Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Afbeeldingslocatie: http://cdn.crackberry.com/sites/crackberry.com/files/u84777/BlackBerry_N_series_5.jpg

De nieuwe Blackberry Nevada series, Q1 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Afbeeldingslocatie: http://cdn.crackberry.com/sites/crackberry.com/files/u84777/BlackBerry_N_series_5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.crackberry.com/sites/crackberry.com/files/u84777/BlackBerry_N_series.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.crackberry.com/sites/crackberry.com/files/u84777/BlackBerry_N_series_3.jpg

De nieuwe Blackberry Nevada series, Q1 2013. Hopelijk zit er een accu van meer dan 2000mAh in, of ze pakken het energieverbruik dratisch aan (zoals van 3G naar 2G switchen wanneer telefoon in standby staat).
Anders koop ik 'm niet eens... moet iedere dag 2 accu's meedragen omdat m'n 9900 niet eens hele dag volhoudt. (7.0.550 hier).

[ Voor 28% gewijzigd door Hatsieflatsie op 05-10-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Is dit topic dood ofzo. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Lijkt wel een beetje een dood topic he..?

Anyway als dat de N series wordt dan ben ik er blij. Vind de 9900 een prachtige telefoon en ben blij dat ze die bold stijl continueren! Wel benieuwd of de schermgrootte voldoende is voor al de nieuwe gestures, maar dat wacht ik gerust af.

Oh en draag je zelfs 2 extra batterijen mee? Ik heb er 1 op zak wat voor mij meestal voldoende is, maar moet toegeven dat ik dan niet intensief op 3G moet gaan zitten. Hopelijk houden ze daar met de nieuwe modellen rekening mee.

[ Voor 3% gewijzigd door itsyaboy op 07-10-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet dat de batterij van e BB 9900 zo slecht was dat je 2? batterijen mee moet nemen!
En dat terwijl BB nou juist bekend staat om zijn degelijkheid!( wat inhoudt dat antenne en batterij het
meest belangrijke zijn en altijd perfect werken.

Vwb de nieuwe BB is dus te zien dat men ook overstapt naar de lengte van het scherm en minder naar de breedte.

Ben benieuwd in hoeverre deze nieuwe BB mij kan verleiden mijn Note terzijde te leggen als compleet mobiel voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:19
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:18:
Ik wist niet dat de batterij van e BB 9900 zo slecht was dat je 2? batterijen mee moet nemen!
En dat terwijl BB nou juist bekend staat om zijn degelijkheid!( wat inhoudt dat antenne en batterij het
meest belangrijke zijn en altijd perfect werken.
Batterij-problemen zijn al wereldwijd bekend sinds de dag van de release.

Met de nodige softwareupdate's is dat wel heel veel verbeterd. In het begin moest ik 2x op een dag bijladen en hem alleen maar op 2G zetten om einde van de dag te halen, maar dat gaat nu prima op 3G de hele dag op 1 batterijlading.
Ik denk dat de topic-lengte een goede leidraad is hoeveel Bolds 9900 er in Nederland zijn verkocht. Zeer weinig dus. De 9900 is net een half jaar te laat gekomen toen alle "Pingers" reeds waren overgestapt naar Android en iOs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Dennisdn schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:26:
Ik denk dat de topic-lengte een goede leidraad is hoeveel Bolds 9900 er in Nederland zijn verkocht. Zeer weinig dus.
Beetje aparte conclusie trek je daar. Alsof de grootte van een tweakers topic ook maar iets te maken heeft met de populariteit van een telefoon in de gehele smartphone populatie! Juist die pingers waar je het over had zijn denk ik juist géén tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:19
Nouja, het is ook volledig uit de losse pols maar vergelijk het met oudere Blackberry-topics en de Android of ios topics die binnen in 1 dag al over de lengte van dit topic heen gaan? En als er op Tweakers al niet veel Gediscusseerd wordt waar dan nog wel? Zag gister ergens een nieuwsbericht dat het aandeel van RIM afgelopen jaar in de Nederlandse markt is gedaald van 12 naar 5 procent.

En dat vind ik wel jammer en denk echt dat als de 9900 iets eerder was gekomen ze de boel best hadden kunnen redden. Want heel veel bekenden die voorheen jaren getrouwd waren met hun Blackberry's maar reeds waren overgestapt naar android of iOS nemen mijn 9900 in de hand en zeggen standaard altijd "jeetje, wist helemaal niet dat er zo'n Blackberry bestond".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Hmja.. Ben het met je eens.. Heel erg jammer van de timing. Blijft een supertelefooon. Merkte ook dat mijn vrienden die eerst de 9000 of 9700 hadden met os5(!!!) dachten dat met de 9900 ze een precies dezelfde ervaring zouden krijgen. Ik kon ze toentertijd ook niet overtuigen om os6 te proberen, iets wat ik een goede verbetering vond. Maar RIM zelf had de update beter moeten aanbieden. Hoop dat ze dat in de toekomst met bb10 wel beter gaan aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Móói die nieuwe! precies wat ik wil ,tussen de torch en de 9900 in (beide in het bezit) wanneer komt hij uit?
Weet iemand toevallig nog themas voor de 9900 met n groot lettertype?
telkens als ik tekst lees op begin display is het erg klein tov het standaard thema waarvan de letters lekker groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
rooie60 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:24:
Móói die nieuwe! precies wat ik wil ,tussen de torch en de 9900 in (beide in het bezit) wanneer komt hij uit?
Even lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Jaja ik las erover heen,jammer duurt dus nog ff,maar ik doe ook een volle dag met de batt,ik gebruik veel de BT en FB en soms internet.
Maar de HTC van mijn collega hangt ook savonds alweer naar stroom te snakken evenals de samsung van mijn man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10
Aangezien LinkedIn in de Europese AppWorld nog altijd aangeeft dat het niet beschikbaar is voor de Bold 9900 hier een OTA Linkje =). Hoort toch wel thuis op een zakelijk toestel als de Bold mijn inziens ;).

http://goo.gl/fY4Oz

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

Er is een nieuwe versie van BBM beschikbaar in de app world. Hiermee wordt het mogelijk om, via een wifi verbinding, te bellen met je BBM contacten.

Eindelijk >:)

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:16
Vanwege het aflopende contract op mijn huidige abonnement heb ik een tweedehands 9900 aangeschaft als opvolger van mijn 9700. Wat een verademing, heerlijk toestel! Hier kan ik nog wel een (half) jaartje met sim-only mee uithouden totdat de keyboard variant van BB10 beschikbaar komt.
Zijn er nog mogelijkheden om eenvoudig de email historie van het oude toestel mee te nemen naar het nieuwe?

[ Voor 16% gewijzigd door TukkerTweaker op 28-01-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Nou goed, de BB Q10 komt eraan.

Anderen die de overstap van 9900 naar Q10 aan het overwegen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
@Hatsieflatsie: Mijn 2 jarig contract loopt nog tot Augustus / September, een mooi tijdsbestek om af te tasten of BlackBerry 10 zich al dan niet staandde gaat houden. Was me al aan het voorbereiden op de overstap naar FullTouch waarbij ik naast de Z10 ook met een schuin oog naar bijv. de Galaxy Note II keek, want als ik mijn QWERTY toetsenbord dan toch vaarwel zeg, kan ik mezelf maar beter niet beperken (hoewel het OnScreen Keyboard van de Z10 er goed uitziet, heb ik het idee dat 3th Party Developers het ook naar Android gaan brengen).

Nu nog afwachten in hoeverre de Q10 een uitgekleedde versie van BB10 gaat bevatten, maar m'n interesse is wederom gewekt (al blijf ik het jammer vinden dat 1st de 9900 en nu de Q10 niet meer de achterkant van de 9000 eren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Pluspunt is wel dat de accu van de Q10 2200mAh bevat, tegenover de magere 1230mAh van de 9900.

De resolutie van 't scherm is echter ook verdubbeld. Dus eerst maar afwachten of de Q10 uberhaupt een langere batterijduur kent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Hatsieflatsie schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 02:49:
Nou goed, de BB Q10 komt eraan.

Anderen die de overstap van 9900 naar Q10 aan het overwegen zijn?
Holy moly maar echt wel. Was eerst bang dat de Q10 zou lijken op een simpele nageboorte maar wat ik nu allemaal gezien heb wijst juist op het tegendeel. BlackBerry heeft weinig laten leaken want ze zijn en blijven de absolute heersers in de qwerty toestellen markt. Superamoled scherm met een fat ass batterij.. Die keyboard ziet er verdomd soepel uit. Ik ben echt wel om!

[ Voor 0% gewijzigd door itsyaboy op 02-02-2013 15:44 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Processor: Dual-Core 1.5GHz - Snapdragon S4 Plus
Display: 3.1”, SuperAMOLED display, 720 x 720 resolution at 330 PPI, Touch On Lens
Camera: 8MP rear facing camera, Auto Focus, 5X digital zoom,
1080p HD video recording
・2MP front facing camera, 3X digital zoom,
720p HD video recording
Memory: 2GB RAM ・16GB Internal Storage ・Hot Swappable microSD Slot up to 64GB
WiFi: Dual Band 802.11 a/b/g/n ・2.4/5GHz ・4G Mobile Hotspot
GPS: Assisted, Autonomous, and Simultaneous GPS
Battery: 2100mAh Removable
Sensors: Accelerometer, Magnetometer, Proximity, Gyroscope, Ambient light sensor
Connectivity: NFC ・microUSB ・microHDMI-Out ・Bluetooth 4.0 Low Energy
・4G LTE
Dimensions (LxWxD): 119.6mm x 66.8mm x 10.35mm
Talk Time / Standby: N/A at this time from BlackBerry as it's still in testing
Afbeeldingslocatie: http://rapidberry.net/wp-content/uploads/2013/01/BlackBerry-Q10-Specifications.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Hatsieflatsie op 02-02-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Afbeeldingslocatie: http://forums.crackberry.com/attachments/blackberry-q10-f272/133468d1359729463-hot-blackberry-introduces-q10-qwerty-keyboard-screen-3-1-run-bb10-312268-blackberry-q10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
nack schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:48:
Met een recente firmware versie (7.1.0.794) kun je eveneens de kleur van de Notificatoin LED instellen per App. Dus in mijn geval op de 9900 een groene LED voor een WhatsApp bericht, een rode voor SMS een blauwe voor facebook etc...

Ik hoop dat ze deze functionaliteit ook al hebben ingebouwd in het nieuwe OS10.
Nooit geweten, toch maar is updaten dan, zal Native net wat lekkerder werken dan via BeBuzz =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Zie niet in hoe Q10 significant verschil kan maken dan de 9900, op accuduur na.

Toch maar een Mugen Power 3500 mAh batterij besteld voor de 9900.

http://www.mugen-power-ba...00-with-battery-door.html

[ Voor 46% gewijzigd door Hatsieflatsie op 21-04-2013 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Eventueel App Support kan mijns inzien wel degelijk verschil maken! Grijp momenteel liever naar m'n Dev Alpha C (Q10 Dev Device) dan BB9900.

Enige wat ik zo nu en dan mis is TrackPad, Endomondo, Spotify en BeBuzz Toasts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
JunkieXP schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:36:
Eventueel App Support kan mijns inzien wel degelijk verschil maken! Grijp momenteel liever naar m'n Dev Alpha C (Q10 Dev Device) dan BB9900.
Welke verschillen zijn voor je nog meer significant dan naast betere accuduur en apps-ondersteuning?

Ik denk dat ik bij de Q10 mijn trackpad als een groot gemis zou ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Hatsieflatsie schreef op zondag 21 april 2013 @ 15:23:
[...]

Welke verschillen zijn voor je nog meer significant dan naast betere accuduur en apps-ondersteuning?

Ik denk dat ik bij de Q10 mijn trackpad als een groot gemis zou ervaren.
Het voelt allemaal Vloeiender aan, ook vindt ik dat het veel Intuitiver werkt door de swipes, veel functies lijken "dichterbij" te zijn doordat de flow zo lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Oké, goed om te horen.

Maar voor mij nog geen sterk argument om 600 euro voor te lappen. Dan wacht ik liever af op een tweedehandsje over paar jaar. :P.

Die Dev Alpha C heeft wel 1800 mAh hé. De Q10 accu was nog niet gereed.

[ Voor 83% gewijzigd door Hatsieflatsie op 21-04-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Voordeel van <10 BlackBerry is dat het No Nonsense toestellen zijn, dus er zijn weinig Apps die je kan missen. Ik ben wel bang dat Developers die uberhaupt voor OS 4, 5, 6, 7 grotendeels voor het geld gaan als BlackBerry 10 doorbreekt en er dus nog minder voor het oude OS wordt ontwikkeld. We zullen zien.

Ik vraag me nog steeds wel af hoe "sterk" die "Officiele Accu" gaat zijn, de Dev Alpha C heeft inderdaad een Mindere Accu, maar Z10 gaat denk ik niet veel langer mee dan mijn 9900 (op GPRS). Die tijden van de 8900 / 9700, 3 dagen op 1 lading, mis die tijden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Rare vraag mischien maar ik had de Q5 gekocht en vorige week weer verkocht,kon er maar niet aan wennen aan het 'getouch' miste echt de navigatie toets.
Nu had ervoor de torch (slider) en 9780 en 2curve's en nu dus de 9900 weer in gebruik,maar........vraag me niet waarom maar telkens als ik n tekst typ in n whatsapp of mailtje komen er punten(indrukken enter) achter n woord terwijl ik dat niet wil??.

Ik weet dat als je space ingedrukt houd er n punt komt maar dat doe ik dus niet?? erg irritant heb alle opties bekeken in de 9900 voorspellend en die andere zooi allemaal uitgevinkt.

Heb ik nooit eerdergehad!? héél irritant,kan me ook herinneren ooit n optie gelezen te hebben in een BB waar je die optie 'spacie indrukken,punt) kon aan en uit vinken maar kan hem in de 9900 nérgens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Wat bedoel je precies? Je typt een woord, drukt enter en er komt een punt achter het woord te staan? Ik krijg alleen een punt erachter als ik 2x spatie achter mekaar gebruik. Doe je dat niet pernongeluk? :p. Ik heb jouw probleem nog nooit meegemaakt helaas.. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
itsyaboy schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 09:49:
Wat bedoel je precies? Je typt een woord, drukt enter en er komt een punt achter het woord te staan? Ik krijg alleen een punt erachter als ik 2x spatie achter mekaar gebruik. Doe je dat niet pernongeluk? :p. Ik heb jouw probleem nog nooit meegemaakt helaas.. Succes
Precies ! je zegt het......als je 2 x spatie drukt,en dát weet ik maar ik krijg er dus een zomaar tussendoor??? terwijl ik er nu dus dubbel op let of ik één keer op spatie druk en dat doe ik!! raar iets hoor! erg irri! maar bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Ben er al achter,het is gekomen sinds whatsapp geupdate is en je er ook geluid mee kan opnemen?versturen tijdens appen ! die optie zit nu bij whatsapp als je de enter ingedrukt houd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Is er helemaal niemand die hetzelfde euvel heeft als ik met de 9900? 1 persoon heb ik gevonden op een forum,ik heb al de software opnieuw erop gezet maar steeds verschijnt weer die rotpunt achter n woord zomaar?
Het is gekomen sinds we de optie opname hebben tijdens whatsappen, door die punt wordt n zin warrig en de ene keer doet ie het goed en dan ineens weer achter elkaar. :-(
Die jongen op dat forum noemde het n bug? maar er moet toch n oplossing voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Dat heb ik ook gehad. Er is ook een oplossing voor. Is je spatiebalk niet stuk? Als-ie blijft hangen, dan komt er ook een punt achterna.

Als je zeker weet dat het niet aan de spatiebalk ligt die blijft hangen.... dan kun je de OS7 herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Ja dat wist ik al ja dat als je de spatie balk ingedrukt houd je een (.) krijgt en het is geen stof,ik heb hem altijd in mijn ts in n hoesje nooit los in n broekzak of wat dan ook en ik heb hem nog niet zo lang in gebruik.
Ook na herinstalatie blijft de punt :'(
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste