Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Heb echt alles al geprobeerd maar kom er niet uit.
In windows alle mogelijke refreshrates gebruikt
In xbmc vsync aan/ en nog een paar van die syncfuncties. (Ben de naam effe kwijt)
Monitor staat nu op 60hrtz als ik in xbmc naar de fps kijk van het beeld staat deze tussen de 43 en 48 fps.
Systeem draait op een amd a6 3500 apu
Iemand suggesties ?
Wat heb je als Audio Output Device ingesteld? Zet die eens op Wasapi? Bij mijn AMD setup gaf DirectSound dezelfde problemen.RenaldoN schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:40:
Hier een probleem met strepen door het beeld icm snelle beelden.
In xbmc vsync aan/ en nog een paar van die syncfuncties. (Ben de naam effe kwijt)
Monitor staat nu op 60hrtz als ik in xbmc naar de fps kijk van het beeld staat deze tussen de 43 en 48 fps.
Iemand suggesties ?
Stel dan ook even bij de Video Settings de "Sync playback to Video" in, ik heb 'm staan op "Video (resample audio)".
Op een of andere manier wil XBMC dan het geluid syncen met het beeld, en dat gaat niet goed bij DirectSound, vandaar volgens mij die strepen.
Ik kan die optie nergens vinden????
Nevermind: Gevonden
[ Voor 9% gewijzigd door Sleepie op 12-10-2013 11:20 ]
Bgdankt voor je bericht.kgb545 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:07:
[...]
Wat heb je als Audio Output Device ingesteld? Zet die eens op Wasapi? Bij mijn AMD setup gaf DirectSound dezelfde problemen.
Stel dan ook even bij de Video Settings de "Sync playback to Video" in, ik heb 'm staan op "Video (resample audio)".
Op een of andere manier wil XBMC dan het geluid syncen met het beeld, en dat gaat niet goed bij DirectSound, vandaar volgens mij die strepen.
Heb de pc nu bij. Mijn vriendin staan om effe te testen. Niks veranderd en het ziet ernaar uit dat die het hier wel goed doet.
Enigste verschil wat ik zie is bij videoinformatie. Bij mij schommelt de fps heel erg en hier staat die vast op 100fps. Van de week jou tips maar eens thuis in de praktijk brengen.
Het streamen van synology rechtstreeks naar de tv is het ook net niet dus net maar een Intel NUC besteld! Kan niet wachten om weer van XBMC gebruik te kunnen maken
Toen ik het probeerde was die tutorial nog niet geschreven dus ik probeer het binnenkort nog een keer. Heb er weinig hoop op maar wie weet.oXygeN schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:09:
[...]
Heb je de volledige tutorial gevolgd? Er is al iemand daar met een A6-3500 waarbij het wel werkt...
Ik draai al enige tijd XBMC 12.2 op mijn HTPC(windows 8 ), echter sinds kort krijg ik telkens als hij informatie wil scrappen voor me films/series de volgende melding: Geen verbinding mogelijk met remote server. Wilt u doorgaan met scannen.
Als ik dan ja zeg krijg ik bij de volgende film weer deze melding, de informatie voor me films haalt xbmc van The Movie Database en van me films van The TVDB.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Op me gewone pc heb ik hier namelijk geen last van.
Ik draai hetzelfde maar heb dit probleem nog nooit gehad.brend5 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:00:
ik zit met een probleem.
Ik draai al enige tijd XBMC 12.2 op mijn HTPC(windows 8 ), echter sinds kort krijg ik telkens als hij informatie wil scrappen voor me films/series de volgende melding: Geen verbinding mogelijk met remote server. Wilt u doorgaan met scannen.
Als ik dan ja zeg krijg ik bij de volgende film weer deze melding, de informatie voor me films haalt xbmc van The Movie Database en van me films van The TVDB.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Op me gewone pc heb ik hier namelijk geen last van.
Wat ik wel kan zeggen is dat Xbmc soms zijn eigen leven heeft, bv hij draait dagen/weken goed en dan ineens stop ie ermee en moet ik de Htpc herstarten.
Ik moet Xbmc dan in het taken menu uitschakelen maar ik kan hem daarna niet meer opstarten voor ik een herstart heb gedaan.
Uiteraard kan dit ook met windows 8 te maken hebben als deze weer eens een update heeft gedaan, dit heb ik nog niet uitgezocht.
Ik heb hetzelfde probleem met de moviemeter scraper. Zijn er mensen waar de moviemeter scraper momenteel wel werkt?ik zit met een probleem.
Ik ondervind deze problemen ook met de moviemeter scraper en Win7.mantisnl schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:38:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem met de moviemeter scraper. Zijn er mensen waar de moviemeter scraper momenteel wel werkt?
Nadat ik dat ingesteld had, werkte het wel weer. Alleen nu alle info in het engels. Later maar eens proberen weer Moviemeter als standaard in te stellen.
Ben me aan het oriënteren om een nieuwe Panasonic Plasma te kopen. Nou hebben de meeste de mogelijkheid om 3D te tonen.
Nu is het zo dat ik via Satelliet een paar 3D zenders kan ontvangen.Probleem is dat ik alles vanuit deze Sat ontvanger stream naar mijn huidige ION 330 HTPC. (Live TV)
Ontvanger hangt dus niet rechtstreeks via HDMI aan de TV
Mijn vraag is dus, zou ik met mijn huidige HTPC deze 3D signaal welke via eigen Giga-Lan op een 3D TV kunnen bekijken?
Of moet ik hiervoor echt een zwaardere HTPC hebben omdat deze het 3D signaal ook moet verwerken?
[ Voor 7% gewijzigd door seninha op 14-10-2013 13:48 ]
En de vraag m.b.t. XBMC is?seninha schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:46:
Even een 3D vraag.
Ben me aan het oriënteren om een nieuwe Panasonic Plasma te kopen. Nou hebben de meeste de mogelijkheid om 3D te tonen.
Nu is het zo dat ik via Satelliet een paar 3D zenders kan ontvangen.Probleem is dat ik alles vanuit deze Sat ontvanger stream naar mijn huidige ION 330 HTPC. (Live TV)
Ontvanger hangt dus niet rechtstreeks via HDMI aan de TV
Mijn vraag is dus, zou ik met mijn huidige HTPC deze 3D signaal welke via eigen Giga-Lan op een 3D TV kunnen bekijken?
Of moet ik hiervoor echt een zwaardere HTPC hebben omdat deze het 3D signaal ook moet verwerken?
Testing, one, two ...
En dus ik niet weet of de 3D signaal welke binnen komt nog verwerkt moet worden door XBMC (en daarom zwaardere HTPC nodig heb) of dat deze alleen het signaal doorgeeft en de TV deze dan afhandeld.
Hoe heb je nu je TV signaal via XBMC ingesteld?seninha schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:52:
IK vraag dit hier omdat ik dit via XBMC 12.2 zou willen laten werken.
En dus ik niet weet of de 3D signaal welke binnen komt nog verwerkt moet worden door XBMC (en daarom zwaardere HTPC nodig heb) of dat deze alleen het signaal doorgeeft en de TV deze dan afhandeld.
Testing, one, two ...
Deze wordt volledig vanuit XBMC bedient. Kan nu in de woonkamer TV kijken maar ook in de slaapkamer waar ik een andere HTPC heb staan.
Als ik bv een timer voor een opname instel gaat dit ook vanuit XBMC.Decoder neemt deze over dus HTPC kan daarna uit.
Alles wordt gestreamt.Werkt perfect
Dit is mijn opstelling:

[ Voor 21% gewijzigd door seninha op 14-10-2013 21:29 ]
Nu zoek ik alleen een goede remote hiervoor, omdat met mijn android of iphone besturen toch wel wat omslachtig werkt.
Iemand een goede tip als remote?
-edit-
Iemand ervaring met: http://www.ebay.com/itm/O...nters&hash=item336fc96cb0
Ziet er goed uit voor weinig.
[ Voor 26% gewijzigd door Damian op 14-10-2013 22:28 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
100% MCE compatibel en werkt dan ook prima i.c.m. XBMC (OE). Dat geldt ook voor de rest van de remotes die (bij mij) zichtbaar zijn onderop die pagina. Het systeem aan kunnen zetten vanuit volledig uit gaat mogelijk niet werken maar dat wordt proberen, of iemand met dezelfde remote en Zotac moet het antwoord daarop al kunnen geven.Damian schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:13:
[knip]
Iemand een goede tip als remote?
-edit-
Iemand ervaring met: http://www.ebay.com/itm/O...nters&hash=item336fc96cb0
Ziet er goed uit voor weinig.
Testing, one, two ...
En wordt hetgeen gesteamed wordt nu binnen XBMC opgeslagen als media of stuurt XBMC alleen het e.e.a. aan en worden de opnames elders weggezet? Hoe wordt nu een timer-opname weer afgespeeld?seninha schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:28:
Ik heb een VU_Duo sat ontvanger welke op zolder staat.
Deze wordt volledig vanuit XBMC bedient. Kan nu in de woonkamer TV kijken maar ook in de slaapkamer waar ik een andere HTPC heb staan.
Als ik bv een timer voor een opname instel gaat dit ook vanuit XBMC.Decoder neemt deze over dus HTPC kan daarna uit.
Alles wordt gestreamt.Werkt perfect
[knip]
Testing, one, two ...
In de opties van de Universal Scraper kun je een en ander configureren. Zo laat ik alle informatie van IMDB halen, behalve de 'titels' en het 'plot', die komen van themoviedb.org. Zo kun je het plot ook in het Nederlands krijgen!HwKok schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:47:
Ik had dat probleem ook met Moviemeter. Toen besloten om het maar over te zetten naar IMDB, maar die officiele scraper-plugin is ook uit de repositories verwijderd. Ze raden je daarom aan de 'Universal Scraper' te gebruiken, waarbij je IMDB kan instellen als standaard bron. Zie ook: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:IMDb
Nadat ik dat ingesteld had, werkte het wel weer. Alleen nu alle info in het engels. Later maar eens proberen weer Moviemeter als standaard in te stellen.
Indien plot in Nederlands beschikbaar is uiteraard (meestal wel...). Anders kun je het Engelse plot vertalen en zelf in het Nederlands toevoegen op themoviedb.org. Steentje bijdragen aan de community
Nee, er wordt niets opgeslagen. XBMC zorgt alleen er voor dat de stream op TV komt. Net zoals dit met bv youtube addon gebeurt.hardware-lover schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:39:
[...]
En wordt hetgeen gesteamed wordt nu binnen XBMC opgeslagen als media of stuurt XBMC alleen het e.e.a. aan en worden de opnames elders weggezet? Hoe wordt nu een timer-opname weer afgespeeld?
Zodra een timer opname klaar is (deze wordt standaard op de interne HDD van de decoder opgeslagen), wordt deze info door de VCR addon geindexeerd en deze is dan te benaderen via XBMC. Wederom wordt er gestreamd.
XBMC wordt puur alleen gebruikt om de Decoder te bedienen en het mogelijk te maken om streams op TV te krijgen
Hier kun je zien hoe alles werkt (het is wel een oude video toen ik nog aan het fine tunen was.
Systeem loopt nu veel beter)
[YouTube: http://youtu.be/4lseL5Sb1_M]
[ Voor 13% gewijzigd door seninha op 15-10-2013 07:53 ]
Probeer eens vertical sync instellingen.RenaldoN schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:40:
Hier een probleem met strepen door het beeld icm snelle beelden.
Iemand suggesties ?
Nu zit ik erg te twijfelen of het in XBMC zit of in mijn Onkyo TX-NR515.. iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?
Ik maak gebruik van de stable release van frodo (xbmcbuntu).
Duidelijk nu.seninha schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 07:50:[...]
Nee, er wordt niets opgeslagen. XBMC zorgt alleen er voor dat de stream op TV komt. Net zoals dit met bv youtube addon gebeurt.
Zodra een timer opname klaar is (deze wordt standaard op de interne HDD van de decoder opgeslagen), wordt deze info door de VCR addon geindexeerd en deze is dan te benaderen via XBMC. Wederom wordt er gestreamd.
XBMC wordt puur alleen gebruikt om de Decoder te bedienen en het mogelijk te maken om streams op TV te krijgen
Hier kun je zien hoe alles werkt (het is wel een oude video toen ik nog aan het fine tunen was.
Systeem loopt nu veel beter)
[knip]
XBMC wordt gebruikt als media-speler (streamer) en daarmee moet deze ook een eventuele 3D stream verwerken en aan je TV aanbieden. Nu verwacht ik dat 3D via satelliet zal bestaan uit maximaal één full HD resolutie (2 halve beelden opgeteld, totale resolutie 1920x1080), en als je huidige setup nu in staat is om full HD goed te verwerken dan zal dat met 3D via air ook wel goed gaan komen. Een ander verhaal wordt het indien je het Full (Real) 3D format af wilt gaan spelen, zoals dit op Blu_ray is opgeslagen. Om dat te kunnen handelen heb je wel andere hardware nodig en voor het afspelen met XBMC is er eigenlijk ook nog geen lekker werkende oplossing op dit moment (correctie indien onjuist).
Testing, one, two ...
Anoniem: 145013
Wat heb je aangegeven in je instellingen van XBMC? Indien je daar aangeeft dat hij bij het opstarten moet gaan zoeken naar nieuwe films zal ook je nieuwe films inladen.Dit doe je door naar settings te gaan hier naar videos te gaan en daar update library on startup aan te zetten. Dit kan je ook handmatig doen door naar video's dan naar files, rechtermuisknop, scan for new content.Anoniem: 145013 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:37:
Ik gebruik XBMC op windows 7. De Frodo versie, ik heb laatst "Universal Scraper" als plugin geinstalleerd echter heb ik niet het idee dat die iets doet. Op welk moment gaat deze scrapen? Want ik browse door mijn mappen heen en ik zie niet dat bij recent toegevoegde films de afbeeldingen geladen worden.
Het afspelen van BR (images en ISO's), gaat vaak wonderwel goed. Indien een menu voorhanden, wordt de vraag gesteld of je de hoofdfilm wil starten of het menu. Het menu wordt de ene keer prima beschikbaar gesteld maar een andere keer dan weer niet. Het zal waarschijnlijk wel te maken hebben met het image zelf. BR schijfjes werden voorheen meestal wel goed uitgevoerd, inclusief het BR menu (ook onder OpenElec). Ik heb dat echter een tijdje geleden getest en niet meer recent. Het lijkt (voorzichtige aanname), dat XBMC Gotham (XBMC 13, op dit moment in Alpha 8 status), dat BR afspelen wat beter afhandelt dan Frodo (12.2), maar het is nog te vroeg om dit als 100% zeker te willen bevestigen.Versteegrob schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:29:
Zie dat het al lang niet gevraagd is maar kan XBMC nu bluray menu's afspelen? Ben bang van niet. Verder ben ik opzoek naar visualisaties voor het afspelen van muziek. Op de standaard versie staan er drie zag ik bij en vriend. Speel veel DTS muziek af en dan is het leuk als de achtergrond niet zo saai zwart is.
Je zou eens naar de Bello Skin kunnen kijken, die heeft een erg leuke muziek layout. Er zijn overigens erg weinig muziek visualisaties die als (aanvullende) achtergrond ingezet kunnen worden. Mocht je het tamelijk roze uiterlijk van Bello te vrouwelijk vinden, er zijn andere basiskleuren beschikbaar
Testing, one, two ...
Anoniem: 145013
Bedankt, dat hielp!brend5 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:43:
[...]
Wat heb je aangegeven in je instellingen van XBMC? Indien je daar aangeeft dat hij bij het opstarten moet gaan zoeken naar nieuwe films zal ook je nieuwe films inladen.Dit doe je door naar settings te gaan hier naar videos te gaan en daar update library on startup aan te zetten. Dit kan je ook handmatig doen door naar video's dan naar files, rechtermuisknop, scan for new content.
Windows of Linux (XBMCBuntu / OpenELec)?Versteegrob schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:29:
Zie dat het al lang niet gevraagd is maar kan XBMC nu bluray menu's afspelen? Ben bang van niet.
Op Windows 7 zojuist nog geprobeerd met XBMC v12.2, maar dat kreeg ik niet voor elkaar. XBMC herkent een disc, maar als ik op 'Afspelen' druk, gebeurt er niets.
Ik kan de hoofdfilm wel afspelen via de MakeMKV add-on, die maakt er dan een stream van. Spoelen werkt daardoor echter slecht en ik heb geen menu.
In Linux kan het volgens mij wel. Helaas heb ik toen ik mijn HTPC ging installeren gekozen voor Win7, omdat HD Audio toen (nog) niet beschikbaar was op Linux.
Inmiddels is HD Audio ook op Linux beschikbaar volgens mij, dus misschien moet ik maar eens overstappen...
En door bovenstaande reactie heb ik het ook zelf nog maar eens even geprobeerd._Vincent_ schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:20:
[...]
[knip]
Op Windows 7 zojuist nog geprobeerd met XBMC v12.2, maar dat kreeg ik niet voor elkaar. XBMC herkent een disc, maar als ik op 'Afspelen' druk, gebeurt er niets.
Ik kan de hoofdfilm wel afspelen via de MakeMKV add-on, die maakt er dan een stream van. Spoelen werkt daardoor echter slecht en ik heb geen menu.
Op Windows 7 (32b) met XBMC Frodo v12.2, wordt een fysiek geplaatste BR keurig automatisch afgespeeld (zo ingesteld via DVD instellingen), helaas zonder menu want dat staat niet op de ene BR schijf die ik heb liggen, dus dat kan ik niet testen. Waarom hierboven niet afspelen en bij mij wel? Geen idee.
Testing, one, two ...
[ Voor 19% gewijzigd door Wackmack op 16-10-2013 20:15 ]
Daar ben ik dus wel benieuwd naar!hardware-lover schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:44:
[...]
Waarom hierboven niet afspelen en bij mij wel? Geen idee.
Ik heb Win7 64-bit, maar dat zou hiervoor niets uit mogen maken.
Wat voor BR schijf heb je gebruikt? Ik heb hier 4 originele (encrypted) BluRay geprobeerd en allen werken niet. Heb je toevallig een unencrypted BluRay? Toevallig een gebrand schijfje, aangezien je ook geen menu hebt?
Dat zou verklaren waarom het bij jou wel werkt.
Weet je zeker dat XBMC het afspelen voor z'n rekening neemt, of maak je gebruik van een external player?
Overigens heb ik het werkend gekregen dat VLC encrypted BluRays pakt. Dus die zou ik als external player kunnen toewijzen, maar VLC heeft helaas geen HD-audio bitstreaming.
Nu de link naar dit topic. Onlangs is er een howto verschenen voor een nieuwe driver install die wel met bitstream audio overweg kan. Nu is deze how to gebaseerd op een mini iso, en Fritsch heeft geen zin in aparte builds.
Kan iemand mij op weg helpen hoe zon soort setup te maken met Mint + OSS driver + XBMC? Zijn er meer mensen in geinteresseerd?
edit: post heeft meerdere aanhaakpunten, gekozen voor XBMC omdat dit de drijfveer is voor de setup en de wens om de OSS driver te installeren.
[ Voor 12% gewijzigd door Lankman op 16-10-2013 21:38 ]
Ik heb ook enkele één op één BR images als backup en als deze gekoppeld worden dan worden ook deze prima (intern) afgespeeld door XBMC, heb geen externe speler actief. Als ik echter tijdens het afspelen kies voor het weergeven van het menu (gekozen via de entertoets en het menu wat XBMC daarna geeft), dan komt er geen menu tevoorschijn, ook al is dat aanwezig op de schijf. Die optie wordt wel geboden als ik datzelfde BR image als ISO af ga spelen. XBMC is trouwens helemaal niet kritisch v.w.b. een eventueel aanwezige beveiliging op schijf. Via andere gratis Media Center software gebruik ik wel een externe speler (TMT5), en daarbij heb ik wel het originele BR menu beschikbaar maar dat doet hier niet ter zake, dat is geen XBMC oplossing._Vincent_ schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:35:
[...]
Daar ben ik dus wel benieuwd naar!![]()
Ik heb Win7 64-bit, maar dat zou hiervoor niets uit mogen maken.
Wat voor BR schijf heb je gebruikt? Ik heb hier 4 originele (encrypted) BluRay geprobeerd en allen werken niet. Heb je toevallig een unencrypted BluRay? Toevallig een gebrand schijfje, aangezien je ook geen menu hebt?![]()
Dat zou verklaren waarom het bij jou wel werkt.
Weet je zeker dat XBMC het afspelen voor z'n rekening neemt, of maak je gebruik van een external player?
Overigens heb ik het werkend gekregen dat VLC encrypted BluRays pakt. Dus die zou ik als external player kunnen toewijzen, maar VLC heeft helaas geen HD-audio bitstreaming.
Waar jij nog naar kunt kijken is de actie die Windows onderneemt als er een schijf wordt geplaatst. Automatisch afspelen van een BR schijf is via het configuratie-scherm uitgeschakeld. Als ik dat namelijk actief heb staan dan gooit dat roet in het eten als ik een BR image koppel via een virtuele drive.
Testing, one, two ...
Helaas nog steeds geen resultaat in XBMC.
Ik heb de debugging eens bekeken en het lijkt toch echt een probleem met de encryptie (AACS) te zijn:
1
2
| 22:29:15 T:5004 ERROR: CDVDInputStreamBluray::Open - Media stream scrambled/encrypted with AACS 22:29:15 T:5004 ERROR: CDVDPlayer::OpenInputStream - error opening [E:\BDMV\index.bdmv] |
Met deze info ga ik eens verder zoeken naar een oplossing. Mocht iemand op dit forum nog tips hebben, laat het me weten!
[ Voor 12% gewijzigd door _Vincent_ op 16-10-2013 23:33 ]
Testing, one, two ...
Ik denk dat je een heel eind komt als je gewoon de tutorial volgt (maar dan ipv de mini iso, Mint installeren). De enige manier om erachter te komen is door het zelf te proberen. Wat je kan doen is een aparte partitie maken of het installeren op een USB stick zodat je huidige installatie blijft behouden.Lankman schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:35:
Voor mijn neef heb ik een HTPC in elkaar gestoken op basis van een AMD A8-3870. Nu wil hij ook nog wel eens surfen op het net, en een spelletje kunnen spelen. Als besturingsysteem heb ik er Linux Mint voor hem opgezet (hij heeft geen enkele Linux ervaring, dus wilde het dicht bij een windows gevoel houden) met PlayonLinux om af en toe een spelletje te kunnen spelen. Fglrx als driver voor xbmc.
Nu de link naar dit topic. Onlangs is er een howto verschenen voor een nieuwe driver install die wel met bitstream audio overweg kan. Nu is deze how to gebaseerd op een mini iso, en Fritsch heeft geen zin in aparte builds.
Kan iemand mij op weg helpen hoe zon soort setup te maken met Mint + OSS driver + XBMC? Zijn er meer mensen in geinteresseerd?
edit: post heeft meerdere aanhaakpunten, gekozen voor XBMC omdat dit de drijfveer is voor de setup en de wens om de OSS driver te installeren.
Ik dacht, als het voor VLC kan worden aangepast, dan ook voor XBMC.
Dus ik heb de VLC tutorial (klik) er nog eens bij genomen, maar in plaats van de .dll in de map van VLC te zetten heb ik deze geplaatst in Program Files (x86)/XBMC/system.
Bluray schijfje erin en hij begint zowaar te spelen in XBMC!
ik wil dat alleen de "hoofdmap" van de film gebruikt wordt voor het scrappen en niet wat daar in zit. Ook al blijkt het dat de film er zelfs niet eens in zit. Waarom wil ik dit? Het gaat namelijk nu fout als in de filmmap 3 lagen van mappen zitten met daarin uiteindelijk de film....
Dus stel ik heb een map "Avatar" dan daarin zit een map "blaat" en in deze map zit weer een map "blaat2" waarin uiteindelijk de film zit, dan wil ik dat hij alleen zoek op de hoofdmap genaamd avatar... dit gaat namelijk nu elke keer fout. ook als ik de optie uitzet om onderliggende mappen ook te scannen.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Je library linkt namelijk op het bestand, niet op directory.
Voor zover ik weet tenminste.
Dus als je hoofd map geen film bestand bevat, gaat ie een map dieper kijken of daar wel een bestand aanwezig is. Zo ja; dan pakt hij dus die map naam..
Oftewel: mappen waar geen bestand in staat = ignore & check een map dieper. (repeat untill..)
[ Voor 18% gewijzigd door Nnoitra op 17-10-2013 16:03 ]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Kijk anders eens naar Ember Media Manager of een van de andere rename tools.
En voor nieuwe downloads files, kun je het beter meteen goed instellen: zo dus.
Gisteren de HTPC en XBMC geïnstalleerd. Ging allemaal erg gemakkelijk.hardware-lover schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:24:
[...]
Het afspelen van BR (images en ISO's), gaat vaak wonderwel goed. Indien een menu voorhanden, wordt de vraag gesteld of je de hoofdfilm wil starten of het menu. Het menu wordt de ene keer prima beschikbaar gesteld maar een andere keer dan weer niet. Het zal waarschijnlijk wel te maken hebben met het image zelf. BR schijfjes werden voorheen meestal wel goed uitgevoerd, inclusief het BR menu (ook onder OpenElec). Ik heb dat echter een tijdje geleden getest en niet meer recent. Het lijkt (voorzichtige aanname), dat XBMC Gotham (XBMC 13, op dit moment in Alpha 8 status), dat BR afspelen wat beter afhandelt dan Frodo (12.2), maar het is nog te vroeg om dit als 100% zeker te willen bevestigen.
Je zou eens naar de Bello Skin kunnen kijken, die heeft een erg leuke muziek layout. Er zijn overigens erg weinig muziek visualisaties die als (aanvullende) achtergrond ingezet kunnen worden. Mocht je het tamelijk roze uiterlijk van Bello te vrouwelijk vinden, er zijn andere basiskleuren beschikbaar
Ben voor de skin aeon nox gegaan, en wow
Check deze foto bij het afspelen van een DTS CD

Moet alleen even kijken waarom ik geen bluray kan afspelen via XBMC. VLC doet het prima en moet nog even kijken hoe ik de webserver activeer ivm de app die ik wil gebruiken. Heb bij user-pass xbmc ingevoerd maar nog geen resultaat. Qua eerste indrukken erg onder de indruk en wat voor een gratis programma.
Het duurde even voordat ik kon testen, maar het volgende is nu het geval op OpenElec 3.2.2 / Aeon MQ5.GroteBozewolf schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 23:54:
[...]
Volgens mij is het iRTL een vreemde eend in de bijt. Alles staat daar voor in een enkele XML file die ik van te voren parse. De folders zijn dus niet dynamisch en jouw favoriet bevat alle info voor de items in de subfolder. Maar het normale RTL XL kanaal zou het wel moeten doen volgens mij. Zou je dat eens kunnen proberen? mocht dat niet lukken, laat het me dan even weten via een DM en dan kijk ik nog een keertje goed naar de kanalen. Ze zijn namelijk al een tijd niet meer veranderd en ze zitten niet allemaal 'in mijn hoofd'.
- Beide GTST "mappen" uit de RTL en iRTL kanalen toegevoegd als Favourite (géén XOT.UzG favourite)
- Favourite als submenu item toegevoegd onder video's
- Openen iRTL GTST Favourite: lijst wordt niet bijgewerkt, refresh is nodig. Soms staan er wel recentere afleveringen in, maar dit lijkt meer te komen door XOT.UzG te openen tijdens het testen
- Openen RTL GTST Favourite: lege lijst
Verder is het geen drama als we handmatig de lijst moeten refreshen, ik vroeg me alleen af of het makkelijker kan.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Dat ligt volgens mij meer aan de favourites onder XBMC. Ik ervaar althans hetzelfde bij Twitch.tvTaigu schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:35:
[...]
Het duurde even voordat ik kon testen, maar het volgende is nu het geval op OpenElec 3.2.2 / Aeon MQ5.
- Beide GTST "mappen" uit de RTL en iRTL kanalen toegevoegd als Favourite (géén XOT.UzG favourite)
- Openen iRTL GTST Favourite: lijst wordt niet bijgewerkt, refresh is nodig. Soms staan er wel recentere afleveringen in, maar dit lijkt meer te komen door XOT.UzG te openen tijdens het testen
Verder is het geen drama als we handmatig de lijst moeten refreshen, ik vroeg me alleen af of het makkelijker kan.
Ik zal eens kijken hoe dat zit. Ik zag dat ze bij RTL op JSON aan het overstappen zijn, dus wellicht dat het eens helemaal verander.Taigu schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:35:
[...]
Het duurde even voordat ik kon testen, maar het volgende is nu het geval op OpenElec 3.2.2 / Aeon MQ5.
EDIT: iRTL zou het moeten doen. Waarom hij niet de lijst niet update, dat weet ik zo ook niet. Ik zal hem morgen of maandag nog eens bekijken.
[ Voor 7% gewijzigd door GroteBozewolf op 19-10-2013 19:29 ]
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Instellingen, instellingen, binnen XBMC bedoel ik dan, meer zal het waarschijnlijk niet zijn. En XBMC gebruikt zijn eigen codecs, door een extra codecpack te installeren kun je meer verzieken dan goedmaken.Versteegrob schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:57:
Vraagje over het afspelen van blurays. Heb net alle codes geinstalllerd van Shark7 en quicktime alleen het beeld hapert nog steeds terwijl alles in VLC wel af te spelen is.
We hebben het heel erg recent nog gehad over het afspelen van BR onder XBMC. Niet voorbij zien komen in dit topic?
Testing, one, two ...
Werkt nu gelukkig wel! Je had gelijk. Iemand zei dat k de de nodig codec mistte maar dat was gelukkig niet zo. Nu lekker filmpje kijkenhardware-lover schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:29:
[...]
Instellingen, instellingen, binnen XBMC bedoel ik dan, meer zal het waarschijnlijk niet zijn. En XBMC gebruikt zijn eigen codecs, door een extra codecpack te installeren kun je meer verzieken dan goedmaken.
We hebben het heel erg recent nog gehad over het afspelen van BR onder XBMC. Niet voorbij zien komen in dit topic?

En om het geluid harder of zachter te zetten druk je op de toetsen van.....?Versteegrob schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:44:
Heb nu toch raars. Als ik het geluid harder of zachter doe in een film of met muziek spoelt de muziek terug of een films spoelt terug. Net twee keer het hele muziek door gegaan maar kan niks vinden. Dit probleem is alleen in XBMC. Heb een Yamaha receiver.
Testing, one, two ...
Nu viel me zojuist op tijdens het bekijken van een Live TV opname dat als ik terug wil via de left-right -up-down knop dat de opname dan 30 seconden vooruit gaat ipv achteruit.
Doe ik het zelfde in een film dan ga ik wel 30 seconden achteruit.
Nou zag ik dat ik dit in de Remote.xml aan kon passen maar laat ik GEEN remote.xml hebben in UserData.
Natuutlijk zou ik deze zelf aan kunnen maken, maar vraag me dan af of ik dan de alle handelingen die de remote nu wel goed doet er ook in moet zetten?
Als dat zo is, wat moet er allemaal in staan?
Zo niet, ik had gelezen dat ik om het knop de juiste handeling te laten doen ik gewoon het commando van fullscreenvideo moet kopieeren naar LiveTV.
Aangezien ik dus geen remote.xml heb kan ik dat dus niet.
iemand een tip?
Ah jij gebruikt de navigation keys zeker, die rond de OK button?seninha schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:48:
Ik maakr gebruik van een Harmony One remote om mijn Openelec systeem te bedienen.
Nu viel me zojuist op tijdens het bekijken van een Live TV opname dat als ik terug wil via de left-right -up-down knop dat de opname dan 30 seconden vooruit gaat ipv achteruit.
Doe ik het zelfde in een film dan ga ik wel 30 seconden achteruit.
Nou zag ik dat ik dit in de Remote.xml aan kon passen maar laat ik GEEN remote.xml hebben in UserData.
Natuutlijk zou ik deze zelf aan kunnen maken, maar vraag me dan af of ik dan de alle handelingen die de remote nu wel goed doet er ook in moet zetten?
Als dat zo is, wat moet er allemaal in staan?
Zo niet, ik had gelezen dat ik om het knop de juiste handeling te laten doen ik gewoon het commando van fullscreenvideo moet kopieeren naar LiveTV.
Aangezien ik dus geen remote.xml heb kan ik dat dus niet.
iemand een tip?
Als je nu eens gewoon de volume buttons en de page buttons gebruikt
Ik dacht dat ik op iemand anders reageerde
[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 20-10-2013 13:57 ]
Zelf in de userdata folder in de keymaps folder een Remote.xml aanmaken en vullen met wat jij zelf wilt.seninha schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:54:
Ja die bedoel ik (kon er even niet op komen)
Makkelijkste is dit te doen.
De gehele originele code kopieeren en verwijderen wat je niet wilt en aanpassen wat je aangepast wilt hebben.
https://github.com/xbmc/x...system/keymaps/remote.xml
Dit is dus de default Remote.xml
Als ik het goed begrijp is deze remote.xml de zelfde die ik eigenlijk nu ook gebruik maar niet kan zien?
Klopt dat?
En dan moet ik zoeken naar de juiste LiveTV sectie en daat veranderen naar wat er op Fullscreen video staat.
Mijn systeem draait op Openelec 3.2.3
Waarschijnlijk precies hetzelfde probleem... Oplossing hiervoor is ook eenvoudig, noop zetten als key input. Zie meer info: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=KeymapHet Leoh-Paard schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 04:13:
Mijn Moneual-case reageert ook op de IR van de afstandsbediening van mijn Yamaha-versterker. Regelmatig als ik het volume wil verstellen, gaat XBMC doorspoelen of terugspoelen. Vast een ander probleem, maar irritant is het wel.
En OpenElec heeft een update uitgebracht waarmee we eindelijk ook Dolby TrueHD en DTS-HD hebben voor onze AMD kaarten. Iemand een goede film of test bestand om het verschil te ervaren toevallig?
<left>StepBack</left>
<right>StepForward</right>
<up>BigStepForward</up>
<down>BigStepBack</down>
En in Fullscreen Live TV :
<FullscreenLiveTV>
<remote>
<left>PreviousChannelGroup</left>
<right>NextChannelGroup</right>
<up>ChannelUp</up>
<down>ChannelDown</down>
</remote>
Dit zou dan moeten worden:
<FullscreenLiveTV>
<remote>
<left>StepBack</left>
<right>StepForward</right>
<up>BigStepForward</up>
<down>BigStepBack</down>
</remote>
Rest van de remote.xml laat ik staan zoals het is.
Wat ik eigenlijk wel raar vind is als ik nu rechts klik ik wel vooruit ga en niet NextChannelGroup zoals in de remote.xml staat

http://dl.demo-world.eu/d...countdown_v1_lossless.rarFabianNL schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:25:
[...]
[knip]
En OpenElec heeft een update uitgebracht waarmee we eindelijk ook Dolby TrueHD en DTS-HD hebben voor onze AMD kaarten. Iemand een goede film of test bestand om het verschil te ervaren toevallig?
Testing, one, two ...
Proces duurt nl best lang, beetje irri om na 6 uur te constateren dat het niet werkt.
XBMC Frodo op Windows 8.1.
Alleen bij net aan de library toegevoegde films overigens, de rest heeft gewoon poster art omdat deze al verkregen was.
Heb de scraper van mijn movie folder veranderd, heb art work downloader laten draaien.
Geprobeerd handmatig via movie info cover art aan te geven maar de remote libraries tonen niets. (voor b.v. tv series werkt het nog prima dus mijn internet is het niet)
Alle verder info van imdb / scraper staat er wel gewoon inclusief acteurs plot etc.
Iemand die hetzelfde ervaart? Gister werkte het nog..
Server 2K8 R2
Laatste Frodo
Aeon nox.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
De volumeknop van de afstandsbediening van mijn receiver. Weet bijna zeker dat kk niks heb ingesteld, heel heel vaag dit.hardware-lover schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:47:
[...]
En om het geluid harder of zachter te zetten druk je op de toetsen van.....?
Volgens mij een probleem aan de serverkant (internet), ik heb hier net ook zelf een film toegevoegd en alles buiten de afbeeldingen wordt toegevoegd. Op het XBMC-forum staan er ook meerdere meldingen.Bad Brains schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:02:
Heb sinds vandaag een vreemd probleem, ik krijg geen poster art meer op mijn movie wall.
Alleen bij net aan de library toegevoegde films overigens, de rest heeft gewoon poster art omdat deze al verkregen was.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Met de originele Yamaha remote van je receiver dus. En hoe bedien je XBMC normaal gesproken? Via welke (wat voor type) ontvanger en remote gaat dat?Versteegrob schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:14:
[...]
De volumeknop van de afstandsbediening van mijn receiver. Weet bijna zeker dat kk niks heb ingesteld, heel heel vaag dit.
Testing, one, two ...
TA, hoopte al zoiets.Borromini schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:22:
[...]
Volgens mij een probleem aan de serverkant (internet), ik heb hier net ook zelf een film toegevoegd en alles buiten de afbeeldingen wordt toegevoegd. Op het XBMC-forum staan er ook meerdere meldingen.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Hier het volledige overzicht:
Changelog v3.3.7 - 2013-10-20
Framework related
- Fixed: issue with HTML entities where '& test;' would be interpreted as a HTML entity
- Updated: Json Helper can now accept a fallback value
- Updated: Make sure we always get an empty list from a Json call in the ProcessFolder method
- Fixed: Url that expire should be able to work around the cache (Issue 475)
- Added: Abbility to add http headers to items and then use them to open the urls
- Updated: dependency changed to xbmc.python-2.0
- Fixed: typoo in sorting algorithm
- Updated: Try a closer match for the user-agent
- Fixed: Statistics user agent
- Updated: Repository should use gzip
- Fixed: UriHandler filename correction
- Fixed: Channel updater for Xbox
- Fixed: filename correcting on xbox
- Fixed: Logging in Updater exception cause an issue
- Fixed: bug in XBMC updater and dialogs.
- Updated: settings template
- Updated: use custom user-agent for statistics
- Fixed: DC Subtitle subtitle format did not work with more than 2 lines (Issue 454)
- Updated: Channel sort order (import order only)
- Updated: Swedish channel sort order
- Fixed: No compression for Xbox, won't work on Python 2.4 (Issue 452)
- Fixed: Swedish Translation (Thanks to Göran)
- Updated: Some translations
- Fixed: add \a to the titles that need to be on top (Issue 474)
- Fixed: New NOS player requires one more URL call.
- Added: More paging to NOS channel
- Fixed: Duplicate items (fragments actually) in NOS channels (Issue 469)
- Fixed: Both NOS channels broke (Issue 469)
- Updated: New stream detection for NOS
- Updated: NPO.nl cookie
- Added: 3FM to npo.nl instead of in the TV.NL channels as their streams are no longer static (Thanks to Chris)
- Updated: NPO Cookie notification
- Moved: some streams from TV.nl were also in NPO.nl and working there (Issue 453)
- Fixed: 3FM stream
- Updated: UZG mobile hashing algorithm updated (Thanks to Daniel)
- Fixed: Added another cookie to UZG channel to prevent redirects (Issue 446)
- Fixed: UZG Mobile broke due encryption changes.
- Updated: RTL XL channel for Json and fixed minor parsing issue
- Changed: RTL channel now uses the new Json interface
- Updated: RTL 4 Logo
- Updated: RTL disclaimer
- Fixed: RTL added a cookie check and updated main index page
- Fixed: RTL now uses M38U streams and DRM items can not be played back.
- Fixed: SVT Channel items were not seen as channel if url was set to HTTPs
- Fixed: SVT https streams were not detected in m3u8 data (Issue 462)
- Fixed: SVT swf url updated
- Added: TV10.se (Issue 466)
- Fixed: SVT Öppet arkiv channel did not detect pages correctly (Issue 463)
- Changed: stream updating in SVT
- Fixed: Kanal 5 did not show all episodes due to missing dates in the json data (Issue 456)
- Updated: added subtitles for SVT Öppet arkiv (Issue 451)
- Fixed: URPlay.se changed site layout (Issue 455)
- Updated: Minor date issue in Oppetarkiv channel
- Updated: SVT Öppet arkiv channel
- Updated: Json code in Kanal9Play.se
- Fixed: Kanal9play.se did not find streams (Issue 447)
- Added: SVT Öppet arkiv channel.
- Fixed: SVT Play limited Ajax callbacks to 500 items (Issue 444)
- Fixed: Some Swedish channels missed the Avsnitt (Issue 441)
- Fixed: Radio 538 channel (Issue 473)
- Fixed: AT5 channel (Issue 472)
- Fixed: BBC iPlayer channel (Issue 442)
- Added: TWiT.TV Live streams
- Added: TWiT.TV channel
- Fixed: Nickelodeon channels broke (Issue 449)
- Added: Paging to nick channel
- Fixed: A bit smarter episode matching for Nickelodeon
- Changed: Try to determine titles for items without titles in the Nickelodeon channels
- Fixed: Nickelodeon channels did not play
- Fixed: Some programs were missing from kijk.nl main lists (Issue 448)
Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.
Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.
RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.
Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/content/xot/downloads/.
Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Soms kan ik zoooo blond zijnMiss_80 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:18:
[...]
Uiteraard ken ik het crackberry thread. Daar ben ik eerst gaan lezen voordat ik hier de vraag ging stellen aangezien men hier niet zo van de 'google eens eerst'- vragen zijn.
Ik heb nu nog een keer zijn opmerking gelezen over 'deprecated webserver' en nogmaals de site van xrmt erbij gepakt + de FAQ in de app zelf en dan kom ik toch weer tot de conclusie dat ook deze remote het out of box had moeten doen mits ik beide opties aangevinkt heb onder de remote settings (waarvan ik zeker weer dat dat het geval is, maar zal het nogmaals checken als ik thuis ben vanavond). Side by Side met de remotes op ipad en iphone alleen via een andere connectie methode.
Dan blijft de vraag waarom dat ding de melding blijft geven dat hij geen connectie kan maken. Ik zal eens een berichtje sturen aan de persoon op crackberry die het wel voor elkaar heeft gekregen.

Afijn. als je XBMC nog op 11 draait en de app voor 12 is, is het natuurlijk niet zo vreemd dat het niet werk.

Het betrof dus een MKV file, waarschijnlijk BR-rip, van onder de 1GB. Wat zijn de limitaties van XBMC voor dergelijke basic hardware spelers? Hoe kan ik deze vooraf checken in Windows?
Logitech K400 Wireless Touch Keyboardhardware-lover schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:25:
[...]
Met de originele Yamaha remote van je receiver dus. En hoe bedien je XBMC normaal gesproken? Via welke (wat voor type) ontvanger en remote gaat dat?
hardware-lover schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:25:
[...]
Met de originele Yamaha remote van je receiver dus. En hoe bedien je XBMC normaal gesproken? Via welke (wat voor type) ontvanger en remote gaat dat?

Ja, hier ook dit probleem maar heb gister wel mijn library centraal gemaakt op een Synology denk dat het eerder daar mee te maken heeft.Bad Brains schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:02:
Heb sinds vandaag een vreemd probleem, ik krijg geen poster art meer op mijn movie wall.
Heb de scraper van mijn movie folder veranderd, heb art work downloader laten draaien.
Geprobeerd handmatig via movie info cover art aan te geven maar de remote libraries tonen niets. (voor b.v. tv series werkt het nog prima dus mijn internet is het niet)
Alle verder info van imdb / scraper staat er wel gewoon inclusief acteurs plot etc.
Iemand die hetzelfde ervaart? Gister werkte het nog..
Server 2K8 R2
Laatste Frodo
Aeon nox.
Artwork van voor de verhuizing staat er nog wel bij maar nieuwe niet (zowel op mediacenter, pc en Raspberry Pi). Artwork links staan wel goed in de database. Heb verder ook niet echt tijd meer gehad om verder te onderzoeken (misschien cache probleempje).
Mijn skin is Confluence.
Marc3l schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:47:
[...]
Ja, hier ook dit probleem maar heb gister wel mijn library centraal gemaakt op een Synology denk dat het eerder daar mee te maken heeft.
Artwork van voor de verhuizing staat er nog wel bij maar nieuwe niet (zowel op mediacenter, pc en Raspberry Pi). Artwork links staan wel goed in de database. Heb verder ook niet echt tijd meer gehad om verder te onderzoeken (misschien cache probleempje).
Mijn skin is Confluence.
Ik merkte het gisteren ook. Dacht ook dat het kwam door recente wijzigingen aan mijn instellingen, maar meerdere mensen hebben er dus last van.Borromini schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:22:
[...]
Volgens mij een probleem aan de serverkant (internet), ik heb hier net ook zelf een film toegevoegd en alles buiten de afbeeldingen wordt toegevoegd. Op het XBMC-forum staan er ook meerdere meldingen.
Zie ook dit topic op het XMBC Forum
En de (tijdelijke) oplossing vanuit TMDB. Het zou dus weer moeten werken!
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
1
2
3
4
5
| <advancedsettings> <videolibrary> <cleanonupdate>true</cleanonupdate> </videolibrary> </advancedsettings> |
[ Voor 78% gewijzigd door FREAKJAM op 21-10-2013 12:29 ]
is everything cool?
Ik ben gisteravond eens even bezig geweest met wat .nfo's, fanart etc. omdat niet alle films in XBMC kwamen, er geen plot bij stond of omdat er geen fanart/dvd-cover was of dat ik een andere fanart/dvd-cover wilde.
Om even wat recht te zetten voor mezelf:
- Als ik een NFO wijzig/maak; dan moet XBMC bij volgende keer scannen toch automatisch alles meepakken (dus bijv. plot)?
- Als ik iets <filmnaam>.tbn noem hoort dat toch de 'dvd-cover' te worden?
- En fanart.jpg of background.jpg voor de achtergrond?
Want bovenstaande heb ik gisteren gedaan maar merk geen verschil.
Overigens; een paar films hebben geen .nfo files; als ik nou de library export zou deze .nfo files moeten aanmaken voor de films. Als ik dit doe; krijgen films die al wel een .nfo hebben nou een extra .nfo (dus dubbel) of slaat XBMC die dan gewoon over?
Is bovenstaande niet heel erg gevaarlijk als er, om wat voor reden dan ook, geen connectie kan worden gemaakt met de database? Ik bedoel, dat deze nu automatisch volledig leeggemaakt zou kunnen worden?FREAKJAM schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:06:
advancedsettings.xml aanpassen en als die nog niet bestaat, moet je de file even aanmaken en plaatsen in %appdata%\XBMC\userdata
code:
1 2 3 4 5 <advancedsettings> <videolibrary> <cleanonupdate>true</cleanonupdate> </videolibrary> </advancedsettings>
Testing, one, two ...
Deze Logitech werkt middels RF (radio, geen IR). Je Yamaha zal waarschijnlijk een IR verbinding hebben verwacht ik. Staat er misschien nog een intern IR oog actief binnen je HTPC? Ik weet niet wat je daar aan hardware hebt draaien. Heb je ook al eens gespeeld met de instellingen voor de bediening binnen XBMC?
Wat ook nog zou kunnen is dat er een CEC verbinding actief is die roet in het eten gooit.
Testing, one, two ...
GroteBozewolf schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:18:
Voor de geïnteresseerden...
Super GroteBozewolf ! sinds het begin al grote fan van je UZG geweest !
Thanks !
Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers
Nou, het zal niet snel je database veranderen wanneer er geen verbinding met je database gemaakt kan wordenhardware-lover schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:21:
[...]
Is bovenstaande niet heel erg gevaarlijk als er, om wat voor reden dan ook, geen connectie kan worden gemaakt met de database? Ik bedoel, dat deze nu automatisch volledig leeggemaakt zou kunnen worden?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik heb twee losstaande installaties van XBMC, de eerste is op mijn HTPC en is sinds kort een OpenELEC installatie. De tweede is on Windows 7
[..] Hier stond een probleem wat hierboven ook al behandeld was, en inmiddels opgelost zou moten zijn.. Excuus voor mijn tijdelijke blindheid, en bedankt Marc3l voor het aanwijzen van de oplosing
Dan heb ik op OpenELEC nog een tweede probleem. Bij een hoop films doet het geluid het ineens niet meer. Ik kan dan ook niet het volume bedienen, in de audio opites bij het afspelen zijn deze grijs. Dit is echter niet bij alle films, bij sommige werkt het wel gewoon perfect, en de interface geluiden doen het ook prima. Ik heb wel een update van OpenELEC gedaan gistere, kan het hier aan liggen? Hebben andere OpenELEC gebruikers dit ook? Op de windows 7 installatie werkt het geluid voor deze films wel gewoon.
[ Voor 50% gewijzigd door TheFes op 21-10-2013 14:43 ]
Daar heb je een punt. Misschien heb je iets aan dit draadje. De optie clean library zit trouwens gewoon onder settings van XBMC. Wellicht gewoon eens in de zoveel tijd handmatig draaien?hardware-lover schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:21:
[...]
Is bovenstaande niet heel erg gevaarlijk als er, om wat voor reden dan ook, geen connectie kan worden gemaakt met de database? Ik bedoel, dat deze nu automatisch volledig leeggemaakt zou kunnen worden?
[ Voor 35% gewijzigd door FREAKJAM op 21-10-2013 14:19 ]
is everything cool?
Ik bedoelde idd eigenlijk wanneer er geen connectie met je media kan worden gemaakt, ik denk het een en schrijf het anderJanoz schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:03:
[...]
Nou, het zal niet snel je database veranderen wanneer er geen verbinding met je database gemaakt kan worden. Echter zou het wel erg goed kunnen dat alles uit je library weggegooid wordt wanneer een share niet bereikbaar is.
Testing, one, two ...
Ik ken het topic wat je aanhaalt, ik zit zelf ook niet met de vraag in mijn maag maar je wilt wel graag hebben dat een ander realiseert wat een instelling of wijziging tot gevolg kan hebben. Beslist informatief dat topic, maar ondertussen als wat verouderd en mogelijk is er inmiddels wat aangepast binnen XBMC om het onverwachte leegmaken van je database te voorkomen. Vandaar het vraagteken aan het eind van de regel, wat gisteren niet werkte zou vandaag zomaar eens anders kunnen zijn.FREAKJAM schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:14:
[...]
Daar heb je een punt. Misschien heb je iets aan dit draadje.
Testing, one, two ...
The_Fes schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:13:
Ik heb sinds gisteren een aantal problemen met XBMC
Ik heb twee losstaande installaties van XBMC, de eerste is op mijn HTPC en is sinds kort een OpenELEC installatie. De tweede is on Windows 7
Ik heb in het weekend een aantal films gedownload, en het viel me bij beide installaties op dat er geen cover art voor deze films weergegeven werd. Wat er wel weergegeven werd, was dan alleen niet het standaard filmrolletje, maar gewoon niets.. Transparant dus.. in de meeste gevallen werd er wel fanart weergegeven.
Ik heb daarop van alles geprobeerd, handmatig updaten van de info geeft wel weer dat er een hoop remote plaatjes zijn, maar laat deze ook niet zien. Ik heb een plugin geprobeerd die alle images download, maar die gaf ook geen resultaat. Opnieuw scrapen van alle films met eerst de standaard ingestelde scraper, en daarna de universal scraper gaf als resultaat dat er alleen maar meer films zijn waarvan ik geen poster te zien krijg. Dit is nog het meest vreemde naar mijn idee, omdat ik de OpenElec installatie pas afgelopen week gedaan heb, en toen alles nog gewoon goed binnen kwam. Op de windows installatie heb ik hetzelfde probleem. Dus samengevat, hetzelfde probleem heb ik op OpenELEC en op Windows 7, met zowel de standaard scraper als de Universal scraper. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
_Vincent_ schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:53:
[...]
[...]
Ik merkte het gisteren ook. Dacht ook dat het kwam door recente wijzigingen aan mijn instellingen, maar meerdere mensen hebben er dus last van.
Zie ook dit topic op het XMBC Forum
En de (tijdelijke) oplossing vanuit TMDB. Het zou dus weer moeten werken!
In http://wiki.xbmc.org/inde...:XBMC_Library_Auto_Update zit deze optie gewoon ingebakken.hardware-lover schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:21:
[...]
Ik ken het topic wat je aanhaalt, ik zit zelf ook niet met de vraag in mijn maag maar je wilt wel graag hebben dat een ander realiseert wat een instelling of wijziging tot gevolg kan hebben. Beslist informatief dat topic, maar ondertussen als wat verouderd en mogelijk is er inmiddels wat aangepast binnen XBMC om het onverwachte leegmaken van je database te voorkomen. Vandaar het vraagteken aan het eind van de regel, wat gisteren niet werkte zou vandaag zomaar eens anders kunnen zijn.
Daar kun je aangeven dat alleen een clean-commando wordt gegeven als ál je bronnen bereikbaar zijn.
Dit heb ik ook met mijn pioneer receiver. Zelfs wanneer ik op soundcloud zit (muzieksite), dan begint mijn nummer opnieuw wanneer het geluid harde gaat. Mijn Mediaspeler reageert dus op dezelfde signalen.Versteegrob schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:44:
Heb nu toch raars. Als ik het geluid harder of zachter doe in een film of met muziek spoelt de muziek terug of een films spoelt terug. Net twee keer het hele muziek door gegaan maar kan niks vinden. Dit probleem is alleen in XBMC. Heb een Yamaha receiver.
Ik heb hier nog geen oplossing voor gevonden, maar je zou vast wel je eigen sneltoetsen kunnen instellen in XBMC.
Blijkbaar wordt alles 1x gescrapt en daarna niet meer. Handmatig even de film/serie verwijderen uit XBMC lijst en bibliotheek weer verversen 'did the trick'.Piet91 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:42:
Even wat vragen.
Ik ben gisteravond eens even bezig geweest met wat .nfo's, fanart etc. omdat niet alle films in XBMC kwamen, er geen plot bij stond of omdat er geen fanart/dvd-cover was of dat ik een andere fanart/dvd-cover wilde.
Om even wat recht te zetten voor mezelf:
- Als ik een NFO wijzig/maak; dan moet XBMC bij volgende keer scannen toch automatisch alles meepakken (dus bijv. plot)?
- Als ik iets <filmnaam>.tbn noem hoort dat toch de 'dvd-cover' te worden?
- En fanart.jpg of background.jpg voor de achtergrond?
Want bovenstaande heb ik gisteren gedaan maar merk geen verschil.
Wat wel jammer is overigens; want je kunt posters en banners gebruiken. De eerste keer dat je XBMC gebruikt en een van deze 2 kiest; worden deze afbeeldingen gebruikt voor zowel banners als posters.
Dus kies je in het begin voor banners maar later voor posters (en vice versa) dan kloppen die niet meer.
EDIT: lees net dat dit op een of andere manier wel zou moeten kunnen. Ik lees even verder...
EDIT #2: posters.jpg en banners.jpg zou moeten werken sinds Froda; op m'n Ouya staat Gotham dus dat maar doen. Kijken of het helpt.
Deze vraag staat nog wel open.Overigens; een paar films hebben geen .nfo files; als ik nou de library export zou deze .nfo files moeten aanmaken voor de films. Als ik dit doe; krijgen films die al wel een .nfo hebben nou een extra .nfo (dus dubbel) of slaat XBMC die dan gewoon over?
[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 21-10-2013 15:35 ]
Meermaals gehad met mijn NFS-shares hier, het zou handig zijn moest XBMC een check ingebouwd hebben.Janoz schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:03:
[...]
Nou, het zal niet snel je database veranderen wanneer er geen verbinding met je database gemaakt kan worden. Echter zou het wel erg goed kunnen dat alles uit je library weggegooid wordt wanneer een share niet bereikbaar is.
De database-update add-on kan dit wel maar ik vind dat ding net iets teveel in de weg zitten (vervelende meldinkjes enzo...)
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Die heb ikzelf ook al eens gebruikt maar ik had er destijds meer last dan lust van. Ik begrijp niet helemaal waarom het zo moeilijk is om dit standaard in te bakken? Niet dat ik het zomaar zou kunnen programmeren maar bij de (ook gratis) tegenhanger van XBMC is het al jaren prima geregeld (ook via beschikbare plugins), en hoef je niet zomaar bang te zijn dat je opnieuw moet beginnen met het opzetten van je database. Mogelijk werkt bovenstaande plugin ondertussen stukken beter dan voorheen maar ik doe het nog wel handmatig voorlopig, zo'n werk is het nu ook niet om je bibliotheek op te schonen.Smultie schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:25:
[...]
In http://wiki.xbmc.org/inde...:XBMC_Library_Auto_Update zit deze optie gewoon ingebakken.
Daar kun je aangeven dat alleen een clean-commando wordt gegeven als ál je bronnen bereikbaar zijn.
Testing, one, two ...
Opgelost! Ik had een aantal opties aanstaan ("Dolby Digital (AC3) Capable Receiver" en "DTS Capable Receiver") die er voor zorgend dat mijn geluid via passthrough naar mijn niet meer aangesloten receiver gestuurd werd. Deze opties uitgezet, en alles werkt weer als een zonnetje.The_Fes schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:13:
Dan heb ik op OpenELEC nog een tweede probleem. Bij een hoop films doet het geluid het ineens niet meer. Ik kan dan ook niet het volume bedienen, in de audio opites bij het afspelen zijn deze grijs. Dit is echter niet bij alle films, bij sommige werkt het wel gewoon perfect, en de interface geluiden doen het ook prima. Ik heb wel een update van OpenELEC gedaan gistere, kan het hier aan liggen? Hebben andere OpenELEC gebruikers dit ook? Op de windows 7 installatie werkt het geluid voor deze films wel gewoon.
Die meldingen kun je volgens mij allemaal uitzetten!Borromini schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:06:
[...]
Meermaals gehad met mijn NFS-shares hier, het zou handig zijn moest XBMC een check ingebouwd hebben.
De database-update add-on kan dit wel maar ik vind dat ding net iets teveel in de weg zitten (vervelende meldinkjes enzo...)
Owner of DBIT Consultancy
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]