Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.3.0 online gezet. Zoals je kunt zien zijn we een minor versie omhoog gegaan. Er zijn intern een aantal grote changes door gevoerd die het een en andere een stuk overzichtelijker maken. Daarnaast is er eindelijk localisation geimplementeerd zodat je XOT-Uzg.v3 nu in het Nederlands, Engels of Zweeds krijgt. Ook werkt XOT-Uzg.v3 nu onder XBMC @Android, voor zover deze XBMC versie de streams ondersteund natuurlijk. Dat samen met alle changes sinds de 3.2.0 versie (10 juli 2010!) leek ons toch wel een reden om versie 3.3.0 in het leven te roepen.
In de vorige versie hadden we wat logging inbouwd die ons meer inzicht moest geven over het gebruik van XOT-Uzg.v3 als script of plugin. De uitslag van de bijna 5000 datapunten was: 31% script tegen 69% plugin. De script versie gaat dus zeker weten nog even blijven, maar we gaan ons on de toekomst nog meer op de plugin focussen zodat we de verhouding schever gaan krijgen. Uiteindelijk zal het script namelijk echt gaan verdwijnen.
Hier het volledige overzicht:
Changelog v3.3.0 - 2012-08-19
Framework related- Refactored: UriHandler
- Refactored: Logger
- Refactored: Regexer
- Refactored: AddonSettings
- Added: XBMC @Android compatibility
- Fixed: Jsonhelper was not 100% ok
- Fixed: Simplified packages dependencies
- Added: Hide Geolocked items to XOT-Uzg.v3 settings
- Fixed: message in plugin showed Video item instead of Media Item
- Added: Plugin now shows a error when no streams are found to play
- Fixed: UI Deadlock due to an active DialogBusy and an active OK Dialog
- Fixed: Big performance improvement on initial start of XOT-Uzg.v3 on slower systems
- Added: Support for Danish channels
- Added: Estonian language
- Changed: SWF url now sets swfvfy=1 instead swfvfy=True
Skin related- Added: Multi-Language support (for now English, Swedish and Dutch, more translations welcome)
Channel related- Added: Live streams to SVT.se
- Fixed: Multiple SVT.se channel issues
- Updated: SWF url for SVT.se channel
- Fixed: SVT.se: new m3u8 codec is not supported for some servers (Issue 354)
- Fixed: TV4.se changed layout (Issue 353)
- Fixed: Canvas
- Fixed: BETA svtplay.se became final (Issue 350)
- Updated: added non-RTMPT stream for Een.be channel (Issue 349)
- Fixed: NOS channel would not list all items due to some mark-up changes (Issue 347)
- Fixed: NOS did not start on page 1 with listings
- Fixed: De Redactie not showing streams
- Added: TV3.ee (Issue 342)
- Fixed: Facebook links appeared in video listing (Issue 341)
Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de
installatie pagina.
Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (
http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.
RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een
iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.
Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site:
http://www.rieter.net/pages/XOT:Download.
Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.