Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emreupdates
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 15:01

BlackBerry Bold Touch 9900

Dit topic is ter discussie van de BlackBerry Bold Touch 9900. Discussies over accessoires, abonnementen- en levertijden graag in de daarvoor bestemde topics plaatsen.

Introductie
De BlackBerry 9900 Bold Touch beschikt over een volledig QWERTY toetsenbord, met daarboven een 2.8 inch touchscreen beeldscherm. Verder vinden we op de achterzijde een 5 megapixel camera en is het toestel uitgerust met een 1.2 GHz processor, 8GB intern geheugen, HSDPA, WiFi en Bluetooth.
Inhoudsopgave
  1. Introductie
  2. Inhoudsopgave
  3. Specificaties
  4. Tweakers.net
  5. Afbeeldingen
  6. Videos
  7. Reviews
  8. FAQ
  9. Verklarende woordenlijst
  10. Topic
Specificaties
  • Afmeting: 115 x 66 x 10.5 mm
  • Gewicht: 130 gr
  • Processor: 1.2 GHz
  • Scherm: 2.8", 640×480, 287 PPI
  • Geheugen: 768 RAM, 8 GB intern, MicroSD slot uitbreidbaar tot 32 GB
  • Camera: 5MP, flits, beeldstabilisatie, HD video opnames
  • Wi-Fi: 2.4 GHz b/g/n, 5 GHz a/n
  • Connectiviteit: Micro USB, Bluetooth, NFC
  • Sensoren: Accelerometer, digitaal kompas, nabijheidssensor
  • Batterij: 1230 mAh verwijderbare batterij
Tweakers.net
Topics
Nieuws
Pricewatch

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=282445

De BlackBerry Bold Touch 9900 is los te krijgen of in combinatie met een abonnement.

Afbeeldingen

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-TnO6lwfXzAo/TlTwTfaL8nI/AAAAAAAANxc/js56hmZ32k0/s288/DSC00608.JPGAfbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-tX0F3fSrBI4/TlTwWVy5KqI/AAAAAAAANxg/ukqvmn33Ni8/s288/DSC00609.JPG
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-8NtOQ8GB0l4/TlTwZcp-yoI/AAAAAAAANxk/6N_JbGtN74I/s288/DSC00610.JPGAfbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-ZKgg7VXJ2EU/TlTwebh7S5I/AAAAAAAANxs/Iqbuq357sw4/s288/DSC00612.JPG
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-olydZc0KH-o/TlTwg9wFgpI/AAAAAAAANxw/kT0_Rc_v-yY/s288/DSC00613.JPGAfbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-dup0Flt8Li0/TlTwjknb_CI/AAAAAAAANzM/qeH1aHYo6og/s288/DSC00614.JPG
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-kgWTpp2o49g/TlTwzimBFuI/AAAAAAAANyU/BwZwDlT-_YI/s288/DSC00620.JPGAfbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-FTI61N9G9C0/TlTwpJ0MopI/AAAAAAAANyA/UvE72NR18YE/s288/DSC00616.JPG
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-ZPEQxwOag4c/TlTw7gFNseI/AAAAAAAANyg/DXOIHPI-TQo/s288/DSC00621.JPGAfbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-2VF3DS6vABo/TlTxFYZiZ6I/AAAAAAAANy0/-poLD-yc5Wo/s288/DSC00624.JPG
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-ozaTkfR1Kr0/TlTxClnl6dI/AAAAAAAANys/HtQ5bdEuLPM/s288/DSC00623.JPGAfbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-gXNhFOq9fpc/TlTxH0IhLhI/AAAAAAAANy4/v2myM_T9uJo/s288/DSC00625.JPG
Gallerij - foto's zijn gemaakt door itons.

Videos

Reviews
  • CrackBerry - Score: 9/10
    Bottom line, the BlackBerry Bold 9900 is the best BlackBerry to date. We love the design, and the upgraded hardware platform delivers a ton of performance to the end user. It really is the best of BlackBerry as we have known it. That said, there's nothing fundamentally different in BlackBerry 7 that's going to change the way you use your BlackBerry. For some that's not a bad thing. For others it may be. There has always been a lot to like in the BlackBerry OS. And this is the same BlackBerry OS, with the same strengths and the same weaknesses. It's still by far the best mobile platform for communication and it's still lagging in areas like the quality third party apps. But if you're buying a phone with a keyboard in the year 2011, it means you place communication and messaging as a priority in your Smartphone Hierarchy of Needs. The BlackBerry OS suits that priority. As does the BlackBerry Bold 9900's keyboard. Seriously, the keyboard alone is reason enough to buy the BlackBerry Bold 9900.
    Don't believe me? Go try it!
  • TechRadar - Score: 4/5
    It's hard not to recommend the Bold 9900, because here we have a fantastic piece of kit that we can confidently describe as RIM's best BlackBerry to date. That's saying something, because the manufacturer has pumped out some cracking handsets over the years.Yes, we're dismayed by the lack of a decent camera and slightly disappointed about the web browsing experience, but all of this is irrelevant if you're just buying this as a messaging device, which many people will. And if email is your bag, you can't do any better.If you want this as a media player, it's definitely adequate and performs well - but given the smaller screen size, it's only really going to be used for music over video. The Bold 9900 is certainly bold in its ambition. It may fail in some places, but in the most part, it really impresses.
  • Boy Genius Report - Score: n.v.t.
    RIM’s BlackBerry Bold 9900 is the company’s best BlackBerry ever. It combines everything a BlackBerry user and fan used to beg for into one incredible package.A touchscreen with amazing full QWERTY keyboard, an incredibly thin and solid hardware shell with high-end finishes like a stainless steel bezel, meshed with a soft touch rubberized finished backside, complete with carbon fiber insert, make for an almost irresistible offering. With an improved and enhanced operating system that is speedier than any previous version, this could be the total package you’re looking for in a smartphone. Unfortunately, it’s still a BlackBerry, and outside of the core areas where a BlackBerry still offers a competitive advantage like email, for instance, I don’t see a reason to pick this smartphone over an iPhone 4 or one of the latest Android handsets like the Samsung Galaxy S II or Google’s Nexus S. There will always be a market for the current incarnation of BlackBerry smartphone,but that market is shrinking daily and RIM’s QNX-based mobile devices can’t come soon enough.
  • Engadget - Score: 7/10
    The BlackBerry Bold 9930 feels like the beginning of a transition -- the last hurrah for an OS that isn't much longer for this world. Or maybe that's just us being optimistic. We'd love to have been able to use this phone with a more modern, more refined feeling OS, but as it is we have some great hardware running software that just won't appeal to anyone who has already left (or was never pulled in to) the BBM fold. And maybe, for now, that's the best RIM can do -- stem the tide. The company isn't exactly losing its customers, it just isn't growing as quickly as the competition, and until it has a truly mainstreamable operating system it never will. So, don't look at the 9930 as a phone that'll end what ails RIM and introduce it into new markets. Look at it as the best damn embodiment of what BlackBerry is today -- and then join us all in crossing our fingers as we wait for the next release of BlackBerry OS, which hopefully will bring something truly different to the table.
FAQ
  • Zal de BlackBerry Bold Touch 9900 gebruik kunnen maken van het nieuwe besturingssysteem QNX?

Hierover is vooralsnog geen officiële mededeling gedaan.
  • Ik wil graag een microSD aanschaffen, maakt het uit welke class?
    Nee, minimaal class 4 wordt echter wel aangeraden.
  • Kan ik applicaties van mijn oude toestel overzetten naar de BlackBerry Bold Touch 9900?
    Ja, zet echter de applicaties niet over via de Device Switch van BlackBerry Desktop Manager! Dit zorgt door een bug ervoor dat je geen toegang meer zult hebben tot BlackBerry App World en BIS Email Setup. De-selecteer de applicaties bij het gebruik van Device Switch en installeer daarna handmatig je oude applicaties via App World.
  • Ik heb applicaties van mijn oude toestel overgezet via Device Switch van BlackBerry Desktop Manager, BlackBerry App World en BIS Email Setup werkt echter niet meer! Wat kan ik hieraan doen?
    1. Open BlackBerry Desktop Manager
    2. Selecteer Applicaties in het linker menu.
    3. Verwijder BlackBerry Identity uit de lijst van applicaties.
    Je hebt een actieve internetverbinding nodig en het volgend proces zal circa 30 minuten in beslag nemen.
    Bron: KB28038-BlackBerry App World hangs after clicking My World or BIS Email Setup will not connect after switching to a BlackBerry 7 smartphone.
Verklarende woordenlijst
TBA
Topic
Mocht je op- of aanmerkingen hebben over de openingspost, stuur dan een DM!.
Changelog
  • 16-08-2011 Opening
  • 23-08-2011 Verwijzingen naar verwante topics en tweakers.net informatie toevoegd.
  • 24-08-2011 Foto's van de BlackBerry Bold Touch 9900 toegevoegd, gemaakt door itons.
  • 31-08-2011 Aanvulling FAQ.
To-do
  • FAQ
  • Verklarende woordenlijst

[ Voor 180% gewijzigd door emreupdates op 31-08-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emreupdates
Reservatie.

[ Voor 4% gewijzigd door emreupdates op 16-08-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TZC-T1-FX schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:26:
Wat ik me afvraag is, zou je met de BB9900 misschien de OV chipkaart kunnen uitlezen ^^
Zou kunnen maar dan moet je een applicatie voor BB OS gaan schrijven die de sleutels van de OV-Chipkaart kan kraken. Daarvoor heeft hij behoorlijk wat rekenkracht of tijd voor nodig, dat is vooral in BB OS een probleem volgens mij door de beperkte API enzovoort vanwege veiligheidsredenen.

Wat ook kan, is dat je de sleutels kraakt op je computer met een NFC lezer en deze sleutels vervolgens op je BlackBerry plaatst.

Edit: Ik zie net dat er een app voor de Nexus S (die tevens ook over NFC beschikt) die je OV-Chipkaart kan uitlezen en je saldo kan weergeven en enzovoort. Alleen voor deze app moet je zoals ik net heb beschreven, de sleutels eerst kraken op je PC.

http://www.ov-chipkaart.me/forum/viewtopic.php?f=8&t=91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10
Zojuist bedacht ik me een voordeel van het ontbreken van de Autofocus. Dit betekend naar alle waarschijnlijkheid ook dat de Camera Button geen dubbele klik heeft en derhakve wel degelijk als (QuickLaunch) Concpvenience Key gebruiken.

Wel jammer dat hiermee foto's een stuk minder mooi tot uiting komen.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nette openingspost!

Wat ik ook begrepen heb is dat door het laten vervallen van de autofocus, de telefoon een stuk platter kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
Ik heb nu een bb bold 9700 en over 2 maanden kan ik mijn abonnement verlengen bij T-Mobile. En de kans is groot dat ik deze blackberry neem, want ik vind het toetsenbord gewoon heerlijk werken. Vind het uiterlijke van de Bold 9700 wel een stuk mooier en dan gaat het over de achterkant, de zijkant en rondingen van de telefoon. Ik wacht nog even de reacties hier af op het forum en de overige recensies.

Overigens nette openingspost :)

[ Voor 4% gewijzigd door S401 op 16-08-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycorps
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RIM moet echt het een en ander op orde stellen. Met name mbt op de BB Messenger app. Deze werkt erg buggy recentelijk. Hopelijk is die er volgende week echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycorps
nou, nou, ik vind dat het nogal overdreven is om meteen te roepen dat ze orde op zaken moeten stellen omdat jij een x je bb berichtje niet meteen verzonden krijgt...
Wie weet is het wel een probleem van je provider?
IK heb bijvoorbeeld helemaal nergens last van (Vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:23

Vidra

Vragen?

Offtopic:
Hier nog een tevreden Vodafone gebruiker
Nette topic :)

Nu wil ik een BB 9900 met een Engels OS ipv NL OS... waar kan ik die krijgen/bestellen?

[ Voor 35% gewijzigd door Vidra op 18-08-2011 00:08 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 14:11
Vidra schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:53:
Offtopic:
Hier nog een tevreden Vodafone gebruiker
Nette topic :)

Nu wil ik een BB 9900 met een Engels OS ipv NL OS... waar kan ik die krijgen/bestellen?
Je kan via BlackBerry Desktop Software engelse taal installeren als ik me niet vergis...

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:05

nwagenaar

God, root. What's the differen

offtopic:
Ik heb op mijn 9800 ook geen problemen met BBM icm T-Mobile.

Met de meeste firmware kan je ook gewoon andere talen kiezen. Al dan niet via de wizard aan het begin, dan wel via opties.

Wat ik mij afvraag, wie hier heeft hem al ontvangen? En kan je misschien al een kleine impressie geven? Ondanks dat ik de 9800 heb, zit ik er toch stevig aan te denken om de 9900 aan te schaffen. Dat of wachten op de Blackberries met QNX. Keuzes, keuzes, keuzes....

Mijn Neo Geo MVS collectie

• MartyLooterKing
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:19
Engels is volgens mij een default taal. Elke firmware wordt met Engels uitgeleverd, en deze kun je ook niet verwijderen, elke andere taal kun je deïnstalleren om ruimte te besparen. Dit kan je in je setup menu van je BB gewoon instellen. Menu -> Installatie -> Talen. :Y)

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:39
nwagenaar schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:01:

Wat ik mij afvraag, wie hier heeft hem al ontvangen? En kan je misschien al een kleine impressie geven? Ondanks dat ik de 9800 heb, zit ik er toch stevig aan te denken om de 9900 aan te schaffen.
Ik zit ook hoopvol op de eerste consumenten-reviews te wachten. Het liefst bestel ik hem nu meteen, maar ondanks de positieve Tweakers-preview is het enige waar ik nog bang voor ben de browser-ervaringen.

• Psycorps
de browser ervaring is nu precies waarover je jezelf geen zorgen hoeft te maken, 40% sneller vergeleken met os6 en 100% sneller vergeleken met os5

http://crackberry.com/com...one-4-and-samsung-nexus-s

• TheJackal83
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 20:25
Beste C.E. Peney,

Hierbij bevestigen wij de bezorgafspraak voor uw T-Mobile bestelling.

Leverdag/ dagdeel: 19-08-11 tussen 12:30 en 18:00 uur
Bedrijfsnaam/ afdeling:
Adres:
Postcode/ plaats:
Voor een snelle en succesvolle afhandeling is de volgende informatie van belang:

Legitimatie
De chauffeur zal uw legitimatiebewijs controleren. Het is mogelijk om een ander persoon uw bestelling in ontvangst te laten nemen. Deze persoon dient dan uw legitimatiebewijs te tonen.

Rembourskosten
Indien er voor uw bestelling rembourskosten van toepassing zijn (eenmalige kosten te voldoen aan T-Mobile), dan kunt u dit bedrag aan onze chauffeur voldoen, bij voorkeur per pinbetaling. De rembourskosten voor uw bestelling bedragen € .

Tijdvak levering
De avond voor aflevering laten wij u rond 21:00 uur per e-mail en sms weten in welk tijdvak van twee uur wij zullen langskomen. Deze informatie verschijnt ook op www.mijnorderstatus.nl.

Dus morgen krijg ik mijn Blackberry Bold 9900.

PSN ID: TheJackal83

• JunkieXP
@TheJackal83: Dat is inderdaad fijn om te horen, laten we dergelijke discussies over levertijden echter centraal bespreken in het volgende topic: [ABO] BlackBerry Bold 9900 abonnementen- en levertijdentopic. Wel zo overzichtelijk =).

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:39
Psycorps schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:17:
de browser ervaring is nu precies waarover je jezelf geen zorgen hoeft te maken, 40% sneller vergeleken met os6 en 100% sneller vergeleken met os5

http://crackberry.com/com...one-4-and-samsung-nexus-s
Die had ik idd al gezien.
Maar heb ook (engelse) reviews gelezen, die melden dat het laden op zich lekker snel is (vergelijkbaar met de iPhone4). Maar zodra je naar beneden gaat scrollen er een flinke vertraging optreedt. En dat is misschien nog wel irritanter dan iets trager laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Waar blijven de Foto's / Filmpjes / 1ste Indrukken etc.? Onze Vrienden die een T-Mobile Abo hebben zouden het toestel reeds in bezit kunnen hebben.

Hit us up =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:02

Saven

Administrator

Ik ben wel benieuwd naar de accuduur eigenlijk. Schijnt een kleinere accu in te zitten dan in zijn voorganger :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Saven schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:38:
Ik ben wel benieuwd naar de accuduur eigenlijk. Schijnt een kleinere accu in te zitten dan in zijn voorganger :X
Dat is een Feit. De vorige had (geloof ik) 1500mAh terwijl de huidige slechts 1230mAh heeft. Bij "Heavy Use" schijnt de 9900 de dag niet te halen, en bij middelmatig gebruik claimt men aan het eind van een (werk)dag zo'n 40% over te hebben.

Erg teleurstellend moet ik zeggen, maar ach, mijn Bold 9700 houdt het ook met pijn en moeite vol. Sowieso, mijn Curve 8900 haalde sinds WhatsApp de 3 dagen ook niet meer =(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Gewoon een tweede batterij aanschaffen ;)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggiee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik kan jullie megeven dat de blackberry 9900 absoluut de moeite waard is. Ik heb de mijne sinds vanmorgen in gebruik en ik vind hem gewoonweg geweldig. Ik heb hem vanmorgen opgeladen tot 100% en hij zit nu op 80%. Uiteraard heb ik er de hele dag mee gespeeld. Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust. Uiteraard typ ik deze post op mijn 9900. Eindelijk een zeer fatsoenlijke browser op een blackberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Aggiee schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 03:34:
Ik kan jullie megeven dat de blackberry 9900 absoluut de moeite waard is. Ik heb de mijne sinds vanmorgen in gebruik en ik vind hem gewoonweg geweldig. Ik heb hem vanmorgen opgeladen tot 100% en hij zit nu op 80%. Uiteraard heb ik er de hele dag mee gespeeld. Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust. Uiteraard typ ik deze post op mijn 9900. Eindelijk een zeer fatsoenlijke browser op een blackberry.
Dat is indrukwekkend. Welke softwareversie heb je erop draaien (7.0.0.???)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggiee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik heb versie 7.0.0.296 er op draaien. Deze zat er al op geinstalleerd. Blackberry desktop software geeft aan dlt de meest recente is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Aggiee schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:42:
Ik heb versie 7.0.0.296 er op draaien. Deze zat er al op geinstalleerd. Blackberry desktop software geeft aan dlt de meest recente is.
Waar blijven de foto's? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar.. ik ben vrijdag naar T-mobile winkel gelopen en zeiden: we hebben hem niet en we weten niet wanneer hij komt.. vodafone ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vorige week woensdag verlengt via GSMweb, dat is ook al zichtbaar op de site van T-mobile (einde contract datum is veranderd), maar nog niets gehoord over wanneer ik m'n telefoon krijg :( Iemand anders via GSMweb besteld toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
itons schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:56:
Vorige week woensdag verlengt via GSMweb, dat is ook al zichtbaar op de site van T-mobile (einde contract datum is veranderd), maar nog niets gehoord over wanneer ik m'n telefoon krijg :( Iemand anders via GSMweb besteld toevallig?
Misschien kun je dat hier: [ABO] BlackBerry Bold 9900 abonnementen- en levertijdentopic bespreken ;)...

Ik kan je in mijn Nauwlettendheid vertellen dat enkel T-Mobile tot uitleveren is overgegaan, alle andere aanbieders (Vodafone, KPN, etc.) en Externe Partijen (BelCompany, The Phone House, GSMWeb.nl, Algebeld.nl, BelSimpel.nl, etc.) verwachten het toestel in de Loop van deze week (volgens geluiden die hun hebben opgevangen van RIM (bedrijf achter BlackBerry).

Rest ons niks anders dan te wachten =(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu heb ik hem toch gekregen, maar een zakelijke abbo gepakt.
ik gebruik eigenlijk het touchscreen nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Heeft iemand eigelijk nog iets gehoord of gelezen omtrend de "Wifi Hotspot" functionaliteit welke in BB OS 7.0 en de BlackBerry 9900 zou zitten?

Het zou mooi zijn als er nu eindelijk iets beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:15

Trackerfire

BTC HODLER

Ik krijg hem donderdagmorgen binnen, als ik hem binnen heb zal ik wat foto's + een eerste reactie plaatsen als jullie dat leuk vinden?!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 10:40
Ik krijg hem ook Donderdag ochtend binnen T-Mobile had ten eerste een levertijd van 1 week. Deze is nu weg dus gewoon op vooraad! Personal hotspot was bij t-mobile een optie voor 15 euro per maand weet niet of er een manier is om deze buiten t-mobile te activeren :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Trackerfire schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:49:
Ik krijg hem donderdagmorgen binnen, als ik hem binnen heb zal ik wat foto's + een eerste reactie plaatsen als jullie dat leuk vinden?!
Graag, inhoudelijke reacties over het toestel benieuwen mij ten zeerste =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-08 11:58
Vodafone winkels verkopen de telefoon al. In ieder geval is hij gisteren verkocht. Denk dat hij dan dinsdag is binnengekomen in plaats van maandag. Maar de eerste Bold 9900's zijn in ieder geval al de deur uit gegaan bij de Vodafone winkels. Voorraad is alleen niet al te groot. Maximaal tien stuks per winkel. Misschien dat er eind van deze week nog wat binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het toestel al los te verkrijgen is zonder abonnement en Simlock vrij bij Vodafone of bij T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Net de BB 9900 binnengekregen. Een ontzettend mooi toestel en hij lijkt erg op de oude Blackberry 9000.
Eerste indrukken:
* Trackpad is minder gevoelig dan bij mijn oude 9780, ondanks dezelfde instellingen;
* Toetsenbord is echt fantastisch, reageert ontzettend goed. Geen dubbele toetsaanslagen zoals bij de 9780 (bekend probleem). Beste toetsenbord die ik tot nu toe heb gehad op een Blackberry;
* Heb er net een half uurtje mee gespeeld, batterij loopt wel erg snel leeg, maar ik ga er van uit dat het uithoudingsvermogen van de accu door gebruik gaat verbeteren;
* Belgeluid is zeer zuiver. Op de speaker klinkt het geluid erg "warm" en minder schel dan bij de 9700/9780;
* Opstarten gaat zeer, maar dan ook zeer snel, in vergelijking met de oude modellen. Ongeveer 1 tot 1,5 minuut is het toestel wel opgestart;
* Sommige populaire apps zoals Shazam, maar ook ABN Amro saldo werken nog niet helaas. Wachten op updates;
* Touchscreen heeft echt een toegevoegde waarde. Heerlijk om meerdere bedieningsmogelijkheden te hebben. Het loopt ook zeer vloeiend en tot nog toe geen enkele hapering gezien;
* Beeldscherm is fantastisch scherp. Net een filmpje afgespeeld (Rise of the planet of the apes) en het ziet er erg smooth uit. Ondertiteling is goed te lezen.

Al met al een toestel om aan te raden, na de 9000, 8900, 9700, 9780 te hebben gehad. Dit is wel een grote vooruitgang van Blackberry. Elke keer weer blij met een nieuwe Blackberry, niet in de laatste plaats vanwege het feit dat alle telefoongegevens via de computer makkelijk van de oude naar de nieuwe telefoon gezet kunnen worden.

Ik ga nog even verder spelen met het ding :)

Update: Ik lees dat versie 7.0.0.296 de meest recente is. Volgens mijn BB Desktop is software versie 7 Bundle 1465 (dus 7.0.0.1465) de meest recente. Hoe is dat mogelijk? Heeft dit te maken met import of niet Benelux toestel oid?

[ Voor 32% gewijzigd door Le0032 op 24-08-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
Le0032 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:35:
knip..knip...
Update: Ik lees dat versie 7.0.0.296 de meest recente is. Volgens mijn BB Desktop is software versie 7 Bundle 1465 (dus 7.0.0.1465) de meest recente. Hoe is dat mogelijk? Heeft dit te maken met import of niet Benelux toestel oid?
Ik wilde je net vragen welke software versie er op jouw stock BB9900 staat.

Jij draait package versie 1465, en zodoende (in alle waarschijnlijkheid) ook versie 7.0.0.296.

BlackBerry OS / Firmware updates zijn altijd gepackaged en bestaan uit meerdere delen.

De meest recente versie is:
Package Version: 7.0.0.1465
Met daarin:
Applications: 7.0.0.296
Software Platform: 5.0.0.496

Je kunt onder "About" of via 'alt+shift+h' je software versie opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
M289 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:55:
[...]

Ik wilde je net vragen welke software versie er op jouw stock BB9900 staat.

Jij draait package versie 1465, en zodoende (in alle waarschijnlijkheid) ook versie 7.0.0.296.

BlackBerry OS / Firmware updates zijn altijd gepackaged en bestaan uit meerdere delen.

De meest recente versie is:
Package Version: 7.0.0.1465
Met daarin:
Applications: 7.0.0.296
Software Platform: 5.0.0.496

Je kunt onder "About" of via 'alt+shift+h' je software versie opvragen.
Ik begrijp 'm, zat net al te kijken in mijn toestel en idd, daar staat .296 als software versie. Het is maar net hoe je het opnoemt, welke versie je draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Die versie heb ik er ook als stock opstaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Iemand al Nadelen of fragiele punten aan het toestel ontdekt, of is het buiten de verminderde Accu echt nog steeds "The Best Berry"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
Heb wat foto's en een video geschoten. Kwaliteit is niet zo best, had haast om verder te spelen met m'n BB :D

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-8NtOQ8GB0l4/TlTwZcp-yoI/AAAAAAAANxk/6N_JbGtN74I/s1440/DSC00610.JPG
Picasa album

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
Zijn er nog mensen hier welke een screenprotector op hun Bold 9900 gaan plakken?

Ik twijfel nog of dit wel nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
itons schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:43:
Heb wat foto's en een video geschoten. Kwaliteit is niet zo best, had haast om verder te spelen met m'n BB :D
knip...
Mag ik vragen wat voor lader er bij de BB9900 geleverd is?

Ik denk in een van jouw foto's een oplader te zien welke ongeveer even groot is als die van de iPhone 4.
Is dit ook zo, of zit hier weer zo'n enorm geval bij?

In de verenigde staten hebben ze een mini-lader, wat een klein blokje met 2 pootjes is.
Zoiets zou ik ook graag bij de BB9900 hebben, maar dan met EU plug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
M289 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:53:
[...]

Ik denk in een van jouw foto's een oplader te zien welke ongeveer even groot is als die van de iPhone 4.

In de verenigde staten hebben ze een mini-lader, wat een klein blokje met 2 pootjes is.
Je kunt de USB kabel in de stekker stoppen zeg maar. Dus een stekker+usb kabel=lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img855.imageshack.us/img855/6125/dsc3388j.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/9206/dsc3392h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img571.imageshack.us/img571/5493/dsc3390e.jpg

Gisteren bij Vodafone gehaald, de toestellen waren vrijdag binnengekomen bij het distributiecentrum, maandag avond geleverd bij de winkel waar ik ben geweest.

Het toestel voelt goed aan, ligt lekker in de hand en is degelijk gebouwd. Het geborstelde metaal en de carbon achtige achterkant maken het toestel af en geven het een luxe uiterlijk. Het formaat en het gewicht (iets groter en zwaarder dan mijn vorige BB) zie ik als voordeel, het toetsenbord is beduidend sneller in gebruik door de iets grotere toetsen. De combinatie van touchscreen met een toetsenbord werkt naar mijn idee perfect, nooit gedacht dat dit zo goed zou bevallen.

Eerder genoemde punten kan ik alleen maar beamen zoals het snelle opstarten, zeer goed geluid en scherp beeld

Helaas ook bij mij het probleem dat sommige apps (nog) niet beschikbaar zijn voor deze BB, Whatsapp kon ik ook niet terugvinden via BB app world, deze is echter wel gewoon te downloaden via internet.

Vooralsnog valt de accu mij mee, het is echter te vroeg om dit te beoordelen, en anders neem ik dit op de koop toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Fijn dat jullie de moeite nemen om wat over het toestel te vertellen!

Ik had hem al besteld maar nu kan ik echt niet meer wachten tot morgen.
Wel jammer dat ABN niet werkt op de 9900 kan je niet toevallig buiten de app world de OS6 versie downloaden net als met Whattsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
M289 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:49:
Zijn er nog mensen hier welke een screenprotector op hun Bold 9900 gaan plakken?

Ik twijfel nog of dit wel nodig is.
Mijn toestel moet 2 jaar meegaan, dus er komt zeer zeker een Screenprotector op, wanneer deze geleefd is of door zand los heeft gelaten kijk ik wel weer verder, maar iedere kras op de Screenprotector is er 1 minder op m'n scherm ;).
______
M289 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:53:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-2VF3DS6vABo/TlTxFYZiZ6I/AAAAAAAANy0/-poLD-yc5Wo/s1280/DSC00624.JPG
Bron: Itons Picasa Gallery

Is dus volgens het iPhone Principe, je kan overigs bij DealExtreme (http://www.dealextreme.co...er-100-240v-eu-plug-29417) een soorgelijk "Blokje" kopen voor de Europese Markt, werkte bij mij zeer prettig en was zelfs in staat een iPad op te laten, alleen om een dag leek het dingetje doorgebrand tijdens een Weekendje weg en weet nog steeds niet hoe dat nu kwam (apparaat wat hij oplaadde werkte overigens nog wel naar behoren).

[ Voor 58% gewijzigd door JunkieXP op 24-08-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
@JunkieXP Ha! Geweldig.

Zo te zien heeft itons meer foto's geupload naar Picasa.

Ik ben erg blij dat er zo'n kleine adapter bij zit. Ook de case (BB Leather Pocket, ACC-38857-201) vind ik persoonlijk veel prettiger dan de Swivel Case.

Als nu de PostNL man ook nog even snel langs komt, dan ben ik helemaal blij :+

Edit:
Ik vind deze stijl veel prettige dan het BB blokje-lader (USA) of zoals op dealextreme staat.
Juist omdat deze wat smaller is past ie goed in m'n tas/etui.

Het probleem bij goedkope electronica, van o.a. Dealextreme, is vaak dat deze doorbrand/smelt bij gebruik.
Ik koop dan ook altijd liever een degelijke (en duurdere) lader dan een goedkope uit China.

Edit 2:
Ik vind de headset wel erg goedkoop ogen, ik had bij een top-of-the-line model wel een "Deluxe" headset verwacht.
Met in-ear dopjes e.d.

[ Voor 45% gewijzigd door M289 op 24-08-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChrisdeW schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:31:
Wel jammer dat ABN niet werkt op de 9900 kan je niet toevallig buiten de app world de OS6 versie downloaden net als met Whattsapp?
Nee, dit heb ik ook geprobeerd

Als het goed is komt ABN in het najaar met een app om met BB te bankieren, even afwachten dus

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
Naast ABN Amro zojuist ook de Rabobank Bankieren App geprobeerd. Ook deze werkt helaas niet, maar gelukkig kan je altijd nog inloggen via mobiel.rabobank.nl.

Zeer tevreden tot nu toe. Inmiddels ook Wikitude geinstalleerd vanuit de store, maar deze lijkt niet te werken. Apps die ik aanraad: BatteryWatch, Navita Translator en Nobex Radio. Vooral Nobex, lekker radio luisteren...

[ Voor 7% gewijzigd door Le0032 op 24-08-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Wat nog vreemder eigenlijk is dat whatsapp helemaal niet werkt met de Bold 9900. Ik hoop dat ze het uiteindelijk wel compatible gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
FF1987 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:31:
Wat nog vreemder eigenlijk is dat whatsapp helemaal niet werkt met de Bold 9900. Ik hoop dat ze het uiteindelijk wel compatible gaan maken.
Werkt WhatsApp niet?
Dat is wel erg jammer, ik gebruik het erg veel.

Ik las op andere fora dat WhatsApp wel werkt indien je hem OTA download vanaf de WhatsApp website.
Heb jij dat al geprobeerd?

Even gezocht, op CrackBerry forums staat dat de directe ota download wel werkt.
http://forums.crackberry....900-f235/whatsapp-640480/

[ Voor 15% gewijzigd door M289 op 24-08-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk, het werkt nu! Vreemd eigenlijk dat blackberry world het niet toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Stel ik ben thuis en verbonden met wifi, kan ik dan gewoon downloaden zonder me druk te hoeven maken dat dit van de 500mb bundel af gaat? Met andere woorden, is wifi (wanneer aanwezig) de primaire internetbron boven Blackberry Internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Als het goed is wel, ik kan in ieder geval sneller downloaden als wifi aanstaat, dus lijkt me wel. :)

Overzetten gaat trouwens ook erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
FF1987 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:31:
WA direct van hun website downloaden en het werkt.
Raimon89 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:49:
Stel ik ben thuis en verbonden met wifi, kan ik dan gewoon downloaden zonder me druk te hoeven maken dat dit van de 500mb bundel af gaat? Met andere woorden, is wifi (wanneer aanwezig) de primaire internetbron boven Blackberry Internet?
Wifi is dan je primaire data verbinding ja.

[ Voor 42% gewijzigd door FNale op 24-08-2011 23:42 ]

• dreester
  • Niet online
Wat zijn jullie ervaringen met de accu?

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:15

Trackerfire

BTC HODLER

Net binnen gekregen en even een eerste indruk. Had hiervoor een BB Bold 9700 en dan is dit toch wél een hele verbetering.

Toetsenbord:

Hier ben ik laaiend enthousiast over. Het tikt nóg vele malen beter dan de Bold 9700. Het is een tikje groter en tikt verder erg licht.

Batterij:

Hier kan ik nog geen uitspraak over doen aangezien ik hem net een uurtje binnen heb.

Touchscreen:

Wat een heerlijke toevoeging. Dit is (voor mij) echt het beste van 2 werelden. Ik kon niet omgaan met een full touch telefoon, daarom overgestapt naar Blackberry. Toen erachter gekomen dat voor bijvoorbeeld internetten touchscreen toch wel erg handig zou zijn. Toen deze mobiel uit zou komen erg benieuwd geworden En ja hoor, dit werkt echt top samen!

Browser:

Getest met de 3G verbinding van HI en het thuisnetwerk. Browsen gaat een stuk sneller dan op de Bold 9700, wat ik zelf erg belangrijk vind. Touch werkt ook weer prima tijdens het browsen en het in uitzoomen met je vingers werkt ook uitstekend!

Scherm:

Glashelder, echt denk ik wel de allergrootste verbetering op het toestel. Wat een prachtige kleuren geeft het scherm weer. Echt genieten om naar te kijken en mee te spelen.

Snelheid:

Snelheid van het toestel is zeer goed te noemen. Als je door de menu's navigeert gaat dit zeer vloeiend en ook apps opstarten is in een mum van tijd gebeurd. De snelheid van het toestel krijgt van mij dan ook een dikke voldoende.

Dit was 'm voor nu even, pas hem straks aan als ik nog wat bevindingen heb. Wil je graag iets weten wat ik niet heb vermeld? Vraag het gerust!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• FF1987
  • Niet online
Tot nu heb ik gemixte gevoelens over de Bold 9900. Aan de ene kant vind ik het een erg goed toestel aan de andere kant zit er toch wel minpuntjes aan die ik niet verwacht had. Het toetsenbord vind ik heel erg fijn, het is zelfs nog beter dan de 9000 (het is ook met semi-softtoetsen). De schermresolutie is erg goed en je kan daardoor ook meer zien op het scherm zodat je niet meteen hoeft door te scrollen. Dat was bij de vorige toestellen wel anders. Het besturingssysteem ziet erg gelikt uit en het menu vloeit ook erg goed over. Maar dat is ook meteen het minpunt van het toestel. Sommige icoontjes zijn niet al te groot waardoor je nogal snel misklikt als je het touchscreen gebruikt. Daarnaast is de huidige firmware die er nu opstaat ook niet helemaal 100% in orde. Soms lijkt het wel of het OS blijft hangen waardoor je het touchscreen niet kan gebruiken. Heb ook al een paar keer een random reboot gehad. Over de batterij kan ik nog niet veel vertellen aangezien ik die gisteravond op heb geladen en zojuist weer moest opladen. Maar dat is denk ik niet zo gek aangezien ik gisteravond nog bijna de hele avond mee heb zitten te spelen.

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Le0032 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:11:
Naast ABN Amro zojuist ook de Rabobank Bankieren App geprobeerd. Ook deze werkt helaas niet, maar gelukkig kan je altijd nog inloggen via mobiel.rabobank.nl.

Zeer tevreden tot nu toe. Inmiddels ook Wikitude geinstalleerd vanuit de store, maar deze lijkt niet te werken. Apps die ik aanraad: BatteryWatch, Navita Translator en Nobex Radio. Vooral Nobex, lekker radio luisteren...
De ABN app werkt bij mij wel!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Hoe krijgen jullie die ABN Saldo app uberhaupt gedownload? In de appstore vind ik hem niet en handmatig invoeren via de browser werkt ook niet, krijg ik de melding dat hij niet voor mijn device beschikbaar is..

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Als je je bold 9780 en je bold 9900 op je PC had aangesloten, dan zei de desktop manager dat je alle apps + gegevens/data van je oude bold naar je nieuwe bold kon overzetten. Dat heb ik gedaan, zo doende nam ie de ABN Saldo app mee, wat het gewoon correct bij mij doet.

Kijk maar!

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y275/huutje/abnamro.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door TZC-T1-FX op 25-08-2011 20:29 ]

Verwijderd

De accu valt me tegen. Heb vandaag m'n BB amper gebruikt en na 13 uur van de lader heb ik nog 30% over, gisteren met regelmatig gebruik heb ik het net volgehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10-2022
Ik heb mijn Bold 9900 gesynchroniseerd met mijn oude Bold 9700 via Dekstop Manager en nu werkt Blackberry protect niet meer. Ik krijg onderstaande foutmelding:

"Error starting net_rim_bb_dryad_gui: symbol 'profiles.getPreviousProfileUID' not found

Tevens krijg ik mijn mail niet werkend.... Ik heb alles gesynchroniseerd met mijn oude Bold 9700 ook de mail, alle oude mails staan er ook op, maar ik kan niks verzenden en ontvangen. BBM en BB app world werken wel.

Als ik naar "Installatie" ga en daarna naar "E-mailaccount" en daarna naar "Internet-e-mailaccount" dan zegt hij "controleren op updates" en daarna krijg ik de melding "de toepassing voor het instellen van e-mail is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw"

Iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Heb je ook de applicaties overgezet? Dan heb je namelijk de Blackberry ID bug te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10-2022
FF1987 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:29:
Heb je ook de applicaties overgezet? Dan heb je namelijk de Blackberry ID bug te pakken.
Ja ik heb de applicaties ook allemaal overgezet. Heb de desktop manager gebruikt en de optie "overzetten van Blackberry naar andere Blackberry", jammer dat dit niet werkt en zulke bugs met zich mee brengt....

Oplossing is het compleet wipen van de telefoon en nieuwe OS installeren. Daarna alleen data overzetten en geen applicaties. Dit ga ik vanavond doen en laat jullie weten of dit werkt

@FF1987: Bedankt!

Misschien is dit een goed punt om op te nemen in de beginpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb hem ook sinds gisteren :)
Het touchscreen in combinatie met een toetsenbord is echt super! Wel vind ik de trackpad een beetje overbodig en onhandig.
Bij mij werkt de Dropbox-app niet, het scherm blijft wit.

Nog een vraagje: ik heb er een 4 GB microSD-kaartje in, dat uit een TomTom komt. Die heb ik leeggemaakt op de computer, maar niet goed (BB moest het kaartje eerst herstellen), waardoor ik nu maar 1,5 GB van de 4GB vrij heb. Kan ik het kaartje in de telefoon formatteren? Of moet dat via de computer, en raak ik dingen kwijt als de Blackberry-folder verwijderd wordt?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Ik krijg hem dus vandaag binnen.

Oude BB mag ik dus alles behalve de apps overzetten?

En is die BB bug altijd? of loop je een ''kans'' om de bug op te lopen als je alle apps overzet?

En is deze bug ook als ik een backup maak van de oude bb en dat overzet naar de nieuwe? of is dit alleen bij sychroniseren?

/Edit

Tijdens backup maken kan je ook selecties maken ipv alles backuppen, als ik dat gemarkeerde uit gevinkt laat (volgens zijn dat de ''apps'' dat gaat het wel goed? )

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/24v1cnt.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door ninoxps op 26-08-2011 14:07 ]

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emreupdates
Vandaag driftig aan het spelen met m'n BlackBerry 9900, m'n trackpad maakt echter een irritant "squeaky" geluid wanneer ik er met m'n vinger overheen ga Heeft iemand anders er last van en is dit iets wat in verloop van tijd weg gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omnious schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:13:
Vandaag driftig aan het spelen met m'n BlackBerry 9900, m'n trackpad maakt echter een irritant "squeaky" geluid wanneer ik er met m'n vinger overheen ga Heeft iemand anders er last van en is dit iets wat in verloop van tijd weg gaat?
Je hebt waarschijnlijk gewoon je geluid van je trackpad aan staan? Bij Opties - Typen en taal - Gevoeligheid trackpad kan je deze optie aan- of afvinken.

De ABN Amro saldo app is inmiddels ook weer beschikbaar, wel heb ik hem via Blackberry desktop software geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emreupdates
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:58:
[...]
Je hebt waarschijnlijk gewoon je geluid van je trackpad aan staan? Bij Opties - Typen en taal - Gevoeligheid trackpad kan je deze optie aan- of afvinken.
Nee, die optie staat niet aan. Het is trouwens een aardige overstap van iOS naar BlackBerry OS. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@omnious

Ik heb nu zelf een iphone en ben van plan om over te stappen naar bb 9900.
Zou jij het mij kunnen aanraden of zeg je toch wacht maar ff op iOS 5.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Een BB is volledig onvergelijkbaar met een iPhone.

Ter illustratie; mijn vrouw heeft een iPhone 4 en ik een BB9700. Ik heb de BB nu dik een jaar in mijn bezit. Ik ga zelf switchen naar de iPhone 5 als deze leverbaar is. Ik zal uitleggen waarom.

Voor mij heeft de BB eigenlijk nauwelijks voordelen boven de iPhone. Het tikken op een touchscreen went behoorlijk snel, veel sneller dan ik dacht. Voor surfen is de iPhone stukken beter, met een BB kun je eigenlijk alleen mobiele websites bekijken. Voor de iPhone heb je veel meer apps en deze zijn typisch ook stukken goedkoper of zelfs gratis. De iPhone is stukken sneller dan de BB (zelfs met OS5); meerdere websites tegelijk openen is geen probleem. De camera van de iPhone is stukken beter, geldt ook voor de videocamera.

Dan het e-mailen. Pushmail van de BB werkt in theorie perfect maar in de praktijk heb je altijd een delay van tussen de 1-10 minuten. Ander nadeel van BIS is dat je een zakelijke Exchange-account niet OTA kunt syncen, kan met de iPhone wel.

De 9700 wint het van de iPhone 4 voor wat betreft battery life maar na een jaar intensief gebruik wordt de batterij duidelijk minder en moet ik ook iedere 1,5 dag opladen. De batterij van de 9900 is volgens mij minder dan die van 9700 dus ik vermoed dat deze behoorlijk vergelijkbaar is met die van de iPhone. Ander voordeel van de BB is dat deze een sterker signaal ontvangt, zowel 2G/3G als WiFi.

Een laatste voordeel van de iPhone is dat er geen onnodig duur speciaal BB-abonnement voor nodig hebt. iOS is IMHO ook een stuk beter dan alles wat RIM tot nu toe heeft geproduceerd. Mijn vrouws iPhone heb ik nog nooit hoeven updaten, met de BB probeer ik de een na de andere leak/hybrid om het kreng een beetje beter / sneller te krijgen. Een belangrijke oorzaak hiervan is het feit dat apps op het interne geheugen worden geïnstalleerd.

Dit was mijn eerste en voorlopig ook mijn laatste BB.

[ Voor 65% gewijzigd door havana op 29-08-2011 08:40 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik ben overgestapt van een iPhone 4 naar een Bold 9900.
Voor mij heeft de iPhone weinig voordelen boven de Blackberry, ik miste een toetsenbord. Vorig jaar ben ik van de iPhone 3G naar een Nokia E72 gegaan, maar dat viel erg tegen door het scherm en Symbian. Daarna heb ik weer een iPhone gehaald.

Ik vind internet op de iPhone al vervelend, dat deed ik zelden en dat zal ik dus ook niet missen op de Blackberry. Ik heb het wel even geprobeerd en door de resolutie van de Bold 9900 is het eigenlijk best wel te doen. Pinch en dubbeltap om te zoomen helpen daarbij ook natuurlijk.

De Bold 9900 is echt heel snel, ik merk geen vertraging bij scrollen, apps openen en wisselen tussen apps. Ik kan dat niet vergelijken met een vorige Blackberry, maar bijvoorbeeld wisselen tussen mailboxen gaat op de Blackberry veel sneller dan op de iPhone. Ook de menubesturing gaat veel sneller, dankzij sneltoetsen. In twee dagen heb ik nog geen zandloperachtig iets gezien.

Over de camera kan ik niet veel zeggen, die gebruik ik alleen voor foto's waarbij de kwaliteit niet zo boeit. Voor mij waren de telefooncamera's van 5 jaar geleden al voldoende. De snelheid is vergelijkbaar met die van de iPhone 4, de camera van de BB start wel iets sneller op, weer dankzij de hardwaresneltoets.

Voor mij was het grote nadeel dat e-mail via BIS moet en dat de BB out-of-the-box geen agenda, kalender en contactpersonen kan synchroniseren met Exchange. Daarvoor heb ik nu een trial van Astrasync draaien en dat werkt perfect. Na die trial probeer ik nog Notifysync en dan kies ik een van die twee. Dure apps, maar ik betaal graag voor goede functionaliteit. Nu zijn vergelijkbare apps op de iPhone, zoals IMExchange een factor 10 goedkoper, dat is dan wel weer even zuur. Met de overige mailfunctionaliteit ben ik erg blij: push voor m'n privémail was erg welkom en het werkt vlekkeloos.

Het grote voordeel van de Blackberry vind ik de mogelijkheid van customisatie. Daarmee bedoel ik aanpassen van het homescreen, themes, beltonen en led-kleurtjes, apps zoals BeBuzz en BerryPopup die in het systeem integreren en aanpassen van de UI kleurtjes en fonts. Dat miste ik op de iPhone. Ik heb hiervoor trouwens verschillende Palms en Pocketpc's gehad, waarmee ik ook alles op dat vlak uitprobeerde. Iemand die van een Nokia of een Sony Ericsson komt, zal daar minder behoefte aan hebben en vindt wellicht het aanmaken van appfolders op de iPhone al helemaal het einde.

De combinatie van touch en toetsen is ultiem. Scrollen door te swipen en iets selecteren op het touchscreen, typen met de toetsen. Sneltoetsen voor instellingen of apps, quickdial, de back-toets en de BB-toets voegen ook echt iets toe.

De batterij van de Bold 9900 houdt het niet opvallend veel langer uit dan die van de iPhone, maar ik ben gewend aan dagelijks opladen.

En dan het grote voordeel van de iPhone: de apps natuurlijk! Ik heb nog een iPad dus ik mis ze (nog) niet. De meeste apps die ik gebruik, zijn ook voor BB beschikbaar: Evernote, Facebook, Twitter, Whatsapp, Foursquare. Alleen Readitlater/Instapaper en Dropbox mis ik nog. Dropbox is wel beschikbaar maar werkt vooralsnog niet op de Bold 9900. Verder deed ik niet zo veel met de iPhone. Bellen, sms'en, mail en sociale netwerken volgen kan ook op de BB en makkelijker zelfs.

Kortom: als je veel apps wilt neem of houd je een iPhone, wil je een productiviteitstool dan neem je een Blackberry Bold 9900 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Canaria schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:33:
Voor mij was het grote nadeel dat e-mail via BIS moet en dat de BB out-of-the-box geen agenda, kalender en contactpersonen kan synchroniseren met Exchange. Daarvoor heb ik nu een trial van Astrasync draaien en dat werkt perfect. Na die trial probeer ik nog Notifysync en dan kies ik een van die twee. Dure apps, maar ik betaal graag voor goede functionaliteit. Nu zijn vergelijkbare apps op de iPhone, zoals IMExchange een factor 10 goedkoper, dat is dan wel weer even zuur. Met de overige mailfunctionaliteit ben ik erg blij: push voor m'n privémail was erg welkom en het werkt vlekkeloos.
Mocht je een eigen domein hebben, dan kan je overwegen om je mail over te zetten naar Google Apps. Daarbij kan je dan uiteindelijk je mail, contactpersonen en agenda synchroniseren met je BB. Dat heb ik destijds ook gedaan en werkt erg goed. Je hebt eigenlijk ook geen omkijk meer naar updates en dergelijke. En de basisversie van Apps is ook nog eens gratis. :)

[ Voor 45% gewijzigd door FF1987 op 27-08-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Ook net de Blackberry 9900 binnen! Helaas nog geen BIS geactiveerd. Hopelijk gebeurd dat morgen! Welke programma gebruiken jullie om 't weer en batterijlevel te bekijken bij de notificatiebar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
RRCreations schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:05:
Ook net de Blackberry 9900 binnen! Helaas nog geen BIS geactiveerd. Hopelijk gebeurd dat morgen! Welke programma gebruiken jullie om 't weer en batterijlevel te bekijken bij de notificatiebar?
Meterberry schijnt populair te zijn, maar daar moet je voor betalen. Zelf gebruik ik Battery Watch die je uit Appworld kunt gratis downloaden.

Heb het toestel inmiddels twee dagen, deze vervangt mijn Nokia E72. Eerste indrukken:

+ Bouwkwaliteit
+ Toetsenbord
+ Touchscreen
+ Software voelt vlot aan
+ Instellingen voor notificaties
+ Geluidskwaliteit tijdens bellen
+ Webbrowser werkt goed genoeg
+ Universal search werkt geweldig, vooral voor de BB noob
+ 'Interactie' met holster

- Pushmail voor Gmail
Op mijn E72 kon ik simpelweg mijn Gmail toevoegen en browsen in mijn (bestaande) mail. Dit werkte met IMAP, dus mail gelezen op mijn telefoon betekende dat deze ook in de webmail werd gemarkeerd als gelezen. Op de BB werkt dit helaas niet zo, misschien de Gmail app maar uitproberen. Overigens worden mailtjes wel snel gepusht naar mijn toestel.

- Accuduur
Vrijdag rond 18:00 van de lader gehaald, zaterdag om 13:00 10% lading over. Had er natuurlijk volop mee gespeeld. 3G en GPS waren continue ingeschakeld. BT hooguit een halfuur gebruikt. NFC en Wifi zijn niet aangeweest.
Voordat ik hem zaterdag van de lader gehaald (15:00) had ik GPS uitgeschakeld, wat apps en talen eraf gegooid. BT, NFC en Wifi niet gebruikt, brightness op 10%. Hooguit 3 websites bekeken en minimaal Whatsapp/BBM gebruikt. Drie telefoongesprekken van een paar minuten. Op dit moment nog 40% lading over. Bij idle is de ontlading ongeveer 3% per uur, maar dat loopt gauw bij gebruik. En dan maak ik niet eens gebruik van Facebook en Twitter. Ik kijk de volgende lading even aan, als dat niet bevalt overweeg ik nog een OS upgrade te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de 3G uitschakelt en je zet hem op 2G is het dan zo dat stel je wilt internetten dat die dan automatisch wel overschakelt op 3G?

Het zou fijn zijn als hier een app voor was die aan/uit gaat voor en na gebruik van internet. In plaats van dat je in je mobile settings steeds het aan/uit zet handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat er eind dit jaar/begin volgend jaar de eerste QNX versies van BlackBerry komen.. ik vind de 9900 een heel fijn toestel hoor!

Maar wat jammer is dat programma's nog steeds op het interne geheugen (256mb) worden geinstalleerd en niet op de 6 GB die je beschikbaar hebt.

Ik hoop dat dit bij QNX is opgelost, anders eens een playbook halen om mee te spelen..
Als er een 9900 komt (maar dan QNX versie) gaat mijn huidige weg (ook al heb ik hem net).

Als de Colt komt (en de specs zijn idd goed) dan mag mijn iPhone 4 weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:12:
Als je de 3G uitschakelt en je zet hem op 2G is het dan zo dat stel je wilt internetten dat die dan automatisch wel overschakelt op 3G?

Het zou fijn zijn als hier een app voor was die aan/uit gaat voor en na gebruik van internet. In plaats van dat je in je mobile settings steeds het aan/uit zet handmatig.
Wat ik persoonlijk erg fijn zou vinden is dat de BB automatisch op 2G gaat zodra je een WiFi-connectie hebt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Heeft iemand toevallig nog last gehad dat mails niet altijd op de Bold 9900 terecht komen? Bij mij komen de mails de ene keer wel op de telefoon terecht en de andere keer weer niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Ik denk als de geruchten waar zijn dat de QNX ook voor de BB 9900 komt. Om nog dit jaar een opvolger te maken voor de 9900 lijkt mij onlogisch ook voor de aankomende jaar lijkt mij dat onlogisch, gezien de hoge prijs dat er voor de 9900 wordt gevraagd.

@FF1987 Bij mij werkt alles gelukkig goed. Maar vertel wat voor e-mailadres gebruik je? Heb je BIS of BES?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
BIS in combinatie met eigen domein op Google Apps (Gmail > IMAP). Met mijn oude telefoon werkte het prima, maar met de nieuwe geeft hij niet alle mails door. Welke firmware versie heb jij erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Niet toevallig van Provider Geswitched? Voor mijn gevoel is de BIS bij Vodafone een stuk Betrouwbaarder (en Stabieler) dan de BIS van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Ondertussen 4 dagen eigenaar van de BOLD 9900.. Ik kan me erg vinden in de reacties hierboven.
Echter vindt ik de camera echt een stuk minder dan bijv van de iphone dat komt door het ontbreken van de autofocus maar voor echte goede foto's moeten we ook niet bij een telefoon zijn.

Ik heb wel een probleem / bug ik kan me WIFI thuis niet verbinden krijg steeds 'failed to associate with the wireless network' terwijl ik netjes me WPA2 ingeef andere devices in huis doen het perfect.
Instelling fout op de huawei denk ik iemand suggesties waar dit aan kan liggen?

@ hierboven
BIS van t-mobile werkt hier perfect niks van vertraging of iets.

[ Voor 6% gewijzigd door FNale op 29-08-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Nee dezelfde provider (T-Mobile). En zo te zien heb ik nu nog meer problemen, vandaag al mijn 4e reboot gehad doordat het toestel zichzelf aan het resetten is. Ook bleef het ledje de hele tijd knipperen ook al was er geen nieuw bericht. Ik hoop dat er snel een nieuwe firmware versie uitkomt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Ze zijn er vast mee bezig geef het 2 weken ik hoop ook dat ze de powerdrain iets kunnen beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Hoppa weer een probleem erbij... Ik kon zojuist mijn touchscreen niet meer gebruiken. Resetten werkte niet, behalve toen ik de batterij voor 5 min. eruit haalde. Ik vind het wel erg slecht van RIM om met zo'n buggy firmware versie een telefoon te lanceren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

FF1987 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:41:
Hoppa weer een probleem erbij... Ik kon zojuist mijn touchscreen niet meer gebruiken. Resetten werkte niet, behalve toen ik de batterij voor 5 min. eruit haalde. Ik vind het wel erg slecht van RIM om met zo'n buggy firmware versie een telefoon te lanceren. :/
Wellicht ligt het aan het toestel zelf (hardware) en niet de firmware?

Het zou ook kunnen zijn dat het maken heeft de apps die je er op aan het installeren bent - dat ze buggy of niet geheel compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
omnious schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:13:
Dit heb ik ook idd. Weet ook niet wat ik er van moet vinden. Ik ben overgestapt op de bold ivm het toetsenboard en dat ze alle apps die ik wilde hebben op de app world ook hebben. Helaas blijkt nu dat veel voor os6 is en nog niet is aangepast.

Verder gisteravond tot 4 uur bezig geweest ivm een App error 200. Ik verwijderde THE weather channel en herstarte en toen kwam hij niet meer verder. Heftige paniek en veel zoeken heeft het uiteindelijk opgelost. Met het programma loader uiteindelijk een firmware weer terug kunnen zetten. Pfiew :X

Had niet verwacht dat de firmware zo snel corrupt raakt door legitieme (installeren en verwijderen) handelingen.

Over het toetsenbord niets dan enthousiasme wat een openbaring. Ik ben overgestapt van tmobile naar Vodafone maar heb nu nog een maand tmobile voordat het helemaal over gezet kan worden en dus voordat ik ook BIS heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De geluidskwaliteit tijdens gesprekken is inderdaad super, dat viel mij ook op. Ook de speakerphone en koppeling met m'n bluetooth carkit werken prima.
Sinds ik de BB heb, heb ik m'n iPhone niet meer gebruikt en nog geen seconde gemist. Gisteren had ik op Vladstudio wat wallpapers gedownload en die wilde ik op de BB zetten. Met de iPhone was dat heel onhandig, maar de BB ondersteunt natuurlijk wél Bluetooth file exchange :+ En hij heeft een toegankelijk filesysteem.
Ik heb inmiddels ook BeBuzz gekocht, maar ik moet echt weer even wennen aan alle mogelijkheden.
Mijn trackpad kraakt overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Vidra schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:28:
[...]

Wellicht ligt het aan het toestel zelf (hardware) en niet de firmware?

Het zou ook kunnen zijn dat het maken heeft de apps die je er op aan het installeren bent - dat ze buggy of niet geheel compatible zijn.
Waarschijnlijk lag het gisteren aan whatsapp, heb daarom ook maar een beta versie erop gezet. Maar ik denk dat het ook een beetje te maken heeft met de firmware, want voordat ik ook maar app erop had gezet kreeg ik random ineens een reboot. Tenminste dat hoop ik anders moet ik mijn telefoon inderdaad terug gaan sturen.

Wat betreft dat geluidje onder de trackpad heb ik heel af en toe weleens als ik de telefoon veel achter elkaar gebruik. Maar dan moet ik wel goed luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
willy83 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:25:
[...]Ik ben overgestapt van tmobile naar Vodafone maar heb nu nog een maand tmobile voordat het helemaal over gezet kan worden en dus voordat ik ook BIS heb.
Je zou altijd nog contact kunnen leggen met T-Mobile met het verzoek voor jou laatste maand BIS te Activeren! Dan kun je in iedergeval volledig gebruik maken van je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
JunkieXP schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:31:
[...]

Je zou altijd nog contact kunnen leggen met T-Mobile met het verzoek voor jou laatste maand BIS te Activeren! Dan kun je in iedergeval volledig gebruik maken van je toestel.
Daar heb je wel een puntje!!!

Heeft er niemand anders last van een krakend (plastic schurend) geluid van de middenknop?
Ah dit gevonden: *klik*

Ik heb trouwens veel last van het feit dat als ik thuis met goede wifi verbinding op internet zit, dat ik rechts boven dan ineens GPRS of 3G ziet verschijnen ipv het wifi symbool tevens is de snelheid dan niet zo snel als dat hij soms laat zien. verlaat ik de browser dan zie ik wel dat ik nog vol wifi bereik heb. Is dit normaal dat hij dat op die manier aangeeft? Of schakelt hij dan echt naar de GMS data verbinding?

Ik ga vanavond even testen hoe de verbindingsnelheid is als ik mn sim tijdelijk uitschakel.

Edit: Verder nog een vraagje, ik heb dus nog geen BIS, ik heb gister gewoon whatsapp vanaf mijn werk gebruikt en nu blijft er een klokje staan bij 2 berichten naar verschillende mensen. (is verholpen door de telefoon uit te zetten en even de batterij er uit te halen.)

Appworld kan ik wel gewoon gebruiken en programma's installeren (ik dacht dat je hier ook BIS voor nodig had) en internetten gaat ook gewoon

Is er ook een andere manier behalve de batterij er uit te halen om de telefoon geheel te rebooten?

[ Voor 24% gewijzigd door willy83 op 30-08-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overal ben ik superblij met het toestel.

Het toetsenbord, het geluid (gesprek en media) zijn subliem.

De batterij is echter wel een minpunt. Na een dag alleen maar actief de agenda te gebruiken en een aantal emails en gesprekken is die nu op 1 streepje. En het is nog geen zes uur.

Jammer. Maar verder prachtapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
willy83 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:50:
[...]
Is er ook een andere manier behalve de batterij er uit te halen om de telefoon geheel te rebooten?
De toetsencombinatie Left ALT + Right SHIFT + DEL, tevens zijn er Apps als QuickPull of QuickLaunch, welke Softwarematig een Hardwarematige Reboot initiëren (bij QuickPull kan dit zelfs Scheduled).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Ik heb de mijne inmiddels ook binnen - wat een fantastisch toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
JunkieXP schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:09:
[...]

De toetsencombinatie Left ALT + Right SHIFT + DEL, tevens zijn er Apps als QuickPull of QuickLaunch, welke Softwarematig een Hardwarematige Reboot initiëren (bij QuickPull kan dit zelfs Scheduled).
Bedankt, mocht ik het weer eens nodig hebben zal ik het zeker op deze manier doen.

Verder vind ik de batterij het ook niet superlang uithouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

willy83 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:11:
[...]

Bedankt, mocht ik het weer eens nodig hebben zal ik het zeker op deze manier doen.

Verder vind ik de batterij het ook niet superlang uithouden.
Ik begrijp dat het beter wordt naarmate hij vaker is gebruikt. - ik kan hier nog niet over oordelen omdat ik de mijne pas gisteren heb ontvangen

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste