[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.976 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Top :) Dat klinkt goed. Dan ga ik er maar even XBMC op knallen en kijken hoe dat draait.
Laatste vraag, kan ik door een Asus EAH5450 (simpel videokaartje) via HDMI ook DTS-HD outputten naar mijn receiver? DTS werkt, dat weet. Maar DTS-HD is even de vraag!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Iets van uitleg bij het bovenstaande antwoord:
Een 100Mbit verbinding volstaat in theorie. De maximale, totale raw data rate is 53,95MBit voor een blu-ray. Nu veronderstel ik dat je een simpele netwerkchip hebt en dat de CPU dus het nodige werk moet verrichten. Zolang je CPU niet te druk bezig is en je dus daadwerkelijk die netwerkverbinding grotendeels kunt benutten dan komt dat goed.
Wat het alternatief betreft, die USB2 naar gigabit brengt je weliswaar in theorie naar een veel hogere snelheid, in de praktijk blijf je dan, in theorie ( :P ) op zo'n ~25MB/sec. De praktijk, theorie slaat erop dat in de praktijk je bij USB2 vaak op ~25MB/sec uitkomt. Maar of jouw machine dat voor elkaar krijgt is de vraag. USB2 vraagt juist weer wat meer rekenkracht.
Voor de duidelijkheid, het zijn geen schokkende vereisten aan de CPU, zowel de 100Mbit nic als de USB nic, maar een Atom heeft niet heel veel rekenkracht. Dus je moet ook niet de gekste dingen gaan doen met die beelden. Doe je simpelweg decoding van de Blu-ray middels een IGP en voor de rest niets dan zal het wel goedkomen.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
45 gigabyte = 360 gigabit = 360000 megabit
Ervanuitgaande dat de film anderhalf uur duurt (90 minuten = 5,400 seconden) moet die 360000 megaabit er in 5400 seconden doorheen worden gepompt.
Dit houdt in dat je 360000/5400 = 66.66 mbps nodig hebt.
Dit moet dus te doen zijn met een 100Mbit connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dadona schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:23:
Iets van uitleg bij het bovenstaande antwoord:
Een 100Mbit verbinding volstaat in theorie. De maximale, totale raw data rate is 53,95MBit voor een blu-ray. Nu veronderstel ik dat je een simpele netwerkchip hebt en dat de CPU dus het nodige werk moet verrichten. Zolang je CPU niet te druk bezig is en je dus daadwerkelijk die netwerkverbinding grotendeels kunt benutten dan komt dat goed.
Wat het alternatief betreft, die USB2 naar gigabit brengt je weliswaar in theorie naar een veel hogere snelheid, in de praktijk blijf je dan, in theorie ( :P ) op zo'n ~25MB/sec. De praktijk, theorie slaat erop dat in de praktijk je bij USB2 vaak op ~25MB/sec uitkomt. Maar of jouw machine dat voor elkaar krijgt is de vraag. USB2 vraagt juist weer wat meer rekenkracht.
Voor de duidelijkheid, het zijn geen schokkende vereisten aan de CPU, zowel de 100Mbit nic als de USB nic, maar een Atom heeft niet heel veel rekenkracht. Dus je moet ook niet de gekste dingen gaan doen met die beelden. Doe je simpelweg decoding van de Blu-ray middels een IGP en voor de rest niets dan zal het wel goedkomen.
Ik ben nog geen cpu tegengekomen die geen 100Mbit aankan ;) Dat konden de ouwe bakkies op lanparties 10 jaar gelden al moeiteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Als je een CPU maar genoeg afknijpt dan gaat het een keer fout. Daar ging het mij om. En bij een Atom krijg je dat nu eenmaal sneller voor elkaar dan een i7. En natuurlijk kun je dan nog wat rommelen met prioriteiten enzovoort, maar er zal een reden zijn waarom je toestaat dat die processor in het rood staat. Daarnaast speelt het protocol mee. Gebruik je de meest ranzinige implementatie dan gaat het ook weer fout. Maar goed, bovenal was het gewoon indekken, een verkapte disclaimer. :+ Het zal vast goed gaan, je hoeft niet eens een bijzondere bezettingsgraad te bereiken op die 100Mbit poort. :)

@Smultie. Aardige beredenering, maar daarmee zou de video zich al onttrekken van de maximale bitrate specificaties voor een Blu-ray. Dat was waar die 53,95MBit over ging.

[ Voor 21% gewijzigd door Dadona op 22-10-2013 12:52 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dadona schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:49:

@Smultie. Aardige beredenering, maar daarmee zou de video zich al onttrekken van de maximale bitrate specificaties voor een Blu-ray. Dat was waar die 53,95MBit over ging.
Die had ik nog niet gelezen ;) Maakt het inderdaad een stuk makkelijker.
Maar goed, los daarvan kan iemand natuurlijk nog altijd een inefficiënte rip maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:20:
Top :) Dat klinkt goed. Dan ga ik er maar even XBMC op knallen en kijken hoe dat draait.
Laatste vraag, kan ik door een Asus EAH5450 (simpel videokaartje) via HDMI ook DTS-HD outputten naar mijn receiver? DTS werkt, dat weet. Maar DTS-HD is even de vraag!
Ja, dat zou moeten werken.
http://tweakers.net/revie...erbruik-en-conclusie.html Zie onder het kopje conclusie.

Zelf heb ik de Asus EAH5570 Silent voor in mijn HTPC en dat werkt perfect met HD audio bitstreaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Janoz schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:03:
[...]

Nou, het zal niet snel je database veranderen wanneer er geen verbinding met je database gemaakt kan worden ;). Echter zou het wel erg goed kunnen dat alles uit je library weggegooid wordt wanneer een share niet bereikbaar is.
Klopt, dit heb ik ook heel af en toe. Als je verstandig bent gebruik je dit alleen als je zeker weet dat je share altijd bereikbaar is. Alternatief is dat je alles weer moet scrapen, hetgeen lang kan duren bij veel files/sources. Pleister op de wond is dan wel als je Trakt gebruikt dat al je watched statussen automatisch weer gesynchroniseerd worden.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:35
Damian schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:04:
Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn Library up-to-date blijft? Dus er komen dingen bij maar er worden ook films verwijderd. Ik moet dit nu handmatig doen. Heb wel een optie gevonden dat ie nieuwe dingen wel automatisch bij het opstarten opzoekt, maar opruimen doet ie niet.
De Watchdog add-on doet toch precies dat? Lijkt me een betere optie dan je advancedsettings aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Snippo schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:28:
[...]
De Watchdog add-on doet toch precies dat? Lijkt me een betere optie dan je advancedsettings aanpassen.
Misschien het bijbehorende topic eens doornemen? Het is blijkbaar niet voor iedere gebruiker (en voor mij was dit ook het geval), de meest gelukkige oplossing.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:35
Oh excuus, ik wist niet dat er zoveel problemen waren met die add-on. Ik heb het hier ooit eens geactiveerd en nooit meer naar omgekeken en het werkt prima. Ik snapte ook al niet helemaal waarom je library up-to-date houden een probleem zou zijn wanneer die add-on beschikbaar is, maar dat is dus omdat die niet goed werkt :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Hallo luitjes, ik kan wel wat hulp gebruiken!

Ik gebruik nu al een lange tijd xbmc, de laatste paar maanden de nieuwste versie.
Ik draai xbmc op een ht-pc (een i3 met ssd). Ik gebruikte altijd de onboard video hdmi ingang hiervoor.

Dit is een onboard intel videokaart. Ik draaide hier alles mee zonder problemen, blu-rays met DTS-HD waren voor dit ding geen probleem.

Nu heb ik een ATI HD5450 gekocht ter vervanging van de onboard vidkaart. Zag gelijk verschil (scherper, mooiere kleuren) maar ik bemerkte gelijk 1 probleem.

Ik kan geen DTS-HD meer afspelen, de video is niet vooruit te branden (staat bijna stil) het beeld is wel gewoon goed. Ik heb geen geluid bij DTS-HD en mijn versterker slaat er nieteens op aan (ik zie geen DTS-HD weergave in het scherm)

Ik heb het volgende al geprobeerd:

- Onboard video en geluidskaart uitschakelen.
- Realtek drivers verwijderen
- ATI HD Audio los installeren (naast catalyst.)

Ook heb ik wat zitten spelen met de Playback opties in het menu (dxva, audio sync) dit maakt allemaal geen verschil. Het liefst houd ik de kaart natuurlijk, want het beeld is echt wel mooier. Maar mijn onboard deed het tot nu toe beter!

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
okaydanny schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:21:
Hallo luitjes, ik kan wel wat hulp gebruiken!

Ik gebruik nu al een lange tijd xbmc, de laatste paar maanden de nieuwste versie.
Ik draai xbmc op een ht-pc (een i3 met ssd). Ik gebruikte altijd de onboard video hdmi ingang hiervoor.

Dit is een onboard intel videokaart. Ik draaide hier alles mee zonder problemen, blu-rays met DTS-HD waren voor dit ding geen probleem.

Nu heb ik een ATI HD5450 gekocht ter vervanging van de onboard vidkaart. Zag gelijk verschil (scherper, mooiere kleuren) maar ik bemerkte gelijk 1 probleem.

Ik kan geen DTS-HD meer afspelen, de video is niet vooruit te branden (staat bijna stil) het beeld is wel gewoon goed. Ik heb geen geluid bij DTS-HD en mijn versterker slaat er nieteens op aan (ik zie geen DTS-HD weergave in het scherm)

Ook heb ik wat zitten spelen met de Playback opties in het menu (dxva, audio sync) dit maakt allemaal geen verschil. Het liefst houd ik de kaart natuurlijk, want het beeld is echt wel mooier. Maar mijn onboard deed het tot nu toe beter!
Je moet eens kijken hoe je de weergave heb ingesteld. Ik heb dit ook ooit eens gehad met een True-HD opname, beeld stotterde als een gek. Volgens mij had ik hem daarna op direct sound ingesteld op HDMI en ging het wel goed.

Een van die settings hielp althans bij mij.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Hoi allemaal,
Ik heb op mijn HTPC XBMC op windows 7 draaien. Het probleem wat ik heb is dat de thumbnail folder erg groot is geworden (enkele GB) en dat de C schijf daardoor dichtslipt. Ik heb het genereren van thumbnails al uitgezet in de instellingen van XBMC, maar dat zorgt er niet voor dat die folder wordt opgeschoond.
Ik heb hiervoor wat externe programmas gevonden, maar dat lijkt me wat omslachtig.

Weet iemand hoe ik het makkelijkst mijn thumbnail database kan opschonen zonder dat ik XBMC breek?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Door die externe programma's. XBMC heeft daar intern geen functies voor, al staan die wel in de planning, maar voor zover ik weet is daar zelfs nog geen concrete code voor. Alleen goede bedoelingen :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:16:
Door die externe programma's. XBMC heeft daar intern geen functies voor, al staan die wel in de planning, maar voor zover ik weet is daar zelfs nog geen concrete code voor. Alleen goede bedoelingen :)
Ok, duidelijk. Heb je toevallig ook ervaring met een van die programma's? Welke kan ik het beste gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
okaydanny schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:21:
[knip]

Heb je ook al met de XBMC Audio settings gestoeid?
Wat heb je daar ingesteld als Audio Output Device?
Heb je ook aangegeven dat je 7.1 of 5.1 gebruikt?
Heb je aangevinkt dat je een DTS-HD capable receiver hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
_Vincent_ schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:57:
[...]

Heb je ook al met de XBMC Audio settings gestoeid?
Wat heb je daar ingesteld als Audio Output Device?
Heb je ook aangegeven dat je 7.1 of 5.1 gebruikt?
Heb je aangevinkt dat je een DTS-HD capable receiver hebt?
Om even op volgorde te antwoorden:

- waar kan ik dat vinden? Ik zie onder catalyst niets over audio.
- WASAPI en/of DIRECT beide geprobeerd
- ja
- ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 15:00
zijn er meer mensen die op het moment last hebben van dat die subtitel plugin niet meer op bierdopje kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
@okaydanny: ik bedoelde niet de settings in het Catalyst Control Center, maar in XBMC.
Zie http://wiki.xbmc.org/inde...tings/System#Audio_output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
_Vincent_ schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:49:
@okaydanny: ik bedoelde niet de settings in het Catalyst Control Center, maar in XBMC.
Zie http://wiki.xbmc.org/inde...tings/System#Audio_output
Mja alles aangevinkt kwa ondersteuning (werkte bij de onboard ook) Verder doet het kaartje het ook prima (de ATI) behalve wanneer ik iets met DTS-HD kijk.

Ik heb echt van alles geprobeerd ook met audiosync onder Playback settings in XBMC. Geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

martynvs schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:41:
[...]

Ok, duidelijk. Heb je toevallig ook ervaring met een van die programma's? Welke kan ik het beste gebruiken?
Wat je kunt doen is gewoon de Thumbnails map leeggooien, en daarnaast in het database mapje van de usersettings ook textures.db weg te gooien (of beter, even de map en het db bestand ergens anders neerzetten). Als je xbmc vervolgens opstart zal hij opnieuw zijn cache gaan vullen zodra afbeeldingen nodig zijn. Ja, eerste keer dat een plaatje getoond wordt duurt dat lang, maar dat lost zich vanzelf wel weer op.

En als het je toch te gortig wordt, dan zet je de map en het bestand weer terug.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okaydanny schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:51:
[...]

Mja alles aangevinkt kwa ondersteuning (werkte bij de onboard ook) Verder doet het kaartje het ook prima (de ATI) behalve wanneer ik iets met DTS-HD kijk.

Ik heb echt van alles geprobeerd ook met audiosync onder Playback settings in XBMC. Geen resultaat.
Kijk eens in windows, als je dat gebruikt, onder playback devices. Daar zou of je reciever of je kaart tussen moeten staan. Kijk dan eens bij properties onder supported formats. Goede kans dat daar alleen maar DD en DTS onder staan. Mocht dat zo zijn kijk dan eens hier,

http://www.avsforum.com/t...ming-issues-for-ati-5xxxs

Dat heeft het probleem tussen mij LG plasma en Onkyo reciever ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:18:
[...]

Kijk eens in windows, als je dat gebruikt, onder playback devices. Daar zou of je reciever of je kaart tussen moeten staan. Kijk dan eens bij properties onder supported formats. Goede kans dat daar alleen maar DD en DTS onder staan. Mocht dat zo zijn kijk dan eens hier,

http://www.avsforum.com/t...ming-issues-for-ati-5xxxs

Dat heeft het probleem tussen mij LG plasma en Onkyo reciever ook opgelost.
Onder playback devices staat netjes de ATI kaart en onder supported formats, alles incl DTS-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij switcht van settings binnen XBMC dan wil het wel eens helpen om de XBMC even opnieuw te starten. Voor zover ik weet zou de boel op Wasapi moeten staan. Je hebt ook gewoon de tutorials gevolgd van de wiki van XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Janoz schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:04:
[...]

Wat je kunt doen is gewoon de Thumbnails map leeggooien, en daarnaast in het database mapje van de usersettings ook textures.db weg te gooien (of beter, even de map en het db bestand ergens anders neerzetten). Als je xbmc vervolgens opstart zal hij opnieuw zijn cache gaan vullen zodra afbeeldingen nodig zijn. Ja, eerste keer dat een plaatje getoond wordt duurt dat lang, maar dat lost zich vanzelf wel weer op.

En als het je toch te gortig wordt, dan zet je de map en het bestand weer terug.
Bedankt! Dat ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yatse is de ideale xbmc remote app voor Android..
Welke app kan zich meten aan Yatse voor IOS ?..

Aangezien Yatse daar niet is..
Wel hoop aftreksels maar lang niet zo goed

Welke app gebruiken jullie op je Iphone of Ipad ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik gebruik gewoon de officiele remote van XBMC op de ipad en de iphone (vriendlief). Werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 11:41
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:07:

constellation gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend1987
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:48
Ik gebruik de laatste versie van XBMC Frodo

Ik heb al mijn films op mijn nas staan een syncnology Ds212. Hier zijn 3 usb hardeschijfen aan gekoppeld.

Wanneer ik mappen toevoeg aan xbmc via stmp scant hij ook de onderliggende mappen terwijl ik dat niet wil.

Voorbeeld stmp/Eserver/Usbextern1/films/

Als ik dan in mijn libary kijk zie ik dat er bestanden in staan die bijvoorbeeld komen stmp/Eserver/usbextern1/series of /overige

Ik heb bij het toevoegen al uitgeschakeld dat hij de onderliggende mappen moet scannen. Maar toch doet hij het. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:23
Is er iemand die handig is met nfo's?

Ik heb een probleem met een TV Show die ik als set wil hebben.
Het gaat dus niet om 1 TV show met x seizoenen, maar in dit geval Derren Brown.
Deze heeft verschillende shows met seizoenen echter ze worden gescraped als aparte series.

Zoiets als dit dus.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2n022q1.png

En deze dan in XBMC laat zien als 1 serie, en dan de rest als breadcrumb (zoals seasons) kan navigeren.

Kan zoiets? Want met de wiki kom ik er niet uit.

Iemand met EXACT dezelfde vraag.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFO_files/TV_shows

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Bad Brains schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:53:
Is er iemand die handig is met nfo's?

Ik heb een probleem met een TV Show die ik als set wil hebben.
Het gaat dus niet om 1 TV show met x seizoenen, maar in dit geval Derren Brown.
Deze heeft verschillende shows met seizoenen echter ze worden gescraped als aparte series.

Zoiets als dit dus.

[afbeelding]

En deze dan in XBMC laat zien als 1 serie, en dan de rest als breadcrumb (zoals seasons) kan navigeren.

Kan zoiets? Want met de wiki kom ik er niet uit.

Iemand met EXACT dezelfde vraag.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFO_files/TV_shows
Als ik zie hoe ze op thetvdb vermeld zijn dan lijkt het me eigenlijk niet meer dan logisch dat deze als tig series wordt vermeld. Ik tel namelijk 9 verschillende show ID's en dan lijkt het weergeven van 9 verschillende seizoenen in eerste instantie eigenlijk wel logisch? Mogelijk kunnen deze wel samen als één seizoen worden weergegeven maar als 3 seizoenen wordt mogelijk toch wel wat lastig (bij automatisch scrapen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
hardware-lover schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:16:
[...]

Mogelijk kunnen deze wel samen als één seizoen worden weergegeven maar als 3 seizoenen wordt mogelijk toch wel wat lastig (bij automatisch scrapen).
Het voorbeeld is als voorbeeld, uiteraard komen er meerdere "seizoenen"
Wil alleen niet 6 series van Derren Brown onder TV Series hebben, het is puur esthetisch.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:07:

Constellation is Dé app voor IOS voor XBMC !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Bad Brains schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:19:
[...]
Het voorbeeld is als voorbeeld, uiteraard komen er meerdere "seizoenen"
Wil alleen niet 6 series van Derren Brown onder TV Series hebben, het is puur esthetisch.
Ik heb eigenlijk niet gekeken naar je plaatje maar enkel zoals deze serie op thetvdb is vermeld.
Hoeveel Derren Browns krijg jij nu te zien als serie (niet als aflevering), bij je TV serie overzicht?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Nu 4 omdat ik er pas 4 getagged heb, straks iets van 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik denk 9 als je alles van Derren Brown hebt verzameld, omdat er 9 verschillende (Engelse) show ID's zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 25-10-2013 19:46 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ja dat zou wel kunnen, ik zoek een nfo van iemand die zoiets gedaan heeft.
Het aanpassen kan ik zelf wel.
Kan niet programmeren maar kan wel javascripts aanpassen en laten werken zoals ik dat wil, noem het programmeer blindheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Een NFO is toch niets meer dan een tekstbestandje met de extensie NFO? Ik maak de meeste TVshow.nfo bestandjes zelf, dat stelt geen drol voor of jij moet werkelijk wat anders bedoelen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Of je doet het via sickbeard (als je tenminste Sickbeard gebruikt ;) )

[ Voor 43% gewijzigd door Sepp14 op 25-10-2013 21:14 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Sepp14 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:37:
Of je doet het via sickbeard (als je tenminste Sickbeard gebruikt ;) )
Nee niet echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik maakte ze altijd gewoon zelf. Deze is bijvoorbeeld van Game of Thrones. Vervang gewoon alles door je eigen serie gegevens (het id nummer is gewoon het id van thetvdb)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<tvshow>
  <title>Game of Thrones</title>
  <plot>Adapted from George R.R. Martin's epic fantasy novel series "A Song of Ice and Fire," this HBO project plans to explore the world of kings and queens, knights, lordlings, and renegades all struggling in the only game that matters - The Game of Thrones.</plot>
  <mpaa>TV-MA</mpaa>
  <genre>Drama / Fantasy</genre>
  <studio>HBO</studio>
  <id>121361</id>
  <tvdbid>121361</tvdbid>
</tvshow>

Omdat ik zelf schijtziek werd van het gedoe van die scrapers van XBMC (telkens updaten of search for new content en dan was ik weer ergens een nfo vergeten of wat dan ook) heb ik nu maar een tool geschreven die elke aflevering automatisch rechtstreeks in de mysql database opslaat zodra hij binnen is. Hoeft geen enkele van mijn mediacenters aan te staan om toch de library te updaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wil je deze ook delen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:35

OMX2000

By any means necessary...

Janoz schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:35:
Ik maakte ze altijd gewoon zelf. Deze is bijvoorbeeld van Game of Thrones. Vervang gewoon alles door je eigen serie gegevens (het id nummer is gewoon het id van thetvdb)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<tvshow>
  <title>Game of Thrones</title>
  <plot>Adapted from George R.R. Martin's epic fantasy novel series "A Song of Ice and Fire," this HBO project plans to explore the world of kings and queens, knights, lordlings, and renegades all struggling in the only game that matters - The Game of Thrones.</plot>
  <mpaa>TV-MA</mpaa>
  <genre>Drama / Fantasy</genre>
  <studio>HBO</studio>
  <id>121361</id>
  <tvdbid>121361</tvdbid>
</tvshow>

Omdat ik zelf schijtziek werd van het gedoe van die scrapers van XBMC (telkens updaten of search for new content en dan was ik weer ergens een nfo vergeten of wat dan ook) heb ik nu maar een tool geschreven die elke aflevering automatisch rechtstreeks in de mysql database opslaat zodra hij binnen is. Hoeft geen enkele van mijn mediacenters aan te staan om toch de library te updaten :D
Nice! Ik was zelf nog niet boos genoeg om dit zelf ook te doen. So share it with the world please ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Janoz schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:35:
Zo maak ik ze ook voor films, echter om een TV serie in een set te krijgen is er wat meer code nodig.
Om het voor 1 serie te maken is niet het probleem helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het is nu nogal rudimentair, maar als het wat werkbaar wordt verschijnt hij wel op Google code. Mijn nfo wegschrijver library staat daar al wel als onderdeel van tvapilib ( https://code.google.com/p/tvapilib/ ). Het is geen kant en klaar te gebruiken tool, maar meer een java jar welke je in je eigen projecten kunt gebruiken om informatie en art van tv series op te halen uit allemaal verschillende bronnen.

Om bijvoorbeeld alle relevante informatie van een aflevering te downloaden en deze in een nfo weg te schrijven gebruik je dan bijvoorbeeld:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
TheTVDB<Show, Season, Episode> theTvDb = new DefaultTheTVDBImpl("apikey");
XbmcNfo<Show, Season, Episode> xbmcNfo = new DefaultXbmcNfoImpl();

File nfoFile = new File(dirWithEpisodes,"homeland.s01e01.bladiebla.nfo");
Show show = theTvDb.getShowWithEpisodes(247897); //theTvDbId homeland
xbmcNfo.saveEpisode(show.getSeason(1).getEpisode(1), nfoFile);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand een idee waarom de scrapers wel de informatie en art van speelfilms automatisch toevoegen en dit niet doen met de dezelfde informatie bij series of muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Elke scraper heeft zijn eigen "inhoud", een voor muziek, een voor films en een voor tv shows.
Dat is wat je ook aangeeft bij inhoud van de folder/smb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
KillerAce_NL schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:29:
[...]
Constellation is Dé app voor IOS voor XBMC !
Ik heb liever XBMC Commander, vanwege de handige youtube functie :)

Afbeeldingslocatie: http://altijdslimmer.nl/alpha9.JPG

Op naar Alpha9 voor XBMC 13 :) Kom maar door met die verbeterde android ondersteuning.

Want: Android begint een steeds groter stuk van de taart op te eten ;)

Afbeeldingslocatie: http://xbmc.org/wp-content/uploads/October_tadb_platforms1.png

Ik heb inmiddels mijn XBMC database centraal op mijn Synology nas staan, wat is dat handig zeg. Alle apparaatjes weten nu van elkaar wat er gezien is en als ik een nieuwe installatie doe dan hoef ik niet de hele database weer binnen te halen en aan te vinken wat ik gezien heb (of die gare import/export procedure)..

Simpel kopieren van 2 bestandjes naar het nieuwe device

Advancedsettings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>192.168.1.2</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
    </videodatabase> 

<musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>192.168.1.2</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
    </musicdatabase>
</advancedsettings>

Vervolgens nog even in de sources.xml de juiste linkjes zetten en bam! werken als een malle, nog snel ook! _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door W.Zijlstra. op 26-10-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bad Brains schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:03:
Elke scraper heeft zijn eigen "inhoud", een voor muziek, een voor films en een voor tv shows.
Dat is wat je ook aangeeft bij inhoud van de folder/smb
Alle folders gaan bij mij via NFS en ik heb volgens mij prima scrapers: universal movie, universal album, universal artist, the tvdb. Alleen de films gaan vanzelf. Dan heb ik ook nog een scraper die naar nieuwe/missende media zoekt. Toch lukt het niet om artiestinformatie en foto's automatisch binnen te halen. Alle series heb ik nu handmatig gedaan, maar dat is eigenlijk ook geen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ja bij series moet je echt nummeren zoals ze bij de tvdb doen, anders klopt er geen hol van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
W.Zijlstra. schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:11:
[...]

Ik heb liever XBMC Commander, vanwege de handige youtube functie :)

[afbeelding]

Op naar Alpha9 voor XBMC 13 :) Kom maar door met die verbeterde android ondersteuning.

Want: Android begint een steeds groter stuk van de taart op te eten ;)

[afbeelding]

Ik heb inmiddels mijn XBMC database centraal op mijn Synology nas staan, wat is dat handig zeg. Alle apparaatjes weten nu van elkaar wat er gezien is en als ik een nieuwe installatie doe dan hoef ik niet de hele database weer binnen te halen en aan te vinken wat ik gezien heb (of die gare import/export procedure)..

Advancedsettings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>192.168.1.2</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
    </videodatabase> 

<musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>192.168.1.2</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
    </musicdatabase>
</advancedsettings>

Vervolgens nog even in de sources.xml de juiste linkjes zetten en bam! werken als een malle, nog snel ook! _/-\o_
Als je de sources.xml nou ook op je syno zet en in advancedsettings je Path substitution gebruikt om te verwijzen naar de sources.xml, hoef je in het vervolg alleen nog maar je advancedsettings.xml te kopiëren naar nieuwe device. Zie http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Path_substitution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nu heb ik ineens wel album en artiesten art tevoorschijn gekregen bij het onderdeel muziek. Kennelijk heeft het te maken met wel/geen bibliotheekmodus te gebruiken. Leuk dat het nu wel werkt! :) Niettemin blijft het vreemd dat dit bij de series nog altijd niet vanzelf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 11:50
Iemand een oplossing hiervoor? Deze week weer PC s nachts aan laten staan zonder succes..
FicoF schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:47:
Ik probeer via CdART Manager mijn muziekbiblio bij te werken, deze lopot bij updaten van mijn bibliotheek telkens vast. Zojuist geprobeerd met maar 10 artiesten en 30 albums, maar dan ook. Meer tweakers die hier last van hebben of bruikbare tips?

Proces duurt nl best lang, beetje irri om na 6 uur te constateren dat het niet werkt.

XBMC Frodo op Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:37:
Nu heb ik ineens wel album en artiesten art tevoorschijn gekregen bij het onderdeel muziek. Kennelijk heeft het te maken met wel/geen bibliotheekmodus te gebruiken. Leuk dat het nu wel werkt! :) Niettemin blijft het vreemd dat dit bij de series nog altijd niet vanzelf gaat.
Jij doet dan ergens iets niet goed wat de series betreft. Ik raad je aan om eens goed de wiki van XBMC te lezen. Je zou namelijk gewoon de bibliotheek moeten gebruiken.

Wat muziek betreft kan dat echt een hel zijn. De naamgeving moet gewoon echt kloppen anders word er niets binnen gehaald door XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Alle 12000 tags kloppen in elk geval (er zullen er niet veel meer dan 100 fout zijn, dat weet ik vrij zeker).

Het gekke is, ik kan de art en informatie van de series wel zien, maar alleen nadat ik ze zelf handmatig heb toegevoegd. Volgens mij heb ik de meeste van de toepasselijke XBMC-wiki's wel gelezen, maar ik zal me er nog eens in verdiepen.

[ Voor 52% gewijzigd door Jorgen op 27-10-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 20:44
Trouwens, mochten mensen nog niet op de hoogte zijn, XBMC 12.2 werkt niet onder OSX Mavericks. Wel even het overwegen waard als je upgrade. Er is een soort of patch voor, maar niks officieels vanuit het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik maak gebruik van Openelec op een 32GB SSD. Openelec heb ik toendertijd via een USB stick er op gezet.
Nou zat ik met af te vragen of ik eerst iets extra's had moeten doen met de SSD schijf?

Als je in een windows PC een SSD gaat gebruiken dan zijn er bepaalde stappaen die jemoet volgen om de schijf goed zn werk te laten doen (hibernation uitzetten, TRIM aan enz)

Daarom deze vraag.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:52
Freezerator schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:47:
Trouwens, mochten mensen nog niet op de hoogte zijn, XBMC 12.2 werkt niet onder OSX Mavericks. Wel even het overwegen waard als je upgrade. Er is een soort of patch voor, maar niks officieels vanuit het team.
Gebruik je toch gewoon de laatste monthly? Lijkt me niet echt een probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

seninha schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:23:
Ik maak gebruik van Openelec op een 32GB SSD. Openelec heb ik toendertijd via een USB stick er op gezet.
Nou zat ik met af te vragen of ik eerst iets extra's had moeten doen met de SSD schijf?

Als je in een windows PC een SSD gaat gebruiken dan zijn er bepaalde stappaen die jemoet volgen om de schijf goed zn werk te laten doen (hibernation uitzetten, TRIM aan enz)

Daarom deze vraag.
Iets extra's doen is onnodig. Ik weet niet of er optimalisaties in OE zitten voor SSD's, maar het aantal read en write operaties is zo beperkt in OE dat TRIM eigenlijk overbodig is. Als er dus al optimalisaties in zouden zitten halen ze denk ik erg weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:40

Damian

Insane Obtrusion

Hmm klote, heb nu mijn Philips ir receiver en afstandsbediening binnen en geprobeert, echter vind xbmc (Openelec Fusion Build) hem niet zonder dat ik eerst met de power knop op de remote de receiver aanzet, en dan pas xbmc boot. Cold opstarten gaat dus ook niet :/ Sluit hem aan op een Zotac AD02, waarvan ik gok dat er geen continu stroom zit op de usb poorten.

Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 3% gewijzigd door Damian op 30-10-2013 18:22 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:24
W.Zijlstra. schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:11:
[...]

Dat is behoorlijk handig idd! Maar zou zoiets ook werken wanneer je geen NAS hebt met een mysql database, maar gewoon een online database?
Dan zou je bijv. ook een tool kunnen schrijven die online je database uitleest en realtime kan laten zien wat je nog moet zien, wat je nog wilt kijken en eventueel info aanpassen. Ik heb heel vaak dat ik op mijn werk zit en iets wil downloaden, maar dan niet zeker weet of dat er al op stond. Of dat vrienden vragen of ik een bepaalde film heb en dit eigenlijk pas zeker kan weten wanneer ik XBMC thuis op start.

Ik heb online wel eens een paar van die tools gezien, maar die draaien dit allemaal lokaal, niet online. Zijn er mensen die zo'n database online hebben draaien? Betekend wel dat je mediaspeler altijd online moet zijn, omdat die anders de database niet kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:21:
Hmm klote, heb nu mijn Philips ir receiver en afstandsbediening binnen en geprobeert, echter vind xbmc (Openelec Fusion Build) hem niet zonder dat ik eerst met de power knop op de remote de receiver aanzet, en dan pas xbmc boot. Cold opstarten gaat dus ook niet :/ Sluit hem aan op een Zotac AD02, waarvan ik gok dat er geen continu stroom zit op de usb poorten.

Iemand ervaring hiermee?
Ik was er al bang voor en had dat al aangegeven bij mijn reactie op een eerdere vraag van je betreffende deze remote. Niet gezien? hardware-lover in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV" , maar mogelijk kan iemand in het volgende topic je een sluitend antwoord geven op je vraag; [HTPC] Zotac ZBOX

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Damian schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:21:

Iemand ervaring hiermee?
Yup. Je hebt wel USB wake-up op de Zotac. Nadeel daarvan was bij mij dat ik bij willekeurige IR opdrachten voor andere apparaten ook een Zotac AD02 had die wakker werd. Ik heb mijn AD02 dus ingeruild voor een Nano exemplaar met ingebouwde IR.
Krilo_89 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:18:
[...]

Dat is behoorlijk handig idd! Maar zou zoiets ook werken wanneer je geen NAS hebt met een mysql database, maar gewoon een online database?
Dan zou je bijv. ook een tool kunnen schrijven die online je database uitleest en realtime kan laten zien wat je nog moet zien, wat je nog wilt kijken en eventueel info aanpassen. Ik heb heel vaak dat ik op mijn werk zit en iets wil downloaden, maar dan niet zeker weet of dat er al op stond. Of dat vrienden vragen of ik een bepaalde film heb en dit eigenlijk pas zeker kan weten wanneer ik XBMC thuis op start.

Ik heb online wel eens een paar van die tools gezien, maar die draaien dit allemaal lokaal, niet online. Zijn er mensen die zo'n database online hebben draaien? Betekend wel dat je mediaspeler altijd online moet zijn, omdat die anders de database niet kan benaderen.
Die tool heet trakt.tv ;) Het lijkt me niet handig om je database online op een SQL server te zetten. Het geheel lijkt me behoorlijk kwetsbaar. XBMC is nogal wat rechten nodig op de database.

[ Voor 43% gewijzigd door Mystic Spirit op 30-10-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

martynvs schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:41:
[...]

Dit is blijkbaar de beste oplossing voorlopig.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Mystic Spirit schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:48:
[...]

Yup. Je hebt wel USB wake-up op de Zotac. Nadeel daarvan was bij mij dat ik bij willekeurige IR opdrachten voor andere apparaten ook een Zotac AD02 had die wakker werd. Ik heb mijn AD02 dus ingeruild voor een Nano exemplaar met ingebouwde IR.

[...]

Die tool heet trakt.tv ;) Het lijkt me niet handig om je database online op een SQL server te zetten. Het geheel lijkt me behoorlijk kwetsbaar. XBMC is nogal wat rechten nodig op de database.
Hmm als ik jou mag geloven ligt het dus aan de IR ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
Mystic Spirit schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:48:
Kijk! Ik ben vroeger wel eens op die site geweest, maar had toen zoiets van, dat hoeft van mij allemaal niet. Overigens nooit meer aan gedacht en wist ook niet meer hoe het heette. Maar zij doen dat dus ongeveer zelf ook, alleen scrapen zij je computer.
Maar een eigen database online bereikbaar maken voor XBMC, is dus wachten op hackers die via dezelfde manier verbinding proberen te maken? Of bedoel je dat niet?

Wanneer je dit wel doet, betekend het ook dat je je eigen content kunt wijzigen die je in XBMC ziet? Of als de content veranderd op bijv. TMDB, dat deze weer wordt doorgevoerd in je eigen database en dus ook XMBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn serie-naming staat nu zo ingesteld: Episode Naam - Seizoen1x01 - x Aflevering - Afleveringsnaam
Bijv: Baby Daddy - 1x01 - Pilot (dus ook inclusief de spaties)

Dit was destijds ook een optie in Sickbeard. Dit zou een goede manier voor XBMC moeten zijn. Nu SABnzbd het renamen e.d. via een script afhandeld, heb ik deze manier ook gewoon aangehouden.

Is dit nu wel of niet ok op deze manier? Ik moet namelijk nog altijd alle serie-informatie handmatig zoeken.

[ Voor 27% gewijzigd door Jorgen op 31-10-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Probeer eens om de afleveringen in een map te zetten met de serienaam.
Baby Daddy/1x01 - Pilot.ext zou wel moeten werken volgens mij.
Of eventueel Baby Daddy/Baby Daddy - 1x01 - Pilot.ext dan hoef je geen naamswijzigingen door te voeren, maar de afleveringen enkel in een juiste directory te zetten.

Hier vind je meer informatie over hoe je het kan instellen:
http://wiki.xbmc.org/inde...ary/Naming_files/TV_shows

[ Voor 74% gewijzigd door _Vincent_ op 31-10-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Krilo_89 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:04:
[...]

Kijk! Ik ben vroeger wel eens op die site geweest, maar had toen zoiets van, dat hoeft van mij allemaal niet. Overigens nooit meer aan gedacht en wist ook niet meer hoe het heette. Maar zij doen dat dus ongeveer zelf ook, alleen scrapen zij je computer.
Je zit met je gedachte heel erg in een implementatiehoekje te denken. Mystic Spirit heeft puur gekeken naar wat je wilt. Jij wilt online ergens kunnen zien welke films en afleveringen je gekeken hebt en welke je zelf thuis hebt staan. Trakt doet het eerste. Ze scrapen niet je computer, maar in xbmc zit een plugin die aan trakt doorgeeft dat je een bepaalde aflevering of film gekeken hebt. Online zie je vervolgens precies wat je al wel en wat je al niet gezien hebt.
Maar een eigen database online bereikbaar maken voor XBMC, is dus wachten op hackers die via dezelfde manier verbinding proberen te maken? Of bedoel je dat niet?
De database was altijd bedoeld als iets wat intern in XBMC zat. Later is de mogelijkheid toegevoegd om hiervoor een mysql server te gebruiken ipv de filebased interne oplossing die ze hadden. Door legacy en de manier van aanpak is het echter wel nodig dat de gebruiker die verbinding maakt met de database eigenlijk zo ongeveer root rechten moet hebben op die database. Normaal wil je al niet dat je mysql server van buiten benaderbaar is. Maar al helemaal niet met een account dat ook nog eens rootrechten heeft.
Wanneer je dit wel doet, betekend het ook dat je je eigen content kunt wijzigen die je in XBMC ziet? Of als de content veranderd op bijv. TMDB, dat deze weer wordt doorgevoerd in je eigen database en dus ook XMBC.
Dat heeft er helemaal niks mee te maken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

_Vincent_ schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:50:
Probeer eens om de afleveringen in een map te zetten met de serienaam.
Baby Daddy/1x01 - Pilot.ext zou wel moeten werken volgens mij.
Of eventueel Baby Daddy/Baby Daddy - 1x01 - Pilot.ext dan hoef je geen naamswijzigingen door te voeren, maar de afleveringen enkel in een juiste directory te zetten.

Hier vind je meer informatie over hoe je het kan instellen:
http://wiki.xbmc.org/inde...ary/Naming_files/TV_shows
Dat had ik erbij moeten zeggen: elke serie staat in een map met de serienaam (zoals Sickbeard hem ook van TVDB haalt) en wanneer er seizoenen staan, dan staat er dus ook season 01, season 02, etc. Dus in principe heb ik al wat jij voorstelt. Heb je nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
Jorgen schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:17:
<knip>

Is dit nu wel of niet ok op deze manier? Ik moet namelijk nog altijd alle serie-informatie handmatig zoeken.
Handmatig zoeken?
Heb je wel een scraper ingesteld in XBMC?
Update library tijdens opstarten aangevinkt in XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Hmm, dat zou dan gewoon moeten werken...
Je hebt bij de source wel aangegeven dat het TV Series bevat en dat de TheTVB als scraper moet worden gebruikt? Series scrapen met een movie scraper werkt bijvoorbeeld niet!

EDIT: spuit 11, schumi was net iets eerder ;)

[ Voor 10% gewijzigd door _Vincent_ op 31-10-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

SidewalkSuper schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:42:
Gebruik je toch gewoon de laatste monthly? Lijkt me niet echt een probleem :)
Die draait echt belabberd slecht op m'n late 2008 24" iMac, bij opstarten van afspelen veel haperende video en veel lag bij het skippen door een videobestand, terwijl 12.2 probleemloos vloeiend was :|

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb al bij het aangeven van de source aangegeven dat er series in staan en ook al gelijk de juiste scraper gekozen. Update library is ook aangevinkt (voortgang zichtbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik gebruik altijd SxxExx in de episode naam (niet erotisch bedoeld). Dus, naam.van.de.serie.s01e01.rest.van.het.verhaal.mkv, en daarbij voeg ik bij nieuwe series altijd een tvshow.nfo toe waarin het IMDB en thetvdb ID is opgenomen (indien voorhanden natuurlijk). Dat geeft in de praktijk bij mij het minste problemen en het beste resultaat na het scrapen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Damian schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:57:
[...]

Hmm als ik jou mag geloven ligt het dus aan de IR ontvanger?
Dat hoeft niet zo te zijn. Het kan ook zijn dat je de feature in je bios niet aan hebt gezet. Dan reageerd hij natuurlijk ook niet. Als je feature aan zet, maakt het denk ik niet meer uit welke IR reciever je hebt.
Janoz schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:06:
[...]

Je zit met je gedachte heel erg in een implementatiehoekje te denken. Mystic Spirit heeft puur gekeken naar wat je wilt. Jij wilt online ergens kunnen zien welke films en afleveringen je gekeken hebt en welke je zelf thuis hebt staan. Trakt doet het eerste. Ze scrapen niet je computer, maar in xbmc zit een plugin die aan trakt doorgeeft dat je een bepaalde aflevering of film gekeken hebt. Online zie je vervolgens precies wat je al wel en wat je al niet gezien hebt.

[...]

De database was altijd bedoeld als iets wat intern in XBMC zat. Later is de mogelijkheid toegevoegd om hiervoor een mysql server te gebruiken ipv de filebased interne oplossing die ze hadden. Door legacy en de manier van aanpak is het echter wel nodig dat de gebruiker die verbinding maakt met de database eigenlijk zo ongeveer root rechten moet hebben op die database. Normaal wil je al niet dat je mysql server van buiten benaderbaar is. Maar al helemaal niet met een account dat ook nog eens rootrechten heeft.

[...]

Dat heeft er helemaal niks mee te maken eigenlijk.
Het is mij niet helemaal duidelijk wat Krilo precies wil, maar de trakt plugin synchroniseerd heen en terug. Als je dus online een film een andere status geeft en hij staat in je XBMC library, dan komt hij daar ook als watched te staan. Afhankelijk van je instellingen in XBMC verdwijnt hij dan ook uit de weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mystic Spirit schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:21:
Het is mij niet helemaal duidelijk wat Krilo precies wil, maar de trakt plugin synchroniseerd heen en terug. Als je dus online een film een andere status geeft en hij staat in je XBMC library, dan komt hij daar ook als watched te staan. Afhankelijk van je instellingen in XBMC verdwijnt hij dan ook uit de weergave.
Hij wil niet alleen online kunnen zien wat hij al wel of niet gezien heeft, maar ook wat hij thuis beschikbaar heeft. Trakt.tv kan alleen het eerste (afaik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Dan heb je trakt al een tijdje niet gebruikt. Trakt kan ook bijhouden wat er in je collectie zit. Als je iets uit je library delete, delete hij het ook uit je collectie bij trakt. Andersom gebeurd dat niet. Misschien dat dat wel kan, maar dat zou ik een te riskante optie vinden om aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
Mystic Spirit schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:01:
Dan heb je trakt al een tijdje niet gebruikt. Trakt kan ook bijhouden wat er in je collectie zit. Als je iets uit je library delete, delete hij het ook uit je collectie bij trakt. Andersom gebeurd dat niet. Misschien dat dat wel kan, maar dat zou ik een te riskante optie vinden om aan te zetten.
Okey, dan ga ik dat vanavond direct even proberen! Trakt had zelf ook een API zag ik, maar kon niet zo 123 vinden of je hiermee je eigen site zou kunnen voeden (vind ik leuk als eigen projectje :+ ).

Zat eventueel te denken, je kunt XBMC zijn database ook laten opslaan op Dropbox en via een cronjob het bestand van Dropbox inladen in je eigen site en dit verwerken. (maar laat ik niet te hard van stapel lopen)

Wel ben ik benieuwd of je bijv. alles van Netflix kunt koppelen aan Trakt.tv.
Zijn er hier mensen die gebruik maken van Trakt.tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

[...]

Dat hoeft niet zo te zijn. Het kan ook zijn dat je de feature in je bios niet aan hebt gezet. Dan reageerd hij natuurlijk ook niet. Als je feature aan zet, maakt het denk ik niet meer uit welke IR reciever je hebt.

[...]

Welke feature heb je het dan exact over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:13:
Ik gebruik altijd SxxExx in de episode naam (niet erotisch bedoeld). Dus, naam.van.de.serie.s01e01.rest.van.het.verhaal.mkv, en daarbij voeg ik bij nieuwe series altijd een tvshow.nfo toe waarin het IMDB en thetvdb ID is opgenomen (indien voorhanden natuurlijk). Dat geeft in de praktijk bij mij het minste problemen en het beste resultaat na het scrapen.
Het lijkt erop dat het nu voor elkaar is. Mocht het nu weer mis gaan bij het toevoegen van een andere serie, dan zal ik bovenstaande naming eens gaan proberen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Krilo_89 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:39:
[...]

Okey, dan ga ik dat vanavond direct even proberen! Trakt had zelf ook een API zag ik, maar kon niet zo 123 vinden of je hiermee je eigen site zou kunnen voeden (vind ik leuk als eigen projectje :+ ).

Zat eventueel te denken, je kunt XBMC zijn database ook laten opslaan op Dropbox en via een cronjob het bestand van Dropbox inladen in je eigen site en dit verwerken. (maar laat ik niet te hard van stapel lopen)

Wel ben ik benieuwd of je bijv. alles van Netflix kunt koppelen aan Trakt.tv.
Zijn er hier mensen die gebruik maken van Trakt.tv?
Ik raad het natuurlijk niet aan omdat ik het zelf niet gebruik :) link naar userprofile. Het bevalt mij goed. Als ik een keer iets kijk op TV of op een device wat niet connected is kan ik het makkelijk daar bijhouden en wordt het ook gesynchroniseerd met mijn XBMC database thuis. Ik heb wel eens wat gedoe gehad met plug-in maar veelal werkt het zonder problemen.

Ik heb geen Netflix, dus weet niet of het daarmee werkt. Ben wel benieuwd of iemand daar ervaringen mee heeft. Ik zit namelijk wel over een netflix abo te denken. Maar dat hoort in een ander topic :+

[ Voor 8% gewijzigd door Mystic Spirit op 31-10-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jorgen schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:10:
[...]

Het lijkt erop dat het nu voor elkaar is. Mocht het nu weer mis gaan bij het toevoegen van een andere serie, dan zal ik bovenstaande naming eens gaan proberen. Thanks!
Zoals we toestraks via Teamviewer gezien hebben ligt het naar alle waarschijnlijkheid aan de NFO die in de folders zaten en XBMC gedacht heeft dat de fanart er ook bij zou zitten. In iedergeval, NFO weg en toen werkte het meteen ;)
[...]
Of device ondersteund het niet zoals in mijn geval ;) (AD02)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mystic Spirit schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:01:
Dat wist ik inderdaad niet. Nu moet ik ook zeggen dat ik trakt nog nooit gebruikt heb en er alleen maar af en toe wat over gelezen heb. Daarnaast heb ik wel de oplossing met een centrale mysql database, weet ik welke films ik al wel en nog niet gedownload heb en worden de series automagisch voor mij afgehandeld. Ikzelf vind trakt dan ook niet nodig dus heb me er eerlijk gezegd verder ook niet in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:33:
[...]

Zoals we toestraks via Teamviewer gezien hebben ligt het naar alle waarschijnlijkheid aan de NFO die in de folders zaten en XBMC gedacht heeft dat de fanart er ook bij zou zitten. In iedergeval, NFO weg en toen werkte het meteen ;)

[...]

Of device ondersteund het niet zoals in mijn geval ;) (AD02)
Volgens mij ondersteund de AD02 het wel. Het werkt alleen niet optimaal. Ik weet niet meer welke BIOS versie ik draaien had. Mijn AD02 is al zeker een jaar de deur uit.

@Janoz, Ik heb ook een centrale database, maar dat helpt niet echt als je met je telefoon in de trein zit. Ook heeft het mij al eens uit de brand geholpen bij een corrupte database. Is toch een aardige dienst wat mij betreft.

[ Voor 15% gewijzigd door Mystic Spirit op 31-10-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:45:
[...]

Volgens mij ondersteund de AD02 het wel. Het werkt alleen niet optimaal. Ik weet niet meer welke BIOS versie ik draaien had. Mijn AD02 is al zeker een jaar de deur uit.

<knip>
Nou, ik heb de op 1 na laatste BIOS en ik kan alleen een slaapstand, hibernate niet volgens mij?
(Ik haal die krengen ook altijd door elkaar, 1 van de 2 kan iig niet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik gebruik xbmc frodo 12.2 op windows 8 en Aeon MQ 5.

Heb daar 2 problemen als ik een muziek album of een serie toevoeg dan geeft hij bij album op begin pagina voor elk nummer een front dus lijkt alsof ik 30 van de zelfde album heb. en met serie krijgt elke aflevering ook een front op de voor pagina. ik wil voor 1 album 1 front plaatje en zelfde voor serie.

iemand een idee wat ik verkeer doe

bedankt

fibre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:33

TRaSH

koffie ?

voor de muziek kan het zijn dat je tags niet goed zijn,
dus elke nummer heeft in zijn tag staan dat het van een ander album is,
bv als je de top40 pakt ofzo.
kan je met mp3tag checken.

voor de series kan ik het even niet zeggen omdat ik zelf pas met mq5 aan de slag ben,
zelf vind ik de widget optie van mq5 niet zo tweakable als die van aeon nox.
maar het zou aan je serie folder structuur benaming kunnen liggen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je misschien een voorbeeld geven over die tags heb namelijk geen idee. Ben wel al aan het google.
Heb mp3tag maar geen idee wat ik moet doen hahahha
Bedankt

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

Ik heb veel gehad aan de info op deze site. Mijn series/episodes verschijnen nu mooi in de libarary, zelfs van DVDrips en losse afleveringen (divx/x264) door elkaar heen.

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik dacht dat XBMC moeite had met dvd-rips van series? Heb ook nog een compleet seizoen hier liggen namlijk en was in de veronderstelling dat ik moest gaan converteren of re-namen voordat XBMC ook echt alle verschillende episodes herkent en de voortgang daarvan kan onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Voor zover ik weet zijn er eigenlijk nooit problemen met DVD rips. Wel met DVD images en VIDEO_TS mappen. Als ze gewoon XBMC naamgeving hebben met seizoen- en afleveringsnummers is er niks aan de hand.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Anthirian schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:37:
Voor zover ik weet zijn er eigenlijk nooit problemen met DVD rips. Wel met DVD images en VIDEO_TS mappen. Als ze gewoon XBMC naamgeving hebben met seizoen- en afleveringsnummers is er niks aan de hand.
Met een dvd-rip bedoelde ik eigenlijk ook een VIDEO_TS map. Die geven problemen zover ik weet.
Alle andere bestanden doen het meestal wel. VIDEO_TS mappen (of wellicht soms ook andere bestanden) van films willen soms ook wel eens problemen geven bij mij. Dan kan VLC ze probleemloos spelen en XBMC blijft erop hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:41
Als je het volgende in je advancedsettings.xml zet worden jou dvd series (video_ts) perfect gescraped. Afspelen is een ander verhaal, dat werkt bij mij helaas niet vanuit de library.

<tvshowmatching action="append">
<regexp>[Ss]([0-9]+)[ ._-]*[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)?[\\/]video_ts\.ifo)$</regexp>
</tvshowmatching>

edit: natuurlijk wel de naamgeving goed hebben. Ik heb het zo: TV shows --> The Wire --> Season 1 --> TheWire.s01.e01e02e03 --> VIDEO_TS

[ Voor 19% gewijzigd door Zawaponga op 02-11-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

Met de laatste alpha van v13 (ik draai android versie op de OUYA) werkt het perfect. Video_ts mappen, ISO's, IMG, alles werkt, ook vanuit de library. En met behulp van bovenstaande pagina, heb ik ook netjes alle episodes in mijn library, ook van de DVD-images.

Wel ff wat werk geweest om alles goed te renamen, maar nu slechts een kwestie van bijhouden :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook iets raar dat onder het afspelen van een mkv 1080 heel soms het beeld happert een fractie van een seconde en dat elke 2 min ofzo. Ben druk bezig maar lijkt erop dat het aan het geluid ligt. Als ik analoog geluid doe nergens last van maar op het moment dat ik hdmi of optical doe en 5.1 of dts dan gebeurd het.
Iemand een idee

dit zijn me specs:

Intel i3 3320
4gb dd3
Nvidia Gefore GT620 2 GB
Windows 8

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:33

TRaSH

koffie ?

en waaraan en hoe heb je het aangesloten ?
reciever of een TV,
en welke audio kan je reciever of TV aan ?

leesvoer: Windows HOW TO - Solve audio problems + video stutter (audio induced)
-
-
-
-
-
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:11:
Kan je misschien een voorbeeld geven over die tags heb namelijk geen idee. Ben wel al aan het google.
Heb mp3tag maar geen idee wat ik moet doen hahahha
Bedankt
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20131103-vfyl-117kb.jpg

1. Titel: Naam van het liedje
2. Artiest: Naam wie het zingt
3. AlbumArtiest: deze moet dus identiek zijn. bij vezamel album doe je Various Artists en anders de groep/zanger etc..
4. Album: naam van de album, deze moet ook identiek zijn.

als je van gangbare populair muziek houd dan kan je ook Picard gebruiken als tagger die maakt weer gebruik van music brainz en die info heeft de plugin cdart weer nodig.
maar dan moeten ook bepaalde tags goed zijn ingesteld.
en voor het editen van de tags vind ik mp3tag een stuk makkelijker en sneller

[ Voor 66% gewijzigd door TRaSH op 03-11-2013 10:39 ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tagscanner werkt ook fijn en is duidelijk, overzichtelijk en snel. Plus hij werkt ook in het Nederlands. Mijn tags werken prima samen met XBMC. Kan sorteren op album, artiest, genre, stemming, etc.

Pagina: 1 ... 98 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]