Probleem met geluid onderbrekingen Logitech Z-5500

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-05 11:42
Beste Tweakers,

Ik heb vandaag de logitech Z-5500 speakerset gekocht om aan te sluiten op mijn philips 32pfl7404 tv door middel van s/pdif (digitale coax).
Ik heb echter last van korte onderbrekingen in het geluid bij het afspelen van content vanaf mijn WD HD Live mediaspeler die door middel van HDMI met de tv verbonden is. Ook heb ik bij het spelen van een Xbox 360 spel hetzelfde gemerkt.
Ook heb ik met een 3.5mm <-> 3.5mm kabeltje mijn mp3 speler aangesloten op de boxen, in een poging om erachter te komen of het probleem zich hier ook voor doet, vooralsnog lijkt het probleem hier niet op te treden. Ook bij het tv kijken (analoog) lijkt het probleem zich niet voor te doen.
De geluidsonderbrekingen zijn ongeveer een halve tot een hele seconde van duur en lijken bij de Xbox zo'n beetje elke 5 minuten op te treden en bij het afspelen van media via de WD Live elke 15 minuten (grofweg).
Mijn hypotheses zijn als volgt:

1) Er is een probleem bij het decoderen van digitale signalen bij de logitech set.
2) Er is een probleem bij de philips tv bij het doorsturen van digitale audio via de S/PDIF uitgang, maar niet bij het decoderen hiervan, aangezien de speakers van tv nooit dit probleem gehad hebben.
3) Er is een algemeen probleem met mijn Z-5500 set die hickups veroorzaakt en die ben ik toevallig nog niet bij de mp3 speler of bij de analoge tv tegen gekomen.
4) Er is een storingsbron die voor hickups zorgt (wellicht de wifi router die dicht bij staat, maar wel bij wijze van experiment verder weg gezet is, maar misschien nog niet ver genoeg)

Hypothese 3 wordt naar mate ik langer hickuploos naar muziek aan het luisteren ben steeds onwaarschijnlijker.

Googelen op de zoekwoorden: "hiccup Z-5500" "sound interruption Z-5500" en soortgelijke zoekwoorden voor philips 7404 heeft me niet verder kunnen helpen, en ik kom überhaupt weinig mensen tegen die soortgelijke hiccups lijken te hebben, maar kansen zijn natuurlijk wel dat ik niet de enige ben.

Hopelijk heb ik U hierbij genoeg geholpen om mij te kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:54

thommich

Belg

Ik heb dezelfde set.

Uit je verhaal denk ik dat het probleem eigenlijk een 5e mogelijkheid is:
De set doet er bij mij ook ongeveer een seconde over om te starten met spelen als een digitaal signaal gestart wordt. Normaal is dit geen probleem omdat de set eenmaal gestart, continu een signaal ontvangt.
Blijkbaar is dat bij jou niet het geval, omdat de set geen constant signaal aangeleverd krijgt.
Dan moet de z-5500 telkens opnieuw "onderzoeken" welk signaal hij binnenkrijgt, en dat kan een vertraging veroorzaken.

De oplossing voor dit probleem heb ik echter ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275731

Als het probleem zich tijdens het afspelen voordoet is dat niet voor de hand liggend.. Als je een film kijkt via mediaspeler of Xbox wordt er een constant audiosignaal verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 14:07

Shunt

Boe

dus je sluit je Z-5500 via een optiche kabel aan op de TV die weer via HDMI verbonden is met je media player en Xbox ? Sluit de logitech eens direct aan op de Xbox en Media player. Buiten dat je nooit echt 5.1 geluid gaat krijgen via de optiche uitgang van je TV (teminste 99% van de TV's kunnen dit niet) lijkt het me ook niet helemaal de bedoeling dat je TV nog als een passtrough of Decoder tussen je geluid en bron in zit.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-05 11:42
Bedankt voor jullie reply's. Het probleem doet zich inderdaad voor bij het constant aanleveren van geluid, dus het switchen naar digitaal is niet van toepassing (hij blijft digitaal aangeven).

Ik heb via een digitale coax (niet optisch) inderdaad alleen de tv direct verbonden met de Z-5500, en deze geeft vervolgens aan dat het 5.1 is, en bij het kijken van een film en het spelen op de xbox heb ik gemerkt dat hij ook echt 5.1 geluid geeft.

De mediaspeler heeft alleen een optische uitgang en de tv heeft een digitale coax, en ik heb helaas ook geen optische kabel om mijn mediaspeler direct via de Z-5500 te proberen. Dit is helaas ook geen permanente optie aangezien er een vertraging optreed bij de tv en de mediaspeler noch de Z-5500 kunnen deze vertraging kunstmatig toevoegen.

Het lijkt erop dat de meneer in deze post: http://www.avforums.com/f...404-a-5.html#post10916487
precies hetzelfde probleem heeft als ik en heeft de TV opgestuurd ter reparatie, ik weet niet hoe dat is gelopen.

Overigens geeft de Z-5500 netjes stereo aan wanneer ik analoge tv kijk of via de mediaspeler een stereo bron aanbied (en hapert dan niet) en geeft hij ook netjes Dolby Digital aan als de mediaspeler dit via hdmi aan de tv aanbied. Ik denk dat het probleem ligt bij de TV en het doorgeven van DD.