Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:34
Ooit overwogen deze set te kopen in 2007, maar koos toen voor de Z-2300. Nu deze stuk is, wilde ik de Z-5500 set alsnog halen, maar is inmiddels 100€ duurder geworden! ( Bij alternate op 15 okt nog 250 en nu 349! )
Ik wil de set gebruiken voor lekkere house en games. Nu heb ik al ettelijke sites afgesnuffeld om te zien of er een alternatief is voor de Z-5500, maar die is er volgens mij niet echt. Scheelt het veel met de Z-2300 bijvoorbeeld? ( behalve natuurlijk dat het 2.1 en 5.1 is )
Maar het kan natuurlijk zijn dat iemand hier ervaring met meerdere sets heeft en daar dus een goed antwoord op kan geven.
Hij is ook bijna nergens op voorraad voor een schappelijke prijs. ( alleen Complett, maar die heeft hem pas eind januari )
Hoe kan ik toch lekker beukende muziek luisteren voor max 250?

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:43

Soggney

Zeekomkommer

zie eens in V&A, ook handig is om in de grotere winkels te kijken, mediamarkt enzo. Die kunnen wel nogeens een scherpe prijs zetten.

[ Voor 79% gewijzigd door Soggney op 12-01-2010 15:33 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.komplett.nl/k/...E6-410C-9075-06518B1B62A5

53 stuks besteld... 27 januari worden ze verwacht, voor €280 heb je dat ding in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 10:15
of op

edit: te laat ^^

[ Voor 8% gewijzigd door Sporedd op 12-01-2010 15:29 . Reden: slack ]

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:28:

53 stuks besteld... 27 januari worden ze verwacht, voor €280 heb je dat ding in huis!
Ik ben erg slecht in wachten, maar je hebt gelijk....2 weekjes wachten en ik heb 'm.
Maar een alternatief voor deze set.....is die er wel?

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elrobbo schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:42:
[...]

Ik ben erg slecht in wachten, maar je hebt gelijk....2 weekjes wachten en ik heb 'm.
Maar een alternatief voor deze set.....is die er wel?
Doe geen moeite kerel... Er is geen alternatief voor die prijs :D !

Heb de Z-5500 nu al sinds het prille begin van de releasedate en er is nog altijd geen alternatief!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Als je echt van bass houdt is er inderdaad zo goed als geen alternatief voor een dergelijke prijs voor een surroundset met een dito featureset.

Maar hoe groot is je kamer? Heb je de al die optische en coaxiale aansluitingen nodig? Je zou dan eventueel ook naar de pricewatch: Creative Gigaworks ProGamer G500 kunnen kijken.
Ja, de Z-5500 biedt wel meer bang voor buck, maar als je echt niet kunt wachten :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:49:
[...]

Doe geen moeite kerel... Er is geen alternatief voor die prijs :D !

Heb de Z-5500 nu al sinds het prille begin van de releasedate en er is nog altijd geen alternatief!!
Inderdaad....dat ding is er al een jaar of 5. Maar ook Logitech zelf komt niet met een nieuwe versie....totdat ik de Z-5500 koop. Waarschijnlijk komt een week erna de Z-5600 uit! (8>
Maar ik had dus de 2300 en daar kwam al een pestherrie uit, dus dit kan ik wel gebruiken als ik een klein feestje geef.

Iemand ervaring met de 2300 EN de 5500 ?

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
Kijk eens naar Logitech en Teufel. Sinds Klipsch volgens mij nauwelijks nog pc-setjes maakt zijn dat wel de twee grote concurrenten. De Teufel heeft een natuurgetrouwer geluid,maar als je van 'beukende' muziek houdt zoals jij het noemt dan past de Z5500 waarschijnlijk beter bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10
elrobbo schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:25:
Hoe kan ik toch lekker beukende muziek luisteren voor max 250?
Waarom wil je voor alleen muziek luisteren een 5.1 set kopen? Voor muziek kan je veel beter een goede 2.0 of 2.1 set halen. Muziek heeft geen toevoeging in 5.1 en zeker niet met een set als de Z-5500. Voor dat geld haal je ook een leuke stereoversterker/-receiver met twee mooie zuilen. En neem maar aan dat die laatste optie muziek veel beter weer kan geven dan de Z-5500 dat zal doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb de Z-5500 en ik kan je zeggen...meer heb je niet nodig. Zelfs niet eens op de helft van het volume wat dat ding aankan springen de glazen letterlijk op me salontafel :D De bass is enorm...ik heb er toen 350 voor betaald en is zekers het geld waard!!!

Voor games...ja ik vind het wel een must als ik CoD MW2 speel en ik voel het gedreun van explosieven om me heen :D sensatie :d (tip: let op de buren)

[ Voor 22% gewijzigd door Xtr3me4me op 12-01-2010 16:04 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

FeaR1986 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:02:
[...]

Waarom wil je voor alleen muziek luisteren een 5.1 set kopen? Voor muziek kan je veel beter een goede 2.0 of 2.1 set halen. Muziek heeft geen toevoeging in 5.1 en zeker niet met een set als de Z-5500. Voor dat geld haal je ook een leuke stereoversterker/-receiver met twee mooie zuilen. En neem maar aan dat die laatste optie muziek veel beter weer kan geven dan de Z-5500 dat zal doen.
Klopt, voor games is 5.1 tegenwoordig wel weer een leuke toevoeging. Het is dus een beetje wat de TS prefereert en ik denk dat hij zelf liever een 5.1 heeft als ik zo zijn verhaal lees :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
FeaR1986 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:02:
[...]

Ik speel ook games, vandaar.
Maar los daarvan, zou ik best voor een goeie 2.1 set willen gaan, maar dan moet ie wel dezelfde OOMPH! hebben en volgens mij komt er niet veel in de buurt van de 5500.
2 zuilen vind ik te groot trouwens

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duutchiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01-2022
Niet twijfelen maar doen, hier staat het setje ook, en het geluid is geweldig, de druk die van de subwoofer komt is super!
Echt een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maarruh, waarom zou je een surround set willen voor muziek?
Zeker beukende muziek met veel bass (dat neem ik dan maar aan?), daarbij hoor je niet 1-2-3 waar de bass vandaan komt.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
elrobbo schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:05:
[...]Ik speel ook games, vandaar.
Maar los daarvan, zou ik best voor een goeie 2.1 set willen gaan, maar dan moet ie wel dezelfde OOMPH! hebben en volgens mij komt er niet veel in de buurt van de 5500.
2 zuilen vind ik te groot trouwens
Dan kan je twee monitoren nemen en een subwoofer en dan zo een 2.1 set bouwen. Een goede stereo-set (al dan niet met subwoofer) is nog altijd beter dan een redelijke 5.1 set. En met alle respect is de Z-5500 niet meer dan dat...

Leuke kreten over Wattages, vermogen en de afmetingen van de subwoofer. Maar in de praktijk is de subwoofer overheersend en is het rendement en de THD van de speakers om te huilen.

Maar goed, het is jouw geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
Ach, ik koop die Z-5500 gewoon bij Koplett! Dan maar 2 weken wachten!
Ik krijg er toch spijt van als ik een andere haal :)

Thanks

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

voor muziek met beukende beats zoals house en hardcore is een z5500 echt om te huilen, heb er zelf 1 gehad, welke ik uiteindelijk maar verkocht heb, om een goede set monitors te halen.

De bass is vrij sluggish in response waardoor je op hoog volume zon trail effect krijgt alsof de beat te laat komt.

verder voor films en games is het een topsetje. :)

edit : de Klipsch promedia 2.1 THX is voor muziek dan beter als je die kan vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door mvz op 12-01-2010 23:27 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb dan wel een leuke toevoeging
Ik zit nu ook al een hele lange tijd naar de Z-5500 te kijken.
Hij heeft dan welgeteld 505 watt etc ik heb dat beestje gehoord en de bas is idd echt wel heel goed
Maar mijn vraag is het niet beter om een reciever met 5,1 setje te kopen ben je net iets meer kwijt als bij Komplett ogv 350 tot 400 heb je voor dat geld iets dat echt veel beter is?
Ik kan eigenlijk niet iets vinden
Dan wel naar de Sony DDWG800 gekeken die heeft dan 870 watt ofzo nog geen exmplaar in de winkel gevonden!!
tsja ik weet het echt niet! Zit nu namelijk ook te kijken naar setjes van JBL en een reciever van ONKYO dan ben ik rond de 700 euro kwijt is dat dan zoveel beter? iemand hierop een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:04:
Hey ik heb dan wel een leuke toevoeging
Ik zit nu ook al een hele lange tijd naar de Z-5500 te kijken.
Hij heeft dan welgeteld 505 watt etc ik heb dat beestje gehoord en de bas is idd echt wel heel goed
Maar mijn vraag is het niet beter om een reciever met 5,1 setje te kopen ben je net iets meer kwijt als bij Komplett ogv 350 tot 400 heb je voor dat geld iets dat echt veel beter is?
Ik kan eigenlijk niet iets vinden
Dan wel naar de Sony DDWG800 gekeken die heeft dan 870 watt ofzo nog geen exmplaar in de winkel gevonden!!
tsja ik weet het echt niet! Zit nu namelijk ook te kijken naar setjes van JBL en een reciever van ONKYO dan ben ik rond de 700 euro kwijt is dat dan zoveel beter? iemand hierop een antwoord?
Wattages zeggen net zoveel als de kleur van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Maar een losse receiver i.c.m. een redelijke speakerset heeft weldegelijk zijn voordelen boven een pc-speakerset ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
elrobbo schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:55:
[...]

Inderdaad....dat ding is er al een jaar of 5. Maar ook Logitech zelf komt niet met een nieuwe versie....totdat ik de Z-5500 koop. Waarschijnlijk komt een week erna de Z-5600 uit! (8>
Maar ik had dus de 2300 en daar kwam al een pestherrie uit, dus dit kan ik wel gebruiken als ik een klein feestje geef.

Ik heb ervaring met alle 2 de setjes. De Z-2300 klinkt beestachtig gruwelijk(qua bass) maar is niks vergeleken bij z'n grote broer de Z-5500. Jonge jonge, niet normaal. Dat ding blaast elke home-cinema set van ~1000 euro er vierkant uit en het klinkt ook nog eens top :)
Daarbij heeft de Z-5500 top aansluitmogelijkheden, en met een echte DTS input klinkt het alsof je dood gaat(bij een goede actie film) haha!
:)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DennusB schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:14:
Dat ding blaast elke home-cinema set van ~1000 euro er vierkant uit en het klinkt ook nog eens top :)
En jij gelooft het zelf ook nog?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51

reiker

dan jij!

[...]

Dat ding blaast elke home-cinema set van ~1000 euro er vierkant uit en het klinkt ook nog eens top :)
Daarbij heeft de Z-5500 top aansluitmogelijkheden, en met een echte DTS input klinkt het alsof je dood gaat(bij een goede actie film) haha!
:)
De grap van een echt goede installatie is natuurlijk dat ie juist goed geluid weergeeft, niet noodzakelijk hard. Waarmee ik niet wil zeggen dat een goede set niet hard kan ;)
Lees voor de grap eens iets over het begrip THD (Total Harmonic Distortion), wat dit doet met geluid (muziek), en vergelijk eens wat THD's van de Z5500, wat andere willekeurige sets, en serieuze audio-apparatuur. (ik kan er wel om grinniken iig :+ )

Mijn tip: als je "goedkoop" hard wilt zal de Z5500 vast een goede keuze zijn, maar je kunt ook een dag bij een wissel op Utrecht Centraal gaan zitten, is een stuk goedkoper. :)

Overigens is dit geheel mijn eigen mening, laat die je vooral niet in de weg zitten als je graag hard wilt :)

[ Voor 6% gewijzigd door reiker op 17-01-2010 21:25 . Reden: verduidelijking ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
[...]Dat ding blaast elke home-cinema set van ~1000 euro er vierkant uit en het klinkt ook nog eens top :)
*ring*ring* en toen ging de wekker... Wakker worden, je moet naar school :+

Maar verder met Chevy: geloof je dat nu echt zelf dat een PC-speakerset van net 250 euro een set bestaande uit losse componenten ter waarde van 1000 euro er uit speelt. Bij zulke stellingen vraag ik me dan altijd af of je uberhaupt ervaring hebt met dergelijke sets of een persoon bent wie alleen kijkt naar Wattages en afmetingen van de subwoofer :X
reiker schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:21:
[...]Lees voor de grap eens iets over het begrip THD (Total Harmonic Distortion), wat dit doet met geluid (muziek), en vergelijk eens wat THD's van de Z5500, wat andere willekeurige sets, en serieuze audio-apparatuur. (ik kan er wel om grinniken iig :+
THD van de Z-5500 is een whopping 10% en dat is niet eens slecht te noemen, dat is gewoon rampzalig. THD-waardes van een beetje receiver ligt ergens op de 0,0x procent. Dus "ietsjes" lager :P

[ Voor 30% gewijzigd door FeaR op 17-01-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
THD verandert wel met het geleverde vermogen natuurlijk ;). De Z-5500 heeft op zijn maximum vermogen een THD van 10%, maar dat zal bij lagere volumes wel een stuk minder zijn.
Hetgeen niet wegneemt dat een losse componenten set van €1000 een stuk natuurgetrouwer zal spelen dan een Z-5500 (of elke pc-speakerset wat dat betreft).
Is keiharde dreunende bas echter meer jouw smaak dan natuurgetrouw geluid (over smaak valt niet te twisten dus ik zal me daar dan ook niet mee bemoeien), dan heeft de Z-5500 erg veel value for money.
Puur voor actiefilms zal die set het dan ook indrukwekkend doen (letterlijk). Voor muziek kun je mijns inziens beter die set van €1000 nemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 13:37
En voor gamen? Als je iedereen om je heen wilt horen en wilt positioneren? Ik wil namelijk graag een surround set voor de Playstation 3, waarbij ik het erg belangrijk vind dat ik alle voetstappen van andere mensen om mij heen kan horen. Voor mij brengt dit namelijk een duidelijke verbetering in mijn spel. De muziekweergave boeit mij vrij weinig, maar wil wel graag een brede soundstage en een erg helder surround geluid. De bass zal ik uitzetten bij het gamen, want die zorgt ervoor dat ik de voetstappen minder goed kan horen.

Een Teufel Pc-speakersetje wordt gelijk alweer flink duur, omdat je die Decoder erbij moet nemen, want anders werkt hij niet op de Ps3, en dan zit je bij de E300 alweer op 400 euro, dat voor zulke kleine PC speakertjes lijkt best een hoop geld.
Een headset werkt met een Ps3 ook niet zo lekker, tenzij je een flinke amp eropzet met een mooie Hi-Fi headphone, maar dan zit je ook alweer aan de 500 euro. Astro Mix-amp is ook een optie, maar dan moet je weer importeren en dergelijke.

Als je voor losse componenten gaat en je wilt een fatsoenlijke receiver kopen, beginnen ze eigenlijk pas bij 200 euro, waarbij je waarschijnlijk het liefst voor de Onkyo 507 gaat, omdat je dan redelijk bij bent met onder andere HD Audio. Maar dan moet je nog een speaker set kopen, dus dan kom je ook weer op 500 euro+ uit.

Ik vind het allemaal erg lastig, om een goede keuze te maken. Ik heb vele dingen al overwogen en met elkaar vergeleken. Luisteren in de winkels gaat lastig, want meestal heb je daar alleen erg dure setjes staan. Tweedehands vind ik persoonlijk maar niks, stel dat iets kapot gaat kan je fluiten naar je centen.
Iemand een heldere mening hierover, of een goed advies? Ik zelf zie door de bomen het bos niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:15
Zo'n z5500 is wel leuk als home brew. Ik heb zelf zijn voorganger de z680. Woofer + voorste 3 speakers in een totaal ander kast gezet. Hierdoor heb ik de THD denk ik voor 80% verbeterd.
Z5500 gaat echt niet harder en klink ook niet beter dan een z680. Geluid is standaard ruk, maar met een beetje hobbyen kom je er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

mvz schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:27:
voor muziek met beukende beats zoals house en hardcore is een z5500 echt om te huilen, heb er zelf 1 gehad, welke ik uiteindelijk maar verkocht heb, om een goede set monitors te halen.

De bass is vrij sluggish in response waardoor je op hoog volume zon trail effect krijgt alsof de beat te laat komt.

verder voor films en games is het een topsetje. :)

edit : de Klipsch promedia 2.1 THX is voor muziek dan beter als je die kan vinden.
De meneer welke ik gequote heb verwoordt het "probleem" van de Z5500 vrij aardig naar mijn mening.

Voor films en games is de set zeker aardig, voor muziek vind ik het setje echt een ramp, vooral bij muziek waarbij je sowieso al veel bass hebt... Tuurlijk, hij gaat hard, maar dat heb je na een tijdje ook wel gehad, dan wil je ook wat meer kwaliteit... :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Nog even en ik ga dood hier.

Stevige OOMP? Knalt? Superset? 505 Watt? Kom op man tis een computerset niets meer niets minder.
Ik heb hem zelf ook en ja voor de pc is ie geinig. Dan komt er ook nog ergens een gladiool om de hoek die zegt dat het setje er een 1000+ set uitdraaid? Dan wil ik diegene bijna wel is uitnodigen om bij mij thuis is te komen luisteren.
Wat overigens verspilde moeite zal zijn

Die Z5500 is leuk maar totaal niets vergeleken met echte speakers en goede apperatuur.
Sterker ik durf er om te wedden als je AL aan de 505 Watt gaat komen dat je de gehele set om zeep helpt.

Maarja het zal wel weer ontwetendheid zijn van de mens die alleen naar cijfers kijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door bestaudio op 17-01-2010 23:48 ]

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
bestaudio schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:47:
Sterker ik durf er om te wedden als je AL aan de 505 Watt gaat komen dat je de gehele set om zeep helpt.
Ding zou 1010 Watt PMPO hebben, kan je nagaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
Jip de Z5500 is echt super.... tot ik bij me schoonpa ben en weer les krijg in "echte" muziek. (denon,magnat, euh.. iets zuilen a 2500,- stuk freaking mooi)

Goed voorbeeld van "het" probleem van de Z5500 is goeie rock opzetten en dan bass weg draaien, is of je naar muziek uit je blikje zit te luisteren.

Nee Z5500 staat hier, doet zijn werk maar als er voldoende geld is word die toch snel bedankt voor zijn arbeid en komt er een echt setje.

(owja 5.1 of 7.1 vind ik trouwens met DTS met muziek echt wel iets toevoegen)

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
FeaR1986 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 00:10:
[...]

Ding zou 1010 Watt PMPO hebben, kan je nagaan :o
door die dunne draadjes die het ding heeft zeker :P

Heb hem zelf ook hangen daar niet van, maar ben studio speakers gewend en die geven vele malen beter geluid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
darkpluisje schreef op maandag 18 januari 2010 @ 00:35:
[...]door die dunne draadjes die het ding heeft zeker :P

Heb hem zelf ook hangen daar niet van, maar ben studio speakers gewend en die geven vele malen beter geluid..
Z-5500 is ook gewoon een leuke set. Als ik straks voor de pc een set zou moeten kopen dan neem ik twee studiomonitoren omdat ik niet op de pc game. Maar als ik 5.1 zou willen dan had ik meteen de Z-5500 gekocht. Nadeel is alleen dat er hier mensen de Z-5500 als volwaardige home cinema set zien en dat is het gewoon niet: live with it! Dus mensen die zeggen dat de Z-5500 een set van duizend euro er uit speelt neem ik gewoon niet serieus. Maar dat zijn gelukkig veelal ook mensen die zich doodstaren op dat de set een x aantal Watt vermogen heeft. En zoals Koeitje dat zo mooi zegt: "Wattages zeggen net zoveel als de kleur van het apparaat". Dus begin er dan ook niet over en sterker nog: verdedig het niet, want de Z-5500 is geen über home cinema set. Het is een (leuke) pc-set en niets meer, niets minder. Maar nogmaals: er zijn mensen die dat niet toe willen geven, gelukkig zijn er ook mensen die wel wat logischer na kunnen denken zoals in dit topic al gebleken is.

Dit soort mensen gaan het bovenstaande alleen nooit begrijpen en voelen zich wellicht aangevallen omdat "hun" Z-5500 af wordt gekraakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:49
Zit ook te kijken naar de z-5500, maar vraag me af hoe deze presteert ten opzichte van iets zoals de
HT-DDWG800 van sony. Wil hem in m'n woonkamer gebruiker (35m2) in combinatie met m'n ps3 voor games, films en af en toe een muziekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Heb zelf de Z5500 ook in Huis staan.
Zoals andere ook al zeggen erg mooi setje voor zijn prijs. Om een 5.1 set met dezelfde aansluitingen te krijgen is vrij moeilijk. Alternatieven die ik heb gevonden:

Onkyo 5.1 set met receiver €250
http://www.bcc.nl/product/onkyo-hts3200-b

En anders een set van teufel.eu
helaas heb je bij teufel niet de decoder+aansluitingen van een z-5500 voor €250.

Moet er wel bijzeggen dat ik geen ervaringen heb met dat onkyo set of een teufel set, misschien andere mensen wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Spin1 op 18-01-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Wel 1 groot voordeel van de Z-5500: je hebt geen speciale soft- en/of hardware nodig om surround geluid uit pc-games te krijgen. Je gebruikt direct EAX en bent niet afhankelijk van omzetting in Dolby Digital of dts.
Wil je gewoon lekker gamen en af en toe een filmpje kijken of feestje geven dan zit je prima met die set. Je hebt niet de meest natuurgetrouwe weergave, maar daar betaal je ook niet voor. Je hebt wel surround en een heel behoorlijke pc-speakerset met ingebouwde decoders voor eventueel een dvd-speler voor niet teveel geld.
Onthou echter wel dat het is wat het is: een bovengemiddelde pc-speakerset. Een Golf GTI is een erg mooie snelle auto voor een gezinsbak, maar rijden als een Porsche 911 of Ferrari F430 zal hij niet doen en mag je ook niet verwachten voor die nieuwprijs.
Draai je de sub altijd weg dan zou ik dan ook voor andere speakers kijken, aangezien je bij zo'n pc sub/sat set erg afhankelijk bent van die sub voor de lage tonen en lage middentonen.
Hetzelfde als je veel muziek luistert en meer wil dan dreunende bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
BroederM schreef op maandag 18 januari 2010 @ 00:25:
Jip de Z5500 is echt super.... tot ik bij me schoonpa ben en weer les krijg in "echte" muziek. (denon,magnat, euh.. iets zuilen a 2500,- stuk freaking mooi)

Goed voorbeeld van "het" probleem van de Z5500 is goeie rock opzetten en dan bass weg draaien, is of je naar muziek uit je blikje zit te luisteren.

Nee Z5500 staat hier, doet zijn werk maar als er voldoende geld is word die toch snel bedankt voor zijn arbeid en komt er een echt setje.

(owja 5.1 of 7.1 vind ik trouwens met DTS met muziek echt wel iets toevoegen)
Fijn te lezen dat er ook nog mensen zijn die nog bijgeschoold worden. Met heel veel plezier had ik een Z5500 mogen uittesten. Ojee, wat een warm (bonkerig) geluid kwam er uit. Tja, als computer geluid van je PC "klinkt" het super. Maar daarvoor heb ik een woonkamer met 50" pioneer plasma + Denon AVC1 versterker en bijbehorende Elac speakers (5.1 bi-amp met REL sub) Voor een prijs waarvoor je mss 80x een z5500 kan kopen. Ieder zijn hobby. Maar zelfs achter de PC heb ik geen fijne ervaring met de Z5500 gehad. Zodoende een stereo versterker gekocht met Dali Speakers en een M-Audio kaart. Ik geniet ervan. Maar ja, geluid is subjectief aan ieders smaak afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Misschien zou ik een ander topic moeten starten.

Maar zou iemand me wat info over de kwaliteit en verhouding tegenover de z-5500 kunnen geven van het volgende onkyo set.

Onkyo 5.1 set met receiver €250
http://www.bcc.nl/product/onkyo-hts3200-b

Kan er ook niet veel via google over vinden.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar dit onkyo set. Vooral als je de aansluitingen van de receiver ziet.

edit: Zie nu dat die €299 kost paar dagen geleden was die €250

[ Voor 7% gewijzigd door Spin1 op 19-01-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
De receiver heeft in ieder geval meer aansluitingen dan de Z-5500. Ook denk ik (maar om het zeker te weten zul je even langs bijv. BCC moeten gaan om hem te beluisteren) dat de set natuurgetrouwer klinkt. Ook kun je makkelijker upgraden door bijvoorbeeld betere frontspeakers te kopen.
Nadeel is dat je zonder speciale soft- of hardware geen surround uit de meeste computerspellen krijgt (die gebruiken EAX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

mja, ik heb zelf een onkyo set met een TX-SR501E + HTP-103E speakerset, destijds 800 euro totaal.
zeker niet duur of top, maar voor in de woonkamer goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.audio-markt.de/images/neuheiten/news744.jpg
Afbeeldingslocatie: http://shopimages.wikio.com/shop/img/2008/5/5/D1/32012338_big.jpg

Ondanks dat het een goedkope set was is het echt een miljoen keer ( lekker aangedikt he ?! :9 ) beter dan een Z-5500, en ik weet waar ik over praat want kheb de Z-5500 gehad.

z-5500 :
+ : games / films
------- en nog eens - : muziek :P

dus kan je goedkoop een onkyo set krijgen, DOE het :P

[ Voor 4% gewijzigd door mvz op 20-01-2010 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
mvz schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:08:
------ en nog eens - : muziek :P
Sowieso is een 5.1 set-up voor muziek niet echt een meerwaarde. Of je moet alleen concerten op DVD of Blu-ray hebben met meerkanaals codecs aan boord. Maar als jij gewoon muziek luistert vanaf CD of wat dan ook zou een 2.0 set-up vele malen beter klinken. Als je er dan ook nog een paar mooie vloerstaanders neer zet is het sowieso vele malen beter dan melkpakjes van dit kaliber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

FeaR1986 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:12:
[...]

Sowieso is een 5.1 set-up voor muziek niet echt een meerwaarde. Of je moet alleen concerten op DVD of Blu-ray hebben met meerkanaals codecs aan boord. Maar als jij gewoon muziek luistert vanaf CD of wat dan ook zou een 2.0 set-up vele malen beter klinken. Als je er dan ook nog een paar mooie vloerstaanders neer zet is het sowieso vele malen beter dan melkpakjes van dit kaliber.
helemaal mee eens, voor echt top spul betaal je idd heel wat meer.
en idd 5.1 voor muziek schiet niet op, voor mij mischien wel omdat ik SACD's heb, maar voor huis tuin en keuken cd's en media is stereo nog altijd de norm.

Als TS leuke muziek wil, voor niet al te veel geld, is een leuke stereo amp, met een setje mission m35's mischien een beter idee.

[ Voor 8% gewijzigd door mvz op 19-01-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
mvz schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:20:
[...]helemaal mee eens, voor echt top spul betaal je idd heel wat meer.
en idd 5.1 voor muziek schiet niet op, voor mij mischien wel omdat ik SACD's heb, maar voor huis tuin en keuken cd's en media is stereo nog altijd de norm.

Als TS leuke muziek wil, voor niet al te veel geld, is een leuke stereo amp, met een setje mission m35's mischien een beter idee.
Sommige muziek knal ik ook gewoon over alle vijf de speakers die ik heb staan. Maar dan wel in 5 kanaals stereo en geen dingen als Dolby Pro Logic II of DTS Neo, want dat is echt zonde. Al zijn er mensen die het wel fijn vinden luisteren.

Maar hangt natuurlijk ook van je muzieksmaak en/of -stijl af en hoe goed je fronts zijn in het weergeven van de klanken die bij die muziek nodig zijn.

Maar zijn genoeg leuke stereosetjes te krijgen voor een paar honderd euro. Alleen staren heel veel mensen zich blind op een meerkanaals set-up en dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:43

Soggney

Zeekomkommer

Wow wat zijn jullie offtopic gegaan.
De vraag was voor een alternatief van de Z5500. Heb deze set ook thuis staan en voor de prijs ben ik zeer tevreden voor de home cinema/game ervaring. Ik heb deze staan omdat ik het geld niet ervoor over heb om een geluidzuiver setje te kopen. (+ persoonlijk vind ik de meeste "muziek" die mijn oren aanvalt echt om van te kotsen)
Dus Elrobbo, om op uw vraag te beantwoorden. Zoek even verder naar een goedkopere Z5500, of kijk eens naar het Onkyo setje dat spin1 heeft voorgesteld. Lijkt me een waardig alternatief te zijn.

Aan al de rest die zo hard begonnen te bashen op de fan van de Z5500, stelletje muzieknazi's! :)

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
elrobbo schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:55:
Ja, beide klinken ongeveer even waardeloos, IMO. :>

En ja, ik heb wekenlang naar zo'n Z5500 mogen luisteren. Naarmate ik langer luisterde vond ik het geluid steeds slechter worden. Vrouwelijke vocalen die uit de oversized-woofer komen, absurde crossover van woofer/sattelietjes, heel je kamer resoneert (getune'de basspoorten of resonantiefrequentie, anyone?) en zeer onnatuurlijke stemmen in films.
Hetzelfde geldt, imo, voor de 2300. Veel boenk, weinig muziek.

Als alternatief zou je naar een "volwassen" instapreceiver kunnen kijken met bijhorende instapspeakers. Je kan natuurlijk gelijk beginnen, in een veel te kleine ruimte, met een 5.1 set. Maar je kan jezelf eigen ook, op de lange duur, verwennen met 2 mooie speakers, die je langzaam uitbreid. Dit hoef niet eens schrikbarend veel geld te kosten. De Wharfedale 9.1's waren een tijd geleden voor 50E/st te koop bij de Correct en kwa receivers zijn instappers zoals de Onkyo 307 prima om lang plezier mee te hebben.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Soggney schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:30:
Wow wat zijn jullie offtopic gegaan.
Hoe dat zo?
Er werd gevraagd naar alternatieven op de Z-5500 en die zijn gegeven. Idem dat er argumenten zijn gegeven naar personen die sets als de Z-5500 helemaal de hemel in prijzen met argumenten die kant noch wel raken. Dus offtopic noem ik dat niet, zoiets heet meer een goede discussie...
SirNobax schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:04:
[...]Qua receivers zijn instappers zoals de Onkyo 307 prima om lang plezier mee te hebben.
Onkyo TX-SR307 zou ik toch overslaan en naar een stapje hoger kijken. Want onder "lang plezier mee hebben" versta ik een receiver die een tijd mee kan gaan. En dus kan blijven als ik andere speakers koop. En dat gaat met een intap Onkyo zeker niet altijd lukken. Dit door het inkakkende vermogen van zeker deze instappers. Dus als je dan een keer de combinatie hebt van (redelijk) lastig aan te sturen speakers plus veel/hoog volume kan het wel eens mis gaan. Met normaal gebruik en "normale" speakers is er minder aan de hand, maar wel iets om rekening mee te houden.

Desalniettemin heb je wel gelijk betreffende een stapje hoger beginnen met een receiver en losse speakers. Dan heb je al snel een beter geluid dan een Z-5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 02-09 23:22
volgens mij zitten de ts en ik ongeveer met hetzelfde probleem/verhaal
hier staat ook een hele discussie over de z-5500: [computeraudio] 2.1 of 5.1?
misschien heb je er wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Ik wil eigenlijk ook wel es surround voor mn PS3/PC voor films en games. Nu heb ik een marantz OSE versterker en CD speler staan met 2 elac vloerstaanders.
Wellicht niet helemaal on-topic maar: Zou het handig zijn om bijvoorbeeld de Z-5500 erbij te kopen voor films en games? De stereoset blijft uiteraard staan voor muziek dan.
Of helemaal wat nieuws kopen met een surround vesterker? Das natuurlijk veel duurder en ben eigenlijk bang dat mn muziek met een nieuwe dure surround versterker in stereo niet eens mooier zal zijn, wellicht minder, dan met mn huidige marantz.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik vind muziek inderdaad mooier uit stereo.
maar voor films en games is surround weer veel vetter/beter.
dus misschien is de z-5500 gebruiken voor films/games en je stereo voor muziek niet zo'n slecht idee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 17:49
Maar waarom altijd stereo voor muziek en niet Stereoweergave over 5.1? Ik vind dat echt prima klinken (Dus L/R voor en L/R achter, en center gemixt L/R of uit) (Heb trouwens thuis geen Sub dus 5.0 misschien klinkt het daarom alsnog goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Lightning89 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:28:
Maar waarom altijd stereo voor muziek en niet Stereoweergave over 5.1? Ik vind dat echt prima klinken (Dus L/R voor en L/R achter, en center gemixt L/R of uit) (Heb trouwens thuis geen Sub dus 5.0 misschien klinkt het daarom alsnog goed)
Met meerkanaals stereo maakt het ook niet uit qua klank. Gaat meer om de mensen die dan lekker 2.0 muziek gaan luisteren en dan de set even op Dolby Pro Logic II zetten 8)7

Andere kant is het budget: aangezien muziek dus 2.0 kan je dan beter voor een goede 2.0 set gaan dan een slechte 5.1 set. Dus als je puur muziek zou luisteren zou ik geen Z-5500 kopen, maar eerder iets van een stereoversterker voor 50 euro en twee mooie vloerstaanders. Dan heb je veel beter geluid. Maar goed, dat is alleen met puur muziek luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
anathema schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:43:
Ik wil eigenlijk ook wel es surround voor mn PS3/PC voor films en games. Nu heb ik een marantz OSE versterker en CD speler staan met 2 elac vloerstaanders.
Heel makkelijk, en relatief goedkoop. Gewoon een willekeurige 5.1 receiver kopen (en rears uiteraard, center kan je mogelijk "virtueel" door fronts laten doen) met Pre-out, waarop je je stereoversterker op aansluit.
Gebruik je toch je huidige stereoset voor zijn stereomogelijkheden, die het ongetwijfeld beter doet dan 'gamer'-meuk zoals de Z5500, en zodra je een film wil zien, gooi je de receiver aan voor de surroundkanalen.
Ga je er tenminste niet op achteruit, kwa SQ. ;)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

SirNobax schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:52:
[...]

Heel makkelijk, en relatief goedkoop. Gewoon een willekeurige 5.1 receiver kopen (en rears uiteraard, center kan je mogelijk "virtueel" door fronts laten doen) met Pre-out, waarop je je stereoversterker op aansluit.
Gebruik je toch je huidige stereoset voor zijn stereomogelijkheden, die het ongetwijfeld beter doet dan 'gamer'-meuk zoals de Z5500, en zodra je een film wil zien, gooi je de receiver aan voor de surroundkanalen.
Ga je er tenminste niet op achteruit, kwa SQ. ;)
Absoluut doen. Omdat je al een aardige set hebt staan waar je (waarschijnlijk :)) wel tevreden over bent (Marantz OSE zijn best capabele apparaten volgens mij) dan moet je niet al die stappen terug zetten naar een Z5500 voor films!

Voor de prijs van een Z5500 kun je al een aardige receiver met pre-outs op de kop tikken, als je een nieuwe wilt iets bijleggen. Voor een paar tientjes kun je op Marktplaats ook al een setje rears kopen, en een center. Dan heb je een leuke 5.0 set om mee te beginnen :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
reiker schreef op zondag 24 januari 2010 @ 10:27:
[...]

Absoluut doen. Omdat je al een aardige set hebt staan waar je (waarschijnlijk :)) wel tevreden over bent (Marantz OSE zijn best capabele apparaten volgens mij) dan moet je niet al die stappen terug zetten naar een Z5500 voor films!

Voor de prijs van een Z5500 kun je al een aardige receiver met pre-outs op de kop tikken, als je een nieuwe wilt iets bijleggen. Voor een paar tientjes kun je op Marktplaats ook al een setje rears kopen, en een center. Dan heb je een leuke 5.0 set om mee te beginnen :)
Ik zal inderdaad zeker niet de marantz afdanken voor een Z5500. Die PM6010 OSE was niet de duurste versterker toen ik m kocht, maar wordt wel geprezen om zn zeer muzikale en gedetaillleerde geluid dus zeker geen Z5500 ter vervanging voor muziek!
Als ik via pre-outs mn marantz aansluit op die receiver, betekent dat dat als ik stereo speel ik direct mn CD-speler en versterker aanstuur, net zoals nu, en dat de receiver pas aan hoeft zeg maar als ik surround wil spelen? Of is het andersom en moet ik via de receiver de versterker weer aansturen? In dat laatste geval kan ik me voorstellen dat er alsnog iets kwaliteitsverlies optreedt in stereo omdat de receiver in de loop zit.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

anathema schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:16:
[...]

Ik zal inderdaad zeker niet de marantz afdanken voor een Z5500. Die PM6010 OSE was niet de duurste versterker toen ik m kocht, maar wordt wel geprezen om zn zeer muzikale en gedetaillleerde geluid dus zeker geen Z5500 ter vervanging voor muziek!
Als ik via pre-outs mn marantz aansluit op die receiver, betekent dat dat als ik stereo speel ik direct mn CD-speler en versterker aanstuur, net zoals nu, en dat de receiver pas aan hoeft zeg maar als ik surround wil spelen? Of is het andersom en moet ik via de receiver de versterker weer aansturen? In dat laatste geval kan ik me voorstellen dat er alsnog iets kwaliteitsverlies optreedt in stereo omdat de receiver in de loop zit.
Nee, het klopt precies wat je zegt. Bekijk het zo: je stereo fungeert als 'ie altijd deed. Als je een receiver via de pre-outs op je Marantz aansluit, dan laat je de receiver alle signalen bedoeld voor je fronts door je Marantz "afhandelen". Voor surround gaat de receiver dus meespelen zeg maar. Voor je Marantz fungeert de receiver gewoon als elke andere bron die "stereo-signalen" input.

[ Voor 4% gewijzigd door reiker op 24-01-2010 11:30 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
reiker schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:22:
[...]

Nee, het klopt precies wat je zegt. Bekijk het zo: je stereo fungeert als 'ie altijd deed. Als je een receiver via de pre-outs op je Marantz aansluit, dan laat je de receiver alle signalen bedoeld voor je fronts door je Marantz "afhandelen". Voor surrond gaat de receiver dus meespelen zeg maar.
Aha, nu zie ik soms staan bij receivers dat ze alleen een subwoofer pre-out hebben. Zou dat ook werken voor de versterker? En zoja, zou ik dan alsnog ooit een subwoofer op de receiver aan kunnen sluiten of is die plek dan bezet.
Eigenlijk bedoel ik misschien wel: Kun je een receiver aanraden? ;)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Ik heb zelf ook al jarenlang een Z-5500 en het voldoet voor mij persoonlijk prima.

Ik ben dan ook geen audiofiel en evenmin een musicus. Wat ik me afvraag is het volgende: iemand die niet veel van muziek/geluid kent en gewoon wilt genieten van z'n muziek/films/games, kan die een groot verschil horen? Ik kan me best wel voorstellen dat het geluid voller/warmer/beter/whatever klinkt met een professionele set, maar mij stoort de imperfectie niet denk ik (de trailing bass heb ik zelf ook al opgemerkt). Zolang het geluid maar zuiver is (daarmee bedoel ik geen ruis).

Dit is gewoon een oprechte vraag, ik probeer niet mensen te irriteren hiermee. Ik ben gewoon benieuwd ernaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

anathema schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:32:
[...]

Aha, nu zie ik soms staan bij receivers dat ze alleen een subwoofer pre-out hebben. Zou dat ook werken voor de versterker? En zoja, zou ik dan alsnog ooit een subwoofer op de receiver aan kunnen sluiten of is die plek dan bezet.
Eigenlijk bedoel ik misschien wel: Kun je een receiver aanraden? ;)
Een subwoofer pre-out (LFE) is in de receiver ingesteld om alleen de lage tonen uit te sturen. Als je die aansluit op je Marantz zullen je mooie zuilen dus alleen tonen van ± 120Hz en lager weergeven :) (afhankelijk van de instelling op de receiver natuurlijk) Het is dus een stuk verstandiger om een receiver met in elk geval pre-outs voor de front channels te kopen.

edit:
Oh, en bovendien is de LFE pre-out ook meestal een mono-aansluiting (enkele RCA), dus dat wil je ook al niet. :)

offtopic:
We gaan wel een beetje offtopic met deze discussie :)

[ Voor 10% gewijzigd door reiker op 24-01-2010 11:49 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
reiker schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:47:
[...]

offtopic:
We gaan wel een beetje offtopic met deze discussie :)
klopt, aan de andere kant kan dit wel bijdragen aan de keuze om wel of niet een Z-5500 te kopen. Als dat pre--out verhaal niet zou werken zou een Z-5500 geen slecht alternatief zijn voor het surround deel van je installatie.

In ieder geval bedankt voor je tips, zal es wat rondkijken.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Bashrat schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:38:
Ik heb zelf ook al jarenlang een Z-5500 en het voldoet voor mij persoonlijk prima.

Ik ben dan ook geen audiofiel en evenmin een musicus. Wat ik me afvraag is het volgende: iemand die niet veel van muziek/geluid kent en gewoon wilt genieten van z'n muziek/films/games, kan die een groot verschil horen? Ik kan me best wel voorstellen dat het geluid voller/warmer/beter/whatever klinkt met een professionele set, maar mij stoort de imperfectie niet denk ik (de trailing bass heb ik zelf ook al opgemerkt). Zolang het geluid maar zuiver is (daarmee bedoel ik geen ruis).

Dit is gewoon een oprechte vraag, ik probeer niet mensen te irriteren hiermee. Ik ben gewoon benieuwd ernaar :)
Ik kan hier een kort antwoord op geven: Ja

De enige tip die ik je hiervoor kan geven, ga is luisteren in een goede hifi zaak (niet een bcc oid).
Nu weet ik niet welke muziek jou aanspreekt maar je kunt eventueel een eigen cd meenemen om te luisteren. Pak dan wel een goede cd en geen gebrande slechte kwaliteits mp3 ding ;)

Dan kun je voor jezelf is nagaan of je het echt hoort. Maar ik durf te zeggen en vele zullen dit beamen ja je zult het verschil echt wel horen.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
anathema schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:53:
[...]

klopt, aan de andere kant kan dit wel bijdragen aan de keuze om wel of niet een Z-5500 te kopen. Als dat pre--out verhaal niet zou werken zou een Z-5500 geen slecht alternatief zijn voor het surround deel van je installatie.

In ieder geval bedankt voor je tips, zal es wat rondkijken.
Een Z-5500 kan je toch analoog aansluiten? Dus gewoon de crossover frequentie instellen voor de subwoofer (bij een Xonar is dit het FlexBass paneel), dan gaat het geluid door een digitale filter en kan je hierdoor de slechte filter in de set toch opvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

_Silencer schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:23:
[...]

Een Z-5500 kan je toch analoog aansluiten? Dus gewoon de crossover frequentie instellen voor de subwoofer (bij een Xonar is dit het FlexBass paneel), dan gaat het geluid door een digitale filter en kan je hierdoor de slechte filter in de set toch opvangen?
Dat was het punt toch helemaal niet? :?

Z'n vraag was (zoals ik het interpreteerde althans) of het de moeite waard was (geluidstechnisch gezien, omdat hij al een goede stereo heeft) om voor surround een Z-5500 te nemen, of dat er betere oplossingen waren. Naar mijn idee gaat dat niet over het filter in de Z-5500...

[ Voor 24% gewijzigd door reiker op 24-01-2010 12:27 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Ik heb nog steeds geen antwoord gelezen op een toch wel erg goede vraag :D Als het de Z-5500 niet gaat worden, welke dan wel? Ik zit namelijk met dezelfde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ik heb hem besteld bij 4 launch, en als het goed is komt hij morgen binnen!
ik heb er echt zin in!

maar ben inderdaad ook benieuwd wat de ts gaat kiezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Ik heb zelf een een Z680 set gehad, een van de voorlopers, en was daar altijd tevreden mee... totdat ik sinds een aantal maanden een Pioneer surround set heb staan, nu hoor ik opeens allerlei geluiden die ik eerst nog nooit had gehoord.

Ik hoor nu meer diepte in het geluid, veel meer detail en alles is helderder. Bij de Logitech klonk alles als één grijze massa.

Ok ik mis nu wel de zware bas in games, maar de bas van de Logitech sets is ook echt overdreven. Ik had hem op 1 streepje (van de 30?) staan en de bas was nog te overheersend.

Mijn Pioneer heeft dan misschien wat minder kracht, maar nog altijd meer dan genoeg, en ik hoor nu tenminste variatie in de bas. Zo klinkt een handgranaat anders dan een airstrike bijvoorbeeld en dat is iets wat de Logitech niet voor elkaar krijgt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Zo klinkt een handgranaat anders dan een airstrike bijvoorbeeld
is toch ongeveer hetzelfde? :+
@yannickie111 veel plezier er mee morgen, maar dat gaat zeker goedkomen.
zeker weten!
ik zit er echt op te wacgten, nog 1 nachtje slapen... :)

maar ik zou eigenlijk wel weer eens graag een reactie van de ts willen... ;(

• Binnetie
  • Nu online
Ik stond ook te popelen om een Z-5500 te kopen. Maar nu ik dit zo lees kan ik beter ff verder kijken. Ik luister veel muziek op mijn pc als ik erachter zit. Af en toe speel ik een spelletje COD, maar ben geen fanatiek gamer. Is het dan voor mij niet verstandiger om voor een Z-2300 te gaan?

Voorheen had ik op deze manier muziek:
Voorzijde
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/SDC10267.jpg

Achterzijde
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/SDC10268.jpg

Een versterker aangesloten op een mengpaneel (die we wel eens gebruikten voor een videomontage) nu doen we er niks meer mee. De boxen zijn na 20 jaar overleden en kraken en ruizen gigantisch.

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:36
Of een setje nieuwe boxen kan natuurlijk ook :) Als het mengpaneel en versterker nog in goede staat zijn dan lijkt me dat geen enkel probleem.

Zelf heb ik de X-230 (klein dingentje) maar er komt wel een gigantisch geluid uit. Alleen de subwoofer is overmatig aanwezig. Ik weet niet of dat bij die ook zo is dus ik zou eens gaan luisteren als ik jou was bij lokale media markt. Daar hebben ze vaak wel een aantal logitechs staan.

edit: Heeft de TS al wat gekozen?

[ Voor 4% gewijzigd door Mistacal op 25-02-2010 11:20 ]

__/`\__/`\__

• Binnetie
  • Nu online
Daar ben ik ook benieuwd naar... heb je al besloten TS?

Ik twijfel nog steeds. De boxen klonken altijd goed. Of de versterker nog goed is weet ik niet (al een heel oudje van ook een jaar of 20). Het mengpaneel wil ik er zeker weten tussen weg hebben, daar do eik niks mee. Sluit de pc dan aan op de versterker rechtstreeks.

• Mistacal
Als je van het budget uitgaat van Z-2300 dan zit er niet veel anders op dan hier bij te blijven. Voor dit geld heb je niet echt een alternatief qua speakers en versterkers.

__/`\__/`\__

• Binnetie
  • Nu online
Dat snap ik. Ik wilde eerst voor de Z-5500 gaan (rond de 300 eu), maar ik lees toch veel verhalen dat je niks aan 5.1 hebt als je muziek luisterd. En ik luister dat altijd als ik achter de pc zit. Voor gamen maakt het mij niet echt uit of ik nu 5.1 of 2.1 heb. Dat doe ik te weinig zeg maar.
Het mag dus best duurder zijn (tot 300 eu), maar volgens mij lijkt het beter om dan voor 2.1 te gaan.

• Mistacal
voor 300 euro heb je zeker wel een mooi stereo setje. Misschien eens kijken naar een paar vloerstaanders en een 2e hands stereo receiver. :)

__/`\__/`\__

Verwijderd

Ik heb al jaar of 3 de Z-5500 en ik heb geen moment spijt gehad. De prijs was toen 325 euro bij een winkel in Rotterdam. Ik gebruik deze set dagelijks en geluid is super met film en games. Een alternatief is er niet in die prijsklasse en wat je krijgt zoals THX Certificeert, DTS, etc kan die aan dus kortom je koopt een goed product.

• Binnetie
  • Nu online
Mistacal schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:14:
voor 300 euro heb je zeker wel een mooi stereo setje. Misschien eens kijken naar een paar vloerstaanders en een 2e hands stereo receiver. :)
Als je zo gaan voor nieuw, wat kan je dan aanraden. Ik weet niet of de versterker nog goed is. Nieuwe versterker zou ik van uit gaan. Eventueel in de toekomst uitbreiden naar 4.1 of 4.0.

• Mistacal
Dan zou ik toch al sneller gaan voor een 5.1 receiver. Aangezien je budget, ik hou even 300 euro aan. Het is vrij lastig om voor dit geld en een receiver en een set speakers te kopen. Een 5.1 receiver geeft je wat meer vrijheid voor uitbreiding en aansluitmogelijkheden.

Misschien is een Onkyo iets voor je: SR307 of een Pioneer VSX-817. Dit zijn budget receivers maar voor jou doeleinden meer dan prima.

Als je toch liever een stereo opstelling wilt kan je even naar de yamaha RX-397 kijken. Hier kunnen 4 speakers op aangesloten worden

Deze receivers kosten ongeveer 200 euro.

__/`\__/`\__

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Zelf heb ik ervaring met een Z-2300 en een Z-5500. Het zijn allebei wel aardige setjes voor de PC. Voor wat je krijgt is het idd niet duur. Ook heb ik veel verschil gemerkt met wat voor geluidskaart je de Z-5500 gebruikt. Zo is onboard vrijwel niet te doen met een Z-5500.

Laatst nog een tijdje geluisterd (games, films en muziek) naar een Onkyo TX-SR507 + Infinity Primus HCS wat veel beter klinkt dan een Z-5500.

• Binnetie
  • Nu online
@Mistacal,
Ik ga eens kijken naar de versterkers. Wat voor boxen kan je aanraden? Misschien dat ik eerst andere boxen aanschaf om te kijken of de huidige versterker nog voldoet en dan later eventueel kijk naar een nieuwe versterker. Ik heb nu namelijk alleen geluid via oortjes (bij gebrek aan beter). Dan heb ik in eerste instantie weer geluid.

@Davetec,
Ik heb een onboard geluidskaart (Gigabyte DS4 moederbord), hierop zal ik ook de boxen aansluiten (of de versteker).

Ik lees ook veel over het merk Teufel. De schijnen goede setjes. Ik zou in dit geval kijken naar 2.1: [PC Speakers] Teufel, wat zijn de ervaringen? \[2]
Website: www.teufel.eu

[ Voor 27% gewijzigd door Binnetie op 25-02-2010 13:40 ]

• Mistacal
Voor speakers is de keuze zo enorm dat het moeilijk is wat aan te raden. Een setje Jamo S606 kost toch snel 260 euro maar dan heb je wel een paar hele leuke speakers. Kijk eens rustig rond in de hifi zaken in de buurt en luister er eens wat. Post hier je bevindingen en dan kunnen we je gerichter helpen :)

__/`\__/`\__

• Binnetie
  • Nu online
Ja dat moet ik toch maar eens gaan doen denk ik. Die Jamo speakers zien er wel erg goed uit, wel groot voor in de pc kamer.

• yannickie111
ik lees aan het einde van de vorige pagina veel reacties over de Z-5500.
ik heb hem (zoals ook op de vorige pagina staat) nu een kleine maand, en ik ben er nog steeds zeer tevreden over!

ook staat er een reactie van iemand die de X-230 heeft: ik zou die nooit kopen, het geluid van de Z-5500 is veel beter vind ik. (maar de prijs is dan ook wel 6 keer zo hoog ongeveer)

En zoals ook al vaak is gezegd: voor games en films zorgt een 5.1 set ervoor dat je nog meer van je film of game gaat genieten.
muziek vind ik met de Z-5500 ook goed te doen, maar als je vooral muziek luistert, dan kun je beter voor rond de 300 euro een receiver met 2 goede boxen kopen.

al heel lang niks meer van de TS gehoord :(

• Mistacal
Wat is er mis met mijn X-230? O-) Volgens mij een prima bang for the buck dingentje. En voor 5 tientjes prima te doen.

Ik denk dat de TS al iets heeft gevonden.

Binnetie wil graag een 2.1 setje en ik kan de X-230 dan ook van harte aanraden als je geen groot budget hebt. Het ding gaat echt hard zat voor een computerkamer.

Voor 300 euro heb je geen goede receiver maar een budget receiver. Overigens is "goed" ook maar relatief.

__/`\__/`\__

• yannickie111
Mistacal schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:10:
Wat is er mis met mijn X-230? O-) Volgens mij een prima bang for the buck dingentje. En voor 5 tientjes prima te doen.

Ik denk dat de TS al iets heeft gevonden.

Binnetie wil graag een 2.1 setje en ik kan de X-230 dan ook van harte aanraden als je geen groot budget hebt. Het ding gaat echt hard zat voor een computerkamer.

Voor 300 euro heb je geen goede receiver maar een budget receiver. Overigens is "goed" ook maar relatief.
ik vind het prima hoor, je X-230 ;)

Ik heb een heel topic van 6 pagina's opgezet hier op tweakers, tot ik bij mijn keuze van een Z-5500 kwam.
Eerst twijfelde ik of ik nu 5.1 moest kiezen of 2.1.
Toen wist ik zeker dat ik 5.1 wilde.
Ik ben gaan luisteren bij Media Markt, en daar vond ik het inderdaad geen slecht geluid wat eruit kwam.
Maar toen luisterde ik naar de Z-5500 en dat was toch weer wat stappen hoger.
Het was eigenlijk ver buiten mijn budget, maar de Z-5500 heeft ook DTS enz. aan boord, dus kan later ook voor TV ofzo gebruikt worden.
Het ding gaat echt hard zat voor een computerkamer.
Ja, de Z-5500 ook, maar wat is de kwaliteit van het geluid, daar gaat het om.
Het is al snel hard genoeg voor een computerkamer :)

• Mistacal
ja beide zijn niet te vergelijken. Ja kwaliteit is voor iedereen anders. Ik neem genoegen met de x-230 voor mijn pc. Voor HT heb ik wel wat anders ;) Ik kan me zeker voorstellen dat de z-5500 erg goed klinkt maar ja de TS is er niet meer dus nu gaan we maar kijken wat we voor binnetie kunnen doen

__/`\__/`\__

• yannickie111
Mistacal schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:39:
ja beide zijn niet te vergelijken. Ja kwaliteit is voor iedereen anders. Ik neem genoegen met de x-230 voor mijn pc. Voor HT heb ik wel wat anders ;) Ik kan me zeker voorstellen dat de z-5500 erg goed klinkt maar ja de TS is er niet meer dus nu gaan we maar kijken wat we voor binnetie kunnen doen
ja, goed plan.
als ik de TS was geweest had ik toch ff nog wel een berichtje gezet als: ik heb er een gevonden, bedankt voor de hulp o.i.d. :X

• Binnetie
  • Nu online
Dankjewel jongens voor de aangeboden hulp. Ik heb besloten om voor een 2.1 setje te gaan zonder losse reciever. Aangezien deze weer altijd aan moet staan wanneer ik de pc gebruik. De setjes van Teufel spreken me ook aan, toch eens reviews lezen. Zag wel een 2.0 setje van Teufel vergeleken met een Z-2300 maar die is dan weer 2.1 en niet echt te vergelijken vind ik.

• yannickie111
Binnetie schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:45:
Dankjewel jongens voor de aangeboden hulp. Ik heb besloten om voor een 2.1 setje te gaan zonder losse reciever. Aangezien deze weer altijd aan moet staan wanneer ik de pc gebruik. De setjes van Teufel spreken me ook aan, toch eens reviews lezen. Zag wel een 2.0 setje van Teufel vergeleken met een Z-2300 maar die is dan weer 2.1 en niet echt te vergelijken vind ik.
ik weet niet heel veel van audio af, ik ben er eigenlijk pas ingedoken toen ik mijn Z-5500 uit ging zoeken.
maar ik heb dus juist niet naar 2.0/2.1 setjes gekeken, maar alleen naar 5.1.
maar ik weet wel dat Teufel een goed merk is, dus ik zou er zeker eens naar gaan kijken/ reviews lezen!

• Binnetie
  • Nu online
Er zijn zeer weinig reviews te lezen. 5.1 is leuk, maar ik koop voor mijn budget toch liever een goede 2.1 set aangezien ik veel muziek luister en maar af en toe een spel speel en nog minder een film kijk op mijn pc. Van die laatste 2 vind ik dat je dan het meeste gebruik zou maken van 5.1, voor gewoon muziek niet.

• Strike_2
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 20:17
Heey jongens, ff mijn 2 cent:
ter referentie: Ik gebruik in de woonkamer een leuke set met voorgenoemde Pioneer VSX-817 en een volledige set Mission M3i speakers voor muziek en films (oh, en een paar custom-built 250W 12" subwoofers).
- De Z550 aan mijn game-PC miste wat geluid 'in het midden', vooral bij een lage vrouwenstem (bijv. Diana Krall).
Dit heb ik prima kunnen verhelpen door deze analoog aan te sluiten op een Creative Autigy ExtremeMusic.
Nu klinkt mijn Z-5500 (binnen redelijke afstand) net als mijn mooie Mission vloerstaanders.
- Voor de laptop heb ik ooit een Logitech Z-10 gekocht en OH MIJN GOD wat een geluid.
Het is maar 15W stereo, maar wel 15W aan bi-amped (1W+14W), perfect afgeregelde muzikale geilheid.
Vooral via USB, want dan is alles vanaf de geluidskaart totaan te conus perfect op elkaar afgestemd.

Als je keihard wilt knallen is een Z-5500 prima.
Als het iets minder lawaai hoeft te maken, kun je met een Z-10 heerlijk genieten.
Pagina: 1