Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:42
vosss schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:17:
[...] Tegenover de Z680 vond ik de Z5500 een heel stuk mooier qua design.
Van de Z906 had ik ook veel meer verwacht qua design.
Zelf heb ik al jaren de Z560 speakers. Qua design erg robust en qua klank voor mij nog steeds superieur. Ben nu aan het kijken voor een vervanger aangezien de regelaar nogal kraakt, en helaas met CS maar een tijdelijk resultaat is geboekt.

Ik vind de behuizing van de Sat's idd wat goekoop "ogen" maar logitech kennende zit het met de geluids kwaliteit wel goed denk ik.

I'm not bothered by those who think they are right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-08 13:10
Ik heb de Z906 vandaag even lice gezien en gehoord, maar moet zeggen het geluid klonk minder mooi en hard als mijn Z5500, en de sub vond ik belachelijk klein.
zijn er hier mensen die de z906 gekocht hebben als de opvolger voor der Z5500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Take
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
soheilmd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 02:12:
Ik heb de Z906 vandaag even lice gezien en gehoord, maar moet zeggen het geluid klonk minder mooi en hard als mijn Z5500, en de sub vond ik belachelijk klein.
zijn er hier mensen die de z906 gekocht hebben als de opvolger voor der Z5500?
Ik heb de Z906 als vervanging voor de Z-5500. Persoonlijk vind ik het geluid warmer en minder schel dan de Z5500 is. Daarnaast dacht ik ook dat het setje minder hard kon als de Logitech Z5500 maar dit valt reuze mee.

De sub is inderdaad kleiner maar formaat zegt niet alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-08 13:10
Take schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:24:
[...]

Ik heb de Z906 als vervanging voor de Z-5500. Persoonlijk vind ik het geluid warmer en minder schel dan de Z5500 is. Daarnaast dacht ik ook dat het setje minder hard kon als de Logitech Z5500 maar dit valt reuze mee.

De sub is inderdaad kleiner maar formaat zegt niet alles ;)
Dus size does'nt matter? het eeuwige vraag :P

Maar ben blij om te horen dat het geluid niet onder lijdt
had eerst de Z680 en nu de z5500 en was bang dat als de z5500 kapot gaat niets meer in plaats van te vinden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
Ik heb de Z906 gisteren besteld en vandaag al binnen! Vanavond maar eens aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:28
Gearjunkie schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:22:
Ik heb de Z906 gisteren besteld en vandaag al binnen! Vanavond maar eens aansluiten.
Mag ik vragen waar? Ik heb 'm op dit moment bij 4launch in de bestelling staan, maar die stellen de leverdatum steeds uit. Is inmiddels verschoven naar begin augustus, en ik ben het wachten moe :P

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
Serial-X schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:52:
[...]Mag ik vragen waar? Ik heb 'm op dit moment bij 4launch in de bestelling staan, maar die stellen de leverdatum steeds uit. Is inmiddels verschoven naar begin augustus, en ik ben het wachten moe :P
Ik heb hem via de logitech webshop gekocht. Had een leuke korting gekregen... :9

Bij deze heb ik even wat vergelijkings foto's gemaakt van mijn oude Z560 set (Links) t.o.v. de nieuwe Z906 (Rechts).
Mijn bevinding tot nu toe, is dat de sets eigenlijk nagenoeg identiek klinken t.a.v. vermogen.
Het verschil in de sets is dat de Z560 een 4.1 systeem is en alleen analoog was aan te sluiten.

De grootste klacht van Logitech surround sets in het algemeen was altijd dat de Sub erg overheersend is, ook al zet je hem op de laagste stand.
Dit hebben ze in de Z906 duidelijk opgelost.
Je kunt hem nu ver genoeg terug draaien om niet te overheersend te zijn.

Verder klinkt de Z906 zeer scherp en helder.
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik hem digitaal aanstuur via een Soundblaster Titanium Fital1ty X-Fi geluidskaart.

Afbeeldingslocatie: http://www.webmailadres.nl/fotos/logitechvergelijk_speakerset_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.webmailadres.nl/fotos/logitechvergelijk_speakerset_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.webmailadres.nl/fotos/logitechvergelijk_speakerset_03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.webmailadres.nl/fotos/logitechvergelijk_speakerset_04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.webmailadres.nl/fotos/logitechvergelijk_speakerset_05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.webmailadres.nl/fotos/logitechvergelijk_speakerset_06.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door Gearjunkie op 10-07-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:57
Ik heb sinds vandaag ook een Z906, en hij bevalt erg goed. Geluid vind ik mooi, helder, en de bass is idd niet zo overdreven als bij mijn oude X-530. Ook fijn dat er nu luidsprekerkabels bij zitten :). Overigens ben ik juist te spreken over de grootte van de subwoofer, een vriend van mij heeft de Z5500 en als die bij mij zou staan zou ik niet meer onder het bureau passen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
Knul schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:59:
Ik heb sinds vandaag ook een Z906, en hij bevalt erg goed. Geluid vind ik mooi, helder, en de bass is idd niet zo overdreven als bij mijn oude X-530. Ook fijn dat er nu luidsprekerkabels bij zitten :). Overigens ben ik juist te spreken over de grootte van de subwoofer, een vriend van mij heeft de Z5500 en als die bij mij zou staan zou ik niet meer onder het bureau passen :).
Die sub van de Z5500 was ook overdreven groot. Zoals je kunt zien op de foto's was mijn oude sub dezelfde maat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-08 23:59
Ik heb mijn PS3 via een optical kabel aangesloten, wat zijn nu de beste instellingen voor het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:36

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Joshua schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 01:40:
Ik heb mijn PS3 via een optical kabel aangesloten, wat zijn nu de beste instellingen voor het geluid?
Algeheel volume: op een niveau dat jij het prettig vindt.
Center volume: op een niveau dat jij het prettig vindt.
Rear volume: op een niveau dat jij het prettig vindt.
Subwoofer volume: op een niveau dat jij het prettig vindt.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
Bart ® schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 07:15:
[...]

Algeheel volume: op een niveau dat jij het prettig vindt.
Center volume: op een niveau dat jij het prettig vindt.
Rear volume: op een niveau dat jij het prettig vindt.
Subwoofer volume: op een niveau dat jij het prettig vindt.
Bedoelde op de PS3 zelf :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:06
Joshua schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:51:
[...]
Bedoelde op de PS3 zelf :P.
Bitstream en de opties Dolby Digital en DTS. Meer kan de Z906 niet aan over optisch.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de z906 een poosje geleden aangeschaft, ben er heel tevreden over. :P
ik heb het idee dat ze met deze set ook meer naar de tv gaan omdat ze niet meer echt op computerspeakers lijken wat juist heel mooi is:)
Ik heb de set aangesloten via optisch op mij samsung xl2370.
Nu is mijn vraag zou je met een goede geluidskaart beter geluid krijgen of niet?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:56:
Nu is mijn vraag zou je met een goede geluidskaart beter geluid krijgen of niet?
Ligt er aan hoe je de Z906 aan gaat sluiten op je PC. Als je digitaal aan gaat sluiten kan onbaord zelfs al genoeg zijn. Digitaal wordt namelijk in de Z906 gedecodeerd waardoor de geluidskaart weinig tot geen invloed heeft. Enige voordeel voor een losse geluidskaart als je digitaal aan gaat sluiten is als je dingen als DTS Connect en/of Dolby Digital Live wilt hebben. Als je analoog aan gaat sluiten dan kan een geluidskaart heel veel uitmaken. Echter moet je wel in het redelijke blijven. Een Asus Xonar van 200 euro op een Z906 is natuurlijk zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf heb ik er niet veel kaas van gegeten, maar ik zat te denken om de Creative Soundblaster x-fi hd eraan te hangen via optisch, zou dit dan niks uitmaken? ik kan namelijk de z906 niet aan mijn onboard geluidskaart hangen
FeaR schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:02:
[...]

Ligt er aan hoe je de Z906 aan gaat sluiten op je PC. Als je digitaal aan gaat sluiten kan onbaord zelfs al genoeg zijn. Digitaal wordt namelijk in de Z906 gedecodeerd waardoor de geluidskaart weinig tot geen invloed heeft. Enige voordeel voor een losse geluidskaart als je digitaal aan gaat sluiten is als je dingen als DTS Connect en/of Dolby Digital Live wilt hebben. Als je analoog aan gaat sluiten dan kan een geluidskaart heel veel uitmaken. Echter moet je wel in het redelijke blijven. Een Asus Xonar van 200 euro op een Z906 is natuurlijk zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Dat vraag ik mij eigenlijk ook af: mijn moederbord (Asrock 870 Extreme 3) heeft ook een optische uitgang; zou de kwaliteit beter zijn als ik mn z906 optisch aansluit? En volgens mij moet het via optisch ook geen verschil uitmaken of ik een dedicated geluidskaart heb of niet, omdat het een digitaal signaal is? Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Knul schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:57:
Dat vraag ik mij eigenlijk ook af: mijn moederbord (Asrock 870 Extreme 3) heeft ook een optische uitgang; zou de kwaliteit beter zijn als ik mn z906 optisch aansluit? En volgens mij moet het via optisch ook geen verschil uitmaken of ik een dedicated geluidskaart heb of niet, omdat het een digitaal signaal is? Of zie ik dit verkeerd?
Dat zie je correct. Bij het gebruik van een digitale uitgang op je pc (optisch) wordt het geluid digitaal (onbewerkt, bitstreamen) zonder signaalverlies naar je logitech setje gestuurd. Verschil in geluidskwaliteit tussen de optische uitgang van een duurder geluidskaartje en de onboard uitgang is er niet. Er kunnen alleen meer functies en effecten (DD live enz) werkzaam zijn op een geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 21:40
Hoe staat het met het ophangen van de speakers aan de muur? Bestaan er bevestigingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

MarkoAlmelo schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:40:
Hoe staat het met het ophangen van de speakers aan de muur? Bestaan er bevestigingen voor?
M4rtyn schreef op zondag 10 april 2011 @ 14:10:
Nop, deze zijn er (helaas) niet bijgeleverd..

Foto's:
Dit zijn de standaarden die ik achter geplaatst heb
[afbeelding]
[afbeelding]
Ze zijn vast gemaakt met de zelfde schroefjes als uit de volgende foto, deze schroefjes zijn niet echt simpel aan te draaien dus ik draaide het boxje maar rondjes :P
[afbeelding]
[afbeelding]
Op deze bovenstaande foto zie je de muur beugel van vivanco met de bijgeleverde schroefjes en dingen (er zitten 2 beugels in 1 pack) op de volgende foto heb ik het schroefje er in gedrukt en daarna de box er aan gedraaid, heb helaas mijn accu boortje uitgeleend dus kan hem nu nog niet ophangen :+
Heb m uiteindelijk maar aangedraaid met mijn tang...
[afbeelding]
[afbeelding]

Als iemand nog ergens een foto van wilt dan wil ik die ook best maken, ze staan trouwens gewoon (als ze vlak staan) op een soort rubber strips deze zitten aan de onderkant van de boxjes.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
-

[ Voor 186% gewijzigd door Isane op 08-08-2011 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
Bij sommige DVD's en Blu-ray's die ik afspeel op mijn PS3 is het geluid vertraagd. Heeft dit iets te maketen met mijn speakerset of met de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

MrN

Weet iemand wat het stroomverbruik in gebruik is van deze set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Joshua schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 23:31:
Bij sommige DVD's en Blu-ray's die ik afspeel op mijn PS3 is het geluid vertraagd. Heeft dit iets te maketen met mijn speakerset of met de PS3?
Dat heb ik nog niet meegemaakt, gebruik ook de Z906 icm een PS3. Hoe heb je de boel aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

MrN schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:28:
Weet iemand wat het stroomverbruik in gebruik is van deze set?
500W RMS, dus ga uit van zo'n 2 tot 3 Ampère...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

Bart ® schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:10:
[...]

500W RMS, dus ga uit van zo'n 2 tot 3 Ampère...
Even tussen door die RMS waardes slaan echt gewoon nergens op in mijn Z-5500 zit een 1.5 ampère zekering. en dat ding zou volgens de specs 550W RMS zijn. Gok eerder op een max van 300W of zo bij maximaal volume. en zelfs dan denk ik dat het nog aan de ruime kant is.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Is het trouwens mogelijk om het geluid vertraagd af te spelen? Want het schiet natuurlijk niet op als de tv het beeld opbouwt en het geluid al afgespeeld wordt. (deinterlacing bijvoorbeeld). Of hoef ik er geen zorgen over te maken?

[ Voor 27% gewijzigd door Isane op 17-08-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

MarkoAlmelo schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:32:
Is het trouwens mogelijk om het geluid vertraagd af te spelen? Want het schiet natuurlijk niet op als de tv het beeld opbouwt en het geluid al afgespeeld wordt. (deinterlacing bijvoorbeeld). Of hoef ik er geen zorgen over te maken?
Dat had je ook gewoon in je topic op FOK! kunnen vragen :D.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
zoenvisje schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:34:
[...]

Dat heb ik nog niet meegemaakt, gebruik ook de Z906 icm een PS3. Hoe heb je de boel aangesloten?
Via optical. Het gebeurt echt zelden maar irritant is het wel. Maar aan de reactie boven mij zou het dus kunnen liggen aan de TV die beeldbewerking doet? Daar maar eens naar kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door Joshua op 17-08-2011 13:24 ]

• Isane
Ik ben er nog niet helemaal uit welke set ik moet kopen.

Heeft hier iemand toevallig de Z906 in gebruik met een tv,media speler of xbox in een kleinere kamer?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MarkoAlmelo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:41:
Ik ben er nog niet helemaal uit welke set ik moet kopen.

Heeft hier iemand toevallig de Z906 in gebruik met een tv,media speler of xbox in een kleinere kamer?
Een goede vriend van me heeft dat. Klinkt echt zeer netjes, behalve dat de bass soms een beetje te aanwezig is!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• ThomasXCI
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 11:24

ThomasXCI

Mine!

Ik overweeg ook deze set, maar waar moet je opletten bij aankoop van standaarden? Ik zie een schroefdraad zitten in de achterkant van de speaker, is dit dan een standaarddiameter schroef die daarin past?

Wie kan mij hier tips over geven?

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:12
Shunt schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:19:
[...]

Even tussen door die RMS waardes slaan echt gewoon nergens op in mijn Z-5500 zit een 1.5 ampère zekering. en dat ding zou volgens de specs 550W RMS zijn. Gok eerder op een max van 300W of zo bij maximaal volume. en zelfs dan denk ik dat het nog aan de ruime kant is.
Ik neem aan dat de Z906 niet veel meer of minder als de Z-5500 zal verbruiken:
YouTube: Z5500 Digital Power Usage Test (At 50%) - YouTube Zit je toch op de 300-350 watt bij normaal gebruik :X

Ik heb de Z-5500 al best lang, maar nooit bij stil gestaan dat dit ding zo veel stroom verbruikt...

• Isane
HelaasPindakaas schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:39:
Ik overweeg ook deze set, maar waar moet je opletten bij aankoop van standaarden? Ik zie een schroefdraad zitten in de achterkant van de speaker, is dit dan een standaarddiameter schroef die daarin past?

Wie kan mij hier tips over geven?
Jep, dit is universeel
http://www.redcoon.nl/ind...QwMGNtNG5obmw2ODEwNDEzNTk.

http://www.logitech.com/nl-nl/349/5686?debug=0&pcid=4872
(naar beneden scrollen en dan Montagekit voor camera binnens-/buitenshuis, Logitech Alert 750i, 750e)
Helaas is deze tijdelijk uitverkocht, volgens de klantenservice was de set rond half augustus weer te koop

• ThomasXCI

ThomasXCI

Mine!

MarkoAlmelo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:14:
[...]

Jep, dit is universeel
http://www.redcoon.nl/ind...QwMGNtNG5obmw2ODEwNDEzNTk.

http://www.logitech.com/nl-nl/349/5686?debug=0&pcid=4872
(naar beneden scrollen en dan Montagekit voor camera binnens-/buitenshuis, Logitech Alert 750i, 750e)
Helaas is deze tijdelijk uitverkocht, volgens de klantenservice was de set rond half augustus weer te koop
Ja die van Logitech had ik al gezien ja, vooral de prijs staat me erg aan =P Maar ik moet ook beugels hebben die kunnen buigen, omdat ik ze waarschijnlijk op een schuin oppervlak ga plaatsen.

• Isane
HelaasPindakaas schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:19:
[...]

Ja die van Logitech had ik al gezien ja, vooral de prijs staat me erg aan =P Maar ik moet ook beugels hebben die kunnen buigen, omdat ik ze waarschijnlijk op een schuin oppervlak ga plaatsen.
Dat kan ook met de logitech montage set
Afbeeldingslocatie: http://oi53.tinypic.com/2dryyxj.jpg

Dit bedoel je toch?

• ThomasXCI

ThomasXCI

Mine!

MarkoAlmelo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:21:
[...]

Dat kan ook met de logitech montage set
[afbeelding]

Dit bedoel je toch?
Ja, dat filmpje heb ik inderdaad ook gezien!

Als je de speaker ook zou kunnen draaien om zijn as, zou mooi zijn. Is precies wat ik nodig heb.

• Isane
HelaasPindakaas schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:23:
[...]

Ja, dat filmpje heb ik inderdaad ook gezien!

Als je de speaker ook zou kunnen draaien om zijn as, zou mooi zijn. Is precies wat ik nodig heb.
Dat zou toch wel kunnen?

• MrN
  • Nu online

MrN

sbmuc schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:57:
[...]

YouTube: Z5500 Digital Power Usage Test (At 50%) - YouTube Zit je toch op de 300-350 watt bij normaal gebruik :X

Ik heb de Z-5500 al best lang, maar nooit bij stil gestaan dat dit ding zo veel stroom verbruikt...
Volgens mij klopt dat extreme verbruik niet, zie ook deze test:
http://nl.hardware.info/r...-as5-review-specificaties

23,5 watt als die aanstaat.

• FeaR
[...]
De Z906 heeft een Klasse D-versterker en de Z-5500 niet. Een Klasse D kenmerkt zich door minder opgenomen vermogen ten opzichte van het geleverde vermogen. Een klasse D heeft een rendement van ruim 90% waar de Klasse onder D (Klasse A, B, A/B) een rendement hebben van veelal een procent of 50. Op dat gebied kan je de Z-5500 en de Z906 niet één op één vergelijken.
MrN schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:10:
[...]Volgens mij klopt dat extreme verbruik niet, zie ook deze test:
http://nl.hardware.info/r...-as5-review-specificaties

23,5 watt als die aanstaat.
Maar wat valt er onder "aan"? Gewoon alleen de set op actief zetten zonder geluid af te spelen of de set echt actief hebben? Want 23,5 Watt met normaal gebruik lijkt me zeer aan de lage kant.

• Isane
DennusB schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:02:
[...]

Een goede vriend van me heeft dat. Klinkt echt zeer netjes, behalve dat de bass soms een beetje te aanwezig is!
Van de een hoor ik dat het een goede set is voor de tv, en van de ander krijg ik te horen dat het maar een simpel computersetje is...

• DennusB
  • Niet online
MarkoAlmelo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:13:
[...]

Van de een hoor ik dat het een goede set is voor de tv, en van de ander krijg ik te horen dat het maar een simpel computersetje is...
Klopt... geluid is namelijk ook persoonlijk ;) Tip : Gaan luisteren bij bijv. mediamarkt!

• ThomasXCI

ThomasXCI

Mine!

Vast wel, heb er vanmiddag eentje aangeschaft. Straks maar eens aansluiten!

• Isane
HelaasPindakaas schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:19:
[...]

Vast wel, heb er vanmiddag eentje aangeschaft. Straks maar eens aansluiten!
DM!

• FeaR
MarkoAlmelo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:13:
[...]
Je moet het natuurlijk allemaal in verhouding zien. Voor bij de TV is het altijd beter dan de interne speakers van de TV. Maar in vergelijking met de TV is een setje van een paar tientjes ook beter. In de basis is en blijft Logitech een PC-merk en daar zal de kwaliteit dan ook naar zijn. Of het simpel is hangt ook van het vergelijk af. Het is allemaal zo persoonlijk.

• Knul
FeaR schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:17:
[...]

Je moet het natuurlijk allemaal in verhouding zien. Voor bij de TV is het altijd beter dan de interne speakers van de TV. Maar in vergelijking met de TV is een setje van een paar tientjes ook beter. In de basis is en blijft Logitech een PC-merk en daar zal de kwaliteit dan ook naar zijn. Of het simpel is hangt ook van het vergelijk af. Het is allemaal zo persoonlijk.
Ach, ik vind de Z906 wel een erg goed geluid hebben, helemaal gezien het geld wat je er voor betaald. Alleen de hoge tonen zijn wat minder, maar verder ben ik er erg tevreden mee, helemaal omdat mijn Z906 maar 175 euro kostte.

• FeaR
Knul schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:24:
[...]
Ach, ik vind de Z906 wel een erg goed geluid hebben, helemaal gezien het geld wat je er voor betaald. Alleen de hoge tonen zijn wat minder, maar verder ben ik er erg tevreden mee, helemaal omdat mijn Z906 maar 175 euro kostte.
Ik had mijn post expres wat in het midden gelaten, want persoonlijk kan ik echt niets aan zo'n setje vinden. De hoge tonen missen vond ik nog minder erg dan wat er aan de andere kant van het bereik gebeurt. Lage tonen komen allemaal uit de subwoofer, ook midden-laag. Dus eigenlijk heeft de Z906 geen subwoofer, maar gewoon een externe unit voor het mid-laag. Want erg laag gaat de Z906 ook niet, dus over een subwoofer kan je niet spreken. Maar dat is iets wat je met alle melkpakjes eigenlijk ziet en niet alleen bij Logitech zo is. Er zijn wel satellieten die relatief laag gaan, maar dan zit je in een heel andere prijsklasse te kijken. Verder zijn de specificaties nog steeds lachwekkend, wel veel vermogen opgeven en dan er vrolijk 10% THD achter zetten. Dat signaal is zo verstoord dat je er eigenlijk geen waarde meer aan mag hechten.

Lang verhaal kort, het is persoonlijk.

En groot deel hangt ook af van de leeftijd. Je ziet redelijk vaak dat mensen van onder de - laten we zeggen - 20 jaar meer naar de setjes grijpen met de grote subwoofers en die alleen flink bonken. Op een gegeven moment ga je toch meer willen en ga je juist kijken naar setjes die muziek netjes weer kunnen geven met subwoofers die meer kunnen dan alleen bonken of het (mid)laag aandikken.

• Isane
Bedankt voor je bevindingen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Isane op 18-08-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:30

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Ik heb deze set besteld. Maar ik heb toch een vraag. Omdat de Z906 op de slaapkamer komt staan, kun je bij deze set de kabels (4,6 mtr) ook inkorten i.v.m. kabel zooi.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Natuurlijk kan dat. :) Je hebt wel een striptang nodig, of je moet goed met een schaar overweg kunnen.

Vrij late reactie op het vermogensverbruik: die 300W op dat youtubefilmpje is met muziek met een lage crestfactor en het kan best zijn dat hij al volledig wordt uitgestuurd, ook al staat de regelaar op half. Het verbruik is dus minder erg dan het lijkt. :P

[ Voor 193% gewijzigd door TBTL op 21-08-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

FeaR schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:44:
[...]

En groot deel hangt ook af van de leeftijd. Je ziet redelijk vaak dat mensen van onder de - laten we zeggen - 20 jaar meer naar de setjes grijpen met de grote subwoofers en die alleen flink bonken. Op een gegeven moment ga je toch meer willen en ga je juist kijken naar setjes die muziek netjes weer kunnen geven met subwoofers die meer kunnen dan alleen bonken of het (mid)laag aandikken.
Ik ben dan ook heel blij dat op mijn 16de voor een Eltax 5.0 set met Pioneer versterker ben gegaan in plaats van de Z-5500, kwam op dat moment op exact dezelfde prijs neer, maar daarna die Eltax 5.0 set ook niet meer online kunnen vinden helaas.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:41

painkill

Pain(k)(ill)

[...]

Klopt ook niet, deze set + tv + xbox360 zitten op 400-500 watt..

Meer dan 50 watt zal het dus ook niet zijn.
En 50% stond hij toen zeker wel op toen ik het getest heb.

Dus, geloof het maar niet, en geloof al helemaal logitech niet die de z5500 500 watt rms meegeeft.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Nu online

MrN

Iemand die het verbruik exact weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hangt sterk af van hoe hard je luistert. :) Bij idle tot normaal volume zal het waarschijnlijk rond de 20W zijn, bij vol volume is het kortstondig misschien wel meer dan 500W.

[ Voor 130% gewijzigd door TBTL op 22-08-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
Ok, ik ben ook in het bezit van een verbruiksmeter, en heb net het systeem gekocht en uitgeprobeerd en dit zijn tot nog toe mijn bevindingen:

Z906 met dichtgedraaid volume, gemute of simpelweg niks aangesloten: 22W.
Stereo geluid via een 3.5mm jack op +/-55% in 3D modus: 48W.

Als jullie willen kan ik wat uitgebreider gaan meten of even een filmpje maken alá Z5500 zoals hierboven ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 20:06

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Graag ^^ driftkikker!! ik had laatste een Z5500 filmpje gevonden en die gebruikte toch heel wat meer [ maarja andere klasse versterker erin ]

http://youtu.be/sdGKIkNcReI

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
Z906 voluit, stereo geluid via een 3.5mm jack in 3D modus, rear speakers ongeveer 30%, front center ongeveer 40% en sub ongeveer 30%: +/-85W
Hetzelfde, maar nu met alles op 100%, +/-145W

Iggy pop - Lust for live

• Isane
Ik heb hier een tele2 decoder (animo A132) aangesloten op de Z906. Als ik het geluid op 3d zet dan komt er uit de 2 rear speakers een zacht schel geluid , de rest van de speakers werken wel normaal. Zodra ik de set overschakel naar 4.1 dan komt er uit de rear speakers wel goed geluid (en uit de center niet maar dat is logisch)

Het geluid van de rear speaker staat niet zacht/uit

Is dit normaal? of zie ik iets over het hoofd?

• MrN
  • Nu online

MrN

Heb ik hier ook, volgens mij komt dat omdat hij 3d probeert na te bootsen

• Isane
MrN schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:26:
Heb ik hier ook, volgens mij komt dat omdat hij 3d probeert na te bootsen
Misschien een domme vraag, maar bedoelen ze met 3d geluid 5.1 surround ?
Hoe krijg ik geluid uit alle boxen bv met tele2? of kan dat alleen bij 4.1?

Met Mp3 bestanden heb ik hetzelfde probleem, met 3d heb ik dramatisch geluid van de rear boxen, en op 4.1 heb ik goed geluid over alle boxen. (terwijl het mp3 bestand maar 2 kanaals is)

[ Voor 47% gewijzigd door Isane op 25-08-2011 17:03 ]

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

MarkoAlmelo schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:54:
[...]

Misschien een domme vraag, maar bedoelen ze met 3d geluid 5.1 surround ?
Hoe krijg ik geluid uit alle boxen bv met tele2? of kan dat alleen bij 4.1?

Met Mp3 bestanden heb ik hetzelfde probleem, met 3d heb ik dramatisch geluid van de rear boxen, en op 4.1 heb ik goed geluid over alle boxen. (terwijl het mp3 bestand maar 2 kanaals is)
Al dat geluid wat jij aan geeft is vanuit origine gewoon stereo geluid (2.0) dus geen Surround geluid (5.1) die 3D functie die jij probeert op de Z906 probeert van die 2.0 geluids bron 5.1 te maken. Dit resulteert bijna altijd in een verminkte versie van het originele geluid. Sluit je TV + Tele2 ding aan en gebruik gewoon 2x stereo dan blijft je geluid mooi maar gebruik je de center speaker niet mis je verder niets aan. Sluit verder een DVD speler aan op je Z906 via een digitale kabel (optich of Coax) en doe het zelfde met je pc dan kan je met een Surround bron een DVD of een DivX film lekker in 5.1 genieten van je setje.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Shunt schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:59:
[...]

Al dat geluid wat jij aan geeft is vanuit origine gewoon stereo geluid (2.0) dus geen Surround geluid (5.1) die 3D functie die jij probeert op de Z906 probeert van die 2.0 geluids bron 5.1 te maken. Dit resulteert bijna altijd in een verminkte versie van het originele geluid. Sluit je TV + Tele2 ding aan en gebruik gewoon 2x stereo dan blijft je geluid mooi maar gebruik je de center speaker niet mis je verder niets aan. Sluit verder een DVD speler aan op je Z906 via een digitale kabel (optich of Coax) en doe het zelfde met je pc dan kan je met een Surround bron een DVD of een DivX film lekker in 5.1 genieten van je setje.
Duidelijk! bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

Geen probleem. Veel mensen staren zich in het begin dat ze een setje als dit hebben helemaal dood op het stukje 5.1 en willen dat uit alles geluid komt terwijl het alleen er voor zorgt dat het geluid minder wordt hehe, Ik weet het omdat ik het zelfde heb gehad :P.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasXCI

ThomasXCI

Mine!

Shunt schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:18:
[...]

Geen probleem. Veel mensen staren zich in het begin dat ze een setje als dit hebben helemaal dood op het stukje 5.1 en willen dat uit alles geluid komt terwijl het alleen er voor zorgt dat het geluid minder wordt hehe, Ik weet het omdat ik het zelfde heb gehad :P.
Dat kan ik bevestigen, heb namelijk mijn X-540 vervangen met deze set.

Toen ik de X-540 destijds kocht, dacht ik ook zo'n 3D functie "da's handig, komt overal geluid vandaan". Maar dat wordt helemaal niet mooi. Ik luister dan ook liever zonder die functie.

Op de Z906 staat ie bij audio dan ook in 4.1 ofwel 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
FeaR schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:44:
[...]

Ik had mijn post expres wat in het midden gelaten, want persoonlijk kan ik echt niets aan zo'n setje vinden. De hoge tonen missen vond ik nog minder erg dan wat er aan de andere kant van het bereik gebeurt. Lage tonen komen allemaal uit de subwoofer, ook midden-laag. Dus eigenlijk heeft de Z906 geen subwoofer, maar gewoon een externe unit voor het mid-laag. Want erg laag gaat de Z906 ook niet, dus over een subwoofer kan je niet spreken. Maar dat is iets wat je met alle melkpakjes eigenlijk ziet en niet alleen bij Logitech zo is. Er zijn wel satellieten die relatief laag gaan, maar dan zit je in een heel andere prijsklasse te kijken. Verder zijn de specificaties nog steeds lachwekkend, wel veel vermogen opgeven en dan er vrolijk 10% THD achter zetten. Dat signaal is zo verstoord dat je er eigenlijk geen waarde meer aan mag hechten.

Lang verhaal kort, het is persoonlijk.

Denk dat de logitech wel wat beter is dan de gemiddelde hifi set van 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

Zeropaid schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:33:
[...]

Niet dit weer. Het is een goede set en het is idd te bekijken of hij beter / even goed is. Maar nagenoeg IEDER systeem met een twee weg melkpakje zal de Logitech setjes er uit spelen. En ga je kijken naar een 2e hands setje van 300e dan zit je gelijk in een heel andere klasse te kijken. Het blijft natuurlijk heel erg persoonlijk hoe je zo'n setje vind klinken dus jah je kan niet zeggen dat het beter klinkt het kan alleen beter klinken voor jou persoonlijk.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 20:15

DjVe

Hatsaflats!

Zeropaid schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:33:
[...]

Een gemiddelde stereoset van 200 euro speelt een z906 of z5500 er dubbel uit. De Logitec setjes zijn echt prima voor het geld en er komt een hoop leuk film en game geluid uit, maar voor muziek is het echt niet geschikt. Don't get me wrong, ook ik heb een Z5500 gehad, maar deze is na een paar maanden weer de deur uit gegaan voor een klasse D stereoversterker en een set budget speakers van Tangent (wat bij elkaar nog geen 300 heeft gekost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
Ik ben eigenlijk op zoek naar een speakerset voor mijn mediacenter, daar de logitech me wel geschikt leek.
Maar als een budget setje beter klinkt dan kijk ik liever naar iets anders. Alleen zou ik niet weten wat aan te sluiten is op een mediacenter en in dezelfde prijsklasse zit.

Op het moment heb ik er een oud setje aanhangen alleen ben ik dus opzoek naar iets beters

[ Voor 23% gewijzigd door Zeropaid op 27-08-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

Zeropaid schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:15:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een speakerset voor mijn mediacenter, daar de logitech me wel geschikt leek.
Maar als een budget setje beter klinkt dan kijk ik liever naar iets anders. Alleen zou ik niet weten wat aan te sluiten is op een mediacenter en in dezelfde prijsklasse zit.

Op het moment heb ik er een oud setje aanhangen alleen ben ik dus opzoek naar iets beters
Geen idee wat voor "oud" setje je er nu aan hebt hangen maar ik zou zeggen ga eens luisteren bij iemand die hem heeft. En bekijk voor jezelf eens goed wat je er mee wilt gaan doen. In mijn mening kan je van een home cinema setje beter overstappen op de eerste stapjes naar een daadwerkelijk goed 5.1 setje of stereo setje dan verder gaan in het ik ben net geen fatsoenlijk setje segment.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
Shunt schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 00:40:
[...]

Geen idee wat voor "oud" setje je er nu aan hebt hangen maar ik zou zeggen ga eens luisteren bij iemand die hem heeft. En bekijk voor jezelf eens goed wat je er mee wilt gaan doen. In mijn mening kan je van een home cinema setje beter overstappen op de eerste stapjes naar een daadwerkelijk goed 5.1 setje of stereo setje dan verder gaan in het ik ben net geen fatsoenlijk setje segment.
Eigenlijk wil ik niet nog een apparaat, ben op zoek naar speakeres die je gewoon los kan aansluiten.. dan blijft er niet veel meer over dan de z906 denk ik.

Edit: Ik zag dat Teufel ook speakersetjes heeft, is de Teufel e400 een beter alternatief op de z906?

[ Voor 7% gewijzigd door Zeropaid op 29-08-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasXCI

ThomasXCI

Mine!

Mijn dank is groot voor M4rtyn, ik had namelijk de zelfde wandbeugels als hem gekocht. Maar ik zat te klooien met de juiste schroeven. Dankzij zijn uitleg en foto's ben ik eruit gekomen! Bedankt!

Overigens voelen de beugels wel degelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Jordy van e schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:05:
[...]

Een gemiddelde stereoset van 200 euro speelt een z906 of z5500 er dubbel uit. De Logitec setjes zijn echt prima voor het geld en er komt een hoop leuk film en game geluid uit, maar voor muziek is het echt niet geschikt. Don't get me wrong, ook ik heb een Z5500 gehad, maar deze is na een paar maanden weer de deur uit gegaan voor een klasse D stereoversterker en een set budget speakers van Tangent (wat bij elkaar nog geen 300 heeft gekost)
Een gemiddelde 5.1 set van 200 euro speelt de Z-5500 of Z906 er niet zomaar uit. Kan natuurlijk wel zijn dat een 2.1 set van 200 euro een 5.1 van 200 verslaat, maar zo kan je ook heel simpel zeggen dat een goede '1.1' set, een stereo verslaat. Wel naar het totaal plaatje kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 20:15

DjVe

Hatsaflats!

Uniciteit schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:54:
[...]

Een gemiddelde 5.1 set van 200 euro speelt de Z-5500 of Z906 er niet zomaar uit. Kan natuurlijk wel zijn dat een 2.1 set van 200 euro een 5.1 van 200 verslaat, maar zo kan je ook heel simpel zeggen dat een goede '1.1' set, een stereo verslaat. Wel naar het totaal plaatje kijken...
Ik had het over een stereoset, wat dus 2.0 is. Mijn post was een reactie op de post van zeropaid, die aangaf dat de z906 beter klinkt dan een hifi set van 300 euro.

Het is een prima set voor film en games, maar qua muziek klinkt het nergens naar. Dan heb ik liever een goede 2.0 of 2.1 set die het op alle drie de vlakken goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren deze mooie set (was echt onder de indruk van het geluid) na overgestapt te zijn van een ouder en simpeler logitech 5.1 setje.

Ik zou graag jullie advies willen vragen voor het aansluiten ervan om het beste eruit te halen, ik heb een moderne LCD van samsung met optisch uit, xbox360 en media pc (Asus p5b met optisch + creative audigy 2).

De xbox zit via hdmi aangesloten op de tv en die zit vervolgens via een optische kabel op de z906. Het geluid van de xbox loopt nu al via de tv via de hdmi kabel. Heeft het nog zin op de xbox alsnog apart aan te sluiten (optisch) op de z906?

Bij de pc heb ik twee directe mogelijkheden; via de audigy aansluiten via de 3 jacks (heb geen spdif kabeltje) of via de optische aansluiting van de onboard geluidskaart.

Alvast bedankt voor jullie advies :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Ik heb ook alles op die manier aangesloten, de tv geeft netjes het surround geluid door dus waarom zou je alles apart willen aansluiten? ben je meer kabels kwijt en je moet telkens de input veranderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarkoAlmelo schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:56:
Ik heb ook alles op die manier aangesloten, de tv geeft netjes het surround geluid door dus waarom zou je alles apart willen aansluiten? ben je meer kabels kwijt en je moet telkens de input veranderen. :)
Rightly so :). Vanavond alleen nog de audigy eruit trekken en de computer optisch aansluiten en dan eens genieten van xbox surround knallen >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:39

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Heeft de console wel een ingang voor je mic, want de Z5500 had alleen een headphone + aux ingang. Een setje van 250+, verwacht ik wel ook een mic ingang....

[ Voor 7% gewijzigd door XTREEMRaGE op 04-11-2011 16:44 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MarkoAlmelo schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:56:
De meeste tv's geven geen Dolby Digital of DTS signaal door hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
waarom is er niet gewoon een algemene volume knop.
als ik mijn geluid nu harder zet blijven mijn center en rear speakers (en sub maar dat is ok) gewoon op het zelfde volume :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
fespen schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:45:
waarom is er niet gewoon een algemene volume knop.
als ik mijn geluid nu harder zet blijven mijn center en rear speakers (en sub maar dat is ok) gewoon op het zelfde volume :(
Onzin. Dan moet je selecteren dat je alle speakers tegelijk aanstuurt met de volume knop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
ja, maar als ik dan de achter speakers check staan die veel lager? of schakelen die zachter als ik op level van rear klik? (lijkt mij niet namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
fespen schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:09:
ja, maar als ik dan de achter speakers check staan die veel lager? of schakelen die zachter als ik op level van rear klik? (lijkt mij niet namelijk)
De levels van rear, center & je front speakers staan natuurlijk in verhouding he. Of is het bij jou zo dat als je algehele volume op 0 staat en je de rear speakers op 100 zet je opeens keihard geluid hoort van achteren ? ;) Nee toch.
Het is in verhouding van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
ja dat snap ik maar waarom kunnen front en rear niet altijd het zelfde volume zijn?
als rear op 50% staat en ik zet het algemene volume op 80% dan zit er toch verschil in.
dan moet ik handmatig de rear ook harder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
fespen schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:21:
ja dat snap ik maar waarom kunnen front en rear niet altijd het zelfde volume zijn?
als rear op 50% staat en ik zet het algemene volume op 80% dan zit er toch verschil in.
dan moet ik handmatig de rear ook harder zetten.
Ja natuurlijk :') Dat zeg ik net, als je rear op 50% zet is dat dus 50% van 80% algemeen volume. Het is dus niet net zo hard. Als jij je rear voluit wilt knal je die op 100% in de instellingen en klaar. Dan gaat hij altijd mee met het volume van je voorspeakers. Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
misschien een raare vraag maar wat is nu de beste instelling voor muziek want ik krijg nou niet echt lekker muziek. het klinkt ook een beetje blikkerig eerlijk gezegd.
ik heb hiervoor een Z2300 (2.1) gehad.

ik heb 3 aansluitingen op mijn laptop. moet ik er 1 doen of alle 3?
en 2 pluggen erin en beide op koptelefoon zetten?
en op de decorder 4.1 aanzetten?

edit.
ja wtf is dit, ik krijg echt verschrikkelijk kwaliteit uit die speakers en die sub staat alleen maar simpel te ploffen.
totaal niet wat ik gewend ben van mijn andere setje.

[ Voor 25% gewijzigd door fespen op 05-11-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
fespen schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 22:50:
misschien een raare vraag maar wat is nu de beste instelling voor muziek want ik krijg nou niet echt lekker muziek. het klinkt ook een beetje blikkerig eerlijk gezegd.
ik heb hiervoor een Z2300 (2.1) gehad.

ik heb 3 aansluitingen op mijn laptop. moet ik er 1 doen of alle 3?
en 2 pluggen erin en beide op koptelefoon zetten?
en op de decorder 4.1 aanzetten?

edit.
ja wtf is dit, ik krijg echt verschrikkelijk kwaliteit uit die speakers en die sub staat alleen maar simpel te ploffen.
totaal niet wat ik gewend ben van mijn andere setje.
Beste instellingen voor muziek : aansluiten met 1 jack(koptelefoon) en op 2.1 zetten. Muziek is namelijk maar stereo, niet surround!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
is 4.1 niet hetzelfde maar dan door 2 meer speakers zodat ik ook van achter de muziek hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

de decoder op 2x stereo / 4.1 zetten is gewoon de beste optie dan heb je gewoon twee keer stereo over zowel de fronts als de rears.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Shunt schreef op zondag 06 november 2011 @ 08:19:
de decoder op 2x stereo / 4.1 zetten is gewoon de beste optie dan heb je gewoon twee keer stereo over zowel de fronts als de rears.
Dus even voor de goeie orde:

Bij muziek:

op 2.1 of 4.1
(bij 4.1 geven de achterspeakers het zelfde geluid als de voorste)

Bij spellen & films:
op 5.1

Want ik krijg bij muziek op 5.1 ook zeer slecht geluid uit de achterste speakers. Er zit dan geen bas in en het ruist/kraakt ietwat. Op 2.1/4.1 zetten verhelpt dit probleem. De midden-speaker (staat bij mij onder het bureau op zo'n printerplank) doet dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slicksilver
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Die montagekit voor aan de muur is uitverkocht bij Logitech.com

Weet iemand een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
http://www.redcoon.nl/B241228-Vivanco-WMS-705-LB_Wandmontage

Deze heb ik ook aan de muur, past perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen..
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-10-2019
Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/9506/img8237z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/1268/img8235z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img811.imageshack.us/img811/3213/img8233v.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/5959/img8232j.jpg

Heb de set pas binnen en opgehangen, zie foto's.
Echt een super geluid en ze hangen zeer goed zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:51

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Heb onlangs ook de Z906 binnen gekregen. Vandaag aangesloten, oude Creative heeft defecte rechts-voor uitgang (na 10 jaar gebruik).

Morgen nog wat kabels wegwerken en oude Creative verwijderen. Ben al best te vreden over het geluid, nu alleen de opstelling van de boxen nog goed zetten :).

Mijn eigen PC nog aansluiten via Digitaal, morgen komt als het goed is de kabel binnen :).

[ Voor 13% gewijzigd door remy007 op 23-12-2011 23:16 ]

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan de z906 te kopen, ik heb alleen nog wat vragen, aangezien ik nog nooit iets met 5.1 setjes heb gedaan.

Momenteel heb ik op mijn TV (LG32LE5310) via de hoofdtelefoon aansluiting een 2.1 elcheapo setje aangesloten. Dit is handig omdat ik nooit hoef te wisselen met kabels of input kanalen oid.

Nou viel het me op dat mijn tv een optical digital oudio out aansluiting heeft.
Klopt mijn beredenering dat als ik de z906 aansluit op deze optical poort dat ik dan de zelfde sitiatie heb als er voor? Dus dat alle apparaten direct worden doorgezonden naar de boxen zonder dat ik extra kabels nodig heb of hoef te wisselen van input kanaal? En word alle 5.1 informatie dan ook door gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:29:
Klopt mijn beredenering dat als ik de z906 aansluit op deze optical poort dat ik dan de zelfde sitiatie heb als er voor? Dus dat alle apparaten direct worden doorgezonden naar de boxen zonder dat ik extra kabels nodig heb of hoef te wisselen van input kanaal?
Klopt, alleen is 3,5mm jack analoog en kunnen er maximaal 2 kanalen over worden gestuurd en is optisch digitaal met de mogelijkheid voor meer kanalen.
En word alle 5.1 informatie dan ook door gestuurd?
De kabel kan het aan, maar het is maar net wat de TV er mee doet. Genoeg TV's die het uitgaande signaal eerst terugzetten naar 2.0 stereo. Dus DTS en Dolby Digital 5.1 uitsturen is zeker niet gegarandeerd. En als je TV wel 5.1 uit zou sturen dan is de kans groot dat het alleen DD 5.1 is, het uitsturen van DTS 5.1 is zeer zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn tv ondersteund wel PCM en volgens de LG site heeft hij een Dolby Digital Decoder.
Betekend die Dolby Digital Decoder dat hij 5.1 uitzend, of raad je me aan om mijn bluray speler alsnog met een aparte kabel aan te suiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Laatst online: 22:31

Rick-Jan

always connected

nu heb ik al een poosje de z906 en ben er zeer tevreden over, maar nu hoor ik van verschillende mensen dat een dedicated sound card beter is, nu heb ik even gezocht, en lees verschillende verhalen; sommige merken veel verschil, andere weer niet, het ligt dus aan je onboard sound, ik heb de VIA VT1708S onboard. merk ik nu veel verschil als ik de Creative Geluidskaart SB Recon 3D PCI (een nieuw model van creative) aansluit? Ik luister veel muziek, speel games en af en toe films.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FluX
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-08 23:22
Ik heb een woonkamer van ongeveer 30 vierkante meter, en zocht naar een leuke geluidsset die ik op zowel mijn PC als TV aan kan sluiten. Ik heb ook nog getwijfeld over een versterker + geluidsset, maar daar heb ik al helemaal geen verstand van en zou ik dus niet weten welke ik moet kopen. Denken jullie dat deze Z906 set genoeg en mooi zal zijn voor mijn woonkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Laatst online: 26-08 11:55
Mijn slaapkamer is 30 vierkante meter en daar doet de Z906 het uitstekend. Maar smaken verschillen, voor muziek is de Z906 niet zo geschikt vinden veel mensen. Ik luister weinig muziek, ben meer van de games en de actiefilms en dat is een prima combi met de Z906.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb een logitech z906 setje gekocht en wil hem nu aansluiten op mijn macbook pro. Ik heb een optische kabel en een toslink adapter gehaald, de kabel vanuit mijn mac aangesloten op de digitale ingang in de subwoofer, maar er komt geen geluid uit.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? zijn er speciale instellingen nodig? of kan het zijn dat mijn nieuwe optische kabel al defect is?

mvg Rayen
Pagina: 1 2 3 4 Laatste