[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.020 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:57
Acolyte57 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 22:31:
Hmmm, die stable van OpenElec laat wel een tijdje op zich wachten zeg. Ik wil als ik weer bij m'n ouders op bezoek ben eigenlijk even een frisse herinstallatie uitvoeren naar Eden stable (deze install gedraagt zich al een tijdje onstabiel na een aantal nightly upgrades en ander gekut) en dan meteen de main schijf switchen van een mijn inziens te langzame SDkaart naar een SSD, maar ze zitten bij OE al anderhalve maand op b4.
Je kan hem ook zelf compilen.

http://dl.dropbox.com/u/6696611/OpenELEC/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
djpsycho82 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 15:23:

Ik draai trouwens windows 7 zonder explorer.exe te starten. De verwijzing in het register voor het starten van Explorer.exe heb ik veranderd naar XBMC.exe.
Puur uit interesse: waarom zou je dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:11
Ik denk extra snelheid, scheelt weer een aantal seconden opstarttijd. En kost je minder geheugen, aangezien hij toch niks buiten XBMC doet waarschijnlijk (waarom dan niet OpenELEC ofzo installeren denk ik dan... dan heb je een minimalistische linux distributie die ERG snel geboot is vanaf USB stick).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik kom er even niet meer uit.

Ik heb een SSD in mijn Asrock ION 330 gehangen. Daarop heb ik XBMC Eden geinstalleerd naast Dharma. Op de standaard schijf staat dus Dharma en op de SSD Eden.

Nu heb ik op de Dharma schijf een zooi bestanden staat die ik wil benaderen. Maar als ik boot vanuit Eden krijg ik die schijf niet te zien. The Google vertelt mij dat dat komt omdat ik de schijf moet mounten. Maar dat wil niet helemaal lukken. Zo lees ik hier:
http://wiki.xbmc.org/inde...cal_hard_drive_partitions
Add the script "diskmounter" checked out from the SVN to '/usr/bin'
/usr/bin/diskmounter
and make it executable:
chmod +x /usr/bin/diskmounter
En die diskmounter kan ik nergens vinden. :'(

Verder vind ik dit soort antwoorden:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=127655

Maar dan kom ik bij tools die je echt vanuit de Ubuntu interface moet installeren ofzo.. Ik niet schnap.

Het kan toch niet zo moeilijk zijn? Hjalp?

[ Voor 13% gewijzigd door Pkunk op 01-07-2012 16:37 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:03:
Ik denk extra snelheid, scheelt weer een aantal seconden opstarttijd. En kost je minder geheugen, aangezien hij toch niks buiten XBMC doet waarschijnlijk (waarom dan niet OpenELEC ofzo installeren denk ik dan... dan heb je een minimalistische linux distributie die ERG snel geboot is vanaf USB stick).
Ik heb ook een windows 7 installatie die direct boot in XBMC ipv explorer.exe. Ik zit er ook aan te denken om het te vervangen voor een OpenELEC vanaf usb. Is dat sneller dan via een standaard HDD als ik alleen beschikking heb over een usb 2.0 aansluiting? Ik snap dat usb 3.0 sneller is, maar is dat bij usb 2.0 ook zo?

Kan ik gewoon export library en import library gebruiken om mijn bestaande database in OpenELEC te krijgen? Dan neemt hij niet de watched flags mee toch? Ik heb geen MySQL server draaien trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:09
Pfff... ik krijg het dus echt niet voor elkaar om mijn TV series te laten scrapen als 'TV shows' in XBMC. Zijn hier tweakers aanwezig die hun indeling, en dan vooral de directorystrucuur willen posten en de instellingen die ze hebben staan als content scanning?

Heb nu zelfs een installatie op mijn laptop staan waar in nu mee aan het experimenteren ben. Zit nu ook al met de nightly builds te testen, maar helaas....

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:14
Dan doe je echt iets fout hoor, bij mij staat het zo:
-SerieNaam
--S01
--S02
-Nog een andere serie
--S01
--S02

Werkt gewoon prima met de default instellingen

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Daarnaast moet je ook de juiste bestandsnamen hebben. Hoewel je wel enige vrijheid hebt moet je wel aan bepaalde regels voldoen: http://wiki.xbmc.org/inde...ary/Naming_files/TV_shows

En uiteindelijk moet je alle tv-shows in een eigen map hebben zitten gescheiden van de map met al je films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Ik krijg het nog niet voor elkaar om m'n 2e schijf te mounten. Kan iemand me hiermee helpen? Zie ook een paar posts terug

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Het is linux, dus dat lijkt me gewoon een gevalletje fstab? Wikipedia: fstab
Of wat ze in dit topic doen? http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=123339

[ Voor 23% gewijzigd door job op 01-07-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 15:01
Met "Storage Device Manager" (sudo pysdm is in textmode, wel eerst installeren), kun je partitie's grafisch mounten aan een map, bijv in je home map. Maak een map, zorg dat de rechten van jezelf zijn.

Dan start "Storage Device Manager", werk alleen aan je niet gemounte hd, want je gooit anders je gehele linux door elkaar. Storage device manager maakt de hd aan in je fstab.
Kijk met gparted dat je niet de verkeerde hd/partitie pakt, verbind je partitie met je map.
Rebooten.
Dan start gksudo nautilus in de terminal, om de rechten van je nieuwe hd naar jezelf te wijzigen en alle files, en sub mappen.
Indien dit niet goed werkt dan Krusader gebruiken om de rechten naar jezelf te halen.
Rebooten en alles kontroleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
mede schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:37:
Pfff... ik krijg het dus echt niet voor elkaar om mijn TV series te laten scrapen als 'TV shows' in XBMC. Zijn hier tweakers aanwezig die hun indeling, en dan vooral de directorystrucuur willen posten en de instellingen die ze hebben staan als content scanning?

Heb nu zelfs een installatie op mijn laptop staan waar in nu mee aan het experimenteren ben. Zit nu ook al met de nightly builds te testen, maar helaas....
Hierbij mijn indeling Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t62/Tweety_hobey/tvshowindeling.jpg

Ik heb al mijn series eerst laten scrapen door embedded mediamanager dus vandaar de verschillende bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
@Tweety1 @sig69 - bedankt voor deze tips, ik ben al een eind verder. Na het laten scrapen door Ember media manager heb ik opeens nette afbeeldingen - joehoe!

Probleem is dat ik niet echt seasons heb van de TV series, maar veelal losse DVD's, die niet bij elkaar horen maar wel onder een TV serie vallen.

Nu nog twee punten:

Wanneer ik nu in het hoofdmenu naar 'TV shows' ga dan opent netjes een overzicht met de series die ik heb met alles afbeeldingen. Klik ik echter een serie aan dan krijg ik een lege lijst te zien. (alleen de optie .. om terug te gaan naar het totaaloverzicht.

De enige manier om inhoud te zien is door in het hoofdmenu naar 'Video's' te gaan en dan kies ik 'Files' en vervolgens 'Series' => 'Series' is in dit geval de hoofd directory waar al mijn series in staan.

Wanneer ik via 'Video's' naar 'Files' ga en dan bijvoorbeeld kies voor 'Dora de verkenner' dan zie ik de inhoud van deze directory met denamen van de subdirectories. Ten eerste zie ik geen afbeeldingen meer zoals in het hoofdscherm (maar een platte lijst van directories) en wanneer een subdirectory een DVD structuur heeft (VIDEO_TS directorie) dan opent hij deze in plaats van dat hij dit herkent en de DVD gelijk afspeelt. Kan ik - vooral - dit laatste instellen of anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Als ik jou was zou ik de dvd's gewoon omzetten naar mkv's met makemkv, en de mkv's de juiste namen geven zoals het op thetvdb genummerd is. kwestie van een paar minuten per dvd.
Dan krijg je het werkend via de scraper.

Als je via videos -> files bezig gaat gaat het nooit werken zoals jij wilt. Dan doet hij exact wat je niet wilt.. een lijst met bestandsnamen laten zien. Gelijk afspelen van een dvd kan je waarschijnlijk wel bereiken door van de dvd een iso bestand te maken.

[ Voor 73% gewijzigd door job op 01-07-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
job schreef op zondag 01 juli 2012 @ 23:17:
Als ik jou was zou ik de dvd's gewoon omzetten naar mkv's met makemkv, en de mkv's de juiste namen geven zoals het op thetvdb genummerd is. kwestie van een paar minuten per dvd.
Heb met makemkv 'gespeeld' en het nadeel hieraan is dat dan van de meeste iso en VIDEO_TS films losse mkv bestanden worden gemaakt per aflevering. Bij Dora ben ik na omzetten bijvoorbeeld het DVD menu kwijt en heb ik 4 losse mkv bestanden die allemaal 1 aflevering bevatten.... Ik kan ze aan elkaar "plakken" maar dan heb ik nog steeds niet het DVD menu.

Als dit het uiteindelijke 'probleem' gaat oplossen dan zal ik er toch maar weer eens naar moeten kijken. Vind het echter altijd wel handig om een menu te behouden.
En als je via videos -> files bezig gaat gaat het nooit werken zoals jij wilt. Dan doet hij exact wat je niet wilt.. een lijst met bestandsnamen laten zien.
Deels wel (weet zo 1-2-3 niet wat ik kan verwachten wanneer ik gelijk naar 'TV shows' ga). Ik heb bijvoorbeeld een dir 'Lucky Luke' met losse .avi bestanden erin die netjes gescraped is. Wanneer ik nu via Video's -> Files kijk en blader door de losse .avi bestanden dan toont hij bij iedere .avi de gescrapte fanart.

Enig idee waardoor ik geen sub info zie wanneer ik de series rechtstreeks via 'TV shows' open?

[ Voor 6% gewijzigd door mede op 01-07-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

mede schreef op zondag 01 juli 2012 @ 23:25:
Heb met makemkv 'gespeeld' en het nadeel hieraan is dat dan van de meeste iso en VIDEO_TS films losse mkv bestanden worden gemaakt per aflevering. Bij Dora ben ik na omzetten bijvoorbeeld het DVD menu kwijt en heb ik 4 losse mkv bestanden die allemaal 1 aflevering bevatten.... Ik kan ze aan elkaar "plakken" maar dan heb ik nog steeds niet het DVD menu.
Ik zie overigens niet het nadeel van 1 bestand per aflevering? En waarom zou je een menu moeten hebben? xbmc is dan toch het menu?

Maar als jij toch het dvd menu wilt; maak er een iso van. dan zit je niet met losse bestanden, maar kan je meteen de dvd starten. Je kan overigens de dvd zo benoemen dat xbmc weet dat het bestand voor meerdere afleveringen gebruikt moet worden: http://wiki.xbmc.org/inde...ary/Naming_files/TV_shows
Deels wel (weet zo 1-2-3 niet wat ik kan verwachten wanneer ik gelijk naar 'TV shows' ga). Ik heb bijvoorbeeld een dir 'Lucky Luke' met losse .avi bestanden erin die netjes gescraped is. Wanneer ik nu via Video's -> Files kijk en blader door de losse .avi bestanden dan toont hij bij iedere .avi de gescrapte fanart.
Ik neem aan dat je bedoelt bij iedere avi de gescrapte thumbnail.
Het voordeel van de library (je hebt dus een losse library voor films en tv's) is dat je de serie kan opsplitsen per seizoen. Per seizoen heb je een "dvd"cover en per aflevering heb je een samenvatting en een thumbnail.
Enig idee waardoor ik geen sub info zie wanneer ik de series rechtstreeks via 'TV shows' open?
Omdat het scrapen niet gelukt is.

Edit: het is mij nou niet helemaal duidelijk wat nou je precieze wens is.
Wat ontbreekt er nu nog aan de manier waarop je werkt? Wat voor informatie wil je nu nog extra hebben in xbmc?

[ Voor 36% gewijzigd door job op 01-07-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
job schreef op zondag 01 juli 2012 @ 23:28:

[...]
Ik neem aan dat je bedoelt bij iedere avi de gescrapte thumbnail.
Het voordeel van de library (je hebt dus een losse library voor films en tv's) is dat je de serie kan opsplitsen per seizoen. Per seizoen heb je een "dvd"cover en per aflevering heb je een samenvatting en een thumbnail.
Ja, per avi de background en de gescrapte thumbnail. Punt is dat ik - laat ik de serie Dora aanhouden als voorbeeld - ik een verzameling DVD's / afleveringen heb van Dora waarvan ik geen idee heb bij welk seizoen ze horen of wat de naam van de (enkele) aflevering is. Ik heb nu één directory Dora en daar 'gooi' ik alles in wat ik heb van Dora (VIDEO_TS, iso, mkv etc... )
Edit: het is mij nou niet helemaal duidelijk wat nou je precieze wens is.
Wat ontbreekt er nu nog aan de manier waarop je werkt? Wat voor informatie wil je nu nog extra hebben in xbmc?
Ik heb voor mijn kids nu een apart profiel waar ik films en series in heb staan. Films gaan prima, alleen wil ik voor alle series die ik heb (Dora, Elias, Thomas etc..) één startpunt hebben met alle serie informatie, inclusief afbeeldingen. Wanneer ik de serie open dan wil ik een overzicht van beschikbare bestanden hebben die ik met één klik af kan spelen.

Als ik bijv. de serie Dora open dan wil ik de DVD 'Dora DVD colletie 1' kunnen starten, of 'Dora - ontdek de wereld.iso'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

mede schreef op zondag 01 juli 2012 @ 23:49:
Ja, per avi de background en de gescrapte thumbnail. Punt is dat ik - laat ik de serie Dora aanhouden als voorbeeld - ik een verzameling DVD's / afleveringen heb van Dora waarvan ik geen idee heb bij welk seizoen ze horen of wat de naam van de (enkele) aflevering is. Ik heb nu één directory Dora en daar 'gooi' ik alles in wat ik heb van Dora (VIDEO_TS, iso, mkv etc... )
Tja.. dan maak je het zelf erg lastig....
Ik heb voor mijn kids nu een apart profiel waar ik films en series in heb staan. Films gaan prima, alleen wil ik voor alle series die ik heb (Dora, Elias, Thomas etc..) één startpunt hebben met alle serie informatie, inclusief afbeeldingen. Wanneer ik de serie open dan wil ik een overzicht van beschikbare bestanden hebben die ik met één klik af kan spelen.

Als ik bijv. de serie Dora open dan wil ik de DVD 'Dora DVD colletie 1' kunnen starten, of 'Dora - ontdek de wereld.iso'
..want waar denk je dat xbmc die informatie vandaan moet gaan halen?
Jouw dvd bestanden hebben blijkbaar een indeling die niet overeenkomt met de informatie die op internet beschikbaar is, maar toch wil je vasthouden aan die dvd's menu's.

Wat vind je van de volgende "oplossingen".
- Dora niet laten scrapen maar zelf nfo's opstellen, en alle video_ts mappen omzetten naar iso's.
- Je eigen dvd's met menu's maken.

Bij beide oplossingen maak je overigens geen gebruik van de library.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 02-07-2012 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 30-09 14:58
Sinds afgelopen weekend de overstap gemaakt naar openelec, tot op heden loopt alles prima.
Echter heb ik nog een paar dingen waar ik niet uitkom.

Kan ik ergens fan speed instellen? Fans zijn nogal luidruchtig, altijd. Terwijl ik in bios de fans op 300rpm heb staan.

Bij het afspelen van sommige films, worden deze in de background afgespeeld. Terwijl ik in de skin de optie "video in achtergrond" uit gezet heb.

Kan ik openelec ook afsluiten via de remote? In windows kon dit meteen out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
job schreef op zondag 01 juli 2012 @ 23:59:

Wat vind je van de volgende "oplossingen".
- Dora niet laten scrapen maar zelf nfo's opstellen, en alle video_ts mappen omzetten naar iso's.
- Je eigen dvd's met menu's maken.

Bij beide oplossingen maak je overigens geen gebruik van de library.
Eigen nfo bestanden dat zou voor mij juist de oplossing zijn, maar op één of andere manier lukt het me niet om op basis van een nfo die ik maak de juiste info te laten scrapen (zie een aantal posts terug).

Als dit wel zou werken dan zou ik in principe alles onder één contect-type kunnen plaatsen toch? Dan maakt het niet uit of ik iets instel als movies of tv series? Als de url maar naar thetvdb of themoviedb verwijzen??? Klopt deze veronderstelling???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Mede

Ik vermoed dat je probleem komt doordat je de nfo bestanden verkeerd gebruikt. Eigenlijk hebben die bestanden twee functies:
1. Iets met daarin een url naar een locatie met informatie (imdb/thetvdb/themoviedb etc)
2. Een XML bestand waarin alle informatie gestructureerd opgeslagen is

Je probleem komt waarschijnlijk doordat je beiden probeert tegelijk te doen.
code:
1
2
3
4
5
6
<movie>
    <title>Dora DVD 31</title>
    <set>Dora</set>
    <sorttitle>Dora 2</sorttitle>
</movie>
http://www.thetvdb.com/?tab=series&id=74697&lid=13

Hierin staat xml, maar ook los een link. In dit geval gaat het ook nog eens dubbel mis omdat het ene deel aangeeft dat het een movie is terwijl het andere deel aangeeft dat het om een TVserie gaat.

Gaat het hier trouwens om een dvd met losse afleveringen? In dat geval heb je eigenlijk 2 nfo bestanden nodig. 1 welke aangeeft om welke serie het gaat en 1 die aangeeft wat de informatie van die aflevering is. Als je het echt als 1 film wilt behandelen dan zul je niet een link naar thetvdb moeten gebruiken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:32

Melkaz

Melkazar

G.Scholtens schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:33:

Kan ik openelec ook afsluiten via de remote? In windows kon dit meteen out of the box.
Ja dit kan. Welke behuizing/remote gebruik je want hiervoor moet je in sommige gevallen best een hoop instellen.

Bij mij werkte het aangaan via remote wel maar shutdown out of the box niet. Hiervoor heb ik een aantal configuratie files moeten editen en logging moeten aanzetten. Mocht je dezelfde behuizing hebben als mij dan kan ik vanavond mijn config settings sharen.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

mede schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:52:
Eigen nfo bestanden dat zou voor mij juist de oplossing zijn, maar op één of andere manier lukt het me niet om op basis van een nfo die ik maak de juiste info te laten scrapen (zie een aantal posts terug).
Als dit wel zou werken dan zou ik in principe alles onder één contect-type kunnen plaatsen toch? Dan maakt het niet uit of ik iets instel als movies of tv series? Als de url maar naar thetvdb of themoviedb verwijzen??? Klopt deze veronderstelling???
Dan moet juist niet scrapen, want jouw bestanden komen niet overeen met de indeling op thetvdb.com. Zie de xbmc wiki: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Scrapers Het scrapen is dus de informatie van internet halen. Geen scrapers selecteren dus, maar gebruik maken van videos > files.
(en zie ook de reactie van Janoz).

Waarschijnlijk kan je ook bij videos >files thumbnails laten zien als je de bestanden maar de juiste naam geeft.
Dus thumbnails dezelfde naam geven als de iso's (maar .jpg als extentie).

[ Voor 4% gewijzigd door job op 02-07-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Melkaz schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:30:
[...]

Ja dit kan. Welke behuizing/remote gebruik je want hiervoor moet je in sommige gevallen best een hoop instellen.

Bij mij werkte het aangaan via remote wel maar shutdown out of the box niet. Hiervoor heb ik een aantal configuratie files moeten editen en logging moeten aanzetten. Mocht je dezelfde behuizing hebben als mij dan kan ik vanavond mijn config settings sharen.
Gebruik een ms-tech 1200 met de standaard remote.
Aanzetten kan ik wel, maar systeem volledig uitschakelen nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

G.Scholtens schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:46:
[...]

Gebruik een ms-tech 1200 met de standaard remote.
Aanzetten kan ik wel, maar systeem volledig uitschakelen nog niet.
Dat is precies de behuizing die ik gebruik en precies het probleem dat ik had :) Ik zal vanavond even kijken!

Edit: Even zitten zoeken in mijn oude berichten want de vorige keer heb ik de oplossing al op tweakers gepost. Hoef dus niet thuis alles weer uit te zoeken.
Zie link hier:
http://gathering.tweakers...message/38422981#38422981

Kwam erop neer om het volgende in de keymaps.xml te zetten
code:
1
<key id="61952">XBMC.ShutDown</key>

[ Voor 33% gewijzigd door Melkaz op 02-07-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Melkaz schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:23:
[...]

Dat is precies de behuizing die ik gebruik en precies het probleem dat ik had :) Ik zal vanavond even kijken!

Edit: Even zitten zoeken in mijn oude berichten want de vorige keer heb ik de oplossing al op tweakers gepost. Hoef dus niet thuis alles weer uit te zoeken.
Zie link hier:
http://gathering.tweakers...message/38422981#38422981

Kwam erop neer om het volgende in de keymaps.xml te zetten
code:
1
<key id="61952">XBMC.ShutDown</key>
Toppie bedankt, weet je zo nog bij welke regel hij neer gezet moet worden? Of staat de optie XBMC Shutdown al in de keymaps.xml?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
job schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:35:
[...]

Dan moet juist niet scrapen, want jouw bestanden komen niet overeen met de indeling op thetvdb.com. Zie de xbmc wiki: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Scrapers Het scrapen is dus de informatie van internet halen. Geen scrapers selecteren dus, maar gebruik maken van videos > files.
(en zie ook de reactie van Janoz).

Waarschijnlijk kan je ook bij videos >files thumbnails laten zien als je de bestanden maar de juiste naam geeft.
Dus thumbnails dezelfde naam geven als de iso's (maar .jpg als extentie).
Dit klopt niet helemaal. Ik heb nl mijn eigen nfo laten aanmaken via embedded mediamanager en vervolgens kan ik gewoon scrapen wardoor je dus gerbuik kan maken van de library mode. De info komt echter uit mijn eigen nfo en niet via imdb of iets dergelijks. Daar gaat hij pas kijken als hij er niet uitkomt met de nfo. Kwam er vervolgens achter dat de nfo nog steeds op zoek gaat naar bijvoorbeeld plaatjes op het internet. De oplossing is dan om handmatig je nfo erop aanpassen. De link naar het plaatje is verwijst dan naar je harde schijf ipv het internet. Ik zal eens een nfo uploaden zoals embedded media manager ze bij mij heeft aangepast. Ik heb nl plaatjes voor zowel de serie, als per seizoen en per afbeelding

[ Voor 9% gewijzigd door Miss_80 op 02-07-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tweety1 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:41:
[...]

Dit klopt niet helemaal. Ik heb nl mijn eigen nfo laten aanmaken via embedded mediamanager en vervolgens kan ik gewoon scrapen wardoor je dus gerbuik kan maken van de library mode. De info komt echter uit mijn eigen nfo en niet via imdb of iets dergelijks. Daar gaat hij pas kijken als hij er niet uitkomt met de nfo. Kwam er vervolgens achter dat de nfo nog steeds op zoek gaat naar bijvoorbeeld plaatjes op het internet. De oplossing is dan om handmatig je nfo erop aanpassen. De link naar het plaatje is verwijst dan naar je harde schijf ipv het internet. Ik zal eens een nfo uploaden zoals embedded media manager ze bij mij heeft aangepast. Ik heb nl plaatjes voor zowel de serie, als per seizoen en per afbeelding
Als je de plaatjes al hebt dan kun je ze gewoon de juiste naam geven en dan worden ze sowieso al opgepikt. fanart.jpg, clearlogo.png, clearart.png, folder.jpg, banner.jpg, poster.jpg, season0x.tbn, season-all.tbn, --episodebestandsnaam--.tbn etc etc

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Janoz schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:03:
[...]

Als je de plaatjes al hebt dan kun je ze gewoon de juiste naam geven en dan worden ze sowieso al opgepikt. fanart.jpg, clearlogo.png, clearart.png, folder.jpg, banner.jpg, poster.jpg, season0x.tbn, season-all.tbn, --episodebestandsnaam--.tbn etc etc
Eens. Het probleem zat hem er bij mij in dat ik het uit mijn hoofd niet goed deed. Ik heb dus de nfo laten aanmaken met alle benodigde plaatjes en data. Vervolgens heb ik die als leiddraad gebruikt om hem aan te passen (nu wist ik in ieder geval wat ik aan moest passen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

G.Scholtens schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:35:
[...]

Toppie bedankt, weet je zo nog bij welke regel hij neer gezet moet worden? Of staat de optie XBMC Shutdown al in de keymaps.xml?
Volgens mij heb je bij default geen keymap.xml. Ik heb een versie van internet gehaald en ergens willekeurig die regel toegevoegd. Misschien is het verstandiger als je even tot vanavond wacht, dan dump ik mijn gehele keymap.xml wel hier want bij het zoeken naar keymap templates kwam ik ook veel niet werkende tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Melkaz schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:07:
[...]

Volgens mij heb je bij default geen keymap.xml. Ik heb een versie van internet gehaald en ergens willekeurig die regel toegevoegd. Misschien is het verstandiger als je even tot vanavond wacht, dan dump ik mijn gehele keymap.xml wel hier want bij het zoeken naar keymap templates kwam ik ook veel niet werkende tegen.
Ik zou een lege aanmaken. De keymap.xml die je dan aanmaakt is een aanvulling op de default. Als je een complete configuratie plakt, en stel dit zou de oude defaults zijn of van iemand die iets anders erin heeft gegooid gaan je controls opeens totaal anders reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Melkaz schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:07:
[...]

Oke dan wacht ik op de dump van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Iemand nog gekeken naar mijn oplossing voor de video's die worden uitgevoerd op de achtergrond?

Probeer bijvoorbeeld de dvd "gooische vrouwen" af te spelen. Ik hoor ook dat hij de dvd heeft geopend, muziek word namelijk afgespeeld. En zie op de achtergrond dus het menu, aangezien mijn skin transparant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

G.Scholtens schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:25:
[...]

Oke dan wacht ik op de dump van jou.
http://dl.dropbox.com/u/19637896/keymap.xml
Alstu. Zet deze file in de volgende folder:
openelec\Userdata\keymaps

Om in te gaan op de opmerking van Serhat, hij heeft eigenlijk wel gelijk dat een kaal nieuw bestand de voorkeur heeft.

Maar ik was na dagen zoeken en kloten blij dat het eindelijk werkte. Al die extra knopjes vind ik ook via het menu van XBMC wel, shutdown was even het belangrijkste(jaja deze vind je ook in het menu, maar het was voornamelijk m'n vriendin die ervoor zorgde dat de htpc de hele nacht aan bleef staan)

[ Voor 4% gewijzigd door Melkaz op 02-07-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
mede schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:04:
@Acolyte57: Ik heb niet alle series in één folder staan. Ik heb bijvoorbeeld de verzamel DVD zoals Dora DVD 31, Dora DVD 32 etc... allemaal als losse directories tussen de rest staan.

[...]

Misschien vreemde vraag, maar hoe zoek ik manueel dan?

[...]

Daar kwam ik na het doorlezen van de wiki ook achter inderdaad! heb dit bij ée'n VIDEO_TS gedaan, maar helaas wordt hierna (na nieuwe scan) geen info opgehaald.

[...]

Dit klinkt veelbelovend! Echter wanneer ik dit programma download van http://code.google.com/p/embermediamanager/ dan krijg ik tijdens de installie telkens een foutmelding? Zie dat het geen actief bijgehouden project meer is... Werkt dit bij jou (jullie) wel probleemloos?
Gebruik eens onderstaande link:

http://ember.purplepig.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Ik heb nu mijn kinderfilms/series met ember media manager laten "scrapen" en zie hier het resultaat! Hier was is dus precies naar op zoek. Kan ik de 'TV shows' weg laten uit het hoofdmenu.

Afbeeldingslocatie: http://i1159.photobucket.com/albums/p632/mede2/screenshot000.png

Dit is dus gewoon de view via Video's->Files (dus niet de library of via 'TV shows'). Wanneer ik doorklik zie ik netjes de inhoud van Lucky Luke waarbij de achtergrond afbeeling + de afbeeling met omschrijving per bestand blijft staan. Alleen wordt de bestandsnaam ipv de omschrijving getoond wanneer ik een bestand selecteer.

Geldt ook voor overige series in de lijst, alleen als het een VIDEO_TS structuur is speelt XBMC niet gelijk af (en toont de afbeeldingen niet), daar moet ik dan maar even wat tijd in steken om .iso en/of .mkv van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
mede schreef op maandag 02 juli 2012 @ 20:39:
Ik heb nu mijn kinderfilms/series met ember media manager laten "scrapen" en zie hier het resultaat! Hier was is dus precies naar op zoek. Kan ik de 'TV shows' weg laten uit het hoofdmenu.

[afbeelding]

Dit is dus gewoon de view via Video's->Files (dus niet de library of via 'TV shows'). Wanneer ik doorklik zie ik netjes de inhoud van Lucky Luke waarbij de achtergrond afbeeling + de afbeeling met omschrijving per bestand blijft staan. Alleen wordt de bestandsnaam ipv de omschrijving getoond wanneer ik een bestand selecteer.

Geldt ook voor overige series in de lijst, alleen als het een VIDEO_TS structuur is speelt XBMC niet gelijk af (en toont de afbeeldingen niet), daar moet ik dan maar even wat tijd in steken om .iso en/of .mkv van te maken.
Zo blijkt maar weer.... er zijn meer wegen die naar rome leiden :Y Goed om te horen dat je het voor elkaar hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004

[afbeelding]

Heb ook eens een poging gedaan via Amber maar die crashte om de haverklap plus mijn video files zijn niet zo netjes benoemd of appart, heb ook een bulk die gewoon op 1 iso geknalt zijn. Kost me veelste veel tijd en energie om dat voor mezelf eigenlijk netjes te maken want de kids zien het niet eens, de kijken alleen maar naar cover :P

Of er een keer een zoek poging aan wagen de losse eps te kunnen vinden zou ook een optie zijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 02-07-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Laatst online: 01-10 12:58
Ik gebruik een Asrock Ion 330HT met windows 7 32 bit. Hierop draait xbmc eden als een zonnetje. Ik heb ook de ab van de asrock in gebruik. Ik mis alleen maar 1 functie hierop. En dat is de "rechter muis knop" functie.
Iemand een idee hoe ik deze kan instellen zodat ik deze kan gebruiken op mijn ab?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
schumi2004 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:56:
[...]

Heb ook eens een poging gedaan via Amber maar die crashte om de haverklap plus mijn video files zijn niet zo netjes benoemd of appart, heb ook een bulk die gewoon op 1 iso geknalt zijn. Kost me veelste veel tijd en energie om dat voor mezelf eigenlijk netjes te maken want de kids zien het niet eens, de kijken alleen maar naar cover :P

Of er een keer een zoek poging aan wagen de losse eps te kunnen vinden zou ook een optie zijn ;)
Het viel mij reuze mee hoe goed Ember met het indexeren en scrapen om ging (geen crashes). Ik heb eigenlijk weinig hoeven doen aan de benamingen en toen Ember klaar was en XBMC startte had ik opeens overal netjes cover en serie informatie staan - helemaal top.

Ik heb er overigens voor gekozen om toch maar mijn VIDEO_TS DVD's om te zetten naar losse series in .mkv omdat dit toch wat handiger werkt - en gelijk netjes afspeelt. Kost wat tijd, maar dat hoeft natuurlijk ook niet allemaal in één keer....

Ben het met je eens dat de kids de covers niet zo belangrijk vinden, maar ik vind persoonlijk een mooie layout de kracht van XBMC (ik gebruik OpenELEC) en doe het ook een beetje voor mezelf ;)

Eén ding waar ik wel nog naar op zoek ben is dat wanneer ik een folder het met meerdere (.mkv of .avi) bestanden ik met één druk op de knop alles in deze folder af wil spelen. Iemand hier een tip voor?

[edit]: heel eenvoudig door gewoon de play knop van je remote op de map in te drukken, te 'p' op je keyboard of via het context menu kiezen voor 'play all'

[ Voor 5% gewijzigd door mede op 03-07-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mede schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 10:31:
[...]

Het viel mij reuze mee hoe goed Ember met het indexeren en scrapen om ging (geen crashes). Ik heb eigenlijk weinig hoeven doen aan de benamingen en toen Ember klaar was en XBMC startte had ik opeens overal netjes cover en serie informatie staan - helemaal top.

Ik heb er overigens voor gekozen om toch maar mijn VIDEO_TS DVD's om te zetten naar losse series in .mkv omdat dit toch wat handiger werkt - en gelijk netjes afspeelt. Kost wat tijd, maar dat hoeft natuurlijk ook niet allemaal in één keer....

Ben het met je eens dat de kids de covers niet zo belangrijk vinden, maar ik vind persoonlijk een mooie layout de kracht van XBMC (ik gebruik OpenELEC) en doe het ook een beetje voor mezelf ;)

Eén ding waar ik wel nog naar op zoek ben is dat wanneer ik een folder het met meerdere (.mkv of .avi) bestanden ik met één druk op de knop alles in deze folder af wil spelen. Iemand hier een tip voor?
Ga ik het toch nog een kans geven ;)
Wat voor tooling heb jij allemaal gebruikt om VIDEO_TS folders om te zetten naar losse mkv's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
mede schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 10:31:
[...]

Dat was voor mij ook een van de voornaamste reden. Mijn vriend was de week door de hele voorraad aan films aan het bladeren en vroeg zich af ik dat zo mooi in elkaar gezet (view was met fanart en alles). Eh... JA oOo Heb natuurlijk niet voor niets twee avonden opgeofferd om alles mooi te krijgen.
schumi2004 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:35:
[...]

Wat voor tooling heb jij allemaal gebruikt om VIDEO_TS folders om te zetten naar losse mkv's ?
Ik gebruik hier makemkv voor. Werkt prima en je kan ook meteen al die kul talen er af gooien. Heel af en toe krijg je in eens meerdere bestanden en lijkt het erop dat hij bijvoorbeeld 2 aflevering in 1 heeft geschoven.Als je het laat converteren en daarna checkt met het origineel kom je er gauw genoeg achter welke bestanden je kan verwijderen. Is mij geloof ik 3 keer overkomen op de gehele collectie van Prison Break dus dat valt wel mee dacht ik zo.

[ Voor 36% gewijzigd door Miss_80 op 03-07-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
schumi2004 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:35:
[...]

Eigenlijk alleen maar makemkv, ingesteld op het strippen van nederlandse taal (zonder subtitles). Dit werkt eigenlijk behoorlijk goed.

Aangezien ik alles op mijn Synology NAS opgeslagen heb kost het per DVD wel wat tijd om hem om te zetten (25 minuten voor een 4.3GB DVD). Ik laat makemkv vanaf mijn wireless laptop de DVD via een share uitlezen en ik zet sla de bestanden vervolgens op op mijn hdd... ik rename de afleveringen die makemkv eruit haalt (standaard heten de bestanden title001.mkv of iets dergelijks). Daarna (via wireless :+ ) kopieer ik de bestanden weer terug naar de juiste sharenaam op mijn NAS.

Ik denk dat het sneller kan door even een IP kabel in mijn router te pluggen en zodoende gelijk op te laten slaan op mijn NAS, maar daat is het nog niet van gekomen...

[ Voor 5% gewijzigd door mede op 03-07-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Was al bang dat je makemkv zou zeggen. Nadeel voor mij is is dat sommige DVD's zo stom in elkaar gezet zijn dat makemkv er niet de losse afleveringen apart uit halen kan dus moet ik weer met andere truukjes aan de gang wat mij echt te lang duurt. Andere bronnen heb ik er ook niet van kunnen vinden, is zo'n custom gemaakt DVD bestand en laten de kids die nu heel geweldig vinden :P
Misschien gewoon een keer zeggen dat DVD "kwijt" is, krijgen wij als ouders ook weer een keer wat anders te zien/horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
schumi2004 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:14:
Was al bang dat je makemkv zou zeggen. Nadeel voor mij is is dat sommige DVD's zo stom in elkaar gezet zijn dat makemkv er niet de losse afleveringen apart uit halen kan dus moet ik weer met andere truukjes aan de gang wat mij echt te lang duurt. Andere bronnen heb ik er ook niet van kunnen vinden, is zo'n custom gemaakt DVD bestand en laten de kids die nu heel geweldig vinden :P
Misschien gewoon een keer zeggen dat DVD "kwijt" is:P Krijgen wij als ouders ook weer een keer wat anders te zien/horen :P
LOL :)

Ik heb nog geen DVDs gehad waarvan ik de titels niet kan 'strippen'. Wel heb ik bijvoorbeeld de DVD van Playmobil waar je met de originele DVD ook de interactieve vesie kan starten. Dan kan je tijdens de film kiezen welke kant de film op gaat (moeten ze de trap op, of via de tuin). Om die zo te 'strippen' is me niet gelukt en zal waarschijnlijk ook niet werken aangezien van ieder plot een aparte .mkv gemaakt wordt.

Met welke DVDs heb jij problemen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mede schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:17:
[...]

Ik heb nog geen DVDs gehad waarvan ik de titels niet kan 'strippen'. Wel heb ik bijvoorbeeld de DVD van Playmobil waar je met de originele DVD ook de interactieve vesie kan starten. Dan kan je tijdens de film kiezen welke kant de film op gaat (moeten ze de trap op, of via de tuin). Om die zo te 'strippen' is me niet gelukt en zal waarschijnlijk ook niet werken aangezien van ieder plot een aparte .mkv gemaakt wordt.

Zo'n custom gemaakte DVD Mickey Mouse Clubhuis TV1 en TV2 DVD heten ze uit mijn hoofd.
Is door iemand anders allemaal in 1 title gestopt met als gevolg dat ik die title moet gaan opdelen wat met makemkv weer niet lukt. Dat zou de enige vervelenste zijn, die andere moeten wel lukken denk ik.

Ga er vanavond wel eens mee aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Melkaz schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:21:
[...]

http://dl.dropbox.com/u/19637896/keymap.xml
Alstu. Zet deze file in de volgende folder:
openelec\Userdata\keymaps

Om in te gaan op de opmerking van Serhat, hij heeft eigenlijk wel gelijk dat een kaal nieuw bestand de voorkeur heeft.

Maar ik was na dagen zoeken en kloten blij dat het eindelijk werkte. Al die extra knopjes vind ik ook via het menu van XBMC wel, shutdown was even het belangrijkste(jaja deze vind je ook in het menu, maar het was voornamelijk m'n vriendin die ervoor zorgde dat de htpc de hele nacht aan bleef staan)
Bedankt, ga hem vanavond testen. Hen hem inmiddels wel in mijn keymap staan, echter gister nog geen reboot gedaan. Kwam erwachten dat mijn map met tv series spontaan verdwenen was. Dus eerst alles weer binnenhalen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:22

StarWing

Huh ?!?

Waarom niet gewoon de video_ts in een iso knallen ipv mkv's ? Of mis ik hier iets ?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:48
Janoz schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:05:
@Mede

Ik vermoed dat je probleem komt doordat je de nfo bestanden verkeerd gebruikt. Eigenlijk hebben die bestanden twee functies:
1. Iets met daarin een url naar een locatie met informatie (imdb/thetvdb/themoviedb etc)
2. Een XML bestand waarin alle informatie gestructureerd opgeslagen is

Je probleem komt waarschijnlijk doordat je beiden probeert tegelijk te doen.
code:
1
2
3
4
5
6
<movie>
    <title>Dora DVD 31</title>
    <set>Dora</set>
    <sorttitle>Dora 2</sorttitle>
</movie>
http://www.thetvdb.com/?tab=series&id=74697&lid=13

Hierin staat xml, maar ook los een link. In dit geval gaat het ook nog eens dubbel mis omdat het ene deel aangeeft dat het een movie is terwijl het andere deel aangeeft dat het om een TVserie gaat.

Gaat het hier trouwens om een dvd met losse afleveringen? In dat geval heb je eigenlijk 2 nfo bestanden nodig. 1 welke aangeeft om welke serie het gaat en 1 die aangeeft wat de informatie van die aflevering is. Als je het echt als 1 film wilt behandelen dan zul je niet een link naar thetvdb moeten gebruiken.
Zo'n nfo als hierboven kan gewoon prima.
http://wiki.xbmc.org/inde...ning_a_mix_of_XML_and_URL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Super :)

Ja je kan tv shows weghalen bij settings > skin. Heet iets als hide tv shows.
StarWing schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:38:
Waarom niet gewoon de video_ts in een iso knallen ipv mkv's ? Of mis ik hier iets ?
Ligt er maar net aan wat je wilt. Heb je een iso (of video_ts folder) dan zit je vast aan een dvd menu, en moet je vaak even doorklikken om de juiste episode te kiezen.
Het voordeel van losse mkv's is dat je vanuit xbmc kan kiezen welke episode je wilt bekijken, en dat je in xbmc per episode kan zien waar die over gaat. En dat xbmc bijhoudt welke episodes je al gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
mede schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:17:
[...]

Bij mij gaan films en series over het algemeen wel goed. Al maakt hij soms korte mvks van een paar minuten ofzo. Als een dvd 4 afleveringen bevat, maakt hij er altijd wel 1 of 2 extra die heel erg klein zijn. Die verwijder ik eigenlijk altijd ongezien, en heb nog nooit iets gemist.

Wat ik met makemkv niet voor elkaar krijg zijn concertregistraties. Daar maakt hij altijd 1 geheel van, of onsamenhangende stukken. Ook al bevat de dvd wel allemaal hoofdstukken of losse nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Ik moet het toch even kwijt. Ik stond op het punt m'n beklag te doen over dat ik m'n 2e harde schijf niet gemount kreeg toen ik ontdekte dat als je xbmc "quit" je kan inloggen in Ubuntu. En toen kwam alles goed. Hoera!

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Sinds ik openelec gebruik is er iets vreemds gaande.

Gebruik dus tv series en deze staan netjes in de map series op mijn hdd.
Kan ik toevoegen en hij zet netjes alle series erin. Echter komt er ook een map "the up series" deze ken ik niet. Zodra ik deze verwijder is ook mijn gehele serie collectie weg, ook van mijn hdd.

Wie kent dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:33:

Kan ik toevoegen en hij zet netjes alle series erin. Echter komt er ook een map "the up series" deze ken ik niet. Zodra ik deze verwijder is ook mijn gehele serie collectie weg, ook van mijn hdd.

Wie kent dit probleem?
Klinkt helemaal niet bekend ook geen idee wat het zou kunnen zijn.

Wat OpenELEC betreft mis ik toch echt de mogelijkheid dat je geen MCE Keyboard kunt gebruiken op je Harmony, ik kom echt gewoon knoppen te kort welke ik bepaalde functies wil geven.
Nu dacht ik dat het misschien een idee was maar een extra device toetevoegen aan mijn XBMC profile om zo meer knoppen te genereren maar welke zou dat dan moeten zijn?
Iemand hier die weet welk device icm met OpenELEC je de meeste knoppen/mogelijkheden geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ander probleem ontdekt.

Aangezien mijn cpu een AMD A3650 is, zou ik dus een fusion build moeten nemen.
Echter via deze build werkt het hele systeem niet meer.

Krijg de melding is Xorg running? En blijft dan op deze melding hangen. Misschien dat dit iets te maken heeft omdat fusion alleen voor x86 systemen is en mijn cpu x64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Lijkt me sterk, ik draai gewoon de normale versie op een fusion. Heb je een error-log?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Firesphere schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 19:54:
Lijkt me sterk, ik draai gewoon de normale versie op een fusion. Heb je een error-log?
Nee geen error log. Aangezien het om een clean install gaat en ik niet in het systeem kan komen.

Installatie zelf gaat goed tot dat hij gaat rebooten en ik de melding krijg.

Welke cpu heb je zelf dan?

EDIT: Lees net dat ik de Llano build moet hebben. Mijn cpu draait namelijk hierop en niet op fusion.

[ Voor 11% gewijzigd door G.Scholtens op 04-07-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Volgens mij ben ik er bijna met m'n harde schijven probleem. Maar nog niet helemaal; ik heb nu het probleem dat ik geen rechten heb op de schijf die ik heb aangemaakt en gemount. Ik heb mń 2e schijf in GParted verwijderd en opnieuw geformateerd in ext4. In GParted staat er een slotje achter de partie en in de device manager vind'ie dat het een partitie van het type swap is. Ik heb in de device manager wel aangevinkt dat iedereen er bij mag, maar dat lijkt dus niet te helpen. Volgens de device manager is hij ook niet gemount.. ik niet schnap..

En hoe krijg ik dat stomme grub boot menu weg?
Zo kennelijk

[ Voor 9% gewijzigd door Pkunk op 04-07-2012 23:23 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
G.Scholtens schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:33:

Wie kent dit probleem?
Ja, ik ken dit! Ik heb mijn TV series in eerste instantie ook laten scrapen met TheTVDB en inderdaad "the up series" komt steeds naar voren. Heb enkele uren besteed aan het doorspitten van folders en subfolders op vreemde nfo bestanden e.d. en 100x gekeken naar de benamingen van bestanden en mappen, maar kon al niets vinden.

Hij maakt een afbeelding aan van een man die uit een autoraampje kijkt... Ik gebruik OpenELEC beta 4. Overgens gebruik ik de TV shows niet, dus heb er weinig last van maar het is wel heeeel vreemd.

Ik heb dit overigens alleen bij mijn kinder series. Bij mijn eigen series waar is tot nu toe alleen Dexter heb staan treedt het niet op.

Die foto onderaan de DVD cover zoals te zien is op Wikipedia: Up Series

[ Voor 5% gewijzigd door mede op 05-07-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:02
De eerste link bij een zoekopdracht naar "the up series xbmc" geeft mij de volgende link:

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=122649

Dus waarschijnlijk kan het opgelost worden door de hoofdmap te renamen naar iets zonder series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Amelandbor schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:16:
De eerste link bij een zoekopdracht naar "the up series xbmc" geeft mij de volgende link:

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=122649

Dus waarschijnlijk kan het opgelost worden door de hoofdmap te renamen naar iets zonder series.
Thnx. Zal mijn map eens gaan renamen.

Zit nog even met een andere vraag.

Ik heb openelec op een 64gb ssd staan, mijn library zelf bestaat uit een 2tb sata hdd.
SABnzbd word standaard op de ssd gezet, opzich geen probleem. Maar mijn downloads incomplete en complete wil hij ook hierop zetten. Alleen heb ik niet zoveel ruimte meer.

Heb de folder locatie getracht te wijzigen, maar dit wil hij niet doen omdat de config file weer op de ssd schijf staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:32
schumi2004 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:48:
[...]

Klinkt helemaal niet bekend ook geen idee wat het zou kunnen zijn.

Wat OpenELEC betreft mis ik toch echt de mogelijkheid dat je geen MCE Keyboard kunt gebruiken op je Harmony, ik kom echt gewoon knoppen te kort welke ik bepaalde functies wil geven.
Nu dacht ik dat het misschien een idee was maar een extra device toetevoegen aan mijn XBMC profile om zo meer knoppen te genereren maar welke zou dat dan moeten zijn?
Iemand hier die weet welk device icm met OpenELEC je de meeste knoppen/mogelijkheden geeft?
Volgens mij moet je de XBMC Android app 'simpelweg' kunnen uitbreiden met dedicated buttons. An sich kun je nu wel losse tekens / tekst versturen via de app. Helaas staat de ontwikkeling van die (op zich) prima app behoorlijk stil volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

G.Scholtens schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:32:
[...]

Ik heb openelec op een 64gb ssd staan, mijn library zelf bestaat uit een 2tb sata hdd.
SABnzbd word standaard op de ssd gezet, opzich geen probleem. Maar mijn downloads incomplete en complete wil hij ook hierop zetten. Alleen heb ik niet zoveel ruimte meer.

Heb de folder locatie getracht te wijzigen, maar dit wil hij niet doen omdat de config file weer op de ssd schijf staat.
Ik heb exact dezelfde situatie. Je kan in SabNZB gewoon de folders opgeven. Wat ik zelf heb gedaan is een map aangemaakt op de 2TB schijf genaamd 'downloads' daarin de twee andere mappen 'complete' en 'incomplete'.

Daarna in SabNZB gewoon deze mappen opgegeven, via Config -> Folders van de webinterface.

In mijn geval de eerste map is standaard in OE, de tweede 'MEDIA' is de naam van de 2TB schijf:
/media/MEDIA/downloads/incomplete

/media/MEDIA/downloads/

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugenholz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-03 01:09
Wat is er trouwens gebeurd met de buienradar script?. Ooit in het verre verleden toen ik nog de oude xbox gebruikte als mediacentre werkte deze script prima. Nu lijkt die van de wereldradar te zijn verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Klojum schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:48:
[...]

Volgens mij moet je de XBMC Android app 'simpelweg' kunnen uitbreiden met dedicated buttons. An sich kun je nu wel losse tekens / tekst versturen via de app. Helaas staat de ontwikkeling van die (op zich) prima app behoorlijk stil volgens mij.
Ik bedoelde eigenlijk Harmony remote ;)

@ReCreator
Je bedoelt waarschijnlijk
/media/MEDIA/downloads/complete

Maar @G.Scholtens kon je dit niet zelf bedenken?

http://wiki.sabnzbd.org/configure-directories

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 05-07-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

schumi2004 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:13:
[...]
@ReCreator
Klopt inderdaad... Ik had het rechtstreeks gekopieerd, omdat ik de complete map zelf niet gebruik ;)
Die wordt met een tussen script pas aangeroepen ;) Ik heb teveel geknutseld, maar werkt perfect allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
schumi2004 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:13:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk Harmony remote ;)

@ReCreator

Maar @G.Scholtens kon je dit niet zelf bedenken?

http://wiki.sabnzbd.org/configure-directories
Deze mappen heb ik ook aangemaakt

En opgegeven in sabnzbd, maar hij wil ze niet opslaan vanwege die config file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:51:
[...]

Deze mappen heb ik ook aangemaakt

En opgegeven in sabnzbd, maar hij wil ze niet opslaan vanwege die config file
Dat vat ik niet , vanwege config file.
Wat heeft de config file hiermee te maken? Config en complete/incomplete location staan helemaal los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Mocht je de configuratie handmatig willen aanpassen staat het in:
/storage/.xbmc/userdata/addon_data/service.downloadmanager.SABnzbd-Suite/sabnzbd.ini

Daar staan ook de paden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
ReCreator schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:14:
Mocht je de configuratie handmatig willen aanpassen staat het in:
/storage/.xbmc/userdata/addon_data/service.downloadmanager.SABnzbd-Suite/sabnzbd.ini

Daar staan ook de paden :)
Hoe kan ik die config file aanpassen dan?

Ik zie de hele /storage locatie niet. Maar probeer deze dan ook te lezen vanuit windows.

Althans zo beheer ik alles nog.Als ik op mijn windows laptop naar het ip adres ga van mijn xbmc machine kan ik zo alles benaderen. Behalve dus een /storage map, maar dit is ook een linux locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:34:
[...]

Hoe kan ik die config file aanpassen dan?

Ik zie de hele /storage locatie niet. Maar probeer deze dan ook te lezen vanuit windows.

Althans zo beheer ik alles nog.Als ik op mijn windows laptop naar het ip adres ga van mijn xbmc machine kan ik zo alles benaderen. Behalve dus een /storage map, maar dit is ook een linux locatie
Heb je al mounts aangemaakt voor je externe locaties?

Handig joh zo'n wiki ;)
http://wiki.openelec.tv/i...e=Mounting_network_shares

Edit:
Kan het overigens nog steeds niet hebben dat MCE Keyboard met de Harmony niet wil werken onder OpenELEC dus ben even aan het zoeken geweest op internet en denk iets gevonden te hebben

http://mod-mce.sourceforge.net/

Moet dan wel de huidige lirc package downgraden naar 0.8.7 aangezien lirc_mceusb niet meer beschikbaar is in versie 0.9.0

[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 06-07-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Mijn films worden niet ge-unrard in openelec. Als ik in sabnzbd kijk zie ik de melding:
4 Warnings ⋅ Your UNRAR version is not recommended, get it from http://www.rarlab.com/rar_add.htm

Als ik naar die url ga zie ik verschillende rar versies staan, maar welke heb ik nodig en hoe installeer ik deze in openelec

Probeer mijn /storage locatie nu te mounten in windows, maar dit lukt niet.
Deze regel heb ik toegevoegd aan met netmound.conf:

cifs | //192.168.178.13/storage | /storage/mount/storage maar zie nog niet de map in windows.
Wat is er verkeerd aan deze regel?

[ Voor 29% gewijzigd door G.Scholtens op 06-07-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Bij mij werkt The Trailers plugin niet meer xbmc Eden.
Vorige week nog gebruikt , en wilt hij ze downloaden terwijl ik dat uit heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 09:45
Hey mensen,

ik heb sinds één week het probleem dat als m'n Mac Mini een aantal minuten 'stil' staat en ik wil een serie/film afspelen dat ie de eerste seconden hapert. Als ik opnieuw de serie/film afspeel afspeel is het in orde.
In Lion zelf gaat het meteen perfect.

Wat ik heb geprobeerd is:

XBMC opnieuw installeren
OS X Lion opnieuw installeren (wat al erg drastisch imo..)

Waar kan dit aan liggen? Meer mensen met deze ervaring? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
Ik heb XBMC op een Apple TV 2 draaien en wilde voor mijn ouders XBMC op een Raspberry Pi installeren.

Hoe kan ik de settings bewaren voor als ze iets verkeerd hebben ingesteld?
Is dat userdata behalve de database directory? Heb ik dan alle instellingen?
Het idee is dat ik in geval van problemen remote de settings terug kan zetten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:11
Ik heb sinds kort een Zbox AD04 + Open Elec en XBMC, het meeste werk nu prima, via smb stream ik de films van mijn PC. Echter vind XBMC niet alle films/bestanden, en via file manager zie ik deze ook niet.
Nu ben ik er wel achter wat het probleem veroorzaakt; de machtigingen zijn niet juist (geen volledig beheer).
--> hier bedoel ik mee bijv. 'Batman Begins.mkv' -> rechter muisklik -> eigenschappen -> beveiliging.
Oplossing is dan om de beveiliging voor 'Iedereen' aan te passen naar volledig beheer.

Ben er ook achter gekomen wat het probleem is: CoachPotato.
Als er dus een films via CoachPotato komt, heeft deze niet de volledige rechten en ziet XBMC hem niet. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Sinds gisteren draai ik op een Ubuntu 12.04 LTS (32-bit), daily unstables van XBMC's Frodo. Tot mijn stomme verbazing werkt eigenlijk alles als een trein, op een crash na als ik mijn music library in ga (nog een bugreportje van maken).

Ik heb ineens TrueHD, DTS MA.. HDMI werkt als een zonnetje (gebruiktte voorheen altijd Optisch passthru) via een GTS 210 kaartje. Zeer content mee!

Zijn er meer mensen die de unstables tracken nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Kan ik ook de submenu's in XBMC verbergen? Ik kan hoofdmenu items aan- of uitzetten, maar zou ook graag de submenu onder bijvoorbeeld Movies en TV Shows willen verbergen.

Ik gebruik OpenELEC beta 5 met Confluence skin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Met de Aeon Nox skin kan dat wel, maar Confluence durf ik niet te zeggen.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Sigma Design komt in juli met de nieuwe SMP8672. Opmerkelijk is dat deze ook XBMC ondersteunt:

The SMP8672 also fully supports the XBMC middleware, which is available royalty free as a turnkey release. The XBMC middleware along with additional OTT plug-ins can enable a custom high-end media jukebox experience.

Edit: Press release (pdf)

[ Voor 15% gewijzigd door technorabilia op 07-07-2012 20:07 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat zou dan het resultaat moeten zijn van wat de samenwerking die zij en Xbmc meer dan een jaar geleden aankondigden. Leuk om te zien dat dat concrete resultaten opgeleverd heeft :).

Aankondiging van 12 januari 2011 op de Xbmc-homepage

Als je dat artikel opnieuw leest zie je dat daar zelfs oudere chipsets in worden vermeld. Daar is verder bitter weinig over naar buitengekomen...

[ Voor 44% gewijzigd door Borromini op 07-07-2012 23:17 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Hoe kan ik rechten aanpassen in OpenElec op bepaalde mappen?

Heb in sabnzbd als downloadlocatie de volgende loctie opgegeven voor mijn films:
\\192.168.178.13\Media\Bibliotheek\Complete\\\192.168.178.13\Media\Bibliotheek

Weet dat het niet goed staat, dit moet ik nog zien aan te passen. Maar wil nu de films uit die locatie weghalen, maar heb de rechten er niet voor.
Hoe kan ik dit instellen?

Kan toch met het chmod commando in putty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Kan met chmod inderdaad (chmod 666), of als je liever met een gui werkt kan je ook eens kijken naar winscp.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 08-07-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op zondag 08 juli 2012 @ 12:52:
Hoe kan ik rechten aanpassen in OpenElec op bepaalde mappen?

Heb in sabnzbd als downloadlocatie de volgende loctie opgegeven voor mijn films:
\\192.168.178.13\Media\Bibliotheek\Complete\\\192.168.178.13\Media\Bibliotheek

Weet dat het niet goed staat, dit moet ik nog zien aan te passen. Maar wil nu de films uit die locatie weghalen, maar heb de rechten er niet voor.
Hoe kan ik dit instellen?

Kan toch met het chmod commando in putty?
Kan aan mij liggen maar die locatie is dat niet gewoon een NAS ofzo? Dan kun je toch via de daarbij behorende webinterface en of browser of ssh als root de files weg halen en niet via OpenELEC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
job schreef op zondag 08 juli 2012 @ 12:59:
Kan met chmod inderdaad (chmod 666), of als je liever met een gui werkt kan je ook eens kijken naar winscp.
Heb de dir. nu compleet verwijderd via winscp. Films download ik wel opnieuw.

Maar nog worden de films en series op deze locatie neergezet:

\Media\Bibliotheek\Compleet (dit is de complete download folder van sabnzbd)

Volgens mij moet ik bij het categories gedeelte de juiste map opgeven.

Maar moet het dan zijn \\192.168.178.13\Media\Bibliotheek\Compleet
of
\media\bibliotheek\films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Ik heb het zo:

Default worden alle downloads opgeslagen in:

/volume1/downloads/complete

Ik heb een stuk of 10 categorien, waarbij ik een categorie in sabnzb heb voor kinderfilms die er zo uit ziet:

/volume1/Movies/kids_movies

Movies is in dit geval een share op mijn Synology NAS - jij kan dus inderdaad \media\bibliotheek\films gebruiken in je categorie

overigens zijn dit niet echt XBMC gerelateerde vragen....

[ Voor 7% gewijzigd door mede op 08-07-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:28
kraades schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:02:
Ik heb XBMC op een Apple TV 2 draaien en wilde voor mijn ouders XBMC op een Raspberry Pi installeren.

Hoe kan ik de settings bewaren voor als ze iets verkeerd hebben ingesteld?
Is dat userdata behalve de database directory? Heb ik dan alle instellingen?
Het idee is dat ik in geval van problemen remote de settings terug kan zetten.
Ik zou het je nog niet aanraden op die Raspi. Ik heb er al wat zitten mee testen en het is traaaaag... En eigenlijk ook niet al te stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Fire69 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:48:
[...]

Ik zou het je nog niet aanraden op die Raspi. Ik heb er al wat zitten mee testen en het is traaaaag... En eigenlijk ook niet al te stabiel.
Ok, ik zal het eens proberen. Maar userdata is dus voldoende?

Ander vraagje.

XBMC Eden 11.0 op Apple TV 2.

In SickBeard heb ik een hoop series staan die wachten op een vervolg en dus is de directory op dit moment leeg.
Na een clean library in XBMC zie je deze ook niet meer terug bij TV series (want nul episodes) = GOED.
Na een update komen ze echter weer terug omdat de serie hoofddirectory nog bestaat?
Hoe kan ik dit voorkomen? Ik wil dus lege serie directories niet in het overzicht.

Nu zie je dus dit:
(American Horror Story staat er bijvoorbeeld bij terwijl er nul episodes zijn)
Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/220/photocye.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

kraades schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:07:
Na een clean library in XBMC zie je deze ook niet meer terug bij TV series (want nul episodes) = GOED.
Na een update komen ze echter weer terug omdat de serie hoofddirectory nog bestaat?
Hoe kan ik dit voorkomen? Ik wil dus lege serie directories niet in het overzicht.
Er is een advancedsetting waarmee je automatisch een clean library na een update uitvoert geloof ik, al weet ik zo uit m'n hoofd niet wat die is. Ik heb er zelf voor gekozen om in al die normaal lege directories de laatste ep van vorig seizoen nog te laten zitten, zodat de entry gewoon in de library blijft. Het steeds opnieuw scrapen van die series koste namelijk ontzettend veel tijd bij het updaten elke keer, terwijl ze daarna door de clean weer weggegooid werden. Dit bespaarde me een hoop tijd :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb nog even naar de advancedsettings gekeken en volgens mij heb ik gevonden wat ik zocht: :)
(bron)
AppleTV:/private/var/mobile/Library/Preferences/XBMC/userdata root# cat advancedsettings.xml
<advancedsettings>
<videolibrary>
<hideemptyseries>true</hideemptyseries>
</videolibrary>
</advancedsettings>
AppleTV:/private/var/mobile/Library/Preferences/XBMC/userdata root#

Zodoende worden de lege directories geskipt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ah sweet, als dat werkt is dat een veel nettere oplossing :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:29

OMX2000

By any means necessary...

Iemand tips om op een beetje een mooie manier NBA wedstrijden te organiseren? Kan dat als tv serie?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraades schreef op maandag 09 juli 2012 @ 00:02:
Ik heb nog even naar de advancedsettings gekeken en volgens mij heb ik gevonden wat ik zocht: :)
(bron)
AppleTV:/private/var/mobile/Library/Preferences/XBMC/userdata root# cat advancedsettings.xml
<advancedsettings>
<videolibrary>
<hideemptyseries>true</hideemptyseries>
</videolibrary>
</advancedsettings>
AppleTV:/private/var/mobile/Library/Preferences/XBMC/userdata root#

Zodoende worden de lege directories geskipt.
Top, die ga ik straks ook even toepassen ;)

Heb je nog meer van die leuke tweaks/truuks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
schumi2004 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 08:29:
[...]

Staan toch allemaal op de wiki?

Ze hebben het best goed gedocumenteerd als het op de advancedsettings.xml gaat. Best fijn. Al vaak genoeg nodig gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Welke zijn eigenlijk onmisbare add-ons voor XBMC? Windows 7 en Eden Stable. Liefst zou ik de hoesjes van de film/ series/ albums zichtbaar kunnen maken.Zijn er andere Xbmc add-ons die onmisbaar zijn? Dus in feite heb ik niets anders nodig om XBMC te gebruiken, dan een pc, een kabeltje en een TV?

EDIT: Dit zijn mijn eerste stappen met Xbmc, dus mijn excuses voor eventuele domme vragen. Ik heb een aparte mediaplayer, maar die zijn HDD is bijna vol, en het was zo een gedoe om eerst iets te downloaden op pc, en dan dat op de player te zetten, en dan de player weer richting tv te zetten 8)7 , dus was op zoek naar een iets simpelere oplossing?

EDIT2 : Is er een mogelijkheid om alle muziek die ik heb in 1 keer aan een afspeellijst toe te voegen? Zoals je bij he gewone files ctrl+a doet?

[ Voor 47% gewijzigd door Acemath op 09-07-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
serhat schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:40:
[...]

Staan toch allemaal op de wiki?

Ze hebben het best goed gedocumenteerd als het op de advancedsettings.xml gaat. Best fijn. Al vaak genoeg nodig gehad. :)
Ja weet ik maar ga ze niet allemaal uitproberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
schumi2004 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 08:29:
[...]

Dit was mijn eerste advanced setting! ;)
Uitzetten van de splash scheelt misschien weer een paar seconden...
En ik ga nog eens kijken of ik een juiste cpu/gputempcommand voor de ATV2 kan vinden...
(als die info tenminste ergens beschikbaar is)

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 09-07-2012 10:32 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
mede schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:26:
Ik heb het zo:

Default worden alle downloads opgeslagen in:

/volume1/downloads/complete

Ik heb een stuk of 10 categorien, waarbij ik een categorie in sabnzb heb voor kinderfilms die er zo uit ziet:

/volume1/Movies/kids_movies

Movies is in dit geval een share op mijn Synology NAS - jij kan dus inderdaad \media\bibliotheek\films gebruiken in je categorie

overigens zijn dit niet echt XBMC gerelateerde vragen....
Toch bedankt, dit was de oplossing.
Ip adres hoefde er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 15:23
Vraagje: ik heb een zelf samengestelde HTPC met XBMC 11 erop. Nu heb ik in deze computer ook een blu-rayspeler zitten en heb ik daarbij een gratis (volledige) versie van PowerDVD 10 gekregen. Een vriend van me heeft destijds bij het aanschaffen van een blu-rayspeler Total Media Theater 5 gekregen en die heeft hij nog in plastic.

Mijn punt is: ik heb een blu-rayspeler en legale versie van software die hiermee overweg kunnen. Het probleem is echter dat ik het niet voor elkaar krijg om XMBC zo in te stellen dat hij blu-rays start met PowerDVD. Als ik een dvd in de speler stop, dan krijg ik de optie "Play disc" in XBMC en werkt alles perfect. Een blu-ray echter geeft dezelfde optie, maar blijft een tijdje laden met een zwart scherm, waarna hij weer terugkomt in het menu van XBMC.

Is er iemand die het wel is gelukt om XBMC hiervoor te configureren en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
BramSd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:31:
Vraagje: ik heb een zelf samengestelde HTPC met XBMC 11 erop. Nu heb ik in deze computer ook een blu-rayspeler zitten en heb ik daarbij een gratis (volledige) versie van PowerDVD 10 gekregen. Een vriend van me heeft destijds bij het aanschaffen van een blu-rayspeler Total Media Theater 5 gekregen en die heeft hij nog in plastic.

Mijn punt is: ik heb een blu-rayspeler en legale versie van software die hiermee overweg kunnen. Het probleem is echter dat ik het niet voor elkaar krijg om XMBC zo in te stellen dat hij blu-rays start met PowerDVD. Als ik een dvd in de speler stop, dan krijg ik de optie "Play disc" in XBMC en werkt alles perfect. Een blu-ray echter geeft dezelfde optie, maar blijft een tijdje laden met een zwart scherm, waarna hij weer terugkomt in het menu van XBMC.

Is er iemand die het wel is gelukt om XBMC hiervoor te configureren en zo ja, hoe?
Iemand had problemen met de functionaliteit hier. Je kan in ieder geval de config overnemen en aanpassen naar eigen wensen en kijken of het bij jou wel werkt? Het idee is dat je d.m.v. je config kan aangeven dat hij i.p.v. de standaard speler, PowerDVD of TMT5 of zelfs elk ander willekeurig player moet gebruiken. Dit is allemaal in te stellen.
Pagina: 1 ... 46 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]