Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Logitech Z906 Speaker Set

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/otqkuc.png

Na lang wachten op de opvolger van de Logitech Z-5500 is nu de Z906 speakerset aangekondigd. Het betreft een 5.1 speakerset met THX gecertificeerde speakers. De set zou al leverbaar zijn via de site van Logitech en wordt verwacht half april beschikbaar te zijn via andere partijen.

Specificaties

Totaalaantal watt (RMS)500 W
Subwoofer165 W
Satellietspeakers 5 x 67 W
THX®-gecertificeerdJa
Dolby Digital 5.1-decoderingJa
DTS-decoderingJa
3D-stereo (Surroundsound uit 2-kanaalsbronnen)Ja
Digitale optische ingang2
Digitale coaxiale ingang1
Directe invoer via zes kanalenJa
RCA-ingangJa
3,5mm-ingang1
BedieningspaneelStapelbaar
Satellietspeakers4, voor wandmontage
Middenkanaalspeaker1, voor wandmontage
SubwooferGepoort, side-firing
AfstandsbedieningInfrarood

Links

Logitech site
Logitech Z906 in de Pricewatch
nieuws: Logitech komt met Z906-surroundspeakerset

[ Voor 8% gewijzigd door itons op 09-03-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 20:23
Mooi setje qua uiterlijk, maar dat men niet voor een HDMI ingang/uitgang en DTS-HD en DD True heeft gekozen?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 13:18
Ziet er goed uit! Mooi als opvolger van de Z-5500, die zal bij velen (en mij) waarschijnlijk worden vervangen door de Z906 ;)
De Z-5500 van mij voldoet (helaas?) nog prima! Alleen de backlight van de pod begint te flikkeren.

Ik ben ook benieuwd naar de frontcovers van deze, zie er nog geen afbeeldingen van, maar de aansluitpunten wel :P

EDIT: Ow, de aansluitpunten voor de frontcovers, dat zijn schroeven 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door E2TK op 09-03-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 11:56

Sick Nick

Drop the top!

Ik hoop wel dat ze de kwaliteit een beetje hoog hebben gehouden, de vervanger van de Z2300, de Z623, klinkt namelijk flink slechter.

Ik hou het zelf wel bij m'n monitor speakers, die klinken een stuk strakker dan welke logitech set dan ook, ook op debiel hoge volumes.

[ Voor 34% gewijzigd door Sick Nick op 09-03-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Nice, 2de optical is weer terug van weg geweest. (zat wel op de Z5400/5450, maar niet mee rop de 5500)

Ziet er super strak uit. Ben in het bezig van een Z5400 en 5500. De 5400 voor de home cinema set benden (en de consoles) en de 5500 voor de game PC. Uitermate te vreden mee en beide doen het nog zoals ze het deden toen ik ze net kocht.

Mocht één van de 2 het opgeven, gaat deze er zeker in komen :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ziet er netjes uit.
De audio inputs zitten nu op de subwoofer in plaats van de control unit zie ik.

zelf heb ik mijn Z5500 weer terug ingeleverd ten tijde van het "plopjes probleem".
Inmiddels heb ik een AV-receiver. dat geeft toch wat meer opties en flexibiliteit.

[ Voor 45% gewijzigd door M a r c o op 09-03-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:46:
Mooi setje qua uiterlijk, maar dat men niet voor een HDMI ingang/uitgang en DTS-HD en DD True heeft gekozen?
Brilsmurfffje in 'nieuws: Logitech komt met Z906-surroundspeakerset'
Deze set is meer gericht op computer gebruik, en dan is HDMI compleet irrelevant en ook voor consoles is HDMI niet interessant.
Door dit weg te laten ligt de prijs van de set lager
Kan ik me op zich wel vinden in de uitleg van brillsmurfje, maar het beperkt wel de inzetbaarheid van de set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ik zie voor deze set zelf ook geen nut in HDMI en DTS-HD ondersteuning.
Dat zijn opties die het product gelijk complexer en duurder maken.

[ Voor 189% gewijzigd door M a r c o op 09-03-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Sick Nick schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:50:
Ik hoop wel dat ze de kwaliteit een beetje hoog hebben gehouden, de vervanger van de Z2300, de Z623, klinkt namelijk flink slechter.

Ik hou het zelf wel bij m'n monitor speakers, die klinken een stuk strakker dan welke logitech set dan ook, ook op debiel hoge volumes.
Je monitorspeakers beter dan welke logitech speaker dan ook? Welke monitor heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:55

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

HDMI vind ik ook niet nodig, maar DTS-HD en DD True had er van mij wel op mogen zitten. De set is namelijk niet alleen gericht op computergebruik, anders zouden er namelijk niet zoveel ingangen op zitten, zeker geen twee optische. Het idee is dat je er meer op aansluit, waaronder moderne apparatuur zoals een PS3/BD-speler. Dan zou het dus mooi zijn als je je HD-geluidsstream er ook mee kon afspelen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

zozamis schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:59:
[...]

Je monitorspeakers beter dan welke logitech speaker dan ook? Welke monitor heb jij?
hij bedoelt (waarschijnlijk) studio monitor speakers en geen speakers die in/aan zn beeldscherm/monitor zitten.

Ontopic:/

Die 2e optische poort trekt mij alleen al over de streep, zit nu te klooien met optische splitters, maar dat is geen werken.

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:52
(jarig!)
zozamis schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:59:
[...]

Logitech speakers klinken goed voor de gemiddelde consument maar lang niet voor iedereen. Een losse versterker plus een paar goede speakers klinkt altijd al veel beter dan de logitech setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 11:56

Sick Nick

Drop the top!

Idd, studio monitor speakers. 2.0 set met ingebouwde amp.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2efhu3a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Bart ® schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:03:
HDMI vind ik ook niet nodig, maar DTS-HD en DD True had er van mij wel op mogen zitten.
Volgens mij kan DTS-HD niet over een optical kabel, en is HDMI dus verplicht als je dit wil ondersteunen.
(correct me if I'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
Bart ® schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:03:
HDMI vind ik ook niet nodig, maar DTS-HD en DD True had er van mij wel op mogen zitten. De set is namelijk niet alleen gericht op computergebruik, anders zouden er namelijk niet zoveel ingangen op zitten, zeker geen twee optische. Het idee is dat je er meer op aansluit, waaronder moderne apparatuur zoals een PS3/BD-speler. Dan zou het dus mooi zijn als je je HD-geluidsstream er ook mee kon afspelen.
HDMI had ik wel een mooie optie gevonden, breder assortiment producten wat dan aan te sluiten is.
DTS-HD en DD True, ik weet of dat veel meerwaarde biedt, zou het verschil met DTS 5.1 en DD 5.1 hoorbaar zijn op deze speaker set?
M a r c o schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:09:
[...]

Volgens mij kan DTS-HD niet over een optical kabel, en is HDMI dus verplicht als je dit wil ondersteunen.
De HD audio formaten kunnen inderdaad niet over een optische kabel, heeft hij te weinig bandbreedte voor geloof ik. Heb je een HDMI aansluiting voor nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door E2TK op 09-03-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
E2TK schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:09:
[...]
HDMI had ik wel een mooie optie gevonden, breder assortiment producten wat dan aan te sluiten is.
Dan heb je weer al minstens 2 HDMI poorten nodig. Input en output. waar dan de audiostroom uitgehaald moet worden.
Overigens, welke producten zou je er op willen aansluiten met HDMI die niet ook een spdif poort (optisch of coaxiaal) hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 08:25
Leuk setje, wilde eerst de z-5500 maar ga nu toch voor deze. Ben benieuwd wanneer hij verkrijgbaar is in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
Joshua schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:26:
Leuk setje, wilde eerst de z-5500 maar ga nu toch voor deze. Ben benieuwd wanneer hij verkrijgbaar is in Nederland.
De Logitech Z906 surround sound speakers zijn vanaf vandaag verkrijgbaar in de officiële Logitech webshop op www.logitech.com voor 349,- euro. Vanaf april 2011 zijn ze eveneens bij overige Logitech verkooppunten verkrijgbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door itons op 09-03-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

Lijkt me een interessant setje in combinatie met XBMC en een ION bordje. Maar de vraag is nog wel of S/PDIF goed gaat werken met Linux/XBMC/ION.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:21
M a r c o schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:09:
[...]Volgens mij kan DTS-HD niet over een optical kabel, en is HDMI dus verplicht als je dit wil ondersteunen.
Klopt. Maar het heeft niet alleen te maken met de bandbreedte, maar ook met dingen als beveiliging. Overigens kan je een speler welke zelfs HD Audio kan decoderen en beschikt over meerkanaals analoge uitgangen wel aansluiten op de Z-5500 en de Z906 door middel van de drie maal 3,5mm jack in. Op die manier heb je dan dus wel DTS HD en Dolby TrueHD. Alleen zal de Logitech het niet herkennen omdat het analoog en reeds gedecodeerd binnen komt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
Thanks, heb er meteen eentje besteld. Heb geen zin om tot april te wachten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:41

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Gisteren is net mijn Z5450 Speaker zet overleden [ Zelfde als Z-5400 maar dan draadloze achter speakers en advies prijs 399 ]

hij wou niet meer aan en de zekering is gewoon heel [ grrr wat echt een domper die dag ]

vorige jaar hield 1 van de Rear speakers er al mee op [ Wifi module defect ] heb daar maar mee leren leven. maar nu hij niet eens meer aan wil na 3 jaar moet ik hem toch vervangen en je kan gewoon voor 250 euro weinig kopen wat in de buurt komt van dit geweld

dus ik met Logitech Nederland gebeld of ik eventueel nog reserve onderdelen kon bestellen. [ zoals Rechte Rear speaker + nieuwe subwoofer ] maar dit kon niet meer. maar ze konden mij wel een coupon aan bieden van 50% korting op een nieuwe geluid systeem _/-\o_ dat is toch heel netjes :D [ wacht nu op email van Logitech ]

ik hoop dat ik dit setje snel in het echt kan beluisteren . zodat ik me keuze kan maken tussen de Z-5500 en de Z-906

Als mijn Z5450 nog goed was had ik het liefste die gehouden [ die subwoofer ziet er gewoon zo VIERKANT uit :D] 310 watt RMS klinkt natuurlijk weinig als je het hebt over 500 watt RMS .. maar hij is me NOOIT te kort geschoten [ had hem nooit vol volume ] en alles zat erop aangesloten

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
angerfist-yentl schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:04:
...maar ze konden mij wel een coupon aan bieden van 50% korting op een nieuwe geluid systeem _/-\o_ dat is toch heel netjes :D
Let er wel op dat je die coupon moet gebruiken in de webwinkel van Logitech. En daar staat de Z-5500 nog vrolijk voor €399,- te koop. Met die 50% korting ben je dan nog wel goedkoper uit dan de goedkoopste Z-5500 uit de PriceWatch, maar het verschil is dan opeens toch net een stuk minder groot en die 50% een stuk minder aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 20:23
Ik zal even uitleggen waarom ik het jammer vind:
Ik zou dit setje graag zien omdat ik het wel zou gebruiken in de woonkamer.
Wat is er nou handiger, een Sony DB1080 met 300 aansluitingen die ik niet gebruik.
Of zo'n compact versterkertje waar alles in zit.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392187

Weet iemand hoe groot de subwoofer van dit nieuwe setje zal zijn? Ik overweeg de nieuwere versie vanwege de betere coderingen. Maar als ik de afmetingen van de subwoofer zie denk ik aan een kleinere subwoofer (geen 10")

Wat denken jullie? Let me know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h0us3cat
  • Laatst online: 19:27
Hoe lang zijn de kabels van de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
h0us3cat schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:56:
Hoe lang zijn de kabels van de speakers?
Pakketinhoud:
- Speakers
- Speakerdraad
- 6-kanaals draad voor directe invoer van 1,8 m
- Stapelbaar bedieningspaneel
- Draadloze afstandsbediening
- 3 AAA-batterijen
- Handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
E2TK schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:45:
[...]Pakketinhoud:
- Speakers
- Speakerdraad
- 6-kanaals draad voor directe invoer van 1,8 m
- Stapelbaar bedieningspaneel
- Draadloze afstandsbediening
- 3 AAA-batterijen
- Handleiding
De kabels van 1.8 meter zijn de drie keer 3,5mm jacks voor de aparte aansluitingen van de front left, front right, rear right, rear left, center en subwoofer.

1.8 meter zou ook wel erg kort zijn voor rear speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Het is trouwens gewoon los speakerdraad. Dus indien te kort, kun je makkelijk een rolletje snoer ergens halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
FeaR1986 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:15:
[...]

De kabels van 1.8 meter zijn de drie keer 3,5mm jacks voor de aparte aansluitingen van de front left, front right, rear right, rear left, center en subwoofer.

Stupid me :9

Bij de Z-5500 zitten 3x 4.5 meter kabels en 2x 7.5 meter kabel, kunnen we er vanuit gaan dat dit bij de Z906 ook zo is? En inderdaad, het is gewoon speakerdraad aan de aansluitingen van de speakers te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h0us3cat
FeaR1986 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:15:
[...]

1.8 meter zou beetje kort zijn hé, niet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
h0us3cat schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:14:
[...]
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395524

h0us3cat schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:14:
[...]

1,8 meter is vrij lang, hoezo zou dit "een beetje kort zijn"
Ik neem aan dat je de speakers niet op 3m afstand uit elkaar wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 395524 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:35:
[...]
1.8 meter is niets. Zeker niet als je alle kabels vanaf een subwoofer moet trekken. Een subwoofer zet je veelal uit het zicht en sowieso nooit exact midden in de opstelling. Dus zes keer dezelfde lengte is sowieso apart. Als jij een set aan gaat sluiten met maximaal 1.8 meter kabel per speaker wens ik je veel plezier. Als je een receiver hebt die in het midden staan en dan beide kanten 1.8 meter op voor de fronts zou nog kunnen, maar dan kom je met 1.8 meter ook in de knoop met de rear speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h0us3cat
FeaR1986 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:38:
[...]

1.8 meter is niets. Zeker niet als je alle kabels vanaf een subwoofer moet trekken. Een subwoofer zet je veelal uit het zicht en sowieso nooit exact midden in de opstelling. Dus zes keer dezelfde lengte is sowieso apart. Als jij een set aan gaat sluiten met maximaal 1.8 meter kabel per speaker wens ik je veel plezier. Als je een receiver hebt die in het midden staan en dan beide kanten 1.8 meter op voor de fronts zou nog kunnen, maar dan kom je met 1.8 meter ook in de knoop met de rear speakers.
Dan spreken we nog niet over het het netjes weg werken van de kabels langs de muren.
Je gaat je kabels toch niet gewoon over de vloer laten lopen wel dan?

[ Voor 4% gewijzigd door h0us3cat op 10-03-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Anoniem: 395524 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:35:
[...]

Gast :D. Stel je voor dat je een vierkante kamer hebt, en je de subwoofer rechtsvoor in de hoek hebt staan. Je wil de linkerachterspeaker aansluiten, dan zou je dus een kamer van maximaal 0,9m bij 0,9m moeten hebben. Nu weet ik niet hoe jij woont, maar mijn kamer is toch echt wel iets groter dan een toilet :').

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Laatst online: 25-04 13:15
Ben ik de enige die de panel lelijk vindt??
ik heb zelf de Z-5500 en vindt deze met een LCD'tje veel handiger dan dit, lijkt beetje goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

THX zit daar nou echt zoveel meerwaarde aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
iNFiNiTY- schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:55:
THX zit daar nou echt zoveel meerwaarde aan?
Voordat producten een THX certificering krijgen moet het aan bepaalde eisen voldoen, staat geloof ik wel ergens uitgelegd op de website van THX.
Om het logo te dragen moeten ze worden getest door THX en daar moet geld voor worden neergelegd.

Ik denk dat veel meer speakersets wel een THX logo kunnen dragen maar dat daar geen geld aan uitgegeven wordt door fabrikanten van consumenten electronica, behalve oa Logitech (Creative had geloof ik ook nog een THX setje?)
Lijkt me dat THX ook niet hele hogen eisen stelt aan consumenten electronica.

Denk dat het voornamelijk meerwaarde heeft voor de prijs :'( Of heeft iemand een andere mening? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

soheilmd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:41:
Ben ik de enige die de panel lelijk vindt??
ik heb zelf de Z-5500 en vindt deze met een LCD'tje veel handiger dan dit, lijkt beetje goedkoop
Ik heb zelf een Z-680, de voorloper van de Z-5500, maar ik vind een lcd echt niet handiger dan dit. Nu zie je in één oogopslag het volume, welke aansluiting actief is, en welke speakers actief zijn. Met een lcd heb je die info niet in één keer beschikbaar. Het oogt misschien wat goedkoper, alhoewel ik dat wel mee vind vallen (vind het juist wel lekker retro), maar het is imho juist veel praktischer dan een lcd.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 12:19
E2TK schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:29:
[...]

Voordat producten een THX certificering krijgen moet het aan bepaalde eisen voldoen, staat geloof ik wel ergens uitgelegd op de website van THX.
Om het logo te dragen moeten ze worden getest door THX en daar moet geld voor worden neergelegd.

Ik denk dat veel meer speakersets wel een THX logo kunnen dragen maar dat daar geen geld aan uitgegeven wordt door fabrikanten van consumenten electronica, behalve oa Logitech (Creative had geloof ik ook nog een THX setje?)

Denk dat het voornamelijk meerwaarde heeft voor de prijs :'( Of heeft iemand een andere mening? :)
kan me vaag herinneren (maar kan niet zo 123 een bron vinden) dat het helemaal niet lastig was die THX certificering te krijgen, dat het inderdaad voornamelijk betalen is..
Daar dacht ik dat ze ook een THX silver oid hadden nu, waardoor je verschillende klasses hebt en het duidelijk te zien was hoe goed een set precies is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor degenen die de Z906 willen gaan kopen: http://www.logitech.com/trade-in
Inruilactie zodat je 20% korting kunt krijgen. Ik weet alleen niet of je een oude logitech muis kunt inruilen voor een speakerset, maar je krijgt een coupon voor 20% korting op producten boven de 49,99, dus denk het wel!

[ Voor 4% gewijzigd door W1LL3M op 10-03-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

[...]

Zoiets dacht ik al, had het ergens gelezen ook zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397269

[...]

Persoonlijk mijd ik de THX bagde. De meeste hifiproducten die dergelijke certificering hebben zijn eigenlijk al per definitie te duur voor wat ze kunnen. Voor mij is het meer een badge voor producten die ik het beste kan mijden dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:12
Ik las gisteren het nieuwsbericht op tweakers en het eerste wat ik dacht. WAAROM geen DTS-HD? Dit is echt het enige wat ik nog mis op mijn huidige z5500 voor de rest lijkt dit setje identiek aan de Z5500 behalve dan kleur en de bediening. Ik snap niet waarom mensen zo lyrisch zijn over deze set? Is duurder maar kan hetzelfde?

Volgens mij mis ik iets..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Webgnome schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:43:
Ik las gisteren het nieuwsbericht op tweakers en het eerste wat ik dacht. WAAROM geen DTS-HD?
Omdat dat op een set als deze gewoon géén meerwaarde heeft. Plus dat een set als deze dan een stuk duurder zou worden doordat er dan ook meteen HDMI-ingangen op moeten zitten. En met HDMI ingangen volgt dan ook meteen weer een HDMI-chip welke de HD Audio moet kunnen processen en decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

FeaR1986 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:08:
[...]

Let er wel op dat je die coupon moet gebruiken in de webwinkel van Logitech. En daar staat de Z-5500 nog vrolijk voor €399,- te koop. Met die 50% korting ben je dan nog wel goedkoper uit dan de goedkoopste Z-5500 uit de PriceWatch, maar het verschil is dan opeens toch net een stuk minder groot en die 50% een stuk minder aantrekkelijk.
Gelukkig kan je in dezelfde winkel de Z906 dus kopen voor maar 175 euro :)
Of alleen 50% op die Z-5500?
Anders zou ik toch echt vragen of je niet bijvoorbeeld deze voor 250 kan krijgen ipv die 50% korting :)

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 01:50
misschien een beetje stomme vraag maar,
op de foto van de achterkant van een speaker zitten 2 aansluitingen 2 traditionele speaker aansluitingen en 1 ronde aansluiting. waar is de ronde aansluiting voor? is dit voor betere kwaliteit?
dan de subwoofer, gepoort? wat is dat?
6 audio bronnen ingang, kan je dan bijvoorbeeld je tv aansluiten via de hoofdtelefoon aansluiting? ( klinkt logisch maar wil het toch zeker weten, het is een oud beestje, mijn tv. )
kan je ook een radio aansluiten op de speaker set?

sorry voor de ''noob'' vragen, maar heb nog niet echt veel ervaring met speakers.
het enige wat ik nu heb is een oude stereo toren van me pa (2.0) en een eigen mini hifi set ( radio, 3 disc, casette ) ook 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
stefan-smit20 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:06:op de foto van de achterkant van een speaker zitten 2 aansluitingen 2 traditionele speaker aansluitingen en 1 ronde aansluiting. waar is de ronde aansluiting voor? is dit voor betere kwaliteit?
Dit is de achterkant van de subwoofer van de Z609 waar alles op wordt aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b28maB0bHfu9KmPOOBaTep38/full.png

De connectoren in het gele blok zijn voor de vijf speakers die je bij de Z609 krijgt.
De blauwe connector boven het gele blok is voor de module die je bij de Z609 krijgt. Die aansluitingen staan vast, de rest is om apparatuur op aan te sluiten.

In het blauwe blok zijn 3 x 3,5mm jacks geplaatst. Hier kan je dus drie keer één 3,5mm jack op aansluiten en dan dus 3 x stereo geluid krijgen. Deze kunnen echter ook gekoppeld worden en dan heb je analoog 5.1 geluid.

Het witte blok is een standaard RCA stereo ingang. Maximaal 2.0 geluid.

De rode en het paarse blok zijn de digitale ingangen. Twee maal optische toslink (rood) en één digitale coax (wit). Via deze ingangen kan je met één enkele kabel 5.1 geluid insturen en ook in de vorm van DTS of Dolby Digital. Zie voor de aansluitingen en de mogelijkheden ook [FAQ] Audio.
dan de subwoofer, gepoort? wat is dat?
Een subwoofer met basreflexpoort, zie ook Wikipedia: Basreflexsysteem.
6 audio bronnen ingang, kan je dan bijvoorbeeld je tv aansluiten via de hoofdtelefoon aansluiting? ( klinkt logisch maar wil het toch zeker weten, het is een oud beestje, mijn tv. )
Je kan vanaf de 3,5mm jack van de hoofdtelefoonuitgang van de TV inderdaad naar één van de drie 3,5mm jacks gaan die in het blauwe blok zitten. Echter kan je ook van 3,5mm jack naar RCA en dan zou je de connector in het paarse blok kunnen gebruiken aangezien je dan de 3 x 3,5mm jack open houdt om bijvoorbeeld een PC analoog aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 13:52
Erg mooie opvolger van de Z-5500, al vind ik de controlpod van de Z-5500 toch mooier dan deze...

Maar waarom zouden ze, behalve dat de Z-5500 al heel oud is, een opvolger uit hebben gebracht, er worden nog steeds vreselijk veel Z-5500's verkocht, en iets dat goed is moet je niet vervangen?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 00:26
Ik ben benieuwd of er een verschil que geluidskwaliteit is tussen de Z5500 en de Z906.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl

angerfist-yentl

vake bei te bange!

vandaag met 50% kortingsbon een z 906 bestelt ik hoop hem snel binnen te krijgen :D

vind het nog zonde van mijn Z5450 was toch wel tof die subwoofer kubus en ging dieper dan een z2300 met 5 watt RMS meer. [ nooit problemen mee gehad verder ] ga er qua wattage wel op vooruit 310 naar 500 maar dat was voor mij echt niet nodig geweest ging nooit boven de 60 a 65 % volume ] en ja ook op 100% was hij nog zuiver. de problemen met de LCD schermen heb ik nog nooit van gehoord [ leef volgens mij niet onder een steen ] dat de Rear speakers kapot konden gaat wist ik wel [ goedkope condensatoren ] hopelijk is deze zet van betere kwaliteit dat ik over 3 jaar niet weer een nieuw setje moet aanschaffen

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand idee hoe groot (" of cm) de subwoofer echt is? van dit nieuwe setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:23
Wie gaat als eerste de control pod van de Z5500 op de Z906 testen? Mja gaat zeer zeker niet werken... maar toch :P.
Ziet er leuk uit maar als je nog een goed werkende Z5500 hebt is geen reden om een Z906 te kopen. Het is jammer dat ze zo weinig extra's hebben toegevoegd, 1 extra aansluiting en een minder leuke control pod(mening).
Anders hadden ze een hoop meer mensen overgekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
Anoniem: 392187 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:06:
Iemand idee hoe groot (" of cm) de subwoofer echt is? van dit nieuwe setje?
Speaker Dimensions (DxWxH)
Satellite Speakers: 92 mm x 99 mm x 165 mm
Center Channel: 92 mm x 165 mm x 99 mm
Subwoofer: 318 mm x 280 mm x 292 mm
Stackable Control Console: 17.9 mm x 42 mm x 110 mm
Remote Control: eighteen mm x 42 mm x 110 mm
Weight: 13.3 kg

Bron: http://guru3d.com/news/lo...ound-sound-speakers-z906/
sub van de Z906 Subwoofer: 318 mm x 280 mm x 292 mm
Edit > tov de sub van de Z5500 330 mm X 337 mm X 460 mm

Het lijkt erop dat de sub van de Z906 een stukje kleiner is(hoeft natuurlijk niet slecht te zijn)

Misschien kloppen mijn bronnen niet maar ik heb het wel op meerdere sites zitten zoeken.. Ik kan niets van logitech zelf vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door sbmuc op 11-03-2011 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sbmuc schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:15:
[...]

Speaker Dimensions (DxWxH)
Satellite Speakers: 92 mm x 99 mm x 165 mm
Center Channel: 92 mm x 165 mm x 99 mm
Subwoofer: 318 mm x 280 mm x 292 mm
Stackable Control Console: 17.9 mm x 42 mm x 110 mm
Remote Control: eighteen mm x 42 mm x 110 mm
Weight: 13.3 kg

Bron: http://guru3d.com/news/lo...ound-sound-speakers-z906/
sub van de Z906 Subwoofer: 318 mm x 280 mm x 292 mm
Edit > tov de sub van de Z5500 330 mm X 337 mm X 460 mm

Het lijkt erop dat de sub van de Z906 een stukje kleiner is(hoeft natuurlijk niet slecht te zijn)

Misschien kloppen mijn bronnen niet maar ik heb het wel op meerdere sites zitten zoeken.. Ik kan niets van logitech zelf vinden.
Wil dit dan ook zeggen dat de diameter van de subwoofer zelf kleiner wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
Anoniem: 392187 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:12:
[...]

Wil dit dan ook zeggen dat de diameter van de subwoofer zelf kleiner wordt?
http://img.tomshardware.c...ch_z/logitech_z5500_2.jpg
http://content.hwigroup.n...gitech-z906-subwoofer.jpg

De Z5500 is vooral wat langer, maar als ik zo kijk heb ik wel het idee dat de diameter van de sub zelf wel wat kleiner is, maar vooralsnog hoeft dat niet slechter te zijn. Ik denk dat we gewoon reviews moeten afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01-2023
Als ik naar de subwoofer met de dimensies in het achterhoofd gok ik dat de speaker zelf 8'' is.
Daarmee dus een maatje kleiner dan de 10'' van de Z-5500.
Dit hoeft echter niet nadelig te zijn.
De sub van de Z-5500 was sowieso ontzettend overpowered.

Verder moet je niet letten op al die onzin die met wattages geroepen word.
Als de sub van de Z-906 50W uitstuurt, mag je heel blij zijn.
En die 50W is ruim voldoende om je huis op zijn grondvesten te laten trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
FeaR1986 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:34:
[...]

Dit is de achterkant van de subwoofer van de Z609 waar alles op wordt aangesloten:
[afbeelding]

De connectoren in het gele blok zijn voor de vijf speakers die je bij de Z609 krijgt.
De blauwe connector boven het gele blok is voor de module die je bij de Z609 krijgt. Die aansluitingen staan vast, de rest is om apparatuur op aan te sluiten.

In het blauwe blok zijn 3 x 3,5mm jacks geplaatst. Hier kan je dus drie keer één 3,5mm jack op aansluiten en dan dus 3 x stereo geluid krijgen. Deze kunnen echter ook gekoppeld worden en dan heb je analoog 5.1 geluid.

Het witte blok is een standaard RCA stereo ingang. Maximaal 2.0 geluid.

De rode en het paarse blok zijn de digitale ingangen. Twee maal optische toslink (rood) en één digitale coax (wit). Via deze ingangen kan je met één enkele kabel 5.1 geluid insturen en ook in de vorm van DTS of Dolby Digital. Zie voor de aansluitingen en de mogelijkheden ook [FAQ] Audio.

[...]

Een subwoofer met basreflexpoort, zie ook Wikipedia: Basreflexsysteem.

[...]

Je kan vanaf de 3,5mm jack van de hoofdtelefoonuitgang van de TV inderdaad naar één van de drie 3,5mm jacks gaan die in het blauwe blok zitten. Echter kan je ook van 3,5mm jack naar RCA en dan zou je de connector in het paarse blok kunnen gebruiken aangezien je dan de 3 x 3,5mm jack open houdt om bijvoorbeeld een PC analoog aan te sluiten.
bedankt voor de uitleg, bedoelde eigelijk alleen deze aansluiting.
Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd492/stefan-smit20/logitechz906.png?t=1299880918
( de gele ) maar dit is denk ik de digtale coax?

stel mijn laptop kan maximaal 5.1 surround leveren ( heb dan ook 3 aansluitingen: 1 mic, 1 headphone, + nog 1 ) deze sluit ik dan aan op? waarschijnlijk de digitale aansluitingen?
dan de tv die sluit ik aan op de 3.5 jack?
dan mijn radio, dit is een 2.0 stereo radio die zou ik dan ook moeten aansluitingen op de 3.5 jack maar dan doen maar 2 speakers het? of kan ik alle 5 dan ook gewoon hetzelfde muziek laten spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

is dat niet de mount voor het voetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 29-05 14:46
Blijf mooi bij de Z-5500.

Vind hem niet mooier, en vind de plaats voor de aansluitingen ook niet echt goed gekozen. Sub staat vaak wat verder weg van de apparatuur, en nu moet je dus langere kabels en dus meer wegwerken.

Zo op het eerste gezicht heeft de AB ook minder functies? En je ziet niet snel op de pod hoe hard de subwoofer staat, en of de centerspeaker hard staat. Of gaat dat nu via dimbare ledjes op de control-pod?

Ben dan ook benieuwd of de Z-5500 uit productie gaat, want die vliegt volgens mij nog steeds over de toonbank!

[ Voor 23% gewijzigd door SgtElPotato op 11-03-2011 23:31 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:18
@ stefan-smit20 Dat lijkt meer op de achterkant van de speaker ofwel ophang systeem. Waarschijnlijk ook de plek waar het voetje van de speaker vast word gemaakt.

Ik heb zelf de z-5500 wil over tijdje toch over gaan op 'echte' speakers. dus een of andere zuilen aanschaffen. Dus ik zie niet zo veel meerwaarde bij het aanschaffen van een Z906. Hij ziet er wel leuk uit. maar toch is de controlpod van de Z-5500 mooier

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
stefan-smit20 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 23:10:
[...]bedankt voor de uitleg, bedoelde eigelijk alleen deze aansluiting.
[afbeelding]
( de gele ) maar dit is denk ik de digtale coax?
Nee, want de digitale coax (1x) zat al op de subwoofer. Verder is digitale coax puur een kabel om data overheen te sturen en verder niets. Dus de speaker zal daar nooit geluid uit kunnen krijgen. De ronde aansluiting is dan ook - zoals gezegd - de bevestiging van de voet/standaard.
stel mijn laptop kan maximaal 5.1 surround leveren ( heb dan ook 3 aansluitingen: 1 mic, 1 headphone, + nog 1 ) deze sluit ik dan aan op? waarschijnlijk de digitale aansluitingen?
De drie maar 3,5mm jack is analoog en niet digitaal dus je hebt daar de digitale aansluitingen niet voor nodig.
Maar met "stel" kunnen we niets, je moet gewoon weten wat de laptop kan of niet kan. Als de laptop inderdaad van de 3 x 3,5mm jack aparte outputs kan maken dan kan je de laptop middels drie kabels op de aansluitingen in het blauwe deel aansluiten.
Echter bestaat ook de kans de de laptop bijvoorbeeld een flex-jack heeft waardoor je door één uitgang digitaal geluid uit kan voeren. Mocht dit mogelijk zijn dan kan je met een verloopje wel één van de digitale ingangen van de Logitech gebruiken.
dan de tv die sluit ik aan op de 3.5 jack?
Kan, maar alleen als je laptop dus niet die ingangen gebruikt.
Overigens kan je de TV ook aansluiten op de twee maal RCA - aansluitingen in het wit - door middel van een verloopje.
dan mijn radio, dit is een 2.0 stereo radio die zou ik dan ook moeten aansluitingen op de 3.5 jack maar dan doen maar 2 speakers het? of kan ik alle 5 dan ook gewoon hetzelfde muziek laten spelen?
Je radio kan je dus alleen aansluiten als je laptop digitaal geluid door kan geven. Want je hebt anders alle analoge ingangen al gebruikt. Je kan met splitters gaan werken, maar dat is ook weer zo wat.

Elke set kan 2.0 geluid wel omzetten naar 5.1. Hoe dat gebeurt kan op diverse manier. De ene is door middel van Dolby Pro Logic wat van 2.0 probeert 5.1 te maken. Het andere is meerkanaals stereo, dan wordt de muziek gewoon over alle kanalen gespeeld.

Je kan er dus voor kiezen de drie apparaten op elke ingang aan te sluiten in het blauwe vlak. Je hebt dan elk apparaat maximaal 2.0 stereo. Maar met behulp van bovenstaande kan je dan toch "5.1" krijgen. Echter zou ik het afraden als je laptop echt 5.1 kan versturen.

Maar goed, dit zijn allemaal mogelijke scenario's want als je niet zeker weet hoe de laptop aangesloten kan worden (digiaal of analoog) dan zijn er te veel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
brilsmurfffje schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 23:25:
is dat niet de mount voor het voetje :P
geheheh oeps :$ schaam schaam :p
zal de volgende keer beter na denken, sorry :p
FeaR1986 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 01:42:
[...]

Nee, want de digitale coax (1x) zat al op de subwoofer. Verder is digitale coax puur een kabel om data overheen te sturen en verder niets. Dus de speaker zal daar nooit geluid uit kunnen krijgen. De ronde aansluiting is dan ook - zoals gezegd - de bevestiging van de voet/standaard.
wat ben ik toch ook dom 8)7
De drie maar 3,5mm jack is analoog en niet digitaal dus je hebt daar de digitale aansluitingen niet voor nodig.
Maar met "stel" kunnen we niets, je moet gewoon weten wat de laptop kan of niet kan. Als de laptop inderdaad van de 3 x 3,5mm jack aparte outputs kan maken dan kan je de laptop middels drie kabels op de aansluitingen in het blauwe deel aansluiten.
Echter bestaat ook de kans de de laptop bijvoorbeeld een flex-jack heeft waardoor je door één uitgang digitaal geluid uit kan voeren. Mocht dit mogelijk zijn dan kan je met een verloopje wel één van de digitale ingangen van de Logitech gebruiken.
zoals je hier ziet heb ik 3 aansluitingen op me laptop:
zwart : headphone
roze: mic
blauw : ? ( is dit de flex-jack? )
Afbeeldingslocatie: http://www.edv-anzeiger.de/bilder/anfragen/hino1242383910.jpg

PS. acer aspire 6930G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
stefan-smit20 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:20:
[...]zoals je hier ziet heb ik 3 aansluitingen op me laptop:
[afbeelding]

PS. acer aspire 6930G
Zoals ik zie heeft de Acer Aspire 6930G géén digitale uitgang voor de audio. Dus je zal dan altijd met de 3 x 3,5mm jacks aan moeten sluiten wil je 5.1 geluid krijgen. En in combinatie met je andere wensen heb je dus al te veel apparaten die je aan wilt sluiten op de Z906.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:17

DjVe

Hatsaflats!

stefan-smit20 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:20:
[...]

geheheh oeps :$ schaam schaam :p
zal de volgende keer beter na denken, sorry :p

[...]
wat ben ik toch ook dom 8)7

[...]

zoals je hier ziet heb ik 3 aansluitingen op me laptop:
[afbeelding]

PS. acer aspire 6930G
Bij sommige laptops (zo ook bij mijn acer 5920G) is de hoofdtelefoonaansluiting ook een optische uitgang. Kijk anders even in de specs bij je laptop :) Als dit niet het geval is, dan kan je beter een simpele usb geluidskaart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 13:59

Hakker

a.k.a The Dude

jammer dat er geen DTS HD-MA & Dolby True HD ondersteund wordt had de set toch veel meerwaarde gegeven en hadden ze een grotere markt mee kunnen aanboren als bv boxenset in de huiskamer want daar zijn ze in princiepe voor veel mensen meer dan goed genoeg voor.
Feitelijk is het nu niets meer dan een update van de Z-5500 zonder iets echt nieuws toe te voegen. Jammer want had het DTS HD-MA en Dolby True HD gehad dan had ik mijn Z-5500 gelijk de deur uit gedaan. Nu voegt het niks toe.

[ Voor 73% gewijzigd door Hakker op 12-03-2011 19:46 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
Jordy van e schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:23:
[...]

Bij sommige laptops (zo ook bij mijn acer 5920G) is de hoofdtelefoonaansluiting ook een optische uitgang. Kijk anders even in de specs bij je laptop :) Als dit niet het geval is, dan kan je beter een simpele usb geluidskaart kopen.
bij mijn koptelefoon aansluiting staat een icoontje van een koptelefoon ( duh ) met daar onder de tekst: SPDIF
snel ff opgezocht op internet en kwam op wikipedia uit ( zoals altijd ) ik citeer O-) :

S/PDIF wordt hoofdzakelijk gebruikt in combinatie met cd-spelers en dvd-spelers die cd's afspelen, maar is ook gangbaar geworden bij andere audiocomponenten zoals MiniDiscs en geluidskaarten in computers. S/PDIF is ook populair in auto audio, waar een grote hoeveelheid kabels vervangen kan worden door een enkele glasvezelkabel. Het voordeel van een optische datatransmissie is, dat die immuun is voor elektrische stoorsignalen.
Een andere veel gebruikte toepassing van de S/PDIF-interface is het transporteren van gecomprimeerde digitale audio zoals gedefiniëerd in de standard IEC 61937. Deze modus wordt gebruikt om een dvd-speler aan een home theater receiver te verbinden die Dolby Digital of DTS surround sound ondersteunt.

hier maak ik uit op dat ik een digitale uitgang heb?
als ik het dan goed begrijp sluit ik deze aan op de aansluiting in het rode of paarse vlak?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b28maB0bHfu9KmPOOBaTep38/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
stefan-smit20 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:27:
[...]bij mijn koptelefoon aansluiting staat een icoontje van een koptelefoon ( duh ) met daar onder de tekst: SPDIF snel ff opgezocht op internet en kwam op wikipedia uit ( zoals altijd ) ik citeer O-) :
Geweldige site toch weer van Acer, want daar staat bij dit model niets over een digitale audio uitgang.
hier maak ik uit op dat ik een digitale uitgang heb?
als ik het dan goed begrijp sluit ik deze aan op de aansluiting in het rode of paarse vlak?
[afbeelding]
Rood, dat zijn de optische ingangen. Je moet wel met een kabel werken met aan de ene kant mini-toslink en aan de andere kant gewoon toslink:
Afbeeldingslocatie: http://www.tvcables.co.uk/images/items/1m-toslink-mini-toslink-cable.jpg

En natuurlijk wel in de drivers/software van de geluidskaart instellen dat je het digitale kanaal in wil schakelen en gebruiken. Als het goed is zal er dan ook een rood lichtje gaan branden uit de S/PDIF op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Datzelfde heb ik met mijn onlangs aangeschafte versterker, die gaat ook via een mini-toslink naar toslink kabel.

Ook kan je een omvorm puntje op een gewone toslink/toslink kabel zetten.
Afbeeldingslocatie: http://www.macminihometheater.com/wp-content/uploads/2009/07/Toslink.jpg
Deze vind je bij een MediaMarkt bij je in de buurt.

Dit werkt op zowel mn Acer Aspire 5738, MacBook 2010 (wit) als AirPort Express. In geen van deze gevallen heb ik trouwens een ledje die dit aangeeft.

Zo kan je dus een gewone toslink kabel gebruiken en heb je zo meer keuze in kabels.

[ Voor 26% gewijzigd door 90710 op 13-03-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
FeaR1986 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:33:
[...]

Geweldige site toch weer van Acer, want daar staat bij dit model niets over een digitale audio uitgang.

[...]

Rood, dat zijn de optische ingangen. Je moet wel met een kabel werken met aan de ene kant mini-toslink en aan de andere kant gewoon toslink:
[afbeelding]

En natuurlijk wel in de drivers/software van de geluidskaart instellen dat je het digitale kanaal in wil schakelen en gebruiken. Als het goed is zal er dan ook een rood lichtje gaan branden uit de S/PDIF op de laptop.
Hah ik kan me laptop niet eens meer vinden op de site van acer :p
Drivers zijn wel goed, en ik zie nu al af en toe een rood lampje als ik me koptelefoon inplug.
Nu eerst maar eens slapen en morgen maar eens kijken hoe duur die kabels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topsecret
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 11:22

Topsecret

Got IT?

Off-topic: De Z906 is een hele leuke 5.1 speakerset. Helaas dat ik zelf mijn Z-5450 heb kunnen repareren anders had ik de Z906 direct besteld. Ik had met de rear left speaker problemen met de elco's. Ik heb op de logitech forum de fix kunnen vinden en bij collega's wat elco's en een solderbout kunnen regelen. Voorlopig kan ik volop nog van mijn Z-5450 genieten.

On topic: Wat ik wel mis bij zulke setjes (Z-5500 en de Z906) is een wireless addon of een ingebouwde wireless transmiter en receiver zodat je de achterste speakers draadloos kan aansluiten. Kabels trekken zijn zo 2008 ;)
Wellicht komt er snel een opvolger van de Z-5450.

Tweakers.net & GoT RULEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 13:59

Hakker

a.k.a The Dude

kabels trekken vindt jij zo 2008 ik daarentegen niet. Ik heb ooit een wireless rear setje gehad en ik stoorde me kapot aan de vertraging die in de rear speakers kwam. Heb ze toen ook heel snel weer ingeleverd.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topsecret
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 11:22

Topsecret

Got IT?

Hakker schreef op zondag 13 maart 2011 @ 15:28:
kabels trekken vindt jij zo 2008 ik daarentegen niet. Ik heb ooit een wireless rear setje gehad en ik stoorde me kapot aan de vertraging die in de rear speakers kwam. Heb ze toen ook heel snel weer ingeleverd.
:)
Daar ben ik met je eens. Gelukkig kan je op de controlcenter van de z-5450 de surround delay oid instellen.
Directe verbinding met kabels is altijd de beste oplossing wat betreft een sound system.

[ Voor 11% gewijzigd door Topsecret op 13-03-2011 16:32 ]

Tweakers.net & GoT RULEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb ook de Z5500 op het oog gehad voor mijn panasonic 42G20, maar het probleem is dat deze te weinig ingangen heeft voor mijn bronnen.
Ik heb dus:
- xtreamer
- ps3
- dvd/bluray speler

Ik heb een tijd gekeken naar een losse Onkyo SR507 versterker, maar ik vind een losse versterker+speakers veel te duur. Zoveel geef ik nou ook weer niet om mega geluid. Een mooi 2.1 setje ofzo vind ik ook goed, maar die krijg je alleen als PC-speakers zonder optische ingangen.

Heb ik het goed als ik zeg:
- tv -> optisch -> Z906. Resultaat: geluid van tv programma's wordt als stereo geluid over de z906 weergegeven.
- xtreamer -> optisch -> Z906 (en dan xtreamer->hdmi->tv). Resultaat: geluid van media uit de xtreamer wordt over de Z906 afgespeeld als ik in de xtreamer aangeef dat geluid niet over HDMI moet gaan.
- ps3 -> coax -> Z906 (en dan ps3->hdmi->tv). Resultaat: geluid van de ps3 wordt over de z906 gespeeld, wanneer ik aangeef dat audio niet over de hdmi moet gaan.

Wat ik in feite wil is dat het geluid van alle bronnen inclusief de TV over de z906 gaan, zonder dat ik steeds met kabels moet gaan switchen. Heb ik het dan goed zoals ik het hierboven tik?

Dan nog een vraag: in gevallen 2 en 3: wanneer ik aangeef dat het geluid over hdmi moet gaan, negeert ie dan de optische aansluiting en zal het geluid dan via de tv door geproxyt worden naar mijn Z906 (geen 5.1 dus)?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De PS3 heeft geen digitale coax uitgang, dus dan zal er een converter van optische toslink naar digitale coax tussen moeten. De converter plus de juiste kabels zal zo rond de 20 tot 30 euro gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
FeaR1986 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 18:17:
De PS3 heeft geen digitale coax uitgang, dus dan zal er een converter van optische toslink naar digitale coax tussen moeten. De converter plus de juiste kabels zal zo rond de 20 tot 30 euro gaan kosten.
Ik zou mijn PS3 ook op dit setje willen aansluiten, maar in de TS staat dat dit setje dus twee digitale optische ingangen heeft. De PS3 heeft toch eem digitale optische uitgang? Wat voor kabel heb je dan dus nodig? Toch die wat jij nu zegt met een converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De PS3 kan je inderdaad gewoon optisch aansluiten. Maar ik reageerde op de post van Deathchant waarin hij de PS3 met digitale coax aan wil sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
FeaR1986 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 18:46:
De PS3 kan je inderdaad gewoon optisch aansluiten. Maar ik reageerde op de post van Deathchant waarin hij de PS3 met digitale coax aan wil sluiten.
Thanks! Nu even zoeken waar ik zo een kabel goedkoop kan krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
..kabeltje.com heeft een uitgebreidt assortiment met redelijke prijzen :)

heb me zojuist laten verleiden tot een aankoop van de Z-5500. :)
ik vind die namelijk mooier als z'n opvolger.
qua specs schelen ze haast niets, opgegeven vermogens neem ik al helemaal met een (flinke) korrel zout :P
de Z906 biedt wel meer aansluitmogelijkheden (2e optical) maar die gebruik ik niet.
setje wordt gebruikt als speakersetje bij de computer, meer niet :)

[ Voor 20% gewijzigd door Shanquish op 14-03-2011 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 28-05 14:07

Shunt

Boe

het ziet er uit als weer een zeer degelijk setje.
Ik vermoed ook dat de prijs snel zal gaan zakken naar onder de 300 euro en tegen de 250 / 270 zal gaan zitten. Als de volledige voorraad Z-5500 uitverkocht is.

De wattages moet je echt met een grote korrel zout nemen.
De drivers die in de Z-5500 zijn rated op 6 tot 8 W RMS.
de subwoofer volgens mij 40 of 70 W RMS

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hmmmmz....tja ik kan natuurlijk ook mijn tv via coax connecten naar die z906 en de ps3 dan via optisch. poteeto potaato....wat ik gewoon wil is ALTIJD geluid uit de z906 speakers en niet (alleen) uit de tv-speakers.
Dus daarom dat ik vroeg of mijn beredenering in mijn post juist was.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Deathchant schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:12:
hmmmmz....tja ik kan natuurlijk ook mijn tv via coax connecten naar die z906 en de ps3 dan via optisch. poteeto potaato....wat ik gewoon wil is ALTIJD geluid uit de z906 speakers en niet (alleen) uit de tv-speakers.
Dus daarom dat ik vroeg of mijn beredenering in mijn post juist was.
In principe kan je dan gewoon de PS3, Xtreamer en dergelijke met HDMI naar de TV verbinden en dan één optische kabel van de TV naar de Z609. Echter is het maar de vraag wat de TV met het geluid doet. Er zijn TV's die netjes Dolby Digital doorgeven. Er zijn ook genoeg TVs die er 2.0 van maken voordat ze geluid door sturen. Dat is zonde aangezien al je apparatuur meerkanaals geluid uit kan sturen.

Maar de Z609 heeft drie digitale ingangen, twee optische en één digitale coax. En jij noemde in het begin vier apparaten: PS3, Blu-rayspeler, Xtreamer en TV. Dus dat wordt al krap. Of je moet de TV analoog aansluiten, maar dan heb je sowieso maar maximaal 2.0 geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

via de tv is handigere, de tv kan namelijk ook ervoor zorgen dat het beeld synchroon loopt met het geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
brilsmurfffje schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:02:
via de tv is handigere, de tv kan namelijk ook ervoor zorgen dat het beeld synchroon loopt met het geluid
Ligt aan het merk en type aangezien niet elke TV de digitale uitgang synced met het beeld. De koptelefoonuitgang wel, maar de vraag is of je die wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

FeaR1986 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:35:
[...]

In principe kan je dan gewoon de PS3, Xtreamer en dergelijke met HDMI naar de TV verbinden en dan één optische kabel van de TV naar de Z609. Echter is het maar de vraag wat de TV met het geluid doet. Er zijn TV's die netjes Dolby Digital doorgeven. Er zijn ook genoeg TVs die er 2.0 van maken voordat ze geluid door sturen. Dat is zonde aangezien al je apparatuur meerkanaals geluid uit kan sturen.

Maar de Z609 heeft drie digitale ingangen, twee optische en één digitale coax. En jij noemde in het begin vier apparaten: PS3, Blu-rayspeler, Xtreamer en TV. Dus dat wordt al krap. Of je moet de TV analoog aansluiten, maar dan heb je sowieso maar maximaal 2.0 geluid.
Klopt. Volgens mij fungeert je TV als een "stereo"-proxy. Dus alles wat via de TV door geproxyt wordt naar je Z906, wordt automatisch stereo, en dat wil ik juist niet. PS3-geluid hoeft wat mij betreft niet 5.1 te zijn, maar met name bij de xtreamer moet ik toch wel 5.1 geluid op die Z906 hebben.
Ik heb een Panasonic 42G20.....ik zal eens gaan zoeken wat deze precies doet met het originele brongeluid. Wanneer deze nou alle shit gewoon doorstuurt als het originele, dan kan ik net zo goed de Z5500 aanschaffen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 14-03-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 12:32
Hakker schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:43:
Jammer want had het DTS HD-MA en Dolby True HD gehad dan had ik mijn Z-5500 gelijk de deur uit gedaan. Nu voegt het niks toe.
Het toevoegen van die audio-standaarden op een setje als deze is sowieso geheel nutteloos. Ga je niet horen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Shunt schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:03:
De wattages moet je echt met een grote korrel zout nemen.
De drivers die in de Z-5500 zijn rated op 6 tot 8 W RMS.
de subwoofer volgens mij 40 of 70 W RMS
Waarom staat er dan overal dat het daadwerkelijk gaan om RMS wattage? ipv DIN of PMPO ? [ ze mogen volgens mij niet liegen? ]

ik heb wel het gevoel dat het wattage redelijk overeen kwam met wat ze aangeven [ Z5450 setje als mijn reverence punt ] mijn vader heeft beneden een Philips Surround setje gehad met 75 watt Rms subwoofer en die legde het toch af tegen mijn Logitech subwoofer van 115 watt Rms. teven de satelliet speakers die bij hem 25 watt RMS waren legde het duidelijk af? [ niet alleen die hoeveel heid lawaai ze konden maken maar ook hoe zuiver ze bleven]

ik heb vroeger ook setjes gehad zoals de Creative P4400 en de p5800 die daadwerkelijk 4x8 watt RMS waren en 1x 17 watt RMS subwoofer en dat is duidelijk minder

Morgen komen ze binnen de Z-906 speakers :9~ :9~

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

angerfist-yentl schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:14:
[...]

Waarom staat er dan overal dat het daadwerkelijk gaan om RMS wattage? ipv DIN of PMPO ? [ ze mogen volgens mij niet liegen? ]

ik heb wel het gevoel dat het wattage redelijk overeen kwam met wat ze aangeven [ Z5450 setje als mijn reverence punt ] mijn vader heeft beneden een Philips Surround setje gehad met 75 watt Rms subwoofer en die legde het toch af tegen mijn Logitech subwoofer van 115 watt Rms. teven de satelliet speakers die bij hem 25 watt RMS waren legde het duidelijk af? [ niet alleen die hoeveel heid lawaai ze konden maken maar ook hoe zuiver ze bleven]

ik heb vroeger ook setjes gehad zoals de Creative P4400 en de p5800 die daadwerkelijk 4x8 watt RMS waren en 1x 17 watt RMS subwoofer en dat is duidelijk minder

Wattage zegt helemaal niets nog minder dan het THX logo. Ik heb mijn speakers van mijn Z-5500 en oude Z680 meerdere malen uit elkaar gehaald en hier zitten gewoon tangband speakertjes zie mijn bijgevoegde links. Ze zijn iets sterker als dat ik me kon herinneren maar alsnog niet in de buurt van de logitech specificaties.

Subwoofer

Satelietjes

En je kan veel zeggen over de Z-5500 maar de bass is alles maar dan ook alles behalve zuiver te noemen. Als een subwoofer vanaf 185hz mee speelt lijkt het idd heel snel heel hardt gaan.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Deathchant schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:00:
[...]Klopt. Volgens mij fungeert je TV als een "stereo"-proxy. Dus alles wat via de TV door geproxyt wordt naar je Z906, wordt automatisch stereo, en dat wil ik juist niet. PS3-geluid hoeft wat mij betreft niet 5.1 te zijn, maar met name bij de xtreamer moet ik toch wel 5.1 geluid op die Z906 hebben.
Ik heb een Panasonic 42G20.....ik zal eens gaan zoeken wat deze precies doet met het originele brongeluid. Wanneer deze nou alle shit gewoon doorstuurt als het originele, dan kan ik net zo goed de Z5500 aanschaffen ;)
Niet elke TV doet dat. Er zijn zeker TV's die wel Dolby Digital door kunnen sturen. DTS is altijd nog maar de vraag, dat zie je eigenlijk nooit. Maar ik zou de PS3 toch ook zeker via de optische uitgang aansluiten, de PS3 kan ingame ook Dolby Digital en soms zelfs DTS genereren.
angerfist-yentl schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:14:
[...]

Alleen het Wattage aflezen heb je niets aan. Hoe de speaker met dat Wattage om gaat is veel belangrijker om te weten. Bijvoorbeeld of de gevoeligheid hoog of laag is. Kans bestaat dat een speaker van zeg 50 Watt harder klinkt dan een speaker waar je 100 Watt in moet pompen. Dus je kan niet zeggen dat jouw Z5450 meer vermogen had omdat het harder klonk dan een Philips setje met minder vermogen. Sowieso vergelijk je nu nog steeds een pc setje met een budget instap home cinema setje. Mijn versterker levert minder vermogen dan die Z-5450, maar reken maar dat het (veel) harder gaat en veel zuiverder klinkt dan zo'n Logitech setje.

Verder heb je aan alleen dat RMS-Wattage ook niets, want Logitech levert die Wattages bij een THD van 10%, en dat is echt ziek hoog. Het is hetzelfde als dat een V8 met 450 PK niets zegt . Leg je die V8 in een vrachtwagen dan is het een stuk minder snel dan als je diezelfde V8 in een sportwagen legt. Dus niet alleen naar het Wattage kijken, maar ook hoe het geleverd word. Dus bij welke frequenties, THD, en ga zo maar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

precies, voor bijvoorbeeld koptelefoons en versterkers wordt een THD van 0,01% aangehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LqPTGPRbubA]

Even een video toevoegen aan deze topic :)

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 392187 op 14-03-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
Morgen komt mijn setje binnen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381927

Joshua schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:28:
Zou super zijn als mensen met deze set een review willen schrijven en op tweakers zetten, ben namelijk zwaar benieuwd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Joshua schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:28:
toevallig de mijne ook ^^ UPS zegt morgen eind van de dag!!

ik luister nu via mijn stereo set [ philips fw m55 ] en die hebben iets van 45 watt RMS de stuk en die vallen me totaal niet tegen [ kunnen best een behoorlijke bass maken en helder hoog] alleen hij klinkt sneller "booming" en niet zo helder als de satt of de z-5450 dan mijn vorige Z-5450 hopelijk valt deze subwoofer niet tegen want de Z-5500 zou ook "booming" klinken alhoewel je ook veel negatieve recensies ziet over de Z-5450 subwoofer omdat het een 6.5 inch is maar het zelfde moet proberen te nabootsen als de Z2300 subwoofer die 8 inch is dus wie weet

Dat van de wattage betreft ik weet dat het niet zo heel veel zegt. alleen als het klopt dat ze echt maar zo weinig produceren qua wattage waarom klinken ze dan zo mooier als bijvoorbeeld de speakers op een P4400 van Creative ?

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

angerfist-yentl schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:36:
[...]
Dat van de wattage betreft ik weet dat het niet zo heel veel zegt. alleen als het klopt dat ze echt maar zo weinig produceren qua wattage waarom klinken ze dan zo mooier als bijvoorbeeld de speakers op een P4400 van Creative ?
Omdat die speakers schijnbaar van mindere kwaliteit zijn. En natuurlijk omdat geluid persoonlijk net als smaak. De wattages hebben TOTAAL niets te maken met de geluidskwaliteit van de speakers.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:57
Zo op het eerste gezicht lijkt het wel een mooi setje, alleen die prijs (evenals de prijs van de Z5500) is ronduit belachelijk. Koop ik liever een degelijke versterker met 2 monitors, staat mooier en klinkt ook mooier vind ik. Nou niet gaan haten, ik vind het zo. Het is maar een computersetje, als je zoveel geld eraan uitgeeft doe het dan aan echt audiogeweld en niet een "500W" setje, welke hooguit 150W levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

shit ik kan nergens vinden of de 42G20 nou alles in stereo doorstuurt of het geluid van de originele bron 1 op 1 doorzet.....toch maar eens een mailtje sturen dan.
Ik kan nog altijd de Z906 gewoon kopen en dan uitproberen. Een setje kabels is natuurlijk zo gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397269

Deathchant schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:59:
shit ik kan nergens vinden of de 42G20 nou alles in stereo doorstuurt of het geluid van de originele bron 1 op 1 doorzet.....toch maar eens een mailtje sturen dan.
Ik kan nog altijd de Z906 gewoon kopen en dan uitproberen. Een setje kabels is natuurlijk zo gekocht :)
je kan dat gewoon controleren/instellen bij opties geluid. lpcm/spdif oid bij de panasonic.
trouwens, stereo geluid zal altijd het beste blijven dus waarom wil je zo graag " surround" als ik dat vragen mag?
Het geluid vanaf stereo zal altijd dus 1 op 1 zijn. Ook wanneer een signaal dts ddl oid zal zijn
Pagina: 1 2 3 4 Laatste