Heb de skin net maar geinstalleerd, van confluence naar Aeon MQ5schumi2004 schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:46:
Iets later dan verwacht
[RELEASE] Skin Aeon MQ 5
Ook Live TV is qua funcionaliteit verbeterd.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Heb de skin net maar geinstalleerd, van confluence naar Aeon MQ5schumi2004 schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:46:
Iets later dan verwacht
[RELEASE] Skin Aeon MQ 5
Nope, hier ook niet dusschumi2004 schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:02:
Echter de laatste keer dat ik het probeerde met recente builds werkte die niet meer.
Die thread had ik gevonden idd, thanks. Als er niemand meer mee bezig is dan geef ik het ook maar op en blijf ik toch dat cheapo Trust setje gebruikenNog meer uitleg en info enz enz https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/issues/356
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Waarom niet de nieuwe MQ5 proberen met CDart support of andere skin met CDart Aeon Nox bv.?Dreanor schreef op maandag 30 september 2013 @ 00:10:
Ik heb een kleine "probleempje". In de Aeon MQ4 skin gebruik ik de "wall" view voor films en ik organiseer films in sets (voor film series, bijv. Rush hour 1, 2 en 3 achter 1 icoontje).
Omdat ik het irritant vind dat XBMC voor het icoontje de eerste film gebruikt zocht ik naar custom icoontjes voor film series.
Ik vond deze briljante site: link. Weliswaar voor mediabrowser, maar ik dacht als ik handmatig deze icoontjes vervang dan is dat geen probleem.
Voorbeeld:
[afbeelding]
Echter, schaalt XBMC de afbeelding niet en wordt links en rechts een deel afgesneden waardoor het hele effect weg is ...![]()
Maar in bepaalde viewtypes doet XBMC dit niet, dan toont het wel de totale afbeelding zoals bijvoorbeeld "poster" of "paneel" ...
Zie ik ergens een setting over het hoofd en kan ik het in "Wall" view ook het volledige icoontje laten zien? Of komt het toch omdat deze afbeeldingen specifiek voor mediabrowser zijn?
Ik doe gewoon rechtermuisknop (contect menu) op de film (set) en kies de optie "Kies Afbeelding" en dan blader ik naar de locatie waar ik bovenstaande afbeelding opgeslagen heb. Dus ja, op die manier ...FREAKJAM schreef op maandag 30 september 2013 @ 00:53:
Hoe stel je deze afbeelding in? Doe je dit zoals hier uitgelegd? Heb je ook de moviesets plugin draaien voor MQ4?
Omdat ik dacht dat MQ5 alleen uit is voor supporters en pas in 2014 voor iedereen uit komt. En ik wist van CDart support ofzo niks af.schumi2004 schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:14:
[...]
Waarom niet de nieuwe MQ5 proberen met CDart support of andere skin met CDart Aeon Nox bv.?
Staat idd nog niet in repo nee, paar pagina's terug staan er linkjes naar.Dreanor schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:14:
Ok, dan ga ik daar even naar op zoek, maar klopt het dat MQ5 (nog) niet in XBMC addon lijst staan? En de CDart script krijg ik nog niet werken (enkel kale CD die draait) maar daar heb ik pas 10 minuten in gekeken.
In view mode, top menu openen en disc art aan vinken, maar die had je mss al.Dreanor schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:06:
Ik heb MQ5 geinstalleerd en ik moet zeggen, hij voelt echt zeer solide en beter als Aeon MQ4 of Nox.
Alleen die CDart krijg ik nog niet voor elkaar.Ik krijg een grijze CD naast/achter het hoesje.
En bij sets krijg ik helemaal geen CD naast/achter het hoesje, kan dat of moet ik nog iets instellen hiervoor?
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Hier ook, een enkele keer gaat het goed.Acolyte57 schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:17:
Okee, wat doe ik toch steeds verkeerd met die extrapacks bij de MQ skins? Is me nog nooit gelukt om die te laten downloaden, ze failen altijd al ergens dichtbij het begin.
Het is gelukt, XBMC had een restart nodig en ik maar zoeken waarom ik nog steeds grijze CD'tjes naast mijn cases had.schumi2004 schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:15:
[...]
In view mode, top menu openen en disc art aan vinken, maar die had je mss al.
Vervolgens Artwork Downloader draaien en dan zou het goed moeten zitten. (even de settings ervan doornemen)
CDArt manager is voor muziek uit mijn hoofd.
[ Voor 23% gewijzigd door Dreanor op 30-09-2013 20:38 ]
In de set folder niet maar als je via Sets deze openend weer wel, of soort van zoiets.Dreanor schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:36:
[...]
Het is gelukt, XBMC had een restart nodig en ik maar zoeken waarom ik nog steeds grijze CD'tjes naast mijn cases had.
Edit: Alleen wel jammer dat er geen CD naast een case komt van sets, alleen bij enkele films. Was mooi geweest als je 2 of meer CD's naast de poster van een film set zou zien (corresponderend met de films in de set).
Bijvoorbeeld, achter het icoontje van de Rush Hour Collection 3 CD's (dus elke film).
1
2
3
| ifconfig eth0 down sleep 30 ifconfig eth0 up 192.168.1.25 |
is everything cool?
schumi2004 schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:13:
@Dreanor
Ik zou MQ5 even proberen, werkt als een zonnetje. Aeon Nox vind ik ook wel een mooie skin maar komt mij iets of wat te druk over.
[ Voor 10% gewijzigd door Dreanor op 01-10-2013 23:13 ]
Die heb ik er wel instaan zonder naar het weer-menu te hoeven gaan maar ik heb MQ5 geïnstalleerd op een XBMC versie waarbij de Ace skin al draaide met het 7-daagse weer-overzicht, misschien is deze daarom zonder problemen in het standaard menu meegenomen. Wat ik nu wel mis is de mogelijkheid om een andere plaats te kiezen voor het weer, dat wordt bij MQ5 niet zichtbaar als keuze terwijl dit bij Ace vanuit het menu wel te kiezen is. Maar het is nog maar en RC versie, niet definitief.Dreanor schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:06:
[...]
[knip]
Edit: Ow en wat ik ook mis is weather widget (zodat je direct het weer ziet zonder in het weer menu te hoeven). Zoals ook in aeon Nox.
[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 02-10-2013 14:06 ]
Testing, one, two ...
Rechtermuisknop (of de i lang inhouden op de ipad remote geloof ik) om extra functionaliteiten zichtbaar te krijgen. Een van de opties in die lijst is dan 'watched'.joppe113 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:59:
Ja klopt maar ik bedoel afleveringen en zelfs seizoenen op watched zetten, dus alles wat ik eerder had gezien maar nu door nieuw bib weer als unwatched staat..
Niet geprobeerd, maar dit zou moeten werken :DrNizeGuy schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:52:
Nu heb ik een autostart.sh script gevonden die dit probleem zou moeten verhelpen.
Echter, zoals ik het merk wordt autostart.sh uitgevoerd vóórdat xbmc gestart wordt en dat heeft dus geen zin.
Dus
Hoe kan ik een script uitvoeren nadat xbmc gestart is?
dus zoiets simpels als dit zou moeten werken
code:
1 2 3 ifconfig eth0 down sleep 30 ifconfig eth0 up 192.168.1.25
1
| (ifconfig eth0 down ; sleep 30 ; ifconfig eth0 up 192.168.1.25)& |
Al in je XBMC setting gekeken, wat ie moet doen bij een shutdown commando?mvds schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:16:
Ik heb sinds een tijdje het probleem dat wanneer ik via de AB (Harmony Touch) het command stuur om uit te schakelen, dat mijn OpenElec machine reboot ipv afsluit. Dit doet ie een keer of 4 en als ik het maar blijf proberen sluit ie uiteindelijk wel af. Hebben meer mensen dit probleem? Of eigenlijk, weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Yep, en daar staat gewoon netjes afsluitenNnoitra schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:53:
[...]
Al in je XBMC setting gekeken, wat ie moet doen bij een shutdown commando?
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Pentium G3220 Boxed | € 54,95 | € 54,95 |
1 | ASRock B85M-HDS | € 54,- | € 54,- |
1 | Epsilon EC-HTPC-1 | € 49,- | € 49,- |
1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 24,90 | € 24,90 |
1 | Corsair CMV4GX3M2A1333C9 | € 35,30 | € 35,30 |
1 | Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 34,70 | € 34,70 |
1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,95 | € 30,95 |
1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 86,99 | € 86,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 370,79 |
Als je even in het topic gezocht had, dan had je gelezen dat dit vaak audio gerelateerd is en had je de fixes ook al gevonden.Burnd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 08:09:
Mijn HD content hapert allemaal. Hoe kan dit, en hoe los ik dat op?
Ik heb XBMC 12 (laatste stabiele versie) onder windows 8. Content staat op een NAS, via SBM, bedraad met gigabit. Als ik HD content met VLC player open wordt het wel goed afgespeeld.
Ik heb verschillende rendermethodes geselecteerd onder instellingen, maar dat lost ook niets op. Wie-o-wie kan mij helpen?
Ik heb de volgende build, uiteraard alles voorzien van de laatste drivers:
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Pentium G3220 Boxed € 54,95 € 54,95 1 ASRock B85M-HDS € 54,- € 54,- 1 Epsilon EC-HTPC-1 € 49,- € 49,- 1 Scythe Shuriken Rev. B € 24,90 € 24,90 1 Corsair CMV4GX3M2A1333C9 € 35,30 € 35,30 1 Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) € 34,70 € 34,70 1 be quiet! System Power 7 300W € 30,95 € 30,95 1 Samsung 840 EVO 120GB € 86,99 € 86,99 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 370,79
Bedankt voor het meedenken maar ook dat werkte niet.sverzijl schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:05:
[...]
Niet geprobeerd, maar dit zou moeten werken :
code:
1 (ifconfig eth0 down ; sleep 30 ; ifconfig eth0 up 192.168.1.25)&
In dat geval draait dit op de achtergrond door terwijl autostart.sh direct 'klaar' is, dus XBMC wordt dan al gestart terwijl de sleep 30 nog in de achtergrond draait.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Toetsenbord: wjoppe113 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:59:
Ja klopt maar ik bedoel afleveringen en zelfs seizoenen op watched zetten, dus alles wat ik eerder had gezien maar nu door nieuw bib weer als unwatched staat..
Enige storende aan Android XBMC (draai het op mijn mobiel) is dat ik een toetsenbord mis of liever gezegd navigation keys.cypher21 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:21:
XBMC staat niet in de appstore.
Je kunt XBMC alleen als APK downloaden.
Ik zou het iig niet vertrouwen. helemaal niet als het via een alternatieve app store gedownload is
Had dat met die weather widgets ook na een clean install en nadat ik XBMC een cold start gegeven had waren ze er weer.Dreanor schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:06:
[...]
MQ5
![]()
Wauw, bedankt voor deze tip zeg!!! MQ5 is echt een grote stap voorwaards voor XBMC skins zeg. Overtreft (vind ik) elke andere skin. Elk onderdeel van deze skin is gewoon strak, vloeiend en netjes afgewerkt.
Vraagje, is er een optie om clear art (of clear logo) in het pauze menu van video's te zetten (zoals bij Aeon Nox kan)?
Edit: Ow en wat ik ook mis is weather widget (zodat je direct het weer ziet zonder in het weer menu te hoeven). Zoals ook in aeon Nox.
Nee niet nodig.Dreanor schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:18:
Op wonderbaarlijke manier heb ik ineens ook de weer widget ... terwijl ik niks in veranderd heb (denk ik).
Het OSD menu kan ik niet vinden, of het menu wat ik kan vinden heeft het niet. Wel zie ik op het xbmc forum meer mensen die dit missen en ook screenshots die het wel hebben.
Misschien moet ik XBMC volledig herinstalleren want ik heb met Aeon Nox ook in de bestanden zitten rommelen.
\o/
Mooi! Precies op tijd nu ik net een DTS-HD capable versterker heb heb aangeschaft. Ben benieuwd hoe snel dit in een volgende OpenElec build komt.oXygeN schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:29:
Goed nieuws voor AMD + Linux gebruikers:
http://forum.xbmc.org/sho...54&pid=1519837#pid1519837
Ik ga het in ieder geval in de gaten houden. Moet toch m'n 'eigen' builds compileren aangezien ik er SpotyXBMC2 in wil hebben.Mystic Spirit schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:11:
Heeft even geduurd zeg voor de HD-audio ondersteuning in linux voor AMD.... Ik begon te overwegen om mijn ZBox met AMD gpu te vervangen voor een Nvidia of Intel model omdat ik het wachten wel een beetje zat was.
Ik denk dat de test builds van OpenElec de implementatie wel snel zullen hebben. Daar zal ik er binnenkort eens een van gaan testen.
Wow, eindelijk! Bedankt voor de tip. Hopen dat dit heel snel in OpenELEC terecht gaat komen!oXygeN schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:29:
Goed nieuws voor AMD + Linux gebruikers:
http://forum.xbmc.org/sho...54&pid=1519837#pid1519837
Tis dezecypher21 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:21:
XBMC staat niet in de appstore.
Je kunt XBMC alleen als APK downloaden.
Ik zou het iig niet vertrouwen. helemaal niet als het via een alternatieve app store gedownload is
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
[ Voor 12% gewijzigd door Mystic Spirit op 03-10-2013 22:45 ]
Mystic Spirit schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:36:
Kun je je situatie beter toelichten? Het lijkt namelijk of je een situatie hebt die wel erg omslachtig zou zijn.
Heb je nu een shared SQL library tussen de ION en en Raspberry? Dan scrapen ze als het goed is beide al naar de zelfde library en zit er een verwijzing in de library naar de thumbnails en images in de library zodat je beide systemen die niet hoeven te cachen.
Ik heb geen Raspberry, maar wel meerdere players en die werken ook op die manier. Ik heb de library heel lang op mijn synology gehad en ik heb daarbij gemerkt dat de SQL snelheid op de Synology eerder de bottleneck was dan de snelheid waarmee een OpenElec of XBMC installatie kan scrapen.
Het scrape proces is dus volgens mij ook niet zo heel erg zwaar. Het duurt alleen langer als je library traag is of je intnernet connectie slecht is. Dat is een van de redenen dat de synology bij mij de deur uit gaat en er een server komt voor opslag en VM's.
In dat geval moet je denk ik even de XBMC shared library wiki pages erbij pakken en er voor zorgen dat je images ook in een shared directory op je NAS staan. dan kan je rustig beide players laten scrapen. Zelf heb ik inmiddels een XBMC install draaien in een VM die alle scraping voor zijn rekening neemt. Dan kunnen de players helemaal uit als ik ze niet gebruik.remcoXP schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:46:
Sorry.
inderdaad shared via sql. de ion staat vaker aan en scraped de plaatjes. omdat de Pi niet zo heel krachtig is heb ik scrapen hierop uitgezet. de info staat door de ION toch al in mysql.
maar de plaatjes heeft de ion zelf op mijn schijf.
op zich heb ik geen snelheidsklachten. een gigabit netwerk, een synology 1512 en laatste versies van mysql xbmc enz voldoen naar behoren.
[...]
De meeste HDMI android sticks zijn daar niet geschikt voor. De implementatie zit net sinds augustus in XBMC 13 en eigenlijk alleen maar geschikt voor redelijk recente hardware. Meestal zit in die sticks een wat oudere chip waarvoor het niet geschikt is.Acolyte57 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 01:15:
Draait er iemand hier eigenlijk zo'n Android HDMI stick met XBMC erop? Hoe stabiel is dat ondertussen aan het worden? Ik begreep dat sinds XBMC13 op Android ook HD hardware accelerated wordt afgespeeld, dus dat het eindelijk als platform een beetje meekomt... Zoiets lijkt me namelijk wel een leuk cadeautje voor niet-tweaker vrienden die ik wel aan een goede player wil hebben. De Pi is nog net wat te nerdy daarvoor. Benieuwd dus wat de status quo is en of we de goede kant opgaan.
[ Voor 32% gewijzigd door Mystic Spirit op 04-10-2013 02:42 ]
Sinds deze week kan ik geen nieuwere uitzendingen afspelen van uitzendinggemist.. Oudere lijken wel te werken. Ik zal vanavond eens testen of downloaden helpt. Is dit in een andere XBMC versie opgelost?GroteBozewolf schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:50:
[...]
Helemaal correct. XBMC 12.1/12.2 vinden de NPO.nl streams niet zo leuk. Vandaar de download optie. Heb er zelf enkel last van op rPi een ATV2.
Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff
Je kunt toch een behuizingkje om de rpi zetten? Dan ziet hij er niet zo nerdy meer uit. Qua aansluiten is het ook niet nerdy en hij start automagisch xbmc door. Bovendien kun je hem dan met je tv remote bedienen. Ik denk ook dat het de goedkoopste oplossing is, dus waarom niet?Acolyte57 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 01:15:
Draait er iemand hier eigenlijk zo'n Android HDMI stick met XBMC erop? Hoe stabiel is dat ondertussen aan het worden? Ik begreep dat sinds XBMC13 op Android ook HD hardware accelerated wordt afgespeeld, dus dat het eindelijk als platform een beetje meekomt... Zoiets lijkt me namelijk wel een leuk cadeautje voor niet-tweaker vrienden die ik wel aan een goede player wil hebben. De Pi is nog net wat te nerdy daarvoor. Benieuwd dus wat de status quo is en of we de goede kant opgaan.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Duidelijk, thanks. Maar nieuwe kansen als er nieuwe sticks met de juiste chips uitkomen dus? Zal even een paar maandjes wachten en zien hoe het er dan voor staat.Mystic Spirit schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 02:38:
De meeste HDMI android sticks zijn daar niet geschikt voor. De implementatie zit net sinds augustus in XBMC 13 en eigenlijk alleen maar geschikt voor redelijk recente hardware. Meestal zit in die sticks een wat oudere chip waarvoor het niet geschikt is.
[ Voor 64% gewijzigd door Acolyte57 op 04-10-2013 15:17 ]
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Je moet maar net een TV hebben die CEC supportgeerttttt schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:08:
[...]
Je kunt toch een behuizingkje om de rpi zetten? Dan ziet hij er niet zo nerdy meer uit. Qua aansluiten is het ook niet nerdy en hij start automagisch xbmc door. Bovendien kun je hem dan met je tv remote bedienen. Ik denk ook dat het de goedkoopste oplossing is, dus waarom niet?
Ik heb werkelijk geen idee wat ik me moet voorstellen daarom ben ik er benieuwd wat nou echt het verschil is tussen je oude ION enje nieuwe HTPC ism een Plasma.Dannydekr schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:43:
Ik heb altijd een ION gedraaid met XBMC er op, nu eindelijk een stevigere HTPC met ingebouwde IR. Een hele verademing in ieder geval. Kan hem nu met mijn Harmony 600 aan/uitzetten en hij start supersnel op.
Draai nu een 12.2 frodo build met DsPlayer in combinatie met SVP (Smooth video project) en wil echt niet meer terug. Zeker met een SSD is de snelheid in XBMC aanzienlijk beter, bovendien kan ik nu eindelijk fatsoenlijk Aeon MQ5 draaien (beta versie), welke in mijn optiek toch een stuk mooier is dan Aeon Nox.
SVP is een must voor bijvoorbeeld Plasma TV's zonder ingebouwde frame interpolation. Een soap opera effect hou ik niet van, maar met SVP is de kwaliteit van de frame interpolation stukken hoger waardoor je enkel de voordelen hebt van een vloeiend beeld zonder het el-cheapo effect van de goedkopere Samsung TV's (soap opera effect).
3.k.raaienseninha schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:37:
[...]
Neem aan dat je wel Windows moet draaien om dit werkend te krijgen?
Testing, one, two ...
Verwijderd
oi :P
Testing, one, two ...
Ik denk dat een i5 NUC heel geschikt is als frontend voor je mediacenter. Je hebt toch een normale Windows omgeving met alle mogelijkheden en daarbovenop draai je XBMC. Als je extra USB poorten nodig hebt (heeft er maar 2 achter en 1 voor) kun je een USB hub gebruiken. De i5 heeft een 'goede' videokaart on chip dus dat zit wel goed. Je moet je NUC echter niet gebruiken als backend met veel opslag en als bron voor je TV streams.hardware-lover schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:47:
-=offtopic=-
Er is niet één NUC, er zijn er meerdere. Wat de ene af kan spelen kan de andere dan weer niet.
Passief gekoeld zal enkel tot stand gebracht kunnen worden door de inhoud in een andere, speciaal voor de NUC op de markt gebrachte, fanless behuizing over te zetten. De huidige NUC generatie is veel te beperkt met zijn interne- en externe aansluitingen. Dus wat dat betreft, verre van perfect.
-=ontopic=-
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Verwijderd
I agree, ik gebruik de RPI nu een tijdje met openelec en een boblightdeamon, maar ik zou toch liever zo'n intel NUC of gigabyte brix erbij willen hebben, zodat ik de rpi als native boblightcontroller kan gebruiken.inVision schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:52:
[...]
Ik denk dat een i5 NUC heel geschikt is als frontend voor je mediacenter. Je hebt toch een normale Windows omgeving met alle mogelijkheden en daarbovenop draai je XBMC. Als je extra USB poorten nodig hebt (heeft er maar 2 achter en 1 voor) kun je een USB hub gebruiken. De i5 heeft een 'goede' videokaart on chip dus dat zit wel goed. Je moet je NUC echter niet gebruiken als backend met veel opslag en als bron voor je TV streams.
Als puur frontend lijkt het mij geweldig, toch net ff meer dan een RaspberryPi (helaas ook een stuk duurder!).
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Deze ondersteuning zit in de OSS radeon driver, dus niet de officiele (fglrx) van AMD. Hier is uitgelegd hoe en wat.kgb545 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:42:
Ik lees hier nu dat AMD eindelijk HD-audio ondersteund? Zit dat dan in de nieuwe "officiële" drivers van AMD? Ik heb xbmcbuntu draaien, en veel gekloot gehad om goeie recente drivers erop te krijgen. Maar als de nieuwe drivers van AMD HD-audio aankunnen is mij het de moeite wel weer waard.
Volgens mij is het iRTL een vreemde eend in de bijt. Alles staat daar voor in een enkele XML file die ik van te voren parse. De folders zijn dus niet dynamisch en jouw favoriet bevat alle info voor de items in de subfolder. Maar het normale RTL XL kanaal zou het wel moeten doen volgens mij. Zou je dat eens kunnen proberen? mocht dat niet lukken, laat het me dan even weten via een DM en dan kijk ik nog een keertje goed naar de kanalen. Ze zijn namelijk al een tijd niet meer veranderd en ze zitten niet allemaal 'in mijn hoofd'.Taigu schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:12:
Hier draait Aeon MQ5 als een zonnetje op een ION330HT met Openelec 3.2.2. Veel sneller dan MQ4 en eenvoudig in te stellen.
Enige restpunt is het volgende. Ik heb voor mijn vrouw Goede Tijden van iRTL via XoT.UzG als favourite toegevoegd. Deze favourite staat nu in een submenu van het main menu Videos. Is het mogelijk om de lijst met afleveringen van het programma automatisch bij te werken als ik deze via het menu opstart?
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
dat doen ze wel, ze maken een kopie bij het installeren maar vervolgens wordt het geheel niet meer gesynced.The.Terminator schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:04:
Zou mooi zijn als ze dat nu eens automatiseren, dat wanneer je update en de database versie is anders dat die het exporteert en daarna weer importeert.
Nog leuker zou zijn (en volgens mij zijn ze daar al mee bezig) een XBMC server die bijvoorbeeld scraping / database beheer etc regelt. Dus geen interface alla XBMC, maar gewoon een programma / backend om je XBMC machines te beheren en eventueel configs te sturen etc naar nieuwe / reinstalls van XBMC machines.
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
Verwijderd
http://wiki.xbmc.org/?title=NFS#SynologyVerwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:17:
Is er ergens een goede turtorial te vinden hoe je een synology nas kan koppelen middels NFS aan xbmc ?
Verwijderd
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 17:28 ]
[ Voor 56% gewijzigd door Smultie op 08-10-2013 17:39 ]
Oke, dat wist ik niet.LinuZZ schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:08:
[...]
dat doen ze wel, ze maken een kopie bij het installeren maar vervolgens wordt het geheel niet meer gesynced.
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 21:45 ]
Dat kun je al min of meer doen. Zo is het met advancedsettings.xml mogelijk om de special folders een afwijkende locatie (dus op je server) te geven. Op die manier hoef je bv een addon maar één keer te configureren en dan staat ie overal goed. Voor het syncen heb ik op m'n NAS simpelweg XBMC en EventGhost geinstalleerd, zodra EventGhost iets in mijn mediafolder ziet veranderen stuurt 'ie een seintje naar XBMC om een refresh te doen. De clients doen niets en ik heb alleen een standaard advancedsettings.xml op elke client te hoeven zetten na de installatie van XBMCThe.Terminator schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:04:
Zou mooi zijn als ze dat nu eens automatiseren, dat wanneer je update en de database versie is anders dat die het exporteert en daarna weer importeert.
Nog leuker zou zijn (en volgens mij zijn ze daar al mee bezig) een XBMC server die bijvoorbeeld scraping / database beheer etc regelt. Dus geen interface alla XBMC, maar gewoon een programma / backend om je XBMC machines te beheren en eventueel configs te sturen etc naar nieuwe / reinstalls van XBMC machines.
[ Voor 7% gewijzigd door rb338 op 09-10-2013 08:58 ]
Dan maar gewoon samba gebruiken? Is weliswaar iets langzamer, maar echt veel scheelt het nou ook weer niet.Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:44:
Helaas...
[afbeelding]
Ik krijg mijn NAS synology gewoon niet zichtbaar binnen xbmc op nfs niveau
Verwijderd
Heb je de volledige tutorial gevolgd? Er is al iemand daar met een A6-3500 waarbij het wel werkt...Snippo schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 23:46:
[...]
Deze ondersteuning zit in de OSS radeon driver, dus niet de officiele (fglrx) van AMD. Hier is uitgelegd hoe en wat.
Heb het zelf geprobeerd aan de praat te krijgen op mijn A4-3400 maar met de nieuwste kernel en drivers doet het systeem helemaal niks meerDenk dat ik het systeem binnenkort maar een keer ga vervangen. Zat eigenlijk te wachten tot er een keer echt vooruitgang kwam in de drivers voor AMD. Nu is het zover en werkt het helaas niet hier.
\o/
Verwijderd
Niet stom bedoeld, maar eerste hit op Google: http://wiki.xbmc.org/inde...:XBMC_Library_Auto_UpdateVerwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:40:
@Smultie
Werkt al..
Ik moest volume1 ervoor zetten :d
Nog een ander vraagje, hoe gaat xbmc om met nieuwe films die je in een folder zet?
Ik heb dus een NFS share naar me NAS,
ik zet nieuwe films in me nas, xbmc ziet de nieuwe films zodra ik de share open..
Maar de filminformatie haalt hij pas op zodra ik volgens mij klik op "scan voor nieuwe inhoud"
Ik weet dat je een optie kan aanvinken onder systeem om elke keer je bibliotheek te scannen op nieuwe inhoud, alleen dit lijkt me vrij intensief om steeds te doen.
Tevens staat mijn PI altijd aan, dus dan gebeurd het nooit.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij scant op nieuw filmmateriaal tijdens het openen van de share?
[ Voor 14% gewijzigd door FabianNL op 09-10-2013 12:49 ]
FabianNL schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:47:
[...]
Niet stom bedoeld, maar eerste hit op Google: http://wiki.xbmc.org/inde...:XBMC_Library_Auto_Update
Let op, deze had (vroeger iig) een geheugenlek. Zeker icm een Pi niet handig!remcoXP schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:48:
de plugin watchdog is dan misschien beter. die scraped alleen bij wijzigingen.
[...]
Verwijderd
I agree met Smultie, plus als hij altijd aanstaat.. waarom niet 's nachts laten scannen? Heb je nergens last vanSmultie schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:07:
Tip XBMC Library Auto Update zo instellen dat hij eens per dag rond 19:00 je mapjes nazoekt naar nieuwe films.
http://www.htbackdrops.org/v2/index.phpPiet91 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 02:52:
[knip]
Ik heb alleen een vraag; ik heb wat playlists aangemaakt en die krijgen nu de standaard lege/saaie background in het hoofdmenu.
Heeft iemand een goeie site waar mooie wallpapers staan? Ik kom namelijk eigenlijk alleen maar sites tegen die op dit gebied alleen film specifieke wallpapers hebben (fanart egenlijk). Maar ik zoek eigenlijk iets wat mooi bij Amber aansluit.
Playlist zijn diversen (docu's e.d.), 3D movies en Home Movies (zelf geschoten materiaal).
Ik had iets als een filmzaal met mensen met 3D-brillen op of een stel 3D-brillen (zoals die popcornbak) voor 3D Movies in de gedachten en een camcorder/Super 8 camera (o.i.d.) voor Home Movies.
Maar wel in film'sfeer' zoals de rest.
Iemand tips?
Testing, one, two ...
Thanks. Met behulp van die site en nog een google image voor 3D Movies heb ik het mooi aangepast aan m'n stijl.
Hier stond een dode link.
De TV toont inderdaad de GUI, maar hoe wil je het beeld van de NAS naar de TV krijgen? Of je hebt een NAS met HDMI uitgang (bestaan volgens mij nu wel).SanderH_ schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:45:
Ik dacht dat de TV de GUI afhandelde..?
Of bedoel je dat er een GUI nodig is voor de installatie? Ik kan gerust even via VNC een GUI openen op mijn NAS.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq