Nee, want de digitale coax (1x) zat al op de subwoofer. Verder is digitale coax puur een kabel om data overheen te sturen en verder niets. Dus de speaker zal daar nooit geluid uit kunnen krijgen. De ronde aansluiting is dan ook - zoals gezegd - de bevestiging van de voet/standaard.
stel mijn laptop kan maximaal 5.1 surround leveren ( heb dan ook 3 aansluitingen: 1 mic, 1 headphone, + nog 1 ) deze sluit ik dan aan op? waarschijnlijk de digitale aansluitingen?
De drie maar 3,5mm jack is analoog en niet digitaal dus je hebt daar de digitale aansluitingen niet voor nodig.
Maar met "stel" kunnen we niets, je moet gewoon weten wat de laptop kan of niet kan. Als de laptop inderdaad van de 3 x 3,5mm jack aparte outputs kan maken dan kan je de laptop middels drie kabels op de aansluitingen in het blauwe deel aansluiten.
Echter bestaat ook de kans de de laptop bijvoorbeeld een flex-jack heeft waardoor je door één uitgang digitaal geluid uit kan voeren. Mocht dit mogelijk zijn dan kan je met een verloopje wel één van de digitale ingangen van de Logitech gebruiken.
dan de tv die sluit ik aan op de 3.5 jack?
Kan, maar alleen als je laptop dus niet die ingangen gebruikt.
Overigens kan je de TV ook aansluiten op de twee maal RCA - aansluitingen in het wit - door middel van een verloopje.
dan mijn radio, dit is een 2.0 stereo radio die zou ik dan ook moeten aansluitingen op de 3.5 jack maar dan doen maar 2 speakers het? of kan ik alle 5 dan ook gewoon hetzelfde muziek laten spelen?
Je radio kan je dus alleen aansluiten als je laptop digitaal geluid door kan geven. Want je hebt anders alle analoge ingangen al gebruikt. Je kan met splitters gaan werken, maar dat is ook weer zo wat.
Elke set kan 2.0 geluid wel omzetten naar 5.1. Hoe dat gebeurt kan op diverse manier. De ene is door middel van Dolby Pro Logic wat van 2.0 probeert 5.1 te maken. Het andere is meerkanaals stereo, dan wordt de muziek gewoon over alle kanalen gespeeld.
Je kan er dus voor kiezen de drie apparaten op elke ingang aan te sluiten in het blauwe vlak. Je hebt dan elk apparaat maximaal 2.0 stereo. Maar met behulp van bovenstaande kan je dan toch "5.1" krijgen. Echter zou ik het afraden als je laptop echt 5.1 kan versturen.
Maar goed, dit zijn allemaal mogelijke scenario's want als je niet zeker weet hoe de laptop aangesloten kan worden (digiaal of analoog) dan zijn er te veel mogelijkheden.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.