Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Rick-Jan schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:54:
nu heb ik al een poosje de z906 en ben er zeer tevreden over, maar nu hoor ik van verschillende mensen dat een dedicated sound card beter is, nu heb ik even gezocht, en lees verschillende verhalen; sommige merken veel verschil, andere weer niet, het ligt dus aan je onboard sound, ik heb de VIA VT1708S onboard. merk ik nu veel verschil als ik de Creative Geluidskaart SB Recon 3D PCI (een nieuw model van creative) aansluit? Ik luister veel muziek, speel games en af en toe films.
Een betere audioprocessor kan meer geluiden tegelijkertijd verwerken, handig voor als je moderne games speelt met surround geluid. Wil je digitaal aansluiten, dan moet je even jezelf ervan verzekeren dat de geluidskaart DD of DTS kan encoderen in 5.1 surround. Veel onboard chips en goedkope losse geluidskaarten kunnen dit niet. die hebben wel een digitale uitgang, maar die kan alleen stereo uitvoeren.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 00:22:
Hey,

Ik heb een logitech z906 setje gekocht en wil hem nu aansluiten op mijn macbook pro. Ik heb een optische kabel en een toslink adapter gehaald, de kabel vanuit mijn mac aangesloten op de digitale ingang in de subwoofer, maar er komt geen geluid uit.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? zijn er speciale instellingen nodig? of kan het zijn dat mijn nieuwe optische kabel al defect is?

mvg Rayen
Als eerst moet je er natuurlijk zeker van zijn dat je Mac het geluid ook via Optical-out uitstuurt.
ALs je daar zeker van bent, dan kan je eens zien of de instelling van je luidsprekers goed staat (5.1, 4.1, 2.1, Decode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me misschien helpen? Ik heb gisteren de Z906 gekocht met een optische Toslink kabel. alleen kan ik geen muziek meer luisteren, nadat ik een dvd met dolby surround heb gekeken. als ik een film kijk dan gaat het lampje DECODE branden maar als ik stop met kijken gaat het lampje uit en komt er ook geen andere geluid uit de speakers. ik krijg dus alleen maar geluid uit de speakers van de film als ik een film kijk. hoe los ik dit op? (ik keek met VLC en koos bij audio instellingen A/52 over S/PDIF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
Jeroen.. schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:55:
*knip* foto's
Heb de set pas binnen en opgehangen, zie foto's.
Echt een super geluid en ze hangen zeer goed zo :)
Met wat heb je dat opgehangen? of is het gewoon een zelfbouw dingetje?

Ik heb trouwens een probleempje dat alle! speakers kraken bij het afspelen van geluid, zowel 2.1/4.1/3D en 5.1
Ze zijn aangezloten via normale analoge kabeltjes naar een Sound blaster recon 3d soundcard waarmee ik hoopte dat het probleem opgelost was.
Heb nu een toslink kabeltje besteld en hoop dat het daarmee is opgelost maar zou het ook kunnen liggen dat de boxen praktisch naast elkaar staan waardoor er teveel magnetische straling is?

[ Voor 42% gewijzigd door thvers op 19-05-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hoe kraakt het? Is het gekraak afhankelijk van of je tegen de kabels aan komt?

Kraken kan zijn dat het signaal ergens clipt. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je in VLC het volume op maximaal zet (200%). Het kan ook zijn dat een (analoge) verbinding ergens niet goed is. De soldeerverbindingen van de 3,5mm aansluitingen in geluidskaarten gaan soms los zitten.

Dat de boxen naast elkaar staan heeft geen invloed.

[ Voor 28% gewijzigd door TBTL op 19-05-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 10:21
zonet dit setje gekocht (eerste ervaringen met 5.1 surround), en ik dacht met een optische kabel wel genoeg te hebben.
blijkt nu dat om te gamen ik wel die 3analoge jacks moet gebruiken
(ofwel een extra geluidskaart kopen, maar eerst dit proberen oplossen)

probleem is dat 2 van die ingangen precies niet werken (van input 1)
als ik ze alle3 insteek (in mijn moederbord P67 Extreme4 Gen3) kan ik slechts de stereo (groene) doen werken..
ik heb al getroubleshoot, en er komt wel degelijk audio uit de andere 2 (getest door ze te versteken), maar de oranje en zwarte input op de sub werken niet..

doe ik echt iets verkeerd, of is het een defect en kan ik beroep doen op fabrieksgarantie?

laat ook maar, na een factory reset is dit blijkbaar opgelost (wth eigenlijk?)

[ Voor 5% gewijzigd door efari op 20-05-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik ben van plan om de Z906 te kopen voor de pc,tv.. Algeheel aanrader of niet? Of zijn er ondertussen betere alternatieven op de markt? Ik game, luister naar muziek en zie veel films. Ik vraag het nog maar eens want op deze topic zijn er veel verschillende meningen precies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:36

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Geforce660 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 02:28:
Ik vraag het nog maar eens want op deze topic zijn er veel verschillende meningen precies..
Ik denk dat er nog steeds verschillende meningen zijn.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
TBTL schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:22:
Hoe kraakt het? Is het gekraak afhankelijk van of je tegen de kabels aan komt?

Kraken kan zijn dat het signaal ergens clipt. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je in VLC het volume op maximaal zet (200%). Het kan ook zijn dat een (analoge) verbinding ergens niet goed is. De soldeerverbindingen van de 3,5mm aansluitingen in geluidskaarten gaan soms los zitten.

Dat de boxen naast elkaar staan heeft geen invloed.
Heb de digitale kabel binnen en het geluid kraakt niet tot nauwelijks meer.

Hoe ik het kraken het best kan omschrijven, nouja een soort krghhh geluid uit alle boxen. Heb ze allemaal losgekoppeld en een voor een getest. maar aangezien dat gekraak bijna weg is ga ik er van uit dat het aan de analoge kabels lag.

Wat er nu nog af en toe door heen komt is waarschijnlijk omdat ik de kabels die van de bass naar de boxen toe gaan niet heel netjes heb opgeborgen (a).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
  • Laatst online: 16-09-2024
Heb je een echte soundcard nodig? Want ik gebruik liever men onboard audio, anders heb ik soms drivers die elkaar tegenwerken.. (onboard audio is http://www.realtek.com.tw...&Level=5&Conn=4&ProdID=44 - Asus P5K is men mobo, http://www.asus.com/Mothe...t_775/P5K/#specifications)

En zou deze home cinema http://www.lg.com/nl/tv-a...ater-systemen-HT906SC.jsp als gelijkaardig kunnen bekeken worden qua geluid/kwaliteit? Want die fm radio zou wel handig zijn, moet ik niet altijd de computer opzetten voor wat muziek!

[ Voor 40% gewijzigd door Geforce660 op 29-05-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
jouw onboard is goed genoeg, de reden waarom ík een extra soundcard zou kopen, is omdat er geen Dolby® Digital Live en DTS® Connect ondersteund worden bij mij, bij jou wel
daardoor kan je ook tijdens gamen over de optische kabel werken (en toch nog 5.1 of 7.1 surround hebben)
althans, als ik het zelf goed begrepen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:06
efari schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:40:althans, als ik het zelf goed begrepen heb
Klopt :) DTS Connect en Dolby Digital Live zorgen voor real time DTS dan wel Dolby Digital zodat je - bijvoorbeeld in games - bitstream 5.1 digitaal naar een set kan sturen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik heb zojuist een z906 besteld en ik vroeg me af of ik de sattelieten van mijn oude x-540 erop aankon sluiten. Bij mijn x-540 zit er een knak in de volume kabel waardoor ie geen muziek meer afspeelt maar er mankeert niks met de sattelietjes.
Dus zou het niet mooi zijn als deze aangesloten kon worden op de z906?

groetjes Ozar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:45:
Beste tweakers,

Ik heb zojuist een z906 besteld en ik vroeg me af of ik de sattelieten van mijn oude x-540 erop aankon sluiten. Bij mijn x-540 zit er een knak in de volume kabel waardoor ie geen muziek meer afspeelt maar er mankeert niks met de sattelietjes.
Dus zou het niet mooi zijn als deze aangesloten kon worden op de z906?

groetjes Ozar
Waarom zou je slechtere speakers op een goede speaker set aan willen sluiten?
Als je ze samen aan wilt sluiten niet doen gaat er niet mooier van klinken.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:06:
[...]

Waarom zou je slechtere speakers op een goede speaker set aan willen sluiten?
Als je ze samen aan wilt sluiten niet doen gaat er niet mooier van klinken.
Nee ik ga dat dus dan niet meer doen dan. Ik heb de oude boxjes weer netjes opgeborgen. Wel heb ik nu een nieuwe vraag.
Ik heb een Playstation 3 en Samsung HD tv met optische uitgang en een vaio met optische uitgang. Ik wil ze graag digitaal verbinden met mijn pasgekochte z906.
Wat vinden jullie ervan als ik de z906 met 1 optische kabel verbind met mijn tv. De playstation en de vaio zijn beiden met hdmi verbonden met de tv. Is dan de geluidskwaliteit dan ''veel'' slechter dan als ik de ps3 en de vaio apart aansluit op de z906?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De geluidskwaliteit zal niet minder worden, want het is en blijft een digitaal signaal. Wel heb je kans dat de TV eerst alles terug naar 2.0 stereo zet voordat het signaal naar buiten wordt gestuurd. Dus dan heb je een apparaat als de PS3 welke 5.1 uit kan sturen, maar via de TV hoeft dat dus er niet uit te komen. Er zijn wel TV's die DD 5.1 door kunnen sturen, maar dat zou je moeten testen. TV's die DTS doorsturen vanaf een externe bron zijn extreem zeldzaam. Ik zou het risico niet lopen en beide apparaten meteen een de Z906 hangen, ding heeft toch voldoende aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 07:13:
De geluidskwaliteit zal niet minder worden, want het is en blijft een digitaal signaal. Wel heb je kans dat de TV eerst alles terug naar 2.0 stereo zet voordat het signaal naar buiten wordt gestuurd. Dus dan heb je een apparaat als de PS3 welke 5.1 uit kan sturen, maar via de TV hoeft dat dus er niet uit te komen. Er zijn wel TV's die DD 5.1 door kunnen sturen, maar dat zou je moeten testen. TV's die DTS doorsturen vanaf een externe bron zijn extreem zeldzaam. Ik zou het risico niet lopen en beide apparaten meteen een de Z906 hangen, ding heeft toch voldoende aansluitingen.
Ok en maakt het wat uit als je van die hele goedkope kabel van 1 meter besteld voor 2 a 3 euro of eentje van 10 a 15 euro ?
Net als hdmi is het toch digitaal signaal en zou toch niks uit moeten maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iemand die nog op zoek is naar muur beugels voor hun satellieten, ik heb één setje van deze beugels. Het zijn er 4 en ze zijn niet van Logitech.

Er zitten 1/4'' bouten bij voor het monteren van de satelliet aan de beugel, en er zitten schroeven en pluggen bij voor het monteren aan de muur. De beugels kunnen horizontaal 180 graden draaien, en verticaal +/- 90 graden.

Het gaat hier om een volledig nieuw product alles is nog verpakt in het plastic, ik heb er alleen 1 uitgehaald voor een foto.

Het mag weg voor 15 euro + eventuele verzendkosten van 5 euro met DHL.
Ik woon in Rotterdam, dus ophalen is ook mogelijk.

Laat maar horen via een pm als je geïnteresseerd bent. Er staat ook een ad. op marktplaats.

Foto: Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/4904/imag0276o.jpg

Uploaded with ImageShack.us

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2012 22:21 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik wil mijn Z906 een beetje gaan modden. Ik heb nog een Magnat Sub 300A subwoofer liggen.
Mijn idee is om het electronische gedeelte van de Z906 volledig te transplanteren naar de grotere kast van de Magnat.
Ik denk dat als ik de output draden naar de woofer op de line-in van de Magnat zet dat het dan moet werken...

(ook de blauwe led mod van YouTube lijkt me gaaf)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffapiraat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06 22:09
Hey tweakers!

Ik heb op dit moment een 2.1 setje waar ik reuze blij mee ben (Harman Kardon Soundsticks 3). Het punt is dat ik meer bass wil, op dit gebied vind ik mijn setje toch een beetje zwak. Ik vroeg me alleen 2 dingen af.

1. Ik wil graag de 4 satelite speakers bevestigen aan de muur, hoeveel van die ophangsetjes heb ik dan nodig?
2. Heb ik een geluidskaart nodig om deze set goed te laten klinken? Op het moment heb ik een Z68XP-UD3 moederbord.Als ik een geluidskaart zou moeten kopen, wat is dan een goede keus?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

1. twee setjes, bij de MM.
2. ik heb hem ook aan mijn mobo hangen, werkt prima. Digitaal is digitaal.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Tijgert

Tijgert

Weet iemand toevallig hoe je dat control panel open moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Afbeeldingslocatie: http://www.fioretticollege.nl/cursus-veilig-werken/hamer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Ik kreeg van Logitech een hele 50% korting op een selectie van de producten omdat mijn Remote was gevallen en ze die niet konden repareren.

Natuurlijk willen we het maximale uit de 50% halen, dus hebben we de z906 voor 150 euro aangeschaft... Dan is het de moeite waard om het weer eens te proberen. Desnoods maken we er iemand blij mee...

Krijg ik er gratis een setje earphones bij... UE Earphones 100 - Red
Beetje vreemd... koop je een dikke speaker set en dan krijg je er Earphones bij :)

Maar goed, gratis is altijd goed.

Als ik ze binnen heb zal ik en stukje mening plaatsen....

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
wow, dan ga ik dringend ook eens starten met wat Remotes op de grond te gooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
M'n sub is dood denk ik :( . In zo verre dat er geen geluid meer uit komt, ook niet bij speakertest. Heb alles al een keer opnieuw aangesloten. Het begon net met een paar harde 'ploppen' en toen niks meer. Iemand nog tips om hem weer aan de praat te krijgen of is het einde verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
al een factory reset gedaan? (bij mij hielp dat om een niet werkende input te activeren)
To reset your Z906 to the factory default settings:
  • Power your Z906 off using the Power button on the Control Console.
  • While in the "Off" state, press and hold down the Input button for eight (8 ) seconds. You'll see several lights on the Control Console light up and there will be a popping sound from the speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
efari schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:23:
al een factory reset gedaan? (bij mij hielp dat om een niet werkende input te activeren)

[...]
Helaas werkt niet. Heb gelukkig nog garantie dus morgen maar even naar Dynabyte met m'n set onder de arm. Hoef gelukkig niet de kabels ook mee te nemen (die zijn weggewerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

zoenvisje schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:10:
[...]

Helaas werkt niet. Heb gelukkig nog garantie dus morgen maar even naar Dynabyte met m'n set onder de arm. Hoef gelukkig niet de kabels ook mee te nemen (die zijn weggewerkt).
Niet doen gewoon contact op nemen met Logitech zelf hoef je niets mee te nemen niets op te sturen die sturen je meestal gewoon een nieuwe set toe.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Nou,

Hij is gisteren binnen gekomen en ik ben zeker niet ontevreden.

Om maar met de deur in huis te vallen, de midden tonen zijn het geen waar ik het meeste mis. Hoge tonen en lage tonen gaat goed, maar het midden mis ik. Daarnaast stuurt hij te veel midden tonen naar de sub... Die hadden eigenlijk gewoon uit de sateliet moeten komen. (dit was met een 3.5mm kabeltje)

Voor muziek is het dus een leuk setje, maar zeker niet goed.
Voor Films is het een goed tot zeer goed setje. Uiteraard niet te vergelijken met een serieuze opzet, maar slecht is het zeker niet.

Ik merk wel echt bergen verschil als ik een optische kabel gebruik.
Ik had eerst een 3.5mm jack vanuit mijn macbook naar de set, maar er klopte iets niet. Ik hoorde schelle geluiden, en het klonk eigenlijk gewoon slecht.
Nu heb ik een Tosslink naar 3.5mm Opti gekocht, en het geluid is echt een stuk beter.
De Macbook stuurt het signaal nu digitaal naar de set, en het uitfilteren van midden, lage en hoge tonen is gewoon beter. Veel warmer en voller geluid, en de mid tonen komen beter naar voren.

Ik snap niet dat mensen klagen over het feit dat de sub kleiner is als bij de 5500... want hij is alsnog VEEEEEL te zwaar. Als je hem hoger zet dan 1 of 2 puntjes, dan verneuk je het hele geluid door een overtreffende sub. Nu ben ik iemand die een sub als aanvulling in het geluid ziet... dus niet als bass producer. Een sub moet net meeliften op de satelliet zodat je het idee hebt dat er lage tonen aanwezig zijn. Een stampende pompende brommende bass die het hele geluidsbeeld verstoord is ronduit kut, maar dat is wat ik meestal aantref bij vrienden. """ Kijk mijn sub!!! Hoor die bas... """" Nou mij niet gezien. Als ik een filmpje kom kijken bij je, dan mag je eerst de sub de helft indraaien, want dat gedonder moet ik niet hebben.

Voorlopig tevreden. Als ik iets meer getest heb dan schrijf ik een review in de PW.

FreeReef.nl

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
edit: nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Valinor op 23-12-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de z5500 was er de mogelijkheid om de 6CH direct input als 3x stereo te gebruiken. Heeft de Z906 deze optie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuliandeB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-06-2024
wat zou beter zijn de Bose Cinemate GS II die ik heb of de Logitech z906? voor gebruik aan een bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 14:54:
Bij de z5500 was er de mogelijkheid om de 6CH direct input als 3x stereo te gebruiken. Heeft de Z906 deze optie ook?
3keer aparte stereo bedoel je? dat niet
3allemaal tegelijk gaat wel :D
als je enkel de 1ste inplugt kun je die wel als stereo gebruiken ja (die hij dan ook kan omzetten naar virtueel 5.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik ben in het bezit van een logitech z906 set en hoorde een aantal dagen gelden dat het gebruik van een spdif kabel de prestaties van de 5.1 setting zou verbeteren, daarom besloten een te bestelen, http://www.kabeltje.com/h...abel-075-meter-pf-46.html vandaag kwam de kabel aan meteen aangesloten maar helaas geen geluid... ik heb een asrock z77 extreme 4 mobo, dit zou dus prima moeten werken, als ik de input op optie 3-4 zet gebeurt er niks de mini jacks op 1 werken prima doe ik iets verkeerd?
hopelijk kan iemand de gouden tip geven om tot een oplossing te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Heb je op de computer wel aangegeven dat hij het digitale kanaal moet gebruiken. Alleen een de stekker er in stopen is natuurlijk niet genoeg. In de instellingen van je geluidskaart of je Windows instellingen zul je de mogelijkheid hebben om de digitale output als standaard te zetten ook zul je Digital pastroug aan moeten zetten zodat je echt 5.1 Dts en dolby krijgt. Verder je audio voor muziek altijd op 2x stereo zetten.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, in de instelling kan ik zien dat hij aangesloten is, ik kan ook test geluid draaien ed ik hoor alleen niks. Digital passtrough ? idk waar ik dit kan instellen :) Sorry als ik mischein wat domme vragen stel heb niet veel verstand van het hele audio verhaal. Wat bedoel je met 2x stereo? Bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels geluid eruit getoverd en werkend, echter kan ik in de windows instelling niet selecteren om DTS of Dolby te gebruiken en dan te testen heeft dit een oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 20:02
De oorzaak is je bron, als je een film of serie hebt die een DTS signaal uitstuurt dan gebruik je die(tenzij de player die je gebruikt het signaal niet in dat formaat verstuurd maar eerst codeert naar PCM bijv)
Voor zover ik weet kan je niet via windows testsignalen doorsturen naar je z906 met betrekking tot dts of dolby, daar moet je samples voor downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lomp schreef op zondag 03 maart 2013 @ 01:49:
De oorzaak is je bron, als je een film of serie hebt die een DTS signaal uitstuurt dan gebruik je die(tenzij de player die je gebruikt het signaal niet in dat formaat verstuurd maar eerst codeert naar PCM bijv)
Voor zover ik weet kan je niet via windows testsignalen doorsturen naar je z906 met betrekking tot dts of dolby, daar moet je samples voor downloaden.
Bedankt voor je reactie met windows testen bedoel ik http://img11.imageshack.us/img11/9475/knipselvi.png
Gister avond heb ik de kabel bij een vriend getest daar werkte dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durango
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Aantal jaren geleden een logitech 5.1 set gekocht weet niet meer welke het precies was in ieder geval niet de z5500 wat een rot ding was dat de bass fikte meteen door en bij de 2e set stond me hele computer kamer blauw van de rook omdat die ook was doorgefikt toen ik zelfs weg was! Dus heb goed moeten nadenken over deze z906 maar ben er echt te vreden over heb er een hoop goede dingen over gelezen en man man man ACDC Back In Black woooow wat een geweld komt eruit de speakers geweldig! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of Logitech bezig is met het lanceren van een nieuwe surround set?

Ik ben namelijk al een tijdje van plan om de Z906 te halen, maar wilde dat pas doen op het moment dat ik mijn nieuwe woning opgeleverd kreeg. Ik zie echter dat de prijs sinds oktober met iets van 40/50 euro is gestegen en dat het bij de bekendere elektronica zaken uitverkocht/niet meer leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:17:
Weet iemand of Logitech bezig is met het lanceren van een nieuwe surround set?

Ik ben namelijk al een tijdje van plan om de Z906 te halen, maar wilde dat pas doen op het moment dat ik mijn nieuwe woning opgeleverd kreeg. Ik zie echter dat de prijs sinds oktober met iets van 40/50 euro is gestegen en dat het bij de bekendere elektronica zaken uitverkocht/niet meer leverbaar is.
Het zou zeker binnen het patroon passen wat Logitech aanhoud. Het kan echter ook gewoon beteken dat de vraag tegen valt en ze de productie hebben afgebouwd.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1989
  • Laatst online: 06:51
Zit zelf ook te kijken naar de Z906, als ik het mag geloven is dit de betere 5.1 set voor rond de 250 euro?

Bij Nextdeal was die er voor een scherpe prijs, alleen net uitverkocht maar als mag geloven hebben ze hem binnenkort weer: http://www.nextdeal.nl/Lo...peaker-p-370021.html?s=tw

............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander1989 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:16:
Zit zelf ook te kijken naar de Z906, als ik het mag geloven is dit de betere 5.1 set voor rond de 250 euro?

Bij Nextdeal was die er voor een scherpe prijs, alleen net uitverkocht maar als mag geloven hebben ze hem binnenkort weer: http://www.nextdeal.nl/Lo...peaker-p-370021.html?s=tw
Op Redcoon is hij nog niet iets goedkoper!
http://www.redcoon.nl/B28...06&xtcr=1#customerreviews
En op Redcoon.be is hij zelfs nog net iets goedkoper! Maar weet niet hoe het zit als je levert naar Nederland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1989
  • Laatst online: 06:51
Bij Wehkamp is die zelf nu 244 euro: http://www.wehkamp.nl/Zoe...ken&cmid=WEHZOE&VIEW=Grid

Edit: Komt wel nog 10 euro verzendkosten bij..........

[ Voor 12% gewijzigd door sander1989 op 22-01-2014 17:01 ]

............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil voor mijn set langere kabels halen. Iemand enig idee of de dikte hierbij uitmaakt? Ik zie op internet namelijk vele verschillende soorten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
ik dacht: hoe dikker, hoe minder weerstand per meter, hoe beter dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Voor speakers van deze grote maakt het niet heel veel uit. Ik zou gewoon 1mm pakken of 1.5 is meer dan voldoende.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:41

painkill

Pain(k)(ill)

Er is altijd een diameter waarna het eigenlijk weinig zin heeft om groter te nemen.
Maar ik heb het voor de gein eens uitgerekend, al werkt logitech met RMS vermogen, wat natuurlijk nooit gehaald zal worden.

De waarden zijn als volgt voor 1 Rear speaker:

67W
4 ohm
16V
4A

Bij 6 meter kabel naar deze speaker zit je op 0.5mm diameter bij 10% verlies. Bij 5% verlies zit je op 1mm
Dit is als hij zijn max rms vermorgen trekt, dus kort gezegd, 0.5mm zal genoeg zijn, maar ik zou persoonlijk liever voor 1.5mm gaan.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb hier een Xbox 360, PS3 en Wii U staan en binnenkort een Xbox One en PS4. Al deze consoles behalve de Wii U ondersteunen optical sound. De Wii U doet dit alleen via HDMI. Dan gaat het hem zeker niet worden voor Wii U als ik deze set zou halen he?

Daarnaast ondersteund de set gewoon TrueHD en DTS-HD zag ik en dat is iets wat de Xbox One en PS4 wel doen. Hoe erg is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

devilsnight schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:56:
Ik heb hier een Xbox 360, PS3 en Wii U staan en binnenkort een Xbox One en PS4. Al deze consoles behalve de Wii U ondersteunen optical sound. De Wii U doet dit alleen via HDMI. Dan gaat het hem zeker niet worden voor Wii U als ik deze set zou halen he?

Daarnaast ondersteund de set gewoon TrueHD en DTS-HD zag ik en dat is iets wat de Xbox One en PS4 wel doen. Hoe erg is dit?
Ik heb het altijd zo aangesloten gehad met mn xbox 360. Optische kabel in de TV, heb je 2 vliegen in 1 klap.

HDMI stuurt het geluid naar de tv. de tv stuurt het geluid naar de speakers. Heb je direct alles aangesloten wat je op je tv aansluit.

[ Voor 10% gewijzigd door garriej op 17-06-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
devilsnight schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:56:
Logitech Z906 ondersteunt geen HD Audio aangezien je dat bitstream alleen over HDMI kan sturen. Doordat je de consoles met optisch aansluit krijg je maximaal DTS en Dolby Digital 5.1. Mocht je trouwens een set aansluiten die wel HD Audio uit kan sturen en de receiver kan het niet aan maakt het nog niet uit, in de HD Track zit de gewone core. Als je dus DTS HD stuurt naar iets wat geen DTS HD snapt dan houd je gewone DTS over. Overigens zijn games in 99% van de gevallen gewoon DTS en DD, er zijn maar enkele games die high res LPCM ondersteunen.
garriej schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:57:
[...]
Ik heb het altijd zo aangesloten gehad met mn xbox 360. Optische kabel in de TV, heb je 2 vliegen in 1 klap.
Die vlieger gaat alleen niet op als je TV geen 5.1 doorstuurt via de optische uitgang en dat zijn behoorlijk wat TV's. En als de TV als Dolby 5.1 doorstuurt is het nog de vraag of dat ook met DTS 5.1 gaat. Dus het scheelt inderdaad kabels, maar er zitten haken en ogen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb een Sony 50W829b led televisie en heb geen idee of deze tv dat zal doorsturen. Het is dus maar echt de vraag of ik geluid met de Wii U zal krijgen over de Logitech zo te horen. Als ik het zou kopen, dan zou het bij een winkel moeten zijn waar hij ook teruggestuurd kan worden mocht Wii U echt niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudwich
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-08 00:17
Zijn de schroeven/bouten van de Z906 ook ergens los verkrijgbaar?
Ben overal al geweest en zelfs ook bij de fietsenmaker. :P

[ Voor 21% gewijzigd door Dudwich op 02-08-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dudwich schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:05:
Zijn de schroeven/bouten van de Z906 ook ergens los verkrijgbaar?
Ben overal al geweest en zelfs ook bij de fietsenmaker. :P
Heb je een foto en wat afmetingen (lente en diameter in mm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudwich
Luit schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:17:
[...]

Heb je een foto en wat afmetingen (lente en diameter in mm)?
Just found out that I need a 1/4-20 X 1/2" long (1/4” Thread Diameter X 20 threads per pitch X 1/2" long) screw

even van een forum afgehaald

[ Voor 86% gewijzigd door Dudwich op 02-08-2014 14:21 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 14:40
welke manieren zijn de fijnste om mijn Logitech z906 satellieten aan de muur te hangen? ik twijfel of ik gewoon bij elke speaker een soort houten schapje zou maken of echt de daarvoor bestemde (universele) wall mounts zou kopen. ik vrees ook dat de kabels die bij de left rear en right rear speakers horen niet lang genoeg zijn om tot aan de andere zijde van de ruimte te komen. dus is mijn vraag waar ik zulke kabels kan vinden, maar eigenlijk meer wat voor soort kabels het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:35
Schapje is wat flexibeler (als je een keer anders gaat inrichten dan zijn ze makkelijk anders neer te zetten). Zal dus vooral van smaak afhangen.
Wat betreft kabel, gewoon bij elke DHZ/audiozaak, wellicht zelfs de MediaMarkt. Uit m'n hoofd zit er 7 meter kabel standaard bij, niet lang genoeg?
Dudwich schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:23:
[...]

Just found out that I need a 1/4-20 X 1/2" long (1/4” Thread Diameter X 20 threads per pitch X 1/2" long) screw

even van een forum afgehaald
Wellicht een DHZ zaak a la Gamma/Karwei? Als je die info meeneemt dan kun je daar prima terecht. Dikke kans dat je ze zelfs per stuk kunt krijgen.

[ Voor 41% gewijzigd door ShitHappens op 03-08-2014 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
ShitHappens schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 03:03:
Schapje is wat flexibeler (als je een keer anders gaat inrichten dan zijn ze makkelijk anders neer te zetten). Zal dus vooral van smaak afhangen.
Wat betreft kabel, gewoon bij elke DHZ/audiozaak, wellicht zelfs de MediaMarkt. Uit m'n hoofd zit er 7 meter kabel standaard bij, niet lang genoeg?

[...]

Wellicht een DHZ zaak a la Gamma/Karwei? Als je die info meeneemt dan kun je daar prima terecht. Dikke kans dat je ze zelfs per stuk kunt krijgen.
Ik zal morgen eens verder kijken of ik effectief ook langere kabels nodig heb. Ik wil nl. de kabels via de muur plinten naar de speakers laten gaan om het allemaal netjes te houden, maar bij de left rear speaker moet ik ook nog omheen de deur lijst (ik zal misschien best eens een aantal foto's hierbij zetten, maar ik ben momenteel niet thuis dus dit zal voor morgen zijn). Bedankt voor de snelle reply :)

EDIT: ik heb overigens nog een vraagje ivm de speakers zelf namelijk: als ik via de control unit (die controllef met de volumeknop, aan/uit-knop enz...) de stereo op 5.1 modus zet en ik luister dan naar de linker & rechter achter (rear) speakers dan lijkt het net alsof ze 'onderwater' staan, het geluid komt niet merkbaar boven de front left en front right + center speaker heen. Terwijl de rear left en rear right speakers wel zo ingesteld staan dat ze veel luider zouden moeten klinken dan de front left en front right + center omdat ik er veel korter bij zit. Als ik de stereo mode op 4.1 zet werken de 4 speakers perfect, maar dan werkt uiteraard de center speaker niet. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, want op het forum lees ik er veel over maar nergens een duidelijke oorzaak of oplossing.

[ Voor 29% gewijzigd door fANAT1C op 03-08-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
fANAT1C schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 03:14:
[...]
EDIT: ik heb overigens nog een vraagje ivm de speakers zelf namelijk: als ik via de control unit (die controllef met de volumeknop, aan/uit-knop enz...) de stereo op 5.1 modus zet en ik luister dan naar de linker & rechter achter (rear) speakers dan lijkt het net alsof ze 'onderwater' staan, het geluid komt niet merkbaar boven de front left en front right + center speaker heen. Terwijl de rear left en rear right speakers wel zo ingesteld staan dat ze veel luider zouden moeten klinken dan de front left en front right + center omdat ik er veel korter bij zit. Als ik de stereo mode op 4.1 zet werken de 4 speakers perfect, maar dan werkt uiteraard de center speaker niet. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, want op het forum lees ik er veel over maar nergens een duidelijke oorzaak of oplossing.
Muziek is geen 5.1... dus dat zal ook nooit zo klinken. Probeer het nog eens met een film met DTS, dan werken ze wel goed :-)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Klopt inderdaad, of je moet toevallig een geluidskaart hebben die Dolby Digital Live ondersteunt, kun je vanuit de instellingen van de kaart instellen. Die weet muziek op 5.1 nog aardig weer te geven. Maar out of the box klinkt muziek alleen lekker op stereo of 4.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
DennusB schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:08:
[...]

Muziek is geen 5.1... dus dat zal ook nooit zo klinken. Probeer het nog eens met een film met DTS, dan werken ze wel goed :-)
ShitHappens schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 12:16:
Klopt inderdaad, of je moet toevallig een geluidskaart hebben die Dolby Digital Live ondersteunt, kun je vanuit de instellingen van de kaart instellen. Die weet muziek op 5.1 nog aardig weer te geven. Maar out of the box klinkt muziek alleen lekker op stereo of 4.1.
aaaah dat verklaart alles een beetje :'D, dacht dat er een defect aan de speakers was out of the box. Kan iemand mij vertellen of de wall mount die op de Logitech website aan wordt geboden voor de z906 de prijs per speaker is of zijn het er meteen 5? ik bedoel dus of het mij 1x €10 euro kost voor 5 speakers of 5x €10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Zou wel eens kunnen dat dat per 2 is. Maar het is een standaard schroefmaat, dus je zou zelfs bij de Praxis/Gamma terecht kunnen. Heb zelf een setje gehaald (2st) bij de Parxis voor een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
ShitHappens schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 20:47:
Zou wel eens kunnen dat dat per 2 is. Maar het is een standaard schroefmaat, dus je zou zelfs bij de Praxis/Gamma terecht kunnen. Heb zelf een setje gehaald (2st) bij de Parxis voor een tientje.
Zal in de loop van deze week dan wel eens bij de gamma binnenspringen, maar ik heb toch hier en daar gelezen dat Logitech Amerikaanse afmetingen gebruikt.. geen idee wat er precies van waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Ik zag dezelfde schroefgaten zitten aan de achterkant van m'n home cinema speakers, en dat was precies dezelfde schroef als meegeleverd werd met de wallmounts van de Praxis. Is in elk geval geen Logitech specifieke maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudwich
ShitHappens schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 23:05:
Ik zag dezelfde schroefgaten zitten aan de achterkant van m'n home cinema speakers, en dat was precies dezelfde schroef als meegeleverd werd met de wallmounts van de Praxis. Is in elk geval geen Logitech specifieke maat.
Linkje naar de wallmounts a.u.b.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Om muziek door alle vier de stalites te horen (wat beduidend mooier is dan stereo) kon ik zelf helaas geen Winamp plugin vinden (die nog werkte), maar Foobar heeft die plugin wel en dat werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
Tijgert schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:21:
Om muziek door alle vier de stalites te horen (wat beduidend mooier is dan stereo) kon ik zelf helaas geen Winamp plugin vinden (die nog werkte), maar Foobar heeft die plugin wel en dat werkt super!
alle vijf bedoel je dan?
want voor alle vier kun je gewoon de 4.1 instelling gebruiken hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanTroost
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 00:41
Ik ben op zoek naar een 5.1 set die ik voornamelijk zal gaan gebruiken voor TV, films, series, muziek en gaming. Als ik de reviews lees van de Logitech Z-5500 en Logitech Z-906 zijn veel mensen enthousiast over de Logitech setjes. Aangezien ik niet thuis ben in audio apparatuur, en dit Logitech setje inmiddels een paar jaar oud is, vroeg ik mij af dit setje qua prijs-kwaliteit nog steeds een van de betere is of dat er inmiddels betere alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik zit er helaas niet zo in, ik ben echter nog steeds erg blij met mijn Z906. Die kleine control box is super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca123
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024

afca123

PSN Blasterus15

Ik ben van plan om de z906 aan te schaffen. Ik ga dit setje vooral gebruiken voor muziek, films en gaming. Ik heb Nu een x530 setje, maar deze is aan vervanging toe. En wil dus een upgrade. Is dit setje dan een goede keuze? Of kun je beter een ander setje kopen voor dat geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
afca123 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:35:
Ik ben van plan om de z906 aan te schaffen. Ik ga dit setje vooral gebruiken voor muziek, films en gaming. Ik heb Nu een x530 setje, maar deze is aan vervanging toe. En wil dus een upgrade. Is dit setje dan een goede keuze? Of kun je beter een ander setje kopen voor dat geld?
Een 2e hands Z5500?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste