[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.971 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:02
Heb de skin net maar geinstalleerd, van confluence naar Aeon MQ5 _/-\o_ Geweldig
Ook Live TV is qua funcionaliteit verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

schumi2004 schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:02:
Echter de laatste keer dat ik het probeerde met recente builds werkte die niet meer.
Nope, hier ook niet dus :'(
Die thread had ik gevonden idd, thanks. Als er niemand meer mee bezig is dan geef ik het ook maar op en blijf ik toch dat cheapo Trust setje gebruiken :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:28

Dreanor

Joene

Ik heb een kleine "probleempje". In de Aeon MQ4 skin gebruik ik de "wall" view voor films en ik organiseer films in sets (voor film series, bijv. Rush hour 1, 2 en 3 achter 1 icoontje).

Omdat ik het irritant vind dat XBMC voor het icoontje de eerste film gebruikt zocht ik naar custom icoontjes voor film series.

Ik vond deze briljante site: link. Weliswaar voor mediabrowser, maar ik dacht als ik handmatig deze icoontjes vervang dan is dat geen probleem.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-EssthGiwim8/TtWFO0L_1EI/AAAAAAAAWfM/VP5H-rKokeQ/w704-h774-no/Rush+Hour.png

Echter, schaalt XBMC de afbeelding niet en wordt links en rechts een deel afgesneden waardoor het hele effect weg is ... :(

Maar in bepaalde viewtypes doet XBMC dit niet, dan toont het wel de totale afbeelding zoals bijvoorbeeld "poster" of "paneel" ... :S

Zie ik ergens een setting over het hoofd en kan ik het in "Wall" view ook het volledige icoontje laten zien? Of komt het toch omdat deze afbeeldingen specifiek voor mediabrowser zijn?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Hoe stel je deze afbeelding in? Doe je dit zoals hier uitgelegd? Heb je ook de moviesets plugin draaien voor MQ4?

[ Voor 29% gewijzigd door FREAKJAM op 30-09-2013 00:55 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:38
Dreanor schreef op maandag 30 september 2013 @ 00:10:
Ik heb een kleine "probleempje". In de Aeon MQ4 skin gebruik ik de "wall" view voor films en ik organiseer films in sets (voor film series, bijv. Rush hour 1, 2 en 3 achter 1 icoontje).

Omdat ik het irritant vind dat XBMC voor het icoontje de eerste film gebruikt zocht ik naar custom icoontjes voor film series.

Ik vond deze briljante site: link. Weliswaar voor mediabrowser, maar ik dacht als ik handmatig deze icoontjes vervang dan is dat geen probleem.

Voorbeeld:
[afbeelding]

Echter, schaalt XBMC de afbeelding niet en wordt links en rechts een deel afgesneden waardoor het hele effect weg is ... :(

Maar in bepaalde viewtypes doet XBMC dit niet, dan toont het wel de totale afbeelding zoals bijvoorbeeld "poster" of "paneel" ... :S

Zie ik ergens een setting over het hoofd en kan ik het in "Wall" view ook het volledige icoontje laten zien? Of komt het toch omdat deze afbeeldingen specifiek voor mediabrowser zijn?
Waarom niet de nieuwe MQ5 proberen met CDart support of andere skin met CDart Aeon Nox bv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

FREAKJAM schreef op maandag 30 september 2013 @ 00:53:
Hoe stel je deze afbeelding in? Doe je dit zoals hier uitgelegd? Heb je ook de moviesets plugin draaien voor MQ4?
Ik doe gewoon rechtermuisknop (contect menu) op de film (set) en kies de optie "Kies Afbeelding" en dan blader ik naar de locatie waar ik bovenstaande afbeelding opgeslagen heb. Dus ja, op die manier ...
schumi2004 schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:14:
[...]

Waarom niet de nieuwe MQ5 proberen met CDart support of andere skin met CDart Aeon Nox bv.?
Omdat ik dacht dat MQ5 alleen uit is voor supporters en pas in 2014 voor iedereen uit komt. En ik wist van CDart support ofzo niks af. ;)

En de Aeon Nox skin vind ik geweldig mooi, alleen een aantal features werken bij mij niet zoals (karaoke) song teksten en artist/album art. Deze werken wel in MQ4.

Daarnaast heb ik zelf met bestanden gekloot in Nox waardoor ik die skin een beetje ... euh ... verknalt heb en ik er even klaar mee was met het klooien met plugins/skins en gewoon een kant en klaar werkende skin wou. ;)

Maar ik zal er eens in duiken, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Dreanor
Ik zou MQ5 even proberen, werkt als een zonnetje. Aeon Nox vind ik ook wel een mooie skin maar komt mij iets of wat te druk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ok, dan ga ik daar even naar op zoek, maar klopt het dat MQ5 (nog) niet in XBMC addon lijst staan? En de CDart script krijg ik nog niet werken (enkel kale CD die draait) maar daar heb ik pas 10 minuten in gekeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dreanor schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:14:
Ok, dan ga ik daar even naar op zoek, maar klopt het dat MQ5 (nog) niet in XBMC addon lijst staan? En de CDart script krijg ik nog niet werken (enkel kale CD die draait) maar daar heb ik pas 10 minuten in gekeken. ;)
Staat idd nog niet in repo nee, paar pagina's terug staan er linkjes naar.
CDart moet je een keer tegen je library laten draaien zou je ze moeten krijgen.
Moet even uitzoeken hoe ik het destijds ook alweer gedaan had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Heb je link op de vorige pagina gevonden. Thanks! En ik zie ook dat ik eerst de CDart moet downloaden, alleen moet ik nu op zoek hoe en waar dat gaat. ;)

Ach, we blijven tweakers he!? ;) Dus zo heel erg vind ik het niet dit soort dingen uit te zoeken, als ik een kleine aanwijzing in de juiste richting zo af en toe heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik heb MQ5 geinstalleerd en ik moet zeggen, hij voelt echt zeer solide en beter als Aeon MQ4 of Nox. :D

Alleen die CDart krijg ik nog niet voor elkaar. :P Ik krijg een grijze CD naast/achter het hoesje.

En bij sets krijg ik helemaal geen CD naast/achter het hoesje, kan dat of moet ik nog iets instellen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dreanor schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:06:
Ik heb MQ5 geinstalleerd en ik moet zeggen, hij voelt echt zeer solide en beter als Aeon MQ4 of Nox. :D

Alleen die CDart krijg ik nog niet voor elkaar. :P Ik krijg een grijze CD naast/achter het hoesje.

En bij sets krijg ik helemaal geen CD naast/achter het hoesje, kan dat of moet ik nog iets instellen hiervoor?
In view mode, top menu openen en disc art aan vinken, maar die had je mss al.
Vervolgens Artwork Downloader draaien en dan zou het goed moeten zitten. (even de settings ervan doornemen)
CDArt manager is voor muziek uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Okee, wat doe ik toch steeds verkeerd met die extrapacks bij de MQ skins? Is me nog nooit gelukt om die te laten downloaden, ze failen altijd al ergens dichtbij het begin.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Acolyte57 schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:17:
Okee, wat doe ik toch steeds verkeerd met die extrapacks bij de MQ skins? Is me nog nooit gelukt om die te laten downloaden, ze failen altijd al ergens dichtbij het begin.
Hier ook, een enkele keer gaat het goed.
Hier is ie ook te downloaden http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=171313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

schumi2004 schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:15:
[...]

In view mode, top menu openen en disc art aan vinken, maar die had je mss al.
Vervolgens Artwork Downloader draaien en dan zou het goed moeten zitten. (even de settings ervan doornemen)
CDArt manager is voor muziek uit mijn hoofd.
Het is gelukt, XBMC had een restart nodig en ik maar zoeken waarom ik nog steeds grijze CD'tjes naast mijn cases had. 8)7

Edit: Alleen wel jammer dat er geen CD naast een case komt van sets, alleen bij enkele films. Was mooi geweest als je 2 of meer CD's naast de poster van een film set zou zien (corresponderend met de films in de set).

Bijvoorbeeld, achter het icoontje van de Rush Hour Collection 3 CD's (dus elke film). :)

[ Voor 23% gewijzigd door Dreanor op 30-09-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dreanor schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:36:
[...]

Het is gelukt, XBMC had een restart nodig en ik maar zoeken waarom ik nog steeds grijze CD'tjes naast mijn cases had. 8)7

Edit: Alleen wel jammer dat er geen CD naast een case komt van sets, alleen bij enkele films. Was mooi geweest als je 2 of meer CD's naast de poster van een film set zou zien (corresponderend met de films in de set).

Bijvoorbeeld, achter het icoontje van de Rush Hour Collection 3 CD's (dus elke film). :)
In de set folder niet maar als je via Sets deze openend weer wel, of soort van zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:38
Ik draai openelec 3.2 en sinds de update een klein probleem.
situatie: htpc met wifi voor internet, via bekabeling naar een NAS voor toegang tot de films.

Direct na het booten heeft de htpc voor zo'n 30 seconde internet. Daarna niet meer. Ik ben erachter dat dit komt omdat dan eth0 bijkomt. Het is niet zo dat de wifi compleet weg valt; de verbinding blijft, alleen geeft openelec de bekabelde verbinding prioriteit boven wifi.

Zodra ik via SSH "ifconfig eth0 down" doe, heb ik weer internet.
Nu kan ik ook weer "ifconfig eth0 up 192.168.1.25" doen en dan blijven beide verbindingen goed werken.

Nu heb ik een autostart.sh script gevonden die dit probleem zou moeten verhelpen.
Echter, zoals ik het merk wordt autostart.sh uitgevoerd vóórdat xbmc gestart wordt en dat heeft dus geen zin.

Dus
Hoe kan ik een script uitvoeren nadat xbmc gestart is?
dus zoiets simpels als dit zou moeten werken
code:
1
2
3
ifconfig eth0 down
sleep 30
ifconfig eth0 up 192.168.1.25

of hoe zorg ik ervoor dat eerst wlan0 opgezet wordt en daarna eth0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:00
waarschijnlijk domme vraag....ik loop al dagen te zoeken maar je kon toch ook altijd aangeven dat je een aflevering al gezien hebt. Net op een nieuw systeem overgestapt en alles wat ik verberg altijd wat ik al heb gezien.

Maar kan die optie zo niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Meestal is het in elke skin 2x links "klikken" en dan hide watched kiezen op het moment dat je in je library zit.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:00
Ja klopt maar ik bedoel afleveringen en zelfs seizoenen op watched zetten, dus alles wat ik eerder had gezien maar nu door nieuw bib weer als unwatched staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

schumi2004 schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:13:
@Dreanor
Ik zou MQ5 even proberen, werkt als een zonnetje. Aeon Nox vind ik ook wel een mooie skin maar komt mij iets of wat te druk over.
_/-\o_ MQ5 _/-\o_

Wauw, bedankt voor deze tip zeg!!! MQ5 is echt een grote stap voorwaards voor XBMC skins zeg. Overtreft (vind ik) elke andere skin. Elk onderdeel van deze skin is gewoon strak, vloeiend en netjes afgewerkt.

Vraagje, is er een optie om clear art (of clear logo) in het pauze menu van video's te zetten (zoals bij Aeon Nox kan)?

Edit: Ow en wat ik ook mis is weather widget (zodat je direct het weer ziet zonder in het weer menu te hoeven). Zoals ook in aeon Nox. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Dreanor op 01-10-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Dreanor schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:06:
[...]
[knip]

Edit: Ow en wat ik ook mis is weather widget (zodat je direct het weer ziet zonder in het weer menu te hoeven). Zoals ook in aeon Nox. ;)
Die heb ik er wel instaan zonder naar het weer-menu te hoeven gaan maar ik heb MQ5 geïnstalleerd op een XBMC versie waarbij de Ace skin al draaide met het 7-daagse weer-overzicht, misschien is deze daarom zonder problemen in het standaard menu meegenomen. Wat ik nu wel mis is de mogelijkheid om een andere plaats te kiezen voor het weer, dat wordt bij MQ5 niet zichtbaar als keuze terwijl dit bij Ace vanuit het menu wel te kiezen is. Maar het is nog maar en RC versie, niet definitief.

Edit: ik kan dus wel een andere plaats kiezen, maar dan onzichtbaar, de keuze-balk daarvoor komt echter niet in beeld, maar werkt dus wel.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 02-10-2013 14:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
joppe113 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:59:
Ja klopt maar ik bedoel afleveringen en zelfs seizoenen op watched zetten, dus alles wat ik eerder had gezien maar nu door nieuw bib weer als unwatched staat..
Rechtermuisknop (of de i lang inhouden op de ipad remote geloof ik) om extra functionaliteiten zichtbaar te krijgen. Een van de opties in die lijst is dan 'watched'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:02
DrNizeGuy schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:52:

Nu heb ik een autostart.sh script gevonden die dit probleem zou moeten verhelpen.
Echter, zoals ik het merk wordt autostart.sh uitgevoerd vóórdat xbmc gestart wordt en dat heeft dus geen zin.

Dus
Hoe kan ik een script uitvoeren nadat xbmc gestart is?
dus zoiets simpels als dit zou moeten werken
code:
1
2
3
ifconfig eth0 down
sleep 30
ifconfig eth0 up 192.168.1.25
Niet geprobeerd, maar dit zou moeten werken :

code:
1
(ifconfig eth0 down ; sleep 30 ; ifconfig eth0 up 192.168.1.25)&

In dat geval draait dit op de achtergrond door terwijl autostart.sh direct 'klaar' is, dus XBMC wordt dan al gestart terwijl de sleep 30 nog in de achtergrond draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:20

mvds

Totally awesome!

Ik heb sinds een tijdje het probleem dat wanneer ik via de AB (Harmony Touch) het command stuur om uit te schakelen, dat mijn OpenElec machine reboot ipv afsluit. Dit doet ie een keer of 4 en als ik het maar blijf proberen sluit ie uiteindelijk wel af. Hebben meer mensen dit probleem? Of eigenlijk, weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:39
mvds schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:16:
Ik heb sinds een tijdje het probleem dat wanneer ik via de AB (Harmony Touch) het command stuur om uit te schakelen, dat mijn OpenElec machine reboot ipv afsluit. Dit doet ie een keer of 4 en als ik het maar blijf proberen sluit ie uiteindelijk wel af. Hebben meer mensen dit probleem? Of eigenlijk, weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
Al in je XBMC setting gekeken, wat ie moet doen bij een shutdown commando?

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 21:20

mvds

Totally awesome!

Nnoitra schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:53:
[...]

Al in je XBMC setting gekeken, wat ie moet doen bij een shutdown commando?
Yep, en daar staat gewoon netjes afsluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Er zijn hier ongetwijfeld mensen die Aeon Nox gebruiken icm XBMC 12.2.

Ik krijg het niet voor elkaar om aanvullende informatie van een speelfilm te tonen. In de instellingen kun je kiezen voor "show info", "play", of "always ask" (of iets in die richting). Als ik "show info" kies, begint 'ie meteen te spelen ipv dat de info getoond wordt. Als ik "ask" doe, krijg ik een menuutje waarbij ik kan kiezen voor "show info" of "play". Ook hierbij gaat 'ie bij beide opties direct spelen.

Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:26
Heeft er iemand al ervaring met de laatste release van XBMC in combinatie met MS-TECH kasten/remotes? Ik ben wat huiveriger om nu al direct een update er door te vlammen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 16:53

TRaSH

koffie ?

@HyperBart
dan maak je een backup van je userdata,
of je doet een fresh install in portable mode.
dat gebruik ik meestal als ik de beta's aan het testen ben.

@rb338
in welke view zit je ?
of bedoel je de dropdown in library mode ?
als ik in me library zit en ik druk op me AB op info(of "i" op keyboard) dan krijg ik info over de film

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 19:32
Mijn HD content hapert allemaal. Hoe kan dit, en hoe los ik dat op?

Ik heb XBMC 12 (laatste stabiele versie) onder windows 8. Content staat op een NAS, via SBM, bedraad met gigabit. Als ik HD content met VLC player open wordt het wel goed afgespeeld.

Ik heb verschillende rendermethodes geselecteerd onder instellingen, maar dat lost ook niets op. Wie-o-wie kan mij helpen?

Ik heb de volgende build, uiteraard alles voorzien van de laatste drivers:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3220 Boxed€ 54,95€ 54,95
1ASRock B85M-HDS€ 54,-€ 54,-
1Epsilon EC-HTPC-1€ 49,-€ 49,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,90€ 24,90
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 35,30€ 35,30
1Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 34,70€ 34,70
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
1Samsung 840 EVO 120GB€ 86,99€ 86,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 370,79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
Als VLC het wel goed afspeelt denk ik eerder dat het ligt in de settings binnen XBMC. Zelfs de verkeerde audio settings kunnen er voor zorgen dat je video begint te stotteren. Heb het zelf ook gehad. Na veel gekl**t heb ik de juiste settings gevonden (alleen weet ik niet meer uit mijn hoofd wat het is). Ik kan thuis ff kijken voor je. Wat ik nog wel weet is dat als je tijdens het kijken van de film of serie op de "i" drukt dat je dan allemaal informatie in je beeld krijgt waaronder het CPU gebruikt. Als die heel hoog is kan dat het haperen veroorzaken maar kan opgelost worden door (bij mij althans) de optie "AC3 capable receiver" aan te vinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Burnd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 08:09:
Mijn HD content hapert allemaal. Hoe kan dit, en hoe los ik dat op?

Ik heb XBMC 12 (laatste stabiele versie) onder windows 8. Content staat op een NAS, via SBM, bedraad met gigabit. Als ik HD content met VLC player open wordt het wel goed afgespeeld.

Ik heb verschillende rendermethodes geselecteerd onder instellingen, maar dat lost ook niets op. Wie-o-wie kan mij helpen?

Ik heb de volgende build, uiteraard alles voorzien van de laatste drivers:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3220 Boxed€ 54,95€ 54,95
1ASRock B85M-HDS€ 54,-€ 54,-
1Epsilon EC-HTPC-1€ 49,-€ 49,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,90€ 24,90
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 35,30€ 35,30
1Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 34,70€ 34,70
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
1Samsung 840 EVO 120GB€ 86,99€ 86,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 370,79
Als je even in het topic gezocht had, dan had je gelezen dat dit vaak audio gerelateerd is en had je de fixes ook al gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:38
sverzijl schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:05:
[...]

Niet geprobeerd, maar dit zou moeten werken :

code:
1
(ifconfig eth0 down ; sleep 30 ; ifconfig eth0 up 192.168.1.25)&

In dat geval draait dit op de achtergrond door terwijl autostart.sh direct 'klaar' is, dus XBMC wordt dan al gestart terwijl de sleep 30 nog in de achtergrond draait.
Bedankt voor het meedenken maar ook dat werkte niet.
Uiteindelijk heb ik wat veranderd in /etc/connman/main.conf waarbij wifi nu prioriteit over ethernet heeft.
Omslachtig, want je moet eerst dit doen. Maargoed, ik ben eruit en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59

neanderthaler

Are friends electric?

Gisteravond heb ik nog even op mijn HP Touchpad XBMC gedownload in de android modus, maar na installatie werd meteen gevraagd om in te loggen of een account aan te maken. Ik heb dit op geen enkel ander platform gezien bij xbmc en omdat ik het niet helemaal vertrouwde ben ik niet verder gegaan. Nu heb ik de download van een alternatieve app store, iets met een 1 en het symbooltje is een groen vierkantje met een witte 1 er in. Top1 ofzo? Anyway, is dit te vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
XBMC staat niet in de appstore.
Je kunt XBMC alleen als APK downloaden.

Ik zou het iig niet vertrouwen. helemaal niet als het via een alternatieve app store gedownload is

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:17
joppe113 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:59:
Toetsenbord: w

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
cypher21 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:21:

Ik zou het iig niet vertrouwen. helemaal niet als het via een alternatieve app store gedownload is
Enige storende aan Android XBMC (draai het op mijn mobiel) is dat ik een toetsenbord mis of liever gezegd navigation keys.
In sommige skins kun je dus geen submenu's openen. :(
Dreanor schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:06:
[...]

_/-\o_ MQ5 _/-\o_

Wauw, bedankt voor deze tip zeg!!! MQ5 is echt een grote stap voorwaards voor XBMC skins zeg. Overtreft (vind ik) elke andere skin. Elk onderdeel van deze skin is gewoon strak, vloeiend en netjes afgewerkt.

Vraagje, is er een optie om clear art (of clear logo) in het pauze menu van video's te zetten (zoals bij Aeon Nox kan)?

Had dat met die weather widgets ook na een clean install en nadat ik XBMC een cold start gegeven had waren ze er weer.
Clear art zou volgens mij moeten kunnen maar weet even niet hoe. Ik meen vanuit OSD , daar zal ergens een button zitten om daar te kunnen configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Op wonderbaarlijke manier heb ik ineens ook de weer widget ... terwijl ik niks in veranderd heb (denk ik).

Het OSD menu kan ik niet vinden, of het menu wat ik kan vinden heeft het niet. Wel zie ik op het xbmc forum meer mensen die dit missen en ook screenshots die het wel hebben.

Misschien moet ik XBMC volledig herinstalleren want ik heb met Aeon Nox ook in de bestanden zitten rommelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dreanor schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:18:
Op wonderbaarlijke manier heb ik ineens ook de weer widget ... terwijl ik niks in veranderd heb (denk ik).

Het OSD menu kan ik niet vinden, of het menu wat ik kan vinden heeft het niet. Wel zie ik op het xbmc forum meer mensen die dit missen en ook screenshots die het wel hebben.

Misschien moet ik XBMC volledig herinstalleren want ik heb met Aeon Nox ook in de bestanden zitten rommelen. ;)
Nee niet nodig.
Met OSD bedoel ik bottom menu wanneer je media op pauze zet.
Volgens mij kan die ook op geroepen worden met O toets of pijltje naar beneden op remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Goed nieuws voor AMD + Linux gebruikers:
http://forum.xbmc.org/sho...54&pid=1519837#pid1519837

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Mooi! Precies op tijd nu ik net een DTS-HD capable versterker heb heb aangeschaft. Ben benieuwd hoe snel dit in een volgende OpenElec build komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Heeft even geduurd zeg voor de HD-audio ondersteuning in linux voor AMD.... Ik begon te overwegen om mijn ZBox met AMD gpu te vervangen voor een Nvidia of Intel model omdat ik het wachten wel een beetje zat was.
Ik denk dat de test builds van OpenElec de implementatie wel snel zullen hebben. Daar zal ik er binnenkort eens een van gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Mystic Spirit schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:11:
Heeft even geduurd zeg voor de HD-audio ondersteuning in linux voor AMD.... Ik begon te overwegen om mijn ZBox met AMD gpu te vervangen voor een Nvidia of Intel model omdat ik het wachten wel een beetje zat was.
Ik denk dat de test builds van OpenElec de implementatie wel snel zullen hebben. Daar zal ik er binnenkort eens een van gaan testen.
Ik ga het in ieder geval in de gaten houden. Moet toch m'n 'eigen' builds compileren aangezien ik er SpotyXBMC2 in wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Wow, eindelijk! Bedankt voor de tip. Hopen dat dit heel snel in OpenELEC terecht gaat komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59

neanderthaler

Are friends electric?

cypher21 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:21:

Tis deze

http://www.1mobile.com/xbmc-media-player-364320.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:07
ik maak nu gebruik van een ion en een raspberry met beide de laatste versie van openelec.
hiervoor gebruik ik een nas als share en als mysql database.

de raspberry is te traag om goed te kunnen scrapen dus dacht ik aan een share met thumbnails enz.
maar ik durf nog niets te zeggen over de prestaties op beide systemen met 500 films en superveel muziek.
iemand ervaring? van mijn gedachten was om de ion te laten scrapen en de Pi te laten profiteren van dit werk.

echter wil ik niet zomaar opnieuw mijn verzameling moeten scrapen aangezien dit aardig lang duurt.

iemand ervaring en tips?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Kun je je situatie beter toelichten? Het lijkt namelijk of je een situatie hebt die wel erg omslachtig zou zijn.

Heb je nu een shared SQL library tussen de ION en en Raspberry? Dan scrapen ze als het goed is beide al naar de zelfde library en zit er een verwijzing in de library naar de thumbnails en images in de library zodat je beide systemen die niet hoeven te cachen.

Ik heb geen Raspberry, maar wel meerdere players en die werken ook op die manier. Ik heb de library heel lang op mijn synology gehad en ik heb daarbij gemerkt dat de SQL snelheid op de Synology eerder de bottleneck was dan de snelheid waarmee een OpenElec of XBMC installatie kan scrapen.

Het scrape proces is dus volgens mij ook niet zo heel erg zwaar. Het duurt alleen langer als je library traag is of je intnernet connectie slecht is. Dat is een van de redenen dat de synology bij mij de deur uit gaat en er een server komt voor opslag en VM's.

Voor het beeld:
Ik heb geen 500 films, maar wel een hele grote muziek en series library. Dus situatie is redelijk vergelijkbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Mystic Spirit op 03-10-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Sorry.
inderdaad shared via sql. de ion staat vaker aan en scraped de plaatjes. omdat de Pi niet zo heel krachtig is heb ik scrapen hierop uitgezet. de info staat door de ION toch al in mysql.
maar de plaatjes heeft de ion zelf op mijn schijf.

op zich heb ik geen snelheidsklachten. een gigabit netwerk, een synology 1512 en laatste versies van mysql xbmc enz voldoen naar behoren.
Mystic Spirit schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:36:
Kun je je situatie beter toelichten? Het lijkt namelijk of je een situatie hebt die wel erg omslachtig zou zijn.

Heb je nu een shared SQL library tussen de ION en en Raspberry? Dan scrapen ze als het goed is beide al naar de zelfde library en zit er een verwijzing in de library naar de thumbnails en images in de library zodat je beide systemen die niet hoeven te cachen.

Ik heb geen Raspberry, maar wel meerdere players en die werken ook op die manier. Ik heb de library heel lang op mijn synology gehad en ik heb daarbij gemerkt dat de SQL snelheid op de Synology eerder de bottleneck was dan de snelheid waarmee een OpenElec of XBMC installatie kan scrapen.

Het scrape proces is dus volgens mij ook niet zo heel erg zwaar. Het duurt alleen langer als je library traag is of je intnernet connectie slecht is. Dat is een van de redenen dat de synology bij mij de deur uit gaat en er een server komt voor opslag en VM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Draait er iemand hier eigenlijk zo'n Android HDMI stick met XBMC erop? Hoe stabiel is dat ondertussen aan het worden? Ik begreep dat sinds XBMC13 op Android ook HD hardware accelerated wordt afgespeeld, dus dat het eindelijk als platform een beetje meekomt... Zoiets lijkt me namelijk wel een leuk cadeautje voor niet-tweaker vrienden die ik wel aan een goede player wil hebben. De Pi is nog net wat te nerdy daarvoor. Benieuwd dus wat de status quo is en of we de goede kant opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

remcoXP schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:46:
Sorry.
inderdaad shared via sql. de ion staat vaker aan en scraped de plaatjes. omdat de Pi niet zo heel krachtig is heb ik scrapen hierop uitgezet. de info staat door de ION toch al in mysql.
maar de plaatjes heeft de ion zelf op mijn schijf.

op zich heb ik geen snelheidsklachten. een gigabit netwerk, een synology 1512 en laatste versies van mysql xbmc enz voldoen naar behoren.

[...]
In dat geval moet je denk ik even de XBMC shared library wiki pages erbij pakken en er voor zorgen dat je images ook in een shared directory op je NAS staan. dan kan je rustig beide players laten scrapen. Zelf heb ik inmiddels een XBMC install draaien in een VM die alle scraping voor zijn rekening neemt. Dan kunnen de players helemaal uit als ik ze niet gebruik.
Acolyte57 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 01:15:
Draait er iemand hier eigenlijk zo'n Android HDMI stick met XBMC erop? Hoe stabiel is dat ondertussen aan het worden? Ik begreep dat sinds XBMC13 op Android ook HD hardware accelerated wordt afgespeeld, dus dat het eindelijk als platform een beetje meekomt... Zoiets lijkt me namelijk wel een leuk cadeautje voor niet-tweaker vrienden die ik wel aan een goede player wil hebben. De Pi is nog net wat te nerdy daarvoor. Benieuwd dus wat de status quo is en of we de goede kant opgaan.
De meeste HDMI android sticks zijn daar niet geschikt voor. De implementatie zit net sinds augustus in XBMC 13 en eigenlijk alleen maar geschikt voor redelijk recente hardware. Meestal zit in die sticks een wat oudere chip waarvoor het niet geschikt is.

[ Voor 32% gewijzigd door Mystic Spirit op 04-10-2013 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Laatst online: 03-09 21:22
Ik lees hier nu dat AMD eindelijk HD-audio ondersteund? Zit dat dan in de nieuwe "officiële" drivers van AMD? Ik heb xbmcbuntu draaien, en veel gekloot gehad om goeie recente drivers erop te krijgen. Maar als de nieuwe drivers van AMD HD-audio aankunnen is mij het de moeite wel weer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 20:21

Brupje

3D nerd

GroteBozewolf schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:50:
[...]

Helemaal correct. XBMC 12.1/12.2 vinden de NPO.nl streams niet zo leuk. Vandaar de download optie. Heb er zelf enkel last van op rPi een ATV2.
Sinds deze week kan ik geen nieuwere uitzendingen afspelen van uitzendinggemist.. Oudere lijken wel te werken. Ik zal vanavond eens testen of downloaden helpt. Is dit in een andere XBMC versie opgelost?

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Acolyte57 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 01:15:
Je kunt toch een behuizingkje om de rpi zetten? Dan ziet hij er niet zo nerdy meer uit. Qua aansluiten is het ook niet nerdy en hij start automagisch xbmc door. Bovendien kun je hem dan met je tv remote bedienen. Ik denk ook dat het de goedkoopste oplossing is, dus waarom niet?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Niemand die ik ken met een Pi heeft hem zowel lekker snel als stabiel draaien, dus zonder periodiek tegen dingen als corrupted SD kaarten aan te lopen of de config in te duiken om het allemaal up en running te houden. Mag ik elke week langskomen om de boel te fixen :)
Mystic Spirit schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 02:38:
De meeste HDMI android sticks zijn daar niet geschikt voor. De implementatie zit net sinds augustus in XBMC 13 en eigenlijk alleen maar geschikt voor redelijk recente hardware. Meestal zit in die sticks een wat oudere chip waarvoor het niet geschikt is.
Duidelijk, thanks. Maar nieuwe kansen als er nieuwe sticks met de juiste chips uitkomen dus? Zal even een paar maandjes wachten en zien hoe het er dan voor staat.

[ Voor 64% gewijzigd door Acolyte57 op 04-10-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Ik heb altijd een ION gedraaid met XBMC er op, nu eindelijk een stevigere HTPC met ingebouwde IR. Een hele verademing in ieder geval. Kan hem nu met mijn Harmony 600 aan/uitzetten en hij start supersnel op.

Draai nu een 12.2 frodo build met DsPlayer in combinatie met SVP (Smooth video project) en wil echt niet meer terug. Zeker met een SSD is de snelheid in XBMC aanzienlijk beter, bovendien kan ik nu eindelijk fatsoenlijk Aeon MQ5 draaien (beta versie), welke in mijn optiek toch een stuk mooier is dan Aeon Nox.

SVP is een must voor bijvoorbeeld Plasma TV's zonder ingebouwde frame interpolation. Een soap opera effect hou ik niet van, maar met SVP is de kwaliteit van de frame interpolation stukken hoger waardoor je enkel de voordelen hebt van een vloeiend beeld zonder het el-cheapo effect van de goedkopere Samsung TV's (soap opera effect).

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Zullen we voor die users die geïnteresseerd zijn in SVP een linkje toevoegen?
http://www.svp-team.com/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geerttttt schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:08:
[...]

Je kunt toch een behuizingkje om de rpi zetten? Dan ziet hij er niet zo nerdy meer uit. Qua aansluiten is het ook niet nerdy en hij start automagisch xbmc door. Bovendien kun je hem dan met je tv remote bedienen. Ik denk ook dat het de goedkoopste oplossing is, dus waarom niet?
Je moet maar net een TV hebben die CEC support :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Dannydekr schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:43:
Ik heb altijd een ION gedraaid met XBMC er op, nu eindelijk een stevigere HTPC met ingebouwde IR. Een hele verademing in ieder geval. Kan hem nu met mijn Harmony 600 aan/uitzetten en hij start supersnel op.

Draai nu een 12.2 frodo build met DsPlayer in combinatie met SVP (Smooth video project) en wil echt niet meer terug. Zeker met een SSD is de snelheid in XBMC aanzienlijk beter, bovendien kan ik nu eindelijk fatsoenlijk Aeon MQ5 draaien (beta versie), welke in mijn optiek toch een stuk mooier is dan Aeon Nox.

SVP is een must voor bijvoorbeeld Plasma TV's zonder ingebouwde frame interpolation. Een soap opera effect hou ik niet van, maar met SVP is de kwaliteit van de frame interpolation stukken hoger waardoor je enkel de voordelen hebt van een vloeiend beeld zonder het el-cheapo effect van de goedkopere Samsung TV's (soap opera effect).
Ik heb werkelijk geen idee wat ik me moet voorstellen daarom ben ik er benieuwd wat nou echt het verschil is tussen je oude ION enje nieuwe HTPC ism een Plasma.

Heb zelf namelijk ook een ION (330) welke aan een Plasma hangt en moet zeggen dat ik erg tevreden ben.
Maar als het beter kan, waarom niet :)

Neem aan dat je wel Windows moet draaien om dit werkend te krijgen?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
seninha schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:37:
[...]
Neem aan dat je wel Windows moet draaien om dit werkend te krijgen?
3.k.raaien :P

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie van een Intel NUC als htpc voor xbmc? het lijkt mij namelijk de perfecte mediaspeler qua formaat en hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Laatst online: 21:46
Intel nuc lijkt mij ook een mooie xbmc speler. Ik wil er ook wel 1 maar ik wacht tot ik er een normale ssd in kan plaatsen en ik wil hem zonder fans hebben. Dat zijn voor mij nog 2 punten dat ik hem niet koop. Qua alles afspelen zit het wel goed met een Intel nuc.

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
-=offtopic=-
Er is niet één NUC, er zijn er meerdere. Wat de ene af kan spelen kan de andere dan weer niet.
Passief gekoeld zal enkel tot stand gebracht kunnen worden door de inhoud in een andere, speciaal voor de NUC op de markt gebrachte, fanless behuizing over te zetten. De huidige NUC generatie is veel te beperkt met zijn interne- en externe aansluitingen. Dus wat dat betreft, verre van perfect.
-=ontopic=-

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

hardware-lover schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:47:
-=offtopic=-
Er is niet één NUC, er zijn er meerdere. Wat de ene af kan spelen kan de andere dan weer niet.
Passief gekoeld zal enkel tot stand gebracht kunnen worden door de inhoud in een andere, speciaal voor de NUC op de markt gebrachte, fanless behuizing over te zetten. De huidige NUC generatie is veel te beperkt met zijn interne- en externe aansluitingen. Dus wat dat betreft, verre van perfect.
-=ontopic=-
Ik denk dat een i5 NUC heel geschikt is als frontend voor je mediacenter. Je hebt toch een normale Windows omgeving met alle mogelijkheden en daarbovenop draai je XBMC. Als je extra USB poorten nodig hebt (heeft er maar 2 achter en 1 voor) kun je een USB hub gebruiken. De i5 heeft een 'goede' videokaart on chip dus dat zit wel goed. Je moet je NUC echter niet gebruiken als backend met veel opslag en als bron voor je TV streams.

Als puur frontend lijkt het mij geweldig, toch net ff meer dan een RaspberryPi (helaas ook een stuk duurder!).

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:06
Raar probleem gehad dit weekend. Ik start mn zotac met Openelec op. Deze staat geinstalled met Ace skin. Blijkt die skin ineens niet meer aanwezig te zijn en staat de standard Confluence skin weer geselecteerd. Ik wou de Ace skin opnieuw selecteren, dit lukte niet. Ace skin gedeinstalled en terug downloaden maar...maar bleef op 0% staan. Dan maar de Aeon Nox skin gedownload, deze werkt wel. Dan opnieuw Ace geprobeerd en toen wou ie wel...Iemand een idee waarom ineens mijn skin "weg" was ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inVision schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:52:
[...]

Ik denk dat een i5 NUC heel geschikt is als frontend voor je mediacenter. Je hebt toch een normale Windows omgeving met alle mogelijkheden en daarbovenop draai je XBMC. Als je extra USB poorten nodig hebt (heeft er maar 2 achter en 1 voor) kun je een USB hub gebruiken. De i5 heeft een 'goede' videokaart on chip dus dat zit wel goed. Je moet je NUC echter niet gebruiken als backend met veel opslag en als bron voor je TV streams.

Als puur frontend lijkt het mij geweldig, toch net ff meer dan een RaspberryPi (helaas ook een stuk duurder!).
I agree, ik gebruik de RPI nu een tijdje met openelec en een boblightdeamon, maar ik zou toch liever zo'n intel NUC of gigabyte brix erbij willen hebben, zodat ik de rpi als native boblightcontroller kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Meer mensen last van flinke stabiliteits problemen met OpenElec 3.2.2? M'n woonkamer systeem crasht nu ong 1x per 2 uur echt uit het niks. En bij mijn CrystalHD-based XBMC netbookje is de accelerated playback naar de klote, hij hapert nu zoveel dat ik 'm beter op software kan zetten. Denk dat het tijd is voor wat frisse installs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 14-09 13:28
Hier draait Aeon MQ5 als een zonnetje op een ION330HT met Openelec 3.2.2. Veel sneller dan MQ4 en eenvoudig in te stellen.

Enige restpunt is het volgende. Ik heb voor mijn vrouw Goede Tijden van iRTL via XoT.UzG als favourite toegevoegd. Deze favourite staat nu in een submenu van het main menu Videos. Is het mogelijk om de lijst met afleveringen van het programma automatisch bij te werken als ik deze via het menu opstart?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:35
kgb545 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:42:
Ik lees hier nu dat AMD eindelijk HD-audio ondersteund? Zit dat dan in de nieuwe "officiële" drivers van AMD? Ik heb xbmcbuntu draaien, en veel gekloot gehad om goeie recente drivers erop te krijgen. Maar als de nieuwe drivers van AMD HD-audio aankunnen is mij het de moeite wel weer waard.
Deze ondersteuning zit in de OSS radeon driver, dus niet de officiele (fglrx) van AMD. Hier is uitgelegd hoe en wat.
Heb het zelf geprobeerd aan de praat te krijgen op mijn A4-3400 maar met de nieuwste kernel en drivers doet het systeem helemaal niks meer :/ Denk dat ik het systeem binnenkort maar een keer ga vervangen. Zat eigenlijk te wachten tot er een keer echt vooruitgang kwam in de drivers voor AMD. Nu is het zover en werkt het helaas niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Taigu schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:12:
Hier draait Aeon MQ5 als een zonnetje op een ION330HT met Openelec 3.2.2. Veel sneller dan MQ4 en eenvoudig in te stellen.

Enige restpunt is het volgende. Ik heb voor mijn vrouw Goede Tijden van iRTL via XoT.UzG als favourite toegevoegd. Deze favourite staat nu in een submenu van het main menu Videos. Is het mogelijk om de lijst met afleveringen van het programma automatisch bij te werken als ik deze via het menu opstart?
Volgens mij is het iRTL een vreemde eend in de bijt. Alles staat daar voor in een enkele XML file die ik van te voren parse. De folders zijn dus niet dynamisch en jouw favoriet bevat alle info voor de items in de subfolder. Maar het normale RTL XL kanaal zou het wel moeten doen volgens mij. Zou je dat eens kunnen proberen? mocht dat niet lukken, laat het me dan even weten via een DM en dan kijk ik nog een keertje goed naar de kanalen. Ze zijn namelijk al een tijd niet meer veranderd en ze zitten niet allemaal 'in mijn hoofd'.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:47
Misschien ook voor een aantal van jullie interresant, als je een MySQL database gebruikt en met een van je systemen vast wat wil testen met versie 13 en je watched status en media scans gelijk wil houden tussen v12 en v13:

LinuZZ's Blog: XBMC 12 en 13 MySQL sharing

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:55

The.Terminator

Un boer met bier

Zou mooi zijn als ze dat nu eens automatiseren, dat wanneer je update en de database versie is anders dat die het exporteert en daarna weer importeert.
Nog leuker zou zijn (en volgens mij zijn ze daar al mee bezig) een XBMC server die bijvoorbeeld scraping / database beheer etc regelt. Dus geen interface alla XBMC, maar gewoon een programma / backend om je XBMC machines te beheren en eventueel configs te sturen etc naar nieuwe / reinstalls van XBMC machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:47
The.Terminator schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:04:
Zou mooi zijn als ze dat nu eens automatiseren, dat wanneer je update en de database versie is anders dat die het exporteert en daarna weer importeert.
Nog leuker zou zijn (en volgens mij zijn ze daar al mee bezig) een XBMC server die bijvoorbeeld scraping / database beheer etc regelt. Dus geen interface alla XBMC, maar gewoon een programma / backend om je XBMC machines te beheren en eventueel configs te sturen etc naar nieuwe / reinstalls van XBMC machines.
dat doen ze wel, ze maken een kopie bij het installeren maar vervolgens wordt het geheel niet meer gesynced.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens een goede turtorial te vinden hoe je een synology nas kan koppelen middels NFS aan xbmc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:17:
Is er ergens een goede turtorial te vinden hoe je een synology nas kan koppelen middels NFS aan xbmc ?
http://wiki.xbmc.org/?title=NFS#Synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is niet volledig :D.. Heb ik al 5000x doorgenomen, maar mijn pi ziet mijn nas niet eens verschijnen :(
(via smb wel)
Op me laptop met xbmc, hetzelfde resultaat.

Zodra ik op NFS klik als ik een nieuwe locatie toevoeg,
dan gaat rechtsonder het balkje draaien en vervolgens stopt hij en gebeurd er niets

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Hier werkte die prima!

Mogelijk handmatig het adres ingeven: nfs://IP_ADRES

[ Voor 56% gewijzigd door Smultie op 08-10-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:55

The.Terminator

Un boer met bier

LinuZZ schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:08:
[...]

dat doen ze wel, ze maken een kopie bij het installeren maar vervolgens wordt het geheel niet meer gesynced.
Oke, dat wist ik niet.
Laten we hopen dat dat nog verandert. En vooral dat er een kale XBMC backend komt waarmee je alles kunt regelen (bijv periodiek scrapen, config op 1 locatie of pushen naar XBMC client, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

De kans dat die backend er komt vanuit het officiele XBMC team is heel erg klein. XBMC is niet gebasseerd op de front- en backend systematiek. Daarvoor heeft XBMC DLNA integratie. Ik heb gewoon een volwaardige XBMC versie in een VM om de boel regelmatig te indexeren.
Scheelt een hoop gedoe en wachten op een backend oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas...

Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/9724/6b65.jpg

Ik krijg mijn NAS synology gewoon niet zichtbaar binnen xbmc op nfs niveau :(

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
The.Terminator schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:04:
Dat kun je al min of meer doen. Zo is het met advancedsettings.xml mogelijk om de special folders een afwijkende locatie (dus op je server) te geven. Op die manier hoef je bv een addon maar één keer te configureren en dan staat ie overal goed. Voor het syncen heb ik op m'n NAS simpelweg XBMC en EventGhost geinstalleerd, zodra EventGhost iets in mijn mediafolder ziet veranderen stuurt 'ie een seintje naar XBMC om een refresh te doen. De clients doen niets en ik heb alleen een standaard advancedsettings.xml op elke client te hoeven zetten na de installatie van XBMC :)

[ Voor 7% gewijzigd door rb338 op 09-10-2013 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:44:
Helaas...

[afbeelding]

Ik krijg mijn NAS synology gewoon niet zichtbaar binnen xbmc op nfs niveau :(
Dan maar gewoon samba gebruiken? Is weliswaar iets langzamer, maar echt veel scheelt het nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag gewoon weten waarom het niet werkt.
Aangezien de halve wereld nfs gebruikt zal de sleutel niet ver weg zijn

Niemand die even een goede tip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Zeker weten dat je insecure_locks hebt aangepast naar insecure?

Laat even zien wat je ziet bij "cat /etc/exports" als je ge-SSH-ed hebt in je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Snippo schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 23:46:
[...]

Deze ondersteuning zit in de OSS radeon driver, dus niet de officiele (fglrx) van AMD. Hier is uitgelegd hoe en wat.
Heb het zelf geprobeerd aan de praat te krijgen op mijn A4-3400 maar met de nieuwste kernel en drivers doet het systeem helemaal niks meer :/ Denk dat ik het systeem binnenkort maar een keer ga vervangen. Zat eigenlijk te wachten tot er een keer echt vooruitgang kwam in de drivers voor AMD. Nu is het zover en werkt het helaas niet hier.
Heb je de volledige tutorial gevolgd? Er is al iemand daar met een A6-3500 waarbij het wel werkt...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Smultie

Werkt al..
Ik moest volume1 ervoor zetten :d

Nog een ander vraagje, hoe gaat xbmc om met nieuwe films die je in een folder zet?
Ik heb dus een NFS share naar me NAS,
ik zet nieuwe films in me nas, xbmc ziet de nieuwe films zodra ik de share open..
Maar de filminformatie haalt hij pas op zodra ik volgens mij klik op "scan voor nieuwe inhoud"

Ik weet dat je een optie kan aanvinken onder systeem om elke keer je bibliotheek te scannen op nieuwe inhoud, alleen dit lijkt me vrij intensief om steeds te doen.
Tevens staat mijn PI altijd aan, dus dan gebeurd het nooit.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij scant op nieuw filmmateriaal tijdens het openen van de share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:40:
@Smultie

Werkt al..
Ik moest volume1 ervoor zetten :d

Nog een ander vraagje, hoe gaat xbmc om met nieuwe films die je in een folder zet?
Ik heb dus een NFS share naar me NAS,
ik zet nieuwe films in me nas, xbmc ziet de nieuwe films zodra ik de share open..
Maar de filminformatie haalt hij pas op zodra ik volgens mij klik op "scan voor nieuwe inhoud"

Ik weet dat je een optie kan aanvinken onder systeem om elke keer je bibliotheek te scannen op nieuwe inhoud, alleen dit lijkt me vrij intensief om steeds te doen.
Tevens staat mijn PI altijd aan, dus dan gebeurd het nooit.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij scant op nieuw filmmateriaal tijdens het openen van de share?
Niet stom bedoeld, maar eerste hit op Google: http://wiki.xbmc.org/inde...:XBMC_Library_Auto_Update
Stel hem in dat ie elk uur scant, en je hebt geen probleem meer. En nee, echt intensief is dit niet. Mocht je gebruik maken van SB/CP kan je volgens mij ook een notification naar XBMC sturen en hem dan opnieuw laten scannen.

/edit: remcoXP heeft gelijk, deze is (waarschijnlijk) nog beter: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:Watchdog

[ Voor 14% gewijzigd door FabianNL op 09-10-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
de plugin watchdog is dan misschien beter. die scraped alleen bij wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
XBMC draait ondertussen prima op de Ouya met de Amber-skin. In combinatie met Yatse op een tablet een genot om te gebruiken.
Ik heb alleen een vraag; ik heb wat playlists aangemaakt en die krijgen nu de standaard lege/saaie background in het hoofdmenu.
Heeft iemand een goeie site waar mooie wallpapers staan? Ik kom namelijk eigenlijk alleen maar sites tegen die op dit gebied alleen film specifieke wallpapers hebben (fanart egenlijk). Maar ik zoek eigenlijk iets wat mooi bij Amber aansluit.
Playlist zijn diversen (docu's e.d.), 3D movies en Home Movies (zelf geschoten materiaal).
Ik had iets als een filmzaal met mensen met 3D-brillen op of een stel 3D-brillen (zoals die popcornbak) voor 3D Movies in de gedachten en een camcorder/Super 8 camera (o.i.d.) voor Home Movies.
Maar wel in film'sfeer' zoals de rest.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
remcoXP schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:48:
de plugin watchdog is dan misschien beter. die scraped alleen bij wijzigingen.

[...]
Let op, deze had (vroeger iig) een geheugenlek. Zeker icm een Pi niet handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Watchdog is niet eens te vinden meer bij addons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Tip XBMC Library Auto Update zo instellen dat hij eens per dag rond 19:00 je mapjes nazoekt naar nieuwe films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:07:
Tip XBMC Library Auto Update zo instellen dat hij eens per dag rond 19:00 je mapjes nazoekt naar nieuwe films.
I agree met Smultie, plus als hij altijd aanstaat.. waarom niet 's nachts laten scannen? Heb je nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 02:52:
[knip]
Ik heb alleen een vraag; ik heb wat playlists aangemaakt en die krijgen nu de standaard lege/saaie background in het hoofdmenu.
Heeft iemand een goeie site waar mooie wallpapers staan? Ik kom namelijk eigenlijk alleen maar sites tegen die op dit gebied alleen film specifieke wallpapers hebben (fanart egenlijk). Maar ik zoek eigenlijk iets wat mooi bij Amber aansluit.
Playlist zijn diversen (docu's e.d.), 3D movies en Home Movies (zelf geschoten materiaal).
Ik had iets als een filmzaal met mensen met 3D-brillen op of een stel 3D-brillen (zoals die popcornbak) voor 3D Movies in de gedachten en een camcorder/Super 8 camera (o.i.d.) voor Home Movies.
Maar wel in film'sfeer' zoals de rest.

Iemand tips?
http://www.htbackdrops.org/v2/index.php

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Thanks. Met behulp van die site en nog een google image voor 3D Movies heb ik het mooi aangepast aan m'n stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:32
Is het mogelijk om XBMC op een NAS (Debian) te draaien?

Ik gebruik momenteel de media player van mijn Samsung SMART TV. Via DLNA leest de TV vlotjes de shares uit die zich op mijn NAS bevinden, maar de Samsung interface bevalt me echt niet.

Heeft XBMC echt een dedicated systeem (HTPC) nodig die direct aan je TV verbonden is via bijvoorbeeld HDMI, of kan ik gewoon XBMC installeren op mijn server, verwijzen naar mijn netwerk shares op mijn NAS en zo streamen naar mijn TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:44

strandbal

Was het maar zo'n feest.

XBMC heeft iig een GUI nodig (je kunt nog niet headless draaien). Schijnen ze wel mee bezig te zijn, maar nu is het nog niet mogelijk.

Anders regel je een HDMI Android stick voor in je TV, en draai je XMBC daarop?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Ik dacht dat de TV de GUI afhandelde..?

Of bedoel je dat er een GUI nodig is voor de installatie? Ik kan gerust even via VNC een GUI openen op mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Nu online
SanderH_ schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:45:
Ik dacht dat de TV de GUI afhandelde..?

Of bedoel je dat er een GUI nodig is voor de installatie? Ik kan gerust even via VNC een GUI openen op mijn NAS.
De TV toont inderdaad de GUI, maar hoe wil je het beeld van de NAS naar de TV krijgen? Of je hebt een NAS met HDMI uitgang (bestaan volgens mij nu wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
De NAS is gwn headless opgesteld (op zolder) en draait oa sabnzbd, sickbeard, etc. Er wordt dus momenteel gestreamd via het netwerk (draadloos) naar mijn TV.

Er is dus wel gewoon een dedicated systeem nodig..? Het is maw niet mogelijk om XBMC als een service te draaien die eigenlijk de media server taken van mijn TV "overneemt"?
Pagina: 1 ... 96 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]