[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.652 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Openelec geinstalleerd, en yes, hij werkt. Alles speelt nu vloeiend. Echter, er lijkt vandaag niets vanzelf te gaan. de Add-on Sabnzbd geinstalleerd en die is niet bereikbaar via de webinterface. poortnr op 8181. De gewone webinterface van Openelec is prima bereikbaar op 8080 en werkt ook al prima met de android app.
als ik via ssh verbinding maak, kan ik via het top commando ook zien dat er niets van Sabnzbd processen draaien helaas.
disablen, enablen, herinstalleren van de add-on biedt geen oplossing.

heeft iemand een tip van de sluier?

edit: Sabnzbd suite geinstalleerd, enabled, disabled, reboot, zoiets en opeens werkt het dan wel :)

[ Voor 14% gewijzigd door Notehoutelade op 08-08-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-07 22:43
Notehoutelade schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:25:
Openelec geinstalleerd, en yes, hij werkt. Alles speelt nu vloeiend. Echter, er lijkt vandaag niets vanzelf te gaan. de Add-on Sabnzbd geinstalleerd en die is niet bereikbaar via de webinterface. poortnr op 8181. De gewone webinterface van Openelec is prima bereikbaar op 8080 en werkt ook al prima met de android app.
als ik via ssh verbinding maak, kan ik via het top commando ook zien dat er niets van Sabnzbd processen draaien helaas.
disablen, enablen, herinstalleren van de add-on biedt geen oplossing.

heeft iemand een tip van de sluier?
Sabnzbd draait standaard op poort 8081

Ook een reboot kan soms wonderen doen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Trestry op 08-08-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Trestry schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:36:
[...]

Sabnzbd draait standaard op poort 8081

Ook een reboot kan soms wonderen doen ;)
ik ben dat rebooten bij linux niet echt gewend eigenlijk. Valt me bijna tegen ;). Maar wat werkt het allemaal mooi _/-\o_

verschil met de losse add on Sabnzb, daar kun je zelf de poort instellen. bij de Sabnzb suite is het standaard 8081 inderdaad.

[ Voor 16% gewijzigd door Notehoutelade op 08-08-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 15:26
Je kunt ook gewoon de daemon (her)starten. Een complete reboot is alleen nodig bij kernelupgrades.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 20:03
schumi2004 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:17:
Weet iemand een manier om wanneer er meerdere clients gebuikt worden met een gezamelijke database de overige clients uit te sluiten van library update? (nee mijn Thumbnails share werkt nog niet ;) )

Deze info staat nu in database dus als ik op de ene client uitschakel is dat overal zo. In de advanced settings kon ik niet een dergelijk iets terug vinden.
Uitsluiten... als je gewoon geen update doet, wat je toch zelf manueel moet doen, is er toch geen probleem :P

Ik snap trouwens niet waarom je het zou willen uitsluiten? Ik kan van op eender welk device een library update doen, en dat komt dan netjes toe op de andere devices. :)
Enige waar je moet op letten, is dat de xbmc-build van (ongeveer) dezelfde datum is, zodat ze dezelfde database-versie draaien.

Is dat misschien niet het probleem bij jou!? Kijk eens naar je MySQL-server, of je daar niet ondertussen meerdere versies van je db heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:37

OMX2000

By any means necessary...

Fire69 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 08:24:
[...]

Uitsluiten... als je gewoon geen update doet, wat je toch zelf manueel moet doen, is er toch geen probleem :P

Ik snap trouwens niet waarom je het zou willen uitsluiten? Ik kan van op eender welk device een library update doen, en dat komt dan netjes toe op de andere devices. :)
Enige waar je moet op letten, is dat de xbmc-build van (ongeveer) dezelfde datum is, zodat ze dezelfde database-versie draaien.

Is dat misschien niet het probleem bij jou!? Kijk eens naar je MySQL-server, of je daar niet ondertussen meerdere versies van je db heb staan?
Hebben ze in de XBMC database niet iets van een versienummer opgenomen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2024
In de naam staat tegenwoordig een nummer wat de versie aangeeft.

Eden heeft database versie 60, en frodo zit op minstens 67.

Ik heb hier trouwens 1 machine die automatisch update bij het starten, maar als ik weet dat er iets nieuws is, wat nog niet in de database start, dan start ik net zo makkelijk even een update van de library op 1 van de andere machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Sneezydevil schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:05:

Eden heeft database versie 60, en frodo post-Eden zit op minstens 67.
Frodo is nog niet uit, dus alles na Eden zijn beta's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Fire69 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:46:
[...]

Frodo is nog niet uit, dus alles na Eden zijn beta's :P
In XBMC zelf staat Frodo Alpha, als je bij system information kijkt.

Moet zeggen dat het voor een alpha, beta of wat het dan ook is :p, goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 23:05
sn33ky schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:12:
Vraagje: Is er een mogelijkheid om door middel van Sabnzb, Synology NAS, couchpotatoe & sickbeard of iets anders automatisch de oudste films/series te laten verwijderen van je HD als je HD vol begint te lopen? Dit zou door middel van eens criptje kunnen heb ik begrepen? Indien dit de enige oplossing is. Kan iemand mij tutorials geven voor het schrijven van zo een scriptje.
Of misschien een DSM 4.x pakketje dat deze mogelijkheid heeft. HD monitor ofzo?
Omdat hier niemand heeft geantwoord heb ik maar op het synology forum en linux cripting support deze vraag gesteld. En deze kwamen met verschillende scripts op de proppen. Wat denken jullie hiervan?

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 DIRS="a/ b/"
MAXDELBYTES="53687091200" # 50GB
DELBYTES="0"

find $DIRS -type f -printf "%T@ %s %p\n" | sort -r -n | while read time bytes filename
do
    rm -fv "$filename"
    DELBYTES=$((DELBYTES + bytes))

if [ $DELBYTES -ge $MAXDELBYTES ]; then break; fi
done

En de ander:
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#!/opt/bin/bash
dir=/data/video
min_dirs=3
full=60
logfile=/var/tmp/removed.log

df=`df | grep data | awk '{print $5}' | sed s/%//g`
if [ $df -gt $full ]; then
   [[ $(find "$dir" -type d | wc -l) -ge $min_dirs ]] &&
   IFS= read -r -d $'\0' line < <(find "$dir" -printf '%T@ %p\0' 2>/dev/null | sort -z -n)
   file="${line#* }"
   ls -lLd "$file"
   #rm -rf "$file"
   date=`date`
   if [ -f "$file" ]; then
      echo "$date $file could not be removed!" >> $logfile
   else
      echo "$date $file removed" >> $logfile
   fi   
fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-07 01:41
Sneezydevil schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:23:
[...]

In XBMC zelf staat Frodo Alpha, als je bij system information kijkt.

Moet zeggen dat het voor een alpha, beta of wat het dan ook is :p, goed werkt.
Heb het ook geprobeerd op mijn Fusion (OpenELEC) systeem maar merkte wel iets apparts bij het afspelen van DTS materiaal via de TV.

Als volume van XBMC op max staat (0 dB) en het geluid gaat hard of zwaar (bass) hoe je het noemen wilt dan is het net of je speakers kapot zijn, hele vervelend gekraak hoor je dan. Ik had dit met de film Battleship welke gedownmixed wordt naar 2.0 omdat mijn TV dus geen DTS aan kan. Heb jij daar geen last van? Mijn TV staat dan overigens niet overdreven hard, gewoon op normaal volume. Zette ik het volume van XBMC nu op laat zeggen -10 dB dan merkte ik het niet of was het niet hoorbaar.

[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 09-08-2012 13:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Het is me nog niet opgevallen, ik zal er eens op letten.

Ik heb volume ook op 0dB staan, en zet dan mijn tv ook niet harder dan bij normale tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-07 23:45
Frodo alpha 3 draait hier idd ook al fftjes nu als een tiet, nog geen problemen tegengekomen die noemenswaardig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
SidewalkSuper schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:54:
Frodo alpha 3 draait hier idd ook al fftjes nu als een tiet, nog geen problemen tegengekomen die noemenswaardig zijn :)
Ik wacht het nog even af voordat ik mijn hele setup weer moet omgooien. Heb er ook beetje moeite mee dat je voor Fusion systemen FernetMenta's repo moet gaan gebruiken (althans ik weet niet beter) ipv de Officiele. Niet dat de verschillen heel groot zijn maar kan toch net andere bugs/issues geven als iemand die wel van de officiele repo gecompiled heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Ik heb een vraagje.

Ik heb sinds gister de Eden + HD audio build geinstalleerd.
Gister werkte het gewoon, streamen naar de receiver DTS-Master audio

Vandaag wil ik weer gewoon wat kijken en nu zegt hij constant failed to initialize audio device en gaat beeld erg stotteren. Ik heb zover ik weet niets veranderd aan de instellingen.

Vreemde is dat wanneer ik hem op optical/coax zet wel gewoon DTS geluid krijg maar ik heb helemaal die aansluiting niet gebruikt, gebruik alleen HDMI.

Heb een GTX670 een Onkyo TX-NR5007.
Laatste drivers ( heb de kaart pas sinds gister )

Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door OMD op 09-08-2012 17:16 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet iemand hoe je snel je hele library (Shared MySQL Database) kunt omzetten van NFS naar SMB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Via XBMC-settings Export doen naar single file, ganse boel trashen en omzetten naar smb, daarna de single file terug importeren?
Als je het in MySQL zelf moet gaan doen, ben je volgens mij langer bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-07 14:38

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

schumi2004 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:20:
Weet iemand hoe je snel je hele library (Shared MySQL Database) kunt omzetten van NFS naar SMB ?
Past natuurlijk niet echt voor in dit topic, maar het makkelijkste is om een export te maken met php-myadmin, dan in dat bestand de smb string van alle entries vervangen met de nfs string en weer terug importeren met php-myadmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Beide bedankt maar denk dat de manier van Fire69 het makkelijkste is (voor mij) ;)

En of het nu wel of niet in dit topic thuis hoort weet ik zo net nog niet. Kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die niet hun hele library opnieuw willen opbouwen als ze van protocol switchen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Ik voeg gewoon een path substitution toe, op windows gebruik smb en op openelec en raspbmc gebruik ik nfs, dit met dezelfde shared database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sneezydevil schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 07:23:
Ik voeg gewoon een path substitution toe, op windows gebruik smb en op openelec en raspbmc gebruik ik nfs, dit met dezelfde shared database.
Hoe bedoel je ?

Dan krijg je toch problemen als bv de windows machine de database gaat updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:17:
Beide bedankt maar denk dat de manier van Fire69 het makkelijkste is (voor mij) ;)

En of het nu wel of niet in dit topic thuis hoort weet ik zo net nog niet. Kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die niet hun hele library opnieuw willen opbouwen als ze van protocol switchen ;)
En ik had het nog wel simpel gemaakt :9 In het licht van dat het misschien toch past, dan maar een betere uitleg om het direct in phpmyadmin in de tabel te veranderen.

Start phpmyadmin en log in
Klik op de database die je bewerken wil
Klik boven aan op de "SQL" tab
Je krijgt een tekst box om code mee uit te voeren. Daar voer je de volgende tekst in:
code:
1
UPDATE #tabelnaam# SET #tabelveld# = replace(#tabelveld#,"#origineel_stuk_tekst#","#vervangende_tekst#");

tekst aangeduid met #tekst# in zijn geheel uiteraard vervangen door corresponderende tekst die het daadwerkelijk moet zijn.

En de boel is vervangen. Zelfde code kan je uiteraard ook uitvoeren on de CLI als je daar handig mee bent.
Sneezydevil schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 07:23:
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je even naar je database structuur moet kijken. Volgens mij maakt XBMC namelijk voor ieder afspeelappraat een locatie tabel voor de bestanden aan. Path substitution helpt daar volgens mij niet voor.

[ Voor 17% gewijzigd door Mystic Spirit op 10-08-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
schumi2004 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:53:
[...]

Hoe bedoel je ?

Dan krijg je toch problemen als bv de windows machine de database gaat updaten?
Nee hoor, hier nog geen last van gehad tenminste, voor het updaten van de database lijkt hij naar de sources.xml te kijken.

Stel ik heb (Op alle machines):

sources.xml
code:
1
2
3
4
5
6
  <video>
      <source>
         <name>Films</name>
         <path pathversion="1">nfs://10.0.0.1/data/films/</path>
      </source>
   </video>

advancedsettings.xml (extra op windows)
code:
1
2
3
4
5
6
  <pathsubstitution>
    <substitute>
      <from>nfs://10.0.0.1/data/films/</from>
      <to>smb://10.0.0.1/data/films/</to>
    </substitute>
  </pathsubstitution>

Dan zet windows in de shared mysql database evengoed nfs://10.0.0.1/data/films/.

Ik zoe dit hier zelfs met een mounted network share (<to>E:\films</to>) en dan nog gaat het goed, ik laat zelfs de windows machine het meeste updaten.

Ik was eerst bang dat de windows machine nu E:\films in de database zou zetten, maar dat lijkt niet het geval.

//Edit

@Mystic Spirit hoe bedoel je dat? Misschien begrijp ik niet wat jullie willen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sneezydevil op 10-08-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

@Sneezydevil
Zoals jij het omschrijft had ik het nog niet eerder bekeken. Is volgens mij ook een prima oplossing. Volgens mij heb je in je database dan nog steeds per install van XBMC een verwijzing zitten naar het path wat hij gebruikt.

Ik weet het niet zeker want ik gebruik mijn shared database alleen om tussen versies te switchen en ik heb niet meerdere installs staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Sneezydevil

Interessante benadering. Als ik het goed begrijp kan ik bv op mijn android tablet de nfs omzetten naar smb. De overige clienst zijn allemaal nfs en android kan vooralsnog alleen smb (dat was de reden dat ik naar smb wilde switchen maar lijkt geen succes te worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Ja ik gebruik het ook om tijdelijk 1 client even naar smb te zetten, als libnfs weer eens moeilijk doet ofzo.

Doe dit al een paar maanden en nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mmmm eens zien of ik het op mijn tablet werkend krijg zo.

Edit:
No shit sherlock!
@Sneezydevil, your the man!! _/-\o_
Weet niet wat er gebeurt is maar mijn shared thumbnails werken nu ook op alle devices en tablet.
Nu als de sodemieter tig backups maken zodat ik de files never nooit niet kwijt kan raken

[ Voor 69% gewijzigd door schumi2004 op 10-08-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-07 18:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Hoe loopt XBMC op Linux tegenwoordig op AMD Fusion? Ik heb voor mijn schoonvader een paar maanden geleden een Fusion gekocht, maar XBMC op Linux was een drama (tearing, geluid wat raar deed etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
zAo schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:04:
Hoe loopt XBMC op Linux tegenwoordig op AMD Fusion? Ik heb voor mijn schoonvader een paar maanden geleden een Fusion gekocht, maar XBMC op Linux was een drama (tearing, geluid wat raar deed etc).
Hier als een zonnetje, moet wel zeggen dat hij nog niet volledig stabiel is maar draai ook een nightly maar geluid en video lopen gewoon soepeltjes. Soms heeft hij wel eens kuren dat menu niet werkt of zo, dan hangt hij maar dat is zo'n 1 a 2 keer per week max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

schumi2004 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:08:
[...]

Hier als een zonnetje, moet wel zeggen dat hij nog niet volledig stabiel is maar draai ook een nightly maar geluid en video lopen gewoon soepeltjes. Soms heeft hij wel eens kuren dat menu niet werkt of zo, dan hangt hij maar dat is zo'n 1 a 2 keer per week max.
OK, thanks. Goed om te zien dat de drivers op orde zijn. Het is alleen nog niet klaar voor schoonpa zo te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
zAo schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:11:
[...]

OK, thanks. Goed om te zien dat de drivers op orde zijn. Het is alleen nog niet klaar voor schoonpa zo te horen :)
Nou ja, als hij iets uit en aan kan zetten wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

zAo schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:04:
Ik draai XBMC (op OpenElec) op mijn ZOTAC AD02 Plus. Werkt als een zonnetje! 8) XBMC op AMD Fusion werkt dus perfect imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jk_W schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:27:
[...]

Ik draai XBMC (op OpenElec) op mijn ZOTAC AD02 Plus. Werkt als een zonnetje! 8) XBMC op AMD Fusion werkt dus perfect imho.
Hier ook op een AD02.
@zAo wat de problemen betreft in mijn eerdere reply is meer te wijten aan de gebruiker (ikke zelf dus :) ) Heb er nogal een houtje van allerlei builds te willen testen of andere mogelijkheden dus denk dat je schoonpa het wel hebben kan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

schumi2004 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:30:
[...]

Hier ook op een AD02.
@zAo wat de problemen betreft in mijn eerdere reply is meer te wijten aan de gebruiker (ikke zelf dus :) ) Heb er nogal een houtje van allerlei builds te willen testen of andere mogelijkheden dus denk dat je schoonpa het wel hebben kan hoor ;)
Klinkt goed! Dank beide. We gaan het weer eens proberen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:46
Sinds kort gebruik ik xbmc op mijn raspberry pi met Xbian. Het enige probleem is dat onder Xbian XOT-UZG niet werkt. In Raspbmc en OpenElec ervoer ik geen problemen. De foutmelding die ik krijg is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
20120811 01:31:57 - [69  MB] DEBUG    - chn_nos2010.py       - 556  - NOS Uzg: Found SecurityCodes: [''] from
20120811 01:31:57 - [69  MB] INFO     - uriopener.py         - 280  - Opening requested uri Async: http://www.uitzendinggemist.nl/programmas (already 1 threads)
20120811 01:31:57 - [69  MB] DEBUG    - cachehttphandler.py  - 57   - CacheHttpHandler :: HTTP request for url: 'http://www.uitzendinggemist.nl/programmas'
20120811 01:31:57 - [69  MB] DEBUG    - cachehttphandler.py  - 95   - CacheHttpHandler :: No-Cache-Hit
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - Error Opening url http://www.uitzendinggemist.nl/programmas
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - | Traceback (most recent call last):
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |   File "/root/.xbmc/addons/net.rieter.xot/resources/libs/uriopener.py", line 523, in Open
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |     sourceHandle = self.uriHandler.open(self.uri)
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |   File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 400, in open
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |     response = self._open(req, data)
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |   File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 418, in _open
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |     '_open', req)
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |   File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 378, in _call_chain
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |     result = func(*args)
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |   File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 1207, in http_open
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |     return self.do_open(httplib.HTTPConnection, req)
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |   File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 1177, in do_open
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |     raise URLError(err)
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - | URLError: <urlopen error [Errno -2] Name or service not known>
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 328  - The URL was not opened successfully: <urlopen error [Errno -2] Name or service not known>

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:20
Ik wil iets wat volgens mij heel makkelijk moet kunnen maar krijg het niet voor elkaar.
Als ik muziek afspeel verschijnt er door de artist slideshow addon rechtsbovenin wisselende plaatjes van de artiest. (via Last FM) dit werkt zelfs als ik bijvoorbeeld 538 stream. Helemaal leuk. Songteksten ook geen probleem. Wat ik maar niet in beeld krijg is verdere artiestinformatie. Het moet toch kunnen dat er naast de plaatjes bijvoorbeeld ook de biografie van de artiest te lezen is? Uiteraard heb ik de "download additional artist information" geactiveerd.

Overigens gebruik ik MQ3
Ook die heeft ergens in de skinopties "toon artiest biografie tijdens muziek luisteren" aan staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 11-08-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik ben tegen een probleempje aangelopen met mijn MySQL media library... Tot nog toe switchte ik alleen af en toe van XBMC Eden (v11) naar Frodo (v12) om te kijken hoe het met de Video en daarbij behorende HD audio ging. Nu wil ik eigenlijk volledig overstappen op Frodo, maar om de één of andere reden pakt hij wel mijn Video library, maar niet mijn Music library uit de SQL database.

Iemand een idee hoe dat kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Eden en Frodo hebben andere versies voor de database.
Heb je wel een Music-db in je SQL staat voor Frodo? Music27 zou dat moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:49
CurlyMo schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 01:35:
Sinds kort gebruik ik xbmc op mijn raspberry pi met Xbian. Het enige probleem is dat onder Xbian XOT-UZG niet werkt. In Raspbmc en OpenElec ervoer ik geen problemen. De foutmelding die ik krijg is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
20120811 01:31:57 - [69  MB] DEBUG    - chn_nos2010.py       - 556  - NOS Uzg: Found SecurityCodes: [''] from
20120811 01:31:57 - [69  MB] INFO     - uriopener.py         - 280  - Opening requested uri Async: http://www.uitzendinggemist.nl/programmas (already 1 threads)
20120811 01:31:57 - [69  MB] DEBUG    - cachehttphandler.py  - 57   - CacheHttpHandler :: HTTP request for url: 'http://www.uitzendinggemist.nl/programmas'
20120811 01:31:57 - [69  MB] DEBUG    - cachehttphandler.py  - 95   - CacheHttpHandler :: No-Cache-Hit
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - Error Opening url http://www.uitzendinggemist.nl/programmas
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - | Traceback (most recent call last):
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |   File "/root/.xbmc/addons/net.rieter.xot/resources/libs/uriopener.py", line 523, in Open
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |     sourceHandle = self.uriHandler.open(self.uri)
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |   File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 400, in open
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |     response = self._open(req, data)
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |   File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 418, in _open
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |     '_open', req)
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |   File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 378, in _call_chain
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |     result = func(*args)
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |   File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 1207, in http_open
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |     return self.do_open(httplib.HTTPConnection, req)
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |   File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 1177, in do_open
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - |     raise URLError(err)
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 573  - | URLError: <urlopen error [Errno -2] Name or service not known>
20120811 01:31:57 - [69  MB] CRITICAL - uriopener.py         - 328  - The URL was not opened successfully: <urlopen error [Errno -2] Name or service not known>
Interessant, lijkt op een urllib2 issue. Zou je een complete log (uzg.log of uzgplugin.log) op pastebin.com kunnen zetten? Kan ik kijken of ik het kan fixen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Fire69 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:35:
Eden en Frodo hebben andere versies voor de database.
Heb je wel een Music-db in je SQL staat voor Frodo? Music27 zou dat moeten zijn.
Ja ik heb wel een 27 staan.... Misschien is mijn database een te groot zooitje? Ik heb namelijk een music18, 20 en 27 staan. Daarnaast ook nog een videos60, 64, 67 en 68...

Als ik music27 delete zou hij dan automatisch een nieuwe aanmaken vanuit music 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
GroteBozewolf schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:50:
Interessant, lijkt op een urllib2 issue. Zou je een complete log (uzg.log of uzgplugin.log) op pastebin.com kunnen zetten? Kan ik kijken of ik het kan fixen.
Bij deze: http://pastebin.com/ED6tmqpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mystic Spirit schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:37:
[...]

Ja ik heb wel een 27 staan.... Misschien is mijn database een te groot zooitje? Ik heb namelijk een music18, 20 en 27 staan. Daarnaast ook nog een videos60, 64, 67 en 68...

Als ik music27 delete zou hij dan automatisch een nieuwe aanmaken vanuit music 20?
In principe wel. Als er al niks mis was met je 20 natuurlijk. Kan ook zijn dat daardoor 27 leeg blijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Fire69 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 09:55:
[...]

In principe wel. Als er al niks mis was met je 20 natuurlijk. Kan ook zijn dat daardoor 27 leeg blijft :P
Ik heb 27 gerenamed en een nieuwe op laten bouwen vanuit 20, maar krijg hetzelfde resultaat. Geen library. Het vreemde is dat de database niet leeg is, hij wordt alleen niet gelezen. In phpmyadmin heeft 27 net zoveel gegevens als de 20 en de oude 27 database.

Bijzonder geval dit....

Edit:
Misschien nog wel goed om te vermelden dat mijn 20 database die dan door Eden gebruikt wordt, wel werkt, maar traag reageerd. Dat kan komen door de grote hoeveelheid aan data die erin zit, maar dat kan ook een andere fout zijn natuurlijk...

[ Voor 20% gewijzigd door Mystic Spirit op 12-08-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor zover ik kan zien is het een issue op je RPi. Hij lijkt de URL's niet goed te kunnen resolven.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
GroteBozewolf schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:08:
[...]

Voor zover ik kan zien is het een issue op je RPi. Hij lijkt de URL's niet goed te kunnen resolven.
Dat dacht ik ook, maar wget en lynx werkt naar dezelfde url allemaal wel prima :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-07 16:55
Heeft iemand een suggestie hoe ik twee losse tv-shows kan samenvoegen zodat ze onder 1 folder staan?
Ik heb een tv-show die 'the long way round' heet, en ééntje die 'the long way down' heet. Basically zelfde ding maar ander seizoen alleen hebben ze het gebracht als nieuwe serie.

Kan ik handmatig een folder structuur maken bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Impstoker schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 18:28:
Heeft iemand een suggestie hoe ik twee losse tv-shows kan samenvoegen zodat ze onder 1 folder staan?
Ik heb een tv-show die 'the long way round' heet, en ééntje die 'the long way down' heet. Basically zelfde ding maar ander seizoen alleen hebben ze het gebracht als nieuwe serie.

Kan ik handmatig een folder structuur maken bv?
Ze zullen toch beiden als aparte serie worden gezien omdat ze ook apart op zowel IMDB alsook thetvdb terug te vinden zijn. Het lijkt dan ook niet logisch om ze beiden in dezelfde map te zetten omdat ze beiden hun eigen scrape info zullen ontvangen tijdens het toevoegen aan de database?

IMDB: Long Way Round (TV mini-series 2004) http://www.thetvdb.com/?tab=series&id=75233&lid=7

IMDB: Long Way Down (TV mini-series 2007) http://www.thetvdb.com/?tab=series&id=80731&lid=7

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
CurlyMo schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:24:
[...]

Dat dacht ik ook, maar wget en lynx werkt naar dezelfde url allemaal wel prima :|
XOT-Uzg.v3 opent alle URL's via Python. Je zou het dus vanaf een python command line kunnen proberen. Gebruik je toevallig een proxy? Dat zou ook nog kunnen namelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Als ik dit scriptje probeer werkt het prima:

Python:
1
2
3
4
5
6
7
#!/usr/bin/python
import urllib2

response = urllib2.urlopen("http://www.uitzendinggemist.nl/programmas")
headers = response.info()
data = response.read()
print data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
CurlyMo schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 21:16:
Als ik dit scriptje probeer werkt het prima:

Python:
1
2
3
4
5
6
7
#!/usr/bin/python
import urllib2

response = urllib2.urlopen("http://www.uitzendinggemist.nl/programmas")
headers = response.info()
data = response.read()
print data
Maar geen proxy configureert binnen XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
GroteBozewolf schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:19:
[...]

Maar geen proxy configureert binnen XBMC?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Zou je in de XOT-Uzg.v3 Add-on settings eens de Caching (Cache HTTP responses) uit kunnen zetten? Dat is het enige dat ik me nog kan voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Zo... dit weekend eindelijk ff de tijd gehad om te spelen met smart playlist en aanpassen van mijn homescreen. Wil best films voor Kids in XBMC laden, maar ze niet in mijn eigen database tegenkomen :-). Het heeft wat geklungel gekost voordat ik de juiste skin te pakken had die dat goed liet regelen, maar we zijn er. Categorie "video"en "movies" van mijn hoofdmenu afgehaald en vervangen door "films", "kids", en "concerten". Werkt als een trein :-) Enige nadeel wat ik vooralsnog heb gevonden is dat XBMC commander op mijn ipad dus alles laat zien wat onder de categorie "movies" staat en dat is dus incl de Kids meuk (ik heb het dan over films als Thomas het treintje, etc). Eens kijken of daar ook een oplossing voor te vinden is.

Ben er wel achter dat Dharma en Eden allebei op andere manier omgaan met skins waardoor mijn test PC zonder problemen kan omgaan met Aeon Nox (Eden) en mijn HTPC waar Dharma draait moeilijk doet over een muis die ik af en toe gebruik. Binenkort maar eens upgraden, zodra ik alle video instellingen heb genoteerd. ben een eeuwigheid bezig geweest om films vloeiend te laten lopen en heb zoveel instellingen bij XBMC als van de videokaart aangepast, dat ik niet meer weet welke nou uiteindelijk DE aanpassing was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Waarom maak je geen 2 profielen voor jou en je kinderen? Dan is alles officieel gescheiden, eender welke skin je gebruikt en ook in XBMC Commander.

Als je je user-data folder van Dharma op kant zet als backup, kan je toch gewoon upgraden zonder alles te zitten noteren?
Normaal wordt toch alles behouden van de settings. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:05
Sinds ik een nieuwe tv heb crasht XBMC bij mij regelmatig, soms tot wel 5 of 10 keer achter elkaar. Draai Eden, laatste stable versie, onder Windows 7. Gewoon tijdens het afspelen begint het geluid te haperen even en dan crasht hij.

Kan ik ergens niet vinden waarom hij crasht? Er komt alleen "XBMC werkt niet meer" in beeld.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Debugging aanzetten en dan in de xbmc.log kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Fire69 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:49:
Debugging aanzetten en dan in de xbmc.log kijken. :)
Duh :S Sorry die optie heb ik even over het hoofd gezien blijkbaar. Ga het testen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Wat heeft voorkeur sharen via samba of via nfs? Heb mijn media op een linux server staan, en wil nu de collectie op een centrale mysql server draaien. Ik wil dus graag meteen de handigste keus maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

NFS is altijd de betere keuze tenzij je een gemengde Windows/Linux-omgeving hebt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
OMX2000 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:41:
Wat heeft voorkeur sharen via samba of via nfs? Heb mijn media op een linux server staan, en wil nu de collectie op een centrale mysql server draaien. Ik wil dus graag meteen de handigste keus maken
Ik had het zelfde idee en ben toch bij NFS gebleven. Onder Windows en Linux werkt NFS perfect met mijn Synology waar MySQL op draait. Had even wat problemen met Thumbnails share maar die werkt nu gelukkig ook.
Borromini schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:45:
NFS is altijd de betere keuze tenzij je een gemengde Windows/Linux-omgeving hebt.
Werkt eigenlijk best goed, ik had heel veel aan deze post van Sneezydevil in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"
Hiermee kreeg ik shared DB en Thumbnails ook werkend op mijn niet NFS compatible Android tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Fire69 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:46:
Waarom maak je geen 2 profielen voor jou en je kinderen? Dan is alles officieel gescheiden, eender welke skin je gebruikt en ook in XBMC Commander.

Als je je user-data folder van Dharma op kant zet als backup, kan je toch gewoon upgraden zonder alles te zitten noteren?
Normaal wordt toch alles behouden van de settings. :)
Kan XBMC Commander omgaan met verschillende profielen? Volledig ongefundeerd had ik de aanname gedaan van 'niet'. :|

Wat betreft user-data. Ik weet niet of daar ook mijn videoinstellingen instaan. Ik weet dat je op die manier je library en watched status kan laten terugkomen, maar geldt dat ook voor je videosettings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:54
Ik heb hier mij library op een NAS in een MySQL DB staan.... Weet iemand of er een interface bestaat (in PHP ofzo) om simpelweg hieruit een lijst met films die ik heb te rollen? Zonder dat dus XBMC aan staat?

Ik kan zelf ook wel iets in elkaar hobbyen maar als er al iets goeds bestaat hoeft het natuurlijk niet.... zoekresultaten kwamen met weinig goeds of alleen met XBMC addons. :/

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:21

Firesphere

Yoshis before Hoshis

PHPMyAdmin?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
GroteBozewolf schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:31:
[...]

Zou je in de XOT-Uzg.v3 Add-on settings eens de Caching (Cache HTTP responses) uit kunnen zetten? Dat is het enige dat ik me nog kan voorstellen?
Werkt ook niet. Het is inderdaad raar dat het me via een simpel test scriptje wel lukt, maar de plugin niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:54
PhpMyAdmin is niet echt een gelikte oplossing natuurlijk...

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tweety1 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:34:
[...]

Kan XBMC Commander omgaan met verschillende profielen? Volledig ongefundeerd had ik de aanname gedaan van 'niet'. :|

Wat betreft user-data. Ik weet niet of daar ook mijn videoinstellingen instaan. Ik weet dat je op die manier je library en watched status kan laten terugkomen, maar geldt dat ook voor je videosettings?
Wat bedoel je precies met video settings?

Ik zelf worstel al een poosje waar ik de systeem settings terug kan vinden om niet alles weer eens na te moeten lopen na een reinstall. Ben nu al zover dat mijn library's en addons plus data snel gerestored zijn maar de systeem settings krijg ik maar niet gevonden.

Edit:
Volgens mij moet ik het (in mijn situatie) zoeken bij guisettings.xml maar hier lijkt toch niet alles in te staan, even testen.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 13-08-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
GroteBozewolf schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:08:
[...]

De proxy stond toch (ongeconfigureerd) aan :$. Deze uitgezet en na een reboot doet alles het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tweety1 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:34:
[...]

Hij kan omgaan met profielen in die zin dat hij gewoon laat zien wat XBMC ingeladen heeft.
Ik denk dat je dus eerst in XBMC (eventueel via de remote-functie van XBMC Commander) je profiel moet laden. Daarna kan je gewoon door je Movies of Music gaan zoals anders.
Misschien niet zo handig, maar volgens mij zijn er nog geen apps die echt met profielen kunnen werken...
schumi2004 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:43:
[...]

Edit:
Volgens mij moet ik het (in mijn situatie) zoeken bij guisettings.xml maar hier lijkt toch niet alles in te staan, even testen.
Inderdaad. Normaal staan alle (of toch bijna) settings die je via de GUI kan instellen in de guisettings.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
CurlyMo schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:59:
[...]

De proxy stond toch (ongeconfigureerd) aan :$. Deze uitgezet en na een reboot doet alles het weer :)
Kijk, dat is dan toch weer goed om te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Phusebox schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:32:
Sinds ik een nieuwe tv heb crasht XBMC bij mij regelmatig, soms tot wel 5 of 10 keer achter elkaar. Draai Eden, laatste stable versie, onder Windows 7. Gewoon tijdens het afspelen begint het geluid te haperen even en dan crasht hij.

Kan ik ergens niet vinden waarom hij crasht? Er komt alleen "XBMC werkt niet meer" in beeld.
Hmm probleem gevonden, ik had share media van UPNP aanstaan, waardoor de tv XBMC zag en de library begon te indexeren. Blijkbaar vind XBMC dat niet leuk en crasht dus daardoor regelmatig. Heb nu share via UPNP maar uitgezet, maar echt een mooie oplossing is het niet.

Iemand betere ideeën? Ik kan de optie op de tv in ieder geval niet uitzetten, zodra hij een server ziet gaat hij die inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Vreemd, dat zou toch gewoon goed moeten gaan eigenlijk.
Ik heb geen oplossing voor je jammergenoeg.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heeft iemand nog een tarball van Aeon Nox 3? Die push van 3.5 brengt een in-video menu met zich mee vol kinderlijke iconen... Als een tang op een varken als je naar de sober(de)re uitvoering kijkt die de rest van de skin toch kenmerkt.

Google lijkt geen 3.0 tarballs meer te kunnen vinden :(.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:13
Borromini schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 20:53:
Heeft iemand nog een tarball van Aeon Nox 3? Die push van 3.5 brengt een in-video menu met zich mee vol kinderlijke iconen... Als een tang op een varken als je naar de sober(de)re uitvoering kijkt die de rest van de skin toch kenmerkt.

Google lijkt geen 3.0 tarballs meer te kunnen vinden :(.
Rollback ;)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat ik daar nog niet aan gedacht heb :P. Bedankt!

Edit: werkt inderdaad netjes O+

[ Voor 26% gewijzigd door Borromini op 16-08-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-07 16:55
Na maandenlang perfect te hebben gefunctioneerd mis ik zomaar 1 tv show in XBMC en in een andere show staat maar 1 aflevering ipv het hele seizoen. Wat ik ook probeer, ik krijg ze niet terug.
TV-shows in zijn geheel verwijderd, weer toegevoegd...

Iemand suggestie?

edit:
My bad, 1 of andere rare functie in de skin stond aan waarbij alle watched afleveringen niet meer zichtbaar waren... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Impstoker op 18-08-2012 12:37 . Reden: Onhandige ik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vind het voor series inderdaad niet echt handig maar voor films net wel :). Standaard toont mijn collectie alleen nog niet bekeken films. Maakt browsen net wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik mis ff iets. Ik wil een centrale mysql server gaan gebruiken voor films en tv series library. Ik heb eerst ge-exporteerd naar "separate files". Dit is gelukt. Ik heb de advancessettings.xml aangepast, en gereboot.

Ik zie nu netjes dat er databases worden aangemaakt, maar moet ik nu niet alles weer importeren? En zo ja, hoe? Moet ik iets importeren, en wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
OMX2000 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 00:22:
Ik mis ff iets. Ik wil een centrale mysql server gaan gebruiken voor films en tv series library. Ik heb eerst ge-exporteerd naar "separate files". Dit is gelukt. Ik heb de advancessettings.xml aangepast, en gereboot.

Ik zie nu netjes dat er databases worden aangemaakt, maar moet ik nu niet alles weer importeren? En zo ja, hoe? Moet ik iets importeren, en wat dan?
Het geen je gexporteerd had maar 1 single file was handiger geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

schumi2004 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 00:24:
[...]

Het geen je gexporteerd had maar 1 single file was handiger geweest.
Maar optie 2 (seperate files) heeft toch as voordeel dat thumbnails gekopieerd worden naast de media zelf. Ik heb ff geen zin om mijn Raspberry opnieuw alles te laten ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
OMX2000 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 00:29:
[...]

Maar optie 2 (seperate files) heeft toch as voordeel dat thumbnails gekopieerd worden naast de media zelf. Ik heb ff geen zin om mijn Raspberry opnieuw alles te laten ophalen.
De advancedsettings even ongedaan maken en een export maken naar 1 single file, advancedsettings weer terug en dan die file weer importeren.

Edit:
Iemand enig idee hoe ik een muziek library helemaal leeg maak zonder Music*.db file te verwijderen?

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 19-08-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.3.0 online gezet. Zoals je kunt zien zijn we een minor versie omhoog gegaan. Er zijn intern een aantal grote changes door gevoerd die het een en andere een stuk overzichtelijker maken. Daarnaast is er eindelijk localisation geimplementeerd zodat je XOT-Uzg.v3 nu in het Nederlands, Engels of Zweeds krijgt. Ook werkt XOT-Uzg.v3 nu onder XBMC @Android, voor zover deze XBMC versie de streams ondersteund natuurlijk. Dat samen met alle changes sinds de 3.2.0 versie (10 juli 2010!) leek ons toch wel een reden om versie 3.3.0 in het leven te roepen.

In de vorige versie hadden we wat logging inbouwd die ons meer inzicht moest geven over het gebruik van XOT-Uzg.v3 als script of plugin. De uitslag van de bijna 5000 datapunten was: 31% script tegen 69% plugin. De script versie gaat dus zeker weten nog even blijven, maar we gaan ons on de toekomst nog meer op de plugin focussen zodat we de verhouding schever gaan krijgen. Uiteindelijk zal het script namelijk echt gaan verdwijnen.

Hier het volledige overzicht:

Changelog v3.3.0 - 2012-08-19

Framework related
  • Refactored: UriHandler
  • Refactored: Logger
  • Refactored: Regexer
  • Refactored: AddonSettings
  • Added: XBMC @Android compatibility
  • Fixed: Jsonhelper was not 100% ok
  • Fixed: Simplified packages dependencies
  • Added: Hide Geolocked items to XOT-Uzg.v3 settings
  • Fixed: message in plugin showed Video item instead of Media Item
  • Added: Plugin now shows a error when no streams are found to play
  • Fixed: UI Deadlock due to an active DialogBusy and an active OK Dialog
  • Fixed: Big performance improvement on initial start of XOT-Uzg.v3 on slower systems
  • Added: Support for Danish channels
  • Added: Estonian language
  • Changed: SWF url now sets swfvfy=1 instead swfvfy=True
Skin related
  • Added: Multi-Language support (for now English, Swedish and Dutch, more translations welcome)
Channel related
  • Added: Live streams to SVT.se
  • Fixed: Multiple SVT.se channel issues
  • Updated: SWF url for SVT.se channel
  • Fixed: SVT.se: new m3u8 codec is not supported for some servers (Issue 354)
  • Fixed: TV4.se changed layout (Issue 353)
  • Fixed: Canvas
  • Fixed: BETA svtplay.se became final (Issue 350)
  • Updated: added non-RTMPT stream for Een.be channel (Issue 349)
  • Fixed: NOS channel would not list all items due to some mark-up changes (Issue 347)
  • Fixed: NOS did not start on page 1 with listings
  • Fixed: De Redactie not showing streams
  • Added: TV3.ee (Issue 342)
  • Fixed: Facebook links appeared in video listing (Issue 341)

Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

GroteBozewolf schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 22:14:
In de vorige versie hadden we wat logging inbouwd die ons meer inzicht moest geven over het gebruik van XOT-Uzg.v3 als script of plugin. De uitslag van de bijna 5000 datapunten was: 31% script tegen 69% plugin. De script versie gaat dus zeker weten nog even blijven, maar we gaan ons on de toekomst nog meer op de plugin focussen zodat we de verhouding schever gaan krijgen. Uiteindelijk zal het script namelijk echt gaan verdwijnen.
Dan wordt het denk ik ook tijd om dit stukje tekst te updaten: ;)
Script or plugin or addon

XBMC supports two methods of custom content:
  • Plugins
  • Scripts
With the introduction of plugins, I converted XOT into both! Depending on how it's called from XBMC. Visit the installation page for more information on how to install it as either a plugin or scripts.

Be aware that XOT originally was designed to be a script and that the plugin functionality is only there because some people like it over the script version. Development is done on the script and then afterwards implemented in the plugin.

More recent builds of XBMC use addons instead of plugins or scripts. XOT-Uzg.v3 is also available as an addon. The big benefit of the addon version is that it provides both the script and the plugin version in a single download.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 20:35

Voor het gros van de mensen die niet Tweakerig zijn (en die je dus ook niet zo gauw op een forum tegenkomt) is (met alle respect hoor) XOT.Uzg gewoon vaag. Moet je nou wel allebei installeren of niet enzovoorts. Ik denk dat de uitslag daarom ook een flink vertekend beeld geeft. Als je iedereen op de plugin wil zorg je er toch gewoon voor datie minimaal hetzelfde kan als script en dat hij voortaan silent update via het xbmc meganisme naar/als plugin/addon.
GroteBozewolf schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 22:14:RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.
Is het mogelijk dat je detecteerd dat het om een DRM stream gaat en vervolgens een melding geeft (RTL heeft deze stream beveiligd via DRM en kan daarom alleen via de website van RTL worden afgespeeld, ofzoiets) ipv toch de stream afspelen (met zwart scherm/blokjes/uit cache als gevolg)? Anders lijkt het namelijk voor de ouders en vriendinnen alsof het aan XBMC of XOT ligt.

[ Voor 31% gewijzigd door Jazco2nd op 20-08-2012 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Of misschien de DRM protected streams gewoon verwijderen als ze het toch niet doen? Als je er toch niks mee kunt is het ook onzin hem erin te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Jazco2nd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 01:51:
[...]
Voor het gros van de mensen die niet Tweakerig zijn (en die je dus ook niet zo gauw op een forum tegenkomt) is (met alle respect hoor) XOT.Uzg gewoon vaag. Moet je nou wel allebei installeren of niet enzovoorts. Ik denk dat de uitslag daarom ook een flink vertekend beeld geeft. Als je iedereen op de plugin wil zorg je er toch gewoon voor datie minimaal hetzelfde kan als script en dat hij voortaan silent update via het xbmc meganisme naar/als plugin/addon.
[...]
Is het mogelijk dat je detecteerd dat het om een DRM stream gaat en vervolgens een melding geeft (RTL heeft deze stream beveiligd via DRM en kan daarom alleen via de website van RTL worden afgespeeld, ofzoiets) ipv toch de stream afspelen (met zwart scherm/blokjes/uit cache als gevolg)? Anders lijkt het namelijk voor de ouders en vriendinnen alsof het aan XBMC of XOT ligt.
Volgens mij staat er bij de installatie instructies op de site toch zeer nadrukkelijk dat je met 1 installatie beide krijgt. De statistieken worden pas bij het uitvoeren (enkel de eerste keer) bepaald, dus zijn wel degelijk representatief.

Over DRM: Bij RTL is het niet van te voren te detecteren, anders had ik het wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Jazco2nd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 01:51:
[...]

Voor het gros van de mensen die niet Tweakerig zijn (en die je dus ook niet zo gauw op een forum tegenkomt) is (met alle respect hoor) XOT.Uzg gewoon vaag. .
Ik denk niet dat dat aan XOT ligt maar dat het hele XBMC vrij lastig is voor niet-tweakerige mensen. Heb het geprobeerd bij bijvoorbeeld mn ouders en vriendin zodat zij er ook plezier van konden hebben. Maar als je het zelf niet een klein beetje leuk vind om het programma te leren doorgronden gaat het niet lukken. Ze belden elke avond 5x voor elk wissewasje omdat "het niet zo werken", terwijl er niets aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anthirian schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 01:24:
[...]

Dan wordt het denk ik ook tijd om dit stukje tekst te updaten: ;)

[...]
Reeds gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 10:50

j1nx

Geek - Enjoying life

Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.3.0 online gezet.

...
Aangezien Sterren.nl gaat stoppen en alle videoclips al aan het verhuizen is naar hun website. Misschien is dat nog een kanaaltje waard voor de volgende versie.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hoe krijgen mensen hun muziek collectie compleet met informatie en dan met name Various Artists album´s, zoals bv 538 en Hitzone spul? Alle tags en covers etc is al geregeld maar verdere muziek info ophalen lukt niet met de beschikbare providers.

[ Voor 28% gewijzigd door schumi2004 op 20-08-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik draai Eden beta3 op een Asrock Ion330, en normaal gesproken probleemloos. Sinds gisteren beginnen mkv's na een uurtje te stotteren, het geluid loopt door maar het beeld lijkt wel slowmotion. Als ik even pauzeer en weer verder ga, gaat het een paar minuten goed en dan begint het weer.

Herkent iemand dit? Misschien is de temperatuur een probleem, de gpu wordt 95 graden, is dat normaal? De Ion staat in een afgesloten meubel en het is natuurlijk wel warm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Eerste wat iedereen je zal aanraden: testen met de final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:38:
Eerste wat iedereen je zal aanraden: testen met de final.
Vergeten te vermelden, ik gebruik OpenElec beta3. De bèta's erna leverden alleen maar problemen op, en er is nog geen OE final van Eden. Als iets 2 dagen geleden nog wel prima werkte en nu niet meer zonder tussentijdse updates kan het daar imho niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mrwolf schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:42:
[...]

Vergeten te vermelden, ik gebruik OpenElec beta3. De bèta's erna leverden alleen maar problemen op, en er is nog geen OE final van Eden. Als iets 2 dagen geleden nog wel prima werkte en nu niet meer zonder tussentijdse updates kan het daar imho niet aan liggen.
Dat heb ik nu dus ook met de Nightlies. Van het 1 op het andere moment begint OE alleen maar kuren te vertonen, heel soms zijn ze weer even weg waarna ze 3x zo erg terug komen. Deze ervaring heb ik eigenlijk altijd al gehad, een enkele keer had ik een stabiele versie maarja ben en build nummer vergeten en deze is zelfs nog ouder als de beta's dus daar ga ik het niet voor doen ;)

Toevallig ook een Fusion systeem?

Iets heel anders waarvan ik twijdel of dat hier wel thuis hoort (nog geen ander topic gevonden). Ik ben vandaag op de Lyrics plugins terecht gekomen en ben hier even mee gaan spelen, In de 2 plguins die ik gezien heb zit de config optie "smooth scrolling" maar die doet dus niks. Ik moet aan de MP3's een SYLT tag toevoegen (Synchronized Lyrics) maar geen enkel maar dan ook geen enkele app kan dit op een fatsoenlijke manier doen waarmee het voor XBMC leesbaar wordt. Iemand hier ook al eens meegespeeld?

[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 20-08-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
mrwolf schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:18:
Ik draai Eden beta3 op een Asrock Ion330, en normaal gesproken probleemloos. Sinds gisteren beginnen mkv's na een uurtje te stotteren, het geluid loopt door maar het beeld lijkt wel slowmotion. Als ik even pauzeer en weer verder ga, gaat het een paar minuten goed en dan begint het weer.

Herkent iemand dit? Misschien is de temperatuur een probleem, de gpu wordt 95 graden, is dat normaal? De Ion staat in een afgesloten meubel en het is natuurlijk wel warm :)
Als hij het voorheen met deze configuratie wel gewoon deed, zou ik het juist in de hardware temperatuur zoeken. 95 graden is wel erg hoog, dan was mijn computer allang uit zichzelf uit gegaan. Kon zelf wel merken dat afgelopen dagen met 10 graden verschil in huis, het systeem 20 graden warmer werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:57:
[...]

Dat heb ik nu dus ook met de Nightlies. Van het 1 op het andere moment begint OE alleen maar kuren te vertonen, heel soms zijn ze weer even weg waarna ze 3x zo erg terug komen. Deze ervaring heb ik eigenlijk altijd al gehad, een enkele keer had ik een stabiele versie maarja ben en build nummer vergeten en deze is zelfs nog ouder als de beta's dus daar ga ik het niet voor doen ;)

Toevallig ook een Fusion systeem?
Nee, een Ion330. Ik blijf het in de gaten houden, ik hoop dat het de temperatuur is, want ik heb geen zin om alles weer van voren af aan te gaan installen, ben nu ff uitgetweakt met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

mrwolf schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:42:
[...]

Inderdaad iets anders.

Niks in Xbmc's logbestanden? Die zijn meestal redelijk informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
j1nx schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:52:
[...]
Aangezien Sterren.nl gaat stoppen en alle videoclips al aan het verhuizen is naar hun website. Misschien is dat nog een kanaaltje waard voor de volgende versie.
Zet het even op de Google Code pagina van XOT-Uzg: als Enhancement/Feature request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:38:
[...]

Inderdaad iets anders.

Niks in Xbmc's logbestanden? Die zijn meestal redelijk informatief.
Vanavond het tvmeubel opengehad, de temperatuur kwam niet boven de 89 graden uit en geen gestotter. Als het nog een keer gebeurt zet ik debugging aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Dennisdn schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:20:
[...]

Ik denk niet dat dat aan XOT ligt maar dat het hele XBMC vrij lastig is voor niet-tweakerige mensen. Heb het geprobeerd bij bijvoorbeeld mn ouders en vriendin zodat zij er ook plezier van konden hebben. Maar als je het zelf niet een klein beetje leuk vind om het programma te leren doorgronden gaat het niet lukken. Ze belden elke avond 5x voor elk wissewasje omdat "het niet zo werken", terwijl er niets aan de hand was.
Eens, herkenbaar :)
Maar wat ik zelf niet begreep na de eerste keer dat ik XOTuzg installeerde, of ik dan de plugin of script moest starten. Dan kies je maar iets. Wil niet zeggen dat dat mijn voorkeur had. Ik wist het gewoon niet.. tegenwoordig is XOTuzg een item in mijn Favourites. Maar of dat nou script of plugin is weet ik nieteens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
schumi2004 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:04:
Hoe krijgen mensen hun muziek collectie compleet met informatie en dan met name Various Artists album´s, zoals bv 538 en Hitzone spul? Alle tags en covers etc is al geregeld maar verdere muziek info ophalen lukt niet met de beschikbare providers.
Bij het rippen van de cd kwestie van ExactAudioCopy goed instellen. Met name het taggen en bij het wel of niet herkennen van de CD altijd opletten dat je Various Artists aanvinkt.

Bij een bestaande collectie op een schijf: ik ben een heel eind gekomen met MusicBee. Die heeft nogal veel mogelijkheden om in bulk heleboel tags te fixen. Bijvoorbeeld door je hele collectie door een TrackID/Soundhound achtige service te pompen. Of door een cddb achtige database te raadplegen. En heleboel bulk-edit opties.
Pagina: 1 ... 52 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]