Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 13:52
Beste mensen,

de afgelopen tijd ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe geluidsinstallatie voor mijn kamer. Aangezien dit een redelijk kleine kamer is, heb ik mijn budget rond de €300 laten vallen. Veel groters zal voor mijn kamer behoorlijk overdreven zijn, dus wil mezelf weerhouden teveel geld uit te geven voor niets :P.

Nu heb ik mijn ogen laten vallen op de Z-5500 van Logitech, waarvan ik eigenlijk alleen maar goede reviews heb gelezen ( nu het plopjesprobleem opgelost is ). Ik ben echter benieuwd ofdat er binnen mijn budget misschien betere alternatieven zijn. Ik heb namelijk gezocht naar wat home-cinema setjes ( met en zonder DVD ), maar die kwamen allemaal niet zo goed uit de bus. Verder las ik dat je met een goedkope home-cinema set je lang niet altijd kwaliteit in huis haalt.

En aangezien ik las dat de Z-5500 wel eens radiosignalen op wou vangen, hoe groot is die kans? Ik speel hier namelijk wel eens elektrisch gitaar, en daar vang ik soms wel signalen op van de televisie die beneden aanstaat ( heel raar, ik weet het, maar ik ben hier dus wel benieuwd naar, voordat ik dadelijk boven in 5.1 kan volgen wat beneden op de TV aanstaat ). Zijn er meer mensen die last hebben van radio-ruis en/of plopjes? ( het plopjesprobleem schijnt al opgelost te zijn zoals ik las in een review, maar ben er toch benieuwd naar ofdat dit ligt aan de leeftijd van je set ).

Als er mensen zijn die hun ervaring willen delen over hun Z-5500 en/of andere geluidsinstallatie rond het budget van €300, zou me dat veel helpen, want met alleen de reviews op tweakers en kieskeurig enz. enz. kom ik er niet meer uit.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:17
Waar ga je de set voor gebruiken? Films, games en/of muziek? Ik heb dit setje thuis ook staan en laat mij dan 1 van de weinige zijn die er iets minder over te spreken is dan al die andere reviewers. Maar waar ik, als ik muziek luister met deze set me vooral aan stoor is de enorme bas van dit setje. De sub is wel van prima kwaliteit hoor, maar het is jammer dat hij zo overheerst. Ook merkte ik op dat als je de sub terugdraait de bas van een hele strakke bas veranderd in een kwakkwak geluid.

Dus, als je een basfreak bent en je wil er muziek mee luisteren is de z-5500 een leuk setje. Ik raad je voor muziek aan verder te kijken. Voor films en games is het wel een erg leuk setje. :-)

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Klassieke muziek is niet lekker te luisteren op een Z5500. De Z5500 is wel een prijs-kwaliteit-knaller als je gaat voor games,films (vooral met DTS is het smullen, want dan is de sub echt uitstekend!) en als je houdt van boem boem muziek is hij ook nog wel te pruimen.

Voor muziek zou ik alleen een andere set aanraden, voor games/films is het een hele goede set!

Als je voor een custom-set gaat(met b.v. een versterker en losse speakers etc) is het enige goede advies eigenlijk dat je moet luisteren en vergelijken! Dus een goede audiozaak ingaan en gewoon eens luisteren. Neem muziek mee die jij leuk vind en/of stukje film(s).

[ Voor 26% gewijzigd door RedHat op 13-07-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je het vergelijkt met andere 5.1 setjes, dan is dit gewoon prima vergelijkbaar / beter. De Z5500 is dan gewoon een veilige keus die veel waar voor het geld biedt.

Als het gaat om muziek luisteren en detail en dergelijke, dan is een setje stereo speakers met een stereo versterker van in totaal 300 euro waarschijnlijk beter. Maar dan heb je een totaal andere soort set. Eentje die niet zulke sterke 5.1 effecten en al helemaal niet zoveel lage tonen weet te produceren.

Overigens is klassieke muziek prima te luisteren op een Z5500. Net als Pop, R&B, Rock etc. Een losse versterker en stel iets grotere speakers van mission/b&w/kef/etc zal wel wat gedetailleerdere en genuanceerder klinken.

Maar het is zeker niet zo dat je op een Z5500 geen klassieke muziek kan luisteren. Je moet alleen niet verwachten dat dit een set is waarmee je met je ogen dicht en billen tegen elkaar aangeknepen hoort dat ongeveer 15 haren van de strijkstok van de 3e violist van links wat minder goed gespannen zijn door een hoge luchtvochtigheid :P.

[ Voor 37% gewijzigd door JvS op 13-07-2009 11:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 09:10

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik heb zelf de z5500 op mijn computer aangesloten en ik vind het een zeer goede set, en zeker waar voor geld. Ik luister en geen muziek of iets dergelijks op, en als ik dat doe alleen gewone muziek (geen luistermuziek). Als ik voor echt muziek luisteren ga dan kies ik toch altijd mijn stereo set. Voor muziek moet je hem inderdaad niet specifiek kopen maar voor films/gamen zeer geschikte set, vooral voor dat geld.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gydeon
Als ik het zo lees, is de set ideaal voor mij :)

( sorry voor het ontbreken ervan, maar ) mijn plannen waren namelijk om vooral films / games. Daarnaast luister ik wel muziek, maar die is zo divers dat waarschijnlijk maar weinig setjes op die wens aan kunnen sluiten. Ik zit nu met een setje van Medion, en die vind ik voor de muziek al goed genoeg. Ik neem daarbij dus aan dat zo'n Z-5500 er alleen maar op vooruit kan gaan ( in combinatie met een X-fi Fatal1ty kaart -- deels ook de reden dat ik voor een goede set ga, want mijn set is nu behoorlijk de bottleneck ).

Maar met het muziekgebeuren heb ik altijd wel zitten klooien met equalizers/plaatsing en vele andere verbeteringspuntjes, dus ik denk dat ik de "overmatige bass" wel weg kan werken ( al vind ik het bij het merendeel van mijn muziek wel goed thuishoren :) ).

Als nog meer mensen hun informatie willen delen, gaat uw gang, want het komt alleen maar goed van pas :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gydeon op 13-07-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter dan die Medion set wordt het zeker. En voor films en games is dit een set die elke euro waard is. Ik zeg: Doen! ;)

*edit ter onderbouwing*

Ik gebruik zelf de Z5500 in de woonkamer op dit moment. De verhouding muziek/films ligt bij ons op ongeveer 30/70. Voor tijdens films is het een prima setje, vooral vanwege de 300 euro. Voor dat geld heb ik nog geen set gezien die dezelfde ervaring neerzet bij dolby/DTS weergave.

Zelf ga ik wel over naar een andere set, losse versterker, front center en rear speakers. Dat is vooral voor de muziek weergave, en gaat me ook iets meer kosten dan die 300 euro.

De afgelopen 3 jaar heb ik aan de Z5500 een prima set gehad om films en games mee weer te geven, en voor dat doel zie ik geen reden om hem niet te kopen als je op zoek bent naar een budget oplossing.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Als je veel wilt gamen en films, dan zou ik gewoon de z5500 halen. Je hebt immers ook een xfi >> EAX 5.0. Dat is prima.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gydeon
Vandaag naar de Mediamarkt in Eindhoven geweest voor een demontratie, en zelfs in zo'n grote open ruimte nog "krachtig" geluid. Ik heb daarom ook meteen besloten de set te bestellen, die nu staat te wachten tot hij verzonden mag worden.

Bedankt voor al jullie hulp, wat mij betreft kan het topic gesloten worden ( tenzij anderen natuurlijk nog ervaringen uit willen wisselen, aangezien ik geen Z-5500 Ervaringen topic heb kunnen vinden ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen Z-5500 maar een Z-5450. Deze is qua specs een klein beetje minder dan de Z-5500, maar ik heb hem gekozen ipv de Z-5500 omdat de rear speakers draadloos zijn en ik geen zin had om luidsprekerkabels door de huiskamer te leggen. Ben zeer tevreden over de set en de rear speakers zijn ondanks het feit dat ze draadloos zijn zeer helder van klank.
Pagina: 1