Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-05 13:36
Hallo allemaal,

Ik wil graag een nieuwe 5.1 setje voor op mijn studentenkamer.
Heb veel goede dingen gehoord over de Logitech z-5500...
Maar nu las ik in ook wat over ploffende speakers /plopjes probleem...

En zijn er 2 versies?
Bij de Media Markt staat er een Logitech z-5500 voor €248, maar volgens de Pricewatch is de goedkoopste Logitech z-5500 DIGITAL rond €300... de laatste heeft DTS en Dolby Surround ondersteuning las ik... Heeft de 'normale' versie dat niet?
Ik wil het voornamelijk gebruiken om films af te spelen op mijn 27" iMac, en lekker te kunnen gamen op mijn Xbox 360 (2de monitor, Samsung Syncmaster P2770HD).

Dus welke moet ik halen? Die van €248 of €300?

btw die van €300 kost evenveel als zijn nieuwere broertje, de z-906... Kun je het voor hetzelfde geld niet beter voor een nieuwe model gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05 18:25
Alle vragen die je nu stelt, kun je zo zelf uitzoeken. Bijvoorbeeld met behulp van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llrais3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 09:02
beste,

ik ben inmiddels 5 jaar trotse eigenaar van een z-5500.
in deze 5 jaar heb ik 1 maal de zekering hoeven vervangen.

ik heb geen last van plopjes en dat soort zaken.

volgens mij is er maar 1 versie van de z-5500 =>
http://www.logitech.com/n...abs=1,3,2,5&hub=1&debug=0

tevens wordt de z-5500 niet meer geproduceerd door logitech (http://www.logitech.com/n...rs-audio/home-pc-speakers) het komt niet meer voor in de producten lijst.

in mijn opinie zou ik voor die van de media markt gaan. puur voor de prijs en eventuele garantie (mocht je hier ooit mee te maken krijgen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
ik ging Googlen en kwam dit tegen: http://www.besteproduct.n...tal/test_deskundigen.html
daar schrok ik toch wel van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 18:39
Ook ik heb die set nu bijna 2 jaar, en klinkt hartstikke goed (ter vervanging van mijn oude set)

Het probleem met de plopjes is lang geleden al opgelost door de fabrikant, en die sets behoren niet meer in de winkel te liggen.

Persoonlijk vind ik er een mooi vol geluid inzitten, maar ik ben dan wel iemand waarbij de sub als bijgeluid moet klinken, en niet moet overheersen. (wordt voornamelijk gebruikt als speakerset bij mijn mediacenter, en i.c.m. bluray films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:21
H3llrais3r schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:29:
volgens mij is er maar 1 versie van de z-5500
Er zijn zeker meerdere versies van de Z-5500 geweest. Zo had de ene versie RCA-aansluitingen om de speakers mee te verbinden en de andere had normale terminals waar je de kabel in moest klikken. Verder verschilt de laatste revisie van de Z-5500 ook met de oudere modellen. De stand-by is op de nieuwere modellen weg gehaald aangezien de set te veel vermogen opnam in stand-by om het zo te mogen noemen. Op de nieuwere sets zit dus een hoofdtelefoonlogo.
Tjsa, Besteproduct is net zoiets als Kieskeurig en daar zou ik me niet al te druk over maken. Als negatief punt "geen Wifi" opgeven. Er zijn maar zeer weinig setjes die Wifi hebben, dus dat is echt een non-argument. Blijft wel een feit dat de Z-5500 een PC-setje is en blijft en daarom diverse nadelen heeft.

Verder is er op GoT al redelijk wat gesproken over de Z-5500 en de opvolger. Ook enkele problemen en alternatieven komen aan het licht:En hier dan het topic van de Z906: Logitech Z906

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Je kunt ook kijken naar een Edifier S550. Is wel iets duurder..

http://tweakers.net/price...nature-series-system.html

Een van de voordelen van de Edifier is dat het magnetisch is afgeschermd, terwijl de subwoofer van de Z-5500 dat niet is, wat wel een nadeel kan zijn aangezien je het ver van bepaalde apparatuur moet houden. Wel de S550D kopen, anders heb je een analoge versie..

[ Voor 7% gewijzigd door BlackWolf666 op 15-08-2011 14:39 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
Hmmm, ik denk dat als ik veel duurder dan €300 ga, dan net zo goed een volwaardige home cinema 5.1 set kan halen... Zoals deze Energy Take Classic (http://bitly.com/qDXymz), helaas is deze in NL nog niet te vinden.

Daarom zie ik deze PC speaker setje als een goedkopere alternatief. Ik wil gewoon degelijk surround sound, voor een redelijke prijs, een z5500D voor €300 kan nog net.
Maar dat over magnetisme is goede punt! Moet de subwoofer meestal recht onder je bureau staan? Zodat de bass recht van voren komt? Of kan je het ook gerust ergens anders leggen? Ik las trouwens dat alle draden naar de console gaan, en niet naar de woofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

subwaffer kan je overal neerzetten, liefste wat verder van je af. om het bassige wat weg te krijgen moet je een kleine handdoek in de baspoort stoppen, dan dreunt ie een stuk minder door, de verstelling in de console is nogal "heftig" zullen we maar zeggen. vooral handig in kleinere kamers.

beste is om de optische of digitiale ingang te gebruiken, dan is de sub een stuk neutraler en beter afgeregeld en kan je ook langere kabels gebruiken.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Pagina: 1