zou deze xbmc kunnen draaien? Het lijkt me wat voor hobbyisten?
http://www.j1nx.nl/2012/0...sources-released-android/Zandhaas schreef op zondag 15 juli 2012 @ 01:11:
zou deze xbmc kunnen draaien? Het lijkt me wat voor hobbyisten?
Ik heb liever de Mele A1000/A2000, een sata of lan port is wel een must voor full hd.
[ Voor 10% gewijzigd door aegieles op 15-07-2012 01:47 ]
Grappig dat je het zo stelt, op alle mediacenter devices (denk aan Zotac, etc boxjes) is HD video afspelen dankzij hw acceleratie sowieso no problem, het gaat juist om hoe vloeiend je het menu kunt krijgenPiet91 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:03:
Werkt hier opzich zo zo:
- Menu; super vloeiend.
- Ik kan m'n NAS niet vinden zo, maar ik gok dat 720p / 1080p film/TV-series streamen ook niet echt lekker gaat werken.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Even voor mij.
Die blauwe achtergrond met die bollen en die iets grotere icons is dat iets van XBMC 12?
Ik zie daar nl. nu ook tegen aan te kijken op mijn Raspberry Pi...
Die blauwe achtergrond met die bollen en die iets grotere icons is dat iets van XBMC 12?
👉🏻 Blog 👈🏻
Dat is de default skin van Eden (11.0).kraades schreef op zondag 15 juli 2012 @ 08:43:
Even voor mij.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Afspelen is idd geen probleem nee, het vloeiend krijgen van menu wel mijn Zotac AD02 heeft er af en toe nog wel eens moeite mee met skin Aeon MQ3.Acolyte57 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 04:29:
[...]
Grappig dat je het zo stelt, op alle mediacenter devices (denk aan Zotac, etc boxjes) is HD video afspelen dankzij hw acceleratie sowieso no problem, het gaat juist om hoe vloeiend je het menu kunt krijgen
Voor diegenen met een RPi (waar ik er zelf geen van ben). Er is schijnbaar bijna libCEC ondersteuning voor de RPi. De HDMI poort in de RPi heeft dus ondersteuning voor CEC (Consumer Electronics Control, waar meeste merken andere naam aan geven als Sony BraviaLink en Samsung Anynet+). Alleen werd dat signaal nog niet verwerkt, behalve via een hack met een background progje wat de hardware monitort en verwerkt en dan via de API van XBMC bij XBMC meld. Maar dit leek nogal buggy te zijn (aangezien niet alle hardware de CEC standaard even netjes ondersteund). Als dadelijk dan ondersteuning voor de RPi in libCEC zit kun je zonder extra hardware de remote van je TV gebruiken om XBMC te besturen. Dus als je een TV remote hebt met bv. een play/pauze knop wordt dat doorgestuurd naar XBMC die vervolgens dus play/pauze doet. Met een beetje geluk kun je dan zelfs je RPi systeem aanzetten via de TV. Als de hardware wakeup vanaf de HDMI poort ondersteund.
Volgens mij werkt dat toch al in Radpbmc en OpenELEC voor de RaspPi? Zoek op CEC.
Heb nooit anders gezien eerlijk gezegd...
Ik dacht dat de default skin die met de "rode bioscoopzaal" is?
Heb nooit anders gezien eerlijk gezegd...
[ Voor 62% gewijzigd door technorabilia op 15-07-2012 14:17 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Zoals ik zeg. Er is wel iets van CEC ondersteuning. Maar dat is gewoon een los programmaatje gemaakt door iemand dat op de achtergrond meedraait. Die vangt gewoon de CEC signalen van op de HDMI poort op, kijkt wat het is, en stuurt via de JSON API van XBMC het juiste commando. De ondersteuning voor CEC is nu dus nog een omweg buiten XBMC om. Als libCEC dadelijk ondersteuning ervoor heeft zit het in XBMC ingebakken. Het peripheral settings scherm zal dan de CEC poort detecteren en van daar kun je dan ook wat dingen instellen. Daarnaast heeft libCEC betere ondersteuning voor verschillende merken TVs, omdat elk merk de standaard weer net iets anders ondersteund. libCEC vangt dit wel af, terwijl dat losse progje meer een hack en dus meer hopen dat het met jouw merk TV werkt is.
Ahaaa, duidelijk. Bedankt voor de toelichting.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ja, ik wil nog steeds wachten tot de wat snellere Zotacs als de ID80 wat betaalbaarder zijn voor ik mijn aTV1 vervang. Ik merk op de ID41 van mijn ouders dat het toch allemaal net-niet-vloeiend loopt.schumi2004 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:48:
Afspelen is idd geen probleem nee, het vloeiend krijgen van menu wel mijn Zotac AD02 heeft er af en toe nog wel eens moeite mee met skin Aeon MQ3.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
XBMC op mijn Proline (kruidvat) 7" tablet met een Allwinner A10 op 1Ghz en Mali400 GPU draait nog niet zo soepel.
Streamen vanaf journaal 24 gaat met ongeveer 15FPS en avi's gaan met 22FPS. met 100%CPU gebruik.
Streamen vanaf journaal 24 gaat met ongeveer 15FPS en avi's gaan met 22FPS. met 100%CPU gebruik.
Heb dit topic 'even' doorzocht op het gebruik van een keyboard, maar kan helaas geen overzicht of lijs vinden van geschikte keyboards voor XBMC.
Probleem is dat ik nu mijn Logitech Harmony gebruik, maar het niet super lekker vind werken icm met een externe USB ir receiver. Ook de Android remote op mijn telefoon heeft alleen maar de basis functies waarbij dat ook geen alternatief is.
Ik ben nu op zoek naar een geschikt keyboard die ik kan aansluiten op mijn Zotac ID80 icm OpenELEC beta5. Wat zou ik graag willen:
Probleem is dat ik nu mijn Logitech Harmony gebruik, maar het niet super lekker vind werken icm met een externe USB ir receiver. Ook de Android remote op mijn telefoon heeft alleen maar de basis functies waarbij dat ook geen alternatief is.
Ik ben nu op zoek naar een geschikt keyboard die ik kan aansluiten op mijn Zotac ID80 icm OpenELEC beta5. Wat zou ik graag willen:
- wireless
- backlight
- strak design (ja, dat is persoonlijk)
- niet te groot
3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500
Ik zou zeggen, als je echt een vast toetsenbord wilt, zoek iets van Logitech Unified, ook meteen makkelijk een muis op "aan te sluiten".mede schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:15:
Heb dit topic 'even' doorzocht op het gebruik van een keyboard, maar kan helaas geen overzicht of lijs vinden van geschikte keyboards voor XBMC.
Ik ben nu op zoek naar een geschikt keyboard die ik kan aansluiten op mijn Zotac ID80 icm OpenELEC beta5. Wat zou ik graag willen:Wat wordt er hier zoal gebruikt als keyboards en hebben jullie links naar modellen (die nog te koop zijn)?
- wireless
- backlight
- strak design (ja, dat is persoonlijk)
- niet te groot
Welke app gebruik je dan? Ik heb een iPhone, maar ik heb gewoon een volledige interface en toetsenbord etc. in de app.
http://itunes.apple.com/us/app/xbmc-remote/id289316916?mt=8
Die dus.
Is beter vind ik, dan de officiele van XBMC zelf. Kost wel een paar euro, maar dat maakt'ie ook wel waar. Is er niet een Android versie daar van?
*edit*
Ik zie dat de officiele XBMC remote vernieuwd is... die is goed! En heeft ook een toetsenbord.
Volgens mij is dat deze voor Android:
https://code.google.com/p/android-xbmcremote/
Daar zit bij de remote gewoon een toetsenbord in hoor.
[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 15-07-2012 22:29 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
ik gebruik de officiele XBMC remote app http://nl.appbrain.com/ap...e/org.xbmc.android.remote en ik moet zeggen dat het super in elkaar zit qua functies als 'Now playing' en het scrollen door je libraries..
Ik heb een oude/goedkope HTC wildfire (eerste versie) en daar staan bijvoorbeeld al niet de sneltoetsen in naar Movies, Music etc... Betalen voor een app vind ik overigens niet zo'n probleem als het ook echt goede app is.
Ik mis hier alleen toetsen om snel door het OSD menu te scrollen, subtitles tijdens kijken van een film te selecteren of te downloaden etc... Als ik er nu mijn bedrade keyboard aan hang dan gebruik ik eigenlijk erg veel de Keyboard shortcuts zoals: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keyboard om XBMC te bedienen...
En veel functies op die lijst mis ik op een keyboard, of in de app
[edit]:
Die heb ik dus geinstalleerd, maar nergens een toetsenbord? Ook heb ik niet die 4 ronde opties bovenin zoals het screenshot laat zien....
Ik heb een oude/goedkope HTC wildfire (eerste versie) en daar staan bijvoorbeeld al niet de sneltoetsen in naar Movies, Music etc... Betalen voor een app vind ik overigens niet zo'n probleem als het ook echt goede app is.
Ik mis hier alleen toetsen om snel door het OSD menu te scrollen, subtitles tijdens kijken van een film te selecteren of te downloaden etc... Als ik er nu mijn bedrade keyboard aan hang dan gebruik ik eigenlijk erg veel de Keyboard shortcuts zoals: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keyboard om XBMC te bedienen...
En veel functies op die lijst mis ik op een keyboard, of in de app
[edit]:
Die heb ik dus geinstalleerd, maar nergens een toetsenbord? Ook heb ik niet die 4 ronde opties bovenin zoals het screenshot laat zien....
[ Voor 8% gewijzigd door mede op 15-07-2012 22:42 ]
Volgens mij doet elk kb het wel met XBMC. Ik heb iig het goedkoopste wireless kb van de mediamarkt gekocht (een Trust), die doet het prima - het enige probleem is dat z'n bereik niet geweldig is. Er is ongeveer 3m afstand tussen de receiver van het kb en mijn bank (waar ik hem op gebruik) en soms moet ik even het kb een halve meter naar voren in de lucht houden om weer contact te maken. Daar zou ik dus nog even op letten als je iets gaat kopen, hoe ver weg je hem draadloos kunt gebruiken.mede schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:15:
Bijzonder, de Android remote heeft inderdaad geen toetsenbord.
Misschien een "off-market" remote zoeken die het wel heeft?
Betreffende de Harmony:
http://www.loggn.de/htpc-...-unter-windows-und-linux/
Misschien heb je daar wat aan?
Betreffende de Harmony:
http://www.loggn.de/htpc-...-unter-windows-und-linux/
Misschien heb je daar wat aan?
[ Voor 38% gewijzigd door Firesphere op 15-07-2012 23:11 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Zal inderdaad eens rond kijken naar de mogelijkheden... Let op: een goede app zou ideaal zijn aangezien je dan via IP communiceert met XBMC en geen last hebt van zwakke ir signalen...Firesphere schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:10:
Bijzonder, de Android remote heeft inderdaad geen toetsenbord.
Als ik dan echt naar een keyboard ga kijken dat lijkt de K800 van Logitech me wel wat http://www.logitech.com/nl-nl/keyboards/keyboards/7288 Alleen denk ik dat als ik deze in het echt zie ik hem eigenlijk te groot vind.
Tja, ik heb ooit, toen de official XBMC remote voor iPhone nog zwaar bagger was, voor 2,50 ofzo de XBMC remote gekocht, die ik eerder linkte (apple geval dus).mede schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:13:
[...]
Zal inderdaad eens rond kijken naar de mogelijkheden... Let op: een goede app zou ideaal zijn aangezien je dan via IP communiceert met XBMC en geen last hebt van zwakke ir signalen...
Als ik dan echt naar een keyboard ga kijken dat lijkt de K800 van Logitech me wel wat http://www.logitech.com/nl-nl/keyboards/keyboards/7288 Alleen denk ik dat als ik deze in het echt zie ik hem eigenlijk te groot vind.
Ik heb nu net de nieuwste versie van XBMC zelf, en die is wel erg goed, maar nog niet zo goed als die betaalde. Geen quick-playlists.
En vooral:
Als ik m'n telefoon op de kop houdt, krijg ik ALTIJD het Remote Control scherm met de knoppen. Ideaal!
Klinkt goed... als het een beetje mee zit heb ik eind dit jaar een iPhone van mijn werk... gelijk maar even hier naar kijken dan..Firesphere schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:16:
[...]
Tja, ik heb ooit, toen de official XBMC remote voor iPhone nog zwaar bagger was, voor 2,50 ofzo de XBMC remote gekocht, die ik eerder linkte (apple geval dus).
Ik heb nu net de nieuwste versie van XBMC zelf, en die is wel erg goed, maar nog niet zo goed als die betaalde. Geen quick-playlists.
En vooral:
Als ik m'n telefoon op de kop houdt, krijg ik ALTIJD het Remote Control scherm met de knoppen. Ideaal!
Als ik die link van jou over de Harmony doorscan (in Duits) dan komt het erop neer dat ik de delays op 0 in moet stellen? Daar zal ik morgen dan eens naar kijken... als dat werkt is het namelijk ook al een hele vooruitgang voor mij
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee, ik kwam't artikel laatst tegen in mijn zoektocht naar CEC-ondersteuning via de Pi waar ik XBMC op draai dus.
Ik heb zelf ook geen IR remote ingesteld dus, gebruik app of CEC.
Ik heb zelf ook geen IR remote ingesteld dus, gebruik app of CEC.
Valt tegen hoe ideaal het is, een aantal van mijn huisgenoten gebruiken iOS/Android remotes en je merkt toch dat er een lag is (wij hebben ook vrij slecht wifi in huis dankzij stevige constructie en laffe router van provider). Verder wel eens commando's die ergens down the line verloren raken en XBMC niet op reageert, dat soort dingen. Tot nu toe heb ik niks gezien wat zo relaxt werkt als een kb; mijn Harmony One is toch ook net even wat minder direct dan je soms zou willen.mede schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:13:
Zal inderdaad eens rond kijken naar de mogelijkheden... Let op: een goede app zou ideaal zijn aangezien je dan via IP communiceert met XBMC en geen last hebt van zwakke ir signalen...
Heb deze: http://www.logitech.com/n...keyboard-mice-combos/5844
Simpel, goedkoop, degelijk.
Simpel, goedkoop, degelijk.
Ik heb eigenlijk zelden last van lag. Soms, als m'n XBMC druk bezig is, maar die lag hou je altijd, ook met een "echte" afstandsbediening of toetsenbord.Acolyte57 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:35:
[...]
Valt tegen hoe ideaal het is, een aantal van mijn huisgenoten gebruiken iOS/Android remotes en je merkt toch dat er een lag is (wij hebben ook vrij slecht wifi in huis dankzij stevige constructie en laffe router van provider). Verder wel eens commando's die ergens down the line verloren raken en XBMC niet op reageert, dat soort dingen. Tot nu toe heb ik niks gezien wat zo relaxt werkt als een kb; mijn Harmony One is toch ook net even wat minder direct dan je soms zou willen.
Voor zover ik weet geeft XBMC een "ack" terug bij correct verstaan van het commando, en de betere apps maken hier ook gebruik van door een re-send te doen bij een geen response.
(Dit weet ik niet zeker, maar is gevoelsmatig, omdat ik soms mijn knoppen herhaaldelijk zie oplichten tot het commando is uitgevoerd).
Verder, vind ik dat XBMC vooral een entertainment center is, en dus, hoe vaak moet je nu echt de afstandsbediening er bij hebben? Voor die paar keer extra klikken op een app-interface is volgens mij het probleem niet.
Wel vind ik, dat een toetsenbord-interface onmisbaar is, en ik vind het dus ook wel een gemis voor de Android-users.
Verwijderd
Voor de iPhone (en Andoid binnenkort volgens mij) is ook Constalation een erg goede keuze:mede schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:23:
[...]
Klinkt goed... als het een beetje mee zit heb ik eind dit jaar een iPhone van mijn werk... gelijk maar even hier naar kijken dan..
Als ik die link van jou over de Harmony doorscan (in Duits) dan komt het erop neer dat ik de delays op 0 in moet stellen? Daar zal ik morgen dan eens naar kijken... als dat werkt is het namelijk ook al een hele vooruitgang voor mij
http://itunes.apple.com/n...ellation/id437807301?mt=8
Het is een universele app die ik ook op men iPad gebruik.
Software support werkt ook erg goed via een forum hier:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=104567

http://www.dealextreme.com/p/lenovo-2-4ghz-portable-handheld-wireless-keyboard-with-trackball-mouse-2-aaa-35909
Deze lijkt me wel wat, maar ja is uitverkocht.
[ Voor 50% gewijzigd door aegieles op 16-07-2012 00:24 ]
Ik merk het anders al bij simpele dingen als even scrollen door de menu's terwijl je een film in de library aan het uitzoeken bent, iets wat me toch vrij regulier gebruik van een media center lijkt. Met een kb: instant. Met een harmony, net wat voelbare delay. Met een app - sterk afhankelijk van de situatie.Firesphere schreef op maandag 16 juli 2012 @ 00:13:
Verder, vind ik dat XBMC vooral een entertainment center is, en dus, hoe vaak moet je nu echt de afstandsbediening er bij hebben? Voor die paar keer extra klikken op een app-interface is volgens mij het probleem niet.
Die uitvoering moet jij eigenlijk niet meer kopen, heeft niet zo'n geweldige recensies. De opvolger (links, de n5902) lijkt het er beter af te brengen volgens de reviews maar is (betaalbaar) lastig te vinden als leverbaar object.aegieles schreef op maandag 16 juli 2012 @ 00:23:
[afbeelding]
http://www.dealextreme.com/p/lenovo-2-4ghz-portable-handheld-wireless-keyboard-with-trackball-mouse-2-aaa-35909

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 16-07-2012 04:15 ]
Testing, one, two ...
Minitoetsenborden.nl heeft veel mooie om HTPCs te besturen.aegieles schreef op maandag 16 juli 2012 @ 00:23:
[afbeelding]
Zelf gebruik ik een Android telefoon, Android tablet, wireless keyboard van Logitech, harmory one remote en een Ipad voor het besturen van XBMC(Openelec build) en voor mij zijn de wireless keyboard en harmory de winnaars. Harmony omdat ik die toch in m'n handen heb om alles aan te zetten en/of om te schakelen. Soms merk ik wel eens delays, of dat hij doorschiet bij het bladeren tussen tv show folders maar het kost minder tijd om het met de Harmony te doen dan het keyboardje erbij te pakken.
Mocht XBMC al draaien dan is een keyboard superieur inderdaad maar omdat het toch vaak is van 1 serie/film max per keer kijken wint de harmony het eigenlijk altijd.
De Android en Iphone remote controles gebruik ik eigenlijk zelden aangezien ik er vaak toch wat issues mee hebt(soms flipt heel XBMC en blijft hij scrollen).
Mocht XBMC al draaien dan is een keyboard superieur inderdaad maar omdat het toch vaak is van 1 serie/film max per keer kijken wint de harmony het eigenlijk altijd.
De Android en Iphone remote controles gebruik ik eigenlijk zelden aangezien ik er vaak toch wat issues mee hebt(soms flipt heel XBMC en blijft hij scrollen).
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Ervaar eigenlijk nooit lag met het gebruik van een remote app. In ieder geval niet meer of minder dan met gebruik van een fysiek toetsenbord. Ik gebruik op het moment XBMC Commander en HippoRemote. Beiden werken erg goed.Acolyte57 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:35:
[...]
Valt tegen hoe ideaal het is, een aantal van mijn huisgenoten gebruiken iOS/Android remotes en je merkt toch dat er een lag is (wij hebben ook vrij slecht wifi in huis dankzij stevige constructie en laffe router van provider). Verder wel eens commando's die ergens down the line verloren raken en XBMC niet op reageert, dat soort dingen. Tot nu toe heb ik niks gezien wat zo relaxt werkt als een kb; mijn Harmony One is toch ook net even wat minder direct dan je soms zou willen.
Verwijderd
Ik ben in de markt voor een htpctje. Nou zat ik te denken aan een mini-itx op basis van een AMD Fusion (alleen vind maar eens een fatsoenlijk uitziend klein kastje). Is zoiets snel genoeg om xbmc vloeiend te laten werken en voor het afspelen van 1080p content? En wat zou een goede optie zijn voor een IR ontvanger die goed samenwerkt met mijn Harmony One?
Oke, het is me na veel zoeken en sukkelen gelukt om een intelligente afspeellijst te maken in XBMC Eden op W7. Muziek zal op zich weinig meer bijkomen, maar series dus wel. Dus ik vraag me af hoe ik intelligente afspeellijsten kan aanpassen/ updaten?
EDIT: Nevermind, de intelligente afspeellijsten zijn alweer leeg. Pfff, ik ga die hele XBMC niet onder de knie krijgen....
EDIT: Nevermind, de intelligente afspeellijsten zijn alweer leeg. Pfff, ik ga die hele XBMC niet onder de knie krijgen....
[ Voor 21% gewijzigd door Acemath op 16-07-2012 10:10 ]
Thanks! hier staan wel een aantal leuke modellen tussen, precies wat ik zoek qua design. Iemand ervaring of ze plug-and-play zijn met OpenELEC? Zie dat ze wel adverterren met ondersteuning voor XBMC enzo, maar wil graag weten of de Bluetooth drivers voor de ontvanger ook in één keer gaan werken.Dennisdn schreef op maandag 16 juli 2012 @ 07:16:
[...]
Minitoetsenborden.nl heeft veel mooie om HTPCs te besturen.
Heb je al naar de Zotac Zbox gekeken, die heeft wel een aantal leuke Fusion systeempjes. Heb zelf de AD02 en die is snel genoeg voor 1080P. Als IR ontvanger kan je gewoon een goedkope mce remote nemen van ebay of dx.Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:26:
Ik ben in de markt voor een htpctje. Nou zat ik te denken aan een mini-itx op basis van een AMD Fusion (alleen vind maar eens een fatsoenlijk uitziend klein kastje). Is zoiets snel genoeg om xbmc vloeiend te laten werken en voor het afspelen van 1080p content? En wat zou een goede optie zijn voor een IR ontvanger die goed samenwerkt met mijn Harmony One?
Inderdaad 

Hier draaien MET IR receiver (zit er dus bij), super klein en werkt perfect met XBMC/Openelec out of the box. Geen gehannes met drivers, ubuntu etc. Gewoon software van openelec er op en klaar.
Zotac ZBOX Nano AD10, AMD Fusion E-350, DDR3, SATA-600, Zwart € 186,55 1 € 186,55
Corsair, 4GB, PC3-8500 (DDR3-1066) € 16,54 1 € 16,54
Western Digital Scorpio Blue, 320GB, 2.5", SATA-300 € 44,84 1 € 44,84
Verzendkosten: € 0,00
Orderkosten: € 0,00

Hier draaien MET IR receiver (zit er dus bij), super klein en werkt perfect met XBMC/Openelec out of the box. Geen gehannes met drivers, ubuntu etc. Gewoon software van openelec er op en klaar.
[ Voor 31% gewijzigd door Workaholic op 16-07-2012 12:02 ]
Oke die had ik nog niet gezien. Die nieuwe ziet er ook iets strakker uit. Zet hem gelijk op mijn dx wish list.hardware-lover schreef op maandag 16 juli 2012 @ 04:12:
[...]
Die uitvoering moet jij eigenlijk niet meer kopen, heeft niet zo'n geweldige recensies. De opvolger (links, de n5902) lijkt het er beter af te brengen volgens de reviews maar is (betaalbaar) lastig te vinden als leverbaar object.
[afbeelding]
Verwijderd
Was er toevallig net naar aan het kijken. Niet helemaal mijn idee van een mooi strak uiterlijk, maar een fatsoenlijk (en betaalbaar) alternatief kastje krijg ik toch ook niet gevonden.aegieles schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:25:
[...]
Heb je al naar de Zotac Zbox gekeken, die heeft wel een aantal leuke Fusion systeempjes. Heb zelf de AD02 en die is snel genoeg voor 1080P. Als IR ontvanger kan je gewoon een goedkope mce remote nemen van ebay of dx.
Bedankt voor je voorbeeldje. Zal in mij geval dan wel een klein SSD'tje in geprakt gaan worden. Snel, stil en heb de opslag niet nodig, heb net een NAS gebouwd die dat prima kan handlenWorkaholic schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:26:
Inderdaad
[...]
[afbeelding]
Hier draaien MET IR receiver, super klein en werkt perfect met XBMC/Openelec out of the box. Geen gehannes met drivers, ubuntu etc. Gewoon software van openelec er op en klaar.
Ik zit nu te loeren naar de AD04 en de AD02. Op zich nette complete dingetjes inderdaad. Wat is het verschil met die AD10?
De AD02 heeft geen ir en wifi, maar wel optical out.
We vinden het op GoT in het algemeen erg prettig als men zelf enige moeite doet om te googlen / zoekenVerwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:06:
[...]
Was er toevallig net naar aan het kijken. Niet helemaal mijn idee van een mooi strak uiterlijk, maar een fatsoenlijk (en betaalbaar) alternatief kastje krijg ik toch ook niet gevonden.
[...]
Bedankt voor je voorbeeldje. Zal in mij geval dan wel een klein SSD'tje in geprakt gaan worden. Snel, stil en heb de opslag niet nodig, heb net een NAS gebouwd die dat prima kan handlen
Ik zit nu te loeren naar de AD04 en de AD02. Op zich nette complete dingetjes inderdaad. Wat is het verschil met die AD10?
http://techreport.com/articles.x/21556. Built in IR en zijn afmetingen was voor mij toch de reden om te gaan voor de Zotac AD10. Lekker compact en geen lelijk kastje er naast voor IR (+ gehannes met drivers)
[ Voor 12% gewijzigd door Workaholic op 16-07-2012 12:13 ]
Kuchaegieles schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:09:
http://www.zotac.com/inde...atid=1&Itemid=268&lang=en
WiFi Onboard 802.11n WiFi
Och ja was het vergeten, gebruik het ook nooit. Vroeg me ook pas af waarom dat wifi lampje brand op mijn AD02schumi2004 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:11:
[...]
Kuch
http://www.zotac.com/inde...atid=1&Itemid=268&lang=en
WiFi Onboard 802.11n WiFi
Heb sinds dit weekend een Zotac ID10. Draait op zich goed (OpenELEC), met uitzondering van de standaard Youtube add-on. Deze buffert heel veel, waardoor de filmpjes gaan stotteren.
Mijn internetverbinding is snel genoeg. Iemand suggesties?
Mijn internetverbinding is snel genoeg. Iemand suggesties?
Verwijderd
Heb je gelijk in, excuus.. Was te makkelijk om de vraag niet snel even te stellenWorkaholic schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:10:
[...]
We vinden het op GoT in het algemeen erg prettig als men zelf enige moeite doet om te googlen / zoekenEr is zelfs een topic beschikbaar op GoT over de Zotacs.
http://techreport.com/articles.x/21556. Built in IR en zijn afmetingen was voor mij toch de reden om te gaan voor de Zotac AD10. Lekker compact en geen lelijk kastje er naast voor IR (+ gehannes met drivers)
Die AD10 ziet er ook wel prima uit op zich, niet groot. Eigenlijk precies wat ik zoek. Als daar alles vloeiend op loopt een goede kanshebben. OpenElec had ik inderdaad ook al gevonden, lijkt me ideaal. Ik ga eens het een en ander in bestelling zetten denk ik
Weet niet of je OpenELEC gebruikt maar als je dit doet dan brandt hij niet meer:aegieles schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:14:
[...]
Och ja was het vergeten, gebruik het ook nooit. Vroeg me ook pas af waarom dat wifi lampje brand op mijn AD02
Maak een file /storage/.config/modprobe.d/blacklist.conf
Zet hier in: blacklist rt2800pci
Reboot en klaar.
Dit doet toch meer dan alleen een ledje uitschakelen?
Hiermee schakel je de wifi toch uit? dmv het niet laden van de module (driver)?
Ik had al eens in de bios (van de zotac AD02) gekeken, of je daar de wifi kon uitzetten.
Maar ik kon die optie niet vinden.
Ik had al eens in de bios (van de zotac AD02) gekeken, of je daar de wifi kon uitzetten.
[ Voor 3% gewijzigd door mountainbiker op 16-07-2012 14:41 ]
mountainbiker
Idd, gewoon geen wifi meer.mountainbiker schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:40:
Dit doet toch meer dan alleen een ledje uitschakelen?
Een beetje offtopic maar is volledig fanless mogelijk ook interessant? pricewatch: Shuttle XS35GTA V3Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:58:
[...]
Heb je gelijk in, excuus.. Was te makkelijk om de vraag niet snel even te stellen
Die AD10 ziet er ook wel prima uit op zich, niet groot. Eigenlijk precies wat ik zoek. Als daar alles vloeiend op loopt een goede kanshebben. OpenElec had ik inderdaad ook al gevonden, lijkt me ideaal. Ik ga eens het een en ander in bestelling zetten denk ik
http://www.shuttle.eu/fil...barebones/XS35GTAV3_e.pdf
[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 16-07-2012 15:27 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Nu niet meer, heb de AD10 besteldhardware-lover schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:21:
[...]
Een beetje offtopic maar is volledig fanless mogelijk ook interessant? pricewatch: Shuttle XS35GTA V3
http://www.shuttle.eu/fil...barebones/XS35GTAV3_e.pdf
Bedankt.schumi2004 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:09:
[...]
Weet niet of je OpenELEC gebruikt maar als je dit doet dan brandt hij niet meer:
Maak een file /storage/.config/modprobe.d/blacklist.conf
Zet hier in: blacklist rt2800pci
Reboot en klaar.
Ga ik doen.
Scheelt weer € op mijn stroomrekening en voor onze planeet natuurlijk.
Mijn vraag betreft het aan en uit zetten van mijn server welke alle films streamt naar mijn XBMC Asrock systeem.
Deze PC draait op dit moment 24uur per dag.Overdag wordt er vanaf gestreamt en ermeer gedownload.
Nou kwam ik een Blog tegen van iemand die zijn PC automatisch uit en aan zet via de windows 7 taakplanner.
Ben van plan om dit ook te doen.Wil de PC rond 01.00 uit zetten en dan rond 12.00 weer aan (kids in huis)
Als ik de blog lees wordt er over volgende code gesproken -h (en -s voor shutdown)
Vraag me nu alleen af, is die -s voor sleep?
Gaat over deze blog:
http://www.robbyle.be/artikels/xbmc-op-een-windows-7-htpc/
Deze PC draait op dit moment 24uur per dag.Overdag wordt er vanaf gestreamt en ermeer gedownload.
Nou kwam ik een Blog tegen van iemand die zijn PC automatisch uit en aan zet via de windows 7 taakplanner.
Ben van plan om dit ook te doen.Wil de PC rond 01.00 uit zetten en dan rond 12.00 weer aan (kids in huis)
Als ik de blog lees wordt er over volgende code gesproken -h (en -s voor shutdown)
Gaat over deze blog:
Je kan een pc niet aanzetten, vanuit de taakplanner.seninha schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:37:
Mijn vraag betreft het aan en uit zetten van mijn server welke alle films streamt naar mijn XBMC Asrock systeem.
Gaat over deze blog:
De pc staat dan uit en dan is ook de taakplanner niet meer aktief.
Dus wat hij zegt klopt dus niet?
waarschijnlijk ondersteund het BIOS van de betreffende pc een wakeup op een bepaald tijdstip die ingesteld is in het BIOS, of wordt de PC wakker gemaakt via wake-on-lan of dergelijks.
Hij bedoelt eigenlijk te zeggen dat hij hem in slaapstand zet en hem vervolgens weer uit haalt. De pc gaat dus niet helemaal uit en aan. Vraag me af waarom hij dit met de taakplanner doet, dit kun je met energiebeheer doen, en uit slaapstand halen doe je met je muis, toetsenbord of afstandsbediening.seninha schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:56:
Voor mij zou het slaapstand zetten en dan weer uit via taakplanner goed uitkomen.
Dit omdat de pc ergens staat waar je niet makkelijk bij kan.
Dit omdat de pc ergens staat waar je niet makkelijk bij kan.
Ik heb dit zelf ook gedaan maar dan onder Linux. Om hem vanzelf aan te laten gaan moet je RTC timer instellen in het BIOS. Deze gaat echter na elke boot verloren en zal die dus (automatisch) opnieuw ingesteld moeten worsen. Trouwens krijgt Frodo waarschijnlijk ook ondersteuning voor wake-on-lan. Op het moment dat je een source dan opent stuurt XBMC vanzelf een WOL pakketje naar de PC waarop die source staat. Zelfde voor als je een gedeelde MySQL server zou gebruiken.
Mijn vraag is een beetje ondergesneeuwd vanwege xbmc voor Android..
Misschien kan iemand me helpen met onderstaande? Thx!
Len Canoot schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 10:43:
Beste mensen,
Ik heb laatst xbmc ingesteld om bluray backups (.iso bestanden) met een externe speler (TMT5) te laten afspelen. De rest van de bestanden gaan via de normale speler.
Dit werkt goed.
Maar ik heb ook bluray iso's in rar-bestanden. Deze speelt hij niet af. Hij kan ze namelijk niet mounten. Als mount programma gebruik ik VirtualCloneDrive.
Als ik dan op een bestand klik in de library van xbmc opent TMT5, maar blijft vervolgens steken bij het startscherm. Er wordt dan ook geen iso bestand gemount. Iemand een oplossing hiervoor zonder dat ik de iso hoef uit te pakken?
Ter info:
Windows 7 64-bit
XBMC Eden 11.0 (Stable)
Aeon Nox
En dit staat in mijn playercorefactory.xml:
XML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 <playercorefactory> <players> <player name="Universal_Player" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true"> <filename>C:\Program Files (x86)\ArcSoft\TotalMedia Theatre 5\uMCEPlayer5.exe</filename> <args>"{1}"/fullscreen</args> <hidexbmc>true</hidexbmc> <hideconsole>false</hideconsole> <warpcursor>none</warpcursor> </player> <player name="BDMV_Player" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true"> <!-- You can place your PlayBDMV file anywhere --> <filename>C:\Users\HTPC\AppData\Roaming\XBMC\userdata\PlayBDMV.bat</filename> <args>"{1}"/fullscreen</args> <hidexbmc>false</hidexbmc> <hideconsole>false</hideconsole> <warpcursor>none</warpcursor> </player> <player name="ISO_Player" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true"> <!-- You can place your PlayISO file anywhere --> <filename>C:\Users\HTPC\AppData\Roaming\XBMC\userdata\PlayISO.bat</filename> <args>"{1}" /fullscreen</args> <hidexbmc>false</hidexbmc> <hideconsole>false</hideconsole> <warpcursor>none</warpcursor> </player> </players> <rules action="prepend"> <rule name="BDMV" filetypes="bdmv" player="BDMV_Player"/> <rule name="iso" filetypes="iso" player="ISO_Player"/> <!-- <rule name="default" filetypes="mkv|avi" player="Universal_Player"/> --> </rules> </playercorefactory>
En dit staat in ISO_Player.bat:
code:
1 2 3 "C:\Program Files (x86)\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDMount.exe" /d=0 %1 "C:\Program Files (x86)\ArcSoft\TotalMedia Theatre 5\uMCEPlayer5.exe" G: "C:\Program Files (x86)\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDMount.exe" /d=0 /u
Enig idee?
kraades schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:32:
Bij de Raspbmc en OpenELEC voor RaspPi build krijg ik steeds XBMC 12 Frodo.
Is het ook mogelijk om XBMC 11 Eden te gebruiken?
Of is dat niet slim?
👉🏻 Blog 👈🏻
Nou, ik heb het geprobeerd zoals het op de blog staat en systeem ging netjes in slaapstand om 01.00 uur.
Alleen in die stand stond de PC vanmorgen nog.
Dus wakker worden is dus een probleem.jammer.
Ga nog wel even verder zoeken of het toch niet voor elkaar te krijgen is.
Ik zou toch even proberen. Ik ben vrij skeptisch eerlijk gezegd maar als ik dit zo leesseninha schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:56:
Kan het misschien zo zijn dat als hij in slaapstand wil gaan hij kijkt of er een task is die op een bepaald tijdstip triggert om aan te gaan, hij in slaapstand gaat met een klein timertje of iets in die geest die hem weer wakker maakt. De RTC timer (mits beschikbaar) waar een paar posts boven over werd gesproken.Bij “Voorwaarden” selecteer je “De computer uit slaapstand halen om deze taak uit te voeren
Dat rars verkeerd gaan snap ik en vind ik vrij logisch. Je begint direct daarna over iso's te praten. Wat wil je nu precies aan de praat krijgen, de ISO's of ISO's in rar bestanden?Len Canoot schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 08:26:
Mijn vraag is een beetje ondergesneeuwd vanwege xbmc voor Android..Misschien kan iemand me helpen met onderstaande? Thx!
[...]
Mits de laatste, gaat dat sowieso niet werken, gezien de player die je kiest het simpelweg moet ondersteunen, zoals de standaard 'dvdplayer' in XBMC dat wel doet (en alleen voor uncompressed rars/zips).
Als het ISO's is, daar heb ik toen zelf een scriptje voor geschreven of ergens gevonden en aangepast ofzo. Weet het niet meer zeker. Kan hem even voor je opzoeken als je ISO's niet aan de praat krijgt.
[ Voor 4% gewijzigd door serhat op 17-07-2012 09:17 ]
Eden is minder geschikt voor RB's. Je zou zelf een build kunnen maken, maar Frodo vraagt iets minder van je hardware en is daardoor beter voor de wat minder krachtige systemen. Zeker in de RB builds is aardig wat terug geschroefd om het soepel te laten draaien.
Ik heb de laatste tijd op willekeurige momenten last van een 'glitch' op ongeveer 3/4 van het scherm. Er loopt een streep perfect horizontaal over het gehele beeld en die lijn is een beetje 'geblurred'. Bovendien blijf het 1/4 van het scherm heel even hangen bij het gaan van de volgende scene.
Als ik pauzeer en weer verder speel is deze glitch weer weg.
Omdat het zo'n vaag probleem is, heb ik echt niets kunnen vinden via Google. Herkent iemand dit probleem?
Als ik pauzeer en weer verder speel is deze glitch weer weg.
Omdat het zo'n vaag probleem is, heb ik echt niets kunnen vinden via Google. Herkent iemand dit probleem?
Verwijderd
Eerste post op het geweldige tweakers 
Ik run sinds kort XBMCBuntu op mijn oude game pc (intel core 2 duo E4300, GForce 8800 GTS). Na wat gepruts het geluid goed gekregen en beetje bij beetje alle functies van xbmc aan het ontdekken. Mijn probleem is dat 1080p films niet goed afspelen, waar ze dat met k-lite codec pack en media player classic in windows wel deden. Maar in xbmcbuntu 11.0 zie ik veel slowdown met hoge drops waar mijn vcpu 100% is en een van de 2 cpu's ook 100% (de andere zo'n 5%) in drukkere panorama scenes. Nu weet ik dat VDPAU niet ondersteund wordt voor mijn videokaart, maar goed, het werkte wel in windows.
Ik heb allerlei settings veranderd e.d. maar ik krijg het niet gefixt. Iemand een geniaal idee? Of moet ik een nieuwe videokaart aanschaffen? Of is het iets anders? (BTW, film staat op eigen HD dus geen netwerk issues o.i.d.)
Ik run sinds kort XBMCBuntu op mijn oude game pc (intel core 2 duo E4300, GForce 8800 GTS). Na wat gepruts het geluid goed gekregen en beetje bij beetje alle functies van xbmc aan het ontdekken. Mijn probleem is dat 1080p films niet goed afspelen, waar ze dat met k-lite codec pack en media player classic in windows wel deden. Maar in xbmcbuntu 11.0 zie ik veel slowdown met hoge drops waar mijn vcpu 100% is en een van de 2 cpu's ook 100% (de andere zo'n 5%) in drukkere panorama scenes. Nu weet ik dat VDPAU niet ondersteund wordt voor mijn videokaart, maar goed, het werkte wel in windows.
Ik heb allerlei settings veranderd e.d. maar ik krijg het niet gefixt. Iemand een geniaal idee? Of moet ik een nieuwe videokaart aanschaffen? Of is het iets anders? (BTW, film staat op eigen HD dus geen netwerk issues o.i.d.)
Het gaat om ISO's in RAR-bestanden. XBMC wil wel MKV bestanden goed afspelen die zijn ingepakt, maar ISO bestanden geeft problemen. Die worden namelijk afgekapt tegen het einde van het bestand - in mijn geval de film. Ik heb het bij 2 films geprobeerd, en beide vertonen dit probleem. Toevallig zijn het ook allebei 3D Blurays.serhat schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:15:
Dat rars verkeerd gaan snap ik en vind ik vrij logisch. Je begint direct daarna over iso's te praten. Wat wil je nu precies aan de praat krijgen, de ISO's of ISO's in rar bestanden?
Mits de laatste, gaat dat sowieso niet werken, gezien de player die je kiest het simpelweg moet ondersteunen, zoals de standaard 'dvdplayer' in XBMC dat wel doet (en alleen voor uncompressed rars/zips).
Als het ISO's is, daar heb ik toen zelf een scriptje voor geschreven of ergens gevonden en aangepast ofzo. Weet het niet meer zeker. Kan hem even voor je opzoeken als je ISO's niet aan de praat krijgt.
Dus twee oplossingen mogelijk:
1. ISO's in rar-bestanden via een externe speler werkend krijgen
2. ISO's in rar-bestanden via xbmc werkend krijgen.
Iemand bekend met deze problematiek?
Ja, hij gebruikt shutdown -h en dan gaat de pc niet in slaapstand maar in sluimerstand. In sluimerstand is de taakplannner ook niet meer aktief. Gebruik PsShutdown -d ipv shutdown -h en het zal waarschijnlijk werken.seninha schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:14:
Nou, ik heb het geprobeerd zoals het op de blog staat en systeem ging netjes in slaapstand om 01.00 uur.
Edit:
Andere optie: Heb je niet een router waar je een WOL daemon op kan draaien of eentje waarop je alternatieve firmware op kan zetten, zoals dd-wrt. Daarmee zou je ook je pc wakker kunnen maken, mits je pc dat ondersteunt natuurlijk (even in je BIOS kijken) zelfs na een volledige shutdown (shutdown -s). Bespaar je nog meer stroom.
[ Voor 19% gewijzigd door aegieles op 17-07-2012 12:58 ]
Wat bedoel je met 'afgekapt tegen het einde van het bestand', dat je de laatste x minuten mist?Len Canoot schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:12:
[...]
Het gaat om ISO's in RAR-bestanden. XBMC wil wel MKV bestanden goed afspelen die zijn ingepakt, maar ISO bestanden geeft problemen. Die worden namelijk afgekapt tegen het einde van het bestand - in mijn geval de film. Ik heb het bij 2 films geprobeerd, en beide vertonen dit probleem. Toevallig zijn het ook allebei 3D Blurays.
Dus twee oplossingen mogelijk:
1. ISO's in rar-bestanden via een externe speler werkend krijgen
2. ISO's in rar-bestanden via xbmc werkend krijgen.
Iemand bekend met deze problematiek?
Rar-bestanden ga je iig niet in een externe speler voor elkaar krijgen, zolang de externe speler het niet ondersteund. Of je moet een script schrijven die de rars uitpakt en de externe speler hiernaartoe verwijst, maar dit is vet onhandig natuurlijk, gezien het uitpakken bij grote bestanden heel lang kan duren.
Ik maak zelf ook vaak genoeg gebruik van 3D bluray ISO's binnen XBMC en dat gaat bij mij normaliter goed. Hij ondersteunt geen menu's waardoor hij de langste film probeert te pakken (hierdoor heb je geen keus als een bluray iso zowel de 3D of 2D versie bevat).
Kan je ze niet gewoon uitpakken? Of heb je bepaalde redenen waarom je het in rar's wilt blijven houden (bijvoorbeeld omdat het een FAT32 schijf is die niet bestanden groter dan 4 GB aan kan - ik zeg maar wat).
De ISO-problematiek met de XBMC player, doet dat zich ook voor als je het even uitpakt en die probeert? Dit om erachter te komen of het probleem door de rar komt of simpelweg omdat XBMC die ISO niet goed af kan spelen.
Ik neem aan dat je al wat onderzoek gedaan hebt naar VDPAU als je zegt dat de kaart niet wordt ondersteund - maar er zijn blijkbaar wel meerdere revisies van, en alleen de eerste (G80 core) zou niet worden ondersteund, de rest wel. Ik heb geen idee hoe het zit met hardwareversnelling van nVidia op Windows, feature parity zou er wel moeten zijn met Windows op Linux ondertussen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:48:
Eerste post op het geweldige tweakers
Kan je VDPAU niet proberen inschakelen in XBMC? Wat zegt je XBMC log?
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Verwijderd
De nvidia purevideo wikisite heeft mijn kaart 8800 gts (320mb) als not supported staan. Typisch geval vanBorromini schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:54:
[...]
Ik neem aan dat je al wat onderzoek gedaan hebt naar VDPAU als je zegt dat de kaart niet wordt ondersteund - maar er zijn blijkbaar wel meerdere revisies van, en alleen de eerste (G80 core) zou niet worden ondersteund, de rest wel. Ik heb geen idee hoe het zit met hardwareversnelling van nVidia op Windows, feature parity zou er wel moeten zijn met Windows op Linux ondertussen.
Kan je VDPAU niet proberen inschakelen in XBMC? Wat zegt je XBMC log?

Ik bedoel met afkappen inderdaad dat de film de laatste minuten mist. Maar ik heb het niet over 2 of 3 minuten maar over 20 tot 45 minuten.serhat schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:41:
[...]
Wat bedoel je met 'afgekapt tegen het einde van het bestand', dat je de laatste x minuten mist?
Rar-bestanden ga je iig niet in een externe speler voor elkaar krijgen, zolang de externe speler het niet ondersteund. Of je moet een script schrijven die de rars uitpakt en de externe speler hiernaartoe verwijst, maar dit is vet onhandig natuurlijk, gezien het uitpakken bij grote bestanden heel lang kan duren.
Ik maak zelf ook vaak genoeg gebruik van 3D bluray ISO's binnen XBMC en dat gaat bij mij normaliter goed. Hij ondersteunt geen menu's waardoor hij de langste film probeert te pakken (hierdoor heb je geen keus als een bluray iso zowel de 3D of 2D versie bevat).
Kan je ze niet gewoon uitpakken? Of heb je bepaalde redenen waarom je het in rar's wilt blijven houden (bijvoorbeeld omdat het een FAT32 schijf is die niet bestanden groter dan 4 GB aan kan - ik zeg maar wat).
De ISO-problematiek met de XBMC player, doet dat zich ook voor als je het even uitpakt en die probeert? Dit om erachter te komen of het probleem door de rar komt of simpelweg omdat XBMC die ISO niet goed af kan spelen.
Ik zal vanavond proberen om een .iso bestand af te spelen dat is uitgepakt. Ik kan me even niet meer herinneren of ik dat al had geprobeerd.
Ik gebruik dus TMT5 als externe speler en ik denk dat die dat niet ondersteunt. Kent iemand een externe speler die Bluray iso's in een rar bestand met menu e.d. kan afspelen? Dat script zie ik niet zitten nee, dat is erg omslachtig.
Indien er geen oplossing hiervoor is zal ik de iso's gewoon uitpakken (mits xbmc deze dus wel goed afspeelt).
Het lijkt mij vrij sterk dat de Video Decoding and Presentation API for Unix (kortweg VDPAU) gaat werken op een windows systeem. Volgensmij heeft windows in DirectX ergens ook een video decoding API zitten. Ik zou dus even zoeken hoe het daarmee zit qua ondersteuning van jouw kaart.
Zijn er mensen die ook het zappen met een fortherecord TV server als zeer traag beschouwen vanuit XBMC PVR (de nieuwste 12.0 Windows build van Marcelg)?
De TV server draait lokaal. Maak gebruik van DVB-C tuners van een HDhomeRun en een NewCS cardserver.
Fortherecord in combinatie met MediaPortal zapt in 2 seconde tussen de kanalen. Vanuit XBMC wel een seconde of 4.
Hebben mensen betere ervaringen met een dergelijke setup als er gebruik wordt gemaakt van een Linux XBMC client of zelfs in combinatie met een TVHeadend TV server?
De TV server draait lokaal. Maak gebruik van DVB-C tuners van een HDhomeRun en een NewCS cardserver.
Fortherecord in combinatie met MediaPortal zapt in 2 seconde tussen de kanalen. Vanuit XBMC wel een seconde of 4.
Hebben mensen betere ervaringen met een dergelijke setup als er gebruik wordt gemaakt van een Linux XBMC client of zelfs in combinatie met een TVHeadend TV server?
Verwijderd
Als ik dat zo lees is de 8800gts (320) MB ook niet ondersteund met DirectX Video Acceleration (DXVA, windows variant van VDPAU?), maar toch liepen deze HD films met win xp en k-lite codec pack prima. Maar misschien is er iets anders mis. Hier staat een log van een stukje From Pole to Pole kijken. Ik kan er geen gehakt van maken, dus alle hulp is welkom!
Als ik een nieuwe videokaart moet kopen is dat ook geen ramp maar het is toch leuk om het zo aan de gang te krijgen! Ik ben nieuw met xbmc en tot nu toe is het een leuke uitdaging gebleken. Vooral dat geluid fixen was interessant
Als ik een nieuwe videokaart moet kopen is dat ook geen ramp maar het is toch leuk om het zo aan de gang te krijgen! Ik ben nieuw met xbmc en tot nu toe is het een leuke uitdaging gebleken. Vooral dat geluid fixen was interessant
Oeps, door de verschillende referenties naar Windows dacht ik dat je XBMC ook op Windows draaide, maar je draait XBMCBuntu. Onder Linux moet je dan inderdaad ook VDPAU hebben. Heb ook even je logs bekeken, waar ik ook geen kaas van kan maken. Maar zie in ieder geval een referentie staan naar dat VDPAU in ieder geval ondersteund wordt door de XBMC build (wat je ook wel mag aannemen van zo'n samengesteld systeem voor XBMC). Maar dat zegt niks over of het gebruikt wordt of dat de kaart het ondersteund (in log van mijn PC met een recente NVidia videokaart zie ik ook niks terugkomen over VDPAU). Wat ik dan wel gek vind is dat het AFAIK wel goed werkt op mijn oude laptop waar maar een 8400M GT in zit. Al heb ik geen 1080p materiaal om in XBMC mee te testen. Maar vroeger toen ik de laptop nog gewoon gebruikte volgensmij wel vaker 1080p youtube videos kunnen spelen (waarvan de kwaliteit natuurlijk niet te vergelijken valt met echte 1080p).
In principe wordt er een verloopstukje bij de AD10 geleverd waarmee je ook SPDIF kan doen. Al heb ik dat bij beide exemplaren die ik besteld heb niet gezien, en er zijn nog mensen die wisten te vertellen dat het bij hen ook niet tussen de accessoires zataegieles schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:09:
Het ontsnapt me even wat voor CPU je hebt, maar ik zou in elk scenario voor een nieuwe kaart kiezen ipv voor en processor die staat te blazen door de belasting.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:01:
[...]
De nvidia purevideo wikisite heeft mijn kaart 8800 gts (320mb) als not supported staan. Typisch geval van. VDPAU inschakelen verandert niks aan de drops en framerate issues. Ik zal het log er eens op nakijken maar ik weet vrij zeker dat VDPAU niet werkt. Kan ik niet alles over mijn dualcore laten uitrekenen of zo? Zou die daar niet snel genoeg voor zijn?
[ Voor 43% gewijzigd door Borromini op 17-07-2012 23:23 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Om maar even een late reactie te geven: Tis inderdaad een dedicated HTPC. Alleen denk ik niet dat ik mijn vriendin blij maak met Ubuntu. Daarnaast wil ik ook nog wel eens een game spelen bij gebrek aan een gamebak, dus dat zal hem niet wordenFiresphere schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:12:
[...]
Is't een dedicated HTPC?
Ga dan lekker voor een cleane XBMC-Ubuntu installatie. Gaat je denk ik een hoop gezeik schelen.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Verwijderd
De 8400m gt wordt niet expliciet genoemd maar hier staat dat de 8400 series 2e generatie purevideo (= VDPAU in linux en blijkbaar DXVA in windows) hebben. De 8800gts 320 MB van mij staat wel expliciet genoemd als niet ondersteund. Dus mensen, waarschijnlijk kun je de 8800gts beter niet kopen voor je htpc
U spreekt uzelf tegen?The Executer schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:30:
[...]
Om maar even een late reactie te geven: Tis inderdaad een dedicated HTPC. Alleen denk ik niet dat ik mijn vriendin blij maak met Ubuntu. Daarnaast wil ik ook nog wel eens een game spelen bij gebrek aan een gamebak, dus dat zal hem niet worden.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Wie kan me vertellen of het mogelijk is om Skype als applicatie onder XBMC te laten draaien? Ik heb een dedicated HTPC waarop ik nu een dual boot draai om Skype te kunnen gebruiken. Ik gebruik Skype om in contact te blijven met me familie en vrienden.
[ Voor 16% gewijzigd door Volture op 17-07-2012 21:50 ]
Je kunt skype altijd nog via de launcher starten ..
Tijd voor een nieuwe sig..
Ik heb problemen met het in sync lopen van audio onder XBMC
Heb een ID41 met Win7 & XBMC Eden, daarnaast een samsung tv + home cinemaset.
Geluid loopt via hdmi naar tv > optisch naar home cinema.
Alle andere apparaten (xbox, pvr) lopen wel gewoon in sync, maar bij een film onder xbmc loopt in het begin de audio goed, maar vervolgens in de loop van de film steeds meer out of sync. Ik heb al zitten spelen met de audio settings, maar dit heeft geen resultaat.
Iemand een idee voor mijn setup?
Thx
Alle andere apparaten (xbox, pvr) lopen wel gewoon in sync, maar bij een film onder xbmc loopt in het begin de audio goed, maar vervolgens in de loop van de film steeds meer out of sync. Ik heb al zitten spelen met de audio settings, maar dit heeft geen resultaat.
Thx
Verwijderd
Heb je de "sync playback to display" setting al geprobeerd? Die zit onder settings > video > playback. Je kunt meerdere opties kiezen om de audio te resamplen naar video of andersom. Mogelijk ligt de oplossing daar.
Top: het werkt.aegieles schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:27:
[...]
Ja, hij gebruikt shutdown -h en dan gaat de pc niet in slaapstand maar in sluimerstand. In sluimerstand is de taakplannner ook niet meer aktief. Gebruik PsShutdown -d ipv shutdown -h en het zal waarschijnlijk werken.
Heb zojuist via remotedesktop ingelogd en PC stond aan. Gister was deze wel uitgegaan maar zo bleef hij.
Als ik nu naar taakplanner ga zie ik dat beide taken zoals gevraagd uitgevoerd zijn
Geweldig.
Weer een stap verder in het omlaag brengen van ons stroomverbruik
Bedankt aegieles voor het corrigeren.
Volgens kun je geen digitaal 5.1 (of hoger) geluid houden als je de tv het signaal laat omzetten naar optical. Op geeneen van mijn samsung tv's gaat dat goed i.i.g.shoombak schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:51:
Thx
Niet helemaal letterlijk nemen
Zo beter?
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Tja, wat is dedicated. Ik gebruik hem alleen voor XBMC maar heb W7 met daarop XBMC (uiteraard) maar ook sab, dropbox couchpatato en een syncprogramma. Maar wel alles ter ondersteuning van XBMC.
En soms zet ik de browser open met de beachcam van Bloemendaal als achtergrond bij xbmc-radio.
Is dat dan ook niet dedicated ?
En soms zet ik de browser open met de beachcam van Bloemendaal als achtergrond bij xbmc-radio.
Is dat dan ook niet dedicated ?
[ Voor 25% gewijzigd door Dennisdn op 18-07-2012 14:59 ]
Hebben hier mensen ook problemen met ondertitels download?
Ik gebruik de XBMC frodo beta versie, maar kan sinds 2 weken geen ondertitels activeren.
Met de addon vind ik wel de juiste ondertitel, en wordt volgens de addon gedownload en extracted..
Maar daarna gebeurd er niets meer.. ik zie wel in de ondertitel optie dat een ondertitel betsand aanwezig is, maar geeft niks weer tijdens het afspelen.
Zodra ik het betreffende film/serie stop en weer start, is de ondertitel bestand weg.
Ik gebruik de XBMC frodo beta versie, maar kan sinds 2 weken geen ondertitels activeren.
Met de addon vind ik wel de juiste ondertitel, en wordt volgens de addon gedownload en extracted..
Maar daarna gebeurd er niets meer.. ik zie wel in de ondertitel optie dat een ondertitel betsand aanwezig is, maar geeft niks weer tijdens het afspelen.
Zodra ik het betreffende film/serie stop en weer start, is de ondertitel bestand weg.
Met xbmc Eden download ik dagelijks zonder problemen subs.
Is de locatie waar je je subs laat opslaan schrijfbaar? Dat was bij mij het probleem namelijk, de NFS share (zelfde als de films) waar de subs bij mij worden opgeslagen was in eerste instantie alleen "read only".dCY schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:57:
Hebben hier mensen ook problemen met ondertitels download?
Sorry, de locatie is beschrijfbaar, (777).-LA- schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:15:
[...]
Is de locatie waar je je subs laat opslaan schrijfbaar? Dat was bij mij het probleem namelijk, de NFS share (zelfde als de films) waar de subs bij mij worden opgeslagen was in eerste instantie alleen "read only".
Audio delay functie van xbmc zelf al geprobeerd?shoombak schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:51:
Thx
Ik heb sinds kort een nieuw mediacenter systeem, Asus P8H77-M pro moederbord met een Intel i3 2150.
De audio is aangelsloten via HDMI vanaf de onchip HD3000 videokaart. Ik draai windows 7 ultimate 64 bit.
XBMC is een nightly build van vandaag, de meest recente dus. (voorgaande versies, zelfde probleem)
Sinds ik dit nieuwe systeem gebruik heeft de audio een paar seconden nodig om in te schakelen na het hervatten van het afspelen van audio met meer dan 2 kanalen, films en series kan ik gewoon prima in sync kijken, maar als ik de video pauzeer en weer hervat heb ik 2 seconden geen audio, daarna loopt het weer in sync.
Ik heb dit probleem niet zodra ik een nvidia kaart plaats of analoge audio gebruik, maar dit zijn beide geen wenselijke oplossingen. Is er een manier om hier omheen te werken? Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem.
De audio is aangelsloten via HDMI vanaf de onchip HD3000 videokaart. Ik draai windows 7 ultimate 64 bit.
XBMC is een nightly build van vandaag, de meest recente dus. (voorgaande versies, zelfde probleem)
Sinds ik dit nieuwe systeem gebruik heeft de audio een paar seconden nodig om in te schakelen na het hervatten van het afspelen van audio met meer dan 2 kanalen, films en series kan ik gewoon prima in sync kijken, maar als ik de video pauzeer en weer hervat heb ik 2 seconden geen audio, daarna loopt het weer in sync.
Ik heb dit probleem niet zodra ik een nvidia kaart plaats of analoge audio gebruik, maar dit zijn beide geen wenselijke oplossingen. Is er een manier om hier omheen te werken? Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem.
Je hebt DTS passthrough aanstaan?HKS-Skyline schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:12:
Ik heb sinds kort een nieuw mediacenter systeem, Asus P8H77-M pro moederbord met een Intel i3 2150.
ja HDMI passtrough naar een Onkyo TX-NR809, dus zover ik weet stuurt hij alles door, maar het is ook het geval met niet DTS audio, en de standaard geluidskaart die op de GPU zit geintegreerd heeft geen DTS upsampeling oid.
Ik heb dit ook met mijn onkyo nr609, volgens mij omdat er naar dts omgeschakeld moet wordenHKS-Skyline schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:36:
[...]
ja HDMI passtrough naar een Onkyo TX-NR809, dus zover ik weet stuurt hij alles door, maar het is ook het geval met niet DTS audio, en de standaard geluidskaart die op de GPU zit geintegreerd heeft geen DTS upsampeling oid.
Heeft iemand toevallig ook The Newsroom in de Xbmc library staan? Zou diegene dan ook even kunnen testen of Xbmc Subtitles via bierdopje wel ondertitelingen laat zien. Ik krijg namelijk geen match.
Werkt bij mij goed. Ik heb het wel door sickbeard aan laten maken en map naam is zo uit mijn hoofd The Newsroom 2012Amelandbor schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 00:33:
Heeft iemand toevallig ook The Newsroom in de Xbmc library staan? Zou diegene dan ook even kunnen testen of Xbmc Subtitles via bierdopje wel ondertitelingen laat zien. Ik krijg namelijk geen match.
[ Voor 12% gewijzigd door keepitfrosty op 19-07-2012 10:02 ]
Ik gebruik zelf opensubtitles, en werkt ook goed.Amelandbor schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 00:33:
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]