Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Sinds 11:30 / 12:00 ligt volgens mij heel BIS (in Nederland) plat (hoor op Twitter geluiden over Vodafone en T-Mobile). Zal dit komen door de uitrol van BIS 4.1 of zijn de Stekkers nu al definitief uit RIM getrokken waardoor alle Services down zijn ;).

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn :o?

PS. Geldt trouwens voor zowel GPRS als 3G en zelfs WiFi. Derhalve kan het niet anders zijn dan een probleem op BIS niveau!

[ Voor 17% gewijzigd door JunkieXP op 10-10-2011 12:42 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat de oorzaak is weet ik niet, maar heb zelf ook geen mogelijkheid tot pingen en whatsappen. Vreemd is wel dat mijn 3G en Blackberry icoontjes gewoon worden weergeven rechtsboven. Wat erop zou moeten duiden dat alles gewoon zou moeten werken. Ik kan wel gewoon browsen over het internet trouwens, dit werkt gewoon zoals altijd. Het zijn puur de apps die niet werkenm

Ik het hier nu last van sinds kwart voor 12. Ik zit bij vodafone prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:53
Hier ook geen mogelijkheid meer, niks doet het. Heb nog wel een facebook icoontje staan maar dat doet ook niks. Battery Pull heeft ook geen zin. T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik kon ook niet Browsen, inmiddels werkt Browsen weer wel en is ook Facebook actief, echter werkt een App als Social Scope bijv. niet. Vreemd probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe zou als browsen werkt, whatsapp het ook moeten doen. Andere apps lopen wel via BIS.
Het probleem zal hem voornamelijk dan ook in BIS zitten, non-bb gebruikers hebben nergens last van voor zo ver ik weet. En aangezien het bij zowel vodafone als tmobile niet werkt.

Zal vast een kwestie van tijd zijn voordat het probleem weer is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:32:
In principe zou als browsen werkt, whatsapp het ook moeten doen. Andere apps lopen wel via BIS.
Het probleem zal hem voornamelijk dan ook in BIS zitten, non-bb gebruikers hebben nergens last van voor zo ver ik weet. En aangezien het bij zowel vodafone als tmobile niet werkt.

Zal vast een kwestie van tijd zijn voordat het probleem weer is verholpen.
WhatsApp heeft een optie om via BIS te gaan, in mijn geval doet WhatsApp het dan ook niet, de Browser gaat volgens mij ook juist via BIS (aangezien mensen zonder BIS altijd wordt geadviseerd om Bolt of Opera te gebruiken om deze beperking te omzeilen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Mijn vriendin heeft er bij HI geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ligt het dus aan :') loop hier als een gek alles opnieuw te installeren zie ik ineens dit topic.

Hier werkt BBM/Email niet maar whatsapp/browsen/facebook/twitter weer wel.

Zit bij Hi

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:26

Releases

Ja maar!

Vodafone - BIS
Whatsapp, browser, ping werkt allemaal niet.
De BIS Icoon is wel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Hier KPN Zakelijk. Werkt ook niks meer.

Ik vind het wel heel erg eng dat BlackBerry nog zoveel controle heeft over dat apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Vodafone - BES, internet/email werkt wel, BBM\whatsapp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:17
Berichtje op NU.nl over de storing. Internationaal probleem, maar treft niet alle gebruikers. Collega's die op Vodafone en KPN zitten en mailen via BES hebben vooralsnog weinig last (midden Nederland).

[ Voor 40% gewijzigd door driedees op 10-10-2011 15:28 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 06:59
Ojeetje! help..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Good Afternoon

We have received a communication from Research In Motion informing us of an outage on the European BlackBerry network. Research In Motion expect the duration of the outage to be no more than 3 hours in total. This outage will result in the loss of BlackBerry data services, and end users may be unable to send and receive BlackBerry messages or use the BlackBerry Browser – voice and SMS services will be unaffected.

Any mail received by your mail server during this time will remain in a pending status on your BlackBerry Enterprise Server and will be filtered down to devices once the relay is back online. It is also possible that during the downtime your BlackBerry Enterprise Server may show an ‘unknown’ or ‘disconnected’ state, and if you have the BESAlert system configured to inform you of inactive server statistics, then you may start receiving such alerts.

Please note, this outage will affect any BlackBerry user connected to a Blackberry Enterprise Server residing in Europe, regardless of where device resides. For example, a BlackBerry device in the USA will not work if the BlackBerry Enterprise Server to which it is connected resides in the France. However, a user in the France whose BlackBerry Enterprise Server resides in USA (therefore connected to the North American relay) will continue to work.

Should you have any further questions please don’t hesitate to contact us.

Separately, if any of your colleagues should be receiving these bulletins as well as (or instead of) you, please email me with the amendments you wish to make and I will update our technical contacts database accordingly.

Email die wij van onze tussenpersoon hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:59
Mijn Whatsapp/BBM doet het niet, maar mail krijg ik wel pushed binnen. Ook doet browser, facebook en twitter het wel gewoon.
Nja, we zien wel wanneer het weer werkt! Kan ik eindelijk mijn SMS tegoed eens gebruiken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
Wij zitten hier al sinds 8u deze morgen te kloten om een aantal users hun BES geactiveerd te krijgen.
De BB-admin hier had al zwaar op zijn kop gekregen dat hij het ding terug werkend moest krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-09 12:27
Onder mijn communicatieverslaafde studentjes is grote paniek uitgebroken. Was wel heerlijk rustig college geven vanochtend :P

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 10-10-2011 16:18 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 16-09 10:25

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb al sinds gisteren +/- 23:45uur problemen met het versturen van whatsapp berichten :? Bleef iedere keer in de verzend modus hangen.
Vanochtend wel wat ping berichten ontvangen. Maar die kwamen niet echt geen (geen delivery status). Batterypull gegeven, deed ook weinig :(

Ik moet zeggen dat internet ook bijzonder weinig doet momenteel.. We hebben geduld ;-)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Of het automatisch weer gaat werken is ook maar de vraag, nog niet echt duidelijkheid over. Ik haal zo nu en dan even de batterij er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Kreeg net ineens een Mail binnen op 1 van m n Accounts terwijl andere Mail weer niet binnenkomt, ook vindt ik het raar dat juist Apps die onbruikbaar zijn zonder BIS (als Facebook & Browser) gewoon functioneren, terwijl bijv. SocialScope en WhatsApp dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Bij mij werkt helemaal heel internet niet.. Geen facebook of een browser! (Heb een bb curve 8900)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ping staat wel check teken maar verder niks en status update worden niet uitgevoerd op ping.

Internetten lukt aleen via wi-fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dit soort gebeurtenissen bevestigen een van mijn reserves tegen 'cloud' services. Je introduceert een extra nagenoeg 'single point of failure' hetgeen erg vervelend kan zijn als je er voor belangrijke zaken echt afhankelijk van bent. Als je via 'reguliere' internettoegang werkt op je mobieltje dan kun je desnoods een tweede abonnement nemen bij een andere netwerkprovider (en evt. een dual SIM toestel) zodat je redundancy hebt. Ik ben geen BB deskundige maar ik heb de indruk dat zo'n redundancy t.a.v. die eigen diensten niet mogelijk is bij de BB.

Ik vraag me daarom ook af hoe de mensen die dit nu ervaren hier tegenaan kijken en of het hun houding t.o.v. dergelijke 'cloud' diensten zal beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Bij mij werkt alles weer (Whatsapp, BBM en mail etc.)! Had net een battery-pull gedaan. Waarschijnlijk komt het net werk weer op gang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02:43

SECURITEH

Man of legend.

Helaas doet het hier nog helemaal niets. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bij mij werkt 't ook nog niet en wat is het heerlijk rustig :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbereend
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:36
Op de storingspagina van KPN staat dat ze verwachten dat alles rond 23.00 weer moet gaan werken.http://www.kpn.com/web/show/id=2591512

En ze verwijzen naar de twitter van RIM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

Er begint hier langzamerhand wat te komen, mijn mobiel heeft al weer nieuwe serviceboeken op kunnen halen. :)
De daadwerkelijke functies werken nog niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

M'n mailtjes komen inmiddels ook binnen (hotmail). Dus er is wel een teken van herstel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvE
  • Laatst online: 31-08 19:12
AMDFreak schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:01:
M'n mailtjes komen inmiddels ook binnen (hotmail). Dus er is wel een teken van herstel :D
Bij mij ondertussen ook met 6/7 tegelijk. Waarschijnlijk zal het morgen ochtend wanneer Nederland weer ontwaakt allemaal weer goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 19:43
en de services zijn weer up, voor zo lang het duurt dan weer.

alle major services (msn, whats app, twitter email) is weer up. BBM nog niet (zal wel later gestart worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hier werkt nog helemaal niks =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preversive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-05-2024
Drama, ik krijg hier te horen dat mijn serviceplan aangepast is en ik daarom contact moet gaan opnemen met Vodafone.

Drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 11:50
Luukje01 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:16:
en de services zijn weer up, voor zo lang het duurt dan weer.

alle major services (msn, whats app, twitter email) is weer up. BBM nog niet (zal wel later gestart worden)
Rond een uurtje of 8 begon ik weer wat mailtjes te ontvangen, maar de rest werkte nog niet. Nu heb ik net getest door een whatsapp van mn htc naar mn bb te sturen, en andersom. Dat werkt prima. Ping werkt echter inderdaad ook nog steeds niet bij mij op moment van schrijven :)

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Just_A_User schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 00:20:
[...]

Rond een uurtje of 8 begon ik weer wat mailtjes te ontvangen, maar de rest werkte nog niet. Nu heb ik net getest door een whatsapp van mn htc naar mn bb te sturen, en andersom. Dat werkt prima. Ping werkt echter inderdaad ook nog steeds niet bij mij op moment van schrijven :)
Mail kwam bij mij een uur of 4 / 6 geleden ook weer op gang, maar weet niet of dat nu stabiel is, services als SocialScope en WhatsApp weigeren nog steeds elke vorm van dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
WhatsApp logde vanochtend toen ik uit de "bedside mode" ging gewoon weer netjes in. Alles lijkt het hier weer te doen :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ook hier werdt ik vanochtend "gewoon" weer op de hoogte gesteld van 't weer en lijkt ook mijn BB weer Fully Functional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvE
  • Laatst online: 31-08 19:12
CaptJackSparrow schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:16:
Dit soort gebeurtenissen bevestigen een van mijn reserves tegen 'cloud' services. Je introduceert een extra nagenoeg 'single point of failure' hetgeen erg vervelend kan zijn als je er voor belangrijke zaken echt afhankelijk van bent. Als je via 'reguliere' internettoegang werkt op je mobieltje dan kun je desnoods een tweede abonnement nemen bij een andere netwerkprovider (en evt. een dual SIM toestel) zodat je redundancy hebt. Ik ben geen BB deskundige maar ik heb de indruk dat zo'n redundancy t.a.v. die eigen diensten niet mogelijk is bij de BB.

Ik vraag me daarom ook af hoe de mensen die dit nu ervaren hier tegenaan kijken en of het hun houding t.o.v. dergelijke 'cloud' diensten zal beïnvloeden.
Risico dat je voor lief moet nemen denk ik. Ik heb nu 3 jaar een BlackBerry en voor het eerst een storing vanuit RIM, waar het netjes zijn excuses voor maakt. Veel te vaak heb ik storingen vanuit mijn provider en daar hoor je nooit iets over.

Bij mij werkt alles overigens ook weer. Nu alleen eerst nog alle irritante BC's verwijderen van de hersenloze goedgelovige mensen die deze doorsturen.

[ Voor 7% gewijzigd door NickvE op 11-10-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Is het weer aan de gang?

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

Vreemd genoeg lijk ik weer dezelfde problemen te hebben, vanochtend werkte alles gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu.nl heeft er al een artikel over: http://www.nu.nl/internet...mpt-weer-met-storing.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:27

arnoudwokke

Redacteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Here we go again? WhatsApp en de Browser lijken nog te werken, maar SocialScope lijkt wel degelijk Issues te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

JunkieXP schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:13:
Here we go again? WhatsApp en de Browser lijken nog te werken, maar SocialScope lijkt wel degelijk Issues te hebben.
Gelukkig hebben die idd. Alleen internet nodig en geen BIS, ik ben alleen bang dat als ik van zendmast wissel ik wel alles kwijt ben. Hopelijk komt RIM vandaag met een echte oplossing en dat we niet weer morgen met het zelfde zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-07 20:31
Op Crackberry wordt gezegd dat de fixtime 20:00GMT is, "due to Hardware failure".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
sinds 12:46 geen services gehad.

maar op 19:18 kon ik weer whatsappen met me vriendin, ubersocial is atm nog plat. evenals bbm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Ik kan nog niks hoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonCopy
Wat leesvoer: http://n4bb.com/resolution-time-emea-blackberry-data-outage

Interessant dat ook resellers problemen hebben
Wireless service providers and device resellers may experience delays in using BlackBerry administration web sites, creating subscriber accounts, or provisioning services for subscribers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik begin me af te vragen of ze misschien gehackt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonCopy
Statement van RIM:
The messaging and browsing delays being experienced by BlackBerry users in Europe, the Middle East, Africa, India, Brazil, Chile and Argentina were caused by a core switch failure within RIM’s infrastructure. Although the system is designed to failover to a back-up switch, the failover did not function as previously tested. As a result, a large backlog of data was generated, and we are now working to clear that backlog and restore normal service as quickly as possible. We apologize for any inconvenience, and we will continue to keep you informed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
Opzich vind ik het niet spannend. Een falend back up systeem (wat ik wel raar vind) en kapotte hardware.

word juist de core hardware niet vervangen, ook al is die nog goed?

naja, weer een rotte appel (hehe... flauw) uit het systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonCopy
Dag 3 inmiddels en nog steeds alles plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CarbonCopy schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:00:
Dag 3 inmiddels en nog steeds alles plat.
Ik dacht dat het al weer werkte ondertussen ? :|

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:01:
[...]

Ik dacht dat het al weer werkte ondertussen ? :|
Nog steeds niet helaas. Soms komt er een mailtje van 6 uur geleden binnen of een heel oud BBM berichtje maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonCopy
Lijkt zich uit te breiden...
Canada / Mexico / US and more are now starting to report slow / delayed BBM messages.
*UPDATE 2* – Users in North America are beginning to report BBM delays among other BlackBerry data outage. Here is the latest update we’ve received from our source on what RIM is doing to resolve the issue in EMEA and South America:

BlackBerry support teams continue to work on resolving this issue.
Some customers in Europe, Middle East, Africa, India, Argentina, Chile, and Brazil may be experiencing delays in sending or receiving messages, or delays with instant messaging or browsing.
  • The BlackBerry Support teams have successfully transitioned over to a backup database.
  • This database has double the processing power and this will assist in processing queued messages and database queries more quickly.
  • BlackBerry services are being reintroduced in a slow and controlled manner. Service recovery is progressing well.

[ Voor 78% gewijzigd door CarbonCopy op 12-10-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 14:59
Had vanochtend inderdaad hoop dat alles weer zou werken, er druppelde langzaam wat berichtjes binnen, maar het werkt nog steeds niet dus. Wel grappig tbh om alle wanhopige reacties te lezen van scholieren. Ik heb wel eens 6 weken zonder BB gezeten door reparaties, en moet zeggen dat is geen pretje, maar 2 a 3 dagen zonder bbm/mail/etc is toch wel te overleven? Maar misschien kijk ik er makkelijker tegenaan omdat ik zakelijk nog een iPhone heb naast mijn BB :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.pellemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 07:05
Emails blijven nog vertraagd binnenkomen. (+/- 10 Minuten)
Verzenden lukt sinds gisteravond weer maar duurt +/- 15 minuten voor ze aankomen bij de andere kant.

Dit is op een BES.

Al een behoorlijke vooruitgang met gister, toen werkte niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 15-09 18:54
hier ook nog steeds niets werkend via wifi is whatsapp en andere services wel aan de praat te krijgen maar mail/bbm is echt sporadisch dat het werkt..

iemand enig idee of je met een zakelijk abonnement vodafone/kpn/t-mob aansprakelijk kunt stellen voor gemiste service's ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.pellemans
Krijg net mijn nieuwe Torch 9810 binnen, deze kan niet connecten met BIS.
Wel netwerk dus heb gprs ipv GPRS.
Heb je een nieuw toestel, kun je er nog niks mee :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi verwacht dat het probleem op 22-10-2011 opgelost is, haha menen ze toch hopelijk echt niet bij de klantenservice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:01:
Hi verwacht dat het probleem op 22-10-2011 opgelost is, haha menen ze toch hopelijk echt niet bij de klantenservice!
Als ze eerder melden en het duurt toch langer dan die eerder genoemde datum dan heb je een groot probleem....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:01:
Dat zijn toch HOAX berichten!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 07:30
Afbeeldingslocatie: http://a.yfrog.com/img857/6664/bkb.png

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.pellemans
Lijkt wel erg op een photoshop :?
kan op de support site van BB die tekst niet vinden

http://nl.blackberry.com/support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
r.pellemans schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:21:
[...]

Dat mensen hierin trappen :X

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 07:30
r.pellemans schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:21:
[...]

ik kreeg deze van een normaal gesproken betrouwbare bron binnen via twitter, maar niet alles wat we lezen op internet is idd waar. laten we het hopen van niet iig

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:35

Denko

|{ing Øf ßlitz

Mooi om te zien, krijg opeens mailtjes van mensen hun prive emails met de vraag waarom onze exchange het niet doet.....uhm...

(zijn dezelfde mensen die naar me toe kwamen om te zeggen dat internet down was toen facebook 5 min niet bereikbaar was)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Mijn GPRS is zojuist veranderd in gprs en ook is het BlackBerry Icoon naast m'n WiFi Signaal weg. Wellicht dat ze BIS nu helemaal hebben platgehaald om een en ander in de Core te fixen.

We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 08:42
Waait wel over.. wel jammer voor bedrijven die BIS gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:17
Had net ff mn 9780 gewiped maandag en voorzien van .666 en stond voor een raadsel toen ineens mijn servicebooks niet erop stonden. Inmiddels nog steeds geen servicebooks, wel weer BB icoontje bovenin. Heb appjes via AppWorld wel kunnen installeren overigens. Browsen werkt ook gewoon. Alleen het vervelendste nu is dat ik niet mijn emailaccount in kan stellen en whatsapp niet werkt :(

[ Voor 19% gewijzigd door XoReP op 12-10-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
angel00008 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:43:
iemand enig idee of je met een zakelijk abonnement vodafone/kpn/t-mob aansprakelijk kunt stellen voor gemiste service's ?
Lijkt me niet. Want voor zover ik het begrijp ligt het aan de systemen van RIM, niet van je provider.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nnoitra schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:26:
[...]
Lijkt me niet. Want voor zover ik het begrijp ligt het aan de systemen van RIM, niet van je provider.
Dan kun je alsnog kijken wat de mogelijkheden zijn om RIM aan te klagen. Aangezien veel mensen die zakelijk een BB hebben op deze manier geld mislopen doordat ze bepaalde zaken niet meer kunnen regelen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
Touchdomex schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:30:
Dan kun je alsnog kijken wat de mogelijkheden zijn om RIM aan te klagen. Aangezien veel mensen die zakelijk een BB hebben op deze manier geld mislopen doordat ze bepaalde zaken niet meer kunnen regelen.
Rim zou een mogelijkheid zijn, maar dat was niet zijn vraag :)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

beunhaasbaas schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:47:
Waait wel over.. wel jammer voor bedrijven die BIS gebruiken
Wij gebruiken BES en hebben nu ook al 2 dagen geen data.

Maarre, coreswitch die eruit klapt en dan wereldwijde outage?? Geloof er geen klap van, er is veel meer aan de hand. Rim is daar te groot voor.

Maar Rim is terrein aan het verliezen en met een storing die ervoor zorgt dat ik de hele werkweek nog geen enkele ping heb kunnen afleveren is best gevaarlijk. Ik denk dat de storing ook direct te maken heeft met de positie waarin Rim zich nu bevindt. Nog 1 jaartje en niemand kent het bedrijf nog. Ik zou het als consument eng vinden om nu een 2 jarig bb abonnement aan te gaan :X

Vind het raar dat telecom providers niet meteen op dit soort zaken inspringen, ik zou meteen persbericht de deur uit doen "tijdens de rim storing kunt u bij ons smssen voor de helft van de prijs". Zullen die pingsletjes toch wel waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nnoitra schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:36:
[...]
Rim zou een mogelijkheid zijn, maar dat was niet zijn vraag :)
Dat klopt maar ik begin nu te twijfelen. Je neemt namelijk wel een contract op bij de betreffende provider. Die provider bied de diensten van RIM aan via het netwerk van de provider.

Ik zou denk ik toch maar eens het contract wat je bij je BB hebt afgesloten nalezen op dit soort problemen. Ik denk namelijk dat het hetzelfde is als met je laptop van Samsung die je hebt gekocht bij de Mediamarkt. Je gaat naar de Mediamarkt toe als er iets mis mee is en niet naar Samsung. De fabrikant levert bijna nooit direct naar de klant toe.

Ik heb zelf geen blackberry anders had ik dat allang bekeken maar ik zou toch eens het contract doorsnuffelen en kijken naar wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dalijk is het hetzelfde als bij psn een tijd terug na een aanval zijn er gegevens weg ed, waardoor de hele boel eruit ligt.

Als NLer heb je niemand waar je je beklag kunt doen of wel?
Je provider wijst je door naar RIM....

Op het nieuws hoorde je gisteren ook de tekst: Ook BB gebruikers kunnen nu niet meer pingen, de service die gratis wordt aangeboden'. Je moet toch een speciaal BB abbo afsluiten bij je provider om te kunnen pingen of niet?

[ Voor 33% gewijzigd door Wii4all op 12-10-2011 12:43 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:03
Wii4all schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:42:
Dalijk is het hetzelfde als bij psn een tijd terug na een aanval zijn er gegevens weg ed, waardoor de hele boel eruit ligt.

Op het nieuws hoorde je gisteren ook de tekst: Ook BB gebruikers kunnen nu niet meer pingen, de service die gratis wordt aangeboden'. Je moet toch een speciaal BB abbo afsluiten bij je provider om te kunnen pingen of niet?
zonder bb abbo kun je gebruik maken van ping via wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:13
Ik heb net een incident aangemaakt bij customer support. (Ook) in het "Blackberry Expert Support Center" wordt niets gemeld, echt bijzonder dat er op de site niets is terug te vinden over een wereldwijde storing.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Beste mensen,

Sinds vanochtend heb ik het vervelenden probleem dat me batterij het niet langer uithoudt dan max 4 uur. Telefoon van de lader gehaald, en na een kwartier was de batterij al van 100 naar 80 % :S .

Whatsapp leek de boosdoener, die kon namelijk niet connecten, dus heb hem tijdelijk verwijderd. Maarhet probleem doet zich nog steeds voor. Heb ook al de nodige battery pulls gedaan, helaas zonder succes.

Kan dit een verband houden met de BIS server en me bold 9780 die steeds proberen te communiceren?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Mijn batterij gaat ook sneller dan normaal, maar door whatsapp af te sluiten heb ik dat probleem zo te zien wel al getekkeld. Het heeft vaak inderdaad te maken met alle apps die de hele tijd opnieuw verbinding zoeken.

Je zou bij geheugen en cpu gebruik kunnen kijken wat voor apps er nog meer actief zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Pixal op 12-10-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:28
Touchdomex schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:41:
[...]

Ik denk namelijk dat het hetzelfde is als met je laptop van Samsung die je hebt gekocht bij de Mediamarkt. Je gaat naar de Mediamarkt toe als er iets mis mee is en niet naar Samsung. De fabrikant levert bijna nooit direct naar de klant toe.
Zo is het. Je neemt je dienst af van je provider. Dat de provider de dienst weer van een leverancier afneemt, doet voor de eindgebruiker niet ter zake.

Maar ik mag aannemen dat de provider iets in het contract heeft staan over overmacht-situaties. Maar ik ben wel van mening dat als dit nog erger gaat worden, de provider moet compenseren. Of die het weer op RIM kan verhalen is hun zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik vind het ook vreemd dat alle Providers reppen dat hun niet verantwoordelijk zijn, maar volgens mij neem je als Consument een Dienst af bij een Provider en dient deze er zorg voor te dragen dat deze Dienst geleverd wordt en zijn hun hier dan ook verantwoordelijk voor.

Ze zouden er wellicht voor kunnen kiezen om hun beklag te doen bij RIM om de gemaakte kosten op hen te verhalen, maar volgens mij mag het niet zo zijn dat ze zeggen dat zij niet aansprakelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik kreeg zowaar een minuut geleden allerlei mailtjes binnen. Moet niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was een vertraging in het systeem van BB, een achterstand van alle mails die er nu pas uitkomen.

Oftewel er wordt gefaseerd alle data die er is verstuurd en daarna als alle achterstand weg is komt alles online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
Het werkt nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
Wii4all schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:42:

Journalistiek stelt niks meer voor tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibulez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 22:54
ik kan niks doen via 3G, geen twitter, geen browser e.d.
maar via wi-fi werkt alles weer, kan gewoon twitteren, facebook gebruiken, browsen. whatsapp werkt dan weer niet, en ping weet ik niet want daar doe ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:53

cdoens

Peugeot-gek

Voor iedereen die nu batterij problemen heeft, dit komt door de outage.
Zodra je BB geen verbinding heeft, zal hij proberen te connecten wat meer stroom vraagt. Omdat het connecten niet werkt, blijft ie het maar proberen.
Normaal doe ik ruim 2 dagen met mijn Torch 9800 maar als ik hem nu zijn gang laat gaan, dan is de batterij binnen een uur of 12 leeg. Ik heb de gegevens-services maar uitgezet dus heb nu een veredelde dumb-phone en zie vanzelf via Twitter wel weer berichten wanneer dit opgelost is.

Ik heb ook de vraag uitstaan bij Vodafone klantenservice om te vragen of we compensatie kunnen verwachten voor deze problemen. Zometeen zal ik die vraag ook nog even via de zakelijke weg stellen bij de Corporate Services waar mijn werkgever zaken mee doet... De antwoorden zal ik hier later wel even samen vatten.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 15-09 18:54
cdoens schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:39:
Voor iedereen die nu batterij problemen heeft, dit komt door de outage.
Zodra je BB geen verbinding heeft, zal hij proberen te connecten wat meer stroom vraagt. Omdat het connecten niet werkt, blijft ie het maar proberen.
Normaal doe ik ruim 2 dagen met mijn Torch 9800 maar als ik hem nu zijn gang laat gaan, dan is de batterij binnen een uur of 12 leeg. Ik heb de gegevens-services maar uitgezet dus heb nu een veredelde dumb-phone en zie vanzelf via Twitter wel weer berichten wanneer dit opgelost is.

Ik heb ook de vraag uitstaan bij Vodafone klantenservice om te vragen of we compensatie kunnen verwachten voor deze problemen. Zometeen zal ik die vraag ook nog even via de zakelijke weg stellen bij de Corporate Services waar mijn werkgever zaken mee doet... De antwoorden zal ik hier later wel even samen vatten.
ben benieuwd wat vodafone zegt zit hier ook met een zakelijk account.

wel moet ik zeggen zolang ik wifi aan heb staan valt het reuze mee kwa batterijverbruik en de meeste service's werken dan gelukkig.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

n0fragger schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:45:
[...]

zonder bb abbo kun je gebruik maken van ping via wifi...
Dit is niet waar aangezien BBM via de RIM servers gaan.

Overigens had ik het extra stroom verbruik ook al opgemerkt, iets wat ik eigenlijk nog irritanter vind als de storing omdat ik op het moment net een werkdag door kom (als ik thuis weg ga van de stroom af en als ik thuis kom uit werk moet direct de stroom er weer op, als ik dat wilde had ik wel een HTC Sensation of iPhone :p). :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
mangahuisman schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:10:
[...]

Journalistiek stelt niks meer voor tegenwoordig...
Dat is waar, er is 1 bron waar haast alle websites hun info ctrl c en dan control v doen. RTL nieuws/nos op 3 / nu.nl/NOS journaal hebben haast allemaal dezelfde tekst over de blackberry uitval maar dan net iets anders verwoord. Maar tweakers doet ook precies hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hmm laatste update is alweer een tijdje geleden.(14:00)
edit: en een nieuwe update,weinig toevoegend :P

Update 6: We are definitely seeing our servers located in Europe and the United States still being affected by this. This issue can also affect new device activations.

Update 5: US based servers might also begin to experience the effects of the current EMEA issue.

Update 4: RIM support teams are actively engaged in prioritizing and protecting Enterprise email services at this moment. Also, for regions affected Canada, Latin America might see some of the effects of this issue.

Update 3: Recovery activities indicate all services have been restored for RIM’s EMEA data centers and traffic for all services is flowing at normal rates. They will be continuing to monitor traffic as it ramps up for the beginning of the business day in the EMEA region.

Update 2: RIM is working on a process to completely resolve the issue. They are anticipating full data load/traffic working for all systems by 6am GMT.

Update 1: BlackBerry support teams continue to perform controlled restarts of affected components. The estimated time till resolution is unknown

Regions affected: Europe

Service(s) impacted: Research in Motion: BlackBerry devices

[ Voor 9% gewijzigd door mrsar op 12-10-2011 16:26 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
ik verwacht dat vodafone (je telco) niks gaat compenseren. miscchien de zakelijke klanten wel (die dan in hun contract iets hebben staan over dit soort gevallen). Je telco deed namelijk wel een werkende verbinding leveren (je kon bellen en sms'en).

Ik vind voor RIM het een bijzonder slechte zaak dat ze de back-up-connectivity slecht hebben geregeld. Ik voel ook meer voor het eens-in-de-zoveel-tijd om wisselen van je back-up verbinding naar je hoofdverbinding (dit doet tweakers.net toch ook?).

Naja hier werkt het een en anderweer: whatsapp werkt. opera mini ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 10:39

Noq

Mooi toeval:
Zit je dan op je stage en trilt je BB. Ik verrast van; "Gelukkig, er komen weer berichten/notificaties binnen!"
Kijk ik op me telefoon, batterij leeg. Heb vanwege de storing gister helemaal niet aan me telefoon gedacht, maar zodra ik thuis ben gelijk even controleren of de storing verlopen is. Zie al wat berichten tevoorschijn komen dat (sommige) connecties met verschillende apps het alweer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Luukje01 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:36:
ik verwacht dat vodafone (je telco) niks gaat compenseren. miscchien de zakelijke klanten wel (die dan in hun contract iets hebben staan over dit soort gevallen). Je telco deed namelijk wel een werkende verbinding leveren (je kon bellen en sms'en).
Ben het hier niet mee eens, als mijn Databundel nu Gratis zou zijn, oke, maar bovenop die niet gratis Databundel betaal ik een X bedrag aan Vodafone puur en alleen voor het gebruik van de BlackBerry Diensten, een deel van deze Kosten besteed Vodafone aan BlackBerry of aan Onderhoud op hun eigen Servers aangaande BlackBerry Diensten en dus heb ik wel degelijk recht dat ik krijg waarvoor ik betaal.

Alsof een Benzinepomp kan zeggen, ja het was geen Euro 95, maar Water wat we in uw auto gooide, want onze Leverancier heeft geen Euro 95 aangeleverd, nee, dat gaat er bij mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:55
Inmiddels stromen de e-mails bij mij binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
JunkieXP schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:19:
[...]

Ben het hier niet mee eens, als mijn Databundel nu Gratis zou zijn, oke, maar bovenop die niet gratis Databundel betaal ik een X bedrag aan Vodafone puur en alleen voor het gebruik van de BlackBerry Diensten, een deel van deze Kosten besteed Vodafone aan BlackBerry of aan Onderhoud op hun eigen Servers aangaande BlackBerry Diensten en dus heb ik wel degelijk recht dat ik krijg waarvoor ik betaal.

Alsof een Benzinepomp kan zeggen, ja het was geen Euro 95, maar Water wat we in uw auto gooide, want onze Leverancier heeft geen Euro 95 aangeleverd, nee, dat gaat er bij mij niet in.
in de policy staat vast dat je geen geld terug krijg als de service down is (toevallig iemand die gelezen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Anderen ook last van een continue in beeld zijnde zandloper en niks kunnen doen, ook niet na een reset?
Ik probeer 3g bij mijn vrouw uit te zetten in de hoop dat het wat sneller werkt.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Bij mij werkt de foursquare app gewoon weer...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibulez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 22:54
JunkieXP schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:19:
[...]

Ik snap eigenlijk het hele blackberry internet gedoe niet en dat je er extra voor moet betalen.
Het enigste wat nodig is, is een werkende data verbinding. Want via wifi werkt het hele BIS gebeuren ook gewoon. Het kost niks extra's voor de providers.
Pagina: 1 2 Laatste