Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10
Ik heb zo'n vermoeden dat heel veel mensen een Extended Battery voor dit Toestel gaan kopen, ben ik zelf in ieder geval zeker van plan. Echter hoop ik dan ook dat er Slimme Holsters beschikbaar komen voor de Verdikte Bold!

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De accuduur wordt wel wat beter inderdaad. Bij de derde charge had ik na 24 uur 51% procent over. Maandag om 06:30 van de lader en dinsdag om 18:00 13% over. Licht BBM en Whatsapp gebruik.

Tip: Zet GPS uit, die staat standaard aan.

Vanochtend weer van de lader gehaald en op 2G only gezet, kijken hoelang ik het daarmee red. Het schijnt dat OS 7.0.0.353 wat verbeteringen meebrengt, de webbrowser lijkt soepeler te werken en accuduur zou verbeterd zijn. Helaas is het nog geen officiële update.

[ Voor 20% gewijzigd door dreester op 31-08-2011 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
GPS staat toch altijd uit totdat je een programma gebruikt die GPS data nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
FF1987 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:30:
GPS staat toch altijd uit totdat je een programma gebruikt die GPS data nodig heeft?
Daar zou je nog eens een punt kunnen hebben. Gelet op de laatste positiebepaling kan ik mij niet echt herinneren waarom ik GPS op dat moment nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-08-2024
ninoxps schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:32:
Ik krijg hem dus vandaag binnen.

Oude BB mag ik dus alles behalve de apps overzetten?

En is die BB bug altijd? of loop je een ''kans'' om de bug op te lopen als je alle apps overzet?

En is deze bug ook als ik een backup maak van de oude bb en dat overzet naar de nieuwe? of is dit alleen bij sychroniseren?

/Edit

Tijdens backup maken kan je ook selecties maken ipv alles backuppen, als ik dat gemarkeerde uit gevinkt laat (volgens zijn dat de ''apps'' dat gaat het wel goed? )

[afbeelding]
Wat een misère.... Heb de 9900 net een dagje, gisteraaf laat alles overgezet, das 1 van de pluspunten van BB, je kunt alles ZO overzetten en al je voorkeuren zijn direct ok! Maar wat bleek vanmorgen vroeg? Mn mail doettut niet! Ik hier ff snuffelen en ja hoor: een ID-bug!

Hoe kom ik daar nu weer aan en sterker: hoe kom ik ervan af? Heb alles al een keer opnieuw verwijderd en geinstaleerd, maar nee hoor! Wat moetk doen? OS 7.xx downloaden en eroverheen zetten? Is er geen makkelijker methode?

Graag antwoord, dan kan ik vanaaf verder puzzellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emreupdates
  • Laatst online: 15-09 10:43
erniesd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:47:
[...]
Graag antwoord, dan kan ik vanaaf verder puzzellen....
  1. Open BlackBerry Desktop Manager
  2. Selecteer Applicaties in het linker menu.
  3. Verwijder BlackBerry Identity uit de lijst van applicaties.
Je hebt een actieve internetverbinding nodig en het volgend proces zal circa 30 minuten in beslag nemen.

Bron: KB28038-BlackBerry App World hangs after clicking My World or BIS Email Setup will not connect after switching to a BlackBerry 7 smartphone.

De FAQ in de openingspost is trouwens aangevuld, op- of aanmerkingen hoor ik graag via een DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister de bb 9900 fijn toestel!

Maar nu heb ik een vraag
Ik heb wifi aangezet en zegt dat ik ook verbonden ben met het netwerk van thuis, als ik dan de internet browser op mijn telefoon open komt er te staan dat ik niet verbonden ben? kan iemand mij daar mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:51:

Maar nu heb ik een vraag
Ik heb wifi aangezet en zegt dat ik ook verbonden ben met het netwerk van thuis, als ik dan de internet browser op mijn telefoon open komt er te staan dat ik niet verbonden ben? kan iemand mij daar mee helpen?
Heb je wel een speciale BIS Bundel / Blox bij je Abonnement afgesloten? Zoniet kun je proberen om je Browser op "Hotspot" te zetten om zodoende alsnog via WiFi de Router te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
omnious schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:16:
[...]
  1. Open BlackBerry Desktop Manager
  2. Selecteer Applicaties in het linker menu.
  3. Verwijder BlackBerry Identity uit de lijst van applicaties.
Je hebt een actieve internetverbinding nodig en het volgend proces zal circa 30 minuten in beslag nemen.

Bron: KB28038-BlackBerry App World hangs after clicking My World or BIS Email Setup will not connect after switching to a BlackBerry 7 smartphone.

De FAQ in de openingspost is trouwens aangevuld, op- of aanmerkingen hoor ik graag via een DM!
Thnx, ben er nu mee bezig, hoop dat het lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 15:56

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:51:

Maar nu heb ik een vraag
Heb je normaal gesproken wel de mogelijkheid om te pingen (blackberry messenger) en bijvoorbeeld BIS email?

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Ja dat wifi probleem heb ik ook. Ik heb trouwens een upc thompson modem.

Gisteravond was ik verbonden en dan staat er iets met B/G/N. Maar waarom hij toen wel verbonden was en nu op dit moment weer niet, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Ik ben nooit zo van het overkopieren van bestaande zaken naar een nieuw Apparaat, ik zie het altijd als een mooi moment voor een Clean Install en m'n App Memory is al Geslonken van 175 naar circa 100MB =|.

Hebben jullie dat ook, of doe ik hier toch echt iets verkeerd (waardoor m'n 9700 op OS6 het derhalve ook veel te zwaar zou hebben gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Verwijder de overbodige talen, dat scheelt weer 50 MB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Dat doe ik bij m'n 1st volgende OS Upgrade wel, want die komt er zeker =).

Heb m'n 1ste Issue al gehad, m'n Trackpad kon enkel nog Klikken (dus niet navigeren) en na een Reboot krijg ik nu "App Error 200" =|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
JunkieXP schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:30:
Dat doe ik bij m'n 1st volgende OS Upgrade wel, want die komt er zeker =).

Heb m'n 1ste Issue al gehad, m'n Trackpad kon enkel nog Klikken (dus niet navigeren) en na een Reboot krijg ik nu "App Error 200" =|.
Aaaiii die heb ik ook gehad, en het is m'n eerste bb. Was behoorlijk in paniek eerst. Succes er mee O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
willy83 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:56:
[...]

Aaaiii die heb ik ook gehad, en het is m'n eerste bb. Was behoorlijk in paniek eerst. Succes er mee O-)
Hoe heb jij het, als Beginnend BlackBerry Gebruiker opgelost dan? Ik zie het als een moment om gelijk van *.296 naar *.316 te Upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mijn BB kwam gister na uninstallen van Google Sync in een endless reboot loop, device error 370 en 529 kwamen langs, uiteindelijk zonder batterij aan de USB gehangen en dan geupdate via loader.exe m.b.v leaked 7.0.xxx firmware van crackberry. Daar staat ook een stap voor stap tutorial.

Kneep hem wel :| Hopelijk blijft alles nu werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:04

Saven

Administrator

Beetje jammer van al die bugs her en der met dit toestel. Zit nu toch te overwegen om een Samsung Galaxy S2 te halen ipv deze |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:53

cdoens

Peugeot-gek

havana schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 08:41:
[...]

Wat ik persoonlijk erg fijn zou vinden is dat de BB automatisch op 2G gaat zodra je een WiFi-connectie hebt.
Waarom zou je terugwillen naar 2G als je al op WiFi zit?
Goed, ik heb geen 9900 maar een Torch en ik merk dat als ik op WiFi zit, de batterij veel langer meegaat. Ik heb Battery Watch en zie het op die manier terug in de grafieken.

Afgelopen vrijdag middag telefoon opgeladen en heel het weekend thuis op WiFi gehad en maandag ochtend moest de stekker er weer eens in.

3G blijft wel actief als je op wireless zit, maar schakelt blijkbaar toch terug in activiteit waardoor de batterij gespaard wordt.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
JunkieXP schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:08:
[...]

Hoe heb jij het, als Beginnend BlackBerry Gebruiker opgelost dan? Ik zie het als een moment om gelijk van *.296 naar *.316 te Upgraden
Ik heb een losse firmware gedownload vanaf de officiële site. Heb THE phone house nl gedownload omdat ik hem daar heb gekocht. Geen idee of dat juist was. alle firmwares

Toen heb ik deze tut gevolgd: *klik*

Ik bied geen garantie maar diet hielp mij. Hij reboote toen, toen kreeg ik een error 507 dacht ik, liet hem aan de computer hangen, hij reboote nog een keer en toen was alles in orde.

Hoop dat je er wat aan heb.

[ Voor 5% gewijzigd door willy83 op 31-08-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vidra schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:22:
[...]
ja dat heb ik wel

Heb je normaal gesproken wel de mogelijkheid om te pingen (blackberry messenger) en bijvoorbeeld BIS email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkieXP schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:15:
[...]ja dat heb ik afgesloten maar ik vond het wel handig om dan thuis gewoon wifi te gebruiken kost het me ook geen mb's vandaar mijn vraag

Heb je wel een speciale BIS Bundel / Blox bij je Abonnement afgesloten? Zoniet kun je proberen om je Browser op "Hotspot" te zetten om zodoende alsnog via WiFi de Router te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Hmpff, AppLoader.exe kreeg ik met de *.317 versie niet aan de praat, dus uiteindelijk de BlackBerry Desktop Manager gedownload en deze vond uit zichzelf Update *.317, en nu kan ik "Alles" wat ik reeds geinstalleerd heb opnieuw gaan installeren, herkent hij niet langer automatisch m'n Google Calendar en Contact Account & ben ik de Nederlandse Taal kwijt.

Om over een vlekkeloze start te spreken.. Nop!

Iemand enig idee waar ik de NL Language File voor *.317 vandaan kan halen, kan nu in de Desktop Manager alleen kiezen voor Duits, Frans, en nog circa 4 talen, maar geen NL.

[ Voor 17% gewijzigd door JunkieXP op 31-08-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
erniesd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:04:
[...]

Thnx, ben er nu mee bezig, hoop dat het lukt...
Dit werkte bij mij niet, heb een wipe gedaan, nieuw OS dr op (zonder NL-taal....) en nu wel mail! Kheb de gegevens weer terug gezet, maar dat is maar deels gelukt, erg jamme!

• JunkieXP
Na die Software Issues en daarbij mijn OS Switch van *.296 en *.317 waren al mijn Spelletjes en al mijn talen verdwenen dit resulteerde wel in een Begin Geheugen van 250 tegen de eerdere 175MB.

Hebben jullie bij jullie Netwerkopties trouwens " H+" als Optie? Ik zie deze namelijk niet terug zoals op onderstaande Screenshot wel te zien is:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.crackberry.com/sites/crackberry.com/files/u10880/network-mode.jpg

• dreester
  • Niet online
JunkieXP schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:41:
Na die Software Issues en daarbij mijn OS Switch van *.296 en *.317 waren al mijn Spelletjes en al mijn talen verdwenen dit resulteerde wel in een Begin Geheugen van 250 tegen de eerdere 175MB.

Hebben jullie bij jullie Netwerkopties trouwens " H+" als Optie? Ik zie deze namelijk niet terug zoals op onderstaande Screenshot wel te zien is:
[afbeelding]
.317 schijnt een slechte update te zijn, waarom niet gelijk naar .353?

H+ heb ik hier ook niet, ik weet vrijwel zeker dat Vodafone hier H+ dekking heeft.

• JunkieXP
Slecht op welk Vlak? Ben over het algemeen niet zo van de Leaks, vandaar dat ik *.317 draai i.p.v. *.353

• willy83
Ik krijg helemaal geen melding van een update, ik zit nog steeds op versie 296.

Die H+ heb ik ook niet. Welke firmware heb je en welke provider heb je? Was je toestel ook branded (als ze dat hebben).

• itons
  • Niet online
h=hsdpa?

• JunkieXP
willy83 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:41:
Ik krijg helemaal geen melding van een update, ik zit nog steeds op versie 296.

Die H+ heb ik ook niet. Welke firmware heb je en welke provider heb je? Was je toestel ook branded (als ze dat hebben).
Ik heb m'n Toestel SimLock Vrij en Unbranded gekocht bij BelSimpel.nl, die melding kwam ook pas toen ik BlackBerry Desktop Manager had geinstalleerd op m'n PC en daarna m'n BlackBerry verbond ;).

• willy83
Die van mij was namelijk ook unbranded maar dan bij the phone house gekocht, wel met abonement maar zoals ik al zei gebruik ik nu nog even mn t-mobile sim en gaat er volgende maand mn vodafone sim in.

Ik heb vanmorgen een batterij app gedownload en ben nu op 68% vanaf 8 uur vanmorgen. Ik gebruik wel een weer app (ververst elk uur) en de gmail app. Verder heb ik heel even (5 min) gesurft en 5 smsjes verstuurd. Ik vind dit nog steeds vrij snel gaan allemaal. Het is wel beter als de afgelopen dagen aangezien ik toen gemiddeld 4 uur muziek (mp3) op een dag geluisterd heb.

Verder staan wifi en bluetooth altijd aan omdat ik geen zin heb om constant te gaan schakelen als ik iets nodig heb en dat hoefde ook niet bij mn iphone.

[ Voor 3% gewijzigd door willy83 op 01-09-2011 14:46 ]

• TheMok3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 13:02
Ik heb het toestel nu enkele uren in gebruik en ik moet zeggen, mooi toestel! Had hiervoor een 9780, en dit is een grote sprong in de juiste richting. :D

Alleen even een vraag, wie heeft er nog meer problemen met de trackpad?

Soms reageert de trackpad niet :(

[ Voor 5% gewijzigd door TheMok3r op 01-09-2011 15:54 ]

• Vidra

Vidra

Vragen?

TheMok3r schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:47:
Ik heb het toestel nu enkele uren in gebruik en ik moet zeggen, mooi toestel! Had hiervoor een 9780, en dit is een grote sprong in de juiste richting. :D

Alleen even een vraag, wie heeft er nog meer problemen met de trackpad?

Soms reageert de trackpad niet :(
Heeft iemand ook last van een soort 'squaky' geluid rondom de trackpad ... net of iets niet geheel juist gemonteerd is. Alles werkt perfect, maar het gebruik van de 'BB knop' en de 'return' knop maakt geluid.

Terug naar de leverancier of ... is dit een bekend probleem?

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• TheMok3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 13:02
Alleen in de browser hoor ik zo'n vaag kraak geluid als ik de trackpad gebruik. Ik denk dat het probleem software matig is, aangezien als ik de gevoeligheid aanpas van de trackpad, de trackpad het weer normaal doet.

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Vanmiddag mijn eerste issue met de 9900 gehad: Tijdens het browsen bleef hij volledig vasthangen, accu eruit en opnieuw aangezet.

Het opstarten duurde vervolgens letterlijk 10 minuten maar uiteindelijk deed hij het weer, gelukkig.

• Nibulez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 22:54
ik heb versie .296, waar kan ik het updaten?
bij de desktop manager staat dat alles up-to-date is.

heeft iemand ook nog must-have apps voor de blackberry?
het aanbod is helaas niet zo groot, maar misschien zijn er toch leuke/handige apps.
er is trouwens toch geen app dat je data verbruik bijhoudt?

• FF1987
  • Niet online
.317 is toch alleen beschikbaar met de non-Nederlandse talen? Tenminste zo zag ik het. En .317 schijnt ook niet erg goed te zijn voor de batterij. .353 schijnt daarentegen weer beter te zijn. En volgens mij biedt geen enkele provider in Nederland direct H+ aan.

Ik krijg nu trouwens helemaal geen mailtjes meer op mijn Blackberry. Dus ik het erg jammer dat 'de beste Blackberry' ook meteen de slechtste is die ik had heb op het moment.

• JunkieXP
Vandaag mijn 1ste Dag op de 9900 met *.317 en ik moet zeggen dat het me allesinds meeviel.

Vanochtend om 07:45 van de Lader gehaald met 90% en om 19:15 had ik nog 35% over terwijl ik Gebeld, ruim 1u BlueTooth Audio en de nodige Tweets en WhatsApp messages.

Wel staan mijn toestellen standaard met BT en WiFi uit, scherm op 10 en 3G uit.

Verwijderd

Zorg er daarnaast voor dat je bij Browser, Menuknop, Opties, Configuratie van browser, bovenaan bij het woordje Browser de optie Hotspotbrowser selecteert. Die optie is speciaal voor het internetten via wifi.

Nu werd dit mij verteld om het wifi probleem op te lossen, maar waar kan ik dit vinden in de blackberry 9900? in de winkel konden ze me niet helpen konden dit niet vinden wel op een andere blackberry wie kan me helpen

• dreester
  • Niet online
Ik moet zeggen dat overschakelen naar EDGE toch erg veel scheelt. Na 24 uur met 3G aan had ik nog grofweg 50% over, met EDGE hield ik 75% over na 24 uur. Inmiddels 37 uur onderweg met nog 54% lading.

Verwijderd

Same here. 2G voldoet. Batterij doet het gelijk een stuk langer.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik vind de batterij behoorlijk tegenvallen. Bluetooth staat continu aan in verband met de carkit, ik heb vandaag de hele dag door gebeld, maar vanmiddag rond 16:00 was de batterij leeg. Dat is met mijn iPhone nooit gebeurd.
Gelukkig kan ik voor de Blackberry een extra batterij kopen ;)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• willy83
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:21:
Same here. 2G voldoet. Batterij doet het gelijk een stuk langer.
Klopt met een batterij app zie ik gelijk verschil. Overgeschakeld naar 2G en gelijk zie ik het streepje van het spanningsniveau recht lopen ipv schuin naar onder (sterke afname) ik hoop dat ze dat wel fixen want ik koop een telefoon niet om de helft uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 14:06
JunkieXP schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:17:
Vandaag mijn 1ste Dag op de 9900 met *.317 en ik moet zeggen dat het me allesinds meeviel.

Vanochtend om 07:45 van de Lader gehaald met 90% en om 19:15 had ik nog 35% over terwijl ik Gebeld, ruim 1u BlueTooth Audio en de nodige Tweets en WhatsApp messages.

Wel staan mijn toestellen standaard met BT en WiFi uit, scherm op 10 en 3G uit.
En dat vind jij meevallen? :X

Feitelijk komt het erop neer dat het apparaat het geen dag volhoudt als je 3G, WiFi en bluetooth aan hebt staan. Eén van de USP's van RIM is hiermee toch komen te vervallen en dat is wel jammer.

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 02-09-2011 17:11 . Reden: dt-fout ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
havana schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:37:
[...]

En dat vindt jij meevallen? :X

Feitelijk komt het erop neer dat het apparaat het geen dag volhoudt als je 3G, WiFi en bluetooth aan hebt staan. Eén van de USP's van RIM is hiermee toch komen te vervallen en dat is wel jammer.
Ik weet nie waar mijn Bold 9700 al zo'n half jaar mee te kampen had, maar die vertoonde soortgelijke symptonen, vandaar dat ik 't "mee vind vallen". Daarbij waren sommige iPhone's om mij heen bij een Soortgelijke TimeSpan op 20%, dus vind ik het inderdaad meevallen, hoewel het jammer is voor een van de USP's van RIM.

PS. Wat heeft die Bold 9900 toch echt "Gruwelijk Snel" een GPS Fix =|. Dat was echt een aangename meevaller =).

[ Voor 7% gewijzigd door JunkieXP op 02-09-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 12:37
Ik gebruik de bold 9900 zakelijk en bel best veel op een dag en de batterij is echt niet goed, ik hoop dat het met nieuwe firmware op te lossen is anders moet ik een ander toestel zoeken.

slecht van RIM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Ik merk wel dat de levensduur van de batterij beter wordt na een aantal keer gebruiken. Ik heb hem nu 5 dagen en merk weldegelijk verschil tussen de eerst lading en vandaag.

Tevens als je thuis bent en dus een wifi verbinding tot je beschikking heb, gaat het verbruik erg omlaat wat duidelijk te zien is in de grafiek van de battery app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is dan een goede manier om je batterij op te laden om hem tot zn recht te laten komen? Ik laad hem dagelijks op hoe leeg of vol die ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Doe ik ook. Lion batt heeft daar geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
Wat een getob... Ben van ellende van .317 naar .353 gegaan. Nu weer NL-taal!! Nu maar hopen dat de accu het lamger volhoudt.

Weet iemand hoe ik (veel) meer g-mail-mails in mn BB kan krijgen? Ik had er van maaanden in, maar die zijn er uit en komen er na terugzetten van een backup ook niet meer op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Hoe hebben jullie je Touch Instellingen staan, ik heb op *.317 erg het gevoel dat waar ik druk een afwijking omlaag heeft.

Knoppen in het menu zijn opzich prima te doen, maar zodra ik een Link (of erger nog een aantal Links bovenelkaar) is het vrijwel ondoenbaar om hierop te klikken en klik ik vrijwel altijd mis. Op vergelijkbare iOS devices heb ik dit probleem niet, al is de Lettergrootte hier een factor 2 hoger denk ik.

Hoe vangen jullie dit euvel op, want ik merk dat dat TouchScreen bij mij stiekem meer functionaliteit van de TrackPad vevangt dan aanvankelijk verwacht.

Tevens heb ik bij het beluisteren van Muziek via BlueTooth in circa 45 minuten tijd 3 tot 4x gehad dat de muziek even stopte en "leek te hangen", dit gebeurde zelfs op mijn 9700 die het zwaar had onder OS6 een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Op je vraag over de muziek heb ik geen antwoord. Wel kan ik vertellen dat ik nog op de oude .296 zit en als ik 3G uitzet is de batterij prestatie VEEL beter. Vb gister om 5 uur wakker geworden telefoon van de stroom, hele dag wel relatief weinig gebruikt maagister avond om 0.00 washad de batterij nog 63%dat is zeker goed.

Helaas vind ik het geen oplossing eigenlijk om 3G uit te zetten. Morgen weer eens aan zetten om te kijken of de batterij beter is geworden of dat het 3G is. Wifi en bluetooth staan altijd aan. Wifi heeft hier toch nog soms last van connectieproblemen thuis. Wifi aan en uitschakkelen lost dit probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Ik heb het toestelletje ook al een paar dagen en inderdaad lijkt de 3G de batterij te vreten. Met alleen GPRS gaat het echt veel langer mee. Hele dag whatsappen, social feeds uploaden per uur en natuurlijk af en toe een mailtje lijkt mij batterij na 18 uur op 60%. Ik activeer 3G waar nodig is, bijvoorbeeld bij even snel internetten. Wel jammer dat het niet met 3G aan zulke batterij prestaties kan worden geleverd hoewel het logisch is.

Over de squaky geluid rondom de trackpad, dat heb ik namelijk ook. Volgens mij ligt het aan doordat het 1 knop is en een niet zo goede vering? Hopelijk gaat het na een tijdje weg(laat ik maar hopen).

Voor de rest een fantastische toestel. Ik gebruik het puur voor communicatie en dat maakt het een betere toestel voor mij dan een iPhone 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:46
RRCreations schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:01:

Voor de rest een fantastische toestel. Ik gebruik het puur voor communicatie en dat maakt het een betere toestel voor mij dan een iPhone 4.
Zou ik hier even op in mogen gaan?
Ikzelf twijfel namelijk verschrikkelijk. Het liefst neem ik nu de 9900, maar ben bang dat ik spijt krijg als de iPhone5 uit komt. De enige reden waarom ik voor de 5 zou gaan, is de internet-ervaring en het hele iCloud.

Nu is er om de iCloud wel heen te werken, want red me nu ook met dropbox etc. Wat over blijft, is de internetervaring. Maar als ik heel eerlijk ben, doe ik mobiel eigenlijk helemaal niet zoveel met internet. Hooguit wat nieuwssites als Telegraaf, Nu.nl, DeGelderlander, en Tweakers. Daarnaast wel veel social als Facebook.

Hoe ervaren jullie het browsen? Zou ik tevreden zijn met de BB i.s.m. de hierboven genoemde internet-zaken?

De accu is voor mij niet echt een issue, want heb nu een X10 mini pro, en die houd het nog geen 20 uur uit op alleen standby....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Dennisdn schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 07:59:
[...]

Zou ik hier even op in mogen gaan?
Ikzelf twijfel namelijk verschrikkelijk. Het liefst neem ik nu de 9900, maar ben bang dat ik spijt krijg als de iPhone5 uit komt. De enige reden waarom ik voor de 5 zou gaan, is de internet-ervaring en het hele iCloud.

Nu is er om de iCloud wel heen te werken, want red me nu ook met dropbox etc. Wat over blijft, is de internetervaring. Maar als ik heel eerlijk ben, doe ik mobiel eigenlijk helemaal niet zoveel met internet. Hooguit wat nieuwssites als Telegraaf, Nu.nl, DeGelderlander, en Tweakers. Daarnaast wel veel social als Facebook.

Hoe ervaren jullie het browsen? Zou ik tevreden zijn met de BB i.s.m. de hierboven genoemde internet-zaken?

De accu is voor mij niet echt een issue, want heb nu een X10 mini pro, en die houd het nog geen 20 uur uit op alleen standby....
Ik zou willen zeggen dat jij in mijn opzicht het Stereotype BlackBerry gebruiker bent, wanneer juist het Sociale / Communicatieve Aspect voor jou belangrijk is in een Toestel biedt de BlackBerry genoeg Soelaas. De Native Twitter en Facebook Cliënt pushen de voor jou "Interessante" berichten "RealTime" door en een App als SocialScope combineert hetgeen (Twitter, Facebook & FourSquare, red.) voor je (alleen mis je dan het RealTime Aspect, je zou Social Feeds nog kunnen gebruiken).

Tevens had mijn BB9700 op OS6 het zo nu en dan nog wat Zwaar met Websites, maar de enige Beperking die ik in de Browser van OS7 op m'n BB9900 tot nog toe heb gehad is dat ik soms net een paar niveaus moet inzoomen om iets aan te kunnen klikken wat de Browser ervaring toch net wat verzwakt doet aanvoelen.

Ik ben (op een dergelijk forum) uiteraard bevooroordeeld, maar het gemis van de vele Apps boven het Fysieke Toetsenbord zorgt ervoor dat ik een iPhone (of ander Full Touch Device) nooit als Volwaardig Communicatie apparaat zou kunnen zien, terwijl ik een iPad juist weer meerwaarde vindt bieden als een "In Between" device waarin ik "al m'n gegevens" van een Mobiel Apparaat op zak heb en het grotere scherm voor een wat "volwaardigere" Browser ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Dank voor uw snelle reactie.
Om uitgebreid te browsen heb ik thuis ook een iPad liggen. Dat is dan ook niet mijn intentie met een phone.
Wat ik bijvoorbeeld wel graag doe, is in de file de eerder genoemde nieuwssites bekijken. Als dat prima gaat, is het voor mij voldoende. Ik heb nu zoals gezegd een X10 mini pro, en dat is een kleine ramp met browsen.
De snelheid is nog wel ok. Maar de grootte van het scherm is net te klein. Ik ben alleen maar aan het zoomen en schuiven. Nou is het scherm van de 9900, bijna net zo groot. Maar de resolutie vele malen beter. (640x480 tegenover 240x320 van de X10 mini.) waardoor ik er eigenlijk vanuit ga dat ik dan veel minder hoef te zoomen en schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Dennisdn schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:43:
Dank voor uw snelle reactie.
Om uitgebreid te browsen heb ik thuis ook een iPad liggen. Dat is dan ook niet mijn intentie met een phone.
Wat ik bijvoorbeeld wel graag doe, is in de file de eerder genoemde nieuwssites bekijken. Als dat prima gaat, is het voor mij voldoende. Ik heb nu zoals gezegd een X10 mini pro, en dat is een kleine ramp met browsen.
De snelheid is nog wel ok. Maar de grootte van het scherm is net te klein. Ik ben alleen maar aan het zoomen en schuiven. Nou is het scherm van de 9900, bijna net zo groot. Maar de resolutie vele malen beter. (640x480 tegenover 240x320 van de X10 mini.) waardoor ik er eigenlijk vanuit ga dat ik dan veel minder hoef te zoomen en schuiven.
Als jij mij een aantal links naar de (mobiele) sites van keuze geeft, wil ik er best een Screenshot van maken hoe de "Instappagina" oogt op een BB9900, mocht dat wenselijk zijn =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Graag! In de winkel deden ze namelijk heeeel erg moeilijk over even "proefbrowsen", maar aan een paar screenshots heb ik wel genoeg. www.detelegraaf.nl en www.tweakers.nl moet voldoende zijn om een goed oordeel te vellen.

Hartstikke bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Bij deze de Screenshots: http://imageshack.us/g/577/detelegraaf.png/ bedenk wel dat door de Relatief hoge DPI de plaatjes op een PC beeldscherm veel duidelijker de informatie tonen dan op het Toestel, voor mijn gevoel zijn de plaatjes bijna 2x zo groot als dat echt wordt getoond.

Afbeeldingslocatie: http://img577.imageshack.us/img577/2525/detelegraaf.png
De Telegraaf

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/6950/detelegraafmobi.png
De Telegraaf (Mobiele Weergave)

Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/5870/tweakers.png
Tweakers.net

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/6422/tweakersmobi.png
Tweakers.mobi (Mobiele Weergave)

Afbeeldingslocatie: http://img828.imageshack.us/img828/8122/50217326.png
Nu.nl

Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/7762/numobi.png
m.nu.nl (Mobiele Weergave)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mijn mening: met een BB kun je eigenlijk alleen mobiele websites bekijken.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
havana schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:31:
Mijn mening: met een BB kun je eigenlijk alleen mobiele websites bekijken.
Als overstapper van iOS naar BB kan ik je alleen maar gelijk geven. De browser mag wel sneller zijn dan in OS6 e.d, maar is i.v.g tot Safari op de iPhone nog steeds een lachertje eigenlijk. Komt m.i vooral door het veel kleinere scherm. Om in te springen op de vraag hierboven zou ik zelf uitwijken naar RSS feeds via de Social Feeds app voor de betreffende websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
JunkieXP
Hartstikke dank voor de genomen moeite. Heb er nu beetje een beeld van.

De 2 reacties erna was ik eigenlijk wel een beetje bang voor. Die mobiele sites doen me over het algemeen aan het wap-tijdperk denken, dus liever gebruik ik ze niet.

Ik ga vanavond wel een poosje YouTubes bekijken met browser ervaringen. Ik vind reviews over het algemeen te positief omdat ze natuurlijk gemaakt zijn door mensen die het de moeite waard vinden omdat ze enthausiast zijn over het toestel ansich. En dat ben ik absoluut al, behalve dus de twijfel over de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik was erg positief over mijn BB toen ik deze net had. Een paar maanden later kocht mijn vrouw een iPhone 4 en toen was ik snel genezen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een handig (gratis) programma waarin je de data kan monitoren/uitlezen op je BB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
NetworkTrafficControl gebruik ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:49:
Heeft er iemand een handig (gratis) programma waarin je de data kan monitoren/uitlezen op je BB?
Toen ik Issues had met NetworkTrafficControl heb ik gebruik gemaakt van Mobile Data Alerter. Ziet er net wat beter / overzichtelijker uit (incl. data alerter voor Roaming, WiFi en Normale Data)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
havana schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:14:
Ik was erg positief over mijn BB toen ik deze net had. Een paar maanden later kocht mijn vrouw een iPhone 4 en toen was ik snel genezen.
Maar dan heb je het wel over een ouder type bb. Behalve het toetsenbord, niet te vergelijken met de huidige waar dit topic over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Het 'plastic' rondom mijn trackpad laat om een of andere reden los - de mijne moet dus terug voor reparatie.

Maar het toestel werkt uitstekend - ook het laden van websites (niet mobiele versies) werkt goed, en de zoom in/uit functie is ideaal.

Het toestel is gewoon snel, alles wordt realtime gepushed en ik ben er dus ook erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dennisdn schreef op woensdag 07 september 2011 @ 06:41:
[...]

Maar dan heb je het wel over een ouder type bb. Behalve het toetsenbord, niet te vergelijken met de huidige waar dit topic over gaat.
Scherm is volgens mij even groot en de batterij is zelfs beter. Inderdaad, de 9900 is aanzienlijk sneller en het OS is verbeterd.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

havana schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:29:
[...]

Scherm is volgens mij even groot en de batterij is zelfs beter. Inderdaad, de 9900 is aanzienlijk sneller en het OS is verbeterd.
Het toetsenbord typed zo enorm lekker - is echt een verademing ten opzichte van de 9780 of een 9300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
havana schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:29:
[...]

Scheelt idd "slechts 0,4 inch" maar dat is bij dergelijke specifacties toch zo'n 15 tot 20% schermtoename.

Ik ben echt benieuwd hoe dit toestel gepresteerd zou hebben als de Batterij degene uit de Oude Bold was, dit scheelt zo'n 300mAh maar maakt denk nooit het verschil waar je zoveel mensen over hoort. Wel ben ik benieuwd hoe de ontwikkelingen rondom Extended Batteries (incl. al dan niet een NFC backplate) zich gaan ontplooien en misschien dat zelfs RIM toegeeft en een eigen Extended Battery uitbrengt, dat zou zeker tof zijn.

Hoewel het toestenbord voor 1 hands bediening eigenlijk net te breed is, is het inderdaad zo raar om nu een Bold 9700 of zelfs een Curve 8900 vast te houden en te typen, die extra grote toetsen op de Bold 9900 schelen stiekem meer dan je denkt =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 4 dagen ook eindelijk de bb9900,

ik vraag me af hoe ik die slimme labels kan instellen of wat ik er mee ken doen?

batterij duur gaat steeds langer!

super toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibulez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 22:54
snap niet wat iedereen over de batterij loopt te klagen.
ik heb de hele dag 3G aan, en waar het kan gebruik ik wifi.
moet moeite doen om em leeg te krijgen.

browsen werkt ook geweldig, had 2 jaar lang de eerste samsung galaxy, waar nog altijd android 1.5 op draaide.
dit gaat toch wel 4 tot 5 keer zo snel. ook kun je door multitouch gewoon snel in en uit zoomen om het gedeelte te kunnen lezen wat je zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Er komt (is) blijkbaar ook een batterij met 'extended capacity' - dat zou mogelijk enige problemen kunnen oplossen. En anders is er altijd nog de mogelijkheid om een spare battery mee te nemen. >:)

[ Voor 0% gewijzigd door Vidra op 07-09-2011 18:27 . Reden: Punt (.) toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Nu weer problemen dat ik mn muziek niet can syncen met mn BB.

Ik wordt er echt droevig van hoeveel kleine foutjes er in de software zitten die ze er echt wel voor de officiële release uit hadden kunnen halen.

• Dennisdn
In feite ben ik om en ga ik deze week mijn abbo verlengen met een 9900.
Ben er nu na het zien van tientallen youtube-reviews van overtuigd dat ik meer dan voldoende heb aan de browser.

Aller aller aller aller laatste vraagje aan degene die hem al hebben: werkt Dropbox inmiddels zoals het zou moeten? Kan ik een gemaakte foto, vanuit het fotomenu direct naar Dropbox sturen zoals ik dat met Android gewend ben?

• JunkieXP
Hebben jullie ook welleens dat jullie met je wang de "Mute Knop" Activeren? Gisteren 1 van m'n 1ste telefoon gesprekken gevoerd en binnen 1 minuut was het al Bingo.

Best vreemd en bovenal jammer.

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik heb vandaag ook besloten om de nieuwe Blackberry Bold 9900 aan te schaffen met de verlenging van mijn abonnement via Vodafone. Aangezien ik al een vrij hoge rekening had elke keer hebben ze mij wel een leuke aanbieding gedaan.

Waarom ik voor dit toestel heb gekozen is omdat ik al veel over het apparaat had gelezen en zeer positief ondanks de kleine foutjes die in de huidige software aanwezig zijn. De foutjes die er nu inzitten ben ik van overtuigd dat die in de toekomst worden verholpen.

Wanneer ik het toestel ontvangen heb zal ik aantal dagen daarop een kleine terugkoppeling geven wat mijn bevindingen zijn, de bevindingen zouden sowieso beter moeten zijn dan mijn huidige BB Curve 9300.

"That's what I do. I drink and I know things."

• JunkieXP
Keffie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:10:
Ik heb vandaag ook besloten om de nieuwe Blackberry Bold 9900 aan te schaffen met de verlenging van mijn abonnement via Vodafone. Aangezien ik al een vrij hoge rekening had elke keer hebben ze mij wel een leuke aanbieding gedaan.

Waarom ik voor dit toestel heb gekozen is omdat ik al veel over het apparaat had gelezen en zeer positief ondanks de kleine foutjes die in de huidige software aanwezig zijn. De foutjes die er nu inzitten ben ik van overtuigd dat die in de toekomst worden verholpen.

Wanneer ik het toestel ontvangen heb zal ik aantal dagen daarop een kleine terugkoppeling geven wat mijn bevindingen zijn, de bevindingen zouden sowieso beter moeten zijn dan mijn huidige BB Curve 9300.
Een vrij "Luxe" overstap moet ik zeggen, van de Hoogste "Instapper" naar het "FlagShip", mag ik vragen waarom de 9300 nu al tekort schoot?

Verwijderd

Bestaat er een app waarmee je je toestel op 2G kan zetten en hij automatisch op 3G overschakelt zodra je je BB browser start? En ook zodra je de browser sluit weer direct op 2G schakelt?
Dit zou echt een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:13:
Bestaat er een app waarmee je je toestel op 2G kan zetten en hij automatisch op 3G overschakelt zodra je je BB browser start? En ook zodra je de browser sluit weer direct op 2G schakelt?
Dit zou echt een uitkomst zijn.
Wat opzich een Workaround in deze kwestie zou kunnen zijn is Shortcut Me!

Hierin dien je dan zelf een Macro aan te maken waarbij je telefoon eerst naar het "Mobile Network" Menu gaat en opschaalt naar 3G en vervolgens je Browser opent.

Nadeel is dat het sluiten van de Browser opgevolgd moet worden door een Shortcut die voor jou weer terugschakelt naar 2G.

Maybe this suits your needs (a bit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

JunkieXP schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:34:
[...]

Een vrij "Luxe" overstap moet ik zeggen, van de Hoogste "Instapper" naar het "FlagShip", mag ik vragen waarom de 9300 nu al tekort schoot?
Achja ik ben overgestapt van een iPhone 4 en ik vond het al een luxe overstap :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
De kogel door de kerk. Ik heb hem genomen.
Ik vol goede moed naar de winkel.... Moet ik 2 weken wachten voor ik hem krijg i.v.m. Nummerbehoud :-(

• Vidra

Vidra

Vragen?

JunkieXP schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:06:
Hebben jullie ook welleens dat jullie met je wang de "Mute Knop" Activeren? Gisteren 1 van m'n 1ste telefoon gesprekken gevoerd en binnen 1 minuut was het al Bingo.

Nee, geen last van...

Je hoeft hem niet in je gezicht te drukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 12:37
Vidra schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:27:
Er komt (is) blijkbaar ook een batterij met 'extended capacity' - dat zou mogelijk enige problemen kunnen oplossen. En anders is er altijd nog de mogelijkheid om een spare battery mee te nemen. >:)
Kun je daar wat meer info over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
JunkieXP schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:06:

Had laatst wel in de trein dat ik met mijn wang de luidspreker aanzette tijdens het bellen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
Na mijn eerdere problemen, waarbij ik de BB moest flashen naar de laatste firmware om hem weer aan de gang te krijgen is hij nu helemaal overleden. Vanochtend nog mijn SIM code in getoetst en wat mails gelezen en na het ontbijt was hij uitgevallen. Gaat met geen mogelijkheid meer aan, LEDje brand niet (zoals eerder toen er iets 'stuk' was). Via USB wordt hij niet herkend (gebeurd niets), dus kan ook niets met Loader.exe. Zonder batterij/Met batterij, zonder sim/met sim, het maakt allemaal geen verschil. Opsturen maar dus :( Baal enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag Wikitude geinstalleerd. Augmented Reality app. Ziet er veelbelovend uit. Nog ff goed testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:53

cdoens

Peugeot-gek

@ itons, heb je ook het geheugenkaartje eruit gehaald? Ik heb al bij verschillende BB's gemerkt dat die dingen wel eens opstarten tegenhouden.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
JunkieXP schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:34:
[...]

De Blackberry 9300 schiet absoluut niet te kort momenteel en bevalt uitstekend, maar aangezien ik graag van nieuwe telefoons (gadgets) hou wil ik graag overstappen. Dus vandaar mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Vidra schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 09:09:
[...]

Nee, geen last van...

Je hoeft hem niet in je gezicht te drukken :+
Naja, vindt het vooral vreemd dat er wel een "to the ear" sensor in lijkt te zitten (links van de LED) die zelfs een rood signaal uit lijkt te kunnen sturen, en ook het scherm donker maakt wanneer deze naar je oor gaat. Maar kennelijk ziet deze soms toch nog ergens licht waardoor het scherm aan blijft.
Keffie schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:01:
[...]

De Blackberry 9300 schiet absoluut niet te kort momenteel en bevalt uitstekend, maar aangezien ik graag van nieuwe telefoons (gadgets) hou wil ik graag overstappen. Dus vandaar mijn keuze.
I now that feeling ;). Mijn 9700 functioneerde ook nog Prima maar toch wilde ik deze geweldige BB heb vanaf het moment dat ik van m'n 8900 over mocht stappen geroepen dat TouchScreen en Qwerty de ideale Combi was, and guess what... it is ;).

Hoe houdt jullie Batterij zich tegenwoordig, ik kom inmiddels (op GPRS met WiFi aan), met gemak "de dag" door, maar heb inmiddels de Charging Pod in m'n Bezit zodat ik "at the Office" m'n 9900 in de Cradle kan zetten en ik aan het eind van de dag "met zekerheid" nog een "flinke avond" kan maken =).

[ Voor 23% gewijzigd door JunkieXP op 12-09-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan dus ook verlengen. zit nog in de twijfel.. heb nu de 9870 werkt perfect en goede accuduur. maar er zijn toch ook wel hele mooie android toestellen. grootste voordeel was de accu die zo lang mee ging, maar dat verschil is niet zo groot meer hoor ik. twijfel dus tussen de 9900, galaxy s plus en de galaxy s II. iemand die mij het zetje kan geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:14:
ik kan dus ook verlengen. zit nog in de twijfel.. heb nu de 9870 werkt perfect en goede accuduur. maar er zijn toch ook wel hele mooie android toestellen. grootste voordeel was de accu die zo lang mee ging, maar dat verschil is niet zo groot meer hoor ik. twijfel dus tussen de 9900, galaxy s plus en de galaxy s II. iemand die mij het zetje kan geven??
Waar hecht je de meeste waarde aan...

Wil je een Messaging Phone, die voorziet in alle Communicatieve Taken als Bellen, E-Mail, SMS / WhatsApp en Social Media (Twitter, FaceBook, etc.), en dit combineert met een degelijk toetsenbord en intuitieve Touchscreen besturing als "extratje".

Of wil je toch een wat "Speelsere" ervaring op je telefoon met een (breed) scala aan Apps en leuke Extratjes (Games, etc.) en volledige Touch Besturing (of evt. met Toetsenbord, bijv. HTC ChaCha, Desire Z, Motorola Droid Pro, Samsung Galaxy M).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
Telefoon net ingeleverd bij T-mobile shop, reparatie process gaat zo'n 3 tot 4 weken duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb de Samsung Galaxy SII gehad. Mooi toestel maar..... bouwkwaliteit vergeleken met de Blackberry is veel minder, plasticachtig en heel licht. Geluidskwaliteit vond ik mager en de verbinding viel regelmatig weg. Ik kwam van de Bold 9700. App's van Android zijn prachtig, scherm is prachtig en je kunt er vrijwel alles mee. Ik mistte echter de degelijkheid en goede belkwaliteit van de Blackberry. Ik heb hem via Marktplaats kunnen ruilen met gesloten beurs voor de Torch. Ik ben nu weer een gelukkig man. Bellen is een verademing en daar gaat het toch om. Het is net waar je voor jezelf het meeste belang aan geeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet zeggen dat ik al die apps wel leuk vindt, maar denk dat je die na een tijdje toch echt wel een beetje zat bent... alleen de iphone heeft ook de icloud die wel erg handig is. en het scherm blijft toch ook wel mooier als het groot is. twijfel twijfel twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Gisteren heb ik dan de nieuwe Blackberry Bold 9900 in ontvangst mogen nemen van de postbode. Ik ben uiteraard het apparaat gelijk gaan testen en alle data (geen apps) overgezet naar de nieuwe BB (9300  9900).

Alle overige applicaties die ik gebruikte op de 9300 heb ik los geïnstalleerd op mijn nieuwe Blackberry, omdat ik had gelezen dat er problemen zijn wanneer je alle applicaties meeneemt naar een nieuwe BB. Ik heb bijna alle applicaties terug waarmee ik werkte, het enige jammere vind ik dat Dropbox ‘nog’ niet supported is voor de nieuwe OS 7. Wat me ook opgevallen is dat de Rabobank app het scherm automatisch omdraait, wel een beetje raar maar goed de applicatie werkt wel en ik kan gewoon inloggen.

Ben erg benieuwd hoe lang de batterij met mijn gebruik meegaat, aangezien mijn vriendin ook een Blackberry heeft en regelmatig pingen met elkaar ben ik nieuwsgierig hoe lang die meegaat.

Over het toetsenboord ben ik zeer enthousiast! Wat een verademing met de Curve 9300, daar kon ik al vrij snel op typen maar nu op de 9900 gaat het lijkt wel 2x zo snel.

Verder is het allemaal nog even ontdekken!

Over het algemeen ben ik zeer tevreden.

EDIT: Na aanwijzing van een mede-forum genoot Dropbox gevonden!

[ Voor 3% gewijzigd door Frozenhands op 13-09-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Keffie schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:36:
Ik heb bijna alle applicaties terug waarmee ik werkte, het enige jammere vind ik dat Dropbox ‘nog’ niet supported is voor de nieuwe OS 7.
Zeg ik nu iets raars?

http://dl.dropbox.com/u/1...ums/rim-7.0.0/dropbox.jad

Mocht dit niet toereikend zijn, recentelijk hoor ik mensen overstappen op SugarSync

[ Voor 18% gewijzigd door JunkieXP op 13-09-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
JunkieXP schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:11:
[...]

Zeg ik nu iets raars?

http://dl.dropbox.com/u/1...ums/rim-7.0.0/dropbox.jad

Mocht dit niet toereikend zijn, recentelijk hoor ik mensen overstappen op SugarSync
Je heb helemaal gelijk, ben het nu aan het binnen halen. Wellicht even verder kijken dan me neus lang is volgende keer haha :P

Ik zal even mijn bericht aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Keffie schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:25:
[...]

Je heb helemaal gelijk, ben het nu aan het binnen halen. Wellicht even verder kijken dan me neus lang is volgende keer haha :P

Ik zal even mijn bericht aanpassen
We are here to help =). Ik ben ook wel benieuwd hoe zwaar de Batterij belast wordt met het Originele Ping Programma, (daar ik altijd van mening geweest bent dat het gebruik van WhatsApp zeker 1, tot 2 dagen scheelde op respectievelijk een 8900 & 9700, of draait dit programma ook nog mee)?

Let wel dat de Batterij na een X aantal dagen aanzienlijk beter draait dan de 1ste paar laadbeurten.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste