[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.023 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:48
Dat is een standaardinstelling van XBMC, onder Settings -> Appearance -> File lists -> Show parent folder items

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
Zit nog even te stoeien met dual audio.
Krijg het wel voor elkaar om zowel via hdmi als optisch geluid te krijgen, maar vind het niet mooi klinken.

Net alsof er een vertraging tussen zit.

Hierbij een screen van mijn settings:

http://imageshack.us/f/84/audiosettings.png/

Heb windows 7 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
G.Scholtens schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:25:
Krijg het wel voor elkaar om zowel via hdmi als optisch geluid te krijgen, maar vind het niet mooi klinken.

Heb windows 7 x64
Druk eens tijdens het afspelen van een film/serie op de letter 'o'. Zou je zoiets moeten krijgen als:
http://cspzqa.bay.livefil...cW2/XBMC-DA-4e.jpg?psid=1

Zie je zo'n synchronisatieverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 19:36

Convoy

g44p

G.Scholtens schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:25:

Heb windows 7 x64
Welke skin is dat?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 19:36

Convoy

g44p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:12
SidewalkSuper schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 17:03:
Dat is een standaardinstelling van XBMC, onder Settings -> Appearance -> File lists -> Show parent folder items
Bedankt voor deze tip dan weer! Niet alleen zijn de hoofdletters terug; de letters zijn ook groter geworden en dus weer leesbaar.

Weet iemand nog hoe die fanart gewijzigd kan worden? Bij Band of Brothers seizoen 1 vind hij nu geen plaatje, terwijl deze op thetvdb.com wel aanwezig is. De afleveringen en de serie in zijn geheel krijgen wél fanart.

Tot slot vind ik het vervelend dat als ik in TV-series naar het 3e item ga, dan naar homescreen en dan naar Movies, de lijst dan daar ook op het 3e item staat. Deze lijsten beïnvloeden elkaar, terwijl ik graag zou zien dat hij gewoon per lijst onthoud wat het laatste item was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:48
Van het probleem dat de 2 lijsten elkaar zouden beïnvloeden heb ik geen last, misschien is dat skin-afhankelijk?

Fanart handmatig wijzigen door op het item te gaan staan en dan i -> fanart wijzigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
serhat schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:56:
[...]

Druk eens tijdens het afspelen van een film/serie op de letter 'o'. Zou je zoiets moeten krijgen als:
http://cspzqa.bay.livefil...cW2/XBMC-DA-4e.jpg?psid=1

Zie je zo'n synchronisatieverschil?
Ja volgens mij wel, ook hier weer een screenie van:

http://imageshack.us/f/444/vertraginggeluid.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
SidewalkSuper schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:24:
Van het probleem dat de 2 lijsten elkaar zouden beïnvloeden heb ik geen last, misschien is dat skin-afhankelijk?
Ja misschien wel, ik weet het niet. Kan dat überhaupt iets in de skin zijn? Ik ben daar niet zo in thuis.
Fanart handmatig wijzigen door op het item te gaan staan en dan i -> fanart wijzigen :)
Het is gelukt. Het blijft helaas wel zo dat de interface van deze skin voor het wijzigen van fanart niet optimaal is. Na een nieuwe retrieve van de serie laadde hij gelukkig betere afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Hmm, ja hij zit erin.. misschien detecteert hij het dan niet goed.. ik vraag mij af of het uberhaupt is bedoeld om 2 boxen tegelijkertijd te gebruiken.. en niet of de een of de ander (als in versterker of via TV afspelen bijv.)

Either way.. ik zie dat jij via teamviewer wel je XBMC window kan zien! Bij mij is hij sinds Eden zwart. Vast een video/scherm-instelling die sinds Eden opeens default is ofzo. Even kijken later. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Heeft iemand spotify via airplay werkende? Ik heb spotify premium, maar krijg het niet gestreamd van mn ipad/iphone via aiplay naar xbmc. Youtube werkt wel..

Ik kan wel de htpc als source kiezen maar het afspelen gaat vervolgens niet verder.

Heb geen password en kan verder wel xbmc remote etc gebruiken. Nog suggesties?

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-10 10:56
Ik heb sinds kort mijn htpc'tje geupgrade naar xbmc 11.0. Ik kwam van dharma. In dharma had ik altijd heel veel fanart afbeeldingen als ik een andere wilde. In Eden met de downloader krijg ik er maar 2 te zien. Ik zie vast iets over het hoofd, maar ik weet niet wat.

Werkt die downlader bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
serhat schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:33:
[...]

Hmm, ja hij zit erin.. misschien detecteert hij het dan niet goed.. ik vraag mij af of het uberhaupt is bedoeld om 2 boxen tegelijkertijd te gebruiken.. en niet of de een of de ander (als in versterker of via TV afspelen bijv.)

Either way.. ik zie dat jij via teamviewer wel je XBMC window kan zien! Bij mij is hij sinds Eden zwart. Vast een video/scherm-instelling die sinds Eden opeens default is ofzo. Even kijken later. :+
Is er iemand die ook dual audio heeft en hier wat meer over kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:57
G.Scholtens schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:46:
[...]

Is er iemand die ook dual audio heeft en hier wat meer over kan vertellen?
Ja ik maar dan met OpenELEC.

Wat wil je weten meer dan dat je 2 uitgangen hebt die gelijktijdig de audio stream uitsturen kan ik er niet van maken.
Als het niet werkt probeer dan eerst met 1 en dan probeer je beide uitgangen te configureren en kijken of deze werken. Dus eerst analoog 2.0, werkt dat met 1 uitgang actief dan verander je die ene uitgang met digitaal 5.1, werkt dat ook dan beide uitgangen activeren en instellen. Wat je ook kunt proberen is digitaal en analoog omdraaien, eerst digitaal dan anaool en vice-versa.

[ Voor 49% gewijzigd door schumi2004 op 25-06-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ik snap het analoog verhaal dus niet, hdmi en optical zijn toch beide digitaal?

Bovenaan kan je dan geluidsuitvoer doen, en dan heb je nog 1 keer apparaat voor geluidsuitvoer daaronder nogmaals geluidsuitvoer. En dan nog een optie apparaat voor geluidsuitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Vraagje,

Ik gebruik de uitzending gemist plugin van rieter !
Nu werkt dat prima op Eden maar soutpark.nl geeft problemen met bufferen en skippen van afleveringen.

Is er ander alternatief voor southpark behalve alles downloaden? _/-\o_

thx

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:17:
Ik snap het analoog verhaal dus niet, hdmi en optical zijn toch beide digitaal?

Bovenaan kan je dan geluidsuitvoer doen, en dan heb je nog 1 keer apparaat voor geluidsuitvoer daaronder nogmaals geluidsuitvoer. En dan nog een optie apparaat voor geluidsuitvoer.
Dan kies je beide digitaal, het gaat om het idee.
Volgens mij als ik goed gekezen heb werkte 1 van de 2 niet bij je toch?

Ownee je had een delay erin zitten. Even zoeken hoe je die delay oplost, moment.

Edit:
Volgens mij zat er niks anders op dan de delay weg te nemen door het geluid te gaan schuiven,

</keymap>
<FullscreenVideo>
<remote>
<three>audiodelayminus</three> <!-- Control audio delay minus -->
<four>audiodelayplus</four> <!-- Control audio delay plus -->
</remote>
</FullscreenVideo>
</keymap>

[ Voor 37% gewijzigd door schumi2004 op 25-06-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
schumi2004 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:15:
[...]

Dan kies je beide digitaal, het gaat om het idee.
Volgens mij als ik goed gekezen heb werkte 1 van de 2 niet bij je toch?

Ownee je had een delay erin zitten. Even zoeken hoe je die delay oplost, moment.

Edit:
Volgens mij zat er niks anders op dan de delay weg te nemen door het geluid te gaan schuiven,

</keymap>
<FullscreenVideo>
<remote>
<three>audiodelayminus</three> <!-- Control audio delay minus -->
<four>audiodelayplus</four> <!-- Control audio delay plus -->
</remote>
</FullscreenVideo>
</keymap>
Dus bovenstaand in mijn keymap.xml zetten. Maar is het probleem dan voor alle films opgelost of alleen voor die ene?

Mooiste zou zijn als xbmc herkend dat de versterker aanstaat en dat hij dan alleen via optical afspeelt en dan niet meer via hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 18:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bij hdmi is wel te achterhalen of er iets aangesloten is en of dit aanstaat. Bij optical is dit onmogelijk.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
hdmi staat altijd aan voor xbmc, dat is namelijk mijn tv zelf. Maar wil soms ook geluid via de versterker. Kan de optical van de tv wel door lussen naar de versterker, maar dan heb je weer geen dts etc. Dat kan alleen in een directe lijn is mij verteld. Vandaar mijn overstap naar dual audio. Maar nu dus een delay in het geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 09:56
G.Scholtens schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:09:
hdmi staat altijd aan voor xbmc, dat is namelijk mijn tv zelf. Maar wil soms ook geluid via de versterker. Kan de optical van de tv wel door lussen naar de versterker, maar dan heb je weer geen dts etc. Dat kan alleen in een directe lijn is mij verteld. Vandaar mijn overstap naar dual audio. Maar nu dus een delay in het geluid
Zelfde probleem hier en na veel rondzoeken heb ik me er maar bij neer gelegd dat dit niet te verhelpen is zonder receiver met HDMI-input waar vandaan je daarna weer naar je TV toe gaat.
Overigens is de delay bij mij 0.175 later (in je video je indicatie-balkje naar links bewegen in XBMC). Je kunt dit ook al als default voor al je videos instellen, maar als het bijs ommige videos wel goed gaat is dat ook niet echt ideaal te noemen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Precies, dan maar op de oude manier weer aansluiten. via optical tv naar versterker toe. Dan heb ik tenminste geen problemen meer. Alleen geen dts, maar daar valt mee te leven.

Wat mij wel opvalt is dat sommige films een laag volume hebben qua audio. Is dit ook op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
G.Scholtens schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:44:
Precies, dan maar op de oude manier weer aansluiten. via optical tv naar versterker toe. Dan heb ik tenminste geen problemen meer. Alleen geen dts, maar daar valt mee te leven.

Wat mij wel opvalt is dat sommige films een laag volume hebben qua audio. Is dit ook op te lossen?
Als de opname zelf gewoon al zacht is niet echt nee, maar je kunt in je OSD wel e.e.a aanpassen daarin. Zelf doe ik dat via de versterker, maar volgens mij kan het ook in XBMC

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Met osd, bedoel je dat menu voor pauze, geluids en ondertiteling instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
G.Scholtens schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:40:
Met osd, bedoel je dat menu voor pauze, geluids en ondertiteling instellingen?
:Y dat inderdaad

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Njay schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:06:
Vraagje,

Ik gebruik de uitzending gemist plugin van rieter !
Nu werkt dat prima op Eden maar soutpark.nl geeft problemen met bufferen en skippen van afleveringen.

Is er ander alternatief voor southpark behalve alles downloaden? _/-\o_

thx
DIt heeft te maken met de versie van het RTMP protocol dat door South Park wordt gebruikt. Deze wordt niet goed ondersteund door librtmp. Daardoor stop het afspelen soms en worden delen geskipt. Wellicht in de volgende versie van XBMC betere resultaten.

Dit gaat een ander script dus ook niet fixen, jammergenoeg.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ben gisteren bezig geweest met het verwijderen van xbmc en alle locale data.
Even schone installatie gedaan met skin dark refocus.

Echter zie je normaal in het homescreen een slideshow van alle fanart en posters, maar dit is er nu niet meer sinds de herinstallatie.
Wat mij wel opviel is dat mijn scraper binnen 5 minuten klaar was met de gehele film collectie (160 films), zou dit een van de redenen kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
G.Scholtens schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:03:
Ben gisteren bezig geweest met het verwijderen van xbmc en alle locale data.
Even schone installatie gedaan met skin dark refocus.

Echter zie je normaal in het homescreen een slideshow van alle fanart en posters, maar dit is er nu niet meer sinds de herinstallatie.
Wat mij wel opviel is dat mijn scraper binnen 5 minuten klaar was met de gehele film collectie (160 films), zou dit een van de redenen kunnen zijn?
Waarschijnlijk wel. Kijk even je settings van je add-in na die je ervoor gebruikt, of installeer een andere add-in. Ik gebruik zelf IMDB ervoor, maar die is niet default en zul je even uit de repo moeten downloaden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Maar heb xbmc helemaal verwijderd dus ook alle add-ons. Na herinstallatie themoviedb scraper geinstalleerd maar deze had ik dus voor die tijd ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
En heb je die ook geconfigureerd? En wat gebeurt er als je de bibliotheek nogmaals laat scannen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb mijn geluid gewoon altijd via de versterker lopen. Bij XBMC, maar ook gewoon bij het TV kijken. Boxen van TV's zijn altijd ruk. Zelfs toen ik in de woonkamer nog gewoon mijn Logitech Z680 had staan was het geluid beter dan wat er uit de televisie kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
kroegtijger schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:50:
En heb je die ook geconfigureerd? En wat gebeurt er als je de bibliotheek nogmaals laat scannen?
Ja heb hem ingesteld en ook opnieuw laten zoeken.
Waar word normaal de info van een scraper opgeslagen? Of kan mijn probleem ook ergens anders aan liggen?
Heb alle metadata zoals covers, fanart ect. wel. Alleen worden ze niet weer gegeven op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Janoz schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:18:
Ik heb mijn geluid gewoon altijd via de versterker lopen. Bij XBMC, maar ook gewoon bij het TV kijken. Boxen van TV's zijn altijd ruk. Zelfs toen ik in de woonkamer nog gewoon mijn Logitech Z680 had staan was het geluid beter dan wat er uit de televisie kwam.
Ik weet hoe ik het via de versterker kan laten lopen. Maar wil dus echt digitaal geluid, en dat krijg je alleen via optical. Nu kan ik ook puur mijn mediacenter aansluiten op de versterker (optical uitgang). Maar wil ook af en toe geluid via mijn tv. Dus dan moet ik weer via hdmi of tulp kan natuurlijk ook.

Maar met dual audio met je dus een vertraging ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
G.Scholtens schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:08:
[...]

Ja heb hem ingesteld en ook opnieuw laten zoeken.
Waar word normaal de info van een scraper opgeslagen? Of kan mijn probleem ook ergens anders aan liggen?
Heb alle metadata zoals covers, fanart ect. wel. Alleen worden ze niet weer gegeven op de achtergrond.
welke view heb je ingesteld staan? Je scraper functioneert als je wel je covers en fanart hebt; het is dus alleen een setting om de binnengehaalde data ook weer te kunnen geven...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
slide view, dit had ik voor heen ook werkend. Maar alles word dus netjes weer gegeven in de library. Alleen niet in het beginscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
en in welke skin is dit? Confluence?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
kroegtijger schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:04:
en in welke skin is dit? Confluence?
Nee Refocus dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ik zal vanavond er eens even naar kijken dan hoe die skin zou moeten reageren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:13
Mijn share met (kinder) films en series wordt opeens niet meer gescraped.

Ik heb één directory met allemaal (kinder)films en kinder(series) waarbij ik alle videobestanden (extensies) in submappen zet.

Een deel van mijn directory die ik selecteer als root om te scannen:

Afbeeldingslocatie: http://i1159.photobucket.com/albums/p632/mede2/dir_kids_movies.jpg

Ik heb als contect ingesteld: (TV Series)
Ik heb als scraper ingesteld (The TVDB)

en de optie ingesteld: geselecteerde map bevat één enkele serie

Wanneer ik nu alles opsla en wil scannen dan zie ik heel kort "scannen naar nieuwe content" (weet het niet letterlijk) en vervolgens "bilbiotheek vernieuwen"

Vreemde is, is dat er helemaal niets gedaan wordt!

De enige manier hoe ik nu bij mijn films/series kan komen is via het hoofdscherm op VIDEO'S en dan op Bestanden te klikken en vervolgens de naam van de map die mijn bestanden bevatten.

Klik ik echter op deze laatste optie dan zie ik gewoon de normale directory structuur zoals ik ze ook zie als ik naar mijn share ga :( Geen gescraptje inhoud en ik kan vanuit hier niet in één keer de film afspelen (moet eerst de map openen en vervolgens de .iso en .ifo aanklikken.)

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06
Ik snap je logica niet goed. :?

Je zet kinderFILMS en kinderSERIES bij elkaar.
Je zet de content als Serie
Je zegt dat er maar 1 serie in de folder staat

En dan ben je verwonderd dat het niet al te best werkt? :P

[edit]
Als ik je wat advies mag geven:
- Maak 2 profielen, Kinderen en Volwassen of zoiets
- Splits je kinderseries en -films op in 2 verschillende folders
- Zet bij elk van die 2 folders de correcte content en zegt niet dat het maar 1 serie/film is

Zal al veel beter gaan :)

[ Voor 39% gewijzigd door Fire69 op 27-06-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
[b][message=38493829,noline]
Je gebruikt het nu niet zoals het ontworpen is, dus kan je volgens mij vroeg of laat wel problemen verwachten.
Is het zo erg om te moeten kiezen tussen een film of serie? :)
Nee het is niet zo erg. Maar ik zou het bijvoobeeld makkelijker vinden wanneer ik door één lijst met "alles" kan scrollen. Voorbeeld ;)

Wanneer mijn moeder op de kinderen past en de kinderen willen Jimmy Neutron of Dora kijken, dan weet mijn moeder niet of ze nu door de lijst met series of films moet zoeken (en mijn kinderen ook niet, hehe)

Maar ik denk dat ik er inderdaad niet onderuit kom om toch de onderverdeling te maken. Ik zal eens beginnen met het verplaatsten van mapjes naar films en series

[ Voor 89% gewijzigd door mede op 27-06-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Maar waarom heb je de optie 'geselecteerde map bevat 1 serie'?
Dan stopt XBMC gewoon met verderzoeken nadat hij de eerste nfo heeft uitgelezen volgens mij...

Je gebruikt het nu niet zoals het ontworpen is, dus kan je volgens mij vroeg of laat wel problemen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Fire69 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:57:
Maar waarom heb je de optie 'geselecteerde map bevat 1 serie'?
Dan stopt XBMC gewoon met verderzoeken nadat hij de eerste nfo heeft uitgelezen volgens mij...

Hmm.. zie mijn reactie boven jou reactie... geen idee waarom die er nu onder staat?

Nu ga ik het dus zo indelen:

Kinderen (Hoofdmap)
- TV Series (Submap met alle series: K3, Dora, Lucky Luke etc....)
- Films (Submap met alle films: Dik Trom, Mega Mindy etc....)

Is het aan te raden om onder TV series een map Dora aan te maken en hierin alle Dora series te plaatsten (dus alle Dora mappen, zie screenshot?)

[ Voor 23% gewijzigd door mede op 27-06-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Nu heb ik dus een directory 'Series' aangemaakt en die gevuld met de volgende inhoud:

Afbeeldingslocatie: http://i1159.photobucket.com/albums/p632/mede2/series.jpg

Content ingesteld op TV series, The TVDB als scraper maar helaas.... er wordt geen content opgehaald. Ik heb ook een directory met films toegevoegd en deze scraped wel alles netjes nu.... wordt ik nu gek??

Ik heb 'clean library' gedaan (onder instellingen->video), de locatie verwijderd en opnieuw toegevoegd maar helaas er wordt geen info voor mijn series opgehaald.

Ik heb inmiddels in alle subfolders een nfo bestand geplaatst, bijvoorbeeld in de directory 'Dora - Ontdenk De Wereld' (zie screenshot boven) staat de volgende nfo:

<movie>
	<title>Dora - Ontdek De Wereld</title>
	<set>Dora</set>
	<sorttitle>Dora 1</sorttitle>
</movie>
http://www.themoviedb.org/movie/36780

NB: de naam van het nfo bestand is 'Dora - Ontdek De Wereld.nfo'

Volgens mij loopt er iets niet helemaal lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wat zit er aan files in elke folder? Zijn het iso's, mkv's, video_ts, ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Fire69 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:57:
Wat zit er aan files in elke folder? Zijn het iso's, mkv's, video_ts, ...?
Inderdaad - een mix van alles... je hebt me laatst geadviseerd om er mkv bestanden van te maken, maar dat werkt niet erg prettig omdat hij dan van de meeste iso en VIDEO_TS films losse mkv bestanden maakt per aflevering. Bij Dora ben ik na omzetten bijvoorbeeld het DVD menu kwijt en heb ik 4 losse mkv bestanden die allemaal 1 aflevering bevatten.... Ik kan ze aan elkaar "plakken" maar dan heb ik nog steeds niet het DVD menu.

En daarnaast moet XBMC gewoon alles zonder probleem af kunnen spelen. In mijn film bibliotheken (voor kinderen en volwassenen profiel) heb ik ook een mix van alle bestanden door elkaar en daar speelt hij nu alles probleemloos af, ongeacht het type bestand.

Het vreemde blijft gewoon dat ik het wel eens werkend heb gehad en na het weg gooien van de share, opnieuw toevoegen en alles opnieuw laten scrapen werkt het op één of andere manier niet meer - specief voor deze films (of eigenlijk series)

Het lijkt wel of XBMC een soort van cache oid heeft waardoor hij denkt dat er geen info opgehaald hoeft te worden.

Kan ik ergens fysiek de bibliotheek verwijderen doo bijvoorbeeld een bestand weg te gooien?

[ Voor 8% gewijzigd door mede op 27-06-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

mede schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:43:
en de optie ingesteld: geselecteerde map bevat één enkele serie
Dat gaat natuurlijk niet werken als je een root map selecteert die meerdere series bevat....

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
mede schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:18:
Het lijkt wel of XBMC een soort van cache oid heeft waardoor hij denkt dat er geen info opgehaald hoeft te worden.
Dat gevoel heb ik ook wel eens gehad. Hernoem eens een willekeurig bestand. In mijn geval hielp dat een enkele keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-10 10:56
[b][message=38494435,noline]mede schreef op woensdag 27 juni 2012

Kan ik ergens fysiek de bibliotheek verwijderen doo bijvoorbeeld een bestand weg te gooien?
Clean library, kun je vinden in settings->video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik denk dat enkele dit ook wel kunnen waarderen

How-To TV Station Synology (DS211 etc) i.c.m. XBMC
https://dl.dropbox.com/u/...0tvstation%20synology.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
kroegtijger schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:24:
Ik zal vanavond er eens even naar kijken dan hoe die skin zou moeten reageren.
Ben jij nog bezig geweest met mijn fanart probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mede schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:46:
Nu heb ik dus een directory 'Series' aangemaakt en die gevuld met de volgende inhoud:

[afbeelding]

Content ingesteld op TV series, The TVDB als scraper maar helaas.... er wordt geen content opgehaald. Ik heb ook een directory met films toegevoegd en deze scraped wel alles netjes nu.... wordt ik nu gek??

Ik heb 'clean library' gedaan (onder instellingen->video), de locatie verwijderd en opnieuw toegevoegd maar helaas er wordt geen info voor mijn series opgehaald.

Ik heb inmiddels in alle subfolders een nfo bestand geplaatst, bijvoorbeeld in de directory 'Dora - Ontdenk De Wereld' (zie screenshot boven) staat de volgende nfo:

<movie>
	<title>Dora - Ontdek De Wereld</title>
	<set>Dora</set>
	<sorttitle>Dora 1</sorttitle>
</movie>
http://www.themoviedb.org/movie/36780

NB: de naam van het nfo bestand is 'Dora - Ontdek De Wereld.nfo'

Volgens mij loopt er iets niet helemaal lekker...
Dat probleem had ik ook met xbmc en plex gaat het wel goed.
gaat erom dat je nederlandse titels gebruikt en niet de engelse, xbmc scraper doet dan niets want hij kan er niets mee in nederlands.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Dennis schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 01:03:
[...]

Dat gevoel heb ik ook wel eens gehad. Hernoem eens een willekeurig bestand. In mijn geval hielp dat een enkele keer.
Waar word trouwens de cache opgeslagen van xbmc? Dus fanart, metadata etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
@XennOX Omdat ik nu in iedere directory een .nfo heb staan naar de betreffende serie zou de titel die ik gebruik voor de film/serie toch niet meer uit maken?

@Leech_NL Settings->Clean library kan ik wel 10 keer doen, en dan lijkt het ook dat er wat gedaan wordt, maar ik blijf zonder film/serie informatie zitten :(

Wellicht eens een reinstall eraan wagen, maar dat vind ik wel vrij rigoreus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 01:39:
Ik denk dat enkele dit ook wel kunnen waarderen

How-To TV Station Synology (DS211 etc) i.c.m. XBMC
https://dl.dropbox.com/u/...0tvstation%20synology.txt
Wordt zeker gewaardeerd maar ik zie, buiten de recente datum die bovenaan het lijstje staat, een andere datum en deze is van zo'n 20 maanden geleden?

>> OSCam << cardserver started at Thu Oct 28 11:06:01 2010

In hoeverre is de inhoud van het tekstbestand nog up to date en zal de geboden oplossing op dit moment ook nog steeds werkend zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:03:
[...]

Wordt zeker gewaardeerd maar ik zie, buiten de recente datum die bovenaan het lijstje staat, een andere datum en deze is van zo'n 20 maanden geleden?

>> OSCam << cardserver started at Thu Oct 28 11:06:01 2010

In hoeverre is de inhoud van het tekstbestand nog up to date en zal de geboden oplossing op dit moment ook nog steeds werkend zijn?
Je bedoelt die output example? Is een copy-paste uit een ander forum, is ook een voorbeeld van wat er ongeveer uit moet komen. Als het niet werkt dan krijg je zeker niet een dergelijke output als in dat voorbeeld staat. Kan datum wel veranderen voor je :P

Edit:
Heb het aangepast voor je ;)
Werken doet het wel, heb me suf gezocht naar fatsoenlijke info hierover en alles wat nu in document staat klopt. Datum heb ik erbij gezet omdat ik ook info tegen gekomen ben welke out-dated was.

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 28-06-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dat zou ik zelf ook nog wel kunnen ;)

Ik vroeg het me af omdat, als voorbeeld, de Sundtek MediaTV Pro heel erg lastig te vinden is, en dat schijnt al langer zo te zijn, en als ie ergens op voorraad lijkt te zijn dan betaal je de hoofdprijs (+ 100 euro).
Daarom dacht ik dat het artikel uit een tijd zou stammen dat de leverbaarheid van die TV stick op dat moment geen issue was zoals nu wel het geval lijkt te zijn.

Ga jij er zelf iets mee doen Schumi?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:43:
Dat zou ik zelf ook nog wel kunnen ;)

Ik vroeg het me af omdat, als voorbeeld, de Sundtek MediaTV Pro heel erg lastig te vinden is, en dat schijnt al langer zo te zijn, en als ie ergens op voorraad lijkt te zijn dan betaal je de hoofdprijs (+ 100 euro).
Daarom dacht ik dat het artikel uit een tijd zou stammen dat de leverbaarheid van die TV stick op dat moment geen issue was zoals nu wel het geval lijkt te zijn.

Ga jij er zelf iets mee doen Schumi?
Heb het zelf draaien (ook pas sinds gisteren helemaal klaar) daarom plaatste ik kleine how-to hier aangezien ik zelf nogal heb moeten zoeken naar info.

Die Sundtek stick valt wel mee overigens. Dacht zelf ook dat die lastig te vinden zou zijn of hoofdprijs maar hij is in NL voor zelfde prijs te koop als bij Sundtek zelf namelijk hier http://sundtek.com/shop/D...VB-CT-Radio-AnalogTV.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
mede schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:00:
@XennOX Omdat ik nu in iedere directory een .nfo heb staan naar de betreffende serie zou de titel die ik gebruik voor de film/serie toch niet meer uit maken?

@Leech_NL Settings->Clean library kan ik wel 10 keer doen, en dan lijkt het ook dat er wat gedaan wordt, maar ik blijf zonder film/serie informatie zitten :(

Heb je in de nfo files van de series wel linkjes naar http://thetvdb.com/ staan en in die van de films linkjes naar imdb.com/themoviedb.org?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:46:
[...]

Heb het zelf draaien (ook pas sinds gisteren helemaal klaar) daarom plaatste ik kleine how-to hier aangezien ik zelf nogal heb moeten zoeken naar info.

Die Sundtek stick valt wel mee overigens. Dacht zelf ook dat die lastig te vinden zou zijn of hoofdprijs maar hij is in NL voor zelfde prijs te koop als bij Sundtek zelf namelijk hier http://sundtek.com/shop/D...VB-CT-Radio-AnalogTV.html
Duidelijk nu. Ik had er al ergens een gevonden voor een nette prijs maar die verzenden weer niet naar Nederland.
Even voor alle duidelijkheid en om het helder te krijgen.

Geeft de geboden oplossing op elke XBMC client (tegelijk aanspreekbaar) Digitale Ziggo TV? Kun je het e.e.a. anders nog wat verduidelijken met mogelijkheden/beperkingen? Wat wel of niet kan? Extern linkje met meer info (indien beschikbaar) is ook welkom. Ik ben in ieder geval zeer geïnteresseerd en heb nog wel een 111 staan die misbruikt kan worden ;)

Edit: ondertussen al wat meer gevonden (ook van jou) dus de toelichting kan voor mij achterwege blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 28-06-2012 12:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:30:
[...]

Duidelijk nu. Ik had er al ergens een gevonden voor een nette prijs maar die verzenden weer niet naar Nederland.
Even voor alle duidelijkheid en om het helder te krijgen.

Geeft de geboden oplossing op elke XBMC client (tegelijk aanspreekbaar) Digitale Ziggo TV? Kun je het e.e.a. anders nog wat verduidelijken met mogelijkheden/beperkingen? Wat wel of niet kan? Extern linkje met meer info (indien beschikbaar) is ook welkom. Ik ben in ieder geval zeer geïnteresseerd en heb nog wel een 111 staan die misbruikt kan worden ;)

Edit: ondertussen al wat meer gevonden (ook van jou) dus de toelichting kan voor mij achterwege blijven.
Toch maar even plaatsen wellicht dat iemand anders zelfde vraag heeft.

Je hebt in theorie op elke XBMC client Live TV met een maar
Nielson in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"
Wil je echt afzonderlijk van elkaar elk willekeurig kanaal kunnen bekijken dan moet er een extra tuner bij.

De enigste beperking die ik gevonden heb is dat ik geen teletekst heb maar dat boeit me niet (zal vast wel een instelling zijn ergens)
Verder heb ik alle functies en mogelijkheden welke een externe PVR met HDD zou hebben met als extra dat ik nu ook op mijn mobiel kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
GroteBozewolf schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:46:
[...]

Heb je in de nfo files van de series wel linkjes naar http://thetvdb.com/ staan en in die van de films linkjes naar imdb.com/themoviedb.org?
Nee, ik heb niet standaard voor series thetvdb als link in de nfo, ook naar themoviedb... Maar maakt dat uit dan? Hij haalt toch "gewoon" de informatie van de links af die je opgeeft? Ik dacht dat je namelijk ook gewoon naar een DVD cover op bijvoorbeeld bol.com kan linken....

Dus: voor series moet je altijd linken naar een serie scraper in je nfo en naar films altijd naar een film scraper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

xbmc heeft natuurlijk geen enkel idee op wat voor manier hij de informatie van die serie van een bol pagina kan halen. TheTVDB en thMovieDB hebben allemaal api's waarbij XBMC die informatie op een standaard manier uit kan vragen. Antwoord is dus nee, je kunt niet willekeurig een link naar een pagina die toevallig over die serie gaat in de nfo zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Janoz schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:05:
xbmc heeft natuurlijk geen enkel idee op wat voor manier hij de informatie van die serie van een bol pagina kan halen. TheTVDB en thMovieDB hebben allemaal api's waarbij XBMC die informatie op een standaard manier uit kan vragen. Antwoord is dus nee, je kunt niet willekeurig een link naar een pagina die toevallig over die serie gaat in de nfo zetten.
oke, dat is dan duidelijk... dan heb ik vanavond weer iets te doen denk ik :*) bedankt voor de tips in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

schumi2004 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:46:
[...]

Waarom heb je die eigenlijk genomen, en niet http://sundtek.com/shop/B...-Digital-Home-DVB-CT.html ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Omdat ik van die zeker wist dat deze op Linux (OpenELEC/Synology) zou werken.

Edit: Zie nu pas dat je naar een andere Sundtek stick linkte, geen idee waarom de Pro versie eigenlijk. Wellicht vanwege de naam, voor de features hoef je het iig niet te doen. Die digital home is ook niet beschikbaar in de NL webshop, achja scheelt maar tientje.

Heb ondertussen ook een klein irritatie puntje gevonden met Live TV in XBMC, als je een zender kiest om te bekijken dan moet ik met de remote toch best een aantal handelingen uitvoeren om hem fullscreen te krijgen. Kon er zo snel ook geen instelling voor vinden.

[ Voor 44% gewijzigd door schumi2004 op 28-06-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Hier gaat hij gewoon naar full screen als je het channel 2 keer selecteert. Anders zit er op mijn MCE remote nog een knop (enter geloof ik) die ook het menu verbergt.

Edit: Als je TVHeadend gebruikt moet je de versie van Pulse-Eight hebben als je teletext wil gebruiken. Blijkbaar zit er een bug in maar daar heb ik nog geen last van gehad. Of zelf de patch toepassen: https://github.com/andoma/tvheadend/pull/44

[ Voor 43% gewijzigd door Snippo op 28-06-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Snippo schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:04:
Hier gaat hij gewoon naar full screen als je het channel 2 keer selecteert. Anders zit er op mijn MCE remote nog een knop (enter geloof ik) die ook het menu verbergt.

Edit: Als je TVHeadend gebruikt moet je de versie van Pulse-Eight hebben als je teletext wil gebruiken. Blijkbaar zit er een bug in maar daar heb ik nog geen last van gehad. Of zelf de patch toepassen: https://github.com/andoma/tvheadend/pull/44
Thanks, zal het eens proberen.

Die patch zal ik later wel eens proberen mocht ik teletekst echt missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

G.Scholtens schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:36:
[...]

Waar word trouwens de cache opgeslagen van xbmc? Dus fanart, metadata etc?
http://lmgtfy.com/?q=xbmc+cache+location

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Groot nieuws voor de Linux-gebruikers: XvBA ondersteunt eindelijk High@L5.1 :).

Instructies

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Dat is sneller dan ik verwacht had :) .
Zelf heb ik nog nooit een High@L5.1 film gehad, maar mijn oom had er toevallig een stuk of 10 en die klaagde al dat het niet werkte :+ . Heb hem daar nu op software decoding gezet maar die kan nu dus mooi weer Xvba gebruiken d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Borromini schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 18:02:
Groot nieuws voor de Linux-gebruikers: XvBA ondersteunt eindelijk High@L5.1 :).

Instructies
Dat gaan we dus ook even doen, thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
mede schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:00:

Die Clean Library zorgt er natuurlijk ook niet voor dat je Library op miraculeuse manier gaat gevuld worden, het verwijdert gewoon de verwijzingen naar bestanden die niet meer bestaan/verplaatst/verhuisd zijn.

Krijg je helemaal niks van series als je hem laat scannen?
Ik vroeg welk type van bestanden je had staan, omdat bvb. video_ts-folders een beetje tricky zijn.
Je moet dus niet doen:
Dora DVD 31
- Video_ts
-- files + nfo

Je moet de video_ts er vantussen halen zodat je files rechtstreeks onder je Dora-folder staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Fire69 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:43:
[...]

Die Clean Library zorgt er natuurlijk ook niet voor dat je Library op miraculeuse manier gaat gevuld worden, het verwijdert gewoon de verwijzingen naar bestanden die niet meer bestaan/verplaatst/verhuisd zijn.

Krijg je helemaal niks van series als je hem laat scannen?
Ik vroeg welk type van bestanden je had staan, omdat bvb. video_ts-folders een beetje tricky zijn.
Je moet dus niet doen:
Dora DVD 31
- Video_ts
-- files + nfo

Je moet de video_ts er vantussen halen zodat je files rechtstreeks onder je Dora-folder staan.
Ik wordt er helemaal gek van! heb zojuist zelfs een nieuwe installatie gedaan en nog steeds met geen mogelijkheid mijn films gescraped!

Ik heb gedaan:

- Add videos
- Verwijzen naar een (NFS) directory Series op mijn NAS
- Naam Kinder Series gegeven
- Content ingesteld op 'TV shows' met THE TVDB als 'current scraper'
- Run automated scan aangevinkt
- Selected folder contains a single TV show aangevinkt

Nu heb ik dus in het geval van "Dora DVD 31" alle bestanden uit de subdir VIDEO_TS in de root folder (Dora DVD 31) geplaatst en een nfo hierin geplaatst met onderstaande inhoud:

<movie>
	<title>Dora DVD 31</title>
	<set>Dora</set>
	<sorttitle>Dora 2</sorttitle>
</movie>
http://www.thetvdb.com/?tab=series&id=74697&lid=13

Wanneer in nu naar 'VIDEO'S' - 'Files' ga en dan 'C' en kies voor 'Scan for new content' dan lijkt het erop dat er een scan gedaan wordt op (nieuwe) content, hij update de library.. Maar vervolgens he-le-maal niets :(

Dit geldt trouwens voor alle bestandsformaten; mkv, iso, avi... geen enkele film wordt voorzien van fanart / plaatjes... Vreemd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

mede schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 23:13:
- Selected folder contains a single TV show aangevinkt
Wederom: waarom doe je dat als je meer series in die folder hebt staan?

[ Voor 10% gewijzigd door Acolyte57 op 29-06-2012 00:44 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
mede schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 23:13:
Wanneer in nu naar 'VIDEO'S' - 'Files' ga en dan 'C' en kies voor 'Scan for new content' dan lijkt het erop dat er een scan gedaan wordt op (nieuwe) content, hij update de library.. Maar vervolgens he-le-maal niets :(

Dit geldt trouwens voor alle bestandsformaten; mkv, iso, avi... geen enkele film wordt voorzien van fanart / plaatjes... Vreemd toch?
Ik vraag me twee dingen af.
1) als je manueel Dora opzoekt, kan xbmc dan wel wat vinden? Dat zou inhouden dat hij niet overweg kan met je naamgeving.
2) hoe noem je het nfo bestand? Ik heb veel problemen gehad met scrapen van mappen waar video_ts bestanden in bestonden en uiteindelijk zat de crux in het feit dat het nfo bestand video_ts.nfo moest heten en in de map geplaatst moet worden.

Uit de voorgaande post is het mij niet helemaal duidelijk of jij dat ook gedaan hebt. Wat je trouwens nog eens kan proberen is nfo bestanden te laten aanmaken via ember media manager op je PC. Ik heb de afgelopen week veel tijd besteedt aan het opruimen van mijn bibliotheek en daar zaten ook veel kinderfilms en heel veel series tussen. Uiteindelijk heb ik alles daarmee kunnen vinden. Het programma maakt zelf het juiste nfo bestand aan EN plaatst het op de juiste plek (dat verraste mij). Alles wordt nu herkend door xbmc. Dus ipv dat ik XBMC laat scrapen heb ik het al gedaan en kijkt xbmc naar het bijhorende nfo bestand. Ik vond het uiteindelijk sneller werken dan XBMC laten scrapen die ik dan vervolgens handmatig moest laten corrigeren als hij de verkeerde te pakken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Wil de overstap weer eens wagen om OpenElec te gaan gebruiken. Gebruik windows eigenlijk nog amper lokaal. Alleen om mijn library te beheren, maar dit deed ik toch altijd al via een andere pc en na mijn weten moet ik via mijn windows pc alsnog mijn library van openelec kunnen benaderen.

Echter weet ik niet zo goed welke openelec versie ik moet gebruiken?

Mijn cpu is een AMD A3650 met intergrated APU

Hoe downloaden jullie trouwens de films en series via Openelec? Gebruik in windows nog altijd spotnet, maar volgens mij werkt dit niet op een OpenElec systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 08:33:
Wil de overstap weer eens wagen om OpenElec te gaan gebruiken. Gebruik windows eigenlijk nog amper lokaal. Alleen om mijn library te beheren, maar dit deed ik toch altijd al via een andere pc en na mijn weten moet ik via mijn windows pc alsnog mijn library van openelec kunnen benaderen.

Echter weet ik niet zo goed welke openelec versie ik moet gebruiken?

Mijn cpu is een AMD A3650 met intergrated APU

Hoe downloaden jullie trouwens de films en series via Openelec? Gebruik in windows nog altijd spotnet, maar volgens mij werkt dit niet op een OpenElec systeem.
A3650 is dat niet een Fusion systeem, dan de Fusion build en anders pak je de Generic build.

Die andere vraag kun je zelf wel opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Oke generic zou dus ook moeten werken, twijfel zelf dus ook over de fusion build. Waaraan zou ik kunnen merken of ik een goeie build heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Is er trouwens al een versie van openelec met internet browser ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 14:33
schumi2004 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 08:58:
[...]

A3650 is dat niet een Fusion systeem, dan de Fusion build en anders pak je de Generic build.

Die andere vraag kun je zelf wel opzoeken.
A3650 is inderdaad Fusion, die build zal ik dus pakken.

Verder zou ik voor het downloaden kijken naar SABnzbd+/Sickbeard/Couchpotato, is een stukje makkelijker lijkt me. Zoek even op GoT voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
@Acolyte57: Ik heb niet alle series in één folder staan. Ik heb bijvoorbeeld de verzamel DVD zoals Dora DVD 31, Dora DVD 32 etc... allemaal als losse directories tussen de rest staan.
Tweety1 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 08:29:
[...]

Ik vraag me twee dingen af.
1) als je manueel Dora opzoekt, kan xbmc dan wel wat vinden? Dat zou inhouden dat hij niet overweg kan met je naamgeving.
Misschien vreemde vraag, maar hoe zoek ik manueel dan?
2) hoe noem je het nfo bestand? Ik heb veel problemen gehad met scrapen van mappen waar video_ts bestanden in bestonden en uiteindelijk zat de crux in het feit dat het nfo bestand video_ts.nfo moest heten en in de map geplaatst moet worden.
Daar kwam ik na het doorlezen van de wiki ook achter inderdaad! heb dit bij ée'n VIDEO_TS gedaan, maar helaas wordt hierna (na nieuwe scan) geen info opgehaald.
Uit de voorgaande post is het mij niet helemaal duidelijk of jij dat ook gedaan hebt. Wat je trouwens nog eens kan proberen is nfo bestanden te laten aanmaken via ember media manager op je PC. Ik heb de afgelopen week veel tijd besteedt aan het opruimen van mijn bibliotheek en daar zaten ook veel kinderfilms en heel veel series tussen. Uiteindelijk heb ik alles daarmee kunnen vinden. Het programma maakt zelf het juiste nfo bestand aan EN plaatst het op de juiste plek (dat verraste mij). Alles wordt nu herkend door xbmc. Dus ipv dat ik XBMC laat scrapen heb ik het al gedaan en kijkt xbmc naar het bijhorende nfo bestand. Ik vond het uiteindelijk sneller werken dan XBMC laten scrapen die ik dan vervolgens handmatig moest laten corrigeren als hij de verkeerde te pakken had.
Dit klinkt veelbelovend! Echter wanneer ik dit programma download van http://code.google.com/p/embermediamanager/ dan krijg ik tijdens de installie telkens een foutmelding? Zie dat het geen actief bijgehouden project meer is... Werkt dit bij jou (jullie) wel probleemloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

mede schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:04:
@Acolyte57: Ik heb niet alle series in één folder staan. Ik heb bijvoorbeeld de verzamel DVD zoals Dora DVD 31, Dora DVD 32 etc... allemaal als losse directories tussen de rest staan.
'Selected folder contains a single TV show' verwacht dat er maar 1 serie zit in de directory in de HELE folder die je aanwijst bij de scraper. Uit de XBMC wiki:
Folder contains a single TV Show
This option is intended for adding one TV show at a time.
Als jij dus een map genaamd Series aanwijst en 'Selected folder' etc aanklikt dan gaat ie niks scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Acolyte57 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:18:
[...]

'Selected folder contains a single TV show' verwacht dat er maar 1 serie zit in de directory in de HELE folder die je aanwijst bij de scraper. Uit de XBMC wiki:

[...]

Als jij dus een map genaamd Series aanwijst en 'Selected folder' etc aanklikt dan gaat ie niks scannen.
Dat klinkt inderdaad wel logisch eigenlijk - bedankt voor de (extra) uitleg... zit nu helaas niet thuis om het ff te testen, maar ik meen me te herinneren dat ik gisteren wel gepeeld heb met het aan- en uitzetten van deze optie (zonder resultaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:32:
Oke generic zou dus ook moeten werken, twijfel zelf dus ook over de fusion build. Waaraan zou ik kunnen merken of ik een goeie build heb?
Niet, gewoon proberen.
G.Scholtens schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:07:
Is er trouwens al een versie van openelec met internet browser ingebouwd?
Doe gewoon eens een kijkje nemen bij OpenELEC forum als je wil

Je bent wel een beetje een luie donder niet Guus? Veel van jouw vragen kun je makkelijk zelf binnen paar tellen achter komen. Volgens mij is policy hier bij Tweakers dat er verwacht wordt zelf ook wat initiatief te nemen, merk er helaas niet veel van bij je.

[ Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 29-06-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
schumi2004 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:21:
[...]
Niet, gewoon proberen.

[...]
Doe gewoon eens een kijkje nemen bij OpenELEC forum als je wil

Je bent wel een beetje een luie donder niet Guus? Veel van jouw vragen kun je makkelijk zelf binnen paar tellen achter komen. Volgens mij is policy hier bij Tweakers dat er verwacht wordt zelf ook wat initiatief te nemen, merk er helaas niet veel van bij je.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

schumi2004 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:21:
Ik wees hem een paar posts terug al op de immer behulpzame site www.lmgtfy.com, maar dat heeft blijkbaar ook niet geholpen. |:(

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
mede schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:04:

[...]
Misschien vreemde vraag, maar hoe zoek ik manueel dan?
Je kan via 'edit source' volgens mij ook namen zelf aanpassen en opnieuw zoeken. Soms kan hij geen goede match vinden en moet je hem een handje helpen. Echter eerlijk is eerlijk, ik vind de oplossing van hieronder vele malen makkelijker en succesvoller
[...]

Dit klinkt veelbelovend! Echter wanneer ik dit programma download van http://code.google.com/p/embermediamanager/ dan krijg ik tijdens de installie telkens een foutmelding? Zie dat het geen actief bijgehouden project meer is... Werkt dit bij jou (jullie) wel probleemloos?
Ik heb de juist versie hier gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StartMee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
Ik heb een imac van dec 2011 met nieuwste versie van lion, daar heb ik xmbc op geïnstalleerd, ook heb ik Navi X erop gezet, maar krijg de melding cannot open file? Ook hetzelfde met uitzending gemist no playable files found?
Het zelfde had ik al gedaan op mijn ipad en daar speelde het in een keer goed af, daar werkt het gewoon alles.

Moet ik op de imac anders installeren of misschien een instelling anders instellen?

alvast bedankt voor de hulp:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Sinds mijn update naar de laatste openelec (en dus naar xbmc 11.0) heb ik het probleem dat mijn movie scrapers zowel de film als de trailer aan de library toevoegen. De films komen er dus dubbel in te staan, al start de een dus de film en de ander de trailer.

Iemand die het probleem herkent, en een oplossing weet?
Gebruik maken van een trailer add-on is uiteraard een mogelijkheid, maar ik behoud het liefst ook de mogelijkheid om ook gebruik te maken van gedownloade trailers.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 29-06-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
job schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:35:
Sinds mijn update naar de laatste openelec (en dus naar xbmc 11.0) heb ik het probleem dat mijn movie scrapers zowel de film als de trailer aan de library toevoegen. De films komen er dus dubbel in te staan, al start de een dus de film en de ander de trailer.

Iemand die het probleem herkend, en een oplossing weet?
Gebruik maken van een trailer add-on is uiteraard een mogelijkheid, maar ik behoud het liefst ook de mogelijkheid om ook gebruik te maken van gedownloade trailers.
Ik zou zelf denken aan zoiets als dit. Even zoeken op trailermatching. Ik ga ervan uit dat als de trailer matcht hij het ook niet meer zal indexeren als losse film, als hij dat toch wel doet zou je altijd nog kunnen zoeken op excludefromscan. Hier wordt een regex gebruikt om een sample van films te negeren. Dit zou je ook voor trailers kunnen doen.

[ Voor 24% gewijzigd door serhat op 29-06-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Is een idee, maar dat heb ik met de vorige xbmc versie nog nooit nodig gehad.
Ik ga er eens mee spelen. Bedankt.

edit: trailermatching is geen oplossing. regex lijkt wel te werken.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 30-06-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StartMee
wil graag films draaien op mijn imac, en heb xmbc geïnstalleerd, alleen krijg ik een foutmelding als ik naar navi-x ga, krijg de melding cannot open file en als ik die weg klik krijg ik een melding check you internet connection?

Moet ik soms nog wat instellen bij xmbc netwerkinstellingen?
Hoop dat iemand mij op weg kan helpen, ik heb internet via upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Er is ook een xbmc voor ios topic, wellicht dat je daar een oplossing kan vinden?
[Ervaringen & Discussie] XBMC voor iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 07:51
Begin eens te kijken in xbmc.log (zie console.app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StartMee
job schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 11:36:
Er is ook een xbmc voor ios topic, wellicht dat je daar een oplossing kan vinden?
[Ervaringen & Discussie] XBMC voor iOS
Dank jewel ga daar eens kijken of ik de oplossing kan vinden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Voor de donaters aan Aeon en voor de overige wat ze kunnen verwachten, de nieuwe Aeon MQ4 skin is gereleased

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=135045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
  • Laatst online: 18-08 07:32
Ik zoek al een poos naar een oplossing voor het probleem wat ik met XBMC heb sinds versie Eden stable. Ik draai deze op Windows 7 64bit met een Ati HD6670 op een Intel C2Q q8300 @2.5Ghz.

Als ik in video's (vanaf Nas/Youtube/Xot) ga spoelen dan gaat dat 7 van de 10 keer goed. De andere 3 keer crashed XBMC volledig. Dit gebeurt dan ook meerdere keren per dag. Ik kan nergens vinden of meer mensen dit hebben en ook niet waar dit door kan komen en hoe ik het op kan lossen.

Ik draai trouwens windows 7 zonder explorer.exe te starten. De verwijzing in het register voor het starten van Explorer.exe heb ik veranderd naar XBMC.exe. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het probleem hiermee te maken heeft, aangezien ik wel alles kan starten in windows zonder problemen.

Wie o wie kan mij hiermee helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door djpsycho82 op 30-06-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Hmmm, die stable van OpenElec laat wel een tijdje op zich wachten zeg. Ik wil als ik weer bij m'n ouders op bezoek ben eigenlijk even een frisse herinstallatie uitvoeren naar Eden stable (deze install gedraagt zich al een tijdje onstabiel na een aantal nightly upgrades en ander gekut) en dan meteen de main schijf switchen van een mijn inziens te langzame SDkaart naar een SSD, maar ze zitten bij OE al anderhalve maand op b4.

Pagina: 1 ... 45 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]