Ik zou een datateller installeren en het gewoon uitproberen?Raimon89 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:56:
Handig die gratis radio app in de appstore!
Nu vroeg ik me wel af in hoeverre het geregeld streamen van radio 'vreet' aan je data-abonnement, iemand hier een idee over?
Verwijderd
Ik vind de BB9900 inderdaad een heerlijk stabiele telefoon. hiervoor had ik de 9000, en die was toch behoorlijk instabiel, zelfs met de hoeveelheid updates die er voor uitgekomen zijn. ik heb mijn telefoon nu 3 maanden, en vorige week mijn eerste "spontane' reboot gehad, dit was met mijn oude schering en inslag.
9900
1.2 Dualcore processor
Touchscreen
1200 mAh
9700/9780
624 Mhz
Geen toucscreen
1350 mAh.
En de BB 9900 houdt even lang uit op 1 accu? Yeah, right. Iemand ervaringen hier of een 9900 even lang doet met z'n accu als een 9700/9780?
1.2 Dualcore processor
Touchscreen
1200 mAh
9700/9780
624 Mhz
Geen toucscreen
1350 mAh.
En de BB 9900 houdt even lang uit op 1 accu? Yeah, right. Iemand ervaringen hier of een 9900 even lang doet met z'n accu als een 9700/9780?
[ Voor 12% gewijzigd door Hatsieflatsie op 05-12-2011 20:00 ]
Zeker niet, mijn 9700 hield het zeker 1.5 dagen vol terwijl mijn 9900 moeite heeft met de dag en het na een uur of 14 / 18 wel voor gezien houdt (OS7.0.540)
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
sinds wanneer heeft een 9900 een dual-core cpu?Hatsieflatsie schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:00:
9900
1.2 Dualcore processor
Touchscreen
1200 mAh
9700/9780
624 Mhz
Geen toucscreen
1350 mAh.
http://www.nokiano.com/tag/1-2-ghz-qc-8655
de QC8655 is duidelijk een single core
verder kan de cpu toch verbeterd zijn op energie effitentie? en andere backlight?
Daarom vraag ik naar de ervaringen..Luukje01 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 08:51:
verder kan de cpu toch verbeterd zijn op energie effitentie? en andere backlight?
Verwijderd
ik zit op hezelfde OS, mijn batterij houd het bij redelijk gebruik* ongeveer 2 dagen volJunkieXP schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 01:01:
Zeker niet, mijn 9700 hield het zeker 1.5 dagen vol terwijl mijn 9900 moeite heeft met de dag en het na een uur of 14 / 18 wel voor gezien houdt (OS7.0.540)
*redelijk gebruik: wat pingen, websites bekijken, facebook update som de 2 uur, wifi nfc e.d uit tenzij gebruikt
Dan heb je een bijzondere.
Hier is het met 12 uur toch echt wel afgelopen.
Verwijderd
het scheelt denk ik erg veel hoe zwaar je je verbindingen belast. hoe vaker bv de facebook app zich wil verversen, hoe meer batterij er verbuikt wordt. ook je WIFI aan hebben staan terwijl je er geen gebruik van maakt, vreet weer (wat) energie.. ook Apps afsluiten in plaats van minimaliseren scheelt een hoop batterijgebruik.
hier staan nog wat meer tips: klikkerdeklik
hier staan nog wat meer tips: klikkerdeklik
Dan heb ik ook een bijzondere. De batterij van mijn 9900 gaat ook wel twee dagen mee. Ik heb 3G en wifi continu aan, maar op werk is meestal wel wifi en 3G wordt dus alleen gebruikt als ik in de auto zit. Ik gebruik ook maar 50-100 MB data per maand. BBM gebruik ik nooit, alleen Facebook en Twitter.Dennisdn schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:38:
Dan heb je een bijzondere.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dan ben ik de derde die een bijzondere telefoon heeft. Ik kan er 1,5 dag mee doen. En dan heb ik gewoon wifi & bluetooth de hele tijd aanstaan. Dit is met middelmatig gebruik van belgedrag en gebruik van apps/feeds.
Dat is valsspelen.
Als je Wifi aan hebt, wordt de 3G-verbinding uitgeschakeld (ook al blijft het logo staan)
En de 3G-verbinding is de grootste drainer op de 9900.
Zonder 3G op wifi doet de mijne het ook met gemak 1,5 dag.
Maar ik heb geen smartphone genomen om thuis of m'n werk op het wifi-netwerk te gaan zitten. Daar heb ik een iPad voor. Een smartphone heb ik voor buitenshuis, en dan is hij (met 3G aan) binnen 12u echt leeg.
Als je Wifi aan hebt, wordt de 3G-verbinding uitgeschakeld (ook al blijft het logo staan)
Maar ik heb geen smartphone genomen om thuis of m'n werk op het wifi-netwerk te gaan zitten. Daar heb ik een iPad voor. Een smartphone heb ik voor buitenshuis, en dan is hij (met 3G aan) binnen 12u echt leeg.
Nee dat heb je mis, wifi verbruikt meer als je het aan laat staan en dus niet gebruikt. Als je het gebruikt dan verbruikt het minder dan de 3G verbinding, dat klopt. Als ik wifi niet gebruik en dus alleen de 3G verbinding aan heb staan dan kan ik nog langer met mijn telefoon doen.
Als je Wifi aan laat staan zonder in het bereik te zijn van een wifi netwerk bedoel je? dat is logisch. Maar daar ging het ook niet over. Dat kun je ook gewoon automatiseren dat hij aan en uit gaat bij het benaderen en verlaten van een bekend wifi netwerk.
Als je wifi aan hebt staan zonder op een wifi netwerk aangemeld te zijn, én 3G aan hebt staan, en er dan 1,5 - 2 dagen mee kan doen, dan wil RIM denk ik heel erg graag jouw toestel zien zodat ze het probleem wat op álle andere toestellen zich wel voordoet kunnen verhelpen.
Als je wifi aan hebt staan zonder op een wifi netwerk aangemeld te zijn, én 3G aan hebt staan, en er dan 1,5 - 2 dagen mee kan doen, dan wil RIM denk ik heel erg graag jouw toestel zien zodat ze het probleem wat op álle andere toestellen zich wel voordoet kunnen verhelpen.
[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 07-12-2011 15:46 ]
Ik vind dat niet echt valsspelen, als ik buitenshuis ben en niet binnen het bereik van een wifi-netwerk, zit ik meestal in de auto en daar gebruik ik 3G alleen in de file. Daar heb ik trouwens ook een autolader liggen voor noodgevallen, maar die is nog niet nodig (wel handig) geweest.Dennisdn schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:16:
Dat is valsspelen.
Verwijderd
Sterker nog, ik gebruik eigenlijk nergens mijn wifi, ook niet thuis. dus daar heeft het geen verband mee
Conclusie, qua accuduur is de 9900 hondsberoerd vergeleken met de oude 9700/9780.
Dat wordt dus een 9700 voor mij.
Dat wordt dus een 9700 voor mij.
Verwijderd
dat vind ik dus wel meevallen... mijn inziens is het dus ongeveer gelijk.Hatsieflatsie schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:14:
Conclusie, qua accuduur is de 9900 hondsberoerd vergeleken met de oude 9700/9780.
wil er trouwens ook even bijzeggen dat ik OS7 een stuk stabieler vind dan OS 5/6.
Vindt dat een vrij rigoureuze keuze! Heb zelf een 9700 gehad voor ik deze 9900 had en wat een verademing is dit toetsel wanneer je het vergelijkt met de 9700!
In zijn tijd op OS5 vondt ik de 9700 nog een Prima apparaat, maar nu zou ik hem niemand mEer aanraden!
Vooral wanneer je van plan bent om OS6 te beter op z'n minst een 9780 nemen, OS6 biedt een aantal Voordelen op OS5, maar de 9700 trekt dit echt niet lekker! Vooral het geheugen schiet al snel echt tekort.
In zijn tijd op OS5 vondt ik de 9700 nog een Prima apparaat, maar nu zou ik hem niemand mEer aanraden!
Vooral wanneer je van plan bent om OS6 te beter op z'n minst een 9780 nemen, OS6 biedt een aantal Voordelen op OS5, maar de 9700 trekt dit echt niet lekker! Vooral het geheugen schiet al snel echt tekort.
ook hier 2 dagen met een batterij met wifi en 3g aan. Buiten alleen 3g en ongeveer 60% van mijn dag ben ik buiten het bereik van een wifi netwerk. Echter is dit enkel op .503 of .540, met andere builds haal ik ongeveer 12uur. Mijn dataverbruik (alleen 3g) is iets van 500mb per maand. :\
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Verwijderd
is inderdaad wel handig om erbij te vermelden dat het OS behoorlijk vaak geupdated wordt, end dat dit bijna altijd de accuduur ten goede komt
Wacht liever totdat de .540 definitief is. Heb op dit moment de .440 erop op 9900 staan.
Herinnert iemand nog hoezeer de .440 nog redelijk presteerde qua accuduur t.o.v. .540?
.
Herinnert iemand nog hoezeer de .440 nog redelijk presteerde qua accuduur t.o.v. .540?

Ik heb in de app-world ineens een Vodafone-sectie gekregen.
Met apps die ook in de gewone app-store staan. Snap het nut niet zo.
Met apps die ook in de gewone app-store staan. Snap het nut niet zo.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 14-12-2011 10:31 ]
2 nadelen die mij direct opvallen: geen lederachtige backplate zoals op 9700/9780 maar fragiel plastic klepje. Hierdoor ligt hij niet lekker in de hand. Besparingen op pvc/rubber backplate op een smartphone van dik 500 euries is absurd.
Verder is het ontbreken van feedback bij touchscreen een groot gemis. Waar zelfs crappy dinkytoy telefoons feedback kennen (trilling 5 a 25ms) als je dit indrukt, vraag je regelmatig af of je wel daadwerkelijk aangeraakt heb als je op 9900's scherm drukt.
Terecht dat RIM bijna failliet is.
Verder is het ontbreken van feedback bij touchscreen een groot gemis. Waar zelfs crappy dinkytoy telefoons feedback kennen (trilling 5 a 25ms) als je dit indrukt, vraag je regelmatig af of je wel daadwerkelijk aangeraakt heb als je op 9900's scherm drukt.
.540 is al officieel hoor en .540 presteert qua accuduur ongeveer 2x zo goed bij mij.Hatsieflatsie schreef op woensdag 14 december 2011 @ 01:06:
Wacht liever totdat de .540 definitief is. Heb op dit moment de .440 erop op 9900 staan.
Herinnert iemand nog hoezeer de .440 nog redelijk presteerde qua accuduur t.o.v. .540?.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Verwijderd
Mening deel ik niet met je. Feedback vind ik persoonlijk gruwelijk vervelend, het was handig rond 2002, als je zeker wou weten dat je hard genoeg drukte. maar inmiddels echt overbodig IMOHatsieflatsie schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:51:
2 nadelen die mij direct opvallen: geen lederachtige backplate zoals op 9700/9780 maar fragiel plastic klepje. Hierdoor ligt hij niet lekker in de hand. Besparingen op pvc/rubber backplate op een smartphone van dik 500 euries is absurd.
hiervoor de 9000 gehad, en in dagelijks gebruik mis ik de lederen achterkant niet. toestel ligt lekker in de hand, en is een stuk stabieler qua software
Ieder zijn eigen verwachtingen. Ik vind juist de lederen achterkant erg goedkoop aanvoelen. Fragiel plastic wil ik het ook niet noemen. Weet niet wat voor spul het is, maar heb na 3 maanden nog geeneen kransje op de achtkant. En die touch feedback... Vond dat op volledige touch schermen wel fijn voor het typen, maar heb er sinds deze telefoon niet meer aan gedacht, laat staan gemist.Hatsieflatsie schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:51:
Dat ze terecht failliet gaan deel ik dan weer wel, maar om andere redenen.
Blijf het ook raar vinden dat ze ongestraft wegkomen met het zware misleiden door te stellen dat hij 12,8 dagen standby kan staan op 3G. Heb echt de domste antwoorden erover gehad van de Vodafone klantenservice.
[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 15-12-2011 06:25 ]
Vergeken met de .440/.439?Rainesh schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:22:
.540 is al officieel hoor en .540 presteert qua accuduur ongeveer 2x zo goed bij mij.
Met .440, apps gesloten, idle op 2G is de battery drain rond 1,2% per uur.
Edit: op Crackberry staat het volgende:
En verder blijk ik niet de enige die zich aan de 'koude' accuklep ergert..I just upgraded from .540 to 7.1 and i gained almost double my battery life. This version runs great on my phone and the best leak yet.
http://forums.crackberry....cover-bold-9900-a-678283/
http://forums.crackberry....over-nfc-pictures-678327/
Zojuist dit besteld:

[ Voor 70% gewijzigd door Hatsieflatsie op 16-12-2011 13:54 ]
@hatsieflatsie
Thanks voor de link, heb hem ook gehaald!
Thanks voor de link, heb hem ook gehaald!
@Hatsieflats, ziet er goed uit, blijft zo ook beter op schuine Tafels liggen e.d. ben echter wel benieuwd of de NFC Capaciteiten van het toestel nog zullen functioneren, maar ach, dat werkt de komende jaren toch nog niet =P.
Ik heb sinds kort de laatste beta van Blackberry OS 7.1 draaien. En ik moet zeggen dat ik (nog) geen problemen heb ondervonden. Batterylife is behoorlijk goed en geen vastlopers gehad. Alleen het jammere is, dat ik 7.1. heb geïnstalleerd om gebruik te kunnen maken van de nieuwe Mobile Hotspot functie en zo te zien heeft T-Mobile dit met BIS geblokkeerd.
Iemand anders die OS7.1.x draait, gebruik maakt van T-Mobile en BIS die dit kan bevestigen?
Iemand anders die OS7.1.x draait, gebruik maakt van T-Mobile en BIS die dit kan bevestigen?
Heb dat achterkantje ook binnen, ziet er goed uit op zich. Ben alleen bang dat het stukje faux leer niet lang blijft zitten (niet heel goed geplakt) en het plastic waar het op zit is een stuk minder hard dan het originele achterkantje waardoor er speling in zit. je kunt de achterkant gewoon indrukken zeg maar...
Hier vandaag ook binnen gekregen, met een set mooie postzegels. De BB voelt solide aan wanneer-ie in je hand ligt.
Spijtig dat het hier om een opgeplakte ledervel gaat. Je merkt dat hij enigszins uitsteekt boven de originele backcase.
Spijtig dat het hier om een opgeplakte ledervel gaat. Je merkt dat hij enigszins uitsteekt boven de originele backcase.

Ik heb de overstap van mijn iPhone naar Blackberry (Bold 9900) eindelijk gemaakt. Werkt subliem allemaal, had ik veel eerder moeten doen.
Ik loop echter tegen één ding(etje) aan op m'n BB: wanneer ik een video probeer te versturen via Whatsapp wordt deze niet gecomprimeerd. En aangezien Whatsapp video's groter dan 9MB niet kan/wilt versturen, betekent dit dat ik geen langere video's dan een seconde of 8 kan versturen.
Whatsapp op mijn iPhone vroeg altijd of ik de video wilde comprimeren, wanneer de orginele video die ik wilde versturen groter was dan 9MB. Mijn BB Whatsapp doet dit echter niet. Ik kan deze instelling ook nergens vinden.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, zodat ik toch video's van langer dan een paar seconde kan versturen?
Ik loop echter tegen één ding(etje) aan op m'n BB: wanneer ik een video probeer te versturen via Whatsapp wordt deze niet gecomprimeerd. En aangezien Whatsapp video's groter dan 9MB niet kan/wilt versturen, betekent dit dat ik geen langere video's dan een seconde of 8 kan versturen.
Whatsapp op mijn iPhone vroeg altijd of ik de video wilde comprimeren, wanneer de orginele video die ik wilde versturen groter was dan 9MB. Mijn BB Whatsapp doet dit echter niet. Ik kan deze instelling ook nergens vinden.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, zodat ik toch video's van langer dan een paar seconde kan versturen?
Ben ook steeds bang dat de "losse randjes" opglijden waardoor deze vroeg of laat ergens achterblijven hangen waardoor het gebeuren er helemaal af gaat. Jammer ook dat het niet heel "Gripvol" leer is.itons schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:04:
Heb dat achterkantje ook binnen, ziet er goed uit op zich. Ben alleen bang dat het stukje faux leer niet lang blijft zitten (niet heel goed geplakt) en het plastic waar het op zit is een stuk minder hard dan het originele achterkantje waardoor er speling in zit. je kunt de achterkant gewoon indrukken zeg maar...
Vind het "verhoogde" BB Logo ook tof =)!
Ik denk dat daar de mms-modus voor is bedoeld in de camerainstellingen. Maar dat is wel omslachtig want dat moet je voor het filmen al instellen.Sprezzatura schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:54:
Ik heb de overstap van mijn iPhone naar Blackberry (Bold 9900) eindelijk gemaakt. Werkt subliem allemaal, had ik veel eerder moeten doen.
Heb vandaag maar eens de laatste leaked versie (190) van BB 7.1 geinstalleerd. Ben wel benieuwd naar het batterij verbruik.
Blijkbaar zit er nu een nieuwe optie in: Blackberry Device Analyzer
Is te vinden onder de geavanceerde systeem instellingen van het device en biedt de mogelijkheid om een aantal zaken te testen:
Internet Mail Account Issues
Battery Tests
Issues With Device Responsiveness
Cellular Network Connection Issues
Wi-Fi Connection Issues
Hardware
Daarnaast uiteraard de nieuwe optie Mobile Hotspot.
Blijkbaar zit er nu een nieuwe optie in: Blackberry Device Analyzer
Is te vinden onder de geavanceerde systeem instellingen van het device en biedt de mogelijkheid om een aantal zaken te testen:
Internet Mail Account Issues
Battery Tests
Issues With Device Responsiveness
Cellular Network Connection Issues
Wi-Fi Connection Issues
Hardware
Daarnaast uiteraard de nieuwe optie Mobile Hotspot.
Computer says NO!
Vraagje:
ik ben van plan om deze telefoon aan te schaffen binnenkort, alleen ik wil heel graag zeker zijn of het ook andere talen ondersteunt.
ik heb hem in september in Schiphol eventjes in handen gehad, en ik zag dat het arabisch letters ondersteunt. maar op belcompany en andere online webwinkels toont duidelijk dat het alleen "nederlands en engels" ondersteunt.
ik studeer namelijk in het buitenland, en kom veel in contact met arabisch text en smsjes. maar wil liefst mijn telefoon vanuit nederland kopen.
alvast bedankt.
ps. het is NIET nodig dat de hoofd-taal van de telefoon Arabisch zijn, alleen dat het kan lezen ipv vierkantjes toont.
ik ben van plan om deze telefoon aan te schaffen binnenkort, alleen ik wil heel graag zeker zijn of het ook andere talen ondersteunt.
ik heb hem in september in Schiphol eventjes in handen gehad, en ik zag dat het arabisch letters ondersteunt. maar op belcompany en andere online webwinkels toont duidelijk dat het alleen "nederlands en engels" ondersteunt.
ik studeer namelijk in het buitenland, en kom veel in contact met arabisch text en smsjes. maar wil liefst mijn telefoon vanuit nederland kopen.
alvast bedankt.
ps. het is NIET nodig dat de hoofd-taal van de telefoon Arabisch zijn, alleen dat het kan lezen ipv vierkantjes toont.

War .... War Never Changes!
Zojuist lap Arabische tekst naar mijzelf gemaild.
Wordt perfect weergegeven op BB9900 met Engels als OS-taal.
prachtig, bedankt voor het testen en de snelle reactie!Hatsieflatsie schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:22:
Zojuist lap Arabische tekst naar mijzelf gemaild.
edit: nog een (domme?) vraag. ik heb mijn 9900 nog niet aangeschaft, en did wordt mijn eerste blackberry.
kan ik dus ook via computer apps en ringtones etc. installeren i.p.v. via telefoon zelf?
en wat is de verschil tussen BBM en Ping?
[ Voor 29% gewijzigd door se7en op 09-01-2012 14:25 ]
War .... War Never Changes!
Ping = BBM
Of je apps kan installeren via de computer moet ik je schuldig blijven, dat weet ik niet. Maar via de Blackberry World gaat dat prima op de telefoon zelf.
En voor de rest kun je d.m.v. de usb-kabel, de bb uitlezen net alsof het een externe schijf of USB-stickje is o.i.d. Dat is volgens mij de snelste methode om zaken op of van een bb te krijgen. Uiteraard kan het ook via de bijgeleverde software.
[ Voor 54% gewijzigd door Dennisdn op 09-01-2012 16:05 ]
Soms krijg ik een bericht, meestal Whatsapp. Nadat ik 'm belezen heb, zijn er geen berichten meer. Toch blijft het rode lampje knipperen, wat best frusterend is.
.
Accu eruit jonassen is meestal de enige oplossing in dezen. Maar dat moet toch ook anders kunnen, vermoed ik
.

Accu eruit jonassen is meestal de enige oplossing in dezen. Maar dat moet toch ook anders kunnen, vermoed ik
Verwijderd
L-alt, shift en del tegelijk indrukken, bespaart weer klepje eraf halen en batterij herplaatsenHatsieflatsie schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:52:
Soms krijg ik een bericht, meestal Whatsapp. Nadat ik 'm belezen heb, zijn er geen berichten meer. Toch blijft het rode lampje knipperen, wat best frusterend is..
Accu eruit jonassen is meestal de enige oplossing in dezen. Maar dat moet toch ook anders kunnen, vermoed ik.
Dat heb ik ook vaak, dat gaat gelukkig na 15 min. weer weg.Hatsieflatsie schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:52:
Soms krijg ik een bericht, meestal Whatsapp. Nadat ik 'm belezen heb, zijn er geen berichten meer. Toch blijft het rode lampje knipperen, wat best frusterend is..
Accu eruit jonassen is meestal de enige oplossing in dezen. Maar dat moet toch ook anders kunnen, vermoed ik.
Dat is een probleem van whatsapp zelf. Zou met hun laatste update verholpen moeten zijn maar is niet het geval.
Maar het gaat zoals reeds vermeld na 15 min weer weg. Niets om je zorgen over te maken.
Er is trouwens een nieuwe 7.1 leaked beschikbaar 7.1.205
Heb voorlopig nog de 7.1.190, ik ga die nieuwe binnenkort eens uittesten
Maar het gaat zoals reeds vermeld na 15 min weer weg. Niets om je zorgen over te maken.
Er is trouwens een nieuwe 7.1 leaked beschikbaar 7.1.205
Heb voorlopig nog de 7.1.190, ik ga die nieuwe binnenkort eens uittesten
[ Voor 24% gewijzigd door spriggan_be op 23-01-2012 16:28 . Reden: extra info ivm nieuwe leak ]
ASUS Crosshair III Formula RoG AM3 || AMD PHENOM 2 955 BE || Sapphire HD4870 512 mb GDDR5 PCI-E || Corsair Dominator 2 x 2 GB DDR III 1600 || Samsung Spinpoint 600 GB Sata HD + Seagate HD 750 GB || X-Fi Platinum Fatal1ty Champion || Thermaltake Toughpower
Ben zeer tevreden met 7.1.205. Toestel lijkt echt veel sneller =)
Ik heb zelf nooit problemen gehad met de snelheid. Ik ben eerder geinteresseerd in batterijverbruik.
Heb je een idee van je discharge rate per uur.
Je kan dit zien op 7.1 bij blackberry device analyzer >> battery tests en dan klik je op draining too quickly. Dan gaat ie dat analyseren. Na een aantal uur moet je al een goed beeld hebben.
Heb je een idee van je discharge rate per uur.
Je kan dit zien op 7.1 bij blackberry device analyzer >> battery tests en dan klik je op draining too quickly. Dan gaat ie dat analyseren. Na een aantal uur moet je al een goed beeld hebben.
ASUS Crosshair III Formula RoG AM3 || AMD PHENOM 2 955 BE || Sapphire HD4870 512 mb GDDR5 PCI-E || Corsair Dominator 2 x 2 GB DDR III 1600 || Samsung Spinpoint 600 GB Sata HD + Seagate HD 750 GB || X-Fi Platinum Fatal1ty Champion || Thermaltake Toughpower
Opgelost.
[ Voor 95% gewijzigd door Hatsieflatsie op 30-01-2012 17:41 ]
Zag op de roadmap dat pas in mei de officiële 7.1 komt voor de 9900. Daarom toch maar eens een leaked gaan proberen.
Verwijderd
Ik ben sinds kort ook een trotse eigenaar van een bold 9900 en ik ben erg tevreden. Ik heb wel een klein probleem. Mijn laatste oproep lijst is een beetje random opgezet en ik wil het geheel sorteren, maar ik kan nergens de sorteer optie vinden die ik in menig post op het net heb gezien. Ik heb dit probleem ook met mijn berichten.
Weet iemand hier iets meer over?
Ik heb versie 7.0.0.585
Weet iemand hier iets meer over?
Ik heb versie 7.0.0.585
http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/16027
Ik gebruik ook dit onhandige veel te strakke hoesje, iemand geluiden gehoort van een "Get a Free new Hoesje" actie =P?
Ik gebruik ook dit onhandige veel te strakke hoesje, iemand geluiden gehoort van een "Get a Free new Hoesje" actie =P?
Wie kan me uit de brand helpen...
Ik wil een nieuw BB kopen alleen nu twijfel ik tussen de bold 9900 en de bold 9790.
Had al gezien dat de specs het zelfde zijn maar misschien heeft 1 van de 2 een bepaalde optie die beter is.
Is de 7.1 update al te downloaden?
Ik wil een nieuw BB kopen alleen nu twijfel ik tussen de bold 9900 en de bold 9790.
Had al gezien dat de specs het zelfde zijn maar misschien heeft 1 van de 2 een bepaalde optie die beter is.
Is de 7.1 update al te downloaden?
De 9900 is het toptoestel van BB en een groot prijsverschil, dus dat de specs hetzelfde zijn geloof ik niet....
Er zijn al verschillende 7.1 versies te downloaden (crackberry) maar nog geen officiele.
Er zijn al verschillende 7.1 versies te downloaden (crackberry) maar nog geen officiele.
Inmiddels wel: http://crackberry.com/t-m...0205-blackberry-bold-9900
Maar of dat ook voor den hollanders is????
Maar of dat ook voor den hollanders is????
Computer says NO!
Mijn oude zakelijke 9700 was kapot (spontaan een wit scherm met zo'n zwarte inktstreep), en ik heb na wat twijfelen een 9900 genomen. Maar wat ik me ook bij de 9700 al afvroeg, en bij de 9900 wederom mis, waarom is het niet mogelijk om het accupercentage te zien? Dus zonder dat ik een app moet starten, gewoon als status bovenin. Net zoals ik dat ook kan doen met mijn privé iPhone 4S (zonder te willen vergelijken, ik zoek de functionaliteit)
Vandaag tevergeefs geprobeerd om m'n BB up te daten naar OS7.1. Allereerst vermoedde ik dat het lag aan Oude aanwezige versies, maar ook na de 2tal 9700 en 3tal (eerder succesvol geinstalleerde) OS Installers de 7.1 Update opnieuw geinstalleerd maar het mocht niet baten.
De AppLoader.exe bleef ook 7.0(.41 oid) aangeven, en gaf steeds aan dat er geen Actie benodigd was (of iets van dergelijke strekking).
Wanneer ik vervolgens probeerde een en ander via de Desktop Manager te initiëren kreeg ik wel een Update aangeboden maar niet de gewenste.
Ben nu van OS7.0.540 / .560 naar OS7.0.585 (waarbij het erop lijkt dat het vrije geheugen met 20MB is toegenomen (van circa 135MB naar circa 155MB).
Nu maar hopen dat m'n 3G Stabieler is, want zowel YouTube als Spotify sloegen ieder nummer wel 5 tot 10x over om vervolgens de Pitch te verhogen. Echt geen gehoor!
De AppLoader.exe bleef ook 7.0(.41 oid) aangeven, en gaf steeds aan dat er geen Actie benodigd was (of iets van dergelijke strekking).
Wanneer ik vervolgens probeerde een en ander via de Desktop Manager te initiëren kreeg ik wel een Update aangeboden maar niet de gewenste.
Ben nu van OS7.0.540 / .560 naar OS7.0.585 (waarbij het erop lijkt dat het vrije geheugen met 20MB is toegenomen (van circa 135MB naar circa 155MB).
Nu maar hopen dat m'n 3G Stabieler is, want zowel YouTube als Spotify sloegen ieder nummer wel 5 tot 10x over om vervolgens de Pitch te verhogen. Echt geen gehoor!
alt+shift+H gebruik ik daar altijd voor, maar irritant inderdaad dat het 'weggestopt' zit.UltraSub schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:59:
Mijn oude zakelijke 9700 was kapot (spontaan een wit scherm met zo'n zwarte inktstreep), en ik heb na wat twijfelen een 9900 genomen. Maar wat ik me ook bij de 9700 al afvroeg, en bij de 9900 wederom mis, waarom is het niet mogelijk om het accupercentage te zien? Dus zonder dat ik een app moet starten, gewoon als status bovenin. Net zoals ik dat ook kan doen met mijn privé iPhone 4S (zonder te willen vergelijken, ik zoek de functionaliteit)
De vendor.html file heb je weggehaald uit de apploader folder?De AppLoader.exe bleef ook 7.0(.41 oid) aangeven, en gaf steeds aan dat er geen Actie benodigd was (of iets van dergelijke strekking).
Ja, ook die is inderdaad verwijderd =).TDCCBB schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:34:
[...]
De vendor.html file heb je weggehaald uit de apploader folder?
1. Veel firmware's bevatten 2 vendor files. Misschien kun je er nog 1 vinden in de bestandsmappen. Bijvoorbeeld in C:\Users\%USERNAME%\AppData\Roaming\Research In Motion\BlackBerryJunkieXP schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:41:
Vandaag tevergeefs geprobeerd om m'n BB up te daten naar OS7.1. Allereerst vermoedde ik dat het lag aan Oude aanwezige versies, maar ook na de 2tal 9700 en 3tal (eerder succesvol geinstalleerde) OS Installers de 7.1 Update opnieuw geinstalleerd maar het mocht niet baten.
2. Toestel volledig wipen met een extern programma (BBsak of zoiets)
3. Zorg dat je BB desktopmanager is voorzien van de laatste versie. Ook al gebuik je de apploader, deze werkt achter de schermen met de desktopmanager.
4. Zorg dat alle eerdere updates van je desktop zijn verwijderd, anders snapt de desktopmanager niet welke hij moet pakken en krijg je verschillende foutmeldingen.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 08-02-2012 15:02 ]
Dit was inderdaad de oplossing van het Probleem =). Thanks! Ik denk dat ik echter maar even blijf hangen op 7.0 want alles is net weer "Geconfigureerd" =P.Dennisdn schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:53:
[...]
1. Veel firmware's bevatten 2 vendor files. Misschien kun je er nog 1 vinden in de bestandsmappen. Bijvoorbeeld in C:\Users\%USERNAME%\AppData\Roaming\Research In Motion\BlackBerry
Dat is ook hetgene mij van de update naar 7.1 weerhoud. Op de een of andere manier lukt het mij nooit om een backup met instellingen enzo terug te zetten en dus weer uren of dagen bezig alles weer in te richten zoals ik hem wil hebben....
Zojuist ben ik mijn 9900 gaan updaten, dat heb ik nooit eerder gedaan trouwens. En tijdens het updaten werd het scherm zwart, begon het lampje langzaam te knipperen en knippert(op een eigen frequentie) het trackpad mee. Is dit normaal of is ie nou kapot? Het betreft een normale update, die je gewoon via je blackberry kan uitvoeren, en de telefoon zit al die al aan de oplader.
itons schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:23:
[...]
alt+shift+H gebruik ik daar altijd voor, maar irritant inderdaad dat het 'weggestopt' zit.
Dank je. Dat helpt een boel!
Uiteindelijk toch de Update naar 7.1 doorgevoerd. Had op 7.0.540 en *.584 "problemen" met mijn BlueTooth Radio Module. Mijn Jabra BT3030 en Belkin BT Audio Receiver hadden geen enkel probleem maar mijn Sony BT3700u sloeg circa 5 tot 10x per nummer over om daarna met een Hogere Pitch verder te spelen.
Sinds ik op 7.1 zit lijkt dit probleem te zijn verholpen.
Just so you know =).
Heb overigens ook het "gevoel" dat m'n Batterij langer meegaat. Waar ik op 7.0.x 's ochtends begin en aan het eind van de dag toch ver leeg ben, haaldde ik m'n toestel nu om 16u van de lader en zo'n 26u later zat ik nog op 15%. Dit is na een test van 1 dag, maar voelt veelbelovend.
Sinds ik op 7.1 zit lijkt dit probleem te zijn verholpen.
Just so you know =).
Heb overigens ook het "gevoel" dat m'n Batterij langer meegaat. Waar ik op 7.0.x 's ochtends begin en aan het eind van de dag toch ver leeg ben, haaldde ik m'n toestel nu om 16u van de lader en zo'n 26u later zat ik nog op 15%. Dit is na een test van 1 dag, maar voelt veelbelovend.
even vraag van deze beginnende BB gebruiker 
(en JA heb gegoogled en in dit forum gekeken... (hopelijk goed
)
maar goed DE vraag:
Wij hebben sinds kort BB's met BES abo. Voorheen kon ik via mijn mobiel mail lezen die ook automatisch in bijvoorbeeld een CC map komt (alle mail die in CC naar mij is verzonder gaat automatisch in die map en komt niet in de inbox)
Met de blackberry kan ik daar niet meer in kijken? hij blijft zeggen dat de map leeg is ofzo?
HOE kan ik die veranderen? (mijn collega beweerd dat je geen andere mappen kan openen...)
(en JA heb gegoogled en in dit forum gekeken... (hopelijk goed
maar goed DE vraag:
Wij hebben sinds kort BB's met BES abo. Voorheen kon ik via mijn mobiel mail lezen die ook automatisch in bijvoorbeeld een CC map komt (alle mail die in CC naar mij is verzonder gaat automatisch in die map en komt niet in de inbox)
Met de blackberry kan ik daar niet meer in kijken? hij blijft zeggen dat de map leeg is ofzo?
HOE kan ik die veranderen? (mijn collega beweerd dat je geen andere mappen kan openen...)
BB knop en dan view folder? Binnen je mail app dus.superericje schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:16:
even vraag van deze beginnende BB gebruiker
(en JA heb gegoogled en in dit forum gekeken... (hopelijk goed)
maar goed DE vraag:
F
Dat is niet mogelijk. Als ik een map wil openen die ik gemaakt heb via outlook kan ik die bij de BB niet openen. althans geeft aan *geen berichten*
edit1:
Als ik de map maak via de BB komt hij wel in mijn outlook en als ik dan de regel aanpas in outlook werkt het nog niet
edit2:
zo geprobeerd:
Je kunt het ook op je toestel doen zo omzeil je de BES server.
Je gaat naar je desktop inbox map. Je klikt op de menu knop en gaat naar opties. Dan ga je naar emailvoorkeuren en dan klikt je weer op de menu knop, dan kies je Mapomleiding. Dan weer menu knop en alles uitvouwen. Hier kun je aanvinken welke mappen je inwilt kunnen zien op je BB
Werkt ook niet
EDIT3:
Het werkt WEL via de EDIT2 manier!!!
Was het maar zo...itons schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:30:
[...]
BB knop en dan view folder? Binnen je mail app dus.
Dat is niet mogelijk. Als ik een map wil openen die ik gemaakt heb via outlook kan ik die bij de BB niet openen. althans geeft aan *geen berichten*
edit1:
Als ik de map maak via de BB komt hij wel in mijn outlook en als ik dan de regel aanpas in outlook werkt het nog niet
edit2:
zo geprobeerd:
Je kunt het ook op je toestel doen zo omzeil je de BES server.
Je gaat naar je desktop inbox map. Je klikt op de menu knop en gaat naar opties. Dan ga je naar emailvoorkeuren en dan klikt je weer op de menu knop, dan kies je Mapomleiding. Dan weer menu knop en alles uitvouwen. Hier kun je aanvinken welke mappen je inwilt kunnen zien op je BB
Werkt ook niet
EDIT3:
Het werkt WEL via de EDIT2 manier!!!
[ Voor 46% gewijzigd door superericje op 16-02-2012 18:05 ]
Fuck...

Water schade, gebeurde op stage, heb hem dus daarna op de verwarming daar gelegd, en nu heb ik hem thuis in een bak met rijst.
Ik hoop dat die water vlekken niet permanent zijn...

Water schade, gebeurde op stage, heb hem dus daarna op de verwarming daar gelegd, en nu heb ik hem thuis in een bak met rijst.
Ik hoop dat die water vlekken niet permanent zijn...
[ Voor 46% gewijzigd door TZC-T1-FX op 17-02-2012 20:08 ]
Hoe kan dat water door je scherm heen komen?
Vandaag een 9900 binnen gekregen (besteld als los toestel). Wat als eerste opviel is het Vodafone splash screen en het Vodafone logo op de achtergrond. Het toestel is wel simlockvrij. Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit aan te passen?
Overigens is in de rest van het toestel niks van Vodafone te vinden. Ook de doos is een standaard 9900 doos zonder Vodafone logo...
Overigens is in de rest van het toestel niks van Vodafone te vinden. Ook de doos is een standaard 9900 doos zonder Vodafone logo...
Geen idee, maar mijn bold ligt nu in een kom met rijst, en daar blijft ie voor enkele dagen. Wel jammer, mis hem echt als werkpaard.Hatsieflatsie schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:40:
Hoe kan dat water door je scherm heen komen?
Zit nu op een Omnia 7
Kijk maar eens welke bewaartijd er voor mails is ingesteld op de BB. Als je bijvoorbeeld maximaal 15 dagen hebt ingesteld, doet hij ook voor alle onderliggende maps/postbussen dat als maximale termijn aanhouden. Ze zitten dan nog wel in de map, maar de BB haalt ze niet binnen omdat hij alleen naar berichten kijkt van max 15 dagen oud.superericje schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:16:
Al een paar dagen verdw?jnen de ?ngekomen ber?chten d?e ?k van m?jn BES account ontvang en z?e alleen de verzonden ema?ls.
Heeft ?emand en?g ?dee wat er loos kan z?jn?
Dat de i-toets op je Blackberry niet functioneert.1abc schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:17:
Al een paar dagen verdw?jnen de ?ngekomen ber?chten d?e ?k van m?jn BES account ontvang en z?e alleen de verzonden ema?ls.
Dacht dat met de I????????? toets n?ets m?s was, als je letterl?jk de ?-toets bedoelt.Hatsieflatsie schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:46:
[...]
Dat de i-toets op je Blackberry niet functioneert..
Zijn er hier veel mensen die gebruik maken van DLNA uit de OS7.1.0.267 Firmware? Denk dat ik deze er maar is op ga Flashen (opzoek naar een Easy Way om Foto's / Video's naar het "grote scherm" te krijgen) =).
Echter betreft het hier een Aziatische Release en ontbreekt dit maal zelfs de Nederlandse Library (welke ik eerder wel had in een soortgelijke release van SK Telecom). Is er een mogelijkheid deze toe te voegen zonder heel de FirmWare te gaan aanpassen met BBSAK o.i.d.?
Echter betreft het hier een Aziatische Release en ontbreekt dit maal zelfs de Nederlandse Library (welke ik eerder wel had in een soortgelijke release van SK Telecom). Is er een mogelijkheid deze toe te voegen zonder heel de FirmWare te gaan aanpassen met BBSAK o.i.d.?
[ Voor 51% gewijzigd door JunkieXP op 06-03-2012 10:51 . Reden: Installatie Voltooid ]
Sinds het begin dat ik mijn Bold 9900 gebruik heb ik voor mijn gevoel last van Memory Leaks, zo ook op de meest recente OS7.1.0.267 (met o.a. WiFi Hotspot en DLNA).
Binnen 1 á 2 dagen is m'n geheugen teruggelopen van circa 125MB naar zo'n 35MB.
Apps die ik als schuldige aan neig te zijn:
- Fancy Widgets (aangezien deze in App sowieso al heel log reageert)
- Spotify
- CrunchSMS (hier werd ik tijdens mijn zoektocht op gewezen).
Iemand die ook leaks ervaart en één van bovenstaande Apps gebruik, of juist niet?
Apps die ik als schuldige aan neig te zijn:
- Fancy Widgets (aangezien deze in App sowieso al heel log reageert)
- Spotify
- CrunchSMS (hier werd ik tijdens mijn zoektocht op gewezen).
Iemand die ook leaks ervaart en één van bovenstaande Apps gebruik, of juist niet?
[ Voor 23% gewijzigd door JunkieXP op 12-03-2012 10:22 ]
Is er al een officiele manier om te updaten naar de 7.1 versie?
Zit al een tijdje te wachten op de update maar gaat niet echt snel die uitrol daar van.
Zit al een tijdje te wachten op de update maar gaat niet echt snel die uitrol daar van.
OS7.1.0.267 is al officieel gereleased via SK Telekom. Hoewel dit een Aziatische Site is kun je hier met een beetje gevoel prima doorheen navigeren.Shizzel026 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:23:
Is er al een officiele manier om te updaten naar de 7.1 versie?
Let bij de Download keuze wel op dat je de 2de download pakt, dit is een All Language Download i.t.t. tot Engels / Aziatisch Only...
https://swdownloads.black...C5DFF55D13EEA57487BF8ED26
PS. Ik draai hem zelf ook
Thnx voor de informatie.JunkieXP schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:08:
[...]
OS7.1.0.267 is al officieel gereleased via SK Telekom. Hoewel dit een Aziatische Site is kun je hier met een beetje gevoel prima doorheen navigeren.
Let bij de Download keuze wel op dat je de 2de download pakt, dit is een All Language Download i.t.t. tot Engels / Aziatisch Only...
https://swdownloads.black...C5DFF55D13EEA57487BF8ED26
PS. Ik draai hem zelf ook.
Wanneer gaan ze hem officieel uit rollen in nederland dan?
Is dat nu iets wat de providers blokkeren?
Dat is inderdaad aan de proviuders in NL. Die moeten het OS releasen. En helaas zijn onze Hollanse Providers niet altijd de meest snelle van het stel.
Draai de leak van .267 en ben niet ontevreden. Heb alleen wel een mem leak die ik nog nie tkan plaatsen. vermoed 1 van de vele apps, maar heb nog geen zin om het uit te vinden. Een reboot om de dag is met de 9900 minder storend dan de 9800.
Draai de leak van .267 en ben niet ontevreden. Heb alleen wel een mem leak die ik nog nie tkan plaatsen. vermoed 1 van de vele apps, maar heb nog geen zin om het uit te vinden. Een reboot om de dag is met de 9900 minder storend dan de 9800.
Verwijderd
Ik heb nu al voor de 2de keer dat ik niet meer kan bellen. De knop om te bellen doet het niet en het witte hoorn icoontje om te bellen is verdwenen. De eerste keer heb ik de telefoon opnieuw geinstalleerd toen ging het een maand goed. en vandaag is het icoontje weer weg en kan ik weer niet bellen... ook niet gebeld worden. ik krijg wel berichten binnen dat er voicemails zijn. internet en data doen het wel gewoon. verder is de telefoon gewoon standaard heb verder ook geen apps geinstalleerd echt vervelend dit
Huidige software versie 7.0.0 pakket 2406
De bb geeft aan dat hij is bijgewerkt
Alle pictogrammen weergeven staat aan.
Huidige software versie 7.0.0 pakket 2406
De bb geeft aan dat hij is bijgewerkt
Alle pictogrammen weergeven staat aan.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 09:15 ]
Je blackberry loopt een aantal updates achter. Download bij blackberryos.com even een nieuwere OS versie.
Laatste leaked OS is 7.1.0.342 maar die heeft een afwijkende (lees lastiger) installatie procedure.
Afhankelijk van je ervaring/kennis kun je misschien beter een voorgaande versie gebruiken. Bijvoorbeeld OS 7.1.0.267. Voordeel is dat deze "officieel" is. Ik dacht dat er ook nog een OS 7.1.0.284/285 is, maar die kan ik zo nergens meer vinden.
Afhankelijk van je ervaring/kennis kun je misschien beter een voorgaande versie gebruiken. Bijvoorbeeld OS 7.1.0.267. Voordeel is dat deze "officieel" is. Ik dacht dat er ook nog een OS 7.1.0.284/285 is, maar die kan ik zo nergens meer vinden.
Computer says NO!
Verwijderd
sinds vandaag laadt mn Blackberry 9900 niet meer op. Ik heb twee verschillende opladers geprobeerd in twee verschillende stopcontacten. Bij een ander Blackberry toestel werken deze opladers wel gewoon. Ik krijg de melding dat ik de USB verbindingen van mijn computer moet checken (terwijl hij dus niet in de computer zit). Wat kan er mis zijn met mn BB?
Heb ook versie 7.0.0 pakket 2406 maar via de interne software updater geeft hij aan dat er geen nieuwe updates zijn. Heb nog niet geprobeerd om hem aan een pc te hangen (zou vanavond kunnen) maar lijkt me onwaarschijnlijk dat die daar dan verbinding mee kan maken.
Heb ook versie 7.0.0 pakket 2406 maar via de interne software updater geeft hij aan dat er geen nieuwe updates zijn. Heb nog niet geprobeerd om hem aan een pc te hangen (zou vanavond kunnen) maar lijkt me onwaarschijnlijk dat die daar dan verbinding mee kan maken.
Verwijderd
Vraagje, als ik mijn 9900 reboot of een batterypull uitvoer dan verdwijnen al mijn whatsapp-berichten.
Ik heb laatst dus een SD-card gekocht en in de telefoon gestopt. Ik heb bij whatsapp ingesteld dat de berichtengeschiedenis opgeslagen moet worden op de mediakaart.
Maar als ik nu weer reboot of batterypull uitvoer dan zijn nog steeds al mijn gesprekken weg. Hoe kan dit en hoe kan ik die verhelpen?
Ik heb laatst dus een SD-card gekocht en in de telefoon gestopt. Ik heb bij whatsapp ingesteld dat de berichtengeschiedenis opgeslagen moet worden op de mediakaart.
Maar als ik nu weer reboot of batterypull uitvoer dan zijn nog steeds al mijn gesprekken weg. Hoe kan dit en hoe kan ik die verhelpen?
Verwijderd
Het kan zijn dat je niet de nieuwste versie van whatsappt hebt. Sinds de laatste update van whatsapp in combinatie met OS 7.1/261 op de blackberry bold 9900 staan bij mij de berichten er nog na een battery pull. Ik heb overigens berichtgeschiedenis gewoon uit staan.Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:26:
Vraagje, als ik mijn 9900 reboot of een batterypull uitvoer dan verdwijnen al mijn whatsapp-berichten.
Ik was m'n OEM Holster helemaal beu bij het opnemen van Telefoongesprekken waarbij ik enkel 1 hand vrij had.
Vandaag eindelijk de moeite genomen om te kijken of er Flip Cases waren welke de Magic Sleep / StandBy Magnet in tact hielden en uitgekomen bij de PDAir Leather Case.
Vandaag eindelijk de moeite genomen om te kijken of er Flip Cases waren welke de Magic Sleep / StandBy Magnet in tact hielden en uitgekomen bij de PDAir Leather Case.
Iemand suggesties voor een autolader die wel werkt ?
Heb er inmiddels 3 geprobeerd en ze werken allemaal niet naar behoren.
2x een Nokia die een irritante pieptoon gaven en na enkele minuten stopten met laden.
Daarna een ander merk en daarbij kreeg ik zelfs de melding dat deze accessoire niet geschikt was voor de BB. Wat vreemd lijkt aangezien het gewoon een usb auto lader was met micro usb stekker.
Of zal dit dan misschien toch een toestel probleem zijn ?
De reguliere lader voor in het stopcontact werkt wel gewoon zonder problemen.
2x een Nokia die een irritante pieptoon gaven en na enkele minuten stopten met laden.
Daarna een ander merk en daarbij kreeg ik zelfs de melding dat deze accessoire niet geschikt was voor de BB. Wat vreemd lijkt aangezien het gewoon een usb auto lader was met micro usb stekker.
Ik heb een BlackBerry autolader en die werkt gewoon prima. Inmiddels heb ik de BlackBerry niet meer, maar de autolader gebruik ik wel nog steeds voor de telefoon van werk. Eigenlijk koop ik altijd alleen maar originele accessoires, daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.Chaser2600 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:19:
Iemand suggesties voor een autolader die wel werkt ?
De originele wil ik inderdaad nog proberen maar die kan ik zo 1-2-3 niet vinden.Canaria schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:24:
[...]
Ik heb een BlackBerry autolader en die werkt gewoon prima. Inmiddels heb ik de BlackBerry niet meer, maar de autolader gebruik ik wel nog steeds voor de telefoon van werk. Eigenlijk koop ik altijd alleen maar originele accessoires, daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Op de BlackBerry site staat ie wel in het assortiment maar is al een tijd niet leverbaar.
Heb wel een ander type BB lader gevonden, ook origineel, maar daarbij werd de Bold 9900 niet vermeld als compatible toestel... wel een hoop andere
Staat er toevallig een typenummer op de lader ? Wellicht dat ik daar op kan zoeken.
Heb de 9900 nu 4 dagen heerlijke foon<was paar tellen geleden aan het pingen en ineens start hij van zichzelf opnieuw op????? nooit eerder gehad.
Er staan n update te wachten op de foon,wel of niet doen? (via wifi kan wel he) 7.00 pakket 2406
Er staan n update te wachten op de foon,wel of niet doen? (via wifi kan wel he) 7.00 pakket 2406
Herstart je BB maar eens voor je hem aan een lader legt.... Dan doet ie het vast weer.... BB9900 probleempje....Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:30:
sinds vandaag laadt mn Blackberry 9900 niet meer op. Ik heb twee verschillende opladers geprobeerd in twee verschillende stopcontacten. Bij een ander Blackberry toestel werken deze opladers wel gewoon. Ik krijg de melding dat ik de USB verbindingen van mijn computer moet checken (terwijl hij dus niet in de computer zit). Wat kan er mis zijn met mn BB?
Voor de mensen die er problemen mee hebben, een stap voor stap handleiding updaten toestel
Gisteren toch maar de bold 9900 besteld.. Mijn 9700 is 3 weken geleden vanaf de 1e verdieping met 5x stuiteren vanaf de trap gevallen en hoewel het toestel de val heeft overleeft.. zitten er nu toch een groep dode pixels in de rechter bovenhoek, welke langzaam maar zeker uitbreiden. Afijn, dat slappe smoesje en het feit dat ik toch geen all touch toestel (met het oog op BBOS10) wil hebben, ben ik tot het besluit gekomen om dit mooie toestel te bestellen. Hopelijk heb ik er net zoveel plezier van als mijn 9700!
Gelijk lekker updaten en aan mijn Playbook hangen! Zeer benieuwd allemaal
Gelijk lekker updaten en aan mijn Playbook hangen! Zeer benieuwd allemaal