreden BB9900 gebruiker en ik herken eigenlijk weinig van de batterij problemen, fair het is geen dagen maar een dag houd hij het zeker wel uit.

Beestje heeft wifi bluetooth en 3g eigenlijk altijd aanstaan.

Ik draai nog op 7.0.0.296 en tot nu toe twijfel ik nog steeds of ik ga updaten of niet
296 is wel een hele oude, daarmee werd de mijne geleverd vorige zomer. Er zijn inmiddels wel heel erg veel verbeteringen geweest, dus ik zou hem zeker updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
Voor mensen die de dag niet rond kunnen komen op hun accu:

Opties > Toestel > Energiebesparingsmodus

Daar valt een drempel in te stellen wanneer de batterij een bepaald niveau heeft bereikt en schakelt dan over naar de "energiebesparingsmodus" om zo het resterende batterij vermogen te maximaliseren.

Tijdens de energiebesparingmodus wordt WiFi uitgeschakeld en wordt de helderheid van het beeldscherm verlaagd.

Misschien helpt het om de dag toch rond te komen op 1 accu.

Groeten Mark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Mark04 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:47:
Voor mensen die de dag niet rond kunnen komen op hun accu:

Opties > Toestel > Energiebesparingsmodus

Daar valt een drempel in te stellen wanneer de batterij een bepaald niveau heeft bereikt en schakelt dan over naar de "energiebesparingsmodus" om zo het resterende batterij vermogen te maximaliseren.

Tijdens de energiebesparingmodus wordt WiFi uitgeschakeld en wordt de helderheid van het beeldscherm verlaagd.

Misschien helpt het om de dag toch rond te komen op 1 accu.

Groeten Mark.
Mijn telefoon staat vanaf 100% op deze Energiebesparende Modus (altijd dus) en toch gebruik ik gewoon WiFi, dit is dus niet per definitie iets dat hand in hand met elkaar gaat.

Daarbij komt dat ik binnenshuis (met WiFi) het gevoel heb dat m'n telefoon langer mee gaat dan zonder WiFi Bereik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Dat klopt ook. Op de 1 of andere manier zit het extreme batterijverbruik in de 3G-verbinding. Op Wifi of alleen 2G gaat de batterij ineens eindeloos mee.

De energiebesparingsmodus heb ik niks aan, aangezien ik hem altijd op de laagste helderheid heb staan om uberhaupt nog iets uit de batterij te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Ik zag gister ineens iets vreemds..... Op mijn homescreen stond naast een melding van whatsapp en een emailtje een ster. Daarop klikkend kwam ik in de Blackberry store uit bij een betaalde (onzin)app.
Worden er ook al reclames gepushed op deze manier?

En eergisteren ging de wekker niet af. Op het scherm stond app-error. Kan ik ergens een log vinden over welke app is gecrashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:46
Heb mijn Blackberry ter reparatie aangeboden bij T-Mobile. GPS deed het niet en ik vond de batterij duur toch onacceptabel.

Heb de Bold 9900 al vanaf de launch, maybe zijn de 1e batches wat erger met het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Dennisdn schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:15:
Ik zag gister ineens iets vreemds..... Op mijn homescreen stond naast een melding van whatsapp en een emailtje een ster. Daarop klikkend kwam ik in de Blackberry store uit bij een betaalde (onzin)app.
Worden er ook al reclames gepushed op deze manier?

En eergisteren ging de wekker niet af. Op het scherm stond app-error. Kan ik ergens een log vinden over welke app is gecrashed?
ALT+LGLG. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupu1302
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01 21:48
Ik baal een beetje, want ik heb de laatste leak in april er opgknald, maar sindsdien zijn er geen nieuwe leaks meer uitgekomen. Bij de geringste bugs knalde ik er gewoon weer een nieuwe os-leak der op maar nu al 2 maanden niks meer uitgebracht.....grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
ff een 9900 updaten naar versie 7.01...pff hangt al dik "2'5 uur op tafel en nog steeds niet klaar. Staat nu op 4% java koppelen. Is dit normaal dat een update zolang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
TZC-T1-FX schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 01:30:
Heb mijn Blackberry ter reparatie aangeboden bij T-Mobile. GPS deed het niet en ik vond de batterij duur toch onacceptabel.

Heb de Bold 9900 al vanaf de launch, maybe zijn de 1e batches wat erger met het verbruik.
Ben benieuwd wat Tmobile zegt over de batterij duur. Bij Vodafone zeiden ze letterlijk: dan had u van te voren maar wat forums moeten lezen voor je hem kocht (paar dagen na de release). De geschillencommisie wilde het heel graag uitvechten voor me omdat zij het ondeugdelijk vonden. Maarja, dan had ik hooguit mijn geld teruggekregen, en geen idee welke telefoon ik dan wel had willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Laatst online: 05-02-2023
marcel23456 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:50:
ff een 9900 updaten naar versie 7.01...pff hangt al dik "2'5 uur op tafel en nog steeds niet klaar. Staat nu op 4% java koppelen. Is dit normaal dat een update zolang duurt?
Da's niet normaal hoor. Bij mij duurde updaten hooguit een half uur, meer niet. Balen, want als je ontkoppelt, heb je risico dat het toestel het helemaal niet meer doet en dat het ding terug moet naar Blackberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 17:10
Sinds de laatste upgrade is batterij gauw leeg, vrijwel 2 x per dag moet die worden opgelade. Naar KPN BC gebracht, laten testen en te horen gekregen dat "batterij is goed, het probleem ligt bij geïnstaleerde software van derde partijen". Heb alles eruit gegooid en naar fabrieksinstellingen gereset: probleem blijft hetzelfde.

Kan iemand mij aub het volgende uitleggen:
Waarom verdijnen mijn emailberichten uit de BB9900?

Mijn bedoeling is altijd geweest om emailberichten die ik via mijn primaire emailadres in Outlook op mijn desktop pc ontvang ook op mijn BB9900 te ontvangen en bewaren. Ik heb het op allerlei manieren geprobeerd maar het lukt niet om alle emails op de BB te houden. Plotseling merk ik bijvoorbeeld dat alle binnenkomende emails weg zijn.

Misschien heeft iemand een oplossing hiervoor, het liefst in combinatie met sinchronisatie van zoewel emails als agenda en contactpersonen met mijn Outlook, danwel draadloos, dus niet via de USB kabel?

Alvast dank voor reacties en advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
In je inbox > options > email reconciliation (integratie)

Delete On: 'Handheld'
On conflicts 'Mailbox Wins'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 17:10
Hatsieflatsie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:23:
In je inbox > options > email reconciliation (integratie)

Delete On: 'Handheld'
On conflicts 'Mailbox Wins'.
Dank voor de tip. Geprobeerd. De emails verdwijnen uit de BB net zo hard als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Dennisdn schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 08:43:
[...]

Ben benieuwd wat Tmobile zegt over de batterij duur. Bij Vodafone zeiden ze letterlijk: dan had u van te voren maar wat forums moeten lezen voor je hem kocht (paar dagen na de release). De geschillencommisie wilde het heel graag uitvechten voor me omdat zij het ondeugdelijk vonden. Maarja, dan had ik hooguit mijn geld teruggekregen, en geen idee welke telefoon ik dan wel had willen hebben.
T-Mobile nam mijn telefoon gewoon aan, en het was volgens hun binnen de garantie. Het is kosteloos gerepareerd, moest mijn batterij ook meesturen.

Het enige wat jammer is is dat mijn Blackberry 9900 gestolen is bij TNT toen T-Mobile hem na de reparatie naar mij toe heeft verstuurd. Heb hem dus nooit ''gerepareerd'' kunnen uittesten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Jemig. Krijg je van TNT (of Tmobile) een nieuwe of is opsturen eigen risico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Ik neem aan dat ik gewoon een nieuwe ontvang. T-Mobile heeft hem met TNT naar mij terug verzonden. Dus 1 van die 2 bedrijven moet mij gewoon tegemoet komen.

T-Mobile heeft mij formulieren toegestuurd zodat hun een intern onderzoeken kunnen starten. Ik verwacht eigenlijk binnen 1 maand een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinpo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 18:26
Ik heb net mijn 9900 binnen, batterij erin opgestart. En nu reageert de telefoon niet behalve aan/uit, lock/unlock knop en bel toets. T-mobile gebeld ze zeiden dat het normaal was de gegevens van de koerier staat nog niet in hun systeem. Normaal is kan je telefoon gebruiken maar niet bellen, toch? (abbo nog niet actief)

They call it a "Royale" with cheese!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Nou, in principe moet hij het zonder geactiveerd blackberry abonement al wel gewoon doen. Zelfs zonder simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinpo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 18:26
Oke, alleen zonder sinkaart werkt ie met simkaart niet :s.

They call it a "Royale" with cheese!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoe is eigenlijk de mp3-speler van de 9900? Komt er in combinatie met goede oordoppen een vol geluid uit of moet je ver van dit apparaat weg blijven wat dit betreft?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
MensionXL schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:31:
Hoe is eigenlijk de mp3-speler van de 9900? Komt er in combinatie met goede oordoppen een vol geluid uit of moet je ver van dit apparaat weg blijven wat dit betreft?
Er komt goed geluid uit. Muziekapp is prima, via ITunes te synchroniseren als je dat wenselijk acht. Wat wel tegenvalt, is de Spotify app. Deze werkt op een iPhone en Android beter, offline synchroniseren is niet optimaal. Kortom, muziekapp is goed en qua geluid doet het toestel niet onder voor welk ander toestel dan ook. Ik heb in ieder geval geen merkbaar verschil gehoord. Gebruik je Spotify, neem dan een Android of iOS toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Weet iemand hoe je die vervelende "Featured App" berichtjes uit kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Le0032 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 22:58:
[...]

Er komt goed geluid uit. Muziekapp is prima, via ITunes te synchroniseren als je dat wenselijk acht. Wat wel tegenvalt, is de Spotify app. Deze werkt op een iPhone en Android beter, offline synchroniseren is niet optimaal. Kortom, muziekapp is goed en qua geluid doet het toestel niet onder voor welk ander toestel dan ook. Ik heb in ieder geval geen merkbaar verschil gehoord. Gebruik je Spotify, neem dan een Android of iOS toestel.
Ik vind dit erg kort door de bocht, de Spotify App is inderdaad wat gelikter op Android en iOS. Maar ik maak met veel plezier gebruik van Spotify en zowel Streaming (over 3G) als Offline playlists passeren de revue.

Aangezien Spotify toch altijd in m'n zak zit en mijn oren bedient, vind ik de tekortkomingen prima te overzien en vind ik zeker niet dat je moet stellen dat Spotify gebruikers BlackBerry moeten negeren.

Daarbij is Spotify "officieel" niet Compatible op de 9900, moet je nagaan als hij ooit wel Support krijgt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
JunkieXP schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:24:
[...]

Ik vind dit erg kort door de bocht, de Spotify App is inderdaad wat gelikter op Android en iOS. Maar ik maak met veel plezier gebruik van Spotify en zowel Streaming (over 3G) als Offline playlists passeren de revue.

Aangezien Spotify toch altijd in m'n zak zit en mijn oren bedient, vind ik de tekortkomingen prima te overzien en vind ik zeker niet dat je moet stellen dat Spotify gebruikers BlackBerry moeten negeren.

Daarbij is Spotify "officieel" niet Compatible op de 9900, moet je nagaan als hij ooit wel Support krijgt ;).
Ik respecteer je mening, maar ik deel deze geenszins. Aangezien OS7 onderhuids vrijwel gelijk is aan OS6, zou de Spotify app het gewoon goed moeten doen, ook al schijnt de app niet compatible te zijn. Overigens reden temeer om een ander OS te gebruiken als je een fervent Spotify gebruiker bent.

Begrijp me niet verkeerd, maar Spotify op de BB is echt een ramp. Er zijn echt vrij veel klachten over crashes, softwareproblemen e.d. Zelf heb ik regelmatig gehad dat ineens alle offline gesync-te playlists ineens weg waren, terwijl ik niks aan het toestel had aangepast (geen software update of microsd kaartje gewisseld oid). Jammer, want dat maakt de BB ervaring voor mij minder. Voor de rest is de 9900 top, maar Spotify is beter een weg die je niet kan inslaan op de BB (imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Mijn meest gebruikte antwoord op Blackberry-app-tekortkomingen:
"Blackberry gebruikers hebben geen tijd voor onzinapps, die moeten gewoon werken" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Kwam laatst achter de HP Eprint app. Wordt toegevoegd als optie aan je optiemenu, erg handig. Als je een HP printer hebt kan je die kiezen, verder kan je in de omgeving zoeken naar printers om daar dan betaald te printen. Dat heb ik nog niet getest, maar wie weet. In ieder geval wat makkelijker om bijv kaartjes uit te printen vanaf mijn telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisdn schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:37:
Mijn meest gebruikte antwoord op Blackberry-app-tekortkomingen:
"Blackberry gebruikers hebben geen tijd voor onzinapps, die moeten gewoon werken" ;)
Klopt! Alleen " nietsnutten " die op school zitten en teveel naar al die reality onzin
kijken maken zich druk om de hoeveelheid apps op hun mobiel,of hoeveel spullen
zij wel niet in hun hand vasthouden te samen met hun sleutels,tas en agenda. :F

Afbeeldingslocatie: http://bauergriffinonline.com/bfm_gallery/2011/06/billielondon/post_image/post_image-110629P7_PIPER_B-GR_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt een Blackberry 9900 aan te schaffen. Ik heb een vraagje over het abbonement op de blackberry diensten. Als ik alleen op wifi ga heb ik dan nog steeds het aparte BB abbonement nodig? Ik heb verder geen interesse om ping te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Er is op zich wel omheen te werken. Als hij op de juiste manier wordt ingesteld kun je wel browsen met bijv opera en mailen kan bijv met de Gmail-app. Whatsapp zal het ook af en toe wel doen. Nadeel is dat je 30x per dag je telefoon moet rebooten om verbinding te hebben. Hij gaat regelmatig op zoek naar het BB-netwerk waarna hij alles eruit knalt als hij het niet kan vinden.

Kortom: bij een Blackberry moet een Blackberryabonement. Maar alleen al door de datacompressie die BB uitvoert verdien je hem ruim terug op de MB's. Je kunt een lagere mb bundel nemen dan je gewend bent op bijv android of iOS.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 07-08-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Sinds vandaag weigert mijn BlackBerry Toetsenbord elke vorm van dienst.

Mijn touchscreen reageert op elke vorm van input, maar elke Hardwarematige toets weigert dienst.

Dit zorgt ervoor ik mijn telefoon niet meer in kan schakelen (en inmiddels vraagt hij om het toestel te Wipen wanneer aangezien ik 3 tot 5x niet ben ingelogd, vraag me af hoe die mijn BlackBerry Account verifieerd zonder dat ik Internet toegang heb).

Iemand enig idee hoe ik het toestel kan resetten in de hoop mijn Keyboard weer te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal even een vraagje:

Ik heb een sim only abbonement met databundel bij hollandsnieuwe als ik dan een simlockvrije bb9900 zou halen zou het dan mogelijk zijn om te pingen of moet ik daarvoor een speciale BlackBerry bundel afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt een blackberry abo nodig voor het pingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Zijn er nog die Pingen dan, iedereen is toch allang over op Whatsapp?
Maar ook dat werkt bijna niet. Sowieso is het behelpen zonder BB-abbo, zoals ik een paar posts hierboven heb beschreven.

• Mark04
Dennisdn schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:17:
Zijn er nog die Pingen dan, iedereen is toch allang over op Whatsapp?
Maar ook dat werkt bijna niet. Sowieso is het behelpen zonder BB-abbo, zoals ik een paar posts hierboven heb beschreven.
BBM (pingen) werkt vele malen beter en mooier dan Whatsapp. Whatsapp berichten komen niet altijd direct door of soms helemaal niet. Groep chatten via Whatsapp werkt ook vele malen minder dan via BBM. Ik gebruik alleen Whatsapp bij niet BB gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 22:26

mpol

root@localhost

Ik heb 2 jaar een BB, en al die tijd zonder BB-abbo. Ik vind het prima te gebruiken op deze manier. Eerder met Whatsapp op een BB 9300 waar ik nooit een probleem mee heb gehad, nu met een Torch 9800.
Ik heb wel eens dat hij de verbinding kwijt is, maar hij geeft dan een simkaart fout, dus ik denk dat er iets geks met de hardware verbinding is. Herstarten helpt dan.

Ping en email zijn natuurlijk niet te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door mpol op 19-08-2012 17:46 ]

https://timelord.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Is geen "probleem" in de hardwareverbinding maar dat hoort zo.
Op dat moment heeft hij gezocht naar het BB-netwerk.
Als hij die niet kan vinden, gooit hij uit veiligheidsoverweging alles eruit en zul je opnieuw moeten opstarten.
Toen mijn BB-abonement nog niet was geactiveerd, gebeurde me dat 10x per dag.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 20-08-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
De Rabobank app is vernieuwd en ik vind het echt een enorme vooruitgang! Werkt beter met bedragen overmaken en overzichtelijker. Daarbij ook gewoon qua interface goed verbeterd. Fijn om te zien dat ze nog serieus aandacht schenken aan Blackberry!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Argh! Afgelopen zaterdag op een festival geweest en uiteraard volledig natgeregend. Blackberry deed die avond raar, de lock-button deed het niet meer en een kwart van mijn toetsenbord was niet even responsive als daarvoor. Zondagmiddag vanzelf weer genormaliseerd alleen sinds vanmiddag weer dezelfde problemen. Een wisselend werkende lock-button, een toetsenbord wat gedeeltelijk reageert, touchpad lijkt het in bepaalde situaties niet te doen. Daarnaast springt het scherm in een periode van gelocked naar open en weer terug naar gelocked om vanzelf weer over te gaan. Vreselijk! Dit soort issues nooit eerder gehad. Heb uberhaupt nooit issues met me 9900 gehad.

Heb een nieuwe OS erop geinstalleerd in de hoop dat dit misschien iets zou kunnen bewerkstelligen maar helaas.

Lijkt mij zelf iets van vochtschade, dat kan haast toch niet wat anders zijn? Iemand nog wat gedachten hierover?

Ga het nog eventjes aanzien, misschien hersteld het weer uit zichzelf zoals afgelopen zondag. Wel jammer, heb em sinds maart en moet er nog wel een tijdje mee door. Vochtschade valt natuurlijk niet onder de fabrieksgarantie.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Het ontgaat mij altijd waarom mensen nieuwe OS in software installeren, als de hardware vocht opgelopen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Vage vorm van hoop dat heeft geleidt tot een kansloze actie, is menselijk lijkt me? :P Verder had ik er van te voren niet heel veel verwachtigen van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Als je hem meteen op de verwarming legt en heel zachtjes verwarmd dan kun je nog wel eens de kleine mazzel hebben dat je er goed mee wegkomt. Als hij eenmaal al kuren vertoont is het wel einde verhaal. Een hele dag in de zak op een nat festival, dan is het vocht echt wel goed doorgedrongen.

Je hebt er nu niks meer aan maar een tip voor de toekomst:
Ik pak een hoop dancefestivals in de zomer en andere feesten in de winter maar neem dan altijd een oude android mee en geen goeie telefoon. De belangrijkste nummers erin en een pincode voor elke keer dat je hem van te toetsblok af haalt. (Dit alles na de ervaring op Emporium m'n telefoon kwijt geraakt te zijn waarbij de vinder het grappig vond naar 200 zakelijke nummers allemaal scheldsmsjes te versturen)

[ Voor 27% gewijzigd door Dennisdn op 31-08-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Thanks voor je reactie. Had me telefoon 2 dagen weggelegd toen ik hier de eerste keer wat had gepost. Deed het daarna weer volledig, nu nog steeds. Ik heb geluk gehad denk ik.

En ja, zal de volgende keer zeker wat voorzichtiger zijn. Laat me dit geen 2 keer gebeuren!! Daar zijn oude telefoons weer handig voor.

Verwijderd

Sinds 3 weken in het bezit van een bb 9900.

heb 1 klein probleem! Voor de rest een tevreden gebruiker :)

1 a 2 keer per dag gaat het touchscreen een eigen leven leiden(bv zelf scrollen tussen foto of op internet pagina's). Hij doet het ook als ik de telefoon op de tafel leg, ligt dus niet aan de manier van vasthouden

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Mvg Roy Timmermans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
Roy, dat probleem komt mij niet bekend voor en ik ben inmiddels een jaar in het bezig van de Bold 9900. Probeer eens een software update, ik denk dat je hiermee het probleem wel oplost.

Veel plezier met je nieuwe toestel!

Groeten Mark.
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:55:
Sinds 3 weken in het bezit van een bb 9900.

heb 1 klein probleem! Voor de rest een tevreden gebruiker :)

1 a 2 keer per dag gaat het touchscreen een eigen leven leiden(bv zelf scrollen tussen foto of op internet pagina's). Hij doet het ook als ik de telefoon op de tafel leg, ligt dus niet aan de manier van vasthouden

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Mvg Roy Timmermans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Mark04 schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:03:
Roy, dat probleem komt mij niet bekend voor en ik ben inmiddels een jaar in het bezit van de Bold 9900.
Ook hier komt het niet bekend voor. Toevallig dat ik mij afgelopen week bedacht dat ik hem ook alweer een jaar heb. Moet zeggen dat ik tientallen telefoons heb versleten maar deze bold9900 nog steeds aanvoelt als nieuw in alle opzichten. Het is dat het batterij klepje een paar krasjes heeft, anders zou ik hem nu zo als "nieuw uit de doos" kunnen verkopen. Nog geen haarkrasje op het scherm of aluminium. Geen enkel piepje of kraakje, laat staan versleten of losse toetsjes! Echt oer degelijk. En ga er dan ook zeker nog een jaar vrolijk gebruik van maken. Als RIM een half jaar eerder was gekomen met dit toestel hadden ze de boel best kunnen redden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Na iets meer dan een jaar ziet mijn 9900 er ook nog steeds prima uit. Desondanks gaat hij toch weg wanneer de nieuwe Nokia's verkrijgbaar zijn.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste