[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.019 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 18:53
Vraagje: Is er een mogelijkheid om door middel van Sabnzb, Synology NAS, couchpotatoe & sickbeard of iets anders automatisch de oudste films/series te laten verwijderen van je HD als je HD vol begint te lopen? Dit zou door middel van eens criptje kunnen heb ik begrepen? Indien dit de enige oplossing is. Kan iemand mij tutorials geven voor het schrijven van zo een scriptje.
Of misschien een DSM 4.x pakketje dat deze mogelijkheid heeft. HD monitor ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:20
schumi2004 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:20:Bepaalde settings actief die nodig waren voor je oude systeem maar nu conflicteren met je nieuwe systeem?
Waarschijnlijk ja :)
Fire69 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:52:
Waarschijnlijk zit er iets in je guisettings.xml die niet goed is voor je nieuwe systeem?
Probeer die eens te renamen zodat hij een nieuwe aanmaakt, als het daarmee wel goed werkt, kan je gaan troubleshooten in de xml :P
Done! Helaas heeft dat niet geholpen, vervolgens het oude bestand (guisettings) teruggezet. Het valt mee met het stotteren alleen is het storend, het loopt net echt vloeiend, vooral bij het bladeren van films en tv-series.

Ik ga eens een clean install proberen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lowhorn schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:02:
Eindelijk! Ik heb een goeie ir ontvanger voor mijn HTPC. Gewoon de Konig Mediacenter Afstandsbediening gekocht en zat een ontvanger bij!! Heb nu mijn logitech harmony helemaal ingesteld en alles naar wens, behalve dat ik mijn htpc nog niet aan en uit kan zetten met de afstandsbediening.
Bijna alles naar wens dus. Welke instellingen moet ik doen om dit voor elkaar te krijge?

HTPC: Zotac hd-nd22
XBMC: Xbmc live 11.0 beta
Ir Ontvanger: Van de konig afstandsbediening

Grz Lowhorn
Heb je bij deze combinatie veel last van de traagheid van de Harmony? Bijv als je door je muziek of films scrollt of als je je volume aanpast? Ik heb ook de Konig Ir maar de traagheid icm mijn Harmony 200 is niet werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:48
Ben voornemens van plan een shared library op te zetten maar vroeg me af of ik dan mijn hele collectie weer opnieuw moet indexeren?
Inclusief watched statussen en covers/fanart etc?

Ik gebruik Eden en wil mijn Synology NAS ervoor laten opdraaien.

Edit:
Ik gebruik er deze guide voor welke gezien de datum redelijk up-to-date is.

[ Voor 43% gewijzigd door schumi2004 op 06-08-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
schumi2004 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:36:
Ben voornemens van plan een shared library op te zetten maar vroeg me af of ik dan mijn hele collectie weer opnieuw moet indexeren?

Edit:
Ik vond deze link waarmee je je watched data kan exporteren en later kan importeren. En deze link om een volledige backup te maken van je cover art etc. Heb het zelf niet geprobeerd, maar het lijkt me dat dat je daarmee alles bewaart wat jij graag wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Edit: wat hij zegt ;)

[ Voor 92% gewijzigd door mrwolf op 06-08-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tweety1 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:05:
[...]

Ik vond deze link waarmee je je watched data kan exporteren en later kan importeren. En deze link om een volledige backup te maken van je cover art etc. Heb het zelf niet geprobeerd, maar het lijkt me dat dat je daarmee alles bewaart wat jij graag wilt
Top thanks.

Nu staat me ook iets bij dat ik problemen kan verwachten met een shared library en thumbnails en sources etc als het om verschillende platforms gaat (Linux vs WIndows), daar maar eens induiken na het eten.

Edit:
Even gezocht naar mogelijk problemen en ik zie er eigenlijk maar 1 en dat is wat Klojum in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV" ook al ondervonden heeft.

Als ik nu 1 client de baas laat spelen voor wat betreft library updates , in mijn geval OpenELEC, dan kan ik op elke andere machine ongeacht de paden zoals ze door OpenELEC in de DB gezet zijn van alles gebuik maken toch (fanart, thumbnails, playlist etc) behalve dan de library update?

[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 06-08-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
schumi2004 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:36:

Edit:
Misschien dat ik die ook is ga proberen.....heb het eerder met een andere link gedaan wat wel ongeveer hetzelfde werkt....alleen bij mijn series bijvoorbeeld was een hoop fanart en banners verdwenen en ook de episodes waren niet meer terug te vinden....maar het sources verhaal wat hier in staat, kwam ik bij de ander niet tegen.....dus misschien dat dat het probleem was.

nog maar een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Buzzie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:13:
[...]

Misschien dat ik die ook is ga proberen.....heb het eerder met een andere link gedaan wat wel ongeveer hetzelfde werkt....alleen bij mijn series bijvoorbeeld was een hoop fanart en banners verdwenen en ook de episodes waren niet meer terug te vinden....maar het sources verhaal wat hier in staat, kwam ik bij de ander niet tegen.....dus misschien dat dat het probleem was.

nog maar een keer proberen.
Ik zie er buiten meerdere XBMC clients nog een ander voordeel in en dat is wanneer ik nu mijn client moet herinstalleren (wat nog wel eens gebeurt met de OE nightly's :P ) ik niet mijn hele library moet rebuilden. Enige waar ik nu tegen aan loop is toch mijn huidge importeren in de database, denk maar dat ik voor een rebuild ga.

Moet er alleen erg in houden dat ik niet per ongeluk op een andere machine dan OpenELEC mijn library ga updaten.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 06-08-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
schumi2004 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:15:
[...]

Ik zie er buiten meerdere XBMC clients nog een ander voordeel in en dat is wanneer ik nu mijn client moet herinstalleren (wat nog wel eens gebeurt met de OE nightly's :P ) ik niet mijn hele library moet rebuilden. Enige waar ik nu tegen aan loop is toch mijn huidge importeren in de database, denk maar dat ik voor een rebuild ga.

Moet er alleen erg in houden dat ik niet per ongeluk op een andere machine dan OpenELEC mijn library ga updaten.
ff de huidige library exporteren en als het nodig is kan je dan altijd weer terug.
weet dan niet wat er met de watched status gebeurt

overigens van het weekend overgestapt naar Aeon Nox 3.5
Damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Buzzie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:20:
[...]

ff de huidige library exporteren en als het nodig is kan je dan altijd weer terug.
weet dan niet wat er met de watched status gebeurt

overigens van het weekend overgestapt naar Aeon Nox 3.5
Damn.
Ook een poos gehad maar draai nu weer MQ4 beta en die blijft toch mijn favoriet ;)

Backup van database heb ik al staan, mijn pakken ze er niet meer op dat ik mijn library moet rebuilden misschien alleen met centrale DB dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
schumi2004 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:25:
[...]

Ook een poos gehad maar draai nu weer MQ4 beta en die blijft toch mijn favoriet ;)

Backup van database heb ik al staan, mijn pakken ze er niet meer op dat ik mijn library moet rebuilden misschien alleen met centrale DB dan ;)
MQ4 zal ik is een blik op werpen.
Aeon Nox 3.5 is pas een paar dagen oud hoor.....maar weet niet of er veel (uiterlijk) verschil is met 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Buzzie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:29:
[...]

MQ4 zal ik is een blik op werpen.
Aeon Nox 3.5 is pas een paar dagen oud hoor.....maar weet niet of er veel (uiterlijk) verschil is met 3.0
Ja sorry mijn fout. Ik verwacht niet veel spannends vergeleken met 3.0. Wat ik wel heel vet vond in NOX was die smoke en color change effecten en een beetje de NEW tag label.

Edit:
Voor MQ4 moet je VIP zijn althans gedoneerd hebben, ik heb hem wel maar weet niet of ik hem zomaar gaat delen ;)

Edit2:
Terug komen op mijn eerdere mogelijk issue met shared libs in xbmc met verschillende OS'en. Ik heb het Windows onderdeel Client voor NFS enabled en het format issue lijkt weg te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door schumi2004 op 06-08-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mijn XBMC speelt muziek te snel af via hdmi. Hij lijkt muziek te resamplen naar 48KHz (deze spelen namelijk wel normaal af), terwijl de meeste van mijn muziek 44KHz is. Weet iemand hiervoor een oplossing? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals outputs wisselen, custom outputs als "hw:1,3" en "plug:hdmi" in te vullen maar niks maakt het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
schumi2004 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:15:
[...]

Let op dat er bij Frodo (/dev) nogal eens database updates langskomen. Wat gewoon simpelweg is dat ze een nieuwe database aanmaken (daarom moet je de MySQL user ook CREATE DATABASE rechten geven) en de data van de oude overnemen. Met meerdere clients en andere XBMC versies (en dan vooral andere DB versies) loopt dat dus in de soep. Omdat client 1 verbinding maakt met MyVideos66 en client 2 met MyVideos67 (ik heb nu bv. 60, 61, 64, 66 en 67 in mijn MySQL db staan). Dit zorgt er dus ook voor dat als iets gekeken wordt in client1 dat niet zichtbaar is in client2. En library updates van client1 dus ook weer alleen voor client1 zichtbaar zijn en niet voor client2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:43
Tk55 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:36:
Mijn XBMC speelt muziek te snel af via hdmi. Hij lijkt muziek te resamplen naar 48KHz (deze spelen namelijk wel normaal af), terwijl de meeste van mijn muziek 44KHz is. Weet iemand hiervoor een oplossing? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals outputs wisselen, custom outputs als "hw:1,3" en "plug:hdmi" in te vullen maar niks maakt het beter.
Probeer deze "advanced setting" eens:
XML:
1
2
3
4
5
<advancedsettings>
  <audio>
    <resample>48000</resample> <!-- Force a specific samplerate to be produced by paplayer to send to the audio hardware, i.e HDMI Audio is usually only capable of 48000. -->
  </audio>
</advancedsettings>

bron: http://wiki.xbmc.org/inde...dsettings.xml#.3Caudio.3E

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
RobertMe schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:38:
[...]

Let op dat er bij Frodo (/dev) nogal eens database updates langskomen. Wat gewoon simpelweg is dat ze een nieuwe database aanmaken (daarom moet je de MySQL user ook CREATE DATABASE rechten geven) en de data van de oude overnemen. Met meerdere clients en andere XBMC versies (en dan vooral andere DB versies) loopt dat dus in de soep. Omdat client 1 verbinding maakt met MyVideos66 en client 2 met MyVideos67 (ik heb nu bv. 60, 61, 64, 66 en 67 in mijn MySQL db staan). Dit zorgt er dus ook voor dat als iets gekeken wordt in client1 dat niet zichtbaar is in client2. En library updates van client1 dus ook weer alleen voor client1 zichtbaar zijn en niet voor client2
Goeie tip. Ben nu zover dat ik alleen nog maar een reboot hoef te gevevn maar er stond em iets van bij dat ik mijn huidige Database folder moest leeg gooien maar kan dat in mijn linkje niet terug vinden meer, is dat echt nodig of kan mijn huidige DB blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Ik weet niet precies wat je bedoeld (neem aan verwijderen van een map uit ~/.xbmc?). Maar ik neem inderdaad aan dat je alles gewoon kunt laten staan zoals het staat. Als in je advancedsettings.xml hebt staan dat hij voor videodatabase & musicdatabase MySQL moet gebruiken zal hij dat gewoon doen. Ik kan mij ook niet herinneren dat ik iets heb moeten verwijderen toentertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
RobertMe schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:53:
Ik weet niet precies wat je bedoeld (neem aan verwijderen van een map uit ~/.xbmc?). Maar ik neem inderdaad aan dat je alles gewoon kunt laten staan zoals het staat. Als in je advancedsettings.xml hebt staan dat hij voor videodatabase & musicdatabase MySQL moet gebruiken zal hij dat gewoon doen. Ik kan mij ook niet herinneren dat ik iets heb moeten verwijderen toentertijd.
De folder met hierin MyVideos60.db etc. (Userdata/Database/<databases>.db)

Meen dat ik gezien heb dat dat allemaal weg moest en opnieuw importeren, hoe komt anders de data in de SQL database?

Edit:
Geef hem gewoon een reboot, we zien wel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 06-08-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
schumi2004 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:48:
[...]

Goeie tip. Ben nu zover dat ik alleen nog maar een reboot hoef te gevevn maar er stond em iets van bij dat ik mijn huidige Database folder moest leeg gooien maar kan dat in mijn linkje niet terug vinden meer, is dat echt nodig of kan mijn huidige DB blijven staan?
kan je gewoon laten staan.
toen ik mijn oude advancedsettings.xml ging gebruiken was alles weer als vanouds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Buzzie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:55:
[...]

kan je gewoon laten staan.
toen ik mijn oude advancedsettings.xml ging gebruiken was alles weer als vanouds
Komt de huidge DB dan wel in de MySQL database?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Was al even aan het kijken en heb hier inderdaad ook nog gewoon een ~/.xbmc/userdata/Database mapje staan. Hierin staan ook nog verschillende db files. O.a. van PVR (geen idee of je die in MySQL kunt hangen), maar ook oude MyMusic & MyVideos.

Hoe je het importeren precies doet weet ik niet. Ik ben toen gewoon met een schone lei begonnen, had toch nog niks/niet veel. Ik neem in ieder geval wel aan dat je iets moet doen om het in MySQL te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
schumi2004 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:56:
[...]

Komt de huidge DB dan wel in de MySQL database?
volgens de link die ik had gevolgd, en ik dus niet dat sources gedeelte in had staan waardoor ik dus weer naar het origineel terug ben gegaan heb ik eerst een export gedaan van me library en daarna, nadat xbmc via mysql was opgestart een import gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Buzzie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:01:
[...]

volgens de link die ik had gevolgd, en ik dus niet dat sources gedeelte in had staan waardoor ik dus weer naar het origineel terug ben gegaan heb ik eerst een export gedaan van me library en daarna, nadat xbmc via mysql was opgestart een import gedaan
Er gaat iets niet helemaal goed hier denk :P

Heb o.a. mijn sources gedeelte en thumbnails enz maar zie op mijn NAS geen folders bij komen in de aangemaakte folder hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:51
Post je advancedsettings.xml eens.

Ik zag trouwens gisteren toen ik een linkje voor iemand hier zocht dat je met Frodo blijkbaar geen pathsubstitution meer moet doen voor je thumbnails. Moet ik ook maar eens gaan aanpassen.
NOTICE:
This is NOT required for Frodo. Sharing thumbnails with Frodo is just slowing things down. Don't do it - you don't have to. XBMC will automatically take care of thumbnail caching on each client for you.
For EDEN: Sharing thumbnails and fanart via path substitution can make loading the library significantly slower. You may want to simply copy the thumbnails folder across all devices, rather than follow this step.
Als ik het dus goed begrijp, moest het in Eden wel omdat je anders geen thumbnails kreeg omdat hij ze niet lokaal aanmaakte.
In Frodo doet hij dat wel.
Enige nadeel is dat als je XBMC draait vanaf een SDtje van 2GB dat deze heeel snel gaat vollopen...

[ Voor 16% gewijzigd door Fire69 op 06-08-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fire69 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:09:
Post je advancedsettings.xml eens.

Ik zag trouwens gisteren toen ik een linkje voor iemand hier zocht dat je met Frodo blijkbaar geen pathsubstitution meer moet doen voor je thumbnails. Moet ik ook maar eens gaan aanpassen.

[...]
http://pastebin.com/hqGBG0Ms

Misschien is het vanwege NFS maar daar heb ik ook volledige rechten op gegeven, xbmc-backup addon werkt namelijk ook gewoon.

Edit:
Zie wel mijn MySQL databses gevuld worden maar niet in de database waar ik ze verwacht had, alles staat buiten xbmc_videos en xbmc_music zoals in tutorial aangegeven.

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 06-08-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hehe, jij shared nog meer dingen dan ik blijkbaar :P
Ik had ooit geprobeerd om de volledige userdata-folder te sharen, maar dat vond hij niet zo leuk :+

Ik heb alles net hetzelfde als jij staan, alleen via smb. Zou moeten werken dus.
Probeer eens zonder shared thumbnails of hij ze lokaal wel aanmaakt.

[edit]
Wat bedoel je met buiten xmbc_videos en music? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 06-08-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fire69 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:14:
Hehe, jij shared nog meer dingen dan ik blijkbaar :P
Ik had ooit geprobeerd om de volledige userdata-folder te sharen, maar dat vond hij niet zo leuk :+

Ik heb alles net hetzelfde als jij staan, alleen via smb. Zou moeten werken dus.
Probeer eens zonder shared thumbnails of hij ze lokaal wel aanmaakt.

[edit]
Wat bedoel je met buiten xmbc_videos en music? :?
De tutorial die ik eerder poste gaf aan database in sql te maken voor muziek en videos xbmc_videos en xbmc_music maar ik zie nergens in de advanced settings de DB naam opgegeven worden, heeft niet veel zin dus, de databases staan nu in de root van mysql zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Je hebt twee databases aangemaakt waarvan je hoopt dat XBMC die gebruikt(xbmc_videos & xbmc_music)? Want dat zal niet lukken. 1. je kunt niet opgeven welke hij moet gebruiken, en 2. zoals aangeven maakt XBMC gewoon "at will" nieuwe databases aan. (nieuwe db versie in code is nieuwe database in MySQL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
RobertMe schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:19:
Je hebt twee databases aangemaakt waarvan je hoopt dat XBMC die gebruikt(xbmc_videos & xbmc_music)? Want dat zal niet lukken. 1. je kunt niet opgeven welke hij moet gebruiken, en 2. zoals aangeven maakt XBMC gewoon "at will" nieuwe databases aan. (nieuwe db versie in code is nieuwe database in MySQL).
Was ik al bang voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ah, op die fiets.
Inderdaad, vroeger moest je manueel je db's aanmaken (je gebruikt dus een oude guide, waarom niet gewoon de wiki van xbmc.org? ;) )
Dat mag nu niet meer. XBMC maakt die zelf aan en plakt er het huidige versienummer bij.
Normaal zou je iets van een videos67 en music27 moeten hebben nu :)

Kleine tip voor mensen die met profielen werken trouwens.
Je kan wel nog de naam van die db opgeven, je mag ze alleen niet zelf maken!
Ik heb dus 2 profielen, Kids en Adults
Ik gebruik 2 verschillende advancedsettings.xml met db-namen xbmc_videos_adults en xbmc_videos_kids (en idem voor music)
Werkt perfect! 8)

[ Voor 34% gewijzigd door Fire69 op 06-08-2012 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fire69 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:23:
Ah, op die fiets.
Inderdaad, vroeger moest je manueel je db's aanmaken (je gebruikt dus een oude guide, waarom niet gewoon de wiki van xbmc.org? ;) )
Dat mag nu niet meer. XBMC maakt die zelf aan en plakt er het huidige versienummer bij.
Normaal zou je iets van een videos67 en music27 moeten hebben nu :)
Klopt die heb ik ook nu en er begint ineens iets te dagen dat ik wellicht vergeten ben op mijn Synology de NFS shares settings te reloaden. Even een reboot van XBMC nadat ik een lib export gedaan heb, dan zal het vast wel in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
ik maakte gebruik van deze link Schumi.

http://tweaking4all.com/n...lle-kamers-netjes-in-sync

misschien in combinatie met de jouwe dat het goed gaat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
om mijn library te sharen tussen mijn laptop en mijn xbmc pc (win7) gebruik ik ook mysql op mijn win 2003 server.

ik gebruik verder geen rare settings vandaar dat mijn advancedsettings dan ook redelijk eenvoudig is:

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>zeus</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
        <name>xbmc_video</name>
    </videodatabase> 
    <musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>zeus</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
        <name>xbmc_music</name>
    </musicdatabase>

<cleanonupdate>true</cleanonupdate>

<pathsubstitution>
  <substitute>
    <from>special://masterprofile/Thumbnails/</from>
    <to>smb://xbmc:xbmc@zeus/xbmc_fanart/</to>
  </substitute>
</pathsubstitution>

</advancedsettings>

hiermee heb ik probleemloos een gedeelde library. inclusief alle fanart etc. Het enige wat ik hierbij op de server heb ingesteld is een gedeelde map met de juiste rechten waar de thumbs worden opgeslagen, en 2 databases met voldoende rechten voor xbmc.

Als het goed is, kan je als je verbinding hebt met mysql je oude database weer inporteren met xbmc, dan hou je al je watched items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ColTju schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:40:
om mijn library te sharen tussen mijn laptop en mijn xbmc pc (win7) gebruik ik ook mysql op mijn win 2003 server.

ik gebruik verder geen rare settings vandaar dat mijn advancedsettings dan ook redelijk eenvoudig is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>zeus</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
        <name>xbmc_video</name>
    </videodatabase> 
    <musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>zeus</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
        <name>xbmc_music</name>
    </musicdatabase>

<cleanonupdate>true</cleanonupdate>

<pathsubstitution>
  <substitute>
    <to>smb://xbmc:xbmc@zeus/xbmc_fanart/</to>
  </substitute>
</pathsubstitution>

</advancedsettings>

hiermee heb ik probleemloos een gedeelde library. inclusief alle fanart etc. Het enige wat ik hierbij op de server heb ingesteld is een gedeelde map met de juiste rechten waar de thumbs worden opgeslagen, en 2 databases met voldoende rechten voor xbmc.

Als het goed is, kan je als je verbinding hebt met mysql je oude database weer inporteren met xbmc, dan hou je al je watched items.
Heb allemaal het idee dat het met NFS niet werken gaat :(

Een reboot gedaan maar mooi niks op mijn NAS, SQL gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

schumi2004 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:42:
[...]

NFS implementaties zijn over het algemeen slecht. Ook Openelec heeft vaak problemen met NFS. SMB is ruim voldoende voor Openelec en bij mij werkt het uitstekend met Synology, MySql, SMB en OE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
schumi2004 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:42:
[...]

ik gebruik zelf windows shares / samba, maar het lijkt me dat als de rechten goed staan er geen verschil zou moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ColTju schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:46:
[...]

ik gebruik zelf windows shares / samba, maar het lijkt me dat als de rechten goed staan er geen verschil zou moeten zijn
Doe mij eens in een vogel vlugt vertellen hoe ik ff snel een smb share maak (zonder username/password) op mijn Synology voor de shared folders :P

Edit:
NFS werkt hier overigens perfect met OpenELEC

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 06-08-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:54:
[...]

Doe mij eens in een vogel vlugt vertellen hoe ik ff snel een smb share maak (zonder username/password) op mijn Synology voor de shared folders :P

Edit:
Das niet zo moeilijk. Moet je het Guest account aanzetten en je bent klaar. Daarvoor moet je eerst ook even de masterbrowser uit zetten geloof ik. Dat doe je bij de netwerk settings.

Ik ben zelf niet zo'n fan van guest accounts die aan staan, maar het inschakelen is makkelijk op de synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:01:
[...]

Das niet zo moeilijk. Moet je het Guest account aanzetten en je bent klaar. Daarvoor moet je eerst ook even de masterbrowser uit zetten geloof ik. Dat doe je bij de netwerk settings.

Ik ben zelf niet zo'n fan van guest accounts die aan staan, maar het inschakelen is makkelijk op de synology.
Kom er net achter dat Guest account disabled was, hou er ook niet zo van. Maar ik kom er nog wel achter hoe het met NFS te doen als het voor nu maar even werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
[...]

Ik ken zelf de synolgy's niet, maar als ik het goed heb zijn die gebaseerd op linux. Dan zou je ongetwijfeld ook wel samba kunnen installeren

Als je samba geinstalleerd hebt is het instellen van een share niet heel lastig, beetje afhankelijk van de mate van beveiliging die je toe wilt passen.

Hier is wel te vinden hoe de configuratie tegenwoordig werkt (is voor mij al weer een jaar of 7 geleden sinds ik met samba geprutst heb)
http://www.samba.org/samba/docs/Samba3-HOWTO.pdf

*edit, kan dus makkelijker op de synology 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Jurgen op 06-08-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ColTju schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:03:
[...]

Ik ken zelf de synolgy's niet, maar als ik het goed heb zijn die gebaseerd op linux. Dan zou je ongetwijfeld ook wel samba kunnen installeren

Als je samba geinstalleerd hebt is het instellen van een share niet heel lastig, beetje afhankelijk van de mate van beveiliging die je toe wilt passen.

Hier is wel te vinden hoe de configuratie tegenwoordig werkt (is voor mij al weer een jaar of 7 geleden sinds ik met samba geprutst heb)
http://www.samba.org/samba/docs/Samba3-HOWTO.pdf

*edit, kan dus makkelijker op de synology 8)7
Maar werken nog steeds niet. alle NFS verwijzingen vervangen door SMB maar niks hoor. Morgen weer een dag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
schumi2004 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:08:
[...]

Maar werken nog steeds niet. alle NFS verwijzingen vervangen door SMB maar niks hoor. Morgen weer een dag :(
hij moet dan de thumbs wel weer eerst vullen, dat doet xbmc alleen als hij nieuwe series / films / episodes inleest, als je database al gevuld is zal hij geen nieuwe thumbs downloaden.

of heb je de oude thumbs gekopieerd? (alhoewel de link naar de thumb in mysql staat, misschien dat het daarom niet helemaal lekker wil.

werkt het ook niet als je een enkele serie opnieuw met xbmc scraped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ColTju schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:13:
[...]

hij moet dan de thumbs wel weer eerst vullen, dat doet xbmc alleen als hij nieuwe series / films / episodes inleest, als je database al gevuld is zal hij geen nieuwe thumbs downloaden.

of heb je de oude thumbs gekopieerd? (alhoewel de link naar de thumb in mysql staat, misschien dat het daarom niet helemaal lekker wil.

werkt het ook niet als je een enkele serie opnieuw met xbmc scraped?
Volgens mij ligt het daar niet aan en ben er eigenlijk beetje klaar mee.

Dit zijn de error's

SMB:
23:11:29 T:140079488378688 ERROR: FileSmb->Open: Unable to open file : 'smb://10%2e0%2e0%2e100/volume1/xbmc/userdata/sources%2exml'

NFS:
22:08:42 T:139933311567680 WARNING: FileNFS::OpenForWrite() called with overwriting enabled! - //userdata/sources.xml
22:08:42 T:139933311567680 ERROR: CFileNFS::Open: Unable to open file : '//userdata/sources.xml' error : 'open call failed with "Server responded: Program

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 06-08-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
schumi2004 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:21:
[...]

Dit zijn de error's

SMB:
23:11:29 T:140079488378688 ERROR: FileSmb->Open: Unable to open file : 'smb://10%2e0%2e0%2e100/volume1/xbmc/userdata/sources%2exml'

NFS:
22:08:42 T:139933311567680 WARNING: FileNFS::OpenForWrite() called with overwriting enabled! - //userdata/sources.xml
22:08:42 T:139933311567680 ERROR: CFileNFS::Open: Unable to open file : '//userdata/sources.xml' error : 'open call failed with "Server responded: Program
Wil je dan de hele userdata folder op je nas zetten, ik heb alleen de thumbs op mijn server staan. de rest nog lokaal. dat werkt prima, hij pakt de sources automatisch zodra ik de advancedsettings er maar in heb staan.

Ik kan me voorstellen dat ie wat moeite heeft met de hele userdata folder. (bijv omdat hij na het laden van de advancedsettings een nieuwe locatie voor de advancedsettings krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ColTju schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:54:
[...]

Wil je dan de hele userdata folder op je nas zetten, ik heb alleen de thumbs op mijn server staan. de rest nog lokaal. dat werkt prima, hij pakt de sources automatisch zodra ik de advancedsettings er maar in heb staan.

Ik kan me voorstellen dat ie wat moeite heeft met de hele userdata folder. (bijv omdat hij na het laden van de advancedsettings een nieuwe locatie voor de advancedsettings krijgt)
Nee niet de hele userdata check mijn pastebin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:45:
[...]

Probeer deze "advanced setting" eens:
XML:
1
2
3
4
5
<advancedsettings>
  <audio>
    <resample>48000</resample> <!-- Force a specific samplerate to be produced by paplayer to send to the audio hardware, i.e HDMI Audio is usually only capable of 48000. -->
  </audio>
</advancedsettings>

bron: http://wiki.xbmc.org/inde...dsettings.xml#.3Caudio.3E
Thanks, dat was de oplossing! Eindelijk muziek luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
schumi2004 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 00:14:
[...]

Nee niet de hele userdata check mijn pastebin ;)
zo ver had ik nog even niet gekeken, werkt mysql zonder de <name> tag?

Geeft ie alleen errors bij de sources.xml? dat doet vermoeden dat de eerdere subsitutes wel goed zouden gaan, daarbij heb je de laatste twee niet ingesteld (favorieten en media sources) zou je deze dan niet verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:21:
[...]

Dit zijn de error's

SMB:

NFS:
Probeer anders even of het wel lukt met je admin account. Het kan zijn dat je speciale dingen moet doen voor de guest account. Met admin zou je alle rechten moeten hebben.
Moet er bij jou ongeveer zo uit zien:
code:
1
<to>smb://admin:PASSWORD@10.0.0.100/volume1/xbmc/userdata/Thumbnails/</to>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Hier ook met 1x OpenELEC, 1x Crystalbuntu en een aantal macs.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@ColTju en @Mystic Spirit

MySQL werkte zonder naam tag ja wat mijn inziens appart is aangezien user xbmc alleen recht had op de 2 eerder genoemde databases.
Zal het later vandaag nog eens proberen, heb ook bij OpenELEC nagevraagd wat hier aan de hand zou kunnen zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door schumi2004 op 07-08-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Ik gebruik hier windows 7, OpenElec en RaspBMC naast elkaar, die allemaal met een mysql database praten en allemaal gewoon de library kunnen updaten.

Thumbs heb ik op een nfs share staan.

Je gebruikt niet toevallig profielen?

Want dan moet je "special://masterprofile/Thumbnails" nog door "special://thumbnails" vervangen bij de niet hoofdprofielen.

Het probleem was toch dat je thumbnail folders niet gevuld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sneezydevil schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:42:
Ik gebruik hier windows 7, OpenElec en RaspBMC naast elkaar, die allemaal met een mysql database praten en allemaal gewoon de library kunnen updaten.

Thumbs heb ik op een nfs share staan.

Je gebruikt niet toevallig profielen?

Want dan moet je "special://masterprofile/Thumbnails" nog door "special://thumbnails" vervangen bij de niet hoofdprofielen.

Het probleem was toch dat je thumbnail folders niet gevuld worden?
Onder andere ja,

Een stukje van mijn advancedsettings.xml
code:
1
2
3
4
5
6
<!--- Shared Thumbnails --->    
    <pathsubstitution>
        <substitute>
            <to>nfs://10.0.0.100/volume1/xbmc/userdata/Thumbnails/</to>
        </substitute>

Lijkt mij er goed uit te zien, op mijn Synology NAS heb ik, zoals ik altijd gedaan heb, een extra folder xbmc aangemaakt zoals hier beschreven. http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology

Dus weet even niet waar ik het zoeken moet. De log lijkt te suggereren dat hij het pad niet goed vinden kan of onvolledig is, lijkt iig niet veel op mijn pathsubstitution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Dat is inderdaad wel vreemd, ik doe dit al met nfs en openelec sinds preEden en doe het nu nog steeds met Frodo.

Het is maar 1 keer fout gegaan, en dat kwam omdat ik in de advancedsettings.xml van het kids profiel:

code:
1

Had laten staan, wat natuurlijk:

code:
1
<from>special://thumbnails/</from>

Moest zijn.

Ik zie trouwens: %2e ipv . in je error log staan, het ligt niet toevallig aan een gare windows -> linux conversion ofzo? Welke tekst editor heb je gebruikt?

Bekijk de file anders eens op de OpenElec console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zeker dat het special://thumbnails moet zijn?
Ik heb in mij xml het volgende staan en dat werkt netjes:
code:
1
2
3
4
<substitute>
    <from>special://profile/Thumbnails/</from>
    <to>smb://192.168.1.20/data/XBMC/Kids/Thumbnails/</to>
</substitute>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:15
Ik draai al enige tijd Ubuntu als basis voor xbmc.

Toen ik 11.04 draaide wilde op een gegeven moment xbmc niet meer opstarten.
Omdat de 12.04 LTS versie beschikbaar was heb ik het systeem geupgrade naar 12.04.
Xbmc verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

XBMC wil echter nog steeds niet opstarten.

Wat kan het probleem zijn?
Graag jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Laatst online: 27-09 17:17
Met de informatie die je nu geeft kan van alles het probleem zijn :+
Wat je kan proberen is:
1) Een backup maken van je .xbmc folder en vervolgens die folder verwijderen (dan gaat hij terug naar default settings).
2) Video driver opnieuw installeren.
3) xbmc en xbmc-bin opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Dat is pas van later zorg Snippo. Schuurman moet eerst zijn xbmc.log maar eens posten dan wel doorkijken op zoek naar errors. Het is inderdaad veel te algemeen om hulp te kunnen bieden.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sneezydevil schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:01:
-knip-

Ik zie trouwens: %2e ipv . in je error log staan, het ligt niet toevallig aan een gare windows -> linux conversion ofzo? Welke tekst editor heb je gebruikt?

Bekijk de file anders eens op de OpenElec console.
Notepad++, misschien is hij de boosdoener. straks ff checken.

Edit:
Vermoed dat het dat moet zijn, file ziet er heel vreemd uit met vi plus de </advancedsettings> tags lijken verdwenen te zijn terwijl dit in notepad++ niet het geval is.

[ Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 07-08-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Weet iemand hoe je XBMC settings weer naar default kan krijgen?

Ik heb namelijk een Apple TV 2 met XBMC van iemand overgenomen en ook al heb ik zijn zelf gemaakte folders weggehaald blijft XBMC zoeken naar een bepaalde .TS bestand.

Bibliotheek heb ik al leeg gemaakt ( via Instellingen) maar melding komt toch bij elke start weer in beeld.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Die had je kunnen weten als je een paar posts boven je had gelezen :P.
In Windows is die folder te vinden in C:\Users\<User>\AppData\Roaming .
Snippo schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:55:
1) Een backup maken van je .xbmc folder en vervolgens die folder verwijderen (dan gaat hij terug naar default settings).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Fire69 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:08:
Zeker dat het special://thumbnails moet zijn?
Ik heb in mij xml het volgende staan en dat werkt netjes:
code:
1
2
3
4
<substitute>
    <from>special://profile/Thumbnails/</from>
    <to>smb://192.168.1.20/data/XBMC/Kids/Thumbnails/</to>
</substitute>
Oh dat maakt niks uit kwa werking, bij een profiel verwijst special://thumbnails/ naar special://profile/Thumbnails/ , of het voor de performance iets uitmaakt heb ik eigenlijk niet getest, maar het is zo snel dat ik me er niet aan stoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Snippo schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:07:
Die had je kunnen weten als je een paar posts boven je had gelezen :P.
In Windows is die folder te vinden in C:\Users\<User>\AppData\Roaming .

[...]
Had t niet gezien. Maar daar hebben ze het over het volgende:

2) Video driver opnieuw installeren.
3) xbmc en xbmc-bin opnieuw installeren.

Dus ik moet na .xbmc verwijderd te hebben deze weer opnieuw installeren?

Neem aan dat ik .xbmc vanaf een andere pc moet doen? Dus bv via FTP in de Apple TV inloggen en naar de juiste folder gaan?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
2) en 3) hadden betrekking op het probleem van schuurman. Voor jou probleem hoef je alleen de XBMC folder te verwijderen. Heb zelf geen ATV2 maar hier staat uitgelegd waar die "XBMC" folder te vinden is.
(/User/Library/Preferences/XBMC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

ben al zeker twee weken aan het klooien maar ik krijg maar met geen mogelijkheid mijn video's in de bibliotheek van xbmc. Mijn configuratie is als volgt: ik draai de XBMC v11 Eden client op mijn macbook. De bestanden staan op mijn Synology NAS.

mijn nas draait op 192.168.2.45

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology

Deze stappen heb ik allemaal doorlopen.

Dit krijg ik als ik in vi mijn /etc/export bekijk.
code:
1
2
3
/volume1/music  *(rw,async,no_wdelay,insecure,no_root_squash,anonuid=0,anongid=0)
/volume1/photo  *(rw,async,no_wdelay,insecure,no_root_squash,anonuid=0,anongid=0)
/volume1/video  *(rw,async,no_wdelay,no_root_squash,insecure,anonuid=0,anongid=0)

Vervolgens voeg ik een NFS locatie toe in XBMC, vervolgens krijg ik drie mappen te zien music, photo en video. Als ik dan in een map ga staan en deze selecteer en daarna daar inhoud aan toewijs dan werkt het niet. Het gekke is dat mijn muziek wel helemaal geindexeerd is.

Afbeeldingen staan hier: /volume1/photo , series hier /volume1/video/series en movies hier /volume1/video/movies

Heeft iemand een idee? SMB heb ik ook al geprobeerd en dat werkt ook niet.

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hernoemen is meestal handiger en veiliger. Om meerdere redenen.
1 daar van is "ALWAYS BACKUP!"

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Opgelost.ik heb gewoon alle aangemaakte databases verwijderd.
Ook gelijk een paar .xml files.

Moest daarna wel even nieuwe souces toewijzen voor films en series.
Apple tv is nu alle film/serie info aan het binnen halen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Schitterend forum hier! Complimenten, veel gelezen, zeg maar bijna alles in deel XV maar gewoon heel simpel :) één vraag: ik wil XBMC + Windows 7 draaien (ja idd zijn er vele andere OS oplossingen ;) ) en ik zou hier graag het advies krijgen welke compacte-out-of-the-box htpc ik nu volgens jullie kenners moet aanschaffen (prijs rond €400).

..en wie weet heb ik dan eindelijk eind vd week een leuk werkend systeem met XBMC. Dank alvast voor jullie tips!

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
WizzieJP schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:36:
Schitterend forum hier! Complimenten, veel gelezen, zeg maar bijna alles in deel XV maar gewoon heel simpel :) één vraag: ik wil XBMC + Windows 7 draaien (ja idd zijn er vele andere OS oplossingen ;) ) en ik zou hier graag het advies krijgen welke compacte-out-of-the-box htpc ik nu volgens jullie kenners moet aanschaffen (prijs rond €400).

..en wie weet heb ik dan eindelijk eind vd week een leuk werkend systeem met XBMC. Dank alvast voor jullie tips!
Zotac Zbox

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 07-08-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Nog een stem voor de Zotac-systemen hier. Heb zelf een AD10.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Waarom wil je perse Windows draaien? Heeft dat een reden, of gewoon "Ik ken Windows alleen maar".

Aangezien qua XBMC, alles er toch wel hetzelfde uit ziet, is de achterliggende engine weinig boeiend toch?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Firesphere schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:01:
Waarom wil je perse Windows draaien? Heeft dat een reden, of gewoon "Ik ken Windows alleen maar".

Aangezien qua XBMC, alles er toch wel hetzelfde uit ziet, is de achterliggende engine weinig boeiend toch?
@schumi2004 en borromini: Dank voor jullie tips!

En waarom Windows? Wellicht uit "gemak".. Het onbekende van de overige OS en ik niet echt van het tweaken ben. Wens mijzelf nu een systeem waar ik weinig aan hoef aan te passen. Maar ik sta open voor al het andere, zeker na advies van de experts hier :)

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
Openelec op een shuttle xs35gt v2 bevalt hier heel erg goed. Super snel en speelt vrijwel alles af. Alleen helaas geen hdmi 1.4 op dat ding. Is al wel een opvolger van uit sinds kort. Weet niet wat dat ding doet...
Voordeel is ook dat het compleet (!) passief is, dus zonder ventilator of zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
WizzieJP schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:24:
[...]

@schumi2004 en borromini: Dank voor jullie tips!

En waarom Windows? Wellicht uit "gemak".. Het onbekende van de overige OS en ik niet echt van het tweaken ben. Wens mijzelf nu een systeem waar ik weinig aan hoef aan te passen. Maar ik sta open voor al het andere, zeker na advies van de experts hier :)
Niet echt van het tweaken maar wel op tweakers :P
troxx schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:13:
ben al zeker twee weken aan het klooien maar ik krijg maar met geen mogelijkheid mijn video's in de bibliotheek van xbmc. Mijn configuratie is als volgt: ik draai de XBMC v11 Eden client op mijn macbook. De bestanden staan op mijn Synology NAS.

mijn nas draait op 192.168.2.45

Deze stappen heb ik allemaal doorlopen.

Dit krijg ik als ik in vi mijn /etc/export bekijk.
code:
1
2
3
/volume1/music  *(rw,async,no_wdelay,insecure,no_root_squash,anonuid=0,anongid=0)
/volume1/photo  *(rw,async,no_wdelay,insecure,no_root_squash,anonuid=0,anongid=0)
/volume1/video  *(rw,async,no_wdelay,no_root_squash,insecure,anonuid=0,anongid=0)

Vervolgens voeg ik een NFS locatie toe in XBMC, vervolgens krijg ik drie mappen te zien music, photo en video. Als ik dan in een map ga staan en deze selecteer en daarna daar inhoud aan toewijs dan werkt het niet. Het gekke is dat mijn muziek wel helemaal geindexeerd is.

Afbeeldingen staan hier: /volume1/photo , series hier /volume1/video/series en movies hier /volume1/video/movies

Heeft iemand een idee? SMB heb ik ook al geprobeerd en dat werkt ook niet.
Dat is wel appart. Ik heb dezelfde handelingen gedaan maar dan voor OpenELEC icm Synology NAS en hier werkt het perfect.

Je hebt wel het volgende commando gedaan op je NAS?
exportfs -ra

Zie je wel content als je in de folder "video" gaat?

[ Voor 62% gewijzigd door schumi2004 op 07-08-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:08
Handig bovenstaande discussies en SQL hulp.
Ik ben nog van de oude XBMC 10, zou overstappen op 11 zodra ik ook mijn 780G htpc vervang, maar ik wacht tot eind van het jaar met nieuwe hardware.

Ik heb altijd WinXP/Win7 gebruikt. Heb me best veel verdiept in OpenElec (vooral de forums) maar er was 1 mega tegenvaller: ik wil gewoon 1 library. Moet mijn HTPC in de woonkamer uit kunnen zetten en op een laptop of tablet verder kunnen kijken in bed. Precies waar ik gebleven ben en fanart etc moet beschikbaar zijn.

Dan kom je uit op een library via SQL en dan zit je automatisch gebonden aan Windows. Het is in elk geval onmogelijk via OpenElec. De verklaringen die meestal worden aangedragen zijn:
- opslag doe je op een NAS (voor mijn situatie niet voor te stellen, alleen maar nadelen (1) kost geld (2) neemt ruimte in (3) moet ik ergens verbergen uit zicht etc terwijl ik nu een mooie htpc met een dikke stille hdd heb, echt geen nasbehoefte).
- OpenElec is bedoeld als "client" niet als "master" htpc... (huh, Openelec is echt wel voldoende voor een mastersetup)

Nu ben ik benieuwd: is het iemand inmiddels gelukt om via XMBCbuntu of andere lichte setup gelukt om zo'n master/SQL database te beheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jazco2nd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 23:34:
Handig bovenstaande discussies en SQL hulp.
Ik ben nog van de oude XBMC 10, zou overstappen op 11 zodra ik ook mijn 780G htpc vervang, maar ik wacht tot eind van het jaar met nieuwe hardware.

Ik heb altijd WinXP/Win7 gebruikt. Heb me best veel verdiept in OpenElec (vooral de forums) maar er was 1 mega tegenvaller: ik wil gewoon 1 library. Moet mijn HTPC in de woonkamer uit kunnen zetten en op een laptop of tablet verder kunnen kijken in bed. Precies waar ik gebleven ben en fanart etc moet beschikbaar zijn.

Dan kom je uit op een library via SQL en dan zit je automatisch gebonden aan Windows. Het is in elk geval onmogelijk via OpenElec. De verklaringen die meestal worden aangedragen zijn:
- opslag doe je op een NAS (voor mijn situatie niet voor te stellen, alleen maar nadelen (1) kost geld (2) neemt ruimte in (3) moet ik ergens verbergen uit zicht etc terwijl ik nu een mooie htpc met een dikke stille hdd heb, echt geen nasbehoefte).
- OpenElec is bedoeld als "client" niet als "master" htpc... (huh, Openelec is echt wel voldoende voor een mastersetup)

Nu ben ik benieuwd: is het iemand inmiddels gelukt om via XMBCbuntu of andere lichte setup gelukt om zo'n master/SQL database te beheren?
Ik ben er met OpenELEC eigenlijk helemaal klaar mee. Ik heb IRC chat gespammed, forum en git en nu is het aan hun. Wat een tering zooi zeg dit werkend te krijgen. Is niet de eerste keer dat ik met OpenELEC issues heb maar dat kan ook zijn doordat ik meer wil als de gemiddelde gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
IMO doe je toch gewoon ergens iets verkeerd hoor :P
Ben nu al enkele dagen met de raspi aan het testen.
Raspbmc, OpenElec en Xbian op 3 aparte SD'tjes.
Ik zet mijn advancedsettings.xml erop, reboot en hup, daar staan mijn profielen met elk hun Library netjes terug 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fire69 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 00:03:
IMO doe je toch gewoon ergens iets verkeerd hoor :P
Ben nu al enkele dagen met de raspi aan het testen.
Raspbmc, OpenElec en Xbian op 3 aparte SD'tjes.
Ik zet mijn advancedsettings.xml erop, reboot en hup, daar staan mijn profielen met elk hun Library netjes terug 8)
Wat zou ik verkeerd doen dan?

Zou je je eigen advancedsettings.xml kunnen posten en dan met name de pathsubstitution gedeelte?

Edit:
Mijn advancedsettings.xml
http://pastebin.com/LQvwriwE

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 08-08-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Geen idee wat, maar het moet toch iets zijn. :+

Hier is de mijne, staat niet zo veel speciaals in:
http://pastebin.com/Gm9R0hJz

Wat is je probleem nu juist nog? De thumbnails?

[ Voor 16% gewijzigd door Fire69 op 08-08-2012 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dan kom je uit op een library via SQL en dan zit je automatisch gebonden aan Windows.
Waarom dan wel?
Alles draait hier op Linux. De server met de MySQL database en de NFS shares, en al de clients - m'n HTPC, m'n laptop, m'n desktop (en daar staat allemaal XBMC op).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik denk dat Jazco2nd wil zeggen dat hij op zijn HTPC waar OpenElec op draait geen NFS-server kan gebruiken.
In principe zou dat met XBMCBuntu wel gewoon moeten lukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx

troxx

Vechain maximalist

schumi2004 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 23:01:

[...]

Dat is wel appart. Ik heb dezelfde handelingen gedaan maar dan voor OpenELEC icm Synology NAS en hier werkt het perfect.

Je hebt wel het volgende commando gedaan op je NAS?
exportfs -ra

Zie je wel content als je in de folder "video" gaat?
ja, dat eerste commando heb ik uitgevoerd. Ik zie ook content als ik naar de map video ga. Daarin staan twee vervolgens twee mappen: (1) movies en (2) series. Voor beiden doe ik dan "inhoud toewijzen", enerzijds films en anderzijds TV series. Maar daar stopt het.

Ik kan de films dus wel afspelen maar ik wil ook dat ze mooi met movie-art etc in de bibliotheek worden opgenomen.

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heb je hem na het 'inhoud toewijzen' wel laten naar je Library scannen dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx

troxx

Vechain maximalist

Fire69 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 08:55:
Heb je hem na het 'inhoud toewijzen' wel laten naar je Library scannen dan? :?
Als hij dan vraagt of je "pad wil verversen" oid, klik ik ja. Voor de zekerheid heb ik ook library scannen bij startup aangezet en diverse malen XBMC geherstart. Ik vermoed dus dat het daar niet aan ligt.

Verder: soms zie ik een venster verschijnen dat er een "full library update" zal plaatsvinden over een bepaalde tijd. Als ik die tijd laat verlopen heb ik echter nog steeds geen gevulde library.

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat venster heb ik nog nooit gezien. Heb je één van de Library-update-addons geinstalleerd misschien?

Post je xbmc.log anders eens, daar kunnen we hopelijk meer uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx

troxx

Vechain maximalist

Fire69 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:31:
Dat venster heb ik nog nooit gezien. Heb je één van de Library-update-addons geinstalleerd misschien?

Post je xbmc.log anders eens, daar kunnen we hopelijk meer uit halen.
ja, volgens mij wel. dat zou het weleens kunnen zijn. Ga ik bij thuiskomst gelijk disablen en kijken of ik meer geluk heb. Dank.

Indien nog steeds geen succes post ik mijn log.

[ Voor 5% gewijzigd door troxx op 08-08-2012 10:51 ]

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fire69 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 00:14:
Geen idee wat, maar het moet toch iets zijn. :+

Hier is de mijne, staat niet zo veel speciaals in:
http://pastebin.com/Gm9R0hJz

Wat is je probleem nu juist nog? De thumbnails?
Probleem is idd nog steeds die path substitution voor o.a. thumbnails ja.

Als ik jouw xml bekijk dan doe jij het voor een specifiek profiel correct?
Als ik de database name tag gebruik zoals bij jouw (<name>xbmc_videos_adults</name>) dan begint OpeneELEC te miepen dat hij alle databases niet kan vinden en dat blijft hij doen totdat ik de xml aanpas en de database name tag verwijder dus dat gaat hem al niet worden. Is opzich ook niet zo'n ramp.

Verder lijken mijn path substitutions gewoon goed en zou ook niet zo spannend moeten zijn.
Ik heb meerdere NFS shares actief in OpenELEC/XBMC welke allemaal zonder problemen werken, zo heb ik ook een NFS share Backup welke ik gebruik voor XBMC Backup plugin, werkt ook zonder problemen en er kan gewoon naar toe geschreven worden dus qua lees en schrijf rechten zit dat ook goed.

Dan komen we aan bij mijn advancedsettings.xml waar ook helemaal niks spannends in staat en er naast de al 9 aanwezige NFS shares er nu 1 bij komt welke XBMC heet. Geef ik vervolgens een reboot van OpenELEC dan begint ie te flippen dat hij hem niet vinden kan of niet naar toe kan schrijven bla bla bla. Ook het pad wat er dan in de log staat lijkt helemaal niet op die ik in de advancedsettings.xml heb staan. Er staan nog steeds rare tekens in terwijl de file toch echt in UNIX format is opgeslagen, geen rare line breaks.

Dat was NFS. Dan maar overgestapt op SMB zoals voorgesteld was. User aangemaakt, config aangepast, reboot van OpenELEC en weer het zelfde gezeik alleen met minder info in de log maar de uitleg van de meldingen komt opzelfde neer. Vervolgens ergens gezien dat de mappen aanwezig zouden moeten zijn op de nas, mappen aangemaakt hielp allemaal niks.
Toen las ik in de OpenELEC wiki dat je in OpenELEC de share moest mounten, ook gedaan maar helemaal niks.

Het wil gewoon niet werken en ik denk dat ik nu wel zo'n beetje alle mogelijke opties geprobeerd heb. Nu mogen de devs het uitzoeken daar.

Moet er wel bij zeggen dat ik de laatste OpenELEC PVR git versie draai voor Fusion maar lijkt me niet dat het dan ineens kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Nog iets wat me opviel aan je advancedsettings.xml bij pathsubstitution staan de comments ineens als:

<!--- ipv <!-- en ---> ipv -->

Nou zeg ik niet dat dit het probleem is, maar ik zeg het maar omdat het er allemaal goed uitziet en het niet werkt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb sinds kort XBMC geinstalleerd op Linux Mint 13 Mate. Systeem heeft 3GB, AMD athlon X2 64 en een Asus M2NPV-VM moederbordje waar een Tv out header op zit. Ik heb gewoon de standaard installatie van XBMC uit d repo's. Bijna alles speelt hij vloeiend af, zoals 720 en 1080 films, divx etc. De geinstalleerde video driver is 295.49 van Nvidia, met 256MB shared video mem.

Eigenlijk alles behalve bepaalde dvd's waar ik met video_ts.ifo de film start. Dan heb ik of wel geluid, maar geen beeld, of wel beeld, maar dat stottert om de 2 seconden. In die gevallen is de processor en geheugengebruik nog niet op de helft. Verder loopt XBMC vast bij afspelen van een IMG filmbestand. ik kan de pc nog wel benaderen via ssh, killen van XBMC werkt echter niet, een harde reset is het enige dat nog werkt.

wat ik vooral vervelend vindt, is dat de video-ts.ifo niet goed af te spelen is. op dezelfde pc met VLC player werkt het probleemloos. Ik heb het idee dat het gewoon iets simpels is, maar hebben jullie suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Check het logbestand van XBMC. Wat je nu doet is gewoon wat gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
ja goed punt natuurlijk.

bij opstarten van XBMC krijg ik een 6 tal errors over error een ontbrekende Fonts map in mijn homefolder.

Na afspelen van een een stukje stotterend video_ts bestand (overigens gaat audio wel gewoon vloeiend) krijg ik in de logfiles aardig wat warnings :).

Voornamelijk deze komen herhaaldelijk terug:
- Warning: could not find codec parameters for ....
- Error: ExtractThumb - Error creating demuxer
- Warning: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_Initialized

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Notehoutelade

Ik weet niet maar misschien een idee XBMC opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:47:
[...]

Probleem is idd nog steeds die path substitution voor o.a. thumbnails ja.

Als ik jouw xml bekijk dan doe jij het voor een specifiek profiel correct?
Als ik de database name tag gebruik zoals bij jouw (<name>xbmc_videos_adults</name>) dan begint OpeneELEC te miepen dat hij alle databases niet kan vinden en dat blijft hij doen totdat ik de xml aanpas en de database name tag verwijder dus dat gaat hem al niet worden. Is opzich ook niet zo'n ramp.

Verder lijken mijn path substitutions gewoon goed en zou ook niet zo spannend moeten zijn.
Ik heb meerdere NFS shares actief in OpenELEC/XBMC welke allemaal zonder problemen werken, zo heb ik ook een NFS share Backup welke ik gebruik voor XBMC Backup plugin, werkt ook zonder problemen en er kan gewoon naar toe geschreven worden dus qua lees en schrijf rechten zit dat ook goed.

Dan komen we aan bij mijn advancedsettings.xml waar ook helemaal niks spannends in staat en er naast de al 9 aanwezige NFS shares er nu 1 bij komt welke XBMC heet. Geef ik vervolgens een reboot van OpenELEC dan begint ie te flippen dat hij hem niet vinden kan of niet naar toe kan schrijven bla bla bla. Ook het pad wat er dan in de log staat lijkt helemaal niet op die ik in de advancedsettings.xml heb staan. Er staan nog steeds rare tekens in terwijl de file toch echt in UNIX format is opgeslagen, geen rare line breaks.

Dat was NFS. Dan maar overgestapt op SMB zoals voorgesteld was. User aangemaakt, config aangepast, reboot van OpenELEC en weer het zelfde gezeik alleen met minder info in de log maar de uitleg van de meldingen komt opzelfde neer. Vervolgens ergens gezien dat de mappen aanwezig zouden moeten zijn op de nas, mappen aangemaakt hielp allemaal niks.
Toen las ik in de OpenELEC wiki dat je in OpenELEC de share moest mounten, ook gedaan maar helemaal niks.

Het wil gewoon niet werken en ik denk dat ik nu wel zo'n beetje alle mogelijke opties geprobeerd heb. Nu mogen de devs het uitzoeken daar.

Moet er wel bij zeggen dat ik de laatste OpenELEC PVR git versie draai voor Fusion maar lijkt me niet dat het dan ineens kapot is.
Ik heb jouw PVR build uit je dropbox gehaald. Ik zal van de week eens testen wat ik daar voor resultaten mee krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:13:
@Notehoutelade

Ik weet niet maar misschien een idee XBMC opnieuw te installeren?
de hele pc geherinstalleerd, alleen de updates gepakt, en de laatste video driver. Weer hetzelfde probleem :'(
vreemde is dat ik de foutmeldingen in de log op internet vaak tegenkom, alleen zonder oplossingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Waarom zou linux een beperking zijn?
Entertainment vanuit de luie stoel: XBMC: One database to rule them all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Notehoutelade schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:01:
de hele pc geherinstalleerd, alleen de updates gepakt, en de laatste video driver. Weer hetzelfde probleem :'(
vreemde is dat ik de foutmeldingen in de log op internet vaak tegenkom, alleen zonder oplossingen..
Dus je krijgt weer 6-tal foutmeldingen bij het opstarten van XBMC op een fresh install (inclusief fresh install van os)? Ligt het niet aan de video driver? Probeer eens de huidge driver (geinstalleerde) te verwijderen met drivercleaner of iets dergelijks, installeer vervolgens een wat oudere versie van de driver.

//EDIT; ander oplossing:
Je gaf aan dat je de laatste versie van XBMC hebt geinstalleerd, controleer dit, dit hoort EDEN (v11) te zijn, als dat zo is, doe het volgende, verwijder XBMC en alle (overgebleven) submappen en troep, installeer vervolgens v10, dus een oudere versie en check wat er gebeurd.

Ik lees je post nu nog een keer, en ik denk/gok dat het aan Linux Mint ligt, maar goed, eens even wat proberen voordat we een ander os bij gaan pakken :P :)

[ Voor 36% gewijzigd door EN-IS op 08-08-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Fire69 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 07:24:
Ik denk dat Jazco2nd wil zeggen dat hij op zijn HTPC waar OpenElec op draait geen NFS-server kan gebruiken.
In principe zou dat met XBMCBuntu wel gewoon moeten lukken toch?
Ik denk eerder dat hij veronderstelt dat er überhaupt beheer nodig is voor de database, en dat is niet zo. Eén keer die geïnitialiseerd is hoef je daar niet meer naar om te kijken. XBMC beheert die dan volledig autonoom - upgraden naar een nieuwere versie, ingangen verwijderen of toevoegen, ... Je hebt er geen omkijken meer naar als je ze in het begin correct configureert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Ik zit zelf nu met een aantal vragen :) Systeem Win7 64 bit met EDEN.

1. in mijn XBMC map heb ik een map genaamd Thumbnails, deze is bijna 3gb, das best veel, is er een manier om deze (automatisch) op te schonen (behalve de mappen video/music/generated)?

2. Ik weet niet of XBMC dit doet of ArtWork Downloader, ik dacht artwork downloader, in ieder geval ik vind het prettig als de afbeeldingen voor een film/tvserie in de eigen map worden opgeslagen, afbeeldingen zoals;'
- banner
- clearart
- fanart
- folder
- logo
- poster
- enzv.
Sinds kort functioneert dit niet meer, heb namelijk nieuwe series en films toegevoegd en vervolgens artwork downloader 2 a 3 keer gedraaid, zie niks verschijnen in de mappen zelf, maar ik weet 100% zeker dat er fanart en dergelijke afbeeldingen beschikbaar zijn, ik zie deze ook netjes in XBMC verschijnen (bij het scrollen zeg maar) maar niet meer in de individuele mappen van de nieuwe films/tvseries.

Iemand een idee waar kan dit aan liggen? Ik heb niks veranderd in de instellingen (behalve dat xbmc .tbn afbeeldingen moet downloaden alleen heeft dat niks met artwork downloader te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
EN-IS schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:21:
[...]

Dus je krijgt weer 6-tal foutmeldingen bij het opstarten van XBMC op een fresh install (inclusief fresh install van os)? Ligt het niet aan de video driver? Probeer eens de huidge driver (geinstalleerde) te verwijderen met drivercleaner of iets dergelijks, installeer vervolgens een wat oudere versie van de driver.

//EDIT; ander oplossing:
Je gaf aan dat je de laatste versie van XBMC hebt geinstalleerd, controleer dit, dit hoort EDEN (v11) te zijn, als dat zo is, doe het volgende, verwijder XBMC en alle (overgebleven) submappen en troep, installeer vervolgens v10, dus een oudere versie en check wat er gebeurd.

Ik lees je post nu nog een keer, en ik denk/gok dat het aan Linux Mint ligt, maar goed, eens even wat proberen voordat we een ander os bij gaan pakken :P :)
ja, de hele riedel aan foutmeldingen. het gaat inderdaad om versie 11, uit de repo. Versie 10 staat daar niet, dus dat zou handmatig installeren worden?

Op mijn lijstje staat ook al om het gewoon met Ubuntu te gaan testen :). Punt is dat er naast XBMC ook nog Sabnzb en een torrent downloader draait en het ding verder ook als Nas dient voor de rest van het huis. Daarom geen dedicated XBMC versie. Ik ben eenmaal bekend met Mint, het heeft mij van Windows afgeholpen ;) vandaar de keus. Maar ik gooi er straks Ubuntu op en zie dan wel wat er gebeurt.

edit: met de laatste versie van Ubuntu hetzelfde probleem.. had ik dat eerder geweten.. :p
nu maar een oudere versie testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Notehoutelade op 08-08-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet iemand een manier om wanneer er meerdere clients gebuikt worden met een gezamelijke database de overige clients uit te sluiten van library update? (nee mijn Thumbnails share werkt nog niet ;) )

Deze info staat nu in database dus als ik op de ene client uitschakel is dat overal zo. In de advanced settings kon ik niet een dergelijk iets terug vinden.
Pagina: 1 ... 51 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]