Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-05 22:17
Hoi,

Ik heb sinds kort een Logitech Z-5500 setje op m'n pc aangesloten
Hij werkt prima, maar als ik een muziekstuk luister met een breed of vol geluid, hoe je het noemen wil, dan begint hij te kraken.
Met breed of vol bedoel ik bijvoorbeeld een orkest wat ineens hard gaat spelen. Hij kraakt ook als ik hem dan op zacht zet of als ik een ander 'effect' kies.
(edit: hij kraakt ook als het geluid gewoon redelijk zacht staat en ik luister dat gedeelte)

Is dat Z-5500-eigen en hoort dat, ligt het aan m'n set, ligt het aan m'n geluidskaart, heb ik de boel opgeblazen of komt het ergens anders door?

Asus heeft met m'n moederbord (Asus P5N32-E SLI) een standaard externe geluidskaart meegeleverd die ik gebruik.

Alvast bedankt voor de reacties. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Lennardnl op 28-11-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 14:36

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Je weet wel zeker dat de geluidsbronnen goed zijn? Je hebt dit niet op andere apparaten? (mp3-speler, enz)
Je kunt nog proberen om het geluidsniveau van de pc of mediaspeler wat lager te zetten. En dan op de logitech op een normaal niveau.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Komt het gekraak uit je woofer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-02 14:07
Nee dit hoort niet, zelf heb ik ze ook. alleen nooit gekraak.. hoogstens door slechte kwaliteit muziek die kraakt. probeer ze terug te sturen, dan maken ze het denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Als je even googled krijg je het idee dat het Z-5500 eigen is. Kraken, ploppen, brommen etc. Er zijn zoveel problemen met het ding dat het lastig is een diagnose te stellen. Probeer idd eens andere bronnen en andere muziek. Ik las ook ergens dat er problemen waren met de aansluitingen achter op de sub.

Waar komt het gekraak uit? welke speakers?
Wanneer? Bij harde bassen? Grote volumegradienten?

Klinkt het ook echt als kraken? beschrijf dat eens beter.

[ Voor 21% gewijzigd door AtomicShockwave op 30-11-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
Sinds ik de DECT-telefoon uit de weg heb geruimd zijn mijn plopjes iig over, dus het hoeft niet altijd aan de Z5500 te liggen. Als je problemen aanhouden na het weghalen van externe storingsbronnen kan je altijd eens proberen contact op te nemen met Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

_JGC_ schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:22:
Sinds ik de DECT-telefoon uit de weg heb geruimd zijn mijn plopjes iig over, dus het hoeft niet altijd aan de Z5500 te liggen. Als je problemen aanhouden na het weghalen van externe storingsbronnen kan je altijd eens proberen contact op te nemen met Logitech.
Ja ik lees elders dus dat de gevoeligheid voor dit soort bronnen de ontwerpfout is.
http://www.abxzone.com/fo...opping-issues-104607.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09
AtomicShockwave schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:35:
[...]

Ja ik lees elders dus dat de gevoeligheid voor dit soort bronnen de ontwerpfout is.
http://www.abxzone.com/fo...opping-issues-104607.html
Je quote een post uit 2006. Het plopjes probleem is daarna door logitech al opgelost:

Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL 5 **OPGELOST**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Lizard schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:42:
[...]

Je quote een post uit 2006. Het plopjes probleem is daarna door logitech al opgelost:

Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL 5 **OPGELOST**
Ik zag het ja. |:(

Bij deze dus de vraag, TS hoe oud is de set? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
Ik had het specifiek op 1 speaker, verwisselen van de speaker hielp niks. Op een gegeven moment heb ik het DECT-basisstation naar kantoor verhuisd en aan de andere kant van de woonkamer een losse handset neergezet. Voor die actie stond het DECT-basisstation pal naast de bedieningsunit, wat stoorde op die bedieningsunit of een van de kabels.
Plopjes of radioontvangst eigenlijk nooit last van gehad, maargoed, mijn set is van 2010, lijkt me sterk dat die ontwerpfout daarin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 13:52
het plopjes-probleem van de Z-5500 is inderdaad opgelost, als je een pod van na dat moment hebt tenminste.

Is je Z-5500 toevallig 2e hands?
Pagina: 1