[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.020 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Acemath schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:50:
Welke zijn eigenlijk onmisbare add-ons voor XBMC? Windows 7 en Eden Stable. Liefst zou ik de hoesjes van de film/ series/ albums zichtbaar kunnen maken.Zijn er andere Xbmc add-ons die onmisbaar zijn? Dus in feite heb ik niets anders nodig om XBMC te gebruiken, dan een pc, een kabeltje en een TV?
Vergeten te vragen: Dus van plan om via pc en hdmi kabels films en muziek af te spelen op tv. Vraag me echter af of er bepaalde apps voor Ipad zijn waarmee je dus een afstandbediening voor XBMC hebt, en die dus films/ muziek kan pauzeren, vooruitspoelen etc, zonder dat ik steeds naar pc moet gaan?

Zoals al gezegd zijn dit mijn eerste stappen in de XMBC wereld, dus mijn excuses voor domme vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik heb het eindelijk voor elkaar om live tv te streamen vanaf mijn nas. Nu wilde ik ook graag tv op mijn laptop met windows en heb daarom hierop de laatste build van Lars Op den Kamp geïnstalleerd. Tot mijn verbazing gaat het ophalen van de epg gids wel zeker 10x sneller dan op mijn zbox ad02 met openelec pvr 1.95.4 als die al niet vast loopt. Is openelec pvr nou zo brak of is het iets anders? Heeft iemand hier een verklaring voor? Wat zijn jullie ervaringen met openelec pvr mbt tot snelheid ophalen epg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:57
aegieles schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:15:
Ik heb het eindelijk voor elkaar om live tv te streamen vanaf mijn nas. Nu wilde ik ook graag tv op mijn laptop met windows en heb daarom hierop de laatste build van Lars Op den Kamp geïnstalleerd. Tot mijn verbazing gaat het ophalen van de epg gids wel zeker 10x sneller dan op mijn zbox ad02 met openelec pvr 1.95.4 als die al niet vast loopt. Is openelec pvr nou zo brak of is het iets anders? Heeft iemand hier een verklaring voor? Wat zijn jullie ervaringen met openelec pvr mbt tot snelheid ophalen epg?
Deel je setup eens als je wil, ik heb zelf het volgende:

Synology DS211 met hierop tvheadend en oscam en Ziggo als provider.
AD02 met een x64 OpenELEC PVR nightly van dag of 5 terug.
Win7 x64 Desktop met XBMC PVR build
Allemaal de standaard builds dus niks van Lars of iets dergelijks. Ben wel van plan zijn teletekst patch te gaan uitvoeren.

Kan niet echt zeggen dat ik verschil merk qua snelheid met ophalen EPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De pseudo-EPG die Xbmc aanbiedt op basis van de aanwezige series duurt hier ook uren naar mijn gevoel (TV Guide). Een AD10 hier.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
schumi2004 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:25:
[...]

Deel je setup eens als je wil, ik heb zelf het volgende:

Synology DS211 met hierop tvheadend en oscam en Ziggo als provider.
AD02 met een x64 OpenELEC PVR nightly van dag of 5 terug.
Win7 x64 Desktop met XBMC PVR build
Oke onze setup is redelijk vergelijkbaar:

- Netgear ReadyNas Ultra 2, sundtek, smartreader, tvheadend, oscam en Ziggo als provider.
- AD02 met OpenELEC_PVR-Fusion.x86_64-1.95.4.
- Windows7 x64 laptop met laatste build van Lars op den Kamp.
- Windows7 x64 desktop met laatste build van Lars op den Kamp.
Allemaal de standaard builds dus niks van Lars of iets dergelijks. Ben wel van plan zijn teletekst patch te gaan uitvoeren.
Ik wist niet dat er ook standaard pvr builds waren, kon deze niet vinden op de xbmc site, maar heb ook niet lang gezocht. Teletekst werkt bij mij ook niet, maar dit is een latere zorg.
Kan niet echt zeggen dat ik verschil merk qua snelheid met ophalen EPG.
Als je je tv db wist en dan weer alles opnieuw ophaalt, praat je dan over een minuut of meer over 10 minuten of langer? Het laatste is namelijk het geval op mijn AD02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Acolyte57 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:38:
[...]

Er is een advancedsetting waarmee je automatisch een clean library na een update uitvoert geloof ik, al weet ik zo uit m'n hoofd niet wat die is. Ik heb er zelf voor gekozen om in al die normaal lege directories de laatste ep van vorig seizoen nog te laten zitten, zodat de entry gewoon in de library blijft. Het steeds opnieuw scrapen van die series koste namelijk ontzettend veel tijd bij het updaten elke keer, terwijl ze daarna door de clean weer weggegooid werden. Dit bespaarde me een hoop tijd :)
Wat ik doe is SickBeard .nfo's laten maken. Ik heb namelijk gemerkt dat de series die geen afleveringen meer bevatten inderdaad verborgen worden als er geen .nfo in de map stond. Ik had het aanmaken van .nfo's tussendoor ooit eens uitgezet, maar nu ik hem weer aan heb staan blijven netjes alle series in de lijst staan.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Acemath schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:07:
[...]

Vergeten te vragen: Dus van plan om via pc en hdmi kabels films en muziek af te spelen op tv. Vraag me echter af of er bepaalde apps voor Ipad zijn waarmee je dus een afstandbediening voor XBMC hebt, en die dus films/ muziek kan pauzeren, vooruitspoelen etc, zonder dat ik steeds naar pc moet gaan?

Zoals al gezegd zijn dit mijn eerste stappen in de XMBC wereld, dus mijn excuses voor domme vragen.
Constellation of de Official XBMC Remote for IOS. Op het officiële xbmc forum is overigens de meeste informatie gewoon te vinden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
aegieles schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:36:
[...]

Oke onze setup is redelijk vergelijkbaar:

- Netgear ReadyNas Ultra 2, sundtek, smartreader, tvheadend, oscam en Ziggo als provider.
- AD02 met OpenELEC_PVR-Fusion.x86_64-1.95.4.
- Windows7 x64 laptop met laatste build van Lars op den Kamp.
- Windows7 x64 desktop met laatste build van Lars op den Kamp.

[...]

Ik wist niet dat er ook standaard pvr builds waren, kon deze niet vinden op de xbmc site, maar heb ook niet lang gezocht. Teletekst werkt bij mij ook niet, maar dit is een latere zorg.

[...]

Als je je tv db wist en dan weer alles opnieuw ophaalt, praat je dan over een minuut of meer over 10 minuten of langer? Het laatste is namelijk het geval op mijn AD02.
Ik zal mijn database eens leeg maken op mijn AD02, voor OE heb ik de standaard door OE geleverde PVR build en voor Windows ergens van het web geplukt, zou die dan toch van Lars zijn? Nou ja, ik zal het eens proberen op zowel windows als OpenELEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
aegieles schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:15:
Ik heb op Lars zijn Github account wat langs zien komen dat hij een rewrite had gedaan van de EPG. Dat leverde een flinke snelheidsverbetering op. Als jij op je pc dus een recente git compile hebt zal die wijziging daar wel inzitten, maar dus nog niet in OpenElec.

Edit:
Even de commit erbij gezocht met de comments waarin iemand zegt dat het voor hem 5 keer sneller is en Lars bevestigd dat het sneller is, maar er nog een bug is. Het gaat hierbij om commit 604577ce152375fd9a96892121271bbc4ae21a83 en deze is er pas sinds gisteren. De kans dat OpenElec deze fix al heeft is dus vrij klein, de kans dat jij hem hebt is groter. Aangezien je vandaag meld dat je het eindelijk werkend hebt zal de PVR build dus ook van gisteren of vandaag zijn gok ik zomaar.

[ Voor 25% gewijzigd door RobertMe op 09-07-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:09
Acemath schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:50:
Welke zijn eigenlijk onmisbare add-ons voor XBMC? Windows 7 en Eden Stable. Liefst zou ik de hoesjes van de film/ series/ albums zichtbaar kunnen maken.Zijn er andere Xbmc add-ons die onmisbaar zijn? Dus in feite heb ik niets anders nodig om XBMC te gebruiken, dan een pc, een kabeltje en een TV?
Kwa addons zou ik beginnen met XOT-UZG en bijvoorbeeld 1channel. Een andere leuke als je heel veel content hebt is PseudoTV.

Voor de hoesjes van films en muziek zijn er vele scrapers, maar daar zijn genoeg beschrijvingen over te vinden.

XBMC heeft eindeloos leuke dingen waar ik na een paar jaar voor mijn gevoel pas een klein deel heb ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Dennisdn schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:46:
[...]

Kwa addons zou ik beginnen met XOT-UZG en bijvoorbeeld 1channel. Een andere leuke als je heel veel content hebt is PseudoTV.

Voor de hoesjes van films en muziek zijn er vele scrapers, maar daar zijn genoeg beschrijvingen over te vinden.

XBMC heeft eindeloos leuke dingen waar ik na een paar jaar voor mijn gevoel pas een klein deel heb ontdekt.
Dank je.

Hoe moet ik eigenlijk een afspeellijst voor muziek maken in XBMC? Zodat ik niet steeds alle liedjes opnieuw moet laden, maar dat ik ze onmiddelijk kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:48
Een m3u is heel simpel gewoon een txt-bestand met de locaties van de af te spelen bestanden

code:
1
2
3
4
5
6
\\server\muziek\Adele\21\track01.mp3
\\server\muziek\Adele\21\track02.mp3
\\server\muziek\Adele\21\track03.mp3
\\server\muziek\Adele\21\track04.mp3
\\server\muziek\Coldplay\Mylo Xyloto\track01.mp3
\\server\muziek\Coldplay\Mylo Xyloto\track02.flac

Dat txt-bestand opslaan als .m3u en je bent klaar :)

Dat is een normale muziek playlist, je hebt nog meer mogelijkheden. Hier kun je dat lezen
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Playlists
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Smart_Playlist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 09:45
blubbers schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:34:
Hey mensen,

ik heb sinds één week het probleem dat als m'n Mac Mini een aantal minuten 'stil' staat en ik wil een serie/film afspelen dat ie de eerste seconden hapert. Als ik opnieuw de serie/film afspeel afspeel is het in orde.
In Lion zelf gaat het meteen perfect.

Wat ik heb geprobeerd is:

XBMC opnieuw installeren
OS X Lion opnieuw installeren (wat al erg drastisch imo..)

Waar kan dit aan liggen? Meer mensen met deze ervaring? :)
Niemand die hier iets op weet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:50
Ik heb een ir ontvanger op mijn Zotac ID80 met OpenELEC beta 5 aan de praat in combinatie met mijn Logitech Harmony 650.

Probleem is echter dat ik XBMC nu niet vanuit de activiteit kan bedienen, maar alleen als ik alles start en dan naar het apparaat ga - erg vervelend!

In de Logitech programmeer software verschijnt de volgende melding die ik niet begrijp:

De afstandsbediening kan de volgende apparaten niet bedienen (u moet deze apparaten in uw account laten, zodat de afstandsbediening andere apparaten kan bedienen die u voor deze activiteit gebruikt):

Microsoft Media Center-pc

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
RobertMe schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:45:
[...]

Ik heb op Lars zijn Github account wat langs zien komen dat hij een rewrite had gedaan van de EPG. Dat leverde een flinke snelheidsverbetering op. Als jij op je pc dus een recente git compile hebt zal die wijziging daar wel inzitten, maar dus nog niet in OpenElec.

Edit:
Even de commit erbij gezocht met de comments waarin iemand zegt dat het voor hem 5 keer sneller is en Lars bevestigd dat het sneller is, maar er nog een bug is. Het gaat hierbij om commit 604577ce152375fd9a96892121271bbc4ae21a83 en deze is er pas sinds gisteren. De kans dat OpenElec deze fix al heeft is dus vrij klein, de kans dat jij hem hebt is groter. Aangezien je vandaag meld dat je het eindelijk werkend hebt zal de PVR build dus ook van gisteren of vandaag zijn gok ik zomaar.
Nee dit is het niet. Die rewrite is van de afgelopen dag(en), maar ik gebruik de windows binairie van Lars die dateert alweer van 27 juni. Maar bedankt voor je reaktie, goed om te weten dat ze bezig zijn om EPG ophalen nog sneller te maken.

Edit:
Ben ook benieuwd naar het proces van releasen van de Lars's windows en openelec builds. Maken ze gebruik van dezelfde source en hoe verhoud zich de release datums van elkaar. Concreet gezegt lopen de openelec binaries ver achter op Lars zijn windows binaries of andersom?

[ Voor 10% gewijzigd door aegieles op 10-07-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
SidewalkSuper schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:17:
Een m3u is heel simpel gewoon een txt-bestand met de locaties van de af te spelen bestanden

code:
1
2
3
4
5
6
\\server\muziek\Adele\21\track01.mp3
\\server\muziek\Adele\21\track02.mp3
\\server\muziek\Adele\21\track03.mp3
\\server\muziek\Adele\21\track04.mp3
\\server\muziek\Coldplay\Mylo Xyloto\track01.mp3
\\server\muziek\Coldplay\Mylo Xyloto\track02.flac

Dat txt-bestand opslaan als .m3u en je bent klaar :)

Dat is een normale muziek playlist, je hebt nog meer mogelijkheden. Hier kun je dat lezen
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Playlists
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Smart_Playlist
Probleem is dat ik 12500 songs heb, en ik geen mogelijkheid zie om ze allemaal ineens te selecteren? Ik moet effectief iedere song rechtsklikken en toevoegen aan afspeellijst? En dat 12500x? Ze staan allemaal in een en dezelfde folder, dus er moet toch ergens een mogelijkhei zijn om die folder ineens als afspeellijst te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
aegieles schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:53:
Edit:
Ben ook benieuwd naar het proces van releasen van de Lars's windows en openelec builds. Maken ze gebruik van dezelfde source en hoe verhoud zich de release datums van elkaar. Concreet gezegt lopen de openelec binaries ver achter op Lars zijn windows binaries of andersom?
Lars zijn binaries kon ik niet. Beide worden gemaakt op basis van dezelfde source, die van Lars. Verschillen tussen "releases" durf ik niks over te zeggen. Ik denk dat het beide gevallen iets is van "laten we eens op basis van nu de nieuwste source een 'release'" maken. Bij Lars zijn builds komt dat dan dus neer op "een nieuwe binary", bij OpenElec komt dat neer op dat bij hen intern ergens wat hashes naar commits worden aangepast waardoor op het moment van het builden van OpenElec er een andere XBMC PVR versie in het totaalpakket zit. Het is bij OpenElec ook niet zo dat ze na elke update van iets een nieuwe versie maken. Ik gebruik het ook pas sinds kort (sinds begin beta's van 2.0), dus durf niet precies te zeggen hoe het dan na de final 2.0 gaat. Maar ik denk dat het dan een tijd stil zal zijn van hun kant, totdat XBMC 12.0 (Frodo) bijna uit komt en dat ze dan ook weer met beta's beginnen. Die tijd zul je met OpenElec dus ook op een oude XBMC versie blijven zitten. Wat je dan wel kunt doen is OpenElec zelf compilen op basis van hun repository, op de nieuwe dingen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Snippo schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:59:
[...]

Constellation of de Official XBMC Remote for IOS. Op het officiële xbmc forum is overigens de meeste informatie gewoon te vinden ;).
Ik gebruik XMBC commander op de Ipad. Niet gratis, maar wel erg goed en mooi (ook belangrijk). Je kan rechtstreeks van de ipad film/ tv shows/ en muziek met poster art bekijken, incl de informatie die gescraped is. Voor dat laatste moet wel je mediacenter aanstaan anders kan de Ipad het niet lezen. Posterart is altijd beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
RobertMe schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:45:
[...]

Edit:
Ik zal die patch eens over OpenELEC heen gooien en kijken of het verschil maakt, in OpenELEC duurt het inderdaad langer als op mijn Windows bak.

Alleen die bug staat me niet zo aan :P

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 10-07-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Acemath schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 07:25:
[...]

Probleem is dat ik 12500 songs heb, en ik geen mogelijkheid zie om ze allemaal ineens te selecteren? Ik moet effectief iedere song rechtsklikken en toevoegen aan afspeellijst? En dat 12500x? Ze staan allemaal in een en dezelfde folder, dus er moet toch ergens een mogelijkhei zijn om die folder ineens als afspeellijst te maken?
Uitvoeren in commandprompt:
code:
1
dir /b /s *.mp3 > bla.m3u

en dan kun je altijd met een search & replace het hele pad aanpassen tot je sharename, of gewoon met een file substitution werken zoals beschreven in http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Playlists & http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Path_substitution

[ Voor 23% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-07-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
schumi2004 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:33:
[...]

Ik zal die patch eens over OpenELEC heen gooien en kijken of het verschil maakt, in OpenELEC duurt het inderdaad langer als op mijn Windows bak.

Alleen die bug staat me niet zo aan :P
Is het verschil bij jouw ook zo groot? De patch kan het verschil niet uitmijken in ons geval. Deze is van de agelopen dagen en zal zeker nog niet in de binaries van openELEC en windows hebben gezeten.

Edit:
Ben er achter waarom epg ophalen bij mij zo langzaam ging, dat komt door mijn sd kaart waar openELEC vanaf boot en ook zijn gids opslaat. Heb er even hdd aangehangen en dat gaat een stuk vlotter. Zit gewoon de hele tijd al te werken met een slak in mijn Zbox 8)7. Morgen maar opzoek naar een snelle sd kaart of kan ik er maar gelijk beter een ssd er inzetten? Eigenlijk heb ik ook liever dat hij de tv db op mijn NAS opslaat, had ooit ergens gelezen dat je je library kon sharen via mysql, geldt dat ook voor de tv db? Het liefst zou ik gewoon een scriptje op mijn NAS willen draaien die de EPG(tv db) en library bijwerkt, dan hoeven mijn clients dat niet te doen.

[ Voor 35% gewijzigd door aegieles op 10-07-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik ben sinds de upgrade naar Eden de schrijfrechten naar m'n nas kwijt. Alles van deze thread geprobeerd maar zonder succes. Iemand ervaring mee?

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=126899

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Pkunk schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:10:
Ik ben sinds de upgrade naar Eden de schrijfrechten naar m'n nas kwijt. Alles van deze thread geprobeerd maar zonder succes. Iemand ervaring mee?

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=126899
En op je nas niks verandert? Zo nee, dan maak je waarschijnlijk verbinding met een gebruiker en wachtwoord die alleen leesrechten heeft.

Je verwijzing naar die thread begrijp ik niet zo, dat gaat over het opzetten van samba, neem aan dat samba gewoon draait op je nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
aegieles schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:13:
[...]

En op je nas niks verandert? Zo nee, dan maak je waarschijnlijk verbinding met een gebruiker en wachtwoord die alleen leesrechten heeft.

Je verwijzing naar die thread begrijp ik niet zo, dat gaat over het opzetten van samba, neem aan dat samba gewoon draait op je nas.
Op m'n NAS is inderdaad niks veranderd. De gebruiker zou dezelfde moeten zijn als bij Dharma. Hoe kan ik dat controleren?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Pkunk schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:40:
[...]

Op m'n NAS is inderdaad niks veranderd. De gebruiker zou dezelfde moeten zijn als bij Dharma. Hoe kan ik dat controleren?
Via de webinterface van je nas kan je je gebruiker(s) zien en hun rechten. Binnen xbmc zou ik dat niet weten hoe je dit kunt zien, maar je kunt even opnieuw de share toevoegen aan je library. (bijv: Videos -> bestanden -> Videos toevoegen -> Bladeren -> Windowsnetwerk (SMB) -> hostname nas -> share.
Dan wordt er gevraagt naar een gebruiker en wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De TV Shows verschijnen bij mij niet in m'n iPhone remote app. Films wel gewoon netjes.
Iemand een idee?
Dit heeft trouwens nooit gewerkt, niet op gewone PC, maar ook niet nu onder OpenELEC Raspberry, of de RaspBMC versie.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:04

The Executer

Lekker belangrijk!

Kan sinds kort geen MKV'tjes meer afspelen. Het geluid loopt wel door, maar het beeld schiet op zwart. Ik zie de resolutie wel een keer verspringen op de TV, maar alles staat zo ingesteld dat mijn tv het aan zou moeten kunnen. Uiteindelijk een livecd gebrand, welke wel werkt. Heel vreemd: Er is weinig veranderd: De receiver is er tussen uit geweest en er weer tussen geplaatst. Het was toen rechtstreeks op de TV aangesloten, dus ook HDMI.

Hoog tijd voor een nieuwe installatie van W7 ;) :P.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

The Executer schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:10:
Kan sinds kort geen MKV'tjes meer afspelen. Het geluid loopt wel door, maar het beeld schiet op zwart. Ik zie de resolutie wel een keer verspringen op de TV, maar alles staat zo ingesteld dat mijn tv het aan zou moeten kunnen. Uiteindelijk een livecd gebrand, welke wel werkt. Heel vreemd: Er is weinig veranderd: De receiver is er tussen uit geweest en er weer tussen geplaatst. Het was toen rechtstreeks op de TV aangesloten, dus ook HDMI.

Hoog tijd voor een nieuwe installatie van W7 ;) :P.
Is't een dedicated HTPC?
Ga dan lekker voor een cleane XBMC-Ubuntu installatie. Gaat je denk ik een hoop gezeik schelen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
aegieles schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:55:
[...]

Via de webinterface van je nas kan je je gebruiker(s) zien en hun rechten. Binnen xbmc zou ik dat niet weten hoe je dit kunt zien, maar je kunt even opnieuw de share toevoegen aan je library. (bijv: Videos -> bestanden -> Videos toevoegen -> Bladeren -> Windowsnetwerk (SMB) -> hostname nas -> share.
Dan wordt er gevraagt naar een gebruiker en wachtwoord.
Ik heb niks veranderd aan ,m'n nas dus daar zou ik uberhaupt niet hoeven kijken voor rechten. Verder hoef ik geen username en wachtwoord in te voeren omdat de mappen voor media niet achter een login zitten. Dat werkt dus ook niet. Ik denk echt dat het een linux/ubuntu issue is..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
De enige XBMC PVR versie die in omloop is is die van Lars Op den Kamp toch?

Straks maar eens proberen die xbmc repo in OpenELEC te compilen, best veel commits namelijk op zijn branch, wellicht verhelpt dit een paar problemen welk ik nu met OpenELEC en PVR functie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

schumi2004 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:16:

Straks maar eens proberen die xbmc repo in OpenELEC te compilen, best veel commits namelijk op zijn branch, wellicht verhelpt dit een paar problemen welk ik nu met OpenELEC en PVR functie heb.
Als je er ook AMD XvBA spul bij wilt hebben moet je de branch van FermetMenta hebben (geloof ik). Die is overigens wel gebaseerd op de PVR branch van Lars op den Kamp.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 09:56

De builds van Marcel Groothuis bevallen mij eigenlijk altijd wel prima :)
http://www.scintilla.utwente.nl/~marcelg/xbmc/prebuild.html

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 22:28
Ik begrijp eigenlijk niet waarom PVR niet gewoon in de standaard XBMC zit. Je kunt de PVR-functie toch gewoon uitschakelen in de settings? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Tsja... Dat kan je over zoveel features zeggen. Het zit er niet in, het zit er niet in. Ooit misschien wel. XvBA zit er ook niet in, immers. Hi10p evenmin. Multithreaded FFMPEG evenmin vziw. En zo kunnen we dat lijstje nog wel even uitbreiden.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 09:56
Trestry schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:27:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom PVR niet gewoon in de standaard XBMC zit. Je kunt de PVR-functie toch gewoon uitschakelen in de settings? Of zie ik iets over het hoofd?
Volgens mij omdat XBMC zelf geen back-end bevat, en je de optie dus niet zonder additionele software kunt gebruiken. Dat zou nogal wat verwarring kunnen geven.
Voor zover ik begrepen heb zou vanaf v12 er wel native TV-support moeten zijn, maar de laatste berichtgevingen lijken dit weer tegen te spreken :{

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe

OpenELEC compilen met PVR="yes" is waarschijnlijk de snelste oplossing :+ Al krijg je dan ook de backend software als oscam en tvheadend erbij. Maar je hebt dan wel zonder teveel zelf aan te moeten passen de PVR versie van Lars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 30-09 14:58
Misschien handig om ook de links van de customs roms te vermelden in de startpost? Je hebt nu behoorlijk wat varianten dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
RobertMe schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:22:
[...]

OpenELEC compilen met PVR="yes" is waarschijnlijk de snelste oplossing :+ Al krijg je dan ook de backend software als oscam en tvheadend erbij. Maar je hebt dan wel zonder teveel zelf aan te moeten passen de PVR versie van Lars.
Dat gebruik ik al even maar deze loopt wat achter maar heb nu meest recente en oscam en tvheadend eruit gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Pkunk schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:48:
[...]

Ik heb niks veranderd aan ,m'n nas dus daar zou ik uberhaupt niet hoeven kijken voor rechten. Verder hoef ik geen username en wachtwoord in te voeren omdat de mappen voor media niet achter een login zitten. Dat werkt dus ook niet. Ik denk echt dat het een linux/ubuntu issue is..
Voor de geinteresseerden. Ik heb dit omzeild door de XBMCFreak cd te gebruiken voor een verse install.. En nu is alles weer goed met de wereld.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
schumi2004 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:26:
[...]

Dat gebruik ik al even maar deze loopt wat achter maar heb nu meest recente en oscam en tvheadend eruit gesloopt.
Heb je ook patch(es) voor gebruik zonder oscam & tvheadend? Gesloopte laptop waarop ik OpenElec heb draaien heeft bij mij ook geen tunerkaart, die heb ik ook in een ander systeem zitten.

Voor zelf een XBMC build kiezen kun je deze twee wiki pagina's gebruiken. Denk ook dat het mogelijk moet zijn om gewoon Lars zijn build te pakken en die dan xbmc-<commit hash> te noemen en ook onder het non PVR stukje in de metadata file te zetten. Dan weet je ook 100% zeker dat het een normale build is, alleen met de XBMC PVR versie. Volgensmij bevat de PVR versie namelijk ook ondersteuning voor tunerkaarten, waar deze drivers in de normale, non PVR, versie ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
RobertMe schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:41:
[...]

Heb je ook patch(es) voor gebruik zonder oscam & tvheadend? Gesloopte laptop waarop ik OpenElec heb draaien heeft bij mij ook geen tunerkaart, die heb ik ook in een ander systeem zitten.

Voor zelf een XBMC build kiezen kun je deze twee wiki pagina's gebruiken. Denk ook dat het mogelijk moet zijn om gewoon Lars zijn build te pakken en die dan xbmc-<commit hash> te noemen en ook onder het non PVR stukje in de metadata file te zetten. Dan weet je ook 100% zeker dat het een normale build is, alleen met de XBMC PVR versie. Volgensmij bevat de PVR versie namelijk ook ondersteuning voor tunerkaarten, waar deze drivers in de normale, non PVR, versie ontbreken.
In OpenELEC onder tools zitten scripts waar je builds mee kunt downloaden, deze krijgen dan meteen juiste naam. Als je dan stap 3 doet uit deze wiki http://wiki.openelec.tv/i..._using_XBMC_master_branch dan is het alleen script runnen en klaar.

Vervolgens in de make file van frodo, eden, eden-pvr sloop je eruit wat je niet hebben wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Zijn er naast subliminal nog meer tools om onderiteling automatisch op te zoeken voor de films?
Auto-sub gebruik ik voor mijn series en bevalt zeer goed en is makkelijk in gebruik.

Zijn nog een aantal films die nog geen juiste ondertiteling hebben, bijvoorbeeld de film 300.
XBMC kan hiervoor zelf geen NL ondertiteling vinden

Heb de tool subdownloader al getest, maar nog niet echt wat ik zoek en ook maar een trial version.

[ Voor 13% gewijzigd door G.Scholtens op 13-07-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
G.Scholtens schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:52:
Zijn er naast subliminal nog meer tools om onderiteling automatisch op te zoeken voor de films?
Auto-sub gebruik ik voor mijn series en bevalt zeer goed en is makkelijk in gebruik.

Zijn nog een aantal films die nog geen juiste ondertiteling hebben, bijvoorbeeld de film 300.
XBMC kan hiervoor zelf geen NL ondertiteling vinden

Heb de tool subdownloader al getest, maar nog niet echt wat ik zoek en ook maar een trial version.
Ik gebruik gewoon xbmc subtitles en die vind daar genoeg voor hoor. Welke services gebruik je allemaal voor ondertitels?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 17:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Pkunk schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:17:
[...]

Ik gebruik gewoon xbmc subtitles en die vind daar genoeg voor hoor. Welke services gebruik je allemaal voor ondertitels?
voor films meestal opensubtitels, en voor series bierdopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Is idd MQ3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 16:18

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Lijkt me Aeon MQ3. Inmiddels is versie 4 van Aeon MQ uit (nog wel in Alpha fase).

[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 13-07-2012 14:58 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 17:12
Dankje was inderdaad deze ! Ziet er erg goed uit maar ik ben helaas niet overtuigd wegens het ontbreken van muis ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
MQ3 heeft gewoon muisondersteuning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
G.Scholtens schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:48:
[...]

voor films meestal opensubtitels, en voor series bierdopje.
Ik heb het even geprobeerd met 300 en daar kan ik met opensubtitles gewoon goede nederlandse ondertitels voor vinden. Maar is het alleen bij een paar of heb je bij de meeste films last van dat je geen nederlandse ondertitels kan vinden?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

mede schreef op maandag 09 juli 2012 @ 22:03:
Ik heb een ir ontvanger op mijn Zotac ID80 met OpenELEC beta 5 aan de praat in combinatie met mijn Logitech Harmony 650.

Probleem is echter dat ik XBMC nu niet vanuit de activiteit kan bedienen, maar alleen als ik alles start en dan naar het apparaat ga - erg vervelend!

In de Logitech programmeer software verschijnt de volgende melding die ik niet begrijp:

De afstandsbediening kan de volgende apparaten niet bedienen (u moet deze apparaten in uw account laten, zodat de afstandsbediening andere apparaten kan bedienen die u voor deze activiteit gebruikt):

Microsoft Media Center-pc
Voeg de htpc es als Plex Media center toe in je Harmony-instellingen, dat werkt hier netjes voor mij. AD10 die op linux draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Pkunk schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:20:
[...]

Ik heb het even geprobeerd met 300 en daar kan ik met opensubtitles gewoon goede nederlandse ondertitels voor vinden. Maar is het alleen bij een paar of heb je bij de meeste films last van dat je geen nederlandse ondertitels kan vinden?
Ligt er ook een beetje aan hoe de bestandsnaam opbouw is en als het er maar 1 is zou ik hem lekker met handje downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
-=offtopic=-
Dacht ik in eerste instantie ook maar veel en veel te duur, daar heb je zowat een complete mini-pc voor met gelijkwaardige spec's.

[ Voor 2% gewijzigd door hardware-lover op 13-07-2012 21:19 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

schumi2004 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:49:
[...]

Ligt er ook een beetje aan hoe de bestandsnaam opbouw is en als het er maar 1 is zou ik hem lekker met handje downloaden.
De beste match is1:1, met uitzondering van de extensie natuurlijk :-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
schumi2004 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:49:
[...]

Vreemd dat jij ze wel kan vinden.

Mijn map naam is 300 (2006) en mijn file naam: 300.2006.bluray.1080p.x264.dts-wiki
Maar als ik dan binnen xbmc handmatig een zoekopdracht op geef bijv: 300

Dan nog krijg ik geen resultaat voor nederlandse ondertiteling.
Gebruik jij opensubtitles of een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik benoem alle films zoals deze ook op IMDB terug te vinden zijn.

Directory > 300 (2006)\300.mkv < (of welke extensie dan ook)

Eventueel nog een nfo bestandje toevoegen.

300.nfo met daarin de IMDB link IMDB: 300 (2006)

Dat gaat met vrijwel alle films goed. Het moet wel een heel onbekende of heel nieuwe film zijn wil deze niet goed herkent worden.

Aanvulling: idd, wordt prima herkent en keurig aan het filmoverzicht toegevoegd, en bij het zoeken naar subs wordt ook de juiste ondertitel in sync opgehaald.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/4178219/temp/300.jpg

Dus in tegenstelling tot je tv series is het aan te bevelen om de filmnaam zo correct mogelijk op te slaan. De benaming van TV-serie bestanden kun je het beter wel ongemoeid laten want daarvoor wordt een andere scraper gebruikt en de originele benaming is weer nodig om de juiste ondertitel binnen te halen.

[ Voor 40% gewijzigd door hardware-lover op 13-07-2012 22:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:02:
[...]

Vreemd dat jij ze wel kan vinden.

Mijn map naam is 300 (2006) en mijn file naam: 300.2006.bluray.1080p.x264.dts-wiki
Maar als ik dan binnen xbmc handmatig een zoekopdracht op geef bijv: 300

Dan nog krijg ik geen resultaat voor nederlandse ondertiteling.
Gebruik jij opensubtitles of een andere?
Meerdere, maar opensubs heeft wel voorkeur. Hoe staan je subtitle addon settings, zoek jij op folder naam? Als ik jouw structuur zo zie kan je dat beter uitvinken want file name ziet er beter uit.

@hardware-lover
Leuke backdrop, linkje ;)

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 13-07-2012 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Schumi, de backdrop van de laatst toegevoegde films wordt getoond. Dus wat rechts op het scherm aan laatste films voorbijkomt (rouleert), daarvan wordt de backdrop in het groot getoond. Wordt automatisch opgehaald door scraper bij het toevoegen van "nieuw" filmmateriaal, heb ik niets mee vandoen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 00:57:
@Schumi, de backdrop van de laatst toegevoegde films wordt getoond. Dus wat rechts op het scherm aan laatste films voorbijkomt (rouleert), daarvan wordt de backdrop in het groot getoond. Wordt automatisch opgehaald door scraper bij het toevoegen van "nieuw" filmmateriaal, heb ik niets mee vandoen ;)
Ah nu zie ik het, was me niet eens opgevallen mede door theme color.

Zelf heb ik dat ook aanstaan, fijne feature ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Theme color wijzigt ook (heel geleidelijk) continue, en er wordt ook een "smoke" effect over het scherm geblazen maar dat is bij stilstaand beeld eigenlijk niet te zien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 01:51:
Theme color wijzigt ook (heel geleidelijk) continue, en er wordt ook een "smoke" effect over het scherm geblazen maar dat is bij stilstaand beeld eigenlijk niet te zien.
Ow en hoe doe je dat dan en met welke skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

yeps, ik zit er naar uit te kijken... hopelijk kan het op een GoogleTV stick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:09
schumi2004 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 09:46:
[...]

Dat met die fanart op de achtergrond heb ik standaard, maar dat de boel van kleur veranderd niet.
Dat wil ik ook wel proberen :)
Lijkt op MQ3? Maar kan die optie niet standaard vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 09:46:
[...]

Aeon Nox 3.0.x.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mmmm jammer. Even checken of Marcos het in MQ4 wil bakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 10:24
Beste mensen,

Ik heb laatst xbmc ingesteld om bluray backups (.iso bestanden) met een externe speler (TMT5) te laten afspelen. De rest van de bestanden gaan via de normale speler.

Dit werkt goed.

Maar ik heb ook bluray iso's in rar-bestanden. Deze speelt hij niet af. Hij kan ze namelijk niet mounten. Als mount programma gebruik ik VirtualCloneDrive.

Als ik dan op een bestand klik in de library van xbmc opent TMT5, maar blijft vervolgens steken bij het startscherm. Er wordt dan ook geen iso bestand gemount. Iemand een oplossing hiervoor zonder dat ik de iso hoef uit te pakken?

Ter info:
Windows 7 64-bit
XBMC Eden 11.0 (Stable)
Aeon Nox

En dit staat in mijn playercorefactory.xml:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<playercorefactory>
    <players>
    <player name="Universal_Player" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true">
        <filename>C:\Program Files (x86)\ArcSoft\TotalMedia Theatre 5\uMCEPlayer5.exe</filename>
        <args>"{1}"/fullscreen</args>
        <hidexbmc>true</hidexbmc>
        <hideconsole>false</hideconsole>
        <warpcursor>none</warpcursor>
        </player>

<player name="BDMV_Player" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true">
        <!-- You can place your PlayBDMV file anywhere -->
        <filename>C:\Users\HTPC\AppData\Roaming\XBMC\userdata\PlayBDMV.bat</filename>
        <args>"{1}"/fullscreen</args>
        <hidexbmc>false</hidexbmc>
        </player>

<player name="ISO_Player" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true">
        <!-- You can place your PlayISO file anywhere -->
        <filename>C:\Users\HTPC\AppData\Roaming\XBMC\userdata\PlayISO.bat</filename>
        <args>"{1}" /fullscreen</args>
        <hidexbmc>false</hidexbmc>
        </player>

</players>
    <rules action="prepend">
        <rule name="BDMV" filetypes="bdmv" player="BDMV_Player"/>
        <rule name="iso" filetypes="iso" player="ISO_Player"/>
        <!-- <rule name="default" filetypes="mkv|avi" player="Universal_Player"/> -->
    </rules>
</playercorefactory>

En dit staat in ISO_Player.bat:
code:
1
2
3
"C:\Program Files (x86)\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDMount.exe" /d=0 %1
"C:\Program Files (x86)\ArcSoft\TotalMedia Theatre 5\uMCEPlayer5.exe" G:
"C:\Program Files (x86)\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDMount.exe" /d=0 /u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Ik heb zo een beetje alle fora hier doorgelezen m.b.t. XBMC en geschikte hardware, ik geen offtopic vraag hier :? . Na een aantal mediaplayers gehad te hebben wil ik een XBMC systeem aanschaffen. Graag jullie advies :) . Op basis van Win7 is deze EeeBox PC EB1033 dan een juiste keuze? Wrs binnenkort te koop in NL. Verder schitterend XBMC forum hier!

Cheers mates!

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Is er een reden dat je specifiek op Win7 wil draaien, ivm andere software ofzo? Ik ben zelf erg tevreden met de OpenElec distro's, die gemaakt zijn om specifiek (en alleen maar) XBMC te draaien op je device.

http://openelec.tv/

Als ik de specs goed lees zou OE's Ion versie ook op die Asus moeten draaien, maar dat durf ik niet zo te garanderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Acolyte57 op 14-07-2012 11:41 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ow, overgekeken. :P

Waarom lijkt het alsof niemand enthousiast is hierover!? :?
Dit is de beste ontwikkeling vooor mediaspelers sinds hun bestaan volgens mij!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat een geweldig nieuws! :)
Mijn volgende media center wordt een Ouya of Nexus Q of iets dergelijks. Super :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Fire69 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:06:
Waarom lijkt het alsof niemand enthousiast is hierover!? :?
Als je XBMC al draait sinds de 1e xbox dan is een nieuw platform erbij op een bepaald moment gewoon niet echt meer een reden om te juichen :)

Wel toffe ontwikkeling hoor, en dit geeft zeker wat bestaansrecht aan de GoogleTV/NexusQ die het hiervoor nog absoluut niet had. Kan me voorstellen dat ik het ook aanraad aan mensen die nog op zoek zijn naar een mediacenter.

Maar voor mezelf is het niet zo boeiend ;)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Goed nieuws, jammer dat de port nog niet gereleased is. Ben heeeel benieuwd!

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Acolyte57 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:39:
Is er een reden dat je specifiek op Win7 wil draaien, ivm andere software ofzo?
Nee er is vooral geen specifieke reden voor mij om Win7 te draaien. Ik zal jouw tip m.b.t. OpenElec zeker nader bekijken! V.w.b. de specs ben ik er inmiddels wel achter dat deze voldoende moet zijn voor goede 1080p weergave via XBMC. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
WizzieJP schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:31:
[...]

Nee er is vooral geen specifieke reden voor mij om Win7 te draaien. Ik zal jouw tip m.b.t. OpenElec zeker nader bekijken! V.w.b. de specs ben ik er inmiddels wel achter dat deze voldoende moet zijn voor goede 1080p weergave via XBMC. Thanks!
Maar als je je zinnen hebt gezet op die Asus dan zou het best zo kunnen zijn dat Windows 7 (en later via upgrade, W8) standaard als OS mee wordt geleverd en dan is er ook geen reden om daar geen gebruik van te willen maken. XBMC + Windows 7 = d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Fire69 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:06:
Nee, dat was hardwareversnelling voor videoweergave op x86.

Of XBMC itself überhaupt.

Een nieuw platform is een nieuw platform, een port, dus aanpassen van bestaande code om te draaien op een nieuwe architectuur/omgeving. Da's leuk, maar nog altijd een stuk minder indrukwekken dan iets dat from scratch wordt geschreven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

* Anthirian heeft de "android"-tag alvast toegevoegd aan dit topic :+

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

hardware-lover schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:45:
[...]

Maar als je je zinnen hebt gezet op die Asus dan zou het best zo kunnen zijn dat Windows 7 (en later via upgrade, W8) standaard als OS mee wordt geleverd en dan is er ook geen reden om daar geen gebruik van te willen maken. XBMC + Windows 7 = d:)b
Ben ik het ook wel mee eens.. als standaard OS zal Windows 7 idd worden meegeleverd met die Asus EB 1033, en óók Windows 7 (en later W8) lijkt mij een goede OS voor XBMC ;) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Koffie schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:23:
Goed nieuws, jammer dat de port nog niet gereleased is. Ben heeeel benieuwd!
Hoezo niet gereleased?
https://github.com/xbmc/android
Zelf compilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Of

XBMC APK For Android Leaks; Try It Out Now! (Update: Compiled, Not Leaked)

Lol :D De dropbox ligt al plat

[ Voor 4% gewijzigd door aegieles op 14-07-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Acolyte57 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:17:
[...]

Als je XBMC al draait sinds de 1e xbox dan is een nieuw platform erbij op een bepaald moment gewoon niet echt meer een reden om te juichen :)

Wel toffe ontwikkeling hoor, en dit geeft zeker wat bestaansrecht aan de GoogleTV/NexusQ die het hiervoor nog absoluut niet had. Kan me voorstellen dat ik het ook aanraad aan mensen die nog op zoek zijn naar een mediacenter.

Maar voor mezelf is het niet zo boeiend ;)
Ik heb mijn eerste xbox gechipped in 2003 ;)
Momenteel heb ik 4 gepensioneerde xboxen op mijn zolder staan...

Maar blijkbaar kan ik gewoon nog makkelijker enthousiast worden over iets dan jij :P
Borromini schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:46:
[...]

Nee, dat was hardwareversnelling voor videoweergave op x86.

Of XBMC itself überhaupt.
Met mediaspelers bedoel ik dan ook niet de software, maar de standalone-spelertjes zoals een WD Live en consoorten. ;)
Een nieuw platform is een nieuw platform, een port, dus aanpassen van bestaande code om te draaien op een nieuwe architectuur/omgeving. Da's leuk, maar nog altijd een stuk minder indrukwekken dan iets dat from scratch wordt geschreven :).
Da's juist, hoewel ik denk dat het porten naar Android toch minder makkelijk geweest is, anders zou deze versie er al lang geweest zijn.

Ik denk dat dit de populariteit van XBMC serieus ten goede gaat komen.
Buiten de Windows-versie lijkt deze versie mij toch de makkelijkste om te installeren (voor niet-tweakers!)
Veel kans dat er binnenkort gewoon set-topboxen/NMT/... gaan uitkomen waar XBMC op voorgeïnstalleerd is :)

Maar zoals ik hierboven al zei, ik ben snel enthousiast ;)
De mirror van techie-buzz werkt wel nog :)

[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 14-07-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Veilige apk om te proberen? Geen nare verrassingen in de apk gepropt? Ben wel benieuwd namelijk. Kijken of het op een One X draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Piet91 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:01:
[...]

Veilige apk om te proberen? Geen nare verrassingen in de apk gepropt? Ben wel benieuwd namelijk. Kijken of het op een One X draait.
Is niet van mij, alleen gelinkt. Op eigen risico!!
Ga hem ook proberen, moet alleen even Kies installeren en dat duurt uren.

[ Voor 10% gewijzigd door aegieles op 14-07-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
aegieles schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:03:
[...]

Is niet van mij, alleen gelinkt. Op eigen risico!!
Ga hem ook proberen, moet alleen even Kies installeren en dat duurt uren.
Heb een andere apk gevonden. Ziet er apart uit zo'n XBMC scherm op je telefoon! :D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Piet91 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:19:
[...]

Heb een andere apk gevonden. Ziet er apart uit zo'n XBMC scherm op je telefoon! :D _O-
Heb je een link, mijne installeert wel, maar werkt niet op mijn Samsung Galaxy S.

Edit:
Start nu wel, durrt alleen even, maar ik heb tot nu toe maar half beeld 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door aegieles op 14-07-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
aegieles schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:21:
[...]

Heb je een link, mijne installeert wel, maar werkt niet op mijn Samsung Galaxy S.

Edit:
Start nu wel, durrt alleen even, maar ik heb tot nu toe maar half beeld 8)7
2e post in dit topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1772433

Video's afspelen heb ik nog niet gedaan want ik kon zo nog geen video's vinden.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HJ93tl.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UEi4zl.png

Toestel lijkt wel wat warm te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgringo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 10:12
Heb hem draaiend op mijn Samsung Galaxy Note ziet er erg geinig uit
Op mijn Asus TF101 klapt hij er gelijk uit helaas

ik ben disle dislek dieslc woordblind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Piet91 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:28:
[...]

2e post in dit topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1772433

Video's afspelen heb ik nog niet gedaan want ik kon zo nog geen video's vinden.
[afbeelding]

[afbeelding]

Toestel lijkt wel wat warm te worden.
Bedankt.
Jammer is dezelfde. Werkt helaas niet op mijn Galaxy S :'(

[ Voor 49% gewijzigd door aegieles op 14-07-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik doe niet aan compilen. Een broncode vrijgeven is nog niet een release uitbrengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Weet iemand waar ik de userdata-folder kan vinden onder Android? :?
Anders kan ik mijn advancedsettings.xml niet overzetten :P

Gevonden.
Nu even testen hoe de mysql-support het doet :+

[ Voor 21% gewijzigd door Fire69 op 14-07-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Start niet op mijn Galaxy Tab
Even een zwart scherm om vervolgens zonder melding terug te keren waar ik was. Ook een herstart heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Koffie schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:54:
[...]

Ik doe niet aan compilen. Een broncode vrijgeven is nog niet een release uitbrengen ;)
Als ik me heel erg verveel zal ik er wel even 1 compilen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 17:45
draait prima op mijn asus transformer prime.
ook video' s spelen goed af(inc subs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 10:14

jacobras

Developer

dutchgringo schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:30:
Op mijn Asus TF101 klapt hij er gelijk uit helaas
Koffie schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:10:
Start niet op mijn Galaxy Tab
Even een zwart scherm om vervolgens zonder melding terug te keren waar ik was. Ook een herstart heeft geen effect.
Zelfde verhaal hier op Acer Iconia a500 met Android 4.0.4: even zwart scherm en vervolgens terug naar Android beginscherm.

Op Desire S werkt app prima, menu's zijn supervloeiend! Jammer dat m'n toestel geen 1080p kan decoderen :P, ben zeer benieuwd hoe dit op m'n tablet gaat werken.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hier op een Galaxy S3 werkt de menu heel vloeiend. Skin is wat lastig te bedienen soms :P

Hij is er 2 keer uitgevlogen bij het updaten van de Library bij het opstarten, daarna ging het goed.

Afspelen van 720p-video gaat, maar het geluid hakkelt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Werkt hier opzich zo zo:
- Menu; super vloeiend.
- Ik kan m'n NAS niet vinden zo, maar ik gok dat 720p / 1080p film/TV-series streamen ook niet echt lekker gaat werken.
- add-ons lijken soms geïnstalleerd te zijn maar werken verder niet (XBMC subtitles)
- Telefoon lijkt wel wat warmer te worden (heel klein beetje)
- Apart zo op je telefoonschermpje! :o :+
Pagina: 1 ... 47 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]