- KillerAce_NL
- Registratie: Juni 2001
-
Niet online
Heren,
Ik ben een tevreden XBMC user en ben nu bezig e.e.a. aan te passen aan mijn wensen.
Ik zit echter met een vraag over hoe XBMC omgaat met resolutie's van films etc.
Als ik XBMC start in 1680x1050, probeert het progje dan ook movies in die resolutie af te spelen, of wordt alles in native resolutie afgespeeld ?
Waarom vraag ik dit:
Ik heb een full-hd tv, echter is full-hd niet de recommended resolutie onder windows, deze heeft 1680x1050 als recommended aan. Je kunt het verschil ook zien op de desktop, het is toch waziger op full-hd.
Terwijl je met films daar geen last van hebt.
Als ik XBMC dus op 1680x1050 heb staan, speelt hij dan wel een fullhd movie af op full-hd, of kan ik dit ergens forceren als het niet zo is ?
- mede
- Registratie: Oktober 2006
-
Laatst online: 18-05 09:55
Langzamerhand begint mijn contect in XBMC vorm te krijgen en lijkt alles naar wens ingericht (bedankt nog voor de scraper tips!!) te zijn MAAR....
Ik stream alle content vanaf mijn Synology NAS (vaste IP kabel) en ik gebruik een Zotac ID80 met OpenElec als systeem (HDMI naar LCD TV).
Ik heb heel veel films die gewoon niet af willen spelen, zowel VIDEO_TS folder (met veel DVD bestanden) als ISO bestanden - dit soort films ben ik nu allemaal aan het omzetten naar mkv bestanden (behalve iso - want die hoeft niet???).
Als ik play doe lijkt hij af te spelen, maar het beeld blijft zwart en ik blijf ik het overzicht van films staan. Switchen naar full screen werkt, maar beeld blijft zwart - en geen film die speelt.
Ook heb ik veel films die een (DVD) menu hebben. Dit menu is niet te zien, hooguit een zwart beeld met alleen nog een gekleurd pijltje die je normaal gesproken in het 'echte' menu zou moeten selecteren om de film af te spelen.
Alle content die niet / vreemd werkt werkt prima wanneer ik het op mijn (oude) Mede8er afspeel met dezelfde IP en HDMI kabel.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn??
3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via
http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook
het algemeen beleid.~~~[/html]