[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.977 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke top ga ik proberen ty.

Vanaf pc naar tv met hdmi en met optical naar sony reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:27:
Oke top ga ik proberen ty.

Vanaf pc naar tv met hdmi en met optical naar sony reciever.
Ik zou beginnen met het uitschakelen van je HDMI audio binnen je Windows apparaten, misschien 2x aanwezig gezien je hardware (Intel HD 4000 en nVidia 620).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke maar bij audio neem ik aan in windows.
zie ik

Luidspreakers
Realtek High definition audio

Realtek digital output
Realtek High definition audio

Welke moet dan volgens jou uit ik denk Luidspreakers of zit ik totaal verkeer sorry maar ben beetje noobie!

bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je moet niet bij afspeel-apparaten kijken maar onder je apparaat-beheer.

Afbeeldingslocatie: http://www.schoonepc.nl/i/win8/apparaatbeheer.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke en daar moet ik alles uitzetten alleen niet die digital output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zie ik!

Afbeeldingslocatie: http://dirksmovies.myqnapcloud.com:8080/share.cgi?ssid=01YeZJG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
In ieder geval het Intel(R) Display Audio apparaat en zeer waarschijnlijk ook de Realtek die daar onder staat. Ik zie bovenin nog een Realtek Digital Output staan dus ga ik er vanuit dat dat je optical out zal zijn. Gewoon even proberen dus.

Edit: bij mij staat er een nVidia High Definition Audio apparaat in de lijst (bij een GTX 660), die zie ik hierboven niet staan.

Op welke aansluiting heb jij nu je HDMI kabel aangesloten? Heb jij nu één of twee HDMI aansluitingen op je computer (1x moederbord + 1x nVidia videokaart)?

De apparaten niet verwijderen maar uitschakelen!

[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 04-11-2013 00:40 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal straks ff kijken als ik thuis ben maar zit volgend mij HDMI out rn HDMI in op het een een acer zs-600 all in one. Ben nu op werk zal straks thuis ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 2 hdmi porten een in en een out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:48:
Heb 2 hdmi porten een in en een out.
Ik zag het ja. Je hebt overigens een Intel Core i3 3220, niet een i3 3320, die lijkt niet te bestaan, wel als i5.

Afijn, de i3 3220 is voorzien van HD graphics 2500 GPU en heeft ook HD audio onboard. Je Acer is echter ook uitgerust met een nVidia GeForce GT620M die ook is uitgerust met een HD audio chip. De HDMI >> ingang zal als doorvoer bedoelt zijn verwacht ik, ik kan er weinig van terugvinden in de documentatie van de AIO Acer. Mogelijk wordt alleen de nVidia chip voor beeldweergave gebruikt, en de Intel HD 2500 voor audio, gezien de Intel HD audio onder je apparaten.

Begin met het uitschakelen van het Intel(R) Display Audio apparaat en kijk wat het voor gevolgen gaat hebben. Zoals al eerder aangegeven, uitschakelen, niet verwijderen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke heb Ik uitgezet alleen in xbmc zie ik nu bij geluid hardware.

Apparaat voor geluiduitvoer kan ik kiezen voor wasapi:speakers-luidspeakers (realtek hd audio) of weer wasapi maar dan SPDIF digital output realtek

En ook zie je daar directsound speakers of SPDIF.

Ik neem aan dat ik voor SPDIF ga omdat hij met optical naar me versterker zit?

Wat is dan doorgifte geluidsuitvoerapparaat kan ik het zelfde selecteren.

Wat ik wel merk als ik wasapi kies dan heb ik in xbmc in het menu ook geluid en bij directsound niet.

Merk ook dat ik een sec of 1 a 2 vertraging heb met geluidssynchronisatie mond loopt niet helemaal gelijk met beeld.

Vast weer bedankt voor je moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het nu op wasapi SPIDF staan en met geluid synchronisatie bij geluid heb ik het redelijk goed gekregen en lijkt hapering weg te zijn ik kijk het ff aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Beeld via HDMI en audio via optical is natuurlijk niet helemaal optimaal en dat blijkt wel uit je sync afwijking. Als het afspelen verder goed gaat dan zou je binnen XBMC je audio sync signaal kunnen corrigeren maar ik vind 1 à 2 seconden wel tamelijk veel. Test met verschillende video-bestanden zodat je kunt controleren dat het met de verschillende media types ook allemaal goed gaat. Ik doel op MKV of AVI bestanden, voorzien van diverse audio formaten (mp3, DD, DTS, enz.). Met zoveel mogelijk verschillend materiaal testen wat je maar kan vinden.

Info m.b.t. Wasapi of direct sound: http://wiki.xbmc.org/?title=Windows_Settings_for_AudioEngine

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware-lover,

Wil je bedanken voor alle moeite.
De synchronisatie is weer oke door win 8 standaard instellingen te resetten.
Dus alles lijkt nu goed te werken.

Fibre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 11:50
Heeft iemand hier cdArt Manager al werkend gekregen? Loopt bij mij nog steeds vast na een paar uur updaten. Alle tags staan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Geen idee of hij hier al eens voorbij is gekomen, maar bij mijn zoektocht naar digitale tv integratie in mijn xbmc systeem kwam ik deze tegen: http://www.astrasat.nl/di...ube-xbmc-mediaplayer.html

De PrismCube Ruby. Een XBMC mediacenter met geïntegreerde dubbele satelliet tuner. Ik heb er niet veel aan omdat ik tv gestreamd wil hebben naar meerdere XBMC mediacenters maar voor mensen die een simpele oplossing willen is het wellicht een leuk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 20:40
Hier ook tevreden gebruiker van XBMC, ik wil eigenlijk alleen op een eenvoudige manier mijn 3d films clusteren. Deze mogen ook in een aparte categorie tussen movies en TV shows maar ik weet niet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen en of dit uberhaupt een mogelijkheid is. Hoe hebben jullie dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mayet193 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:42:
Hier ook tevreden gebruiker van XBMC, ik wil eigenlijk alleen op een eenvoudige manier mijn 3d films clusteren. Deze mogen ook in een aparte categorie tussen movies en TV shows maar ik weet niet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen en of dit uberhaupt een mogelijkheid is. Hoe hebben jullie dit gedaan?
1) Zet je films in een aparte map (dus niet bij je 2D films in).
2) Maak een smart playlist aan voor deze map.
3) Voeg deze smart playlist toe aan je favorieten
4) Bij je (skin) instellingen kun je aan het hoofdmenu deze favoriet toevoegen.

Werkt hier prima met de Amber skin. Helaas werkt het niet zo mooi in combinatie met Yatse; die laat bijvoorbeeld wel heel netjes TV series en 2D films zien, maar om onderstaande categorieën krijg je een sobere structuur te zien (meer een filestructuur krijg je dan)

Heb Diversen (docu's e.d.), Home Movies, 3D Movies en 2D Movies (die laat zowel 2D als 3D films zien; dus alle films die ik heb; vindt ik wel zo handig/leuk om dan in een keer alles te kunnen zien).

Het is alleen wel zo dat je dan niet eenvoudig skin kunt wisselen want dit wordt niet meegenomen naar andere skins (correct me if I'm wrong).

[ Voor 16% gewijzigd door Piet91 op 06-11-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:33
El_V schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:50:
Mijn raspberry is al weer enige tijd stuk en ik vond hem toch nog iets te traag/instabiel als volwaardig mediacenter :)

Het streamen van synology rechtstreeks naar de tv is het ook net niet dus net maar een Intel NUC besteld! Kan niet wachten om weer van XBMC gebruik te kunnen maken
Welke NUC heb je en wat is je ervaring i.c.m. XBMC. Ik heb ook een Pi maar wil ook HD audio afspelen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 18:54
Ik luister vaak muziek via XBMC, in mijn opstelling draait XBMC op een laptop en deze is verbonden met de receiver. De receiver is verbonden met de TV. Als ik de TV uitzet nadat ik de muziek heb geselecteerd loopt XBMC volledig vast (en de muziek dus ook, ik hoor niets meer). Ik vermoed dat dit een HDMI handshake is die opnieuw wordt uitgevoerd waardoor XBMC het kwijtraakt. Ik moet XBMC dan afsluiten middels taakbeheer (proces afsluiten).
Als ik de muziek afspeel in WMP heb ik er geen last van: op het moment dat ik de TV uitzet stopt het geluid voor 1 à 2 seconden en daarna gaat het weer verder.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb al uitgebreid gezocht op het XBMC forum en zie daar mensen met dezelfde problemen, het zou opgelost moeten zijn in Frodo maar ik draai Frodo 12.2 en heb het probleem nog. Bovendien hebben veel mensen hetzelfde probleem met WMP, dat is bij mij juist niet zo.

De enige manier dat ik kan voorkomen dat XBMC vast loopt is XBMC opstarten, de TV uitzetten en vervolgens met de webbrowser of met een app de muziek opstarten. Dan heb ik geluid, maar zo gauw de TV weer wordt aangezet klapt XBMC er weer uit.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:31
Op mijn zoektocht naar andere subtitle fonts kwam ik dit pakketje tegen. Zitten aardige fonts in en wellicht dat andere deze ook wel gebruiken kunnen ;)
Mijn favoriet is op moment even Tiresias wat bijgevoegd info bestandje ook al zegt dat mogelijke beste font is voor subs.
Note: Pakketje is niet door mij samengesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:52
Arjan90 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:58:
Ik luister vaak muziek via XBMC, in mijn opstelling draait XBMC op een laptop en deze is verbonden met de receiver. De receiver is verbonden met de TV. Als ik de TV uitzet nadat ik de muziek heb geselecteerd loopt XBMC volledig vast (en de muziek dus ook, ik hoor niets meer). Ik vermoed dat dit een HDMI handshake is die opnieuw wordt uitgevoerd waardoor XBMC het kwijtraakt. Ik moet XBMC dan afsluiten middels taakbeheer (proces afsluiten).
Als ik de muziek afspeel in WMP heb ik er geen last van: op het moment dat ik de TV uitzet stopt het geluid voor 1 à 2 seconden en daarna gaat het weer verder.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb al uitgebreid gezocht op het XBMC forum en zie daar mensen met dezelfde problemen, het zou opgelost moeten zijn in Frodo maar ik draai Frodo 12.2 en heb het probleem nog. Bovendien hebben veel mensen hetzelfde probleem met WMP, dat is bij mij juist niet zo.

De enige manier dat ik kan voorkomen dat XBMC vast loopt is XBMC opstarten, de TV uitzetten en vervolgens met de webbrowser of met een app de muziek opstarten. Dan heb ik geluid, maar zo gauw de TV weer wordt aangezet klapt XBMC er weer uit.
Probeer de laatste monthly of nightly van XBMC eerst eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 18-09 15:42
bekend probleem, zie geen addons, update knop heeft nog niet gewerkt.

[ Voor 79% gewijzigd door Wackmack op 06-11-2013 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Al een force refresh op de repository geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dat kon niet, alles was broken op een gegeven moment. Heb hierna de database verwijderd en het werkt gelukkig weer. Heb nu weer dikke visuals tijdens het afspelen van muziek. Wat alleen jammer is dat ik geen ondertiteling kan downloaden via transpareny skin, gelukkig wel via de standaard skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

schumi2004 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:43:
Op mijn zoektocht naar andere subtitle fonts kwam ik dit pakketje tegen. Zitten aardige fonts in en wellicht dat andere deze ook wel gebruiken kunnen ;)
Mijn favoriet is op moment even Tiresias wat bijgevoegd info bestandje ook al zegt dat mogelijke beste font is voor subs.
Cool, vanavond uitproberen :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bennen we weer met iets andere vraag.

Ik maak dus gebruik van aeon MQ 5 albums gaan nu netjes.
Alleen als hij afspeelt wil ik meer plaatjes laten zien zoals hier.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UEqDt5Ih.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A1nuclRh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fDOU7Yvh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SsU5PoEh.jpg

Dit krijg ik niet voor elkaar. Heb extra plaatjes in album folder gezet maar doe iets fout.
Iemand een idee wat ik moet doen

Bedankt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Dat ziet eruit als het standaard gedrag van de skin, daar heb je geen extra plaatjes in folders voor nodig, die worden automatisch gedownload.
Main menu zet je aan via customize main menu -> music -> use fanart of collection

In de afspeelview pas je de settings gewoon aan naar wat je wil:
artist fanart
artist fanart + visuals
slideshow
slideshow + visuals
mosaic slideshow
mosaic slideshow + visuals
visuals
background set by user

[ Voor 4% gewijzigd door SidewalkSuper op 08-11-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb Ccleaner gebruikt om mijn pc wat op te schonen en nu is alle artwork uit XBMC verdwenen. Hoe krijg ik deze weer zichtbaar?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:39
Opnieuw downloaden.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jammer. Ondertussen maar de snelkoppeling naar de filmlocatie verwijderd en opnieuw toegevoegd, want ik kreeg met geen mogelijkheid al het artwork terug. Even geduld dus nog om te zien of het straks weer terug is.

=======

Helaas pindakaas. Van een enkele film of serie is het artwork terug. Van 99% echter niet. Wat nu?

[ Voor 20% gewijzigd door Jorgen op 09-11-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

SidewalkSuper schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:10:
Dat ziet eruit als het standaard gedrag van de skin, daar heb je geen extra plaatjes in folders voor nodig, die worden automatisch gedownload.
Main menu zet je aan via customize main menu -> music -> use fanart of collection

In de afspeelview pas je de settings gewoon aan naar wat je wil:
artist fanart
artist fanart + visuals
slideshow
slideshow + visuals
mosaic slideshow
mosaic slideshow + visuals
visuals
background set by user
Ik ben ook MQ5 aan het proberen (nice). Maar het eerste plaatje van Fibre krijg ik niet voor elkaar. Ik krijg in het home menu geen artist background. Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Geen idee, waarom het niet lukte. Nu heb ik XBMC opnieuw geïnstalleerd en halen de scrapers alles op. Dit keer wel mét fanart. Raar... Nou ja, het werkt weer. Volgende keer in Ccleaner de XBMC-dingen maar uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:43
Heb een beetje raar probleem. Wanneer ik XBMC afsluit blijft het process XBMC.exe nog een minuut of 3 doorgaan. Als ik hem handmatig kill via de taskmgr gebeurd er helemaal niks. Je moet dus wachten tot het proces uit zichzelf uit gaat.. Gebruik nu de build van 31 oktober, maar ook met de stable verise had ik dit euvel..

Draai XBMC op Windows.. Had al wel debugging aangezet om te kijken wat er gebeurd bij het afsluiten, maar daar staat niks bijzonderds in. Er wordt een kill uitgevoerd en dan houd het op.

[ Voor 18% gewijzigd door Xaero op 10-11-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Mystic Spirit schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:56:
[...]

Ik ben ook MQ5 aan het proberen (nice). Maar het eerste plaatje van Fibre krijg ik niet voor elkaar. Ik krijg in het home menu geen artist background. Wat zie ik over het hoofd?
Het eerste plaatje is de standaard artiest fanart die die je hebt ingesteld zodra je een seconde of 10 niks doet bij het afspelen van een nummer in het hoofdmenu. Dan switcht ie van roterende achtergrond van alle artiest fanarts (althans bij mij, want ik heb ingesteld dattie voor het muziekmenu alle fanarts rotate, net als bij films en series) naar statische fanart van die specifieke artiest en dan verandert de hoofdmenubalk in een tracktijdklok.

Dit is gewoon de standaardinstelling, als je de skin installeert zonder iets te veranderen.

[ Voor 13% gewijzigd door SidewalkSuper op 11-11-2013 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Altijd ironisch om te lezen, een pirate die pissed is dat een andere zijn addon "pirate" http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=177497

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

SidewalkSuper schreef op maandag 11 november 2013 @ 02:22:
[...]

Het eerste plaatje is de standaard artiest fanart die die je hebt ingesteld zodra je een seconde of 10 niks doet bij het afspelen van een nummer in het hoofdmenu. Dan switcht ie van roterende achtergrond van alle artiest fanarts (althans bij mij, want ik heb ingesteld dattie voor het muziekmenu alle fanarts rotate, net als bij films en series) naar statische fanart van die specifieke artiest en dan verandert de hoofdmenubalk in een tracktijdklok.

Dit is gewoon de standaardinstelling, als je de skin installeert zonder iets te veranderen.
Om de een of andere reden doet hij dat bij mij niet. Maar er gaat bij mij wel meer mis met MQ5 zo heb ik ook problemen met de overlay van de trakt plugin voor het raten van iets wat je net gezien heb. Die valt niet te bedienen als ik MQ5 gebruik.

Het lijkt dat MQ5 nog wel wat updates kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand al uitgevonden hoe ik bij MQ5 de bibliotheek weergave wijzig? (Vind die dvd-hoesjes namelijk erg lelijk.) (Net zoals in Confluence; waar je kunt kiezen uit media-info, lijst, fanart, etc.) Krijg het niet voor elkaar?

[ Voor 10% gewijzigd door Jorgen op 12-11-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jorgen schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:22:
Iemand al uitgevonden hoe ik bij MQ5 de bibliotheek weergave wijzig? (Vind die dvd-hoesjes namelijk erg lelijk.) (Net zoals in Confluence; waar je kunt kiezen uit media-info, lijst, fanart, etc.) Krijg het niet voor elkaar?
Top menu, pijl omhoog voor verschillende views en eventueel in skin settings voor cover settings

MQ5 Lees voer

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 12-11-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:22:
Niet om lullig te doen maar al jouw vragen zijn ontzettend basic en met een beetje moeite zelf allemaal op te lossen. Voor iedere poep en scheet kom je hier aankloppen zonder zelf ook maar een beetje moeite te doen of ook maar aan te geven wat je zelf al hebt geprobeerd.

Lees dit nog eens door als je een probleem hebt.

http://wiki.xbmc.org/
http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?fid=68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

schumi2004 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:28:
[...]

Top menu, pijl omhoog voor verschillende views en eventueel in skin settings voor cover settings

MQ5 Lees voer
Bedankt!
Nu kan ik weer lekker verder rommelen met de instellingen. :)

[ Voor 52% gewijzigd door Jorgen op 12-11-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Leuk nieuws voor iOS gebruikers, als ik het goed begrijp komt XBMC eindelijk naar de app store tzt :)
[iOS] - Adaptions for developing for XBMC on non-jailbroken devices
Given my new official ios dev powers (hahaaa) i want to make it a bit easier for official devs without jailbroken devices to work on our code. This PR does the following.
  1. Detecting if we are running in the sandbox (e.x. on non-jailbroken devices, or in general if XBMC was deployed using Xcode)
  2. Setting the XBMC root folder to: a. If XBMC is running in the sandbox /Documents/XBMC (this folder is accessable from iTunes shareing!) b. If XBMC is running as system app (e.x. jailbroken device installed via deb/cydia) /Library/Preferences/XBMC - so nothing changes here (same like before)
  3. Activate iTunes file sharing (this allows devs to access /Documents/XBMC via iTunes - it doesn't do ANYTHING for deb/cydia installed XBMC versions as it only works for sandboxed apps)
  4. In our codesigning support script: a. If compiled directly as checked out from our tree - all is like before b. If the dev sets is genuine codesign identity in the XBMC-iOS target in Xcode the codesigning support script will do a full sign of the bundle (includeing all binaries *.pvr, *.viz, *.so which would be missed by Xcode). This allows XBMC to be installed and run on non-jailbroken devices when deployed via Xcode. (NO HW ACCELERATION of course!)
I tested this on the following device combinations - both with and without signing
  • iPod4 running iOS 6.1.2 jailbroken,
  • iPhone4s running iOS 6.0.2 non-jailbroken,
  • iPad1 running iOS 5.1.1 jailbroken,
  • iPad2 running ios 6.1.2 jailbroken
For completing the matrix - it was tested by using
  • 10.6.8 with xCode 3.2.6 with and without dev cert
  • 10.7.4 with xCode 4.6.0 with and without dev cert
  • 10.8.5 with xCode 4.6.2 with and without dev cert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

Dat zou wel cool zijn! Ik gebruik nu nPlayer op de ipad, maar xbmc zou nog toffer zijn ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:49
ik draai nu op mijn ion330 openelec gotham build van 13-11-2013 maar ik krijg geen geluid.
ik had een asound.conf file in mijn settings staan dus die heb ik voor de zekerheid even renamed.
maar geen van de settings lijkt te werken.

heeft iemand voor mij een tip of de juiste settings? want voor de rest ben ik zeer te spreken: smooth, leuke opties, auto subtitles/3d weergave van menu enz.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:47

dollyking

duck tape

o.k. na avonden prutsen en zoeken krijg ik het niet voor elkaar.
ik wil een plaatje in de libary structuur bij video's voor homevideo's die verder op de nas staan.
Speelfilms e.d. is me duidelijk.

eerder werkte het prima in eerdere versie's nu draai ik frodo op vista, en ben opnieuw begonnen.
maar nu lukt het me dus niet meer...
Elk filmpje heeft een naam en het plaatje wat ik wil heb ik alles al genoemd.
folder.jpg movie.jpg naam-folder.jpg... in de video_ts folder. maar niets gebeurd.

waar moet ik het verder zoeken?

• Piet91
  • Niet online
dollyking schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:28:
ik wil een plaatje in de libary structuur bij video's voor homevideo's die verder op de nas staan.

eerder werkte het prima in eerdere versie's nu draai ik frodo op vista, en ben opnieuw begonnen.
folder.jpg movie.jpg naam-folder.jpg... in de video_ts folder. maar niets gebeurd.

Piet91 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:48:
1) Zet je films in een aparte map (dus niet bij je 2D films in).
2) Maak een smart playlist aan voor deze map.
3) Voeg deze smart playlist toe aan je favorieten
4) Bij je (skin) instellingen kun je aan het hoofdmenu deze favoriet toevoegen.

Werkt hier prima met de Amber skin.

(...)

Het is alleen wel zo dat je dan niet eenvoudig skin kunt wisselen want dit wordt niet meegenomen naar andere skins (correct me if I'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 19:44
Hebben er meer mensen last van dat NPO.nl niet werkt in XOT-Uzg? Live radio krijg ik wel de streams te zien maar bij live tv zie ik geen streams.

Maak gebruik van OpenELEC op een Raspberry Pi

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
dollyking schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:28:

Worden enkel de plaatjes niet zichtbaar of de homevideo's zelf ook niet? Misschien dat je nog even nfo's moet aanmaken om ze te laten herkennen in library mode? Ik neem aan dat een scraper ze namelijk niet herkent.

Hier een voorbeeld hoe je het herkennen van homevideo's handig met Ember Media Manager voor elkaar krijgt.
Hier nog een bron van iemand die hetzelfde probleem had en heeft opgelost.
En hier nog kort wat info vanaf de XBMC wiki over homevideo's.

Hopelijk heb je er wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
schumi2004 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:43:
Gebruik zelf AG Foreigner 26.TTF voor mijn embedded Substation Alpha font.
Lekker goed te zien ook bij kleine scripts. (ik moet geen grote ondertitels maar wel duidelijk)

Voorbeeld

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb ik er over heen gelezen, maar is het mogelijk om xmbc te gebruiken als client en plex als server? waarbij alle mediabestanden op plex staan?

Ik zou namelijk graag een plex server opzetten met ubuntu en een htpc met alleen een ssd schijf samen met win 7 en xmbc.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:33:
Misschien heb ik er over heen gelezen, maar is het mogelijk om xmbc te gebruiken als client en plex als server? waarbij alle mediabestanden op plex staan?

Ik zou namelijk graag een plex server opzetten met ubuntu en een htpc met alleen een ssd schijf samen met win 7 en xmbc.
Waarom is plex daarin een vereiste? Ikzelf heb in mijn htpc beneden alleen maar een CF kaartje zitten van 8G (cheap ass ssd ;) ) en boven doe ik het zelfs gewoon met een 2gb sd kaartje in de RaspberryPi.

Media staat op een ubuntu server en wordt via een samba share gedeeld (NFS had ook gekund). En de library is opgelsagen in mysql welke ook op de ubuntu server draait.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Bad Brains schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:55:
[...]

Gebruik zelf AG Foreigner 26.TTF voor mijn embedded Substation Alpha font.
Lekker goed te zien ook bij kleine scripts. (ik moet geen grote ondertitels maar wel duidelijk)

Voorbeeld
Kun je die mss ergens uploaden voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:33:

Plex is niet nodig. Als je een ubuntu server draait kan je je bestanden daarop delen en zijn ze overal in huis te zien. Of je draait op die server ook een XBMC via mysql. Blijft de biblitheek op alle apparaten gelijk.

plex media server kan je er wel nog naast draaien, zodat je bijvoorbeeld je bestanden van buitenaf kan benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch gekozen voor plex, dat werkt is een stuk makkelijker dan gerommel met mysql de vrouw moet het ook kunnen bedienen.

Is het mogelijk om xmbc direct te laten opstarten in windows zonder dat de windows shell volledig word geladen?

Ik ken natuurlijk de truc om het programma als opstartservice aan te wijzen maar dan moet ik eerstwachten dat windows volledig opgestart is dan pas start xmbc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:43:
Ik heb toch gekozen voor plex, dat werkt is een stuk makkelijker dan gerommel met mysql de vrouw moet het ook kunnen bedienen.

Is het mogelijk om xmbc direct te laten opstarten in windows zonder dat de windows shell volledig word geladen?

Ik ken natuurlijk de truc om het programma als opstartservice aan te wijzen maar dan moet ik eerstwachten dat windows volledig opgestart is dan pas start xmbc,
xbmc als shell instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja zo makkelijk kan het soms zijn 8)7 8)7

thanks.

Edit kwam dit http://wiki.xbmc.org/inde..._to_XBMC_%28as_a_shell%29 al tegen, beter zoeken racingweirdo,

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2013 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:43:
Mysql stel je 1x in en daarna heb je er geen omkijken meer naar. De vrouw hoeft helemaal niet te weten dat er uberhaupt een mysql backend achter zit.

Ik vermoed dat juist het gebruiken van de plex server er voor zorgt dat het in XBMC zelf onvriendelijker wordt aangezien je nu alles via de plex plugin moet doen ipv de native library functionaliteit. Maar goed, daarin kan ik het mis hebben aangezien ik de plex plugin nog nooit gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:47

dollyking

duck tape

_Vincent_ schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:52:
[...]

Worden enkel de plaatjes niet zichtbaar of de homevideo's zelf ook niet? Misschien dat je nog even nfo's moet aanmaken om ze te laten herkennen in library mode? Ik neem aan dat een scraper ze namelijk niet herkent.

Hier een voorbeeld hoe je het herkennen van homevideo's handig met Ember Media Manager voor elkaar krijgt.
Hier nog een bron van iemand die hetzelfde probleem had en heeft opgelost.
En hier nog kort wat info vanaf de XBMC wiki over homevideo's.

Hopelijk heb je er wat aan :)
Dank je _Vincent_ _/-\o_
Ember heeft het opgelost. was even een klusje, maar het werkt goed.
Als Skin heb ik standaard confluence. nu nog even uitvogelen hoe ik homevideo's in bibliotheek/poster modus krijg, net zoals Speelfilms en Series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 00:41
Ik heb een vraag over de XBMC subtitle plugin. Ik wil dat deze automatisch gaat zoeken naar een bijpassende ondertiteling. Op dit moment moet ik nog de OSD oproepen en dan op de subtitle knop drukken. De plugin download dan wel meteen de goede subtitle, mits beschikbaar. Is er een manier om dit te automatiseren zodat ik niet meer de OSD, etc. hoef op te roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Muncher schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:10:
Ik heb een vraag over de XBMC subtitle plugin. Ik wil dat deze automatisch gaat zoeken naar een bijpassende ondertiteling. Op dit moment moet ik nog de OSD oproepen en dan op de subtitle knop drukken. De plugin download dan wel meteen de goede subtitle, mits beschikbaar. Is er een manier om dit te automatiseren zodat ik niet meer de OSD, etc. hoef op te roepen?
https://github.com/amet/service.autosubs
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Aeon MQ5 heeft weer een update gehad. De gotham versie (5.7.4) kan nu overweg met de nieuwe subtitle addon structuur die verwerkt zit in de laatste nightlies.

Je vindt de services voor opensubitles, podnapisi en bierdopje hier.

[ Voor 47% gewijzigd door FREAKJAM op 23-11-2013 13:29 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet er iemand een manier om een mixed folder (kids content) fatsoenlijk onder 1 noemer (movies/series) in xbmc te krijgen?

Met mixed bedoel ik folders met losse eps en folders met single dvd iso enz.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 23-11-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:33

TRaSH

koffie ?

Muncher schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:10:
je kan trouwens de subtitle download ook onder een knop van je AB zetten of onder een andere key zetten.
bv op F1
dan zoekt hij automatisch naar de juiste sub en download hem.
vind hij niet de juisten krijg je de plugin te zien waar je uit kan kiezen welke je wilt gebruiken.

gebruik trouwens ook autosub ernaast,(aanbeveling van shummi2004 ;) )
maar die pakt niet altijd alles,
heeft ook te maken dat de bierdopje RSS alleen een beperkt aantal laat zien en mijn NAS staat niet 24/7 aan,

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
schumi2004 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:45:
Weet er iemand een manier om een mixed folder (kids content) fatsoenlijk onder 1 noemer (movies/series) in xbmc te krijgen?

XBMC maakt toch geen onderscheid als je hem laten scannen in de onderliggende mappen? Wat gaat er op dit moment niet goed bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Miss_80 schreef op maandag 25 november 2013 @ 08:06:
[...]

XBMC maakt toch geen onderscheid als je hem laten scannen in de onderliggende mappen? Wat gaat er op dit moment niet goed bij jou?
Niet goed is een groot woord, waar ik vooral mee zit zijn folders met losse eps (alleen maar een ep of 8 van een totaal van 20) om die als 1 geheel in XBMC te krijgen.
Ik zou deze kunnen gaan splitsen en ze als series kunnen behandelen met bv ember.
Dat is iets waar ik altijd eigenlijk al issues mee gehad heb om deze met een custom nfo en bijbehorende fanart en poster fatsoenlijk werkend te krijgen in XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wat kan je doen als xbmc niet de film pakt terwijl die goed geschreven is? Ik gebruik moviedb.org en het gaat om de films Xmen 1/2/3/4. Het gaat om de bibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Versteegrob schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:54:
Wat kan je doen als xbmc niet de film pakt terwijl die goed geschreven is? Ik gebruik moviedb.org en het gaat om de films Xmen 1/2/3/4. Het gaat om de bibliotheek.
Ik ben 99.99999% zeker dat de titel van de film niet goed staat.
Post ff hoe het precies geschreven staat.

Het zou moeten zijn

X-Men (2000)
X2: X-Men United (2003)
X-Men Origins: Wolverine (2009)
X-Men: First Class (2011)

[ Voor 18% gewijzigd door Smultie op 25-11-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Versteegrob schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:54:
Een .nfo bestandje maken met daarin een URL naar de juiste TMDB/IMDB pagina. Die overruled de titel. Heb het ook wel eens dat een film, ongeacht hoe ik hem schrijf, maar niet gepakt wil worden.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik gebruik openelec op een ion3 ion330
kan ik nou wel of niet 3d afspelen, het is mij een beetje onduidelijk. zie ook: http://openelec.tv/forum/...01-how-to-get-3d-playback
Zo ja, begrijp ik goed dat ik 3d sbs moet gebruiken voor panasonic 3d

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Pinin schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:30:
Ik gebruik openelec op een ion3
[knip]
Wat is een ion3? Ik ken een ION330 en ION tweede generatie, maar ion3 zegt me niet zoveel. Over welke chipset gaat het?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
Ik draai nu de Quartz skin op mn rpi en dat gaat heel goed.

Het enige dat ik een beetje mis is de mogelijkheid om in de overzichten van series, te zien of er een subtitle beschikbaar is. Ik zou zo graag naast het HD icoontje ook een NL of EN icon hebben.

Weet een van jullie of dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

hardware-lover schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:03:
[...]

Wat is een ion3? Ik ken een ION330 en ION tweede generatie, maar ion3 zegt me niet zoveel. Over welke chipset gaat het?
Ik haal typenummer en chip door mekaar, het is een asus AT3ION en een ION330chipset
http://www.asus.com/Motherboards/AT3IONTI_DELUXE/

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Smultie schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:01:
[...]

Ik ben 99.99999% zeker dat de titel van de film niet goed staat.
Post ff hoe het precies geschreven staat.

Het zou moeten zijn

X-Men (2000)
X2: X-Men United (2003)
X-Men Origins: Wolverine (2009)
X-Men: First Class (2011)
Nu werkt het inderdaad doordat ik ook het bestand heb aangepast ipv alleen de map.
Aardige bluray collectie zo, 90 films. Bedankt voor je hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
Zanniebal schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:11:
Ik draai nu de Quartz skin op mn rpi en dat gaat heel goed.

Het enige dat ik een beetje mis is de mogelijkheid om in de overzichten van series, te zien of er een subtitle beschikbaar is. Ik zou zo graag naast het HD icoontje ook een NL of EN icon hebben.

Weet een van jullie of dit kan?
MQ5 geeft aan of het bestand is voorzien van een ondertiteling. ALthans, in ieder geval de bestanden waarbij de ondertiteling erin is verwerkt. Ik heb nog niet gekeken of hij dat ook doet voor losse srt bestanden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Pinin schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:30:
Ik gebruik openelec op een ion3 ion330
kan ik nou wel of niet 3d afspelen, het is mij een beetje onduidelijk. zie ook: http://openelec.tv/forum/...01-how-to-get-3d-playback
Zo ja, begrijp ik goed dat ik 3d sbs moet gebruiken voor panasonic 3d
Klopt, meer kan je ION330 niet weergeven, 3D SBS/TB = full HD. Real3D is ook niet mogelijk met OpenElec of XBMC onder Windows zonder externe player.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Miss_80 schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:46:
[...]

MQ5 geeft aan of het bestand is voorzien van een ondertiteling. ALthans, in ieder geval de bestanden waarbij de ondertiteling erin is verwerkt. Ik heb nog niet gekeken of hij dat ook doet voor losse srt bestanden eigenlijk.
Nee local files doet ie niet. Dit zou als goed is opgelost moeten zijn in Gotham maar ben er niet zaker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

hardware-lover schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:08:
[...]

Klopt, meer kan je ION330 niet weergeven, 3D SBS/TB = full HD. Real3D is ook niet mogelijk met OpenElec of XBMC onder Windows zonder externe player.
urrr. ik snap het niet :$
Ik kan me voorstellen dat een codec ontbreekt, of dat de kracht er niet voor is.
Maar kan3dSBS wel of juist ook niet.?

[ Voor 4% gewijzigd door Pinin op 25-11-2013 13:22 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

schumi2004 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:45:

Ik heb het thuis niet onder 1 noemer, maar onder 2, namelijk films en tv series. Verder werkt het gewoon precies hetzelfde als de library voor alles. Ik heb gewoon een genre toegevoegd (children). Alle kinderfilms en kinderseries heb ik vervolgens dat genre gegeven. Vervolgens heb ik in het hoofdmenu een extra 'Kids TV' en 'Kids Movies' toegevoegd die rechtstreeks naar dit genre gaan. Leuk achtergrondje erbij en klaar.

Genre geven aan de content deed ik altijd met ember media manager. Maar tegenwoordig pas ik het gewoon rechtstreeks in de DB aan. Nieuw item in het hoofdmenu aanmaken doe ik door eerst een favoriet te maken van het genre en vervolgens deze favoriet als menuitem toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Pinin schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:21:
[...]

urrr. ik snap het niet :$
Ik kan me voorstellen dat een codec ontbreekt, of dat de kracht er niet voor is.
Maar kan3dSBS wel of juist ook niet.?
"3D SBS/TB = full HD"

Als je ION330 Full HD kan weergeven (en dat zou ie moeten kunnen), dan kan ie ook 3D SBS/TB weergeven want Full HD en 3D SBS/TB hebben een gelijke resolutie. Real3D heeft een 2x Full HD resolutie en dat kan ie sowieso niet weergeven. Of je werkelijk 3D SBS/TB af kunt spelen zal van de gebruikte OE versie af gaan hangen verwacht ik. Daar kan beslist een OE gebruiker antwoord op geven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

o.k. thx, ik heb de laatste oe, dus dat zal wel goed gaan.

Ben eigenlijk helemaal geen fan van 3d, maar vind het leuk om het eens te zien op tv

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

SBS en TAB zijn inderdaad vergelijkbaar met normale full HD. Het is gewoon een 1920x1080 video. Het enige verschil is echter dat er twee platgedrukte beelden naast elkaar (SBS) of boven elkaar(TAB) staan op hetzelfde beeld. De hele tussenliggende keten verwerkt het gewoon als normaal beeld, maar de TV is vervolgens slim genoeg (doordat je op een knopje op de AB drukt) om de beide beelden los te knippen, uit te rekken en weer te geven.

Het probleem is echter dat de GUI van openelec/xbmc hier geen rekening mee houd. Dit betekend dat het OSD vervolgens ook opgeknipt en uitgerekt wordt. Bij SBS ziet je linkeroog het linker deel van de GUI uitgerekt over het hele scherm en het rechter oog het rechter deel. OSD is misschien nog te overzien, maar subtitles worden compleet onleesbaar natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

oh... maar zitten die subs vaak niet in het bestand (indien retail)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ja, als tekst. Zolang XBMC niet weet dat hij de tekst 2 keer naast/onder elkaar moet zetten dan gaat het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Janoz schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:31:
[...]

Ik heb het thuis niet onder 1 noemer, maar onder 2, namelijk films en tv series. Verder werkt het gewoon precies hetzelfde als de library voor alles. Ik heb gewoon een genre toegevoegd (children). Alle kinderfilms en kinderseries heb ik vervolgens dat genre gegeven. Vervolgens heb ik in het hoofdmenu een extra 'Kids TV' en 'Kids Movies' toegevoegd die rechtstreeks naar dit genre gaan. Leuk achtergrondje erbij en klaar.

Genre geven aan de content deed ik altijd met ember media manager. Maar tegenwoordig pas ik het gewoon rechtstreeks in de DB aan. Nieuw item in het hoofdmenu aanmaken doe ik door eerst een favoriet te maken van het genre en vervolgens deze favoriet als menuitem toevoegen.
Denk dat ik het ook maar op die manier ga doen. Ik weet alleen niet hoe ik om moet gaan met series welke in dvd formaat uitgegeven zijn, je kunt ze als films kenmerken (wat makkelijkste is) maar eigenlijk zijn dat ook weer series. Een voorbeeld is bv Dora (collectie dvd met losse eps

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqQOKnEE6GbQ7hf5BOivOEo)Pg~~_35.JPG

Plaats je die dan onder series of films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf heb die gewoon onder series gezet. Zo heeft Woezel en Pip bij ons 3 seizoenen (die toevallig precies overeenkomen met de 3 DVD's die we van ze hebben :) ). De DVD's zet ik trouwens wel om naar losse bestanden per episode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Janoz schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:10:
Ikzelf heb die gewoon onder series gezet. Zo heeft Woezel en Pip bij ons 3 seizoenen (die toevallig precies overeenkomen met de 3 DVD's die we van ze hebben :) ). De DVD's zet ik trouwens wel om naar losse bestanden per episode.
Ik ga ze ook omzetten naar losse eps, ben ik meteen van die ellendige intro's af.
Iets voor morgen om uit te zoeken/voeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@schumi: Ik wist niet dat je van Dora hield. Ik heb hier ook nog wel Diego voor je en Pingu :+

ot: Ik vind het beheren van je library ook niet altijd eenvoudig. Sommige worden niet gevonden en dan ga je handmatig te werk, of je kiest een andere scraper. Dan werkt het op de andere XBMC weer niet.
Ja, het werkt wel, maar je library moet je eigenlijk maar vanaf 1 plek beheren en niet vanaf Pi 1 en dan 2 en dan PC en dan laptop. Dan gaat het (bij mij) niet helemaal lekker.

[ Voor 67% gewijzigd door albino71 op 25-11-2013 21:16 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Heb ze net allemaal de deur uitgedaan die dora en co haha

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

albino71 schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:14:
Ik vind het beheren van je library ook niet altijd eenvoudig. Sommige worden niet gevonden en dan ga je handmatig te werk, of je kiest een andere scraper. Dan werkt het op de andere XBMC weer niet.
Ja, het werkt wel, maar je library moet je eigenlijk maar vanaf 1 plek beheren en niet vanaf Pi 1 en dan 2 en dan PC en dan laptop. Dan gaat het (bij mij) niet helemaal lekker.
Daarom heb ik 1 centrale MySQL voor alle XBMC's hier. 1x goed erin is overal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Yop. Dat, en .nfo-bestanden gebruiken voor je rips. Hoef je nooit achteraf iets recht te zetten. Formattering is niet nodig, een link naar IMDb of TheMovieDB is voldoende. Zolang de bestandsnaam maar overeenkomt met die van de encode/rip, extensie buiten beschouwing gelaten.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
albino71 schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:14:
@schumi: Ik wist niet dat je van Dora hield. Ik heb hier ook nog wel Diego voor je en Pingu :+

ot: Ik vind het beheren van je library ook niet altijd eenvoudig. Sommige worden niet gevonden en dan ga je handmatig te werk, of je kiest een andere scraper. Dan werkt het op de andere XBMC weer niet.
Vette shit hoor Dora (kids vinden iig van wel :P )

Maar ff zonder dollen.
Probeer ze nu om te zetten met MakeMKV maar dat is toch niet mijn ding (chapter detectie). Probeer het nu met HandBrake wat al een stuk makkelijker gaat maar vind de file size zo klein (250MB mkv voor 24 minuten op High Profile)
Is dat normaal? (Scheelt wel een berg ruimte 3x250 t.o.v. 4GB iso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 16:29
schumi2004 schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:43:
[...]

Vette shit hoor Dora (kids vinden iig van wel :P )

Maar ff zonder dollen.
Probeer ze nu om te zetten met MakeMKV maar dat is toch niet mijn ding (chapter detectie). Probeer het nu met HandBrake wat al een stuk makkelijker gaat maar vind de file size zo klein (250MB mkv voor 24 minuten op High Profile)
Is dat normaal? (Scheelt wel een berg ruimte 3x250 t.o.v. 4GB iso)
Dat is normaal.
Ik heb hier de tekenfilms oa ook Dora omgezet.
je krijgt zeer goede kwaliteit en weinig plaats innemende tekenfilms :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ErwinJ schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 07:12:
[...]

Dat is normaal.
Ik heb hier de tekenfilms oa ook Dora omgezet.
je krijgt zeer goede kwaliteit en weinig plaats innemende tekenfilms :P
Top.
Heb er nu al spijt van dat ik eraan begin, had ik het maar eerder gedaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Voor de geinteresseerden: ik heb zojuist XBMC Online TV v3.4.0 online gezet. Deze release bevat onder andere ondersteuning voor proxies, nieuwe kanaal categorien en een nieuwe naam. Proxies kunnen nu per kanaal worden geconfigureerd. Meer hierover en hoe je ze kunt configureren kan je vinden in het volgende knowledge base artikel.

Daarnaast is de lijst van kanalen toch wel erg lang geworden. Zelfs als je een aantal kanalen uit zou schakelen (via de add-on instellingen) blijft de lijst lang. Daarom is het nu mogelijk om de kanalen per categorie te groeperen. Deze nieuwe functionaliteit is standaard ingeschakeld, maar kan via de add-on instellingen (onder kanalen) worden uitgeschakeld.

En dan heb ik toch besloten om de naam van XOT-Uzg.v3 te veranderen naar de wat internationaler aanhorende naam XBMC Online TV (XOT dus). Meer hier over kan je in deze Building XOT blog post lezen.

Hier het volledige overzicht:

Changelog v3.4.0 - 2013-11-16

Framework related
  • Renamed: XOT-Uzg.v3 to XBMC Online TV
  • Changed: User HttpProxy parameter for URLs
  • Added: HttpProxy parameter to XBMC Streams (needs a XBMC change first to allow '|HttpProxy=')
  • Added: Don't use HTTP proxy for non-HTTP scheme
  • Fixed: No proxy for HTTPS as it is not supported by urllib2
  • Added: Filter urls that use proxy
  • Changed: Select a proxy from the channel overview
  • Changed: Settings layout a bit
  • Updated: UriHandler for proxy logging
  • Added: Proxy to all channels
  • Added: Retrieve proxy info for channels
  • Added: Proxy settings
  • Added: Channel Categories and a Channel Category View
  • Updated: Configuration options
  • Changed: Moved some settings around
  • Changed: Channel enable/disable redesigned
  • Changed: Code cleanup of various files
  • Fixed: don't set date on XBMC ListItem if not present
  • Fixed: Proxy settings via XBMC.RunPlugin
  • Changed: replaced some print statements with xbmc.log
  • Changed: JSON Helper should be able to handle empty string
  • Fixed: Bump the xbmc.python version to 2.1.0 to be Gotham compatible.
  • Fixed: do initial actions based in Session only (Issue 478)
Skin related
  • Updated: Swedish Translation (Thanks to Sopor)
Channel related
  • Fixed: AMT Regex no longer matches (Issue 484)
  • Fixed: Ere Divisie Live (Issue 480)
  • Fixed: Net5, SBS6 and Veronica did not show the title of the show (Issue 482).
  • Added: Omroep Brabant
  • Changed: Omroep Gelderland uses the new channel
  • Added: Omroep West
  • Added: Omroep Zeeland
  • Added: Omrop Fryslân
  • Added: RTV Oost
  • Added: RTV Noord
  • Added: RTV Noord Holland
  • Added: RTV Rijnmond
  • Added: RTV Utrecht
  • Added: RTV Drenthe
  • Fixed: SVT change their URL scheme to Swedish
  • Changed: Oppet Arkiv now uses Ajax pages
  • Fixed: do not cache the NOS Token URL (Issue 475)
  • Fixed: Regex update URPlay (Issue 477)

Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/content/xot/downloads/.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte en aan Jetbrains voor het verstrekken van een PyCharm Community Edition licentie.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

@ grotebozewolf: Nice. Ga ik proberen op mijn XBMC op OUYA. Moet ik zowel de repository als normale package installen ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
-SaveMe- schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:55:
@ grotebozewolf: Nice. Ga ik proberen op mijn XBMC op OUYA. Moet ik zowel de repository als normale package installen ?
Je kunt gewoon de repository installeren en via die dan de daadwerkelijke add-on.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 19:49
Ik heb een aantal concert video's. Nu gebruik ik sinds kort de aeon mq5 skin waar een mooi kopje concerts bij staat, maar ik heb geen idee hoe ik hier mijn concert video's in krijg.

Iemand een idee?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BROSSIE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 23:03
Concerten toevoegen als muziekvideos.
bramv82 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:28:
Ik heb een aantal concert video's. Nu gebruik ik sinds kort de aeon mq5 skin waar een mooi kopje concerts bij staat, maar ik heb geen idee hoe ik hier mijn concert video's in krijg.

Iemand een idee?
Pagina: 1 ... 99 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]