Hmm vreemd, ik heb m ook door sickbeard aan laten maken. Opensubtitles werkt ook prima, alleen ik heb m standaard op bierdopje staan voor tv series.
Dan vind ik het vreemd dat ik er met een nvidia kaart geen last van heb.GrooV schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:54:
[...]
Ik heb dit ook met mijn onkyo nr609, volgens mij omdat er naar dts omgeschakeld moet worden
Stuurt de nvidia kaart dan ook wel DTS door, of convert die het toevallig altijd naar DD (of visa versa)?HKS-Skyline schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:33:
[...]
Dan vind ik het vreemd dat ik er met een nvidia kaart geen last van heb.
Bij het analoog geluid is het natuurlijk te verklaren omdat het in dat geval altijd analoog is en de receiver niet hoeft te switchen.
Dat probleem heb ik zelf niet. Als ik iets met DTS of DD op heb staan en ik zet hem op pauze dan blijft dat gewoon op het display staan en wordt het geluid onmiddelijk hervat als ik op afspelen druk.GrooV schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:54:
[...]
Ik heb dit ook met mijn onkyo nr609, volgens mij omdat er naar dts omgeschakeld moet worden
Linux (Ubuntu 12.04) + Eden stable + NVidia GT430 + Onkyo NR509
Uiteraard wordt er niets getranscode (doh)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| [1562819.091012] HDMI hot plug event: Codec=3 Pin=5 Presence_Detect=1 ELD_Valid=0 [1562819.096048] HDMI status: Codec=3 Pin=5 Presence_Detect=0 ELD_Valid=0 [1562819.122884] HDMI hot plug event: Codec=3 Pin=5 Presence_Detect=1 ELD_Valid=0 [1562819.128043] HDMI status: Codec=3 Pin=5 Presence_Detect=1 ELD_Valid=0 [1562819.221979] HDMI hot plug event: Codec=3 Pin=5 Presence_Detect=0 ELD_Valid=1 [1562819.228065] HDMI status: Codec=3 Pin=5 Presence_Detect=1 ELD_Valid=1 [1562820.000020] HDMI: detected monitor TX-NR509 [1562820.000023] at connection type HDMI [1562820.000027] HDMI: available speakers: FL/FR LFE FC RL/RR RLC/RRC [1562820.000033] HDMI: supports coding type LPCM: channels = 2, rates = 32000 44100 48000 88200 96000 176400 192000, bits = 16 20 24 [1562820.000037] HDMI: supports coding type LPCM: channels = 8, rates = 32000 44100 48000 88200 96000 176400 192000, bits = 16 20 24 [1562820.000041] HDMI: supports coding type AC-3: channels = 8, rates = 32000 44100 48000, max bitrate = 640000 [1562820.000044] HDMI: supports coding type DTS: channels = 8, rates = 44100 48000, max bitrate = 1536000 [1562820.000046] HDMI: supports coding type DSD (One Bit Audio): channels = 6, rates = 44100 [1562820.000049] HDMI: supports coding type E-AC-3/DD+ (Dolby Digital Plus): channels = 8, rates = 44100 48000 [1562820.000052] HDMI: supports coding type DTS-HD: channels = 8, rates = 44100 48000 88200 96000 176400 192000 [1562820.000055] HDMI: supports coding type MLP (Dolby TrueHD): channels = 8, rates = 48000 96000 192000 |
[ Voor 63% gewijzigd door HarmoniousVibe op 19-07-2012 13:25 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Yup hier bij mij ook. Receiver en andere xbmc config op een soundbar blijven DTS of DD aangeven en geluid gaat direct verder.HarmoniousVibe schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:23:
[...]
Dat probleem heb ik zelf niet. Als ik iets met DTS of DD op heb staan en ik zet hem op pauze dan blijft dat gewoon op het display staan en wordt het geluid onmiddelijk hervat als ik op afspelen druk.
Linux (Ubuntu 12.04) + Eden stable + NVidia GT430
ow wacht het gaat hier over windows he, wellicht kan je even kijken of er bij de geluidskaart instellingen in windows aanstaat dat een process exclusive rechten mag hebben?keepitfrosty schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:26:
[...]
Yup hier bij mij ook. Receiver en andere xbmc config op een soundbar blijven DTS of DD aangeven en geluid gaat direct verder.
overigens net gevonden: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=84629 " Disable GUI sounds and retest. "
[ Voor 11% gewijzigd door Puc van S. op 19-07-2012 13:34 ]
Ik heb het ook dat het geluid na 2 seconden pas aanspringt bij DD en DTS. Gebruik Zbox AD02, openELEC en een Onkyo HT-R548. Na pauzeren van een film gaat het lampje op de reciever van HDMI en DD of DTS uit. Bij het weer vervolgen van de film begint de film en gaat het HDMI lampje 2 seconden knipperen, dan blijft hij branden en het DD of DTS lampje gaat branden en er is geluid. Uitzetten van de navigatie geluiden helpt niet. Lijkt me iets van Onkyo die even tijd nodig heeft als ik de posts hier zo zie.Puc van S. schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:29:
[...]
ow wacht het gaat hier over windows he, wellicht kan je even kijken of er bij de geluidskaart instellingen in windows aanstaat dat een process exclusive rechten mag hebben?
overigens net gevonden: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=84629 " Disable GUI sounds and retest. "
Denk eerder dat het inderdaad aan de reciever ligt. Ik heb hier ook een AD02 met OpenELEC nightly en eem Yamaha reciever maar heb deze problemen in z'n geheel niet, ook nooit gehad met eerdere builds.aegieles schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:50:
[...]
Ik heb het ook dat het geluid na 2 seconden pas aanspringt bij DD en DTS. Gebruik Zbox AD02, openELEC en een Onkyo HT-R548. Na pauzeren van een film gaat het lampje op de reciever van HDMI en DD of DTS uit. Bij het weer vervolgen van de film begint de film en gaat het HDMI lampje 2 seconden knipperen, dan blijft hij branden en het DD of DTS lampje gaat branden en er is geluid. Uitzetten van de navigatie geluiden helpt niet. Lijkt me iets van Onkyo die even tijd nodig heeft als ik de posts hier zo zie.
Misschien even in de manual van Onkyo kijken of dit is te verhelpen, maar eerlijk gezegt heb ik me er nooit aan gestoord.schumi2004 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:53:
[...]
Denk eerder dat het inderdaad aan de reciever ligt. Ik heb hier ook een AD02 met OpenELEC nightly en eem Yamaha reciever maar heb deze problemen in z'n geheel niet, ook nooit gehad met eerdere builds.
Edit:
Vreemde is wel dat dit niet gebeurt bij mijn blu-ray speler die op de Onkyo is aangesloten. Hier blijven de lampjes gewoon branden en video en geluid starten gelijk zonder vertraging.
[ Voor 17% gewijzigd door aegieles op 19-07-2012 15:10 ]
Test eens met eden final.dCY schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:57:
Hebben hier mensen ook problemen met ondertitels download?
Ik gebruik de XBMC frodo beta versie, maar kan sinds 2 weken geen ondertitels activeren.
Met de addon vind ik wel de juiste ondertitel, en wordt volgens de addon gedownload en extracted..
Maar daarna gebeurd er niets meer.. ik zie wel in de ondertitel optie dat een ondertitel betsand aanwezig is, maar geeft niks weer tijdens het afspelen.
Zodra ik het betreffende film/serie stop en weer start, is de ondertitel bestand weg.
Er is een bug in frodo dat subs niet goed ondersteund.
Zoals timing continue out of sync of een verschil van 10 minuten.
In eden loopt het wel goed.
Gebeurd vooral met HD blu-ray matriaal zoals remuxes etc.
Maar aangezien weinig mensen dit melden op de forum of trak staat het op los priority.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Ik zit in de log te kijken en zie dit gebeuren:TRaSH schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:12:
[...]
Test eens met eden final.
Er is een bug in frodo dat subs niet goed ondersteund.
Zoals timing continue out of sync of een verschil van 10 minuten.
In eden loopt het wel goed.
Gebeurd vooral met HD blu-ray matriaal zoals remuxes etc.
Maar aangezien weinig mensen dit melden op de forum of trak staat het op los priority.
10:23:01 T:2296 ERROR: XFILE::CFile::OpenForWrite - Unhandled exception opening smb://admin:paswoord@192.168.1.10/multimedia/TV-Shows/Continuum (2012)/Season 1\Continuum - S01E07 - The Politics of Time.en.srt
10:23:01 T:2296 ERROR: XFILE::CFile::OpenForWrite - Error opening smb://admin:paswoord@192.168.1.10/multimedia/TV-Shows/Continuum (2012)/Season 1\Continuum - S01E07 - The Politics of Time.en.srt
10:23:01 T:2252 NOTICE: Opening Subtitle stream: 0 source: 1024
10:23:01 T:2252 ERROR: CDVDPlayerSubtitle::OpenStream - Unable to create subtitle parser
10:23:01 T:2252 WARNING: CDVDPlayer::OpenSubtitleStream - Unsupported stream 0. Stream disabled.
Toch zijn alle credentials goed en nooit veranderd. Maar opeens geeft het problemen.
Iemand ideeen?
zal niet alleen aan de Onkyo liggen het het probleem ook na pauzeren met mijn samsung receiver.
Eden Final build maar ook ook in de laatste 2 beta's
Ik zou voor de grap in Windows naar \\192.168.1.10 gaan en dezelfde user/pass invullen. Ga vervolgens naar exact dezelfde map en probeer een bestand aan te maken (desnoods dezelfde). Kijken of je via Windows er wel bij kan. Zo niet is er toch iets veranderd.dCY schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:17:
[...]
Ik zit in de log te kijken en zie dit gebeuren:
10:23:01 T:2296 ERROR: XFILE::CFile::OpenForWrite - Unhandled exception opening smb://admin:paswoord@192.168.1.10/multimedia/TV-Shows/Continuum (2012)/Season 1\Continuum - S01E07 - The Politics of Time.en.srt
10:23:01 T:2296 ERROR: XFILE::CFile::OpenForWrite - Error opening smb://admin:paswoord@192.168.1.10/multimedia/TV-Shows/Continuum (2012)/Season 1\Continuum - S01E07 - The Politics of Time.en.srt
10:23:01 T:2252 NOTICE: Opening Subtitle stream: 0 source: 1024
10:23:01 T:2252 ERROR: CDVDPlayerSubtitle::OpenStream - Unable to create subtitle parser
10:23:01 T:2252 WARNING: CDVDPlayer::OpenSubtitleStream - Unsupported stream 0. Stream disabled.
Toch zijn alle credentials goed en nooit veranderd. Maar opeens geeft het problemen.
Iemand ideeen?
Nee komt inderdaad niet alleen bij Onkyo voor.sjnelle schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:31:
zal niet alleen aan de Onkyo liggen het het probleem ook na pauzeren met mijn samsung receiver.
Hier heeft iemand een workaround, maar werkt voor mij niet. Krijg wat errors en weet verder niet wat ik er mee moet. Misschien dat iemand anders hier op voor kan boorduren.
Edit:
Nog even geprobeerd via optical, maar dat is niet veel beter, ik hoor dan zelfs een plop na pauzeren en afspelen. Maar weer terug naar HDMI.
[ Voor 11% gewijzigd door aegieles op 19-07-2012 17:21 ]
Ik heb een vreemd probleem met een film.
Het gaat om 'Cleanskin' (zie http://www.moviemeter.nl/film/80472/)
Ik scrape met Moviemeter. Alles vindt hij altijd prima, temeer ook omdat ik eerst opzoek hoe de film op de Moviemeter site staat en daarna pas de mapnaam aanpas naar exact dezelfde naam. Deze keer werkte dat alleen niet, Cleanskin werd niet gevonden.
Dus maar eens handmatig geprobeerd..ook nu geen resultaat. Tik ik bijv. American History X of een andere film in dan vindt hij deze wel. Alleen Cleanskin is niet bekend volgens de scraper.
Tenslotte heb ik ook een .nfo aangemaakt met exact dezelfde bestandsnaam en daarin de link geplakt van Moviemeter, degene die ik hierboven ook heb neergezet.
Hoe kan het dat hij hem niet vindt? En wat is er nog mogelijk om hem alsnog te vinden. Nu staat hij zonder titel in mijn filmoverzicht met een screenshot uit de film zelf als cover..
Ik scrape met Moviemeter. Alles vindt hij altijd prima, temeer ook omdat ik eerst opzoek hoe de film op de Moviemeter site staat en daarna pas de mapnaam aanpas naar exact dezelfde naam. Deze keer werkte dat alleen niet, Cleanskin werd niet gevonden.
Dus maar eens handmatig geprobeerd..ook nu geen resultaat. Tik ik bijv. American History X of een andere film in dan vindt hij deze wel. Alleen Cleanskin is niet bekend volgens de scraper.
Tenslotte heb ik ook een .nfo aangemaakt met exact dezelfde bestandsnaam en daarin de link geplakt van Moviemeter, degene die ik hierboven ook heb neergezet.
Hoe kan het dat hij hem niet vindt? En wat is er nog mogelijk om hem alsnog te vinden. Nu staat hij zonder titel in mijn filmoverzicht met een screenshot uit de film zelf als cover..
Das wel appart, gebruik zelf geen moviemeter maar download de film wel even en zet ik moviemeter ook even aan zolang niemand me nog voor isHwKok schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:55:
Ik heb een vreemd probleem met een film.
Je kunt even een .nfo in de map zetten met daarin de link naar de moviemeter-url.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Dat had ik al geprobeerdHarmoniousVibe schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:21:
Je kunt even een .nfo in de map zetten met daarin de link naar de moviemeter-url.
@schumi2004 alvast bedankt!HwKok schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:55:
@HwKok
Maak een melding op http://forum.xbmc.org/sho...e=34&highlight=moviemeter dan kan The_Ghost16 het aanpassen.
Maak een melding op http://forum.xbmc.org/sho...e=34&highlight=moviemeter dan kan The_Ghost16 het aanpassen.
Alvast mijn excuses omdat ik hier iets plaats zonder eerst het voorafgaande pagina's een te doorlezen.
Weet iemand de reden van dit probleem? Ik heb nu zelf een oplossing gevonden maar ik weet nu eigenlijk nog altijd de oorzaak van het probleem niet.
Weet iemand de reden van dit probleem? Ik heb nu zelf een oplossing gevonden maar ik weet nu eigenlijk nog altijd de oorzaak van het probleem niet.
[ Voor 19% gewijzigd door TomVH2 op 19-07-2012 23:25 ]
Misschien kom je mogelijk de oorzaak hier in dit topic zelf wel tegen als je wel eerst de voorafgaande pagina's eens doorleest? Je kunt er alleen maar wijzer van worden, echt kwaad kan het dus nietTomVH2 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:24:
Alvast mijn excuses omdat ik hier iets plaats zonder eerst het voorafgaande pagina's een te doorlezen.
Testing, one, two ...
Weet iemand hoe je in de skin dark refocus, de kleur van ClearArt kan veranderen?
Als ik tijdens een film op pauze druk, krijg ik een blauwe balk met cover in info.
Deze blauwe kleur wil ik graag aanpassen, maar weet niet of dit mogelijk is.
Als ik tijdens een film op pauze druk, krijg ik een blauwe balk met cover in info.
Deze blauwe kleur wil ik graag aanpassen, maar weet niet of dit mogelijk is.
Om mezelf even op te volgen. Was niet zo snugger, aangezien ik de titel had veranderd. Ik had binnen XBMC het jaartal achter The Newsroom verwijderd aangezien ik dit niet zo mooi vond staan in de library. Maar daardoor ging XBMC Subtitles zoeken naar een oude serie met dezelfde naam.Amelandbor schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 00:33:
Heeft iemand toevallig ook The Newsroom in de Xbmc library staan? Zou diegene dan ook even kunnen testen of Xbmc Subtitles via bierdopje wel ondertitelingen laat zien. Ik krijg namelijk geen match.
Weet iemand een andere mogelijkheid om wel de titel te veranderen in de bibliotheek?
Is geen punt, maar moet je zelf even een nfo-tje maken met de juiste verwijzingen erin. Persoonlijk vindt ik dat teveel gedoe dus ik houd altijd originele namen aan. Ik kan wel interpreteren als het een beetje afwijkt, progsels zijn daar over het algemeen wat minder handig meeAmelandbor schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:38:
[...]
Om mezelf even op te volgen. Was niet zo snugger, aangezien ik de titel had veranderd. Ik had binnen XBMC het jaartal achter The Newsroom verwijderd aangezien ik dit niet zo mooi vond staan in de library. Maar daardoor ging XBMC Subtitles zoeken naar een oude serie met dezelfde naam.
Weet iemand een andere mogelijkheid om wel de titel te veranderen in de bibliotheek?
De nfo heeft wel de juiste naam en TVDB id, dus dat werkt helaas niet.
Ik heb maar even in de code zitten kijken en gevraagd of ze eerst kunnen zoeken op TVDB id ipv op naam.
Lijkt me eigenlijk ook veel logischer.
Ik heb maar even in de code zitten kijken en gevraagd of ze eerst kunnen zoeken op TVDB id ipv op naam.
Lijkt me eigenlijk ook veel logischer.
Ik gebruik al jaren tot volle tevredenheid XMBC. Nu heb ik de laatste tijd een vreemd probleem. Als ik de content op mappen wil zetten (die mappen bevinden zich op mijn NAS) dan onthoud hij de content niet.
Voorbeeld: Ik zet op de map 'TV' dat de content series is. Als ik dit daarna weer opvraag is deze 'series' setting weg. Dit heeft natuurlijk tot gevolg dat mijn libraries niet meer geupdate worden.
Ik gebruik XBMC op OSX.
Voorbeeld: Ik zet op de map 'TV' dat de content series is. Als ik dit daarna weer opvraag is deze 'series' setting weg. Dit heeft natuurlijk tot gevolg dat mijn libraries niet meer geupdate worden.
Ik gebruik XBMC op OSX.
gisteren nog even de zoekfunctie gebruikt. Ik heb enkel een post gevonden van alex3305 waarin hij aanhaalde dat xbmc soms de verkeerde (24Hz i.p.v. 23,976Hz) frequentie kiest. Ik zou gewoon graag de oorzaak van het probleem kennen. XBMC of ATI CCC? Maar ik begrijp niet hoe de keuze gemaakt wordt tussen 24Hz en 23,976 HZ.hardware-lover schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 01:06:
[...]
Misschien kom je mogelijk de oorzaak hier in dit topic zelf wel tegen als je wel eerst de voorafgaande pagina's eens doorleest? Je kunt er alleen maar wijzer van worden, echt kwaad kan het dus niet
[edit]. of heeft niemand anders problemen met XBMC /windows op een AMD A4- A6 of A8 syteem met de optie "Adjust display refresh rate to match video" geactiveerd? Ik heb gelezen dat je deze optie best activeert om de negatieve gevolgen van 3:2 pulldown conversion niet te hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door TomVH2 op 20-07-2012 15:02 ]
Ik kan in de skins die ik tot nu toe heb gebruikt (Aeon MQ 3/Realaska Dark) met mijn toetsenbord op 'c' drukken gevolgd door 'Edit title'. Dit veranderd alleen de naam in de library.Amelandbor schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:38:
[...]
Om mezelf even op te volgen. Was niet zo snugger, aangezien ik de titel had veranderd. Ik had binnen XBMC het jaartal achter The Newsroom verwijderd aangezien ik dit niet zo mooi vond staan in de library. Maar daardoor ging XBMC Subtitles zoeken naar een oude serie met dezelfde naam.
Ja dat had ik dus ook gedaan, maar blijkbaar zoekt XBMC Subtitles aan de hand van die naam. Nu dus maar afwachten of ze in de addon willen aanpassen dat er eerst gezocht wordt op tvdb id.
Dat gaan ze niet doen. Om sync subs te hebben moet je een exacte match hebben tussen de naam van het bestand en de naam van de sub; de ondertitelaar gebruikt immers de exacte naam van de aflevering/film voor een reden, en een andere rip kan een andere offset hebben voor de audio track. Schiet je jezelf alleen maar mee in de voet
.
.
Als je de bibliotheek gebruikt dan abstraheert hij net die hele naam. Gebruik je wel library view? Da's net een van de sterke punten van XBMC... Heel dat abstractiegebeurenAmelandbor schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:38:
[...]
[ Voor 61% gewijzigd door Borromini op 20-07-2012 15:21 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik kan je geen oorzaak geven, enkel de instellingen waarmee ik de beste resultaten krijg onder Windows en een AMD GPU. hardware-lover in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV" Misschien kun je daar wat mee.TomVH2 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:22:
[...]
gisteren nog even de zoekfunctie gebruikt. Ik heb enkel een post gevonden van alex3305 waarin hij aanhaalde dat xbmc soms de verkeerde (24Hz i.p.v. 23,976Hz) frequentie kiest. Ik zou gewoon graag de oorzaak van het probleem kennen. XBMC of ATI CCC? Maar ik begrijp niet hoe de keuze gemaakt wordt tussen 24Hz en 23,976 HZ.
[edit]. of heeft niemand anders problemen met XBMC /windows op een AMD A4- A6 of A8 syteem met de optie "Adjust display refresh rate to match video" geactiveerd? Ik heb gelezen dat je deze optie best activeert om de negatieve gevolgen van 3:2 pulldown conversion niet te hebben.
Testing, one, two ...
Ik heb gekeken in de code van de plugin en naar de debug log. Daaruit blijkt dat ze nu al eerst naar de serie naam kijken en vervolgens naar het seizoen en nummer van de aflevering. Als ze die serienaam niet kunnen vinden kijken ze o.a. naar de tvdb id. Dus het is al wel mogelijk en lijkt mij ook logischer om als eerste te gebruiken, aangezien dat altijd een betere match geeft.Borromini schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:18:
Dat gaan ze niet doen. Om sync subs te hebben moet je een exacte match hebben tussen de naam van het bestand en de naam van de sub; de ondertitelaar gebruikt immers de exacte naam van de aflevering/film voor een reden, en een andere rip kan een andere offset hebben voor de audio track. Schiet je jezelf alleen maar mee in de voet.
Ik gebruik gewoon de library, het probleem is alleen dat er meerdere series zijn met dezelfde naam. Dus daarom wordt er denk ik een jaartal achter geplakt.Als je de bibliotheek gebruikt dan abstraheert hij net die hele naam. Gebruik je wel library view? Da's net een van de sterke punten van XBMC... Heel dat abstractiegebeuren.
Ja, bij mij werkt het nu ook door in ATI CCC 24Hz als default te gebruiken i.p.v. 60Hz.hardware-lover schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 21:00:
[...]
Ik kan je geen oorzaak geven, enkel de instellingen waarmee ik de beste resultaten krijg onder Windows en een AMD GPU. hardware-lover in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV" Misschien kun je daar wat mee.
Ik zal het nog eens proberen met de hierboven genoemde instelling en een default refreshrate van 60Hz. Benieuwd wat het dan gaat geven. Ik echter totaal niet wat de optie "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" iets zou kunnen veranderen aan juiste framerate selectie.hardware-lover schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:12:
[...]
- ...
- ...
- gemaximaliseerd venster in plaats van volledig scherm: uit
- ...
wat bedoel je met "Bij het laatste scherm heb ik handmatig de diverse refreshrates toegevoegd waaronder 24p weergave"? Of bedoel je dat je in Xorg.conf (onder linux) de settings hebt moeten wijzigen?hardware-lover schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:12:
Dit zowel op een Samsung Full-HD plasma als op een iiyama Prolite e2273HDS. Bij het laatste scherm heb ik handmatig de diverse refreshrates toegevoegd waaronder 24p weergave. Ook daarop lopen de video's soepel hoewel ietsje minder vloeiend dan op mijn plasma tv (gelukkig maar).
...
Dan heb je ook 24Hz en 23,976Hz moeten invullen ? of???
Er zijn gelijk maar weinig (of geen) mensen die echt weten hoe alles werkt en er is maar weinig info te vinden ook vind ik.
Zoals aangegeven gaat het om de instellingen onder "Windows 7 32b". Het maakt niet uit welke standaard refresrate je als bureaublad instelling kiest als je "aanpassen refreshrate aan media" aan hebt staan, als je monitor/TV alle media refreshrates daadwerkelijk ondersteund neemt deze dat vanzelf over.TomVH2 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 21:31:
[...]
Ja, bij mij werkt het nu ook door in ATI CCC 24Hz als default te gebruiken i.p.v. 60Hz.
[...]
Ik zal het nog eens proberen met de hierboven genoemde instelling en een default refreshrate van 60Hz. Benieuwd wat het dan gaat geven. Ik echter totaal niet wat de optie "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" iets zou kunnen veranderen aan juiste framerate selectie.
[...]
wat bedoel je met "Bij het laatste scherm heb ik handmatig de diverse refreshrates toegevoegd waaronder 24p weergave"? Of bedoel je dat je in Xorg.conf (onder linux) de settings hebt moeten wijzigen?
Dan heb je ook 24Hz en 23,976Hz moeten invullen ? of???
Er zijn gelijk maar weinig (of geen) mensen die echt weten hoe alles werkt en er is maar weinig info te vinden ook vind ik.
Bij "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" verandert er ook niets aan de refreshrate maar het is wel een instelling waarmee je media vloeiender wordt weergegeven, los van de refreshrate-instellingen onder XBMC.
Ik bedoel dat ik resoluties toe heb moeten voegen die standaard niet beschikbaar zijn bij mijn computer-monitor. Dus de 24p keuze was niet te kiezen maar wordt wel ondersteund door het scherm. Die zijn via CCC of nVidia instellingen handmatig toe te voegen en als ze eenmaal aanwezig zijn dan kan er door XBMC (of andere media-software) ook gebruik van worden gemaakt. Bij mijn TV zijn ze standaard al beschikbaar.
Testing, one, two ...
Hmmm dus ik heb juist dezelfde zelfde settings als jou met uitzondering van "gemaximaliseerd venster in plaats van volledig scherm" aangevink en ik heb een 64bit versie van Win 7. Als ik in ATI CCC de frequentie instel op 60Hz, heb ik geen vloeiend beeld. Het is alsof XBMC de verkeerde refresh rate kiest waardoor er nog conversie in de grafische kaart moet gebeuren.
De TV schakelt wel om naar 24Hz maar het beel schokt zo. Als in ATI CCC de frequentie instel op 24Hz heb ik wel vloeiend beeld.
Als ik nu materiaal afspeel van 23,976fps, schakelt de TV om naar 24Hz
Als ik nu materiaal afspeel van 24fps, schakelt de TV niet om. Dit is normaal want de refresh rate is al ingesteld op 24Hz.
Dus bij jou speelt alles (zowel beeldmateriaal van 24fps als 23,976fps) vloeiend af?
-3:2 pulldown of andere conversie op de grafische kaart
-CPU niet genoeg rekenkracht
-GPU niet genoeg rekenkracht
-....
De TV schakelt wel om naar 24Hz maar het beel schokt zo. Als in ATI CCC de frequentie instel op 24Hz heb ik wel vloeiend beeld.
Als ik nu materiaal afspeel van 23,976fps, schakelt de TV om naar 24Hz
Als ik nu materiaal afspeel van 24fps, schakelt de TV niet om. Dit is normaal want de refresh rate is al ingesteld op 24Hz.
Dus bij jou speelt alles (zowel beeldmateriaal van 24fps als 23,976fps) vloeiend af?
Waarom? Wat doet deze optie waardoor beeld vloeiender wordt weergegeven? Er zijn veel zaken die kunnen zorgen voor niet vloeiend beeld:Bij "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" verandert er ook niets aan de refreshrate maar het is wel een instelling waarmee je media vloeiender wordt weergegeven, los van de refreshrate-instellingen onder XBMC.
-3:2 pulldown of andere conversie op de grafische kaart
-CPU niet genoeg rekenkracht
-GPU niet genoeg rekenkracht
-....
Welke versie van XBMC heb je nu in gebruik, ik zie dat zo snel niet staan of lees er overheen?
Het meeste 24P materiaal wat ik afspeel is in werkelijkheid 23.976xxx en dat is volgens mij de refreshrate voor zowat het meeste Full-HD materiaal. Daarnaast is er volop 50 en 60Hz media voorhanden. Er zitten soms wat meer exotische exemplaren tussen maar die kom ik maar zelden tegen. Hoe dan ook, er zijn maar weinig media-bestanden waarmee ik problemen heb. Ik heb er wel een maar die gebruik ik puur als test om te kunnen controleren wat de aanpassingen van de instellingen voor gevolg hebben.
Ik zou je willen verwijzen naar het XBMC forum voor specifieke vragen en anders zou je ook het volgende eens door kunnen nemen; http://wiki.xbmc.org/inde..._for_Windows_specific_FAQ
Elke hardware-opstelling heeft zo zijn eigen fine-tuning. Ik gebruik als HTPC vrij lichte apparaatjes (ION 330 en AMD E-350) en daarop geven de door mij opgegeven instellingen het beste resultaat. Ik gebruik XBMC nog steeds niet als standaard Media software maar test deze wel dagelijks en blijf dit ook doen tot het voor mij zover is dat het misschien wel mijn standaard media software zal zijn al geloof ik nooit dat ik mijn geld op een paard zal gaan zetten. Onder Windows heb je de vrijheid om van alles uit te proberen, en dat blijf ik ook doen, nu en in de toekomst. Ik test ook regelmatig nieuwere OpenElec XBMC releases maar dat doe ik vooral om deze te kunnen vergelijken met de Windows tegenhanger.
Het meeste 24P materiaal wat ik afspeel is in werkelijkheid 23.976xxx en dat is volgens mij de refreshrate voor zowat het meeste Full-HD materiaal. Daarnaast is er volop 50 en 60Hz media voorhanden. Er zitten soms wat meer exotische exemplaren tussen maar die kom ik maar zelden tegen. Hoe dan ook, er zijn maar weinig media-bestanden waarmee ik problemen heb. Ik heb er wel een maar die gebruik ik puur als test om te kunnen controleren wat de aanpassingen van de instellingen voor gevolg hebben.
Ik zou je willen verwijzen naar het XBMC forum voor specifieke vragen en anders zou je ook het volgende eens door kunnen nemen; http://wiki.xbmc.org/inde..._for_Windows_specific_FAQ
Elke hardware-opstelling heeft zo zijn eigen fine-tuning. Ik gebruik als HTPC vrij lichte apparaatjes (ION 330 en AMD E-350) en daarop geven de door mij opgegeven instellingen het beste resultaat. Ik gebruik XBMC nog steeds niet als standaard Media software maar test deze wel dagelijks en blijf dit ook doen tot het voor mij zover is dat het misschien wel mijn standaard media software zal zijn al geloof ik nooit dat ik mijn geld op een paard zal gaan zetten. Onder Windows heb je de vrijheid om van alles uit te proberen, en dat blijf ik ook doen, nu en in de toekomst. Ik test ook regelmatig nieuwere OpenElec XBMC releases maar dat doe ik vooral om deze te kunnen vergelijken met de Windows tegenhanger.
[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 21-07-2012 22:32 . Reden: typo ]
Testing, one, two ...
Bedankt voor de reactie. Ik gebruik V11.0 stable (eden Ik heb de refreshrate nu terug op 60Hz geplaatst en de optie "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" uitgevinkt. En ja hoor, nu ook geen schokkend beeld. De optie uitvinken helpt. Had de windows specific FAQ ook net gevonden (waar ook min of meer de reden staat van het schokkend beeld).
Wat gebruik jij als standaard media software?
Wat gebruik jij als standaard media software?
Ik gebruik de skin: Aeon MQ3 en dat ziet er wel erg gaaf uit moet ik zeggen... Ik heb alleen één ding waar ik niet uitkom.
Als ik in mijn muziek library zit en muziek afspeel dan wordt er automatisch artiest data (afbeeldingen) gedownload en die afbeeldingen worden als kleine thumnails rechtsboven in beeld gezet (als slide-show).
Wat ik uit screenshots zie van anderen is dat ze van artiesten ook één beeldvullende background image hebben, en dat is nou wat ik ook graag zou willen. Iemand enig idee hoe dit in te stellen is?
[edit]
Zie bijvoorbeeld http://kepfeltoltes.hu/12..._www.kepfeltoltes.hu_.png
of
YouTube: SHOWCASE - Artist Backgrounds / cdART / Album Covers
Ik krijg alleen netjes het CD hoesje te zien met de track informatie, maar niet die background.
Als ik in mijn muziek library zit en muziek afspeel dan wordt er automatisch artiest data (afbeeldingen) gedownload en die afbeeldingen worden als kleine thumnails rechtsboven in beeld gezet (als slide-show).
Wat ik uit screenshots zie van anderen is dat ze van artiesten ook één beeldvullende background image hebben, en dat is nou wat ik ook graag zou willen. Iemand enig idee hoe dit in te stellen is?
[edit]
Zie bijvoorbeeld http://kepfeltoltes.hu/12..._www.kepfeltoltes.hu_.png
of
YouTube: SHOWCASE - Artist Backgrounds / cdART / Album Covers
Ik krijg alleen netjes het CD hoesje te zien met de track informatie, maar niet die background.
[ Voor 23% gewijzigd door mede op 22-07-2012 08:41 ]
3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500
Ik zoek voor mijn ouders XBMC hardware die alle gangbare formaten tot 1080p/DTS kan afspelen omdat ik mij geen zorgen wil maken of iets wel of niet goed afspeelt. De mediaspeler wordt direct op de TV aangesloten en zal gebruik maken van een direct aangesloten USB disk (geen NAS aanwezig). Ook is er geen receiver aanwezig. HDMI-CEC ondersteuning moet bij voorkeur aanwezig zijn zodat de afstandbediening van de TV kan worden gebruikt. Het moet niet te moeilijk zijn.
Ik heb een poging gedaan met een Raspberry Pi maar die is voor mij te selectief in de formaten (geen DVD, geen DTS want dit moet de Pi zelf verwerken - in dit geval geen DTS capable receiver aanwezig). Jammer, want verder is alle functionaliteit aanwezig.
Ik zoek wel iets redelijk kant en klaar dus niet zelf met de soldeerbout aan de gang. Beetje ala Apple TV of ZBOX i.c.m. OpenELEC zoiets. Het budget en waar ik al naar heb gekeken wil ik nog even voor mij houden omdat ik anders misschien opties uitsluit. Met het risico dat jullie zeggen dat ik mijn huiswerk miet heb gedaan natuurlijk...
Ik heb een poging gedaan met een Raspberry Pi maar die is voor mij te selectief in de formaten (geen DVD, geen DTS want dit moet de Pi zelf verwerken - in dit geval geen DTS capable receiver aanwezig). Jammer, want verder is alle functionaliteit aanwezig.
Ik zoek wel iets redelijk kant en klaar dus niet zelf met de soldeerbout aan de gang. Beetje ala Apple TV of ZBOX i.c.m. OpenELEC zoiets. Het budget en waar ik al naar heb gekeken wil ik nog even voor mij houden omdat ik anders misschien opties uitsluit. Met het risico dat jullie zeggen dat ik mijn huiswerk miet heb gedaan natuurlijk...
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik weet niet hoe belangrijk een remote voor je is, maar mijn ervaring is dat er weinig remotes te vinden zijn die zonder al teveel moeite alle functionaliteit van XBMC kunnen benutten.kraades schreef op zondag 22 juli 2012 @ 10:52:
Ik zoek voor mijn ouders XBMC hardware die alle gangbare formaten tot 1080p/DTS kan afspelen omdat ik mij geen zorgen wil maken of iets wel of niet goed afspeelt. De mediaspeler wordt direct op de TV aangesloten en zal gebruik maken van een direct aangesloten USB disk (geen NAS aanwezig). Ook is er geen receiver aanwezig. HDMI-CEC ondersteuning moet bij voorkeur aanwezig zijn zodat de afstandbediening van de TV kan worden gebruikt. Het moet niet te moeilijk zijn.
Ik heb een Zotac ID80 met OpenELEC en moet zeggen dat die enorm goed bevalt, vooral met de laatste (beta) release erop. Alles wordt probleemloos afgespeeld.
Ik heb hier een pogin gedaan om mijn Harmony remoteop aan te sluiten, maar dat werkt niet heel erg lekker. Zeker niet gezien de tijd die ik er al in heb gestoken.
Ik gebruik nu ipv een remote een keyboard en wel de rii mini: http://riiminikeyboards.com/ en ik moet zeggen dat werkt echt super. Ik snap niet dat er nog mensen zijn die met een remote aan de slag gaan, vooral niet wanneer je dit geprobeerd hebt. Als je de lijst met keyboard shortcuts erbij pakt: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keyboard dan is het echt kinderspel om XBMC geheel te bedienen met deze keyboard. Het apparaat is even groot als een standaard remote en met de 2.4GHz aansluiting heb je ook nooit last van het niet goed richten op je ir recever etc... (ik lijk wel reclame te maken
Grootste voordeel is ook wel dat er een echt toetsenbord op zit die ik veel gebruik voor YouTube en het zoeken door mijn muziek collectie.
3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500
Ik draai XBMC eden op mijn systeem. Sinds afgelopen week krijg ik elke keer als ik ondertitels wil downloaden van bierdopje de volgende foutmelding: Failed to contact bierdopje site. Deze krijg ik 2x achter elkaar. Vervolgens gaat de add-on verder zoeken bij de volgende ingestelde sites (ondertitel en subscene). Deze werken wel zoals het hoort.
Google levert wel een aantal hits maar hier ben ik niks wijzer van geworden.
Ik heb de add-on al gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd maar dit heeft ook niet geholpen. In de crash log heb ik ook geen foutmeldingen gevonden over dit probleem.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of een idee wat ik nog zou kunnen doen?
Ik heb de add-on al gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd maar dit heeft ook niet geholpen. In de crash log heb ik ook geen foutmeldingen gevonden over dit probleem.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of een idee wat ik nog zou kunnen doen?
Mejor así
Er zal vast wel iets met de api zijn vermoed ik.Garcia10 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:48:
Ik draai XBMC eden op mijn systeem. Sinds afgelopen week krijg ik elke keer als ik ondertitels wil downloaden van bierdopje de volgende foutmelding: Failed to contact bierdopje site. Deze krijg ik 2x achter elkaar. Vervolgens gaat de add-on verder zoeken bij de volgende ingestelde sites (ondertitel en subscene). Deze werken wel zoals het hoort.
Hmm... sinds vandaag lijkt geen enkele filminfo scraper te werken.
Heb geprobeerd:
IMDB
Moviemeter
The moviedb
Krijg melding:
"Geen verbinding mogelijk met remote server"
Iemand hier ook last van?
Heb geprobeerd:
IMDB
Moviemeter
The moviedb
Krijg melding:
"Geen verbinding mogelijk met remote server"
Iemand hier ook last van?
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Hiervoor zul je of bij de RPi moeten zijn, of een losse Pulse-Eight HDMI-CEC adapter moeten kopen. Deze plaats je dan tussen de HDMI uitvang van de PC en de HDMI ingang van de TV en sluit je met USB nog eens op de PC aan. Daarnaast heeft Pulse-Eight nu voor een selectie moederborden een interne adapter. Deze moet dan op de vrij nieuwe HTPC header van het moederbord worden aangesloten. Let wel op dat je eerst onderzoek doet naar de ondersteuning van de te gebruiken TV. Want volgensmij was van de grote merken Panasonic niet aan te raden, en bv. met mijn eigen wat oudere Sony TV werken ook verschillende knoppen niet. Voor de beste integratie zul je ook moeten kijken of de PC aan gezet kan worden via USB. Met de nieuwste firmware voor de (losse) HDMI-CEC adapter (weet niet hoe het met de interne zit) kan de TV dan de PC aanzetten, waarbij de HDMI-CEC adapter dus het CEC "ga aan" commando van de TV omzet naar een wake-on-usb commando voor de PC.kraades schreef op zondag 22 juli 2012 @ 10:52:
HDMI-CEC ondersteuning moet bij voorkeur aanwezig zijn zodat de afstandbediening van de TV kan worden gebruikt. Het moet niet te moeilijk zijn.
Garcia10 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:48:
Hier werkt dat nog prima. Net nog met Eden en XBMC subtitles een subtitle gedownload (gisteren/eergisteren ook). Tenzij het iets is is met Serie/zoekterm waar hij op mis gaat (denk aan encoding/rare internationale karakters), waardoor het in sommige gevallen wel werkt en sommige niet.schumi2004 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:09:
[...]
Er zal vast wel iets met de api zijn vermoed ik.
Cannot contact klinkt meer als een verbindingsprobleem dan een foutje tijdens het contacten. Ik zou even de log checken, om te kijken of het echt een connectieprobleem is of iets tijdens het communiceren mis gaat. Als je dat er niet uit kan halen zou ik op diezelfde bak even via de browser of console hetzelfde proberen. Even kijken of je dan wel verbinding kan maken en dergelijke. Just to be sure.
[ Voor 8% gewijzigd door serhat op 22-07-2012 13:48 ]
Ik kan wel contacten met ondertitel en subscene, alleen bierdopje geeft de foutmelding. Via de browser controleren gaat niet, het is de xbmcbuntu versie.
Mejor así
Logs bekeken? Desnoods XBMC even in de debug mode zetten en checken.
Uit die log wordt je ook niet heel veel wijzer:
code 28:
CURLE_OPERATION_TIMEDOUT (28)
Operation timeout. The specified time-out period was reached according to the conditions.
Kunnen jullie wel van the moviedb scrapen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| 15:00:52 T:6472 NOTICE: VideoInfoScanner: Starting scan .. 15:00:52 T:6472 DEBUG: VideoInfoScanner: Scanning dir 'D:\Users\xxxxxxxx\Documents\downloads\complete\Movies\' as not in the database 15:00:52 T:6472 DEBUG: CVideoDatabase::GetMovieId (D:\Users\xxxxxxxxx\Documents\downloads\complete\Movies\1114 (2003)\VIDEO_TS\VIDEO_TS.IFO), query = select idMovie from movie where idFile=60 15:00:52 T:6472 DEBUG: VideoInfoScanner: No NFO file found. Using title search for 'D:\Users\xxxxxxxx\Documents\downloads\complete\Movies\1114 (2003)\VIDEO_TS\VIDEO_TS.IFO' 15:00:52 T:6472 DEBUG: ADDON::CScraper::FindMovie: Searching for '1114' using The MovieDB scraper (path: 'C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\XBMC\addons\metadata.themoviedb.org', content: 'movies', version: '3.3.0') 15:00:52 T:6472 DEBUG: scraper: CreateSearchUrl returned <url>http://api.themoviedb.org/3/search/movie?api_key=57983e31fb435df4df77afb854740ea9&query=1114&year=2003&language=en</url> 15:00:52 T:6472 DEBUG: Using proxy http://xxxx 15:00:52 T:6472 DEBUG: FileCurl::Open(0B55E9C4) http://api.themoviedb.org/3/search/movie?api_key=57983e31fb435df4df77afb854740ea9&query=1114&year=2003&language=en 15:00:52 T:6472 INFO: XCURL::DllLibCurlGlobal::easy_aquire - Created session to http://api.themoviedb.org 15:01:02 T:6472 WARNING: XFILE::CFileCurl::CReadState::FillBuffer: curl failed with code 28 15:01:02 T:6472 ERROR: CFileCurl::CReadState::Open, didn't get any data from stream. 15:01:02 T:6472 ERROR: ADDON::CScraper::Run: Unable to parse web site |
code 28:
CURLE_OPERATION_TIMEDOUT (28)
Operation timeout. The specified time-out period was reached according to the conditions.
Kunnen jullie wel van the moviedb scrapen?
Ah.. stupid.
Ik denk dat ik het al weet. Heb gisteren een http proxy ingesteld en die werkt niet meer.
Edit: Ja, dat was het
Ik denk dat ik het al weet. Heb gisteren een http proxy ingesteld en die werkt niet meer.
Edit: Ja, dat was het

[ Voor 200% gewijzigd door jagermeister op 22-07-2012 15:13 ]
Ik zie dit verschijnen:
15:07:58 T:6330128 ERROR: ClearBlock: Trying to clear non existent block /home/garcia/.xbmc/addons/script.xbmc.subtitles
15:08:46 T:6330128 ERROR: invalid rss url set referenced in skin
15:07:58 T:6330128 ERROR: ClearBlock: Trying to clear non existent block /home/garcia/.xbmc/addons/script.xbmc.subtitles
15:08:46 T:6330128 ERROR: invalid rss url set referenced in skin
Mejor así
Ik heb dus EXACT hetzelfde probleem sinds een week ofzo. Via de browser op mijn pc kan ik prima bij bierdopje komen maar XBMC geeft die melding.Garcia10 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:48:
Dat probleem heb ik ook, vroeger deed ik het handmatig dus ben maar weer daarmee begonnen
Een apt-get update en vervolgens een install/upgrade heeft bij mij het probleem opgelost. Heb werkelijk geen idee waardoor de fout geintroduceerd is, maar gelukkig werkt het nu weer goed.Garcia10 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:48:
Mejor así
Zou je een debug log kunnen maken en plaatsen op http://pastebin.com ?Terrestrial schreef op zondag 22 juli 2012 @ 15:26:
[...]
Ik heb dus EXACT hetzelfde probleem sinds een week ofzo. Via de browser op mijn pc kan ik prima bij bierdopje komen maar XBMC geeft die melding.
Aanzetten van debug mode: Settings > System > Debugging > Enable debug logging
Locatie van logfile: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Log_file#Location
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Ik heb dit probleem nu ook ineens.Garcia10 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:39:
[...]
Een apt-get update en vervolgens een install/upgrade heeft bij mij het probleem opgelost. Heb werkelijk geen idee waardoor de fout geintroduceerd is, maar gelukkig werkt het nu weer goed.
Hoe heb je het opgelost... oftewel... kun je bovenstaande iets helderder uitleggen?
Thanks alvast.
Ik heb er ook 1. Van minitoetsenborden.nl Maar dan met het touchpad in het midden. Al regelmatig ter sprake gebracht, maar weinig die de moeite nemen ze te proberen. Ik vind hem fantastisch nadat ik vrijwel elke ab hardware en Apps wel heb geprobeerd om de HTPC te besturen. Ook buiten xbmc werkt alles feilloos omdat het gewoon een volwaardig toetsenbord en muis met alle denkbare functies is. Even wennen en je wil nooit meer iets anders!mede schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:39:
[...]
Ik heb hier een pogin gedaan om mijn Harmony remoteop aan te sluiten, maar dat werkt niet heel erg lekker. Zeker niet gezien de tijd die ik er al in heb gestoken.
Ik gebruik nu ipv een remote een keyboard en wel de rii mini: http://riiminikeyboards.com/ en ik moet zeggen dat werkt echt super. Ik snap niet dat er nog mensen zijn die met een remote aan de slag gaan, vooral niet wanneer je dit geprobeerd hebt.
Als je de lijst met keyboard shortcuts erbij pakt: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keyboard dan is het echt kinderspel om XBMC geheel te bedienen met deze keyboard. Het apparaat is even groot als een standaard remote en met de 2.4GHz aansluiting heb je ook nooit last van het niet goed richten op je ir recever etc... (ik lijk wel reclame te makenmaar ik ben er gewoon super enthousiast over
)
Grootste voordeel is ook wel dat er een echt toetsenbord op zit die ik veel gebruik voor YouTube en het zoeken door mijn muziek collectie.
Mooi voor een HTPC, maar op een ATV2 ben je er niks mee natuurlijk...
Nogmaals, ik weet niet zeker of deze handelingen het probleem heeft doen verhelpen. Ik draaide beta 3 van eden zag ik gisteren. Ik heb beta 3 geupgrade naar de final versie van eden met behulp van de volgende commands (ook te vinden op de wiki pagina van xbmc) :jagermeister schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:29:
[...]
Ik heb dit probleem nu ook ineens.
Hoe heb je het opgelost... oftewel... kun je bovenstaande iets helderder uitleggen?
Thanks alvast.
- sudo apt-get update
- sudo apt-get install xbmc
- sudo apt-get update
- sudo apt-get upgrade
Mejor así
Is dat fijn dan met die touchpad in het midden? Lijkt me juist vreselijk vervelend.Dennisdn schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:04:
[...]
Ik heb er ook 1. Van minitoetsenborden.nl Maar dan met het touchpad in het midden. Al regelmatig ter sprake gebracht, maar weinig die de moeite nemen ze te proberen. Ik vind hem fantastisch nadat ik vrijwel elke ab hardware en Apps wel heb geprobeerd om de HTPC te besturen. Ook buiten xbmc werkt alles feilloos omdat het gewoon een volwaardig toetsenbord en muis met alle denkbare functies is. Even wennen en je wil nooit meer iets anders!
Hallo met Tim
Ik heb zelf afgelopen weekend ook flink lopen kloten om mijn AB werkend te krijgen en het is me uiteindelijk ook wel gelukt maar toch mis ik nog wat functies.
Heeft een van jullie toevallig ervaring met dit model: http://www.minitoetsenbor...3-in-1-2-4-ghz-zwart.html
Mij lijkt hij wel makkelijk omdat hij net als de Boxee remote een navigatie gedeelte heeft.
Heeft een van jullie toevallig ervaring met dit model: http://www.minitoetsenbor...3-in-1-2-4-ghz-zwart.html
Mij lijkt hij wel makkelijk omdat hij net als de Boxee remote een navigatie gedeelte heeft.
XboxLive: Dave 130R
Ik snap het probleem van mensen niet zo met een afstandsbediening. Ik heb een Asrock Ion330 en gebruik hem eigenlijk altijd met mijn logitech harmony 555 en zou niet weten waarom ik mijn toetsenbord nodig zou moeten hebben. Alle functies die niet standaard op de ab zitten kun je er heel eenvoudig bij zetten, de htpc gaat automatisch aan net als de stereo en de tv, en xbmc start nog automatisch op ook. Mijn trust thinity keyboard is al in geen weken van de lader geweest.
Ik zit volgens mij op de meest recente Dharma release, dus dit zal voor mij niet opgaan, denk ik. Toch bedankt!Garcia10 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 07:23:
[...]
Nogmaals, ik weet niet zeker of deze handelingen het probleem heeft doen verhelpen. Ik draaide beta 3 van eden zag ik gisteren. Ik heb beta 3 geupgrade naar de final versie van eden met behulp van de volgende commands (ook te vinden op de wiki pagina van xbmc) :Na een reboot kon ik bierdopje weer benaderen zonder foutmelding.
- sudo apt-get update
- sudo apt-get update
- sudo apt-get upgrade
Heb mijn Harmony ook prima werkend. Alles wat ik wil doet ie, al is een tobo wel fijner om tekst in te voeren natuurlijk.ybastiaans schreef op maandag 23 juli 2012 @ 09:43:
Ik snap het probleem van mensen niet zo met een afstandsbediening. Ik heb een Asrock Ion330 en gebruik hem eigenlijk altijd met mijn logitech harmony 555 en zou niet weten waarom ik mijn toetsenbord nodig zou moeten hebben. Alle functies die niet standaard op de ab zitten kun je er heel eenvoudig bij zetten, de htpc gaat automatisch aan net als de stereo en de tv, en xbmc start nog automatisch op ook. Mijn trust thinity keyboard is al in geen weken van de lader geweest.
Ik hoop dat je Eden bedoelt, anders loop je een jaar achter...jagermeister schreef op maandag 23 juli 2012 @ 09:59:
[...]
Ik zit volgens mij op de meest recente Dharma release, dus dit zal voor mij niet opgaan, denk ik. Toch bedankt!
Same here, werkt perfect.[...]
Heb mijn Harmony ook prima werkend. Alles wat ik wil doet ie, al is een tobo wel fijner om tekst in te voeren natuurlijk.
Ik geef nooit tekst in eigenlijk, dus dat mis ik niet echt
Nee het is juist super fijn. Je houd hem gewoon vast in de handpalmen en typt alles met je duimen al la blackberry, en je duimen kunnen ook makkelijk het volledige touchpad bereiken.Pkunk schreef op maandag 23 juli 2012 @ 08:04:
[...]
Is dat fijn dan met die touchpad in het midden? Lijkt me juist vreselijk vervelend.
Die bedoel ik inderdaadFire69 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:12:
[...]
Ik hoop dat je Eden bedoelt, anders loop je een jaar achter...
[...]
Same here, werkt perfect.
Ik geef nooit tekst in eigenlijk, dus dat mis ik niet echt

Is er hier nog iemand die een recente Openelec Fusion Frodo build gebruikt? Ik was aan het zoeken, maar de laatste is al bijna een maand oud.
Als je zelf Linux gebruikt kun je vrij simpel zelf een build maken door "de source" van Github te halen en vervolgens zelf een versie te compilen met PROJECT=Generic ARCH=i386 XBMC=frodo make release. Evt. project en arch aanpassen (let op: Generic heeft alleen i386 als architectuur) en als je dat wil kun je ook nog PVR=yes toevoegen. Vervolgens een paar uurtjes wachten en dan heb je dezelfde tarball als dat je normaal zou downloaden in het targets mapje staan.Sneezydevil schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:00:
Is er hier nog iemand die een recente Openelec Fusion Frodo build gebruikt? Ik was aan het zoeken, maar de laatste is al bijna een maand oud.
In het geval dat je de Generic i386 nodig hebt kan ik vanavond ook wel eens kijken of ik zelf de tarball ergens gehost kan krijgen, maar die is ook alweer een week oud of zo.
Edit:
Sorry, over dat ene "Fusion" woordje heen gelezen.
[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 24-07-2012 10:01 ]
@RobertMe
Voor Fusion is het niet zo eenvoudig als je schetst, er zijn namelijk wat issues o.a. met XVBA, hier meer info.
http://openelec.tv/forum/...odo-general-issue-reports
Voor Fusion is het niet zo eenvoudig als je schetst, er zijn namelijk wat issues o.a. met XVBA, hier meer info.
Ik heb die thread inderdaad bijna helemaal doorgenomen, en er is ook een vrij duidelijke wiki post.
Zelf een build maken, was inderdaad de volgende stap, als niemand al een recente/werkende had.
Ik heb eigenlijk alleen de nieuwe mysql structuur nodig, maar dan hang ik toch aan Frodo vast.
Zelf een build maken, was inderdaad de volgende stap, als niemand al een recente/werkende had.
Ik heb eigenlijk alleen de nieuwe mysql structuur nodig, maar dan hang ik toch aan Frodo vast.
Ik begin toch langzamerhand een beetje klaar te raken met OpenELEC, voornamelijk vanwege het ontbreken van MCE Keyboard support via remote. Misschien toch maar overstappen naar iets anders.
Misschien XBMCbuntu maar een poging geven maar kan deze vanaf een SD kaart en belangrijker nog, kan ik daar wel mijn Harmony remote als MCE Keyboard gebruiken?
Misschien XBMCbuntu maar een poging geven maar kan deze vanaf een SD kaart en belangrijker nog, kan ik daar wel mijn Harmony remote als MCE Keyboard gebruiken?
Je bedoelt de advanced launcher add-on? Dat heb ik namelijk al geprobeerd. File van de Skype-site op een stick gezet en proberen op te starten. Dat lukte niet.Koffie schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:52:
Je kunt skype altijd nog via de launcher starten ..
Die pagina lijkt alleen bereikbaar als je geregistreerd bent op de site?schumi2004 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:55:
@RobertMe
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Klopt dat geldt volgens mij voor alle development threads op het openelec forum, maar als je Frodo wil compilen, kun je hier eens kijken: Openelec WikiBorromini schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:46:
[...]
Die pagina lijkt alleen bereikbaar als je geregistreerd bent op de site?
De patches voor Fusion komen vaak van Susis, zijn naam is in het eerder genoemde topic ook terug te vinden.
Nvidia en generic builds zijn er trouwens genoeg van te vinden in dat topic.
Had je al met mod-mce geprobeerd, of is dat nooit niks geworden?schumi2004 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:47:
Ik begin toch langzamerhand een beetje klaar te raken met OpenELEC, voornamelijk vanwege het ontbreken van MCE Keyboard support via remote. Misschien toch maar overstappen naar iets anders.
[ Voor 28% gewijzigd door Sneezydevil op 25-07-2012 08:12 ]
Nu we het toch over OE en Harmony's hebben: weet iemand hoe ik de EXIT-knop op mijn Harmony One moet noemen in keyboard.xml? Ik wil dat deze knop mij in één keer weer naar het hoofdmenu brengt, maar ik krijg dit niet aan de praat. Andere knoppen mappen lukt prima, maar die EXIT-knop blijft me irriteren...
mod-mce is het niet geworden, moet ik teveel patches en tweaks terug zetten. Wil het best nog een poging geven maar dan moet ik op mijn gemak uitzoeken hoe en wat. Het zou wel de oplossing zijn. ook een hele discussie gehad met Stephan Sraue hierover op IRC maar die heeft het op een heeeeeeel laag pitje staan en vind het niet interresant, ik denk omdat er te weinig vraag naar is. Misschien is die vraag er wel maar wordt er niet op gereageerd.Sneezydevil schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 07:39:
[...]
Klopt dat geldt volgens mij voor alle development threads op het openelec forum, maar als je Frodo wil compilen, kun je hier eens kijken: Openelec Wiki
De patches voor Fusion komen vaak van Susis, zijn naam is in het eerder genoemde topic ook terug te vinden.
Nvidia en generic builds zijn er trouwens genoeg van te vinden in dat topic.
[...]
Had je al met mod-mce geprobeerd, of is dat nooit niks geworden?
Volgens mij is dat de back button.mrwolf schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:41:
Nu we het toch over OE en Harmony's hebben: weet iemand hoe ik de EXIT-knop op mijn Harmony One moet noemen in keyboard.xml? Ik wil dat deze knop mij in één keer weer naar het hoofdmenu brengt, maar ik krijg dit niet aan de praat. Andere knoppen mappen lukt prima, maar die EXIT-knop blijft me irriteren...
<back>Back</back>
Zo heb ik hem geconfigureerd maar deze gaat niet naar main menu maar zorgt er voor mij voor dat ik wel uit de Visualisation kan komen welke na verloop van tijd actief wordt bij afspelen van muziek.
[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 25-07-2012 10:45 ]
Zou het thuis moeten opzoeken, heb deze toets namelijk wel op m'n Harmony geconfigureerd. Is het niet de Home knop? XBMC.ActivateWindow(Home)mrwolf schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:41:
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keymap.xml
Weet je toevallig waar het fout gaat? Ik heb in deze thread lopen spitten, maar je post vrij veelschumi2004 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:20:
[...]
mod-mce is het niet geworden, moet ik teveel patches en tweaks terug zetten. Wil het best nog een poging geven maar dan moet ik op mijn gemak uitzoeken hoe en wat. Het zou wel de oplossing zijn. ook een hele discussie gehad met Stephan Sraue hierover op IRC maar die heeft het op een heeeeeeel laag pitje staan en vind het niet interresant, ik denk omdat er te weinig vraag naar is. Misschien is die vraag er wel maar wordt er niet op gereageerd.
Ik heb even lopen zoeken, en als ik het goed begrepen heb is sinds kernel 3.1 mod-mce niet meer nodig. Aangezien ze bij openelec op dit moment op 3.2.23 zitten, zou je zeggen dat het mogelijk moet zijn om het aan de gang te krijgen, zonder mod-mce.
In de kernel config zie ik ook staan:
CONFIG_IR_MCE_KBD_DECODER=y
Kun je eens testen of er wel output komt als je het volgende commando op de console uitvoert:
code:
1
| ir-keytable -t |
En vervolgens op de toetsen van het keyboard drukt.
Mijn excuses als je dat al geprobeerd hebt, maar er zijn ook zoveel posts in dit topic.
Nee, de back-button zit er ook op, maar die gaat netjes één menu terug. Dus van Serie x terug naar overzicht series, en dan pas naar het hoofdmenu. De exit-knop is een andere.schumi2004 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:20:
Volgens mij is dat de back button.
<back>Back</back>
Zo heb ik hem geconfigureerd maar deze gaat niet naar main menu maar zorgt er voor mij voor dat ik wel uit de Visualisation kan komen welke na verloop van tijd actief wordt bij afspelen van muziek.
Dat is actie inderdaad, maar aan welke knop moet ik deze toewijzen zodat de EXIT-knop werkt.Exocet schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:46:
[...]
Zou het thuis moeten opzoeken, heb deze toets namelijk wel op m'n Harmony geconfigureerd. Is het niet de Home knop? XBMC.ActivateWindow(Home)
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keymap.xml
Ik heb het ooit in de Dharmaversie van XBMCFreak wel werkend gehad, maar die instellingen weet ik niet meer helaas...
Echt fout gaat het niet , heb gekeken wat ik ervoor moet doen om naar de juiste kernel te komen waar de mce-mod nog wel nodig is en dat leek me iets teveel werkSneezydevil schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:56:
[...]
Weet je toevallig waar het fout gaat? Ik heb in deze thread lopen spitten, maar je post vrij veel.
Ik heb even lopen zoeken, en als ik het goed begrepen heb is sinds kernel 3.1 mod-mce niet meer nodig. Aangezien ze bij openelec op dit moment op 3.2.23 zitten, zou je zeggen dat het mogelijk moet zijn om het aan de gang te krijgen, zonder mod-mce.
In de kernel config zie ik ook staan:
CONFIG_IR_MCE_KBD_DECODER=y
Kun je eens testen of er wel output komt als je het volgende commando op de console uitvoert:
code:
1 ir-keytable -t
En vervolgens op de toetsen van het keyboard drukt.
Mijn excuses als je dat al geprobeerd hebt, maar er zijn ook zoveel posts in dit topic.
Commando kende ik niet, zal deze vanavond eens proberen. Met irw en evtest gebeurt er iig niks.
Welke harmony profiel gebruik je? Ik heb MCE Remote EU versie geladen en daar hebben de exit en back button dezelfde functie in OE.mrwolf schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:03:
[...]
Nee, de back-button zit er ook op, maar die gaat netjes één menu terug. Dus van Serie x terug naar overzicht series, en dan pas naar het hoofdmenu. De exit-knop is een andere.
[...]
Dat is actie inderdaad, maar aan welke knop moet ik deze toewijzen zodat de EXIT-knop werkt.
Ik heb het ooit in de Dharmaversie van XBMCFreak wel werkend gehad, maar die instellingen weet ik niet meer helaas...
Uit mijn hoofd ook MCE remote. De exit-knop werkt wel, en heeft inderdaad dezelfde functie. Maar ik wil dus dat die knop een andere functie krijgt dan de back-knop. Via een omweg kan ik natuurlijk wel een andere knop koppelen aan XBMC.ActivateWindow(Home), maar ik ben eigenwijs en wil die exit-knop hiervoor gebruikenschumi2004 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:30:
Welke harmony profiel gebruik je? Ik heb MCE Remote EU versie geladen en daar hebben de exit en back button dezelfde functie in OE.
Kan wel en dan moet je volgens mij met Lircmap.xml gaan spelen. Grappig is wel dat jouw voorbeeld nu precies de reden is dat ik MCE Keyboard over IR werkend wil hebben, wordt er onderhand moe van dat je beperkt ben in het kunnen aanpassen van je remote.mrwolf schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:39:
[...]
Uit mijn hoofd ook MCE remote. De exit-knop werkt wel, en heeft inderdaad dezelfde functie. Maar ik wil dus dat die knop een andere functie krijgt dan de back-knop. Via een omweg kan ik natuurlijk wel een andere knop koppelen aan XBMC.ActivateWindow(Home), maar ik ben eigenwijs en wil die exit-knop hiervoor gebruiken
Ik heb ooit met lircmap lopen klooien, maar ik vond het zo'n tijdrovend gedoe... Misschien iets voor een herfstdag komende weken om me weer eens rustig in te verdiepen. Maar als iemand al een hapklare oplossing heeft dan hoor ik het ook graag hoor
Het hangt er even van af wat je hebt ingegeven in je activiteit/apparaat in je harmony software. Als je back en exit beide aan dezelfde functie hebt hangen kan je niks veranderen in je keymap.
Wat ik bijvoorbeeld heb gedaan is de exit knop in de harmony software aan de knop groen gekoppeld. En vervolgens in m'n remote.xml:
Wat ik bijvoorbeeld heb gedaan is de exit knop in de harmony software aan de knop groen gekoppeld. En vervolgens in m'n remote.xml:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <keymap> <global> <remote> <green>PreviousMenu</green> </remote> </global> </keymap> |
Dag allemaal,
Ik heb een vraag over xbmc live 11.0. Ik heb nieuwe films, hd films, disney films en nl films.
Kan ik deze in het hoofdmenu een apart mapje maken?
Want nu staat er films en HD films, Maar zou dus ook NL Films en disney films willen.
Is dit te maken en hoe?
Alvast bedankt
grz Lowhorn
Ik heb een vraag over xbmc live 11.0. Ik heb nieuwe films, hd films, disney films en nl films.
Want nu staat er films en HD films, Maar zou dus ook NL Films en disney films willen.
Is dit te maken en hoe?
Alvast bedankt
grz Lowhorn
De MENU-knop doet dit toch?mrwolf schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:41:
Ik weet niet of de standaard skin custom menu entries ondersteunt, zoneen: skin gebruiken die dat wel doet (bv. Aeon Nox 3.x). Heb zelf een aparte ingang voor documentaires en Japanse films (via smart playlists).Lowhorn schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:11:
Dag allemaal,
Is dit te maken en hoe?
Alvast bedankt
grz Lowhorn
Die Howto, die ik daar aanhaal, is niet zo foutloos als ik gehoopt had.Sneezydevil schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 07:39:
Klopt dat geldt volgens mij voor alle development threads op het openelec forum, maar als je Frodo wil compilen, kun je hier eens kijken: Openelec Wiki
Gisteren avond toch maar besloten zelf een Frodo build voor fusion te compilen, maar als ik geen linux/git gebruiker was geweest, denk ik dat ik toch een paar keer vast was komen te zitten.
Ze laten je bijvoorbeeld voor de xbmc frodo build, de git respository, naar die van FernetMenta wijzigen. Ze halen daarom de branch weg, maar vergeten vervolgens de -b ook weg te halen.
Toch was het aanslingeren van de build vrij snel gebeurd, het compilen zelf duurde nog vrij lang, maar dat had ik ook wel verwacht.
Straks eens kijken of ik nog een sdcard heb, want dit wil ik liever niet over de build zetten die ik dagelijks gebruik.
Maar welke knop heb je binnen je harmony software dan toegewezen aan exit? Als dat een andere is dan je back knop hoef je helemaal niet met lirc te klooien.
Oke bij mij zit dat onder de MENU-knop, standaard MCE profiel. Knop actie in Harmony software is DVDMenu, die kan ik ook aan de EXIT-knop toewijzen als ik wil.mrwolf schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:47:
[...]
De MENU-knop laat bij mij het contextmenu zien. Ik zal wel weer eens in lirc duiken, brrr...
Is dat ook niet afhankelijk de skin die gebruikt wordt? Ik weet dat bij de reFocus skin het niet mogelijk is om direct naar het startscherm te gaan (bij gebruik van de laatste versie, eerdere versies hadden dat wel).mrwolf schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:47:
[...]
De MENU-knop laat bij mij het contextmenu zien. Ik zal wel weer eens in lirc duiken, brrr...
En werkt alles ook, voornamelijk geluid ?Sneezydevil schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 07:23:
[...]
Die Howto, die ik daar aanhaal, is niet zo foutloos als ik gehoopt had.
Gisteren avond toch maar besloten zelf een Frodo build voor fusion te compilen, maar als ik geen linux/git gebruiker was geweest, denk ik dat ik toch een paar keer vast was komen te zitten.
Ze laten je bijvoorbeeld voor de xbmc frodo build, de git respository, naar die van FernetMenta wijzigen. Ze halen daarom de branch weg, maar vergeten vervolgens de -b ook weg te halen.
Toch was het aanslingeren van de build vrij snel gebeurd, het compilen zelf duurde nog vrij lang, maar dat had ik ook wel verwacht.
Straks eens kijken of ik nog een sdcard heb, want dit wil ik liever niet over de build zetten die ik dagelijks gebruik.
Dat ga ik je vanavond vertellen, hij was pas tegen 12 uur klaar en moest vanmorgen op tijd naar mijn werk, dus vanavond sdcard zoeken en proberen.schumi2004 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:57:
[...]
En werkt alles ook, voornamelijk geluid ?
//Edit
Blijkbaar toch geen frodo build gedaan, ik had XBMC="frodo" bij de make release gezet, en toch had hij eden gecompiled.
Nu heb ik het gewijzigd in XBMC=frodo en nu lijkt hij wel met frodo aan de slag te zijn, maar dat gaat natuurlijk weer even duren.
Wel raar want op de wiki staat toch echt XBMC="frodo".
[ Voor 34% gewijzigd door Sneezydevil op 26-07-2012 19:32 ]
In de Harmony software staat de opdracht Exit (afsluiten) gekoppeld aan de knop 'Afsluiten' (=Exit). Maar hoe noem ik dan deze knop in keyboard.xml? Daar moet ik dan helaas wel lirc voor in duiken...Amelandbor schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:41:
Maar welke knop heb je binnen je harmony software dan toegewezen aan exit? Als dat een andere is dan je back knop hoef je helemaal niet met lirc te klooien.
In openelec doet sudo of apt-get het niet.Garcia10 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 07:23:
[...]
Nogmaals, ik weet niet zeker of deze handelingen het probleem heeft doen verhelpen. Ik draaide beta 3 van eden zag ik gisteren. Ik heb beta 3 geupgrade naar de final versie van eden met behulp van de volgende commands (ook te vinden op de wiki pagina van xbmc) :Na een reboot kon ik bierdopje weer benaderen zonder foutmelding.
- sudo apt-get update
- sudo apt-get update
- sudo apt-get upgrade
volgens het bierdopje forum zijn de oudere versies van de subtitle addon geblokkeerd.
http://www.bierdopje.com/...ierdopje-ondertitels/last
Maar nu vraag ik me af hoe ik de nieuwe versie van de subtitle addon installeren. de addon verwijderen en dan opnieuw installeren werkt helaas niet, dan wordt nog de oude versie geinstalleerd.
Ik lees her en der ook wat over auto update functionaliteit voor addons, is dat een optie die ik bij de add-on kan aanzetten en is dat per addon afhankelijk of die functionaliteit is ingebouwd?
ik draai momenteel OpenELEC 1.0 (1.0.2) [XBMC-Dharma]
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Bij mij is het de "wis (clear)" toets op een MCE afstandbediening om onder Windows, vanuit bijv. TV-series, rechtstreeks terug te keren naar het XBMC startmenu.
[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 26-07-2012 23:18 ]
Testing, one, two ...
Je kan ook even je debug log aanzetten en een paar keer op die knop drukken, dan kan je zo zien welke knop het is in de log.mrwolf schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:27:
[...]
In de Harmony software staat de opdracht Exit (afsluiten) gekoppeld aan de knop 'Afsluiten' (=Exit). Maar hoe noem ik dan deze knop in keyboard.xml? Daar moet ik dan helaas wel lirc voor in duiken...
Het is nu toch gelukt een frodo build te maken, en tot nog toe ben ik onder de indruk.schumi2004 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:57:
[...]
En werkt alles ook, voornamelijk geluid ?
Speelt alles af wat ik er tegenaan gooi, ook dingen waar mijn vorige eden problemen mee had.
Geluid werkte hier out of the box (hdmi), zelfs in het menu, dat was in eden ook nooit het geval.
Er zou er een bug zijn, waardoor je geen geluid meer zou hebben via hdmi, als je naar de tv wisselt, maar dit heb ik niet kunnen reproduceren, hier blijft het gewoon werken.
Alleen weet ik nog niet hoe stabiel het is, 2 uurtjes draaien is daar niet genoeg voor (echter nog geen vastloper gehad).
En dual audio patch heb ik natuurlijk ook niet.
Wat voor problemen met het geluid had je verwacht?
Gewoon helemaal geen geluid, je scheen in het verleden met alsa aan de gang te moeten.Sneezydevil schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:55:
[...]
Het is nu toch gelukt een frodo build te maken, en tot nog toe ben ik onder de indruk.
Speelt alles af wat ik er tegenaan gooi, ook dingen waar mijn vorige eden problemen mee had.
Geluid werkte hier out of the box (hdmi), zelfs in het menu, dat was in eden ook nooit het geval.
Er zou er een bug zijn, waardoor je geen geluid meer zou hebben via hdmi, als je naar de tv wisselt, maar dit heb ik niet kunnen reproduceren, hier blijft het gewoon werken.
Alleen weet ik nog niet hoe stabiel het is, 2 uurtjes draaien is daar niet genoeg voor (echter nog geen vastloper gehad).
En dual audio patch heb ik natuurlijk ook niet.
Wat voor problemen met het geluid had je verwacht?
Kun je jouw build misschien ergens op een dropbox slingeren als je wil ?
Toevallig nog vage patches gebruikt of niet? Zit zelf nu bij stap 2 ALSA optional. Welke heb jij allemaal uitgevoerd?
Dual audio zal ik inderdaad gaan missen maar het zij dan maar zo, gebruik het nu ook niet vaak maar is wel rete handig als je het nodig hebt.
En misschien de fouten/oplossingen melden die je gehad had naar aanleiding van de guide op de wiki?
Ik begin er niet eens aan aangezien er geen PVR versie van beschikbaar is. Ik moet nog even geduld hebben denk.
FernetMenta's repo is schijnbaar toch gebasseerd op de PVR branche. Compile started
Dit is inderdaad een foutje van de wikiSneezydevil schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:12:
[...]
Dat ga ik je vanavond vertellen, hij was pas tegen 12 uur klaar en moest vanmorgen op tijd naar mijn werk, dus vanavond sdcard zoeken en proberen.
//Edit
Blijkbaar toch geen frodo build gedaan, ik had XBMC="frodo" bij de make release gezet, en toch had hij eden gecompiled.
Nu heb ik het gewijzigd in XBMC=frodo en nu lijkt hij wel met frodo aan de slag te zijn, maar dat gaat natuurlijk weer even duren.
Wel raar want op de wiki staat toch echt XBMC="frodo".
[ Voor 30% gewijzigd door schumi2004 op 27-07-2012 01:27 ]
Mijn plan was zonder de alsa patches te beginnen en te kijken of het werkte en zo niet dan pas de patches te gebruiken, en later misschien een nieuwe kernel te proberen. De rede hiervoor was, omdat ze nu kernel 3.2.23 gebruiken en ik niet meteen kon vinden welke alsa versie daar in de kernel werd meegenomen.schumi2004 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 00:30:
[...]
Gewoon helemaal geen geluid, je scheen in het verleden met alsa aan de gang te moeten.
Kun je jouw build misschien ergens op een dropbox slingeren als je wil ?
Toevallig nog vage patches gebruikt of niet? Zit zelf nu bij stap 2 ALSA optional. Welke heb jij allemaal uitgevoerd?
Dual audio zal ik inderdaad gaan missen maar het zij dan maar zo, gebruik het nu ook niet vaak maar is wel rete handig als je het nodig hebt.
En misschien de fouten/oplossingen melden die je gehad had naar aanleiding van de guide op de wiki?
Ik begin er niet eens aan aangezien er geen PVR versie van beschikbaar is. Ik moet nog even geduld hebben denk.
FernetMenta's repo is schijnbaar toch gebasseerd op de PVR branche. Compile started
[...]
Dit is inderdaad een foutje van de wiki
Tot mijn grote verbazing werkte het meteen.
Patches:
Geen één.
Wiki foutjes:
GIT_REPO="-b https://github.com/FernetMenta/xbmc.git"
moet zijn
GIT_REPO="https://github.com/FernetMenta/xbmc.git"
---
XBMC="frodo"
Deed het niet
XBMC=frodo
Deed het wel
---
En de directories die niet bestonden, dat heeft vicbitter gisteren al aangepast op de wiki.
//edit
Heb inmiddels de wiki aangepast.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]