[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.023 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06
mede schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:56:
Het gaat mij er om dat ik SOMS niet iedere serie - laat ik Lucky Luke nemen - wil laten scrapen per aflevering, maar één algemene collectie met Lucky Luke wil hebben.

Daarnaast zijn de meeste DVD's voor de kids Nederlands, daarom wordt er geen plaatje/fanart gevonden door die site. Ik heb bijvoorbeeld 'Dora - DVD collectie 31' (is een bestaande DVD) en dat soort films worden niet gevonden.

Ook kinderfilms Elias, Pheanes & ferb etc hebben allemaal NL titels en worden niet gevonden...
Die Lucky Luke zou ik per episode toch een nfo maken (Lucky Luke 1, 2, ...) en die dan in een set zetten.

Die Dora's heb ik ook. Gewoon manueel een info maken en dan via google een plaatje bijzoeken voor thumb en fanart.

Meeste van mijn kinderfilms neem ik als bestandsnaam de engelse naam. De kinderen herkennen de film toch gewoon aan het plaatje :P

Zoals ik al zei dus, voor je kinderen moet je wat overhebben ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 19-06-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het gaat mij er om dat ik SOMS niet iedere serie - laat ik Lucky Luke nemen - wil laten scrapen per aflevering, maar één algemene collectie met Lucky Luke wil hebben.

Daarnaast zijn de meeste DVD's voor de kids Nederlands, daarom wordt er geen plaatje/fanart gevonden door die site. Ik heb bijvoorbeeld 'Dora - DVD collectie 31' (is een bestaande DVD) en dat soort films worden niet gevonden.

Ook kinderfilms Elias, Pheanes & ferb etc hebben allemaal NL titels en worden niet gevonden...
Er zijn ook Nederlandse scrapers zoals Moviemeter.nl enzo, het is geen slecht idee om de content voor je kinderen in een aparte map te steken waar je dan ook een specifieke scraper voor instelt. Voor wat afwijkt kan je desnoods met NFO's werken.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:13
Fire69 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:42:
[...]

Die Lucky Luke zou ik per episode toch een nfo maken (Lucky Luke 1, 2, ...) en die dan in een set zetten.
Kan je eens een (simpel) voorbeeld van een Lucky Luke nfo plaatsen zoals je bedoeld? Ik heb nu één directory waarin ik zo'n 10 avi's heb staan.

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:57
Mystic Spirit schreef op zondag 17 juni 2012 @ 10:25:
[...]

De VM die de build aan het compilen was is ergens in de nacht vast gelopen. Ik begin weer overnieuw. Eerst maar eens kijken of ik het zonder allerlij speciale dingen wel gebuild krijg. Want ik weet nu niet waar het op vastgelopen is.

Edit:
Weer vastgelopen.... vreemd. Ik denk dat ik het maar opgeef
Mijn VM liep vast net en laat er nu net iemand mij gister voor geweest zijn. Ik las wel verderop in topic dat die build niet zo lekker liep maar je kan het proberen.
Ik zal de mijn straks ook wel even online zetten als hij nog doorlopen wil, machine liep vast dus hoop niet dat hij nu corrupt is.

http://openelec.tv/forum/...?limit=20&start=700#37875

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
mede schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:19:
[...]

Kan je eens een (simpel) voorbeeld van een Lucky Luke nfo plaatsen zoals je bedoeld? Ik heb nu één directory waarin ik zo'n 10 avi's heb staan.
Gewoon 10 nfo's zoals je hierboven zelf al gepost hebt. :)
Title doe je gewoon Lucky Luke 1 tot 10.
Set neem je Lucky Luke
Dan ga je in je overzicht 1x Lucky Luke zien en als je die selecteert krijg je de 10 onderliggende filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

schumi2004 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:26:
[...]

Mijn VM liep vast net en laat er nu net iemand mij gister voor geweest zijn. Ik las wel verderop in topic dat die build niet zo lekker liep maar je kan het proberen.
Ik zal de mijn straks ook wel even online zetten als hij nog doorlopen wil, machine liep vast dus hoop niet dat hij nu corrupt is.

http://openelec.tv/forum/...?limit=20&start=700#37875
Thnx. Toch vreemd dat de VM zowel bij jou als bij mij vastloopt. Misschien toch een keer een hddtje maken die rechtstreeks Linux boot ipv in een VM.

Ik ga vanavond wel even testen en hier weer reporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Fire69 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:32:
[...]
Dan ga je in je overzicht 1x Lucky Luke zien en als je die selecteert krijg je de 10 onderliggende filmpjes.
Top, ga ik proberen. Ik kan dus gewoon meerdere nfo bestanden in één map plaatsen zolang de bestandsnaam maar gelijk ik aan het avi bestand.

Nog wel een vraag: wanneer ik de eerste avi start, kan ik het dan ook zo krijgen dat de volgende automatisch afgespeeld wordt wanneer deze is afgelopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:37:
[...]

Thnx. Toch vreemd dat de VM zowel bij jou als bij mij vastloopt. Misschien toch een keer een hddtje maken die rechtstreeks Linux boot ipv in een VM.

Ik ga vanavond wel even testen en hier weer reporten.
Nou in mijn geval heb ik hem te veel belast :P
Een tip voor als je nog een poging wagen wilde en hij loopt weer vast. Verwijder het laatste package in de build.* en uit de hidden .stamps folder in de build.* folder waar ie ervoor op vast liep. Met een beetje mazzel loopt ie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Dat zijn dan ook geen films, maar tv-shows :)
Die kan je dus vinden op thetvdb.com site, en dan moet je dus de content markeren als serie en de tvdb scraper gebruiken. Wel moet je dan vrees ik gaan werken met losse mkv bestanden met de juiste serienummering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
mede schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:42:
[...]

Top, ga ik proberen. Ik kan dus gewoon meerdere nfo bestanden in één map plaatsen zolang de bestandsnaam maar gelijk ik aan het avi bestand.

Nog wel een vraag: wanneer ik de eerste avi start, kan ik het dan ook zo krijgen dat de volgende automatisch afgespeeld wordt wanneer deze is afgelopen??
Yep, zolang de bestandsnaam verschillend is, zet je zoveel nfos als je wil samen. Gewoon zelfde als de avi nemen.

In filemode kan je oplopende bestanden laten doorspelen. Of dat in de Library ook is, kan ik je niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heren,
Ik ben een tevreden XBMC user en ben nu bezig e.e.a. aan te passen aan mijn wensen.
Ik zit echter met een vraag over hoe XBMC omgaat met resolutie's van films etc.

Als ik XBMC start in 1680x1050, probeert het progje dan ook movies in die resolutie af te spelen, of wordt alles in native resolutie afgespeeld ?

Waarom vraag ik dit:
Ik heb een full-hd tv, echter is full-hd niet de recommended resolutie onder windows, deze heeft 1680x1050 als recommended aan. Je kunt het verschil ook zien op de desktop, het is toch waziger op full-hd.
Terwijl je met films daar geen last van hebt.
Als ik XBMC dus op 1680x1050 heb staan, speelt hij dan wel een fullhd movie af op full-hd, of kan ik dit ergens forceren als het niet zo is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je toont xbmc op je tv?
Waarom zegt windows dan dat dat niet de goeie resolutie is? Gebruik je misschien een laptop met cloning naar het 2de scherm?
Xbmc speelt de film af op de resolutie waarop je windows staat. Full-hd wordt op mijn laptop gewoon 1280x800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:46:
[...]

Nou in mijn geval heb ik hem te veel belast :P
Een tip voor als je nog een poging wagen wilde en hij loopt weer vast. Verwijder het laatste package in de build.* en uit de hidden .stamps folder in de build.* folder waar ie ervoor op vast liep. Met een beetje mazzel loopt ie weer.
Ik maak gewoon een snapshot voor ik de build begin en zet dat snapshot weer terug als ik overnieuw begin :)

Ik snap niet zo goed wat er tegen het scrapen van afleveringen is. Ik neem aan dat de Dora collectie ook een collectie is van verschillende afleveringen van de TV serie. Die kan je prima per aflevering laten scrapen. Ook in het Nederlands. Ik kies er dan zelf altijd liever voor om de info op bijvoorbeeld thetvdb of themoviedb bij te werken, dan dat ik zelf een nfo ga maken. Het is namelijk evenveel werk en je doet een ander er ook nog een plezier mee.

Je hebt wel even wat rename werk, maar dat heb je toch omdat je het uit het DVD format naar mkv's om moet zetten om het te laten werken zoals je wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBMC op een samsung slate 7 met windows 8 geinstalleerd alleen de standaard skins kotsen touch scherm uit.
alleen een confluence mod werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:12

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik snap ook niet de aversie tegen het scannen van tv series. Het is immers ook een tv serie.

http://thetvdb.com/?tab=series&id=71558&lid=13
http://thetvdb.com/?tab=series&id=74697&lid=13
http://thetvdb.com/?tab=series&id=82503&lid=13
http://thetvdb.com/?tab=series&id=81848&lid=13

Staan ze allemaal keurig onder series bij elkaar. Zo heb ik het thuis ook (maar dan met hopla, buurman en buurman, troetelbeertjes, shaun het schaap, timmytijd, en nog een paar) Als je op het seriescherm staat kun je het opties scherm oproepen en 'play all' doen. Als je dan ook nog standaard ergens de volgorde op random hebt staan is het een ideaal kinder vermaak systeem.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan films ook koppelen aan series.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Fire69 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:34:
Je toont xbmc op je tv?
Waarom zegt windows dan dat dat niet de goeie resolutie is? Gebruik je misschien een laptop met cloning naar het 2de scherm?
Xbmc speelt de film af op de resolutie waarop je windows staat. Full-hd wordt op mijn laptop gewoon 1280x800.
Brakke aansturing/drivers/herkenning, dunno. Budget Philips model, kan ook wel eens de reden zijn ;) desktop/Xbmc op fullhd is niet prettig.
Ik kloon niet, heb gewoon een htpc.

Maar je weet dus niet of het te forcen is dat native resolutie van videomateriaal gebruikt wordt ?
Ik vind het zelf meer een schoonheidsfoutje, niet heel erg, tenminste als ik films wil kijken. Als ik muziek wil luisteren of mijn verzaling videoclips wil bekijken is het wél storend dat het niet de optimale resolutie is voor de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zijn er meer mensen hier die XBMC gebruiken in combinatie met Sickbeard en/of CouchPotato?

Ik krijg er maar niet voor elkaar om de koppeling tussen die 2 goed te krijgen. Sickbeard zegt wel dat de koppeling goed werkt maar XBMC doet er niets mee.

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/6363/schermafbeelding2012061q.png

Meer mensen met dit probleem of heb ik binnen XBMC nog een Ad-don oid nodig?
(Elke morgen om bv 10;00 de library updaten zou ook al goed zijn trouwens)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Bij mij werkt het probleemloos; het hele idee is dat er juist geen update van je library nodig is. CP/SB geeft je XBMC een ping en die weet vervolgens welke eps/films nieuw zijn om toe te voegen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Acolyte57 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:40:
Bij mij werkt het probleemloos; het hele idee is dat er juist geen update van je library nodig is. CP/SB geeft je XBMC een ping en die weet vervolgens welke eps/films nieuw zijn om toe te voegen.
Komen ze bij jou ook keurig onder tv-shows binnen? Bij mij werkt niets helaas.
Of heb jij alleen de notify vinkjes aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik heb het zo te zien hetzelfde ingesteld als bij jou. Probleem aan de XBMC kant misschien? Doet CP het ook niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Acolyte57 op 19-06-2012 18:52 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Acolyte57 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:51:
Ik heb het zo te zien hetzelfde ingesteld als bij jou. Probleem aan de XBMC kant misschien? Doet CP het ook niet?
Nee klopt, werken alle bij niet helaas.

Binnen XBMC heb ik al die vinkjes aan staan, (Externe apparaten mogen de library updaten, enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Kan je helaas niet echt verder helpen... Maar dit als alternatief mss?
http://wiki.xbmc.org/inde...:XBMC_Library_Auto_Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zat ik toevallig net naar te kijken, werkt alleen niet echt simpel met die getalletjes :P
maar dat pluis ik wel even uit vanavond.

Bedankt voor je reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Denk dat je die advanced timer niet nodig hebt, de standaard instelling zou voldoende moeten zijn als 'elke ochtend om 10 uur' je doel is.

Edit: Oh, wacht nee, voor die case heb je juist wel een cron nodig. Never mind :) denk wel nog steeds dat de basic update met een laag genoeg interval (elk uur bv?) voor jou voldoende is.

[ Voor 42% gewijzigd door Acolyte57 op 19-06-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Klinkt niet best dit voor de Fusion systeempjes onder ons
Wondering about AMD Fusion Builds ?
Due to the way the fglrx drivers are implemented in Linux, ATI based cards cannot stream HD audio via HDMI (DTS and Dolby 5.1 are not HD audio codecs. You can still get surround sound, just not TrueHD or DTS-HD). This is because their audio system cannot handle more than 2 channels. At the current time, the radeon open-source driver only supports 2 channel HDMI audio when running Linux kernel >= 3.3. (phoronix.com/forums/showthread.php?70035-HDMI-Audio%29)
bron: http://openelec.tv/forum/...audioengine-issue-reports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Acolyte57 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:19:
Denk dat je die advanced timer niet nodig hebt, de standaard instelling zou voldoende moeten zijn als 'elke ochtend om 10 uur' je doel is.

Edit: Oh, wacht nee, voor die case heb je juist wel een cron nodig. Never mind :) denk wel nog steeds dat de basic update met een laag genoeg interval (elk uur bv?) voor jou voldoende is.
Ja elke 4 uur zit standaard in de Addon dus dat heb ik maar gedaan, meer dan prima lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 16:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

vanenkelen schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:21:
[...]

Heb hetzelfde probleem en ben heel benieuwd naar hoe je dit hebt gerealiseerd...Heb wel wat kaas gegeten van de task scheduler, maar hier ga je een stukkie verder dan ik direct begrijp. Zou je iets meer details willen geven?

Als ik je probeer te volgen dan heb je de volgende stappen doorlopen:

1. In task scheduler --> nieuwe task aanmaken
2. Tabblad Triggers --> nieuwe trigger --> nieuw
3. Start deze taak --> bij een gebeurtenis

Maar dan...? Dan moet je keuzes maken uit logboeken, bronnen en gebeurtenis-id's. Ik zie bij jou EventID 1 staan en Power-nog iets, maar die kan ik niet vinden ;) .

Daarna moet je nog een actie aan dit event koppelen die XBMC killed en weer opstart. Opstarten is geen probleem, maar het afsluiten daarvoor gebruik je taskkil? Hoe heb je dat gedaan?

Pls help me out!?
Task Scheduler starten -> Create new task -> Triggers -> New Trigger -> Begin the task : "On an event" -> Basic -> log: System -> Source: Powertroubleshooter -> Event ID :1

Of het nu 'power'of power 'troubleshooter' was weet ik niet meer. Kwestie van je systeem even hibernaten en weer opstarten en dan meteen de eventvwr checken wat er allemaal bijgekomen is.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:51

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Koffie schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:41:
[...]

Task Scheduler starten -> Create new task -> Triggers -> New Trigger -> Begin the task : "On an event" -> Basic -> log: System -> Source: Powertroubleshooter -> Event ID :1

Of het nu 'power'of power 'troubleshooter' was weet ik niet meer. Kwestie van je systeem even hibernaten en weer opstarten en dan meteen de eventvwr checken wat er allemaal bijgekomen is.
Thx, daar kan ik verder mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:24:
Klinkt niet best dit voor de Fusion systeempjes onder ons

[...]

bron: http://openelec.tv/forum/...audioengine-issue-reports
Dat is toch precies de reden waarom de build die jij eerder aanrade gemaakt is met een 3.4 kernel en de ALSA implementatie die daarbij hoort? Of zie ik iets over het hoofd?
Donstil schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:36:
Zijn er meer mensen hier die XBMC gebruiken in combinatie met Sickbeard en/of CouchPotato?

Ik krijg er maar niet voor elkaar om de koppeling tussen die 2 goed te krijgen. Sickbeard zegt wel dat de koppeling goed werkt maar XBMC doet er niets mee.

[afbeelding]

Meer mensen met dit probleem of heb ik binnen XBMC nog een Ad-don oid nodig?
(Elke morgen om bv 10;00 de library updaten zou ook al goed zijn trouwens)
Weet je zeker dat je de juiste port en ip hebt. Ik heb namelijk XBMC nog nooit standaard op poort 8082 gezien. XBMC zelf zet hem op 8080 en bij openelec staat hij standaard op 80. Wellicht dus even checken, want ik heb nog nooit problemen gehad en ik heb aardig wat installs gehad :)

[ Voor 48% gewijzigd door Mystic Spirit op 19-06-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:14:

[...]

Weet je zeker dat je de juiste port en ip hebt. Ik heb namelijk XBMC nog nooit standaard op poort 8082 gezien. XBMC zelf zet hem op 8080 en bij openelec staat hij standaard op 80. Wellicht dus even checken, want ik heb nog nooit problemen gehad en ik heb aardig wat installs gehad :)
Bedankt voor je reactie.

op 8080 zit SabNzb al, en op 8081 Sickbeard (op 5000 QouchPotato) dus vandaar dat ik XBMC zelf op 8082 heb gezet.

Als ik SB of QP laat testen werkt het trouwens keurig, XMBC geeft dan zo een kleine popup met "sickbeard test" erin. Alleen het bijwerken na het automatisch downloaden van serie's en films werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik weet dat het eigenlijk niet hier thuis hoort maar ik wilde een sample uit een dvd halen om deze te gebruiken als startup maar kan maar geen fatsoenlijk progje vinden wat dit fatsoenlijk kan. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:56:
Ik weet dat het eigenlijk niet hier thuis hoort maar ik wilde een sample uit een dvd halen om deze te gebruiken als startup maar kan maar geen fatsoenlijk progje vinden wat dit fatsoenlijk kan. Iemand suggesties?
Staxrip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Welk formaat moet het zijn?
Met DVD Shrink kan je een begin en eind opgeven om te rippen. De iso dat je dan krijgt, kan je met bvb MakeMKV omzetten naar een mkv dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fire69 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:06:
Welk formaat moet het zijn?
Met DVD Shrink kan je een begin en eind opgeven om te rippen. De iso dat je dan krijgt, kan je met bvb MakeMKV omzetten naar een mkv dan.
Ow die functie kende ik niet, eens proberen.
Kijk ik ook even naar.

Beide bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb inmiddels de custom build OpenELEC Frodo Fusion geprobeerd. In alfa status een knap stukje werk, maar helaas doet de AE het nog niet op de fusion. TrueHD en DTS-HD geluid doen het dus nog even niet, maar verder werkt hij goed. Alle content die ik er tegen aan kan gooien met standaard geluidsformaten komen wel goed door en geven geen directe problemen. Zelfs het menu geluid komt zonder extra aanpassingen door over HDMI. Dat was bij de vorige versie nog niet zo.
Al met al begint het er al aardig op te lijken, maar er is nog veel werk aan de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-10 10:10
Xbmc gebruikt tegen de 70% cpu (met veel fan noise) wanneer hij op de achtergrond draait (of in een andere space in Os x lion).

Heb de advancedsettings.xml file aangepast:
<advancedsettings>
<gui>
<algorithmdirtyregions>1</algorithmdirtyregions>
<nofliptimeout>0</nofliptimeout>
</gui>
</advancedsettings>

Maar hij blijft idle veel cpu vragen, iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik had eenzelfde probleem op OSX met een skin die vervelend deed, ben van Confluence (ja, de standaardskin idd) overgegaan naar Refocus en toen halveerde m'n CPU idle %. Weet niet waar het precies aan ligt, maar een poging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Langzamerhand begint mijn contect in XBMC vorm te krijgen en lijkt alles naar wens ingericht (bedankt nog voor de scraper tips!!) te zijn MAAR....

Ik stream alle content vanaf mijn Synology NAS (vaste IP kabel) en ik gebruik een Zotac ID80 met OpenElec als systeem (HDMI naar LCD TV).

Ik heb heel veel films die gewoon niet af willen spelen, zowel VIDEO_TS folder (met veel DVD bestanden) als ISO bestanden - dit soort films ben ik nu allemaal aan het omzetten naar mkv bestanden (behalve iso - want die hoeft niet???).

Als ik play doe lijkt hij af te spelen, maar het beeld blijft zwart en ik blijf ik het overzicht van films staan. Switchen naar full screen werkt, maar beeld blijft zwart - en geen film die speelt.

Ook heb ik veel films die een (DVD) menu hebben. Dit menu is niet te zien, hooguit een zwart beeld met alleen nog een gekleurd pijltje die je normaal gesproken in het 'echte' menu zou moeten selecteren om de film af te spelen.

Alle content die niet / vreemd werkt werkt prima wanneer ik het op mijn (oude) Mede8er afspeel met dezelfde IP en HDMI kabel.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Check Xbmc's log es, daar staat ongetwijfeld nuttige info in die aangeeft waar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Kunnen de recente versies van XBMC avchd iso's afspelen?
Ik kom er via google niet echt achter. Er zijn veel verhalen dat het niet zou kunnen, maar die dateren uit 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:58
Als je qua skin liever bij Confluence blijft is Confluence-lite een aanrader:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=127058

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2q8vwnb.png

Feitelijk een doorontwikkelde versie van de Confluence skin die standaard met Eden geleverd wordt. Naast een hoop cosmetische tweaks heeft deze skin o.a. Latest Albums op het Music Home Screen zoals bij videos en gebruikt hij het Android 4 font, wat er een stuk strakker/leesbaarder uit ziet.

Installeren is eenvoudig; download de zip van Jezz_X Google Code pagina:
http://code.google.com/p/...fluence_lite.zip&can=2&q=
En kies vervolgens vanuit XBMC bij addons 'install from zip'.

[ Voor 3% gewijzigd door d3vlin op 20-06-2012 10:18 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Borromini schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:57:
Check Xbmc's log es, daar staat ongetwijfeld nuttige info in die aangeeft waar het probleem ligt.
OK zal ik vanavond eens proberen. Staat standaard de benodigde log aan in XBMC, ik neem aan in de Logs directory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

d3vlin schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:17:
Als je qua skin liever bij Confluence blijft is Confluence-lite een aanrader:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=127058

[afbeelding]

Feitelijk een doorontwikkelde versie van de Confluence skin die standaard met Eden geleverd wordt. Naast een hoop cosmetische tweaks heeft deze skin o.a. Latest Albums op het Music Home Screen zoals bij videos en gebruikt hij het Android 4 font, wat er een stuk strakker/leesbaarder uit ziet.

Installeren is eenvoudig; download de zip van Jezz_X Google Code pagina:
http://code.google.com/p/...fluence_lite.zip&can=2&q=
En kies vervolgens vanuit XBMC bij addons 'install from zip'.
Dank voor deze tip! Ik vond skin al prettig werken in de eerste versies van Frodo en had niet door dat hij ook gewoon los beschikbaar was. Deze gaat zeker naar mijn standaard install toe. Ik wil wel graag een random achtergrondje hebben bij het hoofdmenu als ik bijvoorbeeld op het item movies of tv-shows sta, maar daar stap ik wel overheen :)
pieterrr schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:03:
Kunnen de recente versies van XBMC avchd iso's afspelen?
Ik kom er via google niet echt achter. Er zijn veel verhalen dat het niet zou kunnen, maar die dateren uit 2009.
Ik heb gister nog een avchd file afgespeeld op een alfa build van Openelec met Frodo en dat werkte op zich wel. Alleen het geluidsspoor deed het niet omdat het TrueHD was, maar dat ligt meer aan de nieuwe audio engine en de ondersteuning daarvan op fusion hardware. Verder denk ik dat het wel zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 13:22
Ik ben overgestapt van de skin Alaska naar ReAlaska.
Alles is erg mooi, alhoewel ik zelf nog wel de hoofdletters terug heb gebracht. Zinnen horen naar mijn mening namelijk te beginnen met een hoofdletter ;)
Maar nu heb ik nog een andere vraag;
Hoe zorg ik er voor dat ReAlaska bij ieder kopje in het home menu een andere achtergrond heeft?
Ik hou namelijk niet zo van een fanart slideshow.

Ik wil dus graag dat als je TVshows selecteerd, je een plaatje van een tv krijgt. Als je Movies selecteert je dat bioscoopplaatje krijgt etc.
Is dat mogelijk?

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:37:
[...]

Dank voor deze tip! Ik vond skin al prettig werken in de eerste versies van Frodo en had niet door dat hij ook gewoon los beschikbaar was. Deze gaat zeker naar mijn standaard install toe. Ik wil wel graag een random achtergrondje hebben bij het hoofdmenu als ik bijvoorbeeld op het item movies of tv-shows sta, maar daar stap ik wel overheen :)
-knip-
Aeon MQ3 kan dat.
In skin menu kun je meerdere eigen backdrops selecteren maar je kunt ook via settings (en nu weet ik even niet precies hoe deze heet) zeggen de backdrops te gebruiken van je bestaande collectie. Vind zelf wel erg tof eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Kefding schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:39:
Ik wil dus graag dat als je TVshows selecteerd, je een plaatje van een tv krijgt. Als je Movies selecteert je dat bioscoopplaatje krijgt etc.
Is dat mogelijk?
onder reFocus is dat niet mogelijk, daar is bewust voor gekozen om dat niet te implementeren. Dus ik ben bang dat dat onder reAlaska ook niet mogelijk is, daar het een mod van reFocus is.

Zelf heb ik 'm 1 middag getest, maar ik vond het te licht qua kleurstelling had de donkere variant nog niet gezien. Dus ben weer terug bij reFocus. Binnenkort de donkere variant eens proberen :)

[ Voor 7% gewijzigd door r3v0ss op 20-06-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
schumi2004 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:41:
[...]

Aeon MQ3 kan dat.
In skin menu kun je meerdere eigen backdrops selecteren maar je kunt ook via settings (en nu weet ik even niet precies hoe deze heet) zeggen de backdrops te gebruiken van je bestaande collectie. Vind zelf wel erg tof eerlijk gezegd.
Dat laatste maak ik zelf ook met plezier gebruik van. Wel frustrerend als je dan een goede film voorbij ziet komen waar je de naam niet meer van weet... kun je hem ook niet gaan kijken. :P (~1000 films)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
r3v0ss schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:58:
[...]

onder reFocus is dat niet mogelijk, daar is bewust voor gekozen om dat niet te implementeren. Dus ik ben bang dat dat onder reAlaska ook niet mogelijk is, daar het een mod van reFocus is.

Zelf heb ik 'm 1 middag getest, maar ik vond het te licht qua kleurstelling. Dus ben weer terug bij reFocus. :)
En dat kan ook niet door iets in de code aan te passen?
Zonde.. Nouja, dan maar mooie plaatjes bij elkaar zoeken voor een slideshow.

ReAlaska vind ik standaard ook te licht, maar ik gebruik nu ReAlaska Dark :)

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik gebruik op de aTV al een tijdje Confluence-MOD omdat ik de RIghtList view zo ontzettend fijn vind:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RfCjvh.jpg

Maar begin Confluence an sich een beetje zat te raken. Weet iemand of deze view ook in andere skins zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Acolyte57 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:24:
Ik gebruik op de aTV al een tijdje Confluence-MOD omdat ik de RIghtList view zo ontzettend fijn vind:
[afbeelding]

Maar begin Confluence an sich een beetje zat te raken. Weet iemand of deze view ook in andere skins zit?
Niet exact dezelfde maar wel een soort gelijk iets, large list in Aeon MQ3
Heb even geen screenshot voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:37:

[...]

Ik heb gister nog een avchd file afgespeeld op een alfa build van Openelec met Frodo en dat werkte op zich wel.
Een iso? Of uitgepakte iso?
Draai nu openelec namelijk, daarmee kan het niet. Wil eea zeker weten voordat ik opnieuw ga installeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
pieterrr schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:58:
[...]

Draai nu openelec namelijk, daarmee kan het niet. Wil eea zeker weten voordat ik opnieuw ga installeren. ;)
Welke versie van OE draai je, er zijn er meer he ;)

Dharma, Eden (beta), Frodo (alpha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
pieterrr schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:58:
[...]

Bluray ISO's? Ik heb ze zowel uitgepakt, als iso af kunnen spelen zonder problemen. Ook 3D films. Toen met Dharma werkte het nog niet helemaal 100%, tenzij je een speciale build ervan pakte. Met Eden zit het er wel standaard in voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

schumi2004 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:54:
Niet exact dezelfde maar wel een soort gelijk iets, large list in Aeon MQ3
Heb even geen screenshot voor je.
Is dat niet dezelfde Large List die in bijna alle skins zit? Dus rechterhelft van je scherm namen, linkerhelft info met screenshot, fanart daarachter bijna totaal niet zichtbaar? Dat is niet helemaal wat ik zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:18
Acolyte57 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:08:
[...]

Is dat niet dezelfde Large List die in bijna alle skins zit? Dus rechterhelft van je scherm namen, linkerhelft info met screenshot, fanart daarachter bijna totaal niet zichtbaar? Dat is niet helemaal wat ik zoek :)
De oude Project Mayhem 3 HD heeft dat wel. Ik gebruik nog steeds die skin.
Afbeeldingslocatie: http://xbmc.org/wp-content/gallery/pm3-hd/screenshot005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:05:
[...]

Welke versie van OE draai je, er zijn er meer he ;)

Dharma, Eden (beta), Frodo (alpha)
Dharma, maar wil van OE af. Wil net wat meer vrijheid mbt installeren van addons. Wil ook spotify gaan gebruiken en heb behoefte aan een browser.
serhat schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:06:
[...]

Bluray ISO's? Ik heb ze zowel uitgepakt, als iso af kunnen spelen zonder problemen. Ook 3D films. Toen met Dharma werkte het nog niet helemaal 100%, tenzij je een speciale build ervan pakte. Met Eden zit het er wel standaard in voor zover ik weet.
Mooi! Dan ga ik vanavond upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Acolyte57 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:24:
[afbeelding]

De Cirrus skin heeft ook zo'n view, maar ik denk dat de originele skin Eden niet meer ondersteunt en het alleen nog spin-offs zijn die op Eden werken. Laatste keer dat ik die spin-off getest heb (en ook eerste keer :P) vond ik het allemaal nog maar rommelig overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:41:
[...]

Aeon MQ3 kan dat.
Ik weet het. Heb het een paar postst geleden nog aan een mede tweaker aangeraden :) Mijn punt is dat ik het voor deze confluence wel wil missen omdat ik de rest erg prettig vindt. Als er iemand aan een mod begint waarin de backdrops komen dan zou dat helemaal geweldig zijn.
Zelf ben ik niet zo thuis in het maken van skins voor XBMC, maar kan natuurlijk eens een poging wagen.

Het ziet er trouwens steeds minder rooskleurig uit voor OE en fusion drivers die HD audio gaan ondersteunen. Heb me inmiddels op het OE forum ook in de discussie gemengd om te achterhalen wat de plannen zijn rondom de drivers voor fusion en HD audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Borromini schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:57:
Zie hier - met de debug mode aan in OpenELEC http://sprunge.us/jhaT

Ik probeer hier de file 'The Town.iso' af te spelen, maar hij blijft hangen in het menu met een zwart scherm. Ik hoor wel geluid! -

Dit is het scherm waarin OpenELEC blijft hangen http://i1159.photobucket....2/mede2/screenshot005.png

Film is via andere spelers gewoon normaal af te spelen.

Ik heb de film een tijdje laten draaien en nu zie ik na 4 minuten beeld, maar....... hier zit een groene, flikkerende waas overheen!

[ Voor 20% gewijzigd door mede op 20-06-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:48
Ik ben nog niet zo thuis in de 3D Blurays, maar ik heb er een paar gedownload om te testen.
Nu ben ik er ook wat tegengekomen waarvan ik er vanuit ga dat het 3D iso's zijn, maar ik zie het verschil niet als ik ze afspeel. Het lijken gewoon 2D films.
Half Side by Side of Half Over Under 3D films heb ik al meerdere keren gezien en die spelen ook goed af bij me.

Wat doe ik fout met de 3D Bluray iso's? Kan ik die uberhaupt wel afspelen met XBMC of moet ik daar een andere tool voor hebben ofzo.
(heeft die volledige 3D trouwens ook een speciale 3D benaming, zoals Side By Side of Over Under?)

[ Voor 12% gewijzigd door SidewalkSuper op 20-06-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Acolyte57 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:08:
[...]

Ja waarschijnlijk wel maar dat gaf ik al aan he ;)
Als jij die specifieke layout wil dan moet je bij deze skin blijven en anders concessies doen.
pieterrr schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:23:
[...]

Dharma, maar wil van OE af. Wil net wat meer vrijheid mbt installeren van addons. Wil ook spotify gaan gebruiken en heb behoefte aan een browser.

[...]

Mooi! Dan ga ik vanavond upgraden.
Mijn inziens zijn beide wensen gewoon mogelijk dus je moet met iets betere argumenten komen ;)
http://openelec.tv/forum/...er-running-with-flash-but
Mystic Spirit schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:45:
[...]

-knip-

Het ziet er trouwens steeds minder rooskleurig uit voor OE en fusion drivers die HD audio gaan ondersteunen. Heb me inmiddels op het OE forum ook in de discussie gemengd om te achterhalen wat de plannen zijn rondom de drivers voor fusion en HD audio.
Had paar post eerder ook een linkje naar zoiets gepost ja.
Zo jammer maar baal er nog niet zo stevig van omdat ik het nog niet gebruiken kan maar toch.
Zal AMD geen windeieren leggen als dit blijvend is.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 21-06-2012 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:50:
Ik heb inmiddels de custom build OpenELEC Frodo Fusion geprobeerd. In alfa status een knap stukje werk, maar helaas doet de AE het nog niet op de fusion. TrueHD en DTS-HD geluid doen het dus nog even niet, maar verder werkt hij goed. Alle content die ik er tegen aan kan gooien met standaard geluidsformaten komen wel goed door en geven geen directe problemen. Zelfs het menu geluid komt zonder extra aanpassingen door over HDMI. Dat was bij de vorige versie nog niet zo.
Al met al begint het er al aardig op te lijken, maar er is nog veel werk aan de weg.
Is weer een verbeterde versie uit, mss straks ook even proberen als mijn eigen compile weer niet lukt
http://openelec.tv/forum/...s?limit=20&start=20#38056

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Iemand enig idee hoe het kan dat ik de 'build in' subtitels van een film niet kan selecteren?

Wanneer ik in VLC de .mkv afspeel dan kan ik kiezen uit een aantal (originele) subtitles, waaronder Nederlands.

Speel ik nu deze film af in XBMC dat start de film zonder (setup) menu, maar wanneer ik 'T' doe op mijn keyboard heb ik alleen de optie om English te kiezen of 'Disable' - standaard spelen de films af met English subtitles....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kijk es met mediainfo wat voor type ondertitels er gebruikt wordt? Misschien worden deze niet/slecht ondersteund door Xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
mede schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:34:
Iemand enig idee hoe het kan dat ik de 'build in' subtitels van een film niet kan selecteren?

Wanneer ik in VLC de .mkv afspeel dan kan ik kiezen uit een aantal (originele) subtitles, waaronder Nederlands.

Speel ik nu deze film af in XBMC dat start de film zonder (setup) menu, maar wanneer ik 'T' doe op mijn keyboard heb ik alleen de optie om English te kiezen of 'Disable' - standaard spelen de films af met English subtitles....
Met "T" kan je volgens mij enkel de huidig geselecteerde ondertitels aan of uit zetten. Via het audio menu dat je krijgt als je op "Enter" drukt tijdens het afspelen, kan je de gewenste ondertitel selecteren. XBMC onthoudt die keuze ook voor de volgende keer dat je die film afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:32:
[...]

Is weer een verbeterde versie uit, mss straks ook even proberen als mijn eigen compile weer niet lukt
http://openelec.tv/forum/...s?limit=20&start=20#38056
Ik heb ook weer iets meer hoop. Het begint erop te lijken dat de ondersteuning voor HD-audio er wel kmt voor Fusion hardware, maar er nu nog niet is. Ben benieuwd hoe moeilijk het is om het probleem met de drivers op te lossen.

Ik zal ook nog een keer een build doen, maar ga eerst mijn computer een schone install geven om zeker te zijn dat alles weer netjes is en dat niet de oorzaak van de vastlopers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Impstoker schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 02:19:
Xbmc gebruikt tegen de 70% cpu (met veel fan noise) wanneer hij op de achtergrond draait (of in een andere space in Os x lion).

Heb de advancedsettings.xml file aangepast:
<advancedsettings>
<gui>
<algorithmdirtyregions>1</algorithmdirtyregions>
<nofliptimeout>0</nofliptimeout>
</gui>
</advancedsettings>

Maar hij blijft idle veel cpu vragen, iemand een suggestie?
Hier stoorde ik mij ook al een hele tijd aan. De oplossing: stel als screensaver 'black' in.

De reden hierachter is dat XBMC de interface zo vloeiend mogelijk wil renderen. Op de achtergrond blijft hij dat natuurlijk doen. Wanneer er alleen zwart getekend hoeft te worden dan neemt hij bij lange na niet zoveel rekenkracht in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Otherside1982 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 08:05:
[...]

Met "T" kan je volgens mij enkel de huidig geselecteerde ondertitels aan of uit zetten. Via het audio menu dat je krijgt als je op "Enter" drukt tijdens het afspelen, kan je de gewenste ondertitel selecteren. XBMC onthoudt die keuze ook voor de volgende keer dat je die film afspeelt.
Ik gebruik altijd de "L" om tussen subs te kunnen switchen. Dit was bij mij default behaviour (Windows 7 XBMC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik wil eden op mijn asrock ion 330 installeren. Voorheen deed ik dit altijd met live cd's van xbmc freak zodat ik niet hoefde te "kutten" met het instellen van geluid en de remote. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het installeren van Eden op een asrock 330? En zo ja, hoe ging dat?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
Pkunk schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:20:
Ik wil eden op mijn asrock ion 330 installeren. Voorheen deed ik dit altijd met live cd's van xbmc freak zodat ik niet hoefde te "kutten" met het instellen van geluid en de remote. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het installeren van Eden op een asrock 330? En zo ja, hoe ging dat?
AB drivers zitten tegenwoordig ingebakken in de kernel. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Naj_Geetsrev schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:20:
[...]
AB drivers zitten tegenwoordig ingebakken in de kernel. :).
Mijn linux-speak is niet helemaal meer wat het geweest is. Betekend dat dat het met de standaard live-cd meteen werkt? Want ik kan me voorstellen dat ik nog de juiste reciever zou moeten instellen/configureren voor de AB.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
serhat schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:11:
[...]

Ik gebruik altijd de "L" om tussen subs te kunnen switchen. Dit was bij mij default behaviour (Windows 7 XBMC)
Die zie ik inderdaad in de lijst op http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keyboard staan - ga ik vanavond eens even proberen, hoop dat dit werkt.

@Otherside1982: Met Enter kom je in het OSD menu (zelfde als de 'M' toets) maar daar kan je - volgens mij - niet kiezen tussen de (ingebakken) subtitles. Wel kan je hier subtitles downloaden via de Add-on van XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:12

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In het OSD kun je zeker wel kiezen tussen de verschillende subtitles, hij staat, zoals Otherside1982 al aangeeft, alleen in het audio deel (waar je ook subtitles aan en uit zet).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
Pkunk schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:24:
[...]

Mijn linux-speak is niet helemaal meer wat het geweest is. Betekend dat dat het met de standaard live-cd meteen werkt? Want ik kan me voorstellen dat ik nog de juiste reciever zou moeten instellen/configureren voor de AB.
:P. Je kan inderdaad gewoon de nieuwe XBMC live cd pakken. Heb ik ook gedaan en werkt als een trien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Naj_Geetsrev schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:29:
[...]

:P. Je kan inderdaad gewoon de nieuwe XBMC live cd pakken. Heb ik ook gedaan en werkt als een trien.
Nice! En nu we toch aan het slow chatten zijn.. heb je dit ook over je Dharma geinstalleerd met behoud van je library?

[ Voor 49% gewijzigd door Pkunk op 21-06-2012 09:32 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:05:
[...]

Ik heb ook weer iets meer hoop. Het begint erop te lijken dat de ondersteuning voor HD-audio er wel kmt voor Fusion hardware, maar er nu nog niet is. Ben benieuwd hoe moeilijk het is om het probleem met de drivers op te lossen.

Ik zal ook nog een keer een build doen, maar ga eerst mijn computer een schone install geven om zeker te zijn dat alles weer netjes is en dat niet de oorzaak van de vastlopers is.
Vast lopers heb ik niet echt last van meer dat hij een error geeft op een package.

Overigens is Susis Strolch van OpenELEC forum vaak zo vlot dat zijn compile er eerder is als dat ik hem gestart heb. Ze zouden overigens meer feedback terug willen hebben over de Frodo builds, weet niet of je daar al geregistreerd bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
Pkunk schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:31:
[...]

Nice! En nu we toch aan het slow chatten zijn.. heb je dit ook over je Dharma geinstalleerd met behoud van je library?
Ik heb toen het hele systeem leeg gehaald. Als je al een draaiende Dharma hebt, kun je dan niet beter via apt-get upgrade XBMC upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Janoz schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:27:
In het OSD kun je zeker wel kiezen tussen de verschillende subtitles, hij staat, zoals Otherside1982 al aangeeft, alleen in het audio deel (waar je ook subtitles aan en uit zet).
Hmm... helaas heb ik geen XBMC nu waar ik even kan kijken, maar ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig welke optie je dan precies bedoeld. Zojuist even proberen een afbeeling hiervan te vinden via Google, maar helaas.

Ik neem aan dat wanneer de film speelt je het menu bedoeld die je ziet wanneer je 'M' of 'Enter' toetst?

Hier staat het inderdaad prima uitgelegd http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Video_playback

[ Voor 7% gewijzigd door mede op 21-06-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Naj_Geetsrev schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:33:
[...]
Ik heb toen het hele systeem leeg gehaald. Als je al een draaiende Dharma hebt, kun je dan niet beter via apt-get upgrade XBMC upgraden?
Misschien.. maar daar heb ik dus eigenlijk niet zo'n zin. Dit soort dingen gaan bij mij altijd fout. Mede ook omdat ik eigenlijk niet snap wat ik allemaal aan het doen ben. Ik denk dat ik eens ga proberen wat voor succes ik heb als ik de userdata directory kopieer naar een verse install

[ Voor 16% gewijzigd door Pkunk op 21-06-2012 09:50 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
mede schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:36:
[...]

Hmm... helaas heb ik geen XBMC nu waar ik even kan kijken, maar ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig welke optie je dan precies bedoeld. Zojuist even proberen een afbeeling hiervan te vinden via Google, maar helaas.

Ik neem aan dat wanneer de film speelt je het menu bedoeld die je ziet wanneer je 'M' of 'Enter' toetst?
Die optie staat in het audio settings gedeelte van het OSD terwijl je een film afspeelt.
Dat kan je hier zien http://wiki.xbmc.org/index.php?title=File:AudioSubtitleSettings.png. Derde optie van onderen.
Via Keyboard "L" gaat het blijkbaar ook volgens de wiki.

Edit: blijkbaar had je het net zelf ook gevonden

[ Voor 4% gewijzigd door Otherside1982 op 21-06-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
Wil graag mijn geluid via hdmi en via optical laten lopen. Hoe stel ik dit precies in?

Heb xbmc eden final, laatste build. En windows 7 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G.Scholtens schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:03:
Wil graag mijn geluid via hdmi en via optical laten lopen. Hoe stel ik dit precies in?

Dit is met de normale Eden build niet mogelijk. Er is echter wel een patch beschikbaar voor dual audio output support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:03:

Even updaten met deze versie, maak voor zekerheid backup van je settings. Verwacht niet dat het fout gaat maar je weet maar nooit

http://www.4shared.com/fo.../OpenELEC_Dual_Audio.html

Edit:
je krijgt dan dit, eerste post lezen

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=86038

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 21-06-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
schumi2004 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:20:
[...]

Even updaten met deze versie, maak voor zekerheid backup van je settings. Verwacht niet dat het fout gaat maar je weet maar nooit

http://www.4shared.com/fo.../OpenELEC_Dual_Audio.html

Edit:
je krijgt dan dit, eerste post lezen

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=86038
Heb daar een .zip file met een xbmc erin. moet ik deze als addon from zip installeren of dit bestand in de xbmc dir. zetten?

[ Voor 14% gewijzigd door G.Scholtens op 21-06-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeplasticmax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2020
Net een weekje bezig met XBMC (Eden) op mijn Windows 7 laptop. Werkt grotendeels prima, ben me nu wat aan het verdiepen in plug-ins. Zo heb ik net 'Cinema Experience' geïnstalleerd en onder meer op Archive.org enkele typische drive-in reclamefilmpjes en filmtrailers gedownload. Nu speelt hij die filmpjes goed af, alleen lukt het me niet om daarna de eigenlijke film af te spelen. Telkens keert hij terug naar het menu.

Nog Tweakers die deze plugin gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:32:
[...]

Vast lopers heb ik niet echt last van meer dat hij een error geeft op een package.

Overigens is Susis Strolch van OpenELEC forum vaak zo vlot dat zijn compile er eerder is als dat ik hem gestart heb. Ze zouden overigens meer feedback terug willen hebben over de Frodo builds, weet niet of je daar al geregistreerd bent?
Zeker. Onder dezelfde naam ook, maar mijn feedback werd daar niet zo positief ontvangen. Het kan mijn wat directe Engels zijn, maar er zijn meer rare dingen. Kennelijk moet er vanalles in verborgen tekst gestopt worden en wordt je geacht om het hele internet gelezen te hebben voor je ook maar iets schrijven mag. Voelde me niet zo welkom als een jaartje terug met de Eden builds en XVBA, waar wel gewoon constructief gecommuniceerd werd.

Ik ga vanavond mijn oude build van Susis wel even updaten met de nieuwe.
Zijn er ook andere tweakers die deze build proberen en ook hebben lopen hannesen met het in orde krijgen van de md5 check? Ik heb de md5 file zelf moeten editten om de juiste "target" naam in te voeren en het door OE te laten slikken als valide update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:17:
[...]

Zeker. Onder dezelfde naam ook, maar mijn feedback werd daar niet zo positief ontvangen. Het kan mijn wat directe Engels zijn, maar er zijn meer rare dingen. Kennelijk moet er vanalles in verborgen tekst gestopt worden en wordt je geacht om het hele internet gelezen te hebben voor je ook maar iets schrijven mag. Voelde me niet zo welkom als een jaartje terug met de Eden builds en XVBA, waar wel gewoon constructief gecommuniceerd werd.

Ik ga vanavond mijn oude build van Susis wel even updaten met de nieuwe.
Zijn er ook andere tweakers die deze build proberen en ook hebben lopen hannesen met het in orde krijgen van de md5 check? Ik heb de md5 file zelf moeten editten om de juiste "target" naam in te voeren en het door OE te laten slikken als valide update.
Ja dat met die links en kennis van zaken hebben is wel een beetje to much ja maar wat betreft die links, dat is om andere te lokken zich te registreren om zoveel mogelijk feedback te krijgen aangezien er in vorige topic veel gebruikers waren maar niks teruggekoppeld werd.
G.Scholtens schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:44:
[...]

Heb daar een .zip file met een xbmc erin. moet ik deze als addon from zip installeren of dit bestand in de xbmc dir. zetten?
Google is your friend

Let wel op dat de MD5 bestand er ook bij moeten tegenwoordig!
http://openelec.tv/installation/updating

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 21-06-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

schumi2004 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:21:
Let wel op dat de MD5 bestand er ook bij moeten tegenwoordig!
Ow, hoezo dat opeens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sorry mijn fout, weet niet 100% zeker of dat ook met de beta's moet, met de laatste nightly's iig wel, extra check ivm corruptie.
Ik vermoed in beta 4 ook maar daar kom je dan vanzelf achter, zijn ze er niet dan update hij niet.

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 21-06-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meer mensen met een windows 8 tablet? heb met xbmc een confluence mod skin die nu semi redelijk werkt met touch input.
zijn er betere voor touch? op jailbroken ipad werkt het wel prima dus waar zit het veschil?
hardware is anders maar op basis van touch input is de windows versie denk ik niet geoptimatileerd of heeft de ipad een andere skin?

even misschien vloeken in de kerk maar plex client op windows 8 is helemaal niet touch friendly dus ben zeer happy met xbmc.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
fakeplasticmax schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:53:
Net een weekje bezig met XBMC (Eden) op mijn Windows 7 laptop. Werkt grotendeels prima, ben me nu wat aan het verdiepen in plug-ins. Zo heb ik net 'Cinema Experience' geïnstalleerd en onder meer op Archive.org enkele typische drive-in reclamefilmpjes en filmtrailers gedownload. Nu speelt hij die filmpjes goed af, alleen lukt het me niet om daarna de eigenlijke film af te spelen. Telkens keert hij terug naar het menu.

Nog Tweakers die deze plugin gebruiken?
Als je je aan het verdiepen bent in addons, begin dan eens met XOT-UZG en 1Channel. Dan gaat er een wereld open wat er allemaal kan met XBMC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 19:36

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:45:
meer mensen met een windows 8 tablet? heb met xbmc een confluence mod skin die nu semi redelijk werkt met touch input.
zijn er betere voor touch? op jailbroken ipad werkt het wel prima dus waar zit het veschil?
hardware is anders maar op basis van touch input is de windows versie denk ik niet geoptimatileerd of heeft de ipad een andere skin?

even misschien vloeken in de kerk maar plex client op windows 8 is helemaal niet touch friendly dus ben zeer happy met xbmc.
kijk anders ook eens naar deze skin;

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=105142

gebruik hem zelf op mn ipad2 en werkt er lekker vind ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:54
Kefding schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:39:
Ik ben overgestapt van de skin Alaska naar ReAlaska.
Alles is erg mooi, alhoewel ik zelf nog wel de hoofdletters terug heb gebracht. Zinnen horen naar mijn mening namelijk te beginnen met een hoofdletter ;)
Hoe heb je die hoofdletters teruggebracht? Ik vind ook dat een zin met een hoofdletter moet beginnen; het ziet er niet uit.

Al met al ben ik trouwens erg tevreden met ReAlaska, al deel ik jouw mening dat het homescreen een beetje te saai/kaal is als je de slideshow uit zet.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-POuQOtN_3SU/T-SvtACcHWI/AAAAAAAADLE/ta_3E2NNsqg/s640/screenshot001.png
TV-serie per seizoen, heb 'alle seizoenen' en 'terug naar vorig menu' eruit gesloopt. Voor dit laatste heb je tenslotte een back-knop.

Tot slot nog een andere vraag: in ReFocus (en ook ReAlaska) heb ik moeite met andere fanart vinden... de interface vind ik erg slecht en ik begrijp er niets van. Per tv-serie wordt een banner en een poster gedownload. Daarnaast per seizoen nog een poster. Nu wil ik in sommige gevallen de banner wijzigen, maar de poster wil ik behouden. Dat is me nog niet gelukt. Weet iemand hoe ik dit kan aanvliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
Dennis schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 19:55:
[...]

Hoe heb je die hoofdletters teruggebracht? Ik vind ook dat een zin met een hoofdletter moet beginnen; het ziet er niet uit.
Het is vast niet de goede methode, maar ik heb gewoon in C:\Users\gebruikers\AppData\Roaming\XBMC\addons\skin.realaska.0.9.6.git\fonts
de fonts met alleen kleine letters verwijderd, en dat was het eigenlijk.
Achja, zolang het werkt vind ik het best :D

Hoe heb je eigenlijk 'Alle Seizoenen' weggekregen?

[ Voor 5% gewijzigd door Kefding op 23-06-2012 02:26 ]

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:54
Kefding schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:29:
Het is vast niet de goede methode, maar ik heb gewoon in C:\Users\gebruikers\AppData\Roaming\XBMC\addons\skin.realaska.0.9.6.git\fonts
Achja, zolang het werkt vind ik het best :

Dat is ook een manier ;).

Hier staat beschreven hoe je 'alle seizoenen' weghaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

ReAlaska is idd vrij mooi en echt razend snel. Ik dacht dat reguliere Confluence al rap was, maar deze is misschien nog beter geschikt voor een zwak systeempje als een aTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 14:33
Kefding schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:29:
[...]

Achja, zolang het werkt vind ik het best :D

Het kan inderdaad makkelijker :+
Gewoon naar instellingen en waar je het font kan aanpassen (Uiterlijk ofzo?) kan je kiezen voor normaal of alternative. Bij de 'alternatieve stand' heb je gewoon hoofdletters.

Dennis, hoe heb jij 'terug naar vorige menu' eruit gesloopt? Vind dit zelf ook beetje overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

FabianNL schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:25:
Gewoon naar instellingen en waar je het font kan aanpassen (Uiterlijk ofzo?) kan je kiezen voor normaal of alternative. Bij de 'alternatieve stand' heb je gewoon hoofdletters.
D'oh. Nooit gedacht daar te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FabianNL schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:25:
[...]

<knip>

Dennis, hoe heb jij 'terug naar vorige menu' eruit gesloopt? Vind dit zelf ook beetje overbodig.
Dat zou ik ook wel willen weten.
Pagina: 1 ... 44 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]