Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Misschien mis ik iets, maar schiet dat zijn doel niet voorbij? Passthrough laat namelijk alles door je receiver afhandelen, dus de audiolaag van Xbmc komt er dan niet aan te pas.
Sowieso is AudioEngine (wat die HD-formaten zou moeten ondersteunen) nog erg experimenteel. De builds die beschikbaar zijn zijn dat per definitie dus ook. Er is nergens sprake van dat de code stabiel is; wel dat ze bruikbaar is. Het zijn alphas voor iets.
Ik laat gewoon m'n receiver alle audio afhandelen, Xbmc Eden hier.
[ Voor 14% gewijzigd door Borromini op 04-06-2012 15:10 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Maar hoe heb jij het dan voor elkaar gekregen dat hij DTS-HD passtrough doet naar de receiver?Borromini schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:08:
[...]
Misschien mis ik iets, maar schiet dat zijn doel niet voorbij? Passthrough laat namelijk alles door je receiver afhandelen, dus de audiolaag van Xbmc komt er dan niet aan te pas.
Sowieso is AudioEngine (wat die HD-formaten zou moeten ondersteunen) nog erg experimenteel.
Ik laat gewoon m'n receiver alle audio afhandelen, Xbmc Eden hier.
Want wat mij betreft gaat al het audio en video materiaal zonder enige aanpassing direct naar m'n receiver.
Maar ik krijg het in XBMCbuntu (linux) niet voor elkaar dat hij gewoon 1:1 alle audio bitjes doorstuurt.
tips/howto?? (zou ik erg prettig vinden)
Scientia Potentia Est
Ik denk dat ie bedoeld zonder DTS-HD maar kan er naast zitten?HellStorm666 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:12:
[...]
Maar hoe heb jij het dan voor elkaar gekregen dat hij DTS-HD passtrough doet naar de receiver?
Want wat mij betreft gaat al het audio en video materiaal zonder enige aanpassing direct naar m'n receiver.
Maar ik krijg het in XBMCbuntu (linux) niet voor elkaar dat hij gewoon 1:1 alle audio bitjes doorstuurt.
tips/howto?? (zou ik erg prettig vinden)
[ Voor 10% gewijzigd door Borromini op 04-06-2012 15:26 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Mijn receiver (Onkyo sr-tx607) ondersteund alle formaten (oa DTS-HD en Dolby TrueHD (deze heb ik onder windows 7 ook voor elkaar gehad)).Borromini schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:17:
Xbmc doet niks met de audio, het geeft het gewoon as-is door aan je receiver. Als die al de gebruikte formaten ondersteunt dan heb je dus de facto bitstreaming.
Echter.. Als ik in XBMC een film afspeel met DTS-HD geluid.. Dan krijgt m'n receiver alleen DTS geluid door.. niet het DTS-HD.
Dus op een of andere manier downmixed hij het dus naar DTS.
ff mijn instellingen om het wat duidelijker te maken:
Geluiduitvoer: HDMI
Aantal kanalen: 7.1
Geluid verhogen bij downmix: True
AC3 ondersteuning: True
DTS ondersteuning: True
Geluidsuitvoer: Eigen instelling -> hdmi:Generic
Passtrough: Eigen instelling -> hdmi:Generic
In de Alsa mixer heb ik alles unmuted en waar t volume geregeld kan worden, staat ie op max.
Scientia Potentia Est
Daar heb ik de keuze uit HDMI, Digitaal of Analoog.Borromini schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:30:
Kan je bij geluidsuitvoer niet 'Passthrough' inschakelen?
ps. een aplay -l geeft:
**** List of PLAYBACK Hardware Devices ****
card 0: SB [HDA ATI SB], device 0: ALC892 Analog [ALC892 Analog]
Subdevices: 0/1
Subdevice #0: subdevice #0
card 0: SB [HDA ATI SB], device 1: ALC892 Digital [ALC892 Digital]
Subdevices: 1/1
card 1: Generic [HD-Audio Generic], device 3: HDMI 0 [HDMI 0]
Subdevices: 1/1
en aplay -L geeft:
Discard all samples (playback) or generate zero samples (capture)
default:CARD=SB
HDA ATI SB, ALC892 Analog
Default Audio Device
front:CARD=SB,DEV=0
Front speakers
surround40:CARD=SB,DEV=0
4.0 Surround output to Front and Rear speakers
surround41:CARD=SB,DEV=0
4.1 Surround output to Front, Rear and Subwoofer speakers
surround50:CARD=SB,DEV=0
5.0 Surround output to Front, Center and Rear speakers
surround51:CARD=SB,DEV=0
5.1 Surround output to Front, Center, Rear and Subwoofer speakers
surround71:CARD=SB,DEV=0
7.1 Surround output to Front, Center, Side, Rear and Woofer speakers
iec958:CARD=SB,DEV=0
HDA ATI SB, ALC892 Digital
IEC958 (S/PDIF) Digital Audio Output
dmix:CARD=SB,DEV=0
Direct sample mixing device
dmix:CARD=SB,DEV=1
dsnoop:CARD=SB,DEV=0
Direct sample snooping device
dsnoop:CARD=SB,DEV=1
hw:CARD=SB,DEV=0
Direct hardware device without any conversions
hw:CARD=SB,DEV=1
plughw:CARD=SB,DEV=0
Hardware device with all software conversions
plughw:CARD=SB,DEV=1
hdmi:CARD=Generic,DEV=0
HD-Audio Generic, HDMI 0
HDMI Audio Output
dmix:CARD=Generic,DEV=3
HD-Audio Generic, HDMI 0
dsnoop:CARD=Generic,DEV=3
HD-Audio Generic, HDMI 0
hw:CARD=Generic,DEV=3
HD-Audio Generic, HDMI 0
plughw:CARD=Generic,DEV=3
HD-Audio Generic, HDMI 0
[ Voor 110% gewijzigd door HellStorm666 op 04-06-2012 15:46 ]
Scientia Potentia Est
ik mis in bovenstaand overzicht de keuzes voor HD audio ondersteuning dus gebruik je een XBMC versie waar de bitstream optie niet is verwerkt.HellStorm666 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:29:[...]
[knip]
ff mijn instellingen om het wat duidelijker te maken:
Geluiduitvoer: HDMI
Aantal kanalen: 7.1
Geluid verhogen bij downmix: True
AC3 ondersteuning: True
DTS ondersteuning: True
Geluidsuitvoer: Eigen instelling -> hdmi:Generic
Passtrough: Eigen instelling -> hdmi:Generic
In de Alsa mixer heb ik alles unmuted en waar t volume geregeld kan worden, staat ie op max.
Ik doel onder audio instellingen op;
- versterker ondersteund AC3
- versterker ondersteund DTS
- versterker ondersteund AAC
- versterker ondersteund LPCM
- versterker ondersteund TrueHD
- versterker ondersteund DTS-HD
[ Voor 35% gewijzigd door hardware-lover op 04-06-2012 16:38 . Reden: typo ]
Testing, one, two ...
Die zitten er idd niet in.hardware-lover schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:32:
[...]
ik mis in bovenstaand overzicht de keuzes voor HD audio ondersteuning dus gebruik je een XBMC versie waar de bitstream optie niet is verwerkt.
Ik doel onder audio instellingen op;
- versterker ondersteund AC3
- versterker ondersteund DTS
- versterker ondersteund AAC
- versterker ondersteund LPCM
- versterker ondersteund TrueHD
- versterker ondersteund DTS-HD
Hoe kan ik dit er in installeren zonder de hele linux opnieuw te moeten installeren?
Scientia Potentia Est
Testing, one, two ...
Helaas peanutbutter. AFAIK ondersteund Eden enkel het bitstreamen van Dolby Digital en DTS. Bitstreamen van die anderen gaat niet werken.Borromini schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:17:
Xbmc doet niks met de audio, het geeft het gewoon as-is door aan je receiver. Als die al de gebruikte formaten ondersteunt dan heb je dus de facto bitstreaming. Althans, dat is wat ik ervan begrijp.
Wat echter wel zo is, is dat PCM een lossless formaat is en via HDMI voldoende bandbreedte heeft om 5.1 geluid over te sturen. XBMC ondersteund (wederom AFAIK) wel het decoden van DTS-HD ed naar PCM waardoor er in de praktijk geen enkel verschil bestaat tussen het laten decoden door je versterker* of door je xbmc doosje.
*muv enkele dts-hd ed specifieke postprocessingsstappen die mogelijk in de versterker zitten
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Zucht.. Ik word echt helemaal gek van dit k*T apparaat omdat ik het nog steeds niet voor elkaar heb gekregen. Heeft er iemand hier toevallig een Zotac Zbox ID11 i.c.m. een XBMCUntu EDEN installatie die mij hier kan helpen? Ik krijg het gewoon NIET voor elkaar om geluid te krijgen via mijn versterker of tv via HDMI.Possible schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:03:
Inmiddels ben ik al bijna een week verder maar heb ik het nog steeds niet voor elkaar gekregen om het geluid via HDMI te laten lopen bij films. Het geluid werkt wel in de menu's van XBMC, maar zodra ik een film opstart, hoor je niks. Dit geldt ook voor Tv series.
Het gaat om de Zotac van mijn vader (Zotac Zbox ID11) BIj een aantal audio settings van xbmc krijg ik een foutmelding (failed to initiate audio, check youre audio settings). Bij een aantal andere settings krijg ik geen melding, maar hoor ik nog steeds niks.
Ik zelf gebruik een Zotac ND22 Mediaplayer. In het XBMC menu kan ik kiezen voor HDA Nvidia HDMI - 0 (ALSA). Hier werkt het geluid wel prima als ik deze settings gebruik.
Deze naam komt echter niet voor bij de XBMC van mijn vader zijn player. Beide draaien XBMCBuntu EDEN 11.0 (nieuwste versie)
Heeft iemand toevallig nog een oplossing? Ik ben echt ten einde raad...
Nogmaals mijn aplay - l installatie:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| **** List of PLAYBACK Hardware Devices **** card 0: Intel [HDA Intel], device 0: ALC888 Analog [ALC888 Analog] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 card 0: Intel [HDA Intel], device 1: ALC888 Digital [ALC888 Digital] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 card 1: NVidia [HDA NVidia], device 3: HDMI 0 [HDMI 0] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 |
asound.conf aangemaakt in /etc/asound.conf:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| pcm.!default { type hw card 1 device 3 } ctl.!default { type hw card 1 device 3 } |
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Ik probeer mijn filmcollectie toe te voegen aan mijn filmlijst met de moviemeter screper.
Nu moet ik elke keer klikken op filminformatie vooraleer de cover en info word opgehaald.
Kan ik dat ook automatisch laten gebeuren ? want heb nogal een grote collectie.
Kan hier niet meteen een oplossing voor vinden.
Alle films zitten in een map met als naam "Film Naam [Jaar]"
Dat is vreemd, bij het importeren van de films in de library zou alles meteen gescraped moeten worden. Heb je hetzelfde probleem als je een andere scraper instelt dan moviemeter (bv de reguliere TMDB scraper)?Ghostface9000 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:20:
Hallo XMBC fans, Ik ben nieuw met XBMC en heb nog een klein probleempje.
Ik probeer mijn filmcollectie toe te voegen aan mijn filmlijst met de moviemeter screper.
Nu moet ik elke keer klikken op filminformatie vooraleer de cover en info word opgehaald.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Heb je de addon auto library update geinstalleerd en aanstaan?Ghostface9000 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:20:
Hallo XMBC fans, Ik ben nieuw met XBMC en heb nog een klein probleempje.
Kan ik dat ook automatisch laten gebeuren ? want heb nogal een grote collectie.
Kan hier niet meteen een oplossing voor vinden.
Alle films zitten in een map met als naam "Film Naam [Jaar]"
Als geprobeerd om je bibliotheek bij te werken? Ga nu de lijst met filmtitels in xbmc. Druk op C van je toetsenbord (context menu) en kies voor bibliotheek bijwerken.
Covers werk ik zelf soms wel handmatig bij als ze mij niet bevallen. Of als een film geen cover krijgt.
Verder infoG.Scholtens schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:22:
Iemand ervaring met advanched launcher op een windows systeem?
Heb xbmc op een windows 7 systeem.
Op dit systeem heb ik lokaal een aantal games geinstalleerd. Games worden netjes weergegeven in advanched launcher en werken ook super.
Alleen krijg ik het niet voor elkaar om de games vanuit xbmc in fullscreen op te starten.
Heb wel de optie aangevink om in fullscreen te werken.
Als ik de games lokaal opstart, zijn ze wel in fullscreen.
De pc waar ik de games op getest heb is een 22inch monitor met een max resolutie van 1650x10...
De tv waar ik de games niet full screen op krijg is een 37inch full scherm met resolutie van 1980x.....
Dus moet op een of andere manier ervoor zorgen dat de games in die laatste resolutie gestart worden, maar hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
Bedankt ! Had deze addon nog niet blijkbaarG.Scholtens schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:30:
[...]
Heb je de addon auto library update geinstalleerd en aanstaan?
Je kan ook update on startup aanvinken in het menu.G.Scholtens schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:30:
[...]
Heb je de addon auto library update geinstalleerd en aanstaan?
Als geprobeerd om je bibliotheek bij te werken? Ga nu de lijst met filmtitels in xbmc. Druk op C van je toetsenbord (context menu) en kies voor bibliotheek bijwerken.
Covers werk ik zelf soms wel handmatig bij als ze mij niet bevallen. Of als een film geen cover krijgt.
Dit al geprobeerd:Possible schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:12:
[...]
Zucht.. Ik word echt helemaal gek van dit k*T apparaat omdat ik het nog steeds niet voor elkaar heb gekregen. Heeft er iemand hier toevallig een Zotac Zbox ID11 i.c.m. een XBMCUntu EDEN installatie die mij hier kan helpen? Ik krijg het gewoon NIET voor elkaar om geluid te krijgen via mijn versterker of tv via HDMI.
Nogmaals mijn aplay - l installatie:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 **** List of PLAYBACK Hardware Devices **** card 0: Intel [HDA Intel], device 0: ALC888 Analog [ALC888 Analog] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 card 0: Intel [HDA Intel], device 1: ALC888 Digital [ALC888 Digital] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 card 1: NVidia [HDA NVidia], device 3: HDMI 0 [HDMI 0] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0
asound.conf aangemaakt in /etc/asound.conf:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 pcm.!default { type hw card 1 device 3 } ctl.!default { type hw card 1 device 3 }
http://forum.xbmc.org/sho...12&pid=1092039#pid1092039
?
In jouw geval zou het plughw:1,3 moeten zijn voor HDMI. Ik denk dat je huidige instellingen ook wel werken dus dan staat waarschijnlijk de HDMI output op mute.
Maar al mijn huisgenoten gebruiken Windows waar ze XBMC op draaien, en dan blijkt die nou weer net geen AFP te praten
Is NFS instellen op mijn desktop nu de enige oplossing, of zie ik nog wat over het hoofd?
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Iemand die mij kan vertellen hoe ik kan updaten van de huidige EDEN stable naar een EDEN release waar de DTS-HD bij in zit?HellStorm666 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:42:
[...]
Die zitten er idd niet in.
Hoe kan ik dit er in installeren zonder de hele linux opnieuw te moeten installeren?
dit op XBMCbuntu en zonder hem helemaal opnieuw te moeten installeren (linux dus niet aanpassen, xbmc opnieuw installeren is niet heel erg)
Scientia Potentia Est
Nope, wel heb ik sinds de laatste nightly voor m'n Pi geen beeld meer. En bedankt voor tip van Maraschino, ziet er tof uit! Eens even proberenschumi2004 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:56:
Iemand die ook de laatste nightly van OpenELEC draaite en een niet werkende Maraschino heeft nu?
En na het zien van de installatieinstructies verander ik "eens" in "wanneer ik tijd heb eens" ^^
[ Voor 13% gewijzigd door jacobras op 04-06-2012 22:25 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
NFS instellen op OSX Lion bleek achteraf helemaal niet zoveel gedoe als het leek door al het geklaag in de fora. 10 minuutjes werk en 'tis up en runningAcolyte57 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:48:
Is NFS instellen op mijn desktop nu de enige oplossing, of zie ik nog wat over het hoofd?
Apart, vanavond maar eens nieuwe build proberen, krijg 1 of andere python2 module die niet gevonden kan worden.jacobras schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:24:
[...]
Nope, wel heb ik sinds de laatste nightly voor m'n Pi geen beeld meer. En bedankt voor tip van Maraschino, ziet er tof uit! Eens even proberen
En na het zien van de installatieinstructies verander ik "eens" in "wanneer ik tijd heb eens" ^^
Instal instructies voor Maraschino? Als goed is staat deze gewoon in de OpenELEC repo, even installeren, reboot en daarna via desktop te benaderen op poort 7000.
Helaas werkt dit ook niet. Teminste.. Ik neem aan dat ik mijn Passthrough device op ''Custom'' moet zetten in het xbmc menu ?Snippo schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:37:
[...]
Dit al geprobeerd:
http://forum.xbmc.org/sho...12&pid=1092039#pid1092039
?
In jouw geval zou het plughw:1,3 moeten zijn voor HDMI. Ik denk dat je huidige instellingen ook wel werken dus dan staat waarschijnlijk de HDMI output op mute.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Nightly builds van OE zijn toch al een tijdje uit de lucht?schumi2004 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:56:
Iemand die ook de laatste nightly van OpenELEC draaite en een niet werkende Maraschino heeft nu?
http://sources.openelec.tv/tmp/image/
Dat klopt maar wil niet zeggen dat je ze niet zelf maken kuntlowfi schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:41:
[...]
Nightly builds van OE zijn toch al een tijdje uit de lucht?
http://sources.openelec.tv/tmp/image/
http://dl.dropbox.com/u/6...0Compile%20OpeneELEC.html
Ik probeer er zelf zo nu en dan een paar bij te houden met Dual Audio output patch
http://www.4shared.com/fo.../OpenELEC_Dual_Audio.html
Nee die helaas niet, moet even kijken hoe ik dat fix.lowfi schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 01:11:
Ah... zitten daarin ook de monthly cycles van xbmc? Ik zou graag van de nieuwe mysql (voor thumbnails) functionaliteit willen gebruik maken.....
Ben bang dat het wel problemen zou kunnen geven omdat de devs van OE ook dingen tweaken aan XBMC zelf.
Zal er vandaag eens mee gaan spelen hoe ik xbmc geupdate krijg binnen OE src.
Edit:
Ben er uit, compile is running. Ben benieuwd of de OE specifieke patches compatible zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 06-06-2012 14:45 ]
OE werkt perfect alleen door de nieuwe release cycle ben ik bang dat we snel gaan achterlopen.
voor wat build je allemaal? ion 1 64bits ?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Als we het over Frodo hebben dan voorlopig nog niks ben ik bang, even op gemak uitzoeken hoe en wat want er zitten nogal wat haken en ogen aan het goed laten werken van nieuwe audioengine.remcoXP schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:55:
schumi ik ben benieuwd hoe het werkt.
OE werkt perfect alleen door de nieuwe release cycle ben ik bang dat we snel gaan achterlopen.
voor wat build je allemaal? ion 1 64bits ?
Op het OpenELEC forum worden wel wat builds gepost door users en ION heb ik daar ook voorbij zien komen, misschien daar even 1 vandaan trekken.
Edit
Weet iemand een trailer downloader voor XBMC of standalone voor mijn bestaande collectie, CPv2 schijnt het niet te willen doen.
[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 06-06-2012 20:21 ]
Heb ik iets gemist over die mysql?lowfi schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 01:11:
Ah... zitten daarin ook de monthly cycles van xbmc? Ik zou graag van de nieuwe mysql (voor thumbnails) functionaliteit willen gebruik maken.....
Dat werkt toch al sinds v10.0?
Situatie:
Ik heb in de woonkamer een HTPC die voor mij downloadt, lokaal opslaat, de XBMC library update en deelt via MySQL. Sources staan ingesteld als SMB folders naar zichzelf. Dit gaat allemaal prima: nieuwe videos worden goed gescrapet inclusief artwork.
Dan heb ik in de slaapkamer een Zotac AD10 met OpenElec (beta), die bij het opstarten de HTPC wakker maakt via autostart.sh, zijn library ophaalt bij de MySQL van mijn HTPC, en zijn sources ook van de SMB folders op mijn HTPC krijgt. In principe werkt dit: ik kan de gedeelde video's gewoon bekijken, de titels en teksten bij de video's worden gedeeld, en de bookmarks werken ook heen en weer.
Probleem:
ik heb de thumbnails map niet gedeeld, en dacht dat OpenElec op de AD10 dan vanzelf het artwork downloadt en lokaal opslaat. Dit laatste gebeurt echter niet: de artwork komt pas binnen als ik deze handmatig via movie information op ga halen.
Ik heb echter weinig zin om dit voor al mijn video's te doen (inclusief alle content die in de toekomst nog wordt toegevoegd).
Nu kan ik natuurlijk alsnog de thumbnails map delen met pathsubstitution, maar dit zou het laden vertragen, dus ik wil eigenlijk dat allebei mijn mediacenters de artwork lokaal hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En hoe bevalt het gamen hierop met een 360 controller?
Ik denk dat je in het verkeerde topic deze vraag stelt.G.Scholtens schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:40:
Iemand ervaring met het spelen van wii games op een windows pc?
En hoe bevalt het gamen hierop met een 360 controller?
Je wilt Wii games spelen met een Xbox 360 controller?, aparte combi.
Ik gebruik op dit moment pathsubstitution. Op 2 Openelec clients en 1 Mac computer. Merk geen verschil in laadtijden. De may cycle van xbmc ondersteunt het opslaan van (paden naar) images in de (mysql) database. Elke client draait op die manier zijn lokale thumbnail library.Gurby schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:12:
Over dat delen van thumbnails (of eigenlijk juist het niet delen) had ik dan weer een vraag...
Situatie:
Ik heb in de woonkamer een HTPC die voor mij downloadt, lokaal opslaat, de XBMC library update en deelt via MySQL. Sources staan ingesteld als SMB folders naar zichzelf. Dit gaat allemaal prima: nieuwe videos worden goed gescrapet inclusief artwork.
Dan heb ik in de slaapkamer een Zotac AD10 met OpenElec (beta), die bij het opstarten de HTPC wakker maakt via autostart.sh, zijn library ophaalt bij de MySQL van mijn HTPC, en zijn sources ook van de SMB folders op mijn HTPC krijgt. In principe werkt dit: ik kan de gedeelde video's gewoon bekijken, de titels en teksten bij de video's worden gedeeld, en de bookmarks werken ook heen en weer.
Probleem:
ik heb de thumbnails map niet gedeeld, en dacht dat OpenElec op de AD10 dan vanzelf het artwork downloadt en lokaal opslaat. Dit laatste gebeurt echter niet: de artwork komt pas binnen als ik deze handmatig via movie information op ga halen.
Ik heb echter weinig zin om dit voor al mijn video's te doen (inclusief alle content die in de toekomst nog wordt toegevoegd).
Nu kan ik natuurlijk alsnog de thumbnails map delen met pathsubstitution, maar dit zou het laden vertragen, dus ik wil eigenlijk dat allebei mijn mediacenters de artwork lokaal hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Zie:
http://xbmc.org/Image Caching Improvements
One major area targeted for improvement for Frodo is the XBMC library. In particular, we are focused on making the library faster and smarter. The first step in this process, led by Jonathan Marshall, is a dramatic improvement in the way the library handles images. In the past, images would be cached in a local file and XBMC would have no knowledge of where that local file came from or what it was for. Now, XBMC will log where an art file comes from and where it is cached. In addition, XBMC will log what kind of file it is, whether it is a poster, a banner, clearart, or whatever. This means, as this framework is extended, skinners will be able to use locally cached art in numerous different views, regardless of whether the art type is banner, thumb, or other. Users will be able to change the art, simply by placing a new art file in the folder where the media is located and letting XBMC automatically note that the file has changed. And MySQL users will no longer have to worry about pathsubstitutions, as each client will maintain its own thumbnail cache that gets registered in the bigger database.
This means XBMC needs to recache all your lovely art, which will be done as you browse each item in your library. You’ll notice the first time you browse a listing the art will take a bit longer than usual to come in, but once recached, everything will be nice and snappy again. At the moment, only the smart links to your various image files are part of the May Cycle; however, as XBMC starts to take advantage of these improvements, libraries and skins should experience dramatic improvements in the months ahead.
Ik had het van deze xbmc wiki, maar als anderen met succes pathsubstitution gebruiken ga ik dat ook eens zo proberen, thanks!Borromini schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:34:
Waar wordt dat gezegd, dat dat het laden vertraagt? Ik heb zelf ook alles gedeeld (inclusief thumbnails) over NFS en dat werkt hier netjes. Geen merkbare vertraging.
In de Aeon skins werkt dat automatisch hier. Verder niks hoeven in te stellen. Ze worden dan echter niet gedownload.schumi2004 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:09:
[...]
Edit
Weet iemand een trailer downloader voor XBMC of standalone voor mijn bestaande collectie, CPv2 schijnt het niet te willen doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Snippo op 07-06-2012 12:51 ]
Gisteravond daarom weer overgestapt op Windows. Heb Windows 7 64bit Ultimate vers geinstalleerd, alle updates gedraaid, laatste Ati/AMD drivers geinstalleerd en vervolgens de laatste stable versie van XBMC.
In XBMC heb ik DXVA aangezet en aangevinkt dat de refreshrate moet worden aangepast aan de framerate van de video. Maar wat schetst mijn verbazing: een willekeurige HD film wordt niet fullscreen weergegeven (lijkt op een soort van overscan) en wordt haperend afgespeeld. CPU gebruik blijft erg laag, dus het is wel DXVA wat zijn werk doet (of althans probeert).
Enig idee wat hier aan de hand kan zijn? In Windows en in de menu's van XBMC is alles uiteraard normaal. Mijn laatste XBMC installatie is weliswaar van een tijdje terug, maar ik kan me niet herinneren meer te hebben hoeven doen dan het bovenste om alles soepeltjes werkend te krijgen. Voor de duidelijkheid: Op de SSD na, is de hardware-configuratie exact gelijk. Het zal dus iets softwarematigs (xbmc, drivers, combi?) moeten zijn naar mijn idee. Help!
Metal up your ass
Dat heb ik nu ook ja maar heb ze liever lokaal omdat streamen ervan irriterend begint te werken, continue bufferen en ik heb toch best een redelijke verbinding.Snippo schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:51:
[...]
In de Aeon skins werkt dat automatisch hier. Verder niks hoeven in te stellen. Ze worden dan echter niet gedownload.
Volgens mij heeft dit niks met de skin maar meer met de gebruikte scraper te maken. In bv de universele scraper kan je instellen van waar een trailer wordt gestreamed (youtube hdtrailers etc). Couchpotato kan ook echt lokaal trailers opslaan na het downloaden van een film.Snippo schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:51:
[...]
In de Aeon skins werkt dat automatisch hier. Verder niks hoeven in te stellen. Ze worden dan echter niet gedownload.
Juist ja, waar hij vandaan streamt.lowfi schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:44:
[...]
Volgens mij heeft dit niks met de skin maar meer met de gebruikte scraper te maken. In bv de universele scraper kan je instellen van waar een trailer wordt gestreamed (youtube hdtrailers etc). Couchpotato kan ook echt lokaal trailers opslaan na het downloaden van een film.
En CouchPotato V2 heeft ook een dergelijke functie maar ook een optie voor je bestaand library maar die laatste lijkt niet te werken.
Verwijderd
Staat de optie: "Use true fullscreen instead of fullscreen window" aan in XBMC ? Ik heb hier in het verleden ook problemen mee gehad. Ik gebruik nu altijd een true fullscreen.JaymzHetfield schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:53:
Lange tijd heb ik met veel plezier gebruik gemaakt van XBMC 10. Nu ik een SSD heb gekocht voor mijn HTPC heb ik de boel echter opnieuw geinstalleerd. Na wat experimenten met xbmcbuntu kwam ik tot de conclusie dat dit nog geen gouden combinatie was met mijn Ati Radeon 5xxx (of met mijn kennis/kunde), want het werkte wel maar hardware acceleratie was niet vlekkeloos.
Gisteravond daarom weer overgestapt op Windows. Heb Windows 7 64bit Ultimate vers geinstalleerd, alle updates gedraaid, laatste Ati/AMD drivers geinstalleerd en vervolgens de laatste stable versie van XBMC.
In XBMC heb ik DXVA aangezet en aangevinkt dat de refreshrate moet worden aangepast aan de framerate van de video. Maar wat schetst mijn verbazing: een willekeurige HD film wordt niet fullscreen weergegeven (lijkt op een soort van overscan) en wordt haperend afgespeeld. CPU gebruik blijft erg laag, dus het is wel DXVA wat zijn werk doet (of althans probeert).
Enig idee wat hier aan de hand kan zijn? In Windows en in de menu's van XBMC is alles uiteraard normaal. Mijn laatste XBMC installatie is weliswaar van een tijdje terug, maar ik kan me niet herinneren meer te hebben hoeven doen dan het bovenste om alles soepeltjes werkend te krijgen. Voor de duidelijkheid: Op de SSD na, is de hardware-configuratie exact gelijk. Het zal dus iets softwarematigs (xbmc, drivers, combi?) moeten zijn naar mijn idee. Help!
Edit: Het kan zijn dat deze optie net iets anders heet
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 16:33 ]
Ik dacht beiden geprobeerd te hebben, maar zal vanavond nog eens kijken. Bedankt voor het meedenken. Andere tips zijn natuurlijk ook nog van harte welkom.Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:22:
[...]
Staat de optie: "Use true fullscreen instead of fullscreen window" aan in XBMC ? Ik heb hier in het verleden ook problemen mee gehad. Ik gebruik nu altijd een true fullscreen.
Metal up your ass
Ik heb toevallig vorige week ook een Zotacje geïnstalleerd en had hetzelfde probleem met geluid via HDMI. Wat ik op mijn eigen XBMC heb is een asound.conf met de volgende info:Possible schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:33:
[...]
Helaas werkt dit ook niet. Teminste.. Ik neem aan dat ik mijn Passthrough device op ''Custom'' moet zetten in het xbmc menu ?
1
2
3
4
5
| pcm!.default { type hw card 1 device 7 } |
Bij mij is de NVidia device 7, bij jou 3 zo te zien.
Deze settings heb ik toen ook gebruikt in die Zatoc config, werkte helaas niet. Vanalles gedaan en geprutst en toen heb ik uiteindelijk de asound.conf weggegooid, alsamixer aangeslingerd en ALLES unmute (beide geluidskaarten, dus even switchen met F6) en daarna in XBMC bij systeem settings plughw:1,3 gedaan en beide op custom gezet en het werkte!
Wellicht dat dit voor jou ook de oplossing is?
Hopelijk wordt het met de nieuwe audio engine beter, want het is bij iedere XBMCBuntu drama met dat geluid instellen.
LET OP: ik had mij in eerste instantie vergist, ik gebruik dus ook de instelling die door Deurdouwer is gekozen. Ik had deze instelling nog niet aangepast na installatie van een Alpha 12.0 v2 versie van XBMC op het i860 systeem wat hieronder vermeld is.Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:22:
[...]
Staat de optie: "Use true fullscreen instead of fullscreen window" aan in XBMC ? Ik heb hier in het verleden ook problemen mee gehad. Ik gebruik nu altijd een fullscreen window.
Is bij mij net andersom << Dus niet; "use a fullscreen window rather than true fullscreen", en staat ook NIET aangevinkt bij mij. M.a.w. het tegenovergestelde dan Deurdouwer geselecteerd heeft. << dus niet. Op zijn Nederlands; "gemaximaliseerd venster in plaats van volledig scherm" en dan NIET aangevinkt.
De door mij gekozen XBMC instellingen voor een AMD E-350 systeempje heb ik al eerder eens doorgegeven en zullen beslist nog wel te vinden zijn. De meeste users hadden positieve resultaten met die instellingen maar behaalde positieve resultaten in het verleden geven geen garantie op positieve resultaten in de toekomst
Edit: En zoals Deurdouwer hieronder terecht aangeeft kan het e.e.a. afhankelijk zijn van de overige hardware daarom die info ook maar eens even toegevoegd.
1) Foxconn nT-A3500 (AMD E-350) barebone.
- Windows 7 > HDMI (5.1 HD-audio en video)
- Yamaha RX-V667 > HDMI
- Samsung PS50B650 Full-HD Plasma
2) Foxconn nT-3500 (AMD-E-350) barebone
- Openelec Eden Fusion > HDMI (2.0 analoog audio en video)
- iiyama Prolite E2273HDS Full-HD LED backlight
3) Intel i860 / nVidia 560Ti
- Windows 7 > DVI > Analoog audio (2.1 analoog audio)
- iiyama Prolite E2273HDS Full-HD LED backlight
Voor alle XBMC versies zijn de instellingen gelijk en op elke scherm wordt de refreshrate aangepast naar gelang de refreshrate van het medium en full-screen weergeven zonder onder- of overscan.
[ Voor 46% gewijzigd door hardware-lover op 07-06-2012 17:15 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Kijk voor de zekerheid ook even op je TV zelf. Ik moest op mijn HDMI kanaal instellen dat deze niet verschaald mag worden.
Verwijderd
Ik draai nu de skin Aeon mq3 en heb in het hoofdmenu speelfilm, tv-series en instellingen.
Bij het opstarten van XBMC staat ie standaard op instellingen, is er een manier dat je dat kan aanpassen naar speelfilms bijvoorbeeld?
dat hele audio gebeuren is dat chipset onafhankelijk? ik kom daar niet uit namelijk ik heb een point of view 330 ion. en had ergens gelezen dat die gewoonweg geen dts-hd zou kunnn verwerken.
klopt dat? of gaat dat door de nieuwe audio engine juist wel weer?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Geen bitstream (HD) audio ondersteuning door een ION 330 chipset. En wat er niet inzit kan er ook niet uitkomen. Lpcm is mogelijk, maar verder houd het op.remcoXP schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 08:22:
[knip]
dat hele audio gebeuren is dat chipset onafhankelijk? ik kom daar niet uit namelijk ik heb een point of view 330 ion. en had ergens gelezen dat die gewoonweg geen dts-hd zou kunnn verwerken.
Testing, one, two ...

Mijn instellingen waren en zijn overigens hetzelfde als die van hardware-lover.
Metal up your ass
Heb je het over die Dual Audio Output compilen?remcoXP schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 08:22:
schumi je hebt een super handleiding. maar is het missschien mogelijk om ook al instellingen te configureren, backgrounds erin te zetten, addon's als opera erin te verwerken? en mogelijk automatiseren door de build in de update map van xbmc te kopieren?
DTS-HD (als dat mogelijk zou zijn met je device) heb je alleen met de nieuwe Audio Engine, die handleiding die ik had m.b.t. dual audio output patch staat daar los van en geeft je geen DTS-HD.
Dat van die instellingen configureren, patches en addons vind ik zelf ook een goeie maar was me afgeraden op IRC door OE developers. Ik wilde bv Confluence skin vervangen door MQ3. Addons en backgrounds lijkt me niet zo lastig maar hoe je je settings kunt/moet configureren om deze in een build te krijgen weet ik zo 1 2 3 niet. Ik zal straks als er tijd voor is (voetbal enzo) eens proberen of ik mijn asound.conf, autostart.sh en keymap etc erin verwerkt krijg. Zal mijn handleiding erop aanpassen.
Edit:
Net een vluge blik op de project options files gedaan en daar moet wel veel uit te halen zijn
Default skin, plugins visualization
http://pastebin.com/0zVuNfPv
Als je nog meer wilt tweaken zou je ook eens kunnen kijken naar de install file in de xbmc dir bij packages
OpenELEC.tv/packages/mediacenter/xbmc
http://pastebin.com/64biKxDi
En eventueel de build file om settings door te voeren. (onderin setup default skin)
http://pastebin.com/26vk2JYE
[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 09-06-2012 14:51 ]
Nou vraag ik me af of het mogelijk is om in XBMC zelf een webbrowser te gebruiken?
Deze moet natuurlijk wel alle huidige pagina's ondersteunen.
Voor Windows zijn er iets meer stappen nodig, maar is prima te doen. Ik heb de Maraschino Install Guid van htpcbuild.com gevolgd, werkt prima nu. Wisselende achtergronden doet niets, maar achtergrond bij fanart wel.schumi2004 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:23:
[...]
Instal instructies voor Maraschino? Als goed is staat deze gewoon in de OpenELEC repo, even installeren, reboot en daarna via desktop te benaderen op poort 7000.
Wel heb ik ruim een kwartier zitten googelen voordat ik gevonden had dat je rechtsboven ook een menu hebt zitten, waarmee je onder andere een XBMC-server kan toevoegen
Situatie
Video middels HDMI via de onboard VGA kaart richting de tv
Audio middels SPDIF op een Club3d Theatron Agrippa naar de receiver. (receiver ondersteund alleen HDMI passthrough)
5.1 geluid werkt hiermee prima, stereo geluid (en minder belangrijk, geluid in het xbmc menu) werkt niet. Met zowel mp3's als video bronnen heb ik hier last van. Het heeft ooit wel gewerkt, maar is "spontaan" gestopt.
Settings in XBMC
Audio output: Optical/Coax
Speaker config: 5.1
Audio output device: Defaults (ALSA)
Passthrough output device: iec958 (ALSA)
Reeds geprobeerd
- Middels alsamixer alle bronnen van de CMI8770 unmute
- Diverse settings met een /etc/asound.conf file geprobeerd
- Custom output devices gebruikt (plughw:0,2 bijvoorbeeld)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
| null Discard all samples (playback) or generate zero samples (capture) default:CARD=NVidia HDA NVidia, ALC883 Analog Default Audio Device front:CARD=NVidia,DEV=0 HDA NVidia, ALC883 Analog Front speakers surround40:CARD=NVidia,DEV=0 HDA NVidia, ALC883 Analog 4.0 Surround output to Front and Rear speakers surround41:CARD=NVidia,DEV=0 HDA NVidia, ALC883 Analog 4.1 Surround output to Front, Rear and Subwoofer speakers surround50:CARD=NVidia,DEV=0 HDA NVidia, ALC883 Analog 5.0 Surround output to Front, Center and Rear speakers surround51:CARD=NVidia,DEV=0 HDA NVidia, ALC883 Analog 5.1 Surround output to Front, Center, Rear and Subwoofer speakers surround71:CARD=NVidia,DEV=0 HDA NVidia, ALC883 Analog 7.1 Surround output to Front, Center, Side, Rear and Woofer speakers iec958:CARD=NVidia,DEV=0 HDA NVidia, ALC883 Digital IEC958 (S/PDIF) Digital Audio Output hdmi:CARD=NVidia,DEV=0 HDA NVidia, HDMI 0 HDMI Audio Output dmix:CARD=NVidia,DEV=0 HDA NVidia, ALC883 Analog Direct sample mixing device dmix:CARD=NVidia,DEV=1 HDA NVidia, ALC883 Digital Direct sample mixing device dmix:CARD=NVidia,DEV=3 HDA NVidia, HDMI 0 Direct sample mixing device dsnoop:CARD=NVidia,DEV=0 HDA NVidia, ALC883 Analog Direct sample snooping device dsnoop:CARD=NVidia,DEV=1 HDA NVidia, ALC883 Digital Direct sample snooping device dsnoop:CARD=NVidia,DEV=3 HDA NVidia, HDMI 0 Direct sample snooping device hw:CARD=NVidia,DEV=0 HDA NVidia, ALC883 Analog Direct hardware device without any conversions hw:CARD=NVidia,DEV=1 HDA NVidia, ALC883 Digital Direct hardware device without any conversions hw:CARD=NVidia,DEV=3 HDA NVidia, HDMI 0 Direct hardware device without any conversions plughw:CARD=NVidia,DEV=0 HDA NVidia, ALC883 Analog Hardware device with all software conversions plughw:CARD=NVidia,DEV=1 HDA NVidia, ALC883 Digital Hardware device with all software conversions plughw:CARD=NVidia,DEV=3 HDA NVidia, HDMI 0 Hardware device with all software conversions default:CARD=CMI8770 C-Media CMI8770, C-Media PCI DAC/ADC Default Audio Device front:CARD=CMI8770,DEV=0 C-Media CMI8770, C-Media PCI DAC/ADC Front speakers rear:CARD=CMI8770,DEV=0 C-Media CMI8770, C-Media PCI 2nd DAC Rear speakers surround40:CARD=CMI8770,DEV=0 C-Media CMI8770, C-Media PCI 2nd DAC 4.0 Surround output to Front and Rear speakers surround41:CARD=CMI8770,DEV=0 C-Media CMI8770, C-Media PCI 2nd DAC 4.1 Surround output to Front, Rear and Subwoofer speakers surround50:CARD=CMI8770,DEV=0 C-Media CMI8770, C-Media PCI 2nd DAC 5.0 Surround output to Front, Center and Rear speakers surround51:CARD=CMI8770,DEV=0 C-Media CMI8770, C-Media PCI 2nd DAC 5.1 Surround output to Front, Center, Rear and Subwoofer speakers surround71:CARD=CMI8770,DEV=0 C-Media CMI8770, C-Media PCI 2nd DAC 7.1 Surround output to Front, Center, Side, Rear and Woofer speakers iec958:CARD=CMI8770,DEV=0 C-Media CMI8770, C-Media PCI DAC/ADC IEC958 (S/PDIF) Digital Audio Output dmix:CARD=CMI8770,DEV=0 C-Media CMI8770, C-Media PCI DAC/ADC Direct sample mixing device dmix:CARD=CMI8770,DEV=1 C-Media CMI8770, C-Media PCI 2nd DAC Direct sample mixing device dmix:CARD=CMI8770,DEV=2 C-Media CMI8770, C-Media PCI IEC958 Direct sample mixing device dsnoop:CARD=CMI8770,DEV=0 C-Media CMI8770, C-Media PCI DAC/ADC Direct sample snooping device dsnoop:CARD=CMI8770,DEV=1 C-Media CMI8770, C-Media PCI 2nd DAC Direct sample snooping device dsnoop:CARD=CMI8770,DEV=2 C-Media CMI8770, C-Media PCI IEC958 Direct sample snooping device hw:CARD=CMI8770,DEV=0 C-Media CMI8770, C-Media PCI DAC/ADC Direct hardware device without any conversions hw:CARD=CMI8770,DEV=1 C-Media CMI8770, C-Media PCI 2nd DAC Direct hardware device without any conversions hw:CARD=CMI8770,DEV=2 C-Media CMI8770, C-Media PCI IEC958 Direct hardware device without any conversions plughw:CARD=CMI8770,DEV=0 C-Media CMI8770, C-Media PCI DAC/ADC Hardware device with all software conversions plughw:CARD=CMI8770,DEV=1 C-Media CMI8770, C-Media PCI 2nd DAC Hardware device with all software conversions plughw:CARD=CMI8770,DEV=2 C-Media CMI8770, C-Media PCI IEC958 Hardware device with all software conversions |
Aplay -l
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| **** List of PLAYBACK Hardware Devices **** card 0: NVidia [HDA NVidia], device 0: ALC883 Analog [ALC883 Analog] Subdevices: 0/1 Subdevice #0: subdevice #0 card 0: NVidia [HDA NVidia], device 1: ALC883 Digital [ALC883 Digital] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 card 0: NVidia [HDA NVidia], device 3: HDMI 0 [HDMI 0] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 card 1: CMI8770 [C-Media CMI8770], device 0: CMI8738-MC8 [C-Media PCI DAC/ADC] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 card 1: CMI8770 [C-Media CMI8770], device 1: CMI8738-MC8 [C-Media PCI 2nd DAC] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 card 1: CMI8770 [C-Media CMI8770], device 2: CMI8738-MC8 [C-Media PCI IEC958] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 |
Iemand die me verder kan helpen?
Alle apparaten die ik hier heb staan hebben bij 'audio output' en 'passthrough output' dezelfde device staan. Misschien ze allebei op iec958 (ALSA) zetten?Duskwither schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:55:
5.1 geluid werkt hiermee prima, stereo geluid (en minder belangrijk, geluid in het xbmc menu) werkt niet. Met zowel mp3's als video bronnen heb ik hier last van. Het heeft ooit wel gewerkt, maar is "spontaan" gestopt.
Settings in XBMC
Thanksjacobras schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:10:
[...]
Alle apparaten die ik hier heb staan hebben bij 'audio output' en 'passthrough output' dezelfde device staan. Misschien ze allebei op iec958 (ALSA) zetten?
In XBMC bekijk ik nu mijn film collectie via Movies->Title. Dit toont alle films op de locatie die ik heb ingesteld, dus alle categorien (actie, humor, oorlog etc)
Is het mogelijk een voorselectie te maken zodat ik een bepaalde categorie films te zien krijg, en dus niet al mijn films moet door bladeren om de juiste te kiezen?
voorbeeld:
Ik heb een eigen film collectie en mijn kinderen hebben een hoop films. Ik wil niet dat mijn kinderen de fanarts etc zien van de actie en oorlogs films, maar alleen Dora, Tom & Jerry etc... Kan dit?
3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500
Voor mijn beeldvorming.Duskwither schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:18:
[...]
Thanks! Nogmaals alle output devices nagelopen, en idd nu ze hetzelfde staan (iec958 (ALSA)) werkt het. Had ik al wel eens eerder geprobeer, dus niet helemaal duidelijk waarom het nu wel werkt, maar ik ben blij!
Jij hebt nu stereo en DTS via passthrough?
Ik heb ook vele pogingen gedaan maar kreeg het niet voor elkaar om stereo op mijn HDMI te krijgen en gelijktijdig DTS via optical. Uiteindelijk via een Dual Audio Output patch gekregen wat ik wil maar het kan dus toch anders?
Ik kreeg elke keer namelijk DTS over mijn HDMI welke verbonden is met de TV als ik de zelfde settings als jij gebruikte
En volgens mij klopt dat ergens ook wel aangezien speaker config 5.1 is of mis ik iets?
Dan krijgen je kinderen alleen hun eigen fanart en films/series te zien.
Ook kan je homescreen opties uitzetten om het zo simpel als wat voor hun te houden.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Kan ik dit niet koppelen? Zodra ik iets verwijder uit mijn bibliotheek dat hij dan ook meteen de files van de pc afhaalt?
Bedoel je die?
Ik weet eigenlijk niet of hij je Library en files aan elkaar linkt op die manier als je die optie gebruikt.
Volgens mij kan dat alleen via de File Manager en niet via de Library.
En dan ook alleen als je de optie: 'deletion and renaming' actief is, zoals hierboven al beschreven is.
Ehhh, ik verwijder eigenlijk altijd alles via de library. Als je hem verwijdert vraagt hij netjes of je de mkv/iso whatever ook wil verwijderen. De bijbehorende bestanden in de map zoals nfo/jpg's en dergelijke blijven wel behouden.RudolfR schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:30:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=107609
Volgens mij kan dat alleen via de File Manager en niet via de Library.
En dan ook alleen als je de optie: 'deletion and renaming' actief is, zoals hierboven al beschreven is.
Vind het wel handig om de hdd opgeruimd te houden. Als ik zelf aangeef dat de film verwijderd mag worden kan er nooit iets verkeerd gaan lijkt me.
serhat schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:07:
[...]
Ehhh, ik verwijder eigenlijk altijd alles via de library. Als je hem verwijdert vraagt hij netjes of je de mkv/iso whatever ook wil verwijderen. De bijbehorende bestanden in de map zoals nfo/jpg's en dergelijke blijven wel behouden.
Dat doet hij hier toch niet hoor
Ik heb net een minuut geleden nog een episode verwijderd vanuit mijn library. Ik zie echt Tv Shows -> Show -> Seizoen -> Ep staan.. het is toch echt de library en niet de file manager.
Wil je screenshots zien ofzo?
[ Voor 4% gewijzigd door serhat op 11-06-2012 18:03 ]
Ja, screenshots van je filemanager, voor en na dat je iets delete uit je Libraryserhat schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:03:
[...]
Ik heb net een minuut geleden nog een episode verwijderd vanuit mijn library. Ik zie echt Tv Shows -> Show -> Seizoen -> Ep staan.. het is toch echt de library en niet de file manager.
Wil je screenshots zien ofzo?
Is een filmpje waar je de melding ziet ook goed? Sorry voor het slechte kwaliteit. App om te recorden was blijkbaar niet zo denderend.Fire69 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:07:
[...]
Ja, screenshots van je filemanager, voor en na dat je iets delete uit je Library
Bij het afspelen van de video zoek ik de ondertiteling op in opensubtitles.org, dan krijg ik ook een lijst, maar als ik één ervan wil downloaden duurt dat heel lang en uiteindelijk een time-out. Dit is de logging: http://pastebin.com/0jMFZhs2.
Uiteindelijk:
Enig idee hoe dit kan komen? Ik merk dat de weather plugin het ook niet meer doet. Als ik een locatie invoer, komt er niks terug.File "C:\Program Files (x86)\XBMC\system\python\Lib\socket.py", line 561, in create_connection
raise error, msg
IOError: [Errno socket error] [Errno 10060] A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond
12:00:57 T:5464 INFO: -->End of Python script error report<--
12:00:57 T:5464 INFO: Python script stopped
XBMC heb ik al een keer opnieuw geïnstalleerd, incl. userfolder. Verder gebruik ik geen proxy oid en de standaardinstellingen.
Edit: Opgelost door Windows opnieuw te installeren

[ Voor 4% gewijzigd door Ruzor op 13-06-2012 17:45 ]
*Phew* Was al bang dat het aan mij lag.Fire69 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:34:
Verrek, je hebt gelijk. Als die 'Allow file renaming and deletion' aanstaat, vraagt hij om effectief de file te deleten!!
Maar die map met fanart etc. word toch niet verwijderd van de lokale schijf?
Nope, jammergenoeg cleaned hij niet alles op wat bij de film hoort.G.Scholtens schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 07:58:
[...]
Maar die map met fanart etc. word toch niet verwijderd van de lokale schijf?
Het staat gewoon niet netjes in je folderstructuur
Dat vind ik nu ook, alles moet gewoon weg. Hoop dat iemand nog een goeie addon weet.Fire69 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:59:
Dat zou ik persoonlijk geen probleem vinden eigenlijk.
Het staat gewoon niet netjes in je folderstructuur
dus die is altijd netjes, wat er in de database van XBMC staat, tja...
ik gebruik overigens XBMClive op een asrock ion330, geen idee hoe de windows versie hiermee omgaat
Ik was het zo'n beetje elke keer beu om mijn settings elke keer opnieuw te moeten doen, grootste gedeelte heb ik al afgevangen nu.
Bij een schone installatie van OpenELEC plaats je een backup.zip op de installer stick en na install wordt die backup terug geplaatst.
Ik heb het als volgt getest. Ik heb de addon XBMC Backup installed, en een backup gemaakt van alles wat ik wilde. De inhoud van xbmc_backup heb ik in een backup.zip geplaatst en op stick gezet, clean install en voila die gegevens zijn iig terug.
Nu alleen bv nog de default skin vervangen door MQ3 en dan ben ik voor mezelf zo ongeveer waar ik mijn installer hebben wilde
Same here. De automatische clean in de update library functie haalt bij de volgende update de gedelete map vervolgens uit de library.shameete schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:03:
mijn folderstructuur staat op m'n NAS, als ik een film zat ben gooi ik de complete map weg waar de film in staat.
Bijna alles naar wens dus. Welke instellingen moet ik doen om dit voor elkaar te krijge?
HTPC: Zotac hd-nd22
XBMC: Xbmc live 11.0 beta
Ir Ontvanger: Van de konig afstandsbediening
Grz Lowhorn
Wat bedoel je met uit, echt uit of standby?Lowhorn schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:02:
Eindelijk! Ik heb een goeie ir ontvanger voor mijn HTPC. Gewoon de Konig Mediacenter Afstandsbediening gekocht en zat een ontvanger bij!! Heb nu mijn logitech harmony helemaal ingesteld en alles naar wens, behalve dat ik mijn htpc nog niet aan en uit kan zetten met de afstandsbediening.
Bijna alles naar wens dus. Welke instellingen moet ik doen om dit voor elkaar te krijge?
HTPC: Zotac hd-nd22
XBMC: Xbmc live 11.0 beta
Ir Ontvanger: Van de konig afstandsbediening
Grz Lowhorn
Naar en uit standby werkt hier zonder problemen op mijn AD02, echt uit en weer aan is een no-go.
Zodat de films goed worden weergeveven in de library maar hoe doe ik dat voor een boxset? Heeft iemand een voorbeeld nfo en moet ik dan de nfo in de hoofdmap zetten of in elke map een apart nfo?
Ja wel echt uit en aan. Kan met mijn telefoon ook maar dat is via wifi.schumi2004 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:53:
[...]
Wat bedoel je met uit, echt uit of standby?
Naar en uit standby werkt hier zonder problemen op mijn AD02, echt uit en weer aan is een no-go.
En volgens mij staat mijn Zotac altijd op standby, tenminste er brand altijd een rood lampje?
Kan op de aan/uit knop blijven drukken maar helaas, werkt echt niet.
Dus kun je me ene beetje op weg helpen.
Je computer moet een Wake On Lan mogelijkheid hebben om hem echt aan te kunnen zetten.Lowhorn schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:49:
[...]
Ja wel echt uit en aan. Kan met mijn telefoon ook maar dat is via wifi.
En volgens mij staat mijn Zotac altijd op standby, tenminste er brand altijd een rood lampje?
Kan op de aan/uit knop blijven drukken maar helaas, werkt echt niet.
Dus kun je me ene beetje op weg helpen.
Eigenlijk moet je moederbord die functie bezitten, en je netwerkkaart moet het ook aankunnen.
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Verwijderd
Google: xbmc nfo, eerste resultaat:G.Scholtens schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:41:
Wil voor de boxset "Andre van Duin - Je Blijft Lachen met Andre" 6 dvd's in totaal een .nfo gaan maken.
Zodat de films goed worden weergeveven in de library maar hoe doe ik dat voor een boxset? Heeft iemand een voorbeeld nfo en moet ik dan de nfo in de hoofdmap zetten of in elke map een apart nfo?
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Import/Export_library
Even naar onder scrollen en het voorbeeld van Movies of TV Show overnemen, afhankelijk van hoe je het zelf wil indelen. Als movie zijnde kan je er een set/trilogy van maken, als TV Show een serie. Up to you!
Hiermee lukthet mij niet.Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:46:
[...]
Google: xbmc nfo, eerste resultaat:
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Import/Export_library
Even naar onder scrollen en het voorbeeld van Movies of TV Show overnemen, afhankelijk van hoe je het zelf wil indelen. Als movie zijnde kan je er een set/trilogy van maken, als TV Show een serie. Up to you!
waar moet ik de nfo plaatsten dan?
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]