[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.023 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:53
Ik denk dat je gaat moeten werken met 6 .nfo's en een movieset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:15:
Hoe zijn jullie ervaringen met Windows 7 / XBMC / Hibernate?

Met Dharma had ik het probleem dat films erg gingen stotteren als ik een 'lange' uptime had door middel van hibernate.
Met Eden is het nog erger geworden. Als ik mijn XBMC uit hibernate haal na enkele dagen, is heel XBMC 'stuk'. Als ik zorg dat XBMC bij het hibernaten op zijn homescreen staat, dan kom ik bij een resume niet verder dan het homescreen.
Als ik dus op enter druk voor movies, dan springt hij niet naar het nieuwe scherm. Als ik op Escape druk, ben ik wel weer terug in het homescreen.
Wanneer ik naar de powerbuttons navigeer en op enter druk, krijg ik ook niet de popup met daarop de options. Druk ik weer op Enter dan selecteeer ik toch de (niet zichtbare) exit optie.
XBMC dan opnieuw opstarten is voldoende om alles weer werkende te krijgen.

Komt iemand dit bekend voor?
Omdat ik dit maar niet opgelost kreeg, heb ik een schedueld task aangemaakt op mijn Windows Machine.
Zodra EventID 1 van power-nog iets komt (lees: de event melding dat de computer uit hibernate komt) trap ik een CMD af welke met taskkill XBMC afschiet om vervolgens een nieuwe xbmc.exe te starten.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 18:32

Melkaz

Melkazar

Iemand ervaring met Openelec in combinatie met een MS-TECH 1200 behuizing? Het draait echt prima(beta 4 versie 2.0) maar de shutdown knop krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Opstarten doet hij wel met de remote maar als ik een shutdown meegeef zie ik het IR lampje wel branden maar er gebeurd niets.

Wat ik al geprobeerd heb:

- keymap.xml aanpassen met regel <power>XBMC.Shutdown()</power> maar Opelec lijkt heel deze keymap.xml te negeren. Als ik bijv. volume knoppen verwissel houden ze hun eigen functionaliteit

- Harmony remote instellen met shutdown commando, enige wat er gebeurd is dat de tv en versterker uitgaan, Openelec draait vriendelijk verder.

- inputlirc/ eventlircd opties bekeken maar hier snapte ik helaas vrij weinig van.

persoonlijk denk ik dat ik de verkeerde locatie gebruik van de keymap,xml. Iemand die de MS-tech werkend heeft met shutdown knop op Openelec of XBMCBuntu?

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 18:55
Custom keymap path (uit mijn hoofd) is bij mij in OpenElec: \storage\.xbmc\userdata\keymaps\keymap.xml

Om te zien hoe de mappings momenteel geregeld zijn voeg je het volgende toe aan \storage\.xbmc\userdata\advancedsettings.xml om keylogging aan te zetten:

code:
1
2
    <displayremotecodes>true</displayremotecodes>
    <loglevel hide="false">1</loglevel>

Vervolgens start je openelec en duw je op de knop waarin je geinteresseerd bent (in jouw geval de shutdown knop). Kijk nu in xbmc.log welke key gelogd is en tot welke actie deze key geleid heeft. Kijk in het log gelijk ook even of hij je custom keymap.xml heeft opgepakt tijdens het opstarten.

Indien er iets mis is met de vertaling van lirc key naar xbmc key moet je iets in lircmap.xml aanpassen. (Je kan trouwens volgens hetzelfde principe als met de keymap.xml een custom lircmap.xml neerzetten in \storage\.xbmc\userdata. Deze wordt net als de keymap.xml opgepikt bij het starten.)

Indien er iets mis is met de vertaling van xbmc key naar xbmc functie (shutdown) moet je iets in keymap.xml aanpassen.

In custom Lircmap.xml heb ik voor shutdownzaken niks aangepast (heb een HP IR receiver van eBay). In custom keymap.xml heb ik o.a. het volgende fragment voor de power suspend/resume mappings staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<keymap>
    <global>
        <remote>
            <power>noop</power>
            <star>suspend()</star>
        </remote>
    </global>
</keymap>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoachCoach
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 10:42
Ik heb het internet al een tijdje afgestruind naar mooie audio visualizations, maar kom echter op niks uit, is hier al eerder over gepraat of heeft iemand een handige link/info voor me?

Ik draai XBMC op windows en die visualizaties zien er nou niet echt mooi uit. (kijk bijv. naar itunes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:12

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf heb meestal gewoon de artist slideshow aan. Enige nadeel daarvan is dat deze willekeurige foto's van last.fm haalt (oid) en veel van die foto's zijn in portrait formaat waardoor je op televisie constant naar buiken aan het kijken bent.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
Melkaz schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 08:53:
Iemand ervaring met Openelec in combinatie met een MS-TECH 1200 behuizing? Het draait echt prima(beta 4 versie 2.0) maar de shutdown knop krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Opstarten doet hij wel met de remote maar als ik een shutdown meegeef zie ik het IR lampje wel branden maar er gebeurd niets.

Wat ik al geprobeerd heb:

- keymap.xml aanpassen met regel <power>XBMC.Shutdown()</power> maar Opelec lijkt heel deze keymap.xml te negeren. Als ik bijv. volume knoppen verwissel houden ze hun eigen functionaliteit

- Harmony remote instellen met shutdown commando, enige wat er gebeurd is dat de tv en versterker uitgaan, Openelec draait vriendelijk verder.

- inputlirc/ eventlircd opties bekeken maar hier snapte ik helaas vrij weinig van.

persoonlijk denk ik dat ik de verkeerde locatie gebruik van de keymap,xml. Iemand die de MS-tech werkend heeft met shutdown knop op Openelec of XBMCBuntu?
Welke skin gebruik je? Meeste skins kan je gewoon op afsluiten klikken in het menu, hiermee word het systeem afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Wie kan mij een voorbeeld geven van een nfo voor een boxset? Gaat voor mij om de boxset van andre van duin - blijf lachen met andre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat wil je weten? Ikzelf gebruik voor sets over het algemeen gewoon moviesets. http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Movie_sets Gewoon een <set> tag opnemen in de nfo per dvd. Zorg wel dat je in je settings sets aan hebt staan, anders worden ze niet bij elkaar gezet. De set poster zul je handmatig moeten toekennen in xbmc zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Janoz schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:09:
Wat wil je weten? Ikzelf gebruik voor sets over het algemeen gewoon moviesets. http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Movie_sets Gewoon een <set> tag opnemen in de nfo per dvd. Zorg wel dat je in je settings sets aan hebt staan, anders worden ze niet bij elkaar gezet. De set poster zul je handmatig moeten toekennen in xbmc zelf.
Heb nog geen nfo van de films.
Dus totaal geen idee wat ik allemaal in moet vullen. Naam en jaartal kan ik wel bedenken van de film, en ook wel een link naar de cover / poster.

Maar als ik het goed begrijp voor alle 6 dvd's dan een nfo aanmaken in deze in de folder map zetten van de dvd. En dan een nieuwe nfo en deze in de hoofdmap plaatsen en de <set> tag toevoegen?

Edit: Probeer nu via xwmm te werken maar krijg pagina niet gevonden.
Adres dat ik probeer: http://localhost:81/xwmm

[ Voor 6% gewijzigd door G.Scholtens op 14-06-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik sinds een tijdje ook XBMC (v 11.0, Eden, Windows7 Ultimate) en heb 'm min of meer volledig customized zoals ik 't lekker vind werken. Het enige dat ik maar niet werkend krijg is de uTorrent add-on. Wat ik ook probeer, ik krijg telkens weer de melding "Fail to connect to daemon", met de vraag of ik m'n settings wil wijzigen. WebUI werkt helemaal prima, poorten correct geopend, voor zover ik kan bedenken is alles zoals 't moet staan, en toch wil 't maar niet draaien. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-10 15:36
Voor de geintresseerde:

De Zotac Zbox ID80 en (Plus) heeft een nieuwe Bios uitgegeven!
* With STR (Suspend-To-RAM)
* With Hardware Monitor
* With LAN on board
* With HD Audio
* Zotac Full Screen Powerup Logo

Let wel op dat je de juiste versie download.
de E versie voor Europa de U Versie voor USA...

http://www.zotac.com/inde...docman&Itemid=218&lang=en
Deze is voor Europa.

Succes met flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Met de sidenote dat de zotac flashtool *niet* controleert of de flash wel voor deze BIOS is en het prima vind als je een foutieve flash uitvoert :X

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Laatst online: 04-10 15:36
Zit een goede beschrijving bij.
Maar je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
G.Scholtens schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:15:
[...]

Heb nog geen nfo van de films.
Dus totaal geen idee wat ik allemaal in moet vullen. Naam en jaartal kan ik wel bedenken van de film, en ook wel een link naar de cover / poster.

Maar als ik het goed begrijp voor alle 6 dvd's dan een nfo aanmaken in deze in de folder map zetten van de dvd. En dan een nieuwe nfo en deze in de hoofdmap plaatsen en de <set> tag toevoegen?

Edit: Probeer nu via xwmm te werken maar krijg pagina niet gevonden.
Adres dat ik probeer: http://localhost:81/xwmm
Je maakt gewoon per dvd een nfo.
Wat je daar wil inzetten van details, dat moet je zelf weten natuurlijk. :P

In elke nfo zet je gewoon <set>André Van Duin - Blijf lachen met André</set>

In je Library krijg je dan 1x André te zien en als je die selecteert krijg je de 6 dvd's te zien.

Waar je de nfo's moet zetten hangt af van of je iso's of video_ts gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:18
Weet iemand hoe ik in de settings Xbmc zover krijg dat hij start in de laatste locatie? (bv: een serie/seizoen 3)

In de algemene settings heb je 'Startup Window' maar de enige opties daar zijn: Home window, Settings, Videos, Music, Programs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:55

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Koffie schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 08:35:
[...]
Omdat ik dit maar niet opgelost kreeg, heb ik een schedueld task aangemaakt op mijn Windows Machine.
Zodra EventID 1 van power-nog iets komt (lees: de event melding dat de computer uit hibernate komt) trap ik een CMD af welke met taskkill XBMC afschiet om vervolgens een nieuwe xbmc.exe te starten.
Heb hetzelfde probleem en ben heel benieuwd naar hoe je dit hebt gerealiseerd...Heb wel wat kaas gegeten van de task scheduler, maar hier ga je een stukkie verder dan ik direct begrijp. Zou je iets meer details willen geven?

Als ik je probeer te volgen dan heb je de volgende stappen doorlopen:

1. In task scheduler --> nieuwe task aanmaken
2. Tabblad Triggers --> nieuwe trigger --> nieuw
3. Start deze taak --> bij een gebeurtenis

Maar dan...? Dan moet je keuzes maken uit logboeken, bronnen en gebeurtenis-id's. Ik zie bij jou EventID 1 staan en Power-nog iets, maar die kan ik niet vinden ;) .

Daarna moet je nog een actie aan dit event koppelen die XBMC killed en weer opstart. Opstarten is geen probleem, maar het afsluiten daarvoor gebruik je taskkil? Hoe heb je dat gedaan?

Pls help me out!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

G.Scholtens schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:01:
[...]

Welke skin gebruik je? Meeste skins kan je gewoon op afsluiten klikken in het menu, hiermee word het systeem afgesloten.
Aeon Nox en die heeft inderdaad een shutdown knop in het menu. Het is meer voor mijn vriendin die nogal koppig is ;) Paar keer in de week brand de HTPC nog als ze weer klaar is met series kijken :+
Dat krijg je als je iemand jaren verwend met een Harmony remote waarmee je met één knop alles uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Fire69 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:00:
[...]

Je maakt gewoon per dvd een nfo.
Wat je daar wil inzetten van details, dat moet je zelf weten natuurlijk. :P

In elke nfo zet je gewoon <set>André Van Duin - Blijf lachen met André</set>

In je Library krijg je dan 1x André te zien en als je die selecteert krijg je de 6 dvd's te zien.

Waar je de nfo's moet zetten hangt af van of je iso's of video_ts gebruik.
Dus als ik het goed begrijp deze nfo van de wiki:

<movie>
<title>Who knows</title>
<originaltitle>Who knows for real</originaltitle>
<sorttitle>Who knows 1</sorttitle>
<set>Who knows trilogy</set>
<rating>6.100000</rating>
<year>2008</year>
<top250>0</top250>
<votes>50</votes>
<outline>A look at the role of the Buckeye State in the 2004 Presidential Election.</outline>
<plot>A look at the role of the Buckeye State in the 2004 Presidential Election.</plot>
<tagline></tagline>
<runtime>90</runtime> //runtime in minutes
<thumb>http://ia.ec.imdb.com/media/imdb/01/I/25/65/31/10f.jpg</thumb>
<mpaa>Not available</mpaa>
<playcount>0</playcount>
<watched>false</watched>
<id>tt0432337</id>
<filenameandpath>c:\Dummy_Movie_Files\Movies\...So Goes The Nation.avi</filenameandpath>
<trailer></trailer>
<genre></genre>
<credits></credits>
<fileinfo>
<streamdetails>
<video>
<codec>h264</codec>
<aspect>2.35</aspect>
<width>1920</width>
<height>816</height>
</video>
<audio>
<codec>ac3</codec>
<language>eng</language>
<channels>6</channels>
</audio>
<audio>
<codec>ac3</codec>
<language>spa</language>
<channels>2</channels>
</audio>
<subtitle>
<language>spa</language>
</subtitle>
</streamdetails>
</fileinfo>
<director>Adam Del Deo</director>
<actor>
<name>Paul Begala</name>
<role>Himself</role>
</actor>
<actor>
<name>George W. Bush</name>
<role>Himself</role>
</actor>
<actor>
<name>Mary Beth Cahill</name>
<role>Herself</role>
</actor>
<actor>
<name>Ed Gillespie</name>
<role>Himself</role>
</actor>
<actor>
<name>John Kerry</name>
<role>Himself</role>
</actor>
</movie>

Aanpassen met andre van duin als titel, set etc.
Die in alle 6 mapjes plaatsen per dvd (video_ts mappen)
XBMC laten scannen en klaar? XBMC is al ingesteld op groeperen per sets. Kan xbmc direct overweg met lezen van nfo bestanden of moet ik dat ook nog ergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Melkaz schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 00:16:
[...]

Aeon Nox en die heeft inderdaad een shutdown knop in het menu. Het is meer voor mijn vriendin die nogal koppig is ;) Paar keer in de week brand de HTPC nog als ze weer klaar is met series kijken :+
Dat krijg je als je iemand jaren verwend met een Harmony remote waarmee je met één knop alles uitzet.
Maar werkt het standaard niet dat je hem kan uitzetten? Heb namelijk dezelfde behuizing, echter gebruik in windows ipv openelec. En kan de kast aan en uit zetten met powerknop op de remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Laatst online: 22-09-2023
G.Scholtens schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:19:
[...]

Dus als ik het goed begrijp deze nfo van de wiki:

.....
Aanpassen met andre van duin als titel, set etc.
Die in alle 6 mapjes plaatsen per dvd (video_ts mappen)
XBMC laten scannen en klaar? XBMC is al ingesteld op groeperen per sets. Kan xbmc direct overweg met lezen van nfo bestanden of moet ik dat ook nog ergens instellen?
Ik heb het zo:
XML:
1
2
3
4
5
<movie>
    <title>Pixar Short Film Collection: Boundin' (2003)</title>
    <set># Shorts</set>
</movie>
http://www.imdb.com/title/tt0395479/

Ik geef alleen een naam en set aan en zeg welke IMDB URL erbij hoort zodat hij het goed kan vinden. De rest van de info haalt hij zelf op.
Bij jou zal set zoiets als 'andre van duin' heten en title een naampje, of als het 6 achtereenvolgende dvd's zijn, zoiets simpels als DVD1, DVD2. Ik gebruik IMDB als scraper, daarom dat ik een IMDB url gebruik.

[ Voor 74% gewijzigd door serhat op 15-06-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Heb je alleen dat paar regels of heb je die regel toegevoegd aan bovenstaand nfo? Boxset staat echter nergens vermeld, alleen op bol.com kan je de dvd's los bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
G.Scholtens schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:47:
Heb je alleen dat paar regels of heb je die regel toegevoegd aan bovenstaand nfo? Boxset staat echter nergens vermeld, alleen op bol.com kan je de dvd's los bestellen.
Alleen die. De rest zoekt hij zelf wel op.
Je moet ook per filmpje verwijzen naar de URL waar deze bij hoor..
Even een voorbeeld.
Je hebt een Die Hard Boxset, met Die Hard 1 - 2 - 3 (4 noem ik geen Die Hard meer ;) )
Wat je dan doet is 3 nfo's maken..
Die Hard 1:
XML:
1
2
3
4
5
<movie>
    <title>Die Hard</title>
    <set>Die Hard - BoxSet</set>
</movie>
http://www.imdb.com/title/tt0095016/

Die Hard 2:
XML:
1
2
3
4
5
<movie>
    <title>Die Hard: Die Harder</title>
</movie>
http://www.imdb.com/title/tt0099423/

Die Hard 3:
XML:
1
2
3
4
5
<movie>
    <title>Die Hard: With a Vengeance</title>
</movie>
http://www.imdb.com/title/tt0112864/

Ik verwijs hier dus per nfo naar de bijbehorende film/aflevering of whatever.

[ Voor 6% gewijzigd door serhat op 15-06-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

G.Scholtens schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:21:
[...]

Maar werkt het standaard niet dat je hem kan uitzetten? Heb namelijk dezelfde behuizing, echter gebruik in windows ipv openelec. En kan de kast aan en uit zetten met powerknop op de remote.
Ik draaide het afgelopen half jaar XBMC op Windows 7 en hierop werkte de Power Knop perfect op de remote. Lijkt dus een driver issue te zijn op Openelec/Linux wat mij dus hoop geeft dat het ook op te lossen is. Teruggaan naar Windows is namelijk geen optie :P Dit weekend maar eens de adviezen proberen van Rintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
serhat schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:52:
[...]

Alleen die. De rest zoekt hij zelf wel op.
Je moet ook per filmpje verwijzen naar de URL waar deze bij hoor..
Even een voorbeeld.
Je hebt een Die Hard Boxset, met Die Hard 1 - 2 - 3 (4 noem ik geen Die Hard meer ;) )
Wat je dan doet is 3 nfo's maken..
Die Hard 1:
XML:
1
2
3
4
5
<movie>
    <title>Die Hard</title>
</movie>
http://www.imdb.com/title/tt0095016/

Die Hard 2:
XML:
1
2
3
4
5
<movie>
    <title>Die Hard: Die Harder</title>
</movie>
http://www.imdb.com/title/tt0099423/

Die Hard 3:
XML:
1
2
3
4
5
<movie>
    <title>Die Hard: With a Vengeance</title>
</movie>
http://www.imdb.com/title/tt0112864/

Ik verwijs hier dus per nfo naar de bijbehorende film/aflevering of whatever.
Duidelijk, maar ik heb dus geen url naar de boxset of de losse dvd's. Alleen een url van bol.com waar ik ze kan bestellen. Kan ik die ook gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:57
G.Scholtens schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:31:
[...]

Duidelijk, maar ik heb dus geen url naar de boxset of de losse dvd's. Alleen een url van bol.com waar ik ze kan bestellen. Kan ik die ook gebruiken
Nee, imdb url, werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
schumi2004 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:32:
[...]

Nee, imdb url, werkt altijd.
Maar in imdb staat de set of dvd dus niet. Vandaar mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:58:
[...]

Maar in imdb staat de set of dvd dus niet. Vandaar mijn probleem
Het is helemaal geen probleem behalve dat je moet zoeken naar de oplossing.
Wat je doet is zoals al aangegeven een nfo in de betreffende film folders die een set moeten vormen of vinkje je in de settings Group movie sets of je gebruikt een scraper die dat ook kan.

Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/aapjPNJO.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 15-06-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
schumi2004 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:03:
[...]

Het is helemaal geen probleem behalve dat je moet zoeken naar de oplossing.
Wat je doet is zoals al aangegeven een nfo in de betreffende film folders die een set moeten vormen of vinkje je in de settings Group movie sets of je gebruikt een scrapper die dat ook kan.

[afbeelding]
Vinkje had ik al goed staan, nu alleen nog url zien te vinden. Of is de url puur voor cover en plot?
Staan op imdb namelijk nog wel andre serie van andre van duin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Probeer es met TheMovieDB scraper.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:06:
[...]

Vinkje had ik al goed staan, nu alleen nog url zien te vinden. Of is de url puur voor cover en plot?
Staan op imdb namelijk nog wel andre serie van andre van duin.
André van duin zal wellicht een lastige worden en die kun je denk beste zelf samen voegen als set met een NFO.
En als je dan het probleem hebt dat je geen tot weinig info uit de scraper krijgt dan de hele nfo zelf compleet maken met de info die je nodig is.

Edit
Universal scraper kan ook nog, Get set titles from themoviedb.org aanvinken
iMDB scraper , Get set titles from themoviedb.org aanvinken

Maar als ik op themoviedb.org kijk lijkt er nagenoeg niks van van Duin te zijn behalve artiest info dus ben bang dat een volledig zelfgemaakte nfo de oplossing is.

[ Voor 21% gewijzigd door schumi2004 op 15-06-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Gebruik voor al mijn films moviemeter scraper en deze kan de film ook niet vinden.
Kan ik zonder problemen even een andere scraper gebruiken om alsnog de boxset te scapen of word alles dan aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:15:
Gebruik voor al mijn films moviemeter scraper en deze kan de film ook niet vinden.
Kan ik zonder problemen even een andere scraper gebruiken om alsnog de boxset te scapen of word alles dan aangepast.
Je kan tijdelijk een andere scraper instellen ja maar lees even wat ik hierboven vermelde. Kijk eerst of imdb of the themoviedb.org uberhaubt de films hebben voor dat je hier aan begint. Wat wellicht ook werkt is content menu van de film openen en hier andere scraper kiezen ipv global op je hele film folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als er een site is waarop de info wel te vinden is (een site waarvoor een scraper bestaat weliswaar) dan kan je die URL gewoon in de .nfo dumpen. Dan negeert Xbmc de scraper en haalt hij de info van de URL op.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Deze nfo moet goed zijn dus...?

<movie>
<title>Blijf lachen met Andre</title>
<originaltitle>Andre van Duin - Blijf lachen met Andre</originaltitle>
<sorttitle>Blijf lachen 1</sorttitle>
<set>Blijf lachen met andre</set>
<year>2002</year>
<outline>Leukste films van andre van duin</outline>
<plot>Leukste films van andre van duin.</plot>
<tagline></tagline>
<runtime>70 min</runtime> //runtime in minutes
<thumb>http://www.lachmeemetandre.com/files/5178/editor/images/andre-van-duin-lach-mee-met-andre-dvd-kopen.gif</thumb>
</movie>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Heb een link gevonden: http://www.themoviedb.org/movie/101439-lach-mee-met-andr

Nu puur toevoegen aan nfo aan klaar? Of nog even scrapen met universal scraper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Toevoegen aan nzb??? Ik weet niet hoe je het nu ingericht hebt, maar mocht je al die delen in 1 map hebben staan dan zul je voor elke mkv (of avi) een nfo bestandje moeten maken met dezelfde naam (maar dan met nfo ipv mkv) en daarin dan de gegevens zetten. Door in alle 6 de nfo bestanden dezelfde set op te nemen worden ze vervolgens in de library bij elkaar gehouden. Mocht je elk deel in een aparte map hebben, dan kun je in elke map gewoon een movie.nfo zetten ipv dat je hem moet hernoemen naar het video bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

De niet werkende shutdown functie in Openelec/Xbmcbuntu van de vorige pagina is opgelost!

Via de logging onder .xbmc/temp/xbmc.log (via Putty en tail -f meegekeken ) kwam ik erachter dat de Shutdown knop op mijn MS-Tech 1200/Harmony One remote het volgende meegaf aan XBMC:
code:
1
17:57:57 T:3046569728   DEBUG: OnKey: 0 (f200) pressed, action is

f200 is hexadecimaal voor 61952 dus het volgende in de \\openelec\Userdata\keymaps\keymaps.xml toegevoegd:
code:
1
<key id="61952">XBMC.ShutDown</key>

Bedankt Rintje voor me in de juiste richting te sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
w00t, blijkbaar zijn ze bezig om XBMC headless te maken:
https://github.com/xbmc/xbmc/pull/1049

XBMC Server binnenkort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 16:18

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Zojuist een hele mooie mod van ReFocus gereleased (mix van Alaska en Focus).
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=134075

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

j1nx

Geek - Enjoying life

Fire69 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 00:10:
w00t, blijkbaar zijn ze bezig om XBMC headless te maken:
https://github.com/xbmc/xbmc/pull/1049

XBMC Server binnenkort :P
(Kuch) http://forum.xbmc.org/sho...19&pid=1126458#pid1126458

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Janoz schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:51:
Toevoegen aan nzb??? Ik weet niet hoe je het nu ingericht hebt, maar mocht je al die delen in 1 map hebben staan dan zul je voor elke mkv (of avi) een nfo bestandje moeten maken met dezelfde naam (maar dan met nfo ipv mkv) en daarin dan de gegevens zetten. Door in alle 6 de nfo bestanden dezelfde set op te nemen worden ze vervolgens in de library bij elkaar gehouden. Mocht je elk deel in een aparte map hebben, dan kun je in elke map gewoon een movie.nfo zetten ipv dat je hem moet hernoemen naar het video bestand.
Ik heb nu een map andre van duin - laat ze maar lachen met daarin een .nfo bestand.
Daarin 6 submapjes met elke submap een .nfo bestand.

In xbmc zie ik nu wel netjes de dvd's staan (6 stuks, deel 1 t/m6) echter nog zonder metadata.

Nu wil ik ze in ieder geval groeperen als 1 set, maar heb groeperen als sets al aanstaan binnen xbmc.
En hoe kan ik deze boxset nu scrapen met universal movie scraper? Want als ik een scraper wijzig voor mijn hele film library, gaat hij alles herscannen. Gebruik nu de moviemeter scraper, maar de boxset staat alleen op themoviedb welke gescrapt word door universal scraper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:17:
[...]

Ik heb nu een map andre van duin - laat ze maar lachen met daarin een .nfo bestand.
Daarin 6 submapjes met elke submap een .nfo bestand.

In xbmc zie ik nu wel netjes de dvd's staan (6 stuks, deel 1 t/m6) echter nog zonder metadata.

Nu wil ik ze in ieder geval groeperen als 1 set, maar heb groeperen als sets al aanstaan binnen xbmc.
En hoe kan ik deze boxset nu scrapen met universal movie scraper? Want als ik een scraper wijzig voor mijn hele film library, gaat hij alles herscannen. Gebruik nu de moviemeter scraper, maar de boxset staat alleen op themoviedb welke gescrapt word door universal scraper.
Als je denk ik op safe wil spelen, in de NFO de url naar de meta data, imdb of themoviedb welke aan jouw wensen voldoet maar in de nfo ook meteen de boxset naam zetten. Is een paar pagina's terug voor je vermeld.

serhat in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Vervolgens per dvd de info oproepen en herladen selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik loop tegen een heel dom probleem aan, heb nu al een aantal tutorials opgezocht maar kom er gewoon niet verder mee |:( Daarom maar het risico om een domme vraag te stellen, maar heb alle settings al tig keer doorlopen maar zie het gewoon even niet.

Het gaat om de app launcher. Ik wil wat (S)NES roms gaan spelen, dus die heb ik in principe allemaal klaarstaan.

Ik ga via het hoofdmenu naar programs --> launcher --> file launcher.

En daar loop ik vast: bij select the launcher application kan ik als source alleen maar een cd-rom drive kiezen (waar ze obviously niet tussenstaan).

Simpel zeg je, voeg je gewoon een source toe. En daar loop ik dus vast 8)7 Ik zie niet waar ik dit moet doen! Er staan onderin als opties ok, cancel, new folder en mirror image. New folder lijkt me logisch maar die optie is niet te kiezen. Kan alleen voor cancel kiezen.

Hoe krijg ik het voor elkaar toch om de juiste source erbij te krijgen? Waar kan dit aan liggen? 8)7

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:24
Ik zit nu zelf een beetje te prutsen met een remote applicatie voor op je telefoon. Nu heb ik windows phone 7 en daar zijn verschillende applicaties voor te krijgen. Nu heb ik helaas Xbmc Remote van Kenneth Truyers gekocht voor 1,99 en die lijkt het te doen enkel als ik door de library blader op de telefoon en dan een film wil afspelen kan dat niet. Net of hij de play actie niet registreert. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Of een betere applicatie op windows phone?
Xbmc centre is versie 11, eden op een Apple tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
LuNaTiC schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:54:
Ik loop tegen een heel dom probleem aan, heb nu al een aantal tutorials opgezocht maar kom er gewoon niet verder mee |:( Daarom maar het risico om een domme vraag te stellen, maar heb alle settings al tig keer doorlopen maar zie het gewoon even niet.

Het gaat om de app launcher. Ik wil wat (S)NES roms gaan spelen, dus die heb ik in principe allemaal klaarstaan.

Ik ga via het hoofdmenu naar programs --> launcher --> file launcher.

En daar loop ik vast: bij select the launcher application kan ik als source alleen maar een cd-rom drive kiezen (waar ze obviously niet tussenstaan).

Simpel zeg je, voeg je gewoon een source toe. En daar loop ik dus vast 8)7 Ik zie niet waar ik dit moet doen! Er staan onderin als opties ok, cancel, new folder en mirror image. New folder lijkt me logisch maar die optie is niet te kiezen. Kan alleen voor cancel kiezen.

Hoe krijg ik het voor elkaar toch om de juiste source erbij te krijgen? Waar kan dit aan liggen? 8)7
Niet direct een antwoord op je vraag.

Ik heb zelf 'Rom Collection Browser'. Deze download automatisch ook info over de roms/screenshots en alles zoals je bij films/series gewend bent van XBMC, maar kan ook de roms starten. Ik heb er ook NES/GBA/GB roms tussen staan. Is dat misschien een optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik ga hem sowieso even opzoeken, dankje voor je suggestie. Ik laat even weten of dit helpt :)

edit: helaas, daar krijg je hetzelfde probleem, je zult ergens een keer een path moeten opgeven waar je roms zich bevinden, maar dat krijg ik dus niet voor elkaar. Om de een of andere reden is die cd-rom drive de enige source en het lukt me niet om er een andere aan toe te voegen :(

edit2: ik kan weer verder: http://www.gwenael.org/forum/viewtopic.php?pid=3#p3 heeft me uit de brand geholpen :)

[ Voor 73% gewijzigd door LuNaTiC op 16-06-2012 15:31 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
YESSSSSS!

Hoeraaaaaaahhh!!! _/-\o_

Ik moest er deze versie van XMBC voor downloaden:

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=121877

Het is me EINDELIJK gelukt om 5.1 geluid uit mijn versterker te krijgen als ik een 5.1 wav bestand afspeel.

Het afspelen van 5.1 vanaf een videobestand (DVD mkv etc) lukte al een paar jaar, maar dit nog nooit.

Klinkt erg goed, een symfonie op 5.1 afspelen, alleen is er niet zoveel beschikbaar helaas.

Essentieel is bij mij de instelling apparaat voor geluidsuitvoer (ik gebruik HDMI)

WASAPI ATI HDMI Output

en niet een andere HDMI output

Ik heb een Radeon passief gekoelde 5770 met HDMI.

Ik heb dus geen probleem. 8)7 Maar wilde gewoon even mijn vreugde kwijt

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
schumi2004 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:45:
[...]

Als je denk ik op safe wil spelen, in de NFO de url naar de meta data, imdb of themoviedb welke aan jouw wensen voldoet maar in de nfo ook meteen de boxset naam zetten. Is een paar pagina's terug voor je vermeld.

serhat in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Vervolgens per dvd de info oproepen en herladen selecteren.
Ik heb nu deze nfo per map aangemaakt:

<movie>
<title>Andre van Duin - Lache mee met andre 1/title>
<set>Andre van Duin - Lache mee met andre</set>
</movie>
http://www.themoviedb.org/movie/101439-lach-mee-met-andr

Maar dit maakt geen verschil, blijft losse items zien in de library zonder meta data. En dus nog steeds niet gegroepeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, maar da's met een patch en zelf compileren en zo.
XBMC-team is nu echt bezig aan een officiële versie :)
G.Scholtens schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:08:
[...]

Ik heb nu deze nfo per map aangemaakt:

<movie>
<title>Andre van Duin - Lache mee met andre 1/title>
<set>Andre van Duin - Lache mee met andre</set>
</movie>
http://www.themoviedb.org/movie/101439-lach-mee-met-andr

Maar dit maakt geen verschil, blijft losse items zien in de library zonder meta data. En dus nog steeds niet gegroepeerd.
Ik hoop dat je in je nfo van 1 tot 6 genummerd hebt, ipv 6x wat hierboven staat? :P

Optie om sets te groeperen staat aan in de opties?

[ Voor 50% gewijzigd door Fire69 op 16-06-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

j1nx

Geek - Enjoying life

Fire69 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:07:
[...]

Ja, maar da's met een patch en zelf compileren en zo.
XBMC-team is nu echt bezig aan een officiële versie :)
Nee joh. Als je de Master branch van github trekt en compiled dan krijg jke nu een library file die je kan includen in een super klein programmaatje waar ik naar gelinkt heb om XBMC aan te roepen

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb net een generic build van openelec met frodo op mijn Zotac AD10 (fusion) gezet. Helaas krijg ik de audio niet aan de praat en ik kan geen fusion daily build meer vinden :(

Schhumi2004 had er een op dropbox gezet, maar die link werkt niet meer. Ik had hem wel gedownload, maar reinstall van laptop gedaan en niet gebackuped.... Iemand die weet waar ik daily builds kan vinden?
Of misschien dat schumi nog een nieuwe build voor me heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:24
Mystic Spirit schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 20:48:
Ik heb net een generic build van openelec met frodo op mijn Zotac AD10 (fusion) gezet. Helaas krijg ik de audio niet aan de praat en ik kan geen fusion daily build meer vinden :(

Schhumi2004 had er een op dropbox gezet, maar die link werkt niet meer. Ik had hem wel gedownload, maar reinstall van laptop gedaan en niet gebackuped.... Iemand die weet waar ik daily builds kan vinden?
Op de website van dropbox kun je als het goed is verwijderde bestanden weer opnieuw downloaden. Wie weet helpt je dat. Of staat het niet in een dropbox folder waar je bij kunt en is er enkel een link verstrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

walletje-w schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 20:51:
[...]
Op de website van dropbox kun je als het goed is verwijderde bestanden weer opnieuw downloaden. Wie weet helpt je dat. Of staat het niet in een dropbox folder waar je bij kunt en is er enkel een link verstrekt?
Het was een linkje van schumi2004 dus de folder kan ik niet bij helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 20:48:

Frodo is een verhaal apart, dacht zelf dat het wel out-of-the-box zou werken maar helaas.
Ik zou dit topic even in de gaten houden, hier is men druk bezig met testen van nieuwe AE welke dus in Frodo zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

De generic build is sowieso raar. Die heeft ook geen XVBA support. Alleen VAAPI en VDPAU. Dus ik dacht dat die misschien ook voor fusion helemaal niet de goede drivers mee krijgt.
Ik compile er zelf anders wel een, maar dat kost vrij veel tijd. Ik dacht een downloadje van 120 mb is sneller klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Fire69 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:07:
[...]
Ik hoop dat je in je nfo van 1 tot 6 genummerd hebt, ipv 6x wat hierboven staat? :P

Optie om sets te groeperen staat aan in de opties?
En hij mist een '<' teken bij "/title>". Althans, ervan uitgaande dat het in de nfo ook staat zoals hij het hier heeft geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 22:23:
De generic build is sowieso raar. Die heeft ook geen XVBA support. Alleen VAAPI en VDPAU. Dus ik dacht dat die misschien ook voor fusion helemaal niet de goede drivers mee krijgt.
Ik compile er zelf anders wel een, maar dat kost vrij veel tijd. Ik dacht een downloadje van 120 mb is sneller klaar ;)
Wil je niet ontmoedigen maar lees dit even ;)

http://openelec.tv/forum/...?limit=20&start=380#36360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Laatst online: 08-09 08:43
Weet iemand of er een gratis mogelijkheid is om grooveshark in xbmc te gebruiken? Zowel de spotify als de grooveshark addons werken alleen met premium accounts. Is er een andere mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
j1nx schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 20:21:
[...]

Nee joh. Als je de Master branch van github trekt en compiled dan krijg jke nu een library file die je kan includen in een super klein programmaatje waar ik naar gelinkt heb om XBMC aan te roepen
Nah, dat zelf compilen heb ik ooit nog voor de xbox gedaan, maar daar heb ik nu geen zin meer in. :/
Ik wacht wel tot het officieel uit is.
[/liever-lui-dan-moe] :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Doe dat dan ook niet :+
Mijn compile loopt inmiddels. Wel tegen een paar grenzen aangelopen. Had me niet gerealiseerd dat ik om een OS van 120 mb te compilen ik 30GB aan vrije ruimte nodig zou hebben....

Hij loopt in ieder geval en ik zal jullie laten weten wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zondag 17 juni 2012 @ 00:10:
[...]

Doe dat dan ook niet :+
Mijn compile loopt inmiddels. Wel tegen een paar grenzen aangelopen. Had me niet gerealiseerd dat ik om een OS van 120 mb te compilen ik 30GB aan vrije ruimte nodig zou hebben....

Hij loopt in ieder geval en ik zal jullie laten weten wat het resultaat is.
Ben benieuwd ;)

Zo lastig is een build zelf maken niet alleen de eerste keer duurt tering lang en wijs is om na een linux kernel upgrade even een clean te doen en weer lang moeten wachten.

Zijn er geen kernel upgrades dan is een build zo gemaakt.

Build je overigens wel tegen die van FernetMenta's aan?

EDIT:
Wat je volgens mij doen moet is het volgende:

- clone repo van openelec
- pas de repo url aan in mkpkg naar die van FernetMenta https://github.com/OpenEL...ls/mkpkg/mkpkg_xbmc-frodo
- draai mkpkg_xbmc-frodo

Hierna krijg je de xbmc packages die je nodig hebt

Pas vervolgens in de meta file van xbmc-frodo pakages het volgende aan

PKG_NAME="xbmc-frodo"
if [ "$PVR" = yes ]; then
PKG_VERSION="pvr-3486b24"
else
PKG_VERSION="<nieuw package nummer>"
fi
PKG_REV="1"
PKG_ARCH="any"
PKG_LICENSE="GPL"
PKG_SITE="http://www.xbmc.org"
PKG_URL="$PKG_VERSION.tar.xz"

Note: ook de skin!

En plaats de gemaakte packages in hun corresponderende mappen in sources (uit mijn hoofd)

Dan even controlleren of Pulse Audio disabled ALSA Enabled is in Fusion project file.

Build instructions: http://openelec.tv/forum/...?limit=20&start=100#33708

Succes ;)

[ Voor 41% gewijzigd door schumi2004 op 19-06-2012 07:49 . Reden: foutje plus link to build instructions ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:13
- OpenELEC Current Prerelease: 1.95.4 (2.0 Beta 4)
- net.rieter.xot-3.2.14.zip

Ik heb de net.reiter.xot-3.2.14.zip via de default Samba shares van OpenELEC naar de (bestaande) directory downloads gekopieerd en vervolgens volgens de 'Installation instuctions' (http://www.rieter.net/pages/XOT:Installation) gevolgd - wat goed LIJKT te gaan t/m stap:

Browse to the location of the repository zip file and select it

Na deze actie zie ik rechtsonder in beeld dat de add-on enabled is, maar ik kan de Add-on helemaal nergens vinden na het volgen van de stap

After the installation is complete go to Get Addons and select the XOT-Uzg.v3 Add-ons. There you will find XOT-Uzg.v3 under Program Add-ons

Zelf niet wanneer ik de search functie gebruik in de Add-on manager :(

Ik heb een installatie van XMBC onder mijn Windows computer en daar werkt het gewoon in één keer. Ligt dit aan OpenELEC?

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
mede schreef op zondag 17 juni 2012 @ 00:40:
- net.rieter.xot-3.2.14.zip

Ik heb de net.reiter.xot-3.2.14.zip via de default Samba shares van OpenELEC naar de (bestaande) directory downloads gekopieerd en vervolgens volgens de 'Installation instuctions' (http://www.rieter.net/pages/XOT:Installation) gevolgd - wat goed LIJKT te gaan t/m stap:
Je hebt de installatie instructies niet goed gelezen:
In order to install XOT-Uzg.v3 as an addon you need to install the XOT-Uzg.v3 repository.

The following needs to be done once to make the repository available in XBMC:
  1. Download the XOT-Uzg.v3 repository (not XOT-Uzg.v3) from the download page
  2. If your XBMC is on another system, upload the ZIP file to your XBMC system
  3. Start XBMC and go to System -> Settings -> Add-ons
  4. Select the Install from a zip file option
  5. Browse to the location of the repository zip file and select it
  6. After the installation is complete go to Get Addons and select the XOT-Uzg.v3 Add-ons. There you will find XOT-Uzg.v3 under Program Add-ons
  7. Select it and then click Install. This will download XOT-Uzg.v3 once, but it will appear both as script and plugin!
If all went well, XOT-Uzg.v3 should appear twice under the System -> Addons -> Enabled Addons -> "Program Add-ons". Once for the script and once for the plugin version.
  • The plugin version will appear under Videos -> Video Add-ons
  • The script version will appear under Programs
In de eerste stap staat dat je de XOT Repository moet downloaden en NIET XOT-Uzg.v3 zelf. De repository (net.rieter.xot.repository-1.0.1.zip) staat als aparte download aangegeven.

Daarna kan je XOT-Uzg.v3 vanuit de repository manager van OpenElec installeren.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 00:15:
[...]

Ben benieuwd ;)

Zo lastig is een build zelf maken niet alleen de eerste keer duurt tering lang en wijs is om na een linux kernel upgrade even een clean te doen en weer lang moeten wachten.

Zijn er geen kernel upgrades dan is een build zo gemaakt.

Build je overigens wel tegen die van FernetMenta's aan?

EDIT:
Wat je volgens mij doen moet is het volgende:

- clone repo van openelec
- pas de repo url aan in mkpkg naar die van FernetMenta https://github.com/OpenEL...ls/mkpkg/mkpkg_xbmc-frodo
- draai mkpkg_xbmc-frodo

Hierna krijg je de xbmc packages die je nodig hebt

Pas vervolgens in de meta file van xbmc-frodo pakages het volgende aan

PKG_NAME="xbmc-frodo"
if [ "$PVR" = yes ]; then
PKG_VERSION="pvr-3486b24"
else
PKG_VERSION="<nieuw package nummer>"
fi
PKG_REV="1"
PKG_ARCH="any"
PKG_LICENSE="GPL"
PKG_SITE="http://www.xbmc.org"
PKG_URL="$PKG_VERSION.tar.xz"

Note: ook de skin!

En plaats de gemaakte packages in hun corresponderende mappen in sources (uit mijn hoofd)

Dan even controlleren of Pulse Audio disabled is in Fusion project file.

Succes ;)
De VM die de build aan het compilen was is ergens in de nacht vast gelopen. Ik begin weer overnieuw. Eerst maar eens kijken of ik het zonder allerlij speciale dingen wel gebuild krijg. Want ik weet nu niet waar het op vastgelopen is.

Edit:
Weer vastgelopen.... vreemd. Ik denk dat ik het maar opgeef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
GroteBozewolf schreef op zondag 17 juni 2012 @ 09:34:
[...]

Je hebt de installatie instructies niet goed gelezen:

[...]

In de eerste stap staat dat je de XOT Repository moet downloaden en NIET XOT-Uzg.v3 zelf. De repository (net.rieter.xot.repository-1.0.1.zip) staat als aparte download aangegeven.

Daarna kan je XOT-Uzg.v3 vanuit de repository manager van OpenElec installeren.
8)7 :F - Mag ik deze vergissing op het late tijdstip gooien? ;) Op deze manier werkt het nu inderdaad... Perfect, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 14:33
FREAKJAM schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 01:20:
Zojuist een hele mooie mod van ReFocus gereleased (mix van Alaska en Focus).
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=134075
Bedankt voor deze tip/link! Echt een mooie, fijne en strakke skin. Is weer eens wat anders dan altijd dezelfde MQ3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:52
FabianNL schreef op zondag 17 juni 2012 @ 18:27:
Bedankt voor deze tip/link! Echt een mooie, fijne en strakke skin. Is weer eens wat anders dan altijd dezelfde MQ3 :)
Ik gebruikte al Refocus, maar dit is inderdaad een mooi alternatief, nèt even iets subtieler. Binnenkort maar eens even proberen.

Weet iemand trouwens hoe ik ervoor kan zorgen dat van CD artiesten plaatjes worden gedownload? Dat doet hij nu namelijk niet automatisch en dat vind ik erg jammer. Ik vrees ook dat ik nog even een slag moet maken op de ID3-tags van mijn muziekbibliotheek, al is het grotendeels in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
serhat schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 22:48:
[...]

En hij mist een '<' teken bij "/title>". Althans, ervan uitgaande dat het in de nfo ook staat zoals hij het hier heeft geplakt.
Het het teken aangepast. En binnen elke nfo staat een andere nummer.
Dus 6 aparte nfo bestanden.

Maar nog geen effect gehad. Terwijl hij Harry Potter zelf netjes in een set heeft gezet, zonder daar een nfo voor te hebben aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zondag 17 juni 2012 @ 10:25:
[...]

De VM die de build aan het compilen was is ergens in de nacht vast gelopen. Ik begin weer overnieuw. Eerst maar eens kijken of ik het zonder allerlij speciale dingen wel gebuild krijg. Want ik weet nu niet waar het op vastgelopen is.

Edit:
Weer vastgelopen.... vreemd. Ik denk dat ik het maar opgeef
Ik zal vanmiddag eens een poging wagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:35
Zijn er toevallig mensen die OpenElec 2.0 (1.95.4) draaien met de SabNZBd Suite en gisteren een update hebben gehad?

Sinds dien geeft deze problemen met het downloaden van NZB bestanden. Zowel het fetchen van NZBs via NZBmatrix API als een NZB bestand upload.

Ik heb NZBmatrix, SabNZB en OpenElec al geraadpleegd maar vind hier nog geen oplossing.

Al geprobeerd:
- NZBmatrix API opnieuw gegeneerd, aangepast in Sickbeard en Sab.
- NZBmatrix directe download url via API in Sab gefetched (url in browser geeft wel meteen NZB terug)
- Suite gedeactiveerd in XBMC. Gaf tijdelijk beter resultaat, maar vandaag weer niets.

Hoe ik het ook wendt of keer... Sab wil gewoon niet beginnen met een download.
Foutmelding https://api.nzbmatrix.com...XX&apikey=XXX&scenename=1 - URL Fetching failed; Unusable NZB file

Iemand een idee of een vergelijkbare situatie?

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:00

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb trouwens voor de geinteresseerde een nieuwe xbmcbuntu gemaakt met Ubuntu 12.04, XBMC pre-11.0 (Frodo) en de xvba patches van fernetmenta. De AMD (fusion) acceleratie is een stuk beter met Xvba. In de nieuwe pre-11.0 zit trouwens ook de nieuwe AudioEngine!

Mocht je het leuk vinden om eens een poging te wagen dan kan je de image hier downloaden. Het gaat wel om een eerste alpha versie, waarin nog een hoop bugs zitten.

http://www.xbmcfreak.nl/x...oengine-and-xvba-backend/

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Erhnam schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:48:
Ik heb trouwens voor de geinteresseerde een nieuwe xbmcbuntu gemaakt met Ubuntu 12.04, XBMC pre-11.0 (Frodo) en de xvba patches van fernetmenta. De AMD (fusion) acceleratie is een stuk beter met Xvba. In de nieuwe pre-11.0 zit trouwens ook de nieuwe AudioEngine!

Mocht je het leuk vinden om eens een poging te wagen dan kan je de image hier downloaden. Het gaat wel om een eerste alpha versie, waarin nog een hoop bugs zitten.

http://www.xbmcfreak.nl/x...oengine-and-xvba-backend/
Waar heb je die patches vandaan?
Gaat namelijk een stuk makkelijker voor mij om zo OpenELEC te compilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:00

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

schumi2004 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:26:
[...]
Waar heb je die patches vandaan?
Gaat namelijk een stuk makkelijker voor mij om zo OpenELEC te compilen.
Gaat om deze repo: https://github.com/FernetMenta/xbmc/commits/master/
Gedeelte van zijn werk is hier te vinden: https://github.com/xbmc/xbmc/pull/848

[ Voor 11% gewijzigd door Erhnam op 18-06-2012 15:39 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ah op die fiets. Hoopte eigenlijk op patch files.

Heb ondertussen al een compile lopen , kijken of het lukken wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Weer een nieuwe mod voor refcosu:
http://www.votreimage.biz...ealaskadark.0.9.6.git.zip

Nu dus de dark versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
En de nieuwe Aeon MQ4 ziet er ook veelbelovend uit, helaas nog geen release op dit moment.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:41:
[...]

Ah op die fiets. Hoopte eigenlijk op patch files.

Heb ondertussen al een compile lopen , kijken of het lukken wil.
Ik heb ook nog weer een poging ondernomen, maar dat ding blijft vastlopen. Het is ook niet ergens op te basseren, want het is een ander punt dan vorige keer. Misschien dat het gewoon iet wil in eeen VM, maar dat zou in principe geen verschil mogen maken.
Als jij er een hebt ben ik graag tester :)
hardware-lover schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:27:
En de nieuwe Aeon MQ4 ziet er ook veelbelovend uit, helaas nog geen release op dit moment.
[video]
Ligt het aan mij of gaat het bij MQ4 skin niet meer om de bruikbaarheid en vooral over het customizen? Ik moet zeggen dat ik de nieuwe confluence er goed uit vindt zien met alle features die ook echt extra gemak bieden.

[ Voor 30% gewijzigd door Mystic Spirit op 18-06-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Toch wel een beetje jammer.. Qua uiterlijk zijn enkele skins wel leuk, maar uiteindelijk mist de een functionaliteit A, de ander B, nog een andere B en C.. Als het om functionaliteit gaat zou ik een combinatie van skins willen..

Zoals nu draai ik de 'realaska dark' skin. Vergeleken met MQ 3 is het even wat anders qua uiterlijk en dat is prima. Qua functionaliteit echter beperkter, behalve dan dat je blijkbaar een entry 'unwatched' en 'new' kan toevoegen bij zowel movies/series. Dit probeerde ik bij MQ3 d.m.v. playlists aan de praat te krijgen, wat wel werkte met Movies maar niet met series. Ook heeft realaska een leuke extra viewtype.

Behalve wat kleine beperkingen, vind ik 'realaska dark' tot nu toe best fijn. Enige grote minpunt voor mij nu is dat als ik muziek afspeel ik niks kan instellen.. maar ook vrij weinig zie. Blijkbaar pakt de skin de fanart/pictures van de bands niet zoals dat wel het geval was bij MQ 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

serhat schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:00:
Toch wel een beetje jammer.. Qua uiterlijk zijn enkele skins wel leuk, maar uiteindelijk mist de een functionaliteit A, de ander B, nog een andere B en C.. Als het om functionaliteit gaat zou ik een combinatie van skins willen..

Zoals nu draai ik de 'realaska dark' skin. Vergeleken met MQ 3 is het even wat anders qua uiterlijk en dat is prima. Qua functionaliteit echter beperkter, behalve dan dat je blijkbaar een entry 'unwatched' en 'new' kan toevoegen bij zowel movies/series. Dit probeerde ik bij MQ3 d.m.v. playlists aan de praat te krijgen, wat wel werkte met Movies maar niet met series. Ook heeft realaska een leuke extra viewtype.

Behalve wat kleine beperkingen, vind ik 'realaska dark' tot nu toe best fijn. Enige grote minpunt voor mij nu is dat als ik muziek afspeel ik niks kan instellen.. maar ook vrij weinig zie. Blijkbaar pakt de skin de fanart/pictures van de bands niet zoals dat wel het geval was bij MQ 3.
Heb je ook het gevoel dat realaska dark sneller is dan Naeon MQ3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
Zijn er al mensen die de AE aan een meer-dan-oppervlakkige test hebben onderworpen?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Na een tijdje gewerkt te hebben met Plex en PlexMediaServer liep ik toch tegen wat problemen op.

Daarom ben ik gister op mijn MacMini (welke puur en alleen als media tank fungeert) aan de slag gegaan met XMBC. aan het begin erg wennen maar ik heb het inmiddels aardig onder de knie, koppelingen met Sickbeard en soortgelijken werken. Movies komen onder movies, series onder tv shows enz enz.

Nu zoek ik alleen nog een mooie Template die de linux look and feel een beetje kan verdoezelen. Ik zie op de xmbc een hoop skins maar de meeste zijn helaas verre van fraai.

Iemand hier een goed idee? Ik zoek eigenlijk het volgende: Het liefst zie ik in het start menu en onderliggende menu's op de achtergrond random grote (1920x1080 ivm tv) afbeeldingen van de series en films uit de library, net zoals op plex. Is dat met een skin mogelijk en zo ja weet iemand met welke?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Donstil schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:17:
Na een tijdje gewerkt te hebben met Plex en PlexMediaServer liep ik toch tegen wat problemen op.

Daarom ben ik gister op mijn MacMini (welke puur en alleen als media tank fungeert) aan de slag gegaan met XMBC. aan het begin erg wennen maar ik heb het inmiddels aardig onder de knie, koppelingen met Sickbeard en soortgelijken werken. Movies komen onder movies, series onder tv shows enz enz.

Nu zoek ik alleen nog een mooie Template die de linux look and feel een beetje kan verdoezelen. Ik zie op de xmbc een hoop skins maar de meeste zijn helaas verre van fraai.

Iemand hier een goed idee? Ik zoek eigenlijk het volgende: Het liefst zie ik in het start menu en onderliggende menu's op de achtergrond random grote (1920x1080 ivm tv) afbeeldingen van de series en films uit de library, net zoals op plex. Is dat met een skin mogelijk en zo ja weet iemand met welke?
In iedergeval is Aeon MQ3 instaat om dat te doen. Andere skins weet ik het niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
hostler schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:09:
[...]

Aeon MQ3 is tamelijk zwaar maar behoorlijk uit te kleden en eenvoudig aan te passen naar persoonlijke wensen zoals 3D achtergronden e.d. Momenteel gebruik ik Aeon Nox 3.01 versie die ik ook wel lekker vind draaien. Ik houd niet zo van een verticale menu-structuur, horizontaal past beter bij een breedbeeld scherm is mijn beleving maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. En vanuit de horizontale menubalk komen toch allerlei verticale "extra's" tevoorschijn.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 19-06-2012 01:00 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:20:
[...]

In iedergeval is Aeon MQ3 instaat om dat te doen. Andere skins weet ik het niet van.
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik ga er gelijk naar kijken!

Edit: Mooi skin, hier ben ik erg blij mee en ook wel even zoet nog.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 18-06-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
hostler schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:09:
[...]

Ja, dat ook. Ik merk dat ik dat niet heb gemeld. Wel grappig ook, gezien bij sommige plekken het toch vrijveel images enzo in moet laden, zelfs dat gaan vrij rap gevoelsmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede

Ik heb een profiel voor mijzelf en één voor de kinderen. In mijn eigen profiel laat ik alle films en muziek scrapen en dat werkt prima, geen probleem.

Nou heb ik een heleboel kinderfilms die ik niet laat scrapen omdat voor bijna geen één film een nette cover / fanart gevonden wordt. Ik heb dus de instelling bij 'Set content' op de hoofd directory met kinderfilms op '(none)' laten staan.

Nu krijg ik een 1-op-1 directory structuur te zien met de kinderfilms - op zich geen probleem. Wat nu wel een probleem is, is dat de meeste DVD's niet automatisch afspelen - en ik geen menu keuzes meer heb!. Veel film gebruiken een structuur in DVD indeling:

Dora Ontdenkt De Wereld
- VIDEO_TS
- VIDEO_TS.BUP
- VIDEO_TS.IFO
- VIDEO_TS.BUP
- etc.....
- etc.....

Soms lijkt het alsof de film start, maar blijf ik in het overzicht van films hangen en speelt er iets af zonder geluid, zwart beeld wanneer ik naar full screen schakel.

Als ik handmatig één van de vob, ifo of bup bestanden selecteer speelt de film SOMS af, maar in de verkeerde taal die ik met geen mogelijkheid kan wijzigen...

Iemand hier ervaring mee en (hopelijk) een oplossing?

Hoe wordt er trouwens over het algemeen omgegaan met een film overzicht voor kinderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

mede schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:09:

Ik heb een profiel voor mijzelf en één voor de kinderen. In mijn eigen profiel laat ik alle films en muziek scrapen en dat werkt prima, geen probleem.

Nou heb ik een heleboel kinderfilms die ik niet laat scrapen omdat voor bijna geen één film een nette cover / fanart gevonden wordt. Ik heb dus de instelling bij 'Set content' op de hoofd directory met kinderfilms op '(none)' laten staan.

---KNIP----

Iemand hier ervaring mee en (hopelijk) een oplossing?

Hoe wordt er trouwens over het algemeen omgegaan met een film overzicht voor kinderen?
Ik heb hier geen ervaring mee i.v.m. kinderen, maar heb zelf een hekel aan menu's en het selecteren van vanalles. Ik heb alle DVD's dus omgezet naar MKV's, zodat ik dat gezeur niet heb. Kan vrij vlot met MakeMKV. Kan je gewoon zonder te converteren de MPG stream uit een DVD in een MKV container zetten en speelt het direct af.
Overigens heb ik uit nostalgie wel een aantal kinderfilms en die worden prima gescraped door themoviedb scraper. Wel in het engels, maar kids herkennen de plaatjes wel, neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Laatst online: 11-09 17:52
Donstil schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:17:

Echt? Ik heb een hoop mediaspelers met bijbehorende skins gezien, maar niks komt voor mij in de buurt van xbmc..
Volgens mij kan dat met zo'n beetje alle skins. Je moet dan onder system --> skin --> background customizer per menu item de background zetten. Je kan kan dan een folder selecteren. Als je je art van je eigen films wil kan je iig de de "extra fanart downloader" add-on gebruiken. En anders staat hier vast wel wat naar je smaak http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?fid=71

[ Voor 4% gewijzigd door Pkunk op 18-06-2012 22:40 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mystic Spirit schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:21:
[...]

Ik heb hier geen ervaring mee i.v.m. kinderen, maar heb zelf een hekel aan menu's en het selecteren van vanalles. Ik heb alle DVD's dus omgezet naar MKV's, zodat ik dat gezeur niet heb. Kan vrij vlot met MakeMKV. Kan je gewoon zonder te converteren de MPG stream uit een DVD in een MKV container zetten en speelt het direct af.
Overigens heb ik uit nostalgie wel een aantal kinderfilms en die worden prima gescraped door themoviedb scraper. Wel in het engels, maar kids herkennen de plaatjes wel, neem ik aan ;)
Met ^^ :)

Maar ik heb wel kinderen en dus ook een hoop kinderfilms.
Alle DVD's zijn omgezet naar MKV, behalve de nieuwere films die ik gewoon in HD download in MKV :P

Ik heb trouwens wel Set Content op Movies staan. Veel films vindt hij toch wel, en diegene die niet gevonden worden heb ik zelf een klein .nfo'tje voor gemaakt en fanart bijgezocht.
Zo krijgen de kindjes een mooi overzicht waar ze gewoon hun film kunnen uitkiezen. :)

Het zijn je kinderen, je moet er wat voor overhebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Pkunk schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:39:
[...]

Echt? Ik heb een hoop mediaspelers met bijbehorende skins gezien, maar niks komt voor mij in de buurt van xbmc..

[...]

Volgens mij kan dat met zo'n beetje alle skins. Je moet dan onder system --> skin --> background customizer per menu item de background zetten. Je kan kan dan een folder selecteren. Als je je art van je eigen films wil kan je iig de de "extra fanart downloader" add-on gebruiken. En anders staat hier vast wel wat naar je smaak http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?fid=71
Ik heb nu die Skin zoals aangeraden geprobeerd, die is erg fraai dus daar ga ik even mee verder.
Achtergronden van de serie's die erin staan (en films) werken nu en verspringen mooi op het scherm.

Nu alleen de koppeling met CouchPotato en Sickbeard nog instellen. Leek te werken maar de library wordt niet geupdate als de serie is gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Ja, ik lees nu inderdaad over de nfo's die je handmatig toe kan voegen met een linkje naar de informatie over de (kinder)film - bedankt in ieder geval voor deze eerste aanzet...

Ik heb nu 'Set content' op Movies gezet met de Imdb database (heb het idee dat deze betere info scraped) en op zich werkt het met deze manier wel redelijk.

Vraagje: Zijn er altenatieven voor linkjes naar themoviedb? Er staat op zich wel een hoop, maar niet alles en dat zou toch wel heel mooi zijn.

Dan nog over het omzetten naar mkv... klinkt handig en zou ik zeker wel willen doen, maar ik heb alle films op een Synology NAS staat en ben bang dat dit enorm veel resources zal gaan kosten laat staan erg lang gaan duren? Iemand hier ervaring mee?

Toch nog een vraag over de nfo bestanden. Ik heb nu een directory Lucky Luke waarin ik een stuk of 10 avi bestande heb staan. Kan ik volstaan door de directory 'Lucky Luke' te voorzien van de volgende nfo?

<movie>
<title>Lucky Luke</title>
<set>Lucky Luke</set>
<sorttitle>Lucky Luke 1</sorttitle>
</movie>
http://www.themoviedb.org/movie/52761

Ik wil dus niet per avi een apate nfo aanmaken. Zie ik op deze manier in XMBC 'gewoon' één film Lucky Luke staan na het scrapen?

[ Voor 25% gewijzigd door mede op 18-06-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Net zoals er een scraper is voor IMDb is er één voor TheMovieDb. Je kan dus gewoon een IMDb-link gebruiken in je NFO in plaats van een TheMovieDb-link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

mede schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:49:
---KNIP---
Dan nog over het omzetten naar mkv... klinkt handig en zou ik zeker wel willen doen, maar ik heb alle films op een Synology NAS staat en ben bang dat dit enorm veel resources zal gaan kosten laat staan erg lang gaan duren? Iemand hier ervaring mee?

Toch nog een vraag over de nfo bestanden. Ik heb nu een directory Lucky Luke waarin ik een stuk of 10 avi bestande heb staan. Kan ik volstaan door de directory 'Lucky Luke' te voorzien van de volgende nfo?

<movie>
<title>Lucky Luke</title>
<set>Lucky Luke</set>
<sorttitle>Lucky Luke 1</sorttitle>
</movie>
http://www.themoviedb.org/movie/52761

Ik wil dus niet per avi een apate nfo aanmaken. Zie ik op deze manier in XMBC 'gewoon' één film Lucky Luke staan na het scrapen?
Zoals gezegd, stopt MakeMKV alleen de MPG stream uit een DVD in een MKV. Er komt dus geen re-enconding aan te pas en het kost daarom eigenlijk alleen maar lees en schrijf tijd en niet echt CPU power.

In mijn collectie zit ook Lucky Luke en die laat ik scrapen door thetvdb.org. Ik weet eigenlijk niet of er een film is, maar voor mij is Lucky Luke een TV serie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

.

[ Voor 98% gewijzigd door Borromini op 19-06-2012 08:43 . Reden: Zever ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Het gaat mij er om dat ik SOMS niet iedere serie - laat ik Lucky Luke nemen - wil laten scrapen per aflevering, maar één algemene collectie met Lucky Luke wil hebben.

Daarnaast zijn de meeste DVD's voor de kids Nederlands, daarom wordt er geen plaatje/fanart gevonden door die site. Ik heb bijvoorbeeld 'Dora - DVD collectie 31' (is een bestaande DVD) en dat soort films worden niet gevonden.

Ook kinderfilms Elias, Pheanes & ferb etc hebben allemaal NL titels en worden niet gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ben nu bezig met tmdb scraper, omdat ik die toch iets beter vind als moviemeter. Maar heb sommige title plots toch nog in het engels staan. Maar ga ik naar de movie information dan staat het daar wel in het nederlands.

Kan ik dat nederlandse plot ook bij de title plot neer zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:03:
Ben nu bezig met tmdb scraper, omdat ik die toch iets beter vind als moviemeter. Maar heb sommige title plots toch nog in het engels staan. Maar ga ik naar de movie information dan staat het daar wel in het nederlands.

Kan ik dat nederlandse plot ook bij de title plot neer zetten?
Alles kan maar terug komend op Nederlands vs Engels, themoviedb wordt gevuld door gebruikers zoals jij en ik, als niemand voor bepaalde titels een Nederlandse plot aanleverd zul je die ook niet krijgen. Of je vult zelf de missen info aan op tmdb of je laat het in het Engels zoals het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Bedankt voor de info, misschien dat ik info zelf toe voeg aan de site. Zijn gelukkig maar paar films waar het om gaat.
Pagina: 1 ... 43 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]